Die waas is een stukje licht inval. Ik heb verder gewoon in algehele zin de indruk dat de C5 echt minder helder is.Largamelion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:48:
Links en centraal zie ik niet zo heel veel verschil, maar de rechterkant van het beeld lijkt me op die onderste tv echt niet oké, zit serieuze waas overheen precies, daar valt het echt op. Heb je diezelfde indruk ook of is het verschil in werkelijkheid zichtbaar over heel de tv?
Ik zou verwachten dat de C5 betere prestaties heeft dan de C1. Beide gebruiken in het voorbeeld de Netflix app.Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:52:
Ook de lichte delen zijn helderder bij de bovenste TV, dus wellicht zijn de instellingen wel identiek maar de uitwerking verschilt? Een waarde hoeft bij verschillende panelen niet per se hetzelfde resultaat te geven. Maar dan nog lijken de donkere delen inderdaad in verhouding wel donkerder. Zitten ze ook op dezelfde uitgang van het apparaat wat de video weergeeft?
Ik zie ook wel wat meer reflectie, maar dat zal aan de locatie van de TV liggen vermoed ik.
En inderdaad komt de reflectie door de ruimte.
Maarja hoe ga je dit aanpakken richting de verkoper of leverancier? Is dit door hen te meten oid?
Ook merk ik meer problemen met HDMI-CEC. De C1 heeft een aantal jaar probleemloos de Denon receiver in geschakeld. Bij de C5 gebeurt het regelmatig dat de Denon niet inschakelt. Sowieso stuurt de C5 CEC sneller door dan de C1. Bij het uitschakelen stuurt de C5 direct een uitschakel signaal naar de Denon terwijl het bij de C1 pas gebeurd zodra het LG logo weg is.
Hier tekenen aub ......