C7
Verwijderd
Weet je nog welk statisch beeld het veroorzaakt heeft? Bij mensen die het Rtl4 logo hadden ingebrand loste de pixel refresher het niet op. Vraag me af of het wel echt burn in (ongelijkmatige slijtage) was.cangri schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:39:
[...]
Ja dat is een ding wat zeker is ga niet 2150 euro weggooien🤣🤣🤣🤣😂😂😂
Het is eigelijk te gek voor worden dat je dit allemaal moet toe0assing omdat er anders iets kan gebeuren... Maar ik vind het niet normaal heb voordat ik de c7 heb gekocht 6 jaarlang de plasma gebruikt en moet zeggen dat het allemaal wel tegen viel maar met de oled dat er zoiezo een burn in ter sprake komt en gebeurd voor zo een klasse tv is het schandalig maar de tv is wel subliem kwa kijkervaring maar wederom schandalig dat dit gebeurd met zulke tv's hoop voor de mensen die wachten de 2018 panelen beter worden gemaakt en veel minder gevoelig zijn dan de 2017 panelen.
Ik weet het eerlijk gezegd niet maar opeens had ik een vlek op het beeld leek op een burn in.... misschien door de zon? Normaal heb ik altijd als de zon schijnt wel het gordijn ervoor maar dit keer niet maar vond het zoiezo raar deed hem aan en opeens kwam die vlek tevoorschijn nooit eerder gehad... had iets gelezen door de zon?...Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:59:
[...]
Weet je nog welk statisch beeld het veroorzaakt heeft? Bij mensen die het Rtl4 logo hadden ingebrand loste de pixel refresher het niet op. Vraag me af of het wel echt burn in (ongelijkmatige slijtage) was.
Verwijderd
Kan wel heb ff gegoogled er zijn ook wat youtube fimpjes van misschien kun je die vergelijken met wat jij hadcangri schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:09:
[...]
Ik weet het eerlijk gezegd niet maar opeens had ik een vlek op het beeld leek op een burn in.... misschien door de zon? Normaal heb ik altijd als de zon schijnt wel het gordijn ervoor maar dit keer niet maar vond het zoiezo raar deed hem aan en opeens kwam die vlek tevoorschijn nooit eerder gehad... had iets gelezen door de zon?...
Zag ook dat het na 48 uur weer verdwenen was.
Link?Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:21:
[...]
Kan wel heb ff gegoogled er zijn ook wat youtube fimpjes van misschien kun je die vergelijken met wat jij had
Zag ook dat het na 48 uur weer verdwenen was.
Tnx ja zoiets was het idd was op een bepaalde plek maar de vlek was wel iets groter wel heel gevoelig allemaal..
Verwijderd
Ik snap dat het balen is maar gelukkig gaan dit soort dingen automatisch weer over.cangri schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:53:
[...]
Tnx ja zoiets was het idd was op een bepaalde plek maar de vlek was wel iets groter wel heel gevoelig allemaal..
Ik wist niet dat dit kon gebeuren. Denk dat ik de lamellen bij de tvkast voortaan maar dicht ga doen. Bedankt voor de heads up!
Als potentieel koper lees je dit niet graag. Statische content moet je vermijden en nu kan zelfs een beetje zonlicht al gedoe geven. Ik krijg een beetje het idee dat OLED voor mij nog teveel haken en ogen heeft. Wellicht valt het in de praktijk wel mee, maar ik wil gewoon kijken zonder stress (dan maar een wat minder beeld).
Ik heb nu 9 jaar een plasma gehad en altijd bang geweest voor burn-in. Vooral mijn vrouw wil nog wel eens voor de tv in slaap vallen en dan.staat er zo een uur een Netflix logo vol aan. Bij plasma heb ik dan al flink retentie, maar ik krijg de indruk dat het bij OLED net zo'n drama is als bij de eerste plasmaschermen.
Ik wacht nog maar weer even. Zou hier graag eens een keer een achtergrondartikel van Tweakers over lezen. Wat zijn de percentages, wat geeft problemen en hoe gaat de fabrikant hiermee om. Ik lees in reviews hoe geweldig OLED is, maar nooit iets over dit probleem.
Ik heb nu 9 jaar een plasma gehad en altijd bang geweest voor burn-in. Vooral mijn vrouw wil nog wel eens voor de tv in slaap vallen en dan.staat er zo een uur een Netflix logo vol aan. Bij plasma heb ik dan al flink retentie, maar ik krijg de indruk dat het bij OLED net zo'n drama is als bij de eerste plasmaschermen.
Ik wacht nog maar weer even. Zou hier graag eens een keer een achtergrondartikel van Tweakers over lezen. Wat zijn de percentages, wat geeft problemen en hoe gaat de fabrikant hiermee om. Ik lees in reviews hoe geweldig OLED is, maar nooit iets over dit probleem.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Dit is exact nu even mijn probleem. Ik heb de neiging de boel terug te sturen omdat ik het allemaal wel erg eng begin te vinden.
Alhoewel er wel een pixel displacer is.
Alhoewel er wel een pixel displacer is.
[ Voor 37% gewijzigd door SkyStreaker op 29-12-2017 04:26 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Een tv lijkt mij voor ontspanning. Als ik tijdens het kijken moet gaan opletten of er ergens niet te lang statische dingen blijven staan dan is voor mij de ontspanning er al van af. Helemaal voor dat geld mag het gewoon goed zijn.
Vergeten jullie niet dat er al miljoenen OLED panelen zijn verkocht en dat alleen de mensen die er een probleem mee hebben op internet gaan posten.
Ik heb mijn B6 nu een jaar en ik kijk gewoon waar ik zin in heb en heb totaal nergens last van met OLED light op 75 of 80.
Ik heb mijn B6 nu een jaar en ik kijk gewoon waar ik zin in heb en heb totaal nergens last van met OLED light op 75 of 80.
Mee eens..Idanue schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 07:27:
Vergeten jullie niet dat er al miljoenen OLED panelen zijn verkocht en dat alleen de mensen die er een probleem mee hebben op internet gaan posten.
Ben ook aan het denken om OLED te kopen, onze huidige TV staat van s'ochtends 730 tot pak hem beet 2300 uur aan.. Dagelijks, nu lees ik veel over inbranden.. Ook wordt er veel gepauzeerd.
Concrete vraag, heb ik een vergrote kans op inbranden?
Hangt er vanaf naar wat je kijkt.Frank1973 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:38:
Ben ook aan het denken om OLED te kopen, onze huidige TV staat van s'ochtends 730 tot pak hem beet 2300 uur aan.. Dagelijks, nu lees ik veel over inbranden.. Ook wordt er veel gepauzeerd.
Kijk je naar dingen met logo's of andere vast overlays, ja natuurlijk hoe meer je tv op staat hoe meer kans op inbranden als je voor lange tijd naar zulke content kijkt volgens mij.. Bij veel pauzeren hangt er wat vanaf, ik zet screensaver op het minimum: 5 minuten, dan zal pauzeren nog wel meevallen. Maar bij elk toestel hoe meer je het gebruikt hoe meer kans dat er uiteindelijk iets mis gaat. Maar specifiek qua inbranden/retentie hangt het vooral van je content af. Als dit heel de tijd content is waar alle sub-pixels moeten werken zal het wel meevallen..
Er zit een screensaver op die naar x minuten inactiviteit aan gaat.BugBoy schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 02:42:
Als potentieel koper lees je dit niet graag. Statische content moet je vermijden en nu kan zelfs een beetje zonlicht al gedoe geven. Ik krijg een beetje het idee dat OLED voor mij nog teveel haken en ogen heeft. Wellicht valt het in de praktijk wel mee, maar ik wil gewoon kijken zonder stress (dan maar een wat minder beeld).
Idanue schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 07:27:
Kijk. Hier worden mensen dus bang van. WAT is het nou. Misschien is het idd. tijd voor tweakers om daar eens toelichting aan te geven?Sponz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:42:
Ik zou zeggen van wel.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Even een tip. Heb je op je paneel een lichte banding die niet weg gaat of een andere lichte afwijking maar het is alleen zichtbaar als je er echt naar gaat zoeken?
Lekker laten zitten en niet terugsturen. Dit is n.l. Je garantiebewijs. Banding en dat soort zaken vallen onder de garantie burn in niet. Als je paneel naar bijvoorbeeld 1.5 jaar burn in krijgt meldt je gewoon dat je last hebt van banding. Voor wat betreft de burn in doe je net of je neus bloed.
Lekker laten zitten en niet terugsturen. Dit is n.l. Je garantiebewijs. Banding en dat soort zaken vallen onder de garantie burn in niet. Als je paneel naar bijvoorbeeld 1.5 jaar burn in krijgt meldt je gewoon dat je last hebt van banding. Voor wat betreft de burn in doe je net of je neus bloed.
Ja, bij de Netflix app van de TV gaat na een minuut of zo pauzeren de screensaver aan. Over het drama van inbranden, bij mijn vorige TV, plasma Pana 50ST60 had ik binnen 2 weken al een van veraf zichtbaar Net5 logo erin staan, na een jaar B6 nog geen zichtbare logo's vanaf zitafstand, terwijl ik daar door m'n plasmaverleden juist bij elk effen scherm (wat je eigenlijk alleen in reclames tegenkomt in de praktijk) op let.
En ja, ik heb op vrijdagavond ook vaak luttele uren RTL4 aan staan
Ben super tevreden over mijn C7.
Ik kijk vooral niet naar test screens, want er zal best wel iets met het scherm zijn. Maar zolang ik het niet weet zie ik het ook niet
Nu mijn vraag:
Weet iemand een sneltoets hoe je uit het guide menu komt zonder met de muis naar het kruisje te gaan?
Ik kijk vooral niet naar test screens, want er zal best wel iets met het scherm zijn. Maar zolang ik het niet weet zie ik het ook niet
Nu mijn vraag:
Weet iemand een sneltoets hoe je uit het guide menu komt zonder met de muis naar het kruisje te gaan?
Back-button op je remote?Sjembecks schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:16:
Ben super tevreden over mijn C7.
Nu mijn vraag:
RLT4 Logo is ook semi-transparant, dus zou idd. mee moeten vallen, toch?ErikIrie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:15:
Ja, bij de Netflix app van de TV gaat na een minuut of zo pauzeren de screensaver aan. Over het drama van inbranden, bij mijn vorige TV, plasma Pana 50ST60 had ik binnen 2 weken al een van veraf zichtbaar Net5 logo erin staan, na een jaar B6 nog geen zichtbare logo's vanaf zitafstand, terwijl ik daar door m'n plasmaverleden juist bij elk effen scherm (wat je eigenlijk alleen in reclames tegenkomt in de praktijk) op let.
Trouwens, wat ik ook gewoon tof vindt is screensharing vanaf mijn S7Edge - je kan de magic remote ALS MUIS GEBRUIKEN.
Ik heb toch even redacteur Sim benaderd of T.net hier eventueel eens in kan gaan duiken en een informatief stuk willen schrijven. Al was het alleen maar om te zien wat nou wel waar is, niet waar is en wat omroepen en diensten hier wel, niet of in de toekomst wat aan gaan doen.
[ Voor 64% gewijzigd door SkyStreaker op 29-12-2017 10:33 ]
Oke, dan bij dezen mijn eerste Tweakers forum reactie 😛, maar je hoort allemaal doem verhalen over burn-in, maar de enige redelijke test is van rtings, zij draaien sinds augustus dit jaar 20 uur per dag een loop video met een aantal verschillende logo's. In deze setting was na 5 weken sprake van burn-in bij het constant, non-transparante logo.SkyStreaker schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:13:
[...]
[...]
Kijk. Hier worden mensen dus bang van. WAT is het nou. Misschien is het idd. tijd voor tweakers om daar eens toelichting aan te geven?
https://www.rtings.com/tv...etention-burn-in-lcd-oled
Naar mijn weten refreshen ze hem niet tussentijds. All-in-all: alleen in zeer extreme gevallen (35 dagen 20 uur per dag hetzelfde ondoorzichtige logo) kan er spraken zijn van burn-in.
Stiekem ben ik heel trots dat ik dan van jou een 1e reactie heb veroorzaakt beste kerelSirSQ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:31:
[...]
Oke, dan bij dezen mijn eerste Tweakers forum reactie 😛, maar je hoort allemaal doem verhalen over burn-in, maar de enige redelijke test is van rtings, zij draaien sinds augustus dit jaar 20 uur per dag een loop video met een aantal verschillende logo's. In deze setting was na 5 weken sprake van burn-in bij het constant, non-transparante logo.
https://www.rtings.com/tv...etention-burn-in-lcd-oled
Naar mijn weten refreshen ze hem niet tussentijds. All-in-all: alleen in zeer gevallen (35 dagen 20 uur per dag hetzelfde ondoorzichtige logo) kan er spraken zijn van burn-in.
Neemt niet weg dat een T.net artikel hierover niks minder informatief zou zijn, dat bepaalde begrippen worden uitgelegd en wellicht het lokale gedeelte ook aan bod komt. Zoals ik al zei, onze omroepen e.d.
[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 29-12-2017 10:34 ]
Ik heb nu een heel jaar een 55E6v en deze tv staat gemiddeld dagelijks >5 uur aan, gewone tv uitzendingen en Netflix. Geen enkel last van welk beeldprobleem dan ook. Tv wordt gekeken via de Humax 5200c decoder, bij pauzeren verschijnt er al gauw een zwart beeld met een verspringende digitale klok. Gamen doe ik overigens niet op de tv, volgens mij geeft dat de grootste risico's op inbranden of retentie.Frank1973 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:38:
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
En juist dat moet eens hard gemaakt kunnen worden door een neutraal geschreven stuk.Vulcan750 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:41:
[...]
Gamen doe ik overigens niet op de tv, volgens mij geeft dat de grootste risico's op inbranden of retentie.
Verwijderd
Als je gamed en je bent er toch huiverig voor, kijk dan eens of het spel hud opties heeft. Er zijn spellen waarbij je de hud zo in kunt stellen dat deze alleen zichtbaar is bij akties en niet continu.
Interessante link,SirSQ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:31:
[...]
Naar mijn weten refreshen ze hem niet tussentijds
Ze doen het volgende:
Each week we will perform the following procedure
Turn off all TVs, and perform the 'Clear Panel Noise' function on the OLED B6
Measure the HDR Peak Brightness at maximum backlight/OLED light
Measure the Color Gamut in the Rec. 2020 color space with a HDR10 signal
Adjust the backlight/OLED light to read 175 nits on the checkerboard pattern
Take photos of 50% gray, 100% red, 100% green, 100% blue, 100% cyan, 100% magenta, and 100% yellow patterns
De televisies gaan 4 uur per dag uit (standby zodat pixel refresh wordt gedaan). Elke week wordt dit ook no g handmatig uitgevoerd. Ook wordt het logo niet continu weergegeven. Het is een 5.5 uur durende loop met mixed content.SirSQ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:31:
Naar mijn weten refreshen ze hem niet tussentijds. All-in-all: alleen in zeer extreme gevallen (35 dagen 20 uur per dag hetzelfde ondoorzichtige logo) kan er spraken zijn van burn-in.
Toch zijn na 2 weken al de eerste verschijnselen van burn-in te zien en het wordt steeds beter zichtbaar. Ze hadden in deze test een plasma mee moeten nemen om te kijken wat er zou gebeuren.
Het lijkt gewoon een gegeven.te zijn dat er degredation is op termijn. Dat is inherent aan de gebruikte technologie en daarom een producteigenschap en dus geen garantie. Het is alleen jammer dat de doorsnee consument hierover niet wordt voorgelicht.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik heb besloten vandaag de knoop door te hakken en voor de LG OLED55C7 te gaan. Nu vroeg ik mij af, welke wallmount gebruiken jullie? Meeste TV's hebben de mount zo'n beetje in het midden zitten en de C7 natuurlijk in het onderste deel van de TV. Wil natuurlijk niet dat straks de ijzertjes van de mount zeg maar onder de tv vandaan komen.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Ja ik wist niet precies of dit de pixel refresh optie was of de clean die de tv sporadisch automatisch uitvoert als hij even op stand-by staat. Althans, ik begreep dat dat twee verschillende dingen zijn, maar daar weet ik het fijne dus niet van.gotjee schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:45:
[...]
Turn off all TVs, and perform the 'Clear Panel Noise' function on the OLED B6
Het logo in de linker bovenhoek wordt wel gedurende de gehele herhalende clip weergegeven en daarmee 20 uur per dagBugBoy schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:49:
[...]
Ook wordt het logo niet continu weergegeven. Het is een 5.5 uur durende loop met mixed content.
Dit is de manuele cycleSirSQ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:50:
[...]
Ja ik wist niet precies of dit de pixel refresh optie was of de clean die de tv sporadisch automatisch uitvoert als hij even op stand-by staat. Althans, ik begreep dat dat twee verschillende dingen zijn, maar daar weet ik het fijne dus niet van.
Verwijderd
Ik daag iedereen uit om foto's of bewijs te vinden op internet van een c7,b7 of e7 met burn in. Ik kan deze dus echt niet vinden en deze zijn toch ook al 8 of 9 maanden op de markt
Ik bedoel dus permanente burn zoals bij rtings.
Ik bedoel dus permanente burn zoals bij rtings.
[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 11:13 . Reden: Toevoeging ]
@Verwijderd Die van rtings was extreme test, en c7 kwam beste uit de test.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Ik kan je even niet volgen?Amaze86 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:29:
@Verwijderd Die van rtings was extreme test, en c7 kwam beste uit de test.
Ik bedoel er zijn verschillende gevallen te vinden van een e6 of b6 met permanente burn in. Ik kan op internet geen geval vinden van een 2017 model jullie wel?
Tsja, ik heb een C7, en hoewel het voelt als... "goh wat een nutteloze post" -- heb ik dus géén last van inbranden. Het paneel is er zelf best goed in, en zelfs zaken als de screensaver zijn compleet niet lastig: even met de muis wiebelen en klaar.
Ik heb recent toch ook maar een SJ9 soundbar gehaald, en hoewel de bar het niet altijd goed weergeeft (even op info drukken als je twijfelt), is eigenlijk elk dolby formaat wel ondersteund via ARC.
Tot nu toe 100% tevreden... ook met conventionele TV (CI+ module) geen problemen, en er zitten echt veel functies op. Ik moet bekennen dat ik wel érg veel met de "focus" knop speel echter op de magic remote-muis
Ik heb recent toch ook maar een SJ9 soundbar gehaald, en hoewel de bar het niet altijd goed weergeeft (even op info drukken als je twijfelt), is eigenlijk elk dolby formaat wel ondersteund via ARC.
Tot nu toe 100% tevreden... ook met conventionele TV (CI+ module) geen problemen, en er zitten echt veel functies op. Ik moet bekennen dat ik wel érg veel met de "focus" knop speel echter op de magic remote-muis
Permanente burn in zie je ook niet meteen he, het bouwt zich op.De 2017 serie is niet eens een jaar op de markt.
Die test ging over 2016 serie op rtings, b6 oled was vergete.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Ja maar hoe verklaar je dan dat ik hier posts voorbij heb zien komen van 2016 modellen die na een half jaar burn in begonnen te vertonen? Zo lang zijn de 2017 modellen n.l. wel op de markt.Amaze86 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:51:
Permanente burn in zie je ook niet meteen he, het bouwt zich op.De 2017 serie is niet eens een jaar op de markt.
Deze reactie op een vraag over de Rtings test vind ik ook opmerkelijk
Hi, why not do the burn-in test on a newer model OLED since they say they "fixed" / "improved" the problem?
Thank you for your question. Unfortunately, our resources are limited and we couldn't justify the costs of buying an additional LG C7 for this test (we still require our review unit for the rest of the year). While it is true that more modern models might have some features to slow-down image retention and reduce the speed at which it happens, it is our understanding that aging is an inherent limitation of OLED technology that to this day has not been completely solved.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 11:59 ]
Beginnen jullie te snappen dat ik hoop op een item van T.net? Die vage tegenstrijdigheid moet eens stoppen.
[ Voor 27% gewijzigd door SkyStreaker op 29-12-2017 12:02 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens. Dat burn in bestaat en ook in 2017 modellen geloof ik meteen maar er zijn zoveel losse eindjes en nuances die niet onderzocht zijn. Ik vind de test van rtings daarom te makkelijk en te kort door de bocht.SkyStreaker schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:01:
Beginnen jullie te snappen dat ik hoop op een item van T.net? Die vage tegenstrijdigheid moet eens stoppen.
Is al tig keer voorbij gekomen ongelooflijk..Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:24:
Welkom op het BBQ topic. Brandt niet in, brandt wel in, enz enz.
Als het werkelijk zo slecht is zoals de LG maffia hier veronderstelt stonden alle Consumentenorganisaties wereldwijd allang op hun achterste benen en zou LG een zeer groot probleem hebben...
Ik zou anders zeggen “heren verenigd U” en ga de strijd aan..!
[ Voor 8% gewijzigd door MilesD. op 29-12-2017 12:43 ]
Ratings.com gaat een nieuwe burn-in test doen. Ze gaan 5x de 55c7 kopen en gaan deze allen testen om te kijken of er verschilen zijn tussen de verschillende exemplaren. Ook gaan ze de boel testen met realistische scenario's.
Verder heb ik weinig behoefte en vertrouwen in een t.net artikel. Ten eerste missen ze de hoeveelheid tv's om een objectieve test te doen. Ten tweede heb ik de kennis van Sim niet bijzonder hoog zitten.
Die 2 samen zorgen ervoor dat je in het beste geval een vertaling en interpretatie gaat krijgen van de reeds bestaande artikelen en testen qua burn-in. De test van rtings is daarom onze enige hoop op een objectieve en goede test!
Hier het topic op avsforum: http://www.avsforum.com/f...oleds-9.html#post55341690We're looking to start a new long term burn in test, however first we'd like your feedback on our methodology so we can create the best accelerated burn-in test with the resources that we have.
The goal of the test will be a bit different to the previous one, as we'd like to be able to produce some reliable evidence from it of the expected time before burn-in occurs which is very dependent on usage.
We've identified three main comments and criticisms of our current burn-in test, so this is how we plan to improve upon them.
1. 20 hours continuous runtime
LG has confirmed to us that the length of the on/off cycle does not matter, only the hours of cumulative usage. For example, 20 hours on then 4 hours off each day would be expected to have the same outcome as 4 cycles of 5 hours on 1 hour off, or 8 cycles of 2.5 hours on 0.5 mins off.
Neverless, we do want to align our test parameters with typical usage. What do you think about a 5 hours on, 1 hour off cycle?
2. Test pattern doesn't perform the same as real content
For this test, we will buy 5 LG C7 OLEDs. Each will be playing a different source material, which will be representative of a common 'risky' usage. This content is described below.
3. There may be changes for 2017/2018 models which improve burn-in performance
Using the measurements we will take of these 2017 TVs as a baseline, we can buy a brand new 2018 model when it is released and test it under one of the identical conditions to compare the performance.
The content
We have divided potentially 'troublesome' content into 5 different categories, each to be displayed on a different TV.
1. Sports - due to the presence of large areas of static content (scoreboards, clocks, large areas of uniform colors). The assumption is that people watch on a sport basis rather than a channel basis (they might watch an NFL game on NBC or CBS, but then change to ESPN for a college game). It won't be practical to 'chase' NFL 20 hours a day, so this will rely on a loop of pre-recorded content from a range of different networks.
2. Risky news channels - due to static logos, tickers, and consistent overlays. For this we can display CNN from a cable subscription as we've received the most complaints about it.
3. Other channels - these generally only have one relatively small logo in a corner. They play a mix of movies, TV shows, news etc. We can display the USA network from a cable subscription, as it is the highest rated cable network of this type.
4. Risky video games - Bright, static areas such as heads up displays and menus. Many of the burn-in reports we've received have been a result of this (such as Fifa).
5. Less risky video games - Many popular games such as COD: WWII have a darker overall image, with less risky colors and smaller HUDs or partially transparent elements.
The TVs will all be set to the same initial brightness, which should be typical for most people. We were thinking of a brightness of 200 nits on our checkerboard pattern (it corresponds to an OLED light of 60 on our existing C7). What do you set your OLED light to?
The 'Clear Panel Noise' function will be performed every two weeks, and then photos of the screens will be taken to analyse for uniformity changes across 7 slides (white, red, green, blue, cyan, magenta, yellow). Every two months we will measure the peak brightness and color gamut of each TV.
Limitations
The degree of burn in is highly dependant on the 'OLED Light' setting. We've got limited resources and so can't test every parameter, but it is also possible that we replace one or two of the above scenarios with a test for how the overall screen brightness affects burn in. This would require two or three data points to extrapolate/interpolate between. Let us know if you think we should focus our resources on testing content, or the 'OLED Light' setting (or, if you've got any ideas for how we could combine them).
What do you guys think?
Verder heb ik weinig behoefte en vertrouwen in een t.net artikel. Ten eerste missen ze de hoeveelheid tv's om een objectieve test te doen. Ten tweede heb ik de kennis van Sim niet bijzonder hoog zitten.
Die 2 samen zorgen ervoor dat je in het beste geval een vertaling en interpretatie gaat krijgen van de reeds bestaande artikelen en testen qua burn-in. De test van rtings is daarom onze enige hoop op een objectieve en goede test!
[ Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 29-12-2017 12:40 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Een ijzerzaag doet wonderen....BarryS schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:49:
Ik heb besloten vandaag de knoop door te hakken en voor de LG OLED55C7 te gaan. Nu vroeg ik mij af, welke wallmount gebruiken jullie? Meeste TV's hebben de mount zo'n beetje in het midden zitten en de C7 natuurlijk in het onderste deel van de TV. Wil natuurlijk niet dat straks de ijzertjes van de mount zeg maar onder de tv vandaan komen.
(als het nodig is gewoon een stukje van de houders afzagen, zie je toch niks van!)
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ik heb hem zelf aan een Vogel's WALL 3345 hangen. Het frame van de muurbeugel zit aan het onderste deel van de TV vast (logischerwijs), het ophangpunt zit zo'n beetje in het midden van de TV (dus boven het dikkere deel van de TV). Er zijn natuurlijk goedkopere en simpelere beugels, maar die heb ik nietBarryS schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:49:
Back toets 2 tellen vasthouden of met de aanwijzer dubbelkikken op de zender die je wilt zien.Sjembecks schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:16:
....
Nu mijn vraag:
Ik had ook liever gezien dat je sneller terug kon gaan. Ook moet je weer 1 tot 2 seconden wachten omdat de TV de zender weer moet instellen ondanks dat het previewscherm op dezelfde zender staat.
[ Voor 6% gewijzigd door BMTN op 29-12-2017 14:15 ]
Vogels 3245 hierSayWhatAgain! schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:03:
[...]
Ik heb hem zelf aan een Vogel's WALL 3345 hangen. Het frame van de muurbeugel zit aan het onderste deel van de TV vast (logischerwijs), het ophangpunt zit zo'n beetje in het midden van de TV (dus boven het dikkere deel van de TV). Er zijn natuurlijk goedkopere en simpelere beugels, maar die heb ik niet
Heeft iemand ervaring met de 55” oled icm een AppleTV (4k HDR)? Op zowel hdr als dolby atmos mode zien de kleuren er apart uit in de menu’s. Niet per se verkeerd, maar lijkt gewoon niet-apple zeg maar, zeker vergeleken met sdr. Iemand een idee hoe dat komt?
Geen ervaring maar, zegt je TV op da moment rechtsboven als dat de content in "HDR" is? anders moet je nog geen HDR kleur configuratie/profiel aanzetten op de TV natuurlijk.semicon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:50:
Heeft iemand ervaring met de 55” oled icm een AppleTV (4k HDR)? Op zowel hdr als dolby atmos mode zien de kleuren er apart uit in de menu’s. Niet per se verkeerd, maar lijkt gewoon niet-apple zeg maar, zeker vergeleken met sdr. Iemand een idee hoe dat komt?
Ja, @gotjee hij geeft zowel dolby atmos als hdr aan. Ik gebruik een kabel van ru-connected (die is hdmi 2.0b?). Volgens mij prima. Ik heb nog niet gekeken naar profielen. Zal dat als ik zo thuis eens bestuderen. Had het zelf iig niet gevonden, al ben ik een redelijke ‘tweaker’ dacht ik 😜
Zou het kunnen dat je "deep color" mode aanmoet zetten voor de hdmi poort diesemicon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:50:
je voor de apple tv gebruikt ?
http://www.lg.com/uk/supp...8334-1437128590776-others
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 29-12-2017 17:00 ]
Ik heb er zelf geen last van, maar je zou hem op 4K SDR kunnen zetten en dan 'maak dynamisch bereik passend' uit zetten, dan rendert hij in ieder geval alle content in het oorspronkelijke format en dus het menu in SDR.semicon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:50:
Daarnaast zou de OLED-lampjes instelling in Dolby Vision mode niet te ver van 50 moeten staan, want dan fungeert die instelling als referentie i.p.v. nominale helderheid.
[ Voor 15% gewijzigd door SirSQ op 29-12-2017 17:08 ]
Heeft iemand zijn Oled al geconnect met een dommtica systeem (dommoticz)?
Wil graag dat met mijn alles uit knop ook de tv uit gaat alleen weet niet hoe ik het aan de gang moet krijgen.
Dus als iemand een goede handleiding voor mij heeft.
Wil graag dat met mijn alles uit knop ook de tv uit gaat alleen weet niet hoe ik het aan de gang moet krijgen.
Ik ben niet volledig op de hoogte, maar wil wel iets delen met je i.v.m. je plan.Sjembecks schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:35:
Het scherm, leunt op het netstroom als de t.v. uitstaat om een soort self-healing
programma te draaien die image retention en/ of burn in te voorkomen.
Dus mocht je een oplossing vinden die het scherm geheel van het netstroom
afhaalt lijkt mij dit geen goed plan.
Wellicht iemand anders die er meer over kan vertellen.
Wil hem op standby krijgen, dit kan via de app dus lijkt het mij dat het ook op een amdere manier moet kunnen sturen...
Kan je 'apart' en 'niet-Apple' specifieker beschrijven?semicon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:50:
Het menu is standaard juist Dolby Vision. Waarom zou je dat op iets anders willen zetten dan?SirSQ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:02:
Ik heb er zelf geen last van, maar je zou hem op 4K SDR kunnen zetten en dan 'maak dynamisch bereik passend' uit zetten, dan rendert hij in ieder geval alle content in het oorspronkelijke format en dus het menu in SDR.
[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 29-12-2017 20:15 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik had een vergelijkbare vraag: gebruikt iemand toevallig de Logitech Harmony Elite i.c.m. zijn LG OLED, en wat zijn jouw ervaringen ermee? Ik zit naar deze afstandsbediening te kijken omdat de Magic Remote niet werkt met mijn decoder en mijn soundbar slechts beperkt ondersteunt. De Harmony kan alles aan elkaar knopen, zelfs mijn verlichting en verwarming als het moet, dus erg interessant. Ik vroeg me echter af:Sjembecks schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:35:
- Kan de Harmony ook de pointerfunctie vd Magic Remote simuleren?
- Kan de Harmony ook interne functies/settings vd tv aanpassen, zoals welke poort voor het geluid ik wil gebruiken, zodat ik kan switchen tussen soundbar en headset bij bepaalde activities?
There can be only fun
Ja, bevalt goed.secret17 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:15:
Ik had een vergelijkbare vraag: gebruikt iemand toevallig de Logitech Harmony Elite i.c.m. zijn LG OLED
Via het menu sowieso, maar jij bedoelt vast als direct commando. Ook geen idee eigenlijk.- Kan de Harmony ook de pointerfunctie vd Magic Remote simuleren?
[...]
- Kan de Harmony ook interne functies/settings vd tv aanpassen, zoals welke poort voor het geluid ik wil gebruiken, zodat ik kan switchen tussen soundbar en headset bij bepaalde activities?
Als ik morgen thuis ben zou ik wel het een en ander kunnen nakijken, maar ik denk dat beide antwoorden nee zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thanks. Ik weet nog niet precies hoe ik de harmony zou willen gebruiken, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat ik het schakelen naar headset als onderdeel van een activity zou willen opnemen. Ik begrijp uit jouw reactie dat dat misschien niet kan, maar je kan dus wel via het menu vd harmony de tv-settings aanpassen?Gonadan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:19:
[...]
Ja, bevalt goed.
[...]
Via het menu sowieso, maar jij bedoelt vast als direct commando. Ook geen idee eigenlijk.
Als ik morgen thuis ben zou ik wel het een en ander kunnen nakijken, maar ik denk dat beide antwoorden nee zijn.
There can be only fun
Nee, je kunt met de Harmony via het menu van je TV de instellingen aanpassen. Maar dat wist je waarschijnlijk al.secret17 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:33:
Thanks. Ik weet nog niet precies hoe ik de harmony zou willen gebruiken, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat ik het schakelen naar headset als onderdeel van een activity zou willen opnemen. Ik begrijp uit jouw reactie dat dat misschien niet kan, maar je kan dus wel via het menu vd harmony de tv-settings aanpassen?
Volgens mij zijn er niet veel speciale knoppen, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd. Misschien zou ik zelfs nog zo'n speciale afstandbediening kunnen na doen, heb ik ook niet naar gekeken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is er op de Harmony een mogelijkheid om audio settings direct te zetten? Ik wil TV via de normale speaker, maar Netflix via ARC over de versterker, maar ik kom er niet uit zonder het quickmenu op te roepen en daar de audio output te switchen.
Dit is dus precies waar ik ook benieuwd naar was.Raziel schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:19:
Is er op de Harmony een mogelijkheid om audio settings direct te zetten? Ik wil TV via de normale speaker, maar Netflix via ARC over de versterker, maar ik kom er niet uit zonder het quickmenu op te roepen en daar de audio output te switchen.
There can be only fun
Kun je dat niet instellen via aparte activiteiten, dus tv kijken zonder versterker en Netflix kijken waarbij de versterker ook word ingeschakelt.
Heel simpel, pak je iPad, iPhone, vorige Apple TV, MacBook. Bekijk hoe streng apple is met kleuren online (gebruik van kleuren in MacOS, iPhone apps etc). Wat ik zie op het homescreen zodra ik Dolby Vision of HDR aanzet is dat de kleuren valer zijn. Niet precies kloppen. Neem bijv. Photos app. Die hoort een regenboog te zijn, op SDR is de rechtsboven keurig GEEL en op Dolby is hij meh groen/gelig. Niet vibrant (weet Nederlandse woord niet) ook.Gonadan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:14:
[...]
Kan je 'apart' en 'niet-Apple' specifieker beschrijven?
[...]
Het menu is standaard juist Dolby Vision. Waarom zou je dat op iets anders willen zetten dan?
Ik heb alle settings van LG zelf geprobeerd nu, ook de tips op het Apple help forum. Ik krijg het niet 'goed'. Ik zit met de Apple TV en de ru-connected kabel op HDMI3, misschien dat dat nog uitmaakt (ga ik zo nog even proberen).
Ik kan me niet voorstellen dat de LG OLED C7 dit NIET kan weergeven, nieuwe dure TV. Volgens de specs kan het. En er zijn veel mensen blij mee. Dus of ik doe iets verkeerd (toch ergens een setting die ik gemist heb ofzo). Of de Apple TV is gewoon bagger.
ps. Ik ben juist hier bij tweakers op zoek naar een antwoord (dus sorry dat ik zo veel post op een dag), ik kan me voorstellen dat hier meer van die mensen zitten die gefrustreerd worden als alles niet 100% goed is (je router voor internet, je fps voor gaming, zo ook wellicht je kleuren voor HDR content).
edit1: Ik heb net poort 2 getest, geen verschil
edit2: @Gonadan ik zie dat jij ook van fotografie houd (gezien je onderschrift), dan moet je het ZEKER zien. Zet hem op SDR en daarna op HDR en bekijk willekeurige inhoud.
edit3: zo veel mensen op reddit hebben dit ook, op verschillende TV's ligt dus aan de Apple TV..
[ Voor 11% gewijzigd door semicon op 29-12-2017 23:31 ]
Heb ik allemaal niet.semicon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:05:
Heel simpel, pak je iPad, iPhone, vorige Apple TV, MacBook.
Sinds ik er achter kwam dat Apple alles wilde converteren naar HDR heb ik hun goede naam qua kleur gelijk met een pallet zout genomen. Wat een bagger idee was dat.Bekijk hoe streng apple is met kleuren online (gebruik van kleuren in MacOS, iPhone apps etc). Wat ik zie op het homescreen zodra ik Dolby Vision of HDR aanzet is dat de kleuren valer zijn. Niet precies kloppen. Neem bijv. Photos app. Die hoort een regenboog te zijn, op SDR is de rechtsboven keurig GEEL en op Dolby is hij meh groen/gelig. Niet vibrant (weet Nederlandse woord niet) ook.
Gelukkig kunnen we daar nu met de instellingen omheen. Ik zal morgen de boel eens opstarten en kijken of ik snap wat jij bedoelt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
*fixed
[ Voor 255% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 30-12-2017 05:55 ]
@semicon het probleem is dat de Apple zijn AppleTV 4 altijd gebruik laat maken van HDR (HDR10 of Dolby Vision). Ook wanneer de daadwerkelijke content hier niet voor gemaakt heeft. Dit heeft tot gevolg dat het gehele kleurenspectrum en gamma van SDR-content opnieuw "gemapped" moet worden naar de juiste kleuren die er beschikbaar zijn in HDR. Het moge duidelijk zijn dat ze hier niet heel goed in slagen.
Apple had het gewoon moeten implementeren zoals het hoort: SDR in SDR weergeven en automatisch naar HDR schakelen wanneer er een HDR bron is. Netflix of de Playstation 4 doen het wat dat betreft uitstekend. Die schakelen automatisch naar de juiste stand.
Apple had het gewoon moeten implementeren zoals het hoort: SDR in SDR weergeven en automatisch naar HDR schakelen wanneer er een HDR bron is. Netflix of de Playstation 4 doen het wat dat betreft uitstekend. Die schakelen automatisch naar de juiste stand.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat heb ik al, maar nee, want je kunt niet de audio output van de TV schakelen van ARC naar TV-speaker, wat betekent dat als je Netflix hebt gekeken over versterker, je vervolgens geen geluid hebt voor normale tv (en andersom).Mereco schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:54:
Kun je dat niet instellen via aparte activiteiten, dus tv kijken zonder versterker en Netflix kijken waarbij de versterker ook word ingeschakelt.
Het enige wat ik zou kunnen proberen is als extra commando 'simplink' uit te zetten als je TV gaat kijken (dan vervalt ARC gelijk) en dan simplink weer aanzetten als je schakelt naar een andere activiteit. Het nadeel hiervan is dat (iig mijn B6) dan auto-power on altijd aan staat, wat de harmony van slag maakt (bijvoorbeeld dat hierdoor je versterker aangaat als je tv gaat kijken).
Nu heb je bv Activiteit TV kijken, Muziek luisteren, etc,etc. Als je dan van TV kijken kiest voor bv TV kijken met Netflix, moet de Harmony de Soundbar er toch bij inschakelen, en uitschakelen als je weer voor activiteit TV kijken kiest?
Als ik mijn versterker uitzet gaat mijn B6 automatisch over op de ingebouwde speakers. Als ik deze weer aanzet gaat hij weer over op ARC. Lijkt me niet lastig om dit op een Harmony in te stellen?Raziel schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:23:
[...]
Dat heb ik al, maar nee, want je kunt niet de audio output van de TV schakelen van ARC naar TV-speaker, wat betekent dat als je Netflix hebt gekeken over versterker, je vervolgens geen geluid hebt voor normale tv (en andersom).
Het enige wat ik zou kunnen proberen is als extra commando 'simplink' uit te zetten als je TV gaat kijken (dan vervalt ARC gelijk) en dan simplink weer aanzetten als je schakelt naar een andere activiteit. Het nadeel hiervan is dat (iig mijn B6) dan auto-power on altijd aan staat, wat de harmony van slag maakt (bijvoorbeeld dat hierdoor je versterker aangaat als je tv gaat kijken).
Arrived anxious, left bored
Ik heb voor de zekerheid LG Support even gemaild om te vragen of de audio out instelling met een sneltoets of sneltoets-combinatie via Magic Remote te wijzigen is. Zoja, dan zou deze functie ook door de Harmony overgenomen kunnen worden. Zo nee, dan ben ik bang dat het altijd een handmatige actie via het menu v.d. TV zal blijven.
Als je er zo over nadenkt zou het wel leuk zijn als je op WebOS zelf je Apps/Scripts kunt bouwen die de instellingen van de TV kunnen aanpassen (a la PowerShell) en die kunt koppelen aan sneltoetsen / IR-codes op je afstandsbediening.
Als je er zo over nadenkt zou het wel leuk zijn als je op WebOS zelf je Apps/Scripts kunt bouwen die de instellingen van de TV kunnen aanpassen (a la PowerShell) en die kunt koppelen aan sneltoetsen / IR-codes op je afstandsbediening.
There can be only fun
Dit is al aangepast en gewoon mogelijk middels een optie in de instellingen.MazeWing schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:20:
@semicon het probleem is dat de Apple zijn AppleTV 4 altijd gebruik laat maken van HDR (HDR10 of Dolby Vision). Ook wanneer de daadwerkelijke content hier niet voor gemaakt heeft. Dit heeft tot gevolg dat het gehele kleurenspectrum en gamma van SDR-content opnieuw "gemapped" moet worden naar de juiste kleuren die er beschikbaar zijn in HDR. Het moge duidelijk zijn dat ze hier niet heel goed in slagen.
PSN: fonsmeister
Ik heb een LG E7, een Yamaha receiver en een Telenet digicorder. Ik heb de ARC HDMI van mijn tv verbonden met mijn Yamaha HDMI out. Moet ik HDMI van settopbox Telenet verbinden met receiver of tv?
Ik heb ook de E7, en heb in eerste instantie mijn decoder ook aan het geluid gehangen.joopie1 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:42:
Ik heb een LG E7, een Yamaha receiver en een Telenet digicorder. Ik heb de ARC HDMI van mijn tv verbonden met mijn Yamaha HDMI out. Moet ik HDMI van settopbox Telenet verbinden met receiver of tv?
Naderhand heb ik dit terug gezet, en direct op hdmi 1 van de tv gezet.
Mijn overweging was - het automatisch switchen van de beeld instellingen op de hdmi 1
van de tv zelf vind ik belangrijk. Zodat bijvoorbeeld mijn kinderen ook wat makkelijker
naar de juiste beeld instellingen kijken.
De hdmi 2 is de ARC van de LG, hier heb ik dan wel de soundbar op gezet, en vervolgens
apparatuur daaraan die zelf de instelling ISF van deze hdmi port schakelen naar b.v. HDR.
Ik heb een Vogel's EFW-6325 (in 2009 gekocht). Als je wat gereedschap hebt, is het simpel passend te maken. Ik heb een paar gaten bijgeboord om het VESA montageframe op een andere hoogte te krijgen. Ik heb de onderkant van de 65" C7 nu op precies dezelfde hoogte als bij m'n vorige 60" TV waar de montagepunten in het midden zaten.BarryS schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:49:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
normaal digibox verbinden met receiver, maar hou er wel rekening mee dat de digibox van telenet geen audio geeft als je "deep colour" hebt aangezet. dus als je een PS4 of XBOX gebruikt met HDR, dan heb je een probleem. Enige 'oplossing' is ofwel de hdmi out2 te gebruiken van je receiver en zo de digicorder zijn signaal op een andere hdmi poort te laten toekomen, ofwel de digibox rechtstreeks aan te sluiten op een niet-arc poort van je tv.joopie1 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:42:
Ik heb het zo gedaan, al vind ik het behoorlijk vervelend dat mijn digibox niet via receiver loopt. Dus tv verbonden met receiver via hdmi2/arc, en al mijn toestellen lopen via receiver terug naar tv (xbox, shieldtv, ps4pro enz). Mijn digibox hangt rechtstreeks aan hdmi1 van de televisie, en geluid gaat dan via de tv naar de receiver, dus werkt wel prima maar ik moet wel telkens de tv switchen van hdmi2 naar hdmi1 als ik tv wil kijken. Op zich geen drama, maar heb ook een projector en die loopt enkel via receiver, dus kan (op dit moment) geen tv kijken via projector. Daarvoor moet ik eens een hdmi splitter kopen, dan kan ik signaal digibox zowel naar tv als receiver sturen.
Eigenlijk gewoon stom dat de digibox van Telenet geen audio geeft bij gebruik van "deep colour" op de televisie. Is volgens mij gewoon een software-update maar zelfs bij telenet vielen ze uit de lucht toen ik belde en ik geen audio kreeg. Heeft heel wat zoekwerk gevraagd voor ik doorhad dat het aan die "deep colour" setting lag (die je nodig hebt voor hdr).
https://github.com/hobbyquaker/lgtv2Sjembecks schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:35:
Daar heeft iemand al wat in elkaar geknutseld, geen kant en klare handleiding en niet specifiek domotics maar zo leer je nog eens wat
Zelf heb ik harmony hub waarmee ik alles al kan doen, maar daar krijg ik geen feedback mee. Dus ik ga ook nog wel een blik werpen op het bovenstaande maar dat zal dan niet voor domotics zijn maar voor HomeSeer.
Edit: voor homeseer heeft iemand het werk al gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 30-12-2017 12:42 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik heb de Harmony Touch en deze stelt alles automatisch in. Ik heb de activiteit atmos kijken gemaakt met 22 opdrachten om receiver en tv in te stellen. Zodra ik weer gewoon tv gaat kijken wordt bij de receiver arc weer uitgeschakeld voordat hij uitgaat en ook bij de tv worden de settings weer teruggezet.Raziel schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:23:
[...]
Dat heb ik al, maar nee, want je kunt niet de audio output van de TV schakelen van ARC naar TV-speaker, wat betekent dat als je Netflix hebt gekeken over versterker, je vervolgens geen geluid hebt voor normale tv (en andersom).
Bij mij werkt het perfect. Heb de E7N trouwens.
Heb sinds gisteren ook een lg oled (55b7), probeer een mooie setup te maken met mijn onkyo receiver en kpn arro ip tv box, dit alles kan netjes met logitech harmony maar ik wil eigenlijk graag alles besturen met de magic remote.
Mensen hier ervaring mee? Ik luisterde ook altijd radio met de tv uit, dus ip tv box en onkyo, maar denk dat dit niet echt mogelijk is met de magic remote.
Mensen hier ervaring mee? Ik luisterde ook altijd radio met de tv uit, dus ip tv box en onkyo, maar denk dat dit niet echt mogelijk is met de magic remote.
Laten we het gewoon bij één topic houden, Apple TV 4K en dolby issues
[ Voor 64% gewijzigd door FeaR op 30-12-2017 19:31 ]
Is iedereen hier zo voorzichtig met wat ze kijken om inbranden/retentie te voorkomen? Als LG zelf al zegt dat het gebeurt ben ik wel bang dat ik nog tegen een half logo van bv rtl4 aan zit te kijken als ik naar een ander net zap!
Ik ben helemaal weg van het beeld, maar dit stelt me niet gerust!!
(http://www.lg.com/nl/onde...05-1428557818349-others):
1. OLED TV
- Indien stilstaande beelden zoals logo's van stations of ondertiteling, video spelletjes of beelden van computer, beelden van het menu voor langere tijd worden weergegeven is het mogelijk dat beelden permanent zichtbaar blijven. Laat geen stilstaand beeld langer dan een uur op het beeld staan.
1. OLED TV
- Indien stilstaande beelden zoals logo's van stations of ondertiteling, video spelletjes of beelden van computer, beelden van het menu voor langere tijd worden weergegeven is het mogelijk dat beelden permanent zichtbaar blijven. Laat geen stilstaand beeld langer dan een uur op het beeld staan.
[ Voor 5% gewijzigd door wamelr op 30-12-2017 19:45 ]
Verwijderd
Al mijn jankposts over inbranden ten spijt heb ik besloten volledig voor gaas te gaan. Ik zit nu naar een 65e7v te kijken die ik vandaag heb opgehaald bij Smits. Wat een visueel geweld is dat zeg.... Net apex gekeken op netflix. Je wordt echt compleet weggeblazen.
Ik heb echt nergens spijt van. Gelijk op het oog een goed paneel. Banding of andere bekende issues zie ik niet en ga er ook zeker niet naar op zoek.
Ach dat drukmaken over inbranden... liever gewoon genieten. Mijn vriendin wilde nog de laatste wedstrijden van wk rtl7 darts kijken. Is totaal ong 4 uur. Oled lampje op 30 gezet voor de zekerheid. Daarna kijken we toch heel het jaar geen rtl7 meer. Is dus een non issue.
Ik heb echt nergens spijt van. Gelijk op het oog een goed paneel. Banding of andere bekende issues zie ik niet en ga er ook zeker niet naar op zoek.
Ach dat drukmaken over inbranden... liever gewoon genieten. Mijn vriendin wilde nog de laatste wedstrijden van wk rtl7 darts kijken. Is totaal ong 4 uur. Oled lampje op 30 gezet voor de zekerheid. Daarna kijken we toch heel het jaar geen rtl7 meer. Is dus een non issue.
Nu een maand mijn TV (55E7) en zoals velen wil ik niet meer terug van OLED 
Zie echter wel af en toe dat zwarte balken wat langer blijven hangen, maar na wat full screen content is het weer weg. Echter heb ik het volgende rare, ronde, patroon in mijn rechte bovenhoek zitten... Het is niet zichtbaar tijdens normaal kijken, behalve bij grijze beelden met mijn neus op het scherm. Echter vind ik het toch wel raar. Iemand anders hier al eens tegenaan gelopen? Lijkt wel op een productiefoutje o.i.d.?
Zie echter wel af en toe dat zwarte balken wat langer blijven hangen, maar na wat full screen content is het weer weg. Echter heb ik het volgende rare, ronde, patroon in mijn rechte bovenhoek zitten... Het is niet zichtbaar tijdens normaal kijken, behalve bij grijze beelden met mijn neus op het scherm. Echter vind ik het toch wel raar. Iemand anders hier al eens tegenaan gelopen? Lijkt wel op een productiefoutje o.i.d.?
Verwijderd
Wat is je kijk gedrag dan precies?wamelr schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:40:
Is iedereen hier zo voorzichtig met wat ze kijken om inbranden/retentie te voorkomen? Als LG zelf al zegt dat het gebeurt ben ik wel bang dat ik nog tegen een half logo van bv rtl4 aan zit te kijken als ik naar een ander net zap!
1. OLED TV
Ik had dit op mijn B6 lichtelijk, maar als het niet te zien is in content, is er niks aan de hand.Flight777 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:43:
Nu een maand mijn TV (55E7) en zoals velen wil ik niet meer terug van OLED
[afbeelding]
Zijn er mensen die ook problemen hebben met de wifi.
Gebruik zelf een c7 een sinds gisteren is mijn wifi op de tv extreem slecht. Als ik een netwerktest uitvoer in de netflix app krijg ik een snelheid van 2mbps. Iemand al kunnen oplossen zonder een kabel aan te sluiten?
Gebruik zelf een c7 een sinds gisteren is mijn wifi op de tv extreem slecht. Als ik een netwerktest uitvoer in de netflix app krijg ik een snelheid van 2mbps. Iemand al kunnen oplossen zonder een kabel aan te sluiten?
Had ook vaak problemen met de wifi.Gevork schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:39:
Na verloop van tijd had mijn LG E7 de gewoonte een slechte Wifi verbinding op te zetten.
Quickstart uitzetten in settings helpt in ieder geval bij mij. Nadat ik quickstart uitgezet heb, heb ik nog geen ene keer (fingers crossed) een slechte wifi verbinding meer gehad
[ Voor 9% gewijzigd door Peter711 op 30-12-2017 21:48 ]
Nope. Doet niet veel...Peter711 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:44:
[...]
Had ook vaak problemen met de wifi.
Na verloop van tijd had mijn LG E7 de gewoonte een slechte Wifi verbinding op te zetten.
Quickstart uitzetten in settings helpt in ieder geval bij mij. Nadat ik quickstart uitgezet heb, heb ik nog geen ene keer (fingers crossed) een slechte wifi verbinding meer gehad
Kan zo maar de hele dag top2000 aan hebben staan. Heeft al drie grote logo’s (één mega grote) ziggo kanaal 999.
Neem aan dat je de TV al een keer volledig van stroom hebt gehaald?
Dat in combinatie met quickstart uitzetten heeft mij tot nu toe geholpen.
Daarna nog geen ene keer nodig geweest de stroom er weer af te halen.
[ Voor 25% gewijzigd door Peter711 op 30-12-2017 22:43 ]
Beetje jammer dat je een Ferrari wilt kopen, maar niet langer dan 10 minuten 120km/u mag rijden, want dan gaat ie stuk! 
En volgens een MM topper is het opgelost door LG, maar LG waarschuwt er zelf voor?
En volgens een MM topper is het opgelost door LG, maar LG waarschuwt er zelf voor?
Ja toch wel. Maar helpt niets. Wifi op mijn andere apparaten werken wel goed. Alleen de tv doet raar..Peter711 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:33:
[...]
Neem aan dat je de TV al een keer volledig van stroom hebt gehaald?
Dat in combinatie met quickstart uitzetten heeft mij tot nu toe geholpen.
Daarna nog geen ene keer nodig geweest de stroom er weer af te halen.
channel 36 op je router instellen schijnt een oplossing te zijn, neem
aan dat je wel op de 5ghz zit, en kijk eens of je channel breedte naar 80 kan ipv 40.
Er staat best veel over geschreven in dit topic, met ook succesvolle settings
Haal hier 38.44mbps (40mbps is max) via wifi 5ghz op kanaal 36 idd en met de quickstart optie OFF. 65C7D, werkt dus prima.Gevork schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:39:
Ik heb trouwens nog af en toe last van de opstart bug. Zet tv aan en humax decoder (maakt niet uit in welke volgorde), maar beide via de magic remote. Bij mij zit de humax op HDMI3 (ps4 pro op HDMI4), ps4 staat uiteraard uit. Na opstarten komt er beeld maar valt meteen even weg en komt dan terug,maar heeft een flickering + de onderste helft heeft een soort storing/sneeuw.
Als ik tv en decoder uit zet en weer aan is het altijd weg en werkt het prima en komt het ook niet meer terug. Gebeurt vaak sochtends.. nog niet achter wat het kan zijn...
Moet ik soms HDMI1 gebruiken? Lijkt me sterk.. tips?
Misschien een tip hoe ik op channel 36 moet zetten. Ik gebruik een telenet modem en zie in mijn instellingen dat de Lg verbonden is aan 5ghz.
Maar vindt verder niets van channels.
Edit: gevonden...
Maar vindt verder niets van channels.
Edit: gevonden...
[ Voor 17% gewijzigd door Gevork op 30-12-2017 23:30 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.