Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abe26
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-07-2023
LuisjeNL schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:35:
@abe26

Ik zou gewoon even contact opnemen met Foka, een pixel die vast op wit staat is imo veel irritanter dan een kapotte pixel.

Eventueel zou je een handmatige pixel refresh kunnen doen(staat bij instellingen, oled opties of zoiets;) )

En als de reactie van Foka niet bevredigend is dan lekker terugsturen, een vaste witte pixel zie je wel vanaf je zetel itt een zwarte!
De pixel refresh kende ik niet maar heb het zien staan bij instellingen, het duurt een uur en de tv moet uit staan dus dat doe ik morgen even.

Anders denk ik maar terug sturen maar om zon formaat weer netjes in de doos te krijgen en goed opsturen is ook een gedoe maar ik weet ook dat ik me er aan zal gaan ergeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

abe26 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:43:
[...]

Las inderdaad net op een andere forum dat er in het menu een pixel refresher is.
Duurt een uur en de tv moet dan uit dus doe dat morgenochtend wel even en als dat niet werkt dan maar even bellen.

IK heb sowieso bedenktijd maar stuur hem liever niet terug, het is een 55 inch en dat weer goed en netjes verpakken en opsturen is ook een heel gedoe maar ik ken me zelf ook en nu ik weet waar het zit ga ik me er aan storen.
(OFFTOPIC)
Die verhalen over dode pixels zijn inderdaad een beetje doem verhalen. Die pixelrefresher functie schijnt dit inderdaad te voorkomen/ervoor te zorgen dat het niet mogelijk is dat pixels inbranden. Alleen de stekker uit het stopcontact halen zonder de tv eerst uit te zetten en even de tijd te geven kan het panel slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gotjee schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:31:
[...]

Sinds ik het op kanaal 36 heb blijft het op 170mpbs tot nu toe. Heb kanaalbreedte @ router ook op 80mhz gelaten. Al meerdere malen tv aan/uit en snelheid getest. So far so good!
Ik heb sinds 2 maanden een C7 en in die 2 maanden nog nooit een fatsoenlijke 5ghz verbinding(2 Mbit max) aan de praat kunnen krijgen. Had al geaccepteerd dat het aan de compatibiltieit van mijn router lag. Gebruikte een 2.4Ghz Wifi of bedraaide powerline verbinding.

Had niet eerder met de kanalen zitten spelen, maar bij het lezen van deze post het kanaal op 36 te hebben gezet werkt 5Ghz AC Wifi(60 Mbit+) nu goed genoeg! Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Shadow-Dancer schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:39:
[...]

Ik heb sinds 2 maanden een C7 en in die 2 maanden nog nooit een fatsoenlijke 5ghz verbinding(2 Mbit max) aan de praat kunnen krijgen. Had al geaccepteerd dat het aan de compatibiltieit van mijn router lag. Gebruikte een 2.4Ghz Wifi of bedraaide powerline verbinding.

Had niet eerder met de kanalen zitten spelen, maar bij het lezen van deze post het kanaal op 36 te hebben gezet werkt 5Ghz AC Wifi(60 Mbit+) nu goed genoeg! Bedankt.
Ja dit is eigenlijk wel een groot probleem van de 2017-serie waar dus gelukkig na wat zoeken/testen wel een oplossing voor is!

Er zijn waarschijnlijk nog een hoop mensen die niet op zo'n 'correct' kanaal zitten met hun 5Ghz.
Velen zullen dit wel merken als ze Netflix kijken, en dan maar switchen naar bedraad of 2.4Ghz, maar de netwerkpoort zelf is bvb ook maar 100mbit. Voor Netflix is dit ok, maar voor bepaalde lokale streams en youtube HDR kan je daar wel eens boven gaan en is 5Ghz wel mooi.

Maar misschien heb je zelfs mensen waar hij op de 5ghz connect op fout kanaal, en die het zo laten staan...

Wat info over goede settings & veel voorkomende problemen/oplossingen zou niet misstaan in de openings-post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Mijn 65B6 blijft vragen om de 05.30.03 update te installeren, maar dit is nog steeds de update waar sommige mensen black level problemen kregen toch? Uiteraard is er kans dat ik geen issues krijg, maar waarom het risico nemen? Of is dit juist wel gloednieuwe firmware die gewoon in orde is? Ik heb hem nu op 04.31.10.

Het maakt ook vast allemaal heel weinig uit, maar ik vind het gewoon fijn om de nieuwste firmware te hebben, zolang deze maar ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist maar weer naar LG gemaild met de vraag waar de telefoon blijft. Kreeg een maand geleden al de toezegging dat ik 'm "spoedig" zou ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:34:
Zojuist maar weer naar LG gemaild met de vraag waar de telefoon blijft. Kreeg een maand geleden al de toezegging dat ik 'm "spoedig" zou ontvangen.
Raar/spijtig dat het nog zo lang moet duren nadat ze al alle nodige bewijzen ontvangen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25
Bij mij heeft het in totaal zo’n 7 weken geduurd na opsturen dat ik hem binnenkreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:17
Bij mij heeft het 6-7 weken geduurd voordat ik de telefoon binnen had. First world problems :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

devilsnight schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:29:
Mijn 65B6 blijft vragen om de 05.30.03 update te installeren, maar dit is nog steeds de update waar sommige mensen black level problemen kregen toch? Uiteraard is er kans dat ik geen issues krijg, maar waarom het risico nemen? Of is dit juist wel gloednieuwe firmware die gewoon in orde is? Ik heb hem nu op 04.31.10.

Het maakt ook vast allemaal heel weinig uit, maar ik vind het gewoon fijn om de nieuwste firmware te hebben, zolang deze maar ok is.
Ja die update kan dat introduceren. Dus nooit meer de B6 updaten :) LG heeft het weer goed voor elkaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ionn schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:49:
[...]

Ja die update kan dat introduceren. Dus nooit meer de B6 updaten :) LG heeft het weer goed voor elkaar :X
Ja dat ga ik mooi niet doen dan, niet voor een paar achtergronden die je toch maar eventjes ziet tijdens No Input signal (en waarna de tv vrij snel zelf uitslaat). Eerst HDR game slechter maken (gelukkig deels op te lossen is met dynamic contrast) en dan dit zeker ook nog? Nope! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
ionn schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:49:
[...]

Watt ik zeer irritant vind van LG is dat je de melding dat er een update is niet kan uitzetten. :(
Automatisch updaten staat uit maar toch een melding Iiiirrrriiiitant
Ze willen blijkbaar na pushen van de update dat iedereen overgaat naar de nieuwe firmware.

[ Voor 7% gewijzigd door Peter711 op 18-12-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Shadow-Dancer schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:39:
[...]

Blijkbaar heb ik buren die ook op 36 zitten.... moest nu uitwijken naar boven de 100 >:)
En quick start uitzetten helpt mij enorm. Scheelt niks bij opstarten TV en voordeel is dat APPS , o.a. Netflix etc opnieuw worden geladen i.p..v. opstarten uit buffer _/-\o_ . ben ik ook gelijk het probleem kwijt dat geluid soms niet doorkwam bij opstarten Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 08:53
Afgelopen vrijdag mijn 55c7v binnen gekregen, maar heb een kleine irritatie factor:
Ik heb momenteel een raspberry pi (kodi), Samsung decoder en een Xbox one erop aangesloten. Het aparte is dat wanneer ik tv + decoder aanzet dat de TV altijd eerst naar de Raspberry schakelt. Dit gebeurt ook wanneer ik de tv aanzet en dan Netflix start, Netflix komt in beeld en daarna wordt er naar de Raspberry geschakeld. Het lijkt alsof hij automatisch switched naar een actief hdmi signaal. Op mn vorige Samsung tv kon ik dit uitzetten, maar ik kan hier die instelling niet vinden (of iets wat er op lijkt). Iemand een tip?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
arjen9551 schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:37:
Afgelopen vrijdag mijn 55c7v binnen gekregen, maar heb een kleine irritatie factor:
Ik heb momenteel een raspberry pi (kodi), Samsung decoder en een Xbox one erop aangesloten. Het aparte is dat wanneer ik tv + decoder aanzet dat de TV altijd eerst naar de Raspberry schakelt. Dit gebeurt ook wanneer ik de tv aanzet en dan Netflix start, Netflix komt in beeld en daarna wordt er naar de Raspberry geschakeld. Het lijkt alsof hij automatisch switched naar een actief hdmi signaal. Op mn vorige Samsung tv kon ik dit uitzetten, maar ik kan hier die instelling niet vinden (of iets wat er op lijkt). Iemand een tip?
Uitzetten HDMI-CEC control (simplink op tv LG) kan helpen. CEC Heeft bij mij in ieder geval meer nadelen dan voordelen. Met mijn harmony afstandsbediening kan ik tevens geluid toetsen van andere afstandsbediening leren. Enige nadeel is dat beeld/geluid dan niet automatisch naar ander HDMI kanaal switched maar dat werkte bij mij toch al niet lekker aangezien ik een deel op receiver heb aangesloten (movie apparaten/tv decoder voordeel beeldinstelling geoptimaliseerd voor movies / films tv) en rechtstreeks gameconsoles op de TV met een optische geluidsaansluiting. Bij sec aan switchde mijn receiver naar TV geluid bij selecteren geluid gameconsoles.... dus dan maar sec uitgezet. Moet zeggen mis CEC niet.
Je kan ook experimenteren . op tv uitzetten CEC of alleen op probleem (Raspberry) apparaat uitzetten...als dat kan natuurlijk op je Raspberry

[ Voor 6% gewijzigd door Peter711 op 18-12-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Dit gebeurt ook wanneer ik de tv aanzet en dan Netflix start, Netflix komt in beeld en daarna wordt er naar de Raspberry geschakeld.
Heb zelf 55e7 en ook een raspberry en xbox en ps4 eraan hangen.
Als ik hem start met de power-knop vd afstandbediening : hij start terug op met wat ik laatst gestopt ben, was dit live tv dan zal hij daarop starten, was het een inkomende HDMI zal hij op die HDMI opstarten. Apps werken los van livetv/ingangen.
Heb zelf ook CEC actief voor de raspberry zonder issues.

Als ik start met de Netflix knop: geen probleem hij blijft gewoon in Netflix

[ Voor 26% gewijzigd door Gotjee op 18-12-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Ik heb datzelfde probleem maar dan met de nvidia shield.
Ik hoop ook dat er een makkelijkere oplossing voor is maar zal CEC welleens uitzetten en kijken wat die allemaal nog doet morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
LordFather schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:18:
Ik heb datzelfde probleem maar dan met de nvidia shield.
Ik hoop ook dat er een makkelijkere oplossing voor is maar zal CEC welleens uitzetten en kijken wat die allemaal nog doet morgen
Heb ook een shield en die heeft echt een CEC dominantie. Tv aan, receiver aan en plop, altijd naar die shield schakelen ook al heb ik de receiver op de tv staan. Ik heb de shield CEC uitgezet, maar het “probleem” blijft zich voordoen. Irritant

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Had ik ook, heb zo een tussenstukje gekocht voor hdmi kabel die cec uitschakelt want op de shield kan je die echt niet volledig uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
lapino schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:56:
Had ik ook, heb zo een tussenstukje gekocht voor hdmi kabel die cec uitschakelt want op de shield kan je die echt niet volledig uitzetten
:')

En zo’n tussenstukje zorgt er niet voor de 4K HDR/60fps ineens niet meer werkt?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hulleman op 19-12-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:14
Ik heb dezelfde problemen met CEC. De 55c7 zit via een denon avr1910 op een chromecast, een et10000 linux stb (soort dreambox) en een philips bluray speler. Bij het overschakelen naar de settopbox komt de chromecast er altijd tussendoor. Dus de chromecast eruit gehaald, want die is niet meer nodig. Maar nu wordt de bluray speler automatisch aangezet, wat nog veel irritanter is, want die is een minuut lang aan het opstarten.
Ik dacht dat de et10000 zich niet netjes aan de CEC standaard hield. Maar als jullie er ook allemaal last van hebben, zal het wel iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56
Weet iemand of de E7 afstandsbediening (AN-MR700) werkt met de C7? En heeft iemand deze al los gespot?

[ Voor 51% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-12-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:20
WhySoSerious? schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:03:
Weet iemand of de E7 afstandsbediening werkt met de C7? En heeft iemand deze al los gespot?
https://www.123afstandsbe...dYKcg7yMQqUxoCssQQAvD_BwE

zonder de netflix en amazon button - verder lijkt het identiek.

of het werkt op de c7, ik vermoed van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
lapino schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:56:
Wat voor tussenstukje heb je ertussen gezet?
Wellicht is het dan ook wel oplossing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Weet iemand of de E7 afstandsbediening (AN-MR700) werkt met de C7? En heeft iemand deze al los gespot?
Ja die werkt op de c7 van wat ik heb gelezen.
http://www.lg.com/us/remotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht dat die uitvoering voor de 6 serie was bedoeld, er is toch een andere versie voor de 7 serie?
Afijn, heb hem, werkt echter niet volledig met de 2015 TV's. Op de gok gekocht en enkel om het uiterlijk, want ik vind hem er beter uitzien dan de originele van onze TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37

MazeWing

The plot thickens...

De Raspberry Pi is hier verantwoordelijk voor. Bij mij schopt het apparaatje alles door de war. Enige oplossing is de boel ontkoppelen of HDMI-CEC uitschakelen (in de receiver of via raspconfig).

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 4 weken de E7 erg tevreden mee! Meteen getweakt naar onderstaande settings.
Ik merkte gisteren dat er een update heeft plaatsgevonden... Kan nu ook kiezen uit techexpert.

Maar al m'n instellingen zijn nu verdwenen... Is na de update de standaard settings ook enigszins aangepast?? Ik merk minder geel waarde...
MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 08:53
@MazeWing @ppeterr @gotjee
Thanks voor jullie antwoorden! Heb CEC nu even uitgezet, kijken of dat wat verbetering oplevert.

n.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
LordFather schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:12:
[...]

Wat voor tussenstukje heb je ertussen gezet?
Wellicht is het dan ook wel oplossing voor mij.
https://www.amazon.fr/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Thanks! Ga dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Laatst online: 25-09 15:19
Na meerdere instellingen te hebben geraadpleegd door terug te bladeren kom ik er maar niet uit om me instellingen van me oled 55c7v in te stellen voor me ps4 pro. Het beeld is gewoonweg te donker. wat ik ook doe.. Nu las ik dat ik de firmware terug kan zetten. iemand een idee hoe? of weet iemand anders de oplossing? wat doe ik fout? beschik over software versie 04.70.30
-deepcolour aan
- oled lampje 100
contrast 100
helderheid 50
scherpte 10
kleur 55
dyn. contrast uit
dyn. kleur uit
super res. uit
gamma gemiddeld.
ruis uit
mpeg ruis uit
zwart nivo laag.

er is vast wel iemand die mij hierbij kan helpen. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Canerooo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:51:
Na meerdere instellingen te hebben geraadpleegd door terug te bladeren kom ik er maar niet uit om me instellingen van me oled 55c7v in te stellen voor me ps4 pro. Het beeld is gewoonweg te donker. wat ik ook doe.. Nu las ik dat ik de firmware terug kan zetten. iemand een idee hoe? of weet iemand anders de oplossing? wat doe ik fout? beschik over software versie 04.70.30
-deepcolour aan
- oled lampje 100
contrast 100
helderheid 50
scherpte 10
kleur 55
dyn. contrast uit
dyn. kleur uit
super res. uit
gamma gemiddeld.
ruis uit
mpeg ruis uit
zwart nivo laag.

HDR of SDR?

HDR: zwart niveau laag en eventueel dynamisch contrast aan.
SDR: zwart niveau hoog (mits kleurprofiel op PS4 Pro op automatisch staat).

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 19-12-2017 16:59 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhuijgen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 17:16
Canerooo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:51:
-deepcolour aan
- oled lampje 100
contrast 100
helderheid 50
scherpte 10
kleur 55
dyn. contrast uit
dyn. kleur uit
super res. uit
gamma gemiddeld.
ruis uit
mpeg ruis uit
zwart nivo laag.

Heb je de ecostand uit staan? Heb zelf ook 2 weken naar donker scherm zitten turen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Sinds vandaag ben ik een gelukkige C7 bezitter. Nu wilde ik graag mijn Intel NUC met LibreELEC gaan aansluiten, echter toont de TV 'Geen signaal' bij het aansluiten van dit apparaat. Het apparaat en de HDMI kabel werkten op mijn vorige TV prima. Heb ook een aantal andere kabels geprobeerd, meerdere reboots, maar geen resultaat. Andere apparaten op dezelfde HDMI poort van de C7 werken wel.

Ik weet even niet meer wat ik verder nog kan proberen, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:31
Mijn C7 speelt MKV bestand af (1080p) Via wifi maar ik krijg met geen mogelijkheid de losse subs erbij. Kan de C7 die niet erbij zetten ??

Of is er daar ergens een instelling voor ?? Heb al eens Xplay erop gezet C7, Maar die kost geld. Dus maar weer eraf gehaald. Als ik de film op een usb stick zet en dan in de c7 doe zet die wel de ondertiteling erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
harley2009 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:45:
Mijn C7 speelt MKV bestand af (1080p) Via wifi maar ik krijg met geen mogelijkheid de losse subs erbij. Kan de C7 die niet erbij zetten ??

Of is er daar ergens een instelling voor ?? Heb al eens Xplay erop gezet C7, Maar die kost geld. Dus maar weer eraf gehaald. Als ik de film op een usb stick zet en dan in de c7 doe zet die wel de ondertiteling erbij.
Die 8 euro die xplay kost is het dubbel en dwars waard. In plexserver kan ik de srt bestanden
dan toevoegen en die worden goed opgepakt.

Wellicht kan de orginele plex app dit ook wel - de subs zet je bij de film op je plexserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 21:52
Sinds de update naar de laatste firmware versie heb ik nu al drie keer gehad dat de afstandsbediening niet meer op de tv (E7) werkt. Ik moet dan een batterij er even uithalen en daarna doet ie het weer. Meer mensen dit en/of een tip om het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Buffelkneer schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:57:
Sinds de update naar de laatste firmware versie heb ik nu al drie keer gehad dat de afstandsbediening niet meer op de tv (E7) werkt. Ik moet dan een batterij er even uithalen en daarna doet ie het weer. Meer mensen dit en/of een tip om het te verhelpen?
Hier ook een E7 op de .30 firmware - ik herken je probleem niet.
Ik zal het in de gaten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Hier geen probleem met de E7 sinds update.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Batterijen misschien bijna op?
Weet niet of je oplaadbare gebruikt.... eventueel opladen of nieuwe batterijen proberen
kijken of het dan nog steeds optreedt.

Gebruik zelf een Logitech Harmony Remote....hier geen problemen met de nieuwe firmware

[ Voor 33% gewijzigd door Peter711 op 19-12-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Peter711 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:28:
[...]

Batterijen misschien bijna op?
Weet niet of je oplaadbare gebruikt.... eventueel opladen of nieuwe batterijen proberen
kijken of het dan nog steeds optreedt.

Gebruik zelf een Logitech Harmony Remote....hier geen problemen met de nieuwe firmware
Hey peter, je quote de verkeerde vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
ppeterr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:29:
[...]
Hey peter, je quote de verkeerde vermoed ik :)
Je was me voor .... nu gecorrigeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Laatst online: 25-09 15:19
jhuijgen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:33:
[...]

Heb je de ecostand uit staan? Heb zelf ook 2 weken naar donker scherm zitten turen.
wat bedoel je met eco stand?waar staat die? bedoel je energiebesparing? ik heb de energie besparing uitgezet ja . maar ondertussen heeft een ander tweaker me op de goede weg geholpen om dynamisch contrast op HIGH te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Vandaag de LG OLED55E7N besteld icm met de LG V30 smartphone actie.
Komt incl. kortingen op maximaal 1999 euro en dat was precies 1 euro binnen mijn budget.
Maximaal omdat ik de LG V30 na registratie van de TV bij LG weer in fabrieksverpakking ga verkopen, of op Marktplaats of aan de leverancier van de TV.
Ben een Apple man dus heb verder niets met de LG V30.

Ben benieuwd, heb helemaal geen ervaring met LG, tot nu altijd Sony Bravia gehad.
Nu eerst maar even een paar honderd pagina`s hier doorlezen. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Canerooo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:51:
[...]

wat bedoel je met eco stand?waar staat die? bedoel je energiebesparing? ik heb de energie besparing uitgezet ja . maar ondertussen heeft een ander tweaker me op de goede weg geholpen om dynamisch contrast op HIGH te zetten.
Vreemd heb een E7 en heb niets met de dynamic contrast instelling gedaan.
Met ECO wordt volgens mij de setting beeldinstelling bedoeld. settings 1e onder picture rechts picture mode selecteren en dan "game" als picture mode selecteren. Picture mode staat standaard op "eco"
YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Scidd0w schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:51:
[...]
Ja die werkt op de c7 van wat ik heb gelezen.
http://www.lg.com/us/remotes
Achteraf toch wel een lelijke remote en kwa functies zal het niet veel uitmaken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Peter711 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:49:
[...]

Vreemd heb een E7 en heb niets met de dynamic contrast instelling gedaan.
Met ECO wordt volgens mij de setting beeldinstelling bedoeld. settings 1e onder picture rechts picture mode selecteren en dan "game" als picture mode selecteren. Picture mode staat standaard op "eco"
YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media
Gaat over HDR game mode. Die is sowieso iets donkerder.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:35
ericsaskia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:40:
Vandaag de LG OLED55E7N besteld icm met de LG V30 smartphone actie.
Komt incl. kortingen op maximaal 1999 euro en dat was precies 1 euro binnen mijn budget.
Maximaal omdat ik de LG V30 na registratie van de TV bij LG weer in fabrieksverpakking ga verkopen, of op Marktplaats of aan de leverancier van de TV.
Ben een Apple man dus heb verder niets met de LG V30.

Ben benieuwd, heb helemaal geen ervaring met LG, tot nu altijd Sony Bravia gehad.
Nu eerst maar even een paar honderd pagina`s hier doorlezen. 😏
Maar los van de V30, wat heb je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
2399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WhySoSerious? schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:54:
[...]
Achteraf toch wel een lelijke remote en kwa functies zal het niet veel uitmaken denk ik :)
Je kunt er de verborgen 3D functie mee vrij schakelen op je C7. :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Als je het prijzentopic doorleest zie je dat de e7 voor 2000 te koop is. Maar als je er blij mee bent en geen extra gedoe wilt is dat ook goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
Van die 2399 gaat nog de verkoopprijs van de LG V30 af en dat schat ik in rond de 500 euro
De verkoper garandeerd de LG V30 in te kopen voor 400 euro maar we gaan natuurlijk eerst even de vrije markt op

[ Voor 38% gewijzigd door ericsaskia op 19-12-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
ericsaskia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:23:
Van die 2399 gaat nog de verkoopprijs van de LG V30 af en dat schat ik in rond de 500 euro
Ja, maar je had de E7 voor 2000 euro kunnen kopen, dan is het -500=1500 euro. Kijk maar in het prijzen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
Voor die 2000 krijg je er geen LG V30 actie bij toch?
Ik heb het in ieder geval niet kunnen ontdekken voor die prijs met ook nog de actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 18:32
ericsaskia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:23:
De verkoper garandeerd de LG V30 in te kopen voor 400 euro maar we gaan natuurlijk eerst even de vrije markt op
Uh beetje teveel, heb zelf 1999 voor E7 55 inch betaald en daar gaat de telefoon nog van af 500 aan een vriend.Totaal €1500 vind het nogal groot verschil, je kan nog annuleren en bij smits of foka bestellen voor 1999

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
ericsaskia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:31:
Voor die 2000 krijg je er geen LG V30 actie bij toch?
Ik heb het in ieder geval niet kunnen ontdekken voor die prijs met ook nog de actie?
bij elke E7 krijg je een V30 volgens mij, want die is los van de winkel achteraf te regelen rechtstreeks met LG. Zelf 2050 betaald en aanvraag naar LG is onderweg voor de V30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotjee
Ik had vandaag 1 maal dat enkel de powerknop nog leek te werken, bij andere toetsen lichtte het lampje op remote ook wel op maar er gebeurde niet veel... heb hem doen hersynchen door 5 sec homebutton + back in te houden. probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
gotjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:33:
[...]

bij elke E7 krijg je een V30 volgens mij, want die is los van de winkel achteraf te regelen rechtstreeks met LG. Zelf 2050 betaald en aanvraag naar LG is onderweg voor de V30
Alleen bij E7 waar een bepaald nummer en soort tegoed bon op de doos zitten.
Bij FOKA kom ik op 2799 euro en niet op 2050 euro?
https://www.foka.nl/product/12221111/lg-oled-tv-55e7n

[ Voor 3% gewijzigd door ericsaskia op 19-12-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
ericsaskia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:39:
[...]

Alleen bi) modellen waar een bepaald nummer en soort bon op de doos zitten.
Foka bellen, dan kom je op 2000 ophalen of 2050 bezorgen plus de V30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
[...]

Alleen bi) modellen waar een bepaald nummer en soort bon op de doos zitten.
Bij FOKA kom ik op 2799 euro
op de doos staat gewoon het serienummer... en dat moet je uitknippen en opzenden.
Dat staat bij elke E7 op de doos hoor.
Qua prijzen moet je oled prijzen topic maar lezen.
Foka is een winkel die je moet mailen /bellen en om specifieke dagprijs vragen. Heb hem daar zelf gehaald voor 2050 incl levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
JSTPS schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:41:
[...]

Foka bellen, dan kom je op 2000 ophalen of 2050 bezorgen plus de V30.
Zal ik doen morgen maar ik verwacht dat er dan geen V30 actie bij zit, ben benieuwd, bedankt voor de tip

[ Voor 3% gewijzigd door ericsaskia op 19-12-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
ericsaskia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:42:
[...]

Zal ik doen morgen maar ik verwacht dat er dan geen V30 actie bij zit, ben benieuwd, bedankt voor de tip
Ik heb al 2 keer een E7 gekocht bij Foka de afgelopen maanden, beide keren was de aanvraag voor een V30 goedgekeurd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
ericsaskia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:42:
[...]

Ik en veel anderen hebben dat wel al specifiek gecheckt met hun toen we hem kochten in de voorbije weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
Ik ga morgen bellen met FOKA, moet je Smits ook bellen voor het beste resultaat?
Bij hun staat hij ook voor 2799 te koop?

https://www.smitsarnhem.nl/55e7n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 18:32
@ericsaskia yep smits ook bellen dan krijg je een betaallink.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
[...]

Alleen bij E7 waar een bepaald nummer en soort tegoed bon op de doos zitten.
Ik heb die van mij ook bij FOKA gekocht voor €2050 incl verzendkosten, 5 jaar garantie en via LG de V30 en nog een half jaar Netflix UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
gotjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:41:
[...]

op de doos staat gewoon het serienummer... en dat moet je uitknippen en opzenden.
Dat staat bij elke E7 op de doos hoor.
Qua prijzen moet je oled prijzen topic maar lezen.
Foka is een winkel die je moet mailen /bellen en om specifieke dagprijs vragen. Heb hem daar zelf gehaald voor 2050 incl levering.
Dat van dat serienummer uitknippen en opsturen heb ik nergens gelezen!

[edit] net de bevestigingsmail nog maar eens nagekeken, maar het klopt inderdaad, doos heeft wel paar dagen buiten gestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door TheSiemNL op 20-12-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 16:05
TheSiemNL schreef op woensdag 20 december 2017 @ 00:28:
[...]

https://promo.deskservices.nl/nl-nl/17-0465

https://promo.deskservice...7-0465/download/terms.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door NLMarcel194 op 20-12-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
TheSiemNL schreef op woensdag 20 december 2017 @ 00:28:
[...]

[edit] net de bevestigingsmail nog maar eens nagekeken, maar het klopt inderdaad, doos heeft wel paar dagen buiten gestaan.
• Maak een kopie van de aankoopbon van je LG OLED TV, bewaar de kopie voor eigen administratie en stuur ons de originele aankoopbon voorzien van model TV, aankoopdatum en gegevens van het aankooppunt op
Knip de sticker met het serienummer aan de korte kant uit de kartonnen verpakking van je LG OLED TV (serienummer is vemeld als S/N)
• Stuur de geprinte bevestigingse-mail, de originele aankoopbon en de uit de doos geknipte sticker met serienummer zo snel mogelijk en uiterlijk 24 januari 2018 in een gefrankeerde envelop op n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
hardware-lover schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:18:
[...]

Je kunt er de verborgen 3D functie mee vrij schakelen op je C7. :(:)
Haha één keer gedaan op mijn oude 950V en vond het niks. Ik ga het dus missen als kiespijn :+

[ Voor 39% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-12-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
Nou, ik heb net gebeld met verkoper Santos bij de FOKA.
Hij zei gelijk dat ik dit via Tweakers had en dat hij dit niet kan bevestigen.
Er staan er zat op voorraad, dat wist hij wel en ik ben doorverwezen naar info@foka.nl.
Daar zit 1 persoon en die behandeld de prijsaanvragen?

Bij Smits had ik iemand aan de lijn en die had het inderdaad over de speciale prijs van 2799 zoals op de site staat maar heb afgesproken te mailen met zijn collega via het contactformulier.

Voorlopig dus eigenlijk weinig wijzer, van de LG V30 actie wist FOKA af maar niet precies hoe het zat.
Smits zei alleen dat dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

ericsaskia schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:51:
Nou, ik heb net gebeld met verkoper Santos bij de FOKA.
Hij zei gelijk dat ik dit via Tweakers had en dat hij dit niet kan bevestigen.
Er staan er zat op voorraad, dat wist hij wel en ik ben doorverwezen naar info@foka.nl.
Daar zit 1 persoon en die behandeld de prijsaanvragen?

Bij Smits had ik iemand aan de lijn en die had het inderdaad over de speciale prijs van 2799 zoals op de site staat maar heb afgesproken te mailen met zijn collega via het contactformulier.

Voorlopig dus eigenlijk weinig wijzer, van de LG V30 actie wist FOKA af maar niet precies hoe het zat.
Smits zei alleen dat dat zou kunnen zijn?
https://promo.deskservices.nl/nl-nl/17-0465 al gelezen? Staat alles wat je moet weten over de V30 actie, iets dat je makkelijk zelf kan vinden. Voor prijzen moet je in het LG OLED prijzentopic zijn, en lees alsjeblieft eerst even het grote rode vak onderaan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericsaskia
Ik zal het proberen gescheiden te houden

[ Voor 3% gewijzigd door ericsaskia op 20-12-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Ik ben 2 weken in bezit van de oled65e7. Na een week kwam ik er achter dat mijn geluid nogal resoneerde bij lage frequenties en bepaalde stemgeluiden. Met een sinussweep tussen de 100 en 250 Hz is het heel duidelijk hoorbaar. Monteur is langsgeweest en heeft de soundbar vervangen echter probleem is niet opgelost. Iemand dezelfde ervaring met resoneren van geluid bij de E7 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
marco12345 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:13:
Ik ben 2 weken in bezit van de oled65e7. Na een week kwam ik er achter dat mijn geluid nogal resoneerde bij lage frequenties en bepaalde stemgeluiden. Met een sinussweep tussen de 100 en 250 Hz is het heel duidelijk hoorbaar. Monteur is langsgeweest en heeft de soundbar vervangen echter probleem is niet opgelost. Iemand dezelfde ervaring met resoneren van geluid bij de E7 serie?
Dus de klacht bleef na vervanging van de soundbar, en de monteur wandelde daarna gewoon de deur uit.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
De monteur gooit de klacht wederom bij LG neer. Dus maar afwachten Ik ga er iig niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
marco12345 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:13:
Heb je al eens die omgevings geluid test gedaan met de afstandsbediening.
Nadat ik die gedaan had, en er een soort bass setting voorgesteld werd,
en ik die toepaste - was ik ook niet echt tevreden.

Geen idee of je dat bedoelt met die 100 en 250 HZ sweep. Maar die setting
maakte dat het laag in het geluid, een soort van vervorming kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
De Test heb ik ook gedaan maar stel liever zelf mijn geluid in. De sweep is een youtube filmpje met geluid van 1Hz tot 20Khz. Te vinden als je zoekt op bas test.
Het resoneren (meetrillen van iets) is in het lage tonen gebied. Het is een vervormd geluid net of er een membraam mee aan het trillen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
marco12345 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:45:
De Test heb ik ook gedaan maar stel liever zelf mijn geluid in. De sweep is een youtube filmpje met geluid van 1Hz tot 20Khz. Te vinden als je zoekt op bas test.
Het resoneren (meetrillen van iets) is in het lage tonen gebied. Het is een vervormd geluid net of er een membraam mee aan het trillen is.
Er valt helaas niet zoveel in te stellen qua geluid, maar als ik dit zo lees.
Denk ik bijna dat er dus iets mee trilt in het paneel zelf.
Hoop voor je dat het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
Ben benieuwd of het op te lossen is. Heb speciaal dit model gekocht voor de betere geluidseigenschappen anders was ik voor de C serie gegaan. We zullen afwachten wat de reactie van LG is. Missschien bieden ze wel een G- of W-serie aan :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
marco12345 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:51:
Ben benieuwd of het op te lossen is. Heb speciaal dit model gekocht voor de betere geluidseigenschappen anders was ik voor de C serie gegaan. We zullen afwachten wat de reactie van LG is. Missschien bieden ze wel een G- of W-serie aan :-).
dat zou wat zijn, dan trilt er hier ook per direct iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.
Wat doe je dan met die sharpness? De 7 serie heeft volgens mij geen horizontaal en verticaal. Zet je die dan op 10 of 20 (default)?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Gonadan

De H en V sharpness staat in de beeld opties als je de ISF optie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ppeterr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:05:
@Gonadan

De H en V sharpness staat in de beeld opties als je de ISF optie kiest.
Dat wel inderdaad, maar bij Dolby vision bijvoorbeeld niet, wat doe je dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Gonadan schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:08:
[...]

Dat wel inderdaad, maar bij Dolby vision bijvoorbeeld niet, wat doe je dan?
Aha, ja heb net even netflix aangegooid en inderdaad.

Ik heb hem ingesteld op Cinema Home - User, Dolby vision. En de waarde op 10 gelaten.
Vermoed dat er daar geen V en H instelling is, omdat er al een processing in het
dolby vision profiel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Heeft iemand een foto van de 65E7 die aan de muur hangt. Het gaat mij vooral om de onderkant. Bij de E6 leek er dan een hap uit te zijn, omdat de steun er niet onder zit. Volgens mij is dat bij de E7 niet meer het geval, maar ik wil het wel even zeker weten.

Bij de MM in Hengelo stond een LG OLED, maar die had flinke inbrandplekken. Vooral op een paars scherm en bij rode delen kwam dit wel heel erg sterk naar voren. Ik moet zeggen dat ik daar wel een beetje van schrok (verkoper ook toen ik hem er op wees). Is niet echt geruststellend als je dat al in de winkel ziet, met daarnaast een QLED met daarbij levenslange garantie op niet inbranden. :) Ik moet zeggen dat ik de demo content die er op draaide best afwisselend vond. Hooguit wat hoge brightness, maar ik zou toch denken dat LG zijn televisies test met zijn eigen demo content?

Mijn vrouw wil nog wel eens in slaap vallen tijdens het Netflix kijken en dan staat er altijd zo'n "Kijkt u nog?" in het beeld. Ik kijk via de Chromecast (fijnere interface), dus heb de afgelopen 9 jaar al stress gehad (heb nu een plasma scherm). Eigenlijk zit ik niet weer te wachten op stressen i.v.m. burn-in. Overigens heeft mijn plasma alleen last van retentie gehad. Burn-in bleek achteraf dus niet zo'n issue...

[ Voor 20% gewijzigd door BugBoy op 20-12-2017 11:31 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@BugBoy

https://imgur.com/a/80zGP

Je krijgt er een keurig afdek plaatje bij.

Dit is een foto van onder genomen, als je er dus voor staat loopt de zwarte
onderste strip door - en zie je er niks van.

dit een 55E7 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik heb de indruk dat de 55E7 dezelfde voet heeft als vorig jaar. Dit is de voet van de 55E7 (volgens de LG website):
Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/D782eR.jpg

De 65" variant heeft een andere voet, waarbij de soundbar lijkt te zweven. Ik ben dan ook benieuwd of die afdekplaat niet meer nodig is:
Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/E3LV8f.jpg

Ik vind het zonder plaatje net even wat strakker.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Aha, ja op die manier bij de 65 inch is de hele onderste zwarte rand er niet,
en is er een zilveren strip minder. Zal je dan het antwoord niet kunnen geven.

Iets anders:

Iemand die multi colored artifacts ervaart met een stream via xplay ?

Dit is echt een flitsje in het beeld

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2j3ikcm.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door ppeterr op 20-12-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
*

[ Voor 100% gewijzigd door ppeterr op 20-12-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:59
Top om in je winkel een toestel te laten staan met dikke inbrandplekken trouwens. Ja, die televisies staan meer en langer aan dan bij de gemiddelde particulier thuis, maar ze staan daar een heel stuk korter. Daarbij draaien die tv's daar demo content en staan niet de godganse dag op bijvoorbeeld RT4. Een fijn idee in elk geval.

Ik weet het niet hoor. Ik heb hem nog niet binnen, ik weet niet of ik het aandurf bij een toestel van > € 3.000,00. Dit soort berichten maken me toch ietwat nerveus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
BugBoy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:29:
Ik moet zeggen dat ik de demo content die er op draaide best afwisselend vond. Hooguit wat hoge brightness, maar ik zou toch denken dat LG zijn televisies test met zijn eigen demo content?
Ik ben zelf ook niet onder de indruk van de demo content. Elke keer als ik door een Media Markt loop begin ik niet per se te watertanden van de OLED's die daar draaien. Maar thuis, met je eigen dedicated apparatuur eraan zonder 100 TL-balken in het systeemplafond, is het beeld echt weergaloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmy J. op 20-12-2017 14:37 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 21:35
De beste demo-content vond ik door in de Youtube-app te zoeken naar 4K HDR en op Netflix series in Dolby Vision te kijken (eerste paar minuten van Meridian doen het goed voor OLED door een volledig zwarte grot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
millerman_sf schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:42:
De beste demo-content vond ik door in de Youtube-app te zoeken naar 4K HDR en op Netflix series in Dolby Vision te kijken (eerste paar minuten van Meridian doen het goed voor OLED door een volledig zwarte grot).
Deze is ook fantastisch

YouTube: Real 4K HDR: Cosmos Laundromat in HDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37

MazeWing

The plot thickens...

Cyrax0508 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:13:
Top om in je winkel een toestel te laten staan met dikke inbrandplekken trouwens. Ja, die televisies staan meer en langer aan dan bij de gemiddelde particulier thuis, maar ze staan daar een heel stuk korter. Daarbij draaien die tv's daar demo content en staan niet de godganse dag op bijvoorbeeld RT4. Een fijn idee in elk geval.

Ik weet het niet hoor. Ik heb hem nog niet binnen, ik weet niet of ik het aandurf bij een toestel van > € 3.000,00. Dit soort berichten maken me toch ietwat nerveus.
Het grote probleem is dat ze nooit een pixel clean cyclus kunnen doen. Na sluitingstijd wordt de gehele stroom er af gehaald. Bij normaal gebruik ga je nooit dezelfde effecten krijgen als bij een mediamarkt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik raad sowieso aan om deze oled's in een speciaal zaak te gaan kijken.
Daar hebben de mensen over het algemeen er ook meer kennis over,
en zullen ze vast een goede demo kunnen geven. Eventueel met eigen
mee gebracht materiaal.

Het is dan natuurlijk je eigen keuze waar je het zou willen aanschaffen, ik heb
een mooie prijs gekregen, in een winkel hier in mijn eigen dorpje. Een zaak
met veel kennis en nog ouderwets support. Dat was voor mij al een grote meerwaarde.

Media markt en dat soort zaken zijn absoluut geen juiste referentie om de pracht van
oled te zien. Nog buiten beschouwing het hele inbrand verhaal en dergelijke.

Nog beter is om het te bekijken in je eigen netwerk :) Pilsje, nootje, filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik weet niet of mensen Witcher 3 al op hun B6 getest hebben, maar helaas net zoals PUBG op Xbox One X is de game te donker. Met PUBG krijg ik het gewoon niet goed met HDR game, huizen van buiten zijn raar donker, bergen ook. Prima in SDR. Game biedt helaas nog geen brightness options.

Witcher 3 te donker met HDR game mode en in de gamma settings van de game zou ik een logo nog net moeten kunnen zien maar ik zie het niet. Pas wanneer ik gamma naar de max breng kan ik het net zien, maar dat is niet goed. Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Hoi korte vraag: ik heb sinds twee dagen last van dat mijn magic remote zodra de cursor in beeld verschijnt alleen maar naar rechts blijft trekken. Iemand dit ook weleens gehad of eventueel een oplossing voor. Na ongeveer 1 minuut is het over maar is behoorlijk irritant. Ben in bezit van een 55e7n
Pagina: 1 ... 73 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.