Your Friendly Neighborhood Moderator
http://www.avsforum.com/f...alk-393.html#post55037420
Maar, zoals ik en meerderen zeiden, laat white balance e.d. gewoon staan waar het op staat; die zijn out of the box al erg goed, en verschillen per scherm, dus je hebt er niks aan om die van iemand anders over te nemen.
Helaas heb ik bij het kijken van films en series vanaf mijn htpc nog steeds last van wegvallend beeld en geluid. Het lijkt te gebeuren als ik al een tijdje kijk (30 minuten of meer). Beeld en geluid vallen dan af en toe weg voor een fractie van een seconde.
Wat mij opvalt is dat dit niet gebeurd als ik geen film of serie kijk. Zoals nu typ ik dit bericht zonder problemen.
Een ander ding wat mij opvalt: Ik krijg na een tijdje kijken de melding rechtbovenin het scherm dat de tv binnen 5 minuten wordt uitgeschakeld. Alsof hij dus inactief is?
Ik heb overigens geen issues wanneer ik een blu-ray schijfje afspeel via de blu-ray speler. Dit apparaat is middels hdmi aan de versterker aangesloten, en uiteindelijk gaat deze ook via dezelfde hdmi kabel als die door de nuc wordt gebruikt naar de tv. En met de oude hdmi kabel had ik óók geen last...
Ik heb overigens de input op de tv hernoemd naar PC. Ik gebruik hdmi poort 2 voor alle inkomende signalen vanaf de versterker.
Ik gebruik Media Player Classic Home Cinema met de Madvr plugin.
Ik snap er niks van. Iemand hier soortgelijke ervaringen?
Edit: Ik denk dat ik het weet. Ik heb die input PC genoemd. Nu verwacht de tv wellicht actieve input? Ik heb de input weer hernoemd, en nu eens kijken hoe dat gaat.
Edit2: Heeft niet geholpen helaas. Ik probeer nu maar hdmi poort 3.
Edit3: hdmi poort 3 geeft hetzelfde issue. Ik heb nu maar wat settings gewijzigd in Madvr.
Morgen eens wat content afspelen met Windows Media Player als dit niet helpt...
[ Voor 16% gewijzigd door Nyarlathotep op 13-02-2018 22:36 ]
Deze Twitter sessie heb ik gevonden en ze zijn "er mee bezig" maar ik heb er een hard hoofd in...
https://mobile.twitter.co...status/918436641320177664
Nu maar wezen casten via WiDi vanaf smartphone maar is ook niet optimaal... Apjes/telefoongesprekken tussendoor en je hangt direct met je stream...
Wat valt er verder nog meer over te nemen dan?Raymon89 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:08:
Voor de 2017 modellen kun je dit aanhouden:
Maar, zoals ik en meerderen zeiden, laat white balance e.d. gewoon staan waar het op staat; die zijn out of the box al erg goed, en verschillen per scherm, dus je hebt er niks aan om die van iemand anders over te nemen.

Contrast en Brightness kan je dan gewoon (/beter) zelf instellen net als OLED Light.
Aangezien er nogal veel modellen zijn is het nogal een must om aan dit soort posts ook toe te voegen om welk model het gaatMilesD. schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:58:
Voor de liefhebbers staat er inmiddels nieuwe software op de LG website File(Version 04.70.65)
Arrived anxious, left bored
thx !!!MilesD. schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:58:
Voor de liefhebbers staat er inmiddels nieuwe software op de LG website File(Version 04.70.65)
1. Improvement
1) Bug Fixes – Playing Dolby Vision contents over HDMI
2. Applicable model list
OLED65W7V-Z
OLED77W7V-Z
OLED65G7V-Z
OLED77G7V-Z
OLED55E7N-Z
OLED65E7V-Z
OLED55C7D-Z
OLED55C7V-Z
OLED65C7D-Z
OLED65C7V-Z
OLED55B7D-Z
OLED65B7D-Z
OLED55B7V-Z
OLED65B7V-Z
Niet alle modellen hierboven?MilesD. schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:32:
@Puck Je hebt helemaal gelijk in dit geval gaat het om de E7
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik gok dat hij bedoelt dat HIJ een E7 heeft
lukt het wel zonder de versterker er tussen,htpc rechtstreeks op de tv ? en welke nvdia-driver gebruik je,ik heb 378.92 ,drivers daarna heb ik ook problemenNyarlathotep schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:44:
Ik heb de HDMI kabel van mijn versterker naar de tv vervangen door een kabel van ruconnected.
Helaas heb ik bij het kijken van films en series vanaf mijn htpc nog steeds last van wegvallend beeld en geluid. Het lijkt te gebeuren als ik al een tijdje kijk (30 minuten of meer). Beeld en geluid vallen dan af en toe weg voor een fractie van een seconde.
Wat mij opvalt is dat dit niet gebeurd als ik geen film of serie kijk. Zoals nu typ ik dit bericht zonder problemen.
Een ander ding wat mij opvalt: Ik krijg na een tijdje kijken de melding rechtbovenin het scherm dat de tv binnen 5 minuten wordt uitgeschakeld. Alsof hij dus inactief is?
Ik heb overigens geen issues wanneer ik een blu-ray schijfje afspeel via de blu-ray speler. Dit apparaat is middels hdmi aan de versterker aangesloten, en uiteindelijk gaat deze ook via dezelfde hdmi kabel als die door de nuc wordt gebruikt naar de tv. En met de oude hdmi kabel had ik óók geen last...
Ik heb overigens de input op de tv hernoemd naar PC. Ik gebruik hdmi poort 2 voor alle inkomende signalen vanaf de versterker.
Ik gebruik Media Player Classic Home Cinema met de Madvr plugin.
Ik snap er niks van. Iemand hier soortgelijke ervaringen?
Edit: Ik denk dat ik het weet. Ik heb die input PC genoemd. Nu verwacht de tv wellicht actieve input? Ik heb de input weer hernoemd, en nu eens kijken hoe dat gaat.
Edit2: Heeft niet geholpen helaas. Ik probeer nu maar hdmi poort 3.
Edit3: hdmi poort 3 geeft hetzelfde issue. Ik heb nu maar wat settings gewijzigd in Madvr.
Morgen eens wat content afspelen met Windows Media Player als dit niet helpt...
Mooi, de Dolby Vision fix! Een week na de DV update voor mijn UP970
Niet veel nee xD Ik zou ook zeggen dat men die beter zelf in kan stellen, maar de overige dingen (voornamelijk de dingen die je uit moet zetten) zou je uit die post kunnen halen.apis29 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 01:01:
[...]
Wat valt er verder nog meer over te nemen dan?Ga je colour op 48 zetten en de rest niet over nemen? (nog nooit in een review de colour waarde aangepast zien worden overigens)
Contrast en Brightness kan je dan gewoon (/beter) zelf instellen net als OLED Light.
Ik heb geen Nvidia kaart, het is de geintegreerde kaart van de Intel I5. Ik heb daar de laatste driver voor.pwh53 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:24:
[...]
lukt het wel zonder de versterker er tussen,htpc rechtstreeks op de tv ? en welke nvdia-driver gebruik je,ik heb 378.92 ,drivers daarna heb ik ook problemen
Ik ga eerst kijken wat er gebeurd als ik media afspeel met andere spelers, dus geen MPC-HC met Madvr.
Langzaamaan dingen uitsluiten
Het blijft gek... Het enige dat veranderd is in mijn hele setup is de tv. Alle kabels e.d. zijn niet aangepast.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Wat valt er te fixen?SkyStreaker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:59:
Enig idee wanneer er een FW update komt doe HDR in game modus fixed?
Als je de lage brightness bedoeld (waar ik meerderen over hoor maar zelf geen last van heb); dit is opzettelijk zo en zal dus niet veranderen.
http://www.lg.com/nl/onde...ch=OLED55C7V&superCateId=
Blijkbaar met DolbyVision fixes - minder of geen grijze beelden.
[ Voor 22% gewijzigd door FTL op 14-02-2018 13:05 ]
Lees hierboven eens als je wlt:FTL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:46:
4.70.65 is uit
http://www.lg.com/nl/onde...ch=OLED55C7V&superCateId=
Blijkbaar met DolbyVision fixes - minder of geen grijze beelden.
MilesD. in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Zelfste fixes dan US?
SPiET
Staat gewoon keurig vermeld, had je zelf ook kunnen doen hespietie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:01:
Tjiens de US site had FW .36 en wij gaan direct naar .65.
Zelfste fixes dan US?

http://www.lg.com/us/support/software-firmware-drivers#
[04.70.36]
1. To improve OLED model Dolby no audio issue when switching HDMI input
toch iets heel anders dan dit op de NL site:
SPiET
Even mijn glazen bol pakken ...SkyStreaker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:59:
Enig idee wanneer er een FW update komt doe HDR in game modus fixed?
Misschien is Potplayer proberen. Vind ik zelf een erg fijne media player.Nyarlathotep schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:27:
[...]
Ik heb geen Nvidia kaart, het is de geintegreerde kaart van de Intel I5. Ik heb daar de laatste driver voor.
Ik ga eerst kijken wat er gebeurd als ik media afspeel met andere spelers, dus geen MPC-HC met Madvr.
Langzaamaan dingen uitsluiten
Het blijft gek... Het enige dat veranderd is in mijn hele setup is de tv. Alle kabels e.d. zijn niet aangepast.
https://potplayer.daum.net/
Download is wel erg traag. Eerst 20Mb/s nu nog 384kbspietie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:48:
Ja wist ik al
[04.70.36]
1. To improve OLED model Dolby no audio issue when switching HDMI input
toch iets heel anders dan dit op de NL site:
Is er een andere link?
Zelf heb ik er gelukkig ook geen last van. Behalve bij infamous second son. Die is echt te donker maar dat schijnt met instellingen wel op te lossen te zijn. Rest ziet er wel goed uit op mijn C7.Raymon89 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:24:
[...]
Wat valt er te fixen?
Als je de lage brightness bedoeld (waar ik meerderen over hoor maar zelf geen last van heb); dit is opzettelijk zo en zal dus niet veranderen.
Edit: Nevermind. Net toen ik de USB stick in de tv stopte kwam hij vanzelf met de update. Je moet gewoon een paar minuutjes geduld hebben
[ Voor 40% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-02-2018 20:08 ]
Updates voor LG OLED's worden (bijna altijd) eerst uitgerold via de site en dan pas "over the air". Zo kunnen de die-hards die de firmwares downloaden en manueel updaten mooi vast testen voordat het grote publiek deze update vanzelf krijgtNyarlathotep schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:53:
Hmm, de tv installeert de update niet zelf? Ik zit nog gewoon op versie 55 en hij vindt geen nieuwe updates.
Edit: Nevermind. Net toen ik de USB stick in de tv stopte kwam hij vanzelf met de update. Je moet gewoon een paar minuutjes geduld hebben
Ik vermoed dat je TV de update vanzelf gaf juist omdat je op dat moment de USB stick in de TV stopte. Deze wordt namelijk automatisch herkent

Wel ander goed nieuws: Het gedoe met haperend beeld en geluid wanneer ik films en series kijk via MPC-HC en Madvr lijkt opgelost.
Vermoedelijk was de 'exclusive full screen' functie in Madvr de boosdoener. Deze schakelde ik gisteren uit namelijk. Ik kan mij niet voorstellen dat de nieuwe firmware van de tv de oplossing is geweest.
Omdat het voor de kwaliteit niet uitmaakt of ik in Madvr die functie nou aan of uit heb staan laat ik het voor wat het is en ga ik van de tv genieten
Nee. Al ben ik zelf wel voorstander voor een manuele reset na een update, maar dat is waarschijnlijk meer psychologischSkarloc schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:16:
Worden bij een FW-update eigenlijk ook al je beeldinstellingen gereset? Kan ik zo snel niet vinden.
In onderstaande foto heb ik een egaal grijs beeld weergegeven.

Ik weet dat OLED panelen problemen kunnen hebben met uniformiteit van grijsweergaven, maar dit lijkt mij niet acceptabel voor een tv van 2000 euro.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Hebben jullie dezelfde klachten?
There's no such thing as overkill
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
en als je het nu niet ziet maar blijkbaar -natuurlijk afhankelijk van waar je naar kijkt en hoe erg het is- bij @ElMaestroIV zichtbaar in donkere scenes.
Ik zal hier persoonlijk helemaal kramjorum van worden en uiteindelijk zit ik dan alleen nog maar te kijken naar wanneer die donkere banden weer te zien zijn (what is seen can't be unseen).
Geen LED/LCD, geen OLED..... dan maar een goed boek :-)
Wees gerust. Ik zit inmiddels aan mijn derde OLED paneel, en ik kan je zeggen dat die banding na elke compensation cycle (wat je tv automatisch doet om de 4 branduren) minder wordt. Heb dit op elk paneel gezien. Kijk na 100 branduren nog eens, als het goed is moet het dan een heel stuk minder zijn. In normale content viel mij bij elk nieuw paneel die banding ook erg op, maar dat verdwijnt dus zodanig dat ik het na verloop van tijd in normale content niet meer zie. Alleen als ik zo'n grijs scherm op zet.ElMaestroIV schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:56:
Na 2 weken volle tevredenheid viel mij gisteren tijdens het kijken van een serie met wat donkere scenes ineens op dat mijn 55C7 aan de linkerzijde van het scherm 2 donkere balken heeft. Het effect is eigenlijk alleen goed zichtbaar in donkere scenes, maar trekt nu wel steeds mijn aandacht.![]()
In onderstaande foto heb ik een egaal grijs beeld weergegeven.
[afbeelding]
Ik weet dat OLED panelen problemen kunnen hebben met uniformiteit van grijsweergaven, maar dit lijkt mij niet acceptabel voor een tv van 2000 euro.
Hoe erg je banding is is moeilijk te beoordelen aan de hand van een foto. Mocht je er na 100 of 200 branduren nog niet tevreden mee zijn kun je altijd nog LG eens laten komen kijken of het binnen de specs valt.
Trouwens, ik hoop niet dat je twee weken geleden 2000 euro voor die tv hebt betaald? Dan zou ik hem sowieso terug brengen, dat kan namelijk veel goedkoper, zie het OLED prijzentopic.
[ Voor 5% gewijzigd door Raymon89 op 15-02-2018 11:28 ]
Same here, back en uitknop zijn zo goed als verdwenen. Toch maar is garantie claimen denk ik.Rudios schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:58:
Die afstandbediening is echt waardeloos goedkoop wbt de drukknopjes. Ik heb de C7 nu 4 maanden en de opdruk van de knoppen verdwijnt al langzaam, dat hij mij 4 jaar oude Sony op de slaapkamer niet eens.
Er was daar sprake van DV settings dmv een apart bestandje die je moest inladen via USB van de TV.
Kon afgehaald worden op een google drive van een Tweaker hier. @HellStorm666 misschien?
Bestandsnaam was: DolbyVision_UserDisplayConfiguration.txt
Heeft er iemand dit kunnen installeren? Maker zegt gewoon op een usb drive maar tv doet gewoon niets.
SPiET
In de originele post op AVSForum staat een instructie. plus de opmerking van pwh53 over hoe je de USB stick moet maken van moet het lukken.spietie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:24:
Heeft er soms ook die settings van iemand van AVSForum es overgenomen een tijdje geleden?
Er was daar sprake van DV settings dmv een apart bestandje die je moest inladen via USB van de TV.
Kon afgehaald worden op een google drive van een Tweaker hier. @HellStorm666 misschien?
Bestandsnaam was: DolbyVision_UserDisplayConfiguration.txt
Heeft er iemand dit kunnen installeren? Maker zegt gewoon op een usb drive maar tv doet gewoon niets.
To install:pwh53 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:42:
mapje maken LG_DTV en daar het bestand in plaatsen,normaal herkent de tv dit mapje
- Start playing Dolby Vision content on the TV
- Set the picture mode to "Cinema ( User )”.
- Plug in the thumb drive with the special file into the USB port on the side.
The TV will prompt you and ask if you would like to install the file. Answer "Yes" and less than a second later ( it's a very small < 1K ) the file is loaded. If you answer "No", the original factory file is reloaded.
Ok thanks, noem je die file dan met extensie .txt of gewoon zonder? Dat was me ook niet effe duidelijk.Fabske schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:46:
[...]
In de originele post op AVSForum staat een instructie. plus de opmerking van pwh53 over hoe je de USB stick moet maken van moet het lukken.
[...]
To install:
- Start playing Dolby Vision content on the TV
- Set the picture mode to "Cinema ( User )”.
- Plug in the thumb drive with the special file into the USB port on the side.
The TV will prompt you and ask if you would like to install the file. Answer "Yes" and less than a second later ( it's a very small < 1K ) the file is loaded. If you answer "No", the original factory file is reloaded.
SPiET
Verwijderd
Dat staat toch gewoon in handleiding van LGspietie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:52:
[...]
Ok thanks, noem je die file dan met extensie .txt of gewoon zonder? Dat was me ook niet effe duidelijk.

Word vanzelf minder inderdaad.ElMaestroIV schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:56:
Is bij mij nog sporadisch zichtbaar na ~9 maanden maar al veel minder dan in het begin.
En eerlijk gezegd stoor ik me er na mijn vakantie niet meer aan, was afgelopen december bij een vriend in de USA. Die had een schitterende >70inch Samsung LCD hangen.
Maar toen hij het apparaat aan zette was ik in 1 klap weer overtuigd waarom ik voor OLED was gegaan.
En op de Sammy was de banding nog veel erger. Volgens mij is er geen enkele TV die 100% uniform is.
Just enjoy.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Als ik de Tweakers website open heb staan met al dat grijs dan merk ik ook subtiele kleurverschillen op (gele en oranje 'waas').
Maak je er niet druk om zou ik zeggen. Bij het kijken naar films en series valt het namelijk helemaal niet meer op
Hoezo? Om een configuratiebestand in te laden? Je bedoelt de FW zekers. Dit Dolby Vision bestand is apart te installeren.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:22:
[...]
Dat staat toch gewoon in handleiding van LG
SPiET
Je spullen, en met name elektronica, in de volle zon laten staan is al decennia lang niet handig.appeltje eitje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:41:
Dus: komt je Oled in direct zonlicht te staan let dan echt goed op want de gevolgen zijn heel goed zichtbaar..... (inbranden) dan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar toch is er weinig aan te veranderen in heel veel huiskamers. De plasma's en LCD tv's hadden hier geen last van (uiteraard wel last in beeldkwaliteit, maar geen blijvende schade). En als OLED's dat wel hebben, lijkt het me echt iets om rekening mee te houden.Gonadan schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:34:
[...]
Je spullen, en met name elektronica, in de volle zon laten staan is al decennia lang niet handig.
Bij mij staat mij KURO ook soms in de zon, want een huiskamer heeft gewoon ramen he....
Ik zie toch weer een markt ontstaan voor het aloude tv-meubelappeltje eitje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:41:
Mijn Oled ervaring..... Dus: komt je Oled in direct zonlicht te staan let dan echt goed op want de gevolgen zijn heel goed zichtbaar..... (inbranden) dan.
https://innardsinterior.c...ak-furniture-and-sofa.jpg
Tja, en die van mij heeft ook gewoon rolgordijnen en andere middelen om de zon te weren. Buiten het lelijk worden van de kunststof en dergelijke kan zonlicht bij een LCD ook gewoon voor schade zorgen. Dat is bij OLED echt niet nieuw.StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:59:
Maar toch is er weinig aan te veranderen in heel veel huiskamers. De plasma's en LCD tv's hadden hier geen last van (uiteraard wel last in beeldkwaliteit, maar geen blijvende schade). En als OLED's dat wel hebben, lijkt het me echt iets om rekening mee te houden.
Bij mij staat mij KURO ook soms in de zon, want een huiskamer heeft gewoon ramen he....
Misschien is de kans nu groter of is men gewoon tegenwoordig te lui om zon uit een woonkamer te weren, maar nieuw is het niet. Al je spullen gaan stuk of worden lelijk van direct zonlicht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De tv die ik 2 weken geleden kocht kost ineens weer 20.000,-

Ik heb er net niet de helft voor betaald....
Waardoor zou dat komen ineens?
Werkelijk??? Toch van de gekke dat je een tv niet gewoon neer kan zetten waar jij wilt zonder dat ie er stuk van gaat....moet nu echt niet gekker worden.StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:59:
[...]
Maar toch is er weinig aan te veranderen in heel veel huiskamers. De plasma's en LCD tv's hadden hier geen last van (uiteraard wel last in beeldkwaliteit, maar geen blijvende schade). En als OLED's dat wel hebben, lijkt het me echt iets om rekening mee te houden.
Oled panels hebben -zo begrijp ik- altijd wel iets van banding, je mag niet te lang naar tv met logos kijken (dus eigenlijk nooit) en nu is zonlicht ook al schadelijk? Het is dan wel mooi beeld maar wel met veel haken, ogen en beperkingen.
En maar kopen en doen of het normaal is!!!!
Verwijderd
Buiten mensen die noodgedwongen niet anders kunnen. Wie zet z'n tv in direct zonlicht? Dat is niet hetzelfde als gewoon blootstellen aan daglicht he. Los van schade kun je dan nooit overdag kijken als de zon schijnt. Het is heel normaal een tv op een passende plek te zetten (niet de tuin ofzo...). Zeker als je nieuwe techniek koopt dan wil je er toch optimaal van genieten? Dat doe je niet door de zon rechtstreeks erop te laten schijnen. Ook zonder schade kun je dan niet kijken. Los van de vraag of het blijvende schade is.LaFleche schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:57:
[...]
Werkelijk??? Toch van de gekke dat je een tv niet gewoon neer kan zetten waar jij wilt zonder dat ie er stuk van gaat....moet nu echt niet gekker worden.
Oled panels hebben -zo begrijp ik- altijd wel iets van banding, je mag niet te lang naar tv met logos kijken (dus eigenlijk nooit) en nu is zonlicht ook al schadelijk? Het is dan wel mooi beeld maar wel met veel haken, ogen en beperkingen.
Ik zet hem niet in direct zonlicht. Verre van zelfs. Maar tijdens bepaalde weken in het jaar staat de zon extreem laag. Met onze tuin op het zuiden en gelukkig zonder huizen achter ons, schijnt deze echt enorm ver binnen. Daarbij hebben we net een verbouwing gehad met openslaande tuindeuren met lichten ernaast. In totaal 350cm, dus daar komt lekker een bak met licht binnen!Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:16:
[...]
Buiten mensen die noodgedwongen niet anders kunnen. Wie zet z'n tv in direct zonlicht? Dat is niet hetzelfde als gewoon blootstellen aan daglicht he. Los van schade kun je dan nooit overdag kijken als de zon schijnt. Het is heel normaal een tv op een passende plek te zetten (niet de tuin ofzo...). Zeker als je nieuwe techniek koopt dan wil je er toch optimaal van genieten? Dat doe je niet door de zon rechtstreeks erop te laten schijnen. Ook zonder schade kun je dan niet kijken. Los van de vraag of het blijvende schade is.
Met mijn huidige KURO is dit beetje zoninval op een heldere winterdag geen probleem. Het is maar even (2 uurtjes denk ik), maar je ziet er niks van. Als dit bij OLED wel een probleem gaat zijn, dan is dat voor mij (en ik denk heel veel andere) wel een probleem. Als je gewoon een ongelukkig gesitueerde woonkamer hebt, dan heb je gewoon soms zon direct op je scherm. Niet iets waar je altijd iets aan kunt doen helaas.
Verwijderd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als de tv aanstaat gaat natuurlijk de verduistering dicht. Uiteraard!Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:52:
Dat is toch een woonprobleem? Daar zul je toch buiten je tv een oplossing voor hebben in de vorm van raamverduistering? Althans ik heb niet graag de zon recht in m'n snuit als ik binnen zit, zonder de mogelijkheid dit te verminderen.
Jammer dat met mijn plasma's sinds 2009 dit gewoon geen issue is/was, maar met een OLED anno 2018 ineens altijd plaatselijk moet verduisteren om zo geen zonlicht op de tv te krijgen.
Niks meer, niks minder.
Wel een beetje jammer dat ze in veel advertenties gewoon vol in het zonlicht staan

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-02-2018 15:21 ]
[ Voor 4% gewijzigd door IceOnFire op 16-02-2018 15:23 ]
AmenLaFleche schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:57:
[...]
Werkelijk??? Toch van de gekke dat je een tv niet gewoon neer kan zetten waar jij wilt zonder dat ie er stuk van gaat....moet nu echt niet gekker worden.
En ja, de beeldkwaliteit is echt geweldig van een oled, daar ligt het niet aan!
Ik denk niet dat er hier iemand is die meer weet dan NPO of LG zelf. Zie Twitter conversatie: https://mobile.twitter.co...status/918436641320177664IceOnFire schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:22:
Weet iemand hoe het nu zit met de NPO app op de LG TVs? Ik las bij NPO dat er een nieuwe versie aan zou komen maar de tv zegt nog altijd geen updates voor de app te zien. De oude app doet tegenwoordig bijna niks meer, alle overzichten zijn sowieso leeg en als je handmatig zoekt zie je nog maar héél beperkt content.(ik heb een 2016 model overigens)
Wat ik vreemd vind is dat er halverwege 2017 nog de garantie werd gegeven dat de app op tv's vanaf 2014 zou blijven werken.IceOnFire schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:22:
Weet iemand hoe het nu zit met de NPO app op de LG TVs? Ik las bij NPO dat er een nieuwe versie aan zou komen maar de tv zegt nog altijd geen updates voor de app te zien. De oude app doet tegenwoordig bijna niks meer, alle overzichten zijn sowieso leeg en als je handmatig zoekt zie je nog maar héél beperkt content.(ik heb een 2016 model overigens)
Zie hier: https://help.npo.nl/vragen/16361
Hebben de 2017 modellen ook problemen met de NPO app?
Toch maar weer de Chromecast op een HDMI poort aansluiten en de NPO casten vanaf je mobiel? Maar dit lijkt ook veel problemen te geven lees ik in de reacties in de Google Play Store.
Gelukkig heb ik nog de Horizonbox van Ziggo voor het terugkijken maar die heb ik standaard uit staan ivm het hoge stroomverbruik in standby mode (ca. 35 Watt per uur).
Nu Sony 9305 nergens last van. Het is erg jammer dat oled hier last van heeft. En dat verkopers hier niet veel vanaf weten. Daarom geef ik het ook vaak aan bij mensen als het over oled gaat.
Verwijderd
Ik had mn OLED liever in het aquarium gezet. Hoor ik dat dat ding niet tegen water kan. Toch van de gekke dat je een tv niet gewoon neer kan zetten waar jij wilt zonder dat ie er stuk van gaat....moet nu echt niet gekker worden.LaFleche schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:57:
[...]
Toch niet vreemd dat je een tv niet in de volle zon kan zetten? Mijn telefoon ontploft ook zowat van de hitte als ie in de volle zon ligt. Doe je toch ook niet.
Mijn OLED heeft totaal geen problemen. Ik game er lange sessies op, nu met de olympische spelen staat de hele dag dat NOS logo te branden. 0,0 retentie of blijvende slijtage. Ik behandel dat ding echt niet met een fluwelen handschoen. Als ik tijdens het kijken iets anders moet doen, gaat het beeld gewoon op pauze. Scheelt wel dat ik veelal via de shield kijk die er na 5min een screensaver opzet.
[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 17-02-2018 08:17 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Feit is dat oled niet tegen zonlicht Kan. Uiteraard staat dat in de handleiding maar dat staat idd bij elke apparaat.
Dan kun je wel leuk zeggen dat doe je toch niet. Maar als je je tv nergens anders kwijt kan in je kamer en een tuin op het zuiden hebt. En je niet altijd je gordijnen dicht hebt dan kan er wel eens zonlicht op je scherm komen. Dat zou niet uit hoeven maken. Helaas maakt dat bij oled wel uit.
Staat je tv dus vaak in zonlicht dan is oled geen optie.
Staat die dat niet dan kun je oled overwegen.
Zo is het gewoon daar hoeft geen tv wars voor opgezet te worden.
Dit topic zorgt er iig voor dat potentiële kopers weten wat ze kunnen verwachten aangezien je dit niet in de winkel hoort.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Iedere vorm van kritiek wordt gezien als een persoonlijke aanval. Ik heb 2 plasma's in huis en kan die overal plaatsen waar ik wil. nog sterker. ik heb een woonkamer waar de zon er vanaf de ochtend tot de avond in staat... natuurlijk moet ik verduisteren om overdag naar die tv te kijken maar wanneer kan ik dat? (moet ook werken). Hij gaat er echter niet stuk van en daar gaat het hier om....

Dus ik hoop op een goede range aan FALD LED tv's. En wie weet wordt het wel een LG.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 17-02-2018 10:17 ]
Verwijderd
Men start de Webbrowser, Uitzending Gemist als favoriet en kijken maar. Opgelost.BMTN schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:39:
[...]
Wat ik vreemd vind is dat er halverwege 2017 nog de garantie werd gegeven dat de app op tv's vanaf 2014 zou blijven werken.
Zie hier: https://help.npo.nl/vragen/16361
Hebben de 2017 modellen ook problemen met de NPO app?
Toch maar weer de Chromecast op een HDMI poort aansluiten en de NPO casten vanaf je mobiel? Maar dit lijkt ook veel problemen te geven lees ik in de reacties in de Google Play Store.
Gelukkig heb ik nog de Horizonbox van Ziggo voor het terugkijken maar die heb ik standaard uit staan ivm het hoge stroomverbruik in standby mode (ca. 35 Watt per uur).
Snap ik en dat weet ik. Oled heeft een gebruiksaanwijzing. Maar mooi om te zien dat mensen helemaal panish worden omdat mensen problemen met een product ervaren.Amaze86 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:53:
@Hulleman: je merkt het ook niet meteen.
Ik probeer te zeggen. Praat niet de meute na, het valt allemaal wel mee en ervaar het lekker zelf.
Als mijn Oled kuren gaat vertonen is dit voor mij uiteraard een eens maar nooit weer aankoop geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 17-02-2018 11:15 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Jup, dat zou de oplossing zijn. Maar de browser van LG ondersteund de video niet.Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:11:
[...]
Men start de Webbrowser, Uitzending Gemist als favoriet en kijken maar. Opgelost.
Ik heb nu m'n Raspberry pi die alleen pihole geïnstalleerd had staan, kodi erbij geïnstalleerd. HDMI aangesloten en kodi automatisch opstarten, vervolgens Npo add-on erop.
Ben best tevreden met de kwaliteit, al is de npo app op de LG een stuk makkelijker/overzichtiger te bedienen.
Overigens bedien ik Kodi via de smartphone via de officiële app Kore, wat prima werkt. Met Kore kunnen we nu tegelijk met meerdere smartphones Kodi bedienen en wordt de media netjes afgespeeld door de Pi/Kodi.
Gebruik kodi heeft ook mijn voorkeur boven Chromecast of soortgelijke, want dit is afhankelijk van de gekoppelde smartphone die de casting heeft gestart.
Nu is niet alles koek en ei, Kodi heeft gisteren tijdens het browsen ook 3x gecrasht. Nu omdat Raspberry pi het automatisch opstart (bij reboot en zo blijkt ook bij crashen) hoef ik er niet apart op in te loggen maar is dan wel weer een puntje.
Maargoed, ik vind het wel erg vervelend dat mijn smart-tv nu geholpen moet worden dmv workaround omdat NPO z'n app niet compatibel krijgt met de LG store.
Wat ik nog vervelender vind is dat ze de NPO app uitzending gemist nu niet meer aanvullen met content omdat NPO start het had moeten doen.
[ Voor 44% gewijzigd door Fore! op 18-02-2018 08:46 ]
Verwijderd
Geen probleem hier. Speelt gewoon af.Fore! schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:18:
[...]
Jup, dat zou de oplossing zijn. Maar de browser van LG ondersteund de video niet.
Eens dat de app gewoon zou moeten worden upgedate.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2018 11:04 ]
NPO.nl en dan live tv blijft laden, als ik een recente aflevering probeer af te spelen geeft hij een melding dat het een netwerk fout is of iet ondersteund is.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:59:
[...]
Geen probleem hier. Speelt gewoon af.
Eens dat de app gewoon zou moeten worden upgedate.
Ik verwacht het laatste, want oude afleveringen van bijvoorbeeld widm uit 2009 werken wel. De nieuwe afleveringen zijn met ondersteuning van Silverlight af te spelen meen ik.
Ik heb de LG 65C6V Met 05.30.10 geïnstalleerd.
Verwijderd
Probeer deze eens: http://www.uitzendinggemist.net/Fore! schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:08:
[...]
NPO.nl en dan live tv blijft laden, als ik een recente aflevering probeer af te spelen geeft hij een melding dat het een netwerk fout is of iet ondersteund is.
Ik verwacht het laatste, want oude afleveringen van bijvoorbeeld widm uit 2009 werken wel. De nieuwe afleveringen zijn met ondersteuning van Silverlight af te spelen meen ik.
Ik heb de LG 65C6V Met 05.30.10 geïnstalleerd.

In de eerste instantie had ik geen idee wat er aan de hand was en gokte ik erop dat de TV gewoon aan het overlijden was (gelukkig binnen garantieperiode). Tot ik even door dit topic bladerde om te kijken of er meer mensen zijn met dit probleem, en toen de zon-discussie tegenkwam. Want saillant detail: die rechterhelft van mijn scherm staat aan de raamkant en krijgt overdag het meeste zonlicht te verduren.
Ik heb vannacht de pixel refresher aangezet (die ene die een uur duurt) en vanmorgen leek het probleem daarmee opgelost te zijn. Ik weet dus ook absoluut niet zeker of dit probleem veroorzaakt is door zonlicht, maar op het oog lijkt het wel verdomd veel op de voorbeelden die ik online tegen kom (bijvoorbeeld deze video).
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik hier nu mee moet. Ik woon niet in een kas, maar heb wel grote ramen. En ik voel er weinig voor om nu de hele dag de gordijnen dicht te gaan houden
Goed. Komt'ie he? Bereid je voor!gertraaf schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:33:
Grappig hoe mensen hier altijd oled verdedigen. Doet me denken aan de console wars haha.
Feit is dat oled niet tegen zonlicht Kan. Uiteraard staat dat in de handleiding maar dat staat idd bij elke apparaat.
Dan kun je wel leuk zeggen dat doe je toch niet. Maar als je je tv nergens anders kwijt kan in je kamer en een tuin op het zuiden hebt. En je niet altijd je gordijnen dicht hebt dan kan er wel eens zonlicht op je scherm komen. Dat zou niet uit hoeven maken. Helaas maakt dat bij oled wel uit.
Staat je tv dus vaak in zonlicht dan is oled geen optie.
Staat die dat niet dan kun je oled overwegen.
Zo is het gewoon daar hoeft geen tv wars voor opgezet te worden.
Dit topic zorgt er iig voor dat potentiële kopers weten wat ze kunnen verwachten aangezien je dit niet in de winkel hoort.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
OK, hier dus ook ramen op het zuiden maar nog nooit die pixel refresher gebruikt (tot gisteravond dus). Dat moet ik dus voortaan doen? En dat heeft geen impact op de levensduur verder?SkyStreaker schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:34:
[...]
Goed. Komt'ie he? Bereid je voor!Mijn woonkamer is en de ramen zijn gericht op Z-ZW, dus krijg namidddag en avond gedeeltelijk zon. Dit gebeurt nu 2 maanden en niks maar dan ook niks te zien. Ik gebruik wel elke zondagavond de pixel refresher.
Plus je kunt dan 50 min wachten
ik heb het ook wel eens bij netflix dolby vision (star trek vandaag aan het kijken en daar heb ik het ook) en 4k series,ik heb alle verbeteraars en filters uit gezet en het contrast wat lager,lijkt wat beter.dbz1985 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:43:
Beste tweakers, ik heb een 55b6v en merk laatste tijd dat er een soort gloed om de personen op tv loopt alsof er een rand met vergroot glas eromheen ligt. Beetje te vergelijken als je net een stukje boven een vuurtje kijkt effect. Heeft iemand dit ook of gehad? Dacht eerst dat het aan mijn up970 lag toen ik fast & furious 8 in dolby vision aan het kijken was maar dit is dus ook met gewone uitzendingen.
als ik wat van de pc afspeel via hdmi,heb ik er geen last van
Waar geeft LG dat aan? Bovendien is het langer dan 50 minuten voor de hele cycle.gertraaf schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:10:
Pixel refresher werkt wel maar lg geeft aan dat het niet goed is voor je scherm.
Plus je kunt dan 50 min wachten
Je zegt dat de pixel refresher slecht is voor het scherm en ik zou graag willen zien waar dat online staat, vanuit LG zelfgertraaf schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:36:
Dat het er slecht uit zag (vlekken door zon) en ik de tv maar ergens anders moest zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 18-02-2018 18:38 ]
Vanmiddag bij het aanzetten gaf de tv aan dat het succesvol is afgrerond...
Ik heb ook alle beeldverbeteraars en filters uit. Daarnaast is het bij mij bij elke bron die ik bekijkpwh53 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:01:
[...]
ik heb het ook wel eens bij netflix dolby vision (star trek vandaag aan het kijken en daar heb ik het ook) en 4k series,ik heb alle verbeteraars en filters uit gezet en het contrast wat lager,lijkt wat beter.
als ik wat van de pc afspeel via hdmi,heb ik er geen last van

Die melding heb ik nog nooit gehad. Ik hoor de tv wel eens een tikkend geluid maken als ie na een lange tijd kijken (>4uur) een kwartier uitstaat. Schijnt ook iets van n comp cycle te zijn, maar die refresher heeft mijn tv nog nooit vanuit zichzelf gestart. Doet ie dat na n bepaalde looptijd?MilesD. schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:42:
Pixelrefresh ging gisteravond bij het uitzetten spontaan voor het eerst aan het werk daar hoef je dus niets zelf aan te doen.
Vanmiddag bij het aanzetten gaf de tv aan dat het succesvol is afgrerond...
2000 branduren.[b][message=54320529,noline]maar die refresher heeft mijn tv nog nooit vanuit zichzelf gestart. Doet ie dat na n bepaalde looptijd?
display videos for 18 hours or less per day to decrease the likelihood of image sticking.
•• A few horizontal lines may appear on the screens while running the Clear Panel Noise feature (OFF-RS). This is
normal, so there is no need for concern. If the power is turned on or a power failure occurs while the Clear Panel
Noise feature (OFF-RS) is running, the feature may not work properly. Turn the power on five minutes after running
the Clear Panel Noise feature. The external speakers connected to the product may make a sound while you are
running the Clear Panel Noise feature (OFF-RS).
•• OFF-RS: Removes image sticking through TFT degradation compensation. Runs after 4 hours of use.
JB: Removes image sticking through OLED degradation compensation. Runs after 2000 hours of use.
p.s. De counters kan je beide terugvinden in het 'in-start' service menu: https://www.hometheaterforum.com/community/posts/4458743/
UTT: is het aantal total usage hours.
Service menu openen: YouTube: How to Reset LG TV to factory settings with your smartphone
[ Voor 8% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 19-02-2018 04:37 ]
Hoe kan je checken hoeveel branduren je TV heeft? Was ergens te zien toch?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Net wakker zeker...SuperVeloce schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:44:
[...]
Via service menuSuperVeloce schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:44:
[...]
Na een kwartier ofzo gaat ie pas echt uit. Hoe ik dat kan weten? Ik heb een bright pixel, en die blijft gedurende die tijd ook gewoon doodleuk brandenHulleman schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:44:
[...]
Die melding heb ik nog nooit gehad. Ik hoor de tv wel eens een tikkend geluid maken als ie na een lange tijd kijken (>4uur) een kwartier uitstaat. Schijnt ook iets van n comp cycle te zijn, maar die refresher heeft mijn tv nog nooit vanuit zichzelf gestart. Doet ie dat na n bepaalde looptijd?

ik dacht ik hier ergens had gelezen dat een bright pixel onder garantie valtRub3s schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Na een kwartier ofzo gaat ie pas echt uit. Hoe ik dat kan weten? Ik heb een bright pixel, en die blijft gedurende die tijd ook gewoon doodleuk branden
Dit is exact mijn probleem. Alleen heb ik de pixelrefresher niet gebruikt. Wordt ten zeerste afgeraden om die te vaak te gebruiken. Ik heb steeds de cyclus die de oled draait na 4 uur speeltijd gebruikt waarna het ook weg was. Probleem bij mij is vooral dat na een dag zon ik iedere keer dus een "ingebrand" scherm heb waardoor ik eerst 4 uur tegen een "ingebrand" scherm moet kijken voordat die weer schoongemaakt wordt. Heb daarom dus ook mijn tv ingeruild voor een Qled die dit probleem niet heeft. Het trad overigens iedere keer op die vlekken na een dag zonposttoast schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:44:
Zo, mijn duit in het zakje over OLED en zonlicht. Gisteravond viel mij opeens op dat de rechterhelft van mijn C7V een stuk donkerder was dan de linkerhelft. Eerst dacht ik dat het aan mijn AppleTV lag, maar ook in de menu's van de TV zelf trad het op. Een voorbeeldje:
[afbeelding]
In de eerste instantie had ik geen idee wat er aan de hand was en gokte ik erop dat de TV gewoon aan het overlijden was (gelukkig binnen garantieperiode). Tot ik even door dit topic bladerde om te kijken of er meer mensen zijn met dit probleem, en toen de zon-discussie tegenkwam. Want saillant detail: die rechterhelft van mijn scherm staat aan de raamkant en krijgt overdag het meeste zonlicht te verduren.
Ik heb vannacht de pixel refresher aangezet (die ene die een uur duurt) en vanmorgen leek het probleem daarmee opgelost te zijn. Ik weet dus ook absoluut niet zeker of dit probleem veroorzaakt is door zonlicht, maar op het oog lijkt het wel verdomd veel op de voorbeelden die ik online tegen kom (bijvoorbeeld deze video).
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik hier nu mee moet. Ik woon niet in een kas, maar heb wel grote ramen. En ik voel er weinig voor om nu de hele dag de gordijnen dicht te gaan houdenIk vind het wel frappant dat het nu pas opviel, terwijl ik zou verwachten dat zoiets geleidelijk op zou moeten treden. @appeltje eitje lijkt dit op het probleem dat jij ook had? Of is er hier wellicht iets anders aan de hand?

Het paneel van mijn C7 65” is vorige week onder garantie vervangen met hetzelfde probleem. Ik had een pixel die continue groen brandde. In donkere scenes was dat goed zichtbaar en als je eenmaal weet waar die zit .......pwh53 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:40:
[...]
ik dacht ik hier ergens had gelezen dat een bright pixel onder garantie valt

Zelfs als ik de tv in standby zette bleef hij een tijdje groen branden.
Weet je iig dat ie bezig is met de compcycleRub3s schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Na een kwartier ofzo gaat ie pas echt uit. Hoe ik dat kan weten? Ik heb een bright pixel, en die blijft gedurende die tijd ook gewoon doodleuk branden
Heb jij aanvullende pixelgarantie gekocht?Johan van Brug schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:53:
[...]
Het paneel van mijn C7 65” is vorige week onder garantie vervangen met hetzelfde probleem. Ik had een pixel die continue groen brandde. In donkere scenes was dat goed zichtbaar en als je eenmaal weet waar die zit .......![]()
Zelfs als ik de tv in standby zette bleef hij een tijdje groen branden.
Klopt mijn b6 had ook een bright pixel. Deze nu is vervangen voor een c7.pwh53 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:40:
[...]
ik dacht ik hier ergens had gelezen dat een bright pixel onder garantie valt
Geen extra garantie nodig.
Nee, ik heb geen extra garantie. Valt onder de normale garantie.Hulleman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:33:
[...]
Weet je iig dat ie bezig is met de compcycle![]()
[...]
Heb jij aanvullende pixelgarantie gekocht?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.