Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchsaint
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:01
Heb een LG C7 met een ziggo samsung reciever.

Helaas als deze via mijn onkyo 676 gaat, doet deze het niet.
Hij kan het niet weergeven, omdat deze HDMI op HDR staat ingesteld. Ik krijg dan sneeuw of geen geluid.
De Tv Schakelt steeds weer in HDR omdat andere bronnen het wel gebruiken.

iemand een oplossing zodat ik hem via de Onkyo kan laten lopen en niet weer apart moet aansluiten op een andere HDMI.

Tevens loopt het ook niet altijd lekker met mijn Shield, soms een flits onderin het beeld en hapert het geluid een seconde.

Via de PS4 loopt alles soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
appeltje eitje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:42:
Hoi korte vraag: ik heb sinds twee dagen last van dat mijn magic remote zodra de cursor in beeld verschijnt alleen maar naar rechts blijft trekken. Iemand dit ook weleens gehad of eventueel een oplossing voor. Na ongeveer 1 minuut is het over maar is behoorlijk irritant. Ben in bezit van een 55e7n
Hersychen kan door 5sec home + back knop in te duwen. Geen idee of het jou probleem kan oplossen maar proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
gotjee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:48:
[...]

Hersychen kan door 5sec home + back knop in te duwen. Geen idee of het jou probleem kan oplossen maar proberen waard
Die had ik al geprobeerd ja :N maar Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:23:
Ik weet niet of mensen Witcher 3 al op hun B6 getest hebben, maar helaas net zoals PUBG op Xbox One X is de game te donker. Met PUBG krijg ik het gewoon niet goed met HDR game, huizen van buiten zijn raar donker, bergen ook. Prima in SDR. Game biedt helaas nog geen brightness options.

Witcher 3 te donker met HDR game mode en in de gamma settings van de game zou ik een logo nog net moeten kunnen zien maar ik zie het niet. Pas wanneer ik gamma naar de max breng kan ik het net zien, maar dat is niet goed. Jammer dit.
Black Level op low en Dynamic Contrast aanzetten.
dutchsaint schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:48:
Heb een LG C7 met een ziggo samsung reciever.

Helaas als deze via mijn onkyo 676 gaat, doet deze het niet.
Hij kan het niet weergeven, omdat deze HDMI op HDR staat ingesteld. Ik krijg dan sneeuw of geen geluid.
De Tv Schakelt steeds weer in HDR omdat andere bronnen het wel gebruiken.

iemand een oplossing zodat ik hem via de Onkyo kan laten lopen en niet weer apart moet aansluiten op een andere HDMI.

Tevens loopt het ook niet altijd lekker met mijn Shield, soms een flits onderin het beeld en hapert het geluid een seconde.

Via de PS4 loopt alles soepel
Gok dat Deep Colour roet in het eten gooit (daarom is dit aan en uit te zetten, sommige apparaten werken hier niet goed mee). Enige optie is dan uitzetten (maar dan heb je geen HDR op je andere apparaten) of toch op de TV aansluiten en geluid via HDMI ARC.

[ Voor 40% gewijzigd door Puck op 20-12-2017 18:07 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchsaint
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:01
Gok dat Deep Colour roet in het eten gooit (daarom is dit aan en uit te zetten, sommige apparaten werken hier niet goed mee). Enige optie is dan uitzetten (maar dan heb je geen HDR op je andere apparaten) of toch op de TV aansluiten en geluid via HDMI ARC.
[/quote]

Dat doet het idd....Maar als ik alles apart moet aansluiten kan ik net zo goed de Onkyo 676 weer retour doen en weer naar mijn "oude" 636 terug gaan. |:(

Als ik mijn Shield een HDR film start, zet hij deze HDMI automatisch om. Het zelfde met de ps4.

Dus dan moet je na alles weer terug naar de HDMI instellingen van de tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05

Rudios

Lost in space?

Ik heb de C7 nu zo'n kleine 3 maanden, maar de afstandsbediening slijt als een gek - tenminste, de opdruk van de toetsjes. Hebben hier meer mensen last van?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2uyskus.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rudios op 20-12-2017 19:00 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dutchsaint schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:57:
[/quote]

Dat doet het idd....Maar als ik alles apart moet aansluiten kan ik net zo goed de Onkyo 676 weer retour doen en weer naar mijn "oude" 636 terug gaan. |:(

Als ik mijn Shield een HDR film start, zet hij deze HDMI automatisch om. Het zelfde met de ps4.

Dus dan moet je na alles weer terug naar de HDMI instellingen van de tv 8)7
Je hoeft alleen je decoder rechtstreeks op de tv aan te sluiten als de rest wel goed werkt. CI+ module is ook nog een alternatief (zo kijk ik TV via Ziggo).
Rudios schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:59:
Ik heb de C7 nu zo'n kleine 3 maanden, maar de afstandsbediening slijt als een gek - tenminste, de opdruk van de toetsjes. Hebben hier meer mensen last van?

[afbeelding]
Mijne is 16 maanden oud en knopjes zien er nog uit als nieuw.

[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 20-12-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Puck schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:10:

Mijne is 16 maanden oud en knopjes zien er nog uit als nieuw.
Denk ook niet dat het normaal is, want zelfs de knoppen die ik nooit gebruik zijn al aan het vervagen, ik denk dat ik maar eens contact opneem met de support van LG.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:20
@BMTN

Heb de wooffie in gebruik genomen vanavond, en ben zeer positief verrast :)

+10 voor de tip :)

En terug komen op mijn "artifacts" bij Xplay probleem. Zojuist iets gekeken
via xplay, wat lokaal op mijn pc stond.. Dit gaat perfect. Het lijkt erop
dat ik mijn plex bibliotheek die ik naar een externe hdd heb verplaatst de problemen geeft
Dat die externe hdd dus niet vlot genoeg is. En daardoor artifacts geeft.

Any idea guys ? - suggesties voor iets snels qua hdd extern wellicht ?

[ Voor 66% gewijzigd door ppeterr op 20-12-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
ppeterr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:23:
@BMTN

Heb de wooffie in gebruik genomen vanavond, en ben zeer positief verrast :)

+10 voor de tip :)

En terug komen op mijn "artifacts" bij Xplay probleem. Zojuist iets gekeken
via xplay, wat lokaal op mijn pc stond.. Dit gaat perfect. Het lijkt erop
dat ik mijn plex bibliotheek die ik naar een externe hdd heb verplaatst de problemen geeft
Dat die externe hdd dus niet vlot genoeg is. En daardoor artifacts geeft.

Any idea guys ? - suggesties voor iets snels qua hdd extern wellicht ?
En je hebt getest met exdact hetzelfde bestand dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:40
Hallo mensen, ik kan bevestigen dat de E7 remote werkt op de C7 met alle functies.

Je kan deze hier bestellen:

http://www.remote-controls-shop.co.uk/catalogue/LG/OLED65E7V

Ik heb hem allesinds net binnen en is een betrouwbare shop!

[ Voor 6% gewijzigd door Light21M op 20-12-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Voor de mensen met een 2016 serie. Is het zinvol om het icoontje op game console te zetten bij het gebruik van de ps4? Ik zet de tv nu alleen op gamemodes. Maar ben door wat forum posts op een andere site in de war geraakt.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56

[afbeelding]
Hmm raar mijn 950V remote van 2 jaar ziet er nog zo goed al nieuw uit :p
Light21M schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:47:
Hallo mensen, ik kan bevestigen dat de E7 remote werkt op de C7 met alle functies.

Je kan deze hier bestellen:

http://www.remote-controls-shop.co.uk/catalogue/LG/OLED65E7V

Ik heb hem allesinds net binnen en is een betrouwbare shop!
Wat zijn de voordelen van die afstandsbediening? Nadeel vind ik groot en lelijke kleur. :p

Morgen krijg ik mijn C7 binnen van de Foka koopavond. :*) Moet ik nog ergens opletten?

[ Voor 39% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-12-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

zwembroek schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:00:
Voor de mensen met een 2016 serie. Is het zinvol om het icoontje op game console te zetten bij het gebruik van de ps4? Ik zet de tv nu alleen op gamemodes. Maar ben door wat forum posts op een andere site in de war geraakt.
Nee. Dat icoontje doet niks. Alleen de PC icoon zet de TV in een andere modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 23:00
ionn schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:25:
[...]

Nee. Dat icoontje doet niks. Alleen de PC icoon zet de TV in een andere modus.
Thanks!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Ik ben 2 weken in bezit van de oled65e7. Na een week kwam ik er achter dat mijn geluid nogal resoneerde bij lage frequenties en bepaalde stemgeluiden. Met een sinussweep tussen de 100 en 250 Hz is het heel duidelijk hoorbaar. Monteur is langsgeweest en heeft de soundbar vervangen echter probleem is niet opgelost. Iemand dezelfde ervaring met resoneren van geluid bij de E7 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
Ik had bovenstaande al gevraagd ben benieuwd of er iemand ook dit probleem ervaart.

• ppeterr
gotjee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:32:
[...]

En je hebt getest met exdact hetzelfde bestand dan?
Om eerlijk te zijn nee, zal vanmiddag eens een terug zetten lokaal en bekijken.

[edit] even getest met het bestand lokaal, en het is nog aanwezig, het lijkt wel minder
maar duidelijk heeft het iets te maken aan de plex server kant. Ook een aantal
andere films gekeken vanaf de externe schijf, en die hebben het niet.
Ik laat het maar even rusten :)

[ Voor 34% gewijzigd door ppeterr op 21-12-2017 11:14 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
marco12345 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:13:
Ik had bovenstaande al gevraagd ben benieuwd of er iemand ook dit probleem ervaart.
Kom, het topic binnen 24 uur onnodige schopreacties geven door te dubbelposten, is niet de bedoeling. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Die zit er niet voor niets. Daarnaast had je enkele uren daarvoor in marco12345 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" al exact hetzelfde gevraagd. Wat meer geduld wordt toch wel verwacht op het forum.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zit er verlichting in de remote van de C7 (magic link)? Kon het nergens vinden online en mis deze functie wel, sinds ik de oled tv in huis heb kijk ik vaker in het donker en zit echt te zoeken naar de knoppen..

• marco12345
S1NN3D schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:19:
[...]

[...]

[mbr]Kom, het topic binnen 24 uur onnodige schopreacties geven door te dubbelposten, is niet de bedoeling. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Die zit er niet voor niets. Daarnaast had je enkele uren daarvoor in marco12345 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" al exact hetzelfde gevraagd. Wat meer geduld wordt toch wel verwacht op het forum.[/mbr]
Oke zal er rekening mee houden. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
peakaboo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:11:
Zit er verlichting in de remote van de C7 (magic link)? Kon het nergens vinden online en mis deze functie wel, sinds ik de oled tv in huis heb kijk ik vaker in het donker en zit echt te zoeken naar de knoppen..
Ik heb een C7. Ik heb iig geen verlichting kunnen spotten voor de remote. Ook geen oplichtende knoppen. Dan de remote maar oplichten met het licht van je tv ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:46:
[...]

Ik heb een C7. Ik heb iig geen verlichting kunnen spotten voor de remote. Ook geen oplichtende knoppen. Dan de remote maar oplichten met het licht van je tv ;)
Haha :) erg jammer dat dit er niet standaard op zit voor een tv uit 2017. Hebben andere OLED modellen van LG dit wel?

Ik wacht nog op mijn LG SWH1 subwoofertje om het standaard tv speaker geluid wat te boosten. Niet dat dit slecht is, integendeel (mijn vergelijkingsmateriaal is een samsung ue40D6530 uit 2012 en dan merk je pas hoe brak dit eigenlijk was) maar voor 35 euro misschien een leuke aanwinst. Meer mensen dit woofertje een tijdje in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
peakaboo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:19:
[...]

Haha :) erg jammer dat dit er niet standaard op zit voor een tv uit 2017. Hebben andere OLED modellen van LG dit wel?

Ik wacht nog op mijn LG SWH1 subwoofertje om het standaard tv speaker geluid wat te boosten. Niet dat dit slecht is, integendeel (mijn vergelijkingsmateriaal is een samsung ue40D6530 uit 2012 en dan merk je pas hoe brak dit eigenlijk was) maar voor 35 euro misschien een leuke aanwinst. Meer mensen dit woofertje een tijdje in gebruik?
Ik heb hem sinds gisteravond, en ben blij verrast :) Heb hem op de middelste stand
en dan relatief laag volume gezet, en geeft een behoorlijk leuk geluidje.

voor 35 euro zeker stukje fun erbij!

• millerman_sf
  • Laatst online: 21:35
Verlies je bij de E7 dan niet de surround modus van de soundbar? Dacht dat ie naar stereo overschakelt als je instelt dat ie via de optische uitgang signaal moet uitsturen.

• ppeterr
millerman_sf schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:47:
Verlies je bij de E7 dan niet de surround modus van de soundbar? Dacht dat ie naar stereo overschakelt als je instelt dat ie via de optische uitgang signaal moet uitsturen.
Ik vind dat vrij lastig om te controleren. Ik heb wel een en ander aan atmos geluids demo's
gedraaid. En het "atmos effect" in hoeverre je dat dan kan waarnemen is gewoon aanwezig.
De meerwaarde van het laag is in deze groter dan het algemene surround effect wat al matig is.

• millerman_sf
Klinkt plausibel, bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door millerman_sf op 21-12-2017 12:13 ]

• Joepla
  • Laatst online: 15:22

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Goede tip, ik was ook al aan het kijken naar dit type. Mis alleen een veelgebruikte knop (Netflix)...
Ik vind de (standaard) AB er wat apart uitzien, maar in de praktijk blijkt dat hij vaak van de babk valt, vanwege zijn halfronde vorm.
Pa een maand ofzo in bezit, nog geen enkele slijtage zichtbaar. Wat me wel opvalt bij jouw AB, is dat ook de niet veel gebruikte toetsen eronder lijden. Want hoe vaak gebruik je de Live-Zoom of T.OPT knop nu in de praktijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Joepla op 21-12-2017 12:27 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Gotjee
Joepla schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:26:
Goede tip, ik was ook al aan het kijken naar dit type. Mis alleen een veelgebruikte knop (Netflix)...
Die staat er gewoon op hoor, links onder middenste knop.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
gotjee schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:28:
[...]

Beste AB die ik tot heden heb gehad..

• Joepla

Joepla

gotjee schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:28:
[...]
Ah inderdaad! Dan heb ik naar de verkeerde gekeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KQfr59poXQNGA5mwYbdTO9iC/full.png

• WhySoSerious?
Joepla schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:38:
[...]

Ah inderdaad! Dan heb ik naar de verkeerde gekeken:

[afbeelding]
Er zijn verschillende versies van die remote.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1E8LUu1lKB2y6nU.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-12-2017 13:01 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.
Ik gebruik dezelfde settings voor mijn 55B7V, maar vind de "bright" modus voor SD nogal geel van kleur. Ik vind de "standard" mode daarentegen meer natuurlijk ogen.

Ligt dat aan mij en ben ik gewoon teveel gewend geraakt aan TV's die niet gecalibreerd zijn?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37

MazeWing

The plot thickens...

Ligt aan jou. Je hebt jaren te blauw gekeken. Kijk het een week en ga dan terug en je ziet hoe fout je steeds hebt gekeken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:09:
Ligt aan jou. Je hebt jaren te blauw gekeken. Kijk het een week en ga dan terug en je ziet hoe fout je steeds hebt gekeken.
En kijk daar weer 1 week naar en je vorige instelling is weer 'fout', je went namelijk verdomd snel aan élke setting; het werkt twee kanten op. Het ligt dus niet aan hem, maar aan iedereen.

@MaZo Ik vind de ISF modi ook véél te geel, ik heb daarom de kleurtemperatuur op 'Warm 1' staan. Probeer dat eens :)

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
De vraag is vast al vaak gesteld, maar kan geen actueel antwoord vinden: iemand al wat gehoord van zijn V30 registratie, heb mijn gegevens bijna een maand geleden verstuurd..

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Mijn C7 blijft sinds begin deze week zeuren om een firmware update. Enige reden om dat te doen wanneer alles perfect werkt?

Alle ARC, CEC en kleursettings zijn zoals ik ze hebben wil. Ben bang dat als ik update het een en ander veranderd, of bijvoorbeeld mijn HDR game mode te donker wordt.

Goede reden om toch te updaten? Los van dat dan die melding bij het aanzetten verdwijnt.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Joepla

Joepla

WhySoSerious? schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:00:
[...]
Er zijn verschillende versies van die remote.
Ok! Dan maar hopen dat de afbeelding ook echt overeenkomt met de geleverde AB. Het zal vast wel werken, maar ziet er netjes uit als alles weer klopt.

• Hulleman
Jimmy J. schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:52:
Mijn C7 blijft sinds begin deze week zeuren om een firmware update. Enige reden om dat te doen wanneer alles perfect werkt?

Alle ARC, CEC en kleursettings zijn zoals ik ze hebben wil. Ben bang dat als ik update het een en ander veranderd, of bijvoorbeeld mijn HDR game mode te donker wordt.

Goede reden om toch te updaten? Los van dat dan die melding bij het aanzetten verdwijnt.
Welke versie draai je nu? Ik heb 4.70.30 (oid). Prima update. Ik merk weinig verschil, maar begreep dat de versie daarvoor (3.60?) problemen opleverde met HDR via de youtube app. Gewoon lekker 4.70 draaien

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Wij zijn nu ook aan het oriënteren voor een nieuwe OLED tv. Ik gok dat het een 65 inch wordt, en dan zijn de modellen van LG natuurlijk voor de hand liggend. De C7 is zeker interessant, maar mijn vrouw wil graag een (desnoods geïntegreerde) soundbar. Ik kwam daarom uit bij de G6 en G7. Ik had nu de volgende vragen:
  • Heeft iemand reeds ervaring met deze toestellen; en wat is het verschil tussen deze twee varianten (buiten 3D weergave)?
  • Ik zie dat de G6 3D-weergave ondersteunt en de G7 niet. Wij geven niet zoveel om 3D, maar gek genoeg is de G6 in de pricewatch een paar honderd euro goedkoper. Kan iemand dat verklaren?
  • Gaat ondersteuning voor 3D over het algemeen ten koste van weergave zonder 3D, of maakt dat echt niet uit als je 3D uit zet?

There can be only fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Als je per sé zo'n soundbar wil, ga dan voor de 65E7. De G7 is nog een duurder model zonder echt toegevoegde waarde. Als de soundbar niet per sé ingebouwd moet zijn, dan best de 65C7 nemen met een apart soundbar van LG die een pak beter zal klinken. De 6-modellen zijn modellen 2016, met iets minder lichtopbrengst.

• millerman_sf
En dat verschil in lichtopbrengst komt juist vooral door het laten vallen van de 3D-techniek. Hiervoor is een extra filter op het scherm nodig. Door dit weg te halen, is de lichtopbrengst hoger.

• secret17
lapino schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:58:
Als je per sé zo'n soundbar wil, ga dan voor de 65E7. De G7 is nog een duurder model zonder echt toegevoegde waarde. Als de soundbar niet per sé ingebouwd moet zijn, dan best de 65C7 nemen met een apart soundbar van LG die een pak beter zal klinken. De 6-modellen zijn modellen 2016, met iets minder lichtopbrengst.
Thnx for the tip. Meestal is de keuze/kwaliteit voor iets wat je apart aanschaft inderdaad een stuk beter dan iets wat standaard wordt meegeleverd. De E7 is dan inderdaad next-in-line.
millerman_sf schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:06:
En dat verschil in lichtopbrengst komt juist vooral door het laten vallen van de 3D-techniek. Hiervoor is een extra filter op het scherm nodig. Door dit weg te halen, is de lichtopbrengst hoger.
Zoiets vermoedde ik dus al. Meestal moeten ze voor 3D toch iets extra's doen waardoor het ten koste gaat van de 'gewone' weergave kwaliteit.

There can be only fun

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 21:44
Check ook even de OLED prijs-discussie thread voor wat betere prijzen dan dat je in de pricewatch kan vinden.

Wat 3D betreft, ik wou er nog eentje met 3D, dus had me de 65E6 aangeschaft (met vaste soundbar dus, want ik wil de AV Receiver niet telkens aanzetten voor gewone live TV te kijken maar toch nog degelijk geluid hebben). Nog altijd meer dan tevreden van, en kijk echt wel veel 3D blurays. Echt fijn om bv. LOTR of Guardians Of The Galaxy te kijken zo..
En geeft meer dan licht genoeg voor HDR en Dolby Vision voor mij, "ondanks" de 3D polarisatiefilter.
(Kom van een Pioneer Kuro plasma O+, dus was al niet gewend aan een oogverblindend felle LCD TV, maar eerder gewend aan oogstrelend beeld ;) en dat oogstrelend is met de LG nog verbeterd)

Is 3D echt niet belangrijk, ga dan idd voor de 7-reeks. Have fun!

• secret17
TimoLimo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:33:
[...]

Check ook even de OLED prijs-discussie thread voor wat betere prijzen dan dat je in de pricewatch kan vinden.

Wat 3D betreft, ik wou er nog eentje met 3D, dus had me de 65E6 aangeschaft (met vaste soundbar dus, want ik wil de AV Receiver niet telkens aanzetten voor gewone live TV te kijken maar toch nog degelijk geluid hebben). Nog altijd meer dan tevreden van, en kijk echt wel veel 3D blurays. Echt fijn om bv. LOTR of Guardians Of The Galaxy te kijken zo..
En geeft meer dan licht genoeg voor HDR en Dolby Vision voor mij, "ondanks" de 3D polarisatiefilter.
(Kom van een Pioneer Kuro plasma O+, dus was al niet gewend aan een oogverblindend felle LCD TV, maar eerder gewend aan oogstrelend beeld ;) en dat oogstrelend is met de LG nog verbeterd)

Is 3D echt niet belangrijk, ga dan idd voor de 7-reeks. Have fun!
Voordat we iets aanschaffen gaan we eerst zeker de winkels/speciaalzaken nog even langs om OLED + 3D te ervaren en dan een keuze te maken. De aanname dat 3D niet belangrijk is is vooral gebaseerd op het feit dat we (tegenwoordig) niet zo vreselijk vaak films op tv kijken, en zeker geen films waar 3D echt meerwaarde biedt, en dat 3D in reviews bij TV's nooit echt als geweldig werd ervaren.

Het zou echter natuurlijk best kunnen dat als 3D op die LG-modellen net dat beetje extra biedt dat we dat voortaan juist wel gaan doen, als in 'het product schept de behoefte'. :)

Is er overigens nog een belangrijk kwaliteitsverschil tussen de C-serie en de E-serie van LG?

There can be only fun

• ppeterr
@secret17

Verschillen zijn

E - soundbar, signature remote en bij de E krijg je de LG V30.

Paneel is identiek.

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 21-12-2017 15:53 ]

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:52:
@secret17

Verschillen zijn

E - soundbar, signature remote en bij de E krijg je de LG V30.

Paneel is identiek.
En paneel ligt op glas bij de E serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Light21M
Joepla schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:53:
[...]

Ok! Dan maar hopen dat de afbeelding ook echt overeenkomt met de geleverde AB. Het zal vast wel werken, maar ziet er netjes uit als alles weer klopt.
Afbeelding klopt, heb hem gekocht en is 1 op 1 correct

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik vond de laatste tijd dat bepaalde games wat donker waren, zoals PUBG als ik die in SDR speel en Witcher 3 ook in SDR. Naast dat merkte ik ook dat de gamma setting in Witcher 3 niet werkte bij mij, ik zag het logo totaal niet. Ik ben eens op zoek gegaan naar een brigtness test patroon en met brightness op 50 zie ik alle blokjes niet, met 54 wel. Hetzelfde merkte ik met de calibration tool van de Xbox One X. Je hebt dan een gesloten oog en op brightness 50 tm 54 zie ik het niet, vanaf 54 zie ik het verschijnen.

Ik heb het test patroon getest op door USB stick in de TV te doen en zowel low als high black level gekozen. Ook op de Xbox getest. Ik kom op 54 brightness uit, wat wel raar hoog is.

http://www.nicolaspeople..../2008/01/fullrgb_test.jpg

Of ik heb hier een verkeerd test patroon want ik heb begrepen dat 50 voor OLED altijd het beste is.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 21-12-2017 17:26 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:21:
Ik vond de laatste tijd dat bepaalde games wat donker waren, zoals PUBG als ik die in SDR speel en Witcher 3 ook in SDR. Naast dat merkte ik ook dat de gamma setting in Witcher 3 niet werkte bij mij, ik zag het logo totaal niet. Ik ben eens op zoek gegaan naar een brigtness test patroon en met brightness op 50 zie ik alle blokjes niet, met 54 wel. Hetzelfde merkte ik met de calibration tool van de Xbox One X. Je hebt dan een gesloten oog en op brightness 50 tm 54 zie ik het niet, vanaf 54 zie ik het verschijnen.

Ik heb het test patroon getest op door USB stick in de TV te doen en zowel low als high black level gekozen. Ook op de Xbox getest. Ik kom op 54 brightness uit, wat wel raar hoog is.

http://www.nicolaspeople..../2008/01/fullrgb_test.jpg

Of ik heb hier een verkeerd test patroon want ik heb begrepen dat 50 voor OLED altijd het beste is.
Heb je wel Full RGB aanstaan (op Xbox) en Black Level High op TV?

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Puck schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:27:
[...]

Heb je wel Full RGB aanstaan (op Xbox) en Black Level High op TV?
Yep. Ik heb alle correcte black levels getest. Ik game eigenlijk alleen maar met low op tv en standard op Xbox maar ik wilde het nu voor beide uitproberen. Raar dit.

Ik heb ook deze getest

YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration

17 zie ik niet, 18 tm 25 wel.

Maar zo vreemd is het niet eens als ik naar deze comment kijk:

http://www.avsforum.com/f...ead-808.html#post55359144

61 brightness. Hij heeft allerlei calibratie materials getest en telkens kwam hij dik boven de 50 uit.

Heb het voor de gein even getest, maar no way! Gewoon lichtgrijs wordt de boel, bizar dat het er goed uit ziet voor hem.

[ Voor 47% gewijzigd door devilsnight op 21-12-2017 18:15 ]

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:51
Zag wat voorbij komen over AB . Heb zelf de 65b6v en de lelijke zwarte plastic AB.

Zou graag de luxe met geborsteld alu willen bestellen . Werken ze allemaal gewoon of moet ik op speciak type letten.

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 09:52
Oké, schiet mij maar lek.
Ik had een behoorlijke pink tint in mijn scherm op mijn 55C7V. De TV met poot is door mijn leverancier aan elkaar gemonteerd.
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat het klepje voor de poot af te werken wat bol stond.
Hier onder zit een viertal kruiskop schroeven. De schroeven bleken nog strakker vastgedraaid te kunnen worden. Schroeven strakker gedraaid. Het klepje past nu vlak achter op de TV en mijn pink tint is nagenoeg verdwenen.
Misschien ook voor andere forumleden de moeite waard om eens wat te spelen met de spanning op de schroeven bij tints.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
stin00 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:23:
[...]

En kijk daar weer 1 week naar en je vorige instelling is weer 'fout', je went namelijk verdomd snel aan élke setting; het werkt twee kanten op. Het ligt dus niet aan hem, maar aan iedereen.

@MaZo Ik vind de ISF modi ook véél te geel, ik heb daarom de kleurtemperatuur op 'Warm 1' staan. Probeer dat eens :)
Vond hem ook te geel, warm1 veel beter.
Technicolor ook op warm 1 gezet voor dagelijks gebruik, isf donker savonds voor films.

[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 21-12-2017 18:38 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Hulleman
Amaze86 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:31:
[...]

Vond hem ook te geel, warm1 veel beter.
Technicolor ook op warm 1 gezet voor dagelijks gebruik, isf donker savonds voor films.
Same here. Dan ben ik maar verpest, maar ik vind warm 1 een stuk prettiger en mooier kijken :)

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
1337aldi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:48:
De vraag is vast al vaak gesteld, maar kan geen actueel antwoord vinden: iemand al wat gehoord van zijn V30 registratie, heb mijn gegevens bijna een maand geleden verstuurd..
Ik (en anderen volgens mij) zit nog te wachten op de Q6 van de actie voor die V30, dus zal nog wel even duren ;(

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Joepla schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:26:
[...]

Pa een maand ofzo in bezit, nog geen enkele slijtage zichtbaar. Wat me wel opvalt bij jouw AB, is dat ook de niet veel gebruikte toetsen eronder lijden. Want hoe vaak gebruik je de Live-Zoom of T.OPT knop nu in de praktijk?
Ja precies, die toetsen gebruik ik gewoon helemaal niet en ook die slijten. Lijkt me een gevalletje productie failure?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Light21M
k1978 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:05:
Zag wat voorbij komen over AB . Heb zelf de 65b6v en de lelijke zwarte plastic AB.

Zou graag de luxe met geborsteld alu willen bestellen . Werken ze allemaal gewoon of moet ik op speciak type letten.
65e7v model ab pakken

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
TeunVR schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:53:
[...]

Ik (en anderen volgens mij) zit nog te wachten op de Q6 van de actie voor die V30, dus zal nog wel even duren ;(
Vandaag (na mailen) bericht gehad dat het verwerkt is, we wachten af..

• MilesD.
1337aldi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:48:
[...]

LG is daar steevast erg sloom in vaak bij het irritante af..

• Amaze86
Echte tv's met hdmi 2.1 komen uit in 2019 pas!

https://www.homecinemamag...geen-hdmi-2-1-televisies/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
Klinkt logisch. Goed nieuws omdat ik zat te twijfelen of ik moest wachten op hdmi 2.1. Slecht nieuws omdat ik er van uitga dat de huidige tv’s hier geen ondersteuning voor krijgen. Als het relatief makelijk is toe te passen dan zouden de tv’s van volgend jaar echt wel deze ondersteuning krijgen.

Ach we zullen zien wat de aankomende jaren allemaal brengt. Gaat zo snel tegenwoordig.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Jelmar1990 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:19:
Oké, schiet mij maar lek.
Ik had een behoorlijke pink tint in mijn scherm op mijn 55C7V. De TV met poot is door mijn leverancier aan elkaar gemonteerd.
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat het klepje voor de poot af te werken wat bol stond.
Hier onder zit een viertal kruiskop schroeven. De schroeven bleken nog strakker vastgedraaid te kunnen worden. Schroeven strakker gedraaid. Het klepje past nu vlak achter op de TV en mijn pink tint is nagenoeg verdwenen.
Misschien ook voor andere forumleden de moeite waard om eens wat te spelen met de spanning op de schroeven bij tints.
Volgens die logica zouden mensen die hun TV ophangen dan de sjaak zijn. Maar mooi dat het voor jou geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch wel benieuwd naar de nieuwe wallpapers modellen die waarschijnlijk zo'n connect kastje krijgen wat Samsung ook gebruikt. Kun je tenminste makkelijk opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Raymon89 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:59:
Mijn C7 kan nog geen update vinden -O-

Ik had trouwens een gele waas aan de bovenkant, als ook een rare indruk in de linkerbovenhoek bij donkere kleuren (https://www.dropbox.com/s...LbKbW4Ry-6B6GhMCxYXa?dl=0), beide al vanaf het begin. Na contact met LG en CEREPAIR gaat paneel vervangen worden :)
Ik heb mijn C7 gisteren binnen en bij een wit beeld zie ik ook een gele waas bovenin. Het op de foto krijgen lukt bijna niet. Is dit bij jou nu opgelost?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ee4zx6/IMG_20171222_142101.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:26
WhySoSerious? schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:37:
[...]

Ik heb mijn C7 gisteren binnen en bij een wit beeld zie ik ook een gele waas bovenin. Het op de foto krijgen lukt bijna niet. Is dit bij jou nu opgelost?

[afbeelding]
Jawel, na 7 nieuwe panelen en twee compleet nieuwe tv's heb ik nu een goede _O- CEREPAIR bleef maar met compleet kromme schermen aan komen zetten :/
Maargoed, bij mij werd het vervangen vanwege rare afdrukken aan de zijkant, ik weet niet of de gele waas op zich reden genoeg zou zijn geweest voor vervanging, dat zou je na moeten gaan.
Maar tip: kijk eerst eens of je er bij normaal tv gebruik echt last van hebt of niet, zo niet dan lekker laten zitten, is de moeite niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
#pro tip .... nee hoor geintje (eerder miereneukermodus)

Voor de E7 gebruikers, en de horizon box van ziggo.

Haal hem van dolby digital af, dit geeft lip synch problemen - en klinkt sowieso niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
ppeterr schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:40:

Haal hem van dolby digital af, dit geeft lip synch problemen - en klinkt sowieso niet beter.
Totaal geen problemen hier met lip sync op een LG E7 met Onkyo 676 en Horizon 7401 op receiver aangesloten en beeld horizon op 1080P en geluid ingesteld op dolby digital. NB niet met de bijgeleverde HDMI kabel aangesloten. Ach misschien heb ik een keer mazzel :9~ . Wel vreemd dan dat de een er wel last van heeft en de ander niet 8)7
Had wel lip sync problemen op een Dune player zowel optical en op HDMI en daarom een Nividia Sield gekocht die geen lip sync problemen geeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Peter711 op 22-12-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

ppeterr schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:40:

Dolby digital via optical geeft bij zowat alles lip sync problemen. Soms krijg ik niet eens geluid via optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Peter711 @ionn

Mijn excuses was niet geheel duidelijk denk ik. Het geluid van de sound bar van de E7 die niet synch loopt.
Dit gebeurt als je in het menu van de horizon box, de per hdmi is aangesloten het output signaal op DD zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42
Goedemorgen,

Ik heb sinds gister een mooie 55C7V gekocht. Hebben jullie ervaringen met Windows 10 en HDR modus op deze tv? vooralsnog knippert het beeld alleen maar bij mij met het HDR logo in de hoek. Ik heb een nvidia GTX 970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
ppeterr schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 07:18:
@Peter711 @ionn

Mijn excuses was niet geheel duidelijk denk ik. Het geluid van de sound bar van de E7 die niet synch loopt.
Dit gebeurt als je in het menu van de horizon box, de per hdmi is aangesloten het output signaal op DD zet.
Geen excuses nodig hoor ;), had ik zelf eigenlijk ook moeten vragen wat je configuratie is.
Ja dat is dan wel balen dat de soundbar E7 dat probleem geeft. Ik heb zelf de E7 gekocht omdat het uiterlijk mooier vond dan van bijvoorbeeld een C7. Had een B7 willen kopen maar die waren begin dit jaar niet te krijgen in Nederland.
Persoonlijk vind ik de Horizon een draak van een apparaat. Het is dat het beeld op de Horizon naar mijn mening een iets beter beeld geeft op een LG OLED als bijvoorbeeld een Humax 5200C. Horizon heeft niet eens een doorlus coax (ziet er naar uit volgende Ziggo 4K box ook niet), en een waardeloze energiestand en een traag on demand menu. Heb de Horizon in eco stand en nog gaat ie constant aan en uit om waarschijnlijk de zenderlijst/epg bij te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Peter711 op 23-12-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Peter711 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:58:
[...]

Geen excuses nodig hoor ;), had ik zelf eigenlijk ook moeten vragen wat je configuratie is.
Ja dat is dan wel balen dat de soundbar E7 dat probleem geeft. Ik heb zelf de E7 gekocht omdat het uiterlijk mooier vond dan van bijvoorbeeld een C7. Had een B7 willen kopen maar die waren begin dit jaar niet te krijgen in Nederland.
Persoonlijk vind ik de Horizon een draak van een apparaat. Het is dat het beeld op de Horizon naar mijn mening een iets beter beeld geeft op een LG OLED als bijvoorbeeld een Humax 5200C. Horizon heeft niet eens een doorlus coax (ziet er naar uit volgende Ziggo 4K box ook niet), en een waardeloze energiestand en een traag on demand menu. Heb de Horizon in eco stand en nog gaat ie constant aan en uit om waarschijnlijk de zenderlijst/epg bij te werken.
Ben het op alle punten met je eens, en echt een probleem is het niet. Want als ik de DD uitvoer
van de horizon box op "uit" zet is het in orde. En je mist niet echt iets qua geluid.
Geluid uit de soundbar is wel oke, maar ben stiekem toch aan het rondkijken voor
een simpele dolby atmos oplossing. Voor het net dat ietsje meer geluid.

kwam het volgende tegen

https://www.indiegogo.com...less-home-cinema-system#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
b.woering schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:37:
Goedemorgen,

Ik heb sinds gister een mooie 55C7V gekocht. Hebben jullie ervaringen met Windows 10 en HDR modus op deze tv? vooralsnog knippert het beeld alleen maar bij mij met het HDR logo in de hoek. Ik heb een nvidia GTX 970
mediaplayer classic + madvr (wel met nvdiadriver 378.92 of lager) alle drivers daarboven werken niet bij mij op hdmi-deepcolor (1050Ti + 55B6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tegen mij hebben ze gezegd dat het 8 weken kan duren, vanaf de goedkeuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

1337aldi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:48:
[...]

1337aldi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:48:
Maak hier een apart topic voor aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
ionn schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:06:
[...]

[...]

[...]

Maak hier een apart topic voor aub.
Reken maar op 8 a 12 weken.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Nou … ik heb mezelf op een kerstcadeautje getrakteerd, maar weet nog niet of ik er blij mee ben. Ik heb een B6V en een Onkyo 717, die laatste deed geen 4K passthrough, dus ik heb óf 4K óf HD audio. Dus …. heb ik een Onkyo 656 gekocht, maar nou heb ik iets raars. Als ik deep color aan heb staan (nodig voor HDR), dan springt het beeld van zowel mijn PS4 als mijn xbox om de zoveel seconden op zwart. Ik zie geen hdmi logo knipperen, dus lijkt geen handshake, maar toch is het beeld weg. Zijn twee verschillende hdmi kabels en de xbox zit nieteens op een HDCP ingang van de versterker. Komt dit bekend voor bij iemand? PS4 op de TV had dit issue niet en bij mijn mediaplayer blijft het beeld wel en hij doet netjes HDR (als deep color aanstaat).

edit: hdmi kabel vervangen van versterker naar TV, opgelost. Wel raar dat de mediaplayer geen issues geeft met die oude kabel.

[ Voor 8% gewijzigd door Raziel op 23-12-2017 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• didis
  • Laatst online: 19-02 15:51
ppeterr schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:14:
[...]

Als dit al echt ingebrand is, en niet een lichte retentie zweem en op het juiste
moment een foto van gemaakt is. Dan vind ik het erg knap dat iemand dit
voor elkaar krijgt. Dit is zonder bewust wording van de OLED techniek
dan een gebruikers fout.
Ehm lichte retentie zweem, gebruikersfout????? het trekt niet weg. Jammer van je veroordeling.

Misschien ook even Nickelodeon aanzetten? Dan zie je wat zij voor een knoepert van een logo in het beeld hebben staan. Ik heb kinderen die keken regelmatig Nick. Een televisie moet je niet omwille van de logo's elke keer van zender te moeten wisselen. NPO heeft om die reden ook de logo's aangepast.
Ja ik zet films of tvzenders ook niet langdurig op pauze, want dat kan effect hebben. In dit geval is alleen het logo zichtbaar verder nergens problemen.

Ik vind het niet gerelateerd aan bewustwording en niet een gebruikersfout. Ik begrijp uit een andere publicatie dat dit probleem van logo's ook als is gemeld door de European Broadcast Union richting televisiezenders. Het zou mij niet verbazen dat Nickelodeon van dit probleem af weet en dat zij maatregelen hadden moeten treffen om hun logo transparanter en minder groot in het beeld te laten zien.

Ik wil mensen dan ook graag waarschuwen voor dit fenomeen en naast dat mensen bewust worden dat vooral televisiezenders met de consument zouden moeten meedenken en rekening houden met de hedendaagse techniek van bv OLED. Ik ben voorstander van afspraken voor toepassing van logo's bij uitzendingen. Stel je kijkt langdurig naar voetbal, wielrennen, of een andere sport, dan heb je vaak ook van die onderdelen in het scherm die continu zichtbaar zijn. Dan wil je ook niet dat dit inbrand. Kennelijk is het risico op inbranden bij gameconsoles ook een verhoogde kans op gebeuren. Zou niet moeten kunnen.

Ik laat het graag nog even in het midden of het een gebruikersfout, productfout van LG of beschadiging door toedoen van Nickelodeon is.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die ervaringen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een vraag voor de LG OLED55C7V gebruikers hier. Tot voor kort kon ik altijd met de web browser Ziggo Go kijken. Echter de laatste paar weken werkt dit niet meer, en krijg ik de melding dat de browser niet ondersteund wordt. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Werkt bij jullie de youtube app? Hier wil die niet verbinden, netflix enz werken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Amaze86 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:47:
Werkt bij jullie de youtube app? Hier wil die niet verbinden, netflix enz werken allemaal.
Er is nwe versie van de app, misschien dat dit er iets mee te maken heeft..even updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37

MazeWing

The plot thickens...

@didis ik heb naast de bank een ijzeren staaf staan. Die herinnert mijn vriendin er aan wat er gaat gebeuren als ze te lang een zender zoals RTL 4 op laat staan... :o })

Ben het verder wel met je eens. Het is eigenlijk te zot voor woorden dat een zenderlogo inbrandt. Aangezien dit 1 van de weinige nadelen van OLED is vind ik dat de zender zelf ook wel maatregelen zou moeten nemen. Deze discussie is er echter ook in de hoogtijdagen van plasma geweest en de gemiddelde reactie van de zenders was een grote middelvinger naar deze groep gebruikers.

Het schijnt dat LG bij een hoge helderheid het gebied van een zenderlogo al minder helder maakt. Het zou nog mooier zijn als er een algoritme zou zijn dat zenderlogo's detecteert en dit volledig aanpast qua helderheid en kleur zodat er überhaupt geen schade kan ontstaan.

Hoe dan ook is dit 1 van de weinige nadelen van OLED. Dit nadeel weegt voor mij persoonlijk absoluut niet op tegen de vele voordelen. Ook omdat mijn kinderen eigenlijk alleen maar Netflix kijken en er relatief weinig schadelijke tv logo's voorbij komen. Afgezien van af en toe RTL 4.

[ Voor 85% gewijzigd door MazeWing op 23-12-2017 22:52 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Wat raden jullie aan, ik heb de 55E7N en krijg de Magic Remote niet goed ingesteld.
Veel knoppen doen het maar de P+ eigenlijk als enige niet.
Hij staat ingesteld op afstandsbediening 13 en dat is de enige waarop hij het doet.
Heb de Ziggo Horizonbox waarvan de Ziggo afstandsbediening nu opeens ook bijna helemaal niets meer doet.

Ik krijg de TV gids ook niet ingesteld, onder de Guide knop op de magic remote krijg ik dan TV gids “antenne” die weer niet werkt omdat er geen kanalen ingesteld staan?

[ Voor 3% gewijzigd door ericsaskia op 23-12-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
Ach ,het blijft een televisie.Ik ben bang dat je het toch niet helemaal tegen kan houden
Onze 55E6 is net een jaartje oud

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/3521/jhN2XJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/3373/1mHGeQ.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door yohammer op 24-12-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

yohammer schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:29:
Ach ,het blijft een televisie.Ik ben bang dat je het toch niet helemaal tegen kan houden
Onze 55E6 is net een jaartje oud

[afbeelding]
Dat is wel vrij stevig ingebrand :X
Neem aan dat lg hier niks aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 10:26
Ik snap het inbranden van het rtl4 logo niet zo. Iedere 15 minuten is er minimaal 5 minuten reclame zonder rtl4 logo. En dan nog inbranden? Ik ben het er wel mee eens dat rtl die logo's wat minder inbrandgevoelig mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
Nou, eergisteren dan eindelijk overgegaan tot aanschaf van de 65C7V voor een mooi prijsje van € 2999,-. Meteen ook maar de Denon Heos bar erbij gekocht voor iets voller geluid. We waren van plan om voor de E7V met geintegreerde soundbar te gaan, maar toch maar gekozen voor een losse en - in mijn optiek - iets betere externe soundbar, die in de toekomst nog uit te breiden is met subwoofer en surround sound. Het geheel ging helaas niet in mijn auto :') Dus ff een vriend opgetrommeld met een station.

Enfin, erg blij met de nieuwe set. De stap vanaf onze vorige tv (32 inch LCD van 10+ jaar oud) was dan ook wel erg groot en in onze nieuwe woonkamer hadden we ook echt wat groters nodig.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik de magic remote niet kan gebruiken voor mijn tv-ontvanger. Wij hebben een Arris decoder via xs4all die nu is aangesloten op de soundbar van denon. Deze soundbar staat via zijn ARC OUT doorgelust naar de HDMI ARC poort van de tv. Bij de setup van de afstandsbediening kan ik wel de arris als decoder kiezen, maar bij het testscherm reageert deze nergens op. Ik vermoed dat dit komt doordat de soundbar er tussenzit. Heeft iemand een vergelijkbare setup en dit wel voor elkaar gekregen?

Overigens bestuurt de magic remote wel het volume van de soundbar; dit werkt dus zoals gewenst.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
secret17 schreef op zondag 24 december 2017 @ 08:16:
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik de magic remote niet kan gebruiken voor mijn tv-ontvanger. Wij hebben een Arris decoder via xs4all die nu is aangesloten op de soundbar van denon. Deze soundbar staat via zijn ARC OUT doorgelust naar de HDMI ARC poort van de tv. Bij de setup van de afstandsbediening kan ik wel de arris als decoder kiezen, maar bij het testscherm reageert deze nergens op. Ik vermoed dat dit komt doordat de soundbar er tussenzit. Heeft iemand een vergelijkbare setup en dit wel voor elkaar gekregen?

Overigens bestuurt de magic remote wel het volume van de soundbar; dit werkt dus zoals gewenst.
Ik heb ook een Arris maar dan via NLE ;)

Je kunt met je magic remote kiezen voor Motorola en dan other 4. Het enige wat je dan niet kunt is de power knop gebruiken. Maar ik heb verder geen setup via arc aangesloten want ik ging wel voor de E7 serie :+ Ook omdat ik de V30 wel wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
Joosie200 schreef op zondag 24 december 2017 @ 08:55:
[...]

Ik heb ook een Arris maar dan via NLE ;)

Je kunt met je magic remote kiezen voor Motorola en dan other 4. Het enige wat je dan niet kunt is de power knop gebruiken. Maar ik heb verder geen setup via arc aangesloten want ik ging wel voor de E7 serie :+ Ook omdat ik de V30 wel wilde hebben.
Dank voor de tip. Net gelijk ff geprobeerd, maar geen van de instellingen onder type Motorola werkt. Geen enkele reactie, net zoals bij de Arris, helaas. Ik vermoed dus nog steeds dat het niet zozeer een verkeerd tpe fabrikant/afstandsbediening in het menu is, maar dat het signaal uberhaupt niet via de soundbar aan de ontvanger wordt doorgegeven. Is de magic remote niet in staat om direct via infrarood de ontvanger te besturen zoals een 'typische' universele afstandsbediening doet?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Powder Toastman schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:14:
Ik snap het inbranden van het rtl4 logo niet zo. Iedere 15 minuten is er minimaal 5 minuten reclame zonder rtl4 logo. En dan nog inbranden? Ik ben het er wel mee eens dat rtl die logo's wat minder inbrandgevoelig mag maken.
Niet alleen RTL hoor, de publieke omroepen kunnen er ook wat van, helaas.
Dit is de zoveelste foto die ik zie met een 'inbrand' (of: retentie?) plek, maar het lijkt wel erger te zijn op een OLED dan op een plasma :X (heb hier nog steeds een Panasonic G20)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Raziel schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:01:

edit: hdmi kabel vervangen van versterker naar TV, opgelost. Wel raar dat de mediaplayer geen issues geeft met die oude kabel.
Heb ik me ook over verbaasd bij mijn Apple 4K. Kreeg op Dolbi Vsion 60Hz flikkeringen in menu en ook zwart scherm. Had al een dure Hi Speed kabel HDMI kabel.... Toen een Belkin Ultra HD HDMI-kabel - 4K (60Hz) gekocht en geen problemen meer. De kabel die door Apple zelf wordt verkocht/aangeraden.
Kabel is inmiddels in prijs verlaagd.
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Hoop echter niet dat Apple in de Apple 4K iets gepatched heeft wat je dwingt om de kabels te kopen die Apple adviseert ,zoals bijvoorbeeld nu het expres langzamer laten werken van oude Iphones door software "updates" en zo proberen mensen op de nieuwe Iphones te krijgen >:)
http://money.cnn.com/2017...wn-old-iphones/index.html

[ Voor 15% gewijzigd door Peter711 op 24-12-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
invincible30 schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:30:
[...]

Dat is wel vrij stevig ingebrand :X
Neem aan dat lg hier niks aan doet?
Ik denk dat LG er niks aan doet,staat ook op de website van LG dat dit niet onder garantie valt.
Het is alleen bij een rood beeldscherm zoals bij de Vodafone reclame en T-Mobile.
Het is jammer maar ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG kan zoveel zeggen, verbaas me eigenlijk dat er nog niemand een rechtzaak in Nederland tegen LG is begonnen. Dit vanwege non-conformiteit.

Een beeldscherm dat inbrand door te lang naar een zender te kijken is gewoon non-conform de Europese maatstaven en dient daarvoor vervangen te worden.

Maar los daarvan, een winkelier draagt deze verantwoordelijkheid en moet daarvoor een passende oplossing aanbieden. Inbranden na een jaar tv gebruik hoort gewoon niet.

En je mag best urenlang naar dezelfde Nederlandse tv-zenders kijken. Geen enkele rechter die zou zeggen dat het door excessieve gebruikshandelingen komt en daardoor het toedoen zou afschuiven.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Ligt het in de lijn der verwachting dat LG ieder jaar met hun nieuwe lijn van tv's dat inbranden weer beter weet te gaan beperken? Zijn de 2017 modellen er al minder gevoelig voor dan de 2016 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Alhoewel ik ook niet onverdeeld tevreden ben over mijn LG, heb ik tot nu toe geen retentie, noch inbrangen gezien en ik game toch redelijk wat. Gewoon beetje verstandig omspringen met sterkte van oled light zal veel doen, maar sowieso toch lastig dat dit nog steeds bestaat. Denk ook niet dat het gaat weggaan, blijft een organisch materiaal en dat is nu eenmaal gevoelig aan dit soort zaken. Ben zelf enorm aan het twijfelen om een refund te vragen en een high-end Sony LED te halen zodat ik absoluut geen worries heb, alhoewel de perfecte zwartwaardes moeilijk te missen zijn. Ofwel hou ik hem gewoon en wacht ik nog een jaar of twee af wat Samsung brengt met hun LED technologie waarbij individuele pixels verlicht kunnen worden. LG heeft echt een fantastisch product, maar denk dat ze beetje slachtoffer zijn van eigen succes waardoor quality control ferm achteruit is gegaan met gele tint en banding tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 20:25
yohammer schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat LG er niks aan doet,staat ook op de website van LG dat dit niet onder garantie valt.
Het is alleen bij een rood beeldscherm zoals bij de Vodafone reclame en T-Mobile.
Het is jammer maar ik stoor me er niet aan.
Maar hoe hoog heb jij je oled lampje dan staan?
Ik heb hem op 50 en vind hem nog vrij licht, al heb ik dan wel de C7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
LordFather schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:48:
[...]

Maar hoe hoog heb jij je oled lampje dan staan?
Ik heb hem op 50 en vind hem nog vrij licht, al heb ik dan wel de C7 serie.
Deze staat op 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Mijn E7 staat op 80 ..geweldig! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LG 65E7 met laatste public firmware. Krijg onregelmatig (dus niet altijd) onderstaand fenomeen als ik switch van HDMI2 (deep colour staat aan vanwege Xbox console) naar HDMI1 (geen deep colour want KPN decoder). Er hangt een Onkyo 676 tussen console en tv, de decoder zit rechtstreeks ingeprikt op de tv.

Het vreemde is, als ik dan de TV uitzet en weer aanzet, is het fenomeen direct voorbij en kan het dagen duren voordat het weer een keer voorkomt. Tijdens uit- en aanzetten, blijft de Onkyo gewoon aanstaan, dus het "lijkt" me een handshake-issue of deep colour issue in de TV?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1 ... 74 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.