oled televisie ( kijk ervaring voetbal)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 12:23
Ik ben zoekende naar een nieuwe oled televisie ( 55 inch)

Genoeg te vinden, en reviews..echter nog geen antwoord kunnen vinden op het volgende:

( wel in 1 topic over probleem met de lg 55c6, had hem omgeruild voor de lg55b6 en geen probleem - ghosting- meer)
Via een andere site, dat de Panasonic beter om kon gaan met snelle beelden ( sport)
Sport is voor mij belangrijk ( voetbal ), ik heb nu een Panasonic 42 inch plasma ( perfect beeld)

Uiteindelijk keus valt voor mij op de
- Panasonic 55ezw954
- lg 55e7w
- lg 55c7

Via de Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 --> is de c7 het goedkoopst :) , maar wat ik het belangrijkste vindt: kwaliteit beeld met voetbal, en zou de Panasonic beter met motion om kunnen gaan

In de winkel al geprobeerd te achterhalen, maar kon alleen voetbal via YouTube bekijken..en dat is geen graadmeter

Dus als er persoonlijke ervaringen zijn....gaarne :)

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:29

Major_ton

Shoot!

Voetbal, tennis, F1.... Het is perfect te kijken op een OLED TV. Geen ghosting, geen Dark Trailing, gewoon perfect beeld voor zover het signaal het toelaat. In de meeste side-by-side vergelijkingen komt OLED er beter uit bij snelle sporten dan LCD TV's. De juiste instellingen zijn uiteraard erg belangrijk en daar gaat het nog wel eens mis. Het zal niet de eerste keer zijn dat een TV wordt afgekraakt wegens eigen incompetentie om die TV goed in te stellen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat @Major_ton zegt inderdaad... Als je een TV koopt, lees eerst de handleiding 3x door voordat je gaat posten dat het niet werkt zoals je hoopte.

Maar, @baasandre waarom neem je geen voetbal / tennis / ijshockey wedstrijd mee op USB naar een winkel? Een goede verkoper wil dat ding echt wel even inprikken in een TV. Denk er wel aan dat sommige TV's geen MKV pakken dus misschien dat je wat demo-materiaal van verchillende sites ook kan meebrengen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:42
Ga voor die C7... toppertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ga niemand iets opleggen maar als je geen aparte soundbar of goede receiver hebt; het geluid van de E7 vind ik zeer indrukwekkend. Staat er hier eentje, aangesloten op KPN Glas en/of Xbox en dat is zeer goed, moet ik zeggen. Persoonlijk vind ik de meerprijs C7 -> E7 zeker waard als je op dit moment geen aanvullende audio-apparatuur hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:42
MAX3400 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:49:
[...]

Ik ga niemand iets opleggen maar als je geen aparte soundbar of goede receiver hebt; het geluid van de E7 vind ik zeer indrukwekkend. Staat er hier eentje, aangesloten op KPN Glas en/of Xbox en dat is zeer goed, moet ik zeggen. Persoonlijk vind ik de meerprijs C7 -> E7 zeker waard als je op dit moment geen aanvullende audio-apparatuur hebt.
Beeld blijft hetzelfde en daar ging het om, zou zelf nooit een vaste soundbar willen want dan zit je er aan.. uh ja.. vast :+

Behalve een W7 natuurlijk die wil ik wel

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 28-03-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Voetbal is erg goed op de oled.
Zeker niet minder dan op mijn laatste Panasonic plasma.
Tennis is erg wisselend. Balletje beweegt soms wat minder vloeiend dan op plasma scherm.
Komt door sample and hold techniek in combinatie met weinig motion blur.

Maar dit zal je zelf moeten ervaren.
Neem iets op op een usb stick en bekijk het in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
bedankt voor advies ga ik zeker doen ( usb meenemen), lol dat had ik ook met de plasma gedaan en gewoon in de tv geprikt..niet eens gevraagd ( was geen enkel probleem toen, en medewerker van de mediamarkt zei...probeer alles uit..laat maar weten of je vragen hebt...

Soundbar is niet van toepassing, heb een home cinema set (bose) icm kardon versterker, geen klachten over het geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ondanks dat ik zelf een C7 heb, Kan je adviseren et niet een te halen. Jij kan beter de Panasonic halen of wachten op de C8 die ook BFI heeft. En eigenlijk is een Sony X900E/F nog beter voor jouw doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
ionn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:02:
Ondanks dat ik zelf een C7 heb, Kan je adviseren et niet een te halen. Jij kan beter de Panasonic halen of wachten op de C8 die ook BFI heeft. En eigenlijk is een Sony X900E/F nog beter voor jouw doeleinde.
Dus de c8 is beter voor voetbal / tennis dan de c7 ?

Ik koop namelijk een oled tv niet alleen voor films of voor mijn xbox one x maar ook voetbal of tennis moet 100% mooi vloeiend te kijken zijn.

Voor dat geld moet alles goed zijn dus niet alleen films en games maar ook sporten zoals voetbal en tennis.

Wat Major_Ton al zegt is dat de c7 wel goed geschikt voor voetbal of tennis maar dat je de c7 dan goed in moet stellen. Dat geld voor de c8 dan ook maar als een c8 en een c7 perfect ingesteld staan zou de c8 dan van de c7 winnen met voetbal beelden ?

[ Voor 56% gewijzigd door markiess op 09-04-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:27
Kijk veel voetbal, MotoGP en Formule 1. Ik game regelmatig. Moet zeggen dat het me niet tegenvalt. begin had ik er moeite mee, maar misschien verwachte ik ook toen teveel. Nou kijk ik zonder dat ik mer ergens aan stoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 12:05

TheBorg

Resistance is futile.

harley2009 schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:37:
begin had ik er moeite mee, maar misschien verwachte ik ook toen teveel
Waar had je moeite mee dan? Ben wel benieuwd.

Ben ook wel benieuwd wat mensen die een dikke plasma hebben gehad vinden van de OLED televisies .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:27
TheBorg schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:41:
[...]

Waar had je moeite mee dan? Ben wel benieuwd.

Ben ook wel benieuwd wat mensen die een dikke plasma hebben gehad vinden van de OLED televisies .
Begin had ik wat moeite met het beeld. (moest ook nog afstellen en zo) En ik kwam toen van een 42 inch lcd, en misschien had ik wel gouden bergen verwacht van oled, en is dat mij toen tegen gevallen. Maar soms zit nu tv te kijken en dan denk ik 'wauw' wat een mooi beeld. En heel af en toe zit ik te kijken en denk ik 'zou toch beter moeten kunnen'( komt nog zelden voor, en ligt meestal al de tv uitzending).
Maar zet je dan weer een uhd filmpje op....Boem.. dan komt het eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

markiess schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:52:
[...]

Dus de c8 is beter voor voetbal / tennis dan de c7 ?

Ik koop namelijk een oled tv niet alleen voor films of voor mijn xbox one x maar ook voetbal of tennis moet 100% mooi vloeiend te kijken zijn.

Voor dat geld moet alles goed zijn dus niet alleen films en games maar ook sporten zoals voetbal en tennis.

Wat Major_Ton al zegt is dat de c7 wel goed geschikt voor voetbal of tennis maar dat je de c7 dan goed in moet stellen. Dat geld voor de c8 dan ook maar als een c8 en een c7 perfect ingesteld staan zou de c8 dan van de c7 winnen met voetbal beelden ?
Ja de C8 is beter geschikt vanwege BFI. Door BFI kun je een persistance van 8.3ms krijgen op 60hz content. Dat houdt in dat de motion blur vergelijkbaar is met 120hz.

Major_Ton is fout, want de C7 kan alleen met motion interpolation een hogere persistance krijgen, maar gezien LG's trumotion algoritme is dit niet ideaal. C8 is sowieso beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb vooral last met de 55 inch E7 als tijdens een voetbal wedstrijd het beeld van links naar rechts gaat.
Alles is dan onscherp, en ik word er lichtelijk duizelig door.

Denk dat het komt door de grootte van het scherm, ik zit op zo’n 3 tot 3,5 meter afstand, en dan is zo’n 55 inch scherm een behoorlijke lichtbak.

Ik heb de tv nu ingesteld met een sterk gereduceerd contrast en oled-lampje, zodat het acceptabel kijken is voor mij.

Ik heb eerder een plasma tv gehad, en ik kan me niet herinneren dat ik hiermee ook dit probleem had, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Ook was deze plasma tv veel kleiner dan de huidige 55inch oled, als ik het me goed herinner was hij 37inch.

[ Voor 22% gewijzigd door sssensss op 10-04-2018 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

sssensss schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 00:02:
Ik heb vooral last met de 55 inch E7 als tijdens een voetbal wedstrijd het beeld van links naar rechts gaat.
Alles is dan onscherp, en ik word er lichtelijk duizelig door.

Denk dat het komt door de grootte van het scherm, ik zit op zo’n 3 tot 3,5 meter afstand, en dan is zo’n 55 inch scherm een behoorlijke lichtbak.

Ik heb de tv nu ingesteld met een sterk gereduceerd contrast en oled-lampje, zodat het acceptabel kijken is voor mij.
Dat komt door sample en hold techniek. In plaats van dat je op precies dezelfde plek kijkt tussen een frame, bewegen je ogen heel erg snel heen en weer. Daardoor is het blurry en kan het voor sommige zelfs storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb laatst ook nog andere tv’s uitgeprobeerd hier thuis, in de hoop dat die hier geen problemen mee hadden. Dat was een Sony 9005 en een 9305 als ik het goed heb, maar daar was het probleem precies hetzelfde als bij de oled.

Ik denk dat het beeld ook zo scherp en helder is, dat je werkelijk alles ziet. Dat kan soms mooi zijn, en soms wat tegen vallen.
Net als bij een goede hifi installatie, kan super klinken, maar als je geen goede opname hebt klinkt het beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
ionn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 00:05:
[...]

Dat komt door sample en hold techniek. In plaats van dat je op precies dezelfde plek kijkt tussen een frame, bewegen je ogen heel erg snel heen en weer. Daardoor is het blurry en kan het voor sommige zelfs storend zijn.
daarom ben ik ook benieuwd hoe het beeld zal zijn bij de nieuwe lg 55c8 met de nieuwe processor, ik hou het prijzen topic ook in de gaten.

Kan nog lastig kiezen worden
55c7
Panasonic 954
55c8 nieuwe snelle processor voor snelle bewegende beelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
baasandre schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:18:
[...]

daarom ben ik ook benieuwd hoe het beeld zal zijn bij de nieuwe lg 55c8 met de nieuwe processor, ik hou het prijzen topic ook in de gaten.

55c7
Panasonic 954
Ja voor mij ook moet de C8 met voetbal ( sport ) snelle beelden) beter presteren dan een lcd.

Ik wacht dan ook nog even af wat de nieuwe samsung tv,s doen. Als daar het complete plaatje wel goed is voor games films sport ga ik daar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 21:18
Kritisch tegengeluid: persoonlijk vind ik voetbal prima te kijken op een veel goedkopere LED tv. Veel felle kleuren dus voetbal is weinig gebaat bij oled. Bij films mis ik deze “echte zwartweergave” dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

baasandre schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:18:
[...]

55c7
Panasonic 954
Persistance van C8 zal vergelijkbaar zijn met 120hz monitor. De C8 is gewoon sowieso de betere keuze. Als de prijzen over paar maanden zakken ga ik een C8 halen. :9

C8 heeft ook active hdr in game mode, BFI in game mode en 850 nits, dus weer 100nits meer dan 2017 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

markiess schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:21:
[...]

Ja voor mij ook moet de C8 met voetbal ( sport ) snelle beelden) beter presteren dan een lcd.

Ik wacht dan ook nog even af wat de nieuwe samsung tv,s doen. Als daar het complete plaatje wel goed is voor games films sport ga ik daar voor
Een C8 is niet beter dan een FALD VA tv als het om motion gaat. FALD VA van sony bijvoorbeeld kan een lagere persistance krijgen, vergelijkbaar met monitor die ultra low motion blur aanhebben. Nadeel is dan weer dat VA wel ghosting heeft door matige response times.

OLED is dan weer ghosting free, maar heeft weer iets meer motion blur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
oplossing voor mij word dat de plasma naar de slaapkamer verhuist naar de muur
oled naar de woonkamer ( kijk ook veel films/ netflix )

mocht het toch tegenvallen, kan ik altijd nog terugvallen op de plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
Ik ben er nog niet echt uit.
Ik zag net een livestream die bijna 3 uur duurde (alleen eerste uur gekeken nog) op YouTube van modernwize en hij heeft alle 3 de modellen de c7 / c8 / en de 2018 Samsung Q9FN.
Volgens mij is hij een calibrator.. hij zou voor de nieuwe Samsung Q9FN kiezen en hij verkiest de c7 boven de c8 omdat de c8 veel te weinig upgrade heeft wat de meerprijs niet waard is.
De Samsung Q9FN zegt hij ziet er uit als reallife and amost match daylight it can get pretty close zegt hij wat een oled niet kan. Q8 die 800 euro goedkoper is dan de Q9 is ook geweldig mooi zegt hij.
De Q9 is beter in outdoor scenes dan de oled.
In ieder geval word 2018 een mooi tv jaar en erg spannend welke tv het gaat worden om te kopen.

Ik weet niet of ASVforum een betrouwbaar forum is maar daar een review van de Samsung Q9F en ook deze verkiezen de samsung q9f boven de LG c7 of c8.

[ Voor 39% gewijzigd door markiess op 14-04-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:49
markiess schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 01:36:
Ik ben er nog niet echt uit.
Ik zag net een livestream die bijna 3 uur duurde (alleen eerste uur gekeken nog) op YouTube van modernwize en hij heeft alle 3 de modellen de c7 / c8 / en de 2018 Samsung Q9FN.
Volgens mij is hij een calibrator.. hij zou voor de nieuwe Samsung Q9FN kiezen en hij verkiest de c7 boven de c8 omdat de c8 veel te weinig upgrade heeft wat de meerprijs niet waard is.
De Samsung Q9FN zegt hij ziet er uit als reallife and amost match daylight it can get pretty close zegt hij wat een oled niet kan. Q8 die 800 euro goedkoper is dan de Q9 is ook geweldig mooi zegt hij.
De Q9 is beter in outdoor scenes dan de oled.
In ieder geval word 2018 een mooi tv jaar en erg spannend welke tv het gaat worden om te kopen.

Ik weet niet of ASVforum een betrouwbaar forum is maar daar een review van de Samsung Q9F en ook deze verkiezen de samsung q9f boven de LG c7 of c8.
Houdt er wel rekening mee dat die Q8 in Europa niet dezelfde is als in de US. 'Onze' Q8 heeft geen FALD maar edge lit, in de US wel FALD.
Pagina: 1