Ik heb eind december 2017 een LG OLED 55E7N aangeschaft. Nu lees ik veel over inbranden, maar volgens mij zijn het vooral de 6-serie modellen die er last van hebben. Nu is dit natuurlijk logisch omdat die vaak al meer branduren hebben, maar toch, ik kan nergens iets vinden over inbranden bij de 2017 7-serie. Iemand die daar al voorbeelden van heeft? Wellicht dat LG toch iets verbeterd heeft?
Heb je toentertijd ook contact opgenomen met LG en/of het verkooppunt? Wat was hun reactie? Reparatie aangeboden?appeltje eitje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:37:
[...]
Ik game ook best veel (gemiddeld 3 uur op een dag) en heb totaal geen last gehad van inbranden (ook veel statische beelden). Maar zonlicht..... dit doet het: gallery: appeltje eitje
Surfin' paradise!
Ik heb geen contact opgenomen met LG (zag iemand hier de voorwaarden posten over plaatsen van een tv in direct zonlicht dus heb mij de moeite bespaard). Ik ben gelijk terug gegaan naar mijn dealer (plattetv.nl) en daar de situatie voorgelegd. Die snapte dit helemaal en zijn er echt heel netjes mee omgegaan. Ze hebben wel reparatie aangeboden maar zag daar zelf geen heil in gezien de plek waar mijn tv staat in mijn woonkamer. Heb de Oled (55e7n) dus ingeruild voor een Qled (met 500 euro cashbackSnappie88 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:55:
[...]
Heb je toentertijd ook contact opgenomen met LG en/of het verkooppunt? Wat was hun reactie? Reparatie aangeboden?
nogmaals: gallery: appeltje eitjesjdjong schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:54:
Ik heb eind december 2017 een LG OLED 55E7N aangeschaft. Nu lees ik veel over inbranden, maar volgens mij zijn het vooral de 6-serie modellen die er last van hebben. Nu is dit natuurlijk logisch omdat die vaak al meer branduren hebben, maar toch, ik kan nergens iets vinden over inbranden bij de 2017 7-serie. Iemand die daar al voorbeelden van heeft? Wellicht dat LG toch iets verbeterd heeft?
Het betreft hier de55e7n, hetzelfde model dus. Geen inbranden maar direct zonlicht wat dit creëert
Ik wil iedereen bedanken voor hun reacties , ik zie dat mensen die niet voor oled gaan hoofdzakelijk overstappen naar Qled . Zijn jullie hier wel tevreden mee ?
Hmm. Ik heb een 55c7. Vooralsnog geen last van inbranden van logo's etc. Hier ook een lichte kamer met veel ramen op het zuiden waardoor er redelijk/ veel zonlicht op het scherm valt maar geen problemen ondervonden. Raar dat de een er na een half uur al flink last van heeft en een ander niet...
Mijn 55C7V staat ook geregeld in de zon, maar geen rare vlekken. Slechts eenmalig gehad door indirect (!) zonlicht, dat waarschijnlijk gespiegeld en versterkt werd (zoals een vergrootglas dat kan doen) door een glazen object.
Misschien dat de ramen van de mensen die er last van hebben hetzelfde doen?
Misschien dat de ramen van de mensen die er last van hebben hetzelfde doen?
Het probleem heb ik vooral gehad in de ochtend zon. En tv uit.
Later op de middag als je dan tv wilde kijken had je en vlek.
Wel "blij" om te horen dat ik dus niet de enige was.
Later op de middag als je dan tv wilde kijken had je en vlek.
Wel "blij" om te horen dat ik dus niet de enige was.
Even een update over het vervangen van het paneel van mijn B6, dat is dus niet gedaan door de monteur vandaag zoals ik al dacht, hij kwam alleen beoordelen.
Zojuist mail gekregen dat mijn toestel niet kan worden hersteld en dat er een andere oplossing gezocht wordt
Zojuist mail gekregen dat mijn toestel niet kan worden hersteld en dat er een andere oplossing gezocht wordt
Op welke momenten viel de burn-in vooral op? Ik ben erg benieuwd naar de oplossing van LG, in eerste instantie zodat jij straks weer happy bent, maar ook om te weten hoe LG hiermee omspringt.Cardwizard schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:05:
Even een update over het vervangen van het paneel van mijn B6, dat is dus niet gedaan door de monteur vandaag zoals ik al dacht, hij kwam alleen beoordelen.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik heb sinds een tijdje een LG C7 en ben daar zeer blij mee. Kijkhoek en kleuren zijn een genot om naar te kijken. Echter heb ik er ook een PC op aangesloten die via een GeForce 1050 Ti beelden naar de TV stuurt. Dat gaat heerlijk met allerlei codecs ivm hardwarematige decodering. Echter is het mij nog niet gelukt om met de computer en Windows een mooie HDR weergave te krijgen.
Zet ik hem op HDR word de rest van het beeld flets en heb ik ineens meer last van color banding (ook goed te zien met het Windows test videootje) . Op het moment nog geen ramp gewoon HDR uitzetten aangezien er ook nog maar weinig content is geen ramp. Maar zijn er al mensen die een vergelijkbare setup hebben en het wel werkend hebben gekregen?
Zet ik hem op HDR word de rest van het beeld flets en heb ik ineens meer last van color banding (ook goed te zien met het Windows test videootje) . Op het moment nog geen ramp gewoon HDR uitzetten aangezien er ook nog maar weinig content is geen ramp. Maar zijn er al mensen die een vergelijkbare setup hebben en het wel werkend hebben gekregen?
Heb je Deep Color op je HDMI input geactiveerd en stuur je 10-bit chroma 4:2:0 YUV uit ipv 4:4:4 RGB?Skizzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:06:
Ik heb sinds een tijdje een LG C7 en ben daar zeer blij mee. Kijkhoek en kleuren zijn een genot om naar te kijken. Echter heb ik er ook een PC op aangesloten die via een GeForce 1050 Ti beelden naar de TV stuurt. Dat gaat heerlijk met allerlei codecs ivm hardwarematige decodering. Echter is het mij nog niet gelukt om met de computer en Windows een mooie HDR weergave te krijgen.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Deep color staat aan en 10 bit ook, verder chroma 4:2:2 en 4:2:0 geprobeerd. Ook de kabel is er een die gespecificeerd is voor 18 GB/s. De TV herkent het ook wel als HDR content echter ziet het er nog niet uit.Major_ton schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:12:
[...]
Heb je Deep Color op je HDMI input geactiveerd en stuur je 10-bit chroma 4:2:0 YUV uit ipv 4:4:4 RGB?
Ook al geprobeerd je Black Level (High/Low) aan te passen? Gebruik je op de TV dezelfde HDR setting als bij andere bronnen die er wel goed uitzien? Als dat allemaal goed staat, dan zijn het misschien toch individuele settings van je nVidia GPU die niet correct staan.Skizzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:14:
[...]
Deep color staat aan en 10 bit ook, verder chroma 4:2:2 en 4:2:0 geprobeerd. Ook de kabel is er een die gespecificeerd is voor 18 GB/s. De TV herkent het ook wel als HDR content echter ziet het er nog niet uit.
Helaas heb ik niet nog meer andere HDR bronnen. Black kan ik nog proberen maar lijkt me vreemd dat dit het moet doen. Ik lees wel dat meerdere mensen met een GeForce 1000 kaart er problemen mee hebben dus zou daar aan kunnen liggen. Wel vervelend natuurlijk.Major_ton schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:26:
[...]
Ook al geprobeerd je Black Level (High/Low) aan te passen? Gebruik je op de TV dezelfde HDR setting als bij andere bronnen die er wel goed uitzien? Als dat allemaal goed staat, dan zijn het misschien toch individuele settings van je nVidia GPU die niet correct staan.
@Skizzo Even een long shot
als je in de topic op MADvr zoekt, komen er een
aantal dingen voorbij, die volgens mij gerelateerd zijn aan het probleem wat jij omschrijft.
aantal dingen voorbij, die volgens mij gerelateerd zijn aan het probleem wat jij omschrijft.
Bedankt voor je reactie echter is het niet enkel bij video, als ik windows op HDR weergave zet is alles ineens flets behalve dan HDR content. Echter ziet dat er dan ook nog niet goed uit door de banding issues.ppeterr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:47:
@Skizzo Even een long shotals je in de topic op MADvr zoekt, komen er een
Vooral bij volvlakken met rood (oranje,paars etc) allemaal nog wel te behappen maar het is er gewoon. Ik ben ook benieuwd naar de oplossing nuMajor_ton schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:54:
[...]
Op welke momenten viel de burn-in vooral op? Ik ben erg benieuwd naar de oplossing van LG, in eerste instantie zodat jij straks weer happy bent, maar ook om te weten hoe LG hiermee omspringt.
mediaplayer classic + madvr is tot nu toe het enigste wat goed bij mij werkt,nieuwe vlc 3. zou ook hdr moeten ondersteunen maar werkt bij niet.(ik heb ook een 1050 ti)Skizzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:06:
Ik heb een Samsung T5 SSD aangesloten op een USB 2.0 op mijn 55E7 en dit werkt prima met opnemen en kijken tegelijkertijd van twee verschillende zenders. Opnemen en On Demand starten gaat niet samen bij een 55E7 via CI+ 1.3
75GB 4K HDR mkv bestanden speelt hij af zonder problemen.
Jammer dat de 55E7 geen PGS ondertitels kan afspelen en dat hij niet overweg kan met subs die color tags hebben.
Schijf komt standaard met zowel een kabeltje voor C-C als C-A.
Ze zijn echt heel klein en passen overal makkelijk achter (74mm x 57mm x10mm), dat is 1cm korter dan een bankpasje.
Weegt helemaal niks en de kabel zit stevig in de poort (je kan het schijfje gewoon aan de kabel laten hangen).
Door de metalen behuizing kan hij tegen een stootje.
Bij Ziggo moet je uitgaan voor 10minuten opnemen = 1GB
Schijf wel eerst geformateerd als NTFS in Windows 10 en dan doet hij het meteen in de OLED.
75GB 4K HDR mkv bestanden speelt hij af zonder problemen.
Jammer dat de 55E7 geen PGS ondertitels kan afspelen en dat hij niet overweg kan met subs die color tags hebben.
Schijf komt standaard met zowel een kabeltje voor C-C als C-A.
Ze zijn echt heel klein en passen overal makkelijk achter (74mm x 57mm x10mm), dat is 1cm korter dan een bankpasje.
Weegt helemaal niks en de kabel zit stevig in de poort (je kan het schijfje gewoon aan de kabel laten hangen).
Door de metalen behuizing kan hij tegen een stootje.
Bij Ziggo moet je uitgaan voor 10minuten opnemen = 1GB
Schijf wel eerst geformateerd als NTFS in Windows 10 en dan doet hij het meteen in de OLED.
Meer tweakers last van dat de youtube app niet altijd content start? De meeste filmpjes blijven staan op het laad scherm, heel soms start er 1tje.
Lijkt sinds de laatste update?
Geen problemen hier, laatste YouTube update en tv firmware geïnstalleerd.Focus schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 07:35:
Meer tweakers last van dat de youtube app niet altijd content start? De meeste filmpjes blijven staan op het laad scherm, heel soms start er 1tje.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Wat ik hierover heb gelezen is dat er bij een tv en monitor een verschil zit in het HDR signaal. Windows gooit nu het signaal van de monitor eruit. Er wordt aan een oplossing gewerkt voor tv's.Skizzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:06:
Weet niet of dit allemaal klopt maar zo stond het er op 3 sites waar ik kwam bij het zoeken.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Gebruik wel wifi, unifi accesspoint 1 meter van de tv, dus zou goed moeten zijn.Convoy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:27:
[...]
Geen problemen hier, laatste YouTube update en tv firmware geïnstalleerd.
Misschien toch keer bedraad proberen
Verwijderd
LGers, toch even hier posten want ik kom er gewoonweg niet uit.
Ben geen beginner ofzo wat betreft films en series in mkv format met subtitles, maar op mijn tv krijg ik het niet goed werkende.
Setup: LG 55C7V, externe hdd eraan, speel 9 van de 10 keer in mkv format een film of serie aflevering af.
Vaak zitten er embedded subs bij, soms echter niet. Vrouwlief vindt het fijn om dan alsnog subs te regelen.
Via Flixtools (programmaatje gekoppeld aan al die opensubtitles pagina's) download ik dan een srt bestand die de hash van het mkv bestand heeft gecheckt (kortom: 1:1 match). Op mijn tv kan ik die alleen niet selecteren, naam is hetzelfde, enige wat verschilt is de extentie (.mkv voor file, .srt voor ondertitel). Als ik dit zo op mijn laptop met de hdmi aan de tv doe werkt het (uiteraard) wel. Is er voor LG een andere manier om dit werkende te krijgen?
Ik speel films/ series af via de reguliere 'video en afbeeldingen' browser op de tv, ik heb geen afspeelprogramma gedownload.
Hoor graag als iemand dit wel werkend heeft en zo ja: hoe. Dankjewel: wordt erg gewaardeerd! Fijn weekend.
Ben geen beginner ofzo wat betreft films en series in mkv format met subtitles, maar op mijn tv krijg ik het niet goed werkende.
Setup: LG 55C7V, externe hdd eraan, speel 9 van de 10 keer in mkv format een film of serie aflevering af.
Vaak zitten er embedded subs bij, soms echter niet. Vrouwlief vindt het fijn om dan alsnog subs te regelen.
Via Flixtools (programmaatje gekoppeld aan al die opensubtitles pagina's) download ik dan een srt bestand die de hash van het mkv bestand heeft gecheckt (kortom: 1:1 match). Op mijn tv kan ik die alleen niet selecteren, naam is hetzelfde, enige wat verschilt is de extentie (.mkv voor file, .srt voor ondertitel). Als ik dit zo op mijn laptop met de hdmi aan de tv doe werkt het (uiteraard) wel. Is er voor LG een andere manier om dit werkende te krijgen?
Ik speel films/ series af via de reguliere 'video en afbeeldingen' browser op de tv, ik heb geen afspeelprogramma gedownload.
Hoor graag als iemand dit wel werkend heeft en zo ja: hoe. Dankjewel: wordt erg gewaardeerd! Fijn weekend.
Je zou een plex server kunnen maken van je pc. Dan direct streaming naar je tv. Hiermee werken de subs altijd en met direct streaming is er geen compressie op het bronbestand.Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:19:
Verwijderd
Ik wil juist af van plex streaming, leek me zo ideaal om het direct van de externe hdd af te kunnen spelenMarcievg schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:06:
[...]
Je zou een plex server kunnen maken van je pc. Dan direct streaming naar je tv. Hiermee werken de subs altijd en met direct streaming is er geen compressie op het bronbestand.
Hier ook aangesloten op UniFi AP-AC-ProFocus schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:46:
[...]
Gebruik wel wifi, unifi accesspoint 1 meter van de tv, dus zou goed moeten zijn.
Verwijderd
Wat is daar precies ideaal aan? Dan moet je toch constant je content op die HDD zetten ipv dat het afgespeeld wordt vanaf de locatie waar het binnenkomt.Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:09:
[...]
Ik wil juist af van plex streaming, leek me zo ideaal om het direct van de externe hdd af te kunnen spelenMaar dank voor je suggestie!
Helaas met kabel zelfde resultaat, kan prima door de app zelf heen, zoeken e.d.Focus schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:46:
[...]
Gebruik wel wifi, unifi accesspoint 1 meter van de tv, dus zou goed moeten zijn.
Maar filmpjes starten ho maar, kan volgens mij de app ook niet deleten.
Verwijderd
Ik zet films eens per maand of 2 maanden op de hdd, maak 3 kopieën voor meerdere mensen, hebben allemaal diezelfde tv (samen gekocht). Verder geen zin om elke keer laptop naast tv te zetten of via plex te streamen, teveel gedoeVerwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:23:
[...]
Wat is daar precies ideaal aan? Dan moet je toch constant je content op die HDD zetten ipv dat het afgespeeld wordt vanaf de locatie waar het binnenkomt.
Ik draai plex vanaf een nas. Ik vind dat echt ideaal want ik heb er verder omkijken naar en het kastje is klein en valt niet op. mijn vrienden en familie maken er ook heel makkelijk gebruik van.Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:32:
[...]
Ik zet films eens per maand of 2 maanden op de hdd, maak 3 kopieën voor meerdere mensen, hebben allemaal diezelfde tv (samen gekocht). Verder geen zin om elke keer laptop naast tv te zetten of via plex te streamen, teveel gedoe
werkt bij mij (B6) mkv.en srt met dezelfde naam samen in een mapje en de tv herkent deze automatischVerwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:19:
Volgens mij moet je inderdaad specifiek de taal toevoegen om het te laten werken.pwh53 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:16:
[...]
werkt bij mij (B6) mkv.en srt met dezelfde naam samen in een mapje en de tv herkent deze automatisch
Arrived anxious, left bored
Het gekke is, mijn 55C7 herkent inderdaad external srt files. Maar als ik diezelfde srt vervolgens in de mkv plak met mkvmerge, herkent de tv het niet meerpwh53 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:16:
[...]
werkt bij mij (B6) mkv.en srt met dezelfde naam samen in een mapje en de tv herkent deze automatisch

waarom gebruik je mkvmerge ?Raymon89 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:00:
[...]
Het gekke is, mijn 55C7 herkent inderdaad external srt files. Maar als ik diezelfde srt vervolgens in de mkv plak met mkvmerge, herkent de tv het niet meerIrritant.
[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 03-03-2018 17:34 ]
Kunnen jullie het illegaal kijken van films a.u.b ergens anders bespreken. Dit topic gaat niet over MKV video bestanden maar over OLED tv's van LG.
topic report
topic report
[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 04-03-2018 00:20 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Serieus? Hij vraagt netjes waarom hij bepaalde content niet naar behoren kan afspelen op zijn OLED tv van LG. Niemand praat over illegale content en zijn vraag is gewoon legit ontopic. Wat moet je anders met een TV dan content bekijken?BarryS schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:06:
Kunnen jullie het illegaal kijken van films a.u.b ergens anders bespreken. Dit topic gaat niet over MKV video bestanden maar over OLED tv's van LG.
Vragen over mkvmerge zijn idd offtopic maar dat is maar 1 post.
[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 03-03-2018 20:25 ]
Legit content die ie eens in de zoveel tijd voor meerdere mensen 'ff' kopieert naar een HDD zodat ze allemaal hetzelfde hebbenPuck schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:24:
[...]
Serieus? Hij vraagt netjes waarom hij bepaalde content niet naar behoren kan afspelen op zijn OLED tv van LG. Niemand praat over illegale content en zijn vraag is gewoon legit ontopic. Wat moet je anders met een TV dan content bekijken?
Vragen over mkvmerge zijn idd offtopic maar dat is maar 1 post.

Ik zei legit ontopicapis29 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:27:
[...]
Legit content die ie eens in de zoveel tijd voor meerdere mensen 'ff' kopieert naar een HDD zodat ze allemaal hetzelfde hebben(dan zou je ook niet hoeven kloten met srt bestanden die je 'ergens' vandaan moet plukken ...
En nu gewoon verder luitjes. Jullie weten de TR-knop te vinden en doorbakkeleien over dingen in grijs gebied kun je beter laten als je er niks zinnigs over te zeggen hebt..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
* knip *
Hierboven zou toch wel duidelijk zijn geworden dat het nu wel genoeg is met onzinnige posts zoals deze.
Hierboven zou toch wel duidelijk zijn geworden dat het nu wel genoeg is met onzinnige posts zoals deze.
[ Voor 81% gewijzigd door S1NN3D op 04-03-2018 11:45 ]
ontopic - Ik maak me toch ook wel zorgen om de burnin en begin te twijfelen over aankoop van een oled....
heb er nu stevig last van op mijn Panasonic Plasma na veel twitch kijken, en wil niet meer hetzelfde meemaken met een oled.
heb er nu stevig last van op mijn Panasonic Plasma na veel twitch kijken, en wil niet meer hetzelfde meemaken met een oled.
[ Voor 255% gewijzigd door Thierr86 op 04-03-2018 13:48 ]
Ik kijk redelijk wat twitch op m;n B6, heb nergens last van.Thierr86 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:46:
ontopic - Ik maak me toch ook wel zorgen om de burnin en begin te twijfelen over aankoop van een oled....
39
Persoonlijk: ik heb altijd plasma gehad voor mijn oled, inbranden was mijn enige “vrees” voor aankoop van de tv, zoals overal te lezen is heeft oled er zo goed als geen last van, voor aankoop heb ik het uitgebreid over dit fenomeen gehad met de verkoper, niks om je zorgen over te maken, het was zo goed als uitgesloten!Thierr86 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:46:
En nu, na net een jaar zit er toch een permanent iets in mijn beeld (en helaas zijn er toch velen met dit probleem), IK had de tv never nooit gekocht als ik dit van te voren had geweten.
1 van de mogelijk opties die nu kan gebeuren is het uitzoeken van een andere tv bij Smits (omdat ze de B6 niet meer gaan repareren) ik zit er heel hard over na te denken om niet meer voor een oled te gaan, en moet eerlijk zeggen dat ik het erg jammer vind want het beeld is echt super
Erg jammer en zonde dat het bij jou al te laat is. Ik ga asap mijn B6 eens grondig testen, maar met een snelle test gister was er helemaal niks te zien. En dat terwijl mijn vriendin niet erg consequent met de TV omgaat wat de kans op inbranden betreft. Die zet dingen gewoon op pauze en gaat rustig de was doen... Wat ik eigenlijk wel regelmatig doe voor het slapengaan (of het definitief uitzetten van de TV voor die dag) is de bekende 4 foto's laten roeleren bij 'geen input'. Na 10 of 15 min gaat de TV vanzelf uit en ik heb het idee dat dit heel goed helpt om de mogelijke retentie van die dag op '0' te zetten. Tevens probeer ik altijd statische beelden in de eerste 10 minuten na het aanzetten van de TV te vermijden. Daarna kan ik gerust 5 uur lang gamen zonder issues. Ook 2 afleveringen Wie is de Mol achter elkaar kijken met die irritante logo's laten geen retentie zien. Maar goed, zoals aangegeven ga ik mijn B6 asap eens grondig nalopen. Ik zal het resultaat hier posten! Ik heb altijd de kans op inbranden bij OLED TV's verdedigd, maar als het toch foute boel is, dan zal ik dat uiteraard meteen toegeven.Cardwizard schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:57:
[...]
Persoonlijk: ik heb altijd plasma gehad voor mijn oled, inbranden was mijn enige “vrees” voor aankoop van de tv, zoals overal te lezen is heeft oled er zo goed als geen last van, voor aankoop heb ik het uitgebreid over dit fenomeen gehad met de verkoper, niks om je zorgen over te maken, het was zo goed als uitgesloten!
En nu, na net een jaar zit er toch een permanent iets in mijn beeld (en helaas zijn er toch velen met dit probleem), IK had de tv never nooit gekocht als ik dit van te voren had geweten.
1 van de mogelijk opties die nu kan gebeuren is het uitzoeken van een andere tv bij Smits (omdat ze de B6 niet meer gaan repareren) ik zit er heel hard over na te denken om niet meer voor oled te gaan, en moet eerlijk zeggen dat ik het erg jammer vind want het beeld is echt super
Mijn vriendin kijkt ook regelmatig RTL4, maar heb nergens last van qua inbranden op mijn B6.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het grootse nadeel daarbij met een Plasma is dat het vooral bij heldere beelden (wit/grijs/geel/enz.) zichtbaar is. Daar is bij een Oled, die er last van heeft, geen sprake (nog niet gezien tenminste). Op zich kan ik daar wat gemakkelijker mee leven dan voorheen met mijn laatste plasma, maar als die niet wat andere nukken had gekregen dan had ie er misschien gewoon nog gestaan nu.Thierr86 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:46:
Testing, one, two ...
Werkt zonder probleem hier met een 55C7V en een Bose koptelefoon.Gonadan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:11:
Heeft iemand ervaring met een bluetooth koptelefoon? Ik zag dat m'n TV daarmee zou kunnen verbinden, maar compenseert hij dan ook de vertraging die je normaal gesproken hebt?
Of kan je uiteindelijk toch nog beter de kabel pakken?
@Major_ton even volledig rood beeld aanzetten, YouTube filmpje zoals deze bijvoorbeeld: YouTube: Solid Red Color HD High Definition 6 Minutes Long
@hardware-lover dat klopt wat je zegt. Het is niet zo aanwezig zoals bij plasma, daar was het veel prominenter in allerlei beelden te zien
@hardware-lover dat klopt wat je zegt. Het is niet zo aanwezig zoals bij plasma, daar was het veel prominenter in allerlei beelden te zien
Als ik mijn Bluetooth koptelefoon aan de tv koppel dan is het geluid heel zacht en met veel ruis, kan er niet achter komen waar dat aan ligtpietervanhuizen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:07:
[...]
Werkt zonder probleem hier met een 55C7V en een Bose koptelefoon.
[ Voor 33% gewijzigd door Cardwizard op 04-03-2018 17:11 ]
Klopt het dat de afstand tussen een kast en onderkant scherm van de 55C7V slechts 4cm is? Dit ivm mogelijk een soundbar willen aanschaffen als ik deze tv aan ga schaffen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ja zoiets. En je hebt de voet ook nog die in de weg zit. TV ophangen is de oplossing.l3art schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:19:
Klopt het dat de afstand tussen een kast en onderkant scherm van de 55C7V slechts 4cm is? Dit ivm mogelijk een soundbar willen aanschaffen als ik deze tv aan ga schaffen.
Heb in inderdaad ook in gedachte. Zal direct in het begin nog niet gebeuren, maar ik houdt het in gedachten.pietervanhuizen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:27:
[...]
Ja zoiets. En je hebt de voet ook nog die in de weg zit. TV ophangen is de oplossing.
Zit ik alleen nog met de hdmi en voedingskabel.. Kabelgootje wellicht, alleen die zijn weer wit en onze muur niet en de kleur muurverf hebben we ook niet meer. Ach wat een drama allemaal weer zo'n nieuwe tv
[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 04-03-2018 17:33 ]
Ja kan, maar we willen nog een keer ergens de boel laten stucken dus dan is het een goed moment. Maar nu dat nog niet staat te gebeuren, ik de kleur muurverf die er nu op zit niet meer heb wordt het toch maar een simpel gootje denk ik.Cardwizard schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:29:
@l3art frezen in de muur?
Oh ja, misschien ook een ander meubel dus even kijken hoe het dan allemaal uitkomt.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 04-03-2018 19:42 ]
Nou ik heb het zo uitvoerig mogelijk bekeken, maar er is 0,0 burn-in te vinden. Ik heb mijn B6 nu 15 maanden.Cardwizard schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:09:
@Major_ton even volledig rood beeld aanzetten, YouTube filmpje zoals deze bijvoorbeeld: YouTube: Solid Red Color HD High Definition 6 Minutes Long
Nou gelukkig maar, geen RTL minnende vrouw in huis neem ik aan?Major_ton schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:37:
[...]
Nou ik heb het zo uitvoerig mogelijk bekeken, maar er is 0,0 burn-in te vinden. Ik heb mijn B6 nu 15 maanden.
Haha nee RTL4 staat hier zelden tot nooit op. Toch bizar dat dat logo zoveel terror met zich meebrengt. Ik heb het nu te druk, maar voor een lange periode heb ik echt veel games gespeeld en dat heeft sus kennelijk nooit voor ellende gezorgd. Gelukkig is mijn paneel nog helemaal clean.Cardwizard schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:41:
[...]
Nou gelukkig maar, geen RTL minnende vrouw in huis neem ik aan?
Ik heb zelf de Philips 7250 en deze klinkt ook zachter dan wanneer ik em aan mijn smartphone koppel. Geluid van de TV moet ik verhogen van 12 naar 30. Ik heb geen last van ruis.Cardwizard schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:09:
Als ik mijn Bluetooth koptelefoon aan de tv koppel dan is het geluid heel zacht en met veel ruis, kan er niet achter komen waar dat aan ligt
Werkt overigens prima, als ik de koptelefoon inschakel verschijnt er automatisch een melding op het scherm om te koppelen.
Werkt ook prima op mijn smartphone, even de linker oorschelp tegen mijn telefoon houden en hij is daaraan gekoppeld via NFC commando's.
https://www.philips.nl/c-...e-bluetooth-hoofdtelefoon
De meeste meldingen zijn ook van het RTL logo, dat oranje doet het hem volgens mij, dat is nog erger dan rood blijkbaar want daar zie ik niets van terug. Ook geen meldingen vanMajor_ton schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:22:
[...]
Haha nee RTL4 staat hier zelden tot nooit op. Toch bizar dat dat logo zoveel terror met zich meebrengt. Ik heb het nu te druk, maar voor een lange periode heb ik echt veel games gespeeld en dat heeft sus kennelijk nooit voor ellende gezorgd. Gelukkig is mijn paneel nog helemaal clean.
Mijn B6 heeft ook behoorlijk wat game uren met heel wat hud elementen en geen centje pijn van dat alles
Zijn er hier ook rugby kijkers?. De reden dat ik hier om vraag is dat als je op BBC naar rugby kijkt je 40 minuten lang linksboven in de score ziet staan.Lekker zwart blok met witte letters.
Mijn plasma heeft het hier na die 2x40 minuten best soms moeilijk mee om weer helemaal schoon te worden Met de 'screen-wash' functie lukt het uiteindelijk wel weer.
Hoe gaat jullie OLED scherm hier mee om.
Mijn plasma heeft het hier na die 2x40 minuten best soms moeilijk mee om weer helemaal schoon te worden Met de 'screen-wash' functie lukt het uiteindelijk wel weer.
Hoe gaat jullie OLED scherm hier mee om.
@LaFleche zwart is natuurlijk geen enkel probleem want die pixels zijn niet actief, wit lijkt tot nu toe geen probleem te zijn voor zover ik dat kan beoordelen
Niet om het een of andere maar in theorie maakt dit natuurlijk niet uit. Als jij altijd een bepaald beeld hebt die zwart is (wat dan niet slijt) dan slijten de andere pixels wel en ga je alsnog verschil zienCardwizard schreef op maandag 5 maart 2018 @ 01:38:
@LaFleche zwart is natuurlijk geen enkel probleem want die pixels zijn niet actief, wit lijkt tot nu toe geen probleem te zijn voor zover ik dat kan beoordelen
Overigens lijkt 40 min. mij echt geen probleem, ik game vaak veel langer dan dat met een statische hud en er is niks van te zien (B6, 1,5 jaar).
[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 05-03-2018 08:23 ]
Ja duhPuck schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:20:
[...]
Niet om het een of andere maar in theorie maakt dit natuurlijk niet uit. Als jij altijd een bepaalde in beeld hebt die zwart is (die dan niet slijten) dan slijten de andere pixels wel en ga je alsnog verschil zien

Dus geen inbranden van het zwart zoals gevraagd
Same here. Ik ben begonnen aan Assassin's Creed Origins en ik heb in een week tijd bijna 40 uur erop zitten. Zaterdag ook weer 6 uur continue zitten gamen. Ben nog steeds superblij met mijn B6. 's Avonds wie is de mol gekeken, daar heb je de kandidaten af en toe in beeld met een zwarte achtergrond, dan weet je gelijk weer waarom het zo goed is. Ze springen echt uit het beeld.Puck schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:20:
[...]
Niet om het een of andere maar in theorie maakt dit natuurlijk niet uit. Als jij altijd een bepaald beeld hebt die zwart is (wat dan niet slijt) dan slijten de andere pixels wel en ga je alsnog verschil zien
Overigens lijkt 40 min. mij echt geen probleem, ik game vaak veel langer dan dat met een statische hud en er is niks van te zien (B6, 1,5 jaar).
Ik heb eindelijk m'n 65 inch C7 aangesloten, en moet zeggen ben wel onder de indruk tot nu toe. Maar met gemengde gevoelens, vooral de 4k youtube filmpjes laten zien hoe mooi het kan, maar veel content op Netflix of films op tv had ik nog wat meer van verwacht( moet wel nog wat meer afstellen) . Nu ga ik binnenkort ook mn Dolby Atmos set aansluiten, maar lees veel en ben er nog niet achter. Is het nou wel of niet mogelijk om dolby atmos supported Netflix series, via je receiver en speakers te laten lopen en dus d serie met dolby atmost beleven, of kan dat niet. Wie heeft hier ervaringen mee en of tips voor me. Alvast bedankt
Ja dat kan, maar alleen over hdmi
Your Friendly Neighborhood Moderator
Veel tv uitzendingen worden in 1080i uitgezonden en opgenomen in 720p. Ik heb een Ziggo Horizon Box die er volgens mij nog wel 1080p uit perst. Het ziet er op mijn C7 een heel stuk beter uit dan mijn vorige Samsung LCD, maar het is uiteraard geen native 4K materiaal. Eens wat betreft Netflix. HD content ziet er zeker niet uit als een 1080p Blu-Ray. De 4K content van Netflix is redelijk vergelijkbaar met een 1080p Blu-Ray. Dat komt omdat Netflix een hele lage bitrate heeft. 4K HDR content heeft een bitrate van 15-20mb/s. Daar waar een beetje knap UHD materiaal rustig op 50-60mb/sec kan zitten. Vandaar dat Netflix content qua beeldkwaliteit niet topnotch is. Daarnaast zijn ze daar ook dol op filmgrain. Daar stoor ik me echt wezenloos aan. Ruis in het scherm voor de filmbeleving ofzo.......Jkbc schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:15:
Ik heb eindelijk m'n 65 inch C7 aangesloten, en moet zeggen ben wel onder de indruk tot nu toe. Maar met gemengde gevoelens, vooral de 4k youtube filmpjes laten zien hoe mooi het kan, maar veel content op Netflix of films op tv had ik nog wat meer van verwacht( moet wel nog wat meer afstellen) . Nu ga ik binnenkort ook mn Dolby Atmos set aansluiten, maar lees veel en ben er nog niet achter. Is het nou wel of niet mogelijk om dolby atmos supported Netflix series, via je receiver en speakers te laten lopen en dus d serie met dolby atmost beleven, of kan dat niet. Wie heeft hier ervaringen mee en of tips voor me. Alvast bedankt
Je wil de Netflix app op de TV gebruiken om Dolby Atmos naar je receiver te sturen? Met ARC moet dat werken. Dus je receiver via HDMI poort 2 aan de tv aansluiten en ARC op beide apparaten aanzetten. Netflix gebruikt volgens een Dolby Digital+ spoor om Atmos over te versturen. Ik weet niet of je dan een Dolby Atmos signaal binnen ziet komen op je receiver of een DD+. Je hoogte kanalen moeten iig wat gaan doen bij Netflix atmos content
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 06-03-2018 09:02 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb een vreemd euveltje met mijn C7: Ik kijg soms het bericht in het scherm dat de tv zichzelf na 5 minuten zal uitschakelen. En dit terwijl ik gewoon een film of serie kijk via de HTPC! Die tv moet toch zien dat er actieve input is? En ja, de eco mode en al die andere zaken staan uitgeschakeld... Wat kan ik doen?
Ik vind het storend.
Overigens heb ik nog steeds af en toe HDMI handshake problemen lijkt het. Op een willekeurig moment gaat het beeld even op zwart. Gelukkig maar één keer...
Ik vind het storend.
Overigens heb ik nog steeds af en toe HDMI handshake problemen lijkt het. Op een willekeurig moment gaat het beeld even op zwart. Gelukkig maar één keer...
Doet die van mij ook. Je hebt ergens ingesteld dat de tv na 4uur automatisch uitschakelt, ongeacht of er activiteit is of niet. Opzich een prima instelling, mocht je de tv een keer vergeten uit te zetten.Nyarlathotep schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:37:
Ik heb een vreemd euveltje met mijn C7: Ik kijg soms het bericht in het scherm dat de tv zichzelf na 5 minuten zal uitschakelen. En dit terwijl ik gewoon een film of serie kijk via de HTPC! Die tv moet toch zien dat er actieve input is? En ja, de eco mode en al die andere zaken staan uitgeschakeld... Wat kan ik doen?
Ik vind het storend.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Misschien heb je zoiets ingesteld staan?Nyarlathotep schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:37:
Ik vind het storend.
Super bedankt voor je reactie. Ik ga t binnenkort proberen en dan hoor je of het gelukt is. Ben ook blij om te horen dat je het met me eens bent qua beeldkwaliteit. Nu weet je er ook zelfs nog wat meer van qua details ( bitrate details ). Ik vraag me af of jij ook een andere manier gebruikt om 4k materiaal te zien die dan wel echt tot zijn recht komt en zoja welke manier is dat of raad je me aan.Hulleman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:59:
[...]
Veel tv uitzendingen worden in 1080i uitgezonden en opgenomen in 720p. Ik heb een Ziggo Horizon Box die er volgens mij nog wel 1080p uit perst. Het ziet er op mijn C7 een heel stuk beter uit dan mijn vorige Samsung LCD, maar het is uiteraard geen native 4K materiaal. Eens wat betreft Netflix. HD content ziet er zeker niet uit als een 1080p Blu-Ray. De 4K content van Netflix is redelijk vergelijkbaar met een 1080p Blu-Ray. Dat komt omdat Netflix een hele lage bitrate heeft. 4K HDR content heeft een bitrate van 15-20mb/s. Daar waar een beetje knap UHD materiaal rustig op 50-60mb/sec kan zitten. Vandaar dat Netflix content qua beeldkwaliteit niet topnotch is. Daarnaast zijn ze daar ook dol op filmgrain. Daar stoor ik me echt wezenloos aan. Ruis in het scherm voor de filmbeleving ofzo.......
Je wil de Netflix app op de TV gebruiken om Dolby Atmos naar je receiver te sturen? Met ARC moet dat werken. Dus je receiver via HDMI poort 2 aan de tv aansluiten en ARC op beide apparaten aanzetten. Netflix gebruikt volgens een Dolby Digital+ spoor om Atmos over te versturen. Ik weet niet of je dan een Dolby Atmos signaal binnen ziet komen op je receiver of een DD+. Je hoogte kanalen moeten iig wat gaan doen bij Netflix atmos content
Dat was het inderdaad!SayWhatAgain! schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:00:
[...]
Misschien heb je zoiets ingesteld staan?
De instelling zit onder General > Timers > Auto power off 2 hours
Deze nu maar uitgezet. Het klopt wel met mijn ervaring; na een lange film kijken verscheen de melding in beeld
Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om een 65C7 te kopen ivm Dolby Atmos.
Wat is nu qua aansluiten het beste om te doen.
Ik heb een Marantz SR6011 met Dolby 5.1.4 opstelling. Daarnaast een Ziggo box, Blu Ray, Dreambox en een PS4. Nu gaat alles met HDMI via de Marantz en dan door naar een Sony met ARC. Is dit voor de LG ook de beste oplossing? Of is het beter om alles rechtstreeks naar de LG te laten gaan?
Ik heb een Marantz SR6011 met Dolby 5.1.4 opstelling. Daarnaast een Ziggo box, Blu Ray, Dreambox en een PS4. Nu gaat alles met HDMI via de Marantz en dan door naar een Sony met ARC. Is dit voor de LG ook de beste oplossing? Of is het beter om alles rechtstreeks naar de LG te laten gaan?
Gewoon via je Marantz laten lopenmartijnt73 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:27:
Hallo allemaal,
Ik gebruik ook de app plex om 4K content te streamen naar mijn nvidia shield (externe mediaspeler). Dat is veel mooier dan netflix. Volgens mij kun je ook wel een harde schijf oid aan de tv hangen en oo die manier via de mediaspeler van de tv 4K content bekijken. Een UHD blurayspeler is dan ook weer een optie.Jkbc schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:50:
[...]
Super bedankt voor je reactie. Ik ga t binnenkort proberen en dan hoor je of het gelukt is. Ben ook blij om te horen dat je het met me eens bent qua beeldkwaliteit. Nu weet je er ook zelfs nog wat meer van qua details ( bitrate details ). Ik vraag me af of jij ook een andere manier gebruikt om 4k materiaal te zien die dan wel echt tot zijn recht komt en zoja welke manier is dat of raad je me aan.
Alles via de marantz laten lopen en de marantz via hdmi 2 (arc poort) naar de tv. Heeft de marantz 6011 de firmware al binnen voor dolby vision support? Verder is de tv het enige apparaat wat dolby vision ondersteunt. Je moet dus alles vanaf de tv afspelen en het geluid via arc naar de receiver sturen.martijnt73 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:27:
Hallo allemaal,
Zit nu ook even te kijken voor een OLED schermpje, enige minpunt is dat ik nog een oude versterker heb waar geen HDMI opzit. Als ik nu de TV met de versterker verbind met een Optical cable krijg ik alleen maar stereo sound. Dit komt waarschijnlijk omdat het een antieke TV is?
Kan ik met de C7 via Optical wel gewoon DD 5.1 en DTS krijgen doormiddel van een chromecast bijvoorbeeld?
Kan ik met de C7 via Optical wel gewoon DD 5.1 en DTS krijgen doormiddel van een chromecast bijvoorbeeld?
Hier hangt nu bijna een jaar een 65B6, helaas wat last van inbranden van het RTL4 logo en dus nu ik in gesprek met de dealer over eventuele reparatie.
Nu geeft de dealer aan dat LG naast het serienummer (gewoon te vinden onder Over deze tv) ook om een ‘SUV’/‘SVC’ code vraagt. Deze zou op de achterkant staan op de sticker, maar aangezien ik liever de TV niet van de muur haal ben ik benieuwd wat deze code inhoudt en of ik deze ook in het menu kan vinden.
Iemand die me verder kan helpen? Anders wordt het toch echt even de TV van de muur halen.
Nu geeft de dealer aan dat LG naast het serienummer (gewoon te vinden onder Over deze tv) ook om een ‘SUV’/‘SVC’ code vraagt. Deze zou op de achterkant staan op de sticker, maar aangezien ik liever de TV niet van de muur haal ben ik benieuwd wat deze code inhoudt en of ik deze ook in het menu kan vinden.
Iemand die me verder kan helpen? Anders wordt het toch echt even de TV van de muur halen.
De OLED geeft idd gewoon surround door optical.Eagleman7 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:57:
[ Voor 18% gewijzigd door Fuwor op 06-03-2018 21:29 ]
Zou gewoon moeten werken.Eagleman7 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:57:
Zit nu ook even te kijken voor een OLED schermpje, enige minpunt is dat ik nog een oude versterker heb waar geen HDMI opzit. Als ik nu de TV met de versterker verbind met een Optical cable krijg ik alleen maar stereo sound. Dit komt waarschijnlijk omdat het een antieke TV is?
Zo heb ik het nu ook met mijn C7. Dat werkte voor alles vlekkeloos maar ik heb nu toch wat eigenaardigheden. Zo geeft Netflix vanaf de AppleTV ineens geen surround meer (vanaf de tv wel) en had ik laatst ook dat ik de horizon box op stereo moest zetten om geluid te krijgen.Eagleman7 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:57:
Ik heb er nog niet helemaal uit waaraan het ligt, nu kijk ik namelijk wel weer surround via de horizon box.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoi, hier ook een gloednieuwe eigenaar van de 55C7V. Ik probeer ook mijn weg er wat in te vinden...Skizzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:06:
Nu, het flets worden van het beeld had ik ook aan de hand zodra ik mijn HDMI input gelabeled had als 'PC'. Mijn oplossing bestond uit in de Picture Options het Black Level op Low te zetten. HDR content deftig afspelen is me echter ook nog niet gelukt vanaf de PC. Prachtige beelden wanneer je rechstreeks aansluit via USB. Een heel pak minder wanneer je vanaf de PC streamt...
Een ander fenomeen waar ik mee zit is dat het globale verlichtingsniveau structureel dropt, afhankelijk van de content op het scherm. Tweakers' witte achtergrond is een pak minder verlicht wanneer ik de browser full-screen zit te bekijken, vergeleken met de windowed versie. En ik spreek niet over contrast. Ik spreek over globale hoeveelheid licht (alsof de OLED LIGHT parameter steeds aangepast wordt). Iemand hier een oplossing voor? Voorlopig alleen opgemerkt wanneer ik een HDMI input als PC gelabeled heb...
Komen toch best veel meldingen op dit forum over een ingebrand rtl4 logo.Fuwor schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:03:
Hier hangt nu bijna een jaar een 65B6, helaas wat last van inbranden van het RTL4 logo en dus nu ik in gesprek met de dealer over eventuele reparatie.
Ik kijk ook best wel veel kabel tv. Alleen bijna nooit naar rtl4.
Wel vaak naar fox sports. Zal dus toch te maken hebben met de kleur oranje. Rtl5 logo is ook verschrikkelijk trouwens.
Rtl moet een voorbeeld nemen aan de bbc bijvoorbeeld. Transparante logo’s.
Hopelijk wordt dit netjes opgelost voor je.
ABL (automatic brightness limiter) is wat jij ervaart. Plasma techniek had ook ABL.Davok schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:40:
[...]
Een ander fenomeen waar ik mee zit is dat het globale verlichtingsniveau structureel dropt, afhankelijk van de content op het scherm. Tweakers' witte achtergrond is een pak minder verlicht wanneer ik de browser full-screen zit te bekijken, vergeleken met de windowed versie. En ik spreek niet over contrast. Ik spreek over globale hoeveelheid licht (alsof de OLED LIGHT parameter steeds aangepast wordt). Iemand hier een oplossing voor? Voorlopig alleen opgemerkt wanneer ik een HDMI input als PC gelabeled heb...
Hier is niks tegen te doen helaas.
De 2017 modellen hebben een minder agressieve ABL dan de 2016 reeks.
Klinkt legitiem. Maar... Waarom alleen maar onder PC input? Als ik de input gewoon label als 'HDMI' (geen specifiek toestel als invoerbron) treedt dit effect niet op...invincible30 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:56:
[...]
ABL (automatic brightness limiter) is wat jij ervaart. Plasma techniek had ook ABL.
Hier is niks tegen te doen helaas.
De 2017 modellen hebben een minder agressieve ABL dan de 2016 reeks.
EDIT: I spoke too soon. Net een check gedaan, en blijkbaar sprak ik te snel. Het viel gewoon minder op omwille van de andere settings. Had gewoon nog maar minder getweakt onder de standaard input.

[ Voor 17% gewijzigd door Davok op 07-03-2018 00:08 ]
HDR afspelen vanaf de pc,even zoeken op madvrDavok schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:40:
[...]
Hoi, hier ook een gloednieuwe eigenaar van de 55C7V. Ik probeer ook mijn weg er wat in te vinden...
Nu, het flets worden van het beeld had ik ook aan de hand zodra ik mijn HDMI input gelabeled had als 'PC'. Mijn oplossing bestond uit in de Picture Options het Black Level op Low te zetten. HDR content deftig afspelen is me echter ook nog niet gelukt vanaf de PC. Prachtige beelden wanneer je rechstreeks aansluit via USB. Een heel pak minder wanneer je vanaf de PC streamt...
Je moet wel software gebruiken die HDR kan afspelen. MPC-HC in combinatie met MadVR kan dit. VLC voor zover ik weet niet.Davok schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:40:
[...]
Hoi, hier ook een gloednieuwe eigenaar van de 55C7V. Ik probeer ook mijn weg er wat in te vinden...
Dit is normaal bij zowel plasma als OLED TV's. Met alle pixels op wit trekt zo'n panel simpelweg te veel stroom, waarvoor ABL in het leven is geroepen. Die beperkt de stroom zodat de helderheid mindert als de gemiddelde helderheid op het panel hoog is. de LG C7 doet dit overigens aanzienlijk minder conservatief dan de Sony A1.Davok schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:40:
Een ander fenomeen waar ik mee zit is dat het globale verlichtingsniveau structureel dropt, afhankelijk van de content op het scherm. Tweakers' witte achtergrond is een pak minder verlicht wanneer ik de browser full-screen zit te bekijken, vergeleken met de windowed versie.
Maareh... ben je niet gewoon te veel gewend aan een schreeuwend licht beeld? Ik heb OLED Light op 70 staan, en heb daarbij net zoveel helderheid als bij m'n vorige (LCD) TV. Perfect beeld in een normaal verlichte kamer, en het komt maar zelden voor dat ik merk dat de ABL ingrijpt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Iemand idee, hoe je extra wallpapers kan toevoegen op C7?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Mijn ouders zijn voornemens een nieuwe televisie aan te schaffen, in de winkel zijn zij uitgekomen op enkele OLED televisies.
Mijn vader heeft eigenlijk slechts 1 eis, hij wil graag radio luisteren zonder dat het scherm aan staat.
Kan de LG55/65 E7 dit?
Mijn vader heeft eigenlijk slechts 1 eis, hij wil graag radio luisteren zonder dat het scherm aan staat.
Kan de LG55/65 E7 dit?
Niet.SuperVeloce schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:50:
Iemand idee, hoe je extra wallpapers kan toevoegen op C7?
Kan sowieso wel op screensaver, of je stelt 1 van de beeldmodi in dat er amper/geen beeld output is (brightness / contrast op 0 enzo). Volgens mij kan het scherm niet echt uit.G33st schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:51:
Mijn ouders zijn voornemens een nieuwe televisie aan te schaffen, in de winkel zijn zij uitgekomen op enkele OLED televisies.
Kan de LG55/65 E7 dit?
[ Voor 63% gewijzigd door Puck op 07-03-2018 11:28 ]
Tenzij je radio luistert via een Mediabox, die direct aangesloten zit op geluidssysteem. Via bijvoorbeeld optische kabel. Dan kan het wel
[ Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 07-03-2018 11:06 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Scherm kan je wel uitschakelen als ik mij niet vergis, bij energie instelling ergens staat dat
Cardwizard schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:24:
Scherm kan je wel uitschakelen als ik mij niet vergis, bij energie instelling ergens staat dat
Dit is een filmpje uit 2014, hier lijkt het er op dat er een screen off functie is.Puck schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:01:
Nee. Kan wel op screensaver, of je stelt 1 van de beeldmodi in dat er amper/geen beeld output is (brightness / contrast op 0 enzo).
YouTube: Screen Off Feature - Increasing life - Demo - LG WebOs Led Tv - Pow...
Misschien toch maar eens naar de winkel om het te bekijken. Of weten jullie het zeker?
Ik weet het niet 100% zeker na het lezen van de andere antwoordenG33st schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:26:
[...]
[...]
Dit is een filmpje uit 2014, hier lijkt het er op dat er een screen off functie is.
Misschien toch maar eens naar de winkel om het te bekijken. Of weten jullie het zeker?
Ik weet het zo goed als zeker en wil als ik vanmiddag thuis ben met alle plezier even kijkenG33st schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:26:
[...]
[...]
Dit is een filmpje uit 2014, hier lijkt het er op dat er een screen off functie is.
Top! Je bent geweldig, ik hoor het graag van je.Cardwizard schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:33:
[...]
Ik weet het zo goed als zeker en wil als ik vanmiddag thuis ben met alle plezier even kijken
Ik kom ook onderstaande tegen:
http://www.lg.com/us/supp...led-tvs2014/energy-saving
Gaat aan de link te zien wel om een 2014 LED televisie.
Choose from 6 different energy-saving modes* with backlight dimming: Maximum, Medium, Minimum, Off, Intelligent Sensor (auto), and Screen Off, so that the product uses no standby power while not in use.
[ Voor 49% gewijzigd door G33st op 07-03-2018 11:36 ]
Je kan altijd online de handleiding raadplegen, en wat CardWizard zei was correct: onder "Instellingen -> Beeld -> Energiebesparing -> Scherm uit" kan je dat doen. (denk wel niet dat er een 'shortcut' of AB-toets is die dat onmiddelijk doet?)
Scherm Uit
Het scherm wordt uitgeschakeld en alleen het geluid wordt afgespeeld.
Druk op een willekeurige toets, behalve op de voedings- of volumeknoppen, om het scherm weer in te schakelen.
Scherm Uit
Het scherm wordt uitgeschakeld en alleen het geluid wordt afgespeeld.
Druk op een willekeurige toets, behalve op de voedings- of volumeknoppen, om het scherm weer in te schakelen.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.