• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Largamelion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:48:
Links en centraal zie ik niet zo heel veel verschil, maar de rechterkant van het beeld lijkt me op die onderste tv echt niet oké, zit serieuze waas overheen precies, daar valt het echt op. Heb je diezelfde indruk ook of is het verschil in werkelijkheid zichtbaar over heel de tv?
Die waas is een stukje licht inval. Ik heb verder gewoon in algehele zin de indruk dat de C5 echt minder helder is.
Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:52:
Ook de lichte delen zijn helderder bij de bovenste TV, dus wellicht zijn de instellingen wel identiek maar de uitwerking verschilt? Een waarde hoeft bij verschillende panelen niet per se hetzelfde resultaat te geven. Maar dan nog lijken de donkere delen inderdaad in verhouding wel donkerder. Zitten ze ook op dezelfde uitgang van het apparaat wat de video weergeeft?

Ik zie ook wel wat meer reflectie, maar dat zal aan de locatie van de TV liggen vermoed ik.
Ik zou verwachten dat de C5 betere prestaties heeft dan de C1. Beide gebruiken in het voorbeeld de Netflix app.

En inderdaad komt de reflectie door de ruimte.

Maarja hoe ga je dit aanpakken richting de verkoper of leverancier? Is dit door hen te meten oid?

Ook merk ik meer problemen met HDMI-CEC. De C1 heeft een aantal jaar probleemloos de Denon receiver in geschakeld. Bij de C5 gebeurt het regelmatig dat de Denon niet inschakelt. Sowieso stuurt de C5 CEC sneller door dan de C1. Bij het uitschakelen stuurt de C5 direct een uitschakel signaal naar de Denon terwijl het bij de C1 pas gebeurd zodra het LG logo weg is.

Hier tekenen aub ......

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CPM schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:55:
[...]

Die waas is een stukje licht inval. Ik heb verder gewoon in algehele zin de indruk dat de C5 echt minder helder is.

[...]

Ik zou verwachten dat de C5 betere prestaties heeft dan de C1. Beide gebruiken in het voorbeeld de Netflix app.

En inderdaad komt de reflectie door de ruimte.

Maarja hoe ga je dit aanpakken richting de verkoper of leverancier? Is dit door hen te meten oid?

Ook merk ik meer problemen met HDMI-CEC. De C1 heeft een aantal jaar probleemloos de Denon receiver in geschakeld. Bij de C5 gebeurt het regelmatig dat de Denon niet inschakelt. Sowieso stuurt de C5 CEC sneller door dan de C1. Bij het uitschakelen stuurt de C5 direct een uitschakel signaal naar de Denon terwijl het bij de C1 pas gebeurd zodra het LG logo weg is.
Dan blijf ik nog steeds bij de opmerkingen en vragen die ik eerder stelde. Wat doe je precies met instellingen? Gericht aanpassen of zet je getalletjes gelijk en hoop je dat het dan vanzelf goed komt? Gebruik je dezelfde in- en uitgangen, hoe zit het met de instellingen daar op, etc. etc.
Je kunt tegenwoordig op zoveel plekken dingen instellen dat het vrij makkelijk is ergens iets te missen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ben van plan om een C5 of G5 te gaan bestellen. Een prima combi met een PS5 Pro wat ik lees.

Nu heb ik een ingestucte, (5x10cm) kabelgoot, en de 1.5 kabel die vastzit aan de LG gaat te kort zijn om deze door de kabelgoot te leiden. Een verlengkabel met een platte stekker heeft echt maar max 2.5a. Heeft iemand een goede oplossing? Een dikkere stekker gaat waarschijnlijk net die door de kabelgoot passen.

The best is yet to come

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dean Martin schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:30:
Ik ben van plan om een C5 of G5 te gaan bestellen. Een prima combi met een PS5 Pro wat ik lees.

Nu heb ik een ingestucte, (5x10cm) kabelgoot, en de 1.5 kabel die vastzit aan de LG gaat te kort zijn om deze door de kabelgoot te leiden. Een verlengkabel met een platte stekker heeft echt maar max 2.5a. Heeft iemand een goede oplossing? Een dikkere stekker gaat waarschijnlijk net die door de kabelgoot passen.
Ik snap niet wat die 2,5A er mee te maken heeft tbh. Verder ook niks met LG te maken, had bij elke tv kunnen zijn. Maar om je toch te helpen: wat dacht je van een trekveel en gewoon een stk snoer door de buis heen trekken, en daarna een platte contrastekker er aan vast maken waar dan de snoer van de LG weer op gaat?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:22:
[...]

Ik snap niet wat die 2,5A er mee te maken heeft tbh. Verder ook niks met LG te maken, had bij elke tv kunnen zijn. Maar om je toch te helpen: wat dacht je van een trekveel en gewoon een stk snoer door de buis heen trekken, en daarna een platte contrastekker er aan vast maken waar dan de snoer van de LG weer op gaat?
Omdat bij deze LG modellen de stroomkabel vastzit aan het toestel en dus niet te verwisselen is voor een langere kabel.
Ik lees dat een kabel die minimaal 10A aankan wordt aangeraden te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 29-06-2026 15:37 ]

The best is yet to come

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:14
Al 1000 keer gemeld dat je er een andere stekker aan kunt (laten) plaatsen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
En neem de C5 als het je om het even is of de tv superstrak tegen de muur kan. De C serie heeft een hoop ruimte achter het scherm om een koppelstekker kwijt te kunnen.
De specs van de C zijn wel iets minder dan van de G serie maar geen idee in hoeverre je daar wat van merkt.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-06-2026 16:40 ]

Pagina: 1 ... 579 580 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Alsnog wat vragen daarover? Zie ook S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de TR-knop.