Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyrax0508 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:03:
Ik heb vd week de LG65B7V gekocht. Hij is nog niet geleverd overigens. Ik was in de veronderstelling dat, afgezien vd voet en behulzing, de toestellen gelijk zijn. Nu lees ik hier dat er problemen kunnen komen omdat het schijnbaar een buitenlands toestel is.

Iemand ervaring met een B7?
Het type Oled65B7V is er o.a. ook voor de Nederlandse markt. Weet je zeker dat er een V achter B7 staat gezien je vermoeden voor een "buitenlands" model?

Edit: ik zie nu dat de 65" uitvoering niet op de NL LG pagina is opgenomen bij de modelnummers, enkel de OLED55B7V. Normaal gesproken zijn die "V" uitvoeringen ook voor onze markt bedoelt.

Foutje: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65B7V

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 12-12-2017 23:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:42
hardware-lover schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:23:
[...]

Het type Oled65B7V is er o.a. ook voor de Nederlandse markt. Weet je zeker dat er een V achter B7 staat gezien je vermoeden voor een "buitenlands" model?

Edit: ik zie nu dat de 65" uitvoering niet op de NL LG pagina is opgenomen bij de modelnummers, enkel de OLED55B7V. Normaal gesproken zijn die "V" uitvoeringen ook voor onze markt bedoelt.
Nee, dat weet ik niet zeker. Staat ook niet op de doos. Bij de MM gekocht hier in NL.

Ik zie de 65B7V wel op de LG pagina staan btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyrax0508 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:47:
[...]
Nee, dat weet ik niet zeker. Staat ook niet op de doos. Bij de MM gekocht hier in NL.

Ik zie de 65B7V wel op de LG pagina staan btw.
En ook niet op het toestel zelf?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
hardware-lover schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:51:
[...]

En ook niet op het toestel zelf?
Heb hem nog niet binnen. Bij de MM staat hij ook als 65B7V op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyrax0508 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:54:
[...]
Heb hem nog niet binnen. Bij de MM staat hij ook als 65B7V op de site.
Dus de doos is nu nog in virtuele staat begrijp ik? ;) Dan zou ik het eerst eens even afwachten, ik verwacht niet dat er wat aan de hand zal zijn en dat het "gewoon" om een uitvoering voor onze markt zal gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
hardware-lover schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:56:
[...]

Dus de doos is nu nog in virtuele staat begrijp ik? ;) Dan zou ik het eerst eens even afwachten, ik verwacht niet dat er wat aan de hand zal zijn en dat het "gewoon" om een uitvoering voor onze markt zal gaan.
Ik had een foto gemaakt toen ze hem apart legde haha. Dus keek ik net even. Ik verwacht geen probleem, maar wilde ff checken. Er staat op de voorkant vd doos geen "V" maar ook geen andere letter.

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Gonadan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:34:
[...]

Dus je hebt je huis met lood bekleed en geen elektriciteit?
Haha, als het zou kunnen ... Nee, maar als het even kan prik ik er gewoon een kabel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:17
Podverdorie heb ik weer eens niet goed opgelet. Heb een haakse UTP kabel gekocht, hier, past uiteraard alleen zit de aansluiting andersom zodat de kabel eerst omhoog gaat en dan met een bocht weer omlaag...grmbl 8)7

Vervangende patchkabel waarbij de aansluiting goed zit: S/FTP Kabel

[ Voor 31% gewijzigd door Fugitive2008 op 13-12-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Scidd0w schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:
[...]
Ik heb dus ook na het vastzetten van mijn 5ghz wifi op een kanaal (36) nog steeds last dat mijn snelheid terug zakt van 120MBps naar ~15-20MBps vanuit stand-by. Gisterenavond alles nog super snel vannochtend bij het aanzetten van de tv weer langzaam.

Het hierboven beschreven uit zetten van de quickstart heb ik echter nog niet geprobeerd. Weet iemand of het echt klopt dat dan de automatische pixel refresh niet loopt? Ik dacht dat dit alleen was als je het stroom van de tv af haalt...

Quick Start+
Ik werd vanochtend wakker en een check op fast.com gaf 140Mbps aan. Het lijkt er dus op dat ik eindelijk een snelle & stabiele 5Ghz wifiverbinding heb nadat de tv een tijd heeft uit gestaan! :*)

Voor mij is onderstaande de oplossing gebleken:
WiFi settings router (AC2600):
Mode: 802.11ac only
WiFi Channel: 36
WiFi Channel Width: 40Mhz

Settings TV:
Quick Start+: Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 22:02
Zijn er hier mensen die hun ervaring kunnen delen over de werking van een Duits "D" model in combinatie met Ziggo en CI+.

De modellen hier in Nederland eindigen , volgens mij, allemaal op een V waar ze in Duitsland op een D eindigen.

Sta op het punt om mijn in Duisland gereserveerde 65b7(D) te halen en kan op bovenstaande vraag geen ervaringen of sluitende antwoorden vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:04

Exirion

Gadgetfetisjist

lapino schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:28:
oled heeft ook andere nadelen. banding in donkere scenes
Ik zit op 4.5m afstand met 65" en heb het nog nergens bewust waargenomen. Het is dus veel minder aanwezig dan de kleurproblemen bij local dimming op een LCD. Heb je overigens wel eens bij 5% of 10% helderheid naar een LCD gekeken? Een backlight is nooit 100% egaal, dus ook hier moet je beseffen waarmee je vergelijkt.
slechte uniformiteit qua wit (gele tint verspreid over scherm, vaak links)
We weten allemaal dat jij hier nachten van wakker ligt, maar de mijne heeft het zeer minimaal en het is alleen zichtbaar als ik met testschermen de hele tijd naar links zit te kijken. Bij een film ervaar ik het niet als storend, zeker niet als je weet hoeveel klachten er zijn over kleurzweem op LCD panels. Heel wat mensen die iMacs/Macbooks/TV's hebben omgeruild vanwege dit probleem. Met name geel/groen/roze zweem.
color shift als je van ene kijkhoek naar andere gaat
Waar heb je het over? Ik heb het niet waargenomen, dus het zal in ieder geval onvergelijkbaar veel minder zijn dan de kijkhoekeffecten van een LCD panel. Dat is zelfs op de beste LCD TV's een relatief zwak punt.
en de motion handling is ook niet altijd prima
Ik heb de mijne op De-Judder 0 en De-Blur 10 staan. In de praktijk ziet dat er met alle materiaal goed uit, zonder storende glitches. Een purist zal het allemaal zelfs uit zetten, en dan zijn alle OLED TV's hetzelfde. Sony doet het op dit vlak wel beter, hoewel LG weer beter is met Dejudder van 24Hz materiaal over 60Hz signaal.
. en je moet toch een beetje opletten met retentie ook.
Dat is bekend, maar ik heb het zelfs met gamen nog maar minimaal gezien dus het valt mij 100% mee. Als een scherm een paar minuten niet verandert, zie je wat retention maar storend kan ik het niet noemen. Hoe de effecten op lange termijn zijn moet nog blijken, maar aan de hand van horrorverhalen had ik veel erger verwacht.
schitterend beeld als alles prima zit maar jammer genoeg is dit zeker bij de grotere formaten niet altijd het geval. gewoon ter duiding.
Geen enkel systeem is perfect. Als je wacht op de perfecte TV, dan kun je nog heel lang wachten. Ik denk dat wel overeind blijft dat OLED uitblinkt op alle vlakken die beeldkwaliteit bepalen.

Als jij al deze issues zo zwaar vindt wegen, dan zou ik die TV lekker verkopen en iets anders nemen. Ben benieuwd waar jij wel gelukkig van wordt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:29:
[...]

Ik zit op 4.5m afstand met 65" en heb het nog nergens bewust waargenomen. Het is dus veel minder aanwezig dan de kleurproblemen bij local dimming op een LCD. Heb je overigens wel eens bij 5% of 10% helderheid naar een LCD gekeken? Een backlight is nooit 100% egaal, dus ook hier moet je beseffen waarmee je vergelijkt.

[...]

We weten allemaal dat jij hier nachten van wakker ligt, maar de mijne heeft het zeer minimaal en het is alleen zichtbaar als ik met testschermen de hele tijd naar links zit te kijken. Bij een film ervaar ik het niet als storend, zeker niet als je weet hoeveel klachten er zijn over kleurzweem op LCD panels. Heel wat mensen die iMacs/Macbooks/TV's hebben omgeruild vanwege dit probleem. Met name geel/groen/roze zweem.

[...]

Waar heb je het over? Ik heb het niet waargenomen, dus het zal in ieder geval onvergelijkbaar veel minder zijn dan de kijkhoekeffecten van een LCD panel. Dat is zelfs op de beste LCD TV's een relatief zwak punt.

[...]

Ik heb de mijne op De-Judder 0 en De-Blur 10 staan. In de praktijk ziet dat er met alle materiaal goed uit, zonder storende glitches. Een purist zal het allemaal zelfs uit zetten, en dan zijn alle OLED TV's hetzelfde. Sony doet het op dit vlak wel beter, hoewel LG weer beter is met Dejudder van 24Hz materiaal over 60Hz signaal.

[...]

Dat is bekend, maar ik heb het zelfs met gamen nog maar minimaal gezien dus het valt mij 100% mee. Als een scherm een paar minuten niet verandert, zie je wat retention maar storend kan ik het niet noemen. Hoe de effecten op lange termijn zijn moet nog blijken, maar aan de hand van horrorverhalen had ik veel erger verwacht.

[...]

Geen enkel systeem is perfect. Als je wacht op de perfecte TV, dan kun je nog heel lang wachten. Ik denk dat wel overeind blijft dat OLED uitblinkt op alle vlakken die beeldkwaliteit bepalen.

Als jij al deze issues zo zwaar vindt wegen, dan zou ik die TV lekker verkopen en iets anders nemen. Ben benieuwd waar jij wel gelukkig van wordt.
Misschien de 65 inch sony zd9 die is qua prijs denk ik wel gelijk aan de 65 c7. Wel
Mindere kijkhoeken
zwart weergave wel het beste van alle lcd 's maar niet zo goed als oled. HDR gaming is blijkbaar wel mooier op de zd9 volgens Vincent.

YouTube: Sony ZD9 (Z9D) Review vs 2017 OLED TV

Als je echt bang bent voor inbranden is dit in mijn ogen wat nog het meest in de buurt komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
@Exirion : ik wil gewoon eventuele kopers van OLED wijzen op (mogelijke) nadelen van een OLED. Natuurlijk heeft een OLED een pak zaken die véél beter zijn dan een LCD, en ik ben met momenten echt ferm onder de indruk van het beeld. Maar kijk eens op avforums.com en avsforums.com naar de threads over klachten rond banding en tinting en dan zal je zien dat ik heus niet de enige ben die dit nadeel ervaart. Zijn er OLEDs zonder dit probleem? Vermoedelijk wel. Is het voor iedereen echt storend? Vermoedelijk niet. Maar het is wél een feit dat er heel wat verschil zit in kwaliteit in de panelen, en dat je toch beetje geluk moet hebben blijkbaar. En dat is en blijft een nadeel, niemand koopt graag een tv van +3.000 euro om dat te moeten 'hopen' dat de zijne een beter exemplaar is. Mijn vrouw ziet al deze nadelen ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Voorbeeldje color shift op mijn tv (YouTube: LG 65C7 color shift. Kijk maar eens naar verschil links vs rechts.

Feit is gewoon dat als ik naar mijn scherm kijk in een hoek van 40° van links, alles even egaal is qua kleur en wit, en dat dit minder goed wordt hoe meer ik naar midden schuif. Nogmaals, het is een nadeel en niet iets waar ik elke dag van wakker lig (maar het stoort me wel), maar waar eventuele kopers of geïnteresseerden toch ook op attent mogen gemaakt worden niet? Zelfs mijn huisleverancier waar ik de tv kocht (Art&Craft) heeft me via mail bevestigd dat ze heel wat OLEDs hebben met een gele tint aan linkerkant scherm, of zelfs over heel het scherm en dat ze niet kunnen garanderen dat een nieuw toestel beter is. Dan kan je je toch vragen beginnen stellen...

Dat gezegd zijnde, en ik heb het hier ook al gepost, een OLED is op dit moment, zelfs met deze mogelijke nadelen, zonder twijfel het beste op vlak van contrast, zwartwaardes en ook gaming dankzij lage inputlag. Het is een fantastische tv, met een zéér goed OS en een heel knap design op de koop toe. Mochten die minpunten er niet zijn, dan kreeg de tv van mijn 95/100, nu eerder een 80/100.

[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 13-12-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Frozenberg schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:16:
Zijn er hier mensen die hun ervaring kunnen delen over de werking van een Duits "D" model in combinatie met Ziggo en CI+.

De modellen hier in Nederland eindigen , volgens mij, allemaal op een V waar ze in Duitsland op een D eindigen.

Sta op het punt om mijn in Duisland gereserveerde 65b7(D) te halen en kan op bovenstaande vraag geen ervaringen of sluitende antwoorden vinden.
Heb zelf een duitse 65, alles goed maar gebruik wel een setupbox van Telenet dus geen Ziggo en C+ maar eenmaal dat je de taal in NL heb gezet en verbonden met internet, moet dit geen enkel probleem met zich meebrengen.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 22:14
[b][message=53567575,noline]lapino schreef op woensdag 13 december 2017 @ Voorbeeldje color shift op mijn tv (YouTube: LG 65C7 color shift. Kijk maar eens naar verschil links vs rechts.

Feit is gewoon dat als ik naar mijn scherm kijk in een hoek van 40° van links, alles even egaal is qua kleur en wit, en dat dit minder goed wordt hoe meer ik naar midden schuif.
Ik vind het nogal een kleurshift. :9 Zo erg had ik het niet verwacht en ik vind het volkomen terecht dat je daar wat over zegt. Op mijn huidige 55E7 zie ik absoluut geen kleurshift en is wit volkomen egaal. Ik zou dit persoonlijk erger vinden dan wat banding in 5% grijs.

De wens is eigenlijk wel om te opgraden naar een 65", maar hier ga ik wel even op letten. Ik was van plan om een usb met wat kleurvlakken mee te nemen en eens zelf te kijken op een demo-scherm. Smits heeft zowel de Sony 65A1 als de 65C7 staan. Ik zal beide schermen eens bekijken en beoordelen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Shocked schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:40:
[...]

Ik vind het nogal een kleurshift. :9 Zo erg had ik het niet verwacht en ik vind het volkomen terecht dat je daar wat over zegt. Op mijn huidige 55E7 zie ik absoluut geen kleurshift en is wit volkomen egaal. Ik zou dit persoonlijk erger vinden dan wat banding in 5% grijs.

De wens is eigenlijk wel om te opgraden naar een 65", maar hier ga ik wel even op letten. Ik was van plan om een usb met wat kleurvlakken mee te nemen en eens zelf te kijken op een demo-scherm. Smits heeft zowel de Sony 65A1 als de 65C7 staan. Ik zal beide schermen eens bekijken en beoordelen.
Dan kijk je niet goed :+ Elke oled heeft color shift bij een kijkhoek van 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:44
#update over mijn aanschaf van de netgear A7000 USB 3.0 wifi adapter.

Ik ondervond met xplay, en het spelen van remuxes van 80gig+ een behoorlijk
buffer probleem. Mijn huidige 5ghz, connecte 433Mbit met de R7000.

De A7000 connect met 1.3Gbps, en speelt nu perfect af, zie zelfs pieken over de 140mbit
(de tv zelf op fast.com maakt een met een snelheids test over internet 160mbit, wat hij er lokaal
van maakt vraag ik mij dan wel weer af)

#happy xplay user nu - wat een feest op de E7N !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Excuses als het al is gevraagd, het is lastig om 94 paginas door te spitten. Weet iemand wat de grootte van de recording is bij de EG901V?

Mijn vader wil een USB stick aanschaffen en gebruikt een CI+ module met ziggo op de TV. Om op te nemen en pauzeren wil ik wel eens weten hoe groot de recording gemiddeld is, maar dat lijkt slecht te vinden.

De vraag is of een 64GB stick volstaat of we beter een 128GB Sandisk Extreme kunnen kopen? Zonde om meer uit te geven dan nodig is.

Iemand misschien een ervaring eventueel met specifieke USB sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Fugitive2008 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:54:
Podverdorie heb ik weer eens niet goed opgelet. Heb een haakse UTP kabel gekocht, hier, past uiteraard alleen zit de aansluiting andersom zodat de kabel eerst omhoog gaat en dan met een bocht weer omlaag...grmbl 8)7

Vervangende patchkabel waarbij de aansluiting goed zit: S/FTP Kabel
wat is daar mis mee als hij eerst omhoog gaat ?
ik heb al mijn kabels eerst omhoog en dan en een ruime bocht naar onder.
ik heb wel een tvbeugel en een E7, waarbij de soundbar aan de achterkant 1cm uit steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
@Exirion,
Wat jij ervaart ervaar ik ook met mijn 55C7. Als ik soms hier foto’s van banding of slechte uniformiteit voorbij zie komen dan heb ik volgens mij een top paneel. Ik zie amper banding, uniformiteit bij 5,10% grijs is zeer goed, geen gele tint bij volledig wit. Retentie is er ook amper. Soms zie ik wel wat retentie wat met een paar seconden weer weg is. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn tv als ik die horrorverhalen soms lees en zie.

Trouwens, mijn tv draait firmware 3.60 en vindt geen firmware over the air. Is dat er nog niet? Dus het moet met een usb stick?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:51
Heb een 65b6v heb veel instellingen overgenomen van dit forum. Staat op isf dark. Vind alleen vaak bij talk shows de gezichten vaak erg rood. Bij welke instelling kan ik dit iets minder maken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt niet best
Vooral het inbranden en de matige helderheid houd mij tegen.

Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with LG/Oled!

YouTube: Smart LED TV Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with L...

YouTube: Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with LG/Oled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:35:
Dit klinkt niet best
Vooral het inbranden en de matige helderheid houd mij tegen.

Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with LG/Oled!

YouTube: Smart LED TV Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with L...

YouTube: Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with LG/Oled!
Ik heb echt nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilesD. schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:42:
[...]

Ik heb echt nergens last van :)
Fijn om te horen.
Vooral bij games en uitzendingen met een vast beeld veroorzaken inbranding.
Ze hebben dit voor de Oled nog niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:47:
[...]

Fijn om te horen.
Vooral bij games en uitzendingen met een vast beeld veroorzaken inbranding.
Ze hebben dit voor de Oled nog niet kunnen oplossen.
Echt wel een extreem geval wat je daar ziet. Een beetje achtergrondverhaal erbij zou geen kwaad kunnen. Een oled voor 12-15 uur per dag veel statisch materiaal laten afspelen is vragen om problemen. Plasma kent dit fenomeen ook, maar volgens mij is burn in daar ook alleen in extreme (of juist pech) gevallen.

De oleds draaien compcycles als de tv uitstaat om retentie en burn in tegen te gaan. Heb ook echt nergens last van.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
k1978 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:25:
Heb een 65b6v heb veel instellingen overgenomen van dit forum. Staat op isf dark. Vind alleen vaak bij talk shows de gezichten vaak erg rood. Bij welke instelling kan ik dit iets minder maken ??
Color verlagen. Wellicht dat tint ook nog iets doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
lapino schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:03:
@Exirion : ik wil gewoon eventuele kopers van OLED wijzen op (mogelijke) nadelen van een OLED. Natuurlijk heeft een OLED een pak zaken die véél beter zijn dan een LCD, en ik ben met momenten echt ferm onder de indruk van het beeld. Maar kijk eens op avforums.com en avsforums.com naar de threads over klachten rond banding en tinting en dan zal je zien dat ik heus niet de enige ben die dit nadeel ervaart. Zijn er OLEDs zonder dit probleem? Vermoedelijk wel. Is het voor iedereen echt storend? Vermoedelijk niet. Maar het is wél een feit dat er heel wat verschil zit in kwaliteit in de panelen, en dat je toch beetje geluk moet hebben blijkbaar. En dat is en blijft een nadeel, niemand koopt graag een tv van +3.000 euro om dat te moeten 'hopen' dat de zijne een beter exemplaar is. Mijn vrouw ziet al deze nadelen ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Voorbeeldje color shift op mijn tv (YouTube: LG 65C7 color shift. Kijk maar eens naar verschil links vs rechts.

Feit is gewoon dat als ik naar mijn scherm kijk in een hoek van 40° van links, alles even egaal is qua kleur en wit, en dat dit minder goed wordt hoe meer ik naar midden schuif. Nogmaals, het is een nadeel en niet iets waar ik elke dag van wakker lig (maar het stoort me wel), maar waar eventuele kopers of geïnteresseerden toch ook op attent mogen gemaakt worden niet? Zelfs mijn huisleverancier waar ik de tv kocht (Art&Craft) heeft me via mail bevestigd dat ze heel wat OLEDs hebben met een gele tint aan linkerkant scherm, of zelfs over heel het scherm en dat ze niet kunnen garanderen dat een nieuw toestel beter is. Dan kan je je toch vragen beginnen stellen...

Dat gezegd zijnde, en ik heb het hier ook al gepost, een OLED is op dit moment, zelfs met deze mogelijke nadelen, zonder twijfel het beste op vlak van contrast, zwartwaardes en ook gaming dankzij lage inputlag. Het is een fantastische tv, met een zéér goed OS en een heel knap design op de koop toe. Mochten die minpunten er niet zijn, dan kreeg de tv van mijn 95/100, nu eerder een 80/100.
Ik ben het helemaal met je eens.

Zojuist mijn C7 weer ingepakt en hij gaat terug en ik heb net de beslissing genomen dat ik niet voor de 3e keer een nieuw paneel ga proberen. Ik ga de komende tijd de zwarte balken van OLED missen, maar beide tv's hebben tot nu toe te veel last gehad van banding. In sommige scene's is het echt niet te doen en dat vind ik bizar voor een tv van 1600,- euro. Dus prima dat sommige mensen de problemen negeren, het voor lief nemen of een perfect paneel hebben - maar ik ga de gok niet nog een derde keer aan. Niet voor niets dat er op verscheidene fora dedicated topics zijn voor de issues met OLED. Niet te spreken over de vermindering van helderheid en image retention over tijd, iets waar LG niets aan doet.

Nogmaals, als je een goed paneel hebt (of de issues je niet opvallen) ben ik ervan overtuigd dat de huidige OLED panelen de beste panelen zijn die momenteel te koop zijn. Ik heb zelden zoveel 'wow' momentjes gehad bij het kijken van content, maar met de issues die ik heb ervaren, wacht ik nog een generatie af denk ik.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DMC90 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:38:

Zojuist mijn C7 weer ingepakt en hij gaat terug en ik heb net de beslissing genomen dat ik niet voor de 3e keer een nieuw paneel ga proberen. Ik ga de komende tijd de zwarte balken van OLED missen, maar beide tv's hebben tot nu toe te veel last gehad van banding. In sommige scene's is het echt niet te doen en dat vind ik bizar voor een tv van 1600,- euro. Dus prima dat sommige mensen de problemen negeren, het voor lief nemen of een perfect paneel hebben - maar ik ga de gok niet nog een derde keer aan. Niet voor niets dat er op verscheidene fora dedicated topics zijn voor de issues met OLED. Niet te spreken over de vermindering van helderheid en image retention over tijd, iets waar LG niets aan doet.

Nogmaals, als je een goed paneel hebt (of de issues je niet opvallen) ben ik ervan overtuigd dat de huidige OLED panelen de beste panelen zijn die momenteel te koop zijn. Ik heb zelden zoveel 'wow' momentjes gehad bij het kijken van content, maar met de issues die ik heb ervaren, wacht ik nog een generatie af denk ik.
En wat ga je nu dan kopen? En wat je hiervoor?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Exirion schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:12:
[...]

En wat ga je nu dan kopen? En wat je hiervoor?
Goede vraag :> Hiervoor had ik een Sony X850d (denk ik, weet het serienummer niet precies meer), prima tv maar matige zwart waardes en geen HDR.

Momenteel ben ik aan het kijken naar de Sony X930e serie. Heeft blijkbaar voor een LCD tv goede blacks en erg hoge brightness. Maar hier zijn andere topic voor!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Ik ben nog altijd blij met de beeldkwaliteit echter ervaar ik ook wel wat issues en vandaag kwam daar weer een bij.

Allereerst heb ik de nodige banding, minder dan de 5 jaar oude lcd die de OLED begin dit jaar verving, maar genoeg om storend te zijn. Pijnlijk detail: in het begin was het er nauwelijks maar het wordt gaandeweg steeds erger. Nu zie ik het dagelijks.

Software issues van geluidsproblemen via ARC tot het beeld dat volledig wegvalt. Vandaag kwam daar nog eens bij dat ik niet langer de software kan updaten omdat die blijft hangen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MilesD.
Nu OTA binnen 04.70.30..

• Phusebox
Alleen komt ie niet binnen. Hij hangt telkens op 1%.

• ppeterr
@Phusebox

Is er een reden waarom je het niet via een USB stickje doet? .30 staat er hier al ruim een week op.

• MilesD.
Phusebox schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:33:
[...]

Alleen komt ie niet binnen. Hij hangt telkens op 1%.
Dit is nu mijn 2e update met deze tv, de 1e keer stond hij klaar en moest ik de boel activeren..

Nu hoefde ik alleen de tv aan/uit te doen..

Dat wordt dan voor jou wellicht een fabrieksreset.. :?

• Phusebox
ppeterr schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:41:
@Phusebox

Is er een reden waarom je het niet via een USB stickje doet? .30 staat er hier al ruim een week op.
De vorige keer dat ik dat deed was ook een akelige ervaring met een tv die crashte tijdens de update. Ach ja dan maar niet updaten. Fabrieksreset is echt een hel als ik kijk hoeveel instellingen ik heb die ik dan opnieuw moet doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2017 07:51 ]

• k1978
Hulleman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:05:
[...]

Color verlagen. Wellicht dat tint ook nog iets doet.
Maar kan je nergens specifiek het beeld iets minder rood maken ? Gaat bij mij echt om talk shows waar de gezichten van de mensen net iets onnatuurlijk te rood zijn.

• Hulleman
Phusebox schreef op donderdag 14 december 2017 @ 06:50:
Ik ben nog altijd blij met de beeldkwaliteit echter ervaar ik ook wel wat issues en vandaag kwam daar weer een bij.

Allereerst heb ik de nodige banding, minder dan de 5 jaar oude lcd die de OLED begin dit jaar verving, maar genoeg om storend te zijn. Pijnlijk detail: in het begin was het er nauwelijks maar het wordt gaandeweg steeds erger. Nu zie ik het dagelijks.

Software issues van geluidsproblemen via ARC tot het beeld dat volledig wegvalt. Vandaag kwam daar nog eens bij dat ik niet langer de software kan updaten omdat die blijft hangen.
Wellicht kun je je exemplaar ruilen gezien de vervelende vorm van banding. ARC kun je je tv niet kwalijk nemen, omdat dat gewoon een beroerde techniek is. Het werkt of het werkt niet en soms werkt het zonder reden ineens niet meer of weer wel. Heeft te maken met de HDMI handshake tussen apparaten van verschillende merken.

Die software update is dan wel weer kansloos. Had dat laatst al met mn marantz receiver. Lekker blijven hangen tijdens een update en het hele apparaat is onbruikbaar..... ik ben ook wat benauwd om de OTA update voor de C7 te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
Phusebox schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:51:
[...]

De vorige keer dat ik dat deed was ook een akelige ervaring met een tv die crashte tijdens de update. Ach ja dan maar niet updaten. Fabrieksreset is echt een hel als ik kijk hoeveel instellingen ik heb die ik dan opnieuw moet doen.
Bij mij loste de laatste update wel (lipsync/audio delay) problemen op met ARC, iig icm Atmos (bijv Punisher via Netflix, Atmos via ARC naar receiver).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
DMC90 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:38:
[...]

Damn zeg. Ik heb net een LG Oled65B7 gekocht. Die is nog niet geleverd, dus ik kan nog cancelen en het ziet er oprecht naar uit dat ik dat ga doen. Ik zie hier echt veel te veel issues voorbij komen.

Ik ga geen tv kopen om deze te moeten behandelen als een prinsesje om inbranding te voorkomen. Ook wil ik echt geen tv van deze prijs aanschaffen om over 2 a 3 jaar kleurverlies te hebben. Ik durf mijn kinderen niet eens alleen te laten met die tv, straks zetten ze hem op pauze en heb ik K3 voor eeuwig in mijn scherm gebrand :)

Nee serieus, dit valt me vies tegen. Het is 2017, het lijken wel plasma televisies. Ik denk dat ik deze ga cancelen en gewoon een 65 inch Led koop. Scheelt me ook nog eens een bak geld en ik kan wachten tot ze echt weten hoe ze fatsoenlijke Oled's kunnen maken met een normale levensduur. Dat LG helpt je ook nergens mee als er een keer wat is, dat vind ik ook echt een naaistreek.

Overigens vind ik veel van die professionele review sites echt naaiers. Die Oled worden beschreven als kindje Jezus, velen zetten zelfs neer dat inbranden en dergelijke gewoon fabeltjes zijn. Bijna nergens lees je in dat soort reviews over de vele nadelen dat Oled met zich meebrengt. Ik ben er in elk geval over uit, de voordelen van het prachtige scherm (dat geloof ik ook wel) wegen niet op tegen al die issues waar je dan maar "genoegen" mee moet nemen.

Ach, de tv kostte 4 ruggen, maar je hebt wel 1,5 tot 2 jaar prachtig beeld, en dan heb je mazzel want blijkbaar zijn die dingen out of the box soms al verrot. Is het niet waard voor mij persoonlijk. Mijn vriendin (en ik heb moeten lullen als Brugman om hem te kunnen aanschaffen omdat ik nog geen 2 jaar terug een 4K Led had gekocht) gaat uit haar plaat als ze weet dat deze tv echt geen 7 jaar gaat halen.

Nope, ik heb het wel gezien en ga dat risico niet lopen. Als ik 3 ruggen voor een tv moet uitgeven, dan wil ik wel graag dat ik er bij normaal gebruik jaren plezier van kan hebben zonder dat ik op moet passen dat de tv niet te lang op pauze staat of mijn HUD bij het gamen gaat inbranden. No way dus.

Zonde, want het beeld van een Oled is briljant.

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 18:45
Het hele gebeuren met de VESA maten is mij niet helemaal duidelijk, ik heb een 55B6V met een VESA maat van 300 x 200, nu zag ik bij IBood een beugel van PureMounts (http://www.ibood.com/elec...-tv-beugel-max-50-kg.html) en daarbij staat max 400 x 400, betekent dit dan dat deze voor mijn VESA maat toereikend is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Tovenaar schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:53:
Het hele gebeuren met de VESA maten is mij niet helemaal duidelijk, ik heb een 55B6V met een VESA maat van 300 x 200, nu zag ik bij IBood een beugel van PureMounts (http://www.ibood.com/elec...-tv-beugel-max-50-kg.html) en daarbij staat max 400 x 400, betekent dit dan dat deze voor mijn VESA maat toereikend is?
Ja ik heb ook een mount die 400x400 aankan. Dat is gewoon 40 bij 40 cm. De LG oleds kennen mountgaten die een rechthoek vormen in tegenstelling tot lcd tv’s. Dit komt doordat de mount van een oled alleen op de onderkant (zeg tot de helft) van het scherm geplaatst kan worden, waarbij de bij een lcd over de hele lengte van de tv kan.

Anyway, 300x200 past op een mount die max 400x400 ondersteund.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Het is toch interessant om te lezen hoe naïef en onwetend sommige mensen in dit topic zijn.

Ten eerste mensen die denken dat een emmisive panel technology geen burn in kan krijgen. Maar als ze het weten, verwachten ze dat het net zo erg was als met plasma. 7(8)7

Dan nog mensen die het probleem van image retention bij de fabrikant leggen. 7(8)7

En heb je mensen die denken dat het volgende generatie beter is als het gaat om banding, ir. :+

Of mensen die zeggen dat een oled zijn helderheid verliest na twee jaar. 7(8)7

Of mensen die zeggen dat het kleur verliest na twee jaar 7(8)7

Of mensen die een filmpje serieus nemen met 1000 dislikes en die channel alleen maar onzin uitbrengt als het gaat om televisies.

En dan reviewers naaiers noemen :+

Mijn vraag aan jullie? Doen jullie wel eens fatsoenlijk onderzoek voordat je iets koopt. Want bijna alles wat ik op deze laatste pagina heb gelezen is, slaat dus letterlijk nergens op.

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 14-12-2017 10:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En dat zou voor mij dus precies dé reden zijn om een OLED te kopen: de fantastische beeldkwaliteit. Zelf heb ik twee Panasonic plasma toestellen in huis staan een GT60 in de huiskamer en een GT30 in de slaapkamer. Bewust voor deze toestellen gekozen en me vooral niets aangetrokken van alle plasma horrorverhalen. Ze spelen nog altijd probleemloos en ik ben nog altijd blij dat ik niet naar lcd-toestellen hoef te kijken. Kortom, af en toe moet je zaken met een korreltje zout nemen. Als 4K ooit echt gemeengoed wordt, is er geen enkele twijfel aan mijn kant dat de plasma vervangen wordt door OLED.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyrax0508
@ionn:

Wat fijn om te zien dat er iemand is die er dan wel ontzettend veel verstand van heeft. En iemand die denkt een denigrerende houding te moeten aannemen naar een ander toe omdat een leek als ik nou niet de godganse dag over televisies zit te lezen. Beetje sneu, maar goed, het zal wel. Alsof er niet duizenden tegenstrijdige verhalen zijn omtrent Oleds en de issues (ook hier op tweakers).

Nee, ik heb er een stuk minder verstand van dan jij waarschijnlijk. En ja, ik ga af op wat ik lees, hier op tweakers vooral. Niet op vage filmpjes overigens, maar daar denk jij blijkbaar anders over. En ja, ik lees op veel zogenaamde “professionele” reviews weinig tot niets m.b.t. de issues met Oled’s. Die toch wel regelmatig lijken voor te komen als ik zo hier lees (zie bijvoorbeeld ook de review of de LG Oled55C7, drie x een nieuw toestel en de comments van andere gebruikers die ook 2 a 3x een dat toestel moesten retourneren). Ik heb nog nooit een tv gehad die terug moest, dus voor mij is dat wel ff een dingetje.

Mijn vraag aan jou? Doe niet zo denigrerend, het siert je in de verste verte niet. Ik denk dat je geen idee hebt hoe ontzettend veel tegenstrijdige dingen er over Oleds wordt gezegd en dan moet ik fatsoenlijk onderzoek doen? Moet ik dat doen zoals jij dat wil, dus alleen de dingen die mij uitkomen omdat ik graag wil dat Oled geen issues heeft? Er zijn “professionele" review(er)s die vertellen mij dat inbranders bij Oled fabeltjes zijn. Dat zijn dus naaiers, want dat is dus blijkbaar niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Tovenaar schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:53:
Moet voldoende zijn!
Ik vind de prijs trouwens niet bijzonder. Er komt namelijk wel €8,95 verzendkosten bovenop.
Kijk ook eens hier: https://www.tectake.nl/tv...aaibaar-32-55-inch-401801
Het is maar een tip, vergelijkbaar en voordeliger! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 18:45
Vulcan750 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:23:
[...]

Moet voldoende zijn!
Ik vind de prijs trouwens niet bijzonder. Er komt namelijk wel €8,95 verzendkosten bovenop.
Kijk ook eens hier: https://www.tectake.nl/tv...aaibaar-32-55-inch-401801
Het is maar een tip, vergelijkbaar en voordeliger! :)
Thanks! Had nog wat korting bij IBood, vandaar... Was meer ook om me te verdiepen in een muurbeugel maar snapte de VESA nog niet helemaal.

• TonyPartyPlace
  • Laatst online: 14-12-2022
ppeterr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:40:
#update over mijn aanschaf van de netgear A7000 USB 3.0 wifi adapter.

Ik ondervond met xplay, en het spelen van remuxes van 80gig+ een behoorlijk
buffer probleem. Mijn huidige 5ghz, connecte 433Mbit met de R7000.

De A7000 connect met 1.3Gbps, en speelt nu perfect af, zie zelfs pieken over de 140mbit
(de tv zelf op fast.com maakt een met een snelheids test over internet 160mbit, wat hij er lokaal
van maakt vraag ik mij dan wel weer af)

#happy xplay user nu - wat een feest op de E7N !!
Heb je die USB stick in je TV gedaan? En die pakt dan wifi via usb op? Of stream je met die A7000 vanaf je PC naar tv?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Hij heeft die USB stick in zijn pc gestopt waar vanaf hij Plex Server draait (omdat build-in WiFi niet snel genoeg is) ;) Een USB WiFi stick gaat niet werken op de TV.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Laatst online: 06-09 13:05
Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:17:
@ionn:

Wat fijn om te zien dat er iemand is die er dan wel ontzettend veel verstand van heeft. En iemand die denkt een denigrerende houding te moeten aannemen naar een ander toe omdat een leek als ik nou niet de godganse dag over televisies zit te lezen. Beetje sneu, maar goed, het zal wel. Alsof er niet duizenden tegenstrijdige verhalen zijn omtrent Oleds en de issues (ook hier op tweakers).

Nee, ik heb er een stuk minder verstand van dan jij waarschijnlijk. En ja, ik ga af op wat ik lees, hier op tweakers vooral. Niet op vage filmpjes overigens, maar daar denk jij blijkbaar anders over. En ja, ik lees op veel zogenaamde “professionele” reviews weinig tot niets m.b.t. de issues met Oled’s. Die toch wel regelmatig lijken voor te komen als ik zo hier lees (zie bijvoorbeeld ook de review of de LG Oled55C7, drie x een nieuw toestel en de comments van andere gebruikers die ook 2 a 3x een dat toestel moesten retourneren). Ik heb nog nooit een tv gehad die terug moest, dus voor mij is dat wel ff een dingetje.

Mijn vraag aan jou? Doe niet zo denigrerend, het siert je in de verste verte niet. Ik denk dat je geen idee hebt hoe ontzettend veel tegenstrijdige dingen er over Oleds wordt gezegd en dan moet ik fatsoenlijk onderzoek doen? Moet ik dat doen zoals jij dat wil, dus alleen de dingen die mij uitkomen omdat ik graag wil dat Oled geen issues heeft? Er zijn “professionele" review(er)s die vertellen mij dat inbranders bij Oled fabeltjes zijn. Dat zijn dus naaiers, want dat is dus blijkbaar niet zo.
Liever een OLED met na een jaar een ingebrand logootje (wat je alleen in specifieke scenes ziet), dan altijd een LCD. But that's my 2 cents.

Elk type TV heeft zo zijn nadelen. LCD kan geen zwart weergeven en heeft backlight bleeding. OLED heeft kans op inbranding en banding. Hoe dan ook heeft laatstgenoemde fenomenaal beeld.

Vroeger toen ik een scherm kocht zette ik hem na aankoop op 100% groen en rood e.d. om dooie pixels te kunnen ontdekken, maar daar ben ik helemaal vanaf gestapt. Ik heb de OLED aan de muur gehangen en ben alleen maar gaan genieten. Banding? Kleurverloop? Ik heb werkelijk geen idee. Alles wat ik zie ziet er fuckin' awesome uit. That's about it. Ik zou je order niet cancellen en gewoon wachten tot je je 65B7 aan ziet springen :) Ik was bij het 'WebOS' logootje al verkocht de 1ste keer.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@ionn @Jimmy J. @S1NN3D Niets aan toe te voegen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
@Cryrax0508
Voor wat het waard is, ik heb echt 0,0 problemen met mijn 55E6v.
Prachtig beeld en geluid, geen rare kleuren, banding o.i.d.. Gewoon waanzinnig mooi en scherp beeld, zelfs tv uitzendingen via de Humax decoder wordt mooi opgeschaald en ziet er meer dan prima uit. (afhankelijk uiteraard van de kwaliteit van de uitzending)
Ik denk dat er meer "geroepen" wordt als iets niet goed werkt, mensen die geen problemen ervaren hoor je meestal niet. :)

• Cyrax0508
Jimmy J. schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:31:
[...]
Liever een OLED met na een jaar een ingebrand logootje (wat je alleen in specifieke scenes ziet), dan altijd een LCD. But that's my 2 cents.

Elk type TV heeft zo zijn nadelen. LCD kan geen zwart weergeven en heeft backlight bleeding. OLED heeft kans op inbranding en banding. Hoe dan ook heeft laatstgenoemde fenomenaal beeld.

Vroeger toen ik een scherm kocht zette ik hem na aankoop op 100% groen en rood e.d. om dooie pixels te kunnen ontdekken, maar daar ben ik helemaal vanaf gestapt. Ik heb de OLED aan de muur gehangen en ben alleen maar gaan genieten. Banding? Kleurverloop? Ik heb werkelijk geen idee. Alles wat ik zie ziet er fuckin' awesome uit. That's about it. Ik zou je order niet cancellen en gewoon wachten tot je je 65B7 aan ziet springen :) Ik was bij het 'WebOS' logootje al verkocht de 1ste keer.
Tja, ik weet ook echt wel dat je op internet de meest erge verhalen hoort, of je nou Oled, QLED of wat dan ook wil gaan kopen. Er is van alles mis en je ziet natuurlijk veelal alleen de klagers. Bij de toestellen waar geen issues mee zijn, hoor je minder vaak wat.

Ik ben geen type dat alles gaat zitten testen om te weten of ik een dode pixel heb. Dan ga ik gek worden denk ik, dus dat doe ik zeker niet.

Maar goed, hier op tweakers lees je best veel verhalen over de Oleds. Ik kan niet goed bepalen of de "klagers" nou gewoon echt enorme puristen zijn en dat de reguliere gebruiker geen zak merkt van gele tinten links, banding en weet ik het allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 14-12-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Cyrax0508 Dat zijn puristen die tv bestuderen. Een tv moet je niet bestuderen, maar gewoon kijken. En ik ben toch echt niet de makkelijkste met kijken. Maar een LED? Nooit.

Succes met je beslissing.

NB: ik kijk boven nog op een 10 jaar oude plasma. Ook nooit geen spijt van gehad. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 11:43 ]

• Cyrax0508
@Allen,

Thnx voor de info. Ik ga nog even wachten met het cancelen denk ik (nog wat meer onderzoek doen :-)) ik heb nog even om te bedenken, hij komt pas de 22ste Ik ben bang dat als ik die Oled zie met dat briljante scherm dat ik verkocht ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 15:28
Nog een duit in het zakje dan. Ik ben er niet naar op zoek en merk er in de praktijk helemaal niets van. Wel merk ik het beste en scherpste beeld voor een TV dat ik ooit heb gezien.

Ik zit op 4,5m met een 55", waarom zou ik van dichtbij pixels gaan bestuderen? ;)

Verwijderd

@Cyrax0508 Niks onderzoeken. Gewoon kijken en genieten. Laat jezelf niet gek maken. Rest my case.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:17:
@ionn:

Lees gewoon de laatste 20 pagina's want dit komt elke keer weer terug. OLED issues zijn er maar jij zet ze neer alsof de problemen gigantisch zijn.

En mensen die tv's terugsturen dat zijn altijd de fanaten die een perfect paneel willen. Dit zag ik gebeuren bij lcd tv's. Zie bijv samsung panel lottery op avsforum. En bij high end gaming lcd monitoren. Waar sommige 10+ stuks hebben teruggestuurd.

Als je toch een beetje meer in OLED techniek had verdiept in plaats van alleen de verhalen had je makkelijker de onzin er uit kunnen filteren. En je hoeft niet elke dag er over te lezen. Paar uur besteden aan goede bronnen lezen en je weet genoeg.

• ppeterr
TonyPartyPlace schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:25:
[...]

Heb je die USB stick in je TV gedaan? En die pakt dan wifi via usb op? Of stream je met die A7000 vanaf je PC naar tv?
Stream van de pc met de a7000 naar de nighthawk die weer via 5ghz naar de PC gaat. Heerlijk soepel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 16:01
55E7 hier. Inmiddels een tijdje in bezit met aardig wat FOX sports, xbox en RTL uren en geen enkele banding/permanente kleur/retentie te bespeuren. Lovin' it!

Edit: out of the box dramatische Wi-Fi snelheden maar een snel rondje Google zorgde voor de oplossing: 5ghz en 2.4ghz kanalen van mijn router een unieke SSID gegeven omdat de tv niet met de 5GHZ overweg kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Liveau op 14-12-2017 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
ionn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:52:
Het is toch interessant om te lezen hoe naïef en onwetend sommige mensen in dit topic zijn.

Ten eerste mensen die denken dat een emmisive panel technology geen burn in kan krijgen. Maar als ze het weten, verwachten ze dat het net zo erg was als met plasma. 7(8)7

Dan nog mensen die het probleem van image retention bij de fabrikant leggen. 7(8)7

En heb je mensen die denken dat het volgende generatie beter is als het gaat om banding, ir. :+

Of mensen die zeggen dat een oled zijn helderheid verliest na twee jaar. 7(8)7

Of mensen die zeggen dat het kleur verliest na twee jaar 7(8)7

Of mensen die een filmpje serieus nemen met 1000 dislikes en die channel alleen maar onzin uitbrengt als het gaat om televisies.

En dan reviewers naaiers noemen :+

Mijn vraag aan jullie? Doen jullie wel eens fatsoenlijk onderzoek voordat je iets koopt. Want bijna alles wat ik op deze laatste pagina heb gelezen is, slaat dus letterlijk nergens op.
Vreemde en hele denigrerende reactie. Ook nog eens heel naïef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
ionn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:49:
[...]

Lees gewoon de laatste 20 pagina's want dit komt elke keer weer terug. OLED issues zijn er maar jij zet ze neer alsof de problemen gigantisch zijn.

En mensen die tv's terugsturen dat zijn altijd de fanaten die een perfect paneel willen. Dit zag ik gebeuren bij lcd tv's. Zie bijv samsung panel lottery op avsforum. En bij high end gaming lcd monitoren. Waar sommige 10+ stuks hebben teruggestuurd.

Als je toch een beetje meer in OLED techniek had verdiept in plaats van alleen de verhalen had je makkelijker de onzin er uit kunnen filteren. En je hoeft niet elke dag er over te lezen. Paar uur besteden aan goede bronnen lezen en je weet genoeg.
Ik begrijp echt wel wat je zegt. Maar wanneer je spreekt over goede bronnen, welke zijn dat dan? En daar gaat het dus om. Uiteraard heb ik de afgelopen tijd wat meer erover gelezen omdat ik er een wil gaan aanschaffen. Maar het is mij allemaal net even te wisselvallig allemaal als ik het zo lees, ik weet in elk geval niet goed waar ik nou vanuit moet gaan, of waar ik nou echt op moet letten.

Ik heb dit hele forum doorgelezen en ik ben er gewoon nog niet uit. Uiteraard overdrijf ik met 2 tot 3 jaar en dan kleurverlies of een programma op pauze en K3 kijkt je de komende 4 jaar aan. Maar ik wil echt een jaar of 7 met zo'n tv doen, en dan betwijfel ik momenteel of een Oled dan de juiste keuze is. En dat komt juist omdat ik er veel over ben gaan lezen.

• ion
  • Niet online

ion

Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:59:
[...]

Ik begrijp echt wel wat je zegt. Maar wanneer je spreekt over goede bronnen, welke zijn dat dan? En daar gaat het dus om. Uiteraard heb ik de afgelopen tijd wat meer erover gelezen omdat ik er een wil gaan aanschaffen. Maar het is mij allemaal net even te wisselvallig allemaal als ik het zo lees, ik weet in elk geval niet goed waar ik nou vanuit moet gaan, of waar ik nou echt op moet letten.

Ik heb dit hele forum doorgelezen en ik ben er gewoon nog niet uit. Uiteraard overdrijf ik met 2 tot 3 jaar en dan kleurverlies of een programma op pauze en K3 kijkt je de komende 4 jaar aan. Maar ik wil echt een jaar of 7 met zo'n tv doen, en dan betwijfel ik momenteel of een Oled dan de juiste keuze is. En dat komt juist omdat ik er veel over ben gaan lezen.
Maak een lijst van alle issues die jij verwacht dat een probleem kan zijn op de lange duur. Dan licht ik elke issue wel voor je toe met een bron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:59:
Ik ben nu 41 en altijd een neuroot geweest met alles wat ik kocht. In 1995 ruilde ik m'n Sony TV al 2 keer om omdat de eerste onderaan het beeld schuin naar onder liep en de andere omdat de focus en convergentie niet regelmatig waren. De laatste was de beste van de drie, maar ook niet perfect. In het begin van de LCD monitoren heb ik heel wat omgeruild vanwege dode pixels of excessieve bleeding.

Als ik een TV, auto, Macbook of andere dure gadget koop verdiep ik me in alles. Het leven is eigenlijk een stuk makkelijker als je dat niet doet. Als je afgaat op wat je online op fora leest, deugt geen enkel apparaat. Ook maken mensen elkaar gek door op dingen te gaan letten die je alleen op testbeelden ziet. Het is met TV's nog nooit anders geweest dan dat er geen perfect systeem bestaat. Alles heeft voor en nadelen. Een zekerheid die je hebt, is dat je online bijna alleen maar problemen leest waardoor het lijkt alsof er niks aan apparaten deugt. Dat moet je je gewoon goed realiseren.

Verder denk ik dat die 7 jaar wel wat overdreven is. Ik heb zelf nooit langer dan 5 jaar met een TV gedaan, soms amper 4. De ontwikkelingen gaan gewoon snel, en als je de prijs uitsmeert over een aantal jaren, is het natuurlijk allemaal niet zo heftig.

Dus het beste advies: stop met lezen, bestel zo'n ding, zet een paar demo's en series aan, en geniet van het beeld. Als je dingen ziet waar je niet mee kunt leven, kun je ruilen of terugsturen. Ik was ook huiverig om een OLED te kopen, maar als je 'm eenmaal hebt en je hebt een goed exemplaar te pakken (zoals de meeste kopers), dan wil je echt geen LCD meer.

• Scidd0w
Hann1BaL schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:27:
Excuses als het al is gevraagd, het is lastig om 94 paginas door te spitten. Weet iemand wat de grootte van de recording is bij de EG901V?

Mijn vader wil een USB stick aanschaffen en gebruikt een CI+ module met ziggo op de TV. Om op te nemen en pauzeren wil ik wel eens weten hoe groot de recording gemiddeld is, maar dat lijkt slecht te vinden.

De vraag is of een 64GB stick volstaat of we beter een 128GB Sandisk Extreme kunnen kopen? Zonde om meer uit te geven dan nodig is.

Ik kan je geen antwoord geven op hoe groot gemiddelde recordings worden, want dat heb ik nog niet bekeken.
Echter kan er NIET opgenomen worden op een USB stick. Op de een of andere manier staat LG opnemen alleen toe op een USB Hardidsk.

[update]
Zoals verderop aangegeven kan opnemen wel maar "Live Playback" (pauzeren van tv e.d.) niet vanaf USB stick.

[ Voor 6% gewijzigd door Scidd0w op 14-12-2017 15:23 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Scidd0w schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:42:
[...]
Ik kan je geen antwoord geven op hoe groot gemiddelde recordings worden, want dat heb ik nog niet bekeken.
Echter kan er NIET opgenomen worden op een USB stick. Op de een of andere manier staat LG opnemen alleen toe op een USB Hardidsk.
Oh de handleiding noemt het wel als een mogelijkheid?
Heeft dat niet te maken met te langzame sticks of verkeerd geformateerd? Dit is wel waardevolle info!

• Cyrax0508
Exirion schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:15:
[...]

Ik ben nu 41 en altijd een neuroot geweest met alles wat ik kocht. In 1995 ruilde ik m'n Sony TV al 2 keer om omdat de eerste onderaan het beeld schuin naar onder liep en de andere omdat de focus en convergentie niet regelmatig waren. De laatste was de beste van de drie, maar ook niet perfect. In het begin van de LCD monitoren heb ik heel wat omgeruild vanwege dode pixels of excessieve bleeding.

Als ik een TV, auto, Macbook of andere dure gadget koop verdiep ik me in alles. Het leven is eigenlijk een stuk makkelijker als je dat niet doet. Als je afgaat op wat je online op fora leest, deugt geen enkel apparaat. Ook maken mensen elkaar gek door op dingen te gaan letten die je alleen op testbeelden ziet. Het is met TV's nog nooit anders geweest dan dat er geen perfect systeem bestaat. Alles heeft voor en nadelen. Een zekerheid die je hebt, is dat je online bijna alleen maar problemen leest waardoor het lijkt alsof er niks aan apparaten deugt. Dat moet je je gewoon goed realiseren.

Verder denk ik dat die 7 jaar wel wat overdreven is. Ik heb zelf nooit langer dan 5 jaar met een TV gedaan, soms amper 4. De ontwikkelingen gaan gewoon snel, en als je de prijs uitsmeert over een aantal jaren, is het natuurlijk allemaal niet zo heftig.

Dus het beste advies: stop met lezen, bestel zo'n ding, zet een paar demo's en series aan, en geniet van het beeld. Als je dingen ziet waar je niet mee kunt leven, kun je ruilen of terugsturen. Ik was ook huiverig om een OLED te kopen, maar als je 'm eenmaal hebt en je hebt een goed exemplaar te pakken (zoals de meeste kopers), dan wil je echt geen LCD meer.
Bedankt voor je reactie. Duidelijk verhaal zo. Uiteraard ben ik zelf ook een beetje een neuroot, vandaar de huivering voor een Oled na het doorspitten van internet. Ik heb zelf uiteraard ook apparaten gekocht in het verleden waarbij op het internet de meest verschrikkelijke verhalen de ronde deden, en nooit een issue gehad.

Bij een (voor mij) nieuwe techniek bij een televisie was het toch even zoeken. Ik ben LCD gewend, en ook daar weet ik wel van de issues die er (kunnen) zijn. Ik heb nog nooit backlight bleeding oid gehad, ik weet wel dat ik gek word van die grijstinten in mijn films of games, terwijl het zwart hoort te zijn. Dat vind ik echt lelijk en het grootste minpunt van LCD puur qua kijken. Natuurlijk, mijn 4K televisie ziet er prima uit, mooi beeld. Maar ja, een Oled heb ik al jaren op het verlanglijstje staan. Dat is in mijn optiek een ander kaliber qua kijkervaring.

En dan ga je tweakers checken en nu weet ik dat er hier (no offence naar de members) hardcore puristen zijn die op werkelijk elk dingetje letten en bij een verkeerde geur van de tv dat ding bij wijze van al terugsturen, maar toch. Je las wel heel veel verhalen hier m.b.t. slechte/kapotte Oled toestellen. Dus dan ga je twijfelen als je zo´n bedrag gaat uitgeven. LCD ken ik, dus dat lijkt dan de veiligere keuze in eerste instantie.

Ik hou van mooi beeld en Oled ziet er bizar mooi uit. Ik doe geen tests, ga niet urenlang de tv op RTL4 laten staan om te kijken of er iets inbrand en game niet zo heel veel. Ik ga dan toch gewoon die tv laten bezorgen en ik ga het allemaal wel zien.

In elk geval bedankt voor de adviezen, jullie hebben LG weer wat rijker gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 15:28
Ik zou zeker wel tests doen, maar dan alleen de 4K HDR beelden die op YouTube staan! Werkelijk schitterend! Even zoeken op HDR 4K en je vindt er genoeg om je te overtuigen van de kwaliteit :)

• Cyrax0508
millerman_sf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:16:
Ik zou zeker wel tests doen, maar dan alleen de 4K HDR beelden die op YouTube staan! Werkelijk schitterend! Even zoeken op HDR 4K en je vindt er genoeg om je te overtuigen van de kwaliteit :)
Ja, dat ga ik zeker wel doen. Ik bedoelde die andere tests waarmee je kunt checken of je dode pixels hebt e.d. Uiteraard ga ik HDR 4K beelden kijken, al is het maar om mezelf te overtuigen dat het een goede keuze is geweest :-)

• Scidd0w
Hann1BaL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:44:
[...]

Oh de handleiding noemt het wel als een mogelijkheid?
Heeft dat niet te maken met te langzame sticks of verkeerd geformateerd? Dit is wel waardevolle info!
Ik zal het vanavond nog is checken voor je of een normale recording wel op een USB stick kan met de laatste firmware. "Live Playback" werkt zeker weten niet met een USB stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
Scidd0w schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:36:
[...]
Ik zal het vanavond nog is checken voor je of een normale recording wel op een USB stick kan met de laatste firmware. "Live Playback" werkt zeker weten niet met een USB stick.
Bij mij gaat opnemen wel op USB stick, maar die wordt niet herkent voor Live playback. USB hardeschijf wordt bij beide herkent.

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:03:
[...]

Maak een lijst van alle issues die jij verwacht dat een probleem kan zijn op de lange duur. Dan licht ik elke issue wel voor je toe met een bron.
Ik heb er maar 1.
4 uur per dag gamen 5 dagen in de week met statische huds. Het gaat om rpg's met een lengte van rond de 60 tot 80 uur. Er worden tussendoor geen andere spellen gespeeld pas als het ene is uitgespeeld komt het volgende. Ook weer met statische huds wellicht anderen maar die zitten meestal ook allemaal links onder en rechts onder in beeld.

Verder wordt er iedere dag naar youtube en netflix gekeken en in het weekend een beetje kabel tv verder ook netflix en ziggo on demand. Tv staat 8 tot 9 uur aan per. Gewenste levensduur tv zonder burn in 5 jaar. Haalbaar of niet?

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:41:
[...]

Ik heb er maar 1.
4 uur per dag gamen 5 dagen in de week met statische huds. Het gaat om rpg's met een lengte van rond de 60 tot 80 uur. Er worden tussendoor geen andere spellen gespeeld pas als het ene is uitgespeeld komt het volgende. Ook weer met statische huds wellicht anderen maar die zitten meestal ook allemaal links onder en rechts onder in beeld.

Verder wordt er iedere dag naar youtube en netflix gekeken en in het weekend een beetje kabel tv verder ook netflix en ziggo on demand. Tv staat 8 tot 9 uur aan per. Gewenste levensduur tv zonder burn in 5 jaar. Haalbaar of niet?
Als dat je gebruik gedrag is, dan is dat niet haalbaar. Een van de oorzaken van burn in is constant hetzelfde kijkgedrag te hebben. Zoals bijvoorbeeld hier al aantal hebben. Constant RTL4 kijken.

Youtube/netflix/kabel tv gaat geen probleem zijn. Want dat is altijd lekker gevarieerd.

Wat wel een probleem kan zijn is als je dag in dag uit dezelfde game speelt. Na hoelang je dan burn in kan krijgen. Dat is moeilijk te zeggen, maar na aantal maanden kan zich het er wel in sluipen.

Gevarieerd gamen zal geen probleem zijn.

Bedoel je 60 tot 80 uur in totaal besteed aan een game? Dus een maand per game?

Sowieso de tip. Als je zulk gebruik hebt, doe de tv na 4 uur even uit voor 10 min.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ionn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:55:
Zoals bijvoorbeeld hier al aantal hebben. Constant RTL4 kijken.
Die mensen zijn binnen enkele jaren hersendood, dus dan is de levensduur van de TV niet zo belangrijk meer.

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:55:
[...]

Als dat je gebruik gedrag is, dan is dat niet haalbaar. Een van de oorzaken van burn in is constant hetzelfde kijkgedrag te hebben. Zoals bijvoorbeeld hier al aantal hebben. Constant RTL4 kijken.

Youtube/netflix/kabel tv gaat geen probleem zijn. Want dat is altijd lekker gevarieerd.

Wat wel een probleem kan zijn is als je dag in dag uit dezelfde game speelt. Na hoelang je dan burn in kan krijgen. Dat is moeilijk te zeggen, maar na aantal maanden kan zich het er wel in sluipen.

Gevarieerd gamen zal geen probleem zijn.

Bedoel je 60 tot 80 uur in totaal besteed aan een game? Dus een maand per game?

Sowieso de tip. Als je zulk gebruik hebt, doe de tv na 4 uur even uit voor 10 min.
Ik heb m even heel gechargeerd ingeschoten. De meest extreme games zoals bijv the witcher 3 daar ben je wel 80 uur mee zoet. Die kunnen zo verslavend werken dat je vaak lange sessies maakt.

Er zijn ook spellen waar je naar een week al mee klaar bent.

Iets wat mij echter nooit verveeld is forza motorsport. Maar ik heb gezien dat ik de hud kan uitzetten hierbij :)

Is het veilig om aan te nemen dat een enkele uitschieter van 80 uur per maand hetzelfde spel wel zou moeten kunnen. Maar gooi er daarna iets totaal anders achteraan.

Dus wel doen the witcher 3 daarna forza motorsport of iets totaal anders
Dus niet doen eerst darksouls 1 daarna 2 en 3 ineens achter elkaar. Met allemaal dezelfde hud elementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:24:
[...]

Ik heb m even heel gechargeerd ingeschoten. De meest extreme games zoals bijv the witcher 3 daar ben je wel 80 uur mee zoet. Die kunnen zo verslavend werken dat je vaak lange sessies maakt.

Er zijn ook spellen waar je naar een week al mee klaar bent.

Iets wat mij echter nooit verveeld is forza motorsport. Maar ik heb gezien dat ik de hud kan uitzetten hierbij :)

Is het veilig om aan te nemen dat een enkele uitschieter van 80 uur per maand hetzelfde spel wel zou moeten kunnen. Maar gooi er daarna iets totaal anders achteraan.

Dus wel doen the witcher 3 daarna forza motorsport of iets totaal anders
Dus niet doen eerst darksouls 1 daarna 2 en 3 ineens achter elkaar. Met allemaal dezelfde hud elementen.
Precies, zo is het. Gewoon een schema maken wanneer en hoelang je wat kunt spelen. Zorg wel dat je op een lichte stoel zit, iets rechts van het scherm en nooit, nooit ongeschoren voor je tv gaan zitten. Ook moet je dus never nooit met een blauw kledingstuk televisie kijken tussen 15.00 en 21.18 Anders heb je binnen de kortste keren dus een inbrander.

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:28:
[...]

Precies, zo is het. Gewoon een schema maken wanneer en hoelang je wat kunt spelen. Zorg wel dat je op een lichte stoel zit, iets rechts van het scherm en nooit, nooit ongeschoren voor je tv gaan zitten. Ook moet je dus never nooit met een blauw kledingstuk televisie kijken tussen 15.00 en 21.18 Anders heb je binnen de kortste keren dus een inbrander.
Is dit jouw manier om te zeggen dat je hier helemaal niet mee bezig wil zijn als je zo'n dure tv koopt?

• Cyrax0508
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:36:
[...]

Is dit jouw manier om te zeggen dat je hier helemaal niet mee bezig wil zijn als je zo'n dure tv koopt?
Eigenlijk wel. Ik ben zelf nogal aan het twijfelen en ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken toen ik je post las.

Het is toch eigenlijk, als we even buiten beschouwing laten hoe mooi het beeld is, van de zotte dat je daar überhaupt over na moet denken bij het aanschaffen van een tv? Dat je kijkgedrag de schuld krijgt als er iets niet goed werkt? Of je moet oppassen met welke game je gaat spelen en vooral hoe lang?

En toch koop ik die Oled :-), maar het blijft best bizar.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:41:
[...]

Eigenlijk wel. Ik ben zelf nogal aan het twijfelen en ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken toen ik je post las.

Het is toch eigenlijk, als we even buiten beschouwing laten hoe mooi het beeld is, van de zotte dat je daar überhaupt over na moet denken bij het aanschaffen van een tv? Dat je kijkgedrag de schuld krijgt als er iets niet goed werkt? Of je moet oppassen met welke game je gaat spelen en vooral hoe lang?

hoeft ook niet, gewoon zorgen je tv minimaal een kwartier op standby staat :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

[...]

Ik ben het met je eens maar op dit moment is het niet anders. Je kunt niet zomaar blindelings je kijkgedrag kopiëren naar oled als je een lcd gewend bent. Je zult eerst moeten nadenken wat je kijk gedrag is en waar eventueel issues op de loer liggen.

Ik ben me ervan bewust dat ik concessies moet gaan doen. Of ik het dit waard vind ga ik straks in winkel vergelijken.

• spietie
Pfff kan er mij iemand helpen aub? ik heb er echt genoeg van!

Een nieuwe LG OLED65B7D en een nieuwe Denon AVR-X3300W

Probleem: hangt een xbox one x and ps4 pro aan de denon van hun eigen hdmi kabels.

Via hdmi poort 3 werkt alles prima!

Via hdmi poort 2 (arc) niets Enkel geluid. ARC staat aan op de AVR, ultra deep hd ook op hdmi 2 (en 3). Ik heb totaal geen beeld wanneer ik de ingang switch op mijn AVR (op hdmi 2 TV).

Geluid op tv staat op HDMI arc / optisch.

Simplink CEC enz al on en off gezet.

Al verschillende hdmi kabels geprobeerd voor hdmi 2 , geen resultaat!

Nieuwe gekocht hdmi cerfitief, arc , 4k 60hz blabla , zeflste resultaat .

Kom er echt moedeloos van wat het probleem is want ik vind het totaal niet.

Iemand? bedankt!

SPiET

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Het is zeker van de zotte dat het universum zich moet buigen voor jou wensen. Emissive panels werken eenmaal zo. Deal with it or leave.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
spietie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:04:
Pfff kan er mij iemand helpen aub? ik heb er echt genoeg van!

Een nieuwe LG OLED65B7D en een nieuwe Denon AVR-X3300W

Probleem: hangt een xbox one x and ps4 pro aan de denon van hun eigen hdmi kabels.

Via hdmi poort 3 werkt alles prima!

Via hdmi poort 2 (arc) niets Enkel geluid. ARC staat aan op de AVR, ultra deep hd ook op hdmi 2 (en 3). Ik heb totaal geen beeld wanneer ik de ingang switch op mijn AVR (op hdmi 2 TV).

Geluid op tv staat op HDMI arc / optisch.

Simplink CEC enz al on en off gezet.

Al verschillende hdmi kabels geprobeerd voor hdmi 2 , geen resultaat!

Nieuwe gekocht hdmi cerfitief, arc , 4k 60hz blabla , zeflste resultaat .

Kom er echt moedeloos van wat het probleem is want ik vind het totaal niet.

Iemand? bedankt!
Ik heb dezelfde combinatie, en geen problemen (heb er wel andere met de tv zelf ;))
Anyway, hier is de tv verbonden aan de receiver via hdmi2, en alles staat aan qua hdmi-cec, simplink enz. Dus probeer die combo eens? Misschien eens de andere uitgang van je receiver proberen (hij heeft 2x hdmi out). Ook eens checken of je wel degelijk de juiste 'zone' heb geselecteerd op je receiver. HDMI OUT1 = zone1, HDMI OUT2 = zone2.

• LordFather
  • Laatst online: 10:55
Scidd0w schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:42:
[...]
Opnemen gaat gewoon prima op een usb stick.
Ik doe het zelf ook op de 65c7v.
Alleen pauzeren tijdens tv kijken moet echter wel op een HDD helaas.

• spietie
lapino schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:14:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie, en geen problemen (heb er wel andere met de tv zelf ;))
Anyway, hier is de tv verbonden aan de receiver via hdmi2, en alles staat aan qua hdmi-cec, simplink enz. Dus probeer die combo eens? Misschien eens de andere uitgang van je receiver proberen (hij heeft 2x hdmi out). Ook eens checken of je wel degelijk de juiste 'zone' heb geselecteerd op je receiver. HDMI OUT1 = zone1, HDMI OUT2 = zone2.
De 2de hdmi out is ZONE2 en is volgens mij geen ARC

Main zone ligt aan dus dat is de HDMI out (arc) op de AVR.

SPiET

• Cyrax0508
* knip *
Mensen, zullen we stoppen met elkaar aanvallen. Houdt het on topic a.u.b.

[ Voor 91% gewijzigd door S1NN3D op 14-12-2017 16:49 ]

Verwijderd

@Cyrax0508 Mijn vrouw wel EN ik heb een top tv. :+ Kom op mannen hou het gewoon allemaal eens gezellig. En lees niet teveel, want je laat je helemaal gek maken. ;)

@Verwijderd Ik ben het met je eens maar op dit moment is het niet anders? Is altijd al zo geweest, ook ten tijden plasma. En ik wilde en wil never nooit een LED. Hoe doen jullie dat met andere producten? Ieder vergelijkbaar product heeft zijn minnen en plussen. Jullie slapen allemaal volgens mij niet meer als je een auto gaat kopen. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Hann1BaL schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:27:

Waarom moeilijk doen met usbsticks die niet of beperkt werken en waarmee je maar een paar uur kan opnemen. Erg goedkoop is een snelle 64 of 128 Gb usbstick ook niet. Een externe hdd van 500 Gb kost tegenwoordig nog geen 50 euro. Dan heb je lekker de ruimte voor opnames en kan je tv uitzendingen ook pauzeren. :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Vulcan750 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:28:
[...]

Waarom moeilijk doen met usbsticks die niet of beperkt werken en waarmee je maar een paar uur kan opnemen. Erg goedkoop is een snelle 64 of 128 Gb usbstick ook niet. Een externe hdd van 500 Gb kost tegenwoordig nog geen 50 euro. Dan heb je lekker de ruimte voor opnames en kan je tv uitzendingen ook pauzeren. :)
De grootte van het device bungelend aan de poort vs een stick die stevig in de poort zit.

Maar ik weet voldoende!

• k1978
Cyrax0508 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:28:
[...]

Elke tv heeft voor en nadelen toch ? Als jij vind dat oled voor jou teveel nadelen heeft koop je toch een lcd ??
Zie het probleem niet hoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
k1978 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:45:
[...]

Elke tv heeft voor en nadelen toch ? Als jij vind dat oled voor jou teveel nadelen heeft koop je toch een lcd ??
Zie het probleem niet hoor...
Dan is het allemaal opgelost. Thanks! Dat ik dat zelf niet had bedacht :-)

Ik was gewoon een beetje sarcastisch, omdat degene die ik quote helemaal ging uitleggen hoe hij dan ging gamen om zijn tv goed te houden.

Ik koop een Oled, want het beeld is het mooiste voor mij persoonlijk. De horrorverhalen van het internet laat ik achter me, ik ga het zelf ondervinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Hann1BaL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:41:
[...]

De grootte van het device bungelend aan de poort vs een stick die stevig in de poort zit.

Maar ik weet voldoende!
Ik heb bij onze slaapkamertv een 2.5" hdd gewoon met een stukje ductape achter op de tv geplakt. Zie je niks van en zit al 2 jaar stevig vast... :+

Verwijderd

@Verwijderd Ik ben het met je eens maar op dit moment is het niet anders? Is altijd al zo geweest, ook ten tijden plasma. En ik wilde en wil never nooit een LED. Hoe doen jullie dat met andere producten? Ieder vergelijkbaar product heeft zijn minnen en plussen. Jullie slapen allemaal volgens mij niet meer als je een auto gaat kopen. 8)
Met op dit moment bedoelde ik tov de toekomst niet het verleden. Plasma heeft me juist nooit geboeid vanwege het inbranden. Nogmaals als ik straks zelf vind dat het beeld bij de oled dusdanig veel beter is dan lcd dan neem
ik de risico's voor lief.
Met een auto ga je immers ook eerst een proefritje maken, maar natuurlijk wel eerst even lekker slapen anders ben je niet fit. ;)

• k1978
* knip *
Het verzoek om te stoppen met elkaar aan te blijven vallen, geldt ook voor jou.

[ Voor 87% gewijzigd door S1NN3D op 14-12-2017 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Beste,

Een vraag. Na drie keer voor niets thuis blijven mbt een ce-repair monteur ivm defect moederbord van mijn 65B6 en escalatie bij LG krijg ik nu aangeboden een nieuw exemplaar 65E7 (dit is de 65C7 maar dan met soundbar?). Wat is jullie advies? Is dit een goede deal?

Dank alvast voor jullie reactie!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
WizzieJP schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:07:
Beste,

Een vraag. Na drie keer voor niets thuis blijven mbt een ce-repair monteur ivm defect moederbord van mijn 65B6 en escalatie bij LG krijg ik nu aangeboden een nieuw exemplaar 65E7 (dit is de 65C7 maar dan met soundbar?). Wat is jullie advies? Is dit een goede deal?

Ik denk..dat het een...super deal is :)

De enigste onderbouwing die ik kan geven is dat ik de 55e7 heb, en die is wauw!

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 14-12-2017 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Beste,

DOEN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@WizzieJP

Erg jammer dan wel weer, dat mijn teeveetje zo prachtig en mooi is
dat ik nooit zo een top deal kan verwachten....doen !!! :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:52:
[...]

Met op dit moment bedoelde ik tov de toekomst niet het verleden. Plasma heeft me juist nooit geboeid vanwege het inbranden. Nogmaals als ik straks zelf vind dat het beeld bij de oled dusdanig veel beter is dan lcd dan neem ik de risico's voor lief.
En dat deed ik met plasma dus ook. De voordelen wogen en wegen nu met Oled tegen de nadelen op. En zo beoordeel ik ieder product wat ik koop en gebruik. Overigens zullen mensen die niet van "zeikerds" zijn zoals ik met beeld ook helemaal in hun nopjes zijn met hoog segment LED. Wat is goed, wat is slecht is voor een ieder persoonlijk. Geldt ook voor mijn andere hobby, muziek luisteren. Hele boeken worden erover geschreven en DE waarheid bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Beste,

Dat is wel een hele mooie deal zeg! Ik ga bijna hopen dat mijn B7 een drama is :) . En dan wil ik best 3x voor niks thuisblijven voor een W7 :)

Nee, lekkere deal hoor. Goed gedaan, een beetje tegengas geven heeft altijd zin. Top

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:28

MazeWing

The plot thickens...

Exirion schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:22:
[...]

Die mensen zijn binnen enkele jaren hersendood, dus dan is de levensduur van de TV niet zo belangrijk meer.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat ook deze mensen al die talentenjachten op een goede tv kunnen kijken.... |:( 8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1 ... 71 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.