Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Ben ook benieuwd of iemand ervaringen heeft met Duitse LG's en garantie? Toen ik de B6 kocht gaf LG Nederland namelijk aan gewoon de garantie te verlenen, maar heb dit nooit hoeven uit te testen.. Iemand daar ervaring mee?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbz1985 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:43:
Beste tweakers, ik heb een 55b6v en merk laatste tijd dat er een soort gloed om de personen op tv loopt alsof er een rand met vergroot glas eromheen ligt. Beetje te vergelijken als je net een stukje boven een vuurtje kijkt effect. Heeft iemand dit ook of gehad? Dacht eerst dat het aan mijn up970 lag toen ik fast & furious 8 in dolby vision aan het kijken was maar dit is dus ook met gewone uitzendingen.
Heb je niet per ongeluk die vergrootglas functie ingedrukt op je remote? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 10:25
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:50:
[...]

Heb je niet per ongeluk die vergrootglas functie ingedrukt op je remote? 8)
Nee dat heb ik zeker niet gedaan :P anders was het wel een vergroot vierkant blok in plaats van een lijn om personen en voorwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwh53 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:01:
[...]

ik heb het ook wel eens bij netflix dolby vision (star trek vandaag aan het kijken en daar heb ik het ook) en 4k series,ik heb alle verbeteraars en filters uit gezet en het contrast wat lager,lijkt wat beter.
als ik wat van de pc afspeel via hdmi,heb ik er geen last van
Het verschijnsel verdwijnt grotendeels wanneer je TruMotion bij beeldopties op 4/10 zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Puck

W32.Deadcode.A

dbz1985 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:43:
Beste tweakers, ik heb een 55b6v en merk laatste tijd dat er een soort gloed om de personen op tv loopt alsof er een rand met vergroot glas eromheen ligt. Beetje te vergelijken als je net een stukje boven een vuurtje kijkt effect. Heeft iemand dit ook of gehad? Dacht eerst dat het aan mijn up970 lag toen ik fast & furious 8 in dolby vision aan het kijken was maar dit is dus ook met gewone uitzendingen.
Klinkt alsof je OLED Light te hoog hebt waardoor het licht zo fel is (lichte beelden op donkere achtergrond) dat je een Halo effect krijgt. Beetje hetzelfde als neon in het donker. Probeer OLED Light eens wat lager te zetten.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 10:25
Puck schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:25:
[...]

Klinkt alsof je OLED Light te hoog hebt waardoor het licht zo fel is (lichte beelden op donkere achtergrond) dat je een Halo effect krijgt. Beetje hetzelfde als neon in het donker. Probeer OLED Light eens wat lager te zetten.
Zojuist bij mijn vader gekeken (heeft ook de 55b6v en up970)en die heeft het ook, lijkt alsof er omheen getekend is met een vergrootglas. Truemotion staat uiteraard uit en oled light staat op 50 in dolby vision bij kijken van f&f8. Het is trouwens niet de hele film door ofzo en ook niet tijdens hele uitzendingen via kabel, maar het valt me op als het wel even voorbij komt. Als het gebeurd is het iets van 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dbz1985 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Zojuist bij mijn vader gekeken (heeft ook de 55b6v en up970)en die heeft het ook, lijkt alsof er omheen getekend is met een vergrootglas. Truemotion staat uiteraard uit en oled light staat op 50 in dolby vision bij kijken van f&f8. Het is trouwens niet de hele film door ofzo en ook niet tijdens hele uitzendingen via kabel, maar het valt me op als het wel even voorbij komt. Als het gebeurd is het iets van 2 seconden.
Is zeker vaak alleen in panning shots?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt meer als zogenaamde 'ringing artifacts'. Die zijn vaak het gevolg van de gebruikte signaalprocessen, zoals resizing of bitdepth conversie. Elke tv doet zoiets om zn paneel aan te sturen. Zekrr met een rgbw implementatie zsl er wat omgerekend moeten worden.

Goede video renderers hebben hiervoor compensatie ingebouwd, of gebruiken eenvoudigweg een beter algoritme (mpc-ht met madvr is atm de beste).

Valt weinig aan te doen als gebruiker, sharpness of beeldscherpte laag zetten is zo'n beetje het enige wat ik kan bedenken. De algoritmes moeten worden verbeterd om het op te lossen. Maar hoe beter het algoritme, hoe zwaarder je processor moet zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sharpness moet je overigens gewoon op 10 laten staan; dat is de standaardwaarde. Dus als je deze op 0 hebt gezet, zet 'm dan eens terug op 10?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:56:
Dit klinkt meer als zogenaamde 'ringing artifacts'. Die zijn vaak het gevolg van de gebruikte signaalprocessen, zoals resizing of bitdepth conversie. Elke tv doet zoiets om zn paneel aan te sturen. Zekrr met een rgbw implementatie zsl er wat omgerekend moeten worden.

Goede video renderers hebben hiervoor compensatie ingebouwd, of gebruiken eenvoudigweg een beter algoritme (mpc-ht met madvr is atm de beste).

Valt weinig aan te doen als gebruiker, sharpness of beeldscherpte laag zetten is zo'n beetje het enige wat ik kan bedenken. De algoritmes moeten worden verbeterd om het op te lossen. Maar hoe beter het algoritme, hoe zwaarder je processor moet zijn.
hier herken ik toch het meeste in,alles vanaf de pc icm madvr + mpc werkt goed,netflix heeft soms die ringing artifacts,hoofdzakelijk bij dolby vision en 4k series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:57
Yellowneck schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:57:
[...]

Ja variërend van witte strepen, zwart beeld, geflikker, wit beeld of geen signaal.

Dit gebeurt wanneer Ultra HD deep colour ingeschakeld is inderdaad. Want je zit dan zo'n beetje het uiterste te vragen van je HDMI kabeltje; 4K RGB (4:4:4) 60Hz signaal etc.
Zet je Deep Colour uit dan schakelt je PS4 Pro naar YUV 4:2:0 compressie, dat is minder belastend en gaat sneller goed door minder goede kabels
Ik heb mijn HDMI kabels vervangen alleen heb helaas weer het probleem ondervonden dat mijn beeld op grijs gaat. Toch maar een andere poort gebruikt nu en de PS4 Pro direct op tv i.p.v. op de Marantz. Moet ben ik bang elke optie proberen om de oorzaak te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Puck schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:25:
[...]

Heb mijn light op 100 en merk dit nooit ook niet bij lichte beelden met donkere achtergronden.. Ik heb bij verschillende films en series geprobeerd om andere instellingen te gebruiken maar blijf bij levendig en gewoon oled op 100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rohit schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:41:
[...]

Heb mijn light op 100 en merk dit nooit ook niet bij lichte beelden met donkere achtergronden.. Ik heb bij verschillende films en series geprobeerd om andere instellingen te gebruiken maar blijf bij levendig en gewoon oled op 100...
Dat licht natuurlijk ook weer geheel aan je omgevingslicht ;) Ik heb er ook geen last van, maar hetzelfde treedt bijvoorbeeld op als je op Netflix DV/HDR kijkt om witte ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Negaiido schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:09:
[...]

Ik heb mijn HDMI kabels vervangen alleen heb helaas weer het probleem ondervonden dat mijn beeld op grijs gaat. Toch maar een andere poort gebruikt nu en de PS4 Pro direct op tv i.p.v. op de Marantz. Moet ben ik bang elke optie proberen om de oorzaak te vinden.
misschien heb je hier iets aan,net het laatste klite mega codecpack geinstalleerd (14.0)

Playback of HDR video
These are videos with a wider color range than normal.

For playback of these kind of videos we recommend using MPC-HC as player. You also need to use Madvr as the video renderer, because this is the only renderer that is capable of forwarding the HDR metadata to your TV/Monitor. It is also capable of converting the colors to SDR range for playback on normal screens that are not compatible with HDR video.

MPC-HC options > Playback > Output > Video Renderer > Madvr

Playback of UltraHD HDR videos requires modern hardware, with a graphics card (GPU) that supports hardware acceleration of 10-bit HEVC video.

If you are using Windows 8.1 or 10 then we recommend using the D3D11VA hardware acceleration option in the codec pack for best performance with Madvr.

On Windows 7 you need to use DXVA2 Native (or Copy-Back if you have a high end GPU). If you use DXVA2 Native for video decoding, then we recommend to also select DXVA2 scaling in Madvr for best performance.
Madvr settings > scaling algorithms > image upscaling > DXVA2
Madvr settings > scaling algorithms > image downscaling > DXVA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-09 18:57
Iemand al de laatste firmware (2017 modellen) 04.70.65 via OTA binnen gekregen op zijn TV? Weet dat het per serienummer gaat maar duurt altijd zoooooo lang voor zo’n update doorkomt. Als Apple miljoenen iOS devices tegelijk kan updaten dan kan LG toch wel een paar honderd duizend OLED tv’s updaten. Gaat bovendien alleen (nog) om de Europese versies. Die servers van LG zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Ooit door LG gevraagd wat screenshots te maken en te uploaden voor support. Na 5 pogingen maar opgegeven. Uploaden duurde 45 minuten en daarna steeds een foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurensw75
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09-2022
Rohit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:10:
Ben ook benieuwd of iemand ervaringen heeft met Duitse LG's en garantie? Toen ik de B6 kocht gaf LG Nederland namelijk aan gewoon de garantie te verlenen, maar heb dit nooit hoeven uit te testen.. Iemand daar ervaring mee?
Mijn 65B7 van de Black Friday actie van Saturn had (ernstige) kleurvlekken. Het paneel is vervangen door LG Nederland. Over de service van LG geen klachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
laurensw75 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Mijn 65B7 van de Black Friday actie van Saturn had (ernstige) kleurvlekken. Het paneel is vervangen door LG Nederland. Over de service van LG geen klachten :)
Oei mijne daar ook gekocht eind vorig jaar . wat was er dan al zoal mis mee? Hier zie ik nog niets verkeerd.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensw75
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09-2022
spietie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:25:
[...]

Oei mijne daar ook gekocht eind vorig jaar . wat was er dan al zoal mis mee? Hier zie ik nog niets verkeerd.
Ik had een gele (bruine?) streep in de linkerkant van het beeld. Kleuruniformiteit van de OLEDs is natuurlijk in z'n algemeenheid niet geweldig, maar dit ging me wat te ver.
Op avforums wordt er meer over gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Ahzo, dan kan je dit enkel zijn door die testbeelden op je tv los te laten? Heb wel wat banding enz maarja iedere oled tv geeft dit wel.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
WvB22 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:59:
Iemand al de laatste firmware (2017 modellen) 04.70.65 via OTA binnen gekregen op zijn TV? Weet dat het per serienummer gaat maar duurt altijd zoooooo lang voor zo’n update doorkomt. Als Apple miljoenen iOS devices tegelijk kan updaten dan kan LG toch wel een paar honderd duizend OLED tv’s updaten. Gaat bovendien alleen (nog) om de Europese versies. Die servers van LG zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Ooit door LG gevraagd wat screenshots te maken en te uploaden voor support. Na 5 pogingen maar opgegeven. Uploaden duurde 45 minuten en daarna steeds een foutmelding.
Ik heb de nieuwe firmware zelf geïnstalleerd via USB. Hij is gewoon te downloaden op de Nederlandse LG website. Een document met instructies staat er ook bij.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Laatst online: 23-09 18:57
BarryS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Ik heb de nieuwe firmware zelf geïnstalleerd via USB. Hij is gewoon te downloaden op de Nederlandse LG website. Een document met instructies staat er ook bij.
Ja helder en was ook duidelijk maar vroeg me af hoe lang het nu duurt voor zo’n OTA gepushed wordt. Lijkt altijd zo lang te duren en eerlijk gezegd nooit bij mij gewerkt. Altijd aan het rommelen geweest met USB sticks. Behalve toen ie uit de doos kwam. Toen wel een update via Tv zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwh53 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:56:
[...]

misschien heb je hier iets aan,net het laatste klite mega codecpack geinstalleerd (14.0)

Playback of HDR video
These are videos with a wider color range than normal.

For playback of these kind of videos we recommend using MPC-HC as player. You also need to use Madvr as the video renderer, because this is the only renderer that is capable of forwarding the HDR metadata to your TV/Monitor. It is also capable of converting the colors to SDR range for playback on normal screens that are not compatible with HDR video.

MPC-HC options > Playback > Output > Video Renderer > Madvr

Playback of UltraHD HDR videos requires modern hardware, with a graphics card (GPU) that supports hardware acceleration of 10-bit HEVC video.

If you are using Windows 8.1 or 10 then we recommend using the D3D11VA hardware acceleration option in the codec pack for best performance with Madvr.

On Windows 7 you need to use DXVA2 Native (or Copy-Back if you have a high end GPU). If you use DXVA2 Native for video decoding, then we recommend to also select DXVA2 scaling in Madvr for best performance.
Madvr settings > scaling algorithms > image upscaling > DXVA2
Madvr settings > scaling algorithms > image downscaling > DXVA2
MPC-HT en madVR zijn idd de beste opties als je goede beeldkwaliteit nastreeft. Maar de hierboven genoemde opties zijn niet de opties die dat ook realiseren. Het zijn de fool-proof opties, met hoogste performance. DXVA heeft bijvoorbeeld geen 'Anti-Ringing' filter, leidend tot de problemen die jij eerder beschreef.

Kijk bv hier: https://wiki.mikejung.biz/MadVR --> https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1709584 voor uitleg en betere opties. Maar er zijn meer pagina's met madvr opties.

Ik heb zelf een aparte resizer voor het chroma (kleur)kanaal en het luma (helderheid) kanaal. Daarnaast ook voor upscaling een andere dan voor downscaling. Daarbij het 'AR' filter ingeschakeld.

Ook is het verstandig om de capaciteiten van je beeldscherm goed op te geven, bitdiepte / kleurprofiel (REC709 / REC2020 / DCI P-3 etc. ) en maximale helderheid van je TV/paneel zijn daarbij van belang.

Maar goed zie die wiki-pagina, of een andere optiepagina. Voor 'echte info' ga naar forum.doom9.org.

@pwh53 Als je vaststelt dat je geen ringing ziet bij een externe speler, dan kan je in ieder geval concluderen dat de interne algoritmes die de TV gebruikt om het paneel aan te sturen, niet je probleem zijn. Mijn gok is dat het bronmateriaal van netflix het probleem is (te lage bitrate, slechte digitalisering e.d.) of de interne speler van LG (is is nu eenmaal geen madVR ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 16:52
Is er iemand met ervaring met de NVIDIA Shield op de Oled? En waarom zou je dan juist een shield of juist apple tv 4k nemen? Ik twijfel nog welke het beste bij de Oled zal passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:29
En ja hoor mijn scherm (65B6) heeft een ingebrand RTL4 logo :X :X :X :X

Het is vooral in rood/oranje zichtbaar, scherm is net een goed jaar oud

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFJOXbDHi5aQcqQOcMZjNmIx/full.jpg

Reactie LG -> dit staat vermeld in de handleiding dus geen garantie
Reactie Smits Arnhem -> laat op zich wachten (die reageren blijkbaar alleen snel als ze wat kunnen verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Jkbc schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:42:
Is er iemand met ervaring met de NVIDIA Shield op de Oled? En waarom zou je dan juist een shield of juist apple tv 4k nemen? Ik twijfel nog welke het beste bij de Oled zal passen
Jep, ik gebruik een Shield icm m'n OLED tv. Apple TV heb ik geen ervaring mee.
Gebruik hem eigenlijk enkel als mediaplayer (Kodi/SPMC). En speel de bestanden af vanaf een Synology.
Werkt uitstekend! Recent komen er steeds meer HDR films op het internet met X265 codec. Deze speelt die prima af en de TV herkent dan ook HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Fuske schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Jep, ik gebruik een Shield icm m'n OLED tv. Apple TV heb ik geen ervaring mee.
Gebruik hem eigenlijk enkel als mediaplayer (Kodi/SPMC). En speel de bestanden af vanaf een Synology.
Werkt uitstekend! Recent komen er steeds meer HDR films op het internet met X265 codec. Deze speelt die prima af en de TV herkent dan ook HDR.
Oke, klinkt goed. Kodi/SPMC, hoe verkrijg jij hier films voor of is te koop of te huur. Klopt het dat de shield icm met kodi/spmc ook dolby atmos compatible is? Het voordeel van apple tv ( dacht ik ) is dat hun aanbod qua 4k films op het moment het grootste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Jkbc schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:50:
[...]

Oke, klinkt goed. Kodi/SPMC, hoe verkrijg jij hier films voor of is te koop of te huur. Klopt het dat de shield icm met kodi/spmc ook dolby atmos compatible is? Het voordeel van apple tv ( dacht ik ) is dat hun aanbod qua 4k films op het moment het grootste is.
Die zijn uiteraard gedownload, wil je dat ook dan kan een Shield prima, wil je enkel kopen en/of huren (iTunes) dan is de 4k Apple tv een echte aanrader, prachtig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Cardwizard schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:46:

[afbeelding]

Reactie Smits Arnhem -> laat op zich wachten (die reageren blijkbaar alleen snel als ze wat kunnen verkopen)
Heb je "Clear Panel Noise" in het beeldmenu geprobeerd?
Ik heb bij mijn Oled ook TV ook wel eens RTL4 logo in de rode achtergrond zien staan (retentie) zoals in de foto, maar die verdwijnt vanzelf weer na andere content of het draaien van de Clear Panel Noise future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08

[afbeelding]

bleeh.....

hoevaak/hoelang had je RTL zo opstaan ? wat is je brightness/contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
jacques1971 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:09:
[...]

Heb je "Clear Panel Noise" in het beeldmenu geprobeerd?
Ik heb bij mijn Oled ook TV ook wel eens RTL4 logo in de rode achtergrond zien staan (retentie) zoals in de foto, maar die verdwijnt vanzelf weer na andere content of het draaien van de Clear Panel Noise future.
Alles geprobeerd, gaat niet meer weg -O-

Hier was ik al zo bang voor
Thierr86 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:12:
[...]

bleeh.....

hoevaak/hoelang had je RTL zo opstaan ? wat is je brightness/contrast?
Mijn vrouw heeft het regelmatig op staan (elke avond wel een programma dat ze leuk vindt) als het aan mij lag dan kwam dat niet in beeld hoor

Beeld staat niet gek fel (dat doet mij zeer aan de ogen :+ )

[ Voor 30% gewijzigd door Cardwizard op 20-02-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30

[afbeelding]

Gewoon interessant om te weten: hoe lang en hoe vaak heeft deze tv op rtl4 gestaan.

Pas op: dit is geen verwijt. Ik vind het zelfs bizar dat dit als 'normaal' en buiten garantie wordt gezien.
Ik ben zelf alleen benieuwd in hoeverre kijkgedrag OLED voor mij geschikt maakt.

Ik heb zelf plasma -dus bekend met het fenomeen inbranden- van Samsung en nu na bijna 6 jaar begin ik wat schaduwen her-en-der te zien, met name op de plek van de ondertitels..maar dat is dus pas na bijna 6 jaar en niet 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
LaFleche schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:14:
[...]

Gewoon interessant om te weten: hoe lang en hoe vaak heeft deze tv op rtl4 gestaan.

Pas op: dit is geen verwijt. Ik vind het zelfs bizar dat dit als 'normaal' en buiten garantie wordt gezien.
Ik ben zelf alleen benieuwd in hoeverre kijkgedrag OLED voor mij geschikt maakt.

Ik heb zelf plasma -dus bekend met het fenomeen inbranden- van Samsung en nu na bijna 6 jaar begin ik wat schaduwen her-en-der te zien, met name op de plek van de ondertitels..maar dat is dus pas na bijna 6 jaar en niet 1 jaar.
Ik heb het helaas met plasma ook meegemaakt, alleen was het daar wel erger in de zin van: meer en constant zichtbaar... voorlopig is dit alleen zichtbaar in reclame en volledig oranje/rood beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Shield doet in ieder geval geen Dolby Vision.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:53

JA, dat was te verwachten.

https://gathering.tweaker...message/53677411#53677411

Het beste wat je nu kan doen is nog een keer handmatig clear panel noise draaien en oled light op 40 zetten voor de avonduren. Dan hou je het redelijk tegen.

Voor de rest zal je ermee moeten leven of LG moet coulant worden en je scherm vervangen. Maar dan ga je weer hetzelfde krijgen op den duur. Overigens vind iki het inbrandingsvlekje nog tamelijk mild, het kan nog veel beter / erger. :9

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Shocked schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:28:
[...]

Voor de rest zal je ermee moeten leven
Dat gaat zeker niet lukken! ben echt een pietlut op beeld en geluid gebied (vandaar dat ik ook een oled kocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat ligt er helemaal aan wat je eisen zijn qua audio en video afspelen. Wil je bijv. Dolby True HD kunnen horen en DTS HD-MA? Heb je al 4k bronmateriaal, of enkel nog Full HD? Enz.

Lees dit topic eens door op het Kodi forum:

START HERE - Pick the Right Kodi Box Niet om je aan Kodi te helpen, maar hier wordt heel duidelijk uitgelegd wat de voors en tegens van bepaalde mediaspelers zijn en welke bijv. geschikt zijn voor HD-audio en 4K HDR.

De Shield wordt vaak genoemd, maar is ook duur. Voor minder geld koop je bijv. een Minix U9-H of een WeTek Hub.

V.w.b het verhaal over inbranden: hier staat de tv vooral op Netflix en de aangesloten mediaspeler en wisselend eens een paar uurtjes op NPO1, RTL7, etc. Ik houd het bij de Olympische Spelen in de gaten. Het Olympische NPO logo is weliswaar mooi transparant, maar de NOS zet er dan in de andere bovenhoek zo'n mooie felrode O bij. Toch heb ik nog niks gemerkt.

Als inbranden een kwestie van opsparen is, zoals de link naar die andere post aangeeft, dan zou pixelshift ook niks uitmaken.

Nou ja, ik merk het wel. Momenteel al een halfjaar probleemloos. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 20-02-2018 16:41 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Cardwizard schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:32:
[...]
Dat gaat zeker niet lukken! ben echt een pietlut op beeld en geluid gebied (vandaar dat ik ook een oled kocht)
Ja, dat ken ik. Voorlopig kijk je alleen naar de linkerbovenhoek..... :+

Daarom heb ik nog steeds geen grotere oled gekocht terwijl dat wel hoog op het wensenlijstje staat. Hopelijk zijn ze coulant en wordt je scherm vervangen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Shocked schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Ja, dat ken ik. Voorlopig kijk je alleen naar de linkerbovenhoek..... :+

Daarom heb ik nog steeds geen grotere oled gekocht terwijl dat wel hoog op het wensenlijstje staat. Hopelijk zijn ze coulant en wordt je scherm vervangen.
ik heb een 65 inch te koop, interesse? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Ik heb sinds de aanschaf van mijn C7 een heel vreemd probleem. Zodra ik de Netflix app op de C7 gebruik/opstart klapt mijn hele internetverbinding eruit. Ook op andere apparaten (PC/smartphones etc) heb ik dan ineens geen internetverbinding meer, totdat ik mijn router herstart. De TV is bekabeld aangesloten op de router. Als ik in de routerinterface ga kijken lijkt er gewoon nog internet access te zijn. Netflix via mijn chromecast geeft dit probleem niet. Heeft iemand enig idee in welke hoek ik de oplossing moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
[quote]Jorgen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:36:
[...]

Dat ligt er helemaal aan wat je eisen zijn qua audio en video afspelen. Wil je bijv. Dolby True HD kunnen horen en DTS HD-MA? Heb je al 4k bronmateriaal, of enkel nog Full HD? Enz.

START HERE - Pick the Right Kodi Box Niet om je aan Kodi te helpen, maar hier wordt heel duidelijk uitgelegd wat de voors en tegens van bepaalde mediaspelers zijn en welke bijv. geschikt zijn voor HD-audio en 4K HDR.

De Shield wordt vaak genoemd, maar is ook duur. Voor minder geld koop je bijv. een Minix U9-H of een WeTek Hub.

In principe wil ik zoveel mogelijk van 4k content genieten met Dolby atmos, mits het ondersteund wordt bij films. In ieder geval meer de 4k kant op, heb zelf helaas geen 4k bronmateriaal, dus moet het doen met netfilx en andere streaming ( huur ) services. Net als jou ben ik niet echt een kabel tv kijker, dus stream voornamelijk en daarnaast game ik erop. Maar daarom ben ik dus op zoek naar een streamer waar ik snel aan 4k content kan komen en die aan dat soort eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:55

Convoy

g44p

Jkbc schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:51:
[quote]Jorgen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:36:
[...]

In principe wil ik zoveel mogelijk van 4k content genieten met Dolby atmos, mits het ondersteund wordt bij films. In ieder geval meer de 4k kant op, heb zelf helaas geen 4k bronmateriaal, dus moet het doen met netfilx en andere streaming ( huur ) services. Net als jou ben ik niet echt een kabel tv kijker, dus stream voornamelijk en daarnaast game ik erop. Maar daarom ben ik dus op zoek naar een streamer waar ik snel aan 4k content kan komen en die aan dat soort eisen voldoet.
NVIDIA Shield 2017 8) 4K HDR FTW! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Dus blijkbaar heeft niemand die DolbyVisionConfiguration file dat iemand hier es gepost heeft (vanop avsforums) al werkend gekregen via de usb stick die aan je tv hangt.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:16:
Dus blijkbaar heeft niemand die DolbyVisionConfiguration file dat iemand hier es gepost heeft (vanop avsforums) al werkend gekregen via de usb stick die aan je tv hangt.
Om heel eerlijk te zijn volg ik al 1,5 jaar allerlei fora over de LG OLED modellen en dit is de eerste keer dat ik hier iets over hoor. Wellicht werkt het alleen op bepaalde (nieuwe) modellen en/of firmwares, of helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
spietie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:16:
Jawel hoor. Maar ik kan je niet uitleggen hoe ik het nou voor elkaar heb gekregen, dat weet ik zelf ook niet :D 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-09 12:09
Convoy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:54:
[...]

NVIDIA Shield 2017 8) 4K HDR FTW! })
Xplay kan ook gewoon 4k HDR films van 100+ GB afspelen hoor, geen externe speler voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:25
Idanue schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:52:
[...]

Xplay kan ook gewoon 4k HDR films van 100+ GB afspelen hoor, geen externe speler voor nodig.
Ik heb ook Xplay aangeschaft en na 2 weken heb ik een nvidia shield besteld.
Vanaf dag 1 geen spijt. Kodi werkt super soepel en is ook nog eens visueel een stuk beter.
En dan bedoel ik natuurlijk de skin opties. Over de afspeel opties heb ik zeker niks te klagen,
daar waar xplay en plex zich soms verslikte in de bestanden....werkt het met kodi 100%.

[ Voor 190% gewijzigd door ppeterr op 20-02-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
freakshock88 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:51:
Ik heb sinds de aanschaf van mijn C7 een heel vreemd probleem. Zodra ik de Netflix app op de C7 gebruik/opstart klapt mijn hele internetverbinding eruit. Ook op andere apparaten (PC/smartphones etc) heb ik dan ineens geen internetverbinding meer, totdat ik mijn router herstart. De TV is bekabeld aangesloten op de router. Als ik in de routerinterface ga kijken lijkt er gewoon nog internet access te zijn. Netflix via mijn chromecast geeft dit probleem niet. Heeft iemand enig idee in welke hoek ik de oplossing moet zoeken?
Ik heb er wel een keer over gehoord. Iets met het in de war schoppen van de IP-adressen uitgifte van je router. Kennelijk zijn er dubbele in gebruik en heb je je router niet juist aangesloten (wel/geen bridge functie etc.). Met het restarten van je router krijgt iedereen netjes weer een nieuw kloppend ip-adres.
Je zou ook kunnen proberen om je router te configureren en een vast IP-adres aan je TV toe te wijzen.

Of een lompe - voor iedereen te doen- oplossing: koop een kleine switch (Bijv. netgear 5 poorten switch, 12 euro, zet die tussen de tv en internet) die de klap steeds opvangt en vanzelf een nieuw adres uitgeeft zodat je router gespaard blijft. Dat opnieuw uitgeven gaat zo snel dat je daar helemaal niks van merkt.

Edit:
Hier bedoeld: de router ziet bijv. 2 verbinding voor 1 aan met het gevolg dat er een ip conflict onystaat. Dit kan je oplossen door een switch te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Shocked op 20-02-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Shocked schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:10:
[...]

Ik heb er wel een keer over gehoord. Iets met het in de war schoppen van de IP-adressen uitgifte van je router. Kennelijk zijn er dubbele in gebruik en heb je je router niet juist aangesloten (wel/geen bridge functie etc.). Met het restarten van je router krijgt iedereen netjes weer een nieuw kloppend ip-adres.
Je zou ook kunnen proberen om je router te configureren en een vast IP-adres aan je TV toe te wijzen.

Of een lompe - voor iedereen te doen- oplossing: koop een kleine switch (Bijv. netgear 5 poorten switch, 12 euro, zet die tussen de tv en internet) die de klap steeds opvangt en vanzelf een nieuw adres uitgeeft zodat je router gespaard blijft. Dat opnieuw uitgeven gaat zo snel dat je daar helemaal niks van merkt.
Uh een switch van 12 euro die je iP adressen afhandelt?? Zal je router leuk vinden, weldegelijk dat je daar wat van gaat merken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08
Een switch gaat dat echt niet doen... Beter om dhcp uit te zetten in de LG en hem een vast IP adres geven.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shocked Top advies. Een switch die IP adressen uitgeeft. Really? 8)7 :N
ppeterr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:59:
[...]

Ik heb ook Xplay aangeschaft en na 2 weken heb ik een nvidia shield besteld.
Vanaf dag 1 geen spijt. Kodi werkt super soepel en is ook nog eens visueel een stuk beter.
En dan bedoel ik natuurlijk de skin opties. Over de afspeel opties heb ik zeker niks te klagen,
daar waar xplay en plex zich soms verslikte in de bestanden....werkt het met kodi 100%.
Ik weet niet wat jij afspeelt, maar Xplay speelt bij mij alles.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freakshock88
  • Laatst online: 30-06 20:44
@Shocked heeft met toch op het juiste pad gewezen ;) Een vast IP adres geven in de router lijkt al de oplossing te zijn, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:28:
@Shocked Top advies. Een switch die IP adressen uitgeeft. Really? 8)7 :N
Dat bestaat wel maar niet voor 12 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024

Pascal.A schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:07:
Heb nu een paar weken de 55C7 in gebruik. (Supermooi :-) )

Enige probleempje dat ik heb is dat de Netflix app via ARC geen goede Dolby Digital stream uitstuurt. Het lijkt een soort helikopter/gescrambled geluid. De receiver is een Denon AVR 1611 die DD (+) ondersteunt. In het scherm van de receiver komt ook DD+ logo te staan bij deze streams.

Ik heb het vermoeden dat het een DD+ stream is met een te hoge bitrate. (En ergens heb ik het vermoeden dat het een paar keer wel gelukt is, maar na zappen weer fout ging. Het lukt me niet meer om dit te repliceren. Heb me wss vergist)

Ik heb al geprobeerd de HDMI-CEC en de Audio output instellingen te variëren. Via PCM instelling gaat het Netflix geluid wel, maar dus geen digitale stream. En ook de stereo stream in Netflix app gaat goed via Automatisch. Maar de 5.1 dus niet.

Ik heb ook al getest met andere apparaten: De rechtstreeks op de TV aangesloten XBOX, windows PC en Entone decoder geven allen wel goed Dolby Digital (geen DD+) signaal via de ARC. De instellingen van de TV staan m.i. dan ook goed.

Heb ook nog gezocht naar een SDPIF kabel om te testen of dat wel goed gaat, die zit ergens verstopt in een doos op zolder. Mijn gevoel is ook dat het daar niet aan ligt, maar aan de netflix app.

Tv en app zijn ook up to date.

Iemand tips?
Ik heb dus het zelfde probleem met mijn E7.

Heb ook een andere HDMI kabel gebrobeerd.

Heb contact gehad met LG en Netflix. Netflix vertelde dat ze bezig zijn om alle tv modellen van LG geschikt te maken voor 5.1.

Heb de nieuwste firmware erop staan. Volgens LG ligt het ook aan Netflix.

Iemand nog nieuws?

[ Voor 3% gewijzigd door JanPhilips op 21-02-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:55

Convoy

g44p

Idanue schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:52:
[...]

Zeg ik dat dat niet kan dan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
JanPhilips schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Kan het zijn dat het Dolby Digital Plus signaal van Netflix niet door alle receivers kan worden verwerkt? Heb zelf een Pioneer VSX S510.
6
Heb de nieuwste firmware erop staan. Volgens LG ligt het ook aan Netflix.

Iemand nog nieuws?
Ik heb een lowly 55E6 met een Marantz 1607 receiver en heb nog nooit een probleem gehad met DD.

Naar welke stream kijken jullie / hebben jullie problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 13:33

el-jorge

turn around and feel the vibe

Barryvdh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Hier ook een lijstje vanuit avforums: https://docs.google.com/s...Q79CUArQv9doO4UvVCCXtgFw/

Ben er nog niet helemaal uit wat beste settings zijn, soms lijkt het beeld erg fel wel. Deels kwestie van gewenning denk ik ook.
Ik ben hiervan de game setting voor HDR aan het proberen tbv PS4 Pro. Aangezien ik veel last had dat ik het vaak te donker vond in games (horizon zero dawn oa)

Een stuk beter imo dan van rtings of avforums.

Edit. Deze settings touch wat te blauw. Terug naar avforum setting. Maar kleur op W40, dynamic contrast op laag

De non HDR instelling ben ik ook veel mee aan het klooien. Ik merk dat ik gamma 2.2 een stuk fijner vind dan 2.4 of BT1886. Dus ben nog geen fan van de technicolor instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door el-jorge op 21-02-2018 23:37 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Shocked schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:56:
[...]

Ik heb een lowly 55E6 met een Marantz 1607 receiver en heb nog nooit een probleem gehad met DD.

Naar welke stream kijken jullie / hebben jullie problemen?
Mijn receiver kan trouwens (net opgezocht) gewoon DD+ ontvangen. Had met mijn vorige tv totaal geen probleem met Netflix 5.1.

Mijn broer heeft ook een E6 en geen probleem met Netflix 5.1.
Ik heb dus een E7. Deze heeft met de Netflix app dus een probleem.

Zijn hier meer mensen met de E7 en problemen met Netflix DD+ via arc naar AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Jorgen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:36:
[...]

Ik heb zelf een Minix X8H plus gehad. Dat was de U9-H van zijn tijd. Mooi apparaatje wat heel veel soepel afspeelt, maar mag de veters niet strikken van een Shield. De software op de Minix vind ik veel minder fijn en intuïtief werken als op de Shield. De minix heeft een normale android draaien met een bomvolle store, iets wat de Shield met Android TV niet heeft. Maar laat je niet misleiden, heel veel normale android apps werken gewoon niet goed op een TV. Alle apps op de Shield en in de google tv playstore werken perfect. De Shield heeft een officiële netflix ondersteuning en een top YouTube app. Dat heeft de Minix niet, waardoor Netflix op 480p draait (was het geval bij mijn x8h plus). Plex werkte nooit goed via mijn X8H plus, via de Shield perfect met bitrates van 100mb/s. De afstandsbediening van de minix is praktisch onbruikbaar, waardoor je zeker een paar tientjes extra moet uitgeven voor een toetsenbord/flymouse. Bespaar je zelf die € 60 niet voor een minix, maar ga voor een Shield.

Daarnaast kreeg mijn minix toentertijd vrij beperkte updates. Android 5.0 zou ie nooit meer krijgen toen ik em gebruikte, waardoor heel veel apps gewoon niet meer goed werkten. Onlangs is de 5.0 ondersteuning er alsnog gekomen, wat schijnt te helpen. Ik heb de minix boven staan om sporadisch wat mee te kijken, maar dat ding is echt niet meer vooruit te krijgen, terwijl er praktisch alleen kodi op staat.

Nu ik de Shield bijna een jaar in gebruik heb wil ik echt nooit meer terug naar een Minix of whatsoever. Wat ik wel mis bij de Shield is HDR ondersteuning voor YouTube en Dolby Vision (komt er wellicht nog) ondersteuning. De Shield schijnt de VP9 2 codec te missen, waardoor geen HDR weergegeven kan worden in de YouTube App.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 21-02-2018 08:57 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hulleman Niet om de Shield af te kraken, want ik ben ook op zoek geweest naar de beste mediaspeler bij mijn 55C7 en voor wat ik wilde, leek de Minix U9-H mij de beste experience te bieden. Wat je zegt over die apps werkt toch echt 2 kanten op ;) Android TV is dan wel geoptimaliseerd voor het "grote scherm" (de tv dus), maar mist toch ook essentiële apps. Toen ik een half jaar terug zelf voor de keuze stond tussen Shield, Hub of U9-H bleek al gauw dat de voor Nederland belangrijke tv-apps als NPO, KIJK en RTL XL allemaal niet beschikbaar waren voor de Shield. Op dat moment had ik een gewone tv, zonder smart-apps en had ik dus niks aan Android TV. Daarnaast schijnt de Shield problemen te hebben met 1080p > 4k upscaling (goed dat kan je dus je tv zelf laten doen) en het weergeven van SDR < > HDR colorspace switching op 10bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Euhm dames en heren, dit topic is een ervaringen en discusie topic met als onderwerp OLED televisies. Als ik de laatste paar pagina's terug lees gaat het meer over media spelers, kijken van gedownloade content, etc. Dat hoort hier niet thuis. Kunnen jullie deze discussie verhuizen naar een ander forum? Dank u wel.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Jorgen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:30:
@Hulleman Niet om de Shield af te kraken, want ik ben ook op zoek geweest naar de beste mediaspeler bij mijn 55C7 en voor wat ik wilde, leek de Minix U9-H mij de beste experience te bieden. Wat je zegt over die apps werkt toch echt 2 kanten op ;) Android TV is dan wel geoptimaliseerd voor het "grote scherm" (de tv dus), maar mist toch ook essentiële apps. Toen ik een half jaar terug zelf voor de keuze stond tussen Shield, Hub of U9-H bleek al gauw dat de voor Nederland belangrijke tv-apps als NPO, KIJK en RTL XL allemaal niet beschikbaar waren voor de Shield. Op dat moment had ik een gewone tv, zonder smart-apps en had ik dus niks aan Android TV. Daarnaast schijnt de Shield problemen te hebben met 1080p > 4k upscaling (goed dat kan je dus je tv zelf laten doen) en het weergeven van SDR < > HDR colorspace switching op 10bit.
Voors en tegens hebben ze allebei. De Shield is daarnaast ook nog eens een chromecast, waardoor ik via mn telefoon/ipad ziggo content oid kan casten naar de Shield. Ik heb ervaring met zowel minix als de shield en vind de shield echt een gigantische stap voor uit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hulleman Dat laatste is natuurlijk een beetje een extra stap he? Casten naar de shield en dan naar de tv... dan is het fijner als de app native draait op je apparaat ;)

Maar goed, dit topic is over LG OLED's en niet over mediaspelers ;) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52

[afbeelding]

Ik heb de 55B6 en ook het rtl logo ingebrand in mijn scherm. Ook gekocht bij Smits maar bij mij wordt het scherm wel vervangen. Vreemd...

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrebarre
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik heb wat problemen met mijn 55C7 mbt passthrough audio. Kan iemand even meedenken. Soms helpt dat...

Ik weet niet meer waar ik moet beginnen met ARC/CEC instellingen. Ik heb een Logitecht Harmony maar aan het eind vd avond liggen fucking alle afstandsbedieningen weer op tafel damnit.. (ander probleem)

Het probleem is dat ik denk dat het geluidsspoor bij diverse apparaten door mijn versterker doorgegeven wordt aan de TV, en dan weer via ARC terug mijn versterker in gaat. Ik heb daar mijn mede8er op betrapt toen ik zat te freubelen met audio out op de TV. Vermoedde dat ik daardoor ook lipsync problemen had.

Opstelling als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ag486pS.jpg

setop box tv kijken:
gaat niet altijd goed. Audio out op de TV moet ik handmatig op HDMI out zetten. Dan pas na 3 minuten of zo vindt de TV het goed om audio te leveren aan mijn versterker. Ik zie eerst dan gewoon een verbodsbordje bij het aanpassen van volume. (Daarom denk ik, hey, dit ligt aan de TV) Maar daarna prima. Soms te manipuleren door de versterker uit en aan te zetten en op TV audio te zetten (waar dan ARC op aan staat). Overigens kijk ik meestal even snel TV en dan is geluid over de speakers vd tv prima.

Netflix:
HDMI out naar versterker gaat meestal prima. Maar na een TV kijk sessie met mijn setop box wil het wel eens een paar minuutjes duren voordat ik geluid over de versterker terug krijg.

Xbox :
gaat prima, geen geluid over TV.

Mede8er:
... TV geluid, met optie HDMI out, dus dubbel gelust en vermoedelijk lipsync problemen.

MiBox: Eigenlijk nog niet goed getest.

Sja, voor Netflix wil ik ARC aan, maar voor de rest moet ik de hele kudde aan afstands bedieningen omhoog vissen en soms geduld hebben.

fyi: versterker marantz nr 1608

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Wat betreft de NPO app die nu niks meer laat zien:

Bedankt voor uw bericht.

Men is druk bezig de nieuwe NPO app klaar te maken voor onze moderne tv's en men hoopt deze spoedig beschikbaar te kunnen maken. Wij hebben echter nog geen datum doorgekregen maar wij raden u aan de app store in de gaten te houden

Met vriendelijke groet,

Menno Prins
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
OnsDenis schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Ik heb de 55B6 en ook het rtl logo ingebrand in mijn scherm. Ook gekocht bij Smits maar bij mij wordt het scherm wel vervangen. Vreemd...
Is dat pas geleden gebeurt? En via LG of Smits geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Cardwizard schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Is dat pas geleden gebeurt? En via LG of Smits geregeld?
Heb ik gewoon via LG geregeld. Zij sturen vervolgens CE-repair.
CE-repair kijkt dan naar het aantal branduren, die was bij mij pas 1385uur. Ook kijken ze of de TV niet spanningsloos gemaakt wordt na het TV kijken. Dit i.v.m. de pixel wash die na elke 4 keer door de TV automatisch wordt gedaan. Dit zetten ze in het service menu ook op elke keer i.p.v. na elke 4 keer!
Helaas bleek bij mij tijdens de reparatie dat het nieuwe scherm ook stuk was :(
Dus alles weer in elkaar gezet en terug aan de muur, nieuwe afspraak wordt binnenkort gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CrUKhWeti5Ed8SlRGyJTbrSY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b5GZGY2K14uf527fDUUODap6/medium.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door OnsDenis op 21-02-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
OnsDenis schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Heb ik gewoon via LG geregeld. Zij sturen vervolgens CE-repair.
CE-repair kijkt dan naar het aantal branduren, die was bij mij pas 1385uur. Ook kijken ze of de TV niet spanningsloos gemaakt wordt na het TV kijken. Dit i.v.m. de pixel wash die na elke 4 keer door de TV automatisch wordt gedaan. Dit zetten ze in het service menu ook op elke keer i.p.v. na elke 4 keer!
Helaas bleek bij mij tijdens de reparatie dat het nieuwe scherm ook stuk was :(
Dus alles weer in elkaar gezet en terug aan de muur, nieuwe afspraak wordt binnenkort gemaakt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie aan het panel dat het een B7 panel is wat ze bij jou ervoor in de plaats willen zetten. (zilvere rand ipv donker). Dit wilden ze bij mij ook doen maar heb dit geweigerd i.v.m. het kleurverschil. Toen kreeg ik de 55c7v aangeboden.
Misschien een tip voor jou.. :*) Tenzij je natuurlijk geen nieuwer model wil.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Fuske schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Ik zie aan het panel dat het een B7 panel is wat ze bij jou ervoor in de plaats willen zetten. (zilvere rand ipv donker). Dit wilden ze bij mij ook doen maar heb dit geweigerd i.v.m. het kleurverschil. Toen kreeg ik de 55c7v aangeboden.
Misschien een tip voor jou.. :*)
Bij mij gaf CE repair op met de mededeling dat de onderdelen op waren. Lees panelen voor 55C7. Monteur kwam met een krom scherm aan dus nu RMA procedure leverancier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
scorelord schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:54:
[...]

Bij mij gaf CE repair op met de mededeling dat de onderdelen op waren. Lees panelen voor 55C7. Monteur kwam met een krom scherm aan dus nu RMA procedure leverancier...
Krijg je misschien straks wel een 2018 model aangeboden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Fuske schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Misschien een tip voor jou.. :*) Tenzij je natuurlijk geen nieuwer model wil.. :+
Wow, scherp van je! Had ik zelf nog niet gezien. Tja wat moet ik nou....? Ik was al blij dat ze het willen gaan vervangen, zeker omdat ze daarin soms moeilijk lijken te doen. Het B7 paneel is technisch toch iets beter dan het B6 paneel? Wat is wijsheid?

[ Voor 4% gewijzigd door OnsDenis op 21-02-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ik denk persoonlijk niet dat ze nu nog moeilijk gaan doen, wellicht gewoon eens bellen met CE Repair dat je nu op de foto's ziet dat het een andere kleur rand is en dat niet zo mooi vind? Je hebt immers een "zwarte" tv gekocht en krijgt nu een zilveren er voor terug. Dus ik verwacht dat je dan in hetzelfde proces komt als mij onlangs. RMA procedure naar de leverancier/winkel en hun bieden jou een vervangend model aan vanuit LG( c7 in de meeste gevallen).
Je zou ook nog even kunnen wachten op het nieuwe paneel en dan deze opmerking maken als je kan wachten. Als ik het verhaal lees van @scorelord kan het ook zijn dat de C7 voorraad begint op te raken en je straks een 2018 model mag ontvangen. Maar die kans acht ik klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik heb LG weer een mail gestuurd ben benieuwd wat de reactie zal zijn dan, maar zoals eerder gezegd zal het op den duur weer gebeuren vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Ik ben vandaag begonnen aan Assassin's Creed: Origins op de PS4 pro op mijn B6. Ziet er geweldig uit, maar ik zat te kijken naar de HDR game settings en toen viel het me op dat ik geen advanced controls of picture options kan wijzigen? Dacht dat na de laatste update de consensus was dat je dynamic contrast aan moest zetten? Bij mij zijn alle geavanceerde settings behalve black level greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Cardwizard schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:37:
Ik heb LG weer een mail gestuurd ben benieuwd wat de reactie zal zijn dan, maar zoals eerder gezegd zal het op den duur weer gebeuren vrees ik
Ik had met LG telefonisch contact opgenomen. LG OLED CARE
NL: 0900 6533 543 (NL, lokaal tarief)
En laat je niet afschepen! Zelf vinden ze Oled toch helemaal het einde of beter dan alle anderen?!

• reuzekind
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

STolsma schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:27:
Wat betreft de NPO app die nu niks meer laat zien:

Bedankt voor uw bericht.

Men is druk bezig de nieuwe NPO app klaar te maken voor onze moderne tv's en men hoopt deze spoedig beschikbaar te kunnen maken. Wij hebben echter nog geen datum doorgekregen maar wij raden u aan de app store in de gaten te houden

Met vriendelijke groet,

Menno Prins
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Jammer dat dat zo lang moet duren. Ik wilde als alternatief mijn NLziet abonnement gebruiken. Op de website staat dat LG smarttv's vanaf 2012 ondersteund worden, maar in de praktijk betekent dit helaas vanaf 2012 t/m 2016. Er is dus ook geen NLziet app beschikbaar helaas.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• AyurVeda
  • Laatst online: 05-08 22:01
reuzekind schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Jammer dat dat zo lang moet duren. Ik wilde als alternatief mijn NLziet abonnement gebruiken. Op de website staat dat LG smarttv's vanaf 2012 ondersteund worden, maar in de praktijk betekent dit helaas vanaf 2012 t/m 2016. Er is dus ook geen NLziet app beschikbaar helaas.
Probeer eens of je kan casten vanaf de NPO app op je telefoon. Ik heb een chromecast aan mijn televisie hangen, maar als ik wil casten krijg ik de mogelijkheid om te kiezen tussen de chromecast en de televisie zelf. Misschien dat dat zonder chromecast ook kan?

• STolsma
AyurVeda schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Probeer eens of je kan casten vanaf de NPO app op je telefoon. Ik heb een chromecast aan mijn televisie hangen, maar als ik wil casten krijg ik de mogelijkheid om te kiezen tussen de chromecast en de televisie zelf. Misschien dat dat zonder chromecast ook kan?
Ik ben thuis niet de groot gebruiker maar mijn dochter is het. Zij is te jong voor een telefoon en gebruik van casting (laptops/tablets) vind ik niet een betrouwbare verbinding en die te complex is om op te zetten.
Er zijn nu eenmaal situaties dat een app op een TV gewoon makkelijker werkt. De webbrowser op de TV zou nog een mogelijkheid zijn. Helaas ondersteund die niet de video formaat van NPO.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
STolsma schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:28:
[...]
[knip]
De webbrowser op de TV zou nog een mogelijkheid zijn. Helaas ondersteund die niet de video formaat van NPO.
Wat bedoel je precies? Ik heb laatst de luizenmoeder en wie is de mol via npo.nl op de webbrowser van mijn C7V gekeken? Heb je misschien een ouder model LG oled?

• STolsma
Scidd0w schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:30:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik heb laatst de luizenmoeder en wie is de mol via npo.nl op de webbrowser van mijn C7V gekeken? Heb je misschien een ouder model LG oled?
Ik heb het 2 keer getest op verschillende stream en 2 keer werkte het niet. Misschien verschil in browser versie of verschil in streams. Ik heb een 55B6.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@STolsma Ik denk dan dat er een verschil in browser versie zit ja. Ik draai 04.07.36 op de 55C7V een daarop werken de npo streams via the interne webbrowser naar behoren.

• AyurVeda
  • Laatst online: 05-08 22:01
STolsma schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Ik ben thuis niet de groot gebruiker maar mijn dochter is het. Zij is te jong voor een telefoon en gebruik van casting (laptops/tablets) vind ik niet een betrouwbare verbinding en die te complex is om op te zetten.
Er zijn nu eenmaal situaties dat een app op een TV gewoon makkelijker werkt. De webbrowser op de TV zou nog een mogelijkheid zijn. Helaas ondersteund die niet de video formaat van NPO.
Uiteraard aan jezelf om het al dan niet te doen, maar complex is het niet hoor. Mijn dochter wist mn schoonmoeder al uit te leggen hoe het werkte toen ze drie was ;)

• reuzekind
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

AyurVeda schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Dat ga ik vanavond gelijk testen!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Justinn1988
  • Laatst online: 28-09 03:41
Ik zit er ook aan te denken een OLED tv te kopen, de C7 of wellicht de nieuwere 2018-lijn. Kost iets meer tov LCD, maar de beeldkwaliteit is subliem en het prijsverschil wel waard. Verschil met mijn huidige 5 jaar oude 40 inch Samsung zal wel fors zijn. Ik ben van plan om minstens 5 jaar te gaan doen met een nieuwe tv, met gemiddeld 3 uur tv per dag. Laten we zeggen dus 6000 branduren in ca 5 jaar. Wellicht wel meer omdat ik nog wel eens de neiging heb om de tv op Xite te laten staan terwijl ik kook oid.

Echter maak ik me zorgen om de levensduur en behoud van beeldkwaliteit ivm risico op inbranden. Ik ben nogal gevoelig voor 'artifacts'. Zie ik spoken of is er echt een risico dat de tv waardeloos is na een paar jaar ivm ingebrande logo's?

Een RTL4 logo is met nog geen 2000 branduren toch totaal onacceptabel? Dat is voor veel mensen binnen een jaar (of half jaar zelfs als je thuis zit) zo bereikt. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet na 6000 of 10.000 branduren. Is burn-in voor een gemiddelde consument echt een risico of is het overdreven?

• Cardwizard
reuzekind schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:30:
[...]

Dat ga ik vanavond gelijk testen!
Mijn aanname is dat het niet over een OLED gaat maar een tv met Android, dan is dat inderdaad een mogelijkheid bij de OLED tv’s met webOS werkt dit alleen met YouTube voor zover ik weet

@Justinn1988 een risico, zeker als je gevoelig bent voor die onzin, het RTL logo bij mijn B6 boeit mijn vrouw totaal niet, ik word er knettergek van

[ Voor 54% gewijzigd door Cardwizard op 22-02-2018 12:23 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Justinn1988 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:19:
Ik zit er ook aan te denken een OLED tv te kopen.....

Echter maak ik me zorgen om de levensduur en behoud van beeldkwaliteit ivm risico op inbranden. Ik ben nogal gevoelig voor 'artifacts'. Zie ik spoken of is er echt een risico dat de tv waardeloos is na een paar jaar ivm ingebrande logo's?

Een RTL4 logo is met nog geen 2000 branduren toch totaal onacceptabel? Dat is voor veel mensen binnen een jaar (of half jaar zelfs als je thuis zit) zo bereikt. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet na 6000 of 10.000 branduren. Is burn-in voor een gemiddelde consument echt een risico of is het overdreven?
Mijns inziens wordt dat inbranden schromelijk overdreven. Bij een beetje normaal (niet enkel naar één zender kijken, maar gevarieerd) en het Oled-lampje op een normale instelling (dus niet onnodig op 100) hoeft inbranden geen issue te zijn.
Ik heb nu anderhalf jaar een 55E6v die dagelijks gemiddeld zo'n 6 uur wordt gebruikt voor tv-uitzendingen en Netflix, en ik heb tot nu toe geen enkel spoor van inbranden of wat dan ook. Ik zeg hiermee niet dat inbranden niet voorkomt, maar ik heb het idee dat dit procentueel een minderheid is. Zoals met vele zaken wordt de meerderheid minder gehoord.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• Cardwizard
@Vulcan750 dat zeg ik: een risico

RTL staat hier max een paar uur aan met GTST en de voice, mijn OLED verlichting staat rond de 50 zou dus geen issue moeten zijn

[ Voor 65% gewijzigd door Cardwizard op 22-02-2018 13:07 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Justinn1988 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:19:
2000 branduren in een jaar is 5,5 uur per dag RTL kijken, dus naast je andere zenders of streams. In een half jaar is dat dus 11 uur per dag RTL kijken. In mijn optiek moet je dan gewoon wat aan je TV-smaak gaan doen in plaats van klagen over inbranden. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vulcan750 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:50:
[...]
Mijns inziens wordt dat inbranden schromelijk overdreven. Bij een beetje normaal (niet enkel naar één zender kijken, maar gevarieerd) en het Oled-lampje op een normale instelling (dus niet onnodig op 100) hoeft inbranden geen issue te zijn.
Ik heb nu anderhalf jaar een 55E6v die dagelijks gemiddeld zo'n 6 uur wordt gebruikt voor tv-uitzendingen en Netflix, en ik heb tot nu toe geen enkel spoor van inbranden of wat dan ook. Ik zeg hiermee niet dat inbranden niet voorkomt, maar ik heb het idee dat dit procentueel een minderheid is. Zoals met vele zaken wordt de meerderheid minder gehoord.
Niet om te willen muggenziften, maar volgens je eerdere reacties heb jij je E6 nu eerder een dik jaar dan anderhalf jaar?

Omdat ik wel meega in de gedachtegang van de user @Shocked, dat het eerder een gevolg is van slijtage, kan ik mij niet voorstellen dat eenieder die frequent en daarbij urenlang zenders bekijkt met een prominente rode kleur in het logo (en dat is niet enkel RTL4), vroeger of later niet geconfronteerd zal worden met een permanent "iets" in beeld. Een "iets" wat dan over de jaren heen steeds opvallender aanwezig zal zijn.

Gebruikers die zenders gaan mijden met opvallend rood/oranje in het logo, of gewoonweg nauwelijks naar media kijken waarbij geen logo in beeld verschijnt, zullen ook weinig "last" gaan krijgen van wat een ander misschien nu al wel voor de kiezen krijgt. Dat men er zich niet direct aan hoeft te gaan storen is een ander verhaal. Ik als oud plasma bezitter schrik er niet van en ben eigenlijk al blij dat er niets te zien is bij een helder (wit/grijs) beeld. Mooi schoon is het dan in tegenstelling tot mijn oude plasma ervaring. Dat ik nu gefocust wat vaags voorbij zie komen bij een rood/oranje/paars beeld, dat doet mij op dit moment nog helemaal niets. Zolang ik de enige ben die het blijkbaar opvalt (ik heb het niet ter sprake gebracht in huis), kan het mij niet zo heel veel boeien.

Geen enkele TV is perfect. Plasma is niet meer, en wil ik een uitstekende kijkhoek hebben met daarbij ook nog eens een mooi plaatje, dan is er voor mij op dit moment nog steeds geen alternatief te vinden.

Testing, one, two ...

• Rohit
Hoe zie ik hoeveel branduur mijn B6 heeft?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rohit schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:06:
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" makkelijk te vinden door te zoeken ;)

• Rohit
Niet te doen dus als je geen universele AB hebt of een ander apparaat met infrarood?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rohit schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Niet te doen dus als je geen universele AB hebt of een ander apparaat met infrarood?
Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ach man dat inbranden is ook overdreven, tenzij je het echt excessief op een zender laat met veel stilstaande beeld. Maar los daarvan haal ik om de paar jaar een nieuwe tv dus gebruik ik het zoals ik het wil gebruiken en mocht het toe zijn aan vervanging omdat de techniek weer een stap vooruit is dan komt er gewoon een nieuwe voor in de plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2018 15:31 ]

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Het is mij prima gelukt om in het servicemenu te komen, maar waar kan ik nu zien hoeveel uur mijn tv heeft aangestaan? Kan het niet vinden.

Edit- nevermind, zat in het verkeerd menu, moest via in-start :P

[ Voor 8% gewijzigd door Skarloc op 22-02-2018 16:11 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rohit schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:06:
Volgens de meeste hier moet het zijn "in" branduur. :+

• Rohit
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Volgens de meeste hier moet het zijn "in" branduur. :+
Tja als je de hele dag naar dezelfde zender kijkt dan vraag je er ook om haha. Snap dat inbranden bij sommige ook soms niet, zeuren terwijl je het eigenlijk zelf veroorzaakt.

• Cardwizard
Rohit schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:38:
[...]

Tja als je de hele dag naar dezelfde zender kijkt dan vraag je er ook om haha. Snap dat inbranden bij sommige ook soms niet, zeuren terwijl je het eigenlijk zelf veroorzaakt.
wil eigenlijk niet reageren op deze onzin posts maar zoals je had kunnen lezen staat het max 3 uur aan met minimale verlichting/helderheid, hoe veroorzaak ik zoiets dan zelf?

Hoe dan ook lijkt het mij niet de bedoeling dat met dit kijkgedrag blijvende beelden te zien zijn na net een jaar gebruik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Laatst online: 28-09 03:41
[...]

zeuren terwijl je het eigenlijk zelf veroorzaakt.
Dit vind ik toch wel een vreemde reactie en een poging het af te schuiven op de consument. Ik neem aan dat de consument hier dan wel voldoende voor wordt gewaarschuwd via de handleiding oid?

OLED is leuk voor de tech-geek die toch om 2 jaar een nieuwe tv haalt, maar bij veel mensen moet een TV lang mee kunnen gaan. Voor mij 5 jaar, voor anderen wellicht 10 jaar. OLED zou het beste van het beste moeten zijn, maar met dit soort kinderziektes is de technologie totaal niet duurzaam c.q. toekomstbestendig. :/

En ja, wellicht gechargeerd, maar met minder dan 2000 branduren een burn-in zichtbaar met kans dat dat niet onder de garantie valt is totaal onacceptabel.

[ Voor 11% gewijzigd door Justinn1988 op 22-02-2018 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je moet niet bij mij zijn hiervoor. Ik heb vijftien jaar plus Plasma gekeken en neem eventueel dat inbranden voor lief (hier wordt gewoon RTL gekeken af en toe). Ik moet sowieso wel glimlachen op dit forum over al dat gezever over van alles en nog wat. Ik geniet iedere dag van mijn B6 en heb nog nooit zo'n goede tv gehad. *O* Ik lees af en toe mee, maar er is weinig waarvan ik zeg, daar kan ik wat mee. Sorry jongens. 8)

Heb al vaker gezegd dat het hier meer op het BBQ topic lijkt met dat inbranden. })
Pagina: 1 ... 87 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.