Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik had een 1.2 module voor mijn ouwe TV maar die kreeg ik absoluut niet werkend voor de B6
ik heb toen een 1.3 module moeten kopen bij de media markt. Gelukkig was ik net op tijd en werkt ie gewoon zonder die verplichte huur die je nu moet doen... (wat gewoon schandalig is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 14:24

Rub3s

+3 , omdat het kan

Fuske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:40:
Op internet had ik dit topic gevonden op CNET, blijkt toch echt een LG issue te zijn.
https://www.cnet.com/foru...d-audio-dropping-out-arc/

Betreft een B6V in mijn geval, als het goed is wordt deze binnenkort vervangen door een C7 vanwege een bright spot/stuck pixel. Ik hoop dat het misschien met de C7 is opgelost.
Ik heb ook een bright pixel op mijn B6V. Is dat een gratis ticket voor een C7? :*)

Zit er al een paar maanden op, nooit echt heel erg aan gestoord. Alleen last van als het pikkedonker is in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Rub3s schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:24:
[...]

Ik heb ook een bright pixel op mijn B6V. Is dat een gratis ticket voor een C7? :*)

Zit er al een paar maanden op, nooit echt heel erg aan gestoord. Alleen last van als het pikkedonker is in de kamer.
Ik heb hiervoor toen gebeld met LG OLED care en na opsturen van wat foto's via WhatsApp bleek dat dit een garantiegeval was. De monteur kwam een week later langs en mocht het paneel vervangen, echter bleek dit een B7 paneel te zijn met B6 brackets erop.(zilverkleurige omlijsting ipv donker/antraciet vd B6). Dit heb ik om deze reden geweigerd.
Daarna kreeg ik bericht dat de B6 niet meer gerepareerd kon worden en dus in aanmerking kwam voor een omruiling.

Nog steeds geen bericht van de winkel overigens wat en welke ik nu krijg, ga uit van de C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Fuske schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:31:
[...]
Nog steeds geen bericht van de winkel overigens wat en welke ik nu krijg, ga uit van de C7.
Omruilen zou opzich wel mooi zijn, maar eigenlijk zit je dan toch nog steeds met de zilverkleurige omlijsting ipv donker/antraciet vd B6? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Rub3s schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Omruilen zou opzich wel mooi zijn, maar eigenlijk zit je dan toch nog steeds met de zilverkleurige omlijsting ipv donker/antraciet vd B6? :P
De B7 wordt niet (standaard) geleverd in Nederland ;) En ook vanwege de kleur zullen ze als het goed is de C7 aanbieden. Dit is al een aantal keren hier voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ah zo! Ik las het verkeerd (B7/C7). Ik snap het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fuske schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:56:
[...]

De B7 wordt niet (standaard) geleverd in Nederland ;) En ook vanwege de kleur zullen ze als het goed is de C7 aanbieden. Dit is al een aantal keren hier voorbij gekomen.
De B7 staat gewoon op de NL LG site ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:11:
[...]

Voor de volledigheid: in 'oud' Ziggo gebied leveren wij 1.3 modules. Indien je tv het ondersteunt, kan je hiermee interactief televisie kijken. In 'oud' UPC gebied worden andere modules geleverd en is interactieve tv via CI+ niet mogelijk.

Groet, Ben van Ziggo
Ik woon inderdaad in een 'oud' ziggo gebied. Ik kan gewoon via jullie een 1.3 module gratis krijgen bij mijn tv abonnement?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:34
Bijna zover om mijn 65c7 te bestellen, maar 1 vraag.

Hier op tweakers staat onder de specificaties dat de VESA bevestiging 200x300.
Nu heb ik nog een Vogel's Thin 205 hier liggen. Deze is officieel voor tv's tot 55 inch, maar ondersteund de 200x300 vesa standaard wel.

Dus kan ik mijzelf een muurbeugel besparen, of gaat de combi van een 65C7 met Thin 205 niet werken?

Foto'tje van de hangende tv zou ook niet verkeerd zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

duc848 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 03:49:

Nu heb ik nog een Vogel's Thin 205 hier liggen. Deze is officieel voor tv's tot 55 inch, maar ondersteund de 200x300 vesa standaard wel.

Dus kan ik mijzelf een muurbeugel besparen, of gaat de combi van een 65C7 met Thin 205 niet werken?
Werkt gewoon, een OLED scherm weegt niks. Dat soort limieten waren meer bedoeld voor de tijd dat je zware lcd's en plasmaschermen in de winkels had.
blader door het topic, zie het Home cinema topic, google?

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 25-01-2018 03:56 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
duc848 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 03:49:

ik heb deze combi ook. Enige nadeel is dat je heel lastig bij de aansluitingen komt omdat je de tv niet ver kunt kantelen.
Foto:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/2a/09/UusnwN3w_t.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/12/73/QPqSrvpz_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde houder maar ben er zeer blij mee. Makkelijk om te monteren en de TV hangt snel. Kantelfunctie is handig en ja, de ruimte is beperkt, maar je bent er ook niet wekelijks (ik niet in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:35
Puck schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Schijnt een bug te zijn in de laatste firmware. Rollback naar 4.31.25 verhelpt dit probleem. Zie https://www.avforums.com/...692/page-85#post-25816971 (Ik heb er zelf echter nog geen last van gehad, gebruik ARC).

[...]

De 2016 modellen ondersteunen geen DD+/HD audio over ARC en dat is dus gelijk aan optical.
Dit is dus een bug? Ik heb hier erg vaak last van met Denon receiver en HDMI + ARC (LG E7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

Puck

W32.Deadcode.A

Morphix schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Dit is dus een bug? Ik heb hier erg vaak last van met Denon receiver en HDMI + ARC (LG E7).
Op de B6 op de laatste firmware blijkbaar wel (zelf ervaar ik dit probleem echter niet. E7 heeft weer andere chip en software dus als het al een bug is is het niet per see dezelfde.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
xoror schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:38:
[...]

Ik woon inderdaad in een 'oud' ziggo gebied. Ik kan gewoon via jullie een 1.3 module gratis krijgen bij mijn tv abonnement?
Ja en nee, je krijgt de module tegenwoordig in bruikleen, dit is dan onderdeel van je abonnement en hiervoor betaal je dan ook. Indien je nu nog een oud abonnement afneemt moet deze worden overgezet naar een nieuwe met tv start, zie https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/ voor de mogelijke combinaties, je kan dan kiezen voor een CI+ module in plaats van een mediabox.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
@spamsmurf Geen idee en kan er niet echt iets over vinden zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08
Vandaag een 55c7v bij CB besteld. Superblij dat ik er maandag niet aan toe was gekomen. Hij is daar nu €1650

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Helaas is de interne speaker van mijn 55C7 overleden. Althans, waarschijnlijk heeft hij nooit gewerkt maar merkte ik dat niet omdat ik hem altijd aan een receiver had gekoppeld. Nu zit ik een weekje in-between versterkers en blijkt hij echt defect te zijn. Gelukkig makkelijk telefonisch een reparatieverzoek kunnen indienen en binnenkort komt er een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Luqq schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:42:
Helaas is de interne speaker van mijn 55C7 overleden. Althans, waarschijnlijk heeft hij nooit gewerkt maar merkte ik dat niet omdat ik hem altijd aan een receiver had gekoppeld. Nu zit ik een weekje in-between versterkers en blijkt hij echt defect te zijn. Gelukkig makkelijk telefonisch een reparatieverzoek kunnen indienen en binnenkort komt er een monteur.
Heb je niet in de settings het geluid nog lopen over ARC/optical? :+ . Wellicht helpt een fabriekreset ook nog, anders RMA'en idd, maar die zal ook eerst jou verzoeken om een fabrieksreset uit te voeren

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik wil mijn LG C7 zo plat mogelijk tegen de muur hangen.

Nu zie ik dat er officiel voor de maat 55” zowel de Vogels THIN 205 als de 405 zou kunnen dienen. Ook lees ik onder de specificaties dat de VESA bevestiging 200x300 wordt ondersteund en zie tussen beiden op het 1ste gezicht geen verschil.

Daar de Vogels THIN 205 wat goedkoper valt te scoren wou ik alvorens ik tot bestellen overga, hier even informeren of de Vogels THIN 205 echt wel geschikt is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
Yellowneck schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:17:
[...]

Heb je niet in de settings het geluid nog lopen over ARC/optical? :+ . Wellicht helpt een fabriekreset ook nog, anders RMA'en idd, maar die zal ook eerst jou verzoeken om een fabrieksreset uit te voeren
Nee, van alles al geprobeerd behalve een factory reset. Ook simplink uitgezet, en stroom eraf gehad etc. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20

SkyStreaker

Move on up!

Welk modus-type was het beste low-latency alternatief voor game-mode? Aangezien vziw de HDR-bug in game-mode nog niet opgelost is, tja. Standaard of eh Technicolour Expert? (E7). Ik kan het gek genoeg ineens niet vinden :/

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 25-01-2018 21:42 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[quote]winwiz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:28:
Vandaag een 55c7v bij CB besteld. Superblij dat ik er maandag niet aan toe was gekomen. Hij is daar nu €1650
bij foka 1499 + 5 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb de LG OLED55E7N en wil graag de Vogel’s Thin 205 aanschaffen, heeft iemand ervaring met deze beugel icm de LG OLED55E7N?
Volgens de site van Vogel’s past hij niet maar bij de plaatselijke Expert wordt gezegd dat hij wel zou passen?

https://www.vogels.com/nl...thin-platte-tv-muurbeugel

[ Voor 13% gewijzigd door ericsaskia op 25-01-2018 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Ik heb even een drietal vragen die ik toch niet hier ben tegengekomen of wellicht er toch overheen heb gekeken voor de 65C7V

1) De instellingen voor Ziggo horizon box heb ik als merk Samsung gekozen met afstandsbediening 13, maar helaas werken niet alle knoppen. Bijvoorbeeld kanaal omhoog werkt niet, omlaag wel. Is er een andere setting die wel goed werkt of is dit een bekend probleem?

2) Is er een bepaalde setting voor films/tv die hier wordt aangeraden die vrijwel het beste weergeeft?

3) Welke muurbeugel is nu het fijnst om de 65" mee op te hangen? Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer, maar wellicht dat de tweakers hier die een 65" hebben mij een goede keuze kan laten maken. Ik las al wel dat kantelbaar makkelijker werkt.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 25-01-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
Ik heb afstandsbediening 14 gebruikt dacht ik, werkt goed.
Wel de 55E7N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Ferio schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:22:
Ik heb even een drietal vragen die ik toch niet hier ben tegengekomen of wellicht er toch overheen heb gekeken voor de 65C7V

1) De instellingen voor Ziggo horizon box heb ik als merk Samsung gekozen met afstandsbediening 13, maar helaas werken niet alle knoppen. Bijvoorbeeld kanaal omhoog werkt niet, omlaag wel. Is er een andere setting die wel goed werkt of is dit een bekend probleem?

2) Is er een bepaalde setting voor films/tv die hier wordt aangeraden die vrijwel het beste weergeeft?

3) Welke muurbeugel is nu het fijnst om de 65" mee op te hangen? Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer, maar wellicht dat de tweakers hier die een 65" hebben mij een goede keuze kan laten maken. Ik las al wel dat kantelbaar makkelijker werkt.

Alvast bedankt! :)
Settings googlen. Dan kom je op rtings.com of avsforuma. Goed uitgangspunt voor je beeldinstellingen.

Ik heb een kantelbare mount. De oneforall sv6650. Op t moment is de WM6651 de vervanger daarvan. Stevige mount die overal op past en kan kantelen, draaien en waarvij de tv dicht op de muur kan.

Ding kos € 200, maar keer via ibood voor €80 opgepikt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:48
YouTube: Is OLED still the future of TV?

Hier beweren ze dat een oled scherm die in ISF / technicolor mode staat geen burn in of image retention kan krijgen.

Dit komt dan voornamelijk door de lage helderheid.

Heb mijn E7 in standaard mode staan voornamelijk omdat dan de kleuren lekker knallen.

[ Voor 30% gewijzigd door schumi1986 op 26-01-2018 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16
Ferio schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:22:

https://community.ziggo.n...t-met-ziggo-horizon-19544

Is wel bekend probleem. Ik weet niet of het sinds de laatste update van de C7 opgelost is, maar bij mij deed hij het iig ook niet. (Wel omlaag, niet omhoog). Ziggo zegt dat je bij LG moet zijn hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 15:38
Is er met WebOS 3.5 een mogelijkheid om SMB shares te benaderen om media af te spelen?
Hiermee doel ik dus op een app, kan eigenlijk niets anders vinden dan Plex of upnp mogelijkheden.

Ik heb namelijk een TimeCapsule met media (geen upnp). Prima te benaderen met de Apple TV (Infuse app), maar als er weer een extra apparaat de deur uit kan, dan heb ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

MazeWing

The plot thickens...

schumi1986 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:38:
YouTube: Is OLED still the future of TV?

Hier beweren ze dat een oled scherm die in ISF / technicolor mode staat geen burn-in of image retention kan krijgen.

Dit komt dan voornamelijk door de lage helderheid.

Heb mijn E7 in standaard mode staan voornamelijk omdat dan de kleuren lekker knallen.
In elke stand is er een kans op burn in. Zolang er maar lang genoeg een statisch logo (of iets anders) wordt weergegeven slijten de OLED's vanzelf. Hoe hoger de helderheid hoe sneller dit proces zal gaan. In die zin zal een ISF Night (OLED light op 30) er langer over doen dan standaard met OELD light op 100. Technicolor staat trouwens op 60 zo uit mijn hoofd.

Bij normaal tv gedrag zal er praktisch geen burn-in optreden.

Ik ben dan ook benieuwd naar de resultaten van de nieuwe rtings.com test.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

SeanB89 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:52:
Is er met WebOS 3.5 een mogelijkheid om SMB shares te benaderen om media af te spelen?
Hiermee doel ik dus op een app, kan eigenlijk niets anders vinden dan Plex of upnp mogelijkheden.

Ik heb namelijk een TimeCapsule met media (geen upnp). Prima te benaderen met de Apple TV (Infuse app), maar als er weer een extra apparaat de deur uit kan, dan heb ik dat liever.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
ericsaskia schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:16:
Ik heb de LG OLED55E7N en wil graag de Vogel’s Thin 205 aanschaffen, heeft iemand ervaring met deze beugel icm de LG OLED55E7N?
Volgens de site van Vogel’s past hij niet maar bij de plaatselijke Expert wordt gezegd dat hij wel zou passen?

https://www.vogels.com/nl...thin-platte-tv-muurbeugel
Zoekfunctie al gebruikt?
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de E7 dus weinig behoefte om te investeren in een stand a lone soundbar of AV receiver met speakers. Maar nu zag ik de LG SWH1 telewoofy subwoofer. Hij was ooit voor €19 nieuw verkrijgbaar maar ik heb er nu een nauwelijks gebruikt exemplaar voor €20 opgehaald. Ben benieuwd hoe ie de geluidsbeleving verbeterd. Of is het verspilde moeite? Denk voor dat bedrag is het de moeite waard om te proberen. Beetje zoeken in dit topic levert wel wat hits op maar niet of nauwelijks echt uitgebreide ervaringen. Laat staan dat ie gereviewed is online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:04:
Ik heb de E7 dus weinig behoefte om te investeren in een stand a lone soundbar of AV receiver met speakers. Maar nu zag ik de LG SWH1 telewoofy subwoofer. Hij was ooit voor €19 nieuw verkrijgbaar maar ik heb er nu een nauwelijks gebruikt exemplaar voor €20 opgehaald. Ben benieuwd hoe ie de geluidsbeleving verbeterd. Of is het verspilde moeite? Denk voor dat bedrag is het de moeite waard om te proberen. Beetje zoeken in dit topic levert wel wat hits op maar niet of nauwelijks echt uitgebreide ervaringen. Laat staan dat ie gereviewed is online.
Voor 2 tientjes is dat zeker de moeite waard. Je moet even de juiste bass instelling zoeken, maar het maakt het standaard tv speaker geluid een stuk aangenamer. Ik heb hem op LOW bass staan, en dan handmatig nog 2x op de - drukken, heb je net wat meer lage tonen. MED en HIGH is belachelijk, klinkt nergens naar (doffe galm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
peakaboo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Voor 2 tientjes is dat zeker de moeite waard. Je moet even de juiste bass instelling zoeken, maar het maakt het standaard tv speaker geluid een stuk aangenamer. Ik heb hem op LOW bass staan, en dan handmatig nog 2x op de - drukken, heb je net wat meer lage tonen. MED en HIGH is belachelijk, klinkt nergens naar (doffe galm).
Dat is dezelfde instelling als die ik gebruik en is zeker een aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
peakaboo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Oké, vanavond maar eens goed voor zitten. Er zit ook een kleine AB bij maar die ga ik niet gebruiken. Want ik neem aan dat ik gewoon mijn E7 remote hiervoor kan benutten om zowel tv als subwoofer als decoder te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:08:
[...]

Oké, vanavond maar eens goed voor zitten. Er zit ook een kleine AB bij maar die ga ik niet gebruiken. Want ik neem aan dat ik gewoon mijn E7 remote hiervoor kan benutten om zowel tv als subwoofer als decoder te bedienen.
Ik heb de magic remote, voor zover ik weet kun je daarmee niet de subwoofer bedienen. Maargoed, 1x instellen en hij onthoudt het. Sub gaat wel mee aan en uit als je de tv aan/uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
peakaboo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Ik heb de magic remote, voor zover ik weet kun je daarmee niet de subwoofer bedienen. Maargoed, 1x instellen en hij onthoudt het. Sub gaat wel mee aan en uit als je de tv aan/uit zet.
Ik zag op de doos staan: te bedienen met uw afstandbediening van uw televisie. En gezien ik een LG oled heb verwacht ik dat het naadloos aan kan sluiten. Maar we gaan het zien vanavond. Nu tijd voor andere dingen.

En ingesteld. Med en high klinkt idd belachelijk slecht (mijn tv volume komt nooit hoger dan 9 a 10) Zelfs low vind ik te veel van het goede. Dus low -2 maakt het wel beter in balans. Dacht eerst geen verschil te merken net alsof ie niet aan stond. Maar dan brandt het rode lampje, als ie aan staat brandt er geen lampje.

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 26-01-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Ik had gister last van een E7 die niet wou inschakelen. Standby led was aan, maar de TV reageerde niet op de afstandbediening of het knopje aan de zijkant. Na een power cycle ging hij na een paar keer proberen wel aan, en kwam er kort een melding op het scherm die in niet kon lezen.. Iemand dit eerder gehad, of iemand die weet wat de melding geweest kan zijn?

offtopic:
De V30 is binnen, het betreft een blauwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-09 18:57
Barryvdh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:08:
[...]

https://community.ziggo.n...t-met-ziggo-horizon-19544

Is wel bekend probleem. Ik weet niet of het sinds de laatste update van de C7 opgelost is, maar bij mij deed hij het iig ook niet. (Wel omlaag, niet omhoog). Ziggo zegt dat je bij LG moet zijn hiervoor.
Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om Channel + werkend te krijgen. Als iemand wel een echt volledig werkende magic romote heeft op de ziggo horizon box dan ben ik wel heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
1337aldi schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:19:
Ik had gister last van een E7 die niet wou inschakelen. Standby led was aan, maar de TV reageerde niet op de afstandbediening of het knopje aan de zijkant. Na een power cycle ging hij na een paar keer proberen wel aan, en kwam er kort een melding op het scherm die in niet kon lezen.. Iemand dit eerder gehad, of iemand die weet wat de melding geweest kan zijn?

offtopic:
De V30 is binnen, het betreft een blauwe!
ongeveer hetzelfde gehad een paar dagen geleden, ik zet hem aan en hij springt op rtl4.
de afstandsbediening doet niks, dus op standby gezet en ci+ module eruit getrokken en erin geschoven.
aangezet en ik krijg alleen zwart beeld, kan wel van zenders switchen, maar overal zwart beeld.
stroom eraf en weer aan en hij doet weer gewoon normaal.

heb de tv nu 2 maanden, ik zag wel dat er op die dag ook een nieuwe berichtje stond in de inbox over een update van de voorwaarden, verder niks geks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik heb vandaag met hulp van mijn vader en broertje mijn 65C7 opgehangen aan een vogels base 5L beugel.

Toen de tv eenmaal hing was ik vergeten om eerst de kabels aan te sluiten. Omdat de afstand tussen tv en muur te krap is moet de tv wel van de beugel af. Om de tv van de beugel te halen is er een simpele instructie: trek aan de twee plastic strips (soort tie wraps) zodat een soort veermachanisme losklikt, en je kan de tv kantelen en van de beugel tillen. Zo gezegd zo gedaan. Tenminste, rechter strip geen probleem, maar links was ook bij het ophangen al moeizaam. Dus ik dacht, ik trek wat harder. Trek ik vervolgens de hele strip eruit. Gevolg: de tv hangt keurig aan de muur, en komt met geen mogelijkheid meer van de muur. Alleen de antennekabel (en nog wat andere kabels) zijn niet aangesloten...

Heeft iemand dit al eens meegemaakt met een vogel muurbeugel? Of tips om hier mee om te gaan? Ongelooflijk dat bij dit soort beugels een stukje plastic zo alles bepalend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawa1972
  • Laatst online: 09-04 10:15
Ethernet op de tv (55c7v) is nu 100 mbit, zou het ook mogelijk zijn om in de usb-3 poort van de tv een usb 3 naar ethernet 1 gbit adapter te prikken, zodat ik 4k materiaal zonder hickups op het scherm krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20
Mawa1972 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:40:
Ethernet op de tv (55c7v) is nu 100 mbit, zou het ook mogelijk zijn om in de usb-3 poort van de tv een usb 3 naar ethernet 1 gbit adapter te prikken, zodat ik 4k materiaal zonder hickups op het scherm krijg?
Hoe snel is je WiFi? Ik heb namelijk mijn 55B6v op m'n AC WiFi (AirPort Extreme) verbonden en kan met X-Play probleemloos 4K streamen vanaf m'n Intel NUC met Plex Media Server.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mawa1972 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:40:
Ligt het niet aan de source? Wat is de bitrate van die 4K?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
Hier vanaf gister de 55C7V, weer lekker tv kijken zo! :)

Paar items waar ik nog mee stoei:
- Magic remote probleem met de ziggo horizon; volgende zender button doet het niet.
- Plex draait op de NAS DS414, Xplay heb ik op de 55C7 nu, we gaan deze avond kijken of ik mijn x264 etc. films kan draaien zonder problemen :) (als dit niet lukt hangt er nog een mini-x8h aan de tv, dit gaat OK op 4k resolutie.
- settings ben ik nog niet helemaal mee klaar, dejudder op 3 en deblur op 6 ergens, voor elke input, ik moet het nog even aanzien. Ook het oled-licht staat nu op 40, ook nog even aanzien. De rest volgens de Rtings settings.
- minix en horizon via hdmi aangesloten. Audio loopt via de optic-out van de 55C7 naar de NAD amp met B&W speakers. Lijkt tot nu toe minste sync problemen te geven.

Erg blij tot nu toe :D

edit: Xplay icm Plex op de DS414 gaat prima op zich. Alleen soms verwarrend dat Xplay dan zegt geen NL subs, maar hierbij zijn de subs dan ingebakken in de file (er zijn dan toch subs). En als Xplay realtime de subs erbij wil conderen dan moet ie transcoding doen ofzo (rood bericht), en dan duurt het laden van de film wel lang.

Via Youtube 4k 60fps HDR10 is gewoon bam :) Ik heb we de kleurrange/bereik van auto naar uitgebreid of iets gezet, de middelste optie. Geeft net iets fellere kleuren. Setting "breed" = te flashy ;)

[ Voor 25% gewijzigd door PCJR op 28-01-2018 16:27 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:25
PCJR schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:11:
Hier vanaf gister de 55C7V, weer lekker tv kijken zo! :)

Paar items waar ik nog mee stoei:
- Magic remote probleem met de ziggo horizon; volgende zender button doet het niet.
- Plex draait op de NAS DS414, Xplay heb ik op de 55C7 nu, we gaan deze avond kijken of ik mijn x264 etc. films kan draaien zonder problemen :) (als dit niet lukt hangt er nog een mini-x8h aan de tv, dit gaat OK op 4k resolutie.
- settings ben ik nog niet helemaal mee klaar, dejudder op 3 en deblur op 6 ergens, voor elke input, ik moet het nog even aanzien. Ook het oled-licht staat nu op 40, ook nog even aanzien. De rest volgens de Rtings settings.
- minix en horizon via hdmi aangesloten. Audio loopt via de optic-out van de 55C7 naar de NAD amp met B&W speakers. Lijkt tot nu toe minste sync problemen te geven.

Erg blij tot nu toe :D
Stukje terug zei iemand dat je afstandsbediening 14 moet pakken ipv 13, dat het dan wel lukt met Ziggo horizon. Al geprobeerd?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 18:15
Vandaag de lg v30 telefoon ontvangen blauwe versie en meteen verkocht.Mooi ding trouwens. Zo heeft me e7 een mooi prijsje 1500 euro meer dan waard.

[ Voor 25% gewijzigd door Amaze86 op 27-01-2018 21:15 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
thobe schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:38:
Ik heb vandaag met hulp van mijn vader en broertje mijn 65C7 opgehangen aan een vogels base 5L beugel.

Toen de tv eenmaal hing was ik vergeten om eerst de kabels aan te sluiten. Omdat de afstand tussen tv en muur te krap is moet de tv wel van de beugel af. Om de tv van de beugel te halen is er een simpele instructie: trek aan de twee plastic strips (soort tie wraps) zodat een soort veermachanisme losklikt, en je kan de tv kantelen en van de beugel tillen. Zo gezegd zo gedaan. Tenminste, rechter strip geen probleem, maar links was ook bij het ophangen al moeizaam. Dus ik dacht, ik trek wat harder. Trek ik vervolgens de hele strip eruit. Gevolg: de tv hangt keurig aan de muur, en komt met geen mogelijkheid meer van de muur. Alleen de antennekabel (en nog wat andere kabels) zijn niet aangesloten...

Heeft iemand dit al eens meegemaakt met een vogel muurbeugel? Of tips om hier mee om te gaan? Ongelooflijk dat bij dit soort beugels een stukje plastic zo alles bepalend is.
Ik heb op de slaapkamer ook zo'n Vogels beugel, zelfde verhaal. Gelukkig zitten daar alle kabels al in, maar als hij stukgaat heb ik een probleem. Kreeg het niet voor elkaar, maar ik heb niet heel lang geprobeerd omdat er nog geen noodzaak is. Ben benieuwd hoe het je gaat lukken. Succes!

Het is wel een goede anti-diefstal beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:48
Raziel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 07:17:
[...]

Ik heb op de slaapkamer ook zo'n Vogels beugel, zelfde verhaal. Gelukkig zitten daar alle kabels al in, maar als hij stukgaat heb ik een probleem. Kreeg het niet voor elkaar, maar ik heb niet heel lang geprobeerd omdat er nog geen noodzaak is. Ben benieuwd hoe het je gaat lukken. Succes!

Hier exact hetzelfde probleem gehad, alleen had ik maar 1 kant vast zitten waardoor iemand de TV constant moest ondersteunen :| Dit heb ik uiteindelijk opgelost door de "lipjes" (en eindkap) op de wandrails heel voorzichtig om te buigen met een schroevendraaier (ik bedoel dan de lipjes die het afschuiven van de TV voorkomen). Vervolgens heb ik de TV met wat duwen en trekken gelukkig er af kunnen schuiven _/-\o_ . Uiteindelijk bleek dat ik de schroeven in de TV wat te kort op het ontgrendel mechanisme had bevestigd, en daardoor de klem niet helemaal goed los kwam (de kop van de schroef blokkeerde het systeem). De schroef heb ik vervolgens een gaatje lager bevestigd, en met ty-raps een nieuw ontgrendel koord gemaakt en nu gaat de TV er gelukkig wel goed vanaf. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
thobe schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:38:

als je genoeg ruimte hebt kun je hem er misschien aan de linker/rechterkant afschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:30
Heeft iemand ervaringen met het werkend krijgen van de Tele2 settop box samen met de Magic remote? Van wat ik kon vinden moet je Amino als leverancier invullen, echter werken zowel settings 1 als settings 2 niet voor het aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:23
Blue Planet II is wel echt weer perfect demomateriaal voor je OLED hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:17
Sinds eergisteren de trotse eigenaar van een 55C7V. Mooi ding, maar ik heb wat problemen met mijn Apple TV 4K. Ik heb er al het een en ander over gelezen en ondertussen heb ik maar een nieuwe HDMI kabel gekocht.

Wel was ik aan 't kijken of het toestel qua firmware wel up to date was. De geïnstalleerde versie is 04.70.55, maar hier kan ik helemaal niets over vinden. Volgens de site is .36 de laatste versie, dus wat is er geïnstalleerd? Kan je downgraden, naar een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:24

BCGraaf

BC

OllieMongollie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:56:
Sinds eergisteren de trotse eigenaar van een 55C7V. Mooi ding, maar ik heb wat problemen met mijn Apple TV 4K. Ik heb er al het een en ander over gelezen en ondertussen heb ik maar een nieuwe HDMI kabel gekocht.

Wel was ik aan 't kijken of het toestel qua firmware wel up to date was. De geïnstalleerde versie is 04.70.55, maar hier kan ik helemaal niets over vinden. Volgens de site is .36 de laatste versie, dus wat is er geïnstalleerd? Kan je downgraden, naar een andere versie?
Sinds gisteren heb ik de 65C7 en de apple tv4K. Heb er ook een nieuwe HDMI kabel bij gekocht maar ik heb ook problemen met het beeld. Als ik op de apple tv Dolby Vision in schakel gaat na 2/3 minuten het beeld op zwart en geeft de tv aan dat er geen bron is aangesloten. Ik moet dan de hdmi kabel er in en uit doen om weer beeld te krijgen. Volgens de winkel is het wel een 4K hdmi kabel. Mijn firmware versie is 04.70.30

Nu heb ik het beeld op 4K HDR 4:2:2 staan en gaat alles wel goed. Benieuwd wat hier de oorzaak van is. Ik vermoed toch de HDMI kabel

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
SuperVeloce schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Stukje terug zei iemand dat je afstandsbediening 14 moet pakken ipv 13, dat het dan wel lukt met Ziggo horizon. Al geprobeerd?
14 doet helemaal niks :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 15:12
OllieMongollie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:56:

Op welke site heb je gelezen dat .36 de laatste versie is? Op LG Netherlands is 04.70.30 de laatste versie. Heb je misschien een import model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Putifar schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Op welke site heb je gelezen dat .36 de laatste versie is? Op LG Netherlands is 04.70.30 de laatste versie. Heb je misschien een import model?
Je hebt gelijkt. Op de NL site is het .30 en op internationale sites kwam ik .36 tegen. Hoe die van mij dan op .50 komt, weet ik ook niet. Ik heb 'm bij CB gekocht, dus neem niet aan dat 't import is. Moet dat ergens op de verpakking staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
OllieMongollie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:34:
[...]

Je hebt gelijkt. Op de NL site is het .30 en op internationale sites kwam ik .36 tegen. Hoe die van mij dan op .50 komt, weet ik ook niet. Ik heb 'm bij CB gekocht, dus neem niet aan dat 't import is. Moet dat ergens op de verpakking staan?
Je zou het op sticker op de doos kunnen zien. Daarop staat bij mij een tabelletje met 32 landcodes, waaronder NL. Verder is de typeaanduiding voluit: OLED55C7V-Z.BEUYLJP. Weet je zeker dat je .50 hebt? In je eerste post was het overigens nog .55 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Hier ook .55 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik kijk soms netflix via de app op de tv (C7) en het geluid via ARC naar mijn receiver (marantz 5010). Het geluid is een heel stuk minder via de netflixapp op de tv en ARC dan dat ik netflix via de shield kijk. Iemand hier een verklaring voor?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Putifar schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Je zou het op sticker op de doos kunnen zien. Daarop staat bij mij een tabelletje met 32 landcodes, waaronder NL. Verder is de typeaanduiding voluit: OLED55C7V-Z.BEUYLJP. Weet je zeker dat je .50 hebt? In je eerste post was het overigens nog .55 ;)
Sorry. Chaos, maar 04.70.55 inderdaad en geen import inderdaad :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yicq7O6AMT2gtPWX068HB4VL/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [rogi]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 14:19
Ik heb afgelopen weekend een LG C7 gekocht (55inch). Deze is echt fantastisch. Maar ik krijg voor geen mogelijkheid het plastic plaatje achter het scherm waar je de standaard bevestigt goed gemonteerd. Tandjes zijn naar boven in de gleufjes, rechter kant wil wel 'klikken' maar de linker wil maar niet goed zitten waardoor het plaatje er gebogen in zit en niet plat in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Janpietertje89 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:14:
Blue Planet II is wel echt weer perfect demomateriaal voor je OLED hoor :)
Van waar speel je deze af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:23
Drial schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:53:
[...]

Van waar speel je deze af?
Ik heb de UHD blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 09:19
Weet iemand of de 55C6v aan te sturen is met een Google Home?
lijkt me ideaal om via spraak de tv aan/uit te doen en wellicht zelfs te zappen naar een gewenst kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

PaPi36 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:46:
Weet iemand of de 55C6v aan te sturen is met een Google Home?
lijkt me ideaal om via spraak de tv aan/uit te doen en wellicht zelfs te zappen naar een gewenst kanaal
Niet direct, maar er zijn wel packages voor bv. HASS of Domoticz om LG WebOS via API aan te sturen, en op die manier zou je dus wel iets kunnen maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 29-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
[rogi] schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:38:
Ik heb afgelopen weekend een LG C7 gekocht (55inch). Deze is echt fantastisch. Maar ik krijg voor geen mogelijkheid het plastic plaatje achter het scherm waar je de standaard bevestigt goed gemonteerd. Tandjes zijn naar boven in de gleufjes, rechter kant wil wel 'klikken' maar de linker wil maar niet goed zitten waardoor het plaatje er gebogen in zit en niet plat in zit.
Had ik ook inderdaad! Dat is dan ook meteen het enige minpuntje dat ik tot op heden heb kunnen ontdekken aan deze verder briljante TV. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik had er geen problemen mee, maar heb er in mijn ogen niet iets speciaals voor gedaan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Je kunt deze er gewoon 'inklikken'. Zelfde idee als een batterij kapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 19-09 16:37
OllieMongollie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Sorry. Chaos, maar 04.70.55 inderdaad en geen import inderdaad :)

[afbeelding]
Dat is een nieuwere firmware dan op mijn C7 (04.70.36), ik ben benieuwd naar de changelog voor deze firmware. Ik kan hem nog niet terugvinden op de websites van LG. Deze wordt denk ik nog niet uitgerold via OTA.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Raziel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 07:17:
[...]

Bedankt voor de reacties.

Vandaag een mail gehad van Vogels. Zij sturen mij een nieuwe oranje tie wrap op. Ook stuurden ze een instructie toe om aan de hand van een zelf gevouwen ijzerenhaak (van een kleerhanger bijv). de veer naar beneden te trekken.

Ik ben ook bij de winkel langs gegaan (BCC) daar herkenden ze het probleem ook, uit een andere verpakking kreeg ik ook een nieuwe tie wrap mee. Met de tie wrap is het vooralsnog niet gelukt, dus ik ga morgen kijken of ik een dunne haak kan vouwen van wat materiaal wat ik thuis heb liggen. Je hebt in ieder geval heel wat geduld nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:38
BarryS schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:48:
[...]

Dat is een nieuwere firmware dan op mijn C7 (04.70.36), ik ben benieuwd naar de changelog voor deze firmware. Ik kan hem nog niet terugvinden op de websites van LG. Deze wordt denk ik nog niet uitgerold via OTA.
Geduld is een schone zaak... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 20-09 15:38
Ik zit met een probleem, ik heb de E7 en die ondersteunt Dolby Atmos met de interne luidsprekers. Nu heb ik sinds vorige week de ST5000 soundbar met Dolby Atmos ondersteuning. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid ARC in werking. Ik gebruik een high speed HDMI kabel. Deze loopt van ARC in (HDMI 2) naar ARC out (HDMI 1) van de ST5000. Ik zie de soundbar bij mijn tv staan. Nu komt het, ik zet de tv op extern (optisch/ARC) staat daarbij, maar ik krijg geen geluid. Verder viel het mij op dat bij Netflix geen Dolby Atmos meer staat. Wat doe ik fout? Van wat ik heb gelezen zou het zo eenvoudig moeten zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
Nostordici schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:35:
Ik zit met een probleem, ik heb de E7 en die ondersteunt Dolby Atmos met de interne luidsprekers. Nu heb ik sinds vorige week de ST5000 soundbar met Dolby Atmos ondersteuning. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid ARC in werking. Ik gebruik een high speed HDMI kabel. Deze loopt van ARC in (HDMI 2) naar ARC out (HDMI 1) van de ST5000. Ik zie de soundbar bij mijn tv staan. Nu komt het, ik zet de tv op extern (optisch/ARC) staat daarbij, maar ik krijg geen geluid. Verder viel het mij op dat bij Netflix geen Dolby Atmos meer staat. Wat doe ik fout? Van wat ik heb gelezen zou het zo eenvoudig moeten zijn :(
De E7 stuurt geen atmos over arc. Dat is beperkt tot de tv met de netflix app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

ppeterr schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:43:
[...]

De E7 stuurt geen atmos over arc. Dat is beperkt tot de tv met de netflix app zelf.
Mijn C7 stuurt wel degelijk ATMOS over ARC. Bijvoorbeeld de film Okja geeft op mijn ST5000 netjes Dolby Atmos weer. Op de TV misschien ff Dolby Digital + forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@alwinus Via de netflix app op de tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Audio-instellingen op de TV zelf. Okja op Netflix heb ik vervolgens getest voor ATMOS. Als die speelt op knop display drukken op de afstandsbediening van de ST5000. Dan geeft ie in het schermpje of die Dolby Atmos ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup... dat doet hij wel degelijk... mijn SJ9 schakelt via ARC gewoon naar DTS, Dolby en Dolby Atmos op mijn C7. Ik heb een high-speed kabel mét ethernet in gebruik. De SJ9 schakelt zelfs automatisch naar ARC via CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Oke, dan ga ik even mee kijken hoe @Nostordici dit oplost :)

Hier ook geen atmos naar mijn K950 vanaf de netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Hulleman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:12:
Ik kijk soms netflix via de app op de tv (C7) en het geluid via ARC naar mijn receiver (marantz 5010). Het geluid is een heel stuk minder van kwaliteit via de netflixapp op de tv en ARC dan dat ik netflix via de shield kijk. Iemand hier een verklaring voor?
Iemand een idee? Ter aanvulling. De C7 geeft gewoon dolby 5.1 door aan de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Hulleman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:40:
[...]

Iemand een idee? Ter aanvulling. De C7 geeft gewoon dolby 5.1 door aan de receiver.
De Shield geeft misschien DD+ door en de C7 'slechts' DD?

En anders is het misschien een volume issue. Als je switched tussen 2 bronnen dan lijkt de hardere vaak mooier.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Laatst online: 05-06-2024
Hmm iemand nog dit probleem?

Ik kijk naar The Punisher , en tv gaat over op dolby vision & atmos.

Als ik de AVR aanleg (een nieuwe denon met atmos support) en geen atmos meer? Gewoo DD+ over HDMI ARC. Hoe krijg je dan Atmos op je AVR?

Als je de AVR weer uitdoe, komt er terug Atmos (via tv) op t scherm.

Is dit nu een bug van LG om geen ATMOS over HDMI ARC door te sturen? Wat jammer zeg.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 25-09 13:25
Bestaat het uberhaubt, een volledige atmos stream over ARC? Of is dat zo'n softwarematig aangepaste stream naar zo'n soundbar die uberhaubt al geen fatsoenlijke atmos kan afspelen?

Tot voor kort kon er geen enkele HD-audio stream over ARC namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
HD audio is niet mogelijk via ARC dan moet je HDMI2.1 en eARC hebben. ARC kun je ruwweg vergelijken met Toslink qua mogelijkheden. DD + DTS + PCM en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Dus infeite kan je via de Netflix TV app of eender welke andere app geen Atmos doorsturen naar je AVR over hdmi.

Enkel via de TV speaker. :(

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

winwiz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:36:
HD audio is niet mogelijk via ARC dan moet je HDMI2.1 en eARC hebben. ARC kun je ruwweg vergelijken met Toslink qua mogelijkheden. DD + DTS + PCM en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
LG 2017 modellen ondersteunen wel ATMOS over Dolby Digital + (met ARC)

http://www.avsforum.com/f...-atmos-over-hdmi-arc.html

Maar de Reciever moet ook DD+ ondersteunen over ARC

[ Voor 6% gewijzigd door alwinus op 30-01-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
spietie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:44:
Dus infeite kan je via de Netflix TV app of eender welke andere app geen Atmos doorsturen naar je AVR over hdmi.

Enkel via de TV speaker. :(
Dit is wel degelijk mogelijk alleen moet je receiver het ondersteunen.

LG voert ATMOS uit over een DD+ codec bij de NF app.
Dit is dus LOSSY atmos.

Dit tegenover ATMOS over TrueHD wat enkel mogelijk is via de normale stroom in de keten, of in de toekomst via eARC. Dit zal dan de Lossless versie zijn.

Het verschil tussen Lossy en Lossless ATMOS is wel degelijk goed hoorbaar ( wel afhankelijk van je installatie )

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
ppeterr schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:32:
Oke, dan ga ik even mee kijken hoe @Nostordici dit oplost :)

Hier ook geen atmos naar mijn K950 vanaf de netflix app.
De K950 ondersteunt geen Atmos over arc, wel HDMI 1 & 2. Ik heb gisteren, omdat er nog 2 aanbieders waren voor de oude prijs, een K950 gekocht, maar die gaat dus weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
OllieMongollie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:06:
[...]

De K950 ondersteunt geen Atmos over arc, wel HDMI 1 & 2. Ik heb gisteren, omdat er nog 2 aanbieders waren voor de oude prijs, een K950 gekocht, maar die gaat dus weer terug.
Daar was ik dus al achter, echter heb ik er een shield aan gehangen. En daarmee
werkt alles perfect! Ik heb de K950 overigens voor 912 euro gekocht. En dan de UHD player er bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Malignant schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:05:
[...]

Dit is wel degelijk mogelijk alleen moet je receiver het ondersteunen.

LG voert ATMOS uit over een DD+ codec bij de NF app.
Dit is dus LOSSY atmos.

Dit tegenover ATMOS over TrueHD wat enkel mogelijk is via de normale stroom in de keten, of in de toekomst via eARC. Dit zal dan de Lossless versie zijn.

Het verschil tussen Lossy en Lossless ATMOS is wel degelijk goed hoorbaar ( wel afhankelijk van je installatie )
Aha wel de AVR is een Denon X3300W en volgens avforums ondersteunt deze DD+ wat ook klopt als ik pubnisher kijk via de AVR.

Dan zou de frequency 192 moeten zijn dan ipv 48 (van DD)?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawa1972
  • Laatst online: 09-04 10:15
Vorkie schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Ligt het niet aan de source? Wat is de bitrate van die 4K?
Thx voor de reactie, het gaat om Dunkirk met een bitrate van rond de 70Mbit.
Vooral bij intensieve scenes zal hij denk ik wel richting de 100Mbit schieten, en dus tegen de limiet oplopen van de TV.
Daarom vroeg ik mij af of iemand weet of je een usb-3 naar 1Gbit adapter kan kopen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jimmy J. schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:59:
[...]
De Shield geeft misschien DD+ door en de C7 'slechts' DD?

En anders is het misschien een volume issue. Als je switched tussen 2 bronnen dan lijkt de hardere vaak mooier.
Het is een combinatie. Ten eerste is het een volume issue, maar dat is niet zo'n probleem. Dan draai ik het volume gewoon open totdat ik het niveau van de Shield haal. Het probleem zit voornamelijk in de kwaliteit. Als ik het geluid via ARC op een goed volume heb, is de kwaliteit echt velen malen minder dan wat de apparaten aan de receiver (zonder ARC) doorgeven. Alsof er nagenoeg alleen maar middentonen worden weergegeven. Weinig sprankelend en hoog en diep laag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Malignant schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:05:
[...]
Dat denk ik ook wel. Ik kijk veel NF laatste tijd, wat "slechts" DD 5.1 is.
Afgelopen weekend Bladerunner 2049 met TrueHD 7.1 spoor gekeken. Dat maakt toch echt wel meer indruk dan een DD 5.1 spoor. (Focal Aria 926 fronts, Focal Aria center, AB A25 rears en SVS PB 1000 sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Heeft er iemand toevallig een oplossing hiervoor:

ik probeer een 4K HDR MKV (46GB) af te spelen via mijn laptop, via HDMI en VLC player werkt het niet want het stottert etc en ik heb geen HDR dan. Als ik kies voor Afspelen op Apparaat werkt het perfect alleen heb ik niet de mogelijkheid om een ondertiteling te kiezen! Ik heb een aantal opties gevonden maar dat gaat hem niet worden want dan moet ik de subs er in gaan bakken.. Is dit een Windows kwaal? Werkt het bijvoorbeeld op een mac wel?

TV: LG OLED B6
Laptop: i7-4700HQ 16GB Ram Nvidia videokaart (type weet ik zo niet meer) Resolutie: 4k.

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 30-01-2018 11:27 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20
Plex Media Server installeren op je laptop. X-Play installeren op je LG. Streamen via WiFi. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 24-09 07:28
Mawa1972 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Thx voor de reactie, het gaat om Dunkirk met een bitrate van rond de 70Mbit.
Vooral bij intensieve scenes zal hij denk ik wel richting de 100Mbit schieten, en dus tegen de limiet oplopen van de TV.
Daarom vroeg ik mij af of iemand weet of je een usb-3 naar 1Gbit adapter kan kopen.... :)
Heeft geen nut, ten eerste zouden de drivers dan al in WebOS moeten zitten en daarnaast zal je dan ook op de TV nog moeten kunnen kiezen voor die adapter onder network. Nu staat daar Wi-Fi of Ethernet (kleine kans dat als de driver er al in zou zitten dan ook die adapter als Ethernet adapter zou zien).

Ik heb het geprobeerd, kreeg geen link in elk geval. Voor meeste 4K materiaal zal 100mbit genoeg zijn. Ik heb op mijn android media player voor die keren dat het niet voldoende is een USB3 gigabit adapter ertussen zitten. Is weliswaar een USB 2.0 poort, maar in de praktijk haal ik 450Mbit/s, dus ruim voldoende voor die pieken in 4K materiaal.
Pagina: 1 ... 82 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.