Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 19:17

Puck

W32.Deadcode.A

Zelf na 1,5 jaar gelukkig geen last van enige vorm van burn in, maar ik snap wel dat mensen niet blij zijn als dit gebeurd, ondanks dat men wellicht kan weten dat OLED gevoelig is voor bepaalde statische logo's. En al helemaal als LG het volgende claimt:
OLED Image Retention or Burn-In: Burn-in and image retention are possible on virtually any display. However, with an LG OLED TV, any risk of burn-in or image retention have been addressed through the use of technology that not only helps protect against damage to the screen, but features self-healing properties so that any short-term image retention that may occur is quickly rectified.
Zie: http://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/reliability

Als LG dat zo zelf durft te claimen lijkt me dat je gewoon 100% recht hebt op garantie (maar ik zal de kleine lettertjes wel gemist hebben).

Arrived anxious, left bored

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Niet om te willen muggenziften, maar volgens je eerdere reacties heb jij je E6 nu eerder een dik jaar dan anderhalf jaar?

Omdat ik wel meega in de gedachtegang van de user @Shocked, dat het eerder een gevolg is van slijtage, kan ik mij niet voorstellen dat eenieder die frequent en daarbij urenlang zenders bekijkt met een prominente rode kleur in het logo (en dat is niet enkel RTL4), vroeger of later niet geconfronteerd zal worden met een permanent "iets" in beeld. Een "iets" wat dan over de jaren heen steeds opvallender aanwezig zal zijn.

Gebruikers die zenders gaan mijden met opvallend rood/oranje in het logo, of gewoonweg nauwelijks naar media kijken waarbij geen logo in beeld verschijnt, zullen ook weinig "last" gaan krijgen van wat een ander misschien nu al wel voor de kiezen krijgt. Dat men er zich niet direct aan hoeft te gaan storen is een ander verhaal. Ik als oud plasma bezitter schrik er niet van en ben eigenlijk al blij dat er niets te zien is bij een helder (wit/grijs) beeld. Mooi schoon is het dan in tegenstelling tot mijn oude plasma ervaring. Dat ik nu gefocust wat vaags voorbij zie komen bij een rood/oranje/paars beeld, dat doet mij op dit moment nog helemaal niets. Zolang ik de enige ben die het blijkbaar opvalt (ik heb het niet ter sprake gebracht in huis), kan het mij niet zo heel veel boeien.

Geen enkele TV is perfect. Plasma is niet meer, en wil ik een uitstekende kijkhoek hebben met daarbij ook nog eens een mooi plaatje, dan is er voor mij op dit moment nog steeds geen alternatief te vinden.
Klopt, in mijn idee was het al anderhalf jaar, maar het is ongeveer 1 jaar en 2 maanden...
Daarin tegen is het gebruik wellicht eerder 7 uur per dag dan 6 uur, dat compenseert dan weer wat. ;)
Hier wordt gewoon naar praktisch alle Nederlandse zenders gekeken, zonder aanzien van logo's. Uiteraard ben ik me wel bewust dat na verloop van tijd enig inbranden tot de mogelijkheden hoort en baal ik ervan dat bijvoorbeeld BNN en RTL4 hun logo niet veiliger maken.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Weet niet of het al gepost was, maar de 2018 tarieven zijn officieel bekend gemaakt nu.

W8V - 77" 14.499
W8V - 65" 7.499

G8V - 65" 5.499

E8V - 65" 4.449
E8V - 55" 2.999

C8V - 77" 9.999
C8V - 65" 3.499
C8V - 55" 2.499

Bron
https://www.homecinemamag...zen-2018-oled-tvs-bekend/

Volgens mij redelijk in lijn met de intro prijzen van de 2017 modellen.
Wist alleen niet dat de C serie ook een 77" model kreeg.

[ Voor 45% gewijzigd door Malignant op 23-02-2018 07:35 ]

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
Malignant schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 07:33:
Weet niet of het al gepost was, maar de 2018 tarieven zijn officieel bekend gemaakt nu.

W8V - 77" 14.499
W8V - 65" 7.499

G8V - 65" 5.499

E8V - 65" 4.449
E8V - 55" 2.999

C8V - 77" 9.999
C8V - 65" 3.499
C8V - 55" 2.499

Bron

De interessante vraag is wat de prijs. Van de 7 serie nu gaat doen

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Justinn1988 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:19:
Ik zit er ook aan te denken een OLED tv te kopen, de C7 of wellicht de nieuwere 2018-lijn. Kost iets meer tov LCD, maar de beeldkwaliteit is subliem en het prijsverschil wel waard. Verschil met mijn huidige 5 jaar oude 40 inch Samsung zal wel fors zijn. Ik ben van plan om minstens 5 jaar te gaan doen met een nieuwe tv, met gemiddeld 3 uur tv per dag. Laten we zeggen dus 6000 branduren in ca 5 jaar. Wellicht wel meer omdat ik nog wel eens de neiging heb om de tv op Xite te laten staan terwijl ik kook oid.

Echter maak ik me zorgen om de levensduur en behoud van beeldkwaliteit ivm risico op inbranden. Ik ben nogal gevoelig voor 'artifacts'. Zie ik spoken of is er echt een risico dat de tv waardeloos is na een paar jaar ivm ingebrande logo's?

Een RTL4 logo is met nog geen 2000 branduren toch totaal onacceptabel? Dat is voor veel mensen binnen een jaar (of half jaar zelfs als je thuis zit) zo bereikt. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet na 6000 of 10.000 branduren. Is burn-in voor een gemiddelde consument echt een risico of is het overdreven?
Kleine tip: zorg dat je tv niet in direct zonlicht staat, serieuze inbrandingsissues met een oled van 1,5 maand oud gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

C8V - 77" 9.999
C8V - 65" 3.499
C8V - 55" 2.499
We gaan dus twee 65" verticaal ophangen naast elkaar, hebben we meer dan die 77" :9

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Je moet niet bij mij zijn hiervoor. Ik heb vijftien jaar plus Plasma gekeken en neem eventueel dat inbranden voor lief (hier wordt gewoon RTL gekeken af en toe). Ik moet sowieso wel glimlachen op dit forum over al dat gezever over van alles en nog wat. Ik geniet iedere dag van mijn B6 en heb nog nooit zo'n goede tv gehad. *O* Ik lees af en toe mee, maar er is weinig waarvan ik zeg, daar kan ik wat mee. Sorry jongens. 8)

Heb al vaker gezegd dat het hier meer op het BBQ topic lijkt met dat inbranden. })
Ik heb het tegen niemand hahaha! Snap niet dat mensen opeens persoonlijk worden.. Ik bedoelde het gewoon in het algemeen... En als je hier in het topic zit dan weet je blijkbaar dat het een dingetje is.. Ik heb al meer dan een jaar een 55B6 op OLED Light 100 en kijk ook dagelijks tv en soms ook uren naar GTST (herhaling) en daarna weer misschien the voice? Maar ik heb ook nergens last van, de reclames spoel ik binnen paar seconden door en dan is het logo gewoon weer terug..

@Justinn1988 Jij als tweaker zou beter moeten weten toch? Tweakers lezen toch geen handleidingen? Maar dan neem je er toch extra garantie bij ofz? Het probleem is dat je nergens kunt bewijzen (fabrikant en consument) dat je de TV bijvoorbeeld 24 uur op RTL hebt laten staan. En het is algemeen bekend dat dit juist heel slecht is voor het scherm. Kijk als je een oled koopt met 0 branduur en 6 uur later is hij ingebrand dan kan je wel begrijpen dat de fabrikant jou helpt maar een tv met 700 branduren kan je niks mee bewijzen.. Of ze moeten er logs gaan inbouwen en dan periodiek een "screenshot" van je scherm erbij voegen, maar dat zullen ze nooit doen en gaat ook niet werken tenzij de screenshot om de minuut gemaakt word.. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen of de OLED's 5 jaar meegaan, tenzij iemand een sony oled uit 2008 heeft of de LG 55EM9600 uit 2012?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Snappie88 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:11:
[...]

We gaan dus twee 65" verticaal ophangen naast elkaar, hebben we meer dan die 77" :9
Waarom ipv een 77 inch twee 65 inch schermen als je ook vier 55 inch schermen kunt halen :+ Gewoon een oledwall creëren in huis :D Oh Samsung kwam met the wall? Ha dat kan met Oled ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-09 03:41
appeltje eitje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:20:
[...]

Kleine tip: zorg dat je tv niet in direct zonlicht staat, serieuze inbrandingsissues met een oled van 1,5 maand oud gehad.
Kijk, dat is een interessante. Bedankt. Is hier meer bekend over?
Geldt dit alleen als de tv aan staat of loop je dat risico ook als hij uit staat (ivm opwarming van het paneel oid)?

Mijn tv staat op een plek waar 's ochtends de zon op schijnt. Bij tv kijken gaat t gordijn natuurlijk dicht, maar er staat dus wel regelmatig een ochtendzon op de tv. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Justinn1988 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:13:
[...]

Kijk, dat is een interessante. Bedankt. Is hier meer bekend over?
Geldt dit alleen als de tv aan staat of loop je dat risico ook als hij uit staat (ivm opwarming van het paneel oid)?

Mijn tv staat op een plek waar 's ochtends de zon op schijnt. Bij tv kijken gaat t gordijn natuurlijk dicht, maar er staat dus wel regelmatig een ochtendzon op de tv. :P
Mijn tv staat ook in een situatie waar in de ochtend tot een uur of 12 de zon opstaat. En juist daar had mijn oled (55e7n) bijzonder veel last van, dikke inbrandvlekken bij het tv kijken zodra ik hem dan aanzette. De cyclus die draait na 4 uur tv kijken maakte de oled wel goed schoon alleen daar heb/had ik dus niks aan. Tv is na anderhalve maand terug gegaan na de winkel helaas ;w .

Er zijn overigens meerdere mensen die dit probleem hebben gehad in dit forum. Even zoeken op zonlicht.

Hier een link van een 4-tal foto's van mijn scherm na 2,5 zonlicht:

gallery: appeltje eitje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 22:48
En jullie maken je zorgen om burn-in? Ik zou mij eerder zorgen maken over de zon! Als je een product al niet meer in je (woon)kamer kan hangen omdat de zon hier mogelijk op schijnt met als gevolg dit soort problemen, dan is er toch iets niet correct met het product?

Ik zou verwachten dat de impact dan ook groter zou zijn? Weten we om hoeveel meldingen het gaat aangaande zonlicht issues? Wat is de invloed van zonlicht t.a.v. oleds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@appeltje eitje pffff zou bijna blij worden met "mijn" RTL logo 😐

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 23-02-2018 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appeltje eitje
Cardwizard schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:30:
@appeltje eitje pffff zou bijna blij worden met "mijn" RTL logo 😐
Ach ja, er staat inmiddels een qled terug ervoor en dat is meer dan prima (valt 100% mee moet ik zeggen). Maar toch ik had liever mijn oled gehouden zonder issues ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
appeltje eitje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Mijn tv staat ook in een situatie waar in de ochtend tot een uur of 12 de zon opstaat. En juist daar had mijn oled (55e7n) bijzonder veel last van, dikke inbrandvlekken bij het tv kijken zodra ik hem dan aanzette. De cyclus die draait na 4 uur tv kijken maakte de oled wel goed schoon alleen daar heb/had ik dus niks aan. Tv is na anderhalve maand terug gegaan na de winkel helaas ;w .

Er zijn overigens meerdere mensen die dit probleem hebben gehad in dit forum. Even zoeken op zonlicht.

Hier een link van een 4-tal foto's van mijn scherm na 2,5 zonlicht:

gallery: appeltje eitje
Bedankt, dit heeft mij wel overtuigd om geen OLED tv aan te schaffen. Ondanks het superieure beeld, is de technologie helaas te kwetsbaar voor gebruiksinvloeden (oppassen met statisch beeld) én omgevingsinvloeden (oppassen met zonlicht), wat naar mijn mening niet ten goede komt van de betrouwbaarheid.

Ik ben tevens van mening dat deze mankementen binnen ca 2 jaar na aanschaf nooit de eindgebruiker aan te rekenen zijn. Ja ook als je de godganse dag CNN of RTL5 wilt kijken. Daarbovenop is garantie schijnbaar niet gegarandeerd. 8)7

Erg jammer, want had er flink budget voor staan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

W8V - 77" 14.499
W8V - 65" 7.499

G8V - 65" 5.499

E8V - 65" 4.449
E8V - 55" 2.999

C8V - 77" 9.999
C8V - 65" 3.499
C8V - 55" 2.499

Bron

Toch goedkoper dan de 7 serie modellen? Dacht dat bijv de 65C7 stond aan 4500 euro?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 18:05
appeltje eitje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Ach ja, er staat inmiddels een qled terug ervoor en dat is meer dan prima (valt 100% mee moet ik zeggen). Maar toch ik had liever mijn oled gehouden zonder issues ;)
Als het gebeurt dan maar binnen de garantieperiode :) voornu alleen maar genieten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

appeltje eitje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:46:
[...]

:X qled _O-

Waarom haal je dan geen goede LCD zoals de X930E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 08:42
Als ik mijn OLED wegens issues in zou ruilen dan inderdaad voor een puike Sony LCD. Goedkoper en veel beter beeld dan de QF8 van samsung.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Precies dit @Justinn1988 . Baal ook maar ik ga het risico niet lopen. Welk scherm heeft nu je aandacht? Ik wilde een C755" nemen. Jammer.
Justinn1988 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:07:
[...]

Bedankt, dit heeft mij wel overtuigd om geen OLED tv aan te schaffen. Ondanks het superieure beeld, is de technologie helaas te kwetsbaar voor gebruiksinvloeden (oppassen met statisch beeld) én omgevingsinvloeden (oppassen met zonlicht), wat naar mijn mening niet ten goede komt van de betrouwbaarheid.

Ik ben tevens van mening dat deze mankementen binnen ca 2 jaar na aanschaf nooit de eindgebruiker aan te rekenen zijn. Ja ook als je de godganse dag CNN of RTL5 wilt kijken. Daarbovenop is garantie schijnbaar niet gegarandeerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met de Philips light strip die ze achter op hun LG OLED tv hebben geplakt en wat is de ervaring daarin?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:05
Justinn1988 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:33:
[...]

Dit vind ik toch wel een vreemde reactie en een poging het af te schuiven op de consument. Ik neem aan dat de consument hier dan wel voldoende voor wordt gewaarschuwd via de handleiding oid?

OLED is leuk voor de tech-geek die toch om 2 jaar een nieuwe tv haalt, maar bij veel mensen moet een TV lang mee kunnen gaan. Voor mij 5 jaar, voor anderen wellicht 10 jaar. OLED zou het beste van het beste moeten zijn, maar met dit soort kinderziektes is de technologie totaal niet duurzaam c.q. toekomstbestendig. :/

En ja, wellicht gechargeerd, maar met minder dan 2000 branduren een burn-in zichtbaar met kans dat dat niet onder de garantie valt is totaal onacceptabel.
Er is natuurlijk tegenwoordig echt geen tv (of elektronica in het algemeen) die gemaakt wordt om meer dan 10 jaar mee te gaan. Is echt compleet onrealistisch om dat te verwachten. Koop iets wat in een budget past dat je in een jaar of 3 kunt vervangen en je bent echt beter af.

Vraag me ook af wat voor harde cijfers mensen hier hebben dat een qled of Sony langer mee zou gaan dan een oled.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Met de snelheid van technologische ontwikkelingen zou ik niet eens 10 jaar met een TV willen doen. Ik koop ongeveer om de vijf jaar een nieuwe TV, mijn 'oude' gaat dan bijvoorbeeld naar mijn ouders of naar vrienden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 18:05
Raziel schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:47:
Met de snelheid van technologische ontwikkelingen zou ik niet eens 10 jaar met een TV willen doen. Ik koop ongeveer om de vijf jaar een nieuwe TV, mijn 'oude' gaat dan bijvoorbeeld naar mijn ouders of naar vrienden.
Niet iedereen heeft behoefte aan een nieuwe tv om de 5 jaar.Zat mensen die er langer mee doen of tot dat die kapot gaat. Zo ieder ze ding

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
Amaze86 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Niet iedereen heeft behoefte aan een nieuwe tv om de 5 jaar.Zat mensen die er langer mee doen of tot dat die kapot gaat. Zo ieder ze ding
Daarom zeg ik ook dat ik niet langer dan 5 jaar met een TV zou willen doen. 10 jaar terug was HD ready de standaard. Die TV staat nu bij vrienden op de slaapkamer, is er nog iemand blij mee. Moet er niet aan denken dat ik daar nu een PS4 pro op zou moeten aansluiten. Mijn vorige TV was een smart TV, wat groter en wat zuiniger. Nu met 4k films en games had ik weer een reden om te investeren. Als mijn oled het over vijf jaar nog goed doet en er geen reden is om te upgraden, blijft hij wel staan. Maar ieder zijn ding uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raziel schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:47:
Ik heb boven een Pana Plasma van 10 jaar plus. Afgezien van het feit dat het geen 4K beeld is, is het nog steeds een topper. Als mijn LG het 10 jaar uit houdt staat hij hier dan ook 10 jaar. Heb met mijn vorige receiver 17 jaar gedaan, laptop is nu 7 jaar oud en onze auto's zijn 6 jaar en 13 jaar oud. Hoe komt het toch dat ik volledig schulden vrij ben en meer geld overhoudt dan andere? ;)

Maar doe wat je niet laten kan. Consumenten zoals jij zorgen dat mijn aandelen iig lekker stijgen. :+

@Janpietertje89 Complete onzin. Kan het niet anders benoemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2018 00:01 . Reden: geen reactie gekregen dus weg ermee ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb boven een Pana Plasma van 10 jaar plus. Afgezien van het feit dat het geen 4K beeld is, is het nog steeds een topper. Als mijn LG het 10 jaar uit houdt staat hij hier dan ook 10 jaar. Heb met mijn vorige receiver 17 jaar gedaan, laptop is nu 7 jaar oud en onze auto's zijn 6 jaar en 13 jaar oud. Hoe komt het toch dat ik volledig schulden vrij ben en meer geld overhoudt dan andere? ;)

Maar doe wat je niet laten kan. Consumenten zoals jij zorgen dat mijn aandelen iig lekker stijgen. :+

@Janpietertje89 Complete onzin. Kan het niet anders benoemen.
Van 2000 euro elke 3 jaar ga je niet rijk worden hoor _O-

Als ik gemiddeld zo'n 4 tot 6 uur achter de tv doorbreng elke dag vind ik het volledig verantwoord om daar elke 3 jaar een paar duizend euro voor neer te leggen. Bezuinigen op de kwaliteit van het grootste gedeelte van je tijdverdrijf en ontspanning vind ik echt een verkeerde bezuiniging. Nee dan koop ik liever mijn kleding in de opruiming en besteed ik minder aan mijn auto die toch de hele week stil staat omdat ik naar mijn werk fiets :)

Ieder z'n ding, maar feit blijft dat consumenten elektronica tegenwoordig veel minder duurzaam is dan vroeger en ECHT niet meer gemaakt wordt om 10 jaar mee te gaan. Je kan zo vaak zeggen als je wilt dat dat complete onzin is maar het is gewoon een feit. En nee plasma komt niet in de buurt van een fatsoenlijke HDR bron op een OLED tv, dát is pas complete onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Janpietertje89 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Als ik gemiddeld zo'n 4 tot 6 uur achter de tv doorbreng elke dag vind ik het volledig verantwoord om daar elke 3 jaar een paar duizend euro voor neer te leggen. Bezuinigen op de kwaliteit van het grootste gedeelte van je tijdverdrijf en ontspanning vind ik echt een verkeerde bezuiniging. Nee dan koop ik liever mijn kleding in de opruiming en besteed ik minder aan mijn auto die toch de hele week stil staat omdat ik naar mijn werk fiets :)

Ieder z'n ding, maar feit blijft dat consumenten elektronica tegenwoordig veel minder duurzaam is dan vroeger en ECHT niet meer gemaakt wordt om 10 jaar mee te gaan. Je kan zo vaak zeggen als je wilt dat dat complete onzin is maar het is gewoon een feit. En nee plasma komt niet in de buurt van een fatsoenlijke HDR bron op een OLED tv, dát is pas complete onzin.
En nu zeg je het zelf....fatsoenlijke hdr bron.....!!
Ik game niet en dan houdt het 4k hdr aanbod niet over.
Zolang er op de kabel ook nog non HD kanalen zijn die geupscaled naar 4k er niet uit zien, zijn ook mijn hd plasmas een beter alternatief dan menig 4k scherm. OLED wellicht daargelaten.
Plasmas zijn overigen ruim 6 jaar oud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
LaFleche schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:51:
[...]

En nu zeg je het zelf....fatsoenlijke hdr bron.....!!
Ik game niet en dan houdt het 4k hdr aanbod niet over.
Zolang er op de kabel ook nog non HD kanalen zijn die geupscaled naar 4k er niet uit zien, zijn ook mijn hd plasmas een beter alternatief dan menig 4k scherm. OLED wellicht daargelaten.
Plasmas zijn overigen ruim 6 jaar oud...
Als ik eerlijk ben kijk ik toch minimaal 50% van de tijd naar HDR beeld op mijn TV. Het aanbod UHD blurays is toch echt wel groot tegenwoordig en de meeste netflix series zijn ook in HDR beschikbaar (ja ik weet dat netflix een lage bitrate heeft, maar zelfs daarmee nog altijd veel beter beeld dan een plasma ooit zal hebben).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Ik ga zo met alle investeringen om. Jij weet niet wat ik aan vermogen heb. ;)

En mijn plasma of de slaapkamer geniet ik nog steeds intens van, zelfs met Netflix zonder HDR. :Y

Ik ben gewoon geen weggooier, ben zuinig op mijn spullen en ben tevreden met wat ik heb. Is meestal nog altijd meer dan wat de meeste mensen hebben en kunnen betalen.

Rest my case.

NB: overigens zag Ajax er vandaag waardeloos uit op mijn 4K Oled tv. Daar kan zelfs de tv niets aan veranderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:55

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:38:
[...]

NB: overigens zag Ajax er vandaag waardeloos uit op mijn 4K Oled tv. Daar kan zelfs de tv niets aan veranderen. :+
Maakt niet uit op welke tv je die bekijkt, blijft belabberd 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:10
Het zag er anders fantastisch uit hier, wellicht zijn jullie instellingen niet juist.

Ik heb hier het oled lampje op 108 staan ..echt perfect

[einde troll modus] Hoewel het wel past bij de onzin posts hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Hulleman schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:41:
Als ik mijn OLED wegens issues in zou ruilen dan inderdaad voor een puike Sony LCD. Goedkoper en veel beter beeld dan de QF8 van samsung.
Ik ben geen fan van Sony, vind de software (smart tv) veel te buggy. Maar ik heb die qled 55q8f voor 1300 euro (btw dagen + cashback). Volgens mij is dat nog altijd goedkoper dan de Sony waar jullie het over hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
appeltje eitje schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Ik ben geen fan van Sony, vind de software (smart tv) veel te buggy. Maar ik heb die qled 55q8f voor 1300 euro (btw dagen + cashback). Volgens mij is dat nog altijd goedkoper dan de Sony waar jullie het over hebben.
Plattetv verkoopt de 55 inch xe9305 voor €1.240 op t moment. Er zijn dus winkels die em nog wel goedkoper van de hand doen. Als jij tevreden bent met de samsung is dat prima natuurlijk :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Mensen, ik heb dit weekend eens een beetje op internet rondgespied en zie toch wel veel klachten mbt inbranden en dan vooral het RTL logo, ik heb RTL een lange en serieuze mail gestuurd over dit probleem, ik ben dan ook al jaren van mening dat logo’s transparant moeten zijn i.p.v. fel gekleurd.

Nu heb ik zojuist een Facebook pagina gemaakt over dit probleem met als doel zoveel mogelijk mensen verzamelen die dit probleem ondervinden, als er veel mensen lid worden en hun bevindingen delen dan valt er misschien wat te “regelen” met zenders??? Of ben ik dan te optimistisch? De NPO heeft ook zulke veranderingen doorgevoerd dankzij zulke problemen

Het is dan ook niet de bedoeling om te zeuren of zo maar gewoon het aantonen dat er echt een probleem is

https://m.facebook.com/Tr...nbranden-155789201793603/

Dat is de pagina, ik hoop dat er veel mensen lid worden en dat er iets aan gedaan kan worden uiteindelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 25-02-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
* knip *
De post waarop je reageert, vind ik ook overdreven. Maar je kan zoiets beter negeren dan hier wat herrie gaan schoppen.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 26-02-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Even een vraagje wat HDR betreft. Ik heb een LG Oled B6 welke dus HDR heeft.
Nu vind ik een 4K film of serie echt top, alleen HDR , dat kan me echt niet blij maken.
Vind het te veel soap effect hebben.

Nu wilde ik van de week via Netflix The Cloverfield Paradox kijken via mijn Nvidia Shield.
Je raad het al, TV schakelde over naar HDR.

Is er een manier om dit tegen te houden?
Dat ik gewoon de film bekijk zonder HDR?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kijk eens bij je instellingen van je Shield of switch je tv over naar een andere beeldmodus....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

TV lukt niet. Kan alleen tussen verschillende HDR modus schakelen. Wat de Shield betreft, weet niet of daar een functie is om HDR uit te zetten.
Zal er naar kijken zodra ik thuis ben.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

seninha schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:35:
Nu vind ik een 4K film of serie echt top, alleen HDR , dat kan me echt niet blij maken.

Nu wilde ik van de week via Netflix The Cloverfield Paradox kijken via mijn Nvidia Shield.

Soap effect komt niet door HDR, waarschijnlijk staat Trumotion aan. Als je dat uitzet zou het opgelost moeten zijn

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb voor zover iets aan. Hou namelijk niet van al die toevoegingen. Is het eerste wat ik altijd uit zet.
maar zal voor de zekerheid naar kijken.
Heb zelfs HDMI ULTRA HD Deep Colour uit staan.

Vraag blijft nog hoe ik HDR kan tegenhouden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

seninha schreef op maandag 26 februari 2018 @ 00:08:
Ik heb voor zover iets aan. Hou namelijk niet van al die toevoegingen. Is het eerste wat ik altijd uit zet.

Vreemd, ultra deep colour heb je juist nodig voor HDR, dacht dat als dat uitstond je ook geen HDR op je tv krijgt.

Edit:

Dat geldt met name voor een 60hz signaal zo te zien, heb het zelf aanstaan zodat ik in HDR kan gamen op de playstation. Zou dus kunnen dat je met 24hz (films) wel gewoon HDR krijgt ook al staat Deep Colour uit.

http://www.lg.com/uk/supp...8334-1437128590776-others

Maar zou het toch eens aanzetten als ik jou was, wellicht verbeterd dat ook nog e.e.a.

HDR uitzetten kan via shield wellicht, maar zou niet nodig hoeven zijn. Als je instellingen goed staan krijg je geen soap opera effect van HDR

[ Voor 36% gewijzigd door fonsmeister op 26-02-2018 01:01 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:13
Vanmorgen startte ik de E7 (npo1) op en kreeg direct beeld daarna schakelde ik naar rtl4 en alles op zwart maar wel geluid.
Toen weer terug naar npo1 en die bleef ook zwart net als alle andere kanalen.

Hierna de tv 2x aan/uit gedaan en dat gaf geen veranderiing, toen maar de stekker eruit en alle power via de AB verwijderd.
Laat dat nou de oplossing zijn...beetje vreemd maar alles werkt naar behoren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
Janpietertje89 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Er is natuurlijk tegenwoordig echt geen tv (of elektronica in het algemeen) die gemaakt wordt om meer dan 10 jaar mee te gaan. Is echt compleet onrealistisch om dat te verwachten. Koop iets wat in een budget past dat je in een jaar of 3 kunt vervangen en je bent echt beter af.
Zeer zeker wel. Er wordt vaak geclaimd dat tv's gemiddeld 100.000 branduren (ca. 11 jaar non stop) mee moeten gaan, zelfs bij OLED wordt dat beweerd. Daarmee wordt wel degelijk ingespeeld op de verwachting op een lange levensduur en is een technologische levensduur van 10 jaar voor een tv een vrij realistische aanname. Overigens is er meer dan genoeg andere elektronica dat wordt gebouwd op betrouwbaarheid en een lange levensduur van +10 jaar, denk aan keukenapparatuur, cv-ketels, zonnepanelen en auto's.

Uiteraard is de economische levensduur op consumentenelektronica verwacht korter en zijn de meeste apparaten na een jaar of 5 economisch wel afgeschreven, wat ook geldt voor de meeste tv's en smartphones. Dat in de praktijk mensen hun tv eerder vervangen door technologische vernieuwingen doet daar verder weinig aan af. Dat is meer een luxeprobleem waar ik ook last van heb. :9

Voor wat betreft tv's, is er op marktplaats een vrij levendige handel in oudere tv's, die al lang economisch zijn afgeschreven en vaak rond of tegen de 10 jaar oud. Weliswaar rotzooi vergeleken met OLED, maar ze voldoen prima als huis, tuin en keuken tv of voor mensen met een kleine portemonnee. Tweedehandswinkels staan ook helemaal vol met oude tv's waar technisch gezien niks mis mee is.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:59:
Precies dit @Justinn1988 . Baal ook maar ik ga het risico niet lopen. Welk scherm heeft nu je aandacht? Ik wilde een C755" nemen. Jammer.

[...]
Even getwijfeld tussen een Samsung QLED of een Sony of LG LCD. Ik vond QLED wel mooi ogen maar de meerprijs ook niet echt waard. Uiteindelijk zaterdag een Sony 55XE9005 gehaald. Heerlijk. Zwartwaardes zijn voor mij echt meer dan voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WvB22
  • Laatst online: 23-09 18:57
seninha schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:35:

HDR zorgt nooit voor het zogenaamde “soap opera” effect. Kleurbereik (HDR) heeft daar geen enkele invloed op. Zie deze YouTube video voor een goede uitleg. Je kan op diezelfde website ook goede instellingen vinden voor je B6 om het effect te minimaliseren. Maar HDR en soap opera effect hebben niets met elkaar te maken maar alles met bewegende beelden. Mogelijk staat er iets niet goed in de motion instellingen van je HDR beeldmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
WvB22 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:46:
[...]

HDR zorgt nooit voor het zogenaamde “soap opera” effect. Kleurbereik (HDR) heeft daar geen enkele invloed op. Zie deze YouTube video voor een goede uitleg. Je kan op diezelfde website ook goede instellingen vinden voor je B6 om het effect te minimaliseren. Maar HDR en soap opera effect hebben niets met elkaar te maken maar alles met bewegende beelden. Mogelijk staat er iets niet goed in de motion instellingen van je HDR beeldmodus.
Informatief filmpje idd! Maar holy shit wat een accent heeft die gast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

seninha schreef op maandag 26 februari 2018 @ 00:08:

Instellingen zijn per bron en ook afzonderlijk voor SDR/HDR/DV, dus als jij 1x TruMotion hebt uitgezet tijdens het bekijken van SDR content dan staat dit nog niet uit bij het kijken van HDR content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Puck schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:36:
[...]

Instellingen zijn per bron en ook afzonderlijk voor SDR/HDR/DV, dus als jij 1x TruMotion hebt uitgezet tijdens het bekijken van SDR content dan staat dit nog niet uit bij het kijken van HDR content.
Gelukkig heb ik alles via mijn receiver aan de LG aangesloten. Anders had je dus 4 x HDMI x 3 beeldmodi = 12 x alles instellen :P Of moet ik jouw verhaal lezen als 4 x HDMI + 3 beeldmodi = 7 instellingen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
Jorgen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:56:
[...]

Gelukkig heb ik alles via mijn receiver aan de LG aangesloten. Anders had je dus 4 x HDMI x 3 beeldmodi = 12 x alles instellen :P Of moet ik jouw verhaal lezen als 4 x HDMI + 3 beeldmodi = 7 instellingen?
Kan ook een nadeel zijn natuurlijk, je kan via de TV makkelijker alle inputs hetzelfde instellen en dan afzonderlijk tweaken. Via je receiver heb je voor alles dezelfde settings. Loopt bij mij ook over de receiver hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Raziel op 26-02-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30
Als je ULTRA HD Deep Colour en HDR gaat uitzetten ga je 80% van de meerwaarde van een UHD tv weghalen. Kun je net zo goed een FHD neerzetten. Het verschil in resolutie is nauwelijks waarneembaar op normale kijkafstand

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Laatst online: 23-09 18:57
Hulleman schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:19:
[...]

Informatief filmpje idd! Maar holy shit wat een accent heeft die gast 8)7
Haha ja hè maar en genoeg kan ik hem altijd goed verstaan en volgen. Mooie testen doen ze daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:56:
[...]

12x dus. Heel fijn want je hebt volledige controle en je consoles hebben zo bijv. altijd hun game settings. Maar je kunt heel makkelijk je settings van 1 bron kopiëren voor gebruik in alle inputs en dan weer finetunen.

Maar afhankelijk van of CEC helemaal overweg Kan met je receiver zal de TV de receiver wel als in bron zien (maar wel met verschillende settings voor SDR, HDR en DV).

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 26-02-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Raziel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:19:
[...]

Kan ook een nadeel zijn natuurlijk, je kan via de TV makkelijker alle inputs hetzelfde instellen en dan afzonderlijk tweaken. Via je receiver heb je voor alles dezelfde settings. Loopt bij mij ook over de receiver hoor ;)
Puck schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:28:
[...]

12x dus. Heel fijn want je hebt volledige controle en je consoles hebben zo bijv. altijd hun game settings. Maar je kunt heel makkelijk je settings van 1 bron kopiëren voor gebruik in alle inputs en dan weer finetunen.

Maar afhankelijk van of CEC helemaal overweg Kan met je receiver zal de TV de receiver wel als in bron zien (maar wel met verschillende settings voor SDR, HDR en DV).
Daar is zeker wat voor te zeggen. Dan kan je inderdaad dus alles helemaal naar wens instellen. Het gemak van geluid direct via je receiver en niet hoeven te klooien met extra aansluitingen op je apparatuur (die niet altijd voorhanden zijn) of rotzooien met ARC op de TV is natuurlijk ook wat waard.

Echter, als HDMI deep colour op de tv en PS4 al aanstaan, is het toch helemaal niet bezwaarlijk als ik daarna een UHD-disc bekijk via mijn LG UHD-speler? Of mis ik iets?

Ik heb nu het best mogelijke geluid, maar wil met de OLED vanzelfsprekend ook het best mogelijke beeld. Is er een acceptabel compromis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarmdjee
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-04-2020
Graag zou ik de sony ht zf9 soundbar willen kopen als die uit is in april.
Ik heb een LG oled E6 (2016) tv, klopt het dat ik geen atmos kan afspelen, ook al heb ik een soundbar die atmos en dts:x afspeelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

scarmdjee schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 01:10:
Graag zou ik de sony ht zf9 soundbar willen kopen als die uit is in april.
Ik heb een LG oled E6 (2016) tv, klopt het dat ik geen atmos kan afspelen, ook al heb ik een soundbar die atmos en dts:x afspeelt?
Dolby Atmos wordt in ieder geval niet over ARC weergegeven voor de 2016 modellen. Daarvoor heb je een 2017 model nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 00:38:
[...]

[...]

Daar is zeker wat voor te zeggen. Dan kan je inderdaad dus alles helemaal naar wens instellen. Het gemak van geluid direct via je receiver en niet hoeven te klooien met extra aansluitingen op je apparatuur (die niet altijd voorhanden zijn) of rotzooien met ARC op de TV is natuurlijk ook wat waard.

Echter, als HDMI deep colour op de tv en PS4 al aanstaan, is het toch helemaal niet bezwaarlijk als ik daarna een UHD-disc bekijk via mijn LG UHD-speler? Of mis ik iets?

Ik heb nu het best mogelijke geluid, maar wil met de OLED vanzelfsprekend ook het best mogelijke beeld. Is er een acceptabel compromis?
Zeker! Het was meer een opmerking dat de 12x situatie bij een receiver weer anders is. Ik heb zelf niet eens zoveel apparaten en mijn PS4 Pro zit direct op de TV omdat mijn receiver al wat ouder is en geen HDR ondersteund.

Enige oplossing met receiver ertussen en toch elk apparaat afzonderlijk instellen is via HDMI CEC waarbij de TV ook echt elke input op de receiver als aparte bron ziet. Dit kan, maar weet niet precies hoe. Ik vermoed dat de receiver dit moet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Puck schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:55:
[...]

Zeker! Het was meer een opmerking dat de 12x situatie bij een receiver weer anders is. Ik heb zelf niet eens zoveel apparaten en mijn PS4 Pro zit direct op de TV omdat mijn receiver al wat ouder is en geen HDR ondersteund.

Enige oplossing met receiver ertussen en toch elk apparaat afzonderlijk instellen is via HDMI CEC waarbij de TV ook echt elke input op de receiver als aparte bron ziet. Dit kan, maar weet niet precies hoe. Ik vermoed dat de receiver dit moet ondersteunen.
Op mijn B6 in combinatie met mijn Onkyo 656 werkt dat niet zo in elk geval. Als ik met Kodi een HDR bestand afspeel, spingt hij op HDR game, aangezien hij voor mijn PS4 op HDR game staat. Al zou het werken voor de video settings, ik heb HDMI2 als PC ingesteld i.v.m. 4:4:4 en een lagere inputlag en die instelling geldt sowieso voor elk device wat aan je receiver hangt.

Dat is trouwens ook de reden waarom ik niks kan aanpassen aan de HDR settings, op default in plaats van PC zijn de HDR opties niet meer greyed-out en kan ik weer dynamic contrast en dergelijke aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:10:
[...]

Op mijn B6 in combinatie met mijn Onkyo 656 werkt dat niet zo in elk geval. Als ik met Kodi een HDR bestand afspeel, spingt hij op HDR game, aangezien hij voor mijn PS4 op HDR game staat. Al zou het werken voor de video settings, ik heb HDMI2 als PC ingesteld i.v.m. 4:4:4 en een lagere inputlag en die instelling geldt sowieso voor elk device wat aan je receiver hangt.

Dat is trouwens ook de reden waarom ik niks kan aanpassen aan de HDR settings, op default in plaats van PC zijn de HDR opties niet meer greyed-out en kan ik weer dynamic contrast en dergelijke aanpassen.
Het zou in ieder geval wel kunnen werken. Zie tipex in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Raziel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:10:
[...]

Wat betreft 4:4:4 sampling. De HDMI poort moet op ultra HD deep color staan en de HDMI input moet op PC zijn ingesteld. Ik heb wat vragen daarover:
1) Heeft deze instelling verder nog impact op de beeldinstellingen die ik voor SDR/HDR heb ingesteld? Of is het slechts voor de 4:4:4 kleurweergave?
2) Betekent dit dat de tv een 4:2:0 (of 4:4:2/4:4:0/4:2:2) signaal wat ie ontvangt converteert naar een 4:4:4 kleurweergave?
3) indien 2 ja is, kunnen er dan artefacten ontstaan? Ik heb op rtings.com gelezen dat 4:4:4 kleurweergave voor video amper te zien is. Voor games wat meer, maar vooral relevant is voor foto's en gebruik als PC.

Dan kan ik voor mezelf nog eens afwegen of ik 4:4:4 wil forceren. Gisteren Planet earth II op 4K HDR (ik dacht 10bit) gekeken op m'n C7. Dat was voor mij al een ongekend kleurenpallet wat werd vertoond en dat kan niet anders dan 4:2:0 zijn geweest (toch? :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Ja, dat zie ik wel. Wellicht komt het door hoe ik de boel aanspreek met mijn Logitech Harmony.

Kodi: TV op HDMI2 en Onkyo op input X
PS4:TV op HDMI2 en Onkyo op input Y

CEC en ARC staan wel aan en meestal werkt het. ARC wil soms vertikken geluid over mijn receiver te sturen.

Zal eens kijken wat er gebeurt als ik de inputs opvraag en aanstuur via de TV.

Maar dan blijft de 'label' opmerking alsnog gelden.
Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:09:
[...]

1) Heeft deze instelling verder nog impact op de beeldinstellingen die ik voor SDR/HDR heb ingesteld? Of is het slechts voor de 4:4:4 kleurweergave?
2 en 3 weet ik niet, maar 1 is zeer zeker waar. Er worden bij mij een aantal opties greyed out waardoor je iig bij HDR niets meer aan kunt passen. Uit mijn hoofd was het label PC wel de enige waarbij black level auto goed werkte binnen zowel mijn PS4 als mijn mediaplayer. Met name de laatste was te licht.

[ Voor 30% gewijzigd door Raziel op 27-02-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vermijd CEC en ARC liever vanwege de mogelijke problemen. Geluid van Netflix en live tv loopt daarom terug naar de receiver over de optische kabel. Dat beperkt natuurlijk wel de mogelijkheden van het surroundgeluid (als in hoogste DD codec die wel meegestuurd wordt), maar voorkomt ook gedoe.

Ik heb een Nintendo Switch, PS4 Pro, Minix U9-H en LG UHD-player die allemaal op de tv aangesloten moeten worden. Dus dan blijft het ofwel zoals het nu is, of alle apparaten moeten ook meteen aan de tv, waarbij ik geen controle meer heb over het geluid van de bron op de receiver (als in ene bron wat hoger volume, andere bron wat lager), of ik moet elke bron 2x aansluiten: beeld naar tv en geluid naar receiver. Of dus toch CEC en ARC overwegen. Hmmm... eerstewereldproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Jorgen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:05:
Ik vermijd CEC en ARC liever vanwege de mogelijke problemen. Geluid van Netflix en live tv loopt daarom terug naar de receiver over de optische kabel. Dat beperkt natuurlijk wel de mogelijkheden van het surroundgeluid (als in hoogste DD codec die wel meegestuurd wordt), maar voorkomt ook gedoe.

Ik heb een Nintendo Switch, PS4 Pro, Minix U9-H en LG UHD-player die allemaal op de tv aangesloten moeten worden. Dus dan blijft het ofwel zoals het nu is, of alle apparaten moeten ook meteen aan de tv, waarbij ik geen controle meer heb over het geluid van de bron op de receiver (als in ene bron wat hoger volume, andere bron wat lager), of ik moet elke bron 2x aansluiten: beeld naar tv en geluid naar receiver. Of dus toch CEC en ARC overwegen. Hmmm... eerstewereldproblemen.
Ik gebruik de OLED55C7 in samenwerking met een Denon AVR-X2300W en ik heb nooit problemen met CEC. Wanneer je geluid over optisch laat lopen voor bijvoorbeeld Netflix laat je een hoop kwaliteit in geluid liggen. Over CEC ontvang je namelijk de Dolby Digital Plus stream en via optisch de basic DVD kwaliteit Dolby Digital. Tevens ondersteund de Dolby Digital Plus stream ook Dolby Atmos en, gezien ook Atmos speakers heb, geniet ik dus via Netflix van immersive sound. Maar zou ik dit via optisch doen dan verlies je al deze voordelen. De CEC problemen die mensen ondervinden zitten hem eerder in gebruikersinstellingen die niet goed staan of het gebruik van afstandsbedieningen die meerdere apparaten tegelijkertijd bedienen. Ik doe vrijwel alles alleen met de afstandsbediening van mijn TV. Ik kan zelfs het menu van mijn Denon er mee bedienen via de CEC.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nou ja, misschien moet ik er dan toch nog eens een keer naar kijken. ;) Mijn Marantz SR7011 moet in elk geval alles aankunnen qua CEC en audio en ik wil mijn Focal-speakers natuurlijk ook wel naar behoren horen. :)

Het afstandsbedieninggedeelte hoeft van mij niet. Daarvoor heb ik een Logitech Harmony mocht het nodig zijn, maar aangezien de tv en de Minix beide een flymouse hebben, valt de Logitech momenteel af. Dan alles gewoon met de eigen afstandsbedieningen. Is ook niet erg. Sowieso wil ik niet dat de Nintendo of de mediaspeler ineens mijn receiver of tv aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
BarryS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:12:
[...]

De CEC problemen die mensen ondervinden zitten hem eerder in gebruikersinstellingen die niet goed staan of het gebruik van afstandsbedieningen die meerdere apparaten tegelijkertijd bedienen. Ik doe vrijwel alles alleen met de afstandsbediening van mijn TV. Ik kan zelfs het menu van mijn Denon er mee bedienen via de CEC.
Dat is wel wat kort door de bocht. Dat jij geen problemen ondervindt is natuurlijk top, maar dat ligt niet perse aan jouw instellingen. CEC is geen internationale standaard, zoals HDMI dat wel is. Hierdoor giet elke fabrikant zijn eigen sausje over CEC. LG noemt het simplink en Samsung Anynet....zegt al genoeg. Fabrikanten borgen alleen dat hun eigen apparaten prima met elkaar communiceren. Dat betekent niet dat een LG tv goed via CEC communiceert met een Denon receiver.

Mijn C7 geeft via ARC wel geluid door aan mijn Marantz 5010 (nagenoeg gelijk aan een denon X2300), maar naar een paar minuten houdt het geluid er gewoon mee op. Dat krijg je met geen mogelijkheid weer aan de praat zonder de apparaten helemaal uit te schakelen en opnieuw op te starten. ARC is voor mij echt een kansloos verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Raziel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:46:
[...]

[...]

2 en 3 weet ik niet, maar 1 is zeer zeker waar. Er worden bij mij een aantal opties greyed out waardoor je iig bij HDR niets meer aan kunt passen. Uit mijn hoofd was het label PC wel de enige waarbij black level auto goed werkte binnen zowel mijn PS4 als mijn mediaplayer. Met name de laatste was te licht.
Hmm ok. Ik zal er eens naar gaan kijken. Ik zit namelijk niet te wachten op een HDR en SDR game mode als beeldweergave. Het plaatje in de game instelling staat me niet aan, vooral HDR game niet..... inputlag ervaar ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Hmm ok. Ik zal er eens naar gaan kijken. Ik zit namelijk niet te wachten op een HDR en SDR game mode als beeldweergave. Het plaatje in de game instelling staat me niet aan, vooral HDR game niet..... inputlag ervaar ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen :P
Je kan hem wel op een andere HDR mode zetten, maar binnen de mode kan je geen geavanceerde wijzigingen doen als je de input als PC labelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Raziel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Je kan hem wel op een andere HDR mode zetten, maar binnen de mode kan je geen geavanceerde wijzigingen doen als je de input als PC labelt.
Ah oke! Ga ik mooi eens spelen met die setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[quote]alwinus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 06:56:
[...]

Dolby Atmos wordt in ieder geval niet over ARC weergegeven voor de 2016 modellen. Daarvoor heb je een 2017 model nodig
[/quote
ook niet alle soundbars ondersteunen atmos via arc enkel via hdmi vanaf blurayspeler of pc (bv.samsung k-950)

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 27-02-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zo doe ik het ook, en ik ben hier prima tevreden mee! Met 5 luidsprekers heb ik aan Dolby Digital en Dts genoeg, een film met goede audio klinkt geweldig.
Ik heb sowieso een al wat oudere, maar kwalitatief uitstekende receiver (Yamaha rx-v1400) zonder hdmi ingangen. Ik heb weinig behoefte deze prima versterker te vervangen. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vulcan750 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:36:
[...]

Zo doe ik het ook, en ik ben hier prima tevreden mee! Met 5 luidsprekers heb ik aan Dolby Digital en Dts genoeg, een film met goede audio klinkt geweldig.
Ik heb sowieso een al wat oudere, maar kwalitatief uitstekende receiver (Yamaha rx-v1400) zonder hdmi ingangen. Ik heb weinig behoefte deze prima versterker te vervangen. :)
En aangezien er toch geen True HD bij de NL televisie zit en Netflix nooit anders aangeeft als 5.1 of Atmos, maakt het daarvoor ook niet heel erg uit. Bij mijn andere bronnen heb ik het geluid dan dus wel. Dan is het enige nog of ik zo het beste beeld heb, qua instellingen. Daarvoor zou ik CEC dan nog wel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 14:07
Ik heb geluid nu ook via optische kabel lopen, ivm cec problemen met logitech remote. Ik kwam laatst de Cec killer hdmi opzet stuk tegen. Ik ga er deze week wat van bestellen, hopelijk lost dat de problemen op en kan het geluid weer gewoon via arc. https://www.kabeldirect.nl/hdmi-cec-killer.html

Je zou ook zelf pin13 kunnen uitschakelen: Pin 13 blokkeren op bestaande HDMI kabel

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 23:14
desjaak909 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Ik heb geluid nu ook via optische kabel lopen, ivm cec problemen met logitech remote. Ik kwam laatst de Cec killer hdmi opzet stuk tegen. Ik ga er deze week wat van bestellen, hopelijk lost dat de problemen op en kan het geluid weer gewoon via arc. https://www.kabeldirect.nl/hdmi-cec-killer.html

Je zou ook zelf pin13 kunnen uitschakelen: Pin 13 blokkeren op bestaande HDMI kabel
Je kunt CEC toch ook gewoon uitschakelen in de software van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Raymon89 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Je kunt CEC toch ook gewoon uitschakelen in de software van de tv?
Zonder Simplink (CEC) heb je ook geen ARC. Zelfde geldt voor mijn versterker, RHID (CEC) moet aan op mijn Onkyo om ARC aan te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 23:14
Ah, oke, ik dacht dat die twee apart aan/uit te zetten waren. Beetje raar..
Maar als je CEC dus disabled met zo'n tussenstukje blijft ARC wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30
Vulcan750 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:36:
[...]

Ik heb ook een prima 5.1 (eigenlijk 5.2) opstelling. Ik heb voor de gein eens een losliggende autospeaker, zonder behuizing!!, als mid achter er bij gezet maar alleen dat miezerige speakertje geeft al een extra dimensie erbij Uiteraard wel even netjes in laten regelen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jorgen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:12:
[...]

En aangezien er toch geen True HD bij de NL televisie zit en Netflix nooit anders aangeeft als 5.1 of Atmos, maakt het daarvoor ook niet heel erg uit. Bij mijn andere bronnen heb ik het geluid dan dus wel. Dan is het enige nog of ik zo het beste beeld heb, qua instellingen. Daarvoor zou ik CEC dan nog wel kunnen gebruiken.
Wat bedoel je precies met je vraag of je wel de beste/juiste beeldsinstellingen hebt en daarvoor overweegt CEC te gebruiken? CEC is niet meer dan een communicatiemiddel tussen apparaten en heeft geen impact op het beeld. Je zet je bijvoorbeeld TV aan/uit en die geeft een seintje aan je receiver en mediaspeler hetzelfde te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Maakt het verschil in PMI nog wat uit ?! 1100 voor de C7V versus 1400 voor de 55E7 ?

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Wat bedoel je precies met je vraag of je wel de beste/juiste beeldsinstellingen hebt en daarvoor overweegt CEC te gebruiken? CEC is niet meer dan een communicatiemiddel tussen apparaten en heeft geen impact op het beeld. Je zet je bijvoorbeeld TV aan/uit en die geeft een seintje aan je receiver en mediaspeler hetzelfde te doen.
Wat ik daarmee bedoel, is dat nu alles via de receiver loopt en vanaf daar naar de TV. Van @Puck begreep ik dat je normaal 4 HDMI x 3 settings (SDR, HDR, DV) kunt instellen, maar in mijn geval is het dan nog maar 1 x HDMI x 3 settings. Dat hoeft niet erg te zijn, maar voor de PS4Pro zijn dan de HDR settings gelijk aan voor de Minix mediaspeler, of de LG UHD-player. Het zou kunnen dat je voor de PS4 juist game mode wil en voor de UHD-speler juist niet. Etc. Door het aanzetten van CEC op de tv en receiver (en waarschijnlijk ook al mijn bronnen) kan de tv de afzonderlijke bronnen weer onderscheiden, waardoor je weer meer / beter passende instellingen kunt maken. Tenminste, dat begrijp ik uit voorgaande discussie. Of het meerwaarde heeft in mijn situatie (LG UP970; Nintendo Switch; PS4 Pro; Minix Neo U9-H) weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
@Jorgen,
Ah op die manier. Ik heb ook alles via de receiver lopen. De tv snapt dan inderdaad niet dat je op de receiver wisselt van tv naar minix of ps4. Ik vraag me af of CEC daar wel
voor zorgt, omdat je slechts bij 1 HDMI poort voor je tv blijft.

Voor tv en films/series/games met SDR content gebruik ik dezelfde setting (isf light). Voor HDR games/films/series gebruik ik ook dezelfde settings (getweakte standard). Hierdoor hoef ik nooit te switchen van beeldmode, omdat de tv dat zelf doet als ie HDR content signaleert. Je kunt wel meerdere SDR en HDR beeldsettings instellen, ookal gebruik je maar 1 HDMI poort op de tv. Hierdoor hoef je niet perse dezelfde settings op je ps4pro en minix te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
De NPO app lijkt weer gedeeltelijk te werken.

Zoeken op naam van programma levert niet alle resultaten maar toen ik op nieuw klikte en vandaag was het aanbod weer redelijk gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

BMTN schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:10:
De NPO app lijkt weer gedeeltelijk te werken.

Zoeken op naam van programma levert niet alle resultaten maar toen ik op nieuw klikte en vandaag was het aanbod weer redelijk gevuld.
Ik zie al maanden staan dat-ie vervangen moet worden, maar een vervanging is niet te vinden. Viel me in elk geval wel op dat het programma-aanbod zeer karig was op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:23:
[...]

Ik zie al maanden staan dat-ie vervangen moet worden, maar een vervanging is niet te vinden. Viel me in elk geval wel op dat het programma-aanbod zeer karig was op dit moment.
Nog even goed gekeken en alle programma's van de afgelopen week zijn weer af te spelen.

Kreeg gisteren een foutmelding in het scherm met apache server en een web-adres.

http://ctv.distributie.publiekeomroep.nl/

Bijzonder als je dit adres opent in je browser dat je de volledige app op je scherm of smartphone ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:54
pwh53 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:19:
[quote]alwinus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 06:56:
[...]

[/quote
ook niet alle soundbars ondersteunen atmos via arc enkel via hdmi vanaf blurayspeler of pc (bv.samsung k-950)
Kwam ik van de week ook achter, wel erg jammer, ik zag ook dat er meer mensen zijn die er tegenaan lopen...
https://www.change.org/p/...i-arc-for-2016-lg-oled-tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bryanbabel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 20:29
Justinn1988 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:07:
[...]

2 weken geleden ook tot de zeer onaangename verassing gekomen dat er een zonweringspatroon in mijn B6 is gebrand. Resultaat van maximaal half uurtje in de (zwakke) ochtendzon. Tv staat 90% van de dag uit direct zonlicht. Clear panel noise hielp grotendeels, wel nog een hinderlijke schaduw te zien. Achteraf ook een aantal vlekken op het scherm gezien die mogelijk zijn veroorzaakt door reflecties van auto's die buiten staan. Gelukkig is paneel kosteloos vervangen, maar nu dus wel haast panisch zonwering telkens omlaag doen. Met m'n 10 jaar oude plasma nooit een dergelijk probleem gehad. Lees nu pas op dit forum dat meerdere tweakers hier last van hebben gehad. Ik vind het eigenlijk bizar dat Oled hier niet tegen kan, enfin, voor de rest wel erg tevreden over beeldkwaliteit.

Om inbranden van zonlicht in de toekomst, en schade van kleine koter die bijna met haar handjes bij het scherm kan te voorkomen, besloten om dan maar een beschermhoes aan te schaffen. Nu vond ik deze:

Mijn enige twijfel: ding is zwart en redelijk dik. Als de zon er nu op komt te staan, zou de tv daaronder dan weer niet te warm worden? Lijkt me wellicht een wat onrealistische gedachte, maar goed, ik dacht dat Oled ook beter bestand zou zijn tegen wat zachte zonnestraaltjes :N

Iemand ervaringen hiermee dan wel suggesties voor een andere beschermhoes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra een beschermhoes daadwerkelijk noodzakelijk wordt zou het voor mij gedaan zijn.
Je gaat toch geen hoes om je tv heen doen.....Dan is alle gebruiksgemak meteen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:23
Hahaha, ja, ik had afgelopen week ook weer vlekken op mijn scherm van de zon. En een hoes gaan kopen vind ik ook lichtelijk idioot (en geen gezicht). Ik ga komend weekend maar even contact opnemen met Foka, waar ik hem (met allerlei extended garanties) gekocht heb, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik denk dat het toch maar een andere TV wordt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanbabel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 20:29
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:55:
Zodra een beschermhoes daadwerkelijk noodzakelijk wordt zou het voor mij gedaan zijn.
Je gaat toch geen hoes om je tv heen doen.....Dan is alle gebruiksgemak meteen verdwenen.
Overdag ben ik gewoon op werk, dus die ene handeling per dag vind ik niet heel erg beperken in gebruiksgemak. Eens dat het eigenlijk gewoon zwaar idioot en lelijk is dat ik deze aanschaf overweeg, maar tv inruilen is mijne inziens geen optie. Ook al pokkedure wandbeugel etc aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:21:
[...]

Dat is wel wat kort door de bocht. Dat jij geen problemen ondervindt is natuurlijk top, maar dat ligt niet perse aan jouw instellingen. CEC is geen internationale standaard, zoals HDMI dat wel is. Hierdoor giet elke fabrikant zijn eigen sausje over CEC. LG noemt het simplink en Samsung Anynet....zegt al genoeg. Fabrikanten borgen alleen dat hun eigen apparaten prima met elkaar communiceren. Dat betekent niet dat een LG tv goed via CEC communiceert met een Denon receiver.

Mijn C7 geeft via ARC wel geluid door aan mijn Marantz 5010 (nagenoeg gelijk aan een denon X2300), maar naar een paar minuten houdt het geluid er gewoon mee op. Dat krijg je met geen mogelijkheid weer aan de praat zonder de apparaten helemaal uit te schakelen en opnieuw op te starten. ARC is voor mij echt een kansloos verhaal.
Vaag toch. Ik heb een B6 met een Marantz SR7009 en geen centje pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:58:
[...]

Vaag toch. Ik heb een B6 met een Marantz SR7009 en geen centje pijn.
Ja de wondere wereld van CEC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb de B6 met een CI+ Module van Ziggo.

Als ik een lijstje met favorieten heb gemaakt en ik was er eentje vergeten, of ik wil later er eentje bijzetten, dan lijkt de enige mogelijkheid om het vergeten kanaal toe te voegen aan het *eind* van de lijst.
Echter het verplaatsen naar de goede plek gaat blijkbaar door het swappen van het vorige kanaal met het kanaal wat verplaatst moeten worden. En dat moet je dan tig keer doen.
Dat is een pleuris kut werk, kan dat niet handiger (behalve de lijst opnieuw maken).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Naar aanleiding van de door mij gemelde klacht (RTL logo ingebrand) werd ik zojuist gebeld door CE repair dat ze morgen een nieuw paneel komen plaatsen, had eigenlijk verwacht dat ze eerst komen beoordelen. Dit is wel goeie/snelle service zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:58
Mooi bewijs van garantie op inbranden dus. Nice!

Benieuwd hoe snel het nieuwe paneel een RTL logo heeft :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Goedemorgen Allemaal ,

ik was er tot een paar dagen geleden 100% zeker van de ik een LG oled55C7 wilde gaan kopen , maar nu is de twijfel heel erg toegeslagen .

ik heb de hele discussie doorgelezen en ik zie toch wel heel veel problemen.

inbranding door te lang een logo in beeld.
inbranding door zon licht
slecht beeld bij felle kamer

mijn tv staat naast een groot raam , dus hij staat vaak in de zon .
daarbij heb ik ook een zoontje van 4 die regelmatig tv kijkt waarbij dus kan is op inbranding.
ik zelf hou van gamen op een xbox one x , daarmee spel ik race spellen waar dus altijd een vast teller in beeld staat .

ik zit ongeveer 2 / 2.5 m van me tv .

Help , wat raden jullie mij aan ? :? |:(

Lg Oled of Samsung Qled ?

Alvast bedankt .

mvg Bas. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:29

Louw Post

Cerenas

Scarface1984 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:30:
Goedemorgen Allemaal ,

ik was er tot een paar dagen geleden 100% zeker van de ik een LG oled55C7 wilde gaan kopen , maar nu is de twijfel heel erg toegeslagen .

daarbij heb ik ook een zoontje van 4 die regelmatig tv kijkt waarbij dus kan is op inbranding.
ik zelf hou van gamen op een xbox one x , daarmee spel ik race spellen waar dus altijd een vast teller in beeld staat .

Alvast bedankt .

mvg Bas. _/-\o_
Ik zit eigenlijk met dezelfde zorgen en ben ook benieuwd hoe erg deze problemen daadwerkelijk zijn. Heb interesse in de 55C7V en die zou ook komen te staan op een plek waar redelijk wat zon op staat in de namiddag (in de zomer in ieder geval). Zonlicht zou ik grotendeels op kunnen vangen met een rolgordijn half dicht te doen, maar dan nog ben ik benieuwd hoe statische beelden, in bijvoorbeeld games, het inbranden bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Goedemorgen Allemaal ,

Alvast bedankt .

mvg Bas. _/-\o_
Ik raad je in ieder geval geen LG Oled aan, het zonlicht was bij mij echt het grootste probleem (ieder half uurtje gaf vlekken in mijn scherm). Verder nog kleine andere issues maar die heb je bij andere merken/modellen ook. Persoonlijk heb ik mijn Oled na 1,5 maand vervangen voor een Qled maar dat is een persoonlijke voorkeur. Gelukkig kan deze een stuk beter tegen zonlicht ;) !

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Louw Post schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Ik zit eigenlijk met dezelfde zorgen en ben ook benieuwd hoe erg deze problemen daadwerkelijk zijn. Heb interesse in de 55C7V en die zou ook komen te staan op een plek waar redelijk wat zon op staat in de namiddag (in de zomer in ieder geval). Zonlicht zou ik grotendeels op kunnen vangen met een rolgordijn half dicht te doen, maar dan nog ben ik benieuwd hoe statische beelden, in bijvoorbeeld games, het inbranden bevorderen.
Ik game ook best veel (gemiddeld 3 uur op een dag) en heb totaal geen last gehad van inbranden (ook veel statische beelden). Maar zonlicht..... dit doet het: gallery: appeltje eitje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
Goedemorgen Allemaal ,

Alvast bedankt .

mvg Bas. _/-\o_
Slecht beeld in een fel verlichte ruimte zal wel meevallen. Je hebt dan eerder weinig meer aan de voordelen van OLED tov LCD. Ik wilde ook heel graag een OLED maar ben uiteindelijk toch gegaan voor een LCD. De techniek van OLED vind ik nog te kwetsbaar en ik ben zelf nogal gevoelig voor beeldafwijkingen, dus nam het risico liever niet. Ik ga de ontwikkelingen van OLED en mLED wel nauwlettend in de gaten houden. 8)

QLED is prima, maar kijk ook eens naar andere LCD's, zoals de XE serie van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:29

Louw Post

Cerenas

Justinn1988 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:37:
[...]

Slecht beeld in een fel verlichte ruimte zal wel meevallen. Je hebt dan eerder weinig meer aan de voordelen van OLED tov LCD. Ik wilde ook heel graag een OLED maar ben uiteindelijk toch gegaan voor een LCD. De techniek van OLED vind ik nog te kwetsbaar en ik ben zelf nogal gevoelig voor beeldafwijkingen, dus nam het risico liever niet. Ik ga de ontwikkelingen van OLED en mLED wel nauwlettend in de gaten houden. 8)

QLED is prima, maar kijk ook eens naar andere LCD's, zoals de XE serie van Sony.
appeltje eitje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:37:
[...]

Ik game ook best veel (gemiddeld 3 uur op een dag) en heb totaal geen last gehad van inbranden (ook veel statische beelden). Maar zonlicht..... dit doet het: gallery: appeltje eitje
Bedankt voor jullie reacties, ik heb zojuist m'n reservering voor de 55C7V maar geannuleerd (kon hem voor 1499€ bij Smits Arnhem krijgen voor de mensen die nog interesse hebben). Ik ben toch te bang voor de nadelen van OLED, plus ik ben van plan er wel een tijdje mee te gaan doen dus ik wil iets betrouwbaars. Ben nu voor de KD-55XE9005 gegaan. Ik kon hem morgen ophalen bij dezelfde winkel, ben benieuwd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:40
Ik denk dat dat helemaal geen slechte keuze is. Proficiat :) . Als ik nú een nieuwe tv nodig zou hebben zou ik ook voor een high-end Sony FALD zijn gegaan.
Pagina: 1 ... 88 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.