Morphix schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:41:
[...]
Wat vinden jullie van de weergave van bewegende beelden (ie. motion) op de 2017 modellen? Het gaat nogal schokkerig in mijn ogen. Zeker als je erop let lijkt het wel alsof je tegelijkertijd naar het huidige en vorige frame zit te kijken, met een hele haperige overgang tussen die twee.
Met dejudder op 10 gaat het lekker, maar soap opera effect is niets voor mij. Dejudder op 2 helpt dan weer bijna niet, en levert nog steeds artifacts op.
Heb nu Trumotion maar uitgezet, maar bewegende beelden komen dus nogal onrustig over.
Ik ervaar hetzelfde als jou op mijn C7. Met TruMotion op (2,10) of (2,0), waarvan de laatste iets vloeiender overkomt en het "Halo" effect een stuk minder is, laat nog steeds met een te grote frequentie artifacts zien. Bijna alle films of series (Netflix, Amazon Prime, Blu-Ray) merk ik dit met grote regelmaat. Met TV via de CI+ module een stuk minder. Komt dus over dat het met 24p materiaal de TV gewoon vaker de fout in gaat.
Met de-judder hoger dan 2, te veel artifacts. Met de-judder op 2 of lager, nog steeds schokkering en voegd TruMotion vrijwel niks toe. Ik heb TruMotion uitgezet voor alle bronnen behalve TV kijken via de interne tuner (1080i 50Hz).
Alleen RealCinema aan voor 24p content (zowel 1080 als 4K als 4K HDR) geeft een zeer mooi, artifact vrij, scherp plaatje. Motion is OK bij rustige beweging en rustige pans. Motion is perfect voor 24p in donkere of midden donkere scenes. Echter, wanneer contrast groot is, bijvoorbeed een felle lamp op een donkere muur, of een raam naast een kozijn, of een bewegende witte auto op een zwart wegdek, de felle lampen aanboord de Discovery (Star Trek), etc. etc. die schudden zo hard heen en weer over het beeld tijdens een pan, terwijl de rest van de scene er wel goed uit ziet, dat het lijkt alsof de TV dit gewoon niet aankan. Af en toe denk ik dat mijn paneel gewoon defect moet zijn. OLED kan zeer snel veranderen van status, dus van wit naar zwart tijdens een pan zou nooit zo'n schuddend effect teweeg mogen brengen. Maar zie zoveel mensen dit melden dat het haast wel een native issue van de LG OLED moet zijn.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE