Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Dat gaat niet altijd werken denk ik , zeker niet als men HDCP 2.2 nodig zal hebben.

Best is gewoon goeie hdmi kabels.

ik had dit probleem ook met een hdmi switch (voor psvr) en hdmi certified kabels hebben dit verholpen.

Tevens ook zo een kabel van de AVR naar je TV en probleem was opgelost.

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42
Goedemiddag,

Ik heb een C7 en toen ik gister een film keek leek het alsof er een feller stukje lucht was dan de rest, nu ik een testplaatje van 20% grijs bekijk zie ik inderdaad dat er kleur doorheen komt. Is dit het waard om mee naar LG te gaan? Foto:

http://imgur.com/hNyTlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
b.woering schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:47:
Goedemiddag,

Ik heb een C7 en toen ik gister een film keek leek het alsof er een feller stukje lucht was dan de rest, nu ik een testplaatje van 20% grijs bekijk zie ik inderdaad dat er kleur doorheen komt. Is dit het waard om mee naar LG te gaan? Foto:

http://imgur.com/hNyTlon
Tenzij het kijken naar 20% grijs plaatjes, een hobby is van jou.

Zeg ik, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42
ppeterr schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:20:
[...]

Tenzij het kijken naar 20% grijs plaatjes, een hobby is van jou.

Zeg ik, nee.
Dat was ook niet de bedoeling haha. Het probleem is dat ik het ook zie in normale content, op een testplaatje wordt het alleen beter zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
b.woering schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:30:
[...]

Dat was ook niet de bedoeling haha. Het probleem is dat ik het ook zie in normale content, op een testplaatje wordt het alleen beter zichtbaar
Wat ik een beetje zie aan je foto, is een niet egaal stuk grijs met wat blauwe tint her en der.
De uniformiteit van deze schermen qua kleur is niet altijd even goed - mee eens.
Maar of dit dan een effect teweeg brengt zoals jij omschrijft, nee dat denk ik niet.
Tevens als je dan kijkt naar de "vlekken" denk ik niet dat het ernstig is.

Een stuk belangrijker in deze is, wat voor soort content met welke instellingen zie je dit terug ?

Het is als je het mij vraagt een beetje vage omschrijving "een stukje lucht iets feller", ik raad echt
iedereen af om dit soort checks te doen. Je zal altijd iets zien. Dat verpest onwijs je beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 16:52
@ Jimmy J. Bedankt. Dit is wel een mooie samenvatting idd. Ik ben zelf vrij veeleisend en kritisch op beeld en geluid, dus ik ben echt superbenieuwd of ik dat "holy shit" gevoel ook ga krijgen. Het is wel stiekem iets wat ik verwacht. Is de gewone kabeltv van ziggo kpn of maakt niet uit, op deze tv evengoed nog mooi en of zelfs mooier dan op een 1080 tv? aangezien ie toch wat scaling moet toepassen toch? Heb t idee dat m'n gewone tv kijken ( kabeltv ) er achter uit op zal gaan aangezien ik naar een 4k tv overga, dat is puur mijn gevoel, maar moet ik zelf ervaren denk ik ? ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Zojuist heeft deze Expert een echte nieuwe tv geleverd. Productiedatum 12-2017 met 0 uren.

Helaas wilden ze det fout niet echt toegeven en moest het een misverstand zijn want deze tv was echt pas afgelopen maandag geleverd. Helaas ontbreekt dat verzendlabel op de doos. Maar goed. Nooit meer Expert voor mij.. Het is nu in ieder geval opgelost en ben blij met de nieuwe 55c7v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Gelukkig is het inderdaad opgelost. Wat een slechte service, maar iig nu een frisse tv, hoe kan jij dat zien? het aantal uren en productiedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Fuske schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:41:
Zojuist heeft deze Expert een echte nieuwe tv geleverd. Productiedatum 12-2017 met 0 uren.

Helaas wilden ze det fout niet echt toegeven en moest het een misverstand zijn want deze tv was echt pas afgelopen maandag geleverd. Helaas ontbreekt dat verzendlabel op de doos. Maar goed. Nooit meer Expert voor mij.. Het is nu in ieder geval opgelost en ben blij met de nieuwe 55c7v.
Ze zullen een schitterende review krijgen...toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Aantal uren via In-Start menu.. (via logitech harmony remote)
En productiedatum via serienummer eerste cijfer is jaartal (7=2017) volgende 2 nummers productiemaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Malt007 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Gisteren nog even Dolby Vision film gekeken via netflix op de tv, ook nu weer niet onder de indruk wat de kwaliteit. Snap dat de bitrate niet hoog is maar zie op een 65" B6 amper tot geen verschil met een 1080P bluray (al dan niet gecomprimeerd tot 10gb). Zit overigens op 2,5m afstand dus daar ligt het niet aan.
Waar ben je nu precies niet van onder de indruk? Netflix met Dolby Vision? Ik wist niet dat de B6 Dolby Vision ondersteunde....
Maar zegt het niet gewoon iets over je TV kwaliteiten zelf :) Hier ziet een 1080p er ook veel strakker uit door de 4K upscaler op mijn 65 B6, alleen een 4K HDR aflevering van planet earth ziet er strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heeft iemand ervaring met een bluetooth koptelefoon? Ik zag dat m'n TV daarmee zou kunnen verbinden, maar compenseert hij dan ook de vertraging die je normaal gesproken hebt?
Of kan je uiteindelijk toch nog beter de kabel pakken?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
bvbal79 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:09:
[...]

Waar ben je nu precies niet van onder de indruk? Netflix met Dolby Vision? Ik wist niet dat de B6 Dolby Vision ondersteunde....
Maar zegt het niet gewoon iets over je TV kwaliteiten zelf :) Hier ziet een 1080p er ook veel strakker uit door de 4K upscaler op mijn 65 B6, alleen een 4K HDR aflevering van planet earth ziet er strakker uit.
Ik zeg dat ik niet onder de indruk ben van dolby vision materiaal op netflix. Wordt blijkbaar ondersteund want ik krijg de melding van de tv dat het ingeschakeld is. Snap niet zo goed wat je nou verder probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Malt007 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:33:
[...]

Ik zeg dat ik niet onder de indruk ben van dolby vision materiaal op netflix. Wordt blijkbaar ondersteund want ik krijg de melding van de tv dat het ingeschakeld is. Snap niet zo goed wat je nou verder probeert te zeggen.
Je vergelijkt het met een 1080p die door je TV geupscaled is naar 4K. Dat beeld is al stukken beter als een gewonen 1080p imho. Dus dan lijkt je dolby vision maar een minimale toevoeging in je vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
bvbal79 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Je vergelijkt het met een 1080p die door je TV geupscaled is naar 4K. Dat beeld is al stukken beter als een gewonen 1080p imho. Dus dan lijkt je dolby vision maar een minimale toevoeging in je vergelijking.
Upscale 1080p vs native 4K HDR, dan mag ik toch hopen dat die laatste duidelijk beter is. Marketingtermen of inflatie van standaarden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

bvbal79 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:38:
Om even technisch te mierenneuken. 4K levert amper meerwaarde op ten opzichten van 1080p. UHD doet dat wel, in combinatie met HDR helemaal. Waar hebben we het precies over? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Als we toch gaan mierenneuken...
@Gonadan Waarom is 4K<UHD?
4K is de industriestandaard waarbij beelden geschoten, bewerkt en gemonteerd worden in 4096 x 2160.
UHD, of nog 2160p is de consumentenstandaard en is de opvolger van 1080p en is 3840 X 2160.

4K is 4,3x de hoeveelheid informatie van 1080p. Of die extra informatie een meerwaarde betekent voor jou zal afhangen van jouw vermogen om het waar te nemen (dus de combinatie van jouw ogen, de weergever en de afstand tussen de twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

road rebel schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:35:
Als we toch gaan mierenneuken...
@Gonadan Waarom is 4K<UHD?
4K is de industriestandaard waarbij beelden geschoten, bewerkt en gemonteerd worden in 4096 x 2160.
UHD, of nog 2160p is de consumentenstandaard en is de opvolger van 1080p en is 3840 X 2160.

4K is 4,3x de hoeveelheid informatie van 1080p. Of die extra informatie een meerwaarde betekent voor jou zal afhangen van jouw vermogen om het waar te nemen (dus de combinatie van jouw ogen, de weergever en de afstand tussen de twee).
Omdat UHD ook iets zegt over het gebruikte kleurbereik, namelijk Rec.2020 in plaats van de Rec.709 van HD.

Feitelijk zeg je het zelf ook al. Puur qua resolutie is het allemaal niet zo bijzonder. HD is al een enorme stap, 4K nog beter. Maar de technieken van een groter kleurbereik en de mogelijkheid tot HDR is wat UHD écht meerwaarde geeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voor de mensen die net als ik nog kijken voor een goede 4K blu-ray speler: De LG UP970 heeft weer een firmware update gehad met Dolby Vision ondersteuning. En deze keer lijkt het ook echt te werken...

Dit is een mooie en goedkope speler voor bij mijn C7V :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Alleen een beetje jammer dat je €35 per film moet betalen voor die schijfjes. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:40:
vraagje, ik ben een cord cutter en heb een B6 OLED. Is het mogelijk om Nederland 1,2 en 3 te ontvangen via een ingebouwde DVB T of heb ik hier nog iets aparts voor nodig? De NPO app is niet live, helaas.
Geen probleem je hebt wel een DVB T antenne nodig ,kost ongeveer €10 voor een binnen antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:07:
Alleen een beetje jammer dat je €35 per film moet betalen voor die schijfjes. :P
Ja en dan vergelijk je het bijvoorbeeld met Amazon UK en zie je bijvoorbeeld dat
een blue ray (niet eens UHD) Serie Blindspot 1 seizoen in Nederland 38 euro kost en je daarvoor bij Amazon seizoen 1+2 kan kopen voor 38 euro en dat is inclusief btw/verzendkosten en donderdag besteld, maandag in de brievenbus. Wel 4 disks per seizoen maar toch....
Geldt echter niet alleen voor blue rays.... ook XBOX/PS4 games zijn hier vaak duurder. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:19
Of topic, deze week diverse UHD's bij Fame voor € 16,99.
Verder o.a. bij Amazon o.a. DE regelmatig acties waarbij 3e gratis is.
Of gewoon UHD content huren voor op je Apple 4K voor rond de 4,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
btw doe je best de upscaling via je avr (denon x3300w en hoe?) of leg je best alles af en laat je de tv dit doen?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:07:
Het hoeven niet altijd fysieke schijven te zijn hè? ;)

Buiten die DV schijfjes, wordt ook Youtube HDR weergave mogelijk, mocht dat nu via de interne TV app niet beschikbaar zijn, dat is mogelijk een wenselijk extraatje?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
@ spietie, ja ik ben zelf ook wel benieuwd wat het beste is. Ik heb zelf dan een pioneer vsx 1131, maar zal de upscaling door d receiver kunnen laten doen of de tv. of zal er geen verschil te zien zijn? Kan het zelf nog niet proberen omdat ik de tv zodra ik klaar ben met verhuizen pas aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Upscaling door de tv laten doen uiteraard, dus je receiver gewoon het signaal raw uit laten poepen (pass through). TV's zijn hier doorgaans vele malen efficiënter in dan een receiver

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Yellowneck schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:26:
Upscaling door de tv laten doen uiteraard, dus je receiver gewoon het signaal raw uit laten poepen (pass through). TV's zijn hier doorgaans vele malen efficiënter in dan een receiver
Ook als het een nieuwe is? (avr)

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

spietie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:26:
[...]

Ook als het een nieuwe is? (avr)
Hangt een beetje af van de prijsklasse, maar moderne televisies hebben vaak al aardig goede image processors aan boord die beter geoptimaliseerd zijn voor upscaling dan instap (AV) receivers. Enige manier om te kijken welk apparaat er beter in is in jouw situatie is gewoon te testen, als je überhaupt al verschil kan zien.
Let wel: als je upscaling door een extern apparaat laat doen, zal hoogstwaarschijnlijk ook je input lag toenemen, iets om wellicht rekening mee te houden als je graag gamet.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Yellowneck schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:26:
Ach we zien het verschil toch allemaal niet volgens bepaalde mensen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hardware-lover schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:07:
Het hoeven niet altijd fysieke schijven te zijn hè? ;)

Buiten die DV schijfjes, wordt ook Youtube HDR weergave mogelijk, mocht dat nu via de interne TV app niet beschikbaar zijn, dat is mogelijk een wenselijk extraatje?
Nou ik mag aannemen dat als je een speler voor fysieke schijfjes koopt je wel van plan bent om fysieke schijfjes te gaan gebruiken. :P

YouTube HDR kan de interne speler al. Voor films heb ik zelf maar een AppleTV 4K gekocht, dat was wat aantrekkelijker dan voor fysiek gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
en hoe bevallen de 4k films op apple tv? Is dit wel echt een meerwaarde? en hoe is het aanbod qua films, of grotendeels 1080 films aanbod, en maar op 1 of 2 handen te tellen qua 4k aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:51:
[...]
Nou ik mag aannemen dat als je een speler voor fysieke schijfjes koopt je wel van plan bent om fysieke schijfjes te gaan gebruiken. :P

YouTube HDR kan de interne speler al. Voor films heb ik zelf maar een AppleTV 4K gekocht, dat was wat aantrekkelijker dan voor fysiek gaan.
Heb er geen enkele in huis ;)

Niet iedere LG Oled TV heeft de YT app waarbij HDR weergave mogelijk is. Dit is een algemeen LG Oled topic, voor alle jaargangen bedoelt, dus diverse modellen met diverse wel/niet mogelijkheden :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18
Nyarlathotep schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Maar het grote nadeel van zowel ARC als Optical is dat deze geen HD audio formaten ondersteunen. En dat is zonde, want ik kijk mijn films uitsluitend met HD geluid...
Hmm, maar dat gaat dus uberhaupt niet via de films via Apps op je TV spelen (Amazon/Google Play/kabel TV/Netflix etc)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Ter info: Videoland app op de LG OLED TV werkt weer sinds gisteren.
Mail gehad van Videoland.

Beste Serie- en filmliefhebber,

Wij hebben goed nieuws! Er zijn updates uitgevoerd voor de LG Smart TV waardoor je ongestoord Videoland kunt kijken op je TV.

Volg deze stappen om de laatste updates op te halen:

● Haal de stroom van de TV en start deze op na 60 seconden
● Start de Videoland-app
● Ga lekker zitten, ontspan en kijk onbeperkt naar de beste series en films

Ervaar je na het volgen van deze stappen nog steeds problemen, verwijder dan de Videoland-app en haal de laatste versie van onze app op via de App Store.

Laat je ons weten of het gelukt is? Je kan ons dagelijks via Facebook/Twitter (10.00-22.00 uur) bereiken of bel naar onze klantenservice via 0800-8085 (12.00-22.00 uur)
Met vriendelijke groet,
Het Videoland-team

[ Voor 80% gewijzigd door wvkreg op 09-02-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
dinandus schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:21:
Of topic, deze week diverse UHD's bij Fame voor € 16,99.
Verder o.a. bij Amazon o.a. DE regelmatig acties waarbij 3e gratis is.
Of gewoon UHD content huren voor op je Apple 4K voor rond de 4,99.
Die 'UHD' content op je AppleTV is qua bitrate natuurlijk 3x niks. Toch nog een groot verschil met UHD schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

@fonsmeister dat was hem, ik heb idd naar het verkeerde filmpje gelinkt, wist wel dat er een was maar heb nu niet de tijd genomen om het nog eens te bekijken ;)

[ Voor 86% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2018 17:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Denk dat je deze bedoelt:

YouTube: Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray
Jkbc schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:54:
en hoe bevallen de 4k films op apple tv? Is dit wel echt een meerwaarde? en hoe is het aanbod qua films, of grotendeels 1080 films aanbod, en maar op 1 of 2 handen te tellen qua 4k aanbod?
Bevalt prima! Meer dan 200 4K HDR films inmiddels (in NL), zeker een meerwaarde t.o.v. 1080p films, hoewel die er ook erg goed uitzien op de Atv.

[ Voor 56% gewijzigd door fonsmeister op 09-02-2018 17:09 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door fonsmeister op 09-02-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
fonsmeister schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:05:
[...]

Denk dat je deze bedoelt:

YouTube: Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray

[...]

Bevalt prima! Meer dan 200 4K HDR films inmiddels (in NL), zeker een meerwaarde t.o.v. 1080p films, hoewel die er ook erg goed uitzien op de Atv.
Leuk en aardig dat hij zegt dat het visuele verschil klein is, zo zijn er ook genoeg mensen die zeggen dat ze het verschil tussen HD en UHD klein vinden. Feit is gewoon dat de bitrate zo laag is dat er zeker concessies gedaan moeten worden, en dan hebben we het nog niet eens over de geluidskwaliteit...waar het grootste verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Kwaliteit enkel baseren op bandbreedte zonder rekening te houden met format, gebruikte algoritmes is kort door de bocht. Bovendien hangt het sterk af van jouw onderscheidend vermogen. Vergelijk het met mp3 320bit tov flac...

[ Voor 16% gewijzigd door road rebel op 09-02-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:11
Nu nog voor 2017 model gaan of gaan voor de 2018 versie?

Ik twijfel met name over de helderheid die toch weer 10% omhoog lijkt te gaan. Ook denk ik dat de automatische calibratie prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hardware-lover schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:16:
[...]

Heb er geen enkele in huis ;)

Niet iedere LG Oled TV heeft de YT app waarbij HDR weergave mogelijk is. Dit is een algemeen LG Oled topic, voor alle jaargangen bedoelt, dus diverse modellen met diverse wel/niet mogelijkheden :)
Jij hebt een 200+ speler gekocht om YouTube te kunnen kijken? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:22:
[...]
Jij hebt een €133,- UHD speler gekocht om o.a. YouTube in HDR te kunnen kijken? *;
Idd ja. Buiten UHD HDR media e.d. om vanzelfsprekend, we gaan onszelf niet tekort doen natuurlijk d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Puck

W32.Deadcode.A

giantgiantus schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:16:

Ik twijfel met name over de helderheid die toch weer 10% omhoog lijkt te gaan. Ook denk ik dat de automatische calibratie prettig is.
Om welke reden twijfel je dan? Klinkt niet alsof je twijfelt maar het liefst gewoon de 2018 versie wilt, aangezien je de voordelen zelf al opnoemt :P Als het om het prijsverschil gaat, tja dan zul je toch echt zelf moeten bepalen aangezien wij niet in je portemonnee kunnen kijken ;)
Janpietertje89 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:53:
[...]

Leuk en aardig dat hij zegt dat het visuele verschil klein is, zo zijn er ook genoeg mensen die zeggen dat ze het verschil tussen HD en UHD klein vinden. Feit is gewoon dat de bitrate zo laag is dat er zeker concessies gedaan moeten worden, en dan hebben we het nog niet eens over de geluidskwaliteit...waar het grootste verschil is.
En al zou het verschil al minimaal zijn, dat lijkt me iets dat je bekijkt voordat je de TV aanschaft om te beslissen of het de moeite waard is (voor jezelf). Na aanschaf gaan verkondigen dat het tegenvalt komt een beetje over als "niet weten wat je koopt".

[ Voor 37% gewijzigd door Puck op 10-02-2018 00:01 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:11
De belangrijkste reden dat ik twijfel is met name dat ik denk dat het lang gaat duren voordat het 2018 model echt leverbaar is.

Ik begreep dat dit bij het 2017 model ook best lang heeft geduurd.

[ Voor 21% gewijzigd door giantgiantus op 10-02-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:16:

Ik twijfel ook, maar naar een paar vids van HDTVtest te hebben gekeken, denk ik wel dat het waard is om op de 2018 modellen te wachten.
Volgens HDTVtest is er best wel veel verbeterd op beeld bewerking, zeker als je naar normaal tv kijkt, of ook nog DVD's kijkt, zoals ik.

en er wordt gesproken over Black Frame insertion e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Zijn er hier nog veel mensen die ook een Telenet decoder hebben en Trumotion gebruikt? Ik leg alles af nu omdat het op 1080i word uitgezonden maar enig idee ivm dejudder en deblur voor Telenet digicorder?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hardware-lover schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:00:
Idd ja. Buiten UHD HDR media e.d. om vanzelfsprekend, we gaan onszelf niet tekort doen natuurlijk d:)b
Zou je verkloot de quote in de HK willen laten? Dit discussieert nogal irritant.

Waar gebruik je de blu-ray speler nu allemaal voor? Want ik volg niet echt meer waarom je überhaupt op mijn post reageerde. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirSQ schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Ik wilde mijn 65" er komende week op proberen te hangen. Als dat lukt, laat ik het je weten, dan moet de 55" zeker ook gaan.
Any luck ondertussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
HellStorm666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
Voor een ieder met een 65C7,
op hat avsforum ben ik gecallibreerde instellingen tegen gekomen.
Sonoftumble werkt als calibreerder en heeft zijn 65C7 ook gecalibreerd.
En de instellingen heeft ie gedeeld hierzo: http://www.avsforum.com/f...alk-393.html#post55037420

Ik heb ze zelf van het weekend er in gezet.
En inderdaad, de instellingen zijn perfect! (ik heb geen ander meetapparatuur dan mijn ogen ;) )

Voor DolbyVision heb je een bestandje die je in kan laden.
Die heb ik op mn drive staan, en kan je hier downloaden: https://drive.google.com/...YiDsyrlyGCnroLY6_tuKb6fSD

Mocht je ze gebruiken, een dankjewel voor sonoftumble is dan wel op z'n plek ;)
Dank voor de info, 1 vraagje hoe moet je dat bestandje precies laden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
To install, you start out by playing DV content on the TV, and set the picture mode to "Cinema ( User )”. Next, plug in the thumb drive with the special file into the USB port on the side. The TV will prompt you and ask if you would like to install the file. Answer "Yes" and less than a second later ( it's a very small < 1K ) the file is loaded. If you answer "No", the original factory file is reloaded. And you are done. Eject the thumb drive and enjoy.

dit staat er op het forum , klik maar op die 1e link van dat AVS forum

ik heb het zelf nog niet getest met mijn 55c7v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zag ook dat er in dat topic meteen commentaar was op de instellingen. Kan je ook weer terug naar je huidige eigen instellingen, als je zoiets probeert?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:22

BCGraaf

BC

En de instellingen heeft ie gedeeld hierzo: http://www.avsforum.com/f...alk-393.html#post55037420

En inderdaad, de instellingen zijn perfect! (ik heb geen ander meetapparatuur dan mijn ogen ;) )

Die heb ik op mn drive staan, en kan je hier downloaden: https://drive.google.com/...YiDsyrlyGCnroLY6_tuKb6fSD

Ik gebruik een  tv 4K in Dolby Vision heb alle DV beeld modussen geprobeerd. De TV zegt ook netjes DV. Zag wel uit de forum post op AV dat de firmware welke hun gebruiken versie 04.70.36 is. Mijn firmware versie is 04.70.30 deze is ook up to date volgens de TV en de Nederlandse website van LG. Alleen voor de 65C7P is er een update naar 04.70.36 deze is dan ook alleen te vinden op de Engels talige site van LG.
Schil1 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:25:
To install, you start out by playing DV content on the TV, and set the picture mode to "Cinema ( User )”. Next, plug in the thumb drive with the special file into the USB port on the side. The TV will prompt you and ask if you would like to install the file. Answer "Yes" and less than a second later ( it's a very small < 1K ) the file is loaded. If you answer "No", the original factory file is reloaded. And you are done. Eject the thumb drive and enjoy.

dit staat er op het forum , klik maar op die 1e link van dat AVS forum

ik heb het zelf nog niet getest met mijn 55c7v
Ik heb geprobeerd om het bestandje via een USB Stick in te laden. Mijn tv een 65C7V ziet hem niet. Heb de usb stick geformatteerd naar Fat32 en NTFS beide keren zet de tv er wel een map op maar gebeurt er verder niks. Heb geprobeerd het bestandje in de map van de tv en er buiten te plaatsen dit maakt geen verschil.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[quote]BCGraaf schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:14:
[...]

Ik gebruik een  tv 4K in Dolby Vision heb alle DV beeld modussen geprobeerd. De TV zegt ook netjes DV. Zag wel uit de forum post op AV dat de firmware welke hun gebruiken versie 04.70.36 is. Mijn firmware versie is 04.70.30 deze is ook up to date volgens de TV en de Nederlandse website van LG. Alleen voor de 65C7P is er een update naar 04.70.36 deze is dan ook alleen te vinden op de Engels talige site van LG.

[...]

Ik heb geprobeerd om het bestandje via een USB Stick in te laden. Mijn tv een 65C7V ziet hem niet. Heb de usb stick geformatteerd naar Fat32 en NTFS beide keren zet de tv er wel een map op maar gebeurt er verder niks. Heb geprobeerd het bestandje in de map van de tv en er buiten te plaatsen dit maakt geen verschil.

mapje maken LG_DTV en daar het bestand in plaatsen,normaal herkent de tv dit mapje

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 11-02-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:05
Jorgen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:14:
Ik zag ook dat er in dat topic meteen commentaar was op de instellingen. Kan je ook weer terug naar je huidige eigen instellingen, als je zoiets probeert?
Je kan terug naar fabrieks instellingen als het niet bevalt.of je moet alles effe noteren en daarna wijzigen als het niet bevalt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan je je eigen settings ook exporteren en terugzetten? Hij heeft namelijk ook een kopie van zijn settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ervaringen uit dit rijtje komen jullie (pijnlijk maar waar) helaas bekend voor?

- Picture quality is great with uncompressed native resolution sources, but not impressive otherwise.

- Game mode hdr is a horrible joke. I would not even consider it an hdr mode at this point.

- lgs implementation of tone mapping can sometimes result in an overly dim presentation on films or content mastered over 4000 nits.

- tv occasionally ignores remote commands

- motion can be absolutely horrible at times.

- yellow tinting that can be seen on the left side of the screen is frustrating at times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Brad Pitt schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:58:
Vreselijk handig dat LG nu 100% identieke panelen kan produceren. Minder fijn voor de calibrators, deze kunnen nu allemaal inpakken na het bekend maken van deze universele calibratie settings.
Het delen van calibratiesettings is tamelijk onnozel ja.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Exirion schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:32:
[...]

Het delen van calibratiesettings is tamelijk onnozel ja.
Volgens mij zijn gegevens over een calibratie van eenzelfde tv (ookal zijn ze nooit exact hetzelfde) altijd nog accurater dan het zelf op t zicht klieren of de af-fabriek instellingen.
En zolang je zelf niet beschik over een kalibreer-apparaat, is dit volgens mij nog steeds de beste oplossing.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje.
Ik heb op de HTPC (GT 1030) nu Windows 10 Pro x64 draaien (met Kodi).
Als ik de "HDR" functie aanzet in Windows krijg ik geen HDR logo als pop-up rechts boven in t scherm.
Wel pakt ie rec2020.
Maar t scherm wordt heel erg dof er van. Ook als ik een film afspeel blijft t beeld dof/greywashed

In het Nvidia control center kan ik nog wat met de kleuren spelen (bij het resolutie deel)
RGB krijg ik wel op volledig kleuren bereik, maar is maar 8bit
444 staat er niet tussen
422 kan ik wel kiezen en in 8, 10 of 12 bit, maar kleur niet op volledig maar op beperkt.

Is er iemand die de ideale instelling voor Windows 10 met de OLED en een Nvidia kaart gevonden heeft?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:08
HellStorm666 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:00:
Volgens mij zijn gegevens over een calibratie van eenzelfde tv (ookal zijn ze nooit exact hetzelfde) altijd nog accurater dan het zelf op t zicht klieren of de af-fabriek instellingen.
En zolang je zelf niet beschik over een kalibreer-apparaat, is dit volgens mij nog steeds de beste oplossing.
Nou, nee :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 03:29:
Welke ervaringen uit dit rijtje komen jullie (pijnlijk maar waar) helaas bekend voor?

- Picture quality is great with uncompressed native resolution sources, but not impressive otherwise.

- Game mode hdr is a horrible joke. I would not even consider it an hdr mode at this point.

- lgs implementation of tone mapping can sometimes result in an overly dim presentation on films or content mastered over 4000 nits.

- yellow tinting that can be seen on the left side of the screen is frustrating at times
Alleen de motion issues, maar horrible is overdreven.
HellStorm666 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:07:
Vraagje.
Als ik de "HDR" functie aanzet in Windows krijg ik geen HDR logo als pop-up rechts boven in t scherm.
Wel pakt ie rec2020.
Maar t scherm wordt heel erg dof er van. Ook als ik een film afspeel blijft t beeld dof/greywashed

In het Nvidia control center kan ik nog wat met de kleuren spelen (bij het resolutie deel)
444 staat er niet tussen
422 kan ik wel kiezen en in 8, 10 of 12 bit, maar kleur niet op volledig maar op beperkt.

Is er iemand die de ideale instelling voor Windows 10 met de OLED en een Nvidia kaart gevonden heeft?
Geen ervaring met Windows en TV maar check sowieso of je black level goed staat en of HDMI Deep Colour enabled is (voor HDR).

Black levels als volgt:
- RGB 444 SDR output: Black level high.
- HDR of andere RGB output: Black level low.

HDR + RGB 444 op 60hz is sowieso niet mogelijk wegens limitaties van HDMI 2.0(b).

[ Voor 41% gewijzigd door Puck op 12-02-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09 20:03
HellStorm666 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:00:
[...]

Niet bij deze OLED tv's in elk geval. Die zijn out of the box al aardig goed ingesteld (mits je de juiste picture mode kiest), je kunt dus beter bij fabrieksinstellingen blijven dan de calibratie-instellingen van een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
spietie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:22:
Zijn er hier nog veel mensen die ook een Telenet decoder hebben en Trumotion gebruikt? Ik leg alles af nu omdat het op 1080i word uitgezonden maar enig idee ivm dejudder en deblur voor Telenet digicorder?
Ik heb mijn decorder op 720p staan, wat door de LG beter wordt verwerkt.
Voor de rest is het spelen naar smaak met de settings Truemotion ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Raymon89 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:18:
[...]

Niet bij deze OLED tv's in elk geval. Die zijn out of the box al aardig goed ingesteld (mits je de juiste picture mode kiest), je kunt dus beter bij fabrieksinstellingen blijven dan de calibratie-instellingen van een ander scherm.
Dus de ISF dark/light of Technicolor instelling. ISF light heb ik iets getweaked (hogere color, warm 1)
Voor HDR zal Cinema het beste uitgangspunt zijn. Ik vind de Standaard setting en die wat tweaken (sowieso de witbalans minimaal op warm 1.. of w30?) indrukwekkender.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Sowieso staat wat jij zelf indrukwekkend en mooier vindt los van calibratie. Dat zijn gewoon 2 verschillende dingen. Of je calibreert je TV met hardware (of laat dit doen), of je stelt het naar eigen wens in (op het oog). Laten we dit niet door elkaar gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Het gaat niet zo rap met updates he? Heb de TV nu 1 jaar en heb 1 update gehad... (55B6)

nog steeds domme probleem dat zwart niveau soms op automatisch springt waardoor alles dus grijs is...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Hulleman schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Dus de ISF dark/light of Technicolor instelling. ISF light heb ik iets getweaked (hogere color, warm 1)
Voor HDR zal Cinema het beste uitgangspunt zijn. Ik vind de Standaard setting en die wat tweaken (sowieso de witbalans minimaal op warm 1.. of w30?) indrukwekkender.
De Technicolor instelling komt héél dicht in de buurt van een calibratie. Dit heb ik nu op meerdere forums al gelezen. Zeker de Technicolor voor HDR10 en HLG HDR. Sommige calibrateurs nemen zelfs de moeite niet om voor HDR de calibratie uit te voeren omdat de winst ten opzichte van de Technicolor minimaal is, van wat ik heb gelezen.

Voor Dolby Vision HDR is out of de box inderdaad de Cinema (User) welke het dichts bij calibratie in de buurt komt. Dus niet de Cinema Theater.

Er zit momenteel echter een bug in de Dolby Vision implementatie waardoor sommige scenes, of zwarte scene overgangen, overdreven licht worden weergegeven waardoor zwart grijs wordt. Dit zie je ook heel duidelijk in de film Bright op Netflix of de serie Godless. Dolby heeft hiervoor al een fix geleverd, LG werkt als het goed is aan een nieuwe firmware.

Zelf gebruik ik dus Technicolor voor SDR en HDR en Cinema (user) voor Dolby Vision. Volledig standaard instellingen behalve het volgende:
Sharpness op 0 ipv. 10
Edge Enhancer Off ipv On
TrueMotion Off ipv de-judder 0 / de-blur 10 voor 24p content
TrueMotion On de-judder 0 / de-blur 10 voor 50p/60p content

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

rohit schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:37:
Het gaat niet zo rap met updates he? Heb de TV nu 1 jaar en heb 1 update gehad... (55B6)

nog steeds domme probleem dat zwart niveau soms op automatisch springt waardoor alles dus grijs is...
Ik heb van januari 2017 tot januari 2018 een B6 gehad en in die tijd toch wel minimaal 3 updates gehad hoor. O.a. de firmware die HDR Game mode toevoegde en een aparte firmware die HLG toevoegde. Ik heb ze wel allemaal handmatig geüpdate omdat OTA te lang duurde, wel gewoon de officiele ("NL") firmware, niet die van de Russische portal, hoewel die gewoon hetzelfde zijn.

Dat probleem met Black Level heb ik nog nooit van gehoord? Verspringt jouw tv dan compleet van Picture Mode of is het echt alleen die setting die veranderd? Toevallig met een HDMI input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
BarryS schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:45:
[...]

De Technicolor instelling komt héél dicht in de buurt van een calibratie. Dit heb ik nu op meerdere forums al gelezen. Zeker de Technicolor voor HDR10 en HLG HDR. Sommige calibrateurs nemen zelfs de moeite niet om voor HDR de calibratie uit te voeren omdat de winst ten opzichte van de Technicolor minimaal is, van wat ik heb gelezen.

Voor Dolby Vision HDR is out of de box inderdaad de Cinema (User) welke het dichts bij calibratie in de buurt komt. Dus niet de Cinema Theater.

Er zit momenteel echter een bug in de Dolby Vision implementatie waardoor sommige scenes, of zwarte scene overgangen, overdreven licht worden weergegeven waardoor zwart grijs wordt. Dit zie je ook heel duidelijk in de film Bright op Netflix of de serie Godless. Dolby heeft hiervoor al een fix geleverd, LG werkt als het goed is aan een nieuwe firmware.

Zelf gebruik ik dus Technicolor voor SDR en HDR en Cinema (user) voor Dolby Vision. Volledig standaard instellingen behalve het volgende:
Sharpness op 0 ipv. 10
Edge Enhancer Off ipv On
TrueMotion Off ipv de-judder 0 / de-blur 10 voor 24p content
TrueMotion On de-judder 0 / de-blur 10 voor 50p/60p content
Je weet dat je door je Sharpness en Edge Enhancer settings het beeld juist zachter maakt zo? LG is er nogal vaag over, maar het blijkt dat Sharpness 10 en Edge Enhancer On juist het beeld laten zien zonder extra processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
HellStorm666 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:07:
Vraagje.
Wel pakt ie rec2020.

444 staat er niet tussen

mediaplayer classic + madvr werkt bij mij (1050ti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Raymon89 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Je weet dat je door je Sharpness en Edge Enhancer settings het beeld juist zachter maakt zo? LG is er nogal vaag over, maar het blijkt dat Sharpness 10 en Edge Enhancer On juist het beeld laten zien zonder extra processing.
Echt? Dus om het originele image pixel voor pixel weer te geven dienen Sharpness 10 en Edge Enhancer On dus zo te staan? Klinkt heel tegenstrijdig, haha.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
BarryS schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Echt? Dus om het originele image pixel voor pixel weer te geven dienen Sharpness 10 en Edge Enhancer On dus zo te staan? Klinkt heel tegenstrijdig, haha.
Volledig met je eens ;)
Voor Sharpness 10 heb ik helaas geen officiele bron, ik dacht dat Vincent Teoh dat eens in een van zijn filmpjes zei.
Edge Enhancer is in deze calibration notes van LG te vinden:
https://media.flixcar.com..._for_2017_LG_OLED_TVs.pdf
The ‘Edge Enhancer’ setting in the Expert Picture Mode Settings does not increase sharpness; the default ‘On’ setting is a bypass function, and is therefore recommended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Yellowneck schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:48:
[...]

Ik heb van januari 2017 tot januari 2018 een B6 gehad en in die tijd toch wel minimaal 3 updates gehad hoor. O.a. de firmware die HDR Game mode toevoegde en een aparte firmware die HLG toevoegde. Ik heb ze wel allemaal handmatig geüpdate omdat OTA te lang duurde, wel gewoon de officiele ("NL") firmware, niet die van de Russische portal, hoewel die gewoon hetzelfde zijn.

Dat probleem met Black Level heb ik nog nooit van gehoord? Verspringt jouw tv dan compleet van Picture Mode of is het echt alleen die setting die veranderd? Toevallig met een HDMI input?
hmm raar tja ik heb een duits model maar als ik hem laat zoeken op nieuwe updates dan vind hij niks.. 5.30 dacht ik dat ik nu heb.. Als ik op de site kijk zie ik ook maar 1 update in 2017. Welke versie heb jij dan?

Ja hij springt dan alleen die ene setting... echt supervreemd, en dat op verschillende HDMI inputs. Maar het vaakst op de Ziggo input.

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 12-02-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Raymon89 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Volledig met je eens ;)
Voor Sharpness 10 heb ik helaas geen officiele bron, ik dacht dat Vincent Teoh dat eens in een van zijn filmpjes zei.
Edge Enhancer is in deze calibration notes van LG te vinden:
https://media.flixcar.com..._for_2017_LG_OLED_TVs.pdf

[...]
Is dit ook voor HDR? Omdat er alleen experts mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
ionn schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Is dit ook voor HDR? Omdat er alleen experts mode staat.
Dit document gaat juist over HDR. Ze bedoelen de Expert Settings, niet Expert Picture Modes.
Als het voor HDR geldt dan neem ik aan dat het voor alle content/picture modes geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:07
[...]

Ja, bij LG is sharpness setting 10 neutraal.
Je kan het beeld softer maken door onder de 10 te gaan zitten.
Boven de 10 wordt het beeld "scherper". Dat kan natuurlijk niet echt, het is meer een contour enhancer.
Je kan redelijk ver gaan: bij sharpness 17 of 18 ongeveer ga je een dubbele rand (contour) zien rond bijvoorbeeld een letter,

Je kan zelf dus eenvoudig via een testbeeld (Ziggo bijv.) kijken wanneer er een dubbel randje ontstaat naast een lijn of een letter. Dat is de grens ongeveer.

De grens wordt ook een beetje bepaald door je kijkafstand: zit je er verder vanaf, dan kan je wellicht tot sharpness 25 gaan voordat je wat nare effecten ziet. Zit je dichterbij (2 meter ofzo), dan zou ik tot maximaal 17 gaan omdat een overscherpt beeld te hard/kunstmatig wordt.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Laatst online: 06-09 13:05

Alleen punt 1 kan ik mij in vinden. Gewone TV ziet er niet indrukwekkend uit, maar je mag ook niet van de TV verwachten dat hij iets wat sowieso al crap is, mooi maakt. 1080p Netflix daarentegen ziet er wel goed uit. Voor gaming gebruik ik een andere HDR setting (een getweakte 'Standaard') en dat is werkelijk prachtig (Xbox One X). Geen last van inputlag als je geen game gebruikt. En ik ben verbaasd over hoe goed de Magic Remote zijn werk doet, zelfs als je scheef voor de TV zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmy J. op 12-02-2018 12:52 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
[...]

Goed om te weten, zou het ook andersom verwachten. Ach, het beeld met de enhancers blijkbaar op on was ook prima. De impact is denk ik heel beperkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Is het mogelijk om de Guide van de magic remote (voor de 65C7) in te stellen zodat deze de guide van de decoder (Humax) toont, ipv de guid van de tv. Die dus altijd leeg is omdat ik geen CI+ module heb?

Als ik dit volg: https://gtrusted.com/how-...-box-from-your-lg-oled-tv
zal ik eigenlijk wel de guide moeten zien van de humax. Maar dat is dus niet het geval, want ik kreeg die "service selector"-optie helemaal niet :/

En kan ik ergens de functies van de magic remote meer instellen? Bv om de media/menu van de humax te tonen met een knop? Nu moet ik toch steeds een tweede afstandsbediening erbij pakken om dingen te regelen. Zeer vervelend..

[ Voor 24% gewijzigd door kmf op 12-02-2018 13:54 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 26-09 14:24

Rub3s

+3 , omdat het kan

tv occasionally ignores remote commands: Bij mij negeert ie idd soms de remote commands, of zit er een enorme vertraging op van 5-10 seconden (bij zoiets simpels als volume wijzigen).

LG B6v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

rohit schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:14:
[...]

hmm raar tja ik heb een duits model maar als ik hem laat zoeken op nieuwe updates dan vind hij niks.. 5.30 dacht ik dat ik nu heb.. Als ik op de site kijk zie ik ook maar 1 update in 2017. Welke versie heb jij dan?

Ja hij springt dan alleen die ene setting... echt supervreemd, en dat op verschillende HDMI inputs. Maar het vaakst op de Ziggo input.
Ah op de B6V is al tijdje 05.30.03 uit. Deze had ik dus toen ik em nog had er ook opstaan. Daarvoor kan ik me nog 2 of 3 andere firmware updates herinneren, dus lijkt erop dat de B6V wat meer updates heeft gekregen dan de B6D of jij hebt er wat overgeslagen (LG heeft trouwens niet alle firmwares chronologisch of uberhaupt op hun site staan. Soms verwijderen ze ineens (willekeurig) een firmware maar laten ze een oudere samen met de nieuwste staan)

Wat betreft de Black Level op de HDMI inputs; hoe staat alles ingesteld?
Black Level heeft 3 settings (niet altijd alledrie beschikbaar tho): High, Low en Auto.
High zal alleen (juist) werken als je ook echt een volledige RGB signaal (4:4:4) over je HDMI knalt én dan niet vergeet Ultra HD Deep Color aan te zetten.
Met de Ziggo input zou ik em gewoon op Low of Auto laten en Ultra HD Deep Colour uit, aangezien het toch allemaal video content is (en dus ook niet voor 4:4:4 bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Yellowneck schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:51:
[...]
Ah op de B6V is al tijdje 05.30.03 uit. Deze had ik dus toen ik em nog had er ook opstaan. Daarvoor kan ik me nog 2 of 3 andere firmware updates herinneren, dus lijkt erop dat de B6V wat meer updates heeft gekregen dan de B6D of jij hebt er wat overgeslagen (LG heeft trouwens niet alle firmwares chronologisch of uberhaupt op hun site staan. Soms verwijderen ze ineens (willekeurig) een firmware maar laten ze een oudere samen met de nieuwste staan)

Wat betreft de Black Level op de HDMI inputs; hoe staat alles ingesteld?
Black Level heeft 3 settings (niet altijd alledrie beschikbaar tho): High, Low en Auto.
High zal alleen (juist) werken als je ook echt een volledige RGB signaal (4:4:4) over je HDMI knalt én dan niet vergeet Ultra HD Deep Color aan te zetten.
Met de Ziggo input zou ik em gewoon op Low of Auto laten en Ultra HD Deep Colour uit, aangezien het toch allemaal video content is (en dus ook niet voor 4:4:4 bedoeld)
Geen idee, de b6d of v zijn bijna gelijkwaardig en qua updates liepen ze meestal ook gelijk maarja haha.

zal ultra hd deep colour eens uitzetten als jij zegt dat het toch geen toegevoegde waarde is op de ziggo input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Moris schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Ik heb mijn decorder op 720p staan, wat door de LG beter wordt verwerkt.
Voor de rest is het spelen naar smaak met de settings Truemotion ed.
Oei op 720p maar ? Dat toont zich niet zo goed op een 4K HDR OLED? Toch beter 1080i kiezen op de Telenet decoder?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is er een knop op de remote om snel op je tv te zien wat het input signaal + details is? Dit mis ik een beetje...
Ik zie alleen de bronnaam linksboven, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Nyarlathotep schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:04:
Is er een knop op de remote om snel op je tv te zien wat het input signaal + details is? Dit mis ik een beetje...
Ik zie alleen de bronnaam linksboven, verder niets.
Door te klikken links boven op de bron krijg je meer details te zien. Zo zie je bij zenders de uitzending informatie via de interne tuner. Of bij HDMI bronnen de resolutie en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
spietie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:58:
[...]
Oei op 720p maar ? Dat toont zich niet zo goed op een 4K HDR OLED? Toch beter 1080i kiezen op de Telenet decoder?
Je zal bij een signaal van 720p >> 4K minder last hebben van judder, ed. dan bij 1080i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rub3s schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:14:
[...]

tv occasionally ignores remote commands: Bij mij negeert ie idd soms de remote commands, of zit er een enorme vertraging op van 5-10 seconden (bij zoiets simpels als volume wijzigen).

LG B6v
Weird, heb ik in 1,5 jaar nog geen ėėn keer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb wel last van iets anders: Wegvallend beeld en geluid. Meestal een fractie van een seconde. Dit gebeurt voornamelijk bij het kijken van films en series vanaf mijn htpc. Bij gewoon browsen heb ik geen last... Of in ieder geval veel minder.

Dit lijkt op een HDMI handshake issue?

Ik heb in mijn setup alléén een nieuwe tv. Ik gebruik nog dezelfde HDMI kabels en bij mijn oude LCD tv heb ik nooit last gehad.
Omdat ik toch langzaamaan aan het upgraden ben naar een volledige 4K stup, heb ik vast nieuwe HDMI kabels besteld bij ruconnected. Hopelijk lost dit mij issue op.

Zijn er meer mensen hier die hetzelfde issue hebben (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nyarlathotep schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:34:
Ik heb wel last van iets anders: Wegvallend beeld en geluid. Meestal een fractie van een seconde. Dit gebeurt voornamelijk bij het kijken van films en series vanaf mijn htpc. Bij gewoon browsen heb ik geen last... Of in ieder geval veel minder.

Dit lijkt op een HDMI handshake issue?

Ik heb in mijn setup alléén een nieuwe tv. Ik gebruik nog dezelfde HDMI kabels en bij mijn oude LCD tv heb ik nooit last gehad.
Omdat ik toch langzaamaan aan het upgraden ben naar een volledige 4K stup, heb ik vast nieuwe HDMI kabels besteld bij ruconnected. Hopelijk lost dit mij issue op.

Zijn er meer mensen hier die hetzelfde issue hebben (gehad)?
Andere kabel zal dit waarschijnlijk wel oplossen. Ik zou ook HDMI Deep Colour uitschakelen en kijken of dat invloed heeft (mocht je dat aan hebben gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Puck schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:36:
[...]

Andere kabel zal dit waarschijnlijk wel oplossen. Ik zou ook HDMI Deep Colour uitschakelen en kijken of dat invloed heeft (mocht je dat aan hebben gezet).
Die optie zie ik niet... Mijn nuc (htpc) beschikt ook over slechts een hdmi 1.4 poort. Geen HDR dus.
Morgen krijg ik de nieuwe kabels binnen en dan zie ik het vanzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnixB.
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:38
pwh53 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:42:
[...]

mapje maken LG_DTV en daar het bestand in plaatsen,normaal herkent de tv dit mapje
Misschien domme vraag, maar waar vind ik het bestandje zelf? Dat moet toch in die post van Sonoftumble staan op AVforums?

152m2 2-onder-1-kap 2016 | Quatt en Atag I32S met NIBE PCU-R120 | T6 | 6000Wp | HR++, spouw-, dak- en muurisolatie | Vloerverwarming bgg en radiatoren op 1ste en 2e etage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:22

BCGraaf

BC

MarnixB. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:53:
[...]

Misschien domme vraag, maar waar vind ik het bestandje zelf? Dat moet toch in die post van Sonoftumble staan op AVforums?
staat in de link in de post van HellStorm666
pwh53 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:42:
[...]

[...]

De tv herkend het bestandje nog steeds niet. Verschillende usb sticks geprobeerd via een macOS en via Windows geprobeerd maar geen succes. Mocht iemand het wel lukken hoor ik het graag.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien er zoveel vragen over kalibratie komen, zowel over de instellingen, als over het nut van deze van een andere tv over te nemen, is het misschien een goed idee om hier tot een gezamenlijk instelling te komen. Natuurlijk zullen er verschillende meningen zijn, maar dan zou er goed onderbouwd kunnen worden, waarom je voor de ene of juist de andere instelling kan kiezen. Ikzelf mis de technische achtergrond om die dingen te onderbouwen, maar volg de discussie hier met grote interesse en lees / volg ook wel dingen van rtings en Vincent Teoh. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over wat ik zie, maar wellicht kan het nog beter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Jorgen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:38:
Aangezien er zoveel vragen over kalibratie komen, zowel over de instellingen, als over het nut van deze van een andere tv over te nemen, is het misschien een goed idee om hier tot een gezamenlijk instelling te komen. Natuurlijk zullen er verschillende meningen zijn, maar dan zou er goed onderbouwd kunnen worden, waarom je voor de ene of juist de andere instelling kan kiezen. Ikzelf mis de technische achtergrond om die dingen te onderbouwen, maar volg de discussie hier met grote interesse en lees / volg ook wel dingen van rtings en Vincent Teoh. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over wat ik zie, maar wellicht kan het nog beter ;)
Ik dacht dat dit al in de OP stond, maar na even gekeken te hebben blijkt dat in het andere Oled topic te staan. Hier dus:

OLED televisies

Wellicht dat dit samen gevoegd kan worden met de OP van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bij mij verschijnen er helemaal geen nieuwe programma's meer in de NPO app. Afgelopen week werden het er steeds minder.

Wel had ik eergisteren een melding in de LG store over extra rechten ofzo, deze helaas weggeklikt maar kan deze melding nu ook nergens meer terugvinden.

Ik heb de E6.

Op mijn smartphone kan ik wel alles terugkijken.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
BMTN schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:46:
Bij mij verschijnen er helemaal geen nieuwe programma's meer in de NPO app. Afgelopen week werden het er steeds minder.

Wel had ik eergisteren een melding in de LG store over extra rechten ofzo, deze helaas weggeklikt maar kan deze melding nu ook nergens meer terugvinden.

Ik heb de E6.

Op mijn smartphone kan ik wel alles terugkijken.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Volgens mij is die NPO app dood, ik zie er ook bijna niks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Ik gebruik hem bijna nooit, maar kan me herinneren dat er een waarschuwing kwam dat de npo app vervangen ging worden. Misschien is dat nu het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Fijn weer van de NPO. Een app alvast af laten sterven terwijl er geen vervanger is. Gelukkig kan ik nog via de interne browser van mijn C7V NPO programma's bekijken.
Pagina: 1 ... 85 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.