Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredjeC
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-11-2021
Na heel veel bezoeken aan diverse mediamarkten, bcc’s en ook nog eens plattetv.nl in Amsterdam eindelijk de keuze gemaakt in het voordeel van de 65XE9305...

En wat een beslissing...top!

De kleuren, contrast, dynamische range en vooral de upscale van HD naar 4K is een lust voor het oog.

Heb altijd wel een zwak gehad voor dit soort merken die in mijn ogen net even beter in de techniek en R&D staan en oog blijven houden voor schoonheid.

Bij plattetv.nl werd ik met veel aandacht geholpen maar net als alle andere verkopers was het een standaard script die op mij werd afgevuurd wat OLED als centraal thema had. Met name LG.

Nu ben ik als hobbyfotograaf wel een beetje getraind in het beoordelen van IQ, image quality. En wat mij na een korte tijd opviel is dat de generatie OLED’s tm 2017 niet echt de ‘crispigheid’ en de IQ hebben wat de topmodellen van de Sony LED’s hebben. Sterker nog de C7 van LG lijkt wel de anti-aliasing van een jpg te hebben. Ik heb de verkopers hiernaar gevraagd maar die schenen daar geen last van te hebben ze hadden alleen oog voor de zwart waarden en de kleuren van OLED. Toen ik impulsief daar al de Sony 65xe93 wilde kopen bleken ze hem niet eens op voorraad te hebben. Bij de mediamarkt was hij tojdens de btw dagen al uitverkocht, werd me verteld.

Toen las ik reviews over inbranden. Leek me echt een drama, had zoiets al gezien bij de eerste Macbook Pro’s met retina schermen. Is een probleem. Als klap op de vuurpijl zag ik het met eigen ogrn bij de Mediamarkt in Den Haag, ze staan er nog steeds, de OLED’s met groene kleurvegen op het scherm. Mijn beslissing stond vast, het zou de 65XE9305 worden. Die avond besteld bij koude blauwe webshop. De volgende dag om 9:30 stonden de bezorgers voor de deur.

Na een paar dagen niets dan tevredenheid en kijkplezier. Zwart is zwart, HDR is super, kleuren echt explosief. En dan de scherpte en realistische beeldweergave, only a Sony denk ik dan. Zelfs de Ziggo kanalen zien er strak uit. Kan iedereen die twijfelt deze keuze gerust aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 21:47
Een review meer op z’n plaats dan een forumbericht? Zie de vraag niet in bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TS is er blijkbaar gewoon erg blij mee, en wilde dat even kwijt hier op het forum. Een review is er al even en daarin valt te zien dat zwart nog steeds geen zwart is bij een LCD TV, en de kijkhoek is eveneens niet zaligmakend, maar beiden hoeven niet voor iedereen bezwaarlijk te zijn zoals TS zelf overduidelijk aangeeft.

reviews: Sony 55" XE93 uhdtv - hdr-tv met slimme backlight

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 00:19
Dit vraagt inderdaad om een review. :)

Zelf heel veel Samsung en Sony TV's van vergelijkbare prijsklassen en kwaliteitsklassen naast elkaar gehad en Sony is ook mijn favoriet. Al moet ik wel zeggen na al dit vergelijken, dat het OLED zwart echt subliem is tegenover LED in een donkere kamer.

Deze video maakt LED 'kapot' Vs.OLED: YouTube: 4k youtube black fish lg demo for oled tv.

Zelf heb ik overigens geen OLED TV voor dagelijks gebruik, ik ga altijd voor de beste prijs kwaliteit en wissel relatief vaak van televisie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Super om te horen! Ik heb vorige week precies dezelfde gekocht bij coolblue en die komen ze morgen bezorgen :)

Ben er heel benieuwd naar ook ism mijn ps4 pro. HDR gaming :9

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Dergelijke berichten horen inderdaad niet in een apart topic op het forum thuis. Schrijf een Product Review als je helemaal happy (of niet) bent met je TV en een Shop Review voor de winkel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.