Ik ben niet goed op de hoogte op welke manier? Ik heb al sinds de eerste Philips plasma eentje in huis. Ben van een HDReady Philips naar een Pioneer 436FDE gegaan, dan naar een 50GT20, een 50GT30 en dan een 50GT60. Heb dus héél wat plasma's in huis gehad, maar de 4K/HDR toestanden begonnen te ferm te kriebelen en aangezien ik zwartwaardes zowat meest belangrijke vind in een tv, heb ik voor een LG 65" OLED gekozen.
Is de OLED "slechter" ? Neen, dat zeg ik ook nergens. Ben soms behoorlijk onder de indruk, maar ik wil gewoon benadrukken dat de switch van een echt zéér goede plasma naar een OLED wat mij betreft niet zo spectaculair is als je op eerste zicht zou denken. Dit zegt véél meer over hoe goed een degelijke plasma wel was, dan over hoe matig een OLED zou presteren (doet ie niet, is een dijk van een tv).
Ik begrijp enkel niet waarom ik zo'n negatief commentaar krijg, ik herhaal geeneens de issues die ik met mijn LG heb (en die zijn er wel degelijk), ik zeg gewoon dat ik door de plasma nog eens middag te zien spelen toch overtuigd ben van feit dat een upgrade vandaag (tenzij je écht 4K/HDR nodig hebt) niet altijd aangewezen is. De switch naar een 65" OLED was hier overigens méér ingegeven door nood aan grotere tv dan 4K. We zitten behoorlijk ver van onze tv af, en zijn gewend aan een 100" projectiescherm voor films, dus dan lijkt een 50" al snel te klein.
Hoedanook, wat mij betreft heeft de OLED technologie nog heel wat stappen te zetten vooraleer ze aan niveau zitten van de laatste plasma's en dan heb ik het niet over puur technische specs (die bij oled véél beter zijn), maar over de zekerheid dat je met een high end plasma zowat perfecte panels kreeg, wat met OLED nog niet zo is. En idd, plasma had ook nadelen. Vind het overigens niet abnormaal, OLED is vrij nieuw tov plasma. Ik wil gewoon even bijdragen aan bezoekers hier die mogelijk switch overwegen.
Om het maar even anders te kaderen: ik ken iemand die zijn plasma verkocht voor een oled, die was ook (net zoals ik) van bepaalde zaken minder tevreden en alhoewel hdr, 4K en design ook voor hem een stuk beter waren, heeft hij de oled teruggebracht en is hij teruggegaan naar een (2e hands) 60" Pioneer plasma, gewoon omdat de onvolmaaktheden van oled hem téveel stoorden . Zover zie ik mezelf overigens niet gaan, ik begin ondertussen te wennen aan de minpunten en zie de plusplunten meer en meer primeren, maar dat wil niet zeggen dat OLED nu ineens magisch goed is en geen verbeterpunten meer heeft niet?
[
Voor 15% gewijzigd door
lapino op 01-01-2018 19:35
]