Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25
Ik had verwacht dat die hoger stond dan met betrekking tot het inbranden.
Ik vind dat dan toch wel heel schandelijk en LG zou daar toch iets mee moeten doen.
Met garantie zal zoiets altijd lastig zijn omdat je maar eens moet bewijzen dat die niet op maximaal zou staan.
Maar zelfs dan zou er iets van een beveiliging moeten zijn.

Maar goed dat ik nauwelijks tv kijk met die logo's op mischien een keertje the voice of holland na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
LordFather schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:48:
[...]

Maar hoe hoog heb jij je oled lampje dan staan?
Ik heb hem op 50 en vind hem nog vrij licht, al heb ik dan wel de C7 serie.
Ik heb nu ongeveer een jaar mijn 55E6v, en tot nu toe echt totaal geen enkel beeldprobleem.
In het begin wel wat geëxperimenteerd met instellingen, maar het oled lampje staat bij mij eigenlijk constant op 60. Er wordt naar allelei omroepen gekeken en Netflix. Gamen doe ik niet op de tv.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat inbranden ontstaat met oled lampje op 40.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Powder Toastman schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:14:
Ik snap het inbranden van het rtl4 logo niet zo. Iedere 15 minuten is er minimaal 5 minuten reclame zonder rtl4 logo. En dan nog inbranden? Ik ben het er wel mee eens dat rtl die logo's wat minder inbrandgevoelig mag maken.
Ik heb er al eens wat over geschreven inclusief onderbouwing met grafieken.

De kleur (-opbouw) geel en oranje en in zekere mate rood, vergt veel energie. Zeker 3 x zoveel. Dat betekent kort door de bocht dat de pixels harder aangestuurd worden.

Pixels zijn onderhevig aan slijtage. Dat wil zeggen dat ze bij gebruik wat minder fel gaan branden. Het beruchte oranje-gele RTL 4 logo is zo'n typisch probleemgeval: deze staat prominent in beeld. Daar zullen de pixels sneller slijten dan op de rest van het scherm.

Afhankelijk van je oled light instellingen ( 40 of 60 bijv.) bouw je "slijtage uren"" op. Het maakt niet uit of het logo af en toe tijdens de reclame er even niet staat. Het gaat tenslotte om het aantal uren x oled light.

Dat slijten wordt zichtbaar doordat de pixels wat minder fel branden tov de omgeving: je ziet dat als een wat donkere schaduw. De door LG ingbouwde panel-refresh functies kunnen dit spanningsverschil niet meer recht trekken en het schaduw-teken blijft gewoon staan.

Hoe snel gaat dat spaarsysteem van LG? :)
Mijn ervaring is dat je circa 600 - 800 uur nodig hebt bij RTL 4. Het logo staat niet continu in beeld door reclame e.d. In de praktijk kijken ze hier 2 - 3 uur RTL 4 (GTST, Nieuws, Voice etc.) Daar kan ik niks aan doen: mijn huisgenoten (vrouw, kids) mogen van mij ook kijken wat ze willen natuurlijk.
Per maand is dat circa 60 - 90 uur. Dus met een maand of 8 of 10 ergens wordt dan zo'n RTL 4 logo zichtbaar. Bij mij klopte dat aardig. Bij sommigen pas na een jaar, maar dat is dus zoals al gezegd afhankelijk van oled light en uren.

Kan je er wat aan doen?
Eigenlijk niet. Het is gewoon "ongelijkmatige slijtage" op een bepaalde plek.
Theoretisch zou het weer weg kunnen trekken als de rest van het scherm ook weer slijt. Dan moet je wel 2 jaar geen RTL 4 kijken, vermoed ik. 8)

Tussendoor andere zenders kijken heeft geen zin zoals al uitgelegd: je spaart immers slijtage, als je dat zo mag zeggen.
Op een gegeven moment zullen dus steeds meer oled-bezitters (en regelmatige RTL 4 kijkers) ergens een keer het 4-tje linksboven te zien krijgen. :9

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
Hier 80, blijft ook zo.bij game staat die op 60.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

@Shocked je zou gebruik kunnen maken van de smart zoom functie en het beeld zo zoomen/croppen dan het logo net buiten beeld blijft staan. Helaas is dit niet in te stellen per zender en dien je het de hele tijd handmatig in te stellen.

Laten we hopen dat Arie Slob en andere kamerleden ook een OLED hebben en last gaan krijgen van inbranden. Dan kan er eindelijk wetgeving doorgevoerd worden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
Laatste regel......

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/127/cqojb1.png

[ Voor 36% gewijzigd door yohammer op 24-12-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Maak dan anders even een thumbje of zo, 6MB embedden in een forum is ietsjes |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 24-12-2017 14:46 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
MazeWing schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:04:
@Shocked je zou gebruik kunnen maken van de smart zoom functie en het beeld zo zoomen/croppen dan het logo net buiten beeld blijft staan. Helaas is dit niet in te stellen per zender en dien je het de hele tijd handmatig in te stellen.

Laten we hopen dat Arie Slob en andere kamerleden ook een OLED hebben en last gaan krijgen van inbranden. Dan kan er eindelijk wetgeving doorgevoerd worden...
Ja, klopt. Heb ik ook geprobeerd maar het commentaar dat ik kreeg was ook niet mals. Je moet dan wel het logo helemaal uit beeld zoomen. In de praktijk valt die oplossing tegen: hoofden missen stukken, ondertiteling mist een regel en/of terugzetten bij een andere zender. Na veel gezeur heb ik het maar weer origineel gelaten.
Ik heb wel eens gelezen dat zenders verzoeken hebben gekregen om logo's transparant te maken. Een aantal zenders heeft dat ook gedaan. Laten we hopen dat ze voorbeeld nu allemaal gaan volgen,

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik geef het weinig hoop. Een jaar of 7-8 geleden speelde het ook. Dit heeft toen tot gevolg gehad dat een aantal zenders een tijdje een half transparant hadden om vervolgens een paar maanden later met een compleet nieuw, fel en ondoorzichtig logo aan te komen zetten. Dit heeft ook weer jaren geduurd voordat het beter werd.

De NPO is een goed voorbeeld. Helaas heb je dan weer specifieke omroeplogo's zoals die van de VARA/BNN die weer precies het tegenovergestelde doen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:10

wally21

psn: Wally224

MAX3400 schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:48:
LG 65E7 met laatste public firmware. Krijg onregelmatig (dus niet altijd) onderstaand fenomeen als ik switch van HDMI2 (deep colour staat aan vanwege Xbox console) naar HDMI1 (geen deep colour want KPN decoder). Er hangt een Onkyo 676 tussen console en tv, de decoder zit rechtstreeks ingeprikt op de tv.

Het vreemde is, als ik dan de TV uitzet en weer aanzet, is het fenomeen direct voorbij en kan het dagen duren voordat het weer een keer voorkomt. Tijdens uit- en aanzetten, blijft de Onkyo gewoon aanstaan, dus het "lijkt" me een handshake-issue of deep colour issue in de TV?
Vergelijkbaar symptoom gehad met mijn B6 in het verleden. Gefilmd en bij LG aangegeven. Bij mij was dit de laatste druppel na kapotte pixels en een groene tint in he scherm dat LG zelf mijn tv crediteerde en kon inruilen voor een C7. Ik zou even contact met ze opnemen. Zelf het probleem maar 2x gehad toen ik YouTube op had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Hier thuis staat uurtje op 3-4 per dag Nickelodeon op.
Meer oranje kun je een logo niet maken.
Denk toch dat het een high end LCD wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sprak vandaag smits en die gaf aan dat er in 2017 een update zou zijn geweest waardoor inbranden niet meer mogelijk zou zijn op een oled. Hij had het over die procedure die na 4 uur standby die in werking treedt. Die clean functie was er in 2016 toch ook al? Ik kan ook niks terugvinden dat er zo'n update is geweest in 2017 kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:22:
Ik sprak vandaag smits en die gaf aan dat er in 2017 een update zou zijn geweest waardoor inbranden niet meer mogelijk zou zijn op een oled. Hij had het over die procedure die na 4 uur standby die in werking treedt. Die clean functie was er in 2016 toch ook al? Ik kan ook niks terugvinden dat er zo'n update is geweest in 2017 kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Dat heeft er altijd al ingezeten, ook op de 2016 modellen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:00:
[...]

Dat heeft er altijd al ingezeten, ook op de 2016 modellen.
Is er ook niks anders in 2017 via een update aangeboden wat burn in zou moeten tegen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:08:
[...]

Is er ook niks anders in 2017 via een update aangeboden wat burn in zou moeten tegen gaan?
Niet dat ik weet.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Ook nog even een update over mijn probleempje met afstandsbediening en decoder.. ik heb vandaag de winkel gebeld waar ik tv en soundbar gehaald heb en die geven aan dat LG de meeste decoders die in Nederland worden uitgegeven qua magic remote niet ondersteunt. Ze noemden bijvoorbeeld KPN, Ziggo en xs4all. Het zou dus niet aan de soundbar liggen die tussen de decoder en tv in zit. Herkent iemand dit?

[ Voor 0% gewijzigd door secret17 op 24-12-2017 18:49 . Reden: Type ]

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
MilesD. schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:20:
[...]

Er is nwe versie van de app, misschien dat dit er iets mee te maken heeft..even updaten!
Nieuwste versie stond er al op, vanochtend deed die gewoon.Ben verbonden via kabel,weet niet wat het was.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:20
secret17 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:48:
Ook nog even een update over mijn probleempje met afstandsbediening en decoder.. ik heb vandaag de winkel gebeld waar ik tv en soundbar gehaald heb en die geven aan dat LG de meeste decoders die in Nederland worden uitgegeven qua magic remote niet ondersteunt. Ze noemden bijvoorbeeld KPN, Ziggo en xs4all. Het zou dus niet aan de soundbar liggen die tussen de decoder en tv in zit. Herkent iemand dit?
De horizon box van ziggo werkt inderdaad ook niet met de remote...dus dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
ppeterr schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:10:
[...]

De horizon box van ziggo werkt inderdaad ook niet met de remote...dus dat klopt.
Ok, thnx, dan is het dus een algemeen dingetje en ws niet iets met mijn specifieke setup. :) Dan is t te hopen dat ze tzt met een update komen voor Nederland. T is daarentegen een klein ongemakje, niet echt een issue, dus ff geduld dan maar.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
secret17 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:18:
[...]

Ok, thnx, dan is het dus een algemeen dingetje en ws niet iets met mijn specifieke setup. :) Dan is t te hopen dat ze tzt met een update komen voor Nederland. T is daarentegen een klein ongemakje, niet echt een issue, dus ff geduld dan maar.
Ik heb er al een tijdje naar lopen zoeken, en ook in dit topic wordt het veelvuldig vermeld.
De ondersteuning van LG om niet werkende profielen van remote's toe te voegen,
in de software is nihil. Dus reken er niet op, en kijken naar eventueel andere oplossingen
lijkt een betere oplossing. In het geval van de ziggo horizon box, is dat b.v. een CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56
devilsnight schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:23:
Ik weet niet of mensen Witcher 3 al op hun B6 getest hebben, maar helaas net zoals PUBG op Xbox One X is de game te donker. Met PUBG krijg ik het gewoon niet goed met HDR game, huizen van buiten zijn raar donker, bergen ook. Prima in SDR. Game biedt helaas nog geen brightness options.

Witcher 3 te donker met HDR game mode en in de gamma settings van de game zou ik een logo nog net moeten kunnen zien maar ik zie het niet. Pas wanneer ik gamma naar de max breng kan ik het net zien, maar dat is niet goed. Jammer dit.
Ja dat vond ik ook. Heb je dit al beter gekregen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:04:
...

Of we delen met zijn allen een artikel op social media dat RTL4 het beeld van de televisie onherstelbaar beschadigd bij het te lang kijken naar deze zender. Bij 1 miljoen likes wordt er een Oled verloot onder de deelnemers uiteraard opgebracht door duizenden logo haters die 1 euro overmaken.

Wedden dat RTL4 hier wel gevoelig voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wally21 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:00:
[...]

Vergelijkbaar symptoom gehad met mijn B6 in het verleden. Gefilmd en bij LG aangegeven. Bij mij was dit de laatste druppel na kapotte pixels en een groene tint in he scherm dat LG zelf mijn tv crediteerde en kon inruilen voor een C7. Ik zou even contact met ze opnemen. Zelf het probleem maar 2x gehad toen ik YouTube op had staan.
Gok niet dat ze open zijn komende week maar zal er even een belletje aan wagen. Hopelijk is het toch een setting die ik niet weet; TV is ook gecalibreerd en heb niet heel veel zin om dit weer te doen/betalen als er een nieuwe TV zou moeten komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

MAX3400 schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:05:
[...]

Gok niet dat ze open zijn komende week maar zal er even een belletje aan wagen. Hopelijk is het toch een setting die ik niet weet; TV is ook gecalibreerd en heb niet heel veel zin om dit weer te doen/betalen als er een nieuwe TV zou moeten komen.
Gewoon een bug. Had het op mijn b6 ook. Deep color aan en uitzetten verhelpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ionn schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:14:
[...]

Gewoon een bug. Had het op mijn b6 ook. Deep color aan en uitzetten verhelpt het.
Oke, dank voor je bevestiging/observatie. Best lastig want ik zie geen correlatie tussen HDMI1 en HDMI2; beiden hebben een "apart input circuit" en ik kan me niet voorstellen dat ik elke keer wel/niet deep colour moet uitzetten voor mijn console terwijl die juist gebruikt maakt van deep colour en HDR (Xbox One X).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Als iemand nog settings zoekt, ik vind deze super voor bv HD netflix
Modus Standaard
Oled lampje 78
contrast 91
helderheid 46
scherpte 35
kleur 85
tint 0
kleurtemp K30
Yep het is fel maar damn wat spat alles dan van het scherm af en daarbij blijft door de lagere helderheid zwart echt net zo zwart als het randje van de TV zelf. Heb trouwens een 55E7N maar alle 7 series zijn hetzelfde.
Begrijp ook niet wat mensen doen met inbranden, ik game een hoop maar de GT sport tellers staan er nog steeds niet in na sessies van een paar uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
Met 46 weet je iig zeker dat je black crush hebt en dus details verliest :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24

SkyStreaker

Move on up!

Ik krijg a.s. Woensdag de OLED55E7N van LG .Helaas niet vandaag omdat Ismet van DynaLogic blijkbaar mijn adres niet kon vinden of geen zin had in de lift naar 6 hoog te stappen. Klootz

Overnieuw.

Vol verwachting krijg ik de OLED55E7N. Nu ben ik mij bewust dat OLED inbrand-gevaar heeft. Omdat ik altijd LCD heb gehad, maakte ik mij daar geen zorgen over. Nu wordt dat anders, dus de volgende vragen:

1) Welke zenders vermijden

2) De te vermijden zenders, hoelang zonder blijvende schade?

3) Vrouwlief luistert graag radio via de TV (de discussie doe het via de 5.1 versterker/decoder ga ik niet winnen |:( :/ ) Dus kan ik het beeld uitschakelen en audio alleen weergeven? Want eh, dat heerlijke strakwitte logo blijft heerlijk in het midden hangen <3

4) PS4 Pro eigenaar, aanbevolen settings volgen van: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e7-oled/settings of zijn er andere ideeën.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
Dat valt reuze mee, door het hoge lampje en hoge contrast ga je dat tegen maar je voorkomt tegelijk ook de soort waas die een hoge helderheid vaak met zich meebrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

SkyStreaker schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:45:
Ik krijg a.s. Woensdag de OLED55E7N van LG .Helaas niet vandaag omdat Ismet van DynaLogic blijkbaar mijn adres niet kon vinden of geen zin had in de lift naar 6 hoog te stappen. Klootz

Overnieuw.

Vol verwachting krijg ik de OLED55E7N. Nu ben ik mij bewust dat OLED inbrand-gevaar heeft. Omdat ik altijd LCD heb gehad, maakte ik mij daar geen zorgen over. Nu wordt dat anders, dus de volgende vragen:

1) Welke zenders vermijden

2) De te vermijden zenders, hoelang zonder blijvende schade?

3) Vrouwlief luistert graag radio via de TV (de discussie doe het via de 5.1 versterker/decoder ga ik niet winnen |:( :/ ) Dus kan ik het beeld uitschakelen en audio alleen weergeven? Want eh, dat heerlijke strakwitte logo blijft heerlijk in het midden hangen <3

4) PS4 Pro eigenaar, aanbevolen settings volgen van: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e7-oled/settings of zijn er andere ideeën.
1. Logo's met rood/geel zijn gevoeliger
2. Als je gevarieerd kijkt, maakt het niet uit welke kanalen je bekijkt.
3. Zeg tegen je vrouw dat zij het nieuwe paneel betaalt als die is ingebrand :+ maar ja je kan het beeld uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
fast_ray schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:46:
Dat valt reuze mee, door het hoge lampje en hoge contrast ga je dat tegen maar je voorkomt tegelijk ook de soort waas die een hoge helderheid vaak met zich meebrengt
Met een te hoge helderheid verlies je het ware zwart oftewel 0% white (zwart dus) raak je kwijt.

Door een te lage helderheid ga je er voor zorgen dat je (bijvoorbeeld) 1% 2% en 3% white verliest, omdat je TV vanaf 3% het beeld weergeeft als 0% white(zwart)

-----

Ik begrijp niet precies wat je met een waas bedoeld bij oled, elke pixel brand zelf, dus een waas zoals bij beeldschermen met bv edge-lit heb je niet. Heb je enkel als het in het beeldmateriaal zelf zit.

Buiten dit alles blijven instellingen voor ieder persoonlijk! Ik bedoel het niet slecht, maar als anderen die specifieke instelling overnemen dan verliezen ze gegarandeerd details in hun beeld.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
1337aldi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:48:
[...]

Vandaag (na mailen) bericht gehad dat het verwerkt is, we wachten af..
P.A.T.R.I.C.K in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"

zolang je geen mail krijgt waarin staat dat, heb je eigenlijk geen toezegging:
maximale termijn van verzending is 8 weken
ik neem aan dat je de eerste reactie hebt ontvangen :)

[ Voor 3% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 25-12-2017 02:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
ik bedoel het ook niet slecht, en herhaal LuisjeNL nog maar eens, zodat andere hem niet op 46 gaan zetten :)

de waas die hij bedoelt is als je hem dus boven de 50 gaat zetten, als je tv op 60-65 zet ziet hij er precies uit als een LCD tv met backlight bleed mooi verspreid over het hele scherm.

ik snap dat je hem niet boven de 50 wil hebben, want dat is 100% zwart niet meer 100% zwart.

zwarter dan zwart gaat niet en veroorzaakt alleen black crush, dus zet dat terug naar 50 alsjeblief anders heb je teveel black crush, bij 1-50 is zwart altijd 100% zwart bij de lg oleds, dus lekker op 50 laten staan.

Als er 1 ding is dat LG perfect heeft gedaan is het wel dat 50 gelijk is aan 100% zwart op 99,9999999999999999999999999% van alle schermen. 90% van de reviewers snapt niet eens waarom je hem hoger of lager dan 50 zou willen zetten :) misschien hadden ze de optie als instelling beter kunnen disablen voor de apps en de interne mediaspeler. Een helderheid van 51-70 is alleen nodig als je pc of andere invoerbron niet 100% zwart uitstuurt als 100% zwart, maar dat heeft dus niks met je tv maar met je pc te maken, en dan ben je dus de videokaart instellingen aan het (fixen) kalibreren van je pc. voor de netflix app is 50 altijd 100% zwart.

sommige reviewers zeggen dat je hem op 51 of 52 moet zetten vanwege blackcrush, maar dat is bullshit, die tvs hebben nog nooit de image rententie cycle doorlopen of ze staan korten dan 1 uur aan of ze kijken in een kamer met een lamp of de witte text van het kalibratie image verlicht de kamer te veel of de camera waarmee ze aan het reviewen zijn geeft licht of ze hebben iets aan hun ogen. (als je een van deze dingen meeneemt dan kan je hem natuurlijk iets hoger zetten, maar zwart is dan niet meer 100% zwart en dan had je beter een lcd kunnen kopen en geen oled, stuk goedkoper) Als je met http://i.rtings.com/image...s/2015/101_Brightness.png in stapjes van 2 snel omlaag en omhoog klikt kan je precies zien dat 50 dus 100% zwart is. Hoger dat 50 heeft totaal geen zin, want dan heb je misschien een heel klein beetje minder black crush, maar dan is je zwart ook niet meer 100% zwart en dat kijkt dus ook niet lekker, vooral niet op een oled tv.

En voor iedereen die ooit een calibratie image gaat gebruiken, kijk niet naar de vakjes/lijntjes die de black crush aangeven, maar naar de achtergrond van die vakjes/lijntjes, zet de helderheid zo hoog mogelijk, waarbij zwart 100% zwart blijft.

https://www.rtings.com/tv/learn/how-to-calibrate-your-tv
http://i.rtings.com/image...s/2015/101_Brightness.png

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/55qtupt25/101_Brightness.png
deze image is alleen te verduidelijking, naar welk deel je moet kijken, dus niet gebruiken, aub :)

dus naar het groene deel kijken en niet naar het rode deel. (alle lichten in je kamer uitdoen natuurlijk en goed focussen, want zelfs de witte text geeft een heleboel licht in dat image hierboven.) het rode gedeelte is leuk om te zien hoeveel black crush je hebt maar moet je gewoon negeren bij oleds. Als 17 of 18 niet oplicht bij 100% black heb je gewoon pech, en kan je beter dat klein beetje black crush negeren dan je scherm te hoog instellen voor het whitelevel (helderheid). Als je gaat testen laat je ogen minimaal 60 seconden aan het donker wennen.

ieder ander calibratie image werkt hetzelfde op een OLED paneel, eigenlijk zou een 100% zwart test image het beste zijn voor een OLED tv.

tip: gewoon op technicolor preset zetten en overal vanaf blijven, behalve het oled-lampje kan je meespelen.

tip: is zou het oled-lampje nooit onder de 50 zetten, want dat verlies je teveel emotie in door de zon fel verlichte scenes, en onder de 40 is gewoon shitfeast.

mijn eigen voorkeur bij ervaring in meerdere woningen is: kamer donker (donkere muren) 50 / kamer donker (witte muren) 55 / kamer minimaal verlicht 65 / kamer medium of goed verlicht 75 / kamer overdag difuus licht 80 / kamer overdag met direct licht 99. Een bijkomend voordeel bij het lager zetten van het oled lampje is dat ABL minder snel inschakeld.

tip: voor de netflix hdr series/films zet de ondertitels op geel vanuit de webbrowser interface (in de app zelf kan dit niet). Anders zijn die ondertitels bij HDR wel heel erg fel. https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

tip: voor usb of harddisk series zet de ondertitels op blauw (klein en -1).

tip: voor wie het nog niet wist: oogcomfort modus aan = wit balans 3
wit balans 3 is te geel
wit balans 1 is te wit (als je lang kijkt doet het pijn aan je ogen)
dus oogcomfort modus lekker op uit laten staan en wit balans op 2 zetten.
of als je geen pijn aan je ogen krijgt is wit balans 1 een optie.

energiebesparing uitzetten, ook flauwekul, de enige reden waarom het bij default aanstaat , is omdat LG anders zijn energiecertificering niet zou halen.

[ Voor 18% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 25-12-2017 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

In een volledige duistere kamer geeft OLED light op 30 al ruim voldoende helderheid (Technicolor/ISF, geen HDR weergave). Alles onder de 40 een shitfeast noemen slaat nergens op. Ik speel zelf met instellingen tussen de 30-35 (wederom in een volledig donkere kamer met witte muren) en de helderheid zit tegen de rand van het toelaatbare aan.

Natuurlijk is het voor iedereen anders, echter heeft de SMPTE (Society of Motion Picture and Television Engineers) afgesproken dat 103 cd/m2 de voorkeur heeft voor het bekijken van een scherm in een donkere ruimte. 103 cd/m2 komt volgens mij overeen met OLED light op 17-18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
LuisjeNL schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:02:
[...]

Met een te hoge helderheid verlies je het ware zwart oftewel 0% white (zwart dus) raak je kwijt.

Door een te lage helderheid ga je er voor zorgen dat je (bijvoorbeeld) 1% 2% en 3% white verliest, omdat je TV vanaf 3% het beeld weergeeft als 0% white(zwart)

-----

Ik begrijp niet precies wat je met een waas bedoeld bij oled, elke pixel brand zelf, dus een waas zoals bij beeldschermen met bv edge-lit heb je niet. Heb je enkel als het in het beeldmateriaal zelf zit.

Buiten dit alles blijven instellingen voor ieder persoonlijk! Ik bedoel het niet slecht, maar als anderen die specifieke instelling overnemen dan verliezen ze gegarandeerd details in hun beeld.
Het is inderdaad nogal smaakgevoelig, ik hou van het felle van een LCD maar ook van het geweldige zwart van een OLED. Denk trouwens wel dat er veel voorbij gaan aan de relatie tussen OLED lampje en helderheid...... de helderheid van 50 voorschrijven als "black crush" grens is in mijn ogen dan ook niet juist, hangt heel erg samen met de waarde bij OLED lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

OLED light (of lampje) zorgt enkel voor de helderheid. Het is aangetoond dat aanpassing van die waarde niets doet aan het contrast, kleur, gamma, etc. Alles gaat in z'n geheel omlaag waardoor het scherm donkerder wordt en het misschien moeilijker is bepaalde (donkere) zaken te zien. Er is echter geen sprake van black crush. Alles wordt namelijk nog steeds weergegeven. Bij black crush valt er informatie weg en worden bijvoorbeeld 16-20 niet meer weergegeven (uitgaande van een 16-235 bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@fast_ray

Oled lampje en helderheid hebben in dat opzicht niks met elkaar te maken, waarom?

Helderheid verschuift enkel de absolute zwart waarde heen en weer, welke bij het gros van de schermen op 50/51 zit.

Oled lampje zorgt voor een hogere of lagere helderheid van de individuele pixels (lumen)

Een pixel die zwart is, dus uitstaat, wordt dus niet beïnvloed door het oled lampje :) want zwart is niks en kun je dus ook niet helder of minder helder maken;)

Enkel de pixels die aanstaan en dus licht uitstralen worden daardoor beïnvloed. De reden om die instelling hoog of laag te zetten heeft dan weer te maken met het omgevingslucht (of persoonlijke voorkeur)

Maar hou altijd rekening met het bronmateriaal, als de regisseur het niet bedoeld heeft als absoluut zwart gaat het ook niet zwart zijn op je tv :+

@MazeWing bedankt he, wacht FF 2 minuten de volgende keer :+ overigens veranderd oled lampje wel je witbalans, maar dat is wel een heel ander discussiepunt. (Ik gebruik 120cdm2 naar persoonlijke voorkeur)

[ Voor 10% gewijzigd door LuisjeNL op 25-12-2017 10:50 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@LuisjeNL Gewoon sneller zijn de volgende keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
P.A.T.R.I.C.K schreef op maandag 25 december 2017 @ 03:43:
[...]

ik bedoel het ook niet slecht, en herhaal LuisjeNL nog maar eens, zodat andere hem niet op 46 gaan zetten :)

de waas die hij bedoelt is als je hem dus boven de 50 gaat zetten, als je tv op 60-65 zet ziet hij er precies uit als een LCD tv met backlight bleed mooi verspreid over het hele scherm.

ik snap dat je hem niet boven de 50 wil hebben, want dat is 100% zwart niet meer 100% zwart.

zwarter dan zwart gaat niet en veroorzaakt alleen black crush, dus zet dat terug naar 50 alsjeblief anders heb je teveel black crush, bij 1-50 is zwart altijd 100% zwart bij de lg oleds, dus lekker op 50 laten staan.

Als er 1 ding is dat LG perfect heeft gedaan is het wel dat 50 gelijk is aan 100% zwart op 99,9999999999999999999999999% van alle schermen. 90% van de reviewers snapt niet eens waarom je hem hoger of lager dan 50 zou willen zetten :) misschien hadden ze de optie als instelling beter kunnen disablen voor de apps en de interne mediaspeler. Een helderheid van 51-70 is alleen nodig als je pc of andere invoerbron niet 100% zwart uitstuurt als 100% zwart, maar dat heeft dus niks met je tv maar met je pc te maken, en dan ben je dus de videokaart instellingen aan het (fixen) kalibreren van je pc. voor de netflix app is 50 altijd 100% zwart.

sommige reviewers zeggen dat je hem op 51 of 52 moet zetten vanwege blackcrush, maar dat is bullshit, die tvs hebben nog nooit de image rententie cycle doorlopen of ze staan korten dan 1 uur aan of ze kijken in een kamer met een lamp of de witte text van het kalibratie image verlicht de kamer te veel of de camera waarmee ze aan het reviewen zijn geeft licht of ze hebben iets aan hun ogen. (als je een van deze dingen meeneemt dan kan je hem natuurlijk iets hoger zetten, maar zwart is dan niet meer 100% zwart en dan had je beter een lcd kunnen kopen en geen oled, stuk goedkoper) Als je met http://i.rtings.com/image...s/2015/101_Brightness.png in stapjes van 2 snel omlaag en omhoog klikt kan je precies zien dat 50 dus 100% zwart is. Hoger dat 50 heeft totaal geen zin, want dan heb je misschien een heel klein beetje minder black crush, maar dan is je zwart ook niet meer 100% zwart en dat kijkt dus ook niet lekker, vooral niet op een oled tv.
En wat is je advies om de gamma op te zetten dan? Ik heb de helderheid idd op 50, maar het maakt wel verschil of je de gamma bijvoorbeeld op 1.8 of 2.2 zet. De 1 is bijvoorbeeld veel donkerder en de ander veel helderder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gamma bij lichte of gedeeltelijk verduisterde ruimte: 2.2
Volledig verduisterd: 2.4 of BT.1886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanPyroman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb een probleem met synchroon lopen van het geluid met het beeld. Mijn ziggo horizon box zit op de TV met een HDMI kabel en de TV met optisch naar mijn LG soundbar. Wel wat met de sound sync settings zitten prutsen maar krijg het niet helemaal goed, vooral omdat het lijkt niet echt constant te zijn. Ene keer zo goed als perfect en dan weer best er naast. Is er nog een setting of aansluitmethode die dit kan verbeteren, en heeft iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@VulcanPyroman

Zet de dolby digital audio uitvoer van de horizon eens uit. En je zal zien dat het wel synch loopt.

Dus in de audio instellingen van de horizon box

[ Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 25-12-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LuisjeNL schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:02:
Mijn vermoeden:
Als je helderheid te hoog staat is zwart niet meer 0%, donkere delen worden dan wat flets. Dat geeft de illusie van een waas over je beeld.
LuisjeNL schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:47:
Maar hou altijd rekening met het bronmateriaal, als de regisseur het niet bedoeld heeft als absoluut zwart gaat het ook niet zwart zijn op je tv :+
Of slecht materiaal. Ik keek laatst een film van de Apple TV, zou 4K DV moeten zijn. (King Arthur van Richie) Hij deed zwart al geen recht aan en bij de aftiteling zag je dan ook dat zwart absoluut niet zwart was. Vooralsnog geef ik de film de schuld, want de balken boven en onder waren wel perfect zwart. Alleen moet ik nog even een andere film kijken om zeker te weten dat het niet aan instellingen ligt.

[ Voor 41% gewijzigd door Gonadan op 25-12-2017 19:59 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ik had serieus een hele rare bug net. Mijn C7 pushte elke modus in color gamut wide. Terwijl die op auto stond. Volledig van het stroom afhalen verhielp het probleem pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10-2022
Keuze maken!
Ben een standaard tv kijker. kijk tv en films er worden geen games gespeeld op tv. Afstand tot tv circa 4,5m.
Ik ben nu gaan twijfel tussen de LG OLED65C7V en de LG led 65SJ850V. prijs verschil is nu circa € 1.000,00. Heb ze allebei bij MM in het echt gezien, maar ik vraag me af of Led ook niet goed genoeg is. Gewoon oled kopen of nu nog 1x led tv en wachten op volgende generaties Oled.
ik weet ik moet zelf beslissen, maar heeft iemand nog aanvullende informatie waardoor mijn keuze iets makkelijker wordt?lissen, maar heeft iemand nog aanvullende informatie waardoor mijn keuze iets makkelijker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Rob66 schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:34:
Keuze maken!
Ben een standaard tv kijker. kijk tv en films er worden geen games gespeeld op tv. Afstand tot tv circa 4,5m.
Ik ben nu gaan twijfel tussen de LG OLED65C7V en de LG led 65SJ850V. prijs verschil is nu circa € 1.000,00. Heb ze allebei bij MM in het echt gezien, maar ik vraag me af of Led ook niet goed genoeg is. Gewoon oled kopen of nu nog 1x led tv en wachten op volgende generaties Oled.
ik weet ik moet zelf beslissen, maar heeft iemand nog aanvullende informatie waardoor mijn keuze iets makkelijker wordt?lissen, maar heeft iemand nog aanvullende informatie waardoor mijn keuze iets makkelijker wordt?
Heb je zelf al iets ondernomen? Voordelen en nadelen naast elkaar gelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Rob66

Zoek je model oled in het prijzentopic even op, dan is je oled zo 500 euro goedkoper dan de mediamarkt prijs (mocht je dat nog niet weten)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
fast_ray schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:32:
Als iemand nog settings zoekt, ik vind deze super voor bv HD netflix
Modus Standaard
Oled lampje 78
contrast 91
helderheid 46
scherpte 35
kleur 85
tint 0
kleurtemp K30
Yep het is fel maar damn wat spat alles dan van het scherm af en daarbij blijft door de lagere helderheid zwart echt net zo zwart als het randje van de TV zelf. Heb trouwens een 55E7N maar alle 7 series zijn hetzelfde.
Begrijp ook niet wat mensen doen met inbranden, ik game een hoop maar de GT sport tellers staan er nog steeds niet in na sessies van een paar uur
Ik ben zelf geen fan van een hele warme witbalans (W50, of warm 2/3), maar K30 is wel weer heel erg blauw. (Ik vind warm 1 of W25 prettiger.) Kleur op 85 levert veel te verzadigde kleuren op. Niet zo gek dat alles van je scherm afspat, want dat lijken eerder showroom instellingen te zijn dan dat je er lekker, en nog enigzins natuurgetrouw, naar kan kijken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
slayer007 schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:55:
[...]
En wat is je advies om de gamma op te zetten dan? Ik heb de helderheid idd op 50, maar het maakt wel verschil of je de gamma bijvoorbeeld op 1.8 of 2.2 zet. De 1 is bijvoorbeeld veel donkerder en de ander veel helderder.
2.2

[ Voor 68% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 26-12-2017 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
WhySoSerious? schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:22:
[...]

Ja dat vond ik ook. Heb je dit al beter gekregen?
What je kan proberen is de gamma in The Witcher 3 richting de 75 te zetten. Het gaat tot 90. Het klinkt insane hoog maar het ziet er ingame dan goed uit. Maar ik moet je zeggen dat ik het gewoon mooi bij HDR standard of bright laat want ik vind het brightness verschil echt aanzienlijk.

Voor PUBG blijf ik bij SDR, ik vind HDR gewoon niet mooi in deze game. HDR bright gaat nog maar daar is de input lag veel te hoog. Je zou nog kunnen proberen om de televisie brightness naar 54 te zetten, dan is de game niet zo idioot donker. Maar zonder SDR krijg je vind ik en veel beter plaatje in PUBG.

[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 26-12-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik snap niet dat mensen de game mode in HDR te donker vinden. Zelfs overdag met meer dan voldoende licht (niet rechtstreeks op de tv) is de helderheid nog uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

MazeWing schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:18:
Ik snap niet dat mensen de game mode in HDR te donker vinden. Zelfs overdag met meer dan voldoende licht (niet rechtstreeks op de tv) is de helderheid nog uitstekend.
De B6 hdr game mode is gewoon uiterst slecht . De 7 serie daarentegen is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Voor diegene met een PS4 Pro: https://www.resetera.com/...s4-pro-enhancements.3101/ Overzicht van een, regelmatig bijgewerkte, lijst met games die PS4 Pro mogelijkheden gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door SkyStreaker op 26-12-2017 13:52 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
ionn schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:26:
[...]

De B6 hdr game mode is gewoon uiterst slecht . De 7 serie daarentegen is veel beter.
Uiterst slecht is uiterst overdreven.
OLED op 100 en Dynamic Contrast op Medium of High en het is gewoon prima.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Rivanov schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:40:
[...]

Uiterst slecht is uiterst overdreven.
OLED op 100 en Dynamic Contrast op Medium of High en het is gewoon prima.
Ik heb de B6 gehad en nu de C7. En ja de B6 HDR game mode is uiterst slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 23:21
Ik weet niet of het aan mij ligt maar hoe kan ik nou eigenlijk gewoon content streamen vanaf een netwerk locatie. Is in principe een samba share waar ik indien nodig nog wel een view account op kan instellen. Maar welke applicatie moet ik daar nu voor gebruiken. (ik heb geen plex draaien en doe dat liever ook niet)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 16:47

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

SkyStreaker schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:51:
Voor diegene met een PS4 Pro: https://www.resetera.com/...s4-pro-enhancements.3101/ Overzicht van een, regelmatig bijgewerkte, lijst met games die PS4 Pro mogelijkheden gebruiken.
Tot mijn vreugde biedt de gewone PS4 (en de slim ook naar ik aanneem) ook HDR. Dat had ik eigenlijk niet verwacht noch vantevoren uitgezocht. Mis je dan alleen de 4k/uhd t.o.v. de PS4 Pro? Ik vind HZD er in 1080P met HDR ook al fantastisch uitzien.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

The-Source schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:53:
Ik weet niet of het aan mij ligt maar hoe kan ik nou eigenlijk gewoon content streamen vanaf een netwerk locatie. Is in principe een samba share waar ik indien nodig nog wel een view account op kan instellen. Maar welke applicatie moet ik daar nu voor gebruiken. (ik heb geen plex draaien en doe dat liever ook niet)
Wikipedia: List of UPnP AV media servers and clients Ik gebruik zelf UMS. Samba en Win10 Creators Update is op dit moment knudde. Je moet steeds je computer instellen op dat de PC voor thuisgebruik is en niet voor op het werk wil je dat het werkt. Plex is ... wordt veel te groot met zijn cache.
vdr01 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:14:
[...]

Tot mijn vreugde biedt de gewone PS4 (en de slim ook naar ik aanneem) ook HDR. Dat had ik eigenlijk niet verwacht noch vantevoren uitgezocht. Mis je dan alleen de 4k/uhd t.o.v. de PS4 Pro? Ik vind HZD er in 1080P met HDR ook al fantastisch uitzien.
Terechte vraag. Nee. Maar het idee dat ik wat hogere framerates haal of her en der meer detail hen spreekt mij aan. En ik wil VR straks ook hebben natuurlijk. Wat wel tegenvalt is dat Uncharted bijv. niet native 4k draait.

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 26-12-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ja maar welke "app" op de tv gebruik je dan. De standaard 'Muziek' & 'foto en video' laten geen netwerkbronnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

The-Source schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:23:
Ja maar welke "app" op de tv gebruik je dan. De standaard 'Muziek' & 'foto en video' laten geen netwerkbronnen zien.
Ah. Zo bedoel je. Doorgaans op een smart tv heb je een bron "netwerk" of DLNA. Verwacht het laatste aangezien de meeste TV'S eigenlijk geen NASjes zijn en native decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beste mensen,

ik overweeg de aanschaf van een OLED55C7V. Ik heb twee vragen,waarop ik het antwoord in dit topic niet heb kunnen vinden:
1) Kun je er, als je een Ziggo CI+ kaart in stopt, Ziggo DVB-C televisie op kijken?
2) Heeft 'ie nou wel of geen component video ingang? In de specs staat het niet vermeld, maar de afbeelding doet anders vermoeden. Ook bij LG zelf kan ik hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Source schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:53:
Daar moet je een mediaserver voor hebben draaien op PC of NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
BamSlam_ schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:08:
Beste mensen,

ik overweeg de aanschaf van een OLED55C7V. Ik heb twee vragen,waarop ik het antwoord in dit topic niet heb kunnen vinden:
1) Kun je er, als je een Ziggo CI+ kaart in stopt, Ziggo DVB-C televisie op kijken?
2) Heeft 'ie nou wel of geen component video ingang? In de specs staat het niet vermeld, maar de afbeelding doet anders vermoeden. Ook bij LG zelf kan ik hier niets over vinden.
1) Ja, heb zelfde TV en kijk ook via CI+ module van Ziggo.
2) Nope, geen component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik zit even in te lezen op het "zelf kalibreren op leek-niveau" en zie her en der de opmerking dat de THX preset dicht in de buurt komt van professioneel kalibreren, alhoewel natuurlijk op generiek niveau. Zijn er wat jullie betreft presets die, hm, beter smaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Beste mensen,

alleen ci+ 1.3 modules (1.2 gaat niet meer werken op een 1.3 tv) op marktplaats kosten ze €30 euro zonder smartcard. Als 1.4 op de markt komt gaat dit volgens mij werken via een usb ingang. wel effe ziggo checken welke 1.3 module voor jouw netwerk werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 26-12-2017 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste mensen,

Dat gele ding, via een adapter volgens mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
P.A.T.R.I.C.K schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:53:
[...]

alleen ci+ 1.3 modules (1.2 gaat niet meer werken op een 1.3 tv) op marktplaats kosten ze €30 euro zonder smartcard. Als 1.4 op de markt komt gaat dit volgens mij werken via een usb ingang. wel effe ziggo checken welke 1.3 module voor jouw netwerk werkt.
Ik had ook nog een 1.2 module. Ik heb zelf met ziggo gebeld en toen kreeg ik kosteloos een nieuwe module. Ik gebruik daarnaast geen andere box of ci+ module en 1 is onderdeel van abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Hooglander1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:59:
[...]

Dat gele ding, via een adapter volgens mij.
Ik heb die gele aansluiting niet op mijn 55c7v. Als ik de Wii ga aansluiten (ooit) bestel ik een hdmi adapter voor de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsamart1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 21:16
Ook ik heb last van het rtl4 logo, dit viel mij afgelopen weekend op.
Bij rode achtergronden zie ik de 4 staan, verdwijnt de roodachtige achtergrond dan zie je er niets meer van. Het lijkt mij dat er niet meer dezelfde kracht rood in de pixels zit of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met de CI+ module en de 55c7/65c7 t.o.v. de humax box? Zit er verschil in beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
itsamart1 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:22:
Ook ik heb last van het rtl4 logo, dit viel mij afgelopen weekend op.
Bij rode achtergronden zie ik de 4 staan, verdwijnt de roodachtige achtergrond dan zie je er niets meer van. Het lijkt mij dat er niet meer dezelfde kracht rood in de pixels zit of iets dergelijks
Ja, wen er maar aan. Helaas is het permanent en eigenlijk zowat niet vermijden. Op een magenta-achtergrond zie je het nog beter :9

https://gathering.tweaker...message/53677411#53677411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:17:
[...]

Daar moet je een mediaserver voor hebben draaien op PC of NAS.
DLNA is actief op de server. Maar ik ontkom er blijkbaar niet aan om plex te draaien. Terwijl als ik de files op usb stick gooi het wel afgespeeld kan worden. TV is toch niet zo smart als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Laatst online: 18-04 18:24
The-Source schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:27:
[...]

DLNA is actief op de server. Maar ik ontkom er blijkbaar niet aan om plex te draaien. Terwijl als ik de files op usb stick gooi het wel afgespeeld kan worden. TV is toch niet zo smart als ik zou willen.
Op mijn E7 werkt het wel, vanop NAS en vanop PC als ze correct ingesteld staan qua mediaserver.
Het is wel niet handig want ondertitels werken bvb niet, terwijl deze vanop stick wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
gotjee schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:30:
[...]

Op mijn E7 werkt het wel, vanop NAS en vanop PC als ze correct ingesteld staan qua mediaserver.
Het is wel niet handig want ondertitels werken bvb niet, terwijl deze vanop stick wel werken.
Maar welke app op je TV start je dan op? Ik krijg nergens de optie voor netwerk locatie zichtbaar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
The-Source schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:32:
[...]

Maar welke app op je TV start je dan op? Ik krijg nergens de optie voor netwerk locatie zichtbaar :F
gewoon op de sources knop duwen, daar zie je dus je HDMI's etc en ook de media-apparaten op je netwerk staan daar normaal automatisch tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Source schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:27:
[...]

DLNA is niet een mediaserver. Als je een mediaserver draait heb je ook geen problemen met subs. Middels DLNA geeft dit bijna altijd problemen.

Waar staan je bestanden dan op? Een NAS?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
DLNA komt niet in het beeld, maar mediaserver wel. Alleen daar nog een keer een goede tussen zien te vinden. Even een testje gedaan maar af en toe buffer problemen (terwijl tv via wifi zit).
En anders toch via een mediaplayer anders oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

peakaboo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:47:
Wat is jullie ervaring met de CI+ module en de 55c7/65c7 t.o.v. de humax box? Zit er verschil in beeldkwaliteit?
Ik heb een 55e6.
Ik kijk via een ci+ module en heb ook een horizon in gebruik.
Ik vind het beeld vd interne tuner net even wat mooier dan via de box.
Heb in het verleden ook een humax kastje gehad. Heb deze toen vergeleken met de horizon.
Zag toen geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Iemand een idee waar ik het serienummer van mijn C7 kan vinden zonder achter op de TV te kijken? Ik heb de Tv namelijk super strak tegen de muur aan gemonteerd met precieze kabelmanagement. Ik wil hier liever niks meer loshalen, maar heb wel het serienummer nodig omdat mijn Magic Remote slijtage heeft op de knoppen, wellicht dat ik een nieuwe krijg. Iemand een idee, misschien ergens in de software? Ik kan zo niks op internet vinden hierover.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Rudios schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:51:
Iemand een idee waar ik het serienummer van mijn C7 kan vinden zonder achter op de TV te kijken? Ik heb de Tv namelijk super strak tegen de muur aan gemonteerd met precieze kabelmanagement. Ik wil hier liever niks meer loshalen, maar heb wel het serienummer nodig omdat mijn Magic Remote slijtage heeft op de knoppen, wellicht dat ik een nieuwe krijg. Iemand een idee, misschien ergens in de software? Ik kan zo niks op internet vinden hierover.
Misschien obvious maar check je doos ff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04:22
Mijn magic remote van de LGUH850V heeft na 1 jaar ook slijtage op de knoppen, waarom zou je in aanmerking komen voor een nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
peakaboo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:47:
precies hetzelfde met een humax wat betreft beeldkwaliteit,

alleen record de humax de laatste 2 uur na iedere zender switch, bij de modules kan je wel pauzeren als iemand belt of als je wat te snacken gaat halen, maar dat moet je dus manueel aanzetten,

1.3 modules hebben ook maar 1 decoder, dus kijken en iets anders opnemen gaat hem niet worden.

p.s ja ziggo modules zijn in bruikleen, dus die vervangen ze gewoon, maar daar betaal je dan ook 2 euro per maand voor, heb je nog een oude kaart liggen is behalve de eenmalige module aanschaf een module in eigendom dus verder wel gratis.

1.4 modules gaan 4k krijgen (voor streaming service en on demand), want ziggo zenders zal nog wel even duren voordat die 4k gaan). Gaan waarschijnlijk werken via een usb aansluiting, zodat oudere 4k tvs met 1.3 modules er ook meteen gebruik van kunnen maken. En krijgen dus 2 decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
P.A.T.R.I.C.K schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:31:
[...]

precies hetzelfde met een humax wat betreft beeldkwaliteit,

alleen record de humax de laatste 2 uur na iedere zender switch, bij de modules kan je wel pauzeren als iemand belt of als je wat te snacken gaat halen, maar dat moet je dus manueel aanzetten,

1.3 modules hebben ook maar 1 decoder, dus kijken en iets anders opnemen gaat hem niet worden.

p.s ja ziggo modules zijn in bruikleen, dus die vervangen ze gewoon, maar daar betaal je dan ook 2 euro per maand voor, heb je nog een oude kaart liggen is behalve de eenmalige module aanschaf een module in eigendom dus verder wel gratis.

1.4 modules gaan 4k krijgen (voor streaming service en on demand), want ziggo zenders zal nog wel even duren voordat die 4k gaan). Gaan waarschijnlijk werken via een usb aansluiting, zodat oudere 4k tvs met 1.3 modules er ook meteen gebruik van kunnen maken. En krijgen dus 2 decoders.
Thnx for sharing. Dus samengevat als je geen gebruik maakt van pauzeren/opnemen zijn er eigenlijk geen nadelen. Wel een kastje minder (stroomverbruik) en je kunt de tv gids gebruiken op de TV zelf. Dat werkt nu niet ook al is de magic remote gekoppeld aan de humax.

Ik heb problemen met de humax bij het aanzetten van de tv. Soms krijg ik geen beeld en moet de tv dan weer uitzetten en de humax, daarna weer aanzetten en dat werkt het weer... heel irritant, daarom hoop ik dat dmv de humax om te ruilen voor een CI+ module dit probleem iig verholpen is (en de tv gids via de magic remote werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

peakaboo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:55:
[...]

Misschien obvious maar check je doos ff?
Inderdaad, zo gek nog niet, alleen ware het niet dat die doos waarschijnlijk al gerecycled is naar een pak a4’tjes ;w
schumi1986 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:15:
[...]

Mijn magic remote van de LGUH850V heeft na 1 jaar ook slijtage op de knoppen, waarom zou je in aanmerking komen voor een nieuwe?
Omdat bij mij slijtage al opgetreden is na 3 maanden en ook op toetsen die ik nog nooit heb gebruik.

[ Voor 71% gewijzigd door Rudios op 27-12-2017 22:32 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Heb een 55E7, is er een eigenlijk en manier/knop om via de remote de screensaver gewoon meteen te starten? Voor als je telefoon hebt tijdens een film of even snel iets anders moet doen gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
algemeen > over de tv > tv informatie >

'tv informatie' is dus ook een knop waar je op moet klikken
(model, serienummer, devicenaam, webos versie, mac adres, etc.)

remote heeft waarschijnlijk ook zelf een serienummer achter het accu klepje.
maar er staan 10 nummers in , dus wat daarvan het serienummer is :F

[ Voor 18% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 28-12-2017 03:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Config:Algemeen:Over deze Tv:TV Informatie. Daar vindt jij je info :)

• dvgemerden80
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-05-2019
Marcel19710401 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:23:
3D op mijn E6 is véél strakker dan in de bios, ik vind het echt waanzinnig mooi.
Maar goed, als 3D je verder niet interesseert is de C7 wellicht een betere optie voor je.
is het echt zoveel mooier dan op mijn lg65uh850v?

• Rudios

Rudios

Lost in space?

P.A.T.R.I.C.K schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:34:
[...]

algemeen > over de tv > tv informatie >

'tv informatie' is dus ook een knop waar je op moet klikken
(model, serienummer, devicenaam, webos versie, mac adres, etc.)

remote heeft waarschijnlijk ook zelf een serienummer achter het accu klepje.
maar er staan 10 nummers in , dus wat daarvan het serienummer is :F
SkyStreaker schreef op donderdag 28 december 2017 @ 05:20:
[...]

Config:Algemeen:Over deze Tv:TV Informatie. Daar vindt jij je info :)
Dankje! Enig idee of 1 van die nummers ook het 'productcode' is? Want ze hebben het 'serienummer' én 'productcode' nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Rudios op 28-12-2017 19:17 ]

Whole lot of stars ***

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Productcode lijkt mij gewoon OLED55etcE7Ndinges? Waar hebben ze dit nodig? LGPromotions.nl?

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Al eerder gevraagd in dit topic, maar nog geen reactie gezien dus hierbij nogmaals.

Ik heb een vraag voor de LG OLED55C7V gebruikers hier. Tot voor kort kon ik altijd met de web browser Ziggo Go kijken. Echter de laatste paar weken werkt dit niet meer, en krijg ik de melding dat de browser niet ondersteund wordt. Weet iemand hier een oplossing voor?

• Hulleman
gotjee schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:50:
Heb een 55E7, is er een eigenlijk en manier/knop om via de remote de screensaver gewoon meteen te starten? Voor als je telefoon hebt tijdens een film of even snel iets anders moet doen gewoon.
Naar een source schakelen die niet ingeschakeld is. Ik kan via mn receiver naar n ander hdmi poort switchen. Geen signaal betekent screensaver. Op die manier kan dat

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
😭😭😭😭😭 een zwarte vlek op de tv denk burn in😭😭😭 ga pixel refresher proberen hopen dat het dan weg is anders lg bellen deze oled tv^s zijn wel heel erg gevoellig nooit last gehad van iets op me oude plasma dacht altijd dat iedereen zat te over drijven maar nu dat ik het zelf heb en ervaar is dit wel heel erg schandalig voor een tv van 2150 en dit segment

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Hoe oud is jouw toestel? Ik wil ook graag naar OLED maar heb geen trek om te stressen ivm burn-in. Ik ben verbaasd dat er in de VS nog geen acties zijn ondernomen. Het lijkt nu toch wel echt structureel te worden. Bij genoeg speeluren lijken er veel met burn-in te maken te krijgen. Wel balen. Nu ze eindelijk betaalbaarder worden blijkt dit weer een issue te worden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dvgemerden80 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:11:
[...]
is het echt zoveel mooier dan op mijn lg65uh850v?
Dat zal heel persoonlijk zijn. Vind je 3D helemaal niets dan maakt het niet uit waarop je het bekijkt. Ben je liefhebber van 3D in huislijke kring dan gaat er eigenlijk niets boven de beleving op een 3D 4K Oled TV.

Testing, one, two ...

• cangri
BugBoy schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:40:
Hoe oud is jouw toestel? Ik wil ook graag naar OLED maar heb geen trek om te stressen ivm burn-in. Ik ben verbaasd dat er in de VS nog geen acties zijn ondernomen. Het lijkt nu toch wel echt structureel te worden. Bij genoeg speeluren lijken er veel met burn-in te maken te krijgen. Wel balen. Nu ze eindelijk betaalbaarder worden blijkt dit weer een issue te worden.
Heb hem in mei gekocht maar dit is echt bizar je bent haast bangom allerlei dingen met deze tv te gaan doen omdat er dan zoveel kan gebeuren en heb me oled lamp rond de 20/25 staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cangri
Update lang leven de pixel refresher maar vind het wel beangstig dat dit kan gebeuren...

• Hulleman
cangri schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:58:
[...]

Heb hem in mei gekocht maar dit is echt bizar je bent haast bangom allerlei dingen met deze tv te gaan doen omdat er dan zoveel kan gebeuren en heb me oled lamp rond de 20/25 staan
Bizar als het burn in zou zijn. Kga er ff vanuit dat je als oud plasma gebruiker zorgvuldig met zo’n scherm omgaat. Kzorg ervoor dat mijn C7 of uitgaat of naar de screensaver schakelt als ik ff 10 minuten de tv moet pauzeren. Bijna paranoia :') ik word echt gek als dat ding last van burn in zou krijgen....

Ben benieuwd of de pixel refresher het wegkrijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 28-12-2017 23:27 ]

Verwijderd

cangri schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:07:
Update lang leven de pixel refresher maar vind het wel beangstig dat dit kan gebeuren...
Wat heb je dan een oled 55e7n?

• cangri
Hulleman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:10:
[...]

Bizar als het burn in zou zijn. Kga er ff vanuit dat je als oud plasma gebruiker zorgvuldig met zo’n scherm omgaat. Kzorg ervoor dat mijn C7 of uitgaat of naar de screensaver schakelt als ik ff 10 minuten de tv moet pauzeren. Bijna paranoia :') ik word echt gek als dat ding last van burn in zou krijgen....

Ben benieuwd of de pixel refresher het wegkrijgt.
Ja dat is een ding wat zeker is ga niet 2150 euro weggooien🤣🤣🤣🤣😂😂😂
Het is eigelijk te gek voor worden dat je dit allemaal moet toe0assing omdat er anders iets kan gebeuren... Maar ik vind het niet normaal heb voordat ik de c7 heb gekocht 6 jaarlang de plasma gebruikt en moet zeggen dat het allemaal wel tegen viel maar met de oled dat er zoiezo een burn in ter sprake komt en gebeurd voor zo een klasse tv is het schandalig maar de tv is wel subliem kwa kijkervaring maar wederom schandalig dat dit gebeurd met zulke tv's hoop voor de mensen die wachten de 2018 panelen beter worden gemaakt en veel minder gevoelig zijn dan de 2017 panelen.

[ Voor 4% gewijzigd door cangri op 28-12-2017 23:41 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.