Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 22:11
Reconhell schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Top man en daar kan mijn tv op? .... het lijkt verdomt veel op een tv stand die ik voor mijn oude 42 inch had... Volgens mij is het echt dezelfde!

https://imgur.com/a/ogm1l

Alleen ik zie niet in hoe je deze nu aan de TV bevestigd. Volgens mij mis ik een paar dingen kwijt geraakt denk ik? (not sure)
Moet lukken, die beugels kunnen veel meer gewicht aan dan een Oled weegt.
Als je de bouten kwijt bent, in de bouwmarkt liggen er genoeg. Even de maat opmeten (m6, m8) en niet te vergeten de lengte checken.
Ik heb ook mijn oude tvbeugel gebruikt en moest alleen (omdat de bevestigingen op de tv lager zitten) twee extra gaatjes in de houders boren voor de bovenste bevestiging. Kwam anders niet mooi uit met de hoogte. Hangt nu al meer dan een jaar rotsvast... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Vulcan750 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Moet lukken, die beugels kunnen veel meer gewicht aan dan een Oled weegt.
Als je de bouten kwijt bent, in de bouwmarkt liggen er genoeg. Even de maat opmeten (m6, m8) en niet te vergeten de lengte checken.
Ik heb ook mijn oude tvbeugel gebruikt en moest alleen (omdat de bevestigingen op de tv lager zitten) twee extra gaatjes in de houders boren voor de bovenste bevestiging. Kwam anders niet mooi uit met de hoogte. Hangt nu al meer dan een jaar rotsvast... :)
Ik heb het zakje met schroefjes gevonden. Echter W-B/ W-C, M-A, M-F en M-G zijn aangebroken/gebruikt. (ik denk dat daarmee de beugels bevestigd zijn..) M-C zijn er 2 van de 4 schroeven over.. Geen idee waar t voor gebruikt is. M-G zijn er ook 2 van over. Waterpas is missend.

https://www.teknihall.be/...oads/1309tv-wandsteun.pdf
Doos gevonden blijkt dat ik de envivo 1309 heb.
Er zitten ook vele andere schroefjes in.. misschien zijn die ook te gebruiken?

Toch een andere dan die jij zei, maar alsnog zullen ze misschien niet veel anders werken idk?
Heb 2 linker handen.. is een understatement./total retard.

De schroefjes M-B passen precies in de achterkant van mijn TV, maar ze zijn wel vrij kort.
M-D Schroeven passen ook en zijn een stuk langer.

De TV plaat mist.. dan heb ik niks meer aan al dit denk ik.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 21:28
Puck schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:48:
[...]

De motion is inherent aan de huidige OLED technologie door de lage response-time en weinig motion-blur. Het effect wat jij beschrijft wordt denk ik veroorzaakt door "sample and hold". Enige manieren om dit te verbeteren zijn motion interpolation (wat Dejudder & Deblur doet, maar niet zo goed ontwikkeld is door LG waardoor er snel artifacts ontstaan) of Black Frame Insertion (iets wat de 2018 modellen waarschijnlijk gaan krijgen.

Het is dus niet zo dat de basistechniek iets fout doet, maar omdat de kwaliteit/helderheid/scherpte zo goed is op OLED valt de lage framerate van video-content veel sneller op. Zie https://www.soundandvisio...resolution-issue-oled-tvs voor meer info.
Interessant. Maar LCDs maken ook gebruik van sample-and-hold. Verbloemt de hogere responsetijd van een LCD dit soort effecten dan gewoon beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

Puck

W32.Deadcode.A

Morphix schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Interessant. Maar LCDs maken ook gebruik van sample-and-hold. Verbloemt de hogere responsetijd van een LCD dit soort effecten dan gewoon beter?
LCD verbloemt dit meer door de hogere motion-blur, waardoor de frames soepeler in elkaar overlopen. Voordeel van een nadeel :) Voordeel bij OLED is weer dat de beelden scherper blijven, maar lage framerate valt dan meer op.

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 18-01-2018 11:39 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Morphix schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:34:
[...]

LCD heeft motion blur door langzame response times, dus lijkt 24fps beter dan op een oled. Dus ja LCD verbloemt het. Bij allebei zie je nog steeds motion blur door sample en hold, maar bij LCD nog meer. En net dat beetje om 24fps content vloeiender te laten kijken. Maar die extra motion blur heb je dan ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 22:11
Reconhell schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:05:
[...]

De TV plaat mist.. dan heb ik niks meer aan al dit denk ik.?
Jammer, dan moet je toch een nieuwe tvbeugel kopen....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

https://www.forbes.com/si...ts-oled-tvs/#1ecca75762fa

Nog geen datum bekend voor de Dolby Vision patch (“elevated” blacks via HDMI bij sommige scenes), maar men is er mee bezig bij LG.
2016 modellen zullen deze update ook krijgen.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

ionn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:39:
[...]

LCD heeft motion blur door langzame response times, dus lijkt 24fps beter dan op een oled.
Motion blur verbloemt de 24p stutter amper en het doet helemaal niets voor de motion resolution.

De enige manier om beide significant te verbeteren zonder een soap opera effect te creëren is black frame insertion (BFI).De klassieke film is ook een sample-hold display en daar werd het probleem opgelost middels double/tripple shuttering maw BFI.

Bij LCD met LED backlight kan dat heel eenvoudig door het backlight tijdens het tonen van een frame kortstondig uit te zetten, bij OLED door het tonen van een zwart frame.

BFI is alleenpraktisch mogelijk als het LCD backlight/OLED panel voldoende lichtreserve heeft om de zwartfase te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Carbon schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:25:
[...]

Motion blur verbloemt de 24p stutter amper en het doet helemaal niets voor de motion resolution.

De enige manier om beide significant te verbeteren zonder een soap opera effect te creëren is black frame insertion (BFI).De klassieke film is ook een sample-hold display en daar werd het probleem opgelost middels double/tripple shuttering maw BFI.

Bij LCD met LED backlight kan dat heel eenvoudig door het backlight tijdens het tonen van een frame kortstondig uit te zetten, bij OLED door het tonen van een zwart frame.

BFI is alleenpraktisch mogelijk als het LCD backlight/OLED panel voldoende lichtreserve heeft om de zwartfase te compenseren.
Aka Backlight strobing, aka low persistance. Het zou mooi zijn als een TV fabrikant gewoon de keus gaf in hoe lang de persistance is van een frame. Dus verschillende standen met BFI, zoals je ziet met ULMB/lightboost etc waarbij je de pulse width kan aanpassen in de OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, ik krijg mijn Yamaha receiver niet goed werkend met de C7. Hij herkend de shield perfect maar de ps4 en horizon box (uuch) niet. Daarbij stuurt de tv geen atmos meer door via ARC. iemand enig idee hoe dit kan, nou kom maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Eergisteren bericht ontvangen van LG dat mijn RMA aanvraag is goedgekeurd nadat mijn B6 niet meer gerepareerd kon worden.
Volgens LG moest ik nu met de winkel contact gaan zoeken waar ik deze heb gekocht (Expert winkel). LG zou hun ook een mail hebben gestuurd hiervoor.
Ik had dit echter nog niet eerder bij de winkel gemeld maar destijds rechtstreeks met LG gebeld.

De winkel moest nu eerst met LG gaan kijken wat de bedoeling was. Had het idee dat ze dit nog niet eerder op deze manier hadden meegemaakt. Daarnaast kreeg ik het verwijt dat ik niet eerst met hun contact had opgenomen maar met LG. :/ . Ik mag niet hopen dat hun het hele proces nog een keer willen gaan doorlopen vanuit de hunzelf!

Aangezien er hier al meerdere personen hun TV omgeruild hebben gekregen, wat is jullie ervaring hiermee en hoelang moet dit proces normaal duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Fuske schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:21:
Eergisteren bericht ontvangen van LG dat mijn RMA aanvraag is goedgekeurd nadat mijn B6 niet meer gerepareerd kon worden.
Volgens LG moest ik nu met de winkel contact gaan zoeken waar ik deze heb gekocht (Expert winkel). LG zou hun ook een mail hebben gestuurd hiervoor.
Ik had dit echter nog niet eerder bij de winkel gemeld maar destijds rechtstreeks met LG gebeld.

De winkel moest nu eerst met LG gaan kijken wat de bedoeling was. Had het idee dat ze dit nog niet eerder op deze manier hadden meegemaakt. Daarnaast kreeg ik het verwijt dat ik niet eerst met hun contact had opgenomen maar met LG. :/ . Ik mag niet hopen dat hun het hele proces nog een keer willen gaan doorlopen vanuit de hunzelf!

Aangezien er hier al meerdere personen hun TV omgeruild hebben gekregen, wat is jullie ervaring hiermee en hoelang moet dit proces normaal duren?
De volgorde is ook onlogisch, je hebt de tv bij expert gekocht en dus met hun heb jij een contract, niet met LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

als het goed is krijg je een c7,is al een paar keer langs gekomen in dit forum,hoe lang het duurt weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 25-09 14:26
Batsu schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:54:
[...]

De volgorde is ook onlogisch, je hebt de tv bij expert gekocht en dus met hun heb jij een contract, niet met LG.
Hoezo is het onlogisch? Ik had een probleem met mijn TV, ik bel de klantenservice van LG Oled care, dan hadden hun toch ook kunnen/moeten zeggen, ga maar eerst naar de winkel?

Daarbij doen de meeste winkels op vandaag niets meer dan dat, de fabrikant bellen, wat je zelf ook kan doen, en naar mijn ervaring vaak sneller werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Fuske schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Hoezo is het onlogisch? Ik had een probleem met mijn TV, ik bel de klantenservice van LG Oled care, dan hadden hun toch ook kunnen/moeten zeggen, ga maar eerst naar de winkel?

Daarbij doen de meeste winkels op vandaag niets meer dan dat, de fabrikant bellen, wat je zelf ook kan doen, en naar mijn ervaring vaak sneller werkt.
Precies zoals ik zeg: garantie loopt via de verkoper en niet via LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als ik hier over de problemen lees vraag ik me bijna af of er ook tevreden gebruikers zijn van de oled televisies. Gaat het soms ook goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:27:
Als ik hier over de problemen lees vraag ik me bijna af of er ook tevreden gebruikers zijn van de oled televisies. Gaat het soms ook goed?
Ja hoor. Hier een B6. Toppertje. De crux is dat ik tv kijk ipv tv bestudeer. Sommige hier gaan zich fixeren op een tv en streven perfectie na. (NB: dit terwijl ik toch ook niet echt snel blij ben, maar geniet nog iedere dag van een spectaculair beeld).
Fuske schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Als je de zoekfunctie van dit topic eens gaat gebruiken was een en ander je al snel duidelijk geworden. DE reden dat dit topic zo lang is/wordt. Iedere keer een herhaling van zetten hier. ;) Voor de laatste keer, je hebt een zakelijke overeenkomst met je winkelier, NIET met LG.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2018 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee, allemaal ontevreden.....

Beetje vreemde vraag nietwaar? mensen die klachten hebben zullen zich sneller uiten dan mensen die tevreden zijn. Zelf ben ik een tevreden gebruiker, maar vermijd dit topic over het algemeen wegens de hoeveelheid simpele vragen etc. Als ik problemen had zou ik actief zijn om een oplossing te vinden. Kortom, compleet vertekend beeld als je denkt dat er alleen maar problemen zijn. :z

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:26
Hier ook sinds een jaar een 55B6, en ik zie geen tekenen van inbranding, geen banding en geen tinting, geniet wel dagelijks van geweldig beeld, waarbij uiteraard wel geldt dat de bron goed moet zijn. Maar bij UHD bluray, Netflix UHD (bv Dark, Stranger Things S2), maar ook goeie kwaliteit 1080p TV via de Horizon box, is het echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 16:41

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Hier wel. In het begin wat zitten tobben met HDMI CEC instellingen, maar dat lag gedeeltelijk aan de randapparatuur en mijzelf ;)

Ben supertevreden over de 55C7V, zo'n beetje alles lijkt te kloppen aan deze TV. Enige zeurpuntje: De afstandsbediening is door de afgeronde & (on-)gebalanceerde vorm wat gevoelig voor vallen. Als ik hem op de bank naast me leg, valt hij minstens 1x per avond op de grond. Er is een ander type te krijgen, maar vind die nog wat te duur.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
55c7 hier... Top tv, kan niet anders zeggen.Prachtig beeld icm NVIDIA Shield, PS3 en Harmony 950. En inderdaad, het speuren naar onvolkomenheden gaat als je maar lang genoeg zoekt iets opleveren (niets ten nadele van mensen die echt problemen hebben). Ik begrijp sommige mensen hun ruimte helemaal verduisteren zodat er geen spoortje licht is, om dan met hun oog op het scherm te kijken of zwart wel nog steeds écht zwart is. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ben uitermate tevreden over m'n 55B6. Prachtige TV.
Op internet lees je vaker slechte verhalen dan positieve. ;)
De positievelingen zijn aan het genieten i.p.v. frustraties van zich af schrijven op internet. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 12:00
Ik ondervind een lastig probleem met de ingebouwde Netflix app en de ingebouwde speakers. Sporadisch gaat er iets verkeerd met het geluid, met name het audio kanaal waar de spraak uit komt. De achtergrond muziek en geluiden blijven werken, met het "spraakkanaal" laat ons zeggen, wordt gemute. Switchen naar een andere app en/of de tv heropstarten lost het probleem tijdelijk wel op, maar ik zou het liever voorgoed opgelost zijn. Zoektochten op het internet maken mij niet veel wijzer, ik vind er zelfs niets over terug... Iemand die dit herkent?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hier een tevreden kijker naar een 910v. Niet de nieuwste, of de snelste maar wel geweldige beeldkwaliteit. Daarom neem ik de minpunten ook voor lief ;) Nog steeds is iedereen die bij mij komt kijken onder de indruk van het beeld en het design van de TV ("zo krom is 'ie helemaal niet in het echt!")

vice versa en weer terug

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 25-09 19:20

westergas

rikkie_pc

Joepla schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:14:
[...]
De afstandsbediening is door de afgeronde & (on-)gebalanceerde vorm wat gevoelig voor vallen. Als ik hem op de bank naast me leg, valt hij minstens 1x per avond op de grond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T5OVpxUVPgJQgRwNzEN0GBjT/full.jpg

;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 27-09 16:41

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@westergas treffend!! Zo herkenbaar! ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 15:34
Puck schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:48:
[...]

De motion is inherent aan de huidige OLED technologie door de lage response-time en weinig motion-blur. Het effect wat jij beschrijft wordt denk ik veroorzaakt door "sample and hold". Enige manieren om dit te verbeteren zijn motion interpolation (wat Dejudder & Deblur doet, maar niet zo goed ontwikkeld is door LG waardoor er snel artifacts ontstaan) of Black Frame Insertion (iets wat de 2018 modellen waarschijnlijk gaan krijgen.

Het is dus niet zo dat de basistechniek iets fout doet, maar omdat de kwaliteit/helderheid/scherpte zo goed is op OLED valt de lage framerate van video-content veel sneller op. Zie https://www.soundandvisio...resolution-issue-oled-tvs voor meer info.
Thanks, dit verklaart het wel opzich. Ik gebruik nu Real Cinema aan, en Trumotion helemaal uit. Dat lijkt wel redelijk goed te werken. en dat kan dus juist wel komen omdat je GEEN motion deblur gebruikt?
Maargoed het fenomeen zal dus blijven. Vooral bij witte/lichte achtergronden, waar een object voorlangs beweegt. Nouja, maar niet te erg aan storen:P

[ Voor 3% gewijzigd door Defnosh op 19-01-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

offtopic:
Kan prima hoor deze werkwijze. Het is niet helemaal zoals het 'hoort', op papier is inderdaad de verkopende partij aansprakelijk voor de garantieafhandeling, maargoed dat is op papier. Je kan je hieraan strikt aan houden, maargoed, iedereen fietst of loopt wel eens door rood als het gewoon kan.

Wat de winkel doet is inderdaad ook gewoon een reparatie aanmelden bij CE-Repair. In de elektronicazaak waar ik vroeger werkte had ik ook vaak genoeg klanten die persé de garantie via de winkel wou laten verlopen (wat vaak iets langer duurt), maar ook klanten die dan zelf al contact opgenomen hadden met de fabrikant. Wel sneller, enige nadeel is dat soms winkel dan nog achterloopt qua administratie. Immers, als je je reparatie direct aanmeldt via de winkel, dan maken zij een dossier aan en iedere stap wordt vastgelegd/bijgewerkt. Nu krijgt de winkel ineens het verzoek of ze product x van klant y willen omruilen ivm defect, maar hiervoor is administratief eerst nog wel een het ander nodig (creditnummer etc). Dus snap dat Expert in dit geval eerst het een en ander nog wil controleren, maar het hele proces hoef je niet nogmaals te doorlopen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yellowneck schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:32:
[...]
offtopic:
Kan prima hoor deze werkwijze. Het is niet helemaal zoals het 'hoort', op papier is inderdaad de verkopende partij aansprakelijk voor de garantieafhandeling, maargoed dat is op papier. Je kan je hieraan strikt aan houden, maargoed, iedereen fietst of loopt wel eens door rood als het gewoon kan.

Wat de winkel doet is inderdaad ook gewoon een reparatie aanmelden bij CE-Repair. In de elektronicazaak waar ik vroeger werkte had ik ook vaak genoeg klanten die persé de garantie via de winkel wou laten verlopen (wat vaak iets langer duurt), maar ook klanten die dan zelf al contact opgenomen hadden met de fabrikant. Wel sneller, enige nadeel is dat soms winkel dan nog achterloopt qua administratie. Immers, als je je reparatie direct aanmeldt via de winkel, dan maken zij een dossier aan en iedere stap wordt vastgelegd/bijgewerkt. Nu krijgt de winkel ineens het verzoek of ze product x van klant y willen omruilen ivm defect, maar hiervoor is administratief eerst nog wel een het ander nodig (creditnummer etc). Dus snap dat Expert in dit geval eerst het een en ander nog wil controleren, maar het hele proces hoef je niet nogmaals te doorlopen.
Totdat je een geschil krijgt. Dan zal de eerste vraag van de rechtsbijstand zijn of u de winkelier al aansprakelijk heeft gesteld. ;) (Heb er ervaring mee :'( ). Altijd via de winkelier. Hoop nu eens een jaar of 6 of 8 met mijn tv te doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

CK3v1N schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:10:
Ik ondervind een lastig probleem met de ingebouwde Netflix app en de ingebouwde speakers. Sporadisch gaat er iets verkeerd met het geluid, met name het audio kanaal waar de spraak uit komt. De achtergrond muziek en geluiden blijven werken, met het "spraakkanaal" laat ons zeggen, wordt gemute. Switchen naar een andere app en/of de tv heropstarten lost het probleem tijdelijk wel op, maar ik zou het liever voorgoed opgelost zijn. Zoektochten op het internet maken mij niet veel wijzer, ik vind er zelfs niets over terug... Iemand die dit herkent?
Ja ik heb dat onlangs een keer gehad. Precies wat jij ook beschrijft, met name het 'spraakkanaal' is vrijwel geheel gemute bij welke Netflix-content (via de Netflix-app op de tv) dan ook. Merkwaardig genoeg als ik de taal van de spraak veranderde naar bijv Duits of iets anders dan Engels, dan was het probleem foetsie. Maar ja om nou bijv Daredevil in het Duits te moeten aanhoren....Enige wat daadwerkelijk hielp was simpelweg stroom eraf en weer erop. Overigens geluid sturen via interne speakers van tv ipv soundbar die ik normaal gebruik maakte geen verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-01-2018 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Westmania schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:41:
[...]

55c7 hier... Top tv, kan niet anders zeggen.Prachtig beeld icm NVIDIA Shield, PS3 en Harmony 950. En inderdaad, het speuren naar onvolkomenheden gaat als je maar lang genoeg zoekt iets opleveren (niets ten nadele van mensen die echt problemen hebben). Ik begrijp sommige mensen hun ruimte helemaal verduisteren zodat er geen spoortje licht is, om dan met hun oog op het scherm te kijken of zwart wel nog steeds écht zwart is. Tja...
Same here. Gebruik een ps4pro, nvidia shield en horizon box van ziggo. Gamen is top, netflix en kodi zien er top uit en tv via de horizon is goed te pruimen. Merk wel dat deze tv een slechte bron ook echt afstraft. Maar HDR content via netflix is genieten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07-2024
Heren,

Ik had nog een vraagje.
Ik ga binnenkort een 55" C7 kopen.
Maar nu tijwfel ik om een soundbar te kopen.
Zijn er mensen met een aparte soundbar? Zo ja, welke?
Of kan ik beter ineens een E7 kopen?
Ik denk dat het prijs verschil te groot is en beter apart een soundbar koop, of zie ik dat verkeerd? :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Sinds gisteren ben ook ook een gelukkige eigenaar van een LG 55C7 :)

Ik heb een vraag ivm Chroma 4:4:4?
Mijn Apple TV 4K heeft de mogelijkheid 4K @ 60 FPS + HDR + Chroma 4:4:4 weer te geven, toch krijg ik de volgende melding.
Je kabel ondersteund maar maximaal Chroma 4:2:0 of je TV?

Uiteraard staat alles netjes ingesteld op HDMI Ultra HD Deep Color.
Gelukkig werkt deze setting wel: 4K @ 60 FPS + HDR + Chroma 4:2:0

Ligt dit nu aan de Hdmi-Kabel die niet snel genoeg is of waar moet ik het dan wel zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb mijn 55E7N ondertussen alweer bijna een maand en ben zeer blij met het ding.
Heb hoofdzakelijk de Ziggo AB in gebruik en dat gaat na wat opstartproblemen prima samen met de LG.
Heb nog 0 instellingen aangepast want ben zeer tevreden met de standaardinstellingen van beeld en geluid, voldoet prima voor mij.
Ben daardoor misschien dit topic eigenlijk een ook beetje ontvolgd.

Tevreden klant dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20

SkyStreaker

Move on up!

Hulleman schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 01:09:
[...]

Same here. Gebruik een ps4pro, nvidia shield en horizon box van ziggo. Gamen is top, netflix en kodi zien er top uit en tv via de horizon is goed te pruimen. Merk wel dat deze tv een slechte bron ook echt afstraft. Maar HDR content via netflix is genieten.
Hahaha, dit heb ik dus ook. Onlangs via PS4Pro Predator gekeken op DVD, hehe. Je ziet dat het nu gewoon gefilmd is :P

Ik moet wel zeggen dat ik steeds denk: heb ik wel de juiste settings in Gamemode+HDR voor de PS4Pro en dat ik constant loop te tweaken. Stom idee van "het maximale eruit willen halen" ofzo. :F Probeer wel de juiste settings te vinden, maar grrrrommmm... Ik heb de pro soms ook aangesloten op een LG 8-bit IPS paneeltje en daar zie ik soms wat diepere kleuren en dan denk ik, welke heeft het nu goed. Egh. :+

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 20-01-2018 10:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
icerus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:32:
Heren,

Ik had nog een vraagje.
Ik denk dat het prijs verschil te groot is en beter apart een soundbar koop, of zie ik dat verkeerd? :)

Alvast bedankt.
Ik heb de E7 gekocht. En kort daarna
De Samsung K950 er bij gezet.

De soundbar in de E7 geeft een bovengemiddeld geluid voor een TV.
Maar wil je net dat beetje extra dan
ontkom je niet aan een extra aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Moris schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:21:
Sinds gisteren ben ook ook een gelukkige eigenaar van een LG 55C7 :)

Ik heb een vraag ivm Chroma 4:4:4?
Mijn Apple TV 4K heeft de mogelijkheid 4K @ 60 FPS + HDR + Chroma 4:4:4 weer te geven, toch krijg ik de volgende melding.
Je kabel ondersteund maar maximaal Chroma 4:2:0 of je TV?

Uiteraard staat alles netjes ingesteld op HDMI Ultra HD Deep Color.
Gelukkig werkt deze setting wel: 4K @ 60 FPS + HDR + Chroma 4:2:0

Ligt dit nu aan de Hdmi-Kabel die niet snel genoeg is of waar moet ik het dan wel zoeken?
4K @ 60 FPS + HDR + Chroma 4:4:4 lukt niet via HDMI 2.0 wegens bandbreedte beperking, de ATV heeft die mogelijkheid ook niet, het wordt 4:2:0 om die reden. Pas met HDMI 2.1 zal dit mogelijk zijn.

4:2:2 zal met een goede kabel nog wel lukken, vandaar die melding op je ATV.

UHD films worden ook uitgegeven in 4:2:0 overigens

[ Voor 3% gewijzigd door fonsmeister op 20-01-2018 12:28 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Heren,

Ik had nog een vraagje.

Alvast bedankt.
Ja Heos Bar surround set kopen of als je duurder wil Yamaha set of Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07-2024
wvkreg schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Ja Heos Bar surround set kopen of als je duurder wil Yamaha set of Sony.
Ik wist niet dat een soundbar zo duur kon zijn 8)7 .
Wat is de kwaliteit van die soundbars van LG zelf.
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al 2 uur aan het surfen en kom steeds terecht bij LG OLED. Ik ben namelijk op zoek naar een 55" model, uiteraard op dit moment met de meeste bang for the buck :)

Wat wordt er aangeraden tussen de 1700 en 2500euro? Momenteel staat de 55C7 hier open.
En voor de BE mensen, hoe vertaald Telenet digitaal zich op zo'n TV?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Gebruiken jullie voor de C7 dezelfde settings van rtings, zowel voor HDR als SDR?
Buiten dat je voor HDR dan Deep Color dient te activeren, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:48:
Ben al 2 uur aan het surfen en kom steeds terecht bij LG OLED. Ik ben namelijk op zoek naar een 55" model, uiteraard op dit moment met de meeste bang for the buck :)

Wat wordt er aangeraden tussen de 1700 en 2500euro? Momenteel staat de 55C7 hier open.
Kijk even het OLED prijzen topic. Ik ben zelf ook voor de 55C7 gegaan en heb daar 1579 euro voor betaald. Er zijn echter mensen die voor nog minder er eentje op de kop hebben getikt.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:48:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Nofi, maar het is wellicht handig om dit topic door te nemen en de zoekfunctie binnen het topic te gebruiken? :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
BarryS schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Kijk even het OLED prijzen topic. Ik ben zelf ook voor de 55C7 gegaan en heb daar 1579 euro voor betaald. Er zijn echter mensen die voor nog minder er eentje op de kop hebben getikt.
En de 65B7 voor maar 2222 - 56 euro cashback. _/-\o_

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
SkyStreaker schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:32:
[...]

Hahaha, dit heb ik dus ook. Onlangs via PS4Pro Predator gekeken op DVD, hehe. Je ziet dat het nu gewoon gefilmd is :P

Ik moet wel zeggen dat ik steeds denk: heb ik wel de juiste settings in Gamemode+HDR voor de PS4Pro en dat ik constant loop te tweaken. Stom idee van "het maximale eruit willen halen" ofzo. :F Probeer wel de juiste settings te vinden, maar grrrrommmm... Ik heb de pro soms ook aangesloten op een LG 8-bit IPS paneeltje en daar zie ik soms wat diepere kleuren en dan denk ik, welke heeft het nu goed. Egh. :+
Kan ook te maken hebben met oververzadiging van kleuren. Een OLED kan heel kleurecht beeld geven bij de juiste instellingen. Dat betekent geen extreem diepe kleuren als dat niet zo bedoeld is. Speel Horizon Zero Dawn eens op de pro met HDR en zie het verschil met SDR. HDR geeft een veel mooier plaatje. Bij AC origins valt me op de kleuren met SDR dieper zijn dan met HDR, maar het plaatje met HDR is veel natuurlijker. En uiteraard is het contrast veel beter.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-09 14:20
Heren,

Ik had nog een vraagje.

Alvast bedankt.
Ik heb zelf gekozen voor een TV zonder soundbar en er een pricewatch: Samsung HW-K950 bij gehaald, de surround speakers zijn toch echt 10x beter als een bar zonder extra speakers.
Gekocht bij expert met 20% korting en €150 cashback dus in totaal zo'n €750 voor betaald.

Zelf ook nog de pricewatch: LG SJ9 gehad maar die is na een dag retour gegaan want het geluid viel heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
ReQuiem83 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:50:
[...]

Ben ook benieuwd na. Heb nu een tv aan muur inc dikte van de tv ca. 4 cm van de muur staat. En die tv is al ruim 5 jaar.
Ik heb hem inmiddels gekocht (LG 55C7V) samen met de wallmount LG OTW420B.

Afstand muur tot scherm is 9cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:53:
[...]

Zo dat is best wel een afstand toz van wat ik nu heb en dat met tv van 5 jaar terug. OLED scherm zelf is wel plat maar geluid(wat ik niet ga gebruiken)/aansluitingen achter onder in maakt het zo dik? De W misschien beter aan de muur maar nutteloze soundbars erbij waar je wel.weer veel extra voor betaald. Keuzes keuzes. Echt tijd voor modulair tv's. Dat je gewoon keuze hebt of je soundbar/list kastje voor aansluitingen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
icerus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Ik wist niet dat een soundbar zo duur kon zijn 8)7 .
Wat is de kwaliteit van die soundbars van LG zelf.
Iemand daar ervaring mee?
Niet vergelijkbaar met Heos of Yamaha, imho slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:53:
[...]

Heb een Vogels Wall 2345 en afstand is 3 cm. Hoe kom je aan 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Dat kan m.i. nooit. Het witte blok van de tv aan de onderkant is zelf al ca. 4 cm. Komt de beugel nog bij en wat speling.

Mogelijk kan ik hem nog iets meer naar achteren duwen, maar minder dan 8cm gaat het echt niet worden (met de beugel die ik heb).

Wat een gedoe met de KPN box trouwens. Arris werkt niet. Ik had de tip van de Motorola afstandbediening 4 gebruikt en werkte inderdaad. Echter ik had de tv toch even terug naar de standaardinstellingen gezet, maar nu is de Arris niet eens meer zichtbaar bij de decoders en de Motorola krijg ik niet meer aan de praat.

[ Voor 44% gewijzigd door Lekkerbek312 op 21-01-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Klopt, ik bedoelde vanaf de witte onderkant. Dat is de TV. Helaas is dat zonder een W serie onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Ik heb de E7 gekocht. En kort daarna
De Samsung K950 er bij gezet.

De soundbar in de E7 geeft een bovengemiddeld geluid voor een TV.
Maar wil je net dat beetje extra dan
ontkom je niet aan een extra aanschaf.
En wil je het echt goed, koop je een receiver met surround speakers (en dan bedoel ik niet van die melkpakjes met een subwoofer). Maar dat is natuurlijk mijn mening. Gisteren weer genoten van mijn set met een knallende actiefilm waarbij de kogels om mijn hoofd vlogen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericsaskia schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:30:
Ik heb mijn 55E7N ondertussen alweer bijna een maand en ben zeer blij met het ding.
Heb hoofdzakelijk de Ziggo AB in gebruik en dat gaat na wat opstartproblemen prima samen met de LG.
Heb nog 0 instellingen aangepast want ben zeer tevreden met de standaardinstellingen van beeld en geluid, voldoet prima voor mij.
Ben daardoor misschien dit topic eigenlijk een ook beetje ontvolgd.

Tevreden klant dus
Hallo, ik zou dit voor mijn 55E7N en de ziggo afstandsbediening ook graag willen instellen. Zou je kunnen uitleggen hoe je dat hebt gedaan?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:43:
[...]

En wil je het echt goed, koop je een receiver met surround speakers (en dan bedoel ik niet van die melkpakjes met een subwoofer). Maar dat is natuurlijk mijn mening. Gisteren weer genoten van mijn set met een knallende actiefilm waarbij de kogels om mijn hoofd vlogen. 8)
En dat ben ik natuurlijk met je eens :) Maar niet iedere situatie laat dat toe.
Dus een soundbar is iets als een tussenoplossing die ook wel kan voldoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:07:
[...]

Hallo, ik zou dit voor mijn 55E7N en de ziggo afstandsbediening ook graag willen instellen. Zou je kunnen uitleggen hoe je dat hebt gedaan?

Bvd.
Met deviceconnector. Lezen mensen nog wel eens een gebruiksaanwijzing?

Zo dan: YouTube: How to control all devices using only the LG TV Magic Remote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
[...]

Bvd.
Sorry maar dat kan ik niet meer precies uitleggen..
Ik weet wel dat de AB nu op kanaal 14 staat en dat alle ziggo knoppen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
ericsaskia schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:30:
[...]

Bvd.
https://www.ziggo.nl/klan...standsbediening-koppelen/

Het advies van @Musicmasters is voor als je de LG AB wilt gebruiken om de horizon mee te bedienen.
Dit werkt niet goed, bepaalde knoppen zijn niet bruikbaar op de LG remote.

Maar,

Als ik het zo lees, wil je dit dus niet, maar de Horizon remote gebruiken voor je tv.
Mits je de "magic" functies niet wilt gebruiken kan je dus inderdaad de ziggo AB gebruiken voor je tv.

[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 21-01-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In princiepe zal ik de Ziggo AB gebruiken voor de basisfuncties van de LG, als ik bijv. een instelling wil wijzigen of netflixen/youtube bekijken dan wil ik de Magic remote gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:52:
In princiepe zal ik de Ziggo AB gebruiken voor de basisfuncties van de LG, als ik bijv. een instelling wil wijzigen of netflixen/youtube bekijken dan wil ik de Magic remote gebruiken.
In de handleiding van Ziggo staat hoe je per merk TV de koppeling kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, ik heb het idd. gevonden. Vanavond maar eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb mijn 65C7 geleverd gekregen (ter vervanging van de 65B en geweldige tv!)) en heb alleen mijn receiver Denon 3100 op HDMI2 aangesloten. Alle andere apparatuur zit op de Denon. Continue met aanzetten van de tv krijg ik onderstaande melding en ik kom er niet vanaf!?! Mijn Ziggo Horizon kijk ik overigens altijd via geluid van de C7 zelf en doe dat dmv HDMI-pass-through op mijn Denon. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2j4924g.jpg

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

LordFather schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:56:
[...]

Ik heb de gewone 2017 shield zonder controller.
Kan hem prima met mijn LG afstandbediening bedienen
Hoe krijg je het voor elkaar om de Shield met je LG afstandsbediening te bedienen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 12:00
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:17:
[...]

Ja ik heb dat onlangs een keer gehad. Precies wat jij ook beschrijft, met name het 'spraakkanaal' is vrijwel geheel gemute bij welke Netflix-content (via de Netflix-app op de tv) dan ook. Merkwaardig genoeg als ik de taal van de spraak veranderde naar bijv Duits of iets anders dan Engels, dan was het probleem foetsie. Maar ja om nou bijv Daredevil in het Duits te moeten aanhoren....Enige wat daadwerkelijk hielp was simpelweg stroom eraf en weer erop. Overigens geluid sturen via interne speakers van tv ipv soundbar die ik normaal gebruik maakte geen verschil.
Vervelend probleem. De taal even veranderen is wel een snellere workaround dan hetgeen ik altijd doe. Wellicht een Netflix probleem, want met andere apps heb ik het niet.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
WizzieJP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:46:
Ik heb mijn 65C7 geleverd gekregen (ter vervanging van de 65B en geweldige tv!)) en heb alleen mijn receiver Denon 3100 op HDMI2 aangesloten. Alle andere apparatuur zit op de Denon. Continue met aanzetten van de tv krijg ik onderstaande melding en ik kom er niet vanaf!?! Mijn Ziggo Horizon kijk ik overigens altijd via geluid van de C7 zelf en doe dat dmv HDMI-pass-through op mijn Denon. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

[afbeelding]
Heb ik op mijn C7 ook, maar die melding verdwijnt vanzelf weer. Ik luister altijd via externe speakers. ARC werkt bij mij heel slecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
WizzieJP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar om de Shield met je LG afstandsbediening te bedienen? :?
door op de hdmi poort in te stellen dat je een gameconsole hebt aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32

[afbeelding]
Zou het niet verdwijnen als je HDMI passthrough uitzet op de denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
marmasb schreef op maandag 22 januari 2018 @ 02:03:
[...]

door op de hdmi poort in te stellen dat je een gameconsole hebt aangesloten..
Maar dan moet je de shield op een aparte poort op je tv aansluiten? Ik heb alle apparaten via een receiver aan de tv hangen.

Ik zal het eens proberen thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik zou graag mijn net geleverde C7 eens willen keuren op banding, pixels, enz…
Welke zaken gebruiken jullie hiervoor, een of andere te downloaden bronmateriaal :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 23:15
[...]

In je shield kun je ergens CEC instellen ofiets bij de instellingen en dan moet je testjes doen met je volumeknoppen en als die daar op reageert kun je LG afstandbediening gebruiken, wel alleen met de knoppen maar niet de cursor.
Als je niet krijgt gevonden stuur me maar een pm en zal ik wel voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:23:
Welke zaken gebruiken jullie hiervoor, een of andere te downloaden bronmateriaal :?
Zie de zoekfunctie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

[...]

Ik heb hem ook aangesloten op mijn receiver onder het knopje "mediaplayer" en ik kan ook de Shield bedienen met mijn LG afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
Gevonden :)

Als je op youtube “oled uniformity” zoekt krijg je wel wat materiaal met een heel scherm met 10% grijs, 5% grijs etc.
Banding haal je er daar makkelijk mee uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
Moris schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:23:
Doe het niet ...

'what has been seen, cannot be unseen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:31:
[...]

Doe het niet ...

Dit. Behalve als je nu al van plan je 100% hard te maken de TV ook echt om te ruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Raziel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:31:
[...]
Doe het niet ...

Banding heb ik reeds vastgesteld, maar wou toch eens kijken hoe dit zich vertaald bij een 5% grijsvlak.
ook heb ik begrepen te hebben, dat banding verschilt naarmate de settings waaronder Chroma 4:2:2 vs 4:2:0 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
[...]

Ik bedien alles met mijn Harmony 950, inmiddels ook de Shield, daar heb ik een Flirc USB op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno3906
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-09 08:12
In het prijzen toppic zie ik weinig prijs info mbt de Sony KD-55A1..
Komt dit omdat de LG 55C7V (bijna) net zo goed is als de A1 echter een stuk goedkoper ? Mijn reden om eventueel voor een A1 te gaan is alleen mbt de motion processing die beter zou zijn..
Als dit echter niet zo is of het verschil is maar klein dan neem ik liever de C7V.
Ik kijk n.l. ook via een Humax 5200C, deze geeft echter max.1080i, waar de C7 problemen mee zou hebben..(1080p (upscale) zou wel betere resultaten geven) Heeft iemand ervaring met beide toestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifeman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05-2022

[afbeelding]
Ik ervaar precies hetzelfde, alleen met een Pioneer SC-LX89 receiver. Zodra je een andere HDMI source selecteert op je receiver komt deze boodschap voor een sec of 2-3 in beeld. Indien je ARC niet nodig hebt zou je kunnen overwegen om een andere HDMI input op je LG te gebruiken. Maar ik vermoed dat dit het hetzelfde resultaat oplevert. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ifeman schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:45:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde, alleen met een Pioneer SC-LX89 receiver. Zodra je een andere HDMI source selecteert op je receiver komt deze boodschap voor een sec of 2-3 in beeld. Indien je ARC niet nodig hebt zou je kunnen overwegen om een andere HDMI input op je LG te gebruiken. Maar ik vermoed dat dit het hetzelfde resultaat oplevert. :'(
Ik leg mijzelf er maar bij neer, een andere HDMI poort geeft hetzelfde resultaat.
Overigens mijn 65B6 gaf deze melding nooit, maar goed toch wel erg blij met de 65C7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wilde net dezelfde link delen. LG heeft een boel beloofd, dus we gaan het vanzelf merken of ze het doen of niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:37:
Ik wilde net dezelfde link delen. LG heeft een boel beloofd, dus we gaan het vanzelf merken of ze het doen of niet.
eARC is toch al toegevoegd aan de 2017 serie? Verwacht niet dat dit dan nog naar de 2016 serie komt. We gaan het inderdaad zien maar ik zou niks verwachten inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Puck schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:39:
[...]

eARC is toch al toegevoegd aan de 2017 serie? Verwacht niet dat dit dan nog naar de 2016 serie komt. We gaan het inderdaad zien maar ik zou niks verwachten inderdaad.
Ik doelde meer op HDMI 2.1 voor de 2017-serie. Ik heb zelf een 55C7 al een tijdje hier staan. Prachtige televisie overigens, waar ik superblij mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Snap ik, maar ik bedoel dus meer te zeggen dat ze nu al de kans hadden om softwarematig ook eARC aan de 2016 modellen toe te voegen en dat hebben ze (vooralsnog) niet gedaan. Zegt iets over hoe ze met dit soort updates omgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

A, dan begrijp ik je beter ja. Nou ja, Technicolor is wel gekomen. Dus blijven hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Hangt er een beetje vanaf hoeveel moeite het kost. Ik had een mid-range LG hiervoor, die kreeg na vijf jaar opeens nog een update in maart 2017.

[ Voor 12% gewijzigd door Raziel op 22-01-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:03:
Hangt er een beetje vanaf hoeveel moeite het kost. Ik had een mid-range LG hiervoor, die kreeg na vijf jaar opeens nog een update in maart 2017.
Updates zullen ze ook nog wel een tijdje uitbrengen, maar of ze echt nieuwe features toevoegen die ze ook in een nieuw model mooi als verkooppunt kunnen gebruiken is natuurlijk maar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raziel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:03:
Vaak stellen dat soort updates niet al teveel voor en komen er geen nieuwe mogelijkheden beschikbaar, eerder het tegenovergestelde (waardoor bepaalde apps niet meer te gebruiken zijn/verwijdert worden). Dus een firmware met werkelijk nieuwe mogelijkheden ziet men zelden op oudere LG tv's.

Ik heb op onze EF950V elk half jaar nog wel een firmware-update gekregen, maar het "beloofde" WebOS 3 (light) is nooit gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno3906 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:23:

Ik kijk n.l. ook via een Humax 5200C, deze geeft echter max.1080i, waar de C7 problemen mee zou hebben..(1080p (upscale) zou wel betere resultaten geven) Heeft iemand ervaring met beide toestellen ?
Dat doe ik met een B6. Haarscherp beeld en geen enkel probleem. Waarom zou een C7 daar dan problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Arno3906 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:23:
... max.1080i, waar de C7 problemen mee zou hebben...
Hoe kom je daarbij? HD TV zenders zijn 1080i en mijn C7 heeft daar geen probleem mee.
Er is een firmware update geweest geloof ik die het 1 en ander verbeterd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb dit topic al doorzocht, maar helaas geen antwoord kunnen vinden. Weet iemand het typenummer van de afstandsbediening voor de E7? Meerdere malen wordt in dit topic AN-MR700 genoemd, maar op deze afstandbediening ontbreekt de Netflix knop. Iemand misschien wel een goed onderdeel/typenummer?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb nog een oude ziggo smartcard met C+ module versie 1.2
Weten jullie of deze gaat werken in een LG 55C7V of moet ik een nieuwere 1.3 versie kopen?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
xoror schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:14:
Ik heb nog een oude ziggo smartcard met C+ module versie 1.2
Weten jullie of deze gaat werken in een LG 55C7V of moet ik een nieuwere 1.3 versie kopen?
Werkt niet. Als je geen decoder verder hebt kun je de 1.3 versie bij ziggo gratis krijgen (1 smartcard is onderdeel abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
pietervanhuizen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:47:
[...]

Werkt niet. Als je geen decoder verder hebt kun je de 1.3 versie bij ziggo gratis krijgen (1 smartcard is onderdeel abo)
Apart ik sprak ziggo net, ze zeggen dat ze alleen de 1.2 modules leveren. Je kan dan gewoon tv etc kijken, alleen geen interactieve tv. Zou allemaal moeten werken zeggen ze. Even testen als de tv binnen is dan maar.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
xoror schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:13:
[...]

Apart ik sprak ziggo net, ze zeggen dat ze alleen de 1.2 modules leveren. Je kan dan gewoon tv etc kijken, alleen geen interactieve tv. Zou allemaal moeten werken zeggen ze. Even testen als de tv binnen is dan maar.
Ik had denk ik iemand anders aan de lijn gehad. Ik kreeg t niet aan de praat, misschien jij wel. Dat interactieve tv mis je weinig aan. Het valt me op dat ik daarin helemaal geen beeldinstellingen kan aanpassen... Update: als ik de website zie kan het het misschien ook per regio verschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door pietervanhuizen op 23-01-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16
pietervanhuizen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:46:
[...]

Ik had denk ik iemand anders aan de lijn gehad. Ik kreeg t niet aan de praat, misschien jij wel. Dat interactieve tv mis je weinig aan. Het valt me op dat ik daarin helemaal geen beeldinstellingen kan aanpassen... Update: als ik de website zie kan het het misschien ook per regio verschillen.
Bij mij zeiden ze ook dat het niet kon, maar de website zegt van wel. Werkt ook gewoon, maar is wel een stuk beperkter dan Horizon (dus geen Replay TV ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
xoror schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:13:
[...]

Voor de volledigheid: in 'oud' Ziggo gebied leveren wij 1.3 modules. Indien je tv het ondersteunt, kan je hiermee interactief televisie kijken. In 'oud' UPC gebied worden andere modules geleverd en is interactieve tv via CI+ niet mogelijk.

Groet, Ben van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1 ... 81 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.