Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:35:
[...]

Wat een onnozele reactie. Ik heb ook meer dan 3000 euro voor mijn 65 inch OLED betaald en dan mag ik niet naar RTL kijken? En wat nou als mijn vriendin dat toevallig wel een leuke zender vind, moet ik haar dan verbieden om naar die zender te kijken. Wat een kortzichtige opmerking. Als ik meer dan 3000 euro aan een tv uitgeef dan is het behoorlijk triest dan je niet naar een bepaalde zender mag kijken omdat anders het logo wel eens kan inbranden.
Voor de allerlaatste keer....zet je Light gewoon niet hoger dan 40 en er is niets aan de hand. Hier wordt ook naar Addy gekeken met zijn stroopwafels en zogenaamde camping in Chili. _O-
el-jorge schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:35:
Is er ook een button op de afstandsbediening om als je naar youtube kijkt, gelijk alles af te sluiten en zo weer naar hoofdmenu komt ipv dat ik nu de hele tijd op de back toets zit te drukken?
Home button, simpel
Jeroenneman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:14:
[...]

Ik ga er eigenlijk stiekem toch vanuit dat de mensen die een OLED kopen van >1000 euro niet dezelfde types zijn die RTL kijken.
Oooh jij bent er zo een uit de grachtengordel die zichzelf intellectueel en beter inschaalt? 8)7 Zalig af en toe verstand op nul met Addy (en ik heb toch echt een HBO opleiding). Kijk daarnaast ook naar ander spul.Niets mis mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:50:
[...]

Voor de allerlaatste keer....zet je Light gewoon niet hoger dan 40
Home button, simpel
Dit is eigenlijk het beste advies aan alle OLED bezitters. Had ik het een jaar geleden maar geweten.
Ik heb OLED light nu ook al een aantal maanden op 30 en dat is voor mij ook meer dan voldoende om gewoon TV te kijken. Ik zet hem alleen hoger bij Blu rays, UHD en games. Bij mij is het RTL logo heel licht ingebrand, maar het wordt sinds ik OLED light op 30 heb steeds minder zichtbaar. En zoals ik al eerder heb gemeld is het alleen zichtbaar bij volledig rode beelden en niet bij gewone content. Ik ruil mijn TV er niet voor om in ieder geval. Mijn scherm is voor de rest echt perfect, 0,0 banding, super uniform bij alle grijswaarden en geen dode pixels en geen enkele tinting. Wit is sneeuw wit.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
55 inch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Voor de allerlaatste keer....zet je Light gewoon niet hoger dan 40 en er is niets aan de hand.
[knip]
En voor de zoveelste keer, Oled Light is hier nooit hoger geweest dan die 40, er is geen aanleiding voor (behalve automatisch bij actieve HDR, maar daar hoef je niet bang voor te zijn bij het kijken naar Logo TV). Maar mogelijk telt de ervaring met een 2015 model al niet meer mee in dit topic, zou zomaar kunnen?

Waarmee ik nogmaals wil benadrukken dat ik hiermee niemand over de zeik wil hebben, zo dramatisch is het allemaal nog niet, maar om nu voor een ander te bepalen wat er wel of niet gaat gebeuren bij een specifieke instelling gaat misschien een beetje ver?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik vind sommige adviezen hier super tof, enkel de manier waarop
een enkeling hier zich meent te moeten uiten als de opper oled smurf is enigzins triest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:16:
een enkeling hier zich meent te moeten uiten als de opper oled smurf is enigzins triest :)
Je zal waarschijnlijk naar mij refereren. d:)b Wat triest is dat keer op keer in dit topic dezelfde vragen/problemen voorbij komen zonder dat posters enige moeite doen de zoekfunctie te gebruiken (ook jij helaas). Dit topic heeft nu 273 pagina's waarvan zo ongeveer 3/4 de prullenbak in kan vanwege dit fenomeen. Ik ben overigens 1.94 meter en dat lijkt me wat groot voor een smurf. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:16:
Ik zou net als bij het prijs discussieforum onderaan een aantal links willen hebben naar wat handige informatie bijv. 1 post waarin alle maatregelen in staan die je kunt nemen tegen inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
Mag ik jullie vragen welke Beeldmodus jullie hebben ingesteld voor kijken naar de mediabox, om dus gewoon televisie te kijken.

Ik heb de 55C7V nu zo'n twee weken, en voor gamen op de Xbox One X heb ik de HDR Game modus instellingen volgens onderstaande post van MazeWing ingesteld.
MazeWing in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Daarbij staan de OLED Light settings ook op 100. Moet ik deze nu met bovenstaande berichten over inbranden etc. iets naar beneden stellen naar bijvoorbeeld 80 ofzo om geen permanente HUD te hebben? :9

Voor normaal tv kijken heb ik de instellingen ook op HDR staan, maar deze kan ik dus beter op ISF Dark Room (of Light Room) zetten en dan OLED Light zoals in dat schema staat ook op 30 zetten?
Beter safe than sorry, dus vandaar dat ik het even vraag en benieuwd ben hoe jullie het ingesteld hebben staan. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
AntraXxX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:38:
Mag ik jullie vragen welke Beeldmodus jullie hebben ingesteld voor kijken naar de mediabox, om dus gewoon televisie te kijken.

Ik heb de 55C7V nu zo'n twee weken, en voor gamen op de Xbox One X heb ik de HDR Game modus instellingen volgens onderstaande post van MazeWing ingesteld.
Daarbij staan de OLED Light settings ook op 100. Moet ik deze nu met bovenstaande berichten over inbranden etc. iets naar beneden stellen naar bijvoorbeeld 80 ofzo om geen permanente HUD te hebben? :9

Voor normaal tv kijken heb ik de instellingen ook op HDR staan, maar deze kan ik dus beter op ISF Dark Room (of Light Room) zetten en dan OLED Light zoals in dat schema staat ook op 30 zetten?
Beter safe than sorry, dus vandaar dat ik het even vraag en benieuwd ben hoe jullie het ingesteld hebben staan. :)
Ik zou voor al je inputs de settings overnemen zoals in dat linkje staat. Vervolgens zou ik
dat als uitgangspunt nemen, en het her en der een beetje naar eigen wens aanpassen.
Deze settings zijn een juist referentie materiaal.

De inputs die je als een goede bron kan beschouwen (bluray, hdr streams etc) zou ik het minst
aan rommelen. Enkel wellicht wat je brightness, omdat dark room niet bij iedereen even dark is :)
Brightness hoger, compenseren met het oled lichtje goed kijken naar wat je mooi vind.

Je TV ingang op HDR moet je gewoon niet doen, die settings zijn dus niet geschikt voor
zo een bron. Zet die op de dark-room, en tweak deze settings met brightness, en eventueel
motion flow. Maar steeds minimaal. Stapje voor stapje, setting voor setting.

De beste tip is denk ik om vooral content af te wisselen en ja, een HUD zal een kans
geven op inbranden of vermindering van de leds op die plek. Zeker bij HDR waar
de boel volop staat te branden.

Maar, maak je niet te druk en geniet vooral.

@Musicmasters ja ik doelde op jou, en ja ik bergrijp je mening - ik deel die niet, en zou juist
als je veel kennis van zaken hebt, liever dingen 10x herhalen dan een referentie punt
krijgen als "grote smurf" (phun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AntraXxX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:38:

Zijn die 6 verschillende picture modes als het ware 6 verschillende instelling profielen die je op elk gewenst moment kunt selecteren of activeren die automatisch in een bepaalde situatie bijv hdr game mode activeert automatisch bij het inschakelen van je ps4 pro/xbox one x console? Ik heb zelf geen oled maar ben wel benieuwd hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:52:
[...]

Zijn die 6 verschillende picture modes als het ware 6 verschillende instelling profielen die je op elk gewenst moment kunt selecteren of activeren die automatisch in een bepaalde situatie bijv hdr game mode activeert automatisch bij het inschakelen van je ps4 pro/xbox one x console? Ik heb zelf geen oled maar ben wel benieuwd hoe dit zit.
exact dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
MazeWing schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:21:
@lapino zit je nu nog steeds in dubio over die gelige linkerkant? Zag je er ook al meermaals over posten op avsforum. Zolang je het nauwelijks tot niet ziet bij normale content zou ik er weinig aandacht aan schenken. Alle modellen hebben het en de 65 inch heeft het net wat meer. Ook ik heb het in een zeer lichte variant en dit is enkel zichtbaar bij een volledig wit beeld. Zelfs dan moet je er echt op letten om het te zien.

Teruggaan naar LCD zal altijd minder zijn. De Sony 930 en 940 zijn de beste in hun soort en zelfs zij komen niet in de buurt van de "punch" die OLED geeft. Daarnaast heeft LCD ook weer zo zijn eigen problemen.

Laat het gewoon rusten en geniet van je OLED of hak de knoop door, retourneer hem, koop een LCD en krijg na een aantal dagen toch weer spijt dat je geen OLED meer hebt...
Heb bericht gekregen dat vervangtoestel van oktober is (de mijne is van juli), dus ga hem toch maar ruilen denk ik. Ik zie het bij normale content dus wél, bijvoorbeeld op beginscherm van Destiny2 op de Xbox One is de hele linkse 10cm gelig van kleur, als ik meer naar rechts ga zitten (hoek van +- 30°) dan is het hele scherm volledig egaal wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
Bedankt! Ga ik mee aan de slag. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar kan/moet je ze steeds zelf handmatig selecteren of doet de tv dit zelf voor je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:18:
[...]

Ja maar kan/moet je ze steeds zelf handmatig selecteren of doet de tv dit zelf voor je ?
De tv doet dit voor je, als ik bijvoorbeeld netflix kijkt, switched de boel tussen
HDRmovie, Dolby vision, of ISF darkroom. Mijn hdmi 1 - voor de setup box
pakt ISF darkroom op, en de ps4 gaat naar GAME.

Gebruik ik xplay, eigenlijk hetzelfde, HDR, dolby atmos etc pakt hij zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:26:
[...]

De tv doet dit voor je, als ik bijvoorbeeld netflix kijkt, switched de boel tussen

Wel grappig dat al die instellingen als tru motion, real cinema, noise reduction allemaal worden uitgezet. Die hebben zeker allemaal ongewenste bij-effecten . Standaard staan die zeker allemaal aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oooh jij bent er zo een uit de grachtengordel die zichzelf intellectueel en beter inschaalt? 8)7 Zalig af en toe verstand op nul met Addy (en ik heb toch echt een HBO opleiding). Kijk daarnaast ook naar ander spul.Niets mis mee.
Ik woon zover mogelijk van die grachtengordels vandaan. In mijn optiek is het niet zo'n stretch om te verwachten dat iemand die op de hoogte is van de techniek in zijn TV ook niet iedere dag 24/7 aan de prut op TV verslingerd is. Zo'n OLED komt het best tot zijn recht met echt goed bronmateriaal. Alsof je een Onkyo of B&O installatie koopt om Hazes te luisteren. Het zal vast gebeuren, maar niet vaak.

Maar soit, offtopic genoeg. Iedereen moet zelf weten hoe je inbranden voorkomt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:39:
[...]

Wel grappig dat al die instellingen als tru motion, real cinema, noise reduction allemaal worden uitgezet. Die hebben zeker allemaal ongewenste bij-effecten . Standaard staan die zeker allemaal aan?
Ik ben daar nog erg zoekende in, ik ben er wel ondertussen over uit dat op perfect beeld
materiaal zoals ik stream via xplay geen extra trucjes nodig heeft. (wellicht wel tru-motion)
Dit soort bronnen is dusdanig in orde, dat het niet nodig is.

Tru motion, heb ik wel op mijn kabel signaal aangezet. Dit omdat het gewoon schokkerig is
en er normaler uitziet zoals mijn vorige tv (LCD). Ik ben ook van mening dat het ziggo signaal
over de diverse kanalen, erg slecht is - en dus wel wat trucjes kan gebruiken om het op te poetsen.

Ik ben nog wat aan het testen met tru motion op het netflix gebeuren, en het 4k HDR gebeuren,
ben er nu wel over uit dat het in de "user" mode wel iets kan gebruiken om een deel "stutter" weg
te halen. Er is ook een "vloeiend" setting, die maakt het wel heel soepel allemaal :)

Of het standaard aan staat....geen idee, heb gelijk er een referentie setting ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:50:
[...]

Ik ben daar nog erg zoekende in, ik ben er wel ondertussen over uit dat op perfect beeld
materiaal zoals ik stream via xplay geen extra trucjes nodig heeft. (wellicht wel tru-motion)
Dit soort bronnen is dusdanig in orde, dat het niet nodig is.

Tru motion, heb ik wel op mijn kabel signaal aangezet. Dit omdat het gewoon schokkerig is
en er normaler uitziet zoals mijn vorige tv (LCD). Ik ben ook van mening dat het ziggo signaal
over de diverse kanalen, erg slecht is - en dus wel wat trucjes kan gebruiken om het op te poetsen.

Ik ben nog wat aan het testen met tru motion op het netflix gebeuren, en het 4k HDR gebeuren,
ben er nu wel over uit dat het in de "user" mode wel iets kan gebruiken om een deel "stutter" weg
te halen. Er is ook een "vloeiend" setting, die maakt het wel heel soepel allemaal :)

Of het standaard aan staat....geen idee, heb gelijk er een referentie setting ingezet.
Dus standaard is op een lcd is ziggo schrokkerig? Ik zal er eens extra op letten. Wel valt me op dat sommige on demand materiaal wel erg flets is en wordt zwart bijna licht grijs.

Ik heb begrepen dat op netflix de ene hdr content de andere niet is. Wat moet ik aanzetten op Netflix om mijn vrienden goed jaloers te maken als je een oled hebt? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:25
Jeroenneman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:48:
[...]

Ik woon zover mogelijk van die grachtengordels vandaan. In mijn optiek is het niet zo'n stretch om te verwachten dat iemand die op de hoogte is van de techniek in zijn TV ook niet iedere dag 24/7 aan de prut op TV verslingerd is. Zo'n OLED komt het best tot zijn recht met echt goed bronmateriaal. Alsof je een Onkyo of B&O installatie koopt om Hazes te luisteren. Het zal vast gebeuren, maar niet vaak.
Ik zie het verband tussen kennis en smaak niet zo. Ben verzot op techniek en ben op zoek naar heel goed scherm (heb nu nog een van de laatste plasma's) en gek op goede series en films, maar af en toe kan ik ook, net las Musicmasters, af en toe best genieten van "plat" vermaak van een commerciële zender. Daarnaast woon ik (en velen met mij denk ik) niet alleen in huis. En mijn vrouw heeft niet op alle fronten dezelfde smaak als ik (helaas) en mij dochter ook niet. Met als resultaat dat er geregeld, naast fijne films en series, ook wel geregeld op een rtl en aanverwanten wordt afgestemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:05:
[...]

Dus standaard is op een lcd is ziggo schrokkerig? Ik zal er eens extra op letten. Wel valt me op dat sommige on demand materiaal wel erg flets is en wordt zwart bijna licht grijs.

Ik heb begrepen dat op netflix de ene hdr content de andere niet is. Wat moet ik aanzetten op Netflix om mijn vrienden goed jaloers te maken als je een oled hebt? :P
Met de referentie settings ISF darkroom, zonder de tru motion aan, is de LG oled schokkerig. (ziggo)
Dit in vergelijk met mijn vorige tv die waarschijnlijk al deze trucjes wel standaard aan had staan.

En HDR op netflix is gewoon per film verschillend, laat ik het zo zeggen - ik heb meerdere
HDR en Dolby vision films gekeken op netflix, en ik denk dat een juiste instelling naar
een calibratie norm hier voor is bedoeld. Iedere film of serie heeft in deze, een andere "uitstraling".
Een andere kleur tint, een soort filter maar wel in het hogere bereik van de kleuren.

Wat je aan moet zetten om indruk te maken ?

Borrelnootjes, een biertje of een sinasje - en wtf ze dan ook leuk vinden om te zien O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:34
millerman_sf schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:39:
Voor wie de TV voor 24-11 gekocht heeft en recht heeft op 6 maanden gratis Netflix: de Netflix-banner komt zo nu en dan nog steeds voorbij op de TV. Ook na de software-update naar 04.70.30 en dus ook nadat je hem al gebruikt hebt. Dit was gisteren:

[afbeelding]
Ik zie altijd maar enkel de youtube banner :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

Voor de allerlaatste keer....zet je Light gewoon niet hoger dan 40 en er is niets aan de hand. Hier wordt ook naar Addy gekeken met zijn stroopwafels en zogenaamde camping in Chili. _O-

[...]

Home button, simpel

[...]
[...]
Who is to blame. Er modereert niemand dit LG Oled topic.

OLED light op 40 gaat het verschil niet maken hoor :+ Het aandrijvings verschil is nog steeds hetzelfde

[ Voor 29% gewijzigd door ion op 07-12-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Puck schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:10:
[...]

Daar heb je dus HDMI-ARC voor. Gaat op een andere manier gewoon niet werken.
Ok Thanks. Ik zal deze middag es t volgende testen.

Extra hdmi kabel aan hdmi 2 arc tv hangen naar receiver.

Xplay opstarten op hdmi 2 kanaal en een film met HD formaat.

Normaal gezien als ik een usb stick op de usb 3.0 poort aansluit met een 4K HDR film erop en ik start xplay op hdmi 2 dan zou dit ook moeten lukken niet?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
spietie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:11:
[...]

Ok Thanks. Ik zal deze middag es t volgende testen.

Extra hdmi kabel aan hdmi 2 arc tv hangen naar receiver.

Xplay opstarten op hdmi 2 kanaal en een film met HD formaat.

Normaal gezien als ik een usb stick op de usb 3.0 poort aansluit met een 4K HDR film erop en ik start xplay op hdmi 2 dan zou dit ook moeten lukken niet?
xplay is afhankelijk van de plex media server, dus nee gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
ppeterr schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:14:
[...]

xplay is afhankelijk van de plex media server, dus nee gaat niet lukken.
Ah Damn. Dan via de interne lg app of werkt die ook niet goed voor 4K HDR content?

Ok maar dat van die extra hdmi kabel dat moet wel lukken dan?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
spietie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:58:
[...]

Ah Damn. Dan via de interne lg app of werkt die ook niet goed voor 4K HDR content?

Ok maar dat van die extra hdmi kabel dat moet wel lukken dan?
Iemand anders die daar wellicht antwoord op weet. Ik gebruik beide andere situaties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Laatst online: 06-09 13:05
Puck schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:57:
[...]

XPlay ondersteund gewoon DD, DTS 5.1 audio. Waarschijnlijk zelfs HD en 7.1, alleen kan optisch en HDI-ARC deze laatste niet doorgeven aan je receiver (en heb je er dus niks aan). DD en DTS (niet HD) kan wel over optisch en HDMI-ARC. De 2017 modellen kunnen wellicht wel bepaalde HD formaten over ARC, maar is mij niet helemaal duidelijk.
Daar ben ik me bewust van, ik ben alleen bang dat als ik niet het standaard audio kanaal pak, XPlay het nodig gaat vinden om te transcoden waardoor het hele HDR/stream verhaal sowieso niet meer werkt.

Over de settings trouwens: Ik heb alleen nog maar gekeken vanaf goede bronnen (Xbox One, Netflix, XPlay e.d., nog geen TV) en de mooiste setting is toch echt 'Standaard' voor non-HDR footage en 'HDR Game' voor wel HDR-footage. Die ISF settings zien er (in de basis) vrij beroerd uit als ik eerlijk ben. Ik vind het apart dat mensen die zo veel gebruiken. Is dat puur om inbranding tegen te gaan of zijn dat de mooiste voor TV kijken? Want de kleuren op de Xbox One zijn het mooist/kleurecht-st op de standaard settings zonder getweak in waarden.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Je kan dit toch instellen om niet te transcendente in Plex? Zal ie enkel maar doen als het bestand resolutie niet overeenstemt met hetgeen ingesteld is. Al gelezen dat bepaalde de transcoder bestanden hernoemen.

Op de duur weet je het niet allemaal meer.

Zijn de standaard niet te fel voor non HDR?

SPiET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:46
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:15:
[...]
Ik vind het apart dat mensen die zo veel gebruiken. Is dat puur om inbranding tegen te gaan of zijn dat de mooiste voor TV kijken? Want de kleuren op de Xbox One zijn het mooist/kleurecht-st op de standaard settings zonder getweak in waarden.
Het komt vooral omdat de bekendere sites deze waarde hebben gebruikt voor hun calibraties. Daarbij gaat het erom dat het beeld zo waarheidsgetrouw op het beeld wordt weergegeven.

Maar daarna is het smaak, want is waarheidsgetrouw wel wat jij mooi vindt.

De een vindt van het beeld spattende kleuren mooi, de ander walgt ervan.
De een vindt een fel beeld mooi, de ander wil een beeld rustig voor de ogen.
De een vindt puur zwart belangrijk, de ander de net wegvallende details.
De een vindt de perfecte witbalans belangrijk, de ander vind de gele gloed erg.
De een vindt perfecte 24p belangrijk, de ander irriteert mateloos aan het haperende beeld.
Etc.

En dan komt er nog bovenop dat er geen device is dat waarheidsgerouw uitstuurt. Speel hetzelfde bronmateriaal af op meerdere devices, en je zult merken dat de een het toch net even iets anders verwerkt als de andere.

Dus er is geen heilige graal. Gewoon lekker instellen zoals je het het prettigst vindt.
Gelukkig kan je het op de TV per bron anders instellen, en makkelijk naar defaults resetten, dus speel lekker met de settings tot het zo staat dat jij het fijn vindt. Geef wel een nieuwe instelling een paar dagen de kans, want soms is het gewoon een kwestie van effe wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 14:57
ppeterr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:26:
[...]

Ik heb alles via den receiver lopen. Dan moet je handmatig switchen tussen de instellingen. De tv snapt niet dat je op de receiver van apparaat switcht, aangezien de tv het signaal via 1 hdmi kabel/input verkrijgt.

Dus ik switch steeds tussen isf light room / game (SDR) en tussen HDR cinema / HDR gamr (HDR).

Gisteren horizon zero dawn weer eens opgestart. HDR game modus met de instellingen die nagenoeg gelijk zijn aan sie van het avs forum. Maar je kunt de kleurtemperatuur van W50 toch niet serieus nemen? Dan zit ik de hele tijd naar een bijna oranje scherm te kijken. Daarnaast ben ik niet onder de indruk van de HDR game settings bij Horizon. Rare gele/oranje gloed. Vuur van de kampvuurtjes ziet er ook heel debiel uit. Lijkt wel alsof je naar een negatief zit te kijken. Gele vlammen met intens wit in het midden.... ligt dat aan mij?

Ik vind de standaard HDR setting veel mooier ogen, maar de input lag is dan echt irritant. Daarnaast merk ik dat bij de standaard HDR setting detail in het wit (vooral in het wolkendek) verloren gaat tov de HDR game setting.

In ieder geval, totaal niet onder de indruk van HDR bij Horizon. Ik zal eens wat foto’s maken. Wellicht verduidelijkt dat eea :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:16

Puck

W32.Deadcode.A

Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:15:
[...]
Daar ben ik me bewust van, ik ben alleen bang dat als ik niet het standaard audio kanaal pak, XPlay het nodig gaat vinden om te transcoden waardoor het hele HDR/stream verhaal sowieso niet meer werkt.
Wat bedoel je met "niet standaard audio kanaal"? Ik speel alles probleemloos af en kan gewoon audio kanalen wisselen. DTS en DD werken prima en HD audio valt hier gewoon op terug, zonder transcoding. Enige waar je enigszins op moet letten is type subtitles, bij voorkeur srt want dat werkt altijd.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Hulleman

Ah, die situatie is natuurlijk ook mogelijk - goede toevoeging op de vraag!
Ik heb hier de E7, een geen reciever er tussen staan dus zodoende dat het
wel bij mij heen en weer switched tussen de settings.

Ik heb de HDR game settings nog niet aan de praat hier, en wordt hier dus
de normale Game setting gebruikt voor de ps4.

Maar zoals @Mirx_NL hierboven ergens perfect omschreef - de settings die
jezelf mooi vind, zijn de juiste settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ppeterr schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:08:
@Hulleman

Ah, die situatie is natuurlijk ook mogelijk - goede toevoeging op de vraag!
Ik heb hier de E7, een geen reciever er tussen staan dus zodoende dat het
wel bij mij heen en weer switched tussen de settings.

Ik heb de HDR game settings nog niet aan de praat hier, en wordt hier dus
de normale Game setting gebruikt voor de ps4.

Maar zoals @Mirx_NL hierboven ergens perfect omschreef - de settings die
jezelf mooi vind, zijn de juiste settings!
Heb je gelijk in, maar weer eens prutsen voor een juiste witbalans in het helder wit, zodat ik daar geen detail verlies. Wat is daarvoor een goede setting om mee te spelen? Brightness, gamma en de witbalans zelf?

Hoe komt het dat jij de HDR game setting niet aan de praat krijgt?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Hulleman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:12:
[...]

Heb je gelijk in, maar weer eens prutsen voor een juiste witbalans in het helder wit, zodat ik daar geen detail verlies. Wat is daarvoor een goede setting om mee te spelen? Brightness, gamma en de witbalans zelf?

Hoe komt het dat jij de HDR game setting niet aan de praat krijgt?
Dat staat ergens onder aan mijn lijstje - en ik ruzie krijg met mijn zoon als ik
Fortnite verstoor met de instelling schermpjes :P :9 .

(net even hdmi 2 op deep color gezet, en de ps4 naar auto uitvoer HDR.
ps4 zegt dat mijn tv het niet ondersteund. Later even een andere hdmi kabel
scoren van de action denk ik)

Witbalans staat zelfs nog hier zoals hij uit de doos kwam. Zonder echte calibratie apparatuur
lijkt mij dat erg lastig om een goed begin punt te vinden. Hoewel ik de rest van de settings overgenomen
heb van AVforum, wijk ik ondertussen daar toch wel behoorlijk van af.

Over een tijdje noteer ik mijn huidige settings, reset alles naar default en ga er
gewoon nog eens goed voor zitten, en vergelijk dan eens met hoe het daarvoor stond.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 08-12-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Mirx_NL schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:42:
[...]

Het komt vooral omdat de bekendere sites deze waarde hebben gebruikt voor hun calibraties. Daarbij gaat het erom dat het beeld zo waarheidsgetrouw op het beeld wordt weergegeven.

Maar daarna is het smaak, want is waarheidsgetrouw wel wat jij mooi vindt.

De een vindt van het beeld spattende kleuren mooi, de ander walgt ervan.
De een vindt een fel beeld mooi, de ander wil een beeld rustig voor de ogen.
De een vindt puur zwart belangrijk, de ander de net wegvallende details.
De een vindt de perfecte witbalans belangrijk, de ander vind de gele gloed erg.
De een vindt perfecte 24p belangrijk, de ander irriteert mateloos aan het haperende beeld.
Etc.

En dan komt er nog bovenop dat er geen device is dat waarheidsgerouw uitstuurt. Speel hetzelfde bronmateriaal af op meerdere devices, en je zult merken dat de een het toch net even iets anders verwerkt als de andere.

Dus er is geen heilige graal. Gewoon lekker instellen zoals je het het prettigst vindt.
Gelukkig kan je het op de TV per bron anders instellen, en makkelijk naar defaults resetten, dus speel lekker met de settings tot het zo staat dat jij het fijn vindt. Geef wel een nieuwe instelling een paar dagen de kans, want soms is het gewoon een kwestie van effe wennen.
Zeker waar hoor! Maar als ik voor mezelf mag spreken (ik ben fotograaf, werk met gekalibreerde monitoren en geef veel om natuurgetrouwe kleuren) verbaas ik me over het veelvuldig gebruik van de ISF en cinema settings. Ik lees vrijwel nergens dat mensen 'Standaard' gebruiken terwijl die bij mij out of the box echt onwijs mooi beeld geeft, mooier dan de andere settings.
Puck schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:03:
[...]

Wat bedoel je met "niet standaard audio kanaal"? Ik speel alles probleemloos af en kan gewoon audio kanalen wisselen. DTS en DD werken prima en HD audio valt hier gewoon op terug, zonder transcoding. Enige waar je enigszins op moet letten is type subtitles, bij voorkeur srt want dat werkt altijd.
Ik lees her en der op de XPlay forums dat als mensen een ander audio kanaal kiezen (DTS ipv TrueHD of een andere taal) dat XPlay dan gaat transcoden. Maar misschien maak ik me druk om niks (ik kan het volgende week pas testen als mijn eigen apparatuur binnenkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 24-09 16:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Is er hier iemand met een 55C7V die een versterker/surround system via HDMI ARC heeft aangesloten en hierbij wel eens Dolby Digital Plus gebruikt?

Ik heb een wat oudere Denon versterker (AVR-1912) die bij Netflix wel netjes aangeeft dat hij een DD+ signaal ziet, maar vervolgens alleen een stotterend,"helicopter-achtig" geluid produceert. Denon support meldt dat dit lang geleden in een fw update is opgelost (laatste fw uiteraard ook aanwezig) en adviseert om desnoods PCM te gebruiken. Dat doe ik nu, maar irriteert me (steeds in Netflix geluidtrack wijzigen en ik benut bij lange na niet de kwalteit).

Dit is hier al eens eerder door @Pascal.A gemeldt, maar hij heeft daar nooit een oplossing voor kunnen vinden.
Op zich wil ik best overwegen om mijn"stokoude" versterker (2013 gekocht denk ik...) eens te vervangen, maar het zou wel zuur zijn als dan blijkt dat het probleem ergens anders zit, bv. in de TV of de Netflix app.

Ondanks dat ik altijd verkondig dat een dure HDMI kabel weggegooid geld is, vraag ik me nu toch een beetje af of de kabel misschien de bottleneck is... Het is een eenvoudig, 2,5 m HDMI kabeltje...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:32:
[...]
Zeker waar hoor! Maar als ik voor mezelf mag spreken (ik ben fotograaf, werk met gekalibreerde monitoren en geef veel om natuurgetrouwe kleuren) verbaas ik me over het veelvuldig gebruik van de ISF en cinema settings. Ik lees vrijwel nergens dat mensen 'Standaard' gebruiken terwijl die bij mij out of the box echt onwijs mooi beeld geeft, mooier dan de andere settings.
Heb exact hetzelfde idee. Ik heb settings van de bekende sites overgenomen onder het mom van “dat zal wel goed zijn”, maar ik ben niet onder de indruk. De “standaard” setting geeft bij zowel HDR en SDR een veel mooier beeld. Wellicht wat te blauw, maar ik vind dat veel mooier dan dat gekke gele beeld van de ISF/game/cinema settings.

Ik ga lekker weer terug naar standaard en tweak dat wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ppeterr schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:18:
[...]

Dat staat ergens onder aan mijn lijstje - en ik ruzie krijg met mijn zoon als ik
Fortnite verstoor met de instelling schermpjes :P :9 .

(net even hdmi 2 op deep color gezet, en de ps4 naar auto uitvoer HDR.
ps4 zegt dat mijn tv het niet ondersteund. Later even een andere hdmi kabel
scoren van de action denk ik)

Witbalans staat zelfs nog hier zoals hij uit de doos kwam. Zonder echte calibratie apparatuur
lijkt mij dat erg lastig om een goed begin punt te vinden. Hoewel ik de rest van de settings overgenomen
heb van AVforum, wijk ik ondertussen daar toch wel behoorlijk van af.

Over een tijdje noteer ik mijn huidige settings, reset alles naar default en ga er
gewoon nog eens goed voor zitten, en vergelijk dan eens met hoe het daarvoor stond.
Ik heb twee premium hdmi kabels gekocht. € 4,95 voor 1,5m per stuk bij kabeldirect. Vond ik een goed prijsje voor een hdmi kabel met een premium certificaat. Die kabels kunnen sowieso 4K/60fps/HDR doorgeven. Werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 14:45
Hulleman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:51:
[...]

Heb exact hetzelfde idee. Ik heb settings van de bekende sites overgenomen onder het mom van “dat zal wel goed zijn”, maar ik ben niet onder de indruk. De “standaard” setting geeft bij zowel HDR en SDR een veel mooier beeld. Wellicht wat te blauw, maar ik vind dat veel mooier dan dat gekke gele beeld van de ISF/game/cinema settings.

Ik ga lekker weer terug naar standaard en tweak dat wel wat :)
Ik heb ook lange tijd op standaard mode gekeken omdat ik isf settings te geel vond.
Maar dat is simpel optelossen door wit balans op warm 1 of anders zelfs op gemiddeld tezetten maar gebruik zelf warm 1 en na een tijdje kijken ben ik toch wel blij met de isf instellingen, ik gebruik dan wel light ipv dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Standaard setting is te blauw en je verliest veel detail in wit

Standaard

Isf

Let op het witte gedeelte in het midden, als ik hem op Standaard zet wordt het wit te overheersend en zie je de details (witte bollen en witte lijnen) niet meer.

[ Voor 19% gewijzigd door fonsmeister op 08-12-2017 10:24 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
fonsmeister schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:19:
Standaard setting is te blauw en je verliest veel detail in wit

[afbeelding]

[afbeelding]

Let op het witte gedeelte in het midden, als ik hem op Standaard zet wordt het wit te overheersend en zie je de details (witte bollen en witte lijnen) niet meer.
Als je het zo op jouw foto's ziet wel ja, maar bij 'Standaard' op mijn C7 is wit, wit. En niet blauw. Wit op ISF daarentegen verandert in bruin gelige drek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:26:
[...]
Als je het zo op jouw foto's ziet wel ja, maar bij 'Standaard' op mijn C7 is wit, wit. En niet blauw. Wit op ISF daarentegen verandert in bruin gelige drek.
Eens, maar wat @fonsmeister laat zien viel mij bij het wolkendek in Horizon Zero Dawn ook op. Het detail bij helderwit verdwijnt bij de standaars setting tov de game/isf setting.

Ik zal eens spelen dit weekend met de settings om de gele drek te vermijden en toch detail in het wit te houden. Wellicht is game/isf met daarbij een gemiddeld/koele warmtekleur een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Het gele is inderdaad op te lossen door met de witbalans te spelen. Heb het zelf op Warm 1 voor ISF en op w30 voor game
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:26:
[...]
Wellicht dat het anders is bij 2017 modellen, dit is op een C6

[ Voor 59% gewijzigd door fonsmeister op 08-12-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Edit: Dubbel, excuus

[ Voor 96% gewijzigd door fonsmeister op 08-12-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ieder zijn eigen instelligen toch?. Maar ik vind op de C7 warm1 te blauw. En wordt het beeld wat harder.

Wat andere te gelig vinden, is denk ik natuurgetrouwer dan de warm1 instelling. Als ik een scene heb met sneeuw dan is op warm2 dat toch echt wel wit.

Als bij calibratie uitgangspunt warm2 is dan ligt die dichter bij het witpunt van 6500K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

alwinus schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:49:
Ieder zijn eigen instelligen toch?. Maar ik vind op de C7 warm1 te blauw. En wordt het beeld wat harder.

Wat andere te gelig vinden, is denk ik natuurgetrouwer dan de warm1 instelling. Als ik een scene heb met sneeuw dan is op warm2 dat toch echt wel wit.

Als bij calibratie uitgangspunt warm2 is dan ligt die dichter bij het witpunt van 6500K
Klopt, je ziet ook overal Warm2 terug komen als ‘meest natuurgetrouwe’ instelling. Persoonlijk zou ik het liefst tussen warm1 en warm2 in gaan zitten, maar dat is niet mogelijk zonder calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

fonsmeister schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:38:
Het gele is inderdaad op te lossen door met de witbalans te spelen. Heb het zelf op Warm 1 voor ISF en op w30 voor game

[...]

Wellicht dat het anders is bij 2017 modellen, dit is op een C6
Het is anders op elk paneel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
alwinus schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:49:

Dat is eigenlijk een hele slechte graadmeter. Sneeuw met een ondergaande zon is namelijk gelig, sneeuw in de schaduw is vaak blauwig. Het komt weinig voor dat een sneeuwscene echt wit is (helemaal als de colorgrader ook nog met tinten in het hoog en laaglicht heeft zitten spelen), dus daar zou ik geen conclusies op trekken. Je kunt beter kijken naar bijvoorbeeld de kleur van je ondertiteling. Als die #ffffff is, weet je dat er geen tint in mag zitten.

Dat ieder zijn eigen instelling mag hebben staat voorop overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Hoe staan jullie cinema instellingen dan? Non HDR.
Out of the box of getweaked? Want AVS meldt er niets van.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:14

MazeWing

The plot thickens...

@Jimmy J. ISF (en Technicolor) zijn wel degelijk beter/nauwkeuriger dan de andere beeldmodi. Natuurlijk kunnen smaken verschillen maar is is toch echt zo dat ISF/Technicolor de kleuren toch echt weergeven zoals het zou moeten. Het feit dat jij het gelig vindt en standaard prefereert is goed mogelijk, echter ben jij gewend naar foute kleuren (vaak te blauw omdat dit feller oogt) te kijken en vind je correcte kleuren te geel. Wanneer je echter een week naar een juiste weergave van kleuren kijkt en vervolgens naar een foute instelling weet je pas hoe fout het was..

@Mirx_NL Het is wel degelijk mogelijk een extreem correcte weergave te krijgen van hoe het moet zijn. Bij het masteren van een film (of serie, etc.) wordt dit altijd gedaan op gekalibreerde monitoren/tv’s. Deze zijn gekalibreerd naar vaste universele standaarden. Op die manier kan gegarandeerd worden dat een productie ook daadwerkelijk wordt weergegeven zoals de makers het bedoeld hadden. Wanneer je je eigen tv ook kalibreert naar deze standaarden kijk ook jij een productie zoals deze bedoeld is. ISF (en Technicolor) bieden out of the box al verschillende standen aan die behoorlijk in de buurt komen van deze universele standaarden.

Dat iemand dit niet mooi vindt kan heel goed, echter is dit toch echt hoe de makers willen dat je hun productie bekijkt. Als ze namelijk fellere kleuren wilden, blauwer wit, etc. dan hadden ze dit wel zo gemaakt. Het belangrijkste is echter dat je kijkt met de settings zoals jij ze het mooiste vindt. Is dit dynamic dan zij het zo...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.
Idem tv, ook in Aken gaan halen. Maar Avs zegt toch 55?0

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
MazeWing schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:29:
@Jimmy J. ISF (en Technicolor) zijn wel degelijk beter/nauwkeuriger dan de andere beeldmodi. Natuurlijk kunnen smaken verschillen maar is is toch echt zo dat ISF/Technicolor de kleuren toch echt weergeven zoals het zou moeten. Het feit dat jij het gelig vindt en standaard prefereert is goed mogelijk, echter ben jij gewend naar foute kleuren (vaak te blauw omdat dit feller oogt) te kijken en vind je correcte kleuren te geel. Wanneer je echter een week naar een juiste weergave van kleuren kijkt en vervolgens naar een foute instelling weet je pas hoe fout het was...
Ik ben fotograaf van beroep en ben gewend aan het werken op gekalibreerde monitoren. Ik heb de C7 pas een week maar voordat ik hem ooit aanslingerde had ik me er al over ingelezen dat men vaak voor de ISF en Cinema beeldinstellingen koos. Dit was dan ook hetgeen ik in minuut 1 mee ging spelen en ben dus nooit 'gewend' aan de zogenaamd foute kleuren van Standaard. Als m'n ondertiteling in Netflix met ISF ineens zo geel als een banaan wordt dan weet je dat er iets niet klopt. En dan ben ik als fotograaf nog iemand die van de wat warmer getinte foto's houd...

ISF doet mij denken aan 'nachtmodus' op m'n telefoon. Dat beeld wat na 22:00u op geel springt om je ogen wat rust te gunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jimmy J. op 08-12-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MazeWing schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:29:
@Jimmy J. ISF (en Technicolor) zijn wel degelijk beter/nauwkeuriger dan de andere beeldmodi. Natuurlijk kunnen smaken verschillen maar is is toch echt zo dat ISF/Technicolor de kleuren toch echt weergeven zoals het zou moeten. Het feit dat jij het gelig vindt en standaard prefereert is goed mogelijk, echter ben jij gewend naar foute kleuren (vaak te blauw omdat dit feller oogt) te kijken en vind je correcte kleuren te geel. Wanneer je echter een week naar een juiste weergave van kleuren kijkt en vervolgens naar een foute instelling weet je pas hoe fout het was..

@Mirx_NL Het is wel degelijk mogelijk een extreem correcte weergave te krijgen van hoe het moet zijn. Bij het masteren van een film (of serie, etc.) wordt dit altijd gedaan op gekalibreerde monitoren/tv’s. Deze zijn gekalibreerd naar vaste universele standaarden. Op die manier kan gegarandeerd worden dat een productie ook daadwerkelijk wordt weergegeven zoals de makers het bedoeld hadden. Wanneer je je eigen tv ook kalibreert naar deze standaarden kijk ook jij een productie zoals deze bedoeld is. ISF (en Technicolor) bieden out of the box al verschillende standen aan die behoorlijk in de buurt komen van deze universele standaarden.

Dat iemand dit niet mooi vindt kan heel goed, echter is dit toch echt hoe de makers willen dat je hun productie bekijkt. Als ze namelijk fellere kleuren wilden, blauwer wit, etc. dan hadden ze dit wel zo gemaakt. Het belangrijkste is echter dat je kijkt met de settings zoals jij ze het mooiste vindt. Is dit dynamic dan zij het zo...
Hoor/lees ik inderdaad vaker. Maar als ik
Buiten loop, zit ik voor mijn gevoel ook niet naar een wereld met gele gloed te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:43:
[...]
Ik ben fotograaf van beroep en ben gewend aan het werken op gekalibreerde monitoren. Ik heb de C7 pas een week maar voordat ik hem ooit aanslingerde had ik me er al over ingelezen dat men vaak voor de ISF en Cinema beeldinstellingen koos. Dit was dan ook hetgeen ik in minuut 1 mee ging spelen en ben dus nooit 'gewend' aan de zogenaamd foute kleuren van Standaard. Als m'n ondertiteling in Netflix met ISF ineens zo geel als een banaan wordt dan weet je dat er iets niet klopt. En dan ben ik als fotograaf nog iemand die van de wat warmer getinte foto's houd...

ISF doet mij denken aan 'nachtmodus' op m'n telefoon. Dat beeld wat na 22:00u op geel springt om je ogen wat rust te gunnen.
Had je hiervoor geen TV? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Phasis schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:51:
[...]

Had je hiervoor geen TV? :)
Haha nope

(Een beamer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 20:55
Je gebruikt dat je fotograaf van beroep bent als argument voor je gelijk, maar er zijn maar 2 mogelijkheden: of je bent een verkeerd beeld gewend, of je tv is defect. Kies maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Correct beeld op tv is vaak ook wennen hoor, heel veel mensen zijn het gewoon 'fout' gewend. Ik heb enkele weken terug mijn (gecalibreerde) Panasonic 50GT60 vervangen door een 65" OLED en de eerste paar uur de LG gewoon op de standaard instellingen gezet en vond het er prima uit zien. Dan met de ISF presets beginnen experimenteren en in begin (omdat ik tijdje naar standaard had gekeken) vond zowel ikzelf als mijn vrouw het toch allemaal wat gelig uitzien (los van de tint ;)) Maar ik herinnerde me toen onze Panasonic gecalibreerd werd, dat dit ook wennen was, dus even doorzetten en blijven kijken met de 'juiste" instellingen. Wel, kan je verzekeren dat als je dan een tijdje gewoon bent aan de juiste kleuren, en je dan omschakelt naar standaard, je meteen zal zien dat er iets niet klopt. Heb dit recent eens gedaan bij wijze van test, gewone televisie gekeken met vrouw/kinderen en zonder hun medeweten eens terug op standaard gezet en kreeg meteen opmerking van 'papa, waarom ziet dat beeld zo raar'. Dus zo zie je maar...

Natuurlijk blijft het zo dat dit voor iedereen persoonlijk is, en als je liever overgesatureerde kleuren ziet, of blauwer wit, so be it. Gewoon doen wat je zelf lekker vind. Om even in de fotografie-analogie te blijven, ik ben zelf een (mag ik zeggen) niet onverdienstelijk amateur-fotograaf en bewerk foto's uit opdrachten telkens in raw. Wel, zet vijf fotografen naast elkaar met zelfde raw beeld en vraag hen het te bewerken, en ze zullen er allemaal anders uit zien.

[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 08-12-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
JSTPS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:57:
[...]

Je gebruikt dat je fotograaf van beroep bent als argument voor je gelijk, maar er zijn maar 2 mogelijkheden: of je bent een verkeerd beeld gewend, of je tv is defect. Kies maar ;).
Ik gebruik dat ik gekalibreerde PC monitoren om me heen heb als argument.

Maakt verder ook allemaal niet uit. Als men maar blij is met het beeld wat ze voor zich hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:01:
Wel, kan je verzekeren dat als je dan een tijdje gewoon bent aan de juiste kleuren, en je dan omschakelt naar standaard, je meteen zal zien dat er iets niet klopt.
Werkt dat niet gewoon twee kanten op? Als je na calibratie vervolgens weer 2 volle weken naar 'ongecalibreerd' beeld kijkt dan ben je daar weer aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
stin00 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:07:
[...]

Werkt dat niet gewoon twee kanten op? Als je na calibratie vervolgens weer 2 volle weken naar 'ongecalibreerd' beeld kijkt dan ben je daar weer aan gewend.
Dat werkt zeker 2 kanten op en het duurt niet eens 2 weken. Als je een foto na bewerking helemaal 'af' hebt, en je schuift je witbalans voor de grap heel ver naar geel, vervolgens ctrl + z, dan is die foto die 5 seconden geleden nog perfect was, te blauw. Je past je eigen standaard heel snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

En daarom laat je dus je scherm professioneel calibreren, dan is de kijkervaring zoals deze bedoeld is en niet gebonden aan persoonlijke mening of gewenning.

Niet dat dit een must is (heb ik zelf ook niet laten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 20:55
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:04:
[...]
Ik gebruik dat ik gekalibreerde PC monitoren om me heen heb als argument.

Maakt verder ook allemaal niet uit. Als men maar blij is met het beeld wat ze voor zich hebben :)
Fotograaf zijn betekent al dat je weet hoe kleuren eruit horen te zien, daarnaast gebruik je gekalibreerde monitoren, wat een extra argument is. Maar wanneer je gekallibeerde monitoren gebruikt, en de tv ziet er anders uit, dan is de tv dus niet goed. Maakt verder niet uit als je nu het beeld hebt zoals je wilt, maar ik heb meerdere gekalibreerde schermen, en m'n e6v ziet er hetzelfde uit op Expert met Warm2 als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
JSTPS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:23:
[...]

Fotograaf zijn betekent al dat je weet hoe kleuren eruit horen te zien, daarnaast gebruik je gekalibreerde monitoren, wat een extra argument is. Maar wanneer je gekallibeerde monitoren gebruikt, en de tv ziet er anders uit, dan is de tv dus niet goed. Maakt verder niet uit als je nu het beeld hebt zoals je wilt, maar ik heb meerdere gekalibreerde schermen, en m'n e6v ziet er hetzelfde uit op Expert met Warm2 als de rest.
Op zich niet zo gek dat mijn andere paneel met andere firmware, andere draaiuren, wellicht een andere bron en met ander omgevingslicht ook wat andere instellingen nodig heeft toch? Ik zou mijn TV overigens nooit laten kalibreren. Pas als je je OLED voor color grading gaat gebruiken wordt dat interessant. Voor m'n Xbox boeit het niet zo. Als ik maar denk "holy shit wat een beeld", en dat doe ik nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:26
De opmerking "ISF is te geel dus ik gebruik Standaard" vind ik raar. ISF is juist bedoeld om je TV te kalibreren. Je hebt in deze modus de meeste/nauwkeurigste mogelijkheden om de instellingen aan te passen. Is jouw TV in ISF te geel, dan pas je dat aan zodat hij de kleuren weergeeft zoals jij dat wilt. Alleen maar een van de default modi kiezen zonder iets aan te passen, dan ben je toch geen tweaker? ;-)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik probeer een geschikte A/V receiver te vinden voor mijn 55c7v die tenminste Dolby Atmos ondersteunt.
Nu lees ik dat sommige receivers voor problemen zorgen icm de 55c7

Welk merk/ type receiver raden jullie aan of juist niet in het segment 500 -1000e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Jimmy J. Dan is of je tv in de fabriek niet goed afgesteld (hij haalt de juiste waardes per mode uit het service menu) of je monitoren zijn niet goed afgesteld. Het is natuurlijk al een gigantisch verschil als je je monitoren niet op 6500k hebt staan maar op bijvoorbeeld 9300k

Maar als fotograaf lijkt me dit stug aangezien je zoveel mogelijk bij de 6500k wil zitten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Diviuss schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:42:
Ik probeer een geschikte A/V receiver te vinden voor mijn 55c7v die tenminste Dolby Atmos ondersteunt.

Welk merk/ type receiver raden jullie aan of juist niet in het segment 500 -1000e?
Kun je beter ff naar het hifi topic gaan. In die prijsrange ondersteunt praktisch alles wel dolby atmos. Je moet kijken welke opties ze nog meer hebben die aansluiten op jouw wensen. Ik gebruik speakers in een 5.1 opstelling met 55c7 icm een marantz 5010. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Joepla schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:36:
Is er hier iemand met een 55C7V die een versterker/surround system via HDMI ARC heeft aangesloten en hierbij wel eens Dolby Digital Plus gebruikt?

Ik heb een wat oudere Denon versterker (AVR-1912) die bij Netflix wel netjes aangeeft dat hij een DD+ signaal ziet, maar vervolgens alleen een stotterend,"helicopter-achtig" geluid produceert.

...

Ondanks dat ik altijd verkondig dat een dure HDMI kabel weggegooid geld is, vraag ik me nu toch een beetje af of de kabel misschien de bottleneck is... Het is een eenvoudig, 2,5 m HDMI kabeltje...
Ik heb hem in combinatie met een Marantz NR1504 (zelfde fabrikant en uit 2013) en ik heb geen enkel probleem met DD+ via ARC. Inderdaad misschien ander kabeltje proberen. Dat had bij mij ook een probleem verholpen (ander probleem wel)

[ Voor 8% gewijzigd door pietervanhuizen op 08-12-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@Joepla,
Ik zou geen hele dure kabel gaan kopen. Kan best zijn dat de huidige kabel beschadigd is. Een simpele 2,5m hdmi kabel moet voldoen. Ik gebruik 1,5m hdmi voor 4K/60/HDR doorvoer van € 4,95 per stuk. Gaat als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:41
Ik heb een wat oudere Denon versterker (AVR-1912) die bij Netflix wel netjes aangeeft dat hij een DD+ signaal ziet, maar vervolgens alleen een stotterend,"helicopter-achtig" geluid [....]

Ik heb een 50 cm 2.0a hdmi kabel. Zou genoeg moeten zijn voor DD+ volgens mij. Werkt namelijk op de htpc prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Pascal.A schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:29:
[...]
Ik heb een 50 cm 2.0a hdmi kabel.
Dat is gek, want zo'n kabel bestaat helemaal niet. HDMI kabels hebben geen versienummer. Alles draait om de maximale theoretische bandbreedte van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
stin00 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:31:
[...]

Dat is gek, want zo'n kabel bestaat helemaal niet. HDMI kabels hebben geen versienummer. Alles draait om de maximale theoretische bandbreedte van de kabel.
Vreemd, het is deze kabel https://www.amazon.de/dp/B00B4CVUUW. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 14:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Pascal.A Apparaten en hdmi-aansluitingen voldoen aan een bepaalde hdmi-standaard. Bijv. 1.4, 2.0a of straks 2.1. Kabels worden geclassificeerd in standard speed, high speed en straks ook ultra high speed. Voor 4k, Dolby Vision en dergelijke voldoen de high speed kabels. Als er een nummer bij staat is dit gewoon onzin.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:33
Diviuss schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:42:

SR7011. Die is toch nu wel voor 1000 te koop. Heb hem zelf 4 maanden geleden voor 1050 gekocht. Het is een bakbeest. Maar wel een kwaliteit bakbeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Hij is compatible met 2.0a poorten/apparaten, maar de kabel zelf is niet 2.0a. Die is 'high speed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:14:
[...]
Hij is compatible met 2.0a poorten/apparaten, maar de kabel zelf is niet 2.0a. Die is 'high speed'.
Maar DD+ via ARC zou dus geen probleem moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Pascal.A schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:16:
[...]
Maar DD+ via ARC zou dus geen probleem moeten zijn?
DD+ (E-AC-3) supports up to 15 full-bandwidth audio channels at a maximum bitrate of 6,144 Mbit/s.

Dat lukt met een dropveter ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Als alle kabels gelijk zijn weet er dan iemand waarom een hdmi high speed kabel op hdmi poort arc niet werkt naar de versterker?

Terwijl een andere op hdmi poort 3 wel werkt? (zonder arc)

avr is vrij recent en ondersteunt alles.

Allekabels raad mij deze aan (3 meter) https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

Diegene die niet werkt op hdmi poort 2 arc, komt tevens ook van daar maar kostte maar 6-7 euro.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
@MazeWing Welke instellingen heb jij gewoon voor CINEMA? Dus gewoon film 1080p kijken non-hdr. Gebruik je dan de cinema mode of toch de technicolor/isf? Ik zie op die tabel van AVSFORUMS geen cinema modus staan met getweakte settings.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:42:
Als alle kabels gelijk zijn weet er dan iemand waarom een hdmi high speed kabel op hdmi poort arc niet werkt naar de versterker?

Terwijl een andere op hdmi poort 3 wel werkt? (zonder arc)

avr is vrij recent en ondersteunt alles.

Allekabels raad mij deze aan (3 meter) https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

Diegene die niet werkt op hdmi poort 2 arc, komt tevens ook van daar maar kostte maar 6-7 euro.
Omdat dat waarschijnlijk eerder een handshake probleem is tussen beide apparaten. En sommige kabels zijn gewoon brak, staat los van of ze bepaalde HDMI functies wel of niet ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Voor normaal film kijken gebruik ik ISF dark of light (ligt aan de hoeveelheid omgevingslicht)

Gewoon de ISF instellingen uit mijn post overnemen en je zit prima. Technicolor is exact hetzelfde als ISF echter wordt daar nog edge sharpening toegepast (ook al zet je dat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 08:12
Voor wat betreft beeldinstellingen.. Vind ISF ook veel te bruin/geel. Kan daar niet aan wennen. Heb 'm gewoon op Standaard staan. Blijkbaar hou ik van overgesatureerde kleuren. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 14:45
Rivanov schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:19:
Voor wat betreft beeldinstellingen.. Vind ISF ook veel te bruin/geel. Kan daar niet aan wennen. Heb 'm gewoon op Standaard staan. Blijkbaar hou ik van overgesatureerde kleuren. ;)
Dat ISF tegeel is is onzin. Als je witballans veranderd kun je hem ook gewoon zo zetten dat het niet meer geel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 08:12
LordFather schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:06:
[...]

Dat ISF tegeel is is onzin. Als je witballans veranderd kun je hem ook gewoon zo zetten dat het niet meer geel is.
Sorry hoor, dat mijn mening onzin is. :(:)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:26
Rivanov schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:11:
[...]

Sorry hoor, dat mijn mening onzin is. :(:)
Je gebruikt de ISF stand van je TV verkeerd. Deze is bedoeld om de kleurinstellingen van je TV nauwkeurig aan te kunnen passen. Dus als je ISF te geel vindt moet je de kleurinstellingen aanpassen en niet een andere default modus kiezen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
MazeWing schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:04:
Voor normaal film kijken gebruik ik ISF dark of light (ligt aan de hoeveelheid omgevingslicht)

Gewoon de ISF instellingen uit mijn post overnemen en je zit prima. Technicolor is exact hetzelfde als ISF echter wordt daar nog edge sharpening toegepast (ook al zet je dat uit)
Ah ik dacht dat men eerder geneigd was om naar Bioscoop te gaan. Is die dan niet zo goed? Ik neem aan dat je alles aflegt ook ivm Truemotion enz (uitgez Real Cinema)?

Ivm die tabel dat je hebt gepost van AVSForums. Je zei dat best niet op W50 (game modus) zetten maar standaard laten naar C30 of iets dergelijks. Hoezo? Want in die tabel staat er 55 voor HDR/NON HDR

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Puck schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:03:
[...]

Omdat dat waarschijnlijk eerder een handshake probleem is tussen beide apparaten. En sommige kabels zijn gewoon brak, staat los van of ze bepaalde HDMI functies wel of niet ondersteunen.
Denk dat ik zal es kijken voor een premium certified kabel, kost wel meer maar zeker met dit ARC probleem enz.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33

Ik heb een wat oudere Denon versterker (AVR-1912) die bij Netflix wel netjes aangeeft dat hij een DD+ signaal ziet, maar vervolgens alleen een stotterend,"helicopter-achtig" geluid produceert. Denon support meldt dat dit lang geleden in een fw update is opgelost (laatste fw uiteraard ook aanwezig) en adviseert om desnoods PCM te gebruiken. Dat doe ik nu, maar irriteert me (steeds in Netflix geluidtrack wijzigen en ik benut bij lange na niet de kwalteit).

Dit is hier al eens eerder door @Pascal.A gemeldt, maar hij heeft daar nooit een oplossing voor kunnen vinden.
Op zich wil ik best overwegen om mijn"stokoude" versterker (2013 gekocht denk ik...) eens te vervangen, maar het zou wel zuur zijn als dan blijkt dat het probleem ergens anders zit, bv. in de TV of de Netflix app.

Ik heb dus exact hetzelfde probleem! Maar dan met een Denon AVR-1713 uit dezelfde periode. Ik zie dus ook dat dit een bekend probleem (ziet genoeg hits erover op google) zou zijn en dat ze dit opgelost zouden moeten hebben met een nieuwe firmware die ik er al op heb staan.
Ik heb echter ook aleen nog maar een 7 jaar oude HDMI kabel geprobeert, ik weet niet waarom maar kan me niet voorstellen dat die kabel het issue is.

Mijn voorlopige oplossing is om als ik via Netflix kijk de audio via optische kabel te laten lopen (door hdmi-cec/simplink op off te zetten). Dan converteerd de tv het signaal naar DD en heb ik iig 5.1.

Echter vind ik dit wel een gedoe om elke keer aan en uit te zetten. Alle andere signalen werken wel goed via HDMI.

Ik sta op het punt is met Denon te bellen/mailen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:31

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb laatst een Sony STR-DN1080 aangeschaft. Qua werking heb ik het inmiddels allemaal redelijk goed voor elkaar. Simplink blijft nu ook aan, ook via Netflix, maar de Ziggo Horizon box kan erg dwarsliggen. Als die in deep sleep gaat, knalt heel Simplink eruit. Ik haalde de HDMI kabel uit de versterker en het werkte weer instant. De Horizon box maar op de normale energievretende standby modus gezet en geen problemen meer.

Geen van mijn apparaten ondersteunt CEC (PS3, Mac mini, Xbox 360). Ik vraag me wel af hoe het nu zit met de inputs die je kunt kiezen via de TV. Ik zie geen andere inputs staan, of is dit afhankelijk van CEC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:46
Jimmy J. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:32:
Ik lees her en der op de XPlay forums dat als mensen een ander audio kanaal kiezen (DTS ipv TrueHD of een andere taal) dat XPlay dan gaat transcoden. Maar misschien maak ik me druk om niks (ik kan het volgende week pas testen als mijn eigen apparatuur binnenkomt).
Dat is bij de oudere versies WebOS wel het geval. Bij de huidige versie is dat geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 24-09 16:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Scidd0w schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:42:
[...]
Ik heb dus exact hetzelfde probleem! Maar dan met een Denon AVR-1713 uit dezelfde periode. Ik zie dus ook dat dit een bekend probleem (ziet genoeg hits erover op google) zou zijn en dat ze dit opgelost zouden moeten hebben met een nieuwe firmware die ik er al op heb staan.
Ik heb echter ook aleen nog maar een 7 jaar oude HDMI kabel geprobeert, ik weet niet waarom maar kan me niet voorstellen dat die kabel het issue is.

Mijn voorlopige oplossing is om als ik via Netflix kijk de audio via optische kabel te laten lopen (door hdmi-cec/simplink op off te zetten). Dan converteerd de tv het signaal naar DD en heb ik iig 5.1.

Echter vind ik dit wel een gedoe om elke keer aan en uit te zetten. Alle andere signalen werken wel goed via HDMI.

Ik sta op het punt is met Denon te bellen/mailen trouwens...
Mijn sat. ontvanger geeft op veel kanalen Dolby Digital, dat gaat prima naar de Denon. Maar DD+ via Netflix gaat mis, heb nog geen andere bron die DD+ geeft.
Nu zet ik steeds in Netflix het audiospoor op "Engels" ipv "Engels 5.1". Werkt, maar nogal onhandig.

Ik zit tegelijkertijd met CEC te klooien: mijn oude Panasonic TV schakelde netjes de Denon en de sat. ontvanger aan en uit (via de ab van de TV dus). Nu lijkt dat ook te werken, maar de sat. ontvanger schakelt steeds na een paar sec. weer aan, terwijl de rest wel in standby blijft. Nu is HDMI CEC een protocol dat nogal wat varianten kent, maar het lijkt of LG er wel heel erg van afwijkt :(
Edit: inmiddels met aanpassen van een berg settings in de sat. ontvanger (Vu+ Duo) toch gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 09-12-2017 19:00 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Hulleman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:33:
[...]

Eens, maar wat @fonsmeister laat zien viel mij bij het wolkendek in Horizon Zero Dawn ook op. Het detail bij helderwit verdwijnt bij de standaars setting tov de game/isf setting.

Ik zal eens spelen dit weekend met de settings om de gele drek te vermijden en toch detail in het wit te houden. Wellicht is game/isf met daarbij een gemiddeld/koele warmtekleur een oplossing.
W50 aanpassen🤔i.p.v. c30🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
MazeWing schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:44:
@Jimmy J. Dan is of je tv in de fabriek niet goed afgesteld (hij haalt de juiste waardes per mode uit het service menu) of je monitoren zijn niet goed afgesteld. Het is natuurlijk al een gigantisch verschil als je je monitoren niet op 6500k hebt staan maar op bijvoorbeeld 9300k

Maar als fotograaf lijkt me dit stug aangezien je zoveel mogelijk bij de 6500k wil zitten...
Dubbelpost

[ Voor 14% gewijzigd door cangri op 08-12-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
MazeWing schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:44:

Je hebt wel een punt de standaard instelling is wel blauwerig maar oogt wel beter nadat je hem geswitch hebt na w50 oogt het gelig. Maar zijn de kleuren wel natuurlijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
spietie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:45:
[...]

Ah ik dacht dat men eerder geneigd was om naar Bioscoop te gaan. Is die dan niet zo goed? Ik neem aan dat je alles aflegt ook ivm Truemotion enz (uitgez Real Cinema)?

Ivm die tabel dat je hebt gepost van AVSForums. Je zei dat best niet op W50 (game modus) zetten maar standaard laten naar C30 of iets dergelijks. Hoezo? Want in die tabel staat er 55 voor HDR/NON HDR
Die 55 is de setting voor kleur. De W50/C30 ziet toe op de witbalans. Twee verschillende settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Een juiste witbalans (6500K) is enkel te behalen door w50 te kiezen. Alle andere waardes zijn koeler (en dus hogere Kelvin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Iemand ervaring met een hdmi kabel met zender/ontvanger (is 3meter). Aan te raden of niet?

Info:

Let op: Deze kabel heeft een Zender (Source) en Ontvanger (TV) kant, dit staat ook op de connectoren vermeld. Omdat er een versterker in deze kabel zit ingebouwd werkt deze ook alleen wanneer deze in de 'goede richting' is aangesloten.

Is om eventuele storing te vermijden met de ingebouwde versterker. Connectoren zijn wel heel plat dus handiger dan de andere.

https://www.allekabels.nl...-speed-professioneel.html

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:45:
Iemand ervaring met een hdmi kabel met zender/ontvanger (is 3meter). Aan te raden of niet?

Info:

Let op: Deze kabel heeft een Zender (Source) en Ontvanger (TV) kant, dit staat ook op de connectoren vermeld. Omdat er een versterker in deze kabel zit ingebouwd werkt deze ook alleen wanneer deze in de 'goede richting' is aangesloten.

Is om eventuele storing te vermijden met de ingebouwde versterker. Connectoren zijn wel heel plat dus handiger dan de andere.

Geen ervaring mee maar ik heb dan ook geen idee waar dat voor nodig voor is: simpele high speed kabels werken prima en kabels gaan je signaal echt niet beter maken (behalve dan misschien deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Puck schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:10:
[...]

Geen ervaring mee maar ik heb dan ook geen idee waar dat voor nodig voor is: simpele high speed kabels werken prima en kabels gaan je signaal echt niet beter maken (behalve dan misschien deze).
Haha ja maar wel duuuur :F

Nu deze hierboven kost wel over de 30 euro, dus ook duur. En enigste verschil is met die zender/ontvanger en dat ie SLIM is.

De andere deze bijv:

of

https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

Iemand die hier veschil it ziet? Uitgezonderd van de slim line uitvoering.

SPiET

Pagina: 1 ... 69 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.