Gigantische ondertitels bij XPlay op LG 55B6V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Sinds een tijdje heb ik op mijn LG B6V de XPlay app draaien om hiermee 4K HDR films met ondertiteling af te spelen vanaf een servertje. Ik heb hiervoor gekozen in plaats van de Plex app omdat de Plex server de films gaat transcoderen als ik ondertitels wil gebruiken met de Plex app. Dan kan ik een ei op mijn servertje bakken, die trekt dat bij lange na niet.

XPlay pakt de .srt bestanden netjes op en kan ze direct weergeven zonder dat de Plex server gaat transcoderen. Echter is het formaat GI-GAN-TISCH!

In de XPlay app heb ik de subtitle size op 'tiny' staan. Veranderen naar medium of large maakt niets uit, ondertitels blijven even groot, ik heb het idee dat hier een bugje in zit. Op internet kan ik er echter niets over vinden behalve dat het erin bakken van de ondertitels kan helpen, maar ik wil ze juist los kunnen gebruiken.

Deelt iemand deze ervaring en is hier een fix voor? Ik heb nu nog steeds geen goede mogelijkheid om 4K te spelen: óf de server stijgt bijna op, óf de achterburen kunnen meelezen met de ondertitels.

[ Voor 6% gewijzigd door luuksnijmegen op 05-03-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:49
@luuksnijmegen lijkt mij meer iets van XPlay dan de tv of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Cardwizard schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:53:
@luuksnijmegen lijkt mij meer iets van XPlay dan de tv of niet?
Het lijkt mij inderdaad XPlay, maar de vraag is of meer gebruikers dat hier met XPlay hebben icm met deze specifieke TV (of wellicht met andere). Op het forum is er verder niets over te vinden, en op internet alleen dat het inbranden van de subs (muxen?) dit kan oplossen. Ik wil dit echter niet voor iedere film hoeven doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

luuksnijmegen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:23:
Hi allen,

(allereerst, als dit niet mag, dan excuses. Plaats dit hier omdat ik in mijn eigen topic 0 repons krijg helaas).

Ik heb een LG 55B6V. In een andere kamer staat een servertje met Plex Server. Ik speel 4K 60 FPS films. Op de TV heb ik PLEX én XPlay. Plex werkt opzich goed zonder ondertitels, tot ik ondertitels bij de film wil, dan gaat hij bijna altijd transcoderen. De server trekt dit niet.

Daarom XPlay gekocht en op de TV gezet. Deze kan de film direct afspelen en extere .srt ondertiteling tonen. Werkt opzich prima. Alleen... ondertitel grootte is HUGE! In de XPlay settings heb ik subtitle size op Tiny staan, maar nog steeds zijn ze huge (3 a 3,5 cm groot!). Het aanpassen van de subtitle size maakt niets uit, elke keuze resulteert in precies dezelfde grootte. Lijkt dus een bugje.

Kent iemand dit op zijn 55B6V i.c.m. XPlay, en weet iemand een oplossing? Ik ben helemaal tevreden met de 55B6V, ook met XPlay op dit euvel na.
De instellingen voor ondertiteling binnen XPlay hebben geen invloed op embedded subs binnen een film, maar enkel op externe SRT bestanden (omdat LG geen API biedt voor instellingen ondertiteling). Waarschijnlijk heeft XPlay dan ook in dit geval automatisch de embedded subs gekozen en niet de externe SRT. Check even goed welke subs je hebt geselecteerd!

Werkt hier allemaal prima, mits externe subs en deze ook geselecteerd.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Puck schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:01:
[...]

De instellingen voor ondertiteling binnen XPlay hebben geen invloed op embedded subs binnen een film, maar enkel op externe SRT bestanden (omdat LG geen API biedt voor instellingen ondertiteling). Waarschijnlijk heeft XPlay dan ook in dit geval automatisch de embedded subs gekozen en niet de externe SRT. Check even goed welke subs je hebt geselecteerd!
De SRT subs zijn geselecteerd en worden ook afgespeeld. Als ik interne subs pak (PSG formaat veelal) komt er rood in beeld te staan dat er wordt getranscodeerd en trekt de server het niet. Als XPlay standaard de embedded subs zou pakken dan zou de film niet goed worden afgespeeld en dat zou te merken zijn.

Volgens mij worden dus externe subs getoond, maar heeft de instelling geen effect (bugje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

luuksnijmegen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:05:
[...]

De SRT subs zijn geselecteerd en worden ook afgespeeld. Als ik interne subs pak (PSG formaat veelal) komt er rood in beeld te staan dat er wordt getranscodeerd en trekt de server het niet. Als XPlay standaard de embedded subs zou pakken dan zou de film niet goed worden afgespeeld en dat zou te merken zijn.

Volgens mij worden dus externe subs getoond, maar heeft de instelling geen effect (bugje?)
Niet alle embedded subs zorgen voor transcoding. Ligt aan het type. Bij mij werken de custom settings van externe subs overigens gewoon, dus gok dat dit dan inderdaad een bugje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

In deze post staat wat belangrijke informatie over XPlay van de developer; over de beperkingen van de app en daarmee gepaarde consequenties.

Ik weet niet of iemand ook een NVIDIA SHIELD TV met PMS i.c.m. een B6 gebruikt, maar ik heb het gekke probleem dat UHD/HDR bestanden altijd gaan bufferen in XPlay/LG video player. Terwijl als ik ze direct via DLNA van mijn Synology afspeel, ze perfect worden vertoond (met de ingebouwde LG player).

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@Puck Heb jij een idee welke types wél ondersteund worden? Wellicht kan ik de srt's standaard omzetten naar een extern type dat wel ondersteund wordt.

Edit: Zojuist gevonden dat .srt, .smi, .sub, .ssa en .ass worden ondersteund. Ik zet ze er allemaal eens bij en dan zien welke goed werkt :)

[ Voor 32% gewijzigd door luuksnijmegen op 08-03-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luuksnijmegen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:45:
@Puck Heb jij een idee welke types wél ondersteund worden? Wellicht kan ik de srt's standaard omzetten naar een extern type dat wel ondersteund wordt.
Je moet SRT gelijk namen aan de naam film.nl.srt. Installeer in Plex Sub Zero https://github.com/pannal...2%80%90Zero-Configuration Wordt het automatisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Krizzii schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:55:
In deze post staat wat belangrijke informatie over XPlay van de developer; over de beperkingen van de app en daarmee gepaarde consequenties.

Ik weet niet of iemand ook een NVIDIA SHIELD TV met PMS i.c.m. een B6 gebruikt, maar ik heb het gekke probleem dat UHD/HDR bestanden altijd gaan bufferen in XPlay/LG video player. Terwijl als ik ze direct via DLNA van mijn Synology afspeel, ze perfect worden vertoond (met de ingebouwde LG player).

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Uitzetten dat XPlay probeert via "secured connection" af te spelen in je Plex settings. Weet zo even niet uit mijn hoofd waar precies: You can add the IP of the client to the server and whitelist it so it doesn't need secure connection. You need to set security to "preferred".
luuksnijmegen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:45:
Nee weet ik niet precies, ik gebruik echt altijd (automatisch gedownloade) externe SRT's en dit werkt altijd prima. Via Sub-Zero zoals hierboven ook gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@Musicmasters SubZero ken ik, en zo haalde ik ook netjes alles .SRT subs binnen. De namen heb ik inderdaad gelijk, ik heb dan ook geen probleem met het weergeven van ondertitels an sich. Probleem is echter dat XPlay ze bij mij gigantisch groot toont, en andere opties halen niets uit. Hier zojuist een oplossing voor gevonden, zie onder.

@Puck Zojuist enkele formaten bekeken en ik heb een oplossing:
SRT: gigantische ondertitels, niet handig.
.SSA: Plex gaat transcoderen
.ASS: Plex gaat transcoderen

.SMI: Plex speelt ze goed af én ik kan de grootte, kleur en positie aanpassen. We hebben dus een winnaar! Nu nog een batch processje zoeken dat alle .SRTs kan omzetten naar .SMI. Even zoeken of SubZero zoiets zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@luuksnijmegen Is wel vaag want ik heb ook een B6 en heb nergens last van. Is het geen instelling in Plex zelf?

Misschien dit: Display languages with country attribute as ISO 639-1 (e.g. pt-BR = pt) In Subzero aanvinken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@Musicmasters Zojuist Plex opnieuw geinstalleerd, en alles werkt nu ook met .srt bestanden prima. Vreemd... Maar eindelijk opgelost, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@luuksnijmegen Happy viewing!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Puck schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:52:
[...]
Uitzetten dat XPlay probeert via "secured connection" af te spelen in je Plex settings. Weet zo even niet uit mijn hoofd waar precies: You can add the IP of the client to the server and whitelist it so it doesn't need secure connection. You need to set security to "preferred".
[...]
Zo had ik het al ingesteld, dus dat lost het probleem helaas niet op. Maar goed, voorlopig dan maar 4K direct vanaf de NAS afspelen.
Pagina: 1