Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
markiess schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 01:43:
[...]

Ik snap niet dat ze jou niet helpen om daar een oplossing voor te zoeken.
Ik neem aan dat ze jou nu wel als klant kwijt zijn en jou als klant hadden gehouden als ze gewoon met een oplossing waren gekomen?
Voor mij part hadden ze mij een andere reactie gegeven (vervelend dat het u overkomen is, het valt niet onder de garantie maar we willen met u meedenken over een oplossing en zijn bereid om... ) Maar de manier waarop ze als aanspreekpunt er tussenuit piepen deed wel de deur dicht inderdaad.
ionn schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:33:
[...]
Hmm dat is raar. Maar het kan toch ook niet zomaar vanzelf gebeuren.
Net zoals de Sony Xperia Compact Z3/Z5 niet zo maar uit zichzelf konden barsten vertonen? Dat het normaliter niet uit zichzelf ontstaat wil niet zeggen dat het nooit zou kunnen gebeuren.
Malt007 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:43:
[...]

Je doet alsof het een gunst van jou is om niet naar de rechter te gaan maar ik denk dat de rechter jou ook geen gelijk gaat geven. Op basis waarvan weet jij zo zeker dat deze schade door het product zelf is ontstaan en hoe zou dat dan gebeurd moeten zijn? Er vanuit gaan dat het onder garantie valt omdat jij het zelf niet (bewust) gedaan hebt lijkt me een beetje naief.
Neuh, meer dat het qua tijd/geld niet de moeite waard is. Ik weet dat niet (heb niet de wijsheid in pacht oid) maar net zo stellig nee zeggen en niet eens mee willen denken is ook niet echt wat je verwacht. Er zit een groot grijs gebied tussen alles afwijzen/doorverwijzen naar de fabrikant als winkelier of alles goedkeuren voor onder garantie vallende reparaties. Als je dat al niet wilt doen ben je mij wel kwijt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

P.A.T.R.I.C.K schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:17:
[...]

Kan je bij een C7 er ook een note-it tussen schuiven ?
Nee dat gaat mij bij de C7 niet lukken. Nooit geweten dat het een issue zou worden met schoonmaken :?

Nu ben is persoonlijk blij toch niet de E7 te hebben geaccepteerd van LG. Eerder had ik een B6 die defect is geraakt en kreeg ter vervanging een E7 aangeboden, nu gisteren een C7 geleverd gekregen omdat ik toch liever voor design zonder soundbar kies.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 18:17
[...]

E8 heeft het ook, zijn ze helemaal gek geworden bij LG en waarom eigenlijk ?
Ik vind het randje van mijn E7 al kut, maar ga die shit eens schoonhouden bij een E8.
Alleen domme mensen gaan een E8 of G8 kopen.

Leuk die spiegeling aan de onderkant bij mijn E7 he ? Ik wil wel eens zien hoe dat bij een E8 uitziet.
Als de tv een paar jaar oud is dan zit dat randje waar ik die note-it tussen heb geschoven ook helemaal vol met de rotzooi.

Tip bij het schoonmaken van het scherm, veeg van buiten naar binnen, anders veeg je dus alle vet en stof tussen de rand.

Kan je bij een C7 er ook een note-it tussen schuiven ?

Mijn E7 steekt aan iedere kant 10cm uit over mijn tv kastje, maar aangezien daar de dikke soundbar van de E7 onder zit ben ik niet bang dat kleine kinderen zich pijn doen, maar bij de 2018 modellen is dat toch een heel ander verhaal. Ik heb overigens aan beide kanten een plant staan als afstandhouders, zodat niemand er onder kruipt :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uit nieuwsgierigheid zojuist een ‘memo’ geprobeerd er tussen te krijgen...geprobeerd Ja!!

Want dat lukt met geen mogelijkheid, het is maar dat je het weet!

Oja op de E7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
Toch benieuwd, overweeg de overstap van de b6 naar de c7 of c8, de vraag is of het de moeite waard zal zijn? Kan iemand mij hierin adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Joosie200 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Net zoals de Sony Xperia Compact Z3/Z5 niet zo maar uit zichzelf konden barsten vertonen? Dat het normaliter niet uit zichzelf ontstaat wil niet zeggen dat het nooit zou kunnen gebeuren.
Dat kan, maar dan zou je niet de enige zijn met dit probleem. Dus: heb je meerdere gevallen met dit probleem kunnen vinden? Bovendien zou je dan scheurvorming verwachten, dat zie ik niet. Het ziet er toch echt gewoon uit als schade door externe factoren en dan is het niet meer dan logisch dat een winkel daar niet coulant in gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videomacpc123
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:18
Beste mede tweakers,
Hele tijd geleden dat ik voor het laatst gepost heb. Maar ben benieuwd naar jullie reacties.

Op 24 oktober heb ik een c7 OLED besteld tijdens de LG Q6 smartphone actie. Direct na ontvangst van de tv op 26 oktober heb ik de benodigde formaliteiten voor die smartphone actie ingediend bij lg en opgestuurd.

Inmiddels is het januari 2018 en heb ik nog steeds geen telefoon ontvangen. Terwijl ze zelf aangaven dat het maximaal 8 weken kan duren. Wat op zichzelf al een belachelijke termijn is maar goed.

Ik heb al meerdere mailtjes gestuurd maar ik krijg alleen maar standaard antwoorden.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
IMWhizzle schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:20:
Toch benieuwd, overweeg de overstap van de b6 naar de c7 of c8, de vraag is of het de moeite waard zal zijn? Kan iemand mij hierin adviseren?
Waarom overweeg je dat? Wat vind je niet goed aan je B6? Er zijn verbeteringen maar die zijn in dit forum al eerder langsgekomen. Ik heb een C7 maar die gaat nog wel een flink aantal jaar mee...

[ Voor 7% gewijzigd door pietervanhuizen op 13-01-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Dat kan, maar dan zou je niet de enige zijn met dit probleem. Dus: heb je meerdere gevallen met dit probleem kunnen vinden? Bovendien zou je dan scheurvorming verwachten, dat zie ik niet. Het ziet er toch echt gewoon uit als schade door externe factoren en dan is het niet meer dan logisch dat een winkel daar niet coulant in gaat zijn.
Het is 8 weken na de goedkeuring he.
als dat voorbij is, zou ik bellen en daar op attenderen want anders hoeven ze ook niet tezeggen dat het 8 weken kan duren.
Ik heb ook rond die tijd als jou tv gekocht en 7 weken later had ik mijn telefoon.
overigens wel 2x mail gestuurd omdat ik nooit bevestiging heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
videomacpc123 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:44:
Beste mede tweakers,
Hele tijd geleden dat ik voor het laatst gepost heb. Maar ben benieuwd naar jullie reacties.

Op 24 oktober heb ik een c7 OLED besteld tijdens de LG Q6 smartphone actie. Direct na ontvangst van de tv op 26 oktober heb ik de benodigde formaliteiten voor die smartphone actie ingediend bij lg en opgestuurd.

Inmiddels is het januari 2018 en heb ik nog steeds geen telefoon ontvangen. Terwijl ze zelf aangaven dat het maximaal 8 weken kan duren. Wat op zichzelf al een belachelijke termijn is maar goed.

Ik heb al meerdere mailtjes gestuurd maar ik krijg alleen maar standaard antwoorden.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt :)
Vreemd, ik heb zelf de telefoon op 22 oktober aangevraagd. Ik heb op 19-11 een herinnering gestuurd (vanwege geen reactie of de aanvraag was goedgekeurd) waar ik inderdaad een standaard reactie op kreeg. Op 28-11 kreeg ik definitief akkoord en we hebben hem ontvangen rond 8 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
pietervanhuizen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Waarom overweeg je dat? Wat vind je niet goed aan je B6? Er zijn verbeteringen maar die zijn in dit forum al eerder langsgekomen. Ik heb een C7 maar die gaat nog wel een flink aantal jaar mee...
Nee, zeer tevreden over deze tv, behalve de HDR10 weergave, het lijkt alsof elke film andere instellingen vereist, meestal ook te donker.

Daarnaast ondersteunt de tv technicolor, vind ik wel interessant, en Dolby Vision op 60hz. Ook Dolby Atmos via de Netflix app wordt ondersteund wat niet mogelijk is bij de B6. Ook zou de zwartwaarde iets beter zijn van de c7.

Maar als de helderheid en de overall weergave nagenoeg hetzelfde is, houd ik de centen in mijn zak. Mocht het zo zijn dat het verschil genoeg is om de overstap te maken hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

IMWhizzle schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:10:
[...]
Nee, zeer tevreden over deze tv, behalve de HDR10 weergave, het lijkt alsof elke film andere instellingen vereist, meestal ook te donker.[knip]
Ik zou, als ik jou was, misschien meer gericht zijn op een upgrade naar een Oled met HDR10+ ondersteuning? Maar dat zal dan voor 2018 mogelijk geen LG Oled worden als ik dat goed heb begrepen? Ik zag even geleden een Duitse vergelijking (helaas tussen 2 LCD TV's), tussen beide formats en dat lijkt een goede toevoeging te worden op HDR gebied.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

LordFather schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Het is 8 weken na de goedkeuring he.
als dat voorbij is, zou ik bellen en daar op attenderen want anders hoeven ze ook niet tezeggen dat het 8 weken kan duren.
Ik heb ook rond die tijd als jou tv gekocht en 7 weken later had ik mijn telefoon.
overigens wel 2x mail gestuurd omdat ik nooit bevestiging heb gehad.
Volgens mij hebben we het over totaal verschillende dingen. Jij over een telefoonactie, ik over een garantieclaim :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik heb het volgende probleem met mijn 55c7 en een nvidia shield.
Deze shield is via hdmi 1 verbonden met de tv en op deze port staat Deep Colour aan.
Wanneer ik nu een 4k mkv bestand met HDR afspeel via SPMC pakt SPMC niet altijd direct de HDR modus.
Vaak moet ik Deep Colour aan en uit zetten op de tv en dan schaket hij wel over naar HDR.
Nivida Shield staat ingesteld op YUV 422 12 bit REC 2020 59,940 Hz

Ander puntje, bij mij is Dynamic Range grijs bij de instellingen in Shield. Waar heeft dit mee te maken?

Iemand zelfde ervaring en een oplossing beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 15:12
Diviuss schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:55:
Ik heb het volgende probleem met mijn 55c7 en een nvidia shield.
Deze shield is via hdmi 1 verbonden met de tv en op deze port staat Deep Colour aan.
Wanneer ik nu een 4k mkv bestand met HDR afspeel via SPMC pakt SPMC niet altijd direct de HDR modus.
Vaak moet ik Deep Colour aan en uit zetten op de tv en dan schaket hij wel over naar HDR.
Nivida Shield staat ingesteld op YUV 422 12 bit REC 2020 59,940 Hz

Ander puntje, bij mij is Dynamic Range grijs bij de instellingen in Shield. Waar heeft dit mee te maken?

Iemand zelfde ervaring en een oplossing beschikbaar?
Waarom heb je gekozen voor YUV 422 12 bit REC 2020 59.940? Ik heb ook de 55C7 en de Shield met SPMC. De Shield staat bij mij op de recommended setting YUV 420 10bit REC 2020 59.940. Voorzover ik weet worden UHD Blu-rays ook als zodanig gemastered. Bij mij geen enkel probleem in ieder geval.

Overigens is ook bij mij Dynamic Range grijs. Die optie is alleen beschikbaar als gekozen wordt voor een RGB kleurruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door Putifar op 13-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordFather
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Volgens mij hebben we het over totaal verschillende dingen. Jij over een telefoonactie, ik over een garantieclaim :?
ohw sorry, het ging om de post van videomacpc123
Heb ik op het verkeerde qoute knopje gedrukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik las ergens dat dit de "beste"optie was. Maar als ik het goed begrijp springt bij jou hij dus automatisch over naar HDR indien dit van toepassing is. Ik bedoel hier dus ook mee dat de tv alleen de HDR beeld modi weer geeft. Dit zijn er minder dan wanneer er geen HDR van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Het is niet beter, het is alleen meer. Zodanig meer zelfs dat een 18gbps HDMI verbinding het niet aankan!
Overigens zal Android 8 de output automatisch aanpassen in rec709 of 2020 naargelang de bron, los van de gebruikte app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn E7 steekt aan iedere kant 10cm uit over mijn tv kastje, maar aangezien daar de dikke soundbar van de E7 onder zit ben ik niet bang dat kleine kinderen zich pijn doen, maar bij de 2018 modellen is dat toch een heel ander verhaal. Ik heb overigens aan beide kanten een plant staan als afstandhouders, zodat niemand er onder kruipt :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koop toch een grotere tv kast, dit ziet er niet uit zo, dat je daar tegen kunt, wat een armoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25
Vandaag de C7V binnen gekregen, maar ik heb 2 issues: HDMI-CEC werkt het ene moment wel, en het andere moment niet: Erg slecht voor de WAF dus. Het mooie is dat hij diverse apparaten via mijn receiver ziet, maar geluid schakelen lukt niet continu.

Maar, misschien het belangrijkste voor de WAF: De TV-Gids. De TV heeft een DVB-C tuner via Ziggo, en iedere keer als de Gids opent wordt het beeld/geluid gestopt en duurt het enkele seconden voordat er een preview komt (van de zender waar we op dat moment naar aan het kijken waren). Bij het kiezen van een programma moet je vervolgens 2 handelingen verrichten (programma/zender aanklikken, en dan nog eens op de preview klikken) om naar de zender toe te gaan.

Lekker zappen door de EPG is er dus niet bij, zelfs op de mediaboxen van Ziggo zelf gaat dit nog sneller. Ook op de vorige TV, een UE46D7000 van Samsung, ging dit gewoon erg soepel.

Is hier nog een oplossing voor? Het verbaast me dat een TV op het belangrijkste punt (TV kijken) zulke steken kan laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
ionn schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:33:
[...]

Eerst zien dan geloven. Vorig jaar heeft Samsung iedereen ook bedonderd.

[...]

Hmm dat is raar. Maar het kan toch ook niet zomaar vanzelf gebeuren.
YouTube: Gamers Rejoice! Samsung 2018 QLED TV Supports VRR Even Without HDMI 2.1

Ik wacht ook eerst de testen eerst nog af.
Maar dan word het probleem weer stel de nieuwe Samsung is echt zo goed en ik koop hem dan zit ik weer met een probleem in 2019 mischien als micro-led uit komt en dat weer veel beter is dan kan ik weer een andere tv kopen :-)
Ps ik zit dus te kijken naar een LG OLED c7 of c8 maar ik twijfel nu dus tussen een c7 , c8 , of de nieuwe samsung uit de YouTube video van hier boven die vrr heeft en betere zwartwaardes heeft dan de oude QLED.
Wat vinden jullie hier van?

[ Voor 14% gewijzigd door markiess op 13-01-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Is dat VRR alleen voor PC gaming of ook voor consoles?

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
fonsmeister schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:40:
Is dat VRR alleen voor PC gaming of ook voor consoles?
xbox one x heeft ook VRR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redah schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:15:
Is hier nog een oplossing voor? Het verbaast me dat een TV op het belangrijkste punt (TV kijken) zulke steken kan laten vallen...
Huh? Belangrijkste punt? Al die meuk en reclame in abominabele beeldkwaliteit? :?

Een TV is toch tegenwoordig niet meer dan een beeldscherm voor je favoriete films en series? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vandaag de C7V binnen gekregen, maar ik heb 2 issues: HDMI-CEC werkt het ene moment wel, en het andere moment niet: Erg slecht voor de WAF dus. Het mooie is dat hij diverse apparaten via mijn receiver ziet, maar geluid schakelen lukt niet continu.

Maar, misschien het belangrijkste voor de WAF: De TV-Gids. De TV heeft een DVB-C tuner via Ziggo, en iedere keer als de Gids opent wordt het beeld/geluid gestopt en duurt het enkele seconden voordat er een preview komt (van de zender waar we op dat moment naar aan het kijken waren). Bij het kiezen van een programma moet je vervolgens 2 handelingen verrichten (programma/zender aanklikken, en dan nog eens op de preview klikken) om naar de zender toe te gaan.

Lekker zappen door de EPG is er dus niet bij, zelfs op de mediaboxen van Ziggo zelf gaat dit nog sneller. Ook op de vorige TV, een UE46D7000 van Samsung, ging dit gewoon erg soepel.

ervaar zelf ook deze ''vertraging'' tv gids van de ziggo box was sneller op de vragen en je kon blijven tv kijken.. geen idee of dit via een update verholpen kan worden

ander probleem waar ik nog geen fix voor heb is dat als ik bijv. na het gamen op de ps4 op HDMI 1 de tv uit zet en mijn vriendin smorgens de tv aan zet de ps4 direct aangaat terwijl ze gewoon tv wilt kijken... dan moet ik dus eerst na het gamen switchen naar live tv kijken en dan de tv uitschakelen :?

screen sharing gaat dan wel weer top vind ik (icm smartphone bijv.) en ook de internet browser werkt prima, ideaal voor het streamen van sportwedstrijden in HD via reddit _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door peakaboo op 13-01-2018 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Ik gebruik meestal de LIST knop ipv guide. Deze ziet wel enkel de actuele programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02 15:51
ppeterr schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:04:
[...]

Dat vind ik inderdaad keurig, jij hebt dus minstens 10 uur per dag je tv aan.
Inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Haha 4100 uren. Daar doe ik zo'n vier jaar over. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 00:01
pietervanhuizen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Vreemd, ik heb zelf de telefoon op 22 oktober aangevraagd. Ik heb op 19-11 een herinnering gestuurd (vanwege geen reactie of de aanvraag was goedgekeurd) waar ik inderdaad een standaard reactie op kreeg. Op 28-11 kreeg ik definitief akkoord en we hebben hem ontvangen rond 8 december.
Hier 31 oktober ingestuurd
21 december goedgekeurd
Maar nog geen telefoon. Kan nog tot medio februari duren. 8 weken na de goedkeuring.
Aantal keer gemaild tussen door, maar dat lijkt geen effect te hebben. Ze hanteren gewoon 2x acht weken als termijn.

Krijg je trouwens een track en trace code van lg?

[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 13-01-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

5 oktober geregistreerd, 19 oktober goedgekeurd, 25 oktober verzonden. Geen T&T.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Koop toch een grotere tv kast, dit ziet er niet uit zo, dat je daar tegen kunt, wat een armoe :)
zoek jij ruzie :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
MilesD. schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:11:
[...]

Uit nieuwsgierigheid zojuist een ‘memo’ geprobeerd er tussen te krijgen...geprobeerd Ja!!

Want dat lukt met geen mogelijkheid, het is maar dat je het weet!

Oja op de E7 :+
mijn fotos liegen niet, he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:08:
[...]

Huh? Belangrijkste punt? Al die meuk en reclame in abominabele beeldkwaliteit? :?

Een TV is toch tegenwoordig niet meer dan een beeldscherm voor je favoriete films en series? :P
Volgens mij is dat toch echt voor een ieder persoonlijk. Sinds wanneer is het journaal, Pauw, RTL Dakar, Fox Sport, Floortje naar het einde van de wereld enz enz meuk? Iemand die alleen films en series kijkt is dan weer in mijn ogen erg afgestompt en heeft geen brede blik op de wereld. ;)
Joosie200 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Neuh, meer dat het qua tijd/geld niet de moeite waard is. Ik weet dat niet (heb niet de wijsheid in pacht oid) maar net zo stellig nee zeggen en niet eens mee willen denken is ook niet echt wat je verwacht. Er zit een groot grijs gebied tussen alles afwijzen/doorverwijzen naar de fabrikant als winkelier of alles goedkeuren voor onder garantie vallende reparaties. Als je dat al niet wilt doen ben je mij wel kwijt als klant.
Ik had daar bij mijn Pana niet meer dan een bezoekje van een 1/2 uur aan de winkel voor nodig. En ik heb niet eens rechten gestudeerd. Precies DE reden dat veel winkels je afschepen. Teveel consumenten laten zich met een kluitje in het riet sturen en denken laat maar. Maar ik heb het geld niet op mijn rug groeien en vind gewoon dat een tv van dit geld minstens zes jaar probleemloos moet meegaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Sorry als deze vraag al gesteld is (ik heb gezocht op “ophangen” en “cm van de muur” en gewoon op google), maar kon het antwoord niet vinden.

Als je de 55C7V ophangt, hoeveel cm zit er dan tussen het scherm en de muur? Is bij mij (led tv) ca 7,5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Laatst online: 02-10-2023
Lekkerbek312 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:46:
Sorry als deze vraag al gesteld is (ik heb gezocht op “ophangen” en “cm van de muur” en gewoon op google), maar kon het antwoord niet vinden.

Als je de 55C7V ophangt, hoeveel cm zit er dan tussen het scherm en de muur? Is bij mij (led tv) ca 7,5cm.
Ben ook benieuwd na. Heb nu een tv aan muur inc dikte van de tv ca. 4 cm van de muur staat. En die tv is al ruim 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:08:
Volgens mij is dat toch echt voor een ieder persoonlijk. Sinds wanneer is het journaal, Pauw, RTL Dakar, Fox Sport, Floortje naar het einde van de wereld enz enz meuk? Iemand die alleen films en series kijkt is dan weer in mijn ogen erg afgestompt en heeft geen brede blik op de wereld. ;)
Haha meteen gestrekt been, heb ik wat tenen geraakt? Hopelijk vergeef je het mij als ik mijn algemene ontwikkeling niet op hang aan het aanbod van de televisieomroepen, laat staan de commerciële varianten. ;)

Zelf kijk ik gerust ook TV hoor (3 op reis, Wie is de Mol?, sport, actualiteiten, etc.) maar het gebruik van televisie is echt wel verschoven. De primaire functie is wat mij betreft allang niet meer het ontvangen van een TV-uitzending. Ik chargeerde uiteraard wat met dat het alleen nog films en series is, maar het is tegenwoordig gewoon een beeldscherm voor allerlei soorten content. Niet per se televisie.

Wat ik overigens een verademing vindt, want ik kijk praktisch niets rechtstreeks (opgenomen of NPO app). Dat scheelt in ieder geval een bak reclame en je kijkt bewuster. Want ook jij zal moeten toegeven dat de hoeveelheid goede programma's toch wel in de minderheid is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 11:11
Aangezien ik veel in de topics gelezen heb en veel te danken heb bijv. Met prijzen enz. Wil ik even het volgende kwijt.

Oled is voor mij helaas een no go. Enkele weken een c7 gehad en deze heeft door indirect Zonlicht vlekken in het scherm gekregen (Zie ook de YouTube video's hier over)
Dit was op te lossen door clear panal noise. Maar dat duurt 50 minuten. Daarbij gaf lg toe dat het er ernstig uit zag en ik mijn tv maar ergens anders moest zetten... Mijn oude lcd heeft nooit last gehad van de zon.

Dus nu op zoek naar een led scherm wat een beetje in de buurt komt. Liefst niet te duur want dan kan ik wellicht over enkele jaren overstappen naar microled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
gertraaf schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:48:
Aangezien ik veel in de topics gelezen heb en veel te danken heb bijv. Met prijzen enz. Wil ik even het volgende kwijt.

Oled is voor mij helaas een no go. Enkele weken een c7 gehad en deze heeft door indirect Zonlicht vlekken in het scherm gekregen (Zie ook de YouTube video's hier over)
Dit was op te lossen door clear panal noise. Maar dat duurt 50 minuten. Daarbij gaf lg toe dat het er ernstig uit zag en ik mijn tv maar ergens anders moest zetten... Mijn oude lcd heeft nooit last gehad van de zon.

Dus nu op zoek naar een led scherm wat een beetje in de buurt komt. Liefst niet te duur want dan kan ik wellicht over enkele jaren overstappen naar microled.
Zelfs door indirect zonlicht? dat klinkt niet best. Heeft LG verder geen actie ondernomen? Uit een aantal recente berichten lijkt het wel dat LG panelen vervangt m.b.t. burn-in problemen.
Mijn 910v hangt al twee jaar naast een raam waardoor er ook direct zonlicht op valt, maar tot nu toe gelukkig geen vlekken.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
gertraaf schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:48:

Sony XE9305 serie is errug goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@Brumax Is dat een led?
Mijn oude bravo heeft er ook nooit last van gehad.

En idd lg deed niets na foto's zen stuurde onderstaande mail. Daarom ben ik het vertrouwen in oled ook kwijt geraakt (in mijn situatie dan)

Wij hebben naar de foto gekeken van de zonlicht vlekken in het scherm. Het ziet er niet goed uit. Om permanent inbranding te voorkomen raden wij aan om uw televisie niet in direct zonlicht te plaatsen. Dit advies is ook te vinden in de PDF handleiding van uw LG OLED55C7V op pagina 14. U kunt de handleiding voor uw OLED55C7V hier vinden:

http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55C7V

Met vriendelijke groet,

Michael Ryan
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
0900 543 5454 (NL, lokaal tarief)

@Bluto Ja die heb ik ook op mijn lijst. Ook vanwege de hdr (dolby vision)
Echter is de input lag goed genoeg voor gamen?

[ Voor 63% gewijzigd door gertraaf op 14-01-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
gertraaf schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:34:
@Brumax

@Bluto Ja die heb ik ook op mijn lijst. Ook vanwege de hdr (dolby vision)
Echter is de input lag goed genoeg voor gamen?
Als je 4K doorstuurt dan is de lag 26 ms, met 1080p heb je 42 ms. Zeer acceptabel lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 10:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Exirion schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:46:
Na een paar jaar Plex en groeiende ergenis over user accounts en instabiliteit, heb ik eens zitten spelen met Photo & Video op de C7. Zelfs via DLNA werkt alles perfect met subtitles erbij. De weergave daarvan is ook prima te customizen. Alles speelt af, inclusief H265/HEVC materiaal, direct vanaf m’n QNAP server. Hebben ze goed voor elkaar :)
Bij mij hebben de (ingebakken) subs vertraging via photo & video.

Ik heb eerst plex geprobeerd maar vind dat die server nogal veel van het geheugen vraagt van de synology

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gertraaf schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:34:
@Brumax Is dat een led?
Mijn oude bravo heeft er ook nooit last van gehad.

En idd lg deed niets na foto's zen stuurde onderstaande mail. Daarom ben ik het vertrouwen in oled ook kwijt geraakt (in mijn situatie dan)

Wij hebben naar de foto gekeken van de zonlicht vlekken in het scherm. Het ziet er niet goed uit. Om permanent inbranding te voorkomen raden wij aan om uw televisie niet in direct zonlicht te plaatsen. Dit advies is ook te vinden in de PDF handleiding van uw LG OLED55C7V op pagina 14. U kunt de handleiding voor uw OLED55C7V hier vinden: [knip]
Ik heb een willekeurige LG LCD TV genomen en dezelfde waarschuwing staat ook in de handleiding van hun LCD TV's? En als je daarin maar alles opneemt wat verkeerd uit kan pakken dan heb jij je als fabrikant automatisch ingedekt tegen dit soort garantie-claims?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@hardware-lover ik vind het idd ook vreemd.
Maar mijn vertrouwen was wel weg na die reactie van lg. Uiteraard mankeerd er niets aan de tv in een donkere ruimte maar bij mij zou er sowieso zon op komen. Ik had eigenlijk verwacht dat ze het paneel zouden vervangen ofzo.
Denk toch dat oled er gevoeliger voor is dan normaal led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 18:15
@gertraaf En daar laat je het bij? Zou verdere stappen ondernemen...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
ReQuiem83 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:50:
[...]

Ben ook benieuwd na. Heb nu een tv aan muur inc dikte van de tv ca. 4 cm van de muur staat. En die tv is al ruim 5 jaar.
Met een goede beugel bijvoorbeeld Vogels 3245 zal dit 2cm zijn door het onderstuk van de tv met de hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertraaf
@Amaze86 Is al geregeld met foka. Maar oled is dus helaas een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

el-jorge schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:41:
[...]

Bij mij hebben de (ingebakken) subs vertraging via photo & video.

Ik heb eerst plex geprobeerd maar vind dat die server nogal veel van het geheugen vraagt van de synology
UMS een optie?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal.A schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Hier 31 oktober ingestuurd
21 december goedgekeurd
Maar nog geen telefoon. Kan nog tot medio februari duren. 8 weken na de goedkeuring.
Aantal keer gemaild tussen door, maar dat lijkt geen effect te hebben. Ze hanteren gewoon 2x acht weken als termijn.

Krijg je trouwens een track en trace code van lg?
Heb recent contact gehad met LG, er zijn leverproblemen.

Telefoon kan dus nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 21:28
Gonadan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:28:
5 oktober geregistreerd, 19 oktober goedgekeurd, 25 oktober verzonden. Geen T&T.
offtopic:
Is de goedkeuring ook meteen de (eerste) bevestiging? Met andere woorden: is dat het eerste bericht dat je krijgt van LG?

Heb circa 1,5 week geleden alles opgestuurd, maar nog niets gehoord.

---

Wat vinden jullie van de weergave van bewegende beelden (ie. motion) op de 2017 modellen? Het gaat nogal schokkerig in mijn ogen. Zeker als je erop let lijkt het wel alsof je tegelijkertijd naar het huidige en vorige frame zit te kijken, met een hele haperige overgang tussen die twee.
Met dejudder op 10 gaat het lekker, maar soap opera effect is niets voor mij. Dejudder op 2 helpt dan weer bijna niet, en levert nog steeds artifacts op.
Heb nu Trumotion maar uitgezet, maar bewegende beelden komen dus nogal onrustig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
@Morphix

Registratie is op het moment dat je die form invult, je krijgt dan een mail met de gegevens naarwaar je de brief moet opsturen.

Goedkeuring is 1-2 weken na ontvangst van je brief en na dat ze bekeken hebben of je factuur en serienummer er bij zit en het een deelnemende winkel was etc.

Moet zeggen dat ik het wel een beetje erg vind dat sommige mensen al 10-11 weken wachten en ze nu nog steeds zeggen dat ze leverproblemen hebben terwijl ze aangeven dat het maximum 8 weken zou duren.
Ook zie ik geen enkele winkel met leverproblemen van deze toestellen en zou dit toch niet veel meer als een request van interne stock moeten zijn maarja..

Bij mij ging/gaat het zo:
  • 12/12 Registratie
  • 13/12 Op de post
  • 22/12 Even gemaild of ze de brief ontvangen hadden.
  • 27/12 Reply op die mail dat ze het ontvangen hadden en hier geven ze ook al aan dat mijn aanvraag goedgekeurd is.
  • 08/01 Een meer automatische mail met bericht dat mijn aanvraag goedgekeurd is.

[ Voor 23% gewijzigd door Gotjee op 15-01-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Morphix schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:41:
offtopic:
Is de goedkeuring ook meteen de (eerste) bevestiging? Met andere woorden: is dat het eerste bericht dat je krijgt van LG?

Heb circa 1,5 week geleden alles opgestuurd, maar nog niets gehoord.
Ik heb drie e-mails gehad. Bij registratie direct een e-mail met aanwijzingen. Na opsturen van de serienummers een e-mail met goedkeuring van wat ik ingestuurd had. Vervolgens een e-mail dat de telefoon verzonden werd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij:

31-10 aanvraag ingediend
21-11 mail gestuurd over de status
22-11 reactie met daarin de bevestiging dat mijn aanvraag was goedgekeurd
9-1 wederom bevestiging dat de aanvraag goedgekeurd is en dat de telefoon verstuurd zou worden

Daarna mail gestuurd met de vraag of de termijn van 8 weken nu weer opnieuw ingaat aangezien ik op 22-11 de goedkeuring al had gekregen. Toen kreeg ik antwoord dat er leverproblemen waren met daarin de letterlijke tekst: "Door succes van de actie hebben wij de smartphone niet meer op voorraad. Zodra deze weer op voorraad zijn zullen wij de smartphone naar u versturen.".

Afwachten dus maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ik krijg HDMI-CEC maar niet werkend met mijn Onkyo receiver. Wat ik wel fijn vond was dat de LG onder de HDMI input allerlei inputs van de receiver (mits CEC ondersteund) weergaf, zodat de receiver in theorie zou moeten kunnen schakelen naar die input. Helaas gaat dat vaker mis dan goed (of gaat het terugschakelen naar ARC voor de TV zelf weer niet), dus op zoek naar iets anders.

Ik heb zitten zoeken naar een HDMI-matrix met CEC-ondersteuning maar die zijn best prijzig. Heeft iemand hier ervaring met een receiver die netjes werkt met een LG 55C7V en die al zijn inputs (liefst ook niet-CEC inputs) doorgeeft aan de input-menulijst van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 26-09 07:51
redah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:16:
Ik krijg HDMI-CEC maar niet werkend met mijn Onkyo receiver. Wat ik wel fijn vond was dat de LG onder de HDMI input allerlei inputs van de receiver (mits CEC ondersteund) weergaf, zodat de receiver in theorie zou moeten kunnen schakelen naar die input. Helaas gaat dat vaker mis dan goed (of gaat het terugschakelen naar ARC voor de TV zelf weer niet), dus op zoek naar iets anders.

Ik heb zitten zoeken naar een HDMI-matrix met CEC-ondersteuning maar die zijn best prijzig. Heeft iemand hier ervaring met een receiver die netjes werkt met een LG 55C7V en die al zijn inputs (liefst ook niet-CEC inputs) doorgeeft aan de input-menulijst van de TV?
Een ander LG apparaat moet perfect werken met CEC van de C7, mits ze dat beise ondersteunen.

Leg je er bij neer. Wat jij ervaart is het grote probleem met CEC, omdat CEC nooit een vastgelegde door elke fabrikant te volgen standaard is geworden. Hierdoor snappen apparaten van verschillende merken elkaar soms wel en soms niet. Net zoals ARC. Het ene moment werkt het en dan ineens weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 15-01-2018 13:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Hulleman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:20:

Een ander LG apparaat moet perfect werken met CEC van de C7, mits ze dat beise ondersteunen.

Leg je er bij neer. Wat jij ervaart is het grote probleem met CEC, omdat elke fabrikant zijn eigen sausje erover gooit, waardoor apparaten van verschillende merken elkaar soms wel en soms niet snappen. Net zoals ARC. Het ene moment werkt het en dan ineens weer niet.
Weet ik, maar er zijn uitzonderingen :) Met mijn Samsung werkte het schakelen naar HDMI en terug naar de TV prima, die kon alleen niet sub-schakelen naar de inputs van de Onkyo, en da's voor de WAF nog wel acceptabel zolang de belangrijkste input maar als eerste is ;) Ik weet dat CEC een hel is, daarom wil ik niet zelf iets gaan uitproberen maar hoopte ik dat iemand hier een goede ervaring had.

Dus ja, wellicht op zoek naar een LG device dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
redah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:25:
[...]

Weet ik, maar er zijn uitzonderingen :) Met mijn Samsung werkte het schakelen naar HDMI en terug naar de TV prima, die kon alleen niet sub-schakelen naar de inputs van de Onkyo, en da's voor de WAF nog wel acceptabel zolang de belangrijkste input maar als eerste is ;) Ik weet dat CEC een hel is, daarom wil ik niet zelf iets gaan uitproberen maar hoopte ik dat iemand hier een goede ervaring had.

Dus ja, wellicht op zoek naar een LG device dan.
Of een logitech harmony kopen, wellicht goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
redah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:16:

Mijn Onkyo (pricewatch: Onkyo HT-S7705 dacht ik) geeft de inputs ook wel netjes door, maar ARC geluid is een beetje hit/miss. Hij gaat niet altijd automatisch aan en hij geeft het ook niet altijd door.. De inputs met CEC doen het over het algemeen wel volgens mij.

Misschien dat rechtstreeks S/PDIF aansluiten wel beter gaat? Dan hoeft hij iig niet te schakelen met ARC. (Zelf nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:34

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Toen alles via mijn Onkyo was aangesloten was viel hier soms het geluid weg als ik van HDMI apparaat veranderde. Daarop heb ik mijn Onkyo TX-NR818 in de ARC HDMI aansluiting van de 55C7 gelaten maar de voor mij belangrijke CEC apparaten rechtstreeks op de vrije HDMI poorten van de TV gehangen. Betreft PS4 en Nvidia Shield. Kijk verder TV via CI+ module. Het zal ook wel ergens nadelen hebben maar sindsdien werkt de CEC prima hier. Zowel qua schakelingen waarna het geluid gek gaat doen als het bedienen van genoemde apparaten met de LG afstandsbediening.

[ Voor 44% gewijzigd door vdr01 op 15-01-2018 17:13 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Stukje over LG op de CES van Linus.

2e stukje van de video gaat over het nieuwe calibratie systeem. Interresant ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Morphix schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:41:
[...]

Wat vinden jullie van de weergave van bewegende beelden (ie. motion) op de 2017 modellen? Het gaat nogal schokkerig in mijn ogen. Zeker als je erop let lijkt het wel alsof je tegelijkertijd naar het huidige en vorige frame zit te kijken, met een hele haperige overgang tussen die twee.
Met dejudder op 10 gaat het lekker, maar soap opera effect is niets voor mij. Dejudder op 2 helpt dan weer bijna niet, en levert nog steeds artifacts op.
Heb nu Trumotion maar uitgezet, maar bewegende beelden komen dus nogal onrustig over.
Ik ervaar hetzelfde als jou op mijn C7. Met TruMotion op (2,10) of (2,0), waarvan de laatste iets vloeiender overkomt en het "Halo" effect een stuk minder is, laat nog steeds met een te grote frequentie artifacts zien. Bijna alle films of series (Netflix, Amazon Prime, Blu-Ray) merk ik dit met grote regelmaat. Met TV via de CI+ module een stuk minder. Komt dus over dat het met 24p materiaal de TV gewoon vaker de fout in gaat.

Met de-judder hoger dan 2, te veel artifacts. Met de-judder op 2 of lager, nog steeds schokkering en voegd TruMotion vrijwel niks toe. Ik heb TruMotion uitgezet voor alle bronnen behalve TV kijken via de interne tuner (1080i 50Hz).

Alleen RealCinema aan voor 24p content (zowel 1080 als 4K als 4K HDR) geeft een zeer mooi, artifact vrij, scherp plaatje. Motion is OK bij rustige beweging en rustige pans. Motion is perfect voor 24p in donkere of midden donkere scenes. Echter, wanneer contrast groot is, bijvoorbeed een felle lamp op een donkere muur, of een raam naast een kozijn, of een bewegende witte auto op een zwart wegdek, de felle lampen aanboord de Discovery (Star Trek), etc. etc. die schudden zo hard heen en weer over het beeld tijdens een pan, terwijl de rest van de scene er wel goed uit ziet, dat het lijkt alsof de TV dit gewoon niet aankan. Af en toe denk ik dat mijn paneel gewoon defect moet zijn. OLED kan zeer snel veranderen van status, dus van wit naar zwart tijdens een pan zou nooit zo'n schuddend effect teweeg mogen brengen. Maar zie zoveel mensen dit melden dat het haast wel een native issue van de LG OLED moet zijn.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Universal Media Server doet het doorgaans heel erg goed bij mij :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

SkyStreaker schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:51:
[...]

Universal Media Server doet het doorgaans heel erg goed bij mij :)
Dat is de standaard media server van synology toch? Daar heb ik juist problemen mee.

Spielerei...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• videomacpc123
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:18
Bedankt voor de reacties. Kennelijk zijn er dus meer mensen die al langer dan 8 weken wachten.

Eerlijk gezegd vind ik dit niet normaal. Ze weten zelf toch hoeveel van die dingen ze verkopen. Bovendien zijn er in de winkels geen leveringsproblemen.

Ik neig ernaar om een klacht in te gaan dienen, via kassa of radar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 22:34
videomacpc123 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:19:
Bedankt voor de reacties. Kennelijk zijn er dus meer mensen die al langer dan 8 weken wachten.

Eerlijk gezegd vind ik dit niet normaal. Ze weten zelf toch hoeveel van die dingen ze verkopen. Bovendien zijn er in de winkels geen leveringsproblemen.

Ik neig ernaar om een klacht in te gaan dienen, via kassa of radar ofzo.
Ga morgen eens bellen naar LG kijken of ik via daar iets kan doen. Wacht nu zelf al bijna 7 weken vind het echt te gek voor woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jullie beseffen je wel dat het om een promotioneel cadeautje gaat? Het klinkt nu net alsof jullie consumentenrecht onrecht aangedaan wordt, dat klinkt mij nogal overdreven in de oren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Gonadan schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:10:
Jullie beseffen je wel dat het om een promotioneel cadeautje gaat? Het klinkt nu net alsof jullie consumentenrecht onrecht aangedaan wordt, dat klinkt mij nogal overdreven in de oren. :)
De meesten zien het als een verkapte korting denk ik en willen de telefoon zsm verkopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had mijn V30 aangevraagd op 30 november, kreeg op 27 december het bericht dat mijn aanvraag is goedgekeurd. Vanaf dat moment nog 8 weken wachten maximaal is eind februari issie binnen. Tot die tijd blijf ik mijn Oneplus 3 gebruiken. De V30 heeft voor mij geen haast. Tuurlijk is het in alles een fikse upgrade maar ik heb geen koper om te behouden tot die tijd. Denk dat daarom genoeg hier ongeduldig staan te wachten ;) Sterker nog ik zou eigenlijk liever de blauwe V30 willen krijgen. Als de voorraad aan zilveren op is, misschien krijgen we dan de blauwe opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Gonadan schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:10:
"Jullie" wil ik ook niet zeggen, maar... Als jou iets beloofd wordt, zal jij het ook niet leuk vinden als je 2-3 maanden erop moet wachten toch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, als jullie het zo interessant vinden om eindeloos te kletsen over die promotionele V30-telefoon, is het misschien handiger dat jullie daarvoor een apart topic starten in Algemene Zaken of zo. Het is hier off-topic, vervuilt de pagina's en irriteert de mensen die hier komen om te discussiëren over hun ervaringen met de OLED-techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Volledig eens met de moderator LG OLED ervaringen topic met al maanden berichten over een telefoon V30

[ Voor 75% gewijzigd door Peter711 op 16-01-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
S1NN3D schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:31:
[modbreak]Mensen, als jullie het zo interessant vinden om eindeloos te kletsen over die promotionele V30-telefoon, is het misschien handiger dat jullie daarvoor een apart topic starten in Algemene Zaken of zo. Het is hier off-topic, vervuilt de pagina's en irriteert de mensen die hier komen om te discussiëren over hun ervaringen met de OLED-techniek.[/modbreak]
Er bestaat al een levertijden & prijzen topic voor de V30. Misschien dan handig om het daar te bespreken ipv een nieuw topic te openen: [LG V30] Levertijden & Prijzen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

LG Q6 Promotie klaagtopic

Speciaal topic om lekker in te klagen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

* knip *
Dit soort zaken kunnen beter via PM gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door S1NN3D op 17-01-2018 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Weet iemand een goedkopere oplossing dan de officieele LG mount die voor 100 euro gaat?
Voor de LG C7 55 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Peter711 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:13:
Volledig eens met de moderator LG OLED ervaringen topic met al maanden berichten over een telefoon V30
Ik zag dat je op mij gereageerd had. Maar, kan mij vinden in de modbreak. Teruglezend is het een beetje... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

:F Nee toch he.

[ Voor 10% gewijzigd door ion op 16-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
Reconhell schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:41:
Weet iemand een goedkopere oplossing dan de officieele LG mount die voor 100 euro gaat?
Voor de LG C7 55 inch
Ik heb zelf de Vogels ExtraThin 405 en daar ben ik erg blij mee. Hangt makkelijk op, je kunt nog redelijk makkelijk bij de achterkant met de steuntjes en belangrijk: hij hangt dicht op de muur.

https://www.vogels.com/en...athin-fixed-tv-wall-mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
WaSteiL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:31:
[...]

Ik heb zelf de Vogels ExtraThin 405 en daar ben ik erg blij mee. Hangt makkelijk op, je kunt nog redelijk makkelijk bij de achterkant met de steuntjes en belangrijk: hij hangt dicht op de muur.

https://www.vogels.com/en...athin-fixed-tv-wall-mount
Thanks dat is al een wat betere prijs voor een mount. :) Als het hangt hangt het _/-\o_
Denk niet dat je veel goedkoper gaat lukken!?

[ Voor 4% gewijzigd door Reconhell op 17-01-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Heeft iemand van jullie ook last van geluid onderbrekingen bij gebruik van Netflix?
Gebeurt alleen met Dolby Digital 5.1 niet met stereo. Geluid wordt bij mij via optische kabel doorgestuurd naar de receiver.
Ik heb al eens geprobeerd met HDMI ARC maar daar heb ik de precies dezelfde problemen.

De ene aflevering doet die het prima, de andere heeft constant hickups met het geluid. Deze duren ongeveer een halve seconde.

Op internet had ik dit topic gevonden op CNET, blijkt toch echt een LG issue te zijn.
https://www.cnet.com/foru...d-audio-dropping-out-arc/

Betreft een B6V in mijn geval, als het goed is wordt deze binnenkort vervangen door een C7 vanwege een bright spot/stuck pixel. Ik hoop dat het misschien met de C7 is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
Fuske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:40:
Heeft iemand van jullie ook last van geluid onderbrekingen bij gebruik van Netflix?
Gebeurt alleen met Dolby Digital 5.1 niet met stereo. Geluid wordt bij mij via optische kabel doorgestuurd naar de receiver.
Ik heb al eens geprobeerd met HDMI ARC maar daar heb ik de precies dezelfde problemen.

De ene aflevering doet die het prima, de andere heeft constant hickups met het geluid. Deze duren ongeveer een halve seconde.

Op internet had ik dit topic gevonden op CNET, blijkt toch echt een LG issue te zijn.

Betreft een B6V in mijn geval, als het goed is wordt deze binnenkort vervangen door een C7 vanwege een bright spot/stuck pixel. Ik hoop dat het misschien met de C7 is opgelost.
Geen last van hier. Geluid is perfect en ook synchroon. Heb een 55C7. Mag ik vragen waarom je een optische kabel gebruikt? Dit is namelijk van mindere kwaliteit dan via HDMI (ARC), via optisch wordt alleen Dolby Digital ondersteund. Dit is een zwaar gecomprimeerde DVD kwaliteit sound codec. Via HDMI sturen de streaming services als Netflix Dolby Digital Plus naar de receiver, deze heeft een veel hogere bitrate. Dit is van aanzienlijk hogere kwaliteit en, zeker op mijn receiver en speakers, een duidelijk hoorbaar verschil. Dolby Digital Plus is the next best thing na Dolby Digital True HD wat op Bly Ray gebruikt wordt. Tevens als je receiver het ondersteund kan Dolby Digital Plus het Dolby Atmos signaal meesturen en steeds meer content op Netflix heeft dat ook. Zo kijk ik bijvoorbeeld thuis veel series en films met Dolby Atmos.

Een ander voodeel van het gebruik HDMI (ARC) is dat de receiver en de TV (mits HDMI CEC aanstaat) een handshake kunnen doen hoe lang de beed verwerking op de TV duurt van signaal naar beeld. Die vertraging wordt doorgegeven aan de receiver zodat het geluid en beeld automitisch gelijk lopen. Dit heet LipSync.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Zijn er mensen hier op het topic die hun LG OLED 2017 modellen al hebben laten calibreren? Zo ja, is de verbetering ten aanzien van de fabrieks settings (ISF of Technicolor) aanzienlijk? Het laten calibreren van je TV is best prijzig, en zeker als je ook nog HDR en Dolby Vision ook wilt laten calibreren. Mijn vorige TV wel laten calibreren en dat was echt een goede verbetering. Dit was ook een LG TV, maar dan een IPS 1080 van een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

Puck

W32.Deadcode.A

Fuske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:40:

Schijnt een bug te zijn in de laatste firmware. Rollback naar 4.31.25 verhelpt dit probleem. Zie https://www.avforums.com/...692/page-85#post-25816971 (Ik heb er zelf echter nog geen last van gehad, gebruik ARC).
BarryS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Geen last van hier. Geluid is perfect en ook synchroon. Heb een 55C7. Mag ik vragen waarom je een optische kabel gebruikt? Dit is namelijk van mindere kwaliteit dan via HDMI (ARC), via optisch wordt alleen Dolby Digital ondersteund. Dit is een zwaar gecomprimeerde DVD kwaliteit sound codec. Via HDMI sturen de streaming services als Netflix Dolby Digital Plus naar de receiver, deze heeft een veel hogere bitrate. Dit is van aanzienlijk hogere kwaliteit en, zeker op mijn receiver en speakers, een duidelijk hoorbaar verschil. Dolby Digital Plus is the next best thing na Dolby Digital True HD wat op Bly Ray gebruikt wordt. Tevens als je receiver het ondersteund kan Dolby Digital Plus het Dolby Atmos signaal meesturen en steeds meer content op Netflix heeft dat ook. Zo kijk ik bijvoorbeeld thuis veel series en films met Dolby Atmos.

Een ander voodeel van het gebruik HDMI (ARC) is dat de receiver en de TV (mits HDMI CEC aanstaat) een handshake kunnen doen hoe lang de beed verwerking op de TV duurt van signaal naar beeld. Die vertraging wordt doorgegeven aan de receiver zodat het geluid en beeld automitisch gelijk lopen. Dit heet LipSync.
De 2016 modellen ondersteunen geen DD+/HD audio over ARC en dat is dus gelijk aan optical.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Puck schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Schijnt een bug te zijn in de laatste firmware. Rollback naar 4.31.25 verhelpt dit probleem. Zie https://www.avforums.com/...692/page-85#post-25816971 (Ik heb er zelf echter nog geen last van gehad, gebruik ARC).

[...]

De 2016 modellen ondersteunen geen DD+/HD audio over ARC en dat is dus gelijk aan optical.
Dit is handige info, bedankt. Dan is het hopelijk opgelost als ik de C7 ontvang. Ik zal dan ook eens met ARC gaan proberen. Had hier in het verleden slechte ervaring mee, door ARC switcht de receiver naar dit kanaal bij sommige acties waarbij dit niet nodig was. Vandaar dat ik nog altijd de optical gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 14:54
Na rond te hebben gezocht kan ik toch niet echt een duidelijk antwoord vinden. Misschien zit hier de juiste kennis van zaken.

Ik wil graag mijn Samsung 65js8500 verkopen en een LG 65W7 OLED halen. Nu heb ik in mijn setup een Denon receiver staan met 2 monitor audio speakers. Hierbij is de TV gewoon aangesloten op de receiver, alleen gebruik ik dan niet de speakers van de tv.

Mijn vraag: Kan ik de soundbar van de 65W7 bijvoorbeeld als front speaker inzetten in deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 26-09 15:34
BarryS schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Ik ervaar hetzelfde als jou op mijn C7. Met TruMotion op (2,10) of (2,0), waarvan de laatste iets vloeiender overkomt en het "Halo" effect een stuk minder is, laat nog steeds met een te grote frequentie artifacts zien. Bijna alle films of series (Netflix, Amazon Prime, Blu-Ray) merk ik dit met grote regelmaat. Met TV via de CI+ module een stuk minder. Komt dus over dat het met 24p materiaal de TV gewoon vaker de fout in gaat.

Met de-judder hoger dan 2, te veel artifacts. Met de-judder op 2 of lager, nog steeds schokkering en voegd TruMotion vrijwel niks toe. Ik heb TruMotion uitgezet voor alle bronnen behalve TV kijken via de interne tuner (1080i 50Hz).

Alleen RealCinema aan voor 24p content (zowel 1080 als 4K als 4K HDR) geeft een zeer mooi, artifact vrij, scherp plaatje. Motion is OK bij rustige beweging en rustige pans. Motion is perfect voor 24p in donkere of midden donkere scenes. Echter, wanneer contrast groot is, bijvoorbeed een felle lamp op een donkere muur, of een raam naast een kozijn, of een bewegende witte auto op een zwart wegdek, de felle lampen aanboord de Discovery (Star Trek), etc. etc. die schudden zo hard heen en weer over het beeld tijdens een pan, terwijl de rest van de scene er wel goed uit ziet, dat het lijkt alsof de TV dit gewoon niet aankan. Af en toe denk ik dat mijn paneel gewoon defect moet zijn. OLED kan zeer snel veranderen van status, dus van wit naar zwart tijdens een pan zou nooit zo'n schuddend effect teweeg mogen brengen. Maar zie zoveel mensen dit melden dat het haast wel een native issue van de LG OLED moet zijn.
Ik ervaar hetzelfde als jullie. Zowel bij het kijken vanaf de Shield met SPMC, als vanaf de interne Netflix app van de LG C7 zelf. Ik dacht eerst dat het een probleem in de refresh rate synchronisatie was, totdat ik het ook opmerkte in de Netflix app van LG.

Ik vind het ook lastig om het te beschrijven. Met Real Cinema aan, Dejudder op 2 en DeBlur op 10 (Real Cinnema gaat dan weer uit volgens mij, die wordt greyed out) zijn de pan shots opzich wel okee, maar als bijvoorbeeld een persoon van links naar rechts loopt, waarbij er veel contrast is, lijkt de persoon wel haast over het scherm te knipperen..

Weten jullie of er een term is die dit effect beschrijft? Ik hoop dat LG er nog iets aan kan doen in een update of iets dergelijks ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

Puck

W32.Deadcode.A

Defnosh schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Ik ervaar hetzelfde als jullie. Zowel bij het kijken vanaf de Shield met SPMC, als vanaf de interne Netflix app van de LG C7 zelf. Ik dacht eerst dat het een probleem in de refresh rate synchronisatie was, totdat ik het ook opmerkte in de Netflix app van LG.

Ik vind het ook lastig om het te beschrijven. Met Real Cinema aan, Dejudder op 2 en DeBlur op 10 (Real Cinnema gaat dan weer uit volgens mij, die wordt greyed out) zijn de pan shots opzich wel okee, maar als bijvoorbeeld een persoon van links naar rechts loopt, waarbij er veel contrast is, lijkt de persoon wel haast over het scherm te knipperen..

Weten jullie of er een term is die dit effect beschrijft? Ik hoop dat LG er nog iets aan kan doen in een update of iets dergelijks ;w
De motion is inherent aan de huidige OLED technologie door de lage response-time en weinig motion-blur. Het effect wat jij beschrijft wordt denk ik veroorzaakt door "sample and hold". Enige manieren om dit te verbeteren zijn motion interpolation (wat Dejudder & Deblur doet, maar niet zo goed ontwikkeld is door LG waardoor er snel artifacts ontstaan) of Black Frame Insertion (iets wat de 2018 modellen waarschijnlijk gaan krijgen.

Het is dus niet zo dat de basistechniek iets fout doet, maar omdat de kwaliteit/helderheid/scherpte zo goed is op OLED valt de lage framerate van video-content veel sneller op. Zie https://www.soundandvisio...resolution-issue-oled-tvs voor meer info.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Reconhell schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:30:
[...]

Thanks dat is al een wat betere prijs voor een mount. :) Als het hangt hangt het _/-\o_
Denk niet dat je veel goedkoper gaat lukken!?
Dacht het wel.... €16,99 en gratis verzending!
https://www.tectake.nl/tv...-vesa-400x400-vast-400550
En inderdaad, als het hangt, hangt het. (en zie je er niks meer van) :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6pack15 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:36:
Na rond te hebben gezocht kan ik toch niet echt een duidelijk antwoord vinden. Misschien zit hier de juiste kennis van zaken.

Ik wil graag mijn Samsung 65js8500 verkopen en een LG 65W7 OLED halen. Nu heb ik in mijn setup een Denon receiver staan met 2 monitor audio speakers. Hierbij is de TV gewoon aangesloten op de receiver, alleen gebruik ik dan niet de speakers van de tv.

Mijn vraag: Kan ik de soundbar van de 65W7 bijvoorbeeld als front speaker inzetten in deze setup?
Als front of als center? En die Monitor Audio luidsprekers, zijn die dicht bij het scherm geplaatst?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 26-09 07:51
hardware-lover schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Als front of als center? En die Monitor Audio luidsprekers, zijn die dicht bij het scherm geplaatst?
Dat maakt toch niet uit? Het gaat erom of het werkt of niet. Je kunt de soundbar altijd in het juiste gat van de receiver proppen ;)

Anyway, het gaat erom of je aan de soundbar een speakerdraad kan hangen die in je receiver past (met solderen is vast veel mogelijk). Dan is het ook nog de vraag of die soundbar een actieve of passieve speaker is. Ik verwacht actief en dat ie zn stroom via de tv krijgt. Ik denk dat dit het gewoon lastig maakt om zo’n soundbar via de receiver te laten lopen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hulleman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:48:
[...]
Dat maakt toch niet uit? Het gaat erom of het werkt of niet. Je kunt de soundbar altijd in het juiste gat van de receiver proppen ;)

Anyway, het gaat erom of je aan de soundbar een speakerdraad kan hangen die in je receiver past (met solderen is vast veel mogelijk). Dan is het ook nog de vraag of die soundbar een actieve of passieve speaker is. Ik verwacht actief en dat ie zn stroom via de tv krijgt. Ik denk dat dit het gewoon lastig maakt om zo’n soundbar via de receiver te laten lopen.
Nou, ik vraag het om het helder te krijgen. Ik weet namelijk niet waar beide Monitor Audio luidsprekers geplaatst zijn. Monitor Audio heeft namelijk een speaker reeks die gemaakt is om dicht bij het scherm te plaatsen en in sommige opstellingen heb je dan niet echt een center nodig, dus ook niet van de TV. Je mist hem zogezegd helemaal niet. Vandaar de vraag gesteld om de setup even helder te krijgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 14:54
hardware-lover schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Nou, ik vraag het om het helder te krijgen. Ik weet namelijk niet waar beide Monitor Audio luidsprekers geplaatst zijn. Monitor Audio heeft namelijk een speaker reeks die gemaakt is om dicht bij het scherm te plaatsen en in sommige opstellingen heb je dan niet echt een center nodig, dus ook niet van de TV. Je mist hem zogezegd helemaal niet. Vandaar de vraag gesteld om de setup even helder te krijgen?
Excuus, ik bedoelde als front ja. En beide MA staan direct naast de tv. Gaat mij dan ook niet zo zeer om de toegevoegde waarde als front speaker, maar het leek mij zonde om er dan niks mee te doen. En misschien werken die Atmos dan nog wel fijn in de combi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Front = links + rechts. Daar heb je jouw MA's al voor.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Vulcan750 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:05:
[...]

Dacht het wel.... €16,99 en gratis verzending!
https://www.tectake.nl/tv...-vesa-400x400-vast-400550
En inderdaad, als het hangt, hangt het. (en zie je er niks meer van) :)
Top man en daar kan mijn tv op? .... het lijkt verdomt veel op een tv stand die ik voor mijn oude 42 inch had... Volgens mij is het echt dezelfde!

https://imgur.com/a/ogm1l

Alleen ik zie niet in hoe je deze nu aan de TV bevestigd. Volgens mij mis ik een paar dingen kwijt geraakt denk ik? (not sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Ander vraagje krijgt iemand DTS-HD, True HD, Atmos of DTS: X Via de interne LG video player op je receiver? Of in Plex/Xplay?

Ik krijg alleen maar DTS en dolby digital met HD content enz...
Doe ik iets verkeerd?
(heb een LG C7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Reconhell schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:46:
Ander vraagje krijgt iemand DTS-HD, True HD, Atmos of DTS: X Via de interne LG video player op je receiver? Of in Plex/Xplay?

Ik krijg alleen maar DTS en dolby digital met HD content enz...
Doe ik iets verkeerd?
(heb een LG C7)
Dat is helaas niet mogelijk.
Ik meen welleens gelezen tehebben dat het via plex wel kan maar zelf nooit voorelkaar gekregen.
Vandaar maar de nvidia shield aangeschaft en die speelt alles moeiteloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
LordFather schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Dat is helaas niet mogelijk.
Ik meen welleens gelezen tehebben dat het via plex wel kan maar zelf nooit voorelkaar gekregen.
Vandaar maar de nvidia shield aangeschaft en die speelt alles moeiteloos af.
Serieus wauw... wat een bagger..
Welke nvidia shield heb je? normaal of pro? is pro totaal overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
6pack15 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:36:
Ik heb gekeken of het zou kunnen met de LG 65E7, maar daarbij is het niet mogelijk. Daarbij had ik ook de televisie als center willen gebruiken, maar dat is blijkbaar niet iets dat ondersteund wordt. Overigens las ik ook overal dat je center-speaker afgestemd moet zijn op je left/right speakers en dat je het ook niet zou moeten willen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordFather
Reconhell schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:45:
[...]

Serieus wauw... wat een bagger..
Welke nvidia shield heb je? normaal of pro? is pro totaal overbodig?
Ik heb de gewone 2017 shield zonder controller.
Kan hem prima met mijn LG afstandbediening bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 09:06 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.