Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
b.woering schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:49:
@Amugaba LG geeft aan dat het probleem van de goudgele tint binnen de normen valt. Veel oled's hebben hier in bepaalde mate last van
Weet je waar ik in deze zin moeite mee heb? Dat LG bepaalt dat dit binnen de normen valt.

Welke normen? Staan die op papier en/of is er ergens een iso-norm (of whatever) die de norm zet?
Waar kan ik 'hun' norm afzetten tegen iets dat door een onafhankelijke partij is vastgesteld?

Net zoals banding in de OLED panels? is dat ook binnen de 'norm'?

Ik weet dat je hier als individuele consument geen moer aan kan doen, anders dan 'en masse' de toestellen (en of dat nu LED/OLED/QLED of welke naam ze aan die meuk willen geven) terugsturen. Daar moet je inderdaad wel zin in hebben en het risico willen lopen dat je vervanger nog slechter is en je het traject tig keer moet doorlopen.

Zo lang 95% van de consumenten hun scherm accepteren zoals deze uit de doos komt, zal alleen dat jou persoonlijk uiteindelijk de voldoening moeten geven dat je een scherm hebt dat binnen jouw normen valt. Van de Sony's en LG's van deze wereld verwacht ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Reconhell schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:00:
[...]

Wat bedoelen ze met Ⓞ Dolby TrueHD support _ Only OLED TV (04.70.06) ?

Dat de interne video player van LG nu dolby True hd kan?
Denk het wel. Alhoewel mij OLED al Atmos ondersteunde. Is Atmos niet gewoon een Dolby TrueHD spoor met hoogte kanalen? :P Vreemd dat Atmos dan wel ondersteund zou worden en Dolby TrueHD niet. Wellicht iets van een licentie ding geweest ofzo. Atmos staat marketing technisch lekker, dus eerst maar die support erin en later Dolby TrueHD.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 14-03-2018 15:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Hulleman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Denk het wel. Alhoewel mij OLED al Atmos ondersteunde. Is Atmos niet gewoon een Dolby TrueHD spoor met hoogte kanalen? :P Vreemd dat Atmos dan wel ondersteund zou worden en Dolby TrueHD niet. Wellicht iets van een licentie ding geweest ofzo. Atmos staat marketing technisch lekker, dus eerst maar die support erin en later Dolby TrueHD.
Mijn oled speelde de gecomprimeerde variant af bij mij iig.
Als ik een DTS-HD of True HD source afspeelde, kreeg ik DTS of dolby digital te zien op mijn receiver.
Ook bij Atmos.
En volgens mij is Atmos en True hd gewoon hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42
@LaFleche Het scherm wat ik op dit moment bezit valt wat dat betreft ook niet binnen mijn normen, dus ik heb contact opgenomen met mijn verkoper om te horen of er iets mogelijk is. Dat lijkt me in principe wel omdat het gaat om een 'slechter' presterend paneel. Ik laat het hier weten als hier wat uit is gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Hulleman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Dolby Digital Plus, wat veel gebruik wordt door streaming services (Netflix, Amazon Prime, Etc.) ondersteund ook de Dolby Atmos metadata, en dat is de Atmos (gecomprimeerde Atmos dus) wat tot nu toe ondersteund werd.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Laatst online: 21-10-2018
BarryS schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:40:
[...]

Dolby Digital Plus, wat veel gebruik wordt door streaming services (Netflix, Amazon Prime, Etc.) ondersteund ook de Dolby Atmos metadata, en dat is de Atmos (gecomprimeerde Atmos dus) wat tot nu toe ondersteund werd.
Dus als ik een USB HDD eraan hang krijg ik gewoon TrueHD atmos ipv de normale gecomprimeerde versie via de TV app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Reconhell schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Dus als ik een USB HDD eraan hang krijg ik gewoon TrueHD atmos ipv de normale gecomprimeerde versie via de TV app?
O sorry nee ARC ondersteund niet de TrueHD wegens bandbreedte tekort (opgelost in HDMI 2.1 spec.), dus via HDMI van TV naar receiver zal atijd ge-decodeerde of re-encoded zijn.

De TrueHD ondersteuning die is toegoevoegd is dat de TV TrueHD of Atmos TrueHD kan decoderen van bijvoorbeeld een BluRay Player die is aangsloten direct op een van de HDMI porten van de TV. Dus voor mensen die geen receiver gebruiken, maar bijvoorbeeld de soundbar van de TV (E series en hoger) gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door BarryS op 14-03-2018 16:51 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07-2024
Bedankt voor de info jongens :)
Wel jammer dat LG geen gbit poortje in zo een toestel steekt.... |:(

[ Voor 53% gewijzigd door icerus op 14-03-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:54
Heeft er nog iemand de 04.70.30 firmware zip staan? .65 messed up ARC en krijg mijn soundbar niet meer aan de praat :-(

gevonden: Als je de link aanpast kan je oudere files downloaden

[ Voor 52% gewijzigd door techix op 15-03-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

techix schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:58:
Heeft er nog iemand de 04.70.30 firmware zip staan? .65 messed up ARC en krijg mijn soundbar niet meer aan de praat :-(

gevonden: Als je de link aanpast kan je oudere files downloaden
Die download is aan de hand van ID, niet Filename. Je kunt dus letterlijk elke Filename daar invullen maar je krijgt gewoon de laatste versie terug. Dat gaat dus niet werken ;)

Daarnaast kun je niet zomaar downgraden hé, er is wel een omslachtige manier voor via een lokale Windows server om de tv te foppen en zo een oudere firmware terug te plaatsen. Is in dit topic meerdere malen genoemd dus even zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 15-03-2018 09:33 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
techix schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:58:
[knip]
Je zou ook de 04.70.76 kunnen installeren die te downloaden is van de Koreaanse LG site. Alle firmwares zijn gelijk voor alle regio's dus deze is prima te installeren. Heb ik ook gedaan!
https://www.lgservice.co....woCateCode=&currentPageNo

Changelog:
Correct the problem of dropping to volume 0 due to a specific App operation. (04.70.76)

[ Voor 8% gewijzigd door Scidd0w op 15-03-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techix
Puck schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:26:
[...]

Die download is aan de hand van ID, niet Filename. Je kunt dus letterlijk elke Filename daar invullen maar je krijgt gewoon de laatste versie terug. Dat gaat dus niet werken ;)
Ik krijg wel een zip-bestand met de 04.70.30 in

Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/u/s!AoCIIerAzxXnguIoI-MC3jhFE3Sbpw

[ Voor 3% gewijzigd door techix op 15-03-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

techix schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Ik krijg wel een zip-bestand met de 04.70.30 in

[afbeelding]
Omdat je de naam van de file zelf kan meegeven ;)

Check dit

Sorry ik zag je afbeelding niet. Misschien werkt het dan wel? Weird

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 15-03-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techix
Puck schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:40:
[...]

Omdat je de naam van de file zelf kan meegeven ;)

Check dit

Sorry ik zag je afbeelding niet. Misschien werkt het dan wel? Weird
de Id's verschillen ook ten opzichte van de .65. Ik ga eens experimenteren met die 04.70.76. Blijft toch eigenaardig dat na een update je weer kan gaan knoeien met je kabels :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:56
Ik ben sinds januari 2018 in het bezit van een 55E7. Prachtig beeld, wel wat banding te zien bij (donker) grijs beeld en aan de bovenkant/rechts een lichte blauwe gloed bij volledig witte beelden. Dit is niet heel storend, maar als je kritisch kijkt wel zichtbaar.

Sinds deze week gebruik ik de ingebouwde Netflix app, maar ik ondervind problemen met surround geluid via ARC.

Aan de TV hangt een Pioneer VSX-821 receiver welke tevens als HDMI switch fungeert. Surround geluid via de set-top box of Kodi media player werkt prima. De ingebouwde media player van de TV werkt ook goed: DD/DTS geluid gaat via ARC keurig naar de receiver. Bij de Netflix app gaat het helaas mis. Bij bijvoorbeeld "Altered Carbon" kan ik kiezen voor Atmos surround geluid. Zodra ik dit kies meldt de receiver een PCM stream en komt er een zeer irritant geluid uit de speakers. Ik heb in o.a. dit topic gelezen dat Atmos niet over ARC kan worden verzonden, maar dat er normaal gesproken een DD+ stream van wordt gemaakt. Ik vermoed dat mijn versterker van +/- 7 jaar oud hier niet mee overweg kan. Ik kan in de Netflix app helaas niet kiezen voor een non-Atmos surround stream. Als ik kies voor Engels (zonder surround) werkt het geluid wel (stereo :'(). Maar ook bij andere series zonder Atmos geluid, zoals Gomorro S2, werkt 5.1 geluid niet. Is dit toevallig ook een DD+ stream? Je zou verwachten dat het om een DD/DTS stream zou gaan, wat wel via ARC i.c.m. mijn receiver moet werken. De ingebouwde media player werkt immers wel gewoon.

Samengevat:
  • Versterker (Pioneer VSX-821) kan waarschijnlijk geen Atmos (DD+) over ARC aan
  • Bij Netflix afleveringen met Atmos geluid kan ik geen normaal 5.1 geluid kiezen. Klopt dit?
  • Bij Netflix afleveringen met 5.1 geluid (non-Atmos) denkt mijn receiver dat het om een PCM stream gaat en komt er alleen vreemd geluid uit de speakers
Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Wat zijn jullie ervaringen met de ingebouwde Netflix app en ARC? Het liefst behoud ik mijn huidige versterker. Ik neem aan dat Netflix gewoon een DD/DTS stream moet kunnen aanbieden. Zou het geluid via een toslink kabel naar de versterker sturen een oplossing kunnen zijn? Ik heb dit nog niet kunnen testen omdat ik momenteel geen optische kabel heb liggen. Wat gebeurt er dan met de Atmos streams? Ik geloof dat DD+ ook niet over Toslink kan, dus dat zou impliceren dat ik nog geen surround geluid krijg bij Atmos series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@webmasternick
Ik heb een wat oudere Denon versterker en ervaar exact dezelfde problemen. De enige oplossing die heb gevonden is inderdaad een optische kabel naar de versterker gebruiken. Je krijgt dan een normaal Dolby Digital signaal door van de Netflix app en hebt dan dus wel 5.1 geluid.

Ik vind het wel erg irritant aangezien ik steeds wissel nu van ARC over HDMI naar optisch. Ik ben dan ook aan het overwegen om een Atmos versterker aan te schaffen.

PS
Volgende maand komt mijn Apple TV 4k en die schijnt wel een mogelijkheid te hebben om bij Netflix geen DD+ stream uit te sturen over ARC/HDMI. Echter heb ik dit nog niet zelf uit kunnen proberen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

13art

Moderator Mobile
Gisteren zat ik via de RTLXL app op de tv (55C7V) een aflevering terug te kijken en baalde een beetje van de reclame die tussendoor kwam. Dat moest anders kunnen dacht ik. Hoorde en las wat over pi-hole, maar ja dan moet je weer gaan rommelen met een Rsspberry pi. Even kort verder gegoogled en toen kwam ik er op uit dat om bij de netwerkinstellingen handmatig de DNS in te stellen van AdGuard. Dit is 176.103.130.130
Voor zover ik nu heb kunnen testen worden er hiermee geen advertenties meer getoont bij de RTLXL app op de tv. Top!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:38
l3art schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:17:
Gisteren zat ik via de RTLXL app op de tv (55C7V) een aflevering terug te kijken en baalde een beetje van de reclame die tussendoor kwam. Dat moest anders kunnen dacht ik. Hoorde en las wat over pi-hole, maar ja dan moet je weer gaan rommelen met een Rsspberry pi. Even kort verder gegoogled en toen kwam ik er op uit dat om bij de netwerkinstellingen handmatig de DNS in te stellen van AdGuard. Dit is 176.103.130.130
Voor zover ik nu heb kunnen testen worden er hiermee geen advertenties meer getoont bij de RTLXL app op de tv. Top!
Nice. Heb in het verleden wel gerommeld met Pi-Hole op een Raspberry Pi maar die was soms ook té enthousiast met blocken. Ga deze methode eens toepassen. Dit heb je gewoon bij de netwerkinstellingen van de TV zelf ingesteld en niet in je router? Hopelijk blocked dit ook de advertenties in de YouTube app. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Klopt, ik had het eerst in de router ingesteld, maar dan wordt elk apparaat in het netwerk meegenomen. Dat wilde ik liever niet. Dus nu alleen op de tv ingesteld bij de netwerkinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Krijg je dan geen beeld in zwart wit? Dat was wel het geval in de browser versie van RTL XL op Windows wanneer je ads blockte.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:38
In YouTube werkt het so far so good!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jorgen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:37:
Krijg je dan geen beeld in zwart wit? Dat was wel het geval in de browser versie van RTL XL op Windows wanneer je ads blockte.
Nee hoor, gewoon in kleur. Trouwens online via een browser ook nooit zwart/wit beeld gehad met een ad blocker aan.
Wat ik wel had via een browser was dat de stream niet wilde starten, maar dat was een kwestie van de AdBlocker uit zetten en aan zetten zodra de boel draaide.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 15-03-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawa1972
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-04 10:15
Iemand al een usb3-->ethernet 1gbit geprobeerd?...ideaal als dat zou werken 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:30
Mawa1972 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:59:
Iemand al een usb3-->ethernet 1gbit geprobeerd?...ideaal als dat zou werken 🙄
Nee dat gaat niet werken las ik al her en der.

Maar wat ik ook gelezen heb, is dat de aankomende en reeds in korea uitgebrachte nieuwe
firmware, een goede fix meebrengt mbt de stabiliteit van de wifi!

(paar post terug heeft @Scidd0w het erover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawa1972
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-04 10:15
Hopen dat dit gaat werken, want sommige films pieken echt wel boven die 100mbit, en ik heb geen zin om het via externe HD te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mawa1972 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:26:
Hopen dat dit gaat werken, want sommige films pieken echt wel boven die 100mbit, en ik heb geen zin om het via externe HD te doen....
Wifi? Die is snel genoeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:30
Mawa1972 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:26:
Dit werkt sowieso, enkel er zijn wat problemen met prestaties op bepaalde
channels van de 5ghz band die niet lekker werken.
In dit topic staan een aantal instellingen die goed werken qua signaal breedte, en kanaal.
Vorkie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Wifi? Die is snel genoeg :-)
Mee eens :) Enkel het wordt dus wel blijkbaar verbeterd, en minder selectief om het
goed genoeg te houden, door te zoeken naar de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

ppeterr schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:10:
[...]

Nee dat gaat niet werken las ik al her en der.

Maar wat ik ook gelezen heb, is dat de aankomende en reeds in korea uitgebrachte nieuwe
firmware, een goede fix meebrengt mbt de stabiliteit van de wifi!

(paar post terug heeft @Scidd0w het erover)
Dat zou heel goed nieuws zijn! Even afwachten maar :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 13:11
Kan ik op een W7 op een receiver aansluiten voor een 5.1 geluid? En is de soundbar dan nog te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:27
Wat is nu de laatste softwareversie ?
Ik zit hier nog op 05.30.03

Maar volgens mij is dit een aardig oude. Maar mijn tv b6 vind geen updates ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
k1978 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:32:

Als ik hier kijk lijkt dat de laatste te zijn.
http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55B6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:16
k1978 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:32:

05.30.03 is de laatste firmware op dit moment. Staat ook op de website van LG.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Oke bedankt jongens maar wat is die 04.70.06 dan voor soort update ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Convoy

g44p

k1978 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:43:
Oke bedankt jongens maar wat is die 04.70.06 dan voor soort update ?
google is je vriend :+

https://www.forbes.com/si...ew-features/#78b14a4422d6

[ Voor 47% gewijzigd door Convoy op 18-03-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ja weet dat het een firmware update is.. En ik had wel belang bij atmos update.. Maar zoals ik nu lees alleen geschikt van de oled van 2017.

zag van alles voorbij komen dus dacht dat ik een oude software versie had.. Maar vond het al vreemd dat de getallen naar beneden gingen :P

[ Voor 33% gewijzigd door k1978 op 18-03-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jkbc
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 16:52
Ik heb zelf ook wat lopen testen en doen, met Dolby Atmos via Arc bij netflix. Helaas werkt dit niet gewoon instant. Maar Kan het uiteindelijk wel krijgen. Wat ik daarvoor moet doen is, voordat ik de desbetreffende serie met dolby atmos ga kijken is, Via t quick menu, de sound out op de LG tv speaker te zetten. Het moment dat ik dat doe, staat er bij netflix ook duidelijk Dolby atmos sound aangegeven bij d title screen. Stel ik heb mn sound out op HDMI out/ optical out staan. Geeft ie gewoon 5.1 in d title screen.
Maar om dit te omzeilen, schakel ik voordat ik de serie begin, d sound out in op de LG tv speaker, totdat ik het dolby atmos teken zie bij d title screen. Dan start ik de serie en het moment dat deze gestart is, schakel ik weer over van LG tv speaker output naar HDMI ARC sound output, Nu pakt ie op de een of andere manier Dolby Atmos wel en dat verschijnt dan ook op mijn receiver. Hoop dat jullie hier wat aan hebben of mee kunnen.

Zelf heb ik ook nog een vraag wat betreft, 4k UHD player, voor de beste beeld kwaliteit moet ik deze rechtstreeks op mijn LG 65C7 aansluiten of kan het ook via de receiver, één of andere manier heb ik dan het gevoel dat het dan ten koste gaat van de beeld kwaliteit als ik het via de receiver doe. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
Jkbc schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:16:
Ik heb zelf ook wat lopen testen en doen, met Dolby Atmos via Arc bij netflix. Helaas werkt dit niet gewoon instant. Maar Kan het uiteindelijk wel krijgen. Wat ik daarvoor moet doen is, voordat ik de desbetreffende serie met dolby atmos ga kijken is, Via t quick menu, de sound out op de LG tv speaker te zetten. Het moment dat ik dat doe, staat er bij netflix ook duidelijk Dolby atmos sound aangegeven bij d title screen. Stel ik heb mn sound out op HDMI out/ optical out staan. Geeft ie gewoon 5.1 in d title screen.
Maar om dit te omzeilen, schakel ik voordat ik de serie begin, d sound out in op de LG tv speaker, totdat ik het dolby atmos teken zie bij d title screen. Dan start ik de serie en het moment dat deze gestart is, schakel ik weer over van LG tv speaker output naar HDMI ARC sound output, Nu pakt ie op de een of andere manier Dolby Atmos wel en dat verschijnt dan ook op mijn receiver. Hoop dat jullie hier wat aan hebben of mee kunnen.

Zelf heb ik ook nog een vraag wat betreft, 4k UHD player, voor de beste beeld kwaliteit moet ik deze rechtstreeks op mijn LG 65C7 aansluiten of kan het ook via de receiver, één of andere manier heb ik dan het gevoel dat het dan ten koste gaat van de beeld kwaliteit als ik het via de receiver doe. Alvast bedankt!
Vreemd he... Netflix ziet blijkbaar geen Atmos mogelijkheid via ARC. Ik ben er al wel achter dat de Netflix app vooraf al bedenkt wat qua beeld/geluidsmodi mogelijk is op jouw hardware zonder gewoon een signaal door te geven en jouw hardware maar uit laat vogelen wat ie wel en niet vreet. Irritant is dat, omdat de netflix app het namelijk niet altijd bij het rechte eind heeft voor wat betreft de mogelijkheden op de hardware. Als ik jouw methode volg heb ik nooit geluid via ARC, op de een of andere manier werkt dat alleen als ik de tv aanzet, ARC inschakel en dan pas Netflix (via de shield of via de tv) opstart. Na een aantal minuten valt het geluid altijd uit en dat krijg ik niet meer aan zonder het opnieuw opstarten van de tv, receiver en shield.

Wat betreft jouw vraag. Heb jij een 4K UHD speler met 2x HDMI out. Gezien je vraag verwacht ik het niet, maar dan heb ik het maar gevraagd :) In feite kan het via de receiver, waarbij je in de receiver aan moet geven dat ie geen enkele processing op het videosignaal uitvoert. Dus gewoon pure passthrough van het signaal. Het probleem wat hierbij kan ontstaan is dat jouw receiver geen HDR/Dolby Vision ondersteunt, waardoor dat signaal verloren gaat. Als je HDMI rechtstreeks via de tv aansluit, dan moet je met ARC werken, wat bij mij gewoon niet werkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
ARC heeft bij mij ook altijd een eigen willetje. CEC werkt prima (verbazingwekkend), maar ARC werkt vaker niet mee dan wel. 9 van de 10 keer zal Netflix geluid over de TV gooien, zet ik dan de audio out op hdmi/optical (B6V) dan hoor ik niets meer. Kan ook aan mijn Onkyo liggen hoor. Heb er nu maar een Toslink tussen gehangen, moet ik alleen mijn Harmony even opnieuw programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Hmm Dat is apart dat het dan per TV zo verschilt, aangezien het bij mij tot nu toe 10 vd 10x wel werkt. Ik zal het straks nog een keer proberen en stap voor stap het uitvoeren. Ik heb het na de laatste update vd tv die gister is geupgrade niet meer geprobeerd. Ik laat vanavond weten wat het resultaat is. Stel het werkt snap ik niet waarom het dan niet bij jullie werkt, of heb ik dan geluk? Dat kan toch haast niet, dat t een loterij wordt wat voor tv je koopt en dan afwacht wat wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Jkbc schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:15:
Hmm Dat is apart dat het dan per TV zo verschilt, aangezien het bij mij tot nu toe 10 vd 10x wel werkt. Ik zal het straks nog een keer proberen en stap voor stap het uitvoeren. Ik heb het na de laatste update vd tv die gister is geupgrade niet meer geprobeerd. Ik laat vanavond weten wat het resultaat is. Stel het werkt snap ik niet waarom het dan niet bij jullie werkt, of heb ik dan geluk? Dat kan toch haast niet, dat t een loterij wordt wat voor tv je koopt en dan afwacht wat wel of niet werkt.
Het verschilt niet per TV: het verschilt vanwege de combinatie receiver + TV waarbij iedereen natuurlijk andere hardware heeft, en elke hardware net zijn eigen implementatie van ARC/HDMI-CEC heeft.

Hier ook geen problemen met een 6 jaar oude Denon receiver overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Ahaa. Duidelijk en logisch ook wel idd. Ik zelf heb de Pioneer VSX 1131, die er blijkbaar wel goed op reageert. Maar Met jouw Denon, moet jij het dan ook op die manier doen? Overschakelen van de ene output naar de andere, of pakt ie m meteen zonder aanpassingen te hoeven doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Jkbc schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:22:
Ahaa. Duidelijk en logisch ook wel idd. Ik zelf heb de Pioneer VSX 1131, die er blijkbaar wel goed op reageert. Maar Met jouw Denon, moet jij het dan ook op die manier doen? Overschakelen van de ene output naar de andere, of pakt ie m meteen zonder aanpassingen te hoeven doen?
Nee, want mijn Denon ondersteunt sowieso geen Atmos en mijn B6 ondersteund sowieso geen DD+ over ARC (en dus ook geen Atmos). Daarnaast heb ik gewoon een 5.1 set, dus voor de 3x geen Atmos ondersteuning :P

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 19-03-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 11:44
Volgens mij wordt Dolby Digital HD en Atmos alleen gestuurd via eARC en dat komt pas bij HDMI 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

ewf2003 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:20:
Volgens mij wordt Dolby Digital HD en Atmos alleen gestuurd via eARC en dat komt pas bij HDMI 2.1
Het gaat dan ook over lossy Atmos welke over DD+ werkt en over ARC wordt ondersteund vanaf de 2017 modellen. Lossless (HD) Atmos kan inderdaad pas vanaf HDMI 2.1.

Is ook erg verwarrend al diezelfde namen, voor niet exact hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 20-03-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:19

Oekol

waka waka hey hey

Heb de b7 met de c7 vergeleken en afgezien van een subwoofer ingebouwd bij de c7 is er vrij weinig verder wat een meerprijs goedpraat, mis ik hier iets of niet?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@Leoon.
Voor zover ik weet is het enige verschil de zilver kleurige rand bij de B7 en en andere voet. Er zijn voor de rest geen verschillen. Volgens mij zit er ook geen verschil in sub tussen de C7 & B7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Scidd0w schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:59:
@Leoon.
Voor zover ik weet is het enige verschil de zilver kleurige rand bij de B7 en en andere voet. Er zijn voor de rest geen verschillen. Volgens mij zit er ook geen verschil in sub tussen de C7 & B7.
Als ik de verlijking benader van Tweakers en op internet is er wel degelijk een klein verschil qua vermogen in het geluid (ga ik toch niet gebruiken externe set) en wat ik als laatst zag is dat de C7 een extra HDR formaat ondersteunt. C7 zal wel de betere TV zijn dan..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@Leoon.
Buiten het design is er geen verschil tussen de B7V en de C7V. Misschien zit er verschil in andere buitenlandse modellen zoals B7A / C7P oid...

Zie ook deze vergelijking:
YouTube: LG C7 vs B7 2017 OLED TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 26-09 10:44
Heren en dames, ik neig zo erg naar om de C7 te kopen maar de burn-in problematiek wat je lees houdt mij tegen. Ik heb 6 jaar geleden een plasma gehad, en daar had ik geen problemen mee gekregen. Maar nu heb ik een kleine ook in huis lopen die vaak naar Netflix kijkt, of andere programma's. Het gebeurt wel eens dat bijvoorbeeld bij Netflix de serie is afgelopen en deze in statische scherm blijft hangen. Dan kun je dus las krijgen van burn-in?

De test op rtings.com schik ik van en houdt mij tegen om de C7 te kopen.
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Kan iemand mij vertellen die al langer C7 gebruikt wat de ervaringen zijn van burn-in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Leoon. en @Scidd0w Enige verschil is inderdaad cosmetisch. De voet en de zwarte/zilveren rand.
Lijkt me niet dat de buitenlandse modellen erg zullen verschillen, anders dan wellicht een andere tuner afgestemd op de lokale markt. Daarom loont het altijd de moeite om even te checken of een importmodel wel geschikt is, maar dat geldt voor elke televisie van eender welk merk. Er is later nog 1 ander model in de 7-serie uitgekomen en die is daadwerkelijk anders, maar verder zijn alle 2017-Oleds technisch gelijk. Dus SoC, beeldprocessor, scherm; alle belangrijke zaken zijn hetzelfde. Bij de duurdere modellen zit het enige verschil in de schermgrootte en/of de geluidsweergave → andere speakers, ingebouwde soundbar, of de losse soundbar bij de W7.

@Ottovw Op Tweakers hoor je verschillende geluiden. Sommige mensen hebben allerlei beeldgerelateerde problemen, waaronder banding en burn-in. Anderen hebben werkelijk nergens last van. Ik beschik sinds medio 2017 over mijn C7 en hoor gelukkig bij de laatste groep. Werkelijk nul-komma-nul problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 20-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dat burn-in /image retention maakt me toch wel een kleine beetje sturen naar een LCD LED met full array dimming (must als het een LCD wordt)

Een site als deze en de reacties die soms maar 2 maanden geleden zijn maken me er een soort van bang voor. Mensen die de scorebord van een voetbalwedstrijd nog zien, of het fox news logo etc. Dat is iets wat ik écht niet wil op zo'n dure TV. Enige wat me tegenhoudt bij een LCD LED is dat de kijkhoek wellicht een stoorzender is. Vanaf 23 april weet ik de precieze kijkhoek en kan ik op mijn oude tv en nieuwe bank eens testen hoe die kijkhoek dan is.

Hier de website:
http://televisions.review...ms-causes-image-retention

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 20:09
Leoon. schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:50:
Dat burn-in /image retention maakt me toch wel een kleine beetje sturen naar een LCD LED met full array dimming (must als het een LCD wordt)

Een site als deze en de reacties die soms maar 2 maanden geleden zijn maken me er een soort van bang voor. Mensen die de scorebord van een voetbalwedstrijd nog zien, of het fox news logo etc. Dat is iets wat ik écht niet wil op zo'n dure TV. Enige wat me tegenhoudt bij een LCD LED is dat de kijkhoek wellicht een stoorzender is. Vanaf 23 april weet ik de precieze kijkhoek en kan ik op mijn oude tv en nieuwe bank eens testen hoe die kijkhoek dan is.

Hier de website:
http://televisions.review...ms-causes-image-retention
Om dezelfde redenen heb ik uiteindelijk de 55C7 geannuleerd en daarvoor in de plaats een Sony 55XF9005 genomen. De 55XE9005 was uitverkocht. Ik heb nu wel het nieuwe model, maar die kwam ook met de nieuwe prijs helaas. Ik heb dus meer betaald voor de nieuwe Sony dan wat de uitlopende LG kost. Dat geeft soms een onprettig gevoel, maar over een tijdje is dat wel voorbij. Zwartwaarden zijn prima, kijkhoek is inderdaad een issue, maar het beeld is nog steeds goed om te zien. Het is wel zo dat de zwartwaarden wat minder worden als je onder een hoek kijkt. Het is aan jezelf om te bepalen of je daar mee kunt leven. En: hoe vaak zit je niet recht voor je tv? Ik had en heb het liefst de LG 55C7, maar ik durfde het niet aan. Ik heb een tuin op het zuiden en de tv staat bijna de hele dag in het zonlicht.

Ik heb LG nog gebeld en mijn probleem voorgelegd. De medewerker die me te woord stond, was eerlijk en zei dat burn in inderdaad voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@Ottovw Ik deel je mening. Ik heb vandaag toch gekozen voor de Sony KD-55XE9305, omdat ik er wel goed mee om kan gaan maar mijn vrouw kijkt regelmatig lang RTL4 en vergeet soms de tv uit te zetten. Plus de zon staat erop. Ik riskeer het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pietr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Om dezelfde redenen heb ik uiteindelijk de 55C7 geannuleerd en daarvoor in de plaats een Sony 55XF9005 genomen. De 55XE9005 was uitverkocht. Ik heb nu wel het nieuwe model, maar die kwam ook met de nieuwe prijs helaas. Ik heb dus meer betaald voor de nieuwe Sony dan wat de uitlopende LG kost. Dat geeft soms een onprettig gevoel, maar over een tijdje is dat wel voorbij. Zwartwaarden zijn prima, kijkhoek is inderdaad een issue, maar het beeld is nog steeds goed om te zien. Het is wel zo dat de zwartwaarden wat minder worden als je onder een hoek kijkt. Het is aan jezelf om te bepalen of je daar mee kunt leven. En: hoe vaak zit je niet recht voor je tv? Ik had en heb het liefst de LG 55C7, maar ik durfde het niet aan. Ik heb een tuin op het zuiden en de tv staat bijna de hele dag in het zonlicht.

Ik heb LG nog gebeld en mijn probleem voorgelegd. De medewerker die me te woord stond, was eerlijk en zei dat burn in inderdaad voorkomt.
Ja precies.. We hebben een plattegrond van de woonkamer, ik heb de bank die er komt er ook al ingetekend op ware grootte en dan zitten we met de rug naar de ramen toe. Vanaf april weet ik meer hoe 'erg' dit is en vanaf de 23e april kan ik dit testen op mijn oude samsung H6400 met de kijkhoeken hoe we dan zitten. Met de achterliggende gedachte, als dit al best prima is, moet een nieuwe tv dit sowieso zijn O-)

Om op: hoe vaak zit je niet recht voor je tv? terug tekomen. In de nieuwe situatie waarschijnlijk altijd. Het gaat om een U-hoekbank waar vriendin en ik allebei in een hoek gaan liggen zitten en de bank is alleen al 3.50 meter breed. Dus het valt nog te bezien hoeveel graden de kijkhoek wordt dan. In de komende dagen eens een keer een aankooptopic openen met het plattegrond er bij etc. Zit op dit moment in een lelijke spagaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
Ottovw schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:40:
[knip]
Maar nu heb ik een kleine ook in huis lopen die vaak naar Netflix kijkt, of andere programma's. Het gebeurt wel eens dat bijvoorbeeld bij Netflix de serie is afgelopen en deze in statische scherm blijft hangen. Dan kun je dus las krijgen van burn-in?
[knip]
Dit zou geen probleem moeten zijn. Alle ingebouwde apps spingen na 1-2 minuten idle op een screensaver. Als je er voor zorgt dat je via HDMI aangesloten apparaten dat ook doen is er geen probleem.
Tevens heb ik zelf de auto off functie aangezet zodat de tv zichzelf uitschakeld als er een tijd niets gebeurt met de ab. Dit voorkomt dat de tv bv de hele dag op nickelodeon of rtl4 blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Leoon. schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:17:
[...]
Om op: hoe vaak zit je niet recht voor je tv? terug tekomen. In de nieuwe situatie waarschijnlijk altijd. Het gaat om een U-hoekbank waar vriendin en ik allebei in een hoek gaan liggen zitten en de bank is alleen al 3.50 meter breed. Dus het valt nog te bezien hoeveel graden de kijkhoek wordt dan.
De Sony 55XF9005 heeft een VA-paneel. Mijn vorige tv had een IPS-paneel. Bij een IPS-paneel is de kijkhoek een stuk groter, maar het contrast is daar weer een stuk minder. Je ziet, voor mij is er geen ideale tv, elke tv is een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pietr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:24:
[...]

De Sony 55XF9005 heeft een VA-paneel. Mijn vorige tv had een IPS-paneel. Bij een IPS-paneel is de kijkhoek een stuk groter, maar het contrast is daar weer een stuk minder. Je ziet, voor mij is er geen ideale tv, elke tv is een compromis.
Absoluut eens en op een gegeven moment wordt dan de prijs een grotere factor tov eventuele ongemakken. Liever iets minder betalen, dan meer én alsnog iets wat niet naar wens is. Maar het blijft een groot schouwspel met vergelijken en afwegen. Sony heeft bijv. weer een built-in chromecast. Niet dat het nodig is, want we hebben een chromecast (alleen geen 4k chromecast), maar het is wel handig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Ik baal van:
- de hogere prijs voor de Sony (ben ik over een tijdje wel vergeten);
- geen OLED;
- de minder mooie voet dan bij de LG (subjectief).
Ik ben blij met:
- mooi model (ondanks die voet, tv komt uiteindelijk aan de muur);
- mooie zwartwaarden (FALD).
Ik heb al ruim een jaar mijn zinnen gezet op een OLED, ik vind de C7 een mooi model en de prijs is nu erg aantrekkelijk. Ik heb nu sinds afgelopen zondag de Sony en toch zit ik nog steeds aan de LG te denken. Het is niet anders. Dan maar over een paar jaar een OLED of microled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Ik ben nu in een BCC filiaal. Ik kijk naar digitale TV content dus geen demo beeld op 4k. Daar springt OLED LG C7 er wel echt uit. Als LED tv is de kleuren van Sony XE90 het mooist. Probleem echter wat ik thuis had op de XE70 zie ik hier nu ook op de XE90. De bewegende beelden hebben een waas, tegen het stotteren aan. Medewerker ziet het ook. Wellicht ben ik kritisch maar dat is voor mij helaas een no-go voor Sony. 4k materiaal is gewoon vloeiend.

Valt helemaal op tussen de Samsung en LG LED tv's. Neig zo erg naar de C7 maar de burn-in situatie.....

Dank voor de tips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Scidd0w schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Dit zou geen probleem moeten zijn. Alle ingebouwde apps spingen na 1-2 minuten idle op een screensaver. Als je er voor zorgt dat je via HDMI aangesloten apparaten dat ook doen is er geen probleem.
Tevens heb ik zelf de auto off functie aangezet zodat de tv zichzelf uitschakeld als er een tijd niets gebeurt met de ab. Dit voorkomt dat de tv bv de hele dag op nickelodeon of rtl4 blijft staan.
Top tip. Ik neig nu sterk naar de C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ottovw schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:22:
[...]

Top tip. Ik neig nu sterk naar de C7.
Mijn peuter van 3 kijkt ook gewoon Netflix en YouTube. Mijn vriendin zit soms doodleuk een kwartier te bellen met de TV op pauze en er is nog niks ingebrand. De kans is er wel hoor, kennelijk vooral met het RTL-4 logo, maar het is echt niet zo dat een OLED TV bij het minste geringste inbrandt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Major_ton schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Mijn peuter van 3 kijkt ook gewoon Netflix en YouTube. Mijn vriendin zit soms doodleuk een kwartier te bellen met de TV op pauze en er is nog niks ingebrand. De kans is er wel hoor, kennelijk vooral met het RTL-4 logo, maar het is echt niet zo dat een OLED TV bij het minste geringste inbrandt.
Klopt dikke onzin.. Kijken hier best vaak rtl, vaak ook een hele week goede tijde bijvoorbeeld achter elkaar.. Niks aan de hand...

Ligt het aan mijn ogen of is het beeld van een Philips OLED 55POS9002 mooier dan de B6?, hangt namelijk bij mijn zusje en ik vind het echt prachtig haha!

[ Voor 12% gewijzigd door Rohit op 20-03-2018 14:46 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Rohit schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:43:
[...]
Klopt dikke onzin.. Kijken hier best vaak rtl, vaak ook een hele week goede tijde bijvoorbeeld achter elkaar.. Niks aan de hand...
Het is natuurlijk wel zo dat vooral klachten worden gepost op internet. Veel vaker gaat het goed. Van de andere kant, bij LG bevestigden ze dat er OLED tv's zijn die wel degelijk last hebben van inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:49
Ik denk dat het gewoon een nadeel van de techniek is, en niet het ene paneel wel en de andere niet, zal puur aan het gebruik liggen of je er last van gaat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottovw schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:49:
Ik ben nu in een BCC filiaal. Ik kijk naar digitale TV content dus geen demo beeld op 4k. Daar springt OLED LG C7 er wel echt uit. Als LED tv is de kleuren van Sony XE90 het mooist. Probleem echter wat ik thuis had op de XE70 zie ik hier nu ook op de XE90. De bewegende beelden hebben een waas, tegen het stotteren aan. Medewerker ziet het ook. Wellicht ben ik kritisch maar dat is voor mij helaas een no-go voor Sony. 4k materiaal is gewoon vloeiend.

Valt helemaal op tussen de Samsung en LG LED tv's. Neig zo erg naar de C7 maar de burn-in situatie.....

Dank voor de tips in ieder geval.
Knap dat jij in een winkel objectief de kwaliteit van een tv kan beoordelen. In mijn ogen onmogelijk. Of hebben ze daar al de tv's 1 voor 1 gekalibreerd/optimaal ingesteld?

Ik geniet nu bijna een jaar van mijn BBQ tv, B6. Zalig dat ingebrande beeld. :+
pietr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Mijn B6 is voor mij echt geen compromis. Top beeld, voor een schappelijke prijs. Helemaal happy mee.
Ottovw schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:40:
Heren en dames, ik neig zo erg naar om de C7 te kopen maar de burn-in problematiek wat je lees houdt mij tegen. Ik heb 6 jaar geleden een plasma gehad, en daar had ik geen problemen mee gekregen. Maar nu heb ik een kleine ook in huis lopen die vaak naar Netflix kijkt, of andere programma's. Het gebeurt wel eens dat bijvoorbeeld bij Netflix de serie is afgelopen en deze in statische scherm blijft hangen. Dan kun je dus las krijgen van burn-in?

De test op rtings.com schik ik van en houdt mij tegen om de C7 te kopen.
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Kan iemand mij vertellen die al langer C7 gebruikt wat de ervaringen zijn van burn-in?
Hier een B6. Geen centje pijn.
Leoon. schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Ja precies.. We hebben een plattegrond van de woonkamer, ik heb de bank die er komt er ook al ingetekend op ware grootte en dan zitten we met de rug naar de ramen toe. Vanaf april weet ik meer hoe 'erg' dit is en vanaf de 23e april kan ik dit testen op mijn oude samsung H6400 met de kijkhoeken hoe we dan zitten. Met de achterliggende gedachte, als dit al best prima is, moet een nieuwe tv dit sowieso zijn O-)

Om op: hoe vaak zit je niet recht voor je tv? terug tekomen. In de nieuwe situatie waarschijnlijk altijd. Het gaat om een U-hoekbank waar vriendin en ik allebei in een hoek gaan liggen zitten en de bank is alleen al 3.50 meter breed. Dus het valt nog te bezien hoeveel graden de kijkhoek wordt dan. In de komende dagen eens een keer een aankooptopic openen met het plattegrond er bij etc. Zit op dit moment in een lelijke spagaat
Wij zitten hier op 2 plekken schuin en een bank recht voor de tv en dat kijkt perfect. Met een LED ga je dan echt niet blij worden, al zou ik nooit blij worden van een LED. Maar ik had dan hiervoor dan ook Plasma. Zwart moet zwart zijn en ik heb nog nooit 1 LED gezien die ik echt natuurlijk mooi van beeld vond. Overigens staat bij mij de tv denk ik vanaf een uur of vier/vijf in de middag ook in de zon en ook die klachten herken ik niet. Ik zal eens naar de opticien gaan. Misschien is mijn bril versleten. 8)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 28-09 12:01
Ottovw schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:40:Het gebeurt wel eens dat bijvoorbeeld bij Netflix de serie is afgelopen en deze in statische scherm blijft hangen. Dan kun je dus las krijgen van burn-in?
De tv gaat op een screensaver als je lang pauzeert of niets kijkt, althans bij de eigen Netflix app. Via externe bronnen niet, die moeten dan zelf eerst op stand-by gaan of 'beeldscherm' uit zetten, zoals een verbonden xbox of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:36:
[...]

Knap dat jij in een winkel objectief de kwaliteit van een tv kan beoordelen. In mijn ogen onmogelijk. Of hebben ze daar al de tv's 1 voor 1 gekalibreerd/optimaal ingesteld?
Vermoed dat mijn ogen superieur zijn, of ik draag geen bril. Wellicht beide? :+

Maar ik beweer ook niet dat ik objectief de kwaliteit heb beoordeeld. Ik beweer wel dat ik thuis een Sony XE70 had aangeschaft en daar stotterend/naslepend beeld op had. Dit ervaarde mijn vrouw en ik als zeer storend. Eenmaal gezien ging je erop letten.

Ongeacht instellingen, updates, invoer monteur Sony thuis zelfs direct vanuit Tv Netflix of Youtube. Met motion flow van alles geprobeerd. Helaas, TV weer terug gebracht.

Vandaag in de winkel kon ik wel objectief beoordelen dat ik hetzelfde soort stotterende effect óók zag op de XE90, dan wel in een iets mindere mate. De XE70 stond ernaast en de LG C7 erboven. Duidelijk LG geen last van.

Voor mij een zekere zaak. Dat de Sony daar als LED tv de mooiste kleuren nu weergeven is natuurlijk niet objectief. Ik ga er ook canuit dat de TVs nog niet gekalibreerd zijn. Al geeft vele reviews aan waaronder HDTVtest dat LG C7 out-of-the-box al heel goed afgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ottovw Koop gewoon die LG en genieten kan beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:41:
@Ottovw Koop gewoon die LG en genieten kan beginnen. ;)
Ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Na een goeie maand verder (sinds mijn melding ingebrand logo) is de kogel eindelijk door de spreekwoordelijke kerk.

LG geeft aan dat mijn B6 omgeruild gaat worden voor een nieuwe door de verkoper (foto video Smits in Arnhem)

Lijkt niet echt de beste oplossing voor mij (“bang” dat ik het gewoon weer krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09 01:40
Cardwizard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:45:
Na een goeie maand verder (sinds mijn melding ingebrand logo) is de kogel eindelijk door de spreekwoordelijke kerk.

LG geeft aan dat mijn B6 omgeruild gaat worden voor een nieuwe door de verkoper (foto video Smits in Arnhem)

Lijkt niet echt de beste oplossing voor mij (“bang” dat ik het gewoon weer krijg)
Is wel een mooie geste gezien LG normaal dit als niet onder garantie afdoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Light21M schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:48:
[...]

Is wel een mooie geste gezien LG normaal dit als niet onder garantie afdoet
Dat staat inderdaad in de handleiding, aan de telefoon kreeg ik achteraf een ander verhaal hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@Cardwizard Wellicht kun je wat tips geven aan anderen die er mogelijk ook mee te maken gaan krijgen. Wat heb je allemaal moeten bewijzen bijvoorbeeld, was er veel discussie, waarom duurde het een maand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
@vinom de winkel wimpelde mij eigenlijk meteen af: regel maar met LG, zo hoort het niet te zijn en LG is er niet over te spreken (ze wachten dan ook geduldig de gehele afwikkeling af)

Het duurt zo lang omdat je eerst een melding maakt, dan een afspraak met CE repair en die stellen inderdaad het defect vast en geven dat aan LG door, daar gaat weer wat dagen overheen en dan krijg je te horen hoe men dit gaat oplossen, in mijn geval was het niet meer rendabel om te repareren en er werd gekeken naar een andere oplossing.

Dat antwoord liet een goeie 2 weken op zich wachten (maakt ook niet uit want ik heb geen haast, de melding is alleen gemaakt omdat het nu allemaal nog ruim in de garantie zit)

Dat antwoord was dus omruilen door de verkopende partij, en hun moeten nog steeds contact met mij opnemen, LG heeft gisteren een bericht naar hun gestuurd en ik vanmorgen een mail... echter nog steeds geen reactie (heb nog steeds geen haast) weet wel dat als je wat wil kopen ze wel snel reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09 01:40
Cardwizard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:14:
@vinom de winkel wimpelde mij eigenlijk meteen af: regel maar met LG, zo hoort het niet te zijn en LG is er niet over te spreken (ze wachten dan ook geduldig de gehele afwikkeling af)

Het duurt zo lang omdat je eerst een melding maakt, dan een afspraak met CE repair en die stellen inderdaad het defect vast en geven dat aan LG door, daar gaat weer wat dagen overheen en dan krijg je te horen hoe men dit gaat oplossen, in mijn geval was het niet meer rendabel om te repareren en er werd gekeken naar een andere oplossing.

Dat antwoord liet een goeie 2 weken op zich wachten (maakt ook niet uit want ik heb geen haast, de melding is alleen gemaakt omdat het nu allemaal nog ruim in de garantie zit)

Dat antwoord was dus omruilen door de verkopende partij, en hun moeten nog steeds contact met mij opnemen, LG heeft gisteren een bericht naar hun gestuurd en ik vanmorgen een mail... echter nog steeds geen reactie (heb nog steeds geen haast) weet wel dat als je wat wil kopen ze wel snel reageren
Zo is dat helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Koop daar al heel wat jaren, en niet alleen om de laagste prijs... kon nu wel eens voorbij zijn na dit, maar goed dat is voor een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Cardwizard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:30:
[...]

Koop daar al heel wat jaren, en niet alleen om de laagste prijs... kon nu wel eens voorbij zijn na dit, maar goed dat is voor een ander topic
Hmmm uiterst pijnlijk aangezien je dit eerder aan iedereen vertelt dan een goede ervaring. Sommige retailers snappen het gewoon niet zo lijkt het. Iets met lange termijn vs korte termijn. Maar goed... Krijg je nu een nieuwe B6 of een C7? In dat laatste geval zou ik er zeker niet rouwig om zijn, maar een nieuwe B6 is in ieder geval vanuit LG ook al een mooi gebaar en erkenning van het probleem. Wat had je zelf het liefst gezien als oplossing? En welke TV zou je nu het liefst willen hebben als je het voor het kiezen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:11:
[...]

Hmmm uiterst pijnlijk aangezien je dit eerder aan iedereen vertelt dan een goede ervaring. Sommige retailers snappen het gewoon niet zo lijkt het. Iets met lange termijn vs korte termijn. Maar goed... Krijg je nu een nieuwe B6 of een C7? In dat laatste geval zou ik er zeker niet rouwig om zijn, maar een nieuwe B6 is in ieder geval vanuit LG ook al een mooi gebaar en erkenning van het probleem. Wat had je zelf het liefst gezien als oplossing? En welke TV zou je nu het liefst willen hebben als je het voor het kiezen had?
Klopt! Was altijd zeer te spreken over hun, dit doet daar geen goed aan.

Zoals ik het begrijp moeten ze het vervangen voor een nieuw gelijkwaardig toestel, dus zal wel een B6 worden als die er nog staat, een C7 zal vast kunnen maar dan zal er wel bijbetaald moeten worden... (dat ga ik niet doen, zoveel verschil zit er niet tussen die 2 toch? buiten dat heb ik al bijna 3200 afgetikt 8)7 )

Had het liefste het geld terug gekregen zodat ik ergens anders wat kan gaan kopen.

Welke andere tv vind ik echt heel moeilijk, denk dat alles tegen gaat vallen na een oled (die ik toch echt met een reden kocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
Cardwizard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:17:
[...]

Zoals ik het begrijp moeten ze het vervangen voor een nieuw gelijkwaardig toestel, dus zal wel een B6 worden als die er nog staat, een C7 zal vast kunnen maar dan zal er wel bijbetaald moeten worden... (dat ga ik niet doen, zoveel verschil zit er niet tussen die 2 toch? buiten dat heb ik al bijna 3200 afgetikt 8)7 )

Had het liefste het geld terug gekregen zodat ik ergens anders wat kan gaan kopen.

Welke andere tv vind ik echt heel moeilijk, denk dat alles tegen gaat vallen na een oled (die ik toch echt met een reden kocht)
De C7 schijnt wel weer een wat knapper plaatje weer te kunnen geven dan de B6. Hogere helderheid, betere motion. Hoe het zit met het kleurbereik weet ik niet. Vraag me af of je het verschil gaat merken/zien als jij een C7 thuis neer zet. Grote kans dat je een C7 gaat krijgen, maar ik snap jou wel. Je blijft toch een beetje benauwd dat het probleem weer gaat ontstaan, waardoor je liever wat anders koopt. Al is het maar om het gevoel.

Anyway, er blijkt dus toch garantie op te zitten, wat LG in de handleiding en op de website ontkent. Dat is ook een prettige gedachte.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 21-03-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardwizard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:17:
[...]

Met logo of iets is ingebrand?
LG klantenservice net gebeld. Ze vergoeden inbranden wel degelijk tegenwoordig! Ze kunnen wel doormeten hoevaak de stekker uit t stopcontact is geweest( snachts refresh de Oled) + aantal branduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En als de stekker altijd in het stopcontact heeft gezeten dan is dat neem ik aan gunstig voor het eventueel vervangen bij inbranden?

Niet dat ik er last van heb, heb de C7 ook nog maar net, maar gewoon even om het duidelijk te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 21-03-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@l3art De stekker moet in het stopcontact blijven omdat de tv anders zijn schoonveeg cyclus niet kan doen na uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25

qless

...vraag maar...

Heeft iemand een fix voor de subtitles in xplay? Ze zijn gigantisch (srt, geen transcoding) en niet kleiner te krijgen. De setting heeft geen effect (zelfs kleur niet)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
Even een vraag, ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat iemand zijn pc of laptop dupliceert op mijn LG C7. Ik heb hier nog nooit last van gehad met mijn eigen laptop of PC. Ik zit dus rustig tv te kijken en ineens zie ik een bureaublad van iemand uit Nederland of met de Nederlandse taal ingesteld.

Heeft dit te maken met de beveiliging van mijn router van KPN of met mijn LG C7.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gonadan schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:56:
Zo heb ik het nu ook met mijn C7. Dat werkte voor alles vlekkeloos maar ik heb nu toch wat eigenaardigheden. Zo geeft Netflix vanaf de AppleTV ineens geen surround meer (vanaf de tv wel) en had ik laatst ook dat ik de horizon box op stereo moest zetten om geluid te krijgen.
Ik heb er nog niet helemaal uit waaraan het ligt, nu kijk ik namelijk wel weer surround via de horizon box. 8)7
Sinds kort werkt het ineens weer. :?
Wellicht niet geheel ontoevallig na een software update. Hebben ze een audio out bugje gefixt? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Ik heb een vraag, is er iemand die zijn 2017 Oled professioneel heeft laten kalibreren door een kalibrator?
Zoja, Wat is je mening achteraf en wat zijn de grootste verschillen met voor en na de kalibratie, is dit een aandrader of maakt het niet zo'n groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jkbc schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 01:42:
Ik heb een vraag, is er iemand die zijn 2017 Oled professioneel heeft laten kalibreren door een kalibrator?
Zoja, Wat is je mening achteraf en wat zijn de grootste verschillen met voor en na de kalibratie, is dit een aandrader of maakt het niet zo'n groot verschil?
Ik niet, maar we zijn genoeg tutorials op internet te vinden waarvan je de instellingen kan overnemen en dat komt het beeld zeker te goede. Bijvoorbeeld op https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

l3art schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:17:
[...]

Ik niet, maar we zijn genoeg tutorials op internet te vinden waarvan je de instellingen kan overnemen en dat komt het beeld zeker te goede. Bijvoorbeeld op https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings
Dat is geen kalibratie, maar klakkeloos instellingen overnemen. Dat dat het beeld ten goede komt is puur jouw persoonlijke voorkeur ;)
qless schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:42:
Heeft iemand een fix voor de subtitles in xplay? Ze zijn gigantisch (srt, geen transcoding) en niet kleiner te krijgen. De setting heeft geen effect (zelfs kleur niet)
Check sowieso of je echt de juiste externe ondertiteling hebt geselecteerd. Probeer ook de taalcode aan bestand toe te voegen (.en.srt). Werkt hier prima bij externe subs.

[ Voor 32% gewijzigd door Puck op 22-03-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ok, als je naar de letterlijke betekenis kijkt niet nee. Maar goed het beeld wordt er wel beter en natuurgetrouwer op. Blijft nog altijd wel staan dat met Google er ook instellingen te vinden zijn waarbij er wel gekalibreerd is en die instellingen zijn dan over te nemen. En ja ik weet het, elk paneel kan weer iets van elkaar verschillen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HDTV-test over de 2018-serie van LG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

RBN026 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:30:
Even een vraag, ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat iemand zijn pc of laptop dupliceert op mijn LG C7. Ik heb hier nog nooit last van gehad met mijn eigen laptop of PC. Ik zit dus rustig tv te kijken en ineens zie ik een bureaublad van iemand uit Nederland of met de Nederlandse taal ingesteld.

Heeft dit te maken met de beveiliging van mijn router van KPN of met mijn LG C7.
Hier gehad met een smartphone van iemand ergens in de flat. Op een gegeven moment werd er op het scherm van mijn C7 getypt: "wie is dit"... Tja, dat wilde ik ook wel weten natuurlijk :P

Dat ligt overigens niet aan je netwerk, maar aan de LG. Daar zit een soort eigen Wifi / cast netwerk in, waardoor je gasten zonder gedoe hun vakantiefoto's e.d. kunnen projecteren op je scherm. Als je die optie uitzet in je tv, gebeurt het niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
Jorgen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Hier gehad met een smartphone van iemand ergens in de flat. Op een gegeven moment werd er op het scherm van mijn C7 getypt: "wie is dit"... Tja, dat wilde ik ook wel weten natuurlijk :P

Dat ligt overigens niet aan je netwerk, maar aan de LG. Daar zit een soort eigen Wifi / cast netwerk in, waardoor je gasten zonder gedoe hun vakantiefoto's e.d. kunnen projecteren op je scherm. Als je die optie uitzet in je tv, gebeurt het niet meer.
Ja dat idee had ik dus al, was alleen ff verbijsterd dat iemand zomaar verbinding maakt met mijn scherm. Gelukkig is dat dus eenrichtings verkeer. Zal straks wel even kijken hoe ik deze optie uit kan zetten want mijn vriendin zat letterlijk tegen het plafond aan. >:) :P

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:42:
Zoekfunctietopic. Vraag is hier een paar weken geleden al beantwoordt en opgelost.
RBN026 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Ja dat idee had ik dus al, was alleen ff verbijsterd dat iemand zomaar verbinding maakt met mijn scherm. Gelukkig is dat dus eenrichtings verkeer. Zal straks wel even kijken hoe ik deze optie uit kan zetten want mijn vriendin zat letterlijk tegen het plafond aan. >:) :P
Klopt. Ik kan hier als ik op mijn laptop klik op Apparaten aansluiten ook een Philips kiezen. Vermoedt dat dit de tv van de buurman is. Uitzetten op je tv is Screenshare en luisterfunctie uitzetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Jorgen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:32:
HDTV-test over de 2018-serie van LG
[video]
Even een samenvatting:

- BFI (incl. game mode)
- HDR dynamic tonemapping (incl. game mode)
- 21ms ping (incl. bfi of HDR dynamic tonemapping)
- Smooth gradation functie
- Logo luminance adjust (off, low and high)

Kan niet wachten totdat ik een C8 heb! :9

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 22-03-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
ionn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Even een samenvatting:

- BFI (incl. game mode)
- HDR dynamic tonemapping (incl. game mode)
- 21ms ping (incl. bfi of HDR dynamic tonemapping)
- Smooth gradation functie
- Logo luminance adjust (off, low and high)

Kan niet wachten totdat ik een C8 heb! :9
De 2018 modellen zien er zeker veelbelovend uit. Die Logo Luminance Adjust gebeurt ook al bij mijn 65B6, maar dan zonder dat er een setting voor is. Je ziet het vooral goed als je vanaf de zijkant kijkt. Dan zie je een donkere vlek rond het logo. Het veld rond het logo wordt duidelijk gedimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Ja Ik bedoel idd meer de nog gedetailleerdere instellingen. echt witbalans kalibratie etc kleuren op details. Alleen vraag me dus af of het het waard is om dat te laten doen en of er mensen ervaring mee hebben.
Puck schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:33:
[...]

Dat is geen kalibratie, maar klakkeloos instellingen overnemen. Dat dat het beeld ten goede komt is puur jouw persoonlijke voorkeur ;)

[...]

Check sowieso of je echt de juiste externe ondertiteling hebt geselecteerd. Probeer ook de taalcode aan bestand toe te voegen (.en.srt). Werkt hier prima bij externe subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
l3art schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:38:
Ok, als je naar de letterlijke betekenis kijkt niet nee. Maar goed het beeld wordt er wel beter en natuurgetrouwer op. Blijft nog altijd wel staan dat met Google er ook instellingen te vinden zijn waarbij er wel gekalibreerd is en die instellingen zijn dan over te nemen. En ja ik weet het, elk paneel kan weer iets van elkaar verschillen. ;)
Net zoals elke kalibrator kan verschillen en ook nog eens de apparatuur die hij heeft. Men probeert perfectie te benaderen met professionele kalibratie maar dat is een utopie. Er zijn altijd factoren waardoor het niet perfect zal zijn. Best frustrerend voor een tweaker. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 13:11
Ik kan een philips 55pus9002 kopen voor 1399,- ivm doos schade. Wilde eerst gaan voor de lg55c7. Ongeveer zelfde prijs nu. Welke reden jullie aan? Ambilight is leuk, maar geen must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

josstie85 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:26:
Ik kan een philips 55pus9002 kopen voor 1399,- ivm doos schade. Wilde eerst gaan voor de lg55c7. Ongeveer zelfde prijs nu. Welke reden jullie aan? Ambilight is leuk, maar geen must.
Dat vraag je op een LG topic? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 26-09 21:03
josstie85 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:26:
Heb je Hue (color) lampen in huis en houd je van fancy lichten dan zou ik voor de Philips unit gaan. Anders voor de LG.
Pagina: 1 ... 91 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.