Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:36:
[...]

En dat deed ik met plasma dus ook. De voordelen wogen en wegen nu met Oled tegen de nadelen op. En zo beoordeel ik ieder product wat ik koop en gebruik. Overigens zullen mensen die niet van "zeikerds" zijn zoals ik met beeld ook helemaal in hun nopjes zijn met hoog segment LED. Wat is goed, wat is slecht is voor een ieder persoonlijk. Geldt ook voor mijn andere hobby, muziek luisteren. Hele boeken worden erover geschreven en DE waarheid bestaat niet.
De impact wordt ook bepaald door waar je vandaan komt. Ik kom zelf van een 4
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:36:
[...]

En dat deed ik met plasma dus ook. De voordelen wogen en wegen nu met Oled tegen de nadelen op. En zo beoordeel ik ieder product wat ik koop en gebruik. Overigens zullen mensen die niet van "zeikerds" zijn zoals ik met beeld ook helemaal in hun nopjes zijn met hoog segment LED. Wat is goed, wat is slecht is voor een ieder persoonlijk. Geldt ook voor mijn andere hobby, muziek luisteren. Hele boeken worden erover geschreven en DE waarheid bestaat niet.
Als je van een 40 inch full hd lcd scherm af komt zoals ik zal de impact sowieso groot zijn.

Mijn vriendin had de e7 gezien bij de mediamarkt en toen was ze helemaal verkocht. Ik sprak toen mijn twijfels uit en liet haar de Sony zd9 zien en dat vond ze maar een lelijk hok ;)

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:51:
[...]

Dat is wel een hele mooie deal zeg! Ik ga bijna hopen dat mijn B7 een drama is :) . En dan wil ik best 3x voor niks thuisblijven voor een W7 :)

Nee, lekkere deal hoor. Goed gedaan, een beetje tegengas geven heeft altijd zin. Top
Dank voor jullie reacties! Ik twijfel alleen nog aan de meerwaarde van de 65E7 t.o.v. 65C7, mijn nog huidige 65B6 heb ik juist gekocht om zijn monitor looks (geen soundbar/speaker en omtrek scherm is kleiner).

Overigens was ik ook erg verrast over dit aanbod (zonder enige bijbetaling). Prima dus! _/-\o_

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

ppeterr schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:09:
[...]

Ik denk..dat het een...super deal is :)

De enigste onderbouwing die ik kan geven is dat ik de 55e7 heb, en die is wauw!
Geeft de soundbar voor jou ook meerwaarde?

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Om nog even te reageren op de uitspraken “geniet gewoon van het beeld”. Dit is wat ik deed, totdat ik toevallig de mankementen van het paneel zag. Ik probeer absoluut geen Oled te bashen en LCD de hemel in te prijzen, maar in mijn geval heb ik nu twee keer een peper dure tv terug moeten sturen omdat de kleur uniformiteit ronduit belabberd was (gele waas en banding). Dus kom niet aan met die purist nonsens, ik heb mijn tv niet laten kalibreren, kwam deze issues per toeval tegen en twee keer heb ik blijkbaar pech gehad.

Iedereen die van zijn Oled geniet, vooral blijven doen en ik ben jaloers. Als ik een scherm had gehad waar ik dit bij kon doen waren ze niet terug gegaan, geloof me. Ik stond vanmiddag weer in de BCC en ik probeerde de Oleds te negeren, maar het beeld van de demo’s zien er gewoon te prachtig uit. Ik ben aan het kijken naar LCD, maar weet niet nu ik de pro’s van oled heb ervaren of ik terug kan naar LCD, met name edge lit.

Edit!
Weet iemand een goede tv shop omgeving amsterdam waar ik tvs niet in een 38204996 lumen verlichte zaak kan bekijken?

[ Voor 6% gewijzigd door DMC90 op 14-12-2017 21:01 ]

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Ik heb sinds een paar dagen de LG oled 55C7. Ik krijg maar niet voor elkaar om mijn Dreambox 500 HD werkend te krijgen met de Magic Remote control. LG contact kreeg een niets zeggend antwoord. Weet iemand een alternatief voor de Dreambox die ik kan invullen? Dreambox staat ertussen maar doet niets, zend geen Ir code uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

DMC90 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:00:
Om nog even te reageren op de uitspraken “geniet gewoon van het beeld”. Dit is wat ik deed, totdat ik toevallig de mankementen van het paneel zag. Ik probeer absoluut geen Oled te bashen en LCD de hemel in te prijzen, maar in mijn geval heb ik nu twee keer een peper dure tv terug moeten sturen omdat de kleur uniformiteit ronduit belabberd was (gele waas en banding). Dus kom niet aan met die purist nonsens, ik heb mijn tv niet laten kalibreren, kwam deze issues per toeval tegen en twee keer heb ik blijkbaar pech gehad.

Iedereen die van zijn Oled geniet, vooral blijven doen en ik ben jaloers. Als ik een scherm had gehad waar ik dit bij kon doen waren ze niet terug gegaan, geloof me. Ik stond vanmiddag weer in de BCC en ik probeerde de Oleds te negeren, maar het beeld van de demo’s zien er gewoon te prachtig uit. Ik ben aan het kijken naar LCD, maar weet niet nu ik de pro’s van oled heb ervaren of ik terug kan naar LCD, met name edge lit.

Edit!
Weet iemand een goede tv shop omgeving amsterdam waar ik tvs niet in een 38204996 lumen verlichte zaak kan bekijken?
Als je dan toch teruggaat naar LCD, raad ik je de Sony X930E aan ;)

• DMC90
ionn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:56:
[...]

Als je dan toch teruggaat naar LCD, raad ik je de Sony X930E aan ;)
Zit ik inderdaad naar te kijken :) Enigzins goede zwartwaarden?

Verwijderd

DMC90 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:11:
[...]

Zit ik inderdaad naar te kijken :) Enigzins goede zwartwaarden?
Denk dat de sony zd9 beter is.

• DMC90
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:33:
[...]

Denk dat de sony zd9 beter is.
Dat weet ik wel zeker, maar ook twee keer zo duur :>

Verwijderd

DMC90 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:35:
[...]

Dat weet ik wel zeker, maar ook twee keer zo duur :>
Ik denk net zo duur als een 65c7v. Rond de 2700 bij smits of een andere prijsvechter. Ik denk dat de 930e ong 2200 is bij smits in 65 inch.

https://www.2dehands.be/a...-65-inch-5-387411745.html

Hier heb je er nog eentje 2 weken oud voor 2600 met 5 jaar garantie

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 22:42 ]

• DMC90
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:39:
[...]

Ik denk net zo duur als een 65c7v. Rond de 2700 bij smits of een andere prijsvechter. Ik denk dat de 930e ong 2200 is bij smits in 65 inch.

https://www.2dehands.be/a...-65-inch-5-387411745.html

Hier heb je er nog eentje 2 weken oud voor 2600 met 5 jaar garantie
Klopt, maar ook alleen de 55C7 viel binnen mijn budget. Wil niet over de 2k,- gaan, wat voor de 930e 65 nog kan lukken :) Jammer dat er geen 55 variant is van de ZD9.

Verwijderd

DMC90 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:49:
[...]

Klopt, maar ook alleen de 55C7 viel binnen mijn budget. Wil niet over de 2k,- gaan, wat voor de 930e 65 nog kan lukken :) Jammer dat er geen 55 variant is van de ZD9.
Misschien dat je een bieding kunt plaatsen van 2100 of 2200. Er is niet meer danaar 2000 op geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

@Verwijderd @DMC90 misschien kan de discussie welke beter is niet in het LG oled topic gedaan worden. ;)

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:00:
@Verwijderd @DMC90 misschien kan de discussie welke beter is niet in het LG oled topic gedaan worden. ;)
Haha sorry zal het niet meer doen is vloeken in de kerk natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat veel Amerikaanse modellen last hebben van een gele waas over een deel van het scherm. Voornamelijk links. Is dit een garantie kwestie?Iemand ervaring hiermee? Betreft de 2017 OLED reeks van LG. B7 C7 E7 etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:33:
Ik lees dat veel Amerikaanse modellen last hebben van een gele waas over een deel van het scherm. Voornamelijk links. Is dit een garantie kwestie?Iemand ervaring hiermee? Betreft de 2017 OLED reeks van LG. B7 C7 E7 etc
Verschillende mensen in dit topic ervaren kleine of grotere problemen met het scherm. Veel anderen - waaronder ikzelf - hebben gelukkig helemaal nergens last van.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:20
WizzieJP schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:03:
[...]

Voor mij op dit moment wel, heb er namelijk geen mooie set onderstaan voor mijn
geluid. Het geluid is OK - niet speciaal, maar zeker beter dan gemiddeld.
De looks er van vind ik wel erg mooi, maar dat is natuurlijk niet direct een meerwaarde.
En je krijgt bij dat toestel, een mooiere AB. Een zoals bij de signature schermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

ik heb een LG 55C7 en ik ben zeer tevreden met mijn beeld. Zeker geen gele waas. Ik zie wel hele lichte banding bij een beeld van 5% grijs in een verduisterde kamer. Maar in bewegende beelden bij Marco Polo eigenlijk niet zichtbaar. Bij een volledig wit beeld is de uniformiteit niet 100%. Lijkt een beetje een blauwige waas te zien maar dan zit ik echt te turen tot op het punt dat ik denk dat ik het mij verbeeld.

Dus zeer tevreden met het beeld. Ik had hiervoor een topmodel lcd van Sony van 3 jaar oud. Mooi beeld voor LCD maar wel als je er recht voor zat. Daar had ik meer last van banding. Pillaring aan de zijkanten en de kijkhoeken waren eigenlijk niet best. En ook daar ik heb veel plezier van gehad. LCD hoeft van mij nooit meer. Waar ik mij wel altijd aan kon ergeren was donkere scenes is een oplichtend scherm door de ondertitels.

Dus je kan altijd wel wat vinden. Blijkbaar zijn mensen ook veel sneller kritisch bij een OLED omdat je er veel meer van verwacht. Maar goed als je het ziet bij gewoon tv kijken dan kan ik mij voorstellen dat het niet fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwinus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:18:
ik heb een LG 55C7 en ik ben zeer tevreden met mijn beeld. Zeker geen gele waas. Ik zie wel hele lichte banding bij een beeld van 5% grijs in een verduisterde kamer. Maar in bewegende beelden bij Marco Polo eigenlijk niet zichtbaar. Bij een volledig wit beeld is de uniformiteit niet 100%. Lijkt een beetje een blauwige waas te zien maar dan zit ik echt te turen tot op het punt dat ik denk dat ik het mij verbeeld.

Dus zeer tevreden met het beeld. Ik had hiervoor een topmodel lcd van Sony van 3 jaar oud. Mooi beeld voor LCD maar wel als je er recht voor zat. Daar had ik meer last van banding. Pillaring aan de zijkanten en de kijkhoeken waren eigenlijk niet best. En ook daar ik heb veel plezier van gehad. LCD hoeft van mij nooit meer. Waar ik mij wel altijd aan kon ergeren was donkere scenes is een oplichtend scherm door de ondertitels.

Dus je kan altijd wel wat vinden. Blijkbaar zijn mensen ook veel sneller kritisch bij een OLED omdat je er veel meer van verwacht. Maar goed als je het ziet bij gewoon tv kijken dan kan ik mij voorstellen dat het niet fijn is.
En als je die Oled nu van die ziggo kabel tv crap voert ipv 4k hdr content. Valt de slechte kwaliteit dan juist meer op of wordt het dan juist mooier dan lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:45:
[...]

En als je die Oled nu van die ziggo kabel tv crap voert ipv 4k hdr content. Valt de slechte kwaliteit dan juist meer op of wordt het dan juist mooier dan lcd?
Ik vind (maar dat is dus mijn mening); standaard 720p-content ziet er minder mooi uit. Zal wel komen omdat er veel geschaald moet worden en een TV kan niet pixels "verzinnen" die in de stream niet meekomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG 556B en ziggo kabel tv in combinatie met een humax decoder en dat geeft een zeer goed beeld. Mijn buurman heeft kpn en dat vind ik er niet uit zien. Maar dat komt wellicht door zijn goedkope lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthiasjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 15:14
Even een vraagje, ik ben in het bezit van een Oled 55C7 en ik kijk tv via een CI+ module met Ziggo.
Wanneer ik naar een radio kanaal zap krijg ik een soort screensaver met audio only. Is er ook een mogelijkheid om deze screensaver uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Matthiasjuh schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:11:
Even een vraagje, ik ben in het bezit van een Oled 55C7 en ik kijk tv via een CI+ module met Ziggo.
Wanneer ik naar een radio kanaal zap krijg ik een soort screensaver met audio only. Is er ook een mogelijkheid om deze screensaver uit te zetten?
Volgens mij is die screensaver er juist om inbranden te voorkomen. Uitzetten lijkt me daarom geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Phasis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:16:
[...]

Volgens mij is die screensaver er juist om inbranden te voorkomen. Uitzetten lijkt me daarom geen goed idee.
Zwart beeld (=uit) zou prima zijn bij radio natuurlijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:55:
[...]

Ik vind (maar dat is dus mijn mening); standaard 720p-content ziet er minder mooi uit. Zal wel komen omdat er veel geschaald moet worden en een TV kan niet pixels "verzinnen" die in de stream niet meekomen.
En 1080p? Kijk in het weekend weleens films via Ziggo on demand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:17:
[...]

Zwart beeld (=uit) zou prima zijn bij radio natuurlijk!
Ik gebruik hiervoor een van de beeldinstellingen (sport) en heb daarbij alles op 0 gezet. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:26:
[...]

En 1080p? Kijk in het weekend weleens films via Ziggo on demand.
1080p is geen enkel issue; daar merk je weinig van qua kwaliteit.

Maar dan nog; als je een dergelijke TV aan wil gaan schaffen, zou ik me wel even gaan inlezen om bepaalde content toch op 4K proberen te krijgen zoals Netflix, Apple Movies etc.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:56:
Ik heb de LG 556B en ziggo kabel tv in combinatie met een humax decoder en dat geeft een zeer goed beeld. Mijn buurman heeft kpn en dat vind ik er niet uit zien. Maar dat komt wellicht door zijn goedkope lcd tv.
Vergelijkend waren-onderzoek: ik ben van Ziggo naar KPN gegaan (glasvezel) en merk een duidelijk beter beeld op de zogenaamde "glas-kanalen" van KPN ten opzichte van de HD-kanalen van Ziggo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

Ik kijk niet zoveel tv zelf maar gisteren Robinson gekeken en nu ff naar NPO2 te kijken. Beeld prima hoor. Niet zo goed als 4k content en hd-content van Netflix. Of een 1080p mkv. Het is net wat minder maar ik stoor mij er zeker niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:31:
[...]

1080p is geen enkel issue; daar merk je weinig van qua kwaliteit.

Maar dan nog; als je een dergelijke TV aan wil gaan schaffen, zou ik me wel even gaan inlezen om bepaalde content toch op 4K proberen te krijgen zoals Netflix, Apple Movies etc..
Ik heb een xbox one x. De films die je daarop kunt huren zijn dezelfde als bij ziggo zie ik. Kun je die daar ook in 4k krijgen?

Sorrie heb t zelf al gevonden. Ja dus. En dan netflix upgraden naar 4k en ik heb ziggo on demand niet meer nodig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2017 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kom van een high-end 60" LCD en persoonlijk kan ik Ziggo HD kabel-TV met geen mogelijkheid crap noemen. Ok, de bitrate is beperkt en dat zie je in scenes met veel detail en veel beweging, maar het ziet er in het algemeen strak uit. Een 65" 4K OLED kan in principe scherper beeld geven, en Netflix 4K ziet er inderdaad beter uit. Toch is het prima kijken naar 1080i kabel-TV. En alle voordelen van OLED gelden hier natuurlijk net zo goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44
WizzieJP schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:03:
[...]
Als ik hier ook op mag reageren: Ja!
Alleen al het feit dat de luidsprekers na voren gericht zijn i.p.v. naar beneden is al een dikke plus.
Ik heb zelf een 55E6v (de soundbar is volgens mij gelijk aan de E7) en voor de koop heb ik het geluid goed vergeleken met de B6. De soundbar klinkt echt stukken beter.
Behalve voor sommige films en muziekprogramma's heb ik niet eens meer de behoefte m'n av-installatie in te schakelen. Zelfs muziek klinkt niet slecht, maar de laagste bastonen zijn natuurlijk afwezig.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 22:02
spietie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:27:
[...]

Heb zelf een duitse 65, alles goed maar gebruik wel een setupbox van Telenet dus geen Ziggo en C+ maar eenmaal dat je de taal in NL heb gezet en verbonden met internet, moet dit geen enkel probleem met zich meebrengen.
Ja had gelijk. Gister mijn Duitse 65b7D opgehaald in Oldenburg en hij werkt probleemloos met Ziggo en een CI+ module.

Ben ook erg positief verrast over de kwaliteit van ziggo icm de interne tuner!

Nu nog wachten op de 4K ziggo box en het wordt echt genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week had ik een probleem met vreemde schaduwen in het beeld, niet meer gezien, maar nu valt regelmatig het beeld op zwart , 1 seconden, en komt dan weer terug. Heb al een keer de stroom er helemaal afgehaald, maar dat lost het niet op. Soms gaat het uren goed en dan is het er weer. Het zit niet in het inkomend signaal want heb het op alle inputs. Kan ik van de week weer CE Repair laten komen. :X

Iemand die deze klacht herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
Frozenberg schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:47:
[...]

Ja had gelijk. Gister mijn Duitse 65b7D opgehaald in Oldenburg en hij werkt probleemloos met Ziggo en een CI+ module.

Ben ook erg positief verrast over de kwaliteit van ziggo icm de interne tuner!

Nu nog wachten op de 4K ziggo box en het wordt echt genieten!
Ik hoop ook snel op een ziggobox met 4K. WK2018 @4K lijkt me we wat :) maja dat zal nog wrl niet gaan gebeuren

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:07:
Van de week had ik een probleem met vreemde schaduwen in het beeld, niet meer gezien, maar nu valt regelmatig het beeld op zwart , 1 seconden, en komt dan weer terug. Heb al een keer de stroom er helemaal afgehaald, maar dat lost het niet op. Soms gaat het uren goed en dan is het er weer. Het zit niet in het inkomend signaal want heb het op alle inputs. Kan ik van de week weer CE Repair laten komen. :X

Iemand die deze klacht herkend?
Wat bedoel je met vreemde schaduwen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@k1978 Met name in gezichten ging het beeld vlekken/schaduwen. Net alsof gedeelte van de pixels bleven staan na verschuiving in het beeld, zonder snelle bewegingen overigens. Iets in de beeld processing ging niet goed leek het. Nu dus periodiek uitval van het totale beeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Ok tis gebeurd, een nieuwe LG OLED65B7D KAPOT!

Gekocht op 27/11 in Saturn Aken . Deze namiddag nog wa kabels getest ivm ARC, kon het niet oplossen met mijn AVR dus alles terug op hdmi 3.

Alles in orde. Deze namiddag wat gespeeld xbox one en opeens scherm groen kleur en flikkerend .... tv valt uit ...komt terug en beeld terug in orde.

Na paar minuten , terug van t zelfste, flikkerend roze , overal blokjes pixels en valt opnieuw uit en ..... niets meer.

Kan niet meer aanleggen. Stopcontact eruit, erin, standby lamp werkt , maar bij aanleggen , flikkert standy lamp 3x keer en das alles, niets meer.

Ok dus europese garantie, LG Benelux gebeld .... omdat het een 65B7D betreft zegt die gast, dat is geen benelux model, niet gekocht in benelux , kan het niet ingeven in systeem, WTF!!!!

Ik zeg ja maja europese garantie balbabla , moet dus lg duitsland contacteren.

Die gast aan de telefoon zegt, wablief, BELGIE, wij sturen geen monteur naar belgie, enkel duitsland .... WTF AGAIN!

Dan heb ik mij wel wat kwaad gemaakt ... nu wat muziek te horen kwam ie terug en alle gegevens genoteerd .... gaan in de loop van volgende week bellen voor een afspraak met 'duitse' reparatie.

Pffffffffffff en wetende dat ik maar pas de 27 NOVEMBER gekocht heb!!! DUS 3 WEKEN OUD!

Echt waar zeg .... zo'n moment zeg je "kan toch niet waar zijn".

Dus een zeer negatieve ervaring al!

SPiET

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

spietie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:32:

Gekocht op 27/11 in Saturn Aken . Deze namiddag nog wa kabels getest ivm ARC, kon het niet oplossen met mijn AVR dus alles terug op hdmi 3.

Alles in orde. Deze namiddag wat gespeeld xbox one en opeens scherm groen kleur en flikkerend .... tv valt uit ...komt terug en beeld terug in orde.

Na paar minuten , terug van t zelfste, flikkerend roze , overal blokjes pixels en valt opnieuw uit en ..... niets meer.

Kan niet meer aanleggen. Stopcontact eruit, erin, standby lamp werkt , maar bij aanleggen , flikkert standy lamp 3x keer en das alles, niets meer.

Ok dus europese garantie, LG Benelux gebeld .... omdat het een 65B7D betreft zegt die gast, dat is geen benelux model, niet gekocht in benelux , kan het niet ingeven in systeem, WTF!!!!

Die gast aan de telefoon zegt, wablief, BELGIE, wij sturen geen monteur naar belgie, enkel duitsland .... WTF AGAIN!

Dan heb ik mij wel wat kwaad gemaakt ... nu wat muziek te horen kwam ie terug en alle gegevens genoteerd .... gaan in de loop van volgende week bellen voor een afspraak met 'duitse' reparatie.

Pffffffffffff en wetende dat ik maar pas de 27 NOVEMBER gekocht heb!!! DUS 3 WEKEN OUD!

Je kunt nou wel je gal spuwen, maar er zijn 2 punten van belang:

1. Het frequent wisselen van HDMI bekabeling betekent dat je met een risico te maken hebt. Er is vaak een behoorlijk potentiaalverschil tussen de afscherming van de coax kabel waar je TV aan hangt, en de nul/aarde waar je andere apparatuur via het stopcontact op aangesloten is. Dat kan zodanig oplopen dat je er zelf een schok van krijgt als je de kabels verwijdert en de aansluitingen aanraakt. Potentieel schadelijk voor electronica. Dit kon wel eens de oorzaak zijn van je plotselinge storing. Eigenlijk moet je de TV los halen van de kabel, of de apparaten los halen van het stopcontact.

2. Je kiest er zelf voor een TV in Duitsland te kopen terwijl je zelf niet in Duitsland woont. Blijkbaar is er een servicevoorziening voor de Benelux, maar die accepteren geen Duitse TV's. De Duitse afdeling stuurt geen servicemonteur buiten Duitsland, wat ook begrijpelijk is. Dit is niet uniek voor LG. Hiermee kun je te maken krijgen als je in het buitenland een apparaat koopt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:51
Kan zo zijn maar ik zou ook balen. Begrijp ze frustratie tv van 3 weken oud pff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

k1978 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:52:
Kan zo zijn maar ik zou ook balen. Begrijp ze frustratie tv van 3 weken oud pff
Of die TV nou 3 weken, 3 maanden, of 3 jaar oud is, het verandert niks aan het verhaal. Je neemt een risico als je een TV uit het buitenland haalt, en ook als je met kabels gaat lopen klooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Met kabels gaan lopen kloten...come on

als ik zo zijn posts terug lees, was er al zeker wat mis met zijn panel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 16:01
Exirion schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:49:
[...]
2. Je kiest er zelf voor een TV in Duitsland te kopen terwijl je zelf niet in Duitsland woont. Blijkbaar is er een servicevoorziening voor de Benelux, maar die accepteren geen Duitse TV's. De Duitse afdeling stuurt geen servicemonteur buiten Duitsland, wat ook begrijpelijk is. Dit is niet uniek voor LG. Hiermee kun je te maken krijgen als je in het buitenland een apparaat koopt.
Dit.

Je kan hem naar de winkel van aankoop brengen in Duitsland. En hem daar later gerepareerd of vervangen ophalen. Dat lijkt me de meest logische gang van zaken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies en LG valt niks te verwijten. Het is een bewuste keuze die zelf gemaakt is.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 15-12-2017 21:05 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

spietie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:32:

Duits model is ook geen benelux model. Daarnaast als het scherm gaat flikkeren (groen dus bijvoorbeeld, dan is er iets met de kabel/bug met hdmi ultra color) Ik had dat op mijn B6 wel eens. Moest ik hdmi ultra color aan en uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Het zou LG sieren als hier een OK coulance regeling uit zo komen, bedoel
het is shit genoeg.

@ionn dat zou de tip van de maand zijn denk als dit het oplost :)

wat zeg ik van het jaar voor hem !

[ Voor 36% gewijzigd door ppeterr op 15-12-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ppeterr schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:02:
Je hebt blijkbaar weinig ervaring met waar het hier om gaat. Als alles deugdelijk is aangesloten, komt de kabelaansluiting je woning binnen via een galvanisch scheidend AOP. Zelfs dan kun je nog een aanzienlijk potentiaalverschil hebben. Maar zeker als de kabelaansluiting niet goed is aangelegd, kun je een potentiaalverschil in de categorie 'hoogspanning' hebben. Apparatuur kan daar serieuze schade mee oplopen.

Zodra je een kabel tussen de apparaten hangt wordt het potentiaalverschil praktisch 0 (kortgesloten). Vaak los- en aankoppelen is een risico. Idealiter maakt de afscherming als eerst contact waardoor de grounds worden gekoppeld, maar bijvoorbeeld bij een tulp/cinch aansluiting is dit juist niet zo. Er zijn hier al heel wat composite video en audio-aansluitingen mee gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Exirion schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:12:
[...]

Je hebt blijkbaar weinig ervaring met waar het hier om gaat. Als alles deugdelijk is aangesloten, komt de kabelaansluiting je woning binnen via een galvanisch scheidend AOP. Zelfs dan kun je nog een aanzienlijk potentiaalverschil hebben. Maar zeker als de kabelaansluiting niet goed is aangelegd, kun je een potentiaalverschil in de categorie 'hoogspanning' hebben. Apparatuur kan daar serieuze schade mee oplopen.

Zodra je een kabel tussen de apparaten hangt wordt het potentiaalverschil praktisch 0 (kortgesloten). Vaak los- en aankoppelen is een risico. Idealiter maakt de afscherming als eerst contact waardoor de grounds worden gekoppeld, maar bijvoorbeeld bij een tulp/cinch aansluiting is dit juist niet zo. Er zijn hier al heel wat composite video en audio-aansluitingen mee gesloopt.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, dat hij de afgelopen week 10 keer zijn hdmi stekkertjes
heeft verplaatst in de poortjes, en daarom zijn scherm nu naar de klote is.

Zonder gekheid - ansich heb je gelijk - Maar weldenkend..is het in dit geval niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:26
Dat is dan vreemd dat het geen Benelux model zou zijn, want de Nederlandse Media Markt verkoopt ook de 65b7d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Man man man, is dit hier een TV van 1990 ofzo? Kabels uit en in trekken kan geen kwaad, apparaten lagen ook af!

Daarbij, de TV was al een paar uur correct aan te spelen tot dat de storing er kwam dus MAW alle kabels zaten goed in.

Daarbij LG Benelux verzekerde met na online chat met een van hun medewerkers dat met de europese garantie ZIJ instaan voor de reparatie! Ik heb duidelijk gezegd dat het over een DUITS OLED65B7 gaat! Dan moet ie ook weten dat het met de letter "D" komt!

Als ik dan bel, dan is het van ,tja ik kan letter D niet in het systeem steken ... wie is er hier dan fout? Misinformatie naar de klant toe!

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Liveau schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:02:
[...]

Dit.

Je kan hem naar de winkel van aankoop brengen in Duitsland. En hem daar later gerepareerd of vervangen ophalen. Dat lijkt me de meest logische gang van zaken hier.
Neen toch niet, LG Benelux zei me neem contact op met LG Duitslands (door het model met letter D) en zij gaan ook iemand sturen van daar naar je huis!

Als je dan LG Duitsland daarover contacteer, vallen ze uit de lucht en willen ze niet. Na opmerking van Europese garantie, dan draaien ze bij!

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
ppeterr schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:02:

als ik zo zijn posts terug lees, was er al zeker wat mis met zijn panel.
Idd @ppeterr , paneel was infeite tip top in orde, bijna geen banding, klein beetje gele waas maar ARC wou maarn iet lukken met AVR . geluid wel geen beeld. Alles geprobeerd kwa instellingen op AVR en TV en diverse hdmi high speed kabels geprobeerd .... geen resultaat, heb het maar opgegeven dan.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

spietie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:05:
[...]

Idd @ppeterr , paneel was infeite tip top in orde, bijna geen banding, klein beetje gele waas maar ARC wou maarn iet lukken met AVR . geluid wel geen beeld. Alles geprobeerd kwa instellingen op AVR en TV en diverse hdmi high speed kabels geprobeerd .... geen resultaat, heb het maar opgegeven dan.
Heb je nou al geprobeerd wat ik zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Exirion schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:49:
[...]

Je kunt nou wel je gal spuwen, maar er zijn 2 punten van belang:

1. Het frequent wisselen van HDMI bekabeling betekent dat je met een risico te maken hebt. Er is vaak een behoorlijk potentiaalverschil tussen de afscherming van de coax kabel waar je TV aan hangt, en de nul/aarde waar je andere apparatuur via het stopcontact op aangesloten is. Dat kan zodanig oplopen dat je er zelf een schok van krijgt als je de kabels verwijdert en de aansluitingen aanraakt. Potentieel schadelijk voor electronica. Dit kon wel eens de oorzaak zijn van je plotselinge storing. Eigenlijk moet je de TV los halen van de kabel, of de apparaten los halen van het stopcontact.

@Exirion

2 puntjes van meer belang.

- Er hangt helemaal geen coax kabel aan mijn TV. Heb ik dat gezegd? Er hangt 1 HDMI kabel aan vast naar de Telenet decoder en 1 HDMI kabel naar de AVR. Plus nog een internet kabel, usb kabels en toslink. Die zijn nooit uitgeweest, enkel de HDMI kabel naar de AVR dus aarding?

- Ik heb zwart op wit de chat met LG Benelux (een zekere Max) die claimt dat al koop ik een duits model ik toch kan rekenen op garantie van LG Benelux voor aan huis reparatie! Nu blijkt, als er dan iets mis is, dat ze het duits model niet in het systeem kunnen steken! Wat voor service is dat? Oftewel weet je waarover je spreekt en geef je juiste informatie aan je klanten oftewel niet.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveau
spietie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:05:
[...]

Misschien toch een 'arc' door de hdmi gekregen zo te horen ;). Succes/sterkte met afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
ionn schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:07:
[...]

Heb je nou al geprobeerd wat ik zei?
Zou ik graag maar TV wilt niet meer opstarten. Geen standby lamp meer. Als ik hem uit het stopcontact trek, effe wacht en terug erin, dan krijg ik teug standby lamp.

Maar, als je dan via remote hem aanlegt ... dan knipper standy lamp 3x en gaat uit! Niets meer dan, dus kan niets meer doen.

SPiET

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
Vulcan750 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:58:
[...]

Ik heb zelf een 55E6v (de soundbar is volgens mij gelijk aan de E7) en voor de koop heb ik het geluid goed vergeleken met de B6. De soundbar klinkt echt stukken beter.
Behalve voor sommige films en muziekprogramma's heb ik niet eens meer de behoefte m'n av-installatie in te schakelen. Zelfs muziek klinkt niet slecht, maar de laagste bastonen zijn natuurlijk afwezig.
Voor 35 euro heb je ook de lage bastonen.

Sluit de LG SWH1 op je optische uitgang met een extra dun glasvezelkabeltje van 2.5 m. (deze wordt meegeleverd). Gaat automatisch aan als je de TV aanzet.

https://www.hofma.nl/12840297/lg-swh1-telly-subwoofer-zwart

Heb zelf ook de 55e6v.

Edit 19-12-2017: De prijs staat nu op 99 euro. Waarschijnlijk omdat er de laatste week veel vraag naar was.

[ Voor 6% gewijzigd door BMTN op 19-12-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
BMTN schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:15:
[...]

Sluit de LG SWH1 op je optische uitgang met een extra dun glasvezelkabeltje van 2.5 m. (deze wordt meegeleverd). Gaat automatisch aan als je de TV aanzet.

Heb zelf ook de 55e6v.
Wat een leuke tip! Ik heb hier zelf een HK nova stereo setje die ik soms mee laat
lopen over de spdiff voor wat extra geluid op mijn 55e7n.

Ik kan je zeggen, dat werkt ook redelijk om het wat voller te maken :)

- edit - ik heb er een besteld, voor die 35 euro wel eens leuk om te testen :)

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 16-12-2017 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een besteld, thnx voor de tip. Net wat ik zocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
appeltje eitje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:41:
[...]

Instellingen op je tv aanpassen in hdmi deep colour als ik het goed zeg. Dan zou het goed moeten gaan
Bedankt! Helemaal over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 24-09 07:28
BMTN schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:15:
[...]

Heb zelf ook de 55e6v.
Grappig ding. Het is dat ik niet nog een apparaat achter mijn TV wil hebben staan en ik het geluid van mijn B6 prima vind voor het journaal en prut TV uitzendingen (voor het betere werk gaat de receiver aan), maar goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
ik heb er ook een besteld, ben al tevreden over het geluid, maar meer bas is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik overweeg de LG 55E7 of 65E7, maar ik heb een vraag over de soundbar. Voor gewoon televisie kijken lijkt me die goed genoeg, maar voor films/series zou ik graag gebruik willen maken van mijn 5.1 set.

De center-speaker staat alleen een beetje lelijk in het zicht en kan ik ook niet echt wegwerken. De vraag is dan ook of ik mijn center-speaker kan weghalen en de soundbar kan gaan gebruiken als center speaker. De aansturing van de gewone speakers loopt via de receiver en de soundbar (denk ik) via de televisie. Ook zou ik graag alleen het center-kanaal dan via die speaker willen sturen. Is dat mogelijk?

Als het lastig is om te switchen, dan vind ik het ook prima om de setup zo te maken dat ik altijd de receiver moet gebruiken (heb ik nu ook). Ik moet nog een andere receiver aanschaffen (ivm 4K ondersteuning), dus dat hoeft geen probleem te zijn.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Powder Toastman schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:01:
Dat is dan vreemd dat het geen Benelux model zou zijn, want de Nederlandse Media Markt verkoopt ook de 65b7d.
Heb je ergens link?

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Powder Toastman schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:01:
Nee, de 65B7V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-09 20:15

BoltYes

This is the Way

Vandaag m'n 55C7 opgehangen aan de muur met een 10mm dikke muurbeugel. Van te voren even gemeten of dit zou lukken en de stekker van de coax kabel. En dit was niet het geval.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KavXstG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KMA3OUr.jpg
Met een F-connector en een 90 graden koppeling kwam ik uiteindelijk op 7 mm achter de tv, perfect dus :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TUsmt27.jpg

Staat stukken beter dan meteen op het meubel. Hoogte is nu op 1/2 schermhoogte = ooghoogte, ga het even aankijken of dit prettig kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door BoltYes op 16-12-2017 15:01 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Mooie kabel! Heb je niet nog zo'n stukje behang over om over die kabelgoot te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vandaag na een uurtje horizon zero dawn ineens zwart beeld en daarna “sneeuw”. En dan geen sneeuw van the frozen wilds :p tv uitgezet en daarna was het weg. Bijzonder....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:53:
Vandaag na een uurtje horizon zero dawn ineens zwart beeld en daarna “sneeuw”. En dan geen sneeuw van the frozen wilds :p tv uitgezet en daarna was het weg. Bijzonder....
Ik heb die ellende dus nu al regelmatig. Ga maandag de winkelier bellen voor garantie verhaal.

@BoltYes Vind je dit echt mooi? Die zwarte strook over je muur en een tv die in mijn ogen te hoog hangt? Jouw feestje natuurlijk en het is goed dat smaken verschillen. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:06:
[...]

Ik heb die ellende dus nu al regelmatig. Ga maandag de winkelier bellen voor garantie verhaal.
Ik hou het ook in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-09 20:15

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:06:
[...]

@BoltYes Vind je dit echt mooi? Die zwarte strook over je muur en een tv die in mijn ogen te hoog hangt? Jouw feestje natuurlijk en het is goed dat smaken verschillen. 8)
Gaan binnenkort de muur opnieuw behangen, dus dan komt er een goot in de muur en kan ik eventueel een andere hoogte kiezen. De zwarte kabelgoot neem ik dus even voor lief ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@BMTN

Even een vraagje, ik heb die sub besteld ben er erg benieuwd naar. Maar ik vraag mij
af welk signaal de tv nou gaat doorsturen naar de sub via de toslink.

Ik heb bijvoorbeeld nu dus nu 2 stereo boksjes er op aangesloten via de toslink.
Die ga ik dus vervangen voor deze sub - maar welk deel weet nou wat voor geluid hij moet geven.

Wellicht een wat rare vraag stelling, maar ik heb nu dus soundbar+optical out en dat geeft
extra stereo, met wat voller geluid.

Herkend toslink wat er aan hangt, en stuurt straks de tv enkel het laag uit, of ontvangt
de sub alles, en filtert daar het laag uit ?

En ik heb nog ergens een spdiff splitter liggen, zou dat bruikbaar zijn ?

(v/d week komt het ding binnen en ga ik er vast en zeker mee rommelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
BoltYes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:16:
[...]

Gaan binnenkort de muur opnieuw behangen, dus dan komt er een goot in de muur en kan ik eventueel een andere hoogte kiezen. De zwarte kabelgoot neem ik dus even voor lief ;)
En die plant op je sub? is dat tijdelijk ivm je kerstboom?

Ik vind die hoogte prima overigens. Denk dat het midden van de mijne ook op ooghoogte hangt. misschien zelfs nog iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2021
Raziel schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:26:
Mooie kabel! Heb je niet nog zo'n stukje behang over om over die kabelgoot te doen?
Of zet je mid speaker ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Liveau schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:54:
Edit: out of the box dramatische Wi-Fi snelheden maar een snel rondje Google zorgde voor de oplossing: 5ghz en 2.4ghz kanalen van mijn router een unieke SSID gegeven omdat de tv niet met de 5GHZ overweg kan.
Heb sinds enkele dagen de 55e7, had vandaag toevallig mijn SSID van 5ghz aangepast naar andere naam en de TV hier op verbonden.
Ik ga naar Fast.com krijg 130mbps ongeveer, ga meteen daarna naar een andere speedtest-site en krijg 20mbps, strange ik ga terug naar Fast.com en krijg maar 7mbps meer.. ik switch naar mijn 2.4ghz krijg 40mpbs... en nu enkele malen geswitched tussen 2.4ghz en 5ghz en blijft heel laag op de 5ghz ineens nu maar wel stabiel rond 40 op 2.4ghz..

Ik las dat wifi problemen tijdelijk opgelost kunnen worden door hem van de spanning te halen maar specifiek over 5ghz had ik nog niets gelezen/gevonden , waar zag jij dit beschreven? Zou graag wat meer info willen hierover.

**EDIT: lees nu nog van kanalen 36, 52 of 149 te gebruiken, heb hem nu op 36 gezet en zal het wat verder opvolgen, staat dus terug op 5ghz nu. Quickstart stond al uit, Wifi Bandwith op router staat wel op 80mhz, als ik nog problemen heb kan ik hier ook eens een aanpassing proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Gotjee op 16-12-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveau
gotjee schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:54:
[...]

Heb sinds enkele dagen de 55e7, had vandaag toevallig mijn SSID van 5ghz aangepast naar andere naam en de TV hier op verbonden.
Ik ga naar Fast.com krijg 130mbps ongeveer, ga meteen daarna naar een andere speedtest-site en krijg 20mbps, strange ik ga terug naar Fast.com en krijg maar 7mbps meer.. ik switch naar mijn 2.4ghz krijg 40mpbs... en nu enkele malen geswitched tussen 2.4ghz en 5ghz en blijft heel laag op de 5ghz ineens nu maar wel stabiel rond 40 op 2.4ghz..

Ik las dat wifi problemen tijdelijk opgelost kunnen worden door hem van de spanning te halen maar specifiek over 5ghz had ik nog niets gelezen/gevonden , waar zag jij dit beschreven? Zou graag wat meer info willen hierover.

**EDIT: lees nu nog van kanalen 36, 52 of 149 te gebruiken, heb hem nu op 36 gezet en zal het wat verder opvolgen, staat dus terug op 5ghz nu. Quickstart stond al uit, Wifi Bandwith op router staat wel op 80mhz, als ik nog problemen heb kan ik hier ook eens een aanpassing proberen.
Ik kwam het ergens tegen en toen ging er pas later een belletje rinkelen. Helaas geen idee waar ik het gelezen heb dus. Net nog even getest en 5ghz geeft me <10mbps, 2.4ghz geeft me 70/80mbps. Ik maak gebruik van de losse KPN wifi AP via draad verbonden met de Xperia box (aparte SSID's). Mocht je iets vinden, laat het maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:50:
@BMTN

Even een vraagje, ik heb die sub besteld ben er erg benieuwd naar. Maar ik vraag mij

...

Herkend toslink wat er aan hangt, en stuurt straks de tv enkel het laag uit, of ontvangt

Ik denk dat de sub zelf de lage tonen er uit filtert. Een splitter lijkt me geen probleem aangezien ik er nogal wat extra koppelingen tussen heb zitten, nl een haakse koppeling achter op de tv (ivm de ruimte tv-wand) vervolgens een standaard optische kabel van 1 meter (omdat ik de tv al aan de muur had hangen en dit al had voorbereid) vervolgens male2female connector en dan de dunne 2.5 m kabel nog en het werkt allemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didis
  • Laatst online: 19-02 15:51
Ik heb een OLED55E6V.

Tv-zenders behoren de verplichting te krijgen om logo's tijdens het kijken te switchen of te verwijderen.
Hier een voorbeeld van een nare Nickelodeon inbrand. Oranje logo's hebben een grotere kans op inbranden.

https://pbs.twimg.com/media/DRMIXH9XcAAZYS-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
Is dat je eigen tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
didis schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:09:
Ik heb een OLED55E6V.

Tv-zenders behoren de verplichting te krijgen om logo's tijdens het kijken te switchen of te verwijderen.
Hier een voorbeeld van een nare Nickelodeon inbrand. Oranje logo's hebben een grotere kans op inbranden.

https://pbs.twimg.com/media/DRMIXH9XcAAZYS-.jpg
Als dit al echt ingebrand is, en niet een lichte retentie zweem en op het juiste
moment een foto van gemaakt is. Dan vind ik het erg knap dat iemand dit
voor elkaar krijgt. Dit is zonder bewust wording van de OLED techniek
dan een gebruikers fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
even iets offtopic maar wil het jullie toch vragen omdat ik het niet echt kan vinden.

Bestaan er toslink splitters, die het signaal na het splitten simultaan kunnen doorgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Misschien al meerdere keren besproken hier maar kan het zo snel niet vinden met al die verschillende types nu, maar zou de b6 geen youtube hdr hebben na de laatste update? Hier switched hij in ieder geval niet maar hdr terwijl dit bij mijn broertje op een c7 wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:50:
@BMTN

Ik heb bijvoorbeeld nu dus nu 2 stereo boksjes er op aangesloten via de toslink.
Die ga ik dus vervangen voor deze sub - maar welk deel weet nou wat voor geluid hij moet geven.

Wellicht een wat rare vraag stelling, maar ik heb nu dus soundbar+optical out en dat geeft
extra stereo, met wat voller geluid.

(v/d week komt het ding binnen en ga ik er vast en zeker mee rommelen)
Als je de dubbele instelling gebruikt, soundbar en optical out, krijg je alleen maar een stereo signaal uit je TV. Als je dus verwacht dat er DTS of Dolby uit komt, dat is niet het geval.

Wel als je alleen optical out doet overigens, dan stuurt ie netjes het bronsignaal uit.

Dat is dan ook meteen de case voor een fatsoenlijke receiver, erg jammer dat LG zelf geen Sub aan bied, was een erg goede optie geweest voor veel mensen denk ik.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hooglander1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:05:
[...]

Als je de dubbele instelling gebruikt, soundbar en optical out, krijg je alleen maar een stereo signaal uit je TV. Als je dus verwacht dat er DTS of Dolby uit komt, dat is niet het geval.

Wel als je alleen optical out doet overigens, dan stuurt ie netjes het bronsignaal uit.

Dat is dan ook meteen de case voor een fatsoenlijke receiver, erg jammer dat LG zelf geen Sub aan bied, was een erg goede optie geweest voor veel mensen denk ik.
Aha. dat wist ik niet, dus alles wat ik combineer met de optical out, en de soundbar
downgrade naar stereo - goh.....daar ga ik nu eens op letten.

Heb overigens die sub van LG besteld (zie pagina terug) - dus die downgrade het
geluid van alles ook op de soundbar ? Niet dat het zo een heel spannend 5.1 of
dolby atmos geluid is uit dat ding, maar is toch jammer.

@Malt007

UHD chromecast is de oplossing wat ik zo lees

http://www.avsforum.com/f...utube-hdr-2016-oleds.html

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 17-12-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:09:
[...]

Aha. dat wist ik niet, dus alles wat ik combineer met de optical out, en de soundbar
downgrade naar stereo - goh.....daar ga ik nu eens op letten.

Heb overigens die sub van LG besteld (zie pagina terug) - dus die downgrade het
geluid van alles ook op de soundbar ? Niet dat het zo een heel spannend 5.1 of
dolby atmos geluid is uit dat ding, maar is toch jammer.
Ik weet niet of het geluid van de soundbar ook wezenlijk veranderd, dat zou je zelf kunnen testen natuurlijk. De output is gewoon wel anders en dat zal ook gevolgen hebben voor de output op de Sub (voor zover zo'n minisubje überhaupt echt kwaliteit toevoegt).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hooglander1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:13:
[...]

Ik weet niet of het geluid van de soundbar ook wezenlijk veranderd, dat zou je zelf kunnen testen natuurlijk. De output is gewoon wel anders en dat zal ook gevolgen hebben voor de output op de Sub (voor zover zo'n minisubje überhaupt echt kwaliteit toevoegt).
Het is een testje, even geen andere mogelijkheden om dit goed aan te pakken.
Wellicht komend jaar investeren in een mooie audio setup.
Voor nu een 35 euro basje erbij :) geinig toch - en mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Malt007 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:59:
Misschien al meerdere keren besproken hier maar kan het zo snel niet vinden met al die verschillende types nu, maar zou de b6 geen youtube hdr hebben na de laatste update? Hier switched hij in ieder geval niet maar hdr terwijl dit bij mijn broertje op een c7 wel gebeurd.
2016 serie heeft, op uitzondering van de G/W modellen, geen YouTube HDR ondersteuning. Nooit geweest en gaat ook niet komen.
ppeterr schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:53:
even iets offtopic maar wil het jullie toch vragen omdat ik het niet echt kan vinden.

Bestaan er toslink splitters, die het signaal na het splitten simultaan kunnen doorgeven ?
https://www.google.nl/search?q=toslink+splitter :O

[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 17-12-2017 17:22 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Puck

Zoek dus een toslink splitter die het signaal repeat
dus 1 bron die output naar 2 ontvangers simultaan.

De splitters die ik tegenkom, splitsen dus het signaal naar waarschijnlijk
de eerste bron waar het mee "linked"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ppeterr schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:25:
@Puck

Zoek dus een toslink splitter die het signaal repeat
dus 1 bron die output naar 2 ontvangers simultaan.

De splitters die ik tegenkom, splitsen dus het signaal naar waarschijnlijk
de eerste bron waar het mee "linked"
Dan kijk je niet goed want dit was letterlijk de 3e hit. Of het goed werkt geen idee, maar ze bestaan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Puck schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:27:
[...]

Dan kijk je niet goed want dit was letterlijk de 3e hit. Of het goed werkt geen idee, maar ze bestaan zeker.
Nee dan lees je het niet goed.

Lees maar even terug :P

Dit ding splitst dus, en stuurt niet naar beiden het signaal door. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Liveau schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:34:
[...]

Ik kwam het ergens tegen en toen ging er pas later een belletje rinkelen. Helaas geen idee waar ik het gelezen heb dus. Net nog even getest en 5ghz geeft me <10mbps, 2.4ghz geeft me 70/80mbps. Ik maak gebruik van de losse KPN wifi AP via draad verbonden met de Xperia box (aparte SSID's). Mocht je iets vinden, laat het maar weten!
Sinds ik het op kanaal 36 heb blijft het op 170mpbs tot nu toe. Heb kanaalbreedte @ router ook op 80mhz gelaten. Al meerdere malen tv aan/uit en snelheid getest. So far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ppeterr schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:28:
[...]

Nee dan lees je het niet goed.

Lees maar even terug :P

Dit ding splitst dus, en stuurt niet naar beiden het signaal door. :X
Er staat "Deze splitter is geschikt om één bron (zender) te verbinden met twee apparaten (ontvangers). "

Ik lees dat als splitten naar 2 ontvangers, maar wellicht kan dat dan inderdaad niet tegelijk. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Puck schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:33:
[...]

Er staat "Deze splitter is geschikt om één bron (zender) te verbinden met twee apparaten (ontvangers). "

Ik lees dat als splitten naar 2 ontvangers, maar wellicht kan dat dan inderdaad niet tegelijk. Geen idee.
Te verbinden, maar niet gelijktijdig doorvoer van het signaal.

(heb exact zo een hier in gebruik gehad wat jaartjes terug, het is het ene
of het andere apparaat - niet tegelijk).

Maar goed, ik zit allemaal klote/cheapass lastige oplossingen te bedenken om een beetje decent
geluid te fabriceren merk ik. Moet maar eens duiken in wat betere oplossingen :)

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 17-12-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveau
gotjee schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:31:
[...]

Sinds ik het op kanaal 36 heb blijft het op 170mpbs tot nu toe. Heb kanaalbreedte @ router ook op 80mhz gelaten. Al meerdere malen tv aan/uit en snelheid getest. So far so good!
Ook geprobeerd. Ik haal mijn abbo max nu via 5ghz / kanaal 36 / 80mhz breed. Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abe26
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-07-2023
Helaas net een dode pixel ontdekt op mijn bij Foka gekochte 55C7V.
Ik zit nog in de bedenktijd maar wat zouden jullie doen?

Ik heb er met opzet opgelet de eerste dagen en nu zie ik hem dus het moet waarschijnlijk vandaag gebeurd zijn. Pixel is overigens wit en als ik op internet lees dan is een dode pixel meestal blauw, groen of rood is

[ Voor 17% gewijzigd door abe26 op 17-12-2017 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
abe26 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:02:

Ik heb er met opzet opgelet de eerste dagen en nu zie ik hem dus het moet waarschijnlijk vandaag gebeurd zijn. Pixel is overigens wit en als ik op internet lees dan is een dode pixel meestal blauw, groen of rood is
Ik denk dat je hiervoor het beste in het ervaringen topic kunt vragen in plaats van het prijzen-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abe26
Ik heb vrijdagmiddag mijn nieuwe Oled tv binnen gekregen en merk vanmiddag een dode pixel op, of een hot pixel want die van mij is wit en wat ik lees is het dan geen dode maar een heldere pixel.

LG heeft een beleid er pas bij iets van 6 dode pixels er wat aan te doen (lees dat op hun website)
Ik zit nog in e bedenktijd maar en 55 inch weer netjes inpakken en terug sturen is ook een heel gedoe.

Wat zouden jullie doen?, TV komt bij Foka weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@abe26

Ik zou gewoon even contact opnemen met Foka, een pixel die vast op wit staat is imo veel irritanter dan een kapotte pixel.

Eventueel zou je een handmatige pixel refresh kunnen doen(staat bij instellingen, oled opties of zoiets;) )

En als de reactie van Foka niet bevredigend is dan lekker terugsturen, een vaste witte pixel zie je wel vanaf je zetel itt een zwarte!

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las verschillende berichten van mensen die wel een rij dode pixels hadden/ontdekten. Een paar dagen wanneer ze op het punt stonden de tv te retourneren, waren die dode pixels ineens verdwenen en was alles goed. Men denkt nu dat de pixel refresher na een paar keer draaien het vanzelf weghaalt. Probeer dat anders even en geef het een paar dagen, als het niet werkt brengt het dan terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 20:40

Ik zou bij Foka niet te lang wachtenwant het is echt een t*fus bedrijf als je een probleem hebt.
Ik spreek uit ervaring. Laat alles ook zwart op wit zetten of neem het gesprek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abe26
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:01:
[...]

Ik las verschillende berichten van mensen die wel een rij dode pixels hadden/ontdekten. Een paar dagen wanneer ze op het punt stonden de tv te retourneren, waren die dode pixels ineens verdwenen en was alles goed. Men denkt nu dat de pixel refresher na een paar keer draaien het vanzelf weghaalt. Probeer dat anders even en geef het een paar dagen, als het niet werkt brengt het dan terug!
Las inderdaad net op een andere forum dat er in het menu een pixel refresher is.
Duurt een uur en de tv moet dan uit dus doe dat morgenochtend wel even en als dat niet werkt dan maar even bellen.

IK heb sowieso bedenktijd maar stuur hem liever niet terug, het is een 55 inch en dat weer goed en netjes verpakken en opsturen is ook een heel gedoe maar ik ken me zelf ook en nu ik weet waar het zit ga ik me er aan storen.
Pagina: 1 ... 72 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.