|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Kun je me ook vertellen welke film het niet doet? (mag ook via PM)PCJR schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:55:
[...]
Direct stream staat niet op de server aan maar op de tv. En Afspelen zonder transcoding kan ik niet vinden op de server momenteel![]()
Onder instellingen - server - transcoder, staat geen optie zoals deze.
Dan kan ik even testen of hij hier wel werkt.
PCJR schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:55:
[...]
Direct stream staat niet op de server aan maar op de tv. En Afspelen zonder transcoding kan ik niet vinden op de server momenteel![]()
Onder instellingen - server - transcoder, staat geen optie zoals deze.
Ah, hier dus
Alle 2 de vinkjes staan aan, bij direct stream en bij afspelen zonder transcodering.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
MU-MIMO uitzetten in de Netgear R7800 router heeft dit opgelost. Misschien helpt het iemand.
Ik ben echt optieloos. Alles staat netjes, op mijn versterker staat Control, HDI control en ARC aan. Staat ook netjes bij input TV dat ARC de juiste input is. Op de TV staat hij op Audio-Out (optisch/HDMI ARC), Digitaal geluid uit op Auto en Simplink aan. Hoe ik ook speel met deze instellingen geen geluid meer.
EDIT: gaat overigens om een LG OLED55C7.
EDIT2: en zonder enige wijziging werkt hij weer..

EDIT3: en hij doet het niet meer.. dan ga je echt twijfelen aan iets van een kabel, maar deze is nieuw.
[ Voor 12% gewijzigd door WaSteiL op 04-02-2018 18:48 ]
Ik heb met mijn nieuwe OLED65C7V nu het probleem dat ik zwarte balken heb aan de linker en rechterkant als ik content afspeel.
Met mijn oude full hd lcd tv had ik hier geen last van...
Ik ben al door de settings gelopen middels de Rtings website. de HDMI2 input heb ik op PC gezet.
Als ik 24p content afspeel, dan schakelt het display automatisch om naar 24p. Ik zie dan wel dat er ook zwarte balken langs de desktop zitten.
Ik krijg ze maar niet weg... Weet iemand hier welke setting ik kan wijzigen?
SDR Oled Light stond op 80 en HDR op 50. Allebei heb ik nu op 100 gezet en het verschil is kleiner. Met power saving uit is het verschil kleiner.Puck schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:05:
[...]
Hoe hoog staat OLED Light voor SDR? Als deze heel hoog staat dan is het logisch dat HDR wat donkerder in zijn geheel overkomt.
Kwam er ook achter dat The Crown geen HDR is. Er is weinig verschil tussen SDR en HDR op Netflix. Het beeld van de setupbox is wel helderder. Ik gebruik het cinema profiel op alle inputs.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Kan je sowieso aanraden HDR op 100 te zetten, DV op 50 en SDR ergens rond de 50 (afhankelijk van persoonlijke voorkeur en omgevingslicht).Spockz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:01:
[...]
SDR Oled Light stond op 80 en HDR op 50. Allebei heb ik nu op 100 gezet en het verschil is kleiner. Met power saving uit is het verschil kleiner.
Kwam er ook achter dat The Crown geen HDR is. Er is weinig verschil tussen SDR en HDR op Netflix. Het beeld van de setupbox is wel helderder. Ik gebruik het cinema profiel op alle inputs.
Arrived anxious, left bored
En als je gewoon de desktop open hebt of iets afspeelt met vlc player, heb je dan geen zwarte balken ?Nyarlathotep schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:36:
Zijn er hier mensen die MPC-HC + MadVR gebruiken vanaf een HTPC?
Ik heb met mijn nieuwe OLED65C7V nu het probleem dat ik zwarte balken heb aan de linker en rechterkant als ik content afspeel.
Ik ben al door de settings gelopen middels de Rtings website. de HDMI2 input heb ik op PC gezet.
Als ik 24p content afspeel, dan schakelt het display automatisch om naar 24p. Ik zie dan wel dat er ook zwarte balken langs de desktop zitten.
Klopt, dat had ik er bij moeten vermelden. Content afspelen met bijvoorbeeld Windows Media Player gaat wél goed.P.A.T.R.I.C.K schreef op maandag 5 februari 2018 @ 06:05:
[...]
En als je gewoon de desktop open hebt of iets afspeelt met vlc player, heb je dan geen zwarte balken ?
Ik heb dus met het wisselen van mijn oude fhd tv met de nieuwe LG niets veranderd aan de settings.
op hat avsforum ben ik gecallibreerde instellingen tegen gekomen.
Sonoftumble werkt als calibreerder en heeft zijn 65C7 ook gecalibreerd.
En de instellingen heeft ie gedeeld hierzo: http://www.avsforum.com/f...alk-393.html#post55037420
Ik heb ze zelf van het weekend er in gezet.
En inderdaad, de instellingen zijn perfect! (ik heb geen ander meetapparatuur dan mijn ogen
Voor DolbyVision heb je een bestandje die je in kan laden.
Die heb ik op mn drive staan, en kan je hier downloaden: https://drive.google.com/...YiDsyrlyGCnroLY6_tuKb6fSD
Mocht je ze gebruiken, een dankjewel voor sonoftumble is dan wel op z'n plek
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Vreselijk handig dat LG nu 100% identieke panelen kan produceren. Minder fijn voor de calibrators, deze kunnen nu allemaal inpakken na het bekend maken van deze universele calibratie settings.HellStorm666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
En inderdaad, de instellingen zijn perfect! (ik heb geen ander meetapparatuur dan mijn ogen)
Nickname does not reflect reality
ik kijk ook op deze manier en heb het ook wel eens gehadNyarlathotep schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:36:
of laatste (klite) codecpack opnieuw installeren (zit alles in ook madvr),dan staat meestal alles weer goed.
of bij mpc linksboven in beeld,beeldverhouding,pas venster van binnen uit aan.(zo staat het bij mij)
of in madvr ,iets met windowded mode aan of uitvinken.
Heel stom hoor, maar ik heb bij mijn 55C7 gemerkt dat die ARC HDMI poort best 'gevoelig' is. Mijn geluid wil na een x aantal dagen ook wel eens wegvallen, maar dan is het een kwestie van de HDMI kabel weer even aandrukken en alles is weer goed. Komt waarschijnlijk ook omdat die poorten zo dicht op de rand zitten en ze dus gelijk met een flinke bocht wegdraaien van de poort. Dus ik zou zeggen, druk 'm eens aan en kijk of dat het oplost.WaSteiL schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:02:
Heel erg vaag. Sinds gisteren in 1 keer problemen met ARC naar mijn Pioneer SC-LX59. Gisteren uiteindelijk opgelost door zowel TV als versterker naar fabriekinstellingen te zetten. Vanochtend zet het allemaal weer aan en doet wederom niets meer. Nu weer alles gereset, krijg het nog steeds niet werkend. Terwijl hij het constant gewoon gedaan heeft.
Ik ben echt optieloos. Alles staat netjes, op mijn versterker staat Control, HDI control en ARC aan. Staat ook netjes bij input TV dat ARC de juiste input is. Op de TV staat hij op Audio-Out (optisch/HDMI ARC), Digitaal geluid uit op Auto en Simplink aan. Hoe ik ook speel met deze instellingen geen geluid meer.
EDIT2: en zonder enige wijziging werkt hij weer..![]()
EDIT3: en hij doet het niet meer.. dan ga je echt twijfelen aan iets van een kabel, maar deze is nieuw.
Heb je gelet op de volgorde van aanzetten ivm HDMI handshaking issues?WaSteiL schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:02:
Heel erg vaag. Sinds gisteren in 1 keer problemen met ARC naar mijn Pioneer SC-LX59. Gisteren uiteindelijk opgelost door zowel TV als versterker naar fabriekinstellingen te zetten. Vanochtend zet het allemaal weer aan en doet wederom niets meer. Nu weer alles gereset, krijg het nog steeds niet werkend. Terwijl hij het constant gewoon gedaan heeft.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Probeer anders eens die snel opstart feature op de tv uit te schakelen. Ik ben alleen even vergeten hoe deze heet.WaSteiL schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:02:
Dit loste bij mij ook wifi connectie issues op.
Het is geen codec issue, want in mijn setup is alleen de tv veranderd.pwh53 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:02:
[...]
ik kijk ook op deze manier en heb het ook wel eens gehad
of laatste (klite) codecpack opnieuw installeren (zit alles in ook madvr),dan staat meestal alles weer goed.
of bij mpc linksboven in beeld,beeldverhouding,pas venster van binnen uit aan.(zo staat het bij mij)
of in madvr ,iets met windowded mode aan of uitvinken.
Die beeldverhouding setting had ik ook al geprobeerd. Ik heb al wat tips geprobeerd van diverse websites.
Ik dekn dat ik nog eens wat verder moet kijken in MadVR.
Het gekke is: Als ik via beeldscherminstellingen (Intel HD5000 graphics) 24Hz selecteer, dan blijven de beeldverhoudingen goed. Het zit dus echt in MPC-HC en/of MadVR.
in madvr general settings,enable automatic fullscreen exclusive mode uitgevinkt ?Nyarlathotep schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:02:
[...]
Het is geen codec issue, want in mijn setup is alleen de tv veranderd.
Die beeldverhouding setting had ik ook al geprobeerd. Ik heb al wat tips geprobeerd van diverse websites.
Het gekke is: Als ik via beeldscherminstellingen (Intel HD5000 graphics) 24Hz selecteer, dan blijven de beeldverhoudingen goed. Het zit dus echt in MPC-HC en/of MadVR.
De eerste ervaringen met het scherm zijn uitermate positief. In de tien jaar met mijn oude tv is er wel erg veel veranderd.
Smart-tv is een belangrijke, en eigenlijk was ik er altijd op tegen. Maar het voegt wel degelijk wat toe. En die smart remote met de muisaanwijzer is erg prettig!
Ik ben er alleen wel achter gekomen dat ik nu meer componenten mijn mijn setup moet upgraden
Mijn versterker bijvoorbeeld heeft wél 4K passthrough, maar slechts HDMI1.4a poorten. HDR is dus niet mogelijk...
Met een 4K blu-ray speler met twee HDMI uitgangen is dit te omzeilen (1x HDMI naar versterker voor alleen audio, andere kabel naar de tv voor beeld).
Maar mijn HTPC (Intel NUC met óók slechts HDMI1.4) voldoet ook niet. De hoogste schermmodus die wordt ondersteund is 4K@30Hz. En dat ziet er niet uit...
Dus mijn computer desktop staat op 1920x1080, maar dan wel op 120Hz en dat kijkt al zeer fijn
Natuurlijk tegen het nut van een Receiver in, maar de TV heeft zelf ook 4 HDMI poorten, dus je kan ook de 4K hardware rechtstreeks aansluiten en dan via ARC/Optical naar je receiver sturen toch?Nyarlathotep schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:06:
Ik duik vanavond weer de settings in! Het gaat vast goedkomen.
De eerste ervaringen met het scherm zijn uitermate positief. In de tien jaar met mijn oude tv is er wel erg veel veranderd.
Smart-tv is een belangrijke, en eigenlijk was ik er altijd op tegen. Maar het voegt wel degelijk wat toe. En die smart remote met de muisaanwijzer is erg prettig!
Ik ben er alleen wel achter gekomen dat ik nu meer componenten mijn mijn setup moet upgraden![]()
Mijn versterker bijvoorbeeld heeft wél 4K passthrough, maar slechts HDMI1.4a poorten. HDR is dus niet mogelijk...
Met een 4K blu-ray speler met twee HDMI uitgangen is dit te omzeilen (1x HDMI naar versterker voor alleen audio, andere kabel naar de tv voor beeld).
Maar mijn HTPC (Intel NUC met óók slechts HDMI1.4) voldoet ook niet. De hoogste schermmodus die wordt ondersteund is 4K@30Hz. En dat ziet er niet uit...
Dus mijn computer desktop staat op 1920x1080, maar dan wel op 120Hz en dat kijkt al zeer fijn
(Dan werkt bij mij HDMI CEC ook beter meteen..)
Ook hierom gebruik ik Optical ipv ARC, die werkt bij mij gewoon stabiel, terwijl ARC niet zo stabiel was.WaSteiL schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:02:
[ Voor 29% gewijzigd door Barryvdh op 05-02-2018 15:11 ]
Maar het grote nadeel van zowel ARC als Optical is dat deze geen HD audio formaten ondersteunen. En dat is zonde, want ik kijk mijn films uitsluitend met HD geluid...Barryvdh schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:09:
[...]
Natuurlijk tegen het nut van een Receiver in, maar de TV heeft zelf ook 4 HDMI poorten, dus je kan ook de 4K hardware rechtstreeks aansluiten en dan via ARC/Optical naar je receiver sturen toch?
(Dan werkt bij mij HDMI CEC ook beter meteen..)
[...]
Ook hierom gebruik ik Optical ipv ARC, die werkt bij mij gewoon stabiel, terwijl ARC niet zo stabiel was.
Bedankt!HellStorm666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
Voor een ieder met een 65C7,
En de instellingen heeft ie gedeeld hierzo: http://www.avsforum.com/f...alk-393.html#post55037420
En inderdaad, de instellingen zijn perfect! (ik heb geen ander meetapparatuur dan mijn ogen)
Die heb ik op mn drive staan, en kan je hier downloaden: https://drive.google.com/...YiDsyrlyGCnroLY6_tuKb6fSD
hoe laad je dat bestandje juist in op je tv dan voor DV? Veel verbetering bij bijv de settings van avforums?
SPiET
Kan je deze instellingen ook gebruiken voor het B6 model?HellStorm666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
Toch klinkt dit wel degelijk als GPU driver instellingen. Zwarte balken (met name in games, maar dat terzijde) liggen bij mij iig altijd aan de driver (AMD).Nyarlathotep schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:02:
[...]
Het is geen codec issue, want in mijn setup is alleen de tv veranderd.
Heb je 't getest met exact dezelfde instellingen? Ie. MadVR ingesteld op 2160p23 en desktop resolutie 2160p + 23Hz? Werkt het goed op desktop 2160p 24Hz? etc. Loop alle refresh rates op 4K is na in de desktop (of check welke refresh rate MadVR gebruikt --23Hz of 24Hz-- en controleer die desktop refresh rate).
Bit-depth kan daarin ook nog uitmaken vermoed ik, maar dat heb ik zelf niet meegemaakt.
Zorg in ieder geval dat de MadVR en desktop resolutie + refreshrate exact overeenkomen. En zet anders exclusive fullscreen is uit.
---
RE: alle ARC problemen. Ik heb hier ook vaak problemen (geluid vaak even uit en na een seconde weer terug). Heb er al een andere (nieuwe) HDMI kabel voor geprobeerd, maar dat hielp in ieder geval niet. Beiden waren wel cheap-ass Action kabels, dus misschien liggen dit soort dingen aan de kwaliteit van de HDMI kabel?
[ Voor 11% gewijzigd door Morphix op 05-02-2018 16:06 ]
ARC problemen worden veroorzaakt doordat er geen standaarden zijn opgesteld waaraan HDMI CEC moet voldoen. Elke fabrikant giet zijn/haar eigen sausje erover, wat resulteert in instabiele performance tussen apparaten van verschillende merken die via CEC willen communiceren.Morphix schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:04:
[...]
Toch klinkt dit wel degelijk als GPU driver instellingen. Zwarte balken (met name in games, maar dat terzijde) liggen bij mij iig altijd aan de driver (AMD).
Heb je 't getest met exact dezelfde instellingen? Ie. MadVR ingesteld op 2160p23 en desktop resolutie 2160p + 23Hz? Werkt het goed op desktop 2160p 24Hz? etc. Loop alle refresh rates op 4K is na in de desktop (of check welke refresh rate MadVR gebruikt --23Hz of 24Hz-- en controleer die desktop refresh rate).
Bit-depth kan daarin ook nog uitmaken vermoed ik, maar dat heb ik zelf niet meegemaakt.
Zorg in ieder geval dat de MadVR en desktop resolutie + refreshrate exact overeenkomen. En zet anders exclusive fullscreen is uit.
---
RE: alle ARC problemen. Ik heb hier ook vaak problemen (geluid vaak even uit en na een seconde weer terug). Heb er al een andere (nieuwe) HDMI kabel voor geprobeerd, maar dat hielp in ieder geval niet. Beiden waren wel cheap-ass Action kabels, dus misschien liggen dit soort dingen aan de kwaliteit van de HDMI kabel?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Weinig verschil?! Bij the punisher, godless en nu met altered carbon knalt het met HDR van je scherm.Spockz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:01:
[...]
SDR Oled Light stond op 80 en HDR op 50. Allebei heb ik nu op 100 gezet en het verschil is kleiner. Met power saving uit is het verschil kleiner.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Misschien word je hier YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings blij van.Grudgie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:03:
[...]
Kan je deze instellingen ook gebruiken voor het B6 model?
Hulleman schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:24:
[...]
ARC problemen worden veroorzaakt doordat er geen standaarden zijn opgesteld waaraan HDMI CEC moet voldoen. Elke fabrikant giet zijn/haar eigen sausje erover, wat resulteert in instabiele performance tussen apparaten van verschillende merken die via CEC willen communiceren.

Netflix (en Youtube) zijn wat mij betreft namelijk erg fijne ingebouwde apps, maar geluid dat er af en toe uitvliegt is dan toch wel een tegenvaller.
Op welke pagina? Als ik op dr link klik begint die op pagina 1 van de 2000HellStorm666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Pagina 393 post #11773 of 21135Amaze86 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:57:
[...]
Op welke pagina? Als ik op dr link klik begint die op pagina 1 van de 2000
CEC, dus arc, vind ik daarom een heel kansloos principe.Morphix schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:37:
[...]
Met andere woorden: er is geen oplossing?
Netflix (en Youtube) zijn wat mij betreft namelijk erg fijne ingebouwde apps, maar geluid dat er af en toe uitvliegt is dan toch wel een tegenvaller.
Bij mij merkte ik dat via arc niet alle instellingen in de receiver gelijk stonden aan de instellingen die ik normaal heb aan staan. Vooral audyssey instellingen waren anders, waardoor het allemaal maar vreemd klonk. Dit aangepast en dan js het prima, zij het dat op willekeurige momenten het geluid via arc wegvalt en niet zomaar weer aan te krijgen is. Daarom kijk ik netflix via een nvidia shield (externe bron)
Thx gevonden, morgen is uitproberen op me E7.Zal denk niet veel verschillen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sinds vandaag eindelijk voor elkaar gekregen om ARC werkend te krijgen, tussen de E7 en ST5000. HDMI kabel bleek defect en de oorzaak, een andere, identieke kabel werkt wel!alwinus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:59:
[...]
Mijn C7 stuurt wel degelijk ATMOS over ARC. Bijvoorbeeld de film Okja geeft op mijn ST5000 netjes Dolby Atmos weer. Op de TV misschien ff Dolby Digital + forceren?
Het enige wat nog niet werkt is Atmos. Heb je misschien tips om dit werkend te krijgen? Ik heb een 4K Netflix abo en er staat bij de tv speakers Atmos en Vision bij de Punisher, maar zodra ik ARC selecteer verdwijnt Atmos. Wat ook bij veel andere series lijkt te verdwijnen is 5.1. Krijg ik dan met de Netflix tv app alleen maar 2.1 geluid? Beetje zonde indien dit echt zo is, het klinkt overigens fantastisch!
Het slaat eigenlijk nergens op, de tv speakers kunnen geen Atmos laten horen en de soundbar wel, maar dit lijkt niet te worden ondersteund

Atmos word niet ondersteund via HDMI ARCNostordici schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:56:
[...]
Sinds vandaag eindelijk voor elkaar gekregen om ARC werkend te krijgen, tussen de E7 en ST5000. HDMI kabel bleek defect en de oorzaak, een andere, identieke kabel werkt wel!
Het enige wat nog niet werkt is Atmos. Heb je misschien tips om dit werkend te krijgen? Ik heb een 4K Netflix abo en er staat bij de tv speakers Atmos en Vision bij de Punisher, maar zodra ik ARC selecteer verdwijnt Atmos. Wat ook bij veel andere series lijkt te verdwijnen is 5.1. Krijg ik dan met de Netflix tv app alleen maar 2.1 geluid? Beetje zonde indien dit echt zo is, het klinkt overigens fantastisch!
Het slaat eigenlijk nergens op, de tv speakers kunnen geen Atmos laten horen en de soundbar wel, maar dit lijkt niet te worden ondersteund
SPiET
Hmm hoe doet Alwinus het dan met zijn C7?
Kijk ik via de AVR,(Denon X3300W) dan is het enkel DV en geen Atmos . Atmos word dan omgezet naar DD+.
SPiET
/i/2001843901.jpeg?f=imagegallery)
Wil er iemand een LG 55 inch E7 oled tv overkopen?
Dat zijn series die ik nog niet heb bekeken. Star Trek Discovery vind ik vooral hele donkere en hele heldere stukken hebben maar weinig in het midden. Vond het effect sterk overdreven en weinig toevoegen. Bij Chef’s Table is vooral het grote kleurcontrast erg mooi.Hulleman schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:25:
[...]
Weinig verschil?! Bij the punisher, godless en nu met altered carbon knalt het met HDR van je scherm.
Ik vind het beeld van de tv erg mooi hoor, dat is het niet. Had alleen gehoopt dat ze bij HDR films/series HDR zouden gebruiken om over het hele bereik meer contrast te pakken ipv alles naar de donkerste en lichte kanten te trekken!
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Ik heb mijn tv voor een raam staan, dus als deze betaalbaar zou zijn, koop ik hem direct.Joosie200 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:57:
nieuws: LG onthult transparante 55"-oledtelevisie
[afbeelding]
Wil er iemand een LG 55 inch E7 oled tv overkopen?
Moet LG wel nog even OLEd fixen zodat direct zonlicht je panaal niet om zeep helpt.
Dus dan blijft de vraag voor wie is deze TV, alleen voor mensen die halverwege hun kamer de OLED tv hebben staan zonder direct zonlicht ?
Ik heb het Netflix 4k HDR pakket .................. en ik denk de hele tijd .............. SHIT kon in Vision HDR maar uitzetten of op gamma 2.2 |:)Spockz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:30:
[...]
Dat zijn series die ik nog niet heb bekeken. Star Trek Discovery vind ik vooral hele donkere en hele heldere stukken hebben maar weinig in het midden. Vond het effect sterk overdreven en weinig toevoegen. Bij Chef’s Table is vooral het grote kleurcontrast erg mooi.
Ik vind het beeld van de tv erg mooi hoor, dat is het niet. Had alleen gehoopt dat ze bij HDR films/series HDR zouden gebruiken om over het hele bereik meer contrast te pakken ipv alles naar de donkerste en lichte kanten te trekken!
Het is echt niet mijn ding, ik ben en ik blijf toch echt een gamma 2.2 kijker, geef mij maar lekker alle shaduw details ook al krijg je hier camera ruis en mpeg ruis voor terug. Ik wil ook de schaduws in de andere schaduws of indirecte schaduws van zonlicht zien.
Mijn kijkervaring is met Vision op netflix:
Black Mirror (seizoen 4)
Strangers Things (seizoen 2)
StarTrek
Altered Carbon
Marco Polo
The AO
Normaal HDR materiaal via een USB stick heb ik er minder last van.
- Sharpness & Overscan.mp4 (LG oled heeft een pixel shift optie die aan moet staan (4 pixels breed), dus de buitenste witte lijn is aan 1 of 2 zijkanten niet zichtbaar, weet je meteen waarom scanning op ja moet staan, anders zie je dus maar 97,5 van je scherm, je moet dus een donker blauw, normaal blauw en licht blauw buitenste balk zien).
- 0% Black.mp4 (voor instellen van helderheid, begin op 55 en zap dan omlaag, het scherm moet pikzwart zijn, in een verduisterde kamer FFS, meestal 50-51-52)
- Black Clipping.mp4 (voor instellen van helderheid optie 2.)
- NearBlack16-27.mp4 (voor checken schaduw detail, lees:
http://www.avsforum.com/f...etail-3.html#post46798617)
- Color Steps.mp4 (voor checken schaduw detail in de 6 basis kleuren, check of je verschil ziet tussen vak 16 zwart en de vakjes ernaast)
- Color Clipping.mp4 (minimaal zichtbaar 219-243)
- White Clipping.mp4 (230-234 of hoger)(voor hoger moet je je contrast lager zetten)
- 1%, 2%, 3% Black.mp4 (uniformiteit paneel checken)
- 100% Red, Green, Blue, Yellow, Cyan, Magenta.mp4 (uniformiteit paneel checken)
Ik heb mijn gamma op 2.2 staan bij voorkeur (ook in verdonkerde kamer), ik ben het eens met...(zie link).... maar ieder zijn eigen ding natuurlijk:
http://www.avsforum.com/f...crush-vs-2-2-without.html
vergelijk ook eens wat je voorkeur is als het gaat om (gewoon 2 presets gelijk instellen, waarbij maar 1 instelling anders is, heen en weer schakelen is dan simpel om het verschil te zien):
- Kleurbereik: automatische of uitgebreid
- Wit Balans: Warm 2 of Warm 1
- Dynamische contrast: laag of uit
- Rand verbeteren gewoon op aan zetten en doet amper iets en heeft geen negatieve effecten.
https://lifehacker.com/58...ity-in-30-minutes-or-less
http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html
http://w6rz.net/avshd709/MP4-2c.7z
http://w6rz.net/
mijn eigen voorkeur voor oled licht in verdonkerde kamer is 45 en in een kamer met een lamp 60 (of nog hoger bij daglicht)
p.s. ik zit op 3.5 meter van 55 inch met witte muren, misschien dat mijn voorkeur daarom uitgaat naar 2.2 gamma ook in een verduisterde kamer. hoe dichter ik op het scherm zit, hoe makkelijker voor mijn ogen ik schaduwdetails kan zien en hoe lager mijn voorkeur is voor het oled lampje.
ik heb geen idee. Werkt gewoon en het zou ook moeten werken zoals ik eerder al in een link heb aangegeven. Altered Carbon op Netflix geeft op mijn ST5000 netjes Dolby Atmos weer.Nostordici schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:09:
[...]
Hmm hoe doet Alwinus het dan met zijn C7?
Ik heb begrepen dat Atmos over de huidige ARC lossy is en niet lossles.
Precies, zo werkt dat ook bij de LG SJ9 bijvoorbeeld, terwijl de Samsung K950 dat weer niet ondersteunt.alwinus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 07:00:
[...]
ik heb geen idee. Werkt gewoon en het zou ook moeten werken zoals ik eerder al in een link heb aangegeven. Altered Carbon op Netflix geeft op mijn ST5000 netjes Dolby Atmos weer.
Ik heb begrepen dat Atmos over de huidige ARC lossy is en niet lossles.
Godless is een mooi voorbeeld van dat het contrast over het gehele bereik wordt vergroot. Altered Carbon is extremer in het boosten van de highlights, maar ik vind dat echt een vet effect.Spockz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:30:
[...]
Dat zijn series die ik nog niet heb bekeken. Star Trek Discovery vind ik vooral hele donkere en hele heldere stukken hebben maar weinig in het midden. Vond het effect sterk overdreven en weinig toevoegen. Bij Chef’s Table is vooral het grote kleurcontrast erg mooi.
https://diversifiedvideosolutions.com/dvs_uhdhdr-10.htmlP.A.T.R.I.C.K schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:10:
[...]
jammer dat er geen materiaal is om HDR te testen, voor zover ik weet ????????
Bij mij speeld hij anders gewoon netjes DD+ met Atmos naar mijn receiver. C7 naar Avr-x2300w. Alle Atmos content op Netflix gaat gewoon netjes via ARC over HDMI naar m'n receiver.spietie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:12:
Ik heb dit ook via de Netflix app, The Punisher gekeken (is DV en Atmos) als je kijkt via de TV Speakers.
Kijk ik via de AVR,(Denon X3300W) dan is het enkel DV en geen Atmos . Atmos word dan omgezet naar DD+.
Heb je wel een Atmos speaker opstelling? Atmos werkt alleen voor 7.1, 5.1.2, 5.1.4 etc. Maar is niet compatible met gewoon 5.1
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Ik ben erg tevreden en tegelijk ook erg kritisch. Al mijn hele leven zit ik constant te tweaken voor de beste beeldinstellingen.
Wat mij opviel is dat het enerzijds heel donker is, maar tegelijkertijd ook weer heel fel. Dit is niet altijd even prettig voor de ogen. Ik heb overigens alle bekende settings (Rtings, avforum en tips hier) geprobeerd, maar kan de sweet spot niet echt vinden. Zeker wat HDR betreft. Gelukkig ben ik zo te lezen niet de enige die dit gevoel heeft. Het is uiteraard wel vele malen beter dan mijn 55W8B die ik al een paar jaartjes had staan. Wat een verademing die zwartwaardes
Ik wil jullie ook vragen even naar mijn scherm te kijken (ik hoop dat de resolutie voldoende is). Ik zie namelijk wat kleurverschil. Aan de andere kant ben ik kleurenblind en een zeikerd tegelijk, dus wellicht is het scherm wel gewoon (voldoende) uniform.

Als de foto niet van voldoende kwaliteit is dan zal ik een nieuwe plaatsen.
Verwijderd
Het ligt blijkbaar toch aan de Intel driver. En dan wel aan de setting 'Maintain Display Ratio'.Morphix schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:04:
[...]
Toch klinkt dit wel degelijk als GPU driver instellingen. Zwarte balken (met name in games, maar dat terzijde) liggen bij mij iig altijd aan de driver (AMD).
---
Dus heb ik weer een profiel aangemaakt dat wordt getriggered bij het starten van MPC-HC. Een hoop gepruts, want die feauture werkt niet echt lekker in die driver (ja, ik heb de laatste versie).
Maar in ieder geval heb ik nu geen zwarte balken meer
Ik kan niet veel zien op die foto, wat is dat, 50% grijs ?Frenkovic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:54:
Ik wil jullie ook vragen even naar mijn scherm te kijken (ik hoop dat de resolutie voldoende is). Ik zie namelijk wat kleurverschil. Aan de andere kant ben ik kleurenblind en een zeikerd tegelijk, dus wellicht is het scherm wel gewoon (voldoende) uniform.
[afbeelding]
Als de foto niet van voldoende kwaliteit is dan zal ik een nieuwe plaatsen.
Dit is normaal voor een oled: https://www.google.nl/search?q=oled+banding&tbm=isch
Maak maar eens een foto met 3% grijs en 100% in de 6 kleuren.
Ik heb al heel wat oled schermen gezien in het echt, en jouw foto is daarmee vergeleken optimaal scherm, meeste zouden er blij mee zijn
Ik zie zelf een gele balk bovenin. Links boven heel miniem en het wordt steeds sterker naar rechtsboven. Mijn vriendin zag het ook, zonder dat ik haar op voorhand vertelde wat ik zag namelijkP.A.T.R.I.C.K schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:27:
[...]
Ik kan niet veel zien op die foto, wat is dat, 50% grijs ?
Dit is normaal voor een oled: https://www.google.nl/search?q=oled+banding&tbm=isch
Maak maar eens een foto met 3% grijs en 100% in de 6 kleuren.
Ik heb al heel wat oled schermen gezien in het echt, en jouw foto is daarmee vergeleken optimaal scherm, meeste zouden er blij mee zijnKijk nog maar eens als hij 1000 uur heeft aangestaan dan is het een picasso

Als je setup Atmos ondersteund, zou het op deze manier sowieso moeten werken:spietie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:12:
Ik heb dit ook via de Netflix app, The Punisher gekeken (is DV en Atmos) als je kijkt via de TV Speakers.
1. Zet LG TV geluid op Interne TV speakers
2. Start Atmos content
3. Zet LG TV geluid op extern / receiver / AVR (weet uit m'n hoofd niet)
4. Nu heb je Atmos over ARC op je receiver
Daarom de fotos met 100% kleurFrenkovic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:36:
[...]
Ik zie zelf een gele balk bovenin. Links boven heel miniem en het wordt steeds sterker naar rechtsboven. Mijn vriendin zag het ook, zonder dat ik haar op voorhand vertelde wat ik zag namelijk
Maar dan nog is dan normaal bij oled panelen en die lijnen vakken verschuiven/veranderen als het paneel ouder word.
Ahzo hier ook DD+ naar een denon avr-x3300w.BarryS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:34:
[...]
Bij mij speeld hij anders gewoon netjes DD+ met Atmos naar mijn receiver. C7 naar Avr-x2300w. Alle Atmos content op Netflix gaat gewoon netjes via ARC over HDMI naar m'n receiver.
Heb je wel een Atmos speaker opstelling? Atmos werkt alleen voor 7.1, 5.1.2, 5.1.4 etc. Maar is niet compatible met gewoon 5.1
Maar wel gewoon 5.1 dus geen Atmos dan in de DD+ codering? Je moet er dan nog een extra sub bij plaatsen?
SPiET
Atmos zit in de DD+ stream dus je receiver ontvangt het wel maar decodeert het niet omdat je geen atmos speaker opstelling hebt. Om Atmos te laten werken moet je overhead speakers hebben. Aan het plafond zeg maar. A.B.C is:spietie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:44:
[...]
Ahzo hier ook DD+ naar een denon avr-x3300w.
Maar wel gewoon 5.1 dus geen Atmos dan in de DD+ codering? Je moet er dan nog een extra sub bij plaatsen?
A speakers
B subs
C speakers overhead (plafond of front height)
Atmos soundtrek wordt ook gebruikt om 5.1 op een 7.1 opstelling weer te geven.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Wil dat eerst nog afwachten zodat ik kan bepalen of ik de C7 of C8 ga kopen
[ Voor 47% gewijzigd door markiess op 06-02-2018 12:24 ]
Trouwensn nog een vraagje.HellStorm666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
-Voor DV moet je het bestand inladen onder preset "cinema user". Moet je dan altijd die preset gebruiken bij t bekijken van DV content? Want tv gaat automatisch over toch naar DV preset?
- Voor HDR content gebruikt ie Technicolor expert dus altijd deze preset gebruiken dus als je iets in HDR non DV bekijkt?
SPiET
AH ok bedankt!BarryS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:02:
[...]
Atmos zit in de DD+ stream dus je receiver ontvangt het wel maar decodeert het niet omdat je geen atmos speaker opstelling hebt. Om Atmos te laten werken moet je overhead speakers hebben. Aan het plafond zeg maar. A.B.C is:
A speakers
B subs
C speakers overhead (plafond of front height)
Atmos soundtrek wordt ook gebruikt om 5.1 op een 7.1 opstelling weer te geven.
Ik heb wel de KEF T205. Heel platte speakers. Deze gaan blijkbaar ook heel goed voor atmos ceiling speakers maja dan zijn er opnieuw kabels die op de plafond lopen
[ Voor 12% gewijzigd door spietie op 06-02-2018 12:32 ]
SPiET
De TV heeft 3 standen, waar ie automatisch naar toe schakelt.spietie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:25:
[...]
Trouwensn nog een vraagje.
-Voor DV moet je het bestand inladen onder preset "cinema user". Moet je dan altijd die preset gebruiken bij t bekijken van DV content? Want tv gaat automatisch over toch naar DV preset?
- Voor HDR content gebruikt ie Technicolor expert dus altijd deze preset gebruiken dus als je iets in HDR non DV bekijkt?
SDR (de default)
HDR, schakelt ie heen als de bron HDR bevat
DV, schakelt ie heen als de bron DolbyVision bevat
De instellingen die daar bij horen kan je alleen instellen op het moment dat de bron SDR, HDR of DV is.
Dus om DV in te stellen start je bijv, Netflix "Defenders". Dan zie je rechts bovenin het scherm "Dolby Vision" tevoorschijn komen.
Dan zet je de serie op pauze en start je de configuratie. En als laatste actie kies je "instellen op alle ingangen"
Datzelfde doe je voor HDR, start YT en zoek op 4k hdr demo. Start een video en je ziet HDR rechts bovenin komen. Dan pauzeer je en stel je de instellingen in.
En als laatste kies je "instellen op alle ingangen"
Voor SDR kan je gewoon TV kijken oid. en dan de instellingen kiezen.
Op het moment dat je dan een x DV content kijk, pakt de TV automatisch het DV profiel met de "cinema user" instellingen.
En kijk je SDR beeld, dan kiest ie vanzelf het SDR profiel met de Technicolor instellingen.
Scientia Potentia Est
Ik neem aan dat deze instellingen ook voor de 55C7 zijn te gebruiken?HellStorm666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
Spielerei...
Nee, dan ontploft die! Ik hoop dat je dit bericht nog tijdig leest!el-jorge schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:35:
[...]
Ik neem aan dat deze instellingen ook voor de 55C7 zijn te gebruiken?
Wat mijn "gelig" scherm betreft. Ik zal er maar niet meer op letten en het laten voor wat het is
SPiET
Bij mijn 65B7D (aangekocht november 2017) is het verminderd met de uren dat de TV gespeeld heeft.spietie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:44:
Kan je verticale banding wat doen verminderen of totaal niet? Pixel refresh? Of vermindert dit met de uren dat de TV gespeeld heeft?
In het begin zag ik bijna in elk grijs beeld verticale banding, nu +- 2 maanden later zie ik het enkel nog maar in sommige scenes. Banding is bij mij dus zo goed als weg maar niet volledig. Ik heb nog nooit een manuele pixel refresh of iets anders gedraaid... Maar voor zover ik begrepen heb doet hij dit automatisch wanneer ie uit* (stand-by) staat. Wat bij ons altijd zo is.
PS: Qua gebruik: De televisie staat bij ons gemiddeld 2-3 uur per dag op. (soms wat langer soms wat minder.
Ik hoop dat dit je vraag beantwoord?
De pixel refresh dat jij bedoelt doet ie idd na 4 uur ON als ie naar standby gaat maar je hebt ook zo'n zwaardere optie in je menu. Denk dat je deze dan gebruikt ivm image retentie.
SPiET
Hoe doe ik dat dan als ik voor gamen in HDR andere instellingen wil dan voor een film in HDR?HellStorm666 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:57:
[...]
De TV heeft 3 standen, waar ie automatisch naar toe schakelt.
SDR (de default)
De instellingen die daar bij horen kan je alleen instellen op het moment dat de bron SDR, HDR of DV is.
Dus om DV in te stellen start je bijv, Netflix "Defenders". Dan zie je rechts bovenin het scherm "Dolby Vision" tevoorschijn komen.
Dan zet je de serie op pauze en start je de configuratie. En als laatste actie kies je "instellen op alle ingangen"
Datzelfde doe je voor HDR, start YT en zoek op 4k hdr demo. Start een video en je ziet HDR rechts bovenin komen. Dan pauzeer je en stel je de instellingen in.
Op het moment dat je dan een x DV content kijk, pakt de TV automatisch het DV profiel met de "cinema user" instellingen.
En kijk je SDR beeld, dan kiest ie vanzelf het SDR profiel met de Technicolor instellingen.
Ik kan ook nergens meer vinden hoe ik het input signaal kan checken. 2x de info knop op de afstands oid? Er zit echter geen info knop op. Heb de 55C7
[ Voor 5% gewijzigd door jocd op 06-02-2018 19:29 ]
Vandaag is door de Expert de 55c7v geleverd. Helemaal blij! Voor heel even..
Na een half uur tv te hebben gekeken dacht Ik een inbranding te zien midden op het scherm... En jawel hoor één heel duidelijk Dolby vision logo in het midden. Met tekst en al duidelijk te zien op witte en grijze achtergronden. Via het instart menu aantal uren bekeken 2100u! Ze hebben me gewoon het demomodel uit de winkel geleverd!
Ben om te ploffen natuurlijk! De winkel krijgt van LG namelijk gewoon een nieuwe!
Helaas waren ze al dicht net maar meteen gemaild en morgenvroeg hang ik aan de telefoon! Schandalig vind ik dit!
Edit; de doos erbij gepakt.. Verzendlabel van importeur naar de winkel datum 3-2017 mijn vermoedens lijken te kloppen!
[ Voor 8% gewijzigd door Fuske op 06-02-2018 19:53 ]
Damn wat een drama. Zeker na zo lang geduld te hebben gehad. Aan de hand van het serienummer kan je ook de productiedatum afleiden. Eerste getal is jaar, twee cijfers erna is productiemaand.Fuske schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:52:
Update over mijn omruiling van de b6v.
Na een half uur tv te hebben gekeken dacht Ik een inbranding te zien midden op het scherm... En jawel hoor één heel duidelijk Dolby vision logo in het midden. Met tekst en al duidelijk te zien op witte en grijze achtergronden. Via het instart menu aantal uren bekeken 2100u! Ze hebben me gewoon het demomodel uit de winkel geleverd!
Ben om te ploffen natuurlijk! De winkel krijgt van LG namelijk gewoon een nieuwe!
Helaas waren ze al dicht net maar meteen gemaild en morgenvroeg hang ik aan de telefoon! Schandalig vind ik dit!
Edit; de doos erbij gepakt.. Verzendlabel van importeur naar de winkel datum 3-2017 mijn vermoedens lijken te kloppen!
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Dat is wel heel brutaal. Eerst even tot 10 tellen, dan rustig uitleggen dat dit niet de bedoeling is en dat LG dit ook niet netjes vond. Daarna rustig ontploffen als ze tegenstribbelen...Fuske schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:52:
Aan de andere kant, dit is Expert dus gelukkig redelijk grote keten. Komt vast goed.
[ Voor 3% gewijzigd door WvB22 op 06-02-2018 21:06 ]
Instellingen zijn per bron ook in te stellen.jocd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:28:
[...]
Hoe doe ik dat dan als ik voor gamen in HDR andere instellingen wil dan voor een film in HDR?
Ik kan ook nergens meer vinden hoe ik het input signaal kan checken. 2x de info knop op de afstands oid? Er zit echter geen info knop op. Heb de 55C7
Scientia Potentia Est
welk menu, hoe kom je daar in ?Fuske schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:52:
Via het instart menu aantal uren bekeken 2100u! Ze hebben me gewoon het demomodel uit de winkel geleverd!
edit: gevonden
YouTube: LG TV Display Total Usage Hours ( UTT ) and Hours Reset through Serv...
reset je tv en het is weer 0
[ Voor 46% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 09-02-2018 02:03 ]

En bij jou 16 uur per dag?!
Sodeju, wat een nare streek zeg. Ik hoop voor hun dat ze het op een "vergissing" gooien.Fuske schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:52:
Dit kan echt niet, zal LG ook niet echt fijn vinden. Succes straks
Installeer je TV, stel je beeld/kleuren naar wensen in, en geniet.Jkbc schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:51:
Hallo iedereen. Zoals jullie allen wel veel onderzoek hebben gedaan voor het kopen van de Oled tv, heb ik ook veel onderzoek gedaan en uiteindelijk de keuze gemaakt om een lg 65c7 aan te schaffen. Deze is vandaag dan ook geleverd. Nu mijn vraag aan jullie, oled bezitters, welke tips zouden jullie me kunnen geven, waar ik in het begin al rekening mee kan houden zodat ik in de toekomst zo weinig mogelijk problemen met de tv krijg en moet ik testen op uniformity, of moet ik er geen eens naar kijken. Ik ga de tv volgende week installen, dus ben graag goed voorbereidalvast bedankt!
Als je TV echt issues heeft ga je het vanzelf wel merken. Vroeger deed ik m'n schermen nog checken op banding/dode pixels/backlight bleeding e.d. maar hier ben ik bij mijn C7 van afgestapt. Vanaf de 1ste seconde (het WebOS logo) was het bij mij al 'holy shit wat een beeld' en dat gevoel ben ik nog steeds niet kwijt geraakt. Geen idee hoe uniform mijn scherm is... Netflix heeft weinig scenes die een paar seconden lang op een bepaald percentage grijswaarde blijven staan namelijk.
En qua onderhoud; niet de hele dag naar RTL4 kijken, en met games even opletten dat je niet 8 uur per dag naar dezelfde HUD zit te kijken. Dan zit je wel goed
Helaas geen uitleg wat er nu is gebeurd maar ik heb toch een sterk vermoeden dat ze het gewoon geprobeerd hebben. Zodat ze zelf een nieuwe tv in voorraad hebben.
Afgelopen maandag was de TV namelijk plotseling toch wel geleverd bij het filiaal, vrijdag was nog niets binnen. Maar deze TV die ik nu heb ontvangen heeft er toen natuurlijk al lang gestaan!
Je kan hiermee aan de slag als je wilt: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settingsJkbc schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:51:
Hallo iedereen. Zoals jullie allen wel veel onderzoek hebben gedaan voor het kopen van de Oled tv, heb ik ook veel onderzoek gedaan en uiteindelijk de keuze gemaakt om een lg 65c7 aan te schaffen. Deze is vandaag dan ook geleverd. Nu mijn vraag aan jullie, oled bezitters, welke tips zouden jullie me kunnen geven, waar ik in het begin al rekening mee kan houden zodat ik in de toekomst zo weinig mogelijk problemen met de tv krijg en moet ik testen op uniformity, of moet ik er geen eens naar kijken. Ik ga de tv volgende week installen, dus ben graag goed voorbereidalvast bedankt!
Dat ga ik ook doen, zodra mijn C7 binnen is.
Tenzij betere opties?
[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 07-02-2018 10:34 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Alleen testen als je ook direct van plan bent de moeite te nemen het toestel om te ruilen als er wel iets is wat je opvalt (dit betekend namelijk niet dat je automatisch een nieuwe krijgt en zul je dus wat moeite voor moeten doen). Als je hier geen zin in hebt zou ik niet eens de moeite nemen alles grondig te bekijken en gewoon genieten.Jkbc schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:51:
Witbalans kleur op warm 2 vind ik iets te geel, of ik moet eraan wennen.Vind warm1 mooier, maar de instellingen zijn voor warm2 (heeft dat invloed als ik op warm 1 zet voor de instellingen.HellStorm666 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:57:
[...]
De TV heeft 3 standen, waar ie automatisch naar toe schakelt.
SDR (de default)
Oled light is ook erg laag 49, bij mij stond die op 80.
Ik heb een probleem met mijn LGC755V in combinatie met mijn PS4 Pro. Wanneer ik ultra deep colour enable op de poort waar mijn PS4 op aangesloten heb dan krijg ik soms ruis/storing en vervolgens een zwart scherm. Er zit ook nog een Marantz SR5012 tussen maar ik weet niet of dit de oorzaak is. Het probleem ontstaat eigenlijk op willekeurige momenten maar alleen als ik ultra deep colour heb enabled. Bij uit en aanzetten doet hij het weer correct.
https://imgur.com/a/3HxPJ
Weet iemand toevallig waar dit door komt?
Andere kabel geprobeerd ja. Nog niet zonder Marantz geprobeerd . Zal wel proberen dan . Heeft iemand anders nog een suggestie ?OllieMongollie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:59:
Heb je de ps4 pro ook direct op je tv aangesloten? Zelfde probleem? Andere hdmi kabel geprobeerd?
Dries
Ik citeer even mijzelf, omdat ik de oplossing heb gevonden. Die was simpel, echter niet voor de hand liggend.Nyarlathotep schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:36:
Ik moest in het control panel van de grafische chip (Intel HD5000) de Display Scaling op 'Scale full screen' zetten. Als ik Aspect Ratio of Panel ratio gebruik, dan is het beeld niet volledig.
Misschien dat de driver de eigenschappen van de tv niet goed herkend? Ik heb overigens eerst de driver nog geupdate.
Anyway: Ik heb nu netjes de juiste beeldverhoudingen bij het afspelen van films en series.
Ook nog even de kalibratiesettings overgenomen van het AVS forum, en het is genieten nu
Ook hier zelfde probleem gehad met een C7 en PS4 Pro. Ligt inderdaad aan de HDMI kabel, dus even een andere proberen. Bij mij deed de originele bijgeleverde kabel bij de PS4 Pro het prima, twee andere kabels die kwalitatief beter oogden (dikker, verguld, afgeschermd etc), lieten het afwetenNegaiido schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:44:
Hey
Ik heb een probleem met mijn LGC755V in combinatie met mijn PS4 Pro. Wanneer ik ultra deep colour enable op de poort waar mijn PS4 op aangesloten heb dan krijg ik soms ruis/storing en vervolgens een zwart scherm. Er zit ook nog een Marantz SR5012 tussen maar ik weet niet of dit de oorzaak is. Het probleem ontstaat eigenlijk op willekeurige momenten maar alleen als ik ultra deep colour heb enabled. Bij uit en aanzetten doet hij het weer correct.
https://imgur.com/gallery/3HxPJ
Weet iemand toevallig waar dit door komt?
Dat kan niet. Dan moet je je hardeschijven en aan je laptop hangen en je TV kan dan wel de hardeschijven lezen als je alles goed instelt (DLNA, UMS, Plex etc)dolledam schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:09:
Hallo, ik heb de 55c7v. Ik heb 2 WD harde schijven aan 2 USB poorten gekoppeld met films en muziek, dit werkt prima. Maar ik wil vanaf mijn laptop deze 2 schijven in het netwerk zien om er nieuwe data heen te schrijven maar ik krijg dit niet voor elkaar. Is er iemand die weet of dit kan?
Dries
[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 07-02-2018 23:52 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Jij kreeg hetzelfde scherm zoals in mijn Imgur? Zonet kon je hem misschien niet openen maar nu wel. Was het trouwens ook alleen met ultra HD deep colour oid ?Yellowneck schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:50:
[...]
Ook hier zelfde probleem gehad met een C7 en PS4 Pro. Ligt inderdaad aan de HDMI kabel, dus even een andere proberen. Bij mij deed de originele bijgeleverde kabel bij de PS4 Pro het prima, twee andere kabels die kwalitatief beter oogden (dikker, verguld, afgeschermd etc), lieten het afweten
Ja variërend van witte strepen, zwart beeld, geflikker, wit beeld of geen signaal.Negaiido schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:52:
[...]
Jij kreeg hetzelfde scherm zoals in mijn Imgur? Zonet kon je hem misschien niet openen maar nu wel. Was het trouwens ook alleen met ultra HD deep colour oid ?
Dit gebeurt wanneer Ultra HD deep colour ingeschakeld is inderdaad. Want je zit dan zo'n beetje het uiterste te vragen van je HDMI kabeltje; 4K RGB (4:4:4) 60Hz signaal etc.
Zet je Deep Colour uit dan schakelt je PS4 Pro naar YUV 4:2:0 compressie, dat is minder belastend en gaat sneller goed door minder goede kabels
Ok thanks en ook @OllieMongollie . Ik moet eigenlijk dan 2 goede HDMI kabels hebben denk ik aangezien er een naar tv gaat en een naar PS4 Pro. Ik dacht dat de Ziggo horizon box HDMI kabel wel goed was maar blijkbaar niet. Ik ga op zoek naar andere kabels.Yellowneck schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:57:
[...]
Ja variërend van witte strepen, zwart beeld, geflikker, wit beeld of geen signaal.
Dit gebeurt wanneer Ultra HD deep colour ingeschakeld is inderdaad. Want je zit dan zo'n beetje het uiterste te vragen van je HDMI kabeltje; 4K RGB (4:4:4) 60Hz signaal etc.
Zet je Deep Colour uit dan schakelt je PS4 Pro naar YUV 4:2:0 compressie, dat is minder belastend en gaat sneller goed door minder goede kabels
Kijk is naat RUconnected kabels, zijn wel ietjes prijzig maar dan heb je geen omkijken naar.Ben er zelf zeer tevreden mee icm ps4 pro en E7.Negaiido schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:08:
[...]
Ok thanks en ook @OllieMongollie . Ik moet eigenlijk dan 2 goede HDMI kabels hebben denk ik aangezien er een naar tv gaat en een naar PS4 Pro. Ik dacht dat de Ziggo horizon box HDMI kabel wel goed was maar blijkbaar niet. Ik ga op zoek naar andere kabels.
https://www.ruconnected.nl
Of ga gewoon naar de action en haal high speed HDMI kabels van 2 euro 50.Amaze86 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:45:
[...]
Kijk is naat RUconnected kabels, zijn wel ietjes prijzig maar dan heb je geen omkijken naar.Ben er zelf zeer tevreden mee icm ps4 pro en E7.
https://www.ruconnected.nl
Ik gebruik deze al tijden en nooit issues gehad.
Geef nooit teveel geld uit aan HDMI kabels.
De symptomen waren initieel witte spikkels in beeld en hoe langer je doorspeelde hoe meer het er werden. Uiteindelijk begon het beeld af en toe op zwart te springen.
Mocht een Action kabel voor je werken, dan is 't super natuurlijk.
Hier ook wisselend succes met de action kabels, maar niet beter of slechter dan de duurde kabels.OllieMongollie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:25:
Wisselend succes met de Action kabels. Uiteindelijk kreeg ik weer dezelfde problemen als @Malt007. Vooral met ATV4K en Dolby Vision. Uiteindelijk ook een kabel bij ruconnected gehaald en 0,0 problemen meer gehad.
Kan niet wachten op 2.1, tenminste fatsoenlijke overhead qua bandbreedte, wat gaat dat een hoop irritaties schelen zeg. 2019 gaat een duur jaar worden met een 77" C9 en een versterker met 2.1
Gisteren nog even Dolby Vision film gekeken via netflix op de tv, ook nu weer niet onder de indruk wat de kwaliteit. Snap dat de bitrate niet hoog is maar zie op een 65" B6 amper tot geen verschil met een 1080P bluray (al dan niet gecomprimeerd tot 10gb). Zit overigens op 2,5m afstand dus daar ligt het niet aan.
Werkt AppleTV 4k goed met LG samen, ook met Magic Remote?OllieMongollie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:25:
Wisselend succes met de Action kabels. Uiteindelijk kreeg ik weer dezelfde problemen als @Malt007. Vooral met ATV4K en Dolby Vision. Uiteindelijk ook een kabel bij ruconnected gehaald en 0,0 problemen meer gehad.
Volgens mij is Apple namelijk de enige waarbij je films kan huren in 4k/HDR
TruMotion staat op 4/10, voor alle andere input sources staat het uit.
Bij mij werkt 't prima. Ik gebruik soms nog wel de Apple Remote als die in de buurt ligt. De touch bediening werkt gewoon lekker soepel. Maar alles is ook te besturen via de LG Remote.Barryvdh schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:42:
[...]
Werkt AppleTV 4k goed met LG samen, ook met Magic Remote?
Volgens mij is Apple namelijk de enige waarbij je films kan huren in 4k/HDR
Geen problemen ervaren, werkt gewoon goed.Barryvdh schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:42:
Werkt AppleTV 4k goed met LG samen
Geen idee, ik bedien alles met een Harmony.ook met Magic Remote?
Klopt, goede keuze. Zeker als je tegoedkaarten koopt in de bonus bij de AH.Volgens mij is Apple namelijk de enige waarbij je films kan huren in 4k/HDR
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ik had ook problemen, opgelost door HDCP op PS4 PRO om te zetten naar 1.4 ipv 2.2.Malt007 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:19:
Heb het zelfde gehad met de combinatie ps4 pro, marantz en LG oled, sowieso een hdmi probleem maar niet perse de kabel, het is me nooit precies duidelijk geworden maar als het terugkomt wissel in van input op de marantz. Dus ik stop de kabel van de ps4 in een andere poort, dan is het meestal weer een tijdje weg. Ging er dus vanuit dat de eerste poort kapot was maar toen de 2e dezelfde symptomen begon te geven weer gewisseld naar de eerste en daar nu geen problemen meer mee.
De symptomen waren initieel witte spikkels in beeld en hoe langer je doorspeelde hoe meer het er werden. Uiteindelijk begon het beeld af en toe op zwart te springen.
Stage 1. First you have to boot the Pro into safe mode. Do this by turning the system off and then holding down the power button until you hear two beeps. The first beep will sound immediately, the second after 7 to 10 seconds. Connect a Dualshock 4 controller directly to the Pro with the supplied USB cable and press the PS button to enter safe mode. Go to Set HDCP Mode and check HDCP 1.4 only. Click OK on the next screen and the Pro will restart in normal mode.
Stage 2. When you’re in normal mode, go to Systems>Settings and uncheck Enable HDCP. Go to Settings>Sound and Screen>Video Output Settings and set Resolution to 2160 – RGB. RGB Range, HDR and Deep Color Output should be set to Automatic; if they’re not, set them.
While you’re in Video Output Settings, click Video Output Information and you should see the following.
Resolution 3840 x 2160 - 60 Hz
Color Format RGB
HDR on Your TV 2K/4K Supported
HDCP Off
That’s it, you’re good to go. The PS4 Pro should now pass 4K HDR to the LG screen. If it's working, a small “HDR” tag will appear in the upper right-hand corner of the screen for a few seconds when a game launches.
https://www.forbes.com/si...on-an-lg-tv/#3130f5576dda
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.