Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Neem gewoon een high speed hdmi kabel van de juiste lengte. Dat moet probleemloos werken. Er zit geen verschil tussen 1 van Audio Quest of het huismerk van de Action - behalve een verschil in prijs.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb high speed HDMI kabels van de Action voor de PS4 pro, SNES Mini en Steam Link. Werkt prima en kost nauwelijks wat. Sowieso heb ik het prijsverschil er niet voor over (doe mij maar een extra game of controller) en geloof ik ook niet echt dat de betere kwaliteit van de kabel nu invloed uitoefent op het overbrengen van het signaal. Misschien gaat het minder makkelijk stuk, dan nog kost een vervangende kabel minder bij de Action dan een dure door elfjes bij maanlicht gesmede kabel met fancy label :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Scidd0w schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:42:
[...]
Ik heb dus exact hetzelfde probleem! Maar dan met een Denon AVR-1713 uit dezelfde periode. Ik zie dus ook dat dit een bekend probleem (ziet genoeg hits erover op google) zou zijn en dat ze dit opgelost zouden moeten hebben met een nieuwe firmware die ik er al op heb staan.
Ik heb echter ook aleen nog maar een 7 jaar oude HDMI kabel geprobeert, ik weet niet waarom maar kan me niet voorstellen dat die kabel het issue is.

Mijn voorlopige oplossing is om als ik via Netflix kijk de audio via optische kabel te laten lopen (door hdmi-cec/simplink op off te zetten). Dan converteerd de tv het signaal naar DD en heb ik iig 5.1.

Echter vind ik dit wel een gedoe om elke keer aan en uit te zetten. Alle andere signalen werken wel goed via HDMI.

Ik sta op het punt is met Denon te bellen/mailen trouwens...
Ik heb dat met als ik dolby atmos wil kijken, dan moest ik de tv en receiver steeds cec aanzetten terwijl ik voor normaal tv gebruik dat niet aan wil hebben, omdat ik de receiver dan niet aan wil hebben.
Ik heb een Harmony Touche die ik daarvoor de opdrachten heb gegeven en nu gaat alles dus automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

MazeWing

The plot thickens...

Precies! Het hangt natuurlijk er ook van af wat de rest van je apparatuur hebt. Als je een hifi-installatie van 10 duizenden euro's hebt is het wel erg karig als daar opeens action HDMI kabels aanhangen. Puur om het af te maken ga je dan natuurlijk voor een iets duurdere kabel.

Puur kijkend naar de kwaliteit van het signaal zelf zit er geen verschil in. Pas bij 10> meter kan er verschil zijn omdat dan de kwaliteit echt op de proef wordt gesteld. Maar zelfs dan zit er weer praktisch geen verschil in een kabel van 30 euro of een kabel van 300 euro.
Maar ik stel voor deze discussie verder te zetten in: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyPartyPlace
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-12-2022
Is de Ethernet snelheid van de C7 ook nog steeds beperkt tot 100mbit?
Zoja, dan zal er een nieuwe ac router moeten komen. Welke is adviseerbaar voor een apple fan boy? Alternatief die even goed is als de Airport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Is er iemand hier de de B6 firmware downgrade naar 4.31.25 heeft uitgevoerd? Ik wil de 5.30.5 graag downgraden vanwege de verloren perfect blacks.

Ik probeer het via verschillende tutorials, maar tevergeefs. Waarschijnlijk vergeet ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Laatst online: 05-06-2024
Jorgen schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:55:
Neem gewoon een high speed hdmi kabel van de juiste lengte. Dat moet probleemloos werken. Er zit geen verschil tussen 1 van Audio Quest of het huismerk van de Action - behalve een verschil in prijs.
Correct maar toch heb ik al 4-5 hdmi high speed kabels getest op mijn hdmi poort 2 (arc) van oled65b7d en niets geeft correct door naar de AVR (denon x3300w).

Op hdmi poort 3 (non arc) alles in orde!

Dus maw moet toch wel aan de hdmi kabel liggen via poort 2 ARC?

Daarom dat ik ook dan naar een duurdere zou gaan maja ....

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Scidd0w schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:42:
Ik heb echter ook aleen nog maar een 7 jaar oude HDMI kabel geprobeert, ik weet niet waarom maar kan me niet voorstellen dat die kabel het issue is.
Zojuist een "premium" hi speed HDMI kabel geprobeerd: geen enkel verschil. Begint toch op een Denonprobleem te lijken :(

Zal proberen een tijdelijke andere versterker te lenen, eens zien of het dan wel werkt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 11:27

Thermometer

Whoop Whoop!

Bedankt voor jullie tips om XPlay te proberen voor content _/-\o_ . Heerlijke kwaliteit en 0 lag om Planet Earth 2 te kijken met 4K HDR :9~

Weten jullie of er nog iets te doen is aan de ondertiteling grootte van XPlay? Ik heb in de instellingen daar het al op 'Extra Klein' gezet, maar nog steeds vind ik de ondertiteling aan de grote kant. Het neemt zo'n 20% van het scherm in lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
spietie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:24:
[...]
Correct maar toch heb ik al 4-5 hdmi high speed kabels getest op mijn hdmi poort 2 (arc) van oled65b7d en niets geeft correct door naar de AVR (denon x3300w).

Op hdmi poort 3 (non arc) alles in orde!

Dus maw moet toch wel aan de hdmi kabel liggen via poort 2 ARC?

Daarom dat ik ook dan naar een duurdere zou gaan maja ....
Na 5 HDMI kabels testen ligt het toch juist NIET aan de kabel..? Lijkt me eerder een probleem van de versterker, tv of iets qua instellingen. Ik lees hier helaas heel vaak over Denon versterkers die problemen geven met ARC of CEC op een (LG) OLED tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:16

Puck

W32.Deadcode.A

Thermometer schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:17:
Bedankt voor jullie tips om XPlay te proberen voor content _/-\o_ . Heerlijke kwaliteit en 0 lag om Planet Earth 2 te kijken met 4K HDR :9~

Weten jullie of er nog iets te doen is aan de ondertiteling grootte van XPlay? Ik heb in de instellingen daar het al op 'Extra Klein' gezet, maar nog steeds vind ik de ondertiteling aan de grote kant. Het neemt zo'n 20% van het scherm in lijkt het.
De instellingen van ondertiteling in XPlay hebben alleen effect op externe ondertitels (SRT). De LG WebOS player die XPlay gebruikt heeft helaas geen API om de ingebakken ondertiteling aan te passen. Als je dus zorgt dat je (ook) externe SRT ondertiteling hebt en deze selecteert, dan kun je deze wel kleiner maken.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyPartyPlace
Mijn C7 is onderweg. Ondertussen word ik wat bang van de Rtings burn in test, https://www.rtings.com/tv...etention-burn-in-lcd-oled, maar las in dit topic dat er al mensen een nieuwe tv hebben gekregen bij de eerste tekenen van permanent inbranden, is dat correct? Was dit dan service van winkel, zoja welke winkel? Of gewoon garantie van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:23
Joepla schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:53:
[...]

Zojuist een "premium" hi speed HDMI kabel geprobeerd: geen enkel verschil. Begint toch op een Denonprobleem te lijken :(

Zal proberen een tijdelijke andere versterker te lenen, eens zien of het dan wel werkt.
Ik heb een 55C7 met ARC op een Denon 4300 met ook een premium HDMI kabel en die werkt goed. Inderdaad andere TV of receiver proberen om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 11:27

Thermometer

Whoop Whoop!

Puck schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:23:
[...]

De instellingen van ondertiteling in XPlay hebben alleen effect op externe ondertitels (SRT). De LG WebOS player die XPlay gebruikt heeft helaas geen API om de ingebakken ondertiteling aan te passen. Als je dus zorgt dat je (ook) externe SRT ondertiteling hebt en deze selecteert, dan kun je deze wel kleiner maken.
Top, dank voor je reactie :)

Jammer dat je bij LG dat niet kunt aanpassen, maar dat is een prima workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:15

BoltYes

This is the Way

stin00 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:40:
[...]

Na 5 HDMI kabels testen ligt het toch juist NIET aan de kabel..? Lijkt me eerder een probleem van de versterker, tv of iets qua instellingen. Ik lees hier helaas heel vaak over Denon versterkers die problemen geven met ARC of CEC op een (LG) OLED tv.
Waar staat je receiver op ingesteld dan? Had hetzelfde probleem en ooit alle input kanalen die ik niet gebruikte uitgeschakeld. De TV audio dus ook en dat was juist degene die je voor arc dus nodig hebt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:56
@TonyPartyPlace

Doe even normaal hey :+

Heb je al gelezen wat ze in die test doen met je tv? Zeker ook in het begin toen de TV niet eens een compensation cycle kon doen

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
@TonyPartyPlace En ook gelezen het eindresultaat?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:09
Werkt bij jullie pauzeren van live tv? (Ziggo ci+ kaart)? Opnemen gaat Wel, maar live playback geeft hij aan dat apparaat noet geschikt is. Henk gewoon een 64gb usb3.0 stick, wat met opnamen dus wel gaat. Of is dat gewoon nog niet klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyPartyPlace
@LuisjeNL ze zijn zeker verkeerd begonnen.

@Amaze86 wat is de (positieve) concludie dan?

Maar belangrijker: is het onder garantie gefixt voor mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26
Barryvdh schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:00:
Werkt bij jullie pauzeren van live tv? (Ziggo ci+ kaart)? Opnemen gaat Wel, maar live playback geeft hij aan dat apparaat noet geschikt is. Henk gewoon een 64gb usb3.0 stick, wat met opnamen dus wel gaat. Of is dat gewoon nog niet klaar?
Hier werkt het wel met een CI+ module en 320GB HDD aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Mayet193 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:19:
[...]

Ik heb een 55C7 met ARC op een Denon 4300 met ook een premium HDMI kabel en die werkt goed. Inderdaad andere TV of receiver proberen om uit te sluiten.
ik een x3300w, welke premium heb je?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:52
Barryvdh schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:00:
De handleiding vermeldt bij LivePlayback dat je geen USB flash station kunt gebruiken en dat de HDD minimaal 80gb moet zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Mensen die dusdanig panisch zijn voor inbranden moeten geen oled kopen denk ik, die gaan elke pixel constant in de gaten houden. Gewoon kopen en genieten. Ik zie op mijn oled geen retentie, geen burn-in, geen banding ... misschien is het er, maar ik ga er niet naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:23
spietie schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:05:
[...]

ik een x3300w, welke premium heb je?
Ik heb deze kabel https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

Het is duur in vergelijking met een Action kabel maar aan de andere kant mag het ook best wat kosten als je zulke dure apparatuur gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Mayet193 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:32:
[...]

Het is duur in vergelijking met een Action kabel maar aan de andere kant mag het ook best wat kosten als je zulke dure apparatuur gebruikt.
Wel ik ging ook zo ene kopen (wel 3 meter maar maakt niet uit denk ik) maar was nog niet zeker of ie wel werkte. Dus werkt 100% met een Denon met ARC?

Welke instellingen heb je dan staan in TV en receiver?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 07:26
spietie schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:24:
[...]

Wel ik ging ook zo ene kopen (wel 3 meter maar maakt niet uit denk ik) maar was nog niet zeker of ie wel werkte. Dus werkt 100% met een Denon met ARC?

Welke instellingen heb je dan staan in TV en receiver?
Ik heb een Marantz SR7011 in combinatie met een 65C7V en gebruik al tijden een HDMI kabel van de Action zonder issues (en Softwarematig zijn de Denons en Marantz Receivers volgens mij gelijk) . Ook als ik YouTube opzet schakelt de Receiver automatisch om naar de juiste Input, dus CEC werkt ook goed. In de Setup van de Marantz heb ik "HDMI Control" en "TV Audio Switching" op "On" staan. De rest zoals "Power Off Control" en "Power Saving" heb ik op "Off" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 22:51
Bij mijn 55b6 werkte alles fantastisch met de cec en simplink icm mijn onkyo receiver totdat mijn vriendin het leuk leek om overal stekkers van eruit te trekken en in verlengsnoeren te prikken omdat de kerstverlichting aan moest...nu reageerd de onkyo receiver wel op volume harder zetten met de afstandsbediening, maar springt ie niet meer naar tv/cd bron wanneer ik netflix wil kijken en krijg ik ook geen geluid als ik dat handmatig doe behalve als ik ‘m op tvspeaker zet en daarnaast springt de receiver ook niet meer automatisch uit als ik de tv uitschakel...kortom, denk dat ik moet wachten tot de boom weer buiten staat en de receiver direct zit aangesloten op het stopcontact ipv het verlengsnoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik wil graag 2 harde schijven aansluiten op mijn OLED 65E7, heeft iemand hier al ervaring mee ?
Ik ga hem ophangen aan de muur en de 2x USB 2.0 zijn na ophangen dus niet meer normaal bereikbaar.

vraag 1)
De eerste harddisk is voor LiveTV pauzes en voor opnames.

Volgens https://www.wdc.com/produ...-storage/my-passport.html is een 'WD My Passport 4TB' USB 2.0 compatible, kan ik deze ook gebruiken voor livetv en opnames aangesloten op een van de USB 2.0 poorten ?

Deze eerste harddisk werk ik bij voorkeur weg in mijn tv meubel met een kabel van 2 of 3 meter, maar kan ik indien nodig ook eventueel weg werken achter de tv met de standaard lengte 30cm kabel.

Zijn voor live opnames, externe harddisk beschikbaar die hier speciaal voor gemaakt zijn (24/7) en werken met de usb 2.0 aansluiting ?

vraag 2)
De tweede harddisk is voor fotos en videos (1TB-4TB) waar ik bestanden af en toe vanaf mijn pc op zet.
De tweede harddisk wil ik aansluiten op de USB 3.0 poort op 5 meter afstand met een actieve USB kabel (eigenlijk dus een usb hub met eigen voeding met maar 1 poort) zoals:

€24,99 DeLOCK actieve USB naar USB verlengkabel - USB3.0 - 5 meter
https://www.onlinekabelsh...ieve-verlengkabel-5-meter
+
€12,99 Voedingsadapter 5V / 2A / 10W - 3,5mm x 1,35mm
https://www.onlinekabelsh...3-5mm-connector-1-5-meter

Alternatief zou een normale pasieve usb 3.0 kabel zijn van 3 meter, maar ik weet niet of de usb bus voeding voldoende is om de harddisk dan te voeden over die lengte.
Of een normale pasieve usb 3.0 kabel van 3 meter aangesloten op een normale hub met meerdere poorten en eigen voeding, waar ik dan alleen de harddisk op aansluit.

vraag 3)
Zit de USB 3.0 poort alleen op de TV voor de extra stroom 500mA 2.5Volt versus 900mA 5Volt geloof ik ?
de 480 Mbps van USB 2.0 is toch snel genoeg voor alle data die naar een TV gaat ?
Of is die 480 Mbps een max afhankelijk van de kabel lengte en heb je dus altijd een USB 3.0 met 5 Gbps nodig voor een harddisk ?
Volgens google is een externe harddisk zoals een WD My Passport ook 5 volt, hoe kan je deze dan op een usb 2.0 poort aansluiten die maar 2.5 volt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@P.A.T.R.I.C.K volgens mij geeft een USB2 poort ook 5V af en geen 2.5V.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Thermometer schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:17:

Ik open mijn server direct via de TV via bronnen en kijk buiten xplay/plex om. Werkt ook feilloos. Gewoon via netwerk :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:51:
@P.A.T.R.I.C.K volgens mij geeft een USB2 poort ook 5V af en geen 2.5V.
Meest logische ja, ik ben via google denk ik op een paar noob sites terecht gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Mu.siQ schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:54:
[...]

Ik open mijn server direct via de TV via bronnen en kijk buiten xplay/plex om. Werkt ook feilloos. Gewoon via netwerk :)
hoe heet dat server programma ?

ik heb een gedeelde map op een van mijn pcs, die ik op al mjin andere pcs zie, maar op de tv zie ik hem niet, dat is toch ook dlna ?

ik had 'windows media player' disabled, daarom kreeg ik de media streaming optie niet, werkt prima nu:
https://answers.microsoft...-9939-571637f7de7c?auth=1

Setting your PC as a DLNA server and controller (Windows 7)
http://helpguide.sony.net...ontents/TP0000302309.html

[ Voor 52% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 10-12-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

P.A.T.R.I.C.K schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:56:
[...]

hoe heet dat server programma ?
Elke DLNA server will do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:57
Mayet193 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:32:
[...]

Behalve dat er gewoon geen verschil is tussen een dure en goedkope kabel voor thuis gebruik. Je moet het dan echt doen voor de looks of voor je eigen gevoel. Gevoel is ook wat waard, voor de een meer dan voor de ander.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn videoreview naar aanleiding van het oktober testevent van Tweakers is online geplaatst afgelopen weekend. Voor de liefhebbers:

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

[small]Horende bij deze review[/url]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 23:06
Even een vraagje. Sinds ik ben overgestapt van Ziggo naar T mobile thuis zie ik tijdens tv kijken als ik met de pointer op hdmi1 links bovenin klik 1080i staan. Moet dit niet 4k zijn? Volgens mij was dit eerst wel zo. Of staat daar altijd het binnenkomende signaal?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai ai ai, ik denk dat ik aan een vierde storing aan een tv ga komen in vier jaar. Gisteren gaf tv met name bij gezichten in eens vreemde vlekken, leken wel schaduwen. Net alsof de tv het verschuiven van beeld niet bij kon houden (geen snelle bewegingen overigens). Zag het later ook bij het veld bij Ajax-PSV. Zwarte vlekken en strepen in het gras. Check, ook bij Netflix. Beetje rommelen met de instellingen, zet hem eens ff op knetter dynamisch en toen weer terug naar ISF Dark. Alle problemen weg???? Ga hier toch maar eens achteraan. Ben bang dat het iets in het moederbord/beeld processor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zwembroek schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:42:
Even een vraagje. Sinds ik ben overgestapt van Ziggo naar T mobile thuis zie ik tijdens tv kijken als ik met de pointer op hdmi1 links bovenin klik 1080i staan. Moet dit niet 4k zijn? Volgens mij was dit eerst wel zo. Of staat daar altijd het binnenkomende signaal?
Inkomende signaal...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33
Al iemand een spontane OTA onvangen van de nwe firmware..

Ik weet dat ik hem vd site kan downloaden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 23:06
Dank! Scheelt mij prutsen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MilesD. schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:19:
Al iemand een spontane OTA onvangen van de nwe firmware..

Ik weet dat ik hem vd site kan downloaden! :+
Voor welke TV? En waarom wachten op een OTA als de officiële update online staat? Is 2 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik overweeg de aanschaf van de LG OLED 65C7V, maar tot mijn verbazing zie ik dat de aansluitingen naar achteren zijn gericht:
Afbeeldingslocatie: http://a3.images.reviewed.com/image/fetch/s--PD4LBEP8--/b_white,c_limit,cs_srgb,f_auto,fl_progressive.strip_profile,g_center,q_jpegmini,w_972/https://reviewed-production.s3.amazonaws.com/attachment/30d8f2ac4cf04167/LG-C7-Back.jpg
Ik moet sowieso de coax, UTP en optische audio gebruiken, dus ik kom niet weg met de HDMI aansluitingen aan de zijkant. Ik wou de televisie graag zo strak mogelijk tegen de muur plaatsen.

Het is jammer dat LG niet het model van Samsung volgt, zodat je de electronica apart hebt. Dat maakt wandmontage toch wel een heel stuk prettiger. Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom LG een belangrijk voordeel van OLED panelen zo weggeeft...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 11:46
Ik had afgelopen zondag op mijn B6: geen Netflix (zag alleen profielen maar kon niet navigeren), geen YouTube (kon wel selecteren maar beeld bleef zwart en wait cursor bleef draaien), kon geen media files streamen vanaf mijn media server (fout bij laden), maar wel geluid van mijn Amino A140 setup box (Telfort) maar alleen zwart beeld.

Paar uur later werkte alles weer.

Firmware versie 05.30.03. Via ARC aangesloten op de Denon 2300-W waarvan ik ook update had gehad afgelopen week.

Iemand ook zoiets meegemaakt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Ik zou wel eens wat fotos willen zien van het kabelmanagement en de beugels als de LG OLEDs aan de muur hangen, plus een lijstje met de beugelnamen en kabels. En uitleg waarom mensen voor een bepaalde beugel hebben gekozen (Prijs/Plat/Kantelbaar/Draaibaar/Merk/Slimline/Kabelmanegement/Ophangsystemen/Kabelmanagementsystemen). En namen van hardeschijven en afspeelsystemen dat ze eraan hebben hangen en welke problemen ze zijn tegen gekomen, of wat wel allemaal super werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:21:
Ik overweeg de aanschaf van de LG OLED 65C7V, maar tot mijn verbazing zie ik dat de aansluitingen naar achteren zijn gericht:
Op de 55E7 zitten tenminste alle 3 usb en alle 4 hdmi aansluitingen op de zijkant
en zit de hoofdtelefoon en optische toslink rechts van de LAN, dat is handiger met haakse stekkers.

De E7 zal sowiezo nooit echt tegen de muur komen, aangezien de soundbar aan de achterkant 1cm uitsteekt.
Benieuw of uberhaupt nog ruimte is met de ophangbeugel die ik heb gekozen om alle kabels hier nog achterdoor te krijgen. 11 stuks in totaal: stroom, utp, coax, hooftelefoon, 3x usb, 4x hdmi

Alle backsides van OLEDs op internet zien er anders uit, hilarische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Exirion

Gadgetfetisjist

[afbeelding]
Ik moet sowieso de coax, UTP en optische audio gebruiken, dus ik kom niet weg met de HDMI aansluitingen aan de zijkant. Ik wou de televisie graag zo strak mogelijk tegen de muur plaatsen.

Het is jammer dat LG niet het model van Samsung volgt, zodat je de electronica apart hebt. Dat maakt wandmontage toch wel een heel stuk prettiger. Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom LG een belangrijk voordeel van OLED panelen zo weggeeft...
Het valt allemaal wel mee. Een VESA-montageframe is ook niet zo plat als een dubbeltje, dus waar de connectoren zitten heb je genoeg diepte om alles aan te sluiten. Ik heb een Hirschmann coax-connector (standaard haaks) en een TOSLINK kabel aangesloten, naast 2 HDMI kabels. UTP is er ook, maar via wifi (5GHz) is alles zo snel en stabiel dat het eigenlijk overbodig is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Als je in geluid de optie HDMI ARC / Optisch neemt en simplink aan legt, dit is verbonden met je AVR, dan heb je zowieso GEEN optie op via geluid TV te werken?

Enkel via de AVR .

Bijv als je nu s avonds rustig niet te luid wilt kijken zonder 5.1 dan moet je opnieuw in de geluidsettings gaan en veranderen naar "gelijktijdig TV luidspreker en optisch"?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
spietie schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:17:
Als je in geluid de optie HDMI ARC / Optisch neemt en simplink aan legt, dit is verbonden met je AVR, dan heb je zowieso GEEN optie op via geluid TV te werken?

Enkel via de AVR .

Bijv als je nu s avonds rustig niet te luid wilt kijken zonder 5.1 dan moet je opnieuw in de geluidsettings gaan en veranderen naar "gelijktijdig TV luidspreker en optisch"?
Nee hoor zodra ik de receiver uit zet, nemen de tv speakers het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
@marmasb wat staat er dan in je geluids settings? hdmi arc/optisch? daar helemaal bovenaan?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
spietie schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:31:
@marmasb wat staat er dan in je geluids settings? hdmi arc/optisch? daar helemaal bovenaan?
Receiver aan/uit
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/71/b1/m2drHfKz_t.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/1c/2c/u7okTapZ_t.jpg

Zonder dat ik iets aan de tv verander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 22:18

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

... Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom LG een belangrijk voordeel van OLED panelen zo weggeeft...
Ik kwam hier achter, nét voordat ik me suf ging zoeken naar een ultraplatte beugel...
Dat heeft dus weinig zin. Sowieso ontgaat het nut me een beetje van een superdunne tv met een dik stuk plastic onderin (ik begrijp best dat ergens de elektronica in moet, maar het dikste deel van je tv bepaald de afstand tot de muur tenslotte). Moet ik dan een stuk uit mijn muur hakken ofzo?
Zo, dat is eruit, verder ben ik nog steeds zéér blij met mijn LG :)

Ik heb voor de ethernetkabel een haaks type gekocht bij Ali, kost 3 euro dacht ik. Opgelost. Wellicht bestaat er ook zoiets voor Toslink?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 22:34
Nu een paar weken in het bezit van de lg e7 , maar begin me een beetje te ergeren aan de bas weergave van de sounbar die onder de e7 zit. Iemand die een goede subwoofer weet die aan de e7 kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:26
Ongeveer 2 mnd in het bezit van de philips 9002. Zou graag willen zeggen dat ik tevreden ben. Maar er zit een vervelende vervorming in het beeld waarop mijn aandacht is gevallen enkele weken geleden. Je zou zeggen dat het erger wordt maar dat lijkt mij sterk. Hierdoor is mijn kijkplezier weg omdat ik er continu op let.

Het gaat erom dat in het midden van het scherm het beeld wordt samen geknepen. Het valt vooral op bij gezichten ze zijn smaller. En 15 cm van de linker en rechter kant wordt het beeld weer uitgerekt. Het is niet zo dat alles 2x zo breed wordt maar dat er een vervorming in zit daar kan je niet omheen.

Is dit een bekend probleem en valt dit onder de garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jirure1984 schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:51:
Ongeveer 2 mnd in het bezit van de philips 9002. Zou graag willen zeggen dat ik tevreden ben. Maar er zit een vervelende vervorming in het beeld waarop mijn aandacht is gevallen enkele weken geleden. Je zou zeggen dat het erger wordt maar dat lijkt mij sterk. Hierdoor is mijn kijkplezier weg omdat ik er continu op let.

Het gaat erom dat in het midden van het scherm het beeld wordt samen geknepen. Het valt vooral op bij gezichten ze zijn smaller. En 15 cm van de linker en rechter kant wordt het beeld weer uitgerekt. Het is niet zo dat alles 2x zo breed wordt maar dat er een vervorming in zit daar kan je niet omheen.

Is dit een bekend probleem en valt dit onder de garantie?
Je zit in het verkeerde topic...

Maar ik heb zelf Philips TV’s gehad en wat jij beschrijft klinkt als “smart zoom” om het beeld altijd naar 16:9 op te rekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 11-12-2017 20:57 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
P.A.T.R.I.C.K schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:29:
[...]

Op de 55E7 zitten tenminste alle 3 usb en alle 4 hdmi aansluitingen op de zijkant
en zit de hoofdtelefoon en optische toslink rechts van de LAN, dat is handiger met haakse stekkers.

De E7 zal sowiezo nooit echt tegen de muur komen, aangezien de soundbar aan de achterkant 1cm uitsteekt.
Benieuw of uberhaupt nog ruimte is met de ophangbeugel die ik heb gekozen om alle kabels hier nog achterdoor te krijgen. 11 stuks in totaal: stroom, utp, coax, hooftelefoon, 3x usb, 4x hdmi

Alle backsides van OLEDs op internet zien er anders uit, hilarische.
En dan wordt deze steeds belachelijk gemaakt O-) (blijft natuurlijk wel dat ie op z'n dichtst 10cm van de muur zit maar kan me niet voorstellen dat een LG met een coax kabel eraan dichter zit? Dikte van een A1 is 6.7cm en C7 5cm, al heb je natuurlijk nog de ruimte van de beugel om die coax aansluiting te compenseren en die kan ook nog haaks natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D4egoHByIhz1EVJrd52wJ6BI/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 11-12-2017 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:26
Exirion schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:56:
[...]

Je zit in het verkeerde topic...

Maar ik heb zelf Philips TV’s gehad en wat jij beschrijft klinkt als “smart zoom” om het beeld altijd naar 16:9 op te rekken.
Ik zie het, LG heeft zijn eigen topic. Maar je tip heeft het wel opgelost. Bij de geavanceerde beeld instellingen was een optie 'ongedaan maken'. Het beeld zag je verspringen en alles oogt weer normaal. Er zit weer een tevreden persoon op de bank. Erg bedankt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Voor de mensen met waardeloze Wifi snelheid (5GHz);
Gebruik kanaal 36, 52 of 149
Bij een ander kanaal kakt de performance schijnbaar compleet in (lees: 2% van de bandbreedte). Ik heb geen idee waarom dit zo is en heb deze informatie van avsforum. Gisterenavond had ik zelf wifi problemen en besloot uiteindelijk maar voor 2.4 GHz te gaan. Heb 5GHz zojuist op kanaal 52 getest en haal weer een stuk hogere snelheid.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:10
Hoe is het beeld, bij 1080i als bron? Met bijv een Horizon/Mediabox XL van Ziggo?
Ik heb nu nog een 40" 1080P TV met mooi beeld, maar heb m'n ogen op C7V

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
marmasb schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:50:
[...]

Receiver aan/uit
[afbeelding] [afbeelding]

Ok thanks en hoe staan je instellingen op avr dan en hoe aangesloten?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
SuperVeloce schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:38:
Hoe is het beeld, bij 1080i als bron? Met bijv een Horizon/Mediabox XL van Ziggo?
Ik heb nu nog een 40" 1080P TV met mooi beeld, maar heb m'n ogen op C7V
Beeld is goed... heb zelf een E7. Echter beste kan je de Mediabox/Horizon dan onder hdmi instelling op 1080P zetten. Had hiervoor een Sony 46 LCD. Slecht bron materiaal is wel duidelijk zichtbaar op een OLED.
Maar persoonlijk vind ik het ZIGGO bron materiaal zeer goed op de bekende meest gebruikte zenders.
LG is niet zo sterk met 1080i weergave, gelukkig kan je de mediabox instellen op 1080P. Mediabox zet dan 1080i om in 1080P en geeft dat door aan je TV als 1080P en TV upscaled dan naar 4K
Heb ook een Humax decoder. Beeld van de mediabox/horizon is iets beter.
Beeld van Netflix TV APP is zeer goed (HDR en dolbi vision), APPLE TV 4K is ook een aanrader op deze TV i.v.m. aanbod Itunes 4K movies

[ Voor 8% gewijzigd door Peter711 op 11-12-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-09 12:24
Als ik horizon op 1080p zet klopt m’n beeld niet meer met het geluid. En krijg dat niet synchroon. Zet ik de boel op 1080i problem fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
spietie schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:14:
[...]

Ok thanks en hoe staan je instellingen op avr dan en hoe aangesloten?
Gewoon via HDMI op een Onkyo RZ900, Dus HDMI poort 2 (ARC) op de LG oled, naar de display poort op de receiver.
Op de Onkyo verder niets ingesteld

[ Voor 5% gewijzigd door marmasb op 11-12-2017 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:13:
[...]
Ik heb voor de ethernetkabel een haaks type gekocht bij Ali, kost 3 euro dacht ik. Opgelost. Wellicht bestaat er ook zoiets voor Toslink?
Toslink adapter haaks:
https://www.onlinekabelsh...nelijk-toslink-vrouwelijk

UTP haaks naar boven / 180 graden draaibaar:
https://www.onlinekabelsh...or=35&kleur=13&lengte=105

COAX haaks:
https://www.onlinekabelsh...e-proof-coaxkabel-3-meter

USB A haaks
https://www.onlinekabelsh...&lengte=105&verloop=13243
Easy USB kabels hebben een PCB met aan beide kanten contacten (links/rechts of boven/onder)

USB A haakse adapters:
https://www.onlinekabelsh...tor=35kleur%3D13&soort=34

HDMI haaks (naar boven/beneden/rechts/links/180 graden draaibaar):
https://www.onlinekabelsh...i?connector=35&lengte=105

HDMI haakse adapters:
https://www.onlinekabelsh...dmi?connector=35&soort=34

Of een LG OLED G7 kopen:
Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/image.php?imageparameters=editorial/products/db912791b02be7862d9a3dea0b71557b_10715.jpgAll the connections are built into the soundbar and are in a line facing rearwards when the G7 is stand mounted and upwards when the TV is wall mounted.

[ Voor 13% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 11-12-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

MazeWing schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:31:
Bij een ander kanaal kakt de performance schijnbaar compleet in (lees: 2% van de bandbreedte). Ik heb geen idee waarom dit zo is en heb deze informatie van avsforum. Gisterenavond had ik zelf wifi problemen en besloot uiteindelijk maar voor 2.4 GHz te gaan. Heb 5GHz zojuist op kanaal 52 getest en haal weer een stuk hogere snelheid.
Is dit voor de 6 serie of 7 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Hier met de E7 op kanaal 112 (dfs) haalt hij mijn max ziggo 200/20.

Dit vanaf een R7000, enkel het probleem is dat bij een stream die tegen de 60Mbps loopt
op de tv via xplay super loopt, ik klachten krijg van andere gebruikers :)

Vast een setting die ik moet doen op de netgear.

Ik heb verder niet de lokale snelheid getest.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 12-12-2017 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de oled bezitters

Ik kwam dit vergelijkingsfilmpje tegen.

YouTube: (Side by Side) 2017 SONY 930E vs. LG C7 OLED

Bij het beeld van de c7 lijkt het net of je een zonnebril op hebt: die is gewoon verkeerd afgesteld toch? Vooraf excuses voor de belachelijke intro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:48:

Bij het beeld van de c7 lijkt het net of je een zonnebril op hebt: die is gewoon verkeerd afgesteld toch? Vooraf excuses voor de belachelijke intro..
Bij de Sony moet je juist een zonnebril opzetten! 8)

Maar je kunt het zo afstellen naar wens dit filmpje zegt echt niets!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

W7 kopen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:56:
[...]

Bij de Sony moet je juist een zonnebril opzetten! 8)
Maar is dat in die specifieke situatie niet juist realistischer gezien die felle woestijn zon in het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr

Dit is een goed voorbeeld, van een onzin filmpje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Bedankt voor de tip. Nu van 20Mbit naar 190 Mbit :)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

ppeterr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:20:
[...]

Dit is een goed voorbeeld, van een onzin filmpje :)
Precies! De Sony staat op cinema home met de instellingen behoorlijk goed en de LG staat op vivid met zo'n beetje alle instellingen zo ingesteld dat het beeld extreem waardeloos wordt.

Los van dit alles is het geen geheim dat de Sony een stuk helderder kan worden. De peak luminance is meer dan dubbel zo hoog. De LG is dan weer veel en veel beter in zwart waardoor alles veel meer diepte krijgt en het er simpelweg een stuk mooier uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:25:
[...]

Precies! De Sony staat op cinema home met de instellingen behoorlijk goed en de LG staat op vivid met zo'n beetje alle instellingen zo ingesteld dat het beeld extreem waardeloos wordt.
Ah dus als het beeld van je oled zo was als op het filmpje zou je dit slecht vinden... dan ligt het niet aan mij. ;)

Goed in ieder geval om te horen dat de
instellingen van de c7 op het filmpje verziekt zijn en het een onzin filmpje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Peter711 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:30:
[...]
Heb gemerkt dat mijn TV de max WIFI snelheid op TV aankan. Kan aan mij liggen maar had NETFLIX APP op TV ook niet een test voor snelheid netwerk. Nu niet meer lijkt het na een update APP?
Had sinds een paar dagen toch weer een probleem op 5G Wifi. Punisher Netflix vaak 480P en haalde maar maxinaal 1440P zakte dan weer terug naar 720P. Maar weer eens mijn LG E7 van stroom gehaald en daarna vandaag weer wel een goede verbinding met WIFI 5G. 8)7 Gebruik wel de TV standby stand. Begreep dat als je die standby niet gebruikt bij uitzetten ook de pixel refresh niet loopt (om de 4 uur, heb ik overigens gewijzgd naar 2 uur in setup menu). Vandaar die standby stand aan. Misschien zorgt die standby stand toch na een tijd voor WIFI issues....
Ik heb dus ook na het vastzetten van mijn 5ghz wifi op een kanaal (36) nog steeds last dat mijn snelheid terug zakt van 120MBps naar ~15-20MBps vanuit stand-by. Gisterenavond alles nog super snel vannochtend bij het aanzetten van de tv weer langzaam.

Het hierboven beschreven uit zetten van de quickstart heb ik echter nog niet geprobeerd. Weet iemand of het echt klopt dat dan de automatische pixel refresh niet loopt? Ik dacht dat dit alleen was als je het stroom van de tv af haalt...

Quick Start+

[ Voor 14% gewijzigd door Scidd0w op 12-12-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

De camera past zich aan de lichtintensiteit. De C7 heeft gewoon minder nits, dus ja hij lijkt dimmer in de video. Zoiets zal je in het echt ook alleen maar waarnemen als je side by side kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Scidd0w schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:
[...]

[...]
Ik heb dus ook na het vastzetten van mijn 5ghz wifi op een kanaal (36) nog steeds last dat mijn snelheid terug zakt van 120MBps naar ~15-20MBps vanuit stand-by. Gisterenavond alles nog super snel vannochtend bij het aanzetten van de tv weer langzaam.

Het hierboven beschreven uit zetten van de quickstart heb ik echter nog niet geprobeert. Weet iemand of het echt klopt dat dan de automatische pixel refresh niet loopt? Ik dacht dat dit alleen was als je het stroom van de tv af haalt...

Quick Start+
Kan gewoon uit, ik heb het ook al een jaar uitstaan. Heeft geen input op cleaning cycles. Is in het afgelopen jaar al meerdere malen gebleken dat het uitschakelen van Quickstart+ veel problemen oplost (zie search).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Oke, ik was blij dat ik xplay netjes aan de praat had op het 5ghz netwerk :)
Dat was met streams zo tussen de 40 en 60 Mbps.
Vandaag de lat hoger gelegd, en een remux geprobeerd die piekt naar 120Mbps.

En dat gaat niet lekker.....de bottleneck in deze is het wifi op de pc vermoed ik.
Die connect op 433Mbps. Terwijl het cijfermatig wel zou moeten werken, stopt
de boel zo om de paar minuten.

Gelijk maar even wat besteld

https://www.coolblue.nl/p...gear-nighthawk-a7000.html

wie weet :) wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Ik denk dat het verkeerde zuinigheid is van LG om geen gigabit adapter in die TV's te proppen. Los van het feit dat ik niet in een magnetron wil wonen, is er niets stabielers dan een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Raziel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat het verkeerde zuinigheid is van LG om geen gigabit adapter in die TV's te proppen. Los van het feit dat ik niet in een magnetron wil wonen, is er niets stabielers dan een kabel.
Ja en nee; ik vind het eerder verkeerde zuinigheid van de consument om te verwachten dat je jouw tv als volwaardige mediaplayer kunt gebruiken >:) ;) . Tuurlijk leuk dat het erop zit, maar het blijft altijd behelpen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:05:
[...]

Ja en nee; ik vind het eerder verkeerde zuinigheid van de consument om te verwachten dat je jouw tv als volwaardige mediaplayer kunt gebruiken >:) ;) . Tuurlijk leuk dat het erop zit, maar het blijft altijd behelpen imho.
Dat ben ik met je eens, het is tweeledig hier. Ik benut niet de bandbreedte op de pc,
dus dat kan wel eens een verbetering gebuiken. En het zou fijn zijn als "het extra" mediaplayer
gebeuren hiermee geholpen is.

Jaren terug, uren bezig geweest met een htpc met Mediaportal erop...
harstikke leuk, teveel tijd, en teveel werk voor nu. :)

Dan maar de out of the box oplossing toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
marmasb schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:50:
[...]

Receiver aan/uit
[afbeelding] [afbeelding]

Hmm raar, ik heb wel een optische kabel ook in de tv aangesloten naar een optische splitter, zou dit de reden kunnen zijn dat ie optisch voorneemt ipv de hdmi arc?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
ppeterr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:25:
[...]

Dat ben ik met je eens, het is tweeledig hier. Ik benut niet de bandbreedte op de pc,
dus dat kan wel eens een verbetering gebuiken. En het zou fijn zijn als "het extra" mediaplayer
gebeuren hiermee geholpen is.

Jaren terug, uren bezig geweest met een htpc met Mediaportal erop...
harstikke leuk, teveel tijd, en teveel werk voor nu. :)

Dan maar de out of the box oplossing toch.
Offtopic:

Stap dan over naar LibreElec of OpenElec en Kodi. Heb je amper onderhoud aan, speelt (bijna) alles af ...
Mijn mediaplayer (s905x) heeft overigens ook maar een 100mbit aansluiting, dus die heeft eigenlijk hetzelfde probleem. Ik heb een aantal 4K demos die de 100mbit overstijgen en die doen het inderdaad niet goed op de TV, maar ook niet op de mediaplayer. Opgelost met een usb 'gigabit' adapter. Die tikt de 400mbit aan en daarmee lopen die demo's wel goed. Dat is overigens de enige content waarbij ik problemen ervaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Raziel

Ja joh, thx voor het advies. Ik ga hier gewoon even mee aan de gang, met de middelen
zoals ze zijn. Met her en der kleine aanpassingen.

Maar goed mijzelf kennende, na het opzoeken van de limieten van mijn huidige setup,
staat er hier over een jaar weer een htpc plus dolby atmos de boel leuk te draaien :)

Xplay en dan niet de 70+gig remuxes werken voor nu goed - morgen misschien de rest ook
met een ietwat beter wifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
En anders mocht er een 70+gig remux voorbij komen kan je die altijd nog op een usb stick zetten. Werkt bij mij prima... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Scidd0w schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:53:
En anders mocht er een 70+gig remux voorbij komen kan je die altijd nog op een usb stick zetten. Werkt bij mij prima... :)
Ja zeker, maar dat is zooooooooooooo 2017! O-)

[ Voor 2% gewijzigd door ppeterr op 12-12-2017 18:02 . Reden: extra 0000000's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb jaren een Samsung UE60F7000 gehad, en daar komt een enorme bak licht vanaf als je die op volle helderheid zet. Ik heb 'm al die tijd op stand 10 a 12 (max is 20) gebruikt, en dat is in onze woonkamer het maximale dat je wilt gebruiken. De LG C7 gebruik ik op 70 (max is 100) en dat komt overeen met wat de Samsung doet. Ergo, de helderheid van de OLED panels is meer dan genoeg voor een gemiddelde huiskamer.

Als ik foto's of video schiet van de 2 TV's op volle helderheid naast elkaar, zal de OLED het zonder meer afleggen tegen de LCD. Maar je gaat een TV nooit op dat soort standen in je woonkamer gebruiken, tenzij er iets aan je ogen mankeert. Ik was eigenlijk wel blij verrast met de helderheid van de C7. Tel dat op bij het ongekende contrast, de perfecte kleurweergave, de snelheid, de bijna onbeperkte kijkhoek, en je ziet dat helderheid eigenlijk het enige is waarop een LCD kan concurreren met een OLED panel. Op alle andere vlakken wint de OLED ruimschoots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:14:
[...]

Ik heb jaren een Samsung UE60F7000 gehad, en daar komt een enorme bak licht vanaf als je die op volle helderheid zet. Ik heb 'm al die tijd op stand 10 a 12 (max is 20) gebruikt, en dat is in onze woonkamer het maximale dat je wilt gebruiken. De LG C7 gebruik ik op 70 (max is 100) en dat komt overeen met wat de Samsung doet. Ergo, de helderheid van de OLED panels is meer dan genoeg voor een gemiddelde huiskamer.

Als ik foto's of video schiet van de 2 TV's op volle helderheid naast elkaar, zal de OLED het zonder meer afleggen tegen de LCD. Maar je gaat een TV nooit op dat soort standen in je woonkamer gebruiken, tenzij er iets aan je ogen mankeert. Ik was eigenlijk wel blij verrast met de helderheid van de C7. Tel dat op bij het ongekende contrast, de perfecte kleurweergave, de snelheid, de bijna onbeperkte kijkhoek, en je ziet dat helderheid eigenlijk het enige is waarop een LCD kan concurreren met een OLED panel. Op alle andere vlakken wint de OLED ruimschoots.
Als je deze kijkt vanaf dan ziet het er prima uit met de helderheid

YouTube: Oled VS Qled Shootout! \[4k]

En je ziet dat het contrast veel beter. Alles op de lcd ziet er vaal en verwassen uit vergeleken met de oled. Dit is wat ik ervan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:47:
[...]

Als je deze kijkt vanaf dan ziet het er prima uit met de helderheid

YouTube: Oled VS Qled Shootout! \[4k]

En je ziet dat het contrast veel beter. Alles op de lcd ziet er vaal en verwassen uit vergeleken met de oled. Dit is wat ik ervan verwacht.
Zulke filmpjes voegen daadwerkelijks niks toe.

1. Televisies zijn niet gekalibreerd
2. Televisies staan in een hoek
3. Een matige camera die het beeld weer opneemt
4. Compressie van het filmpje
5. Je kijkt het waarschijnlijk op een niet gakalibreerd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:59:
[...]

Zulke filmpjes voegen daadwerkelijks niks toe.

1. Televisies zijn niet gekalibreerd
2. Televisies staan in een hoek
3. Een matige camera die het beeld weer opneemt
4. Compressie van het filmpje
5. Je kijkt het waarschijnlijk op een niet gakalibreerd scherm.
Is er dan überhaupt wel een manier om met eigen ogen een goede vergelijking te kunnen maken voor je tot aanschaf over gaat?

Ik heb begrepen dat in de winkel gaan kijken ook weinig zin heeft vanwege punt 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Hoe gebruiken jullie pixelrefresher? Dagelijks of alleen als het nodig is bij optreding van image burn in?

Heb nergens last van, alleen op rtings wordt aanbevolen om die functie aan te zetten.

Wat een beeld echt genieten :) ook al had ik een samsung 3 jaar oud uit het topsegment, maar dit is echt andere klasse vind ik zelf.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:26:
Is er dan überhaupt wel een manier om met eigen ogen een goede vergelijking te kunnen maken voor je tot aanschaf over gaat?

Ik heb begrepen dat in de winkel gaan kijken ook weinig zin heeft vanwege punt 1.
Een winkel is natuurlijk altijd beter dan Youtube... Als zo’n TV onder de stadionverlichting van de Media Markt fel genoeg is, dan is ie dat thuis zeker. En zelfs met dat licht zie je dat het zwart van OLED’s veel dieper is dan dat van LCD’s. Zeker als je er niet helemaal recht voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Raziel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:01:
Dus je hebt je huis met lood bekleed en geen elektriciteit?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Amaze86 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:18:
Hoe gebruiken jullie pixelrefresher? Dagelijks of alleen als het nodig is bij optreding van image burn in?

Heb nergens last van, alleen op rtings wordt aanbevolen om die functie aan te zetten.

Wat een beeld echt genieten :) ook al had ik een samsung 3 jaar oud uit het topsegment, maar dit is echt andere klasse vind ik zelf.
Die gebruik je niet zelf (de manuele functie die een uur duurt kan ik je afraden te gebruiken tenzij je problemen hebt). De tv doet dit automatisch in standby en je moet er dus voor zorgen dat deze niet van het stroom af gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Over het zwart van OLED, dan moeten die films zelf ook wel een beetje knap zijn. :(

Laatst keek ik een film, vond hem wat flets. De zwarte balken om de film waren prachtig mooi zwart en dan zie je wat zwart in de film moet voorstellen ernaast. Dat is dan gewoon donkergrijs, zo zonde. :(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij de eerste HDR en 4k dingen die ik zag, dacht ik ook even waarom zijn mijn bezels dikker dan ik dacht? Maar dat waren dus de zwarte balken :P Je hebt helemaal gelijk dat het bronmateriaal best 4k of HDR kan zijn, maar dat nog niks over de kleuren of de kwaliteit zegt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:19:
[...]

Een winkel is natuurlijk altijd beter dan Youtube... Als zo’n TV onder de stadionverlichting van de Media Markt fel genoeg is, dan is ie dat thuis zeker. En zelfs met dat licht zie je dat het zwart van OLED’s veel dieper is dan dat van LCD’s. Zeker als je er niet helemaal recht voor staat.
Ik ben straks van plan smits te bellen om daar eens te kijken. Heb een goed gevoel over die zaak en misschien willen die ook andere content opzetten ipv alleen de demo. Hoop dat hun daarvoor in zijn, zolang het niet Xrated is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:35
Ik heb vd week de LG65B7V gekocht. Hij is nog niet geleverd overigens. Ik was in de veronderstelling dat, afgezien vd voet en behulzing, de toestellen gelijk zijn. Nu lees ik hier dat er problemen kunnen komen omdat het schijnbaar een buitenlands toestel is.

Iemand ervaring met een B7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:26:
[...]

Vooral naar de winkel gaat helpt en vraag om de afstandsbediening en stel de tv's in met goede instellingen en vergelijk ze dan.

Daarnaast reviews die veel diepgang bieden door van alles te meten als uitgangspunt te gebruiken, is uiteraard nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Exirion schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:14:
[...]

oled heeft ook andere nadelen. banding in donkere scenes, slechte uniformiteit qua wit (gele tint verspreid over scherm, vaak links), color shift als je van ene kijkhoek naar andere gaat en de motion handling is ook niet altijd prima. en je moet toch een beetje opletten met retentie ook. schitterend beeld als alles prima zit maar jammer genoeg is dit zeker bij de grotere formaten niet altijd het geval. gewoon ter duiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:36:
Ik ben straks van plan smits te bellen om daar eens te kijken. Heb een goed gevoel over die zaak en misschien willen die ook andere content opzetten ipv alleen de demo. Hoop dat hun daarvoor in zijn, zolang het niet Xrated is :+
Ik heb met Smits gebeld en een aanbod voor een Sony A1 gehad. Werd uitgenodigd om alles in de winkel te komen vergelijken, en desgewenst zelf met eigen materiaal te testen. Op dat moment konden zij de C7 niet leveren en uiteindelijk heb ik die zonder bezoek aan de winkel elders gekocht. Smits leek me een prima zaak, en ik zou er zeker gekocht hebben als ik er was geweest.

Pagina: 1 ... 70 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.