Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Gevork schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:26:
Misschien een tip hoe ik op channel 36 moet zetten. Ik gebruik een telenet modem en zie in mijn instellingen dat de Lg verbonden is aan 5ghz.
Maar vindt verder niets van channels.
op je "mijn Telenet" naar je modem gaan en daar eens proberen.
Als dat allemaal niet lukt kan je nog op je 2.4Ghz connecteren en die zal veel beter werken als een 5ghz op een slecht kanaal. Maar 5Ghz op 36 of 52 of 149 is wel het beste natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Gotjee op 30-12-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-07 23:22

BoltYes

This is the Way

Met de C7 171 Mbps in de netflix app, heerlijk die ac ondersteuning en vooral een reden om niet bekabeld de tv van internet te voorzien, aangezien de netwerkpoort slechts 100 Mbps trekt 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958761

wamelr schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:29:
[...]

Kan zo maar de hele dag top2000 aan hebben staan. Heeft al drie grote logo’s (één mega grote) ziggo kanaal 999.
Ik heb van iemand hier op het forum die een rtl4 ingebrand had dat dit ong 6 aan 800 uur heeft gekost. Hele dagen aan 1 stuk hetzelfde zou ik niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:18

SkyStreaker

Move on up!

wamelr schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:40:

(http://www.lg.com/nl/onde...05-1428557818349-others):
1. OLED TV
- Indien stilstaande beelden zoals logo's van stations of ondertiteling, video spelletjes of beelden van computer, beelden van het menu voor langere tijd worden weergegeven is het mogelijk dat beelden permanent zichtbaar blijven. Laat geen stilstaand beeld langer dan een uur op het beeld staan.
Er staat ook in dat je bij een LCD waarop je 4:3 materiaal kijkt de boel inbrandt. Dikke onzin. Mijn vrouw heeft op onze oude LCD (philips 6800 serie) een flink aantal dagen Kees&Co gezien, oftewel bingewatching. Niks aan de hand. Dus hoe serieus moet je dit nemen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyStreaker schreef op zondag 31 december 2017 @ 06:49:
[...]

Er staat ook in dat je bij een LCD waarop je 4:3 materiaal kijkt de boel inbrandt. Dikke onzin. Mijn vrouw heeft op onze oude LCD (philips 6800 serie) een flink aantal dagen Kees&Co gezien, oftewel bingewatching. Niks aan de hand. Dus hoe serieus moet je dit nemen.
Deze informatie was ook van mei 2015

Probleem oplossen - VideoNa-ijlen van het beeld (ghosting)
TroubleshootingTelevisiesLaatste update 19/05/2015

In 2016 kwamen er massaal berichten over het feit dat oled panelen nu een levensduur hebben van 100000 uur.

Bijvoorbeeld

https://www.homecinemamag...v-ligt-nu-op-100-000-uur/

Vraag me af of in 2015 de levenduur lager was zo specifiek staat het natuurlijk weer niet in.

Wel dat het in 2013 een levensduur van 36000 uur had. De levensduur heeft naar mijn mening ook weer invloed op de snelheid waarmee het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Anoniem: 958761 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:40:
Al mijn jankposts over inbranden ten spijt heb ik besloten volledig voor gaas te gaan. Ik zit nu naar een 65e7v te kijken die ik vandaag heb opgehaald bij Smits. Wat een visueel geweld is dat zeg.... Net apex gekeken op netflix. Je wordt echt compleet weggeblazen.

Ik heb echt nergens spijt van. Gelijk op het oog een goed paneel. Banding of andere bekende issues zie ik niet en ga er ook zeker niet naar op zoek.

Ach dat drukmaken over inbranden... liever gewoon genieten. Mijn vriendin wilde nog de laatste wedstrijden van wk rtl7 darts kijken. Is totaal ong 4 uur. Oled lampje op 30 gezet voor de zekerheid. Daarna kijken we toch heel het jaar geen rtl7 meer. Is dus een non issue.
Mooie aankoop! Heb gisteren Bright in HDR 4K gekeken via Netflix op mijn C7. Visueel is dat HDR echt heel tof in die film. De film zelf is niet heel denderend, maar de HDR effecten zijn echt heel tof.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Flight777 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:43:
Nu een maand mijn TV (55E7) en zoals velen wil ik niet meer terug van OLED :)

Zie echter wel af en toe dat zwarte balken wat langer blijven hangen, maar na wat full screen content is het weer weg. Echter heb ik het volgende rare, ronde, patroon in mijn rechte bovenhoek zitten... Het is niet zichtbaar tijdens normaal kijken, behalve bij grijze beelden met mijn neus op het scherm. Echter vind ik het toch wel raar. Iemand anders hier al eens tegenaan gelopen? Lijkt wel op een productiefoutje o.i.d.?

[afbeelding]
Hoe kunnen zwarte balken blijven hangen? De oleds staan in een volledig zwarte balk toch uit? Of duurt het even voordat, de oleds die uit stonden, weer de lichtopbrengst kunnen geven ten opzichte van de oleds die niet in de zwarte balken zaten?

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 31-12-2017 11:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hulleman schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:13:
[...]

Mooie aankoop! Heb gisteren Bright in HDR 4K gekeken via Netflix op mijn C7. Visueel is dat HDR echt heel tof in die film. De film zelf is niet heel denderend, maar de HDR effecten zijn echt heel tof.
Ik zal die eens opzoeken. Heb ook anderhalf uur gehypnotiseerd naar ocean wonders zitten kijken. Vooral dat koraal op de zwarte achtergrond is niet normaal. Lijkt wel 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:53
Hulleman schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:16:
[...]

Hoe kunnen zwarte balken blijven hangen? De oleds staan in een volledig zwarte balk toch uit? Of duurt het even voordat, de oleds die uit stonden, weer de lichtopbrengst kunnen geven ten opzichte van de oleds die niet in de zwarte balken zaten?
Dat denk ik dus ook, je kan natuurlijk je settings dusdanig instellen dat ook
het zwart buiten het beeld content zoals "zwarte balken" grijs worden.

[ Voor 55% gewijzigd door ppeterr op 31-12-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

Exirion

Gadgetfetisjist

ppeterr schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:56:
je kan natuurlijk je settings dusdanig instellen dat ook
het zwart buiten het beeld content zoals "zwarte balken" grijs worden.
Ja, daar koop je echt een OLED TV voor 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:53
Exirion schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:02:
[...]

Ja, daar koop je echt een OLED TV voor 8)7
Nee natuurlijk niet, maar ik schets een voorbeeld.

Feit is natuurlijk dat de oled's natuurlijk nu voor een brede groep interresant is.
Een groep die niet per definitie de juiste settings zal hanteren.

[ Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 31-12-2017 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Het valt mij nog altijd op dat niet veel mensen last hebben van slechte motion. Zien jullie dit niet of zit ik al een jaar op een defecte tv te kijken?

Beneden staat een Samsung wel een scherm dat een aantal inch kleiner is, maar hier valt het totaal niet op en is het vrijwel altijd vloeiend tenzij je naar een serie uit de jaren 50 zit te kijken.

Als ik trumotion bij tv uitzendingen uitzet is het vrijwel niet te doen hoe bibberend en schokkend het beeld overkomt, stilstaand beeld uitmuntend...bewegende beelden pijn aan de ogen.

Zit nu op het punt om de trumotion op vloeiend te zetten zodat ik die paar artifacts maar voor lief moet nemen, maar dit kan toch nooit de bedoeling zijn van een TV die vrijwel overal top rated is/was?

LG customer service doet er ook niet veel aan, vraagt altijd om filmpjes om een oordeel te vellen.
Terwijl er via mobiele telefoon vrijwel alles verdoezeld wordt door de camera.

Iemand tips?

Ps. Ik bezit trouwens een 55 b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Laatst online: 27-06 21:36
Misterbont schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:27:
Het valt mij nog altijd op dat niet veel mensen last hebben van slechte motion. Zien jullie dit niet of zit ik al een jaar op een defecte tv te kijken?

Beneden staat een Samsung wel een scherm dat een aantal inch kleiner is, maar hier valt het totaal niet op en is het vrijwel altijd vloeiend tenzij je naar een serie uit de jaren 50 zit te kijken.

Als ik trumotion bij tv uitzendingen uitzet is het vrijwel niet te doen hoe bibberend en schokkend het beeld overkomt, stilstaand beeld uitmuntend...bewegende beelden pijn aan de ogen.

Zit nu op het punt om de trumotion op vloeiend te zetten zodat ik die paar artifacts maar voor lief moet nemen, maar dit kan toch nooit de bedoeling zijn van een TV die vrijwel overal top rated is/was?

LG customer service doet er ook niet veel aan, vraagt altijd om filmpjes om een oordeel te vellen.

Iemand tips?

Tijdens één van de laatste updates zou dit een stuk beter moeten zijn. Weet alleen nietmeer of dit enkel de 7 serie was of beide

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Ik zit te twijfelen of het misschieen aan de processor ligt..zodra er een panning shot voorbij komt met bijv. een snelweg met lantaarn palen, dan laten de palen een soort van spoor/double imaging/ghosting (weet nog steeds niet wat het is) achter ook al is het maar voor 0,1 seconde, maar het is net genoeg om het zichtbaar te maken en dit is dus met Trumotion OFF!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoe groter de TV, hoe sneller het paneel, hoe meer opvalt dat de framerate waar we naar kijken niet meer van deze tijd is. Ik heb bij m'n Philips TV's altijd Natural Motion en Pixel Plus aan gehad. Bij m'n Samsung had ik de motion voor broadcast TV altijd op Clear staan, en dat heb ik nu met de LG weer. Het punt is dat je naar deinterlaced 1080i materiaal op 50Hz zit te kijken, dus een effectieve framerate van 25Hz. Ik neem de artifacts, die in de praktijk best meevallen, voor lief. Liever een vloeiender beeld. De schermen van nu zijn te groot om met lage framerates een beetje vloeiend ogen beeld te krijgen. Heeft totaal niks met de kwaliteit van de TV te maken.

Overigens zet ik voor films/series die ik stream wel alle processing zo veel mogelijk uit, en dan hoort de 24Hz framerate er gewoon een beetje bij. Overigens is het ook een kwestie van wennen. Als ik de processing uitzet terwijl ik TV kijk, dan valt het me na een kwartier amper nog op. Totdat je het aanzet, waarna alles ineens vloeiend is maar ook de artifacts weer opvallen. Na een kwartier vallen die ook niet meer zo op. Nou boeit broadcast TV me sowieso niet meer... Ik hoop dat de industrie eens overgaat naar 50Hz/60Hz framerates voor TV en streaming. Na 4K zou dat een minstens zo mooie innovatie zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 22:47
Ik ben bang dat dit ook LG is (is hier minder goed in). Sony en Panasonic hebben dit beter voor elkaar.
Daarnaast heb ik er bij gewoon tv kijken eigenlijk geen last van (ci+ module). Motion en andere zaken staan dan ook uit. Heb wel wat noise reduction aan staan (twijfel hier nog over), daar sommige zenders erg veel ruis hebben (RTL Z en andere zenders die in mindere kwaliteit uitzenden of worden uitgezonden).

Rand verbeteren is naar mijn mening ook wel van invloed op motion.

Bij 4K/HDR/DV heb ik er eigenlijk meer last van. Voor mijn gevoel komt dit ook doordat dit allemaal via apps loopt (netflix/youtube/xplay). Ik heb helaas geen 4k media player om dit te bevestigen/testen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 15:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je de omschrijving: "Niet te doen" echt letterlijk bedoelt denk ik dat hij stuk is.
Mij valt het niet op maar het kan zijn dat ik daar te weinig oog voor heb, als het echt zo slecht zou zijn dan zou het mij te ook wel moeten opvallen lijkt mij?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Gonadan schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:08:
Als je de omschrijving: "Niet te doen" echt letterlijk bedoelt denk ik dat hij stuk is.
Mij valt het niet op maar het kan zijn dat ik daar te weinig oog voor heb, als het echt zo slecht zou zijn dan zou het mij te ook wel moeten opvallen lijkt mij?
60fps videos zijn wel vloeiend, dus ik denk idd dat het gewoon aan 25/30 fps ligt, maar storend is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Exirion schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:43:
[...]

Hoe groter de TV, hoe sneller het paneel, hoe meer opvalt dat de framerate waar we naar kijken niet meer van deze tijd is. Ik heb bij m'n Philips TV's altijd Natural Motion en Pixel Plus aan gehad. Bij m'n Samsung had ik de motion voor broadcast TV altijd op Clear staan, en dat heb ik nu met de LG weer. Het punt is dat je naar deinterlaced 1080i materiaal op 50Hz zit te kijken, dus een effectieve framerate van 25Hz. Ik neem de artifacts, die in de praktijk best meevallen, voor lief. Liever een vloeiender beeld. De schermen van nu zijn te groot om met lage framerates een beetje vloeiend ogen beeld te krijgen. Heeft totaal niks met de kwaliteit van de TV te maken.

Overigens zet ik voor films/series die ik stream wel alle processing zo veel mogelijk uit, en dan hoort de 24Hz framerate er gewoon een beetje bij. Overigens is het ook een kwestie van wennen. Als ik de processing uitzet terwijl ik TV kijk, dan valt het me na een kwartier amper nog op. Totdat je het aanzet, waarna alles ineens vloeiend is maar ook de artifacts weer opvallen. Na een kwartier vallen die ook niet meer zo op. Nou boeit broadcast TV me sowieso niet meer... Ik hoop dat de industrie eens overgaat naar 50Hz/60Hz framerates voor TV en streaming. Na 4K zou dat een minstens zo mooie innovatie zijn.
Ik heb handmatige trumotion ingesteld. Deblur op 8 en dejudder op 6. Stuk vloeiender en de artefacten vallen me dan mee. Deze settings heb ik van homecinemamagazine.nl gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raziel schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:19:
Is er op de Harmony een mogelijkheid om audio settings direct te zetten? Ik wil TV via de normale speaker, maar Netflix via ARC over de versterker, maar ik kom er niet uit zonder het quickmenu op te roepen en daar de audio output te switchen.
Ook @secret17
Ik heb het zo niet kunnen vinden. Wel een optie om direct net 'Picture Mode' of 'Sound Mode' op te roepen, maar niet om direct instellingen te kiezen. Met 'Picture Mode' kan ik dan mooi door de opties lussen, dat werkt prettig. Maar 'Sound Mode' doet bij mij niets, mogelijk omdat ik toch alles blind over de digital out naar m'n versterker stuur. :P

Je zou kunnen gaan werken met zelfgemaakte reeksen, maar dat is wel wat tricky.
semicon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:05:
Heel simpel, pak je iPad, iPhone, vorige Apple TV, MacBook. Bekijk hoe streng apple is met kleuren online (gebruik van kleuren in MacOS, iPhone apps etc). Wat ik zie op het homescreen zodra ik Dolby Vision of HDR aanzet is dat de kleuren valer zijn. Niet precies kloppen. Neem bijv. Photos app. Die hoort een regenboog te zijn, op SDR is de rechtsboven keurig GEEL en op Dolby is hij meh groen/gelig. Niet vibrant (weet Nederlandse woord niet) ook.

Ik heb alle settings van LG zelf geprobeerd nu, ook de tips op het Apple help forum. Ik krijg het niet 'goed'. Ik zit met de Apple TV en de ru-connected kabel op HDMI3, misschien dat dat nog uitmaakt (ga ik zo nog even proberen).

Ik kan me niet voorstellen dat de LG OLED C7 dit NIET kan weergeven, nieuwe dure TV. Volgens de specs kan het. En er zijn veel mensen blij mee. Dus of ik doe iets verkeerd (toch ergens een setting die ik gemist heb ofzo). Of de Apple TV is gewoon bagger.

ps. Ik ben juist hier bij tweakers op zoek naar een antwoord (dus sorry dat ik zo veel post op een dag), ik kan me voorstellen dat hier meer van die mensen zitten die gefrustreerd worden als alles niet 100% goed is (je router voor internet, je fps voor gaming, zo ook wellicht je kleuren voor HDR content).

edit1: Ik heb net poort 2 getest, geen verschil :(
edit2: @Gonadan ik zie dat jij ook van fotografie houd (gezien je onderschrift), dan moet je het ZEKER zien. Zet hem op SDR en daarna op HDR en bekijk willekeurige inhoud.
edit3: zo veel mensen op reddit hebben dit ook, op verschillende TV's ligt dus aan de Apple TV..
Zit nu eens rustig op de bank te kijken ik snap wel wat je bedoelt met dat geel, die ziet er inderdaad niet echt helder geel uit. Nu ben ik van mening dat de witbalans op mijn TV nog niet optimaal is, dus daar geef ik mede de schuld aan.

Als ik echter de ouput van Dolby Vision aan pas naar SDR dan wordt de kleur niet heel veel anders, de verzadiging wel iets en ook de helderheid maar de tint wordt nog steeds niet mooi geel. Nu heb ik mijn beeldmodi zitten kalibreren dus het zou ook bijzonder vreemd zijn als er wel grote verschillen tussen zouden zitten.

Daarom ben ik eens door alle andere presets gegaan voor zowel Dolby Vision, HDR en SDR. Op geen enkele preset vond ik het geel echt zuiver geel. Hooguit van die spelcomputer- of levendige (lees: extreem verzadigd) modi kwamen in de buurt. Ik vraag mij dan ook sterk af of dat wel zuiver geel moet zijn. :?

Edit:
Als ik naar 'Kalibreer' ga en daar kijk is het gele blokje links wel mooi geel.

[ Voor 68% gewijzigd door Gonadan op 31-12-2017 18:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435808

Heeft iemand ervaring met Het TV steun systeem van de IKEA? https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20330599/

Kan niet goed inschatten of een LG C7 55" hier mooi op past. Is er wellicht een eigenaar die hier duiding aan kan geven? Alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Laatst online: 22:33
https://www.engadget.com/...t-88-inch-8k-oled-display <- nice!! :9~ (laat maar komen die verdere prijsdaling van de huidige OLEDs)

[ Voor 23% gewijzigd door detonatic op 01-01-2018 11:09 ]

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-06 09:51
Misterbont schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:37:
Ik zit te twijfelen of het misschieen aan de processor ligt..zodra er een panning shot voorbij komt met bijv. een snelweg met lantaarn palen, dan laten de palen een soort van spoor/double imaging/ghosting (weet nog steeds niet wat het is) achter ook al is het maar voor 0,1 seconde, maar het is net genoeg om het zichtbaar te maken en dit is dus met Trumotion OFF!
Exact wat jij beschrijft had ik met mijn 55 inch vt50 en vt60 plasma van Panasonic. Ik hoopte dat OLED dit al beter voor elkaar had maar helaas niet echt dus. Wie weet is het op de huidige 7 of een toekomstige 8 of 9 serie beter met een motion enhancer. Nog even geduld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1014241

Wie van jullie gebruikt eigenlijk Swiffer duster om het scherm stofvrij te maken. Werkt het net zo goed als een microvezel brillendoekje of minder? En hoe zit het met het krassen van het scherm. Als je gewoon elke keer een nieuwe gebruikt is de kans op een korrel in de Duster vrij klein?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 1014241 op 01-01-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:46
Anoniem: 1014241 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:18:
Wie van jullie gebruikt eigenlijk Swiffer duster om het scherm stofvrij te maken. Werkt het net zo goed als een microvezel brillendoekje of minder? En hoe zit het met het krassen van het scherm. Als je gewoon elke keer een nieuwe gebruikt is de kans op een korrel in de Duster vrij klein?
Ik gebruik sinds jaar en dag een Swiffer Duster om mijn tv scherm af te stoffen. Ik heb sinds kort de 55C7V en ga dat met deze ook blijven doen. Mijn vorige tv was een LG 42LA7408 en het schermoppervlak was/is nog als nieuw. Nog geen hint van een krasje te vinden. Ik gebruik dan inderdaad wel altijd een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 17:02
Hulleman schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:16:
[...]

Ik denk het. Als er dan bijvoorbeeld een donkergrijze achter grond is fullscreen, kan je zien waar de zwarte balk heeft gezeten in andere content. Die banden zijn dan net wat donkerder dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wellicht moeten die dan nog even opwarmen? Het is niet voor niets dat je een TV pas mag kalibreren als hij even aan heeft gestaan en beeld gegeven heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 30-06 12:52
Net op bezoek bij schoon ouders die mijn panasonic 50gt60 plasma gebruiken. beeld blijft toch fantastisch . geen banding, geen tinting, prima motion... had ik de minpunten van oled beter gekend op voorhand ik had toch afgewacht...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tijd om verder te gaan met je leven Lapino, je blijft nogal erg hangen en het inhoudelijk herhalen van je ervaring weten we onderhand wel. Koop of doe iets wat je wel gelukkig maakt want dit begint gewoon vervelend te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 01-01-2018 15:29 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag een downgrade voor mijn B6V uitgevoerd. Van 05.30.03 (momenteel de laatste) naar 04.31.25. Hierdoor werkt ARC/CEC weer probleemloos. Met 05.30.03 herkende de TV vaak niet de receiver (via CEC).

Hoop dat LG een update voor 05.30.03 uitbrengt. Ik dacht dat ik in de Koreaanse releasenotes van de nieuwste update had gelezen dat de CEC/ARC problemen opgelost waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Fietsbel schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:28:
Tijd om verder te gaan met je leven Lapino, je blijft nogal erg hangen en het inhoudelijk herhalen van je ervaring weten we onderhand wel. Koop of doe iets wat je wel gelukkig maakt want dit begint gewoon vervelend te worden.
ik bedoel er niks fout mee, ik wil gewoon mensen die overwegen om te switchen van plasma naar oled even waarschuwen dat verschil mogelijk minder spectaculair is dan je zou verwachten. Maar blijkbaar mag hier zeer weinig, fijn 2018!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
Plasma naar oled is een enorme verbetering. Qua beeld, energieverbruik en formaat etc. Jij bent niet goed op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
BoltYes schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:36:
Met de C7 171 Mbps in de netflix app, heerlijk die ac ondersteuning en vooral een reden om niet bekabeld de tv van internet te voorzien, aangezien de netwerkpoort slechts 100 Mbps trekt 8)7
100mb wired is beter dan 177mb Wireless, en vooral stabieler. Half duplex en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als de test daadwerkelijk 171 aan geeft is dat natuurlijk wat je ook krijgt met kijken. Het half duplex verhaal zit daar al in.
Zelf kwam ik boven de 200 uit dus heb maar niet de moeite genomen voor de kabel.

Plus dat ik Netflix tegenwoordig liever via de AppleTV doe en dat is ook met WiFi.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

lapino schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:44:
[...]

ik bedoel er niks fout mee, ik wil gewoon mensen die overwegen om te switchen van plasma naar oled even waarschuwen dat verschil mogelijk minder spectaculair is dan je zou verwachten. Maar blijkbaar mag hier zeer weinig, fijn 2018!
Bull.... Ik kom van de laatste serie van Pana en die kan op geen enkel vlak winnen van mijn nieuwe Oled. Boven nog een oude VT staan en ook die wint niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lapino
wvkreg schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:50:
Plasma naar oled is een enorme verbetering. Qua beeld, energieverbruik en formaat etc. Jij bent niet goed op de hoogte.
Ik ben niet goed op de hoogte op welke manier? Ik heb al sinds de eerste Philips plasma eentje in huis. Ben van een HDReady Philips naar een Pioneer 436FDE gegaan, dan naar een 50GT20, een 50GT30 en dan een 50GT60. Heb dus héél wat plasma's in huis gehad, maar de 4K/HDR toestanden begonnen te ferm te kriebelen en aangezien ik zwartwaardes zowat meest belangrijke vind in een tv, heb ik voor een LG 65" OLED gekozen.

Is de OLED "slechter" ? Neen, dat zeg ik ook nergens. Ben soms behoorlijk onder de indruk, maar ik wil gewoon benadrukken dat de switch van een echt zéér goede plasma naar een OLED wat mij betreft niet zo spectaculair is als je op eerste zicht zou denken. Dit zegt véél meer over hoe goed een degelijke plasma wel was, dan over hoe matig een OLED zou presteren (doet ie niet, is een dijk van een tv).

Ik begrijp enkel niet waarom ik zo'n negatief commentaar krijg, ik herhaal geeneens de issues die ik met mijn LG heb (en die zijn er wel degelijk), ik zeg gewoon dat ik door de plasma nog eens middag te zien spelen toch overtuigd ben van feit dat een upgrade vandaag (tenzij je écht 4K/HDR nodig hebt) niet altijd aangewezen is. De switch naar een 65" OLED was hier overigens méér ingegeven door nood aan grotere tv dan 4K. We zitten behoorlijk ver van onze tv af, en zijn gewend aan een 100" projectiescherm voor films, dus dan lijkt een 50" al snel te klein.

Hoedanook, wat mij betreft heeft de OLED technologie nog heel wat stappen te zetten vooraleer ze aan niveau zitten van de laatste plasma's en dan heb ik het niet over puur technische specs (die bij oled véél beter zijn), maar over de zekerheid dat je met een high end plasma zowat perfecte panels kreeg, wat met OLED nog niet zo is. En idd, plasma had ook nadelen. Vind het overigens niet abnormaal, OLED is vrij nieuw tov plasma. Ik wil gewoon even bijdragen aan bezoekers hier die mogelijk switch overwegen.

Om het maar even anders te kaderen: ik ken iemand die zijn plasma verkocht voor een oled, die was ook (net zoals ik) van bepaalde zaken minder tevreden en alhoewel hdr, 4K en design ook voor hem een stuk beter waren, heeft hij de oled teruggebracht en is hij teruggegaan naar een (2e hands) 60" Pioneer plasma, gewoon omdat de onvolmaaktheden van oled hem téveel stoorden . Zover zie ik mezelf overigens niet gaan, ik begin ondertussen te wennen aan de minpunten en zie de plusplunten meer en meer primeren, maar dat wil niet zeggen dat OLED nu ineens magisch goed is en geen verbeterpunten meer heeft niet?

[ Voor 15% gewijzigd door lapino op 01-01-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lapino schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:32:
Ik begrijp enkel niet waarom ik zo'n negatief commentaar krijg, ik herhaal geeneens de issues die ik met mijn LG heb (en die zijn er wel degelijk), ik zeg gewoon dat ik door de plasma nog eens middag te zien spelen toch overtuigd ben van feit dat een upgrade vandaag (tenzij je écht 4K/HDR nodig hebt) niet altijd aangewezen is.
Ik begrijp het wel, maar zal het even vriendelijk proberen toe te lichten. :)

In krap vier maanden tijd heb je het voor elkaar gekregen om meer dan honderd posts aan klaagzang over de OLED in dit topic te plaatsen. Nu ken ik ze niet uit mijn hoofd dus wellicht zit er ook wat positiefs tussen, maar het overgrote deel brengt maar één boodschap: de OLED is niet goed genoeg.
De manier waarop je die boodschap brengt is inderdaad gevarieerd, maar de kern is altijd hetzelfde. Je bent simpelweg teleurgesteld in de OLED.

Ik begrijp wel dat je anderen voor jouw teleurstelling wilt behoeden, maar die zullen toch al onvermijdelijk op één van doe 100+ posts terecht komen als ze zich ook maar een klein beetje inlezen.

Dus ja, ik begrijp het wel als mensen zeggen dat het nu wel genoeg geweest is en tijd om door te gaan.
Maar ik houd het graag zelf ook on-topic dus zal dit onderwerp verder laten rusten, wilde het alleen even toelichten. Uiteindelijk is het het werk van de modjes om te bepalen wat wel of niet gewenst is, niet die van ons. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
Weet niet hoeveel posts er zijn, maar lees ze misschien eens? Dan zie je misschien ook dat ik vaak probeer te helpen als mensen technische zaken vragen of ergens probleem mee hebben. Behoorlijk irritant om dit soort opmerkingen te krijgen, zeker omdat ik van mezelf vind dat ik in een forum steeds enkel positief probeer bij te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

offtopic:
Misschien zelf eens doen dan. Gezien het aantal reacties naar jou en het aantal likes voor Fietsbel zal jouw perceptie wellicht niet matchen met die van de lezers in dit topic. :)

ON TOPIC:
LuisjeNL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:59:
@Gonadan

Ik heb hcfr gebruikt, gratis programma en uitgebreider dan de xrite software.

Deze handleiding (iets gedateerd) maar wel icm hcfr:http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

Ze hebben ook een geüpdate versie, staat op die pagina bovenaan. Die geupdate is icm chromapure(die kost geld) )
Ik ben nu ook eens bezig. Moet zeggen dat de post van @MazeWing een goede start is (MazeWing in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie") en dat de waarden behoorlijk in de beoogde richting liggen.
Nu lekker met SDR aan het klooien geweest om het in de vingers te krijgen. Later weer verder om te zien of ik nog dingen kan perfectioneren en wellicht op andere beeldmodi aan de gang.

Die handleiding is inderdaad wel erg oud. Die spreekt ook niet over het UHD gamut en dergelijke trucjes die je nog wel even moet doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 11:08
lapino schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:02:
Weet niet hoeveel posts er zijn, maar lees ze misschien eens? Dan zie je misschien ook dat ik vaak probeer te helpen als mensen technische zaken vragen of ergens probleem mee hebben. Behoorlijk irritant om dit soort opmerkingen te krijgen, zeker omdat ik van mezelf vind dat ik in een forum steeds enkel positief probeer bij te dragen.
Kan niet. Enige dat je (hier) kan zeggen is wooowwww gisteren Meridian gekeken en wát... wás... het... toch... schitterend!

Zit hier met de oude vertrouwde 65VT60 ook nog een generatie OLED uit te zitten want ga no way 2500 Euro lappen voor die minimale (ja, minimale, dus de OLED fans kunnen weer gaan tikken) verbetering.

Is het zwarter? Sure. Is het scherper? Zeker. Kan je je (echt letterlijk mateloos) storen aan de nog steeds aanwezige minpunten (die op plasma ook aanwezig zijn hoor, daar gaat het niet om): absoluut.

Ben van een Pioneer forum ook gebanned toen omdat er niet alleen lofzang over het apparaatje verteld werd. Was de Kuro een geweldige tv? Zeker, veel beter was er toen niet. Was het allemaal super? Nope.

Is OLED nu dé tv techniek? Yes yes. Zitten er minpunten op die voor de een niet noemenswaardig zijn maar voor een ander wellicht niet te accepteren? Lijkt mij wel. Mogen die dan ook keer op keer (want de voordelen ophemelen mag namelijk ook) genoemd worden? Zou niet weten waarom niet.

Dus ik snap Lapino geheel. Stel je voor zeg, dat je hier als newby ff komt binnenrollen en je ziet alleeeeeen maar positieve dingen staan, dat gaat toch nergens over?

Uiteraard zal hier het wederom vrijwel niemand mee eens zijn maar dat maakt niet uit. Lees hier ook geheel selectief want uit sommige toetsenborden komt alleen maar Kieskeurig "Mijn Apparaat Rulez" gedoe :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.
Dit resulteert met 'Lichte kamer' bij mijn eerste prutsmetingen in een lichtsterkte van ruim 170 cd/m2. Is dat niet wat aan de enthousiaste kant? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

MazeWing

The plot thickens...

Ligt aan de helderheid in de kamer zelf. Night zal rond de 120 uitkomen. 103 cd/m2 is de voorgeschreven helderheid bij het kijken naar een scherm in een donkere omgeving. Dat zal met OLED light op 17-20 zijn.

Het belangrijkste blijft echter een instelling te kiezen die je zelf fijn en mooi vindt!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MazeWing schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:45:
Ligt aan de helderheid in de kamer zelf. Night zal rond de 120 uitkomen. 103 cd/m2 is de voorgeschreven helderheid bij het kijken naar een scherm in een donkere omgeving. Dat zal met OLED light op 17-20 zijn.
De term donkere omgeving is wel wat subjectief, want ze bedoelen nooit écht donker. Een tip die ik laatst ergens las was kijken met de muur rondom te TV verlicht op zon 10% van de piek van de TV zelf. Dat is verre van waar ik aan denk bij een 'donkere kamer'.
In die zin zal lichte kamer wel bedoeld zijn voor direct zonlicht op de TV en zo, dan ben je wellicht weer blij met die 170 ook al is dat niet de bedoeling. :P
Het belangrijkste blijft echter een instelling te kiezen die je zelf fijn en mooi vindt!
Eh nope. Dat roept iedereen meestal maar ben ik het niet mee eens. Als de mensen correct gewerkt hebben bij het maken van de film dan is het op basis van een standaard zo mooi mogelijk gemaakt.
In mijn optiek moet het eerste doel dan ook altijd zijn om die standaard te benaderen. Van daaruit kan je dan gaan kijken welke aanpassingen je zelf prettig vindt omdat je thuissituatie wellicht net wat andere eisen stelt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Gonadan schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:19:
offtopic:
Misschien zelf eens doen dan. Gezien het aantal reacties naar jou en het aantal likes voor Fietsbel zal jouw perceptie wellicht niet matchen met die van de lezers in dit topic. :)

ON TOPIC:

[...]

Ik ben nu ook eens bezig. Moet zeggen dat de post van @MazeWing een goede start is (MazeWing in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie") en dat de waarden behoorlijk in de beoogde richting liggen.
Nu lekker met SDR aan het klooien geweest om het in de vingers te krijgen. Later weer verder om te zien of ik nog dingen kan perfectioneren en wellicht op andere beeldmodi aan de gang.

Die handleiding is inderdaad wel erg oud. Die spreekt ook niet over het UHD gamut en dergelijke trucjes die je nog wel even moet doen.
Als je bezig gaat met UHD hdr dan heb je toch andere slides nodig, die ben ik alleen nog voor 30 dollar tegen gekomen. Maar ik vermoed dat jij het op het oog doet?

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LuisjeNL schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:06:
Als je bezig gaat met UHD hdr dan heb je toch andere slides nodig, die ben ik alleen nog voor 30 dollar tegen gekomen. Maar ik vermoed dat jij het op het oog doet?
UHD schreef ik, geen HDR. HDR is sowieso een heel andere uitdaging waar ik nog niet over uit ben.
Op dit moment heb ik die staan op de instellingen van @MazeWing .

SDR kalibreer ik nu met de iDisplayPro en dat HCFR tooltje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirSQ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-06 13:09
Anoniem: 435808 schreef op zondag 31 december 2017 @ 23:59:
Heeft iemand ervaring met Het TV steun systeem van de IKEA? https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20330599/

Kan niet goed inschatten of een LG C7 55" hier mooi op past. Is er wellicht een eigenaar die hier duiding aan kan geven? Alvast mijn dank.
Ik wilde mijn 65" er komende week op proberen te hangen. Als dat lukt, laat ik het je weten, dan moet de 55" zeker ook gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Gonadan
Gebruik je voor sdr en UHD (non hdr) andere settings dan?

Ik had mijn reactie een beetje vreemd opgeschreven en niet helemaal duidelijk zie ik. (Stiekem hoopte ik dat je gratis hdr slides had gevonden :+)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LuisjeNL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:43:
@Gonadan
Gebruik je voor sdr en UHD (non hdr) andere settings dan?
Als je vraag is: "Gebruik je voor HD en UHD andere instellingen dan?", dan ja dat doe ik. UHD heeft een ander kleurbereik dan HD dus dat moet je wel aanpassen in HCFR. (Rec.2020 in plaats van Rec.709, wat in de handleiding staat)

Uiteraard kijk ik zowel HD als UHD materiaal gewoon met dezelfde instellingen, het is namelijk gewoon een UHDTV.

UHD is niet hetzelfde als HDR en ook niet als 4K, lachen. :P
Ik had mijn reactie een beetje vreemd opgeschreven en niet helemaal duidelijk zie ik. (Stiekem hoopte ik dat je gratis hdr slides had gevonden :+)
:D

Dat is sowieso lastiger, zeker met Dolby Vision. Dan kan je niet zomaar universele filmpjes gebruiken. Ik zit alleen midden in het proces om mij in te lezen, dus wil ook niet te vroeg van alles gaan roepen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@gonodan

Helemaal helder zo, ik heb mijn hoofd nog niet helemaal op orde zo na de feestdagen :+

Rec 709/2020 helemaal gelijk uiteraard.

Ik hou het zelf op hd en uhd hdr calibratie, SD ziet er toch niet meer uit ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Gonadan alhoewel ik zelf een groot voorstander ben van de juiste standaarden zoveel mogelijk te evenaren (als de regisseur felle kleuren wilde dan had hij het wel zo gemaakt) blijf ik van mening dat je zeker niet naar een beeld moet kijken waar je niet over tevreden bent.

In de meeste gevallen is het een kwestie van wennen. Maar als je na weken nog steeds niet kunt wennen aan "te geel" en te "dof" beeld dan moet je jezelf vooral niet te kort doen door niet af te wijken van de standaarden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

LuisjeNL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:07:
@gonodan

Helemaal helder zo, ik heb mijn hoofd nog niet helemaal op orde zo na de feestdagen :+

Rec 709/2020 helemaal gelijk uiteraard.

Ik hou het zelf op hd en uhd hdr calibratie, SD ziet er toch niet meer uit ;)
Wanneer je rec.2020 goed kan weergeven (er is nog geen enkele consumenten tv die dit 100% kan weergeven) dan zou rec.709 ook geen probleem zijn aangezien rec.2020 een uitbreiding is en de tv automatisch de kleuren "remapt" wanneer ze niet juist weergegeven kunnen worden (bijvoorbeeld een rec.2020 kleur die de tv niet kan weergeven)

In de praktijk zijn er inderdaad 2 kalibraties:
- SDR (SD, HD of UHD maakt niet uit)
- HDR

Vooral de gammacurve is bij HDR compleet anders. Daarnaast is HDR erg lastig kalibreren zonder speciale apparatuur en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
Sinds afgelopen zaterdag ook een trotse eigenaar van een OLED televisie, de LG OLED55C7.

Ik kom van een LG 55LM760S IPS televisie af. Deze TV had ik echt naar volledige tevredenheid afgesteld. En de IPS Expert modus was erg goed. Altijd met veel plezier naar deze TV gekeken.

Nu valt mij op dat ik op de C7 de Cinema stand mooier/beter vind dan de IPS Expert modus en dit heb ik ook bij een tweetal review sites voorbij zien komen dat de Cinema beeld modus de aanbevolen modus is. Ook voor HDR (dolby vision) heb ik voor de Cinema stand gekozen. (niet de Cinema Home)

Nu vroeg ik mij af welke standaard adviseren jullie voor zowel normaal als HDR materiaal.

Toch wil ik ook even wat kwijt wat mij tegenvalt bij deze TV. Misschien doe ik iets fout en kunnen jullie mij daarmee helpen.

Ik kijk TV via de ingebouwde tuner met een CI+ module. Dit deed ik ook op mijn vorige TV. Echter op mijn vorige TV had ik perfect beeld met televisie, het was scherp en zonder blokjes. Nu op de C7 valt mij op dat er veel minder detail lijkt te zijn in televisie uitzendingen en zeer regelmatig zie ik verlies in kwaliteit door het verschijnen van blokjes/grote pixels. TV kijken via de ingebouwde tuner is dus echt een achteruitgang. Hoe ervaren jullie dit? Indien de interne tuner van mindere kwaliteit is, dan wordt het namelijk tijd dat ik alsnog ga overstappen op een losse decoder.

Een tweede issue waar ik tegenaan ben gelopen is motion judder of pixel trailing, weet niet precies welke het is. Heb Pure Cinema aanstaan en heb ook TruMotion aan met User (de-judder 0, de-blur 10) geprobeerd. Echter merk ik heel sterk dat wanneer er een bewegende scene is met een groot verschil in kleur/contrast. Bijvoorbeeld een raamkozijn. Dat deze lijkt te bibberen over het scherm bij bewegingen. Dit is zo ernstig aanwezig dat ik mij er continu aan erger. Je verliest daardoor gewoon detail en focus op het plaatje. Ik heb dit bij zowel TV uitzendingen, ingebouwde Netflix en Amazon Prime apps als Blu-ray discs. Mijn vorige TV had dit ook, maar in veel mindere mate. Ik kan mij niet voorstellen dat de OLED techniek hier langzamer in is dan een IPS Led TV van bijna 4 jaar oud. Hoe is jullie ervaring hier mee?

Ik heb ook de TruMotion Clear geprobeerd. Dit lost het probleem geheel op, dus het scherm is snel genoed om dit weer te geven zonder trailing. Maar TruMotion Clear geeft mij te veel artifacts in het beeld.

In reviews lees ik dat het scherm zo snel is dat je geen last hebt van motion judder, en dat motion dan ook perfect wordt weergegeven. Iets wat je voorheen alleen zag bij goede plasma televisies. Ik heb daardoor het gevoel dat, of ik doe iets fout of mijn TV heeft een software issue met het weergeven van movie content e.d.

Ik hoop dat ik een setting over het hooft heb gezien, en dat jullie mij hierbij kunnen helpen/adviseren.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

BarryS schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:57:
Sinds afgelopen zaterdag ook een trotse eigenaar van een OLED televisie, de LG OLED55C7.

Ik kom van een LG 55LM760S IPS televisie af. Deze TV had ik echt naar volledige tevredenheid afgesteld. En de IPS Expert modus was erg goed. Altijd met veel plezier naar deze TV gekeken.

Nu valt mij op dat ik op de C7 de Cinema stand mooier/beter vind dan de IPS Expert modus en dit heb ik ook bij een tweetal review sites voorbij zien komen dat de Cinema beeld modus de aanbevolen modus is. Ook voor HDR (dolby vision) heb ik voor de Cinema stand gekozen. (niet de Cinema Home)

Nu vroeg ik mij af welke standaard adviseren jullie voor zowel normaal als HDR materiaal.

Toch wil ik ook even wat kwijt wat mij tegenvalt bij deze TV. Misschien doe ik iets fout en kunnen jullie mij daarmee helpen.

Ik kijk TV via de ingebouwde tuner met een CI+ module. Dit deed ik ook op mijn vorige TV. Echter op mijn vorige TV had ik perfect beeld met televisie, het was scherp en zonder blokjes. Nu op de C7 valt mij op dat er veel minder detail lijkt te zijn in televisie uitzendingen en zeer regelmatig zie ik verlies in kwaliteit door het verschijnen van blokjes/grote pixels. TV kijken via de ingebouwde tuner is dus echt een achteruitgang. Hoe ervaren jullie dit? Indien de interne tuner van mindere kwaliteit is, dan wordt het namelijk tijd dat ik alsnog ga overstappen op een losse decoder.

Een tweede issue waar ik tegenaan ben gelopen is motion judder of pixel trailing, weet niet precies welke het is. Heb Pure Cinema aanstaan en heb ook TruMotion aan met User (de-judder 0, de-blur 10) geprobeerd. Echter merk ik heel sterk dat wanneer er een bewegende scene is met een groot verschil in kleur/contrast. Bijvoorbeeld een raamkozijn. Dat deze lijkt te bibberen over het scherm bij bewegingen. Dit is zo ernstig aanwezig dat ik mij er continu aan erger. Je verliest daardoor gewoon detail en focus op het plaatje. Ik heb dit bij zowel TV uitzendingen, ingebouwde Netflix en Amazon Prime apps als Blu-ray discs. Mijn vorige TV had dit ook, maar in veel mindere mate. Ik kan mij niet voorstellen dat de OLED techniek hier langzamer in is dan een IPS Led TV van bijna 4 jaar oud. Hoe is jullie ervaring hier mee?

Ik heb ook de TruMotion Clear geprobeerd. Dit lost het probleem geheel op, dus het scherm is snel genoed om dit weer te geven zonder trailing. Maar TruMotion Clear geeft mij te veel artifacts in het beeld.

In reviews lees ik dat het scherm zo snel is dat je geen last hebt van motion judder, en dat motion dan ook perfect wordt weergegeven. Iets wat je voorheen alleen zag bij goede plasma televisies. Ik heb daardoor het gevoel dat, of ik doe iets fout of mijn TV heeft een software issue met het weergeven van movie content e.d.

Ik hoop dat ik een setting over het hooft heb gezien, en dat jullie mij hierbij kunnen helpen/adviseren.
ISF Bright room/Cinema/Technicolor met dezelfde instellingen zien er hetzelfde uit.

Oled techniek is niet langzamer, maar sneller. Response time is 0.1ms. Dus je hebt geen motion blur tussen frames. Daarom lijkt low framerate schokkerig over te komen, wat dus geen judder is maar stutter. Judder is weer een gevolg van inconsistentie tussen framerates en refresh rates.

Een oled heeft geen betere motion dan plasma. Goede motion kun je bereiken door een paar manieren.

Low response times en korte periode een frame op scherm laten tonen, hierbij kan lage framerate beelden alleen wel flikkeren.
of
Low response times en hoge framerates + refreshrates

High frame rate content ziet er goed uit op oled. Als je lage framerate content niet kan kijken, dan moet je trumotion aanzetten op 2-10.

Voor meer over motion en oled, zie hier: https://www.blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
ionn schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:18:
[...]

ISF Bright room/Cinema/Technicolor met dezelfde instellingen zien er hetzelfde uit.

Oled techniek is niet langzamer, maar sneller. Response time is 0.1ms. Dus je hebt geen motion blur tussen frames. Daarom lijkt low framerate schokkerig over te komen, wat dus geen judder is maar stutter. Judder is weer een gevolg van inconsistentie tussen framerates en refresh rates.

Een oled heeft geen betere motion dan plasma. Goede motion kun je bereiken door een paar manieren.

Low response times en korte periode een frame op scherm laten tonen, hierbij kan lage framerate beelden alleen wel flikkeren.
of
Low response times en hoge framerates + refreshrates

High frame rate content ziet er goed uit op oled. Als je lage framerate content niet kan kijken, dan moet je trumotion aanzetten op 2-10.
Bedankt voor de duidelijk toelichting. Klinkt heel logisch. Ik ga vanavond mijn TruMotion op 2-10 zetten, denk dat dit mijn ervaring ten goede zal komen. Nu maar hopen dan dat er snel meer HFR content komt. De technologie is er. Zelfs Netflix heeft een HFR demo er op staan en daar had ik idd geen stutter ervaren.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

2 Vraagjes aan de ervaringsdeskundige. Mijn 15 jaar oude reciever had geen HDMI poorten en heb afgelopen week een Marantz 7009 op de kop getikt. Voor ARC dien ik toch HDMI poort 2 te gebruiken op een B6?

En upscalen, kan ik dit het beste laten doen door de tv of door de Marantz? Mijn gevoel zegt door de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@BarryS zodra je trumotion aanzet gaat real cinema uit (ook al is ie grijs met on/off). Dejudder op 2 zorgt voor een soepelere weergave zonder noemenswaardige artifacts. Deblur werkt schijnbaar alleen bij 60fps content (aldus verschillende bronnen op avsforum en avforums).

Een zeer goede test om de motion te bekijken is De tweede aflevering van Marco Polo en dan rond 48.40
Daar gaat de camera een 360 graden pan doen over het slagveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MazeWing schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:18:
Wanneer je rec.2020 goed kan weergeven (er is nog geen enkele consumenten tv die dit 100% kan weergeven) dan zou rec.709 ook geen probleem zijn aangezien rec.2020 een uitbreiding is en de tv automatisch de kleuren "remapt" wanneer ze niet juist weergegeven kunnen worden (bijvoorbeeld een rec.2020 kleur die de tv niet kan weergeven)

In de praktijk zijn er inderdaad 2 kalibraties:
- SDR (SD, HD of UHD maakt niet uit)
- HDR
Dat is enigszins afhankelijk van de TV, maar die zou het inderdaad correct moeten remappen.
Vooral de gammacurve is bij HDR compleet anders. Daarnaast is HDR erg lastig kalibreren zonder speciale apparatuur en software.
Dat hangt weer van de gebruikte methode af. Dolby Vision is nog een heel stuk lastiger dan 'HDR10', daar moet je echt met software zelf een signaal gaan opstellen. 'Gewoon HDR' moet op zich nog wel mogelijk zijn volgens mij, al is het nog lang niet zo recht toe recht aan als SDR inderdaad.
MazeWing schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:08:
@Gonadan alhoewel ik zelf een groot voorstander ben van de juiste standaarden zoveel mogelijk te evenaren (als de regisseur felle kleuren wilde dan had hij het wel zo gemaakt) blijf ik van mening dat je zeker niet naar een beeld moet kijken waar je niet over tevreden bent.

In de meeste gevallen is het een kwestie van wennen. Maar als je na weken nog steeds niet kunt wennen aan "te geel" en te "dof" beeld dan moet je jezelf vooral niet te kort doen door niet af te wijken van de standaarden...
Dat is toch ongeveer wat ik ook zeg? Je hoeft van mij echt niet naar een beeld te kijken wat je niet aan staat, verre van.
Ik vind alleen dat de standaard wel de basis moet zijn. Als je dat überhaupt niet probeert maar meteen op eigen voorkeur gaat vogelen vind ik dat eigenlijk gewoon zonde. Ieder z'n goed recht natuurlijk, het is je eigen TV, maar het doet in sommige extreme gevallen weinig eer aan het materiaal (en dus ook de TV). :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
445033 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:29:
2 Vraagjes aan de ervaringsdeskundige. Mijn 15 jaar oude reciever had geen HDMI poorten en heb afgelopen week een Marantz 7009 op de kop getikt. Voor ARC dien ik toch HDMI poort 2 te gebruiken op een B6?

En upscalen, kan ik dit het beste laten doen door de tv of door de Marantz? Mijn gevoel zegt door de tv.
Bij de C7 is hdmi 2 ARC. Bij de B6 denk ik ook. Het staat wel vermels bij de poort op de tv. Je moet ARC op de receiver en tv wel aanzetten. Geen garantie dat het werkt trouwens. Ik heb een C7 en Marantz 5010 en ARC werkt maar heel af en toe. Ik heb het ook niet echt nodig, maar wel irritant dat ARC (en CEC) niet altijd lekker werken.

Ik zou de tv in dit geval laten upscalen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gonadan schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:41:
Dat hangt weer van de gebruikte methode af. Dolby Vision is nog een heel stuk lastiger dan 'HDR10', daar moet je echt met software zelf een signaal gaan opstellen. 'Gewoon HDR' moet op zich nog wel mogelijk zijn volgens mij, al is het nog lang niet zo recht toe recht aan als SDR inderdaad.
Dolby Vision is op de LG alleen maar te kalibreren met Calman 2017 die een speciaal Dolby Vision bestand genereert dat in de firmware geladen kan worden. Daarnaast heb je echt betere meetapparatuur nodig om een goed kalibratie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MazeWing schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:49:
Dolby Vision is op de LG alleen maar te kalibreren met Calman 2017 die een speciaal Dolby Vision bestand genereert dat in de firmware geladen kan worden. Daarnaast heb je echt betere meetapparatuur nodig om een goed kalibratie te doen.
Een Dolby Vision wordt inderdaad op de specifieke TV afgestemd, daarom kan je geen standaard video's klaarzetten op een schijf. CalMan is inderdaad een pakket wat dat kan, of dat nog steeds de enige is weet ik niet.

Betere apparatuur is subjectief. Als je met de consumentenapparaten geen genoegen neemt voor Dolby Vision dan zou je dat ook niet moeten doen voor de SDR kalibratie. De eisen die je daaraan stelt staan in mijn optiek los van welk spectrum je kalibreert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterbont
Ik vind het alleen maar positief dat sommige hier zich negatief uiten over de OLED van LG. Het is geen verkeerde TV, maar ik persoonlijk heb wel de TV gekocht vanwege alle lof zang.

Om dan je mooie TV uit de doos te halen en neer te zetten en overigens veel al nadelen te vinden in de dingen die je het meeste doet. Bijvoorbeeld ik kijk alleen maar TV via de tuner en speel regelmatig een game (meestal 30fps,helaas)..van de Apps maak ik vrijwel geen gebruik alleen Netflix zo nu en dan. Dan is het toch jammer dat de motion zo teleurstellend is.

Het is dan ook een persoonlijke kwestie natuurlijk, maar ik heb liever vloeiende motion dan perfecte zwartwaardes als ik zou kunnen kiezen tussen de twee. Liever beiden maar dat is voorals nog een utopie.

[ Voor 4% gewijzigd door Misterbont op 02-01-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gonadan schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Een Dolby Vision wordt inderdaad op de specifieke TV afgestemd, daarom kan je geen standaard video's klaarzetten op een schijf. CalMan is inderdaad een pakket wat dat kan, of dat nog steeds de enige is weet ik niet.

Betere apparatuur is subjectief. Als je met de consumentenapparaten geen genoegen neemt voor Dolby Vision dan zou je dat ook niet moeten doen voor de SDR kalibratie. De eisen die je daaraan stelt staan in mijn optiek los van welk spectrum je kalibreert.
De vraag is of de goedkopere meters wel om kunnen gaan met HDR, Rec.2020, OLED, etc.

De i1display Pro (OEM) kon in eerste aanleg tot 1.000 nits en die is stilletjes vervangen voor een model dat tot 2.000 nits kon (http://www.avsforum.com/f...nits-luminance-range.html)

Nu komen de huidige OLED's niet boven de 1000 nits uit, dus is er feitelijk niets aan de hand, maar zodra je de duurdere LED's gaat kalibreren komt je meter al tekort en krijg je compleet verkeerde waardes aangezien er geen verschil meer wordt gemaakt tussen 1.000 nits en bijvoorbeeld de 1.800+ nits van een Sony ZD9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Misterbont schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:11:
Ik vind het alleen maar positief dat sommige hier zich negatief uiten over de OLED van LG. Het is geen verkeerde TV, maar ik persoonlijk heb wel de TV gekocht vanwege alle lof zang.

Om dan je mooie TV uit de doos te halen en neer te zetten en overigens veel al nadelen te vinden in de dingen die je het meeste doet. Bijvoorbeeld ik kijk alleen maar TV via de tuner en speel regelmatig een game (meestal 30fps,helaas)..van de Apps maak ik vrijwel geen gebruik alleen Netflix zo nu en dan.

Het is dan ook een persoonlijke kwestie natuurlijk, maar ik heb liever vloeiende motion dan perfecte zwartwaardes als ik zou kunnen kiezen tussen de twee. Liever beiden maar dat is voorals nog een utopie.
De Sony A1 is dan de utopie aangezien die het OLED paneel van LG heeft (zoals alle andere merken met OLED tv's in hun assortiment) en de beste interpolatietechnieken van Sony (Motionflow).

Wat zijn dan de nadelen die jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
MazeWing schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:14:
[...]

De Sony A1 is dan de utopie aangezien die het OLED paneel van LG heeft (zoals alle andere merken met OLED tv's in hun assortiment) en de beste interpolatietechnieken van Sony (Motionflow).

Wat zijn dan de nadelen die jij hebt?
Wil allereerst zeggen dat ik geen techneut ben, gewoon iemand die lekker rustig naar een tv wil kijken.
Motion vind ik erg vervelend en wazig op de B6. Het beeld moet echt stil staan wil je goed scherp zien.Ook zie ik op vrijwel iedere tv zender ruis bij mensen in het gezicht etc. Tijdens het voetbal is het erg goed zichtbaar en zie je een soort van pixelation rondom de spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dat is niet zoals het hoort. Maak je gebruik van TruMotion of Real Cinema? Zo ja, wat zijn je instellingen.

RealCinema is 100% trouw aan de bron en geeft de hoeveelheid frames precies weer zoals het hoort. Helaas is er vroeger (bij films) voor 24 fps gekozen en ziet dit er gewoon niet heel vloeiend uit. TV zenders geven dingen weer in 50 fps.

TruMotion voegt middels interpolatie meer beelden toe om een soepelere weergave te creëren. Een te hoge instelling heeft tot gevolg dat er artifacts zijn. Dit zijn precies die kenmerken waar jij last van hebt. Probeer De-judder eens terug te zetten tussen de 2 en 4. Dit vermindert de artifacts gigantisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterbont
MazeWing schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:28:
Dat is niet zoals het hoort. Maak je gebruik van TruMotion of Real Cinema? Zo ja, wat zijn je instellingen.

RealCinema is 100% trouw aan de bron en geeft de hoeveelheid frames precies weer zoals het hoort. Helaas is er vroeger (bij films) voor 24 fps gekozen en ziet dit er gewoon niet heel vloeiend uit. TV zenders geven dingen weer in 50 fps.

TruMotion voegt middels interpolatie meer beelden toe om een soepelere weergave te creëren. Een te hoge instelling heeft tot gevolg dat er artifacts zijn. Dit zijn precies die kenmerken waar jij last van hebt. Probeer De-judder eens terug te zetten tussen de 2 en 4. Dit vermindert de artifacts gigantisch!
Er is destijds iemand van CE Repairs geweest, deze heeft iets in het menu aangepast waardoor het scherm gerecycled wordt. Ook had hij van de technische dienst van LG doorgekregen dat de setting op 5/7 moest.

60fps is gewoon mooi vloeiend, maakt die 10fps dan echt zoveel uit voor de motion?
Ik kan eventueel een filmpje maken als het voetbal weer begint en kijken of het zichtbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Misterbont op 02-01-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
MazeWing schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:45:

kamer donker

oledlight: 70-90 (85-95 voor HDR of HDR vision)
contrast:85-95 (90-95 voor HDR of HDR vision)
helderheid: 50-52 (48-51 voor HDR of HDR vision)
kleur: 55-60
gamma: 2.2
dynamische contrast: laag

Blackcrush krijg je door:
- 2.4 of BT.1886 gamma correctie
- oled light onder de 70
- dynamische contrast: uit / gemiddeld / hoog

Ik weet niet hoe ik het moet noemen, het is geen whitecrush en ook geen colorclipping, maar ik noem het zonstraal clipping krijg je door:
- 2.4 of BT.1886 gamma correctie
- oled light onder de 70
- dynamische contrast: uit / gemiddeld / hoog

Helderheid gewoon instellen op puur black.
Kleur op 55-60 is de witte waas van de eigenlijk onjuiste gamma van 2.2 weer te onderdrukken.

Officieel klopt er dus helemaal niks van mijn settings vergeleken met een isf calibratie, maar een zonstraal moet er uit zien als een zonstraal en niet als zwak zaklamp lichtje met een rare zwarte waas die het licht onderdrukt

En blackcrush wil al helemaal niemand, al heb je dat niet altijd zelf in de hand, want bij netflix hdr vision heb je altijd blackcrush. BT.2020 content vanaf een usb stick is zoveel beter dan netflix hdr vision :)

[ Voor 58% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 03-01-2018 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Misterbont schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:11:

Om dan je mooie TV uit de doos te halen en neer te zetten en overigens veel al nadelen te vinden in de dingen die je het meeste doet. Bijvoorbeeld ik kijk alleen maar TV via de tuner en speel regelmatig een game (meestal 30fps,helaas)..van de Apps maak ik vrijwel geen gebruik alleen Netflix zo nu en dan. Dan is het toch jammer dat de motion zo teleurstellend is.

Beetje reviews lezen en dan had je dat kunnen weten. Een high-end Sony LCD (VA) is op motion veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-06 12:38
Lekker dan..

Oled55c7v 2 maanden in bezig en sinds gister diagonale lijnen van 5cm breed in het beeld waarbij het contrast van die lijnen iets donkerder is dan de rest van t beeld..

Paneel moet nu vervangen worden, iemand een idee hoe dat in zn werk gaat?

Ze hebben die dingen ook niet op voorraad in Nederland dus hij moet vanuit ver weg komen..
Kakzooi..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Hulleman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Bij de C7 is hdmi 2 ARC. Bij de B6 denk ik ook. Het staat wel vermels bij de poort op de tv. Je moet ARC op de receiver en tv wel aanzetten. Geen garantie dat het werkt trouwens. Ik heb een C7 en Marantz 5010 en ARC werkt maar heel af en toe. Ik heb het ook niet echt nodig, maar wel irritant dat ARC (en CEC) niet altijd lekker werken.

Ik zou de tv in dit geval laten upscalen inderdaad.
Gelukt. Tot nu toe werkt het als een trein. Kan nu eindelijk ook de receiver harder en zachter zetten met de Magic Remote. Top.

Bij mij lijkt de upscaling van de receiver toch beter. De Humax 5200 C heeft nog nooit zo;n scherp plaatje gegeven.
Misterbont schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Wil allereerst zeggen dat ik geen techneut ben, gewoon iemand die lekker rustig naar een tv wil kijken.
Motion vind ik erg vervelend en wazig op de B6. Het beeld moet echt stil staan wil je goed scherp zien.Ook zie ik op vrijwel iedere tv zender ruis bij mensen in het gezicht etc. Tijdens het voetbal is het erg goed zichtbaar en zie je een soort van pixelation rondom de spelers.
Ik herken jouw klachten echt helemaal niet op mijn B6. En ik kijk toch heel wat voetbal. Volgens mij is jouw processor naar de vaantjes. Winkel bellen en die CE Repair laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
445033 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:29:
[...]

Gelukt. Tot nu toe werkt het als een trein. Kan nu eindelijk ook de receiver harder en zachter zetten met de Magic Remote. Top.

Bij mij lijkt de upscaling van de receiver toch beter. De Humax 5200 C heeft nog nooit zo;n scherp plaatje gegeven.

[...]

Ik herken jouw klachten echt helemaal niet op mijn B6. En ik kijk toch heel wat voetbal. Volgens mij is jouw processor naar de vaantjes. Winkel bellen en die CE Repair laten komen.
Lijken eerder artefacts te zijn door te extreme vorm van trumotion dan dat de cpu kapot is. Op de stand “vloeiend” is dat heel goed zichtbaar. Handmatig heb ik dejudder nu op 5 staan. Bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Hulleman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:32:
[...]

Lijken eerder artefacts te zijn door te extreme vorm van trumotion dan dat de cpu kapot is. Op de stand “vloeiend” is dat heel goed zichtbaar. Handmatig heb ik dejudder nu op 5 staan. Bevalt me prima.
Nee het is met trumotion uit ook zichtbaar, instellingen maken niet veel uit het lijkt allemaal hetzelfde te blijven.
van 4m is het niet zichtbaar, maar als ik langs de tv loop om naar de wc te gaan dan valt het me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik zie veel kritische opmerkingen en vragen hier met betrekking tot OLED.

Ik heb zelf een Plasma van 9 jaar oud, dus deze wil/moet ik op niet al te lange termijn vervangen. Is OLED dan nog wel aan te raden met dit gebruik: SD/HD TV, films via DVD/Blu-ray.

Het niet vloeiend weergeven van bv gezichten bij panning stoort mij momenteel bij de plasma die ik heb ook. Is dit minder bij OLED? Of is dat een kwestie van de juiste instellingen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Misterbont schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:39:
[...]

Nee het is met trumotion uit ook zichtbaar, instellingen maken niet veel uit het lijkt allemaal hetzelfde te blijven.
van 4m is het niet zichtbaar, maar als ik langs de tv loop om naar de wc te gaan dan valt het me wel op.
Als je dat ziet bij gewoon TV beeld zit je naar compressie te kijken van het tv signaal.

Laatst was blue planet op TV met Nederlandse voice-over, had ik snel het origineel gedownload om verder te kijken, zag je ook direct dat het scherper was dan de tv uitzending.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

P.A.T.R.I.C.K schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:31:Officieel klopt er dus helemaal niks van mijn settings vergeleken met een isf calibratie, maar instellen met het blote oog op iets dat natuurlijk goed uitziet en waarbij niet alle lichteffecten worden onderdrukt en waarbij je een gezonde mix maakt met het beperken van blackcrush is toch veel prettiger kijken als je het mij vraagt.
Mag ik dan voorzichtig suggereren dat ik wat minder vertrouwen heb in enige overeenkomsten tussen mijn ogen en jouw blote oog? :P ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MazeWing schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:12:
De vraag is of de goedkopere meters wel om kunnen gaan met HDR, Rec.2020, OLED, etc.

De i1display Pro (OEM) kon in eerste aanleg tot 1.000 nits en die is stilletjes vervangen voor een model dat tot 2.000 nits kon (http://www.avsforum.com/f...nits-luminance-range.html)

Nu komen de huidige OLED's niet boven de 1000 nits uit, dus is er feitelijk niets aan de hand, maar zodra je de duurdere LED's gaat kalibreren komt je meter al tekort en krijg je compleet verkeerde waardes aangezien er geen verschil meer wordt gemaakt tussen 1.000 nits en bijvoorbeeld de 1.800+ nits van een Sony ZD9.
De vraag is meer of een oudere meter goed om kan gaan met hedendaagse technieken. Meetapparatuur wordt gemaakt voor de beschikbare schermen en technieken, mogelijk met enige blik op de toekomst. Het is natuurlijk logisch dat consumentenapparatuur minder marge heeft dan professionele, maar het principe blijft hetzelfde. Je kunt niet verwachten dat je meetapparatuur ook voor toekomstige techniek bruikbaar blijft.

Rec. 2020 is uiteraard niet te halen nu, maar mijn consumentenmeter gebruik ik bewust om te kalibreren voor AdobeRGB. Dat is een kleurruimte die bij mijn weten al groter is dan de gemankeerde Rec. 2020 (DCI-P3), daar zal het probleem niet liggen.
De lichtsterkte zal eerder een probleem zijn. Dolby Vision ondersteunt bij mijn weten tot 10.000 cd/m2 maar de meeste serieuze consumenten TV's komen daar nog lang niet. Daarom wordt uiteindelijk een hoop geremapped en gokwerk gedaan. Dat is vast ook met kalibratie mogelijk als je apparaat het niet trekt, alleen waarschijnlijk een dermate lastig verhaal dat wij er zelf niet blij van worden. :P

Uiteindelijk baseer ik de discussie natuurlijk wel op OLED TV's, want we zitten in dat topic. Daarom zal ik mijn apparaat niet snel hoeven upgraden, aangezien die de lichtsterkte ook nog wel moet trekken.
Kan je trouwens niet gewoon met ND-filters aan de gang? Da's met fotografie altijd een prima optie. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 15:46
Batsu schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:05:
Ik zie veel kritische opmerkingen en vragen hier met betrekking tot OLED.

Ik heb zelf een Plasma van 9 jaar oud, dus deze wil/moet ik op niet al te lange termijn vervangen. Is OLED dan nog wel aan te raden met dit gebruik: SD/HD TV, films via DVD/Blu-ray.

Het niet vloeiend weergeven van bv gezichten bij panning stoort mij momenteel bij de plasma die ik heb ook. Is dit minder bij OLED? Of is dat een kwestie van de juiste instellingen vinden?
Ik had een Panasonic 42PZ800 uit 2007/2008 (??) en die heb ik paar weken geleden vervangen voor een 55C7V en al die problemen die jij benoemde zijn eigenlijk weg.
Ik kijk verder geen SD beelden, hier en daar misschien een SD kanaal via de decoder, maar ik heb niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Confirmed door LG dat 8 serie geen HDMI 2.1 krijgt. Wel krijgen ze HFR support, maar alleen via streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ionn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:47:
Confirmed door LG dat 8 serie geen HDMI 2.1 krijgt. Wel krijgen ze HFR support, maar alleen via streaming.
HDMI 2.1 is voorlopig ook complete overkill voor de consumentenmarkt, maar wel een bijzondere keuze. Ik dacht dat LG een 8K Oled op de CES neerzet. Kan HDMI 2.0 8K aan? Of is dat dan beperkt tot 30fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1014241

Voor mij zou het vrij weinig uitmaken met de LG C7 in bezit, ben toch pas van plan om te upgraden wanneer microled of 12 bit OLED panelen op de markt zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1014241 op 03-01-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
bedankt!
WaSteiL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Ik had een Panasonic 42PZ800 uit 2007/2008 (??) en die heb ik paar weken geleden vervangen voor een 55C7V en al die problemen die jij benoemde zijn eigenlijk weg.
Ik kijk verder geen SD beelden, hier en daar misschien een SD kanaal via de decoder, maar ik heb niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
ionn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:47:
Ik ben een beetje in de war met de HFR support. De Hobbit was bijvoorbeeld in HFR, dit was 48fps. De LG Oled ondersteund 24, 48 en 60 Hz. Wordt HFR dan dus niet al ondersteund? .Behalve dan de HFR 120.

"Netflix Meridian" is toch een HFR voorbeeld? Die heeft 60FPS, 4K, Dolby Vision en Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

BarryS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Ik ben een beetje in de war met de HFR support. De Hobbit was bijvoorbeeld in HFR, dit was 48fps. De LG Oled ondersteund 24, 48 en 60 Hz. Wordt HFR dan dus niet al ondersteund? .Behalve dan de HFR 120.

"Netflix Meridian" is toch een HFR voorbeeld? Die heeft 60FPS, 4K, Dolby Vision en Dolby Atmos.
HFR is raar begrip ja. Maar de 8 serie gaat intern 120fps ondersteunen op 4K + HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 10:41
Meer info over de nieuwe 2018 modellen op de frontpage:
nieuws: LG geeft informatie over de oledtelevisies van 2018

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Hooglander1 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:12:
[...]

Als je dat ziet bij gewoon TV beeld zit je naar compressie te kijken van het tv signaal.

Laatst was blue planet op TV met Nederlandse voice-over, had ik snel het origineel gedownload om verder te kijken, zag je ook direct dat het scherper was dan de tv uitzending.
Oke ik zie ook een soort pixelation rondom televisie logo's hoe komt dit?

Ik heb het geprobeerd om vast te leggen, wat ik zie is een soort van wazige omtrek rond spelers.
M'n camera pakt niet alles even goed op, maar met het blote oog is het redelijk goed te zien.

YouTube: Oled B6 - Aura round players.

[ Voor 22% gewijzigd door Misterbont op 03-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wellicht een simpele vraag over HDMI ARC op de LG OLED 55C7.

Ik heb een Apple TV 4K aangesloten op HDMI3 van de tv en m'n KPN settop box op HDMI1. Mijn receiver (die HDMI ARC ondersteunt) zit aangesloten op HDMI2.

Is het mogelijk om vanaf de Apple TV of de KPN settopbox (of nog een andere HDMI bron) geluid/muziek af te spelen over de receiver, terwijl de tv uitstaat?

Ik heb dit uiteraard al thuis uitgeprobeerd en door de instellingen zitten bladeren, maar het is me nog niet gelukt (met de tv uit). Ook heeft een Google zoekopdracht nog niet het juiste antwoord opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gitarist schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:33:
Wellicht een simpele vraag over HDMI ARC op de LG OLED 55C7.

Ik heb een Apple TV 4K aangesloten op HDMI3 van de tv en m'n KPN settop box op HDMI1. Mijn receiver (die HDMI ARC ondersteunt) zit aangesloten op HDMI2.

Is het mogelijk om vanaf de Apple TV of de KPN settopbox (of nog een andere HDMI bron) geluid/muziek af te spelen over de receiver, terwijl de tv uitstaat?

Ik heb dit uiteraard al thuis uitgeprobeerd en door de instellingen zitten bladeren, maar het is me nog niet gelukt (met de tv uit). Ook heeft een Google zoekopdracht nog niet het juiste antwoord opgeleverd.
Is het niet mogelijk om dat Apple ding en de KPN box aan je receiver te hangen? Dat lost het probleem namelijk op...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 10:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dus geen HDMI 2.1.

Conclusie: koop nu voor een mooie prijs een LG OLED 2017 model want de upgrades in 2018 zijn minimaal. Waarschijnlijk dan volgend jaar een grotere upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nyarlathotep schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:34:
[...]

Is het niet mogelijk om dat Apple ding en de KPN box aan je receiver te hangen? Dat lost het probleem namelijk op...
Uiteraard is dat mogelijk, maar dan moet altijd de receiver aan als de Apple TV of KPN box aan staat. En dat is niet altijd gewenst.

edit: in een ideale wereld zou ik bv. een iTunes playlistje aanzetten vanaf de Apple TV en de LG lekker uit laten.

Dus eigenlijk kan ik dezelfde vraag stellen in het Yamaha receiver topic... :+

[ Voor 11% gewijzigd door Gitarist op 03-01-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:35
Gitarist schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:40:
[...]

Uiteraard is dat mogelijk, maar dan moet altijd de receiver aan als de Apple TV of KPN box aan staat. En dat is niet altijd gewenst.

Dus eigenlijk kan ik dezelfde vraag stellen in het Yamaha receiver topic... :+
Dat zou niet hoeven, mijn Denon heeft een Passhthrough functie waardoor deze niet constant hoeft aan te staan. Ik weet niet welk model je van Yamaha hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gurty schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Dat zou niet hoeven, mijn Denon heeft een Passhthrough functie waardoor deze niet constant hoeft aan te staan. Ik weet niet welk model je van Yamaha hebt.
RX AS710D

Maar ik zal in dat geval verder gaan zoeken in die richting (en me melden in het Yamaha receiver topic). Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Mag ik dan voorzichtig suggereren dat ik wat minder vertrouwen heb in enige overeenkomsten tussen mijn ogen en jouw blote oog? :P ;)
ben jij een isf calibrateur ? wat zijn jouw settings dan voor een oled uit 2017 ?
SDR
HDR
HDR (Vision)

het gaat mij vooral om gamma / contrast / oled-light in een donkere kamer / dynamische contrast / zwartwit/kleur %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 09:51
TheSiemNL schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:46:
ik heb er ook een besteld, ben al tevreden over het geluid, maar meer bas is altijd goed.
De 16e een LG SWH1 besteld en betaald maar nog steeds niet binnen. Geen enkel bericht over vertraging, scoren ze geen punten mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheSiemNL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:12:
[...]
De 16e een LG SWH1 besteld en betaald maar nog steeds niet binnen. Geen enkel bericht over vertraging, scoren ze geen punten mee!
En wat zeiden ze er zelf van toen je het ze vroeg?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Misterbont schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Oke ik zie ook een soort pixelation rondom televisie logo's hoe komt dit?

Ik heb het geprobeerd om vast te leggen, wat ik zie is een soort van wazige omtrek rond spelers.
M'n camera pakt niet alles even goed op, maar met het blote oog is het redelijk goed te zien.

YouTube: Oled B6 - Aura round players.
Dat is nou echt een Smart TV: hij ziet Everton én Man United en probeert ze meteen te blurren _/-\o_ :D

Trumotion aan?
BarryS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:08:
[...]

60fps is gewoon een normale framerate die als sinds jaar en dag bestaat en ondersteund wordt natuurlijk.
HFR = High Frame Rate
Not to be confused with HDR, which stands for “high dynamic range”, the HFR abbreviation stands for “high frame rate”. HFR describes the ability to reproduce 100 or 120 frames per second for extremely smooth video.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1473185035
Dat artikel bespreekt een demonstratie van LG met HFR op een OLED in 2016. Kan niet wachten op de dag dat ze sport in 100/120fps gaan uitzenden dus dan is HDMI 2.1 wel mooi meegenomen. Zo lang zal dat nooit kunnen duren via de streaming services van bijv. de NFL (american football).

[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 03-01-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
apis29 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:45:
[...]

Dat is nou echt een Smart TV: hij ziet Everton én Man United en probeert ze meteen te blurren _/-\o_ :D

Trumotion aan?

[...]

60fps is gewoon een normale framerate die als sinds jaar en dag bestaat en ondersteund wordt natuurlijk.
[...]

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1473185035
Dat artikel bespreekt een demonstratie van LG met HFR op een OLED in 2016. Kan niet wachten op de dag dat ze sport in 100/120fps gaan uitzenden dus dan is HDMI 2.1 wel mooi meegenomen. Zo lang zal dat nooit kunnen duren via de streaming services van bijv. de NFL (american football).
Nee uit echter wel scherpte aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 09:51
hardware-lover schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:27:
[...]

En wat zeiden ze er zelf van toen je het ze vroeg?
Nog niks, net maar gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:45
lapino schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:32:
[...]

Ik ben niet goed op de hoogte op welke manier? Ik heb al sinds de eerste Philips plasma eentje in huis. Ben van een HDReady Philips naar een Pioneer 436FDE gegaan, dan naar een 50GT20, een 50GT30 en dan een 50GT60. Heb dus héél wat plasma's in huis gehad, maar de 4K/HDR toestanden begonnen te ferm te kriebelen en aangezien ik zwartwaardes zowat meest belangrijke vind in een tv, heb ik voor een LG 65" OLED gekozen.

Is de OLED "slechter" ? Neen, dat zeg ik ook nergens. Ben soms behoorlijk onder de indruk, maar ik wil gewoon benadrukken dat de switch van een echt zéér goede plasma naar een OLED wat mij betreft niet zo spectaculair is als je op eerste zicht zou denken. Dit zegt véél meer over hoe goed een degelijke plasma wel was, dan over hoe matig een OLED zou presteren (doet ie niet, is een dijk van een tv).

Ik begrijp enkel niet waarom ik zo'n negatief commentaar krijg, ik herhaal geeneens de issues die ik met mijn LG heb (en die zijn er wel degelijk), ik zeg gewoon dat ik door de plasma nog eens middag te zien spelen toch overtuigd ben van feit dat een upgrade vandaag (tenzij je écht 4K/HDR nodig hebt) niet altijd aangewezen is. De switch naar een 65" OLED was hier overigens méér ingegeven door nood aan grotere tv dan 4K. We zitten behoorlijk ver van onze tv af, en zijn gewend aan een 100" projectiescherm voor films, dus dan lijkt een 50" al snel te klein.

Hoedanook, wat mij betreft heeft de OLED technologie nog heel wat stappen te zetten vooraleer ze aan niveau zitten van de laatste plasma's en dan heb ik het niet over puur technische specs (die bij oled véél beter zijn), maar over de zekerheid dat je met een high end plasma zowat perfecte panels kreeg, wat met OLED nog niet zo is. En idd, plasma had ook nadelen. Vind het overigens niet abnormaal, OLED is vrij nieuw tov plasma. Ik wil gewoon even bijdragen aan bezoekers hier die mogelijk switch overwegen.

Om het maar even anders te kaderen: ik ken iemand die zijn plasma verkocht voor een oled, die was ook (net zoals ik) van bepaalde zaken minder tevreden en alhoewel hdr, 4K en design ook voor hem een stuk beter waren, heeft hij de oled teruggebracht en is hij teruggegaan naar een (2e hands) 60" Pioneer plasma, gewoon omdat de onvolmaaktheden van oled hem téveel stoorden . Zover zie ik mezelf overigens niet gaan, ik begin ondertussen te wennen aan de minpunten en zie de plusplunten meer en meer primeren, maar dat wil niet zeggen dat OLED nu ineens magisch goed is en geen verbeterpunten meer heeft niet?
* knip *
Je tv in de aanbieding doen, kun je in Vraag & Aanbod doen of via PM; niet in dit topic.

Ik bolg even de topic. Kriebelt toch om te switchen naar 4K en HDR.

[ Voor 2% gewijzigd door S1NN3D op 04-01-2018 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Uhm, waarom deze opmerking? Ik doe toch nergens aan aanbieding??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58
lapino schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:04:
Uhm, waarom deze opmerking? Ik doe toch nergens aan aanbieding??
Het is een modbreak in de post van dangerpaki. Waarschijnlijk deed dangerpaki dus een aanbieding, niet jij.
Pagina: 1 ... 77 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.