Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Je kunt dan de ondertiteling selecteren, die Plex heeft opgepikt of middels de .SRT die je bij de film hebt staan.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb nu een 4 dgn de 65C7. Bevalt super!
Maar wil uiteraard de instellingen wel optimaal hebben.
Ik heb de volgden instellingen. Is dat ok, of kan t beter?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Picture Mode: Cinema OLED Light: 55 Contrast: 100 Brightness: 50 Sharpness: 10 Colour: 50 Tint: 0 Expert Controls Dynamic Contrast: Off (HDR: Low) Super Resolution: Middle Colour Gamut: Auto Edge Enhancer: On Colour Filter: Off Gamma: 2.2 White Balance Colour Temperature: Warm2 Red High: -17 Gren High: -3 Blue High: 0 Red Low: 0 Green Low: 0 Blue Low: 0 Colour Management: Off Picture Options Noise Reduction: Off MPEG Noise Reduction: Off Black Level: Low Real Cinema: On Motion Eye Care: Off TruMotion: manual, en dan beide op 0 Aspect Ratio Settings Aspect Ratio: 16:9 Just Scan: On |
En.. aangezien ik KPN IPTV heb, gebruik ik de "Live TV" knop niet (cable). Kan ik die verwijderen uit de "input" lijst?
Wat is de beste manier op 4k HDR met DTS-HD af te spelen?
m'n receiver is helaas 1080p (Onkyo TX-NR818) dus hoop via ARC het geluid te kunnen regelen.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
De oorzaak van het probleem bleek te zijn dat de schroef niet helemaal recht zat, met als gevolg dat het mechanisme tegen de schroef aan kwam. De tie wrap is dan niet krachtig genoeg en die trek je er dan zo uit. Ik heb de schroef nu beter geplaatst, en van de winkel en van Vogels had ik een nieuwe tie wrap gekregen, dus het probleem is helemaal verholpen.
Prima uitgangspunt al wel. Hieronder de instellingen wat ik anders heb staan/zou doen. wil niet zeggen dat dat de heilige graal isHellStorm666 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:57:
Vraagje.
Ik heb nu een 4 dgn de 65C7. Bevalt super!
Maar wil uiteraard de instellingen wel optimaal hebben.
Ik heb de volgden instellingen. Is dat ok, of kan t beter?
En.. aangezien ik KPN IPTV heb, gebruik ik de "Live TV" knop niet (cable). Kan ik die verwijderen uit de "input" lijst?
Wat is de beste manier op 4k HDR met DTS-HD af te spelen?
m'n receiver is helaas 1080p (Onkyo TX-NR818) dus hoop via ARC het geluid te kunnen regelen.
Hou er wel rekening mee dat je voor HDR materiaal of games weer hele andere settings moet/kunt gebruiken om in die situaties het meeste uit je tv te halen. Check anders ook rtings.com en het avsforum. Gewoon googlen op LG OLED C7 settings.
Picture Mode: Cinema
ISF light/dark room geeft denk ik een beter startpunt qua calibratie dan de Cinema mode.
Expert Controls
Dynamic Contrast: Off (HDR: Low)
Ik denk beter om uit te zetten.
Super Resolution: Middle
Uitzetten bij 1080p materiaal of beter. (doet ook niet heel veel is mijn ervaring)
Colour Gamut: Auto
Ik ervaar een mooier beeld als dit op "wide" staat.
Edge Enhancer: On
Doet niet zoveel. Vaak meer enhancers is minder.
Picture Options
TruMotion: manual, en dan beide op 0
Dat is dus hetzelfde als uit
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Dynamic Volume aanstaan op de Marantz? Uitzetten.Hulleman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:40:
[...]
Iemand een idee? Ter aanvulling. De C7 geeft gewoon dolby 5.1 door aan de receiver.
mediaplayerclassic + madvr werkt bij mij met 10 meter hdmi kabel (ook een B6) , hdmi-ingang op hdmi deepcolorrohit schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:26:
Heeft er iemand toevallig een oplossing hiervoor:
ik probeer een 4K HDR MKV (46GB) af te spelen via mijn laptop, via HDMI en VLC player werkt het niet want het stottert etc en ik heb geen HDR dan. Als ik kies voor Afspelen op Apparaat werkt het perfect alleen heb ik niet de mogelijkheid om een ondertiteling te kiezen! Ik heb een aantal opties gevonden maar dat gaat hem niet worden want dan moet ik de subs er in gaan bakken.. Is dit een Windows kwaal? Werkt het bijvoorbeeld op een mac wel?
TV: LG OLED B6
Laptop: i7-4700HQ 16GB Ram Nvidia videokaart (type weet ik zo niet meer) Resolutie: 4k.
Verwijderd
Zal kijken wat ik er van vind na vanavond.
Telenet op 1080i ben ik alvast niet overtuigd...
Netflix / youtube materiaal dan weer wel.
edit: ter info, deze draait 04.70.55 en geen import.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 19:56 ]
Zijn de instellingen out of the box ook prima voor gaming en tv ( isf donker/licht ) of is er iets wat jullie zeker zouden aanpassen ?
Heb ik aan staan ja. Ik ga het eens proberen, thnx.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:44:
[...]
Dynamic Volume aanstaan op de Marantz? Uitzetten.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb mijn action/kabeltje.com/etc HDMI kabel vervangen door een 5m kabel van Ruconnected en de Apple TV werkt nu als een zonnetje, ook met 4K DV.BCGraaf schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:10:
[...]
Sinds gisteren heb ik de 65C7 en de apple tv4K. Heb er ook een nieuwe HDMI kabel bij gekocht maar ik heb ook problemen met het beeld. Als ik op de apple tv Dolby Vision in schakel gaat na 2/3 minuten het beeld op zwart en geeft de tv aan dat er geen bron is aangesloten. Ik moet dan de hdmi kabel er in en uit doen om weer beeld te krijgen. Volgens de winkel is het wel een 4K hdmi kabel. Mijn firmware versie is 04.70.30
Nu heb ik het beeld op 4K HDR 4:2:2 staan en gaat alles wel goed. Benieuwd wat hier de oorzaak van is. Ik vermoed toch de HDMI kabel
Een C7 straft een slechte bron af. Zat net RTL4 te kijken (horizon box) en dat was niet om aan te gluren. Verschilt wel per programma, maar ik zat net echt naar wazige fletse rommel te kijken. De C7 straft het meer af dan mn vorige 46” LCD tv. Of het ligt eraan dat het scherm groter is, waardoor de brakke resolutie van een tv uitzending meer opvalt. Wordt tijd dat men in 4K gaat opnemen en uitzendenVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:40:
Dit is mijn eerste setting met deze guide: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings
Tv kijken via de interne tuner (ci+) of via de horizon box.
Plaatje via de interne tuner is echt strakker.
Scherper. Via de horizon box zit er een licht waasje over het beeld.
En de motion bij sport (tennis) is via de interne tuner beduidend beter.
Ligt niet aan de instellingen. Die zijn precies hetzelfde bij beide bronnen.
Dit alles op een 55e6.
Toch iets om eens te gaan checken op je eigen toestel.
Ik ben terug geweest naar de winkel en heb een andere HDMI kabel mee gekregen na dat ik deze geplaatst had had ik het zelfde probleem. Deze HDMI kabel is 3.2 meter. Als ik de HDMI kabel uit de goot welke in de muur zit uit haal heb ik geen last meer van storing. Ik denk dat de stroom kabel van de LG stoort met de HDMI kabel.OllieMongollie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:24:
[...]
Ik heb mijn action/kabeltje.com/etc HDMI kabel vervangen door een 5m kabel van Ruconnected en de Apple TV werkt nu als een zonnetje, ook met 4K DV.
MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X, Watch, TV 4K
oog comfort modus uitzetten, dan kan het wel.Schil1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:46:
Ik kan mijn witbalans helemaal niet aanpassen op de c7 ...
kleurtemperatuur is overigens 'warm 3' als de confort modus aanstaat.
[ Voor 18% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 31-01-2018 02:31 ]
Ik weet niet waarom iedereen plex loopt te verheerlijken. Universal media Server is ook erg goed en werkt prima samen met subs.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Waar loopt iedereen dat te verheerlijken dan?SkyStreaker schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:25:
[...]
Ik weet niet waarom iedereen plex loopt te verheerlijken. Universal media Server is ook erg goed en werkt prima samen met subs.
Werkt Universal Media Server ook met X-Play?
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Thnx!Hulleman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:04:
[...]
Prima uitgangspunt al wel. Hieronder de instellingen wat ik anders heb staan/zou doen. wil niet zeggen dat dat de heilige graal is
Hou er wel rekening mee dat je voor HDR materiaal of games weer hele andere settings moet/kunt gebruiken om in die situaties het meeste uit je tv te halen. Check anders ook rtings.com en het avsforum. Gewoon googlen op LG OLED C7 settings.
Picture Mode: Cinema
ISF light/dark room geeft denk ik een beter startpunt qua calibratie dan de Cinema mode.
Expert Controls
Dynamic Contrast: Off (HDR: Low)
Ik denk beter om uit te zetten.
Super Resolution: Middle
Uitzetten bij 1080p materiaal of beter. (doet ook niet heel veel is mijn ervaring)
Colour Gamut: Auto
Ik ervaar een mooier beeld als dit op "wide" staat.
Edge Enhancer: On
Doet niet zoveel. Vaak meer enhancers is minder.
Picture Options
TruMotion: manual, en dan beide op 0
Dat is dus hetzelfde als uitIk heb dejudder op 2-4 en deblur op 10 staan. Bij games zet ik deze optie uit.
Ik heb alleen maar 1080p als input. En via YT en Netflix dan 4k.
De settings van RTings had ik in eerste instantie geprobeerd, maar dan was al het beeld een beetje wazig.
Scientia Potentia Est
Er wordt toch nergens gezegd dat alternatieven niet goed zijn?SkyStreaker schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:25:
[...]
Bedoel je daadwerkelijk volgorde van aansluiten als in welk apparaat wanneer? Dat maakt in principe niks uit.Freubel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:43:
Vraagje, afgelopen week de C7 gekocht samen met een Nvidia Shield en een Denon X3400H, wat is zo meteen de beste volgorde van aansluiten ? Of maakt het niet zoveel uit ?
[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 31-01-2018 09:06 ]
Arrived anxious, left bored
Toegegeven, verheerlijken is iets overdreven. Het is echter zo dat de cache van Plex extreem zwaar wordt. Dat staat mij nogal tegen, dan zie ik ook graag alternatieven. Of het met xplay werkt? Geen idee.Idanue schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 06:50:
[...]
Waar loopt iedereen dat te verheerlijken dan?
Werkt Universal Media Server ook met X-Play?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Lijkt mij niet... Ik heb ook HDMI en stroom bij/naast elkaar liggen en dat is geen probleem.BCGraaf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 00:31:
[...]
Ik ben terug geweest naar de winkel en heb een andere HDMI kabel mee gekregen na dat ik deze geplaatst had had ik het zelfde probleem. Deze HDMI kabel is 3.2 meter. Als ik de HDMI kabel uit de goot welke in de muur zit uit haal heb ik geen last meer van storing. Ik denk dat de stroom kabel van de LG stoort met de HDMI kabel.
Bovendien zijn zelfs de goedkoopste kabels voldoende afgeschermd. Laat je niks wijsmaken en veel te dure nonsens kabels aansmeren!
Het is bekend dat sommige HDMI kabels gewoon niet werken met bepaalde apparatuur.
Soms volstaat een Action HDMI kabel, en soms een wat duurdere van een ander merk.
Je zult even moeten experimenteren
En ondersteund dit ook DTS-HD over ARC?
Scientia Potentia Est
Misschien onnodig om te vermelden maar ik zag alleen een oude versie van Plex in de store staan en zag geen enkele mogelijkheid om deze te updaten. Wat blijkt, deze wordt automatisch up-to-date gebracht.
Verder voor Xbox One S/X gebruikers staat hier:
https://www.reddit.com/r/...brated_settings_for_xbox/
een goede configuratie.
Het enige wat ik niet goed krijg zijn m'n airpods, deze worden wel netjes gepaired maar het volume is niet aan te passen, het volume staat de hele tijd op z'n hoogst

Welke cache bedoel je?SkyStreaker schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Toegegeven, verheerlijken is iets overdreven. Het is echter zo dat de cache van Plex extreem zwaar wordt. Dat staat mij nogal tegen, dan zie ik ook graag alternatieven. Of het met xplay werkt? Geen idee.
XPlay is overigens simpelweg een alternatieve Plex cliënt en werkt dus alleen samen met Plex Media Server.
[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 31-01-2018 11:11 ]
Ik denk dat 't een beetje hit and miss is. Mijn kabels lopen door een goot in de muur, samen met power, ethernet en 3 andere hdmi kabels.. Ik heb zelf een hele verzameling HDMI kabels van verschillende winkels, maar geen enkele werkte goed met de ATV4K. 4K SDR was enigzins stabiel, maar in HDR of Dolby Vision viel de verbinding continu weg. Heb er maar voor gekozen om de '4K' kabel van van Ruconnected aan te schaffen en die werkt voor mij probleemloos.Nyarlathotep schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:42:
[...]
Lijkt mij niet... Ik heb ook HDMI en stroom bij/naast elkaar liggen en dat is geen probleem.
Bovendien zijn zelfs de goedkoopste kabels voldoende afgeschermd. Laat je niks wijsmaken en veel te dure nonsens kabels aansmeren!
Het is bekend dat sommige HDMI kabels gewoon niet werken met bepaalde apparatuur.
Soms volstaat een Action HDMI kabel, en soms een wat duurdere van een ander merk.
Je zult even moeten experimenteren
Hier ook een lijstje vanuit avforums: https://docs.google.com/s...Q79CUArQv9doO4UvVCCXtgFw/Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:40:
Dit is mijn eerste setting met deze guide: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings
Ben er nog niet helemaal uit wat beste settings zijn, soms lijkt het beeld erg fel wel. Deels kwestie van gewenning denk ik ook.
DTS-HD (en Dolby True HD) kan sowieso niet uitgezonden worden over ARC. Dit soort lossless audio codecs kunnen alleen als je ze rechtstreeks in een receiver stopt, maar ARC heeft ongeveer dezelfde bandbreedte als S/PDIF en kan maximaal DD+ en DTS (niet-HD) aan.HellStorm666 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:33:
Is het met Universal Media Server mogelijk om 4K HDR mkv's af te spelen op de LG met de ingebouwde app?
En ondersteund dit ook DTS-HD over ARC?
Het grote voordeel wat ik zie van X-Play t.o.v. de Plex app uit de LG Content Store, is dat met X-Play je 4K HDR content direct gestreamed kan worden zonder transcoding.SkyStreaker schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Toegegeven, verheerlijken is iets overdreven. Het is echter zo dat de cache van Plex extreem zwaar wordt. Dat staat mij nogal tegen, dan zie ik ook graag alternatieven. Of het met xplay werkt? Geen idee.
Voorbeeld is dat mijn vriendin op de laptop aan het werk is en ik een 4K HDR mkv kan streamen zonder dat de laptop begint te blazen, doordat het transcoden op de TV gebeurt. Correct me if I'm wrong though.
Subtitles werken daar ook mee, maar alleen .srt's volgens mij. Anders moet er nog steeds ge-transcode worden op de stream-bron van Plex.
Niet zo gek dat het erg fel is als je klakkeloos settings overneemt en dus bij SDR content OLED Light op 100 instelt. Dit is zo afhankelijk van persoonlijke voorkeur en omgevingslicht. Niemand houdt je tegen deze wat lager in te stellenBarryvdh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:10:
[...]
Hier ook een lijstje vanuit avforums: https://docs.google.com/s...Q79CUArQv9doO4UvVCCXtgFw/
Ben er nog niet helemaal uit wat beste settings zijn, soms lijkt het beeld erg fel wel. Deels kwestie van gewenning denk ik ook.
Er is sinds deze week een nieuwe versie van de officiële Plex app voor WebOS die wel zonder transcoding 4K en HDR schijnt te kunnen afspelen. Zelf nog niet geprobeerd, maar wellicht ook de moeite waard even te checkenThermometer schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:45:
[...]
Het grote voordeel wat ik zie van X-Play t.o.v. de Plex app uit de LG Content Store, is dat met X-Play je 4K HDR content direct gestreamed kan worden zonder transcoding.
Voorbeeld is dat mijn vriendin op de laptop aan het werk is en ik een 4K HDR mkv kan streamen zonder dat de laptop begint te blazen, doordat het transcoden op de TV gebeurt. Correct me if I'm wrong though.
Subtitles werken daar ook mee, maar alleen .srt's volgens mij. Anders moet er nog steeds ge-transcode worden op de stream-bron van Plex.
[ Voor 41% gewijzigd door Puck op 31-01-2018 15:55 ]
HDR werkt nog niet met de laatste versie van Plex, gisteravond even getest. Xplay werkt perfect.Puck schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Niet zo gek dat het erg fel is als je klakkeloos settings overneemt en dus bij SDR content OLED Light op 100 instelt. Dit is zo afhankelijk van persoonlijke voorkeur en omgevingslicht. Niemand houdt je tegen deze wat lager in te stellen(staat hier op 40 - 50).
[...]
Er is sinds deze week een nieuwe versie van de officiële Plex app voor WebOS die wel zonder transcoding 4K en HDR schijnt te kunnen afspelen. Zelf nog niet geprobeerd, maar wellicht ook de moeite waard even te checken
EDIT: HDR werkt nu wel met de laatste Plex versie
[ Voor 3% gewijzigd door wes- op 31-01-2018 19:23 ]
Mirx_NL schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:54:
[...]
In mijn 2 weken bezit ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Je hebt 4 mogelijkheden:
Officiele Plex app
- Waardeloos als je ondertitels wilt gebruiken, want dan moet hij op de LG altijd transcoden wat je NAS niet trekt
Emby
- Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Blijft op zwart scherm hangen als ik media selecteer
XPlay (look & feel oude Plex Home Theater)
- Plex Server noodzakelijk
- 5 dagen demo, daarna 8,30 eenmalig
- Embedded en externe SRT geen probleem, geen transcoding nodig
- Op embedded SRT geen aanpassingen van grootte etc. mogelijk
- Geen volledige codec support, dus soms speelt er iets niet, of soms wil hij toch gaan transcoden.
Films & Video LG DLNA App
- Werkt met Plex Server, maar zal ook best met KODI werken
- Gratis
- GUI is mappenstructuur ipv media library
- SRT ondertitels aanpasbaar en geen transcoding nodig
- Zodra embedded ondertitels beschikbaar zijn, externe ondertitels niet meer selecteerbaar, dus klote voor los gedownloade NL subs
- Beste codec support
- DLNA protocol is af en toe CPU intensief (+/- 20%)
Mijn setup
XPlay als primaire player, maar wel met de volgende tweaks op de Synology...
Op de synology heb ik het FFMPEG pakage geinstalleerd.
In NZBGet heb ik een post-processing script toegevoegd die uit alle downloads de eventuele embedded NL en EN ondertitels naar een externe SRT extract. Kost bijna geen CPU, en duurt een minuutje of 2 extra in de post-processing.
https://www.synology-foru...t-extract-subs-to-srt/15/
Ook draai in Autosub voor het zoeken van missende serie ondertitels. Bijkomend voordeel van het extracten is dat Autosub nu geen ondertitels meer zoekt voor talen die al embedded waren.
Voor films laat ik Plex de ondertitels erbij zoeken, maar in 99% gevallen download ik die toch met embedded subtitles, dus niet zo spannend.
In die spreadsheet staan ze ook niet op 100, iig niet de groene settings die aangeraden worden. En in de lijst staan de defaults, met in de comments dus de suggestie (dus 35 voor darkroom, 65 voor light).Puck schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Niet zo gek dat het erg fel is als je klakkeloos settings overneemt en dus bij SDR content OLED Light op 100 instelt. Dit is zo afhankelijk van persoonlijke voorkeur en omgevingslicht. Niemand houdt je tegen deze wat lager in te stellen(staat hier op 40 - 50).
Heb die van mij ook op 30 / 50 oid staan, maar bedoel alleen dat het soms lastig is om een goede setting te vinden die kleuren mooi geeft en niet te fel is. Zeker met verschillende inputs (kabeltv, netflix met/zonder HDR etc), regelmatig switchen (wat ik met vorige TV nooit hoefde eigenlijk).
Maar de standaard instellingen zijn inderdaad helemaal fel..
Tevens ook erg gevaarlijk. OLED Light standaard (non HDR) op 100 == vragen om inbranden/burnin!Puck schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:52:
[...]
[KNIP]
Wat ik niet snap he, de ene keer zie ik de B7 afgebeeld met lelijke bezel rond en de andere keer zonder bezels.. Wat is qua uiterlijk verschil met de C7?WhySoSrs schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:39:
[afbeelding]
bron: https://www.mydealz.de/de...d-55b7d-fernseher-1120299
Ik wacht zelf tot er een goede aanbieding voor 65 inch variant B of C is.
Verwijderd
Dank, OLED lamp heb ik wel op 50 geplaatstBarryvdh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:10:
[...]
Hier ook een lijstje vanuit avforums: https://docs.google.com/s...Q79CUArQv9doO4UvVCCXtgFw/
Zoek de verschillen:Yucei schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:26:
[...]
Wat ik niet snap he, de ene keer zie ik de B7 afgebeeld met lelijke bezel rond en de andere keer zonder bezels.. Wat is qua uiterlijk verschil met de C7?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/699701;699699/

Nog updates omtrent jouw creditering?Fuske schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:31:
[...]
Ik heb hiervoor toen gebeld met LG OLED care en na opsturen van wat foto's via WhatsApp bleek dat dit een garantiegeval was. De monteur kwam een week later langs en mocht het paneel vervangen, echter bleek dit een B7 paneel te zijn met B6 brackets erop.(zilverkleurige omlijsting ipv donker/antraciet vd B6). Dit heb ik om deze reden geweigerd.
Daarna kreeg ik bericht dat de B6 niet meer gerepareerd kon worden en dus in aanmerking kwam voor een omruiling.
Nog steeds geen bericht van de winkel overigens wat en welke ik nu krijg, ga uit van de C7.
Heeft de Expert al een oplossing aangeboden, zo ja welke?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Oled light heeft 0 invloed op inbranden.Scidd0w schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:05:
[...]
Tevens ook erg gevaarlijk. OLED Light standaard (non HDR) op 100 == vragen om inbranden/burnin!
Technisch gezien is er bij OLED geen vorm van inbranden mogelijk: het gaat om slijtage waarbij sommige kleuren sneller slijten dan andere. Hoe feller de OLED Light hoe sneller dit slijt, maar dat veroorzaakt dus inderdaad niet sneller 'inbranding' (want het slijt ongeveer tegelijk in zijn geheel).Janpietertje89 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:37:
[...]
Oled light heeft 0 invloed op inbranden.
Kleurvlakken (met name geel/rood/oranje) die lang op dezelfde plek in beeld blijven kunnen er dus wel voor zorgen dat die 'pixels' sneller slijten waardoor er verschil te zien is, wat men over het algemeen dus 'inbranden' noemt (ook al is het dat technisch gezien niet).
edit: bij het opnieuw proberen met plex kreeg ik net 4k en hdr beeld. Xplay krijg ik het niet voor mekaar, dus dikke prima. Laden duurt wel wat lang dus hoop dat het kijken van een film goed gaat. Zou me weer nieuwe videokaart schelen voor 4k hdr kijken.EDIT: HDR werkt nu wel met de laatste Plex versie
[ Voor 64% gewijzigd door destroyer6670 op 31-01-2018 20:22 ]
Het was eigenlijk een beetje met het oog op eventuele handshake problemen met de HDMI.Puck schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:03:
[...]
Bedoel je daadwerkelijk volgorde van aansluiten als in welk apparaat wanneer? Dat maakt in principe niks uit.
Maar daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken ?
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Kan gebeuren maar ligt heel erg aan de apparatuur e.d. Zou me geen zorgen maken: gewoon aansluiten en kijken, dan pas gaan uitzoeken als er problemen zijn (dan zou je inderdaad alles stap voor stap kunnen aansluiten).Freubel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:20:
[...]
Het was eigenlijk een beetje met het oog op eventuele handshake problemen met de HDMI.
Maar daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken ?
[ Voor 11% gewijzigd door destroyer6670 op 31-01-2018 20:39 ]
Yucei schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:26:
[...]
Wat ik niet snap he, de ene keer zie ik de B7 afgebeeld met lelijke bezel rond en de andere keer zonder bezels.. Wat is qua uiterlijk verschil met de C7?
Dat plaatje (en productinformatie link) is van de amerikaanse B7.Convoy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:08:
[...]
Zoek de verschillen:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/699701;699699/
Dit is een B7V

http://www.lg.com/uk/imag...017_OLED_B7_medium_11.jpg & http://static.frazpc.pl/cms/2017/07/lg_oled_b7_22_.jpg
C7: http://www.lg.com/za/imag.../OLED55C7V_041017_D09.jpg & http://i.rtings.com/image...v/lg/c7/c7-back-large.jpg
2x linksboven klikken (of info knop via afstandsbediening of als die daar niet op zit via de LG remote app op je telefoon). Input wordt daar getoond, naast andere info. De output is natuurlijk altijd 4k.destroyer6670 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:37:
Weet iemand ook hoe je kunt zien welke resolutie je binnen krijgt op input en op welke resolutie plex een film toont. Heb een test 4k hdr blu ray die wel hdr getoond wordt maar of het ook 4K is vraag ik me af. Lijkt niet zo scherp te zijn als andere 4K bestanden. Hij toont wel 4K dolby true hd in scherm voordat je de film start.
Dit is niet helemaal correct.Puck schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:11:
[...]
Technisch gezien is er bij OLED geen vorm van inbranden mogelijk: het gaat om slijtage waarbij sommige kleuren sneller slijten dan andere. Hoe feller de OLED Light hoe sneller dit slijt, maar dat veroorzaakt dus inderdaad niet sneller 'inbranding' (want het slijt ongeveer tegelijk in zijn geheel).
Kleurvlakken (met name geel/rood/oranje) die lang op dezelfde plek in beeld blijven kunnen er dus wel voor zorgen dat die 'pixels' sneller slijten waardoor er verschil te zien is, wat men over het algemeen dus 'inbranden' noemt (ook al is het dat technisch gezien niet).
LG panelen maken uitsluitend gebruik van witte oled's. De kleuren worden verkregen door het gebruik van een kleurfilter.
Dus ik denk eerder dat het de kleurfilters zijn die slijten. Of misschien moeten oled's voor bepaalde kleuren feller branden?
Ik kan verder niets vinden online over (permanent) image retention (het is geen burn-in) in combinatie met deze techniek. Ik zou wel eens willen weten waar het nou ligt: de oled's of het filter.
Ja daar heb je gelijk in. Ze slijten beide, maar lijkt me dat de kleurfilters meer of minder kunnen slijten waardoor er verschil ontstaat.Nyarlathotep schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:56:
[...]
Dit is niet helemaal correct.
LG panelen maken uitsluitend gebruik van witte oled's. De kleuren worden verkregen door het gebruik van een kleurfilter.
Dus ik denk eerder dat het de kleurfilters zijn die slijten. Of misschien moeten oled's voor bepaalde kleuren feller branden?
Ik kan verder niets vinden online over (permanent) image retention (het is geen burn-in) in combinatie met deze techniek. Ik zou wel eens willen weten waar het nou ligt: de oled's of het filter.
In plex app is een icoon zichtbaar, daar zie je welk signaal je krijgt (was dus wel 4k) en geluid en subs. Tevens kun je instellen of je andere resolutie wilt zoals 1080p. Laat ik het maar op houden dat ik scherpere 4K beelden gezien heb (deze bleek ook in 2K gemastered te zijn en later naar 4K omgezet)Puck schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:48:
[...]
2x linksboven klikken (of info knop via afstandsbediening of als die daar niet op zit via de LG remote app op je telefoon). Input wordt daar getoond, naast andere info. De output is natuurlijk altijd 4k.
Het heeft een dikke anderhalve week geduurd voordat ik duidelijkheid heb gekregen van de winkel Expert. Maar er is zoals ik begrijp vanuit LG een omruil voorgesteld voor de C7 of E7, dit mocht ik zelf kiezen. Ik heb gekozen voor de C7 omdat ik al een fatsoenlijk surround set heb en dus geen soundbar wil.Yellowneck schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:33:
[...]
Nog updates omtrent jouw creditering?![]()
Heeft de Expert al een oplossing aangeboden, zo ja welke?
Ik moet hem nog binnenkrijgen, zou 3 dagen duren zeiden ze afgelopen vrijdag. Als ik morgen niks heb gehoord ga ik maar weer bellen...voor de zoveelste keer..deze winkel voor mij nooit meer!
Ah ok, jammer dat Expert dan een beetje stroef doet.Fuske schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:46:
[...]
Het heeft een dikke anderhalve week geduurd voordat ik duidelijkheid heb gekregen van de winkel Expert. Maar er is zoals ik begrijp vanuit LG een omruil voorgesteld voor de C7 of E7, dit mocht ik zelf kiezen. Ik heb gekozen voor de C7 omdat ik al een fatsoenlijk surround set heb en dus geen soundbar wil.
Ik moet hem nog binnenkrijgen, zou 3 dagen duren zeiden ze afgelopen vrijdag. Als ik morgen niks heb gehoord ga ik maar weer bellen...voor de zoveelste keer..deze winkel voor mij nooit meer!
Heeft CE Repair of Expert al wel het oude toestel meegenomen, of heb je deze nog staan?
Ik moet zeggen dat ik het wel erg nette service en beleid van LG vind, dat ze bij één defecte/dode pixel al overgaan tot reparatie/vervanging. Is mijn inziens ook gewoon zoals het hoort, maar zal waarschijnlijk in de toekomst misschien iets minder makkelijk worden. Ik krijg het gevoel dat ze nu gewoon erg meegaan met de OLED hype (inzetten als premium product met premium service (OLED Care hulplijn en 0-dode pixels "beleid")). Hoop dat ze dit later ook vast blijven houden tho.
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 31-01-2018 23:13 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik heb mij huidige toestel nog gewoon hier aan de muur hangen.
Even voor de duidelijkheid. Ik had geen dode pixel maar een bright spot zoals de monteur het noemde. Een pixel die constant op 100% lichtsterkte blijft. Als ik heel goed kijk zie ik ook de afzonderlijke kleuren erin. Een enkele dode pixel die uit blijft valt volgens mij niet onder de garantie! Maar deze valt natuurlijk ook niet zo snel op.
Lees nergens naar welke B7 hij refereerdeapis29 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:37:
[...]
[...]
Dat plaatje (en productinformatie link) is van de amerikaanse B7.
Thnx, nu zie ik wat verwarring zorgde bij mij: de Amerikaanse B7 heeft nog de poot vd 2016 modellen net zoals m'n B6V .apis29 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:37:
[...]
[...]
Dat plaatje (en productinformatie link) is van de amerikaanse B7.
Dit is een B7V
Wat een veel mooiere poot is naar mijn mening.Yucei schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:26:
[...]
Thnx, nu zie ik wat verwarring zorgde bij mij: de Amerikaanse B7 heeft nog de poot vd 2016 modellen net zoals m'n B6V .
Mijn ervaring is dat ze ook bij één dode pixel (= defecte pixel, altijd zwart) (ook) zeer coulant zijnFuske schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:54:
Inderdaad jammer van Expert.
Ik heb mij huidige toestel nog gewoon hier aan de muur hangen.
Even voor de duidelijkheid. Ik had geen dode pixel maar een bright spot zoals de monteur het noemde. Een pixel die constant op 100% lichtsterkte blijft. Als ik heel goed kijk zie ik ook de afzonderlijke kleuren erin. Een enkele dode pixel die uit blijft valt volgens mij niet onder de garantie! Maar deze valt natuurlijk ook niet zo snel op.
Hmm dan hoop ik eigenlijk ook wel op een dooie pixel haha! Wil ook wel een B7 ipv de B6..Yellowneck schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Mijn ervaring is dat ze ook bij één dode pixel (= defecte pixel, altijd zwart) (ook) zeer coulant zijn
Goed zoeken, ze zijn kleinrohit schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Hmm dan hoop ik eigenlijk ook wel op een dooie pixel haha! Wil ook wel een B7 ipv de B6..

Xplay heb ik ook op de C7 en op de Synology DS414 de Plex server variant.destroyer6670 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:18:
[...]
edit: bij het opnieuw proberen met plex kreeg ik net 4k en hdr beeld. Xplay krijg ik het niet voor mekaar, dus dikke prima. Laden duurt wel wat lang dus hoop dat het kijken van een film goed gaat. Zou me weer nieuwe videokaart schelen voor 4k hdr kijken.
Gaat op zich goed, maar als ik een x264 bv. heb zonder subs, kan ik "in rood (T)" wel in Xplay soms subs uitkiezen.
Er staat dan moet transcodering doen ofzoiets, in rood. Echter start ik de film en dan duurt het weet ik hoe lang voordat het geladen is. Als ie al begint, want ik heb maar op back gedrukt na 2 minuten...
Heeft iemand dat ook?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Dan moet je Synology dus het bestand omzetten naar iets wat de TV wel aankan (transcoden), maar dat kost nogal wat rekenkracht en daar is je NAS niet snel genoeg voor (vandaar dat je moet wachten). Ik heb echter nog nooit een formaat gehad wat XPlay niet slikte, enkel bij gebruik van interne subs (en daarom zorg ik dat ik altijd externe subs heb).PCJR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Xplay heb ik ook op de C7 en op de Synology DS414 de Plex server variant.
Gaat op zich goed, maar als ik een x264 bv. heb zonder subs, kan ik "in rood (T)" wel in Xplay soms subs uitkiezen.
Er staat dan moet transcodering doen ofzoiets, in rood. Echter start ik de film en dan duurt het weet ik hoe lang voordat het geladen is. Als ie al begint, want ik heb maar op back gedrukt na 2 minuten...
Heeft iemand dat ook?
PCJR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Heeft iemand dat ook?
Ahinsanebum schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:35:
Dat is normaal. Je kunt subzero toevoegen aan plex voor het automatisch toevoegen van externe subs. Dan is transcoden niet nodig.
[...]
Subzero, moet dat op de NAS of op de tv?
(heb meestal films met subs, maar je weet maar nooit
Verder iemand al Dolby Vision content ergens gezien (buiten een paar YT demo filmpjes) ?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
https://www.htpcbeginner....sub-zero-plugin-for-plex/
Het is ook mogelijk om de interne subs automatisch uit de film te laten halen bij het downloaden.
PCJR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:42:
[...]
Ah![]()
(heb meestal films met subs, maar je weet maar nooit)
Verder iemand al Dolby Vision content ergens gezien (buiten een paar YT demo filmpjes) ?
[ Voor 10% gewijzigd door insanebum op 01-02-2018 19:46 ]
Netflix, iig The Punisher heeft Dolby Vision. En volgens mij wat andere Marvel series ook.PCJR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:42:
[...]
Ah![]()
(heb meestal films met subs, maar je weet maar nooit)
Top, gelukt. Handige guide in je link!insanebum schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:43:
op de nas in plex toevoegen.
https://www.htpcbeginner....sub-zero-plugin-for-plex/
Het is ook mogelijk om de interne subs automatisch uit de film te laten halen bij het downloaden.
[...]
Ik heb subzero nu aanstaan op de server kant onder instellingen, agents en dan onder Films - "plex movie" en "the movie database".
Maar ik zie nog niet op de tv waar ik de subs aan kan zetten, ben ik echt zo blind

Monteur is net langsgeweest - er was letterlijk een kabeltje niet verbonden tussen het mainboard en de speakers.....raar. Nu werkt alles weerLuqq schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:04:
[...]
Nee, van alles al geprobeerd behalve een factory reset. Ook simplink uitgezet, en stroom eraf gehad etc. Helaas.
Of gewoon in Plex Media Server de taal die je prefereert forceren en je hoeft nooit meer handmatig te selecteren.wvkreg schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:57:
Via Plex of Xplay in de instellingen als je de film start of als hij al gestart is via pauze en dan de menu's bovenin gebruiken.
PCJR schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:46:
[...]
Top, gelukt. Handige guide in je link!
Ik heb subzero nu aanstaan op de server kant onder instellingen, agents en dan onder Films - "plex movie" en "the movie database".
Maar ik zie nog niet op de tv waar ik de subs aan kan zetten, ben ik echt zo blind
Er zit een bug in Xplay die SDH (doven en slechthorende) embedded ondertitels niet goed herkent en daardoor transcodeerd. Dat geeft hij ook netjes aan. Gewoon andere ondertitelstream selecteren, de ondertitels extracten, of ondertitels downloaden van een van de bekende sites.PCJR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Heeft iemand dat ook?
Hahaha ik ga zoekenYellowneck schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:40:
[...]
Goed zoeken, ze zijn klein![]()
[afbeelding]
Alle HDR content op Netflix is Dolby Vision als je apparaat die netflix draait dat ondersteund.Barryvdh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:47:
[...]
Netflix, iig The Punisher heeft Dolby Vision. En volgens mij wat andere Marvel series ook.
Ik zie soms echt content waarbij alleen HDR staat en geen Dolby Vision.Hulleman schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:20:
[...]
Alle HDR content op Netflix is Dolby Vision als je apparaat die netflix draait dat ondersteund.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchDevil79 op 02-02-2018 16:51 ]
Volgens mij is het aparte content. Of HDR of DolbyVision.DutchDevil79 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:50:
Bij mij gaat de HDR modes niet standaard in bij Netflix met Dolbyvision content op de 55C7V. Op Amazon werkt dat wel netjes bij HDR content. Bovenin zie je dan HDR verschijnen in beeld als je de aflevering start.
Er zijn ook aparte logo's die rechtsboven komen van 1 van die 2 varianten.
IK zou graag wat meer content willen
edit; ik moet xplay nu betalen? is dat normaal of gebruiken jullie een alternatief?
[ Voor 7% gewijzigd door PCJR op 02-02-2018 20:15 ]
Ik denk dat Netflix alle HDR content zowel in Dolby Vision als HDR10 kan streamen, afhankelijk van de ondersteuning op de betreffende mediaplayer/streamer. Als ik via de YouTube app van mijn 55C7V kijk, dan is bijvoorbeeld de film Bright in DV. Als ik dezelfde film bekijk via de YouTube app van mijn Nvidia Shield, dan licht het HDR logo op mijn TV op. De Shield heeft geen licentie voor DV.Hulleman schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:20:
[...]
Alle HDR content op Netflix is Dolby Vision als je apparaat die netflix draait dat ondersteund.
Is normaal, die €8 is maar eenmalig.PCJR schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:22:
[...]
edit; ik moet xplay nu betalen? is dat normaal of gebruiken jullie een alternatief?
Geweldig stukje software.

Dit zowel over mijn receiver (via ARC) als op interne speakers.
Enig idee?
Groetjes,
Peter Slenders
Verwijderd
Als je gewoon de zoekfunctie eens gaat gebruiken had je dit verhaal al denk ik 2x keer kunnen vinden in het topic.PCJR schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:46:
[...]
Top, gelukt. Handige guide in je link!
DE reden dat dit topic zolang is. Continue een herhaling van zetten. Gaan we binnenkort weer over inbranden praten zeker?
LG gebruikt witte OLED’s. De kleurtemperatuur daarvan is ongeveer 8000K.Nyarlathotep schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:56:
[...]
Dit is niet helemaal correct.
Niemand wil naar een blauw scherm kijken, dus om een neutrale kleur te verkrijgen, moet er meer rood (hoger voltage) aan worden toegevoegd.
Dus de OLED pixels waar een rode kleurfilter voorzit, slijten daardoor iets sneller.
En als je dan statische elementen op je scherm hebt, die knal rood, oranje of geel zijn, gaat het een stuk harder qua slijtage, oftewel “differential aging”.
Andere kleuren branden minder snel in.
Als je een goede wattmeter hebt, zie je ook dat met een volledig rood, oranje of geel scherm, een verbruik van zo’n 350 watt aangeeft. Andere kleuren zo’n 150 tot 200 watt max.
OLED Light op 100.
Dit geeft aan dat ze veel rood moeten toevoegen om een neutraal beeld te verkrijgen.
Ik heb sinds dit weekend de OLED65C7V staan, en ook ik zoek een UHD speler.Nitai schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:40:
Ik ben mij aan het orienteren op een UHD speler. Ik heb in dit topic gezocht, maar welke hebben jullie thuis staan en ben je er tevreden over? Ik neig zelf naar de Xbox One X vanwege de veelzijdigheid (ook games..) maar ik heb al een PS4 Pro en een One (niet S) en ik zit er daar een beetje tegenaan te hikken.
Nu is er één probleem: Wil je een speler met DV én HDR ondersteuning, dan zul je een Oppo speler moeten kopen. En de prijzen daarvan beginnen bij 750 euro. Dat vind ik zelf te veel.
LG hád een UHD speler (UP970) die na een firmware update naast HDR ook Dolby Vision ondersteuning kreeg. Die update is echter weer teruggetrokken ik meen in oktober vorig jaar. Vermoedelijk een licentie dingetje met Dolby Labs. En tot dusver is een nieuwe update nog niet in zicht...
En nu is er dus géén betaalbare speler die beide formaten ondersteund. En zelf wil ik echt wel een appraat die beide formaten ondersteund, omdat de tv dat ook doet. En er zijn dus al UHD discs die óf HDR óf DV ondersteunen...
Conclusie: Ik wacht nog even. Voor de zomer staan een aantal spelers op de planning die beide formaten ondersteunen. LG heeft ook toegezegd zijn update tegen die tijd weer beschikbaar te stellen voor de UP970...
Ok. Ik dacht alleen maar DV te zien bij HDR content. Er is dus verschilEnigmaNL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:22:
[...]
Ik zie soms echt content waarbij alleen HDR staat en geen Dolby Vision.
Mag ik vragen waar deze optie staat? Ik kan alleen vinden dat je de wijze van transcoden kan aanpassen, maar niet uitschakelen.OllieMongollie schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:39:
Nee. Ik heb hier nooit last van. Maar ik heb dan ook op de Plex server ingesteld dat deze nooit mag transcoderen.
Bij instelling, in Plex, op de tv zelf in de applicatieLekkerbek312 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:44:
[...]
Mag ik vragen waar deze optie staat? Ik kan alleen vinden dat je de wijze van transcoden kan aanpassen, maar niet uitschakelen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Die dubbele tuner spreekt mij wel aan omdat ik dat nu nog steeds in de praktijk gebruik met mijn Humax decoder.
Een Nederlandse aanbieder probeerde me wijs te maken dat je in Nederland niets aan de dubbele tuner zou hebben omdat er maar 1 gecodeerd kanaal bekeken of opgenomen kan worden. Ik vermoed dat het onzin is.
Kan iemand dit uit eigen ervaring bevestigen?
Edit:
Hmm ik zie na nog een keer zoeken dit bericht Senaxx in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 12% gewijzigd door Riesjard op 03-02-2018 18:59 ]
Hebben jullie dit issue ook?
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Hmm, nee niet echt kunnen merken. Wel dat bij steeds weer een HDR of DolbyVision film, de settings op eco ofzo staan, dan moet ik alles weer opnieuw naar mijn smaak zetten.Spockz schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:08:
Ik heb nu sinds een week de 55C7. Ik merk dat videos met HDR op Netflix veel donkerder worden weergegeven dan alle andere beelden. Nu heb ik eerder in dit topic gelezen dat het een issue met een firmware versie was. Ik heb nu 04.70.36 geïnstalleerd staan (af fabriek).
Ik heb volgens mij de .55 firmware. Mss is er een update?
Hoe hoog staat OLED Light voor SDR? Als deze heel hoog staat dan is het logisch dat HDR wat donkerder in zijn geheel overkomt.Spockz schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:08:
Ik heb nu sinds een week de 55C7. Ik merk dat videos met HDR op Netflix veel donkerder worden weergegeven dan alle andere beelden. Nu heb ik eerder in dit topic gelezen dat het een issue met een firmware versie was. Ik heb nu 04.70.36 geïnstalleerd staan (af fabriek).
Nog even over xplay op de 55c7. Heb deze ochtend die 8 euro betaald he. Maar toch soms films die dan transcoding nosig hadden of waarbij het lang duurde voordat de film begon en dan kreeg ik een netwerk timeout bericht. Of bericht de server kan het niet aan.Idanue schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:21:
[...]
Is normaal, die €8 is maar eenmalig.
Geweldig stukje software.
Deze avond Media Server en Video Station aangezet op de ds414. In de tv naar foto&film en daar staat ds414 bij; verhip! Alles draait hier gewoon mee incl. Subs enzo....hoe kan dit dan?! Enkel nadeel is geen map thumbnails maja😑
Plex is ook via DLNA te benaderen.PCJR schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:25:
[...]
Nog even over xplay op de 55c7. Heb deze ochtend die 8 euro betaald he. Maar toch soms films die dan transcoding nosig hadden of waarbij het lang duurde voordat de film begon en dan kreeg ik een netwerk timeout bericht. Of bericht de server kan het niet aan.
Deze avond Media Server en Video Station aangezet op de ds414. In de tv naar foto&film en daar staat ds414 bij; verhip! Alles draait hier gewoon mee incl. Subs enzo....hoe kan dit dan?! Enkel nadeel is geen map thumbnails maja😑
De volgende versie van de ci+ 1.4 modules heeft wel ondersteuning voor 2 kanalen.Riesjard schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:54:
In Duitsland wordt naast de c7v ook de c7d verkocht. Het enige verschil zou de dubbele tuner zijn in de d ten opzichte van de enkele tuner van de v.
Die dubbele tuner spreekt mij wel aan omdat ik dat nu nog steeds in de praktijk gebruik met mijn Humax decoder.
Een Nederlandse aanbieder probeerde me wijs te maken dat je in Nederland niets aan de dubbele tuner zou hebben omdat er maar 1 gecodeerd kanaal bekeken of opgenomen kan worden. Ik vermoed dat het onzin is.
Edit:
Hmm ik zie na nog een keer zoeken dit bericht Senaxx in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Misschien dat de LG tv niet overweg kan met 1.4 modules via de ci+ i.3 interface, geen idee.
Geloof dat 1.4 dan kan via een usb aansluiting met een externe reader/kabel.
Dit herken ik ook op mijn e6 oled.Spockz schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:08:
Komt door de gebruikte tone mapping van LG voor hdr beelden. Google dit maar eens.
Over het algemeen zijn de hdr beelden van een LG oled wat dimmer dan van een Panasonic en Sony oled.
Wordt in deze video uitgelegd: YouTube: HDR Tone-Mapping Explained: Sony A1, LG C7 vs Panasonic OLED TV
Voor dolby vision content kan je de beeldmodus ook op de heldere preset zetten eventueel. In plaats van donker.
verkeerde quote (bedoelde riesjard)P.A.T.R.I.C.K schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:41:
[...]
De volgende versie van de ci+ 1.4 modules heeft wel ondersteuning voor 2 kanalen.
Misschien dat de LG tv niet overweg kan met 1.4 modules via de ci+ i.3 interface, geen idee.
[ Voor 13% gewijzigd door pwh53 op 04-02-2018 08:29 ]
is het niet net zo als bv. de philips 49PUS7909/12 , 2x Common Interface Plus + 2 smartcards moet gebruiken ?Riesjard schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:54:
In Duitsland wordt naast de c7v ook de c7d verkocht. Het enige verschil zou de dubbele tuner zijn in de d ten opzichte van de enkele tuner van de v.
Edit:
Heb je "direct stream" en "Afspelen zonder transcoding"aan staan op je plex server?PCJR schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:25:
[...]
Nog even over xplay op de 55c7. Heb deze ochtend die 8 euro betaald he. Maar toch soms films die dan transcoding nosig hadden of waarbij het lang duurde voordat de film begon en dan kreeg ik een netwerk timeout bericht. Of bericht de server kan het niet aan.
Jammer dat dit bij hedendaagse tv’s nog niet een normale feature is.P.A.T.R.I.C.K schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:41:
[...]
De volgende versie van de ci+ 1.4 modules heeft wel ondersteuning voor 2 kanalen.
Mijn Humax van een jaar of 7 oud kan 2 tot 3 zenders tegelijk opnemen/bekijken.
Toch geen bangmakerij praatjes dus van de verkoper.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.