Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
Cardwizard schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:33:
[...]

Ik weet het zo goed als zeker en wil als ik vanmiddag thuis ben met alle plezier even kijken
Interessant. Ga vanaaf ook ff kijken. Ik gebruik spotify nog wel eens op mijn shield of receiver en luister soms radio via de horizonbox. Dat statische beeld vind ik dan maar niks en zet de tv dan uit. Een screen-off functie is dan praktischer.

Edit: ik weet dat de tv niet aan hoeft te staan als ik radio luister of muziek stream, maar soms wel zo handig om beeld op de tv hebben als ik de AB gebruik en het scherm echt uit gaat als ik er ff niks mee doe.

[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 07-03-2018 12:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthiasjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:35
Puck schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:01:
[...]

Niet.

[...]

Kan sowieso wel op screensaver, of je stelt 1 van de beeldmodi in dat er amper/geen beeld output is (brightness / contrast op 0 enzo). Volgens mij kan het scherm niet echt uit.
Je scherm kan kan je gewoon uitschakelen door op de menu knop te drukken en vervolgens naar energie settings te gaan en dan kan je voor screen off kiezen. Ik gebruik dit ook altijd wanneer ik naar muziek luister via
mijn 55C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invincible30 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:46:
[...]

Komen toch best veel meldingen op dit forum over een ingebrand rtl4 logo.
Ik kijk ook best wel veel kabel tv. Alleen bijna nooit naar rtl4.
Wel vaak naar fox sports. Zal dus toch te maken hebben met de kleur oranje. Rtl5 logo is ook verschrikkelijk trouwens.

Rtl moet een voorbeeld nemen aan de bbc bijvoorbeeld. Transparante logo’s.
Hopelijk wordt dit netjes opgelost voor je.
Bij mij exact hetzelfde, kijk zelden naar RTL4, de monteur zei ook dat het een RTL4 logo was maar het was meer een vierkant met een kruis, ik heb er eventueel foto's van. Betreft de OLED55B6V, echter dit was enkel bij de kleuren rood, geel en paars, bij een mediamarkt of kruidvat reclame was het zeer duidelijk aanwezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Bij mij exact hetzelfde, kijk zelden naar RTL4, de monteur zei ook dat het een RTL4 logo was maar het was meer een vierkant met een kruis, ik heb er eventueel foto's van. Betreft de OLED55B6V, echter dit was enkel bij de kleuren rood, geel en paars, bij een mediamarkt of kruidvat reclame was het zeer duidelijk aanwezig..
Voornamelijk bij volledig geel en rood scherm ga je gevallen van inbranden zien.
Ik heb maandag tm vrijdag elke dag wel een uur lang rtl 4 opstaan. Vaak om 18uur het nieuws met aansluitend editie NL, weer, boulevard. Kijkt lekker weg onder het eten. Maandag nog een uurtje helemaal het einde, dus dan bijna wel twee uur. Rest van de avond staat nog wel een uur of twee kodi/netflix aan.

Zou mij echt verbazen als dat rtl 4 kijkgedrag bij mij zorgt voor het inbranden van het logo....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36
Nou, aangezien ik toch niet normaal om kan gaan met mijn geld... Morgen word de OLED65C7V geleverd!

Heb me vorige week bedacht dat ik toch maar een 65 inch wil hebben. Heb mijn 55B6V verkocht en nu dus weer een model nieuwer en iets groter:)

Liet mijn vriendin nog zien hoeveel groter hij dan werd, was oke zei ze. Toen 75"...dat kon ik wel vergeten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:09
Hulleman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Zou mij echt verbazen als dat rtl 4 kijkgedrag bij mij zorgt voor het inbranden van het logo....
Jazeker wel, duurt alleen wat langer. LG werkt met een spaarsysteem en je slijtage uren (in vergelijking met de rest van het scherm) worden gewoon opgeteld. Het is dus niet zo dat je door het kijken van andere content het beeld weer "schoon wast", zoals destijds bij plasma wel kon door het opzetten van "ruis".

https://gathering.tweaker...message/53677411#53677411

en hier is dat andere stuk:

https://gathering.tweaker...message/52691783#52691783

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:31
@TimoLimo ah kijk ik wist dat het er in zat

ps even wat anders: waarom luisteren er zo veel radio via de tv? Wordt je toch ook niet blij van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Shocked schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:48:
[...]

Jazeker wel, duurt alleen wat langer. LG werkt met een spaarsysteem en je slijtage uren (in vergelijking met de rest van het scherm) worden gewoon opgeteld. Het is dus niet zo dat je door het kijken van andere content het beeld weer "schoon wast", zoals destijds bij plasma wel kon door het opzetten van "ruis".

https://gathering.tweaker...message/53677411#53677411

en hier is dat andere stuk:

https://gathering.tweaker...message/52691783#52691783
Naadje. Omdat ik circa 4x zo weinig RTL 4 kijk als bij jou thuis, duurt het bij mij 32 - 40 maanden.
Dan ben ik wel weer toe aan een nieuwe TV :+ Zonder gekheid, gewoon klote dat je er last van gaat krijgen.

@Cardwizard, hoe luister jij radio? Prima via de tv ontvanger. Als ik serieus muziek wel luisteren fiets ik er wel wat FLACs tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:16
Ik heb een tijd niet meer het nieuws gevolgd aangaande de B6 serie van LG. Ik heb zelf zoals meerderen hier een 65B6 en draai met software 05.30.03. Zijn er nog nieuwtjes die ik moet weten of is de B6 serie ondertussen echt te oud om nog 'relevant' te zijn?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 19:17

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:46:
Ik heb een tijd niet meer het nieuws gevolgd aangaande de B6 serie van LG. Ik heb zelf zoals meerderen hier een 65B6 en draai met software 05.30.03. Zijn er nog nieuwtjes die ik moet weten of is de B6 serie ondertussen echt te oud om nog 'relevant' te zijn?
Geen nieuwtjes, behalve dat LG heeft aangegeven dat er nog zeker 1 firmware upgrade komt om near black probleem bij DV op te lossen. Verder is mijn B6 nog relevant genoeg om elke dag van te genieten :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:54:
[...]

Geen nieuwtjes, behalve dat LG heeft aangegeven dat er nog zeker 1 firmware upgrade komt om near black probleem bij DV op te lossen. Verder is mijn B6 nog relevant genoeg om elke dag van te genieten :P
Die van mij doet het verder ook perfect. Geen burn-in verschijnselen en ik heb een bijzonder schoon paneel voor alsnog. Ik heb ook nooit meer naar de glowing black shizzle gekeken. Alle FHD en 4K content met een beetje degelijke bitrate ziet er echt prachtig uit en games zijn als helemaal fantastisch (Horizon Zero Damn op de PS4 Pro *drewl*).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Hulleman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Naadje. Omdat ik circa 4x zo weinig RTL 4 kijk als bij jou thuis, duurt het bij mij 32 - 40 maanden.
Dan ben ik wel weer toe aan een nieuwe TV :+ Zonder gekheid, gewoon klote dat je er last van gaat krijgen.

@Cardwizard, hoe luister jij radio? Prima via de tv ontvanger. Als ik serieus muziek wel luisteren fiets ik er wel wat FLACs tegen aan.
Heb in huis overal Sonos staan, daar staat de hele dag radio op en soms Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Na dit topic enige tijd gevolgd te hebben heb ik besloten de 55C7 aan te gaan schaffen. Ik wil hem graag plat tegen de muur hebben en een kabelgoot infrezen in de muur.

In verband met het wegwerken van de kabels vraag ik mij af waar ik deze het beste uit de muur kan laten komen, direct op de plaats waar de aansluitingen zitten of "gewoon" in het midden van de beugel? Dat laatste is misschien wat meer future proof...

Ook las ik hier en daar over wat uitdagingen met betrekking tot de Vogel Thin serie icm wegwerken kabels. Iemand ervaring met kabels in de muur icm een vlak tegen de muur beugel? Anders koop ik er een die enigszins kantelbaar is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:56

13art

Moderator Mobile
Vanavond de 55C7 geïnstalleerd.
Meteen het beeld gekalibreerd zoals hier vermeld wordt.

Deze hdmi kabels en deze muurbeugel zijn nog onderweg. Als het goed is komt morgen ook de Yamaha YSP-2700 binnen om de boel compleet te maken. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Edit:
Net even op youtube een 4K HDR filmpje gekeken. Een woord: wow!

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 07-03-2018 21:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Iemand problemen met het installeren van youtube op de b6? Hij vroeg om een update en nu weigert deze te installeren. Tv is reeds uit geweest en ondertussen wel gelukt om een andere app te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Malt007 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:11:
Iemand problemen met het installeren van youtube op de b6? Hij vroeg om een update en nu weigert deze te installeren. Tv is reeds uit geweest en ondertussen wel gelukt om een andere app te installeren.
Installeren werkt hier prima. Vorige week of de week ervoor nog een flinke update voor Youtube gehad (UI behoorlijk veranderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Crossposten is niet toegestaan, verder in Gigantische ondertitels bij XPlay op LG 55B6V.

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 08-03-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnt73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
All, ik heb zojuist bij Smits de LG 65C7 met een Volgels thin 505 opgehaald. In de muur heb ik een goot lopen waar helaas de geaarde stekker niet door gaat. Nu lijkt er genoeg ruimte tussen het scherm en de muur te komen ( gezien de dikke onderkant) om een verlengsnoer te maken. 1e geaarde contra en snoer door de muur en dan een stekker monteren. Zodoende hoef ik in de LG niets los te maken. Maar de vraag is nu of een stekker zo dicht tegen het scherm ( aan de achterkant dan) een nadelige invloed op het scherm kan hebben. Of is dat allemaal voldoende afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
martijnt73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:45:
All, ik heb zojuist bij Smits de LG 65C7 met een Volgels thin 505 opgehaald. In de muur heb ik een goot lopen waar helaas de geaarde stekker niet door gaat. Nu lijkt er genoeg ruimte tussen het scherm en de muur te komen ( gezien de dikke onderkant) om een verlengsnoer te maken. 1e geaarde contra en snoer door de muur en dan een stekker monteren. Zodoende hoef ik in de LG niets los te maken. Maar de vraag is nu of een stekker zo dicht tegen het scherm ( aan de achterkant dan) een nadelige invloed op het scherm kan hebben. Of is dat allemaal voldoende afgeschermd?
Maakt helemaal niks uit in dit geval. Als je het aandurft kan je ook vrij gemakkelijk een langer snoer aan de TV zelf monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnt73
Major_ton schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:00:
[...]

Maakt helemaal niks uit in dit geval. Als je het aandurft kan je ook vrij gemakkelijk een langer snoer aan de TV zelf monteren.
Ja, had ik gezien. Maar voor mij het simpelst is die verloopstekker te maken. Dan hangt de tv in een uurtje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
martijnt73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:07:
[...]

Ja, had ik gezien. Maar voor mij het simpelst is die verloopstekker te maken. Dan hangt de tv in een uurtje! :)
Wat maakt een uurtje extra klussen nou uit op de jaren dat die TV zal hangen ;-) Hoe dan ook, een verloopstekker kan geen kwaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:23:
[...]

Wat maakt een uurtje extra klussen nou uit op de jaren dat die TV zal hangen ;-) Hoe dan ook, een verloopstekker kan geen kwaad!
Nee joh, volgend jaar moet die tv er weer af dan ruilen ze hem om voor een nieuwe ivm het permanente RTL 4 logo :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Cardwizard schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:39:
[...]

Nee joh, volgend jaar moet die tv er weer af dan ruilen ze hem om voor een nieuwe ivm het permanente RTL 4 logo :X
In dat geval zou ik de TV gewoon op zijn voet laten staan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnt73
Cardwizard schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:39:
[...]

Hehe, RTL4 is toch die campingzender?? Of was dat nou SBS6? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
martijnt73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Hehe, RTL4 is toch die campingzender?? Of was dat nou SBS6? :F
Alles vanaf npo3 is prut toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cardwizard schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:01:
[...]
Alles vanaf npo3 is prut toch
Het begint eigenlijk al bij het aanzetten van een tv zender :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
Ik kijk niks meer met reclames 'live'. Het is ondragelijk dat je na elke 20 minuten weer naar 8 minuten reclame moet kijken over lekkende vrouwen, uitvaartverzekeringen die je elke dag helpen herinneren dat je dood gaat en wasmiddel wat zó kleurrijk wast dat de Rec.2020 standaard er jaloers van wordt.

Maar het helpt wel tegen inbranden natuurlijk! Dat dan weer wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnt73
Maar goed, TV aan de de muur. Nog niets verder ingesteld maar wat een beeld! De vorige was zeker niet slecht maar dit is weer een niveautje hoger. Morgen maar eens rommelen met de settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Ik heb het ook zo gedaan, verloop stekker gemaakt en gewoon achter de tv gelegd. Geeft geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:53
Nieuwe update van Rtings.com over de burn-in test. Toch wel bijzondere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:09
Major_ton schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:43:
Ik kijk niks meer met reclames 'live'. Het is ondragelijk dat je na elke 20 minuten weer naar 8 minuten reclame moet kijken over lekkende vrouwen, uitvaartverzekeringen die je elke dag helpen herinneren dat je dood gaat en wasmiddel wat zó kleurrijk wast dat de Rec.2020 standaard er jaloers van wordt.

Maar het helpt wel tegen inbranden natuurlijk! Dat dan weer wel...
Me too! :) Lang leve m'n Humax 5200c! *O*

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
vinom schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:25:
Nieuwe update van Rtings.com over de burn-in test. Toch wel bijzondere resultaten.
[video]
Wel een mooie test van hun, als ik mij niet vergis waren ze aan het begin behoorlijk overtuigd dat oled niet kon inbranden maar alleen last had van retentie wat dus weer geheel zou moeten verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnt73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:45:
Dit heb ik zelf ook gedaan. En nee kan prima. Alhoewel ik liever had gehad dat LG niet voor zo'n belachelijke oplossing had gekozen door de stekker vast te zetten. Het kan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Cardwizard schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Wel een mooie test van hun, als ik mij niet vergis waren ze aan het begin behoorlijk overtuigd dat oled niet kon inbranden maar alleen last had van retentie wat dus weer geheel zou moeten verdwijnen
Niet zo gek als LG dat zelf ook claimt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Puck schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:45:
[...]

Niet zo gek als LG dat zelf ook claimt...
Dat verschilt nogal op de verschillende sites van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Cardwizard schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:54:
[...]

Dat verschilt nogal op de verschillende sites van LG
Exact. Ze weten het zelf niet eens... Te belachelijk. Wat moet je dan geloven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Ik heb vorige week onverwacht & impulsief een tweedehands LG 55EG910v gekocht (voor een bedrag waar ik geen nee tegen kon zeggen) en het is een duidelijke upgrade van mijn vorige Samsung LCD tv. Dat curved scherm stoort me helemaal niet, en zelfs de 3D functies werken prima.

Het enige waar ik me aan stoor is de verticale banding in bijna zwart. Van 5% wit tot ongeveer 20% wit zie ik voornamelijk aan de linkerkant van mijn scherm een duidelijke, verticale baan lopen, die donkerder is dan de rest van het beeld. Op internet lees ik veel klachten hier over (voornamelijk op AVS forum en in reviews) en ik vroeg me af hoe de mensen hier met die banding hebben leren leven.

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 09-03-2018 14:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Het is nu wel eindelijk bewezen dat IR en Burn in dus niet aan iemands gebruik ligt, maar aan de kwaliteit van het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-09 18:57
Ik schrik hier echt wel van. Natuurlijk was dat hele verhaal over retentie en inbranden wel bekend maar als je maar regelmatig wisselende programma’s keek dan had je nergens last van, toch? Dit werpt wel een ander licht hierop. Wel nog even benadrukken dat ze het alleen zien bij een egaal magenta vlak en bij normaal tv kijken het niet te zien is maar toch bijzonder dat de tv zó gevoelig is. Ik kan mij zomaar voorstellen dat RTINGS zijn score behoorlijk naar beneden gaat bijstellen en de TV meer zonder meer kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Hoogst interessant waar Rtings mee gekomen is betreffende retentie en burn-in. Deze week heb ik met heel veel kleuren getest of ik burn-in kon ontdekken op mijn 65B6, maar niet met de magenta kleur. Dat ga ik zo nog eens proberen.

Het slaat nergens op als LG claimt dat OLED TV's niet kunnen inbranden. Waar retentie is, is ook ALTIJD de kans op inbranden. Aangaande eigen ervaringen schatte ik die kans vrij laag in, maar kennelijk komt het toch regelmatig voor en ook bij mensen die zich bewust zijn van het risico en hierbij rekening hebben gehouden met hun kijkgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Major_ton schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:02:
Aangaande eigen ervaringen schatte ik die kans vrij laag in, maar kennelijk komt het toch regelmatig voor en ook bij mensen die zich bewust zijn van het risico en hierbij rekening hebben gehouden met hun kijkgedrag.
En dat is de spijker op zijn kop en exact waar ik zo bang voor ben. Maar even paranoïde modus uit: stel dat je iets zou zien bij de magenta kleur, wat dan? Dan nog zie je er niets van terug tijdens normaal tv kijken. Maar dat het probleem nog steeds ernstiger is dan LG wil toegeven is inmiddels wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
WvB22 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:17:
[...]

En dat is de spijker op zijn kop en exact waar ik zo bang voor ben. Maar even paranoïde modus uit: stel dat je iets zou zien bij de magenta kleur, wat dan? Dan nog zie je er niets van terug tijdens normaal tv kijken. Maar dat het probleem nog steeds ernstiger is dan LG wil toegeven is inmiddels wel duidelijk.
En daar ligt de crux. Is het een defect of een beperking van de techniek net zoals zichtbare halo's en blooming van LCD TV's met local dimming? Dat is immers (afhankelijk van de scène) gewoon zichtbaar in normale situaties. Retentie is iets waar ik mij in ieder geval 0,0 druk om maak. Dat hoort er nou eenmaal bij en is velen malen minder storend dan de tekortkomingen van LCD TV's. Permanente en zichtbare burn-in is een ander verhaal, dat vind ik onacceptabel met die kanttekening dat je als gebruiker zijnde wel consequent met je TV om moet gaan. Permanente burn-in die je alleen ziet als je er op een speciale wijze naar gaat zoeken vind ik een grijs gebied. Het is opmerkelijk om te zien hoe burn-in zich manifesteerd bij het weergeven van een magenta vlak, maar is dit een representatieve kijkervaring? Ik kijk films, series en ik game, maar naar gekleurde vlakken loeren is niet één van mijn hobbies. Wél zegt het iets op de wijze waarop pixels slijten en kan het van invloed zijn op aspecten zoals vertical banding op de langere termijn. Ik wil niet zeggen dat we hier nu met een OLED-gate te maken hebben, maar het vraagt zeker om nader onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Permanente burn-in die je nu alleen nog maar ziet op een effen vlak, wat doet het later.... daar gaat het mij inderdaad om

En als LG wel garantie geeft dan is dat in mijn ogen toegeven dat het niet zo hoort

[ Voor 26% gewijzigd door Cardwizard op 10-03-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tot nu toe best tevreden met mn 55C7V enige waar ik me soms aan irriteer is dat het beeld (met name snelle beelden) soms schokkerig lijken te gaan. Heb al begrepen uit het topic hier dat daar niet veel aan te doen is en samen hangt met een oled paneel. Het is gelukkig niet altijd. Wellicht iets in de instellingen veranderen om het te versoepelen maar door dat soort zaken gaat de beeldkwaliteit vaak juist weer wat achteruit. Ik heb het dus maar een soort van geaccepteerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
l3art schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:02:
Tot nu toe best tevreden met mn 55C7V enige waar ik me soms aan irriteer is dat het beeld (met name snelle beelden) soms schokkerig lijken te gaan. Heb al begrepen uit het topic hier dat daar niet veel aan te doen is en samen hangt met een oled paneel. Het is gelukkig niet altijd. Wellicht iets in de instellingen veranderen om het te versoepelen maar door dat soort zaken gaat de beeldkwaliteit vaak juist weer wat achteruit. Ik heb het dus maar een soort van geaccepteerd ;)
Zet eens TruMotion op 'User' en De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. Dat lost een hoop op zonder het soap opera effect te introduceren en is nagenoeg artefect vrij. Misschien kijkt dat prettiger.

OLED panelen zijn te snel voor 24p content waardoor je die schokkerigheid ervaart. 60p content ziet er weer prachtig uit maar daar heb je met films helaas niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dank, zal die instellingen eens proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 15:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, eens even wat anders om over te praten, dan enkel problemen en instellingen... ;)

Meer mensen die BBC's Planet Earth II op UHD-blu-ray hebben bekeken? In het eerste deel kijk je op een gegeven moment naar baby iguana's die op de vlucht zijn voor racer snakes. De beelden waren soms een beetje onscherp, maar kennelijk kwam dat omdat de cameraman niks meer aan zijn camera wilde doen, om het moment niet te missen. Niet alleen was dit bloedstollend spannend (en niet geschikt voor jonge kinderen), maar de beelden waren werkelijk fenomenaal gedurende de hele episode. Binnenkort van aflevering 2 genieten. :) Het is in elk geval schitterend om te zien wat voor een prachtige beelden we met de tegenwoordige technieken kunnen maken en dan is het een feestje om ze op een OLED te kunnen zien. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Major_ton schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Zet eens TruMotion op 'User' en De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. Dat lost een hoop op zonder het soap opera effect te introduceren en is nagenoeg artefect vrij. Misschien kijkt dat prettiger.

OLED panelen zijn te snel voor 24p content waardoor je die schokkerigheid ervaart. 60p content ziet er weer prachtig uit maar daar heb je met films helaas niks aan.
Er zijn films met hogere frame rate. Helaas zijn deze nog schaars. Er is er in ieder geval eentje uitgekomen op 4K Blu Ray met HDR10 en dat is "Billy Lynn's Long Halftime Walk". Deze film is 60p en ziet er werkelijk fantastisch uit op deze TV. Super vloeiend en geen soap opera effect omdat de film ook echt op HFR is opgenomen (120fps). De film is OK, de ervaring is geweldig.

Ik hoop dat er meerdere films zullen volgen, 4K BluRay ondersteund het iig perfect.

Ik heb zelf de LG OLED55C7 en de LG UP970 BluRay speler.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davok
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04-2021
Nyarlathotep schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:40:
[...]

Je moet wel software gebruiken die HDR kan afspelen. MPC-HC in combinatie met MadVR kan dit. VLC voor zover ik weet niet.
Ok, bedankt voor de reacties allemaal! MPC-HC met MadVR, en scherm op 70 led power zetten om ABL te vermijden. Genoteerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WvB22
Jorgen schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 01:08:
Zo, eens even wat anders om over te praten, dan enkel problemen en instellingen... ;)

Meer mensen die BBC's Planet Earth II op UHD-blu-ray hebben bekeken? In het eerste deel kijk je op een gegeven moment naar baby iguana's die op de vlucht zijn voor racer snakes. De beelden waren soms een beetje onscherp, maar kennelijk kwam dat omdat de cameraman niks meer aan zijn camera wilde doen, om het moment niet te missen. Niet alleen was dit bloedstollend spannend (en niet geschikt voor jonge kinderen), maar de beelden waren werkelijk fenomenaal gedurende de hele episode. Binnenkort van aflevering 2 genieten. :) Het is in elk geval schitterend om te zien wat voor een prachtige beelden we met de tegenwoordige technieken kunnen maken en dan is het een feestje om ze op een OLED te kunnen zien. :)
Planet Earth 2 is een feestje om naar te kijken. Totaal verbluft over de kwaliteit van de beelden. Ook één van de weinige series/film waarvan ik zeg dat je hem moét kijken op UHD Disc en een HDR speler. Open mond momenten genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
WvB22 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:12:
[...]

Planet Earth 2 is een feestje om naar te kijken. Totaal verbluft over de kwaliteit van de beelden. Ook één van de weinige series/film waarvan ik zeg dat je hem moét kijken op UHD Disc en een HDR speler. Open mond momenten genoeg.
Heb zelf geen UHD speler en die gaat er ook niet meer komen, ben persoonlijk wel klaar met het fysieke schijfjes tijdperk. (Ook al is die kwaliteit superieur) voor 4K films koop of huur ik films via de 4K Apple TV, echt goeie kwaliteit voor streamen, maar deze titel wil ik ook al een hele tijd hebben maar series komen maar niet beschikbaar in Europa via iTunes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Cardwizard schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:19:
[...]

Heb zelf geen UHD speler en die gaat er ook niet meer komen, ben persoonlijk wel klaar met het fysieke schijfjes tijdperk. (Ook al is die kwaliteit superieur) voor 4K films koop of huur ik films via de 4K Apple TV, echt goeie kwaliteit voor streamen, maar deze titel wil ik ook al een hele tijd hebben maar series komen maar niet beschikbaar in Europa via iTunes :X
Helemaal mee eens hoor. Voor mij is de AppleTV 4K ook de eerst aangewezen plek voor films. Series meestal Netflix en soms de Ziggo box (HBO series). Helaas iTunes al jaaaaaaren geen series. Volgens mij alleen in VS, Canada, Australië, Engeland, Frankrijk en Duitsland (misschien ook Spanje maar dat weet ik niet zeker). Qua aanbod zit Nederland op dezelfde lijn met Mozambique 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

ik heb een probleem met mijn lg e6.
Tijdens sommige scenes van films of series, kan de brightness vh beeld gaan verspringen.
Dit gebeurt alleen als het een wat donkere scene is met wat verlichting op de achtergrond.
Wanneer er dan een tijdje niks gezegd is en de ondertiteling komt in beeld dan zie ik dat de helderheid in bepaalde delen van het beeld verspringt.
Wanneer ik deze scene nog een keer afspeel zonder ondertiteling gebeurt dit niet.

Ik heb geen energie besparende functie aangezet, geen dynamisch contrast of andere beeldverbeteraars aan staan.

Ik heb dit verschijnsel nu al vele malen gezien met netflix kijken via de interne app.
Wat ik al heb geprobeerd: dezelfde serie bekijken via een externe harde schijf (rechtstreeks aangesloten op de tv)
Dan gebeurt deze brightness shift ook tijdens zelfde scenes.

Wanneer ik deze scenes bekijk op netflix via de ps4, xbox1 en chromecast (dus via de hdmi) dan gebeurt dit niet! Precies dezelfde beeldinstellingen.

Wanneer ik deze scenes bekijk via de externe mediaplayer (ac ryan) gebeurt dit ook niet.

Het zit dus echt in de interne mediaplayer van de tv. Ook via plex heb ik last van dit euvel.

Om een voorbeeld te geven:

Bekijk de serie the missing, seizoen 2 aflevering 8. Begin bij 18 minuut 35 sec.
Na een tijdje lopen de mannen een huis binnen.
Let dan vooral op de lamp rechts in de huiskamer.
Wanneer er ondertiteling in beeld komt gaat de lamp feller schijnen.
Als ondertiteling verdwijnt dimt de lamp weer.

Nog een voorbeeld: zelfde aflevering, begin bij minuut 7.
Rond de 8 minuten zie ik telkens het beeld lichter en donkerder worden door de ondertiteling.

Nogmaals dit gebeurt alleen met de interne netflix app en de interne mediaplayer van de tv.

Tv resetten of naar fabrieksinstellingen zetten hebben niet geholpen.

Zou het op prijs stellen als iemand dit wilt bekijken op zijn toestel :)
Isf donker gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
invincible30 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:32:
ik heb een probleem met mijn lg e6.
...
Klinkt als ABL (auto brightness limiter). Zoek maar eens naar die term icm oled om te checken of je het daarover hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Thierr86 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:13:
[...]

Klinkt als ABL (auto brightness limiter). Zoek maar eens naar die term icm oled om te checken of je het daarover hebt.
Maar dit zou door enkel ondertiteling niet moeten triggeren, en daarnaast zou het beeld dan minder fel moeten worden bij de aanwezigheid van ondertiteling waar @invincible30 aangeeft dat het beeld dan juist feller wordt?

Behalve als de beelden licht zijn en je ondertiteling donker :P

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 11-03-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Puck schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:03:
[...]

Maar dit zou door enkel ondertiteling niet moeten triggeren, en daarnaast zou het beeld dan minder fel moeten worden bij de aanwezigheid van ondertiteling waar @invincible30 aangeeft dat het beeld dan juist feller wordt?

Behalve als de beelden licht zijn en je ondertiteling donker :P
Het is geen abl inderdaad.

Het beeld wordt juist lichter wanneer ondertiteling verschijnt. Dan bedoel ik niet het gehele beeld, maar gedeeltes. Lichte vlakken (bijvoorbeeld een lamp) lichten op of dimmen.
En visa versa.

Ik vind het een heel raar verschijnsel in ieder geval.
Vooral ook omdat het niet gebeurt bij hdmi bronnen met hetzelfde beeldmateriaal :?

Dus echt alleen met interne netflix app en interne mediaplayer.

[ Voor 7% gewijzigd door invincible30 op 11-03-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

invincible30 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:37:
[...]

Het is geen abl inderdaad.

Het beeld wordt juist lichter wanneer ondertiteling verschijnt. Dan bedoel ik niet het gehele beeld, maar gedeeltes. Lichte vlakken (bijvoorbeeld een lamp) lichten op of dimmen.
En visa versa.

Ik vind het een heel raar verschijnsel in ieder geval.
Vooral ook omdat het niet gebeurt bij hdmi bronnen met hetzelfde beeldmateriaal :?

Dus echt alleen met interne netflix app en interne mediaplayer.
Suffe opmerking wellicht, maar je weet zeker dat je per bron de instellingen als dynamic contrast hebt uitgezet? Elke bron en app heeft zijn eigen instellingen, ook al gebruik je overal ISF dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Puck schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:31:
[...]

Suffe opmerking wellicht, maar je weet zeker dat je per bron de instellingen als dynamic contrast hebt uitgezet? Elke bron en app heeft zijn eigen instellingen, ook al gebruik je overal ISF dark.
Geen stomme vraag hoor.
Ja dat weet ik zeker. Heel wat keren gecheckt.
Heb juist ook expres een keer dynamisch contrast aangezet, maar dat maakte geen verschil.

Ook alle andere "beeldverbeteraars" staan uit voor elke bron.

Gelukkig kan ik wel via hdmi probleemloos kijken.
Nu moet ik alleen een nieuwe mediaplayer aanschaffen.

Ik ga hier ook geen monteur voor laten langskomen, want voor de rest heb ik een goed paneel erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
invincible30 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:00:
[...]

Geen stomme vraag hoor.
Ja dat weet ik zeker. Heel wat keren gecheckt.
Heb juist ook expres een keer dynamisch contrast aangezet, maar dat maakte geen verschil.

Ook alle andere "beeldverbeteraars" staan uit voor elke bron.

Gelukkig kan ik wel via hdmi probleemloos kijken.
Nu moet ik alleen een nieuwe mediaplayer aanschaffen.

Ik ga hier ook geen monteur voor laten langskomen, want voor de rest heb ik een goed paneel erin zitten.
Het probleem is duidelijk software gerelateerd en gelukkig zit het niet in de core aansturing van het paneel, anders was het overal zichtbaar geweest. Heb je de fabrieksinstellingen al teruggezet? Zal waarschijnlijk niks helpen, maar het is het proberen waard. Is het eigenlijk sinds kort ontstaan of is het je mogelijk eerder nog niet opgevallen? Ik zit echt mijn brein uit te wringen wat het kan zijn, maar ik kan niks zinnigs bedenken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Wellicht kun je in ieder geval de kleur en of grootte van de ondertiteling aanpassen waardoor dit niet of minder opvalt.

Het is mij overigens nog nooit opgevallen en ik kijk alles met engelse ondertiteling via zowel Netflix als XPlay (B6).

[ Voor 33% gewijzigd door Puck op 11-03-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Major_ton schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:18:
[...]

Het probleem is duidelijk software gerelateerd en gelukkig zit het niet in de core aansturing van het paneel, anders was het overal zichtbaar geweest. Heb je de fabrieksinstellingen al teruggezet? Zal waarschijnlijk niks helpen, maar het is het proberen waard. Is het eigenlijk sinds kort ontstaan of is het je mogelijk eerder nog niet opgevallen? Ik zit echt mijn brein uit te wringen wat het kan zijn, maar ik kan niks zinnigs bedenken op dit moment.
Ja dat heb ik al gedaan.
Maar heeft niks geholpen.

Geen idee of het er al eerder was, maar het viel mij vd week pas voor het eerst op.
Het vreemde is nu ook, als ik die scènes met het geluid uit afspeel, dus met mute logo in beeld dan doet het probleem zich niet voor.

Ik snap er ook niks van :?

Heb een voorbeeld op YouTube gezet.
Let op de lamp rechts. Deze gaat feller schijnen wanneer ondertiteling in beeld komt.
Door compressie is het effect minder duidelijk helaas.

YouTube: 11 maart 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 16:52
Hallo Allemaal, ik heb de Oled c7 en maak gebruik van dolby atmos. Momenteel kan ik dit alleen testen met de content die op netflix beschikbaar is. Nu laten ze in de winkel altijd zo'n LG dolby vision atmos demo zien. Waarin atmos aan en uit wordt gezet. Nu is mijn vraag waar zit die demo verstopt, moet ik dan de televisie naar winkel demo overschakelen en kan ik het dan zien of hoe ziet dat. Als iemand weet hoe ik op een simpele manier goed mijn dolby atmos kan testen hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 15:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er is geloof ik een Atmos / Vision content app, maar ik begreep dat die alleen in de Amerikaanse appstore van LG beschikbaar was. Tenminste, op het LG event, konden we hem geloof ik niet oproepen, zover ik mij herinner.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

invincible30 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:44:
[...]

Ja dat heb ik al gedaan.
Maar heeft niks geholpen.

Geen idee of het er al eerder was, maar het viel mij vd week pas voor het eerst op.
Het vreemde is nu ook, als ik die scènes met het geluid uit afspeel, dus met mute logo in beeld dan doet het probleem zich niet voor.

Ik snap er ook niks van :?

Heb een voorbeeld op YouTube gezet.
Let op de lamp rechts. Deze gaat feller schijnen wanneer ondertiteling in beeld komt.
Door compressie is het effect minder duidelijk helaas.

YouTube: 11 maart 2018
Bijzonder verschijnsel. Zelfs de ondertiteling zelf wijst er op (met een verkeerde spelling dat wel ;)): "Het ligt hiernaast" :+

Je bent trouwens niet de enige met het probleem: YouTube: LG OLED 65E6P Global Contrast Dimming Issue

[ Voor 9% gewijzigd door Thrace Grumble op 12-03-2018 08:42 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Thrace Grumble schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:30:
[...]

Bijzonder verschijnsel. Zelfs de ondertiteling zelf wijst er op (met een verkeerde spelling dat wel ;)): "Het ligt hiernaast" :+

Je bent trouwens niet de enige met het probleem: YouTube: LG OLED 65E6P Global Contrast Dimming Issue
Thanx voor die link. Ook hier dus alleen via de interne netflix app. Is dus een bekend probleem.
Ik denk dat ik hier geen werk van ga maken, kans is groot dat je wellicht bij omruiling van tv een paneel met veel banding krijgt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
invincible30 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:23:
[...]

Thanx voor die link. Ook hier dus alleen via de interne netflix app. Is dus een bekend probleem.
Ik denk dat ik hier geen werk van ga maken, kans is groot dat je wellicht bij omruiling van tv een paneel met veel banding krijgt bijvoorbeeld.
Je zou ook kunnen informeren bij LG wat ze in zo'n geval doen. Een paneel is een dom ding en doet uit zichzelf niks. Het zit em puur in de matige aansturing (softwarematig of hardwarematig). Een nieuw paneel erin gaat hetzelfde probleem geven dan. Mogelijk vervangen ze een andere module voor en ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:30
Exirion schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Dit is normaal bij zowel plasma als OLED TV's. Met alle pixels op wit trekt zo'n panel simpelweg te veel stroom, waarvoor ABL in het leven is geroepen. Die beperkt de stroom zodat de helderheid mindert als de gemiddelde helderheid op het panel hoog is. de LG C7 doet dit overigens aanzienlijk minder conservatief dan de Sony A1.

Maareh... ben je niet gewoon te veel gewend aan een schreeuwend licht beeld? Ik heb OLED Light op 70 staan, en heb daarbij net zoveel helderheid als bij m'n vorige (LCD) TV. Perfect beeld in een normaal verlichte kamer, en het komt maar zelden voor dat ik merk dat de ABL ingrijpt.
Bedoel je te zeggen dat bij de Sony A1 de helderheid minder gedimd wordt? Of juist meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jask
  • Laatst online: 14-02-2021
Kan iemand mij als noob helpen?

Lg oled 55b7v, ps4 pro aangesloten. Op ps 4 HDCP uitgeschakeld. HDMI ingang ultra HD deepcolour ingeschakeld.

Games als COD en Gran Tourismo starten op, beeld is prachtig. Echter springt beeld vaak op zwart, waarbij rechtsboven het HDR logo van Lg in beeld springt, na 2-3sec springt game weer terug....

Anyone??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WvB22 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:12:
[...]

Zeker een aanrader ja. Ik kijk deze serie vanaf de TV via een harde schijf (gedownload in 4K met HDR) maar dan is het ook heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Helaas heb ik er ook last van dat de WIFI van mijn 55C7V wegvalt. Ik moet dan opnieuw verbinding maken, waarbij ik ook het wachtwoord opnieuw in moet vullen. Ik heb Quick Start+ al uitgeschakeld, en de advertising cookies. Zijn er misschien nog andere mogelijke oplossingen mogelijk die ik over het hoofd heb gezien in mijn zoektocht naar een oplossing?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ruud2007 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:13:
[...]

Bedoel je te zeggen dat bij de Sony A1 de helderheid minder gedimd wordt? Of juist meer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4nNLsx4q0SYf0BXiDpzMJbgI/full.png

De rest van de modellen gedraagt zich nog als de 2016 LG's, ben dus zelf benieuwd of dat bij de 2018 modellen nog steeds zo is ...

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 12-03-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Jask schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:08:
Kan iemand mij als noob helpen?

Lg oled 55b7v, ps4 pro aangesloten. Op ps 4 HDCP uitgeschakeld. HDMI ingang ultra HD deepcolour ingeschakeld.

Games als COD en Gran Tourismo starten op, beeld is prachtig. Echter springt beeld vaak op zwart, waarbij rechtsboven het HDR logo van Lg in beeld springt, na 2-3sec springt game weer terug....

Anyone??
Meerdere keren al voorbij gekomen en zelf ook last van gehad; een gare HDMI kabel is de boosdoener. Waarschijnlijk slechte verbindingen of gewoon een te goedkoop kabeltje wat niet helemaal volgens specs is gemaakt.

Iets anders;
Gisteren heeft m'n zwager dus ook een 55C7 gekocht, productiedatum 03-2018. Interessant/goed om te zien dat LG de 'verpakking' iets heeft gewijzigd tov mijn in 01-2018 gefabriceerde 55C7; er zit nu ook een plastic beschermfolie op de gehele voorzijde van het scherm en niet alleen op de achterzijde.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Yellowneck schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 01:07:
[...]

Meerdere keren al voorbij gekomen en zelf ook last van gehad; een gare HDMI kabel is de boosdoener. Waarschijnlijk slechte verbindingen of gewoon een te goedkoop kabeltje wat niet helemaal volgens specs is gemaakt.

Iets anders;
Gisteren heeft m'n zwager dus ook een 55C7 gekocht, productiedatum 03-2018. Interessant/goed om te zien dat LG de 'verpakking' iets heeft gewijzigd tov mijn in 01-2018 gefabriceerde 55C7; er zit nu ook een plastic beschermfolie op de gehele voorzijde van het scherm en niet alleen op de achterzijde.
een stuk terug is volgens mij ook een post waarvan iemand dacht dat de voorzijde een beschermfolie had,bleek achteraf niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe update, iemand die de inhoud daarvan kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:48:
Als je het zo vaag omschrijft kan niemand je er iets over vertellen. Update van wat, welke versie, welk model?

Als het om firmware updates gaat: LG heeft karige release notes up haar website staan per model en update.
pwh53 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:33:
[...]

een stuk terug is volgens mij ook een post waarvan iemand dacht dat de voorzijde een beschermfolie had,bleek achteraf niet zo te zijn.
Er heeft inderdaad altijd al een beschermlaag aan de voorzijde gezeten welke NIET bedoeld is om te verwijderen (maar wat wel kan). Wellicht dat daar nu een extra wel verwijderbare laag overheen zit. Altijd eerst de handleiding lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Puck op 13-03-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:15
Inmiddels 2 maandjes in het bezit van een nieuw aangekochte E7 en heb nu al een lichte burn in van het rtl4 logo.

tv staat hier meestal alleen savonds aan, er zijn zeker avonden dat rtl4 een aantal uren opstaat.

Ik wist dat dit zou gaan gebeuren maar binnen 2 maandjes is toch wel erg vlug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:48:
[04.70.65]
1. Bug Fixes – Playing Dolby Vision contents over HDMI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
In navolging van de burn-in berichten op dit forum en de nieuwe geposte video van Rtings over burn-in bij OLED TV's heb ik mijn eigen 15 maanden oude 65B6 eens nader bekeken met een magenta achtergrond.

Op het oog is er bijzonder weinig te zien. Eigenlijk ziet het paneel er gewoon helemaal strak uit met misschien een kleine hint naar tinting zoals we dat gewend zijn bij OLED panelen. Onderstaand is het resultaat. Ik heb de foto genomen met mijn Fuji X-T2 camera geplaatst op statief. De base ISO van 200 gebruikt en de camera heeft zelf de belichting bepaalt aan de hand van het gekozen diafragma. De foto is een goede representatie van de werkelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/03/magenta-normal.jpg

Dan is er met Adobe Lightroom nog de mogelijkheid om bizar veel detail uit een foto te trekken door de Clarity en Dehaze sliders helemaal op 100 te zetten. Dit is beslist GEEN weerspiegeling van de werkelijkheid, maar je kan daardoor wel zien wat er 'onzichtbaar' in het paneel aanwezig is. Dat levert dan ook duidelijk een ander resultaat op. Uiteraard is de omgekeerde vignetting van een 2016 paneel goed zichtbaar, samen met een meer duidelijke vorm van tinting. Dat is allemaal niet zo spannend, maar wat tevens ook opvalt zijn de vlekken links- en rechtsonder die duidelijk een vorm van burn-in betreffen. Is dit zorgwekkend? Misschien op de langer termijn, maar als dit het resultaat is na 15 maanden en dus alleen zichtbaar is na een onrealistische nabewerking in Lightroom, dan ga ik mij er niet druk om maken.

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/03/magenta-extreme.jpg

Ik heb met een grijs vlak nog even hetzelfde trucje uitgehaald en de bevindingen zijn niet veel anders. Wel heb ik kunnen vaststellen dat ik een behoorlijk 'schoon' paneel heb.

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/03/grey-normal.jpg

Extreem:
Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/03/grey-extreme.jpg

Op dit moment zit ik in het buitenland en had ik even een momentje gevonden om dit te posten. Zodra ik weer thuis ben zal ik dezelfde test nog eens herhalen nadat ik een hele dag RTL-4 op heb laten staan. Naar alle verwachtingen zou het logo duidelijk zichtbaar moeten zijn in de magenta achtergrond. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amugaba
  • Laatst online: 30-10-2024
Sinds de BTW weken ben ik eigenaar van een LG C7. Tot op heden ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. Nu lees ik op dit forum meerdere problemen van burnin bij het RTL 4 logo, nu kijk ik zelf bijna geen RTL 4 (gelukkig). Wel kijk ik meedere keer per week live voetbal op ziggo, onder het ziggo logo staat live in een oranje balkje, iemand enig idee of dit ook gevoellig is voor burnin?

Nog een andere vraag, wanneer de tv een volledige witte scene heeft zie ik bovenin het beeld een verandering van kleur, meer richting geel/goud. dit betreft de gehele horizontale lijn en is ongeveer 2 a 3 cm hog. Zelf stoor ik mij er niet erg aan, alleen vraag ik mij af of het een defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Amugaba schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:12:
Sinds de BTW weken ben ik eigenaar van een LG C7. Tot op heden ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. Nu lees ik op dit forum meerdere problemen van burnin bij het RTL 4 logo, nu kijk ik zelf bijna geen RTL 4 (gelukkig). Wel kijk ik meedere keer per week live voetbal op ziggo, onder het ziggo logo staat live in een oranje balkje, iemand enig idee of dit ook gevoellig is voor burnin?

Nog een andere vraag, wanneer de tv een volledige witte scene heeft zie ik bovenin het beeld een verandering van kleur, meer richting geel/goud. dit betreft de gehele horizontale lijn en is ongeveer 2 a 3 cm hog. Zelf stoor ik mij er niet erg aan, alleen vraag ik mij af of het een defect is?
Sinds kort heeft RTings kunnen aantonen dat burningevoeligheid per paneel anders is. Dus onmogelijk om te bepalen of jij er wel of niet last van gaat krijgen. Ik kijk bijvoorbeeld van alle content oled light 60-100 incl gamen. Toch heb ik nergens last van. Andere met een paar uur rtl4 krijgen al last van een ingebrand logo.

Die verkleuring is waarschijnlijk tinting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Kent iemand de changelog van de nieuwe firmware? Kreeg vanochtend een melding dat er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@Reconhell

[04.70.65]

http://www.lg.com/nl/onde...D55C7V&pageVisibleFlag=2#

[update]

"Full" changelog LG Korea site:
Ⓜ T8 Store stream equipment improvement response (03.60.15)
Ⓝ OLED TV improved Dolby 5.1ch audio Lip-Sync (03.60.25)
Ⓞ Dolby TrueHD support _ Only OLED TV (04.70.06)
ⓟ Improved image flicker (Deep Color ON (04.70.06)
ⓠ ATSC 3.0 Recording (04.70.06)
Ⓡ T8 equipment Game Mode from On when the screen is broken improvement (04.70.30)
ⓢ Youtube VP9 HDR Contents SDR improved handling issues (04.70.30)
Ⓣ OLED model Dolby Audio HDMI input conversion Voice no issue improvement (04.70.36)
Ⓤ not improve on intermittent power (04.70.70)
https://www.lgservice.co....oCateCode=&currentPageNo=

[ Voor 70% gewijzigd door Scidd0w op 13-03-2018 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Convoy

g44p

Reconhell schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:36:
Kent iemand de changelog van de nieuwe firmware? Kreeg vanochtend een melding dat er een update is.
of je leest even wat hierboven genoemt is:

techix in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Echt heel nieuw is die update niet maar kennelijk wordt de update nu eindelijk via de tv zelf aangeboden. Zitten wel iets meer bug fixes in dan alleen de Dolby Vision problemen via HDMI involgens AVS forum. Ook HDR in YouTube schijnt verder gefine tuned te zijn (zie zelf niet echt verschil) en sommige mensen geven aan dat lipsync issues over ARC beter zijn (lijkt bij mij juist weer slechter te zijn). Voor wat het waard is... Overigens schijnt de “crushed blacks” nog niet bij alle content helemaal verholpen te zijn via de AppleTV maar dat kan ook aan Apple’s kant liggen natuurlijk (of zelfs de filmmaatschappij).

[ Voor 19% gewijzigd door WvB22 op 13-03-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:05
Beetje noob vraag volgens mij maar kan het niet vinden. Het apparaat OLED55C7V verschijnt naast de chromecast als apparaat waar naar gecast kan worden. Echter gebruik ik alleen de chromecast en mag die functie op de tv uit, maar waar stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van eens zoeken in dit topic? Het blijft hier ook een herhaling van zetten. Hoe komen we hier toch aan ruim 8000 pagina's. ;)

Wat hebben jullie toch allemaal met die burnin discussie? Kijk gewoon naar je tv, geniet en als je een burn in krijgt, so be it. En anders gewoon geen Oled kopen en zo'n "geweldige" Qled halen. Opgelost. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:12:
[...]

Wat dacht je van eens zoeken in dit topic? Het blijft hier ook een herhaling van zetten. Hoe komen we hier toch aan ruim 8000 pagina's. ;)

Wat hebben jullie toch allemaal met die burnin discussie? Kijk gewoon naar je tv, geniet en als je een burn in krijgt, so be it. En anders gewoon geen Oled kopen en zo'n "geweldige" Qled halen. Opgelost. 8)
Ik snap de frustratie wel, maar ik denk niet dat het snel op zal houden. Dit hele topic doorlezen is ondertussen wat lastig en iedereen heeft natuurlijk een geheel unieke wijze van burn-in :X

Verder kan ik ook begrijpen dat burn-in op je kostbare toestel niet iets is waar je op zit te wachten. Als ik met die van mij last zou hebben van burn-in, dan zou ik wel direct aan de bel trekken eigenlijk. Hoe dan ook, misschien wordt het tijd om een dedicated 'OLED burn-in' topic te maken waar zoveel mogelijk algemene aspecten in de OP uiteen gezet worden. Ik zal eens kijken of ik er tijd voor vrij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Major_ton schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:23:
[...]
[knip]
Hoe dan ook, misschien wordt het tijd om een dedicated 'OLED burn-in' topic te maken waar zoveel mogelijk algemene aspecten in de OP uiteen gezet worden. Ik zal eens kijken of ik er tijd voor vrij kan maken.
@Major_ton uit voorzorg vooraf misschien even overleggen met een dienstdoende admin?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Ik snap de frustratie wel, maar ik denk niet dat het snel op zal houden. Dit hele topic doorlezen is ondertussen wat lastig en iedereen heeft natuurlijk een geheel unieke wijze van burn-in :X

Verder kan ik ook begrijpen dat burn-in op je kostbare toestel niet iets is waar je op zit te wachten. Als ik met die van mij last zou hebben van burn-in, dan zou ik wel direct aan de bel trekken eigenlijk. Hoe dan ook, misschien wordt het tijd om een dedicated 'OLED burn-in' topic te maken waar zoveel mogelijk algemene aspecten in de OP uiteen gezet worden. Ik zal eens kijken of ik er tijd voor vrij kan maken.
Het hoort blijkbaar helaas bij de techniek, net als bij mijn oude plasma's. Maar om nu maar eeuwige door te zeuren over dat RTL 4 logo. Sorry hoor, ik zie de toegevoegde waarde niet. Er zijn nu al pagina's over vol geschreven.

Maar ik zal me er niet meer over uitlaten. Ik heb het hier al vaker het BBQ topic genoemd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:31:
[...]

Het hoort blijkbaar helaas bij de techniek, net als bij mijn oude plasma's. Maar om nu maar eeuwige door te zeuren over dat RTL 4 logo. Sorry hoor, ik zie de toegevoegde waarde niet. Er zijn nu al pagina's over vol geschreven.

Maar ik zal me er niet meer over uitlaten. Ik heb het hier al vaker het BBQ topic genoemd. :+
RTL-4 doet er gewoon alles aan om in de picture te komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:26:
[...]

RTL-4 doet er gewoon alles aan om in de picture te komen blijven!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07-2024
Wat zijn de ervaringen met een NAS met plex (en dan xplay op de LG TV).
Ik heb thuis ethernet vast klaar liggen aan onze TV.
Nu las ik hier ergens dat het "maar" een 100mbit poort is op de TV zelf.
Is dit voldoende om 4k te streamen van een nas naar de TV?
En zijn er andere opties om te streamen via een NAS naar een LG oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:50
icerus schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 05:18:
99 van de 100x zal die 100mb wel genoeg zijn, zelf heb ik een AP in de buurt van de tv hangen en hem via 5GHz wifi aangesloten welke zo'n 180Mbit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ligt aan bronbestand, of 100mbit genoeg is :) Maar over Wifi 5Ghz speel ik eigenlijk alles af via mijn Synology NAS en XPlay, want daarmee haal je dus hogere snelheden dan over LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Synology NAS plus Nvidia shield plus SPMC werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42

Over de goudgelige lijn in de bovenkant van je display, ik heb hetzelfde. ik heb contact met LG of het een defect is en zal dat laten weten als ik meer hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
@icerus

Of die 100mbit genoeg is, ligt vooraal aan het soort content wat je gaat streamen.
Ga je de specs opzoeken van je tv zelf (4k HDR) en dan nog een dikke soundtrack,
dan zal je snel tekort hebben aan die 100mbit.

Dus ik zou je aanraden, of via de 5ghz band te gaan streamen naar xplay, of er een
shield aan te hangen.

Ikzelf, heb het eerst ook geprobeerd met xplay en de 5ghz band, dat streamed 4k/hdr/atmos
zonder problemen. Enkel liep ik er tegenaan dat mijn netwerk wel behoorlijk belast werd,
en ik klachten kreeg van mijn kinderen die niet meer normaal konden gamen :)

Vervolgens, heb ik een Shield gekocht, en daar een 8Tb aangehangen. * ppeterr totally happy nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Hier ook geen problemen met 100mbit ethernet en Xplay. Heb meerdere remuxed mkv's (>70Mbs) en nog geen problemen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42
@Amugaba LG geeft aan dat het probleem van de goudgele tint binnen de normen valt. Veel oled's hebben hier in bepaalde mate last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Scidd0w schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:49:
@Reconhell

[04.70.65]

http://www.lg.com/nl/onde...D55C7V&pageVisibleFlag=2#

[update]

"Full" changelog LG Korea site:
[...]

https://www.lgservice.co....oCateCode=&currentPageNo=
Wat bedoelen ze met Ⓞ Dolby TrueHD support _ Only OLED TV (04.70.06) ?

Dat de interne video player van LG nu dolby True hd kan?
Pagina: 1 ... 90 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.