Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik moest begin van deze week wel even lachen toen ik het Media Markt krantje dicht sloeg en de laatste pagina zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Hulleman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:09:
[...]

Ik heb mijn tv op 24nov bij de BCC gehaald. Actie liep tot 23nov. Nu paar keer contact gehad met LG, maar ik kan de spreekwoordelijke bek afvegen. Jammer, maar ze hebben een punt, omdat ik een dag te laat was.
Ja echt zuur ik snap wel dat ze ergens een grens moeten trekken anders krijg je weer discussies. Wat je nog kan proberen is of ze een nieuwe bon voor je willen maken en die datum op 23 november zetten?

Ik zei wel al hoe moet ik nu weten dat die actie alleen geldt bij originele LG dealers. Zal wel ergens in de kleine lettertjes gestaan hebben. iBood adverteerde er verder ook niet mee andere webshops wel.
-SambaL- schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:31:
Ik moest begin van deze week wel even lachen toen ik het Media Markt krantje dicht sloeg en de laatste pagina zag.
Ja die B7 65 voor 3499 en die 55 voor 1999

[ Voor 57% gewijzigd door Phasis op 06-12-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

Tja, vorige keer met de mediamarkt btw dagen gingen de lg's als warme broodjes in Heerhugowaard terwijl de prijs daar gemiddeld 400-600€ duurder was dan de gemiddelde prijs hier op tweakers te vinden na wat bellen....Dus het werkt wel ;)
Nog steeds blij met mijn b6 uit, ik heb alleen ook na de laatste update dat de ci+ module dienst weigert, even aan en uit dan doet ie het weer maar het is wel irritant. Geen zin in terug flashen dus wacht wel op een nieuwe update mits dat niet te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besef wel dat de meeste consumenten het adviesprijs betalen en niet eens weten dat je op elektronica kunt afdingen. Koop zelf bijna niks meer voor de adviesprijs als het op hardware aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Phasis schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:35:
Ja die B7 65 voor 3499 en die 55 voor 1999
*lacht weer in zijn vuistje*

[ Voor 60% gewijzigd door -SambaL- op 06-12-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:16
Ben deze ochtend een beetje de beeld settings aan het tweaken voor
de horizon setup box ingang. Ik ben er wel achter dat het gemiddelde
wat er uitgezonden wordt ver onder maat is - en het scherm dit duidelijk laat zien.

Het scherm heeft zeker de motion settings nodig, ben wat aan het testen met
de super resolutie, en de H en V scherpte. Ik krijg het redelijk voor elkaar, enkel
een gemiddelde voor die ingang zoeken is lastig met zulk slecht bron materiaal.

Vervolgens wijk ik behoorlijk af van de settings van het avs forum - voor dit soort tv bronnen dus.

Als je nu bijvoorbeeld RTLZ aanzet op 11 (volgens mij net afgelopen) zie je dat er op
de achtergrond een enorme grain zit. Het is natuurlijk ook zo, dat als er wel 4k HDR enzo
op het scherm staat, je al snel verwend bent met "prachtig".

- ik krijg de LG remote trouwens geheel niet aan de praat met de horizon box,
zelfs niet zoals ik lees, op setting 15. Dat is nog wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Hmm ik vind de het beeld van de TV icm de Horizon box best meevallen over het algemeen. Sharpness uit. Superresolutie uit. MPEG en ruis nog een beetje mee aan het spelen. Maar sowieso op laag. Beeld wordt over het algemeen niet altijd beter van.

En die dat de LG remote niet goed werkt met de box is wel irritant. Want daardoor eigenlijk niet bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@alwinus

Ja begrijp mij niet verkeerd, het beeld is goed, maar de uitzendingen en
dergelijke zijn over het algemeen slecht. Reclame's en studio opname's zijn redelijk goed.
De scherpte valt tegen, daarom rommel ik daar iets mee.
Het beeld kan dus over het algemeen zeker wel verbeteren, maar dat is per persoon
een kwestie van smaak - of een kwestie van zien of niet niet zien.

Ik ben dus vooral aan het zoeken naar een gemiddelde die het beeld iets opkrikt voor
het slechtere materiaal, en niet het goede materiaal verstoord.

(ik kan daar trouwens dagen mee bezig zijn, ook in de kleur settings voor de tv bron dan,
zo zit er ondeling bij de omroepen er een behoorlijk verschil in. De een veel meer rood,
dan de ander. Ik beoordeel dat rustig, maak notitie in welke hoek de afwijking zit, en
maak na een tijdje de instelling).

Ben mij bewust dat dit een beetje een afwijking is :) zit al 30 jaar in het grafische vak, heb
denk ik wel behoorlijk oog voor kleur en hoe iets beter kan.

Anderzijds - de andere bronnen, 4K HDR dolby vision, die dus een weergave geven, zoals
duidelijk bedoeld is door de makers laat ik relatief met rust.

[ Voor 36% gewijzigd door ppeterr op 06-12-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
iuuk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:33:
[...]

Hierop voortbordurend, door op m'n scherm te letten (nog geen banding test gedaan) merk ik dat er een enkele pixel is die geen groen weergeeft (op afstand niet te zien). Ook hier kan ik online niks over vinden, want elk probleem is of een pixel die een enkele kleur weergeeft, of geen enkele kleur, nooit alle kleuren behalve één. Weet iemand of een dead pixel fixer hierbij (en bij OLED) ook kan werken?
Ook hier erger ik me niet enorm aan, aangezien het een enkele pixel is op 4k, enkel bij groen, maar als het niet hoeft dan liever niet. Omruilen zal niet makkelijk meer gaan, aangezien ik slim als ik ben nadat alles in orde leek meteen aan die LG V30 actie deel ging nemen en m'n doos nu niet meer compleet is (waarom kan dat niet digitaal LG...).
Om je TV om een enkele (sub)kleur pixel te ruilen is echt zonde van je tijd/energie.

Gewoon niet (meer) aan denken en lekker TV kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Antwoord gekregen van allekabels.nl op mijn vraag of de nieuwe 3M kabel defect is of niet ( soms sneeuw, flikkerend beeld met ps4 pro voor HDR settings:

“HDMI 1.4 is enkel geschikt om 4k door te geven over 30Hz, HDR is helaas niet mogelijk middels deze kabel, hiervoor is een HDMI 2.0a of 2.0b nodig.”

Men bedoelt waarsch wel HDR met 30hz maar niet met 60hz niet? Dus infeite de hdmi kabel vertrekkende naar de tv is een 1.4 en dit zou kunnen verklaren waarom ik moeite heb met de ps4 pro.

[ Voor 22% gewijzigd door spietie op 06-12-2017 10:50 ]

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:11

Exirion

Gadgetfetisjist

spietie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:43:
Antwoord gekregen van allekabels.nl op mijn vraag of de nieuwe 3M kabel defect is of niet ( soms sneeuw, flikkerend beeld met ps4 pro voor HDR settings:

“HDMI 1.4 is enkel geschikt om 4k door te geven over 30Hz, HDR is helaas niet mogelijk middels deze kabel, hiervoor is een HDMI 2.0a of 2.0b nodig.”

Men bedoelt waarsch wel HDR met 30hz maar niet met 60hz niet? Dus infeite de hdmi kabel vertrekkende naar de tv is een 1.4 en dit zou kunnen verklaren waarom ik moeite heb met de ps4 pro.
Er bestaan geen HDMI x.x kabels. Het gaat om de kwaliteit van de signaaloverdracht en de ongevoeligheid voor interferentie en dergelijke. Ik heb jaren terug een dure 5 meter lange Profigold HDMI kabel gekocht, in 2009. Diezelfde kabel doet gewoon 4K op 60Hz met YUV 4:4:4 of RGB. Onlangs heb ik een tweede 5m kabel van HQ gekocht die officieel voor HDMI 1.4 is, met max 10Gb, maar gewoon perfect werkt met HDMI 2.0 signalen. Je kunt beter een goeie HDMI 1.2 of 1.4 kabel hebben dan een el cheapo 2.0 kabeltje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je spreekt jezelf een beetje tegen. HDMI-aansluitingen/apparaten hebben wél een nummer, omdat dit aangeeft welke standaard je apparaat ondersteunt. HDMI-kabels kan je verdelen in standaard speed, high speed en binnenkort ook ultra high speed. Voor alles wat je nu wil kunnen; bijv. 4k 60Hz, volstaat een hdmi high speed kabel. Verder gaan er door elke kabel enkel eentjes en nulletjes, dus zou een Action-kabel van € 2,95 net zo goed moeten werken als een van Audio Quest voor € 128.

Hebben er meer mensen met een 55C7 dat de back toets op de afstandsbediening soms weigert?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Laatst online: 06-09 13:05
Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:00:
[...]

Er bestaan geen HDMI x.x kabels. Het gaat om de kwaliteit van de signaaloverdracht en de ongevoeligheid voor interferentie en dergelijke. Ik heb jaren terug een dure 5 meter lange Profigold HDMI kabel gekocht, in 2009. Diezelfde kabel doet gewoon 4K op 60Hz met YUV 4:4:4 of RGB. Onlangs heb ik een tweede 5m kabel van HQ gekocht die officieel voor HDMI 1.4 is, met max 10Gb, maar gewoon perfect werkt met HDMI 2.0 signalen. Je kunt beter een goeie HDMI 1.2 of 1.4 kabel hebben dan een el cheapo 2.0 kabeltje.
Of beter gezegd: Koop gewoon de goedkoopste High Speed HDMI kabel die je kan vinden. Er zijn geen goede of slechte HDMI kabels, alleen werkende en niet werkende. Dat hele 1.4/2.0a/2.0b geneuzel wat AlleKabels terug mailt is onzin.

Standard Speed ondersteunt alleen 4k tot 30fps, maar met een 1.4 High Speed zit je goed met een PS4 Pro.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:23
Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:00:
[...]

Mijn el cheapo kabeltje van de Action doet het anders very good. Kosten €3,- en laat alle 0en en1en door zoals het hoort, aangezien het een digitaal signaal betreft gebeurt dit wel of niet.

zie hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Fugitive2008 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:10:
Mijn el cheapo kabeltje van de Action doet het anders very good. Kosten €3,-
Dat kan zeker. Is wel afhankelijk van je apparatuur en stoorsignalen in de omgeving. Hoe langer de kabel, hoe kritischer.
laat alle 0en en1en door zoals het hoort, aangezien het een digitaal signaal betreft gebeurt dit wel of niet.
Zo simpel is het niet. Bij hoge frequenties zoals bij HDMI, is een blokgolf van een digitaal signaal geen zuivere blokgolf. Vaak worden modulaties toegepast en de scherpte van de edges van het signaal wordt beinvloed door eigenschappen van de kabel (impedantie, capaciteit). Hoe langer de kabel, hoe meer invloed op het signaal en meer gevoeligheid voor het oppikken van signalen uit de omgeving. Voor dat laatste is een goeie (liefst meerlaags) afscherming belangrijk.

Ergo, slechte kabels bestaan zeer zeker wel. Het feit dat een kabel wel of niet werkt heeft alles met kwaliteit te maken. Als jouw idee hierover klopte dan zouden alle kabels feilloos werken. Het ligt echt wel wat gecompliceerder.

De reden dat ik destijds voor een dure kabel koos was vanwege 2 niet stabiel werkende 5m kabels die ik daarvoor had geprobeerd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Jimmy J. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:07:
[...]
Of beter gezegd: Koop gewoon de goedkoopste High Speed HDMI kabel die je kan vinden. Er zijn geen goede of slechte HDMI kabels, alleen werkende en niet werkende. Dat hele 1.4/2.0a/2.0b geneuzel wat AlleKabels terug mailt is onzin.

Standard Speed ondersteunt alleen 4k tot 30fps, maar met een 1.4 High Speed zit je goed met een PS4 Pro.
High speed, geeft dit dan ook 60hz rgb of moet je daarvoor toch na een 2.0x kabel gaan of is dit niet nodig voor een ps4 pro op een 4K HDR OLED tv? Als je in de hoogste kwaliteit wilt spelen? Of neem je dan yuv?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@spietie 2.0 kabels bestaan niet. Net als 1.4 kabels. Het is standaard speed, high speed of ultra high speed.
High speed volstaat momenteel voor alle dingen die je met je LG Oled wilt doen.

Wat Exirion zegt klopt: sommige kabels zijn niet goed. Maar dat heeft dan te maken met de kwaliteit van de fabricage. Audio Quest, In-Akustik en co. kan je prima kopen, maar hoeven per definitie niet beter te zijn dan een kabel van Hema, Action of MediaMarkt. Al die verbeteraars die zogenaamd in HDMI-kabels van dure merken zitten, zijn dan ook pure onzin. Kijk anders even in het zilveren kabels topic: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 06-12-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:40

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik gebruikte al jaren een 'goede kwaliteit' HDMI kabel zonder problemen. Maar HDR wilde er niet mee lukken vanaf een Apple TV 4K. Onlangs voor rond de zes euro een andere HDMI kabel gekocht die specifiek geschikt is voor (onder meer) 4K HDR en die doet het wel goed.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

MazeWing

The plot thickens...

Jorgen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:46:
@spietie 2.0 kabels bestaan niet. Net als 1.4 kabels. Het is standaard speed, high speed of ultra high speed.
High speed volstaat momenteel voor alle dingen die je met je LG Oled wilt doen.

Wat Exirion zegt klopt: sommige kabels zijn niet goed. Maar dat heeft dan te maken met de kwaliteit van de fabricage. Audio Quest, In-Akustik en co. kan je prima kopen, maar hoeven per definitie niet beter te zijn dan een kabel van Hema, Action of MediaMarkt. Al die verbeteraars die zogenaamd in HDMI-kabels van dure merken zitten, zijn dan ook pure onzin. Kijk anders even in het zilveren kabels topic: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6
Precies. Enkel bij lange afstanden is een betere kwaliteit kabel zinvol en minder storingsgevoelig. Fabrikanten van kabels willen echter de consument doen geloven dat een HDMI kabel dezelfde manier van storen heeft als een analoge kabel. Dit is echter absoluut niet het geval. Aangezien er enkel met 0 en 1 gewerkt wordt en er, net zoals bij een netwerk kabel, een check plaatsvindt of de data wel juist verstuurd en ontvangen is, wordt er niets weergegeven wanneer er een te grote afwijking plaatsvindt. Dit kan dus resulteren in wegvallend geluid en/of beeld.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
ppeterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:15:
Dus niet 5 uur per dag RTL kijken
Wat zou ongeveer het maximum zijn dat er een logo kan staan zonder inbranden? 2.5 uur? Helaas zetten alle commerciele zonders zo'n debiel logo |:( in de rechter boven hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Database freak Die logo's staan tijdens de reclames weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
iuuk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:33:
[...]
Hierop voortbordurend, door op m'n scherm te letten (nog geen banding test gedaan) merk ik dat er een enkele pixel is die geen groen weergeeft (op afstand niet te zien). Ook hier kan ik online niks over vinden, want elk probleem is of een pixel die een enkele kleur weergeeft, of geen enkele kleur, nooit alle kleuren behalve één. Weet iemand of een dead pixel fixer hierbij (en bij OLED) ook kan werken?
Ook hier erger ik me niet enorm aan, aangezien het een enkele pixel is op 4k, enkel bij groen, maar als het niet hoeft dan liever niet. Omruilen zal niet makkelijk meer gaan, aangezien ik slim als ik ben nadat alles in orde leek meteen aan die LG V30 actie deel ging nemen en m'n doos nu niet meer compleet is (waarom kan dat niet digitaal LG...).
CVar schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:41:
[...]
Om je TV om een enkele (sub)kleur pixel te ruilen is echt zonde van je tijd/energie.
Gewoon niet (meer) aan denken en lekker TV kijken ;)
Ik had dus exact hetzelfde bij mijn 55C7V. Een enkele (sub)pixel die zwart blijft bij alleen groen.

Ik heb de keuze gemaakt, na deze gelijk ontdenkt te hebben, om hem niet om te ruilen. Zie het niet tenzij ik er met m'n neus op zit en ga zoeken en tevens is de rest van het beeld (banding/wit uniformiteit) erg goed.

Als het nou een oplichtende pixel was in zwart beeld of iets wat me echt op valt dan was het wat anders. Maar om iemand nu heen en weer te laten rijden met een nieuw scherm waarvan je niet zeker weet of die het niet ook heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Database freak schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:30:
[...]

Wat zou ongeveer het maximum zijn dat er een logo kan staan zonder inbranden? 2.5 uur? Helaas zetten alle commerciele zonders zo'n debiel logo |:( in de rechter boven hoek.
Enkel iets meer aandacht voor het feit dat het kan "inbranden" is genoeg.

Correct me if i am wrong:

Het is niet eens zoals vroeger met plasma, dat het fosfor een inbrand effect veroorzaakt.
Maar het is eerder het sneller verouderen van de kleur kracht op bijvoorbeeld het gele logo.
Waardoor er dus een soort schaduw effect ontstaat.

Als mijn zoon veel hetzelfde spel op de ps4 speelt, dan na 3 uur de HUD op dezelfde plek
te hebben gestaan gebeurd er ook niks bijzonders. Evengoed vraag ik hem dan iets anders
te doen. Het idee dat de pixels dan even ander werk doen, is voor mij voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhuijgen
  • Laatst online: 19-09 17:16
Jorgen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:40:
@Database freak Die logo's staan tijdens de reclames weer uit.
De logo's staan dus meer uit dan aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Database freak schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:30:
[...]

Valt echt reuze mee imho.

Ik heb pas met 1 OLED tv ervaring; Philips POS9002 (met hetzelfde LG-paneel als alle LG-tv's), dus dat is het enige referentiekader wat ik heb. Mijn schoonouders hebben deze staan en zijn allebei thuis (hij met pensioen, zij werkt niet) en zij kijken heulllllll veel tv (denk aan 8-10 uur per dag). Met name kabeltv (90%).

Geloof mij, als zij echt nergens op letten (ik heb het ze ook niet verteld) en na 2 maanden genieten van de tv heb ik nog geen enkele keer iets gezien wat op inbranden leek. Bij mijn oude plasma's (PX80, VT50, VT60) was dit echt overduidelijk zichtbaar na 30 minuten op 1 zender.

Ik kan niet in de toekomst kijken en misschien heeft Philips een techniek geïmplementeerd wat ervoor zorgt dat inbranden amper voorkomt, maar tot op heden echt helemaal nergens last van. Het lijkt net een LCD-tv op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

StealthyPeanut schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:58:
[...]

Valt echt reuze mee imho.

Ik heb pas met 1 OLED tv ervaring; Philips POS9002 (met hetzelfde LG-paneel als alle LG-tv's), dus dat is het enige referentiekader wat ik heb. Mijn schoonouders hebben deze staan en zijn allebei thuis (hij met pensioen, zij werkt niet) en zij kijken heulllllll veel tv (denk aan 8-10 uur per dag). Met name kabeltv (90%).

Geloof mij, als zij echt nergens op letten (ik heb het ze ook niet verteld) en na 2 maanden genieten van de tv heb ik nog geen enkele keer iets gezien wat op inbranden leek. Bij mijn oude plasma's (PX80, VT50, VT60) was dit echt overduidelijk zichtbaar na 30 minuten op 1 zender.

Ik kan niet in de toekomst kijken en misschien heeft Philips een techniek geïmplementeerd wat ervoor zorgt dat inbranden amper voorkomt, maar tot op heden echt helemaal nergens last van. Het lijkt net een LCD-tv op dat gebied.
ppeterr schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:48:
[...]

Het is niet eens zoals vroeger met plasma, dat het fosfor een inbrand effect veroorzaakt.
Maar het is eerder het sneller verouderen van de kleur kracht op bijvoorbeeld het gele logo.

Als mijn zoon veel hetzelfde spel op de ps4 speelt, dan na 3 uur de HUD op dezelfde plek
te hebben gestaan gebeurd er ook niks bijzonders. Evengoed vraag ik hem dan iets anders
te doen. Het idee dat de pixels dan even ander werk doen, is voor mij voldoende.
Zo simpel is het niet. De veroudering van individuele pixels is niet de enigste oorzaak. De TFT backpane die verschillend veroudert draagt hier ook aan bij en nog andere factoren. Ik kan het zelf moeilijk navertellen, maar in deze thread hebben ze er veel verstand van: http://www.avsforum.com/f...ancements-thread-476.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@ionn thx voor die link, zal het eens doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

http://hdtelevizija.com/e...-use-still-great-picture/

Na 5000 uur is zijn 1e generatie OLED nauwelijks veranderd op de white balance na. Een kalibratie laten doen is dus eigenlijk best wel zonde van je geld, want na 1.5 jaar moet je hem weer herkalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raden jullie een OLED aan met of zonder 3D. Heeft 3D nog nadelen?

Ik twijfel tussen de LG OLED55E6V (3D) LG OLED55E7N (zonder 3D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppeterr schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:48:
[...]

[knip]
Dat laatste is eigenlijk mijn grootste angst bij Oled, het sneller verouderen bij weergave van een bepaalde kleur t.o.v. van andere kleuren. Het lijkt erop dat geel/oranje/rood de meeste impact geeft en in tegenstelling tot plasma is dit niet te zien op een witte achtergrond maar op een achtergrond in juist die kleur welke in sterkte afneemt op een specifieke plek (locatie logo). Dus helder rood (of oranje) is op de logo plek nét wat minder helder en valt daardoor op, als men er de aandacht aan geeft.

Ik heb een test-video van internet afgehaald die de hoofdkleuren in verschillende helderheden laat zien (25/50/75/100) en daarmee kan ik precies zien welke kleur kritisch is en welke niet.

Nu maak ik er mij (nog) niet druk om, maar als ik zodadelijk 3 jaar verder ben met mijn huidige TV (zit nu op de helft daarvan), dan komt er toch een moment dat ik er mijn gruwelijk aan ga irriteren, en ik zal niet de enige zijn verwacht ik. En als het werkelijk slijtage is dan kan het niet anders als dat het steeds meer op gaat vallen en dan heeft het draaien van allerlei was-programma's totaal geen zin.

Nu hoor je mij niet zeggen dat iedereen er last van gaat krijgen, ik heb maar één Oled TV in huis en kan dus niet vergelijken, ik moet het doen met wat ik zelf meemaak met onze TV.

Het advies om TV programma's met verschrikkelijke logo's maar uit de weg te gaan is natuurlijk niet werkelijk een zinnig advies, het overgrote deel van Nederland zal nog steeds voornamelijk zappen tussen kanaal 1 t/m 10 (verwacht ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:15:
Raden jullie een OLED aan met of zonder 3D. Heeft 3D nog nadelen?

Ik twijfel tussen de LG OLED55E6V (3D) LG OLED55E7N (zonder 3D).
Dat is geheel persoonlijk joh, hoe vaak heb je hiervoor op je huidige tv 3D bekeken?
Hoe vond je dat, want het 3D gedeelte is op de E6 vast wel beter dan wat je nu hebt staan.

Mijn vorige was ook een 3D van sony, werkelijk nooit gebruikt. Een paar keer in de bios
geweest met 3D, en eigenlijk vind ik dat niet fijn. Een enkele keer een laser 3D projectie,
met 4D ervaring (heet dat zo, dat alles beweegt, met wind en echt water) -
Ja, als dat uit een komende "thuis" tv komt - dan ga ik daarvoor :)

Heb nu de E7N en mis dus niet het 3D gedeelte.

@hardware-lover

Ja ik ben het met je eens, maar ik ben er niet zo heel erg mee bezig. Ook niet met
het "nakijken" of het scherm wel oke is qua banding, en andere zaken.
Ben wel erg aan het "instellen", maar dat stopt na een week of 3 - en ga dan volop door met genieten :)

Vroeger werden TV's ook verkocht om 10 jaar in je woonkamer te staan, ik verwacht
dat we binnen 7 jaar wel weer naar 8k enzo willen overstappen....ik wel vermoed ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

spietie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:43:

Je kunt ook even op de site van HDMI kijken:

https://www.hdmi.org/consumer/finding_right_cable.aspx

Je hebt dus een Highspeed HDMI kabel met Premium certificatie nodig. HDMI 2.0 gebruikt maximaal 18.0 Gbit/s aan bandbreedte (Wikipedia: HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:33:
[...]

Dat is geheel persoonlijk joh, hoe vaak heb je hiervoor op je huidige tv 3D bekeken?
Hoe vond je dat, want het 3D gedeelte is op de E6 vast wel beter dan wat je nu hebt staan.

Mijn vorige was ook een 3D van sony, werkelijk nooit gebruikt. Een paar keer in de bios
geweest met 3D, en eigenlijk vind ik dat niet fijn. Een enkele keer een laser 3D projectie,
met 4D ervaring (heet dat zo, dat alles beweegt, met wind en echt water) -
Ja, als dat uit een komende "thuis" tv komt - dan ga ik daarvoor :)

Heb nu de E7N en mis dus niet het 3D gedeelte.

@hardware-lover

Ja ik ben het met je eens, maar ik ben er niet zo heel erg mee bezig. Ook niet met
het "nakijken" of het scherm wel oke is qua banding, en andere zaken.
Ben wel erg aan het "instellen", maar dat stopt na een week of 3 - en ga dan volop door met genieten :)

Vroeger werden TV's ook verkocht om 10 jaar in je woonkamer te staan, ik verwacht
dat we binnen 7 jaar wel weer naar 8k enzo willen overstappen....ik wel vermoed ik O-)
Ik heb de EF950V nu een paar jaar. Ja ik heb wel een aantal films gezien in 3D. Op de tv natuurlijk veel scherper dan in de bios. 3D blijft nog wel steeds in 1080p en weet niet of 3D nog in 4K gaat komen. Jij hebt die versie met soundbar? Ik zag de OLED55C7V ook, maar dat is volgens mij precies dezelfde alleen zonder soundbar. Bij de OLED55E7N krijg je nu een V30 smartphone die je kan verkopen voor extra korting. De OLED55E6V is ook een oudere type en misschien kans op weinig support?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:42:
[...]

Ik heb de LG EF950V nu een paar jaar. Ja ik heb wel een aantal films gezien in 3D. Op de tv natuurlijk veel scherper dan in de bios. 3D blijft nog wel steeds in 1080p en weet niet of 3D nog in 4K gaat komen. Jij hebt die versie met soundbar? Ik zag de LG OLED55C7V ook, maar dat is volgens mij precies dezelfde alleen zonder soundbar.
Ah, de 950V is 2 jaar oud ofzo, dat is nog wel een recent iets toch. Ik zou je geen advies
kunnen geven of een update naar de E7N (die met soundbar) een mooie upgrade is.
En dus ook niet over 3D.

De C7V is inderdaad identiek, ik heb gekozen voor de soundbar om bij normaal tv
kijken de simpele manier van audio te behouden. Niet dat ik een fancy 7.1 set heb,
maar de kans is er dat ik dat nog ga overwegen.
(ook de v30 was een overweging - verkoop, of gewoon leuk houden)

Tevens vind ik het design van de soundbar best mooi, t.o.v. een "scherm only".

En wat je zegt, heb ik niet eens bij stil gestaan. 4k 3D content is er vast niet, en komt er vast ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 06-12-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyPartyPlace
  • Laatst online: 14-12-2022
Hoeveel tuners heeft de C7V nu eigenlijk voor gewoon tv kijken en opnemen?

Met mijn Humax kan ik 2 zenders tegelijk opnemen én nog een andere zender bekijken (mits die laatste zender in een zelfde frequentie zit volgens mij, want er zijn dan nog maar weinig zenders mogelijk).

Ik zou wellicht met de LG zelf TV willen kijken, mits ie in ieder geval 1 zender kan opnemen en dat ik dan nog kan kijken wat ik wil. Niet dat het vaak voorkomt maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:42:
[...]
Ik heb de EF950V nu een paar jaar. Ja ik heb wel een aantal films gezien in 3D. Op de tv natuurlijk veel scherper dan in de bios. 3D blijft nog wel steeds in 1080p en weet niet of 3D nog in 4K gaat komen. Jij hebt die versie met soundbar? Ik zag de OLED55C7V ook, maar dat is volgens mij precies dezelfde alleen zonder soundbar. Bij de OLED55E7N krijg je nu een V30 smartphone die je kan verkopen voor extra korting. De OLED55E6V is ook een oudere type en misschien kans op weinig support?
3D op een passieve 3D 4K LG Oled is inderdaad 1080P (hoewel keurig opgeschaald naar 4k), maar een betere 3D beleving gaat men thuis niet meemaken. Heb je er niets mee dan zou ik er ook niet voor kiezen. Er bestaat wel 4K 3D demo materiaal, maar dat is niet echt zaligmakend, het is tenslotte enkel ter demo bedoeld.

Je kunt overigens wel voor een 3D weergave gaan in 4K (2x interleaved weergegeven), op een 3D 4K Oled, maar daarvoor moet men dan met een specifieke Kodi build gaan draaien. Het is dan echter wel jammie (voor de liefhebbers).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Dat doet mij dan weer denken, aan de tijd dat ik 720 materiaal ging upscalen
naar 1080P omdat het nog niet gangbaar was, en ik toch het graag wilde zien
op mijn full HD KURO. En ja dat werkte, met een rokende HTPC en tijden
frummelen in de FFDSHOW filter settings en media portal. Het was maar net OK :)

Wat een genot nu, met 4K HDR via wifi op Xplay, enkel nu weer kinderen die het merken
dat de router het wat minder cool heeft, en minecraft online minder loopt....

those days ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
TonyPartyPlace schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:06:
Hoeveel tuners heeft de C7V nu eigenlijk voor gewoon tv kijken en opnemen?

Met mijn Humax kan ik 2 zenders tegelijk opnemen én nog een andere zender bekijken (mits die laatste zender in een zelfde frequentie zit volgens mij, want er zijn dan nog maar weinig zenders mogelijk).

Ik zou wellicht met de LG zelf TV willen kijken, mits ie in ieder geval 1 zender kan opnemen en dat ik dan nog kan kijken wat ik wil. Niet dat het vaak voorkomt maar toch...
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=55c7v
^^
In een oogopslag te zien dat deze 1 tuner heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13
Is er al iemand die 04.70.30 OTA binnen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:18:
[...]

Dat laatste is eigenlijk mijn grootste angst bij Oled, het sneller verouderen bij weergave van een bepaalde kleur t.o.v. van andere kleuren. Het lijkt erop dat geel/oranje/rood de meeste impact geeft en in tegenstelling tot plasma is dit niet te zien op een witte achtergrond maar op een achtergrond in juist die kleur welke in sterkte afneemt op een specifieke plek (locatie logo). Dus helder rood (of oranje) is op de logo plek nét wat minder helder en valt daardoor op, als men er de aandacht aan geeft.

Ik heb een test-video van internet afgehaald die de hoofdkleuren in verschillende helderheden laat zien (25/50/75/100) en daarmee kan ik precies zien welke kleur kritisch is en welke niet.

Nu maak ik er mij (nog) niet druk om, maar als ik zodadelijk 3 jaar verder ben met mijn huidige TV (zit nu op de helft daarvan), dan komt er toch een moment dat ik er mijn gruwelijk aan ga irriteren, en ik zal niet de enige zijn verwacht ik. En als het werkelijk slijtage is dan kan het niet anders als dat het steeds meer op gaat vallen en dan heeft het draaien van allerlei was-programma's totaal geen zin.

Nu hoor je mij niet zeggen dat iedereen er last van gaat krijgen, ik heb maar één Oled TV in huis en kan dus niet vergelijken, ik moet het doen met wat ik zelf meemaak met onze TV.

Het advies om TV programma's met verschrikkelijke logo's maar uit de weg te gaan is natuurlijk niet werkelijk een zinnig advies, het overgrote deel van Nederland zal nog steeds voornamelijk zappen tussen kanaal 1 t/m 10 (verwacht ik).
Ik zal over een paar maanden als het zover is smits eens vragen of ze een oled naast een sony xe93 willen zetten en dezelfde content willen afspelen. Het beeld van de oled moet dan wel veel, heel veul mooier zijn wil ik het de zorgen waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
MilesD. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:03:
Is er al iemand die 04.70.30 OTA binnen heeft..
Die staat ondertussen als download klaar via de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:15:
[...]
Ik zal over een paar maanden als het zover is smits eens vragen of ze een oled naast een sony xe93 willen zetten en dezelfde content willen afspelen. Het beeld van de oled moet dan wel veel, heel veul mooier zijn wil ik het de zorgen waard vinden.
In ons geval is het beeld, bekeken vanaf de zijkant, de kijkhoek dus, heel erg belangrijk. Mocht dat ook voor jou opgaan dan zou ik dat zeker meenemen in je overweging. Dé reden waarom hier de laatste 10 jaar een plasma en nu een Oled in huis staat. We nemen het "gebrek" met genoegen boven de vaak beroerde kijkhoek van LCD, los van het prettigere plaatje wat plasma en Oled je geeft. Dat we inleveren op een maximale lichtopbrengst dat boeit niet zoveel, in onze beleving geeft zelfs de 2015 generatie Oled meer dan voldoende (HDR) helderheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
ppeterr schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:32:
[...]

dat HDR icoontje krijg ik wel, en hij schiet dus ook naar de HDR instellingen,
Planet Earth is hier dan ook niet flets. En knalt van het scherm.
Thanks. Het zat hem in m'n subtitle die getranscode moest worden. Als ik die uitzet krijg ik inderdaad het icoontje en holy shit, wat een kleuren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Jimmy J. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:33:
[...]
Thanks. Het zat hem in m'n subtitle die getranscode moest worden. Als ik die uitzet krijg ik inderdaad het icoontje en holy shit, wat een kleuren _/-\o_
Tof !!! blij dat ik niet de enigste ben die in dit soort dingetjes trapt haha :)

enjoy!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat de audio settings, per input niet
blijven staan. Dit is toch wel van belang bij de 55E7N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:31:
[...]

In ons geval is het beeld, bekeken vanaf de zijkant, de kijkhoek dus, heel erg belangrijk. Mocht dat ook voor jou opgaan dan zou ik dat zeker meenemen in je overweging. Dé reden waarom hier de laatste 10 jaar een plasma en nu een Oled in huis staat. We nemen het "gebrek" met genoegen boven de vaak beroerde kijkhoek van LCD, los van het prettigere plaatje wat plasma en Oled je geeft. Dat we inleveren op een maximale lichtopbrengst dat boeit niet zoveel, in onze beleving geeft zelfs de 2015 generatie Oled meer dan voldoende (HDR) helderheid.
Mijn vriendin kijkt vanaf de zijkant dus ik zal haar dan vooral niet thuis laten bij het maken van de beslissing ;) We hebben nu een lcd en ze klaagt niet over de slechte kijkhoek maar dat zou ook kunnen omdat we niet anders gewend zijn.

De helderheid is zover ik begrijp behalve de betrouwbaarheid het enige sellingpoint van een lcd tov een oled. Moet zeggen dat we behoorlijk veel en grote ramen hebben in de woonkamer maar dit is op het noorden en zoveel tv kijken wij niet overdag. Ik heb wel begrepen dat omdat een oled oneindig contrast heeft de optische helderheid hoger lijkt.

We zullen het gaan meemaken. Vergelijkings video's gaan bekijken op een smartphone of hd tv slaat in ieder geval nergens op en bij een mediamarkt gaan kijken, waar de tv's die ik wil zien ver uit elkaar staan en alleen maar hun eigen promofilmpje afspelen schiet ik ook niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:53:
[...]
Mijn vriendin kijkt vanaf de zijkant dus ik zal haar dan vooral niet thuis laten bij het maken van de beslissing ;) We hebben nu een lcd en ze klaagt niet over de slechte kijkhoek maar dat zou ook kunnen omdat we niet anders gewend zijn.
[knip]
Mijn vrouw kan vanaf 23:30 uur ook prima iedere dag naar Omroep Brabant TV kijken via Ziggo, ik ga bijna over mijn nek van het beroerde plaatje wat Ziggo ons daarbij voorschotelt. Mijn vrouw zal de kijkhoek verder ook worst wezen als ik eerlijk ben, ik ben degene die daarover zeurt ;)

Ik heb maar twee LCD TV's in huis gehad, begonnen halverwege 2006 met de eerste in 70cm (27"). Heel snel daarna kwam er in 2007 een wat grotere 83cm (32") LCD, maar de irritatie van de (toen nog veel beroerdere) kijkhoek t.o.v. de oude 70cm CRT TV bleef. Dus begin 2008 kwam er de eerste 93cm (37") Panasonic HD Ready plasma en daarna was het duidelijk, een LCD (mits o.a. de kijkhoek niet zou verbeteren), zou er niet meer in gaan komen hier. Via 2 nog grotere plasma's in begin 2016 bij Oled aangeland. Enkel omdat de laatste plasma wat beeld-kuren begon te krijgen (pink banding), en dat gaf me teveel irritatie, het beetje logo retentie nam ik toen al voor lief. Ik ben waarschijnlijk iets teveel gespitst op dat soort zaken, maar helaas zie ik dat niet snel veranderen ben ik bang :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:17
Ik zit met een probleem...
Ik had altijd al een Sonos 5.1 opstelling met een Philips TV, maar nu heb ik een Oled opgehangen en zit ik met het volgende probleem; met enige regelmaat gaan de achter luidsprekers haperen, dat oen ze dan ongeveer 1 minuut en dan is het weer voor een paar uur goed. Ik heb contact gehad met Sonos en er lijkt niks mis te zijn met mijn Sonos systeem. LG gebeld maar die zeggen meteen "dan zal er een monteur moeten komen".

Iemand toevallig ook last van dit probleem? Of tips?

Thanks alvast voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:19:
[...]

Mijn vrouw kan vanaf 23:30 uur ook prima iedere dag naar Omroep Brabant TV kijken via Ziggo, ik ga bijna over mijn nek van het beroerde plaatje wat Ziggo ons daarbij voorschotelt. Mijn vrouw zal de kijkhoek verder ook worst wezen als ik eerlijk ben, ik ben degene die daarover zeurt ;)

Ik heb maar twee LCD TV's in huis gehad, begonnen halverwege 2006 met de eerste in 70cm (27"). Heel snel daarna kwam er in 2007 een wat grotere 83cm (32") LCD, maar de irritatie van de (toen nog veel beroerdere) kijkhoek t.o.v. de oude 70cm CRT TV bleef. Dus begin 2008 kwam er de eerste 93cm (37") Panasonic HD Ready plasma en daarna was het duidelijk, een LCD (mits o.a. de kijkhoek niet zou verbeteren), zou er niet meer in gaan komen hier. Via 2 nog grotere plasma's in begin 2016 bij Oled aangeland. Enkel omdat de laatste plasma wat beeld-kuren begon te krijgen (pink banding), en dat gaf me teveel irritatie, het beetje logo retentie nam ik toen al voor lief. Ik ben waarschijnlijk iets teveel gespitst op dat soort zaken, maar helaas zie ik dat niet snel veranderen ben ik bang :)
Maar ik begrijp dat je hem nu bijna 2 jaar hebt zonder dat jouw kritische oog iets van degradatie in beeld kwaliteit heeft gemerkt?

Zijn er fanatieke gamers bij jullie thuis, staat de tv vaak en lang aan? Of zijn jullie bewust bezig met het niet te lang in beeld te laten staan van statische zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:36:
[...]
Maar ik begrijp dat je hem nu bijna 2 jaar hebt zonder dat jouw kritische oog iets van degradatie in beeld kwaliteit heeft gemerkt?

Zijn er fanatieke gamers bij jullie thuis, staat de tv vaak en lang aan? Of zijn jullie bewust bezig met het niet te lang in beeld te laten staan van statische zaken?
Ruim 1½ jaar ongeveer nu en mijn ervaringen met RTL heb ik eerder al eens gedeeld in dit topic, meer dan eens ;)

Gamen op de Oled doe ik niet, TV staat hier vanaf zo'n 17:00 uur aan tot ± 1:00/1:30 uur in de weekdagen. In het weekend kunnen de kijk-uren flink oplopen indien een kind of de kinderen thuiskomen en een beroep gaan doen op de laatste series en films die zijn "verschenen".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:53:
[...]

Ruim 1½ jaar ongeveer nu en mijn ervaringen met RTL heb ik eerder al eens gedeeld in dit topic, meer dan eens ;)

Gamen op de Oled doe ik niet, TV staat hier vanaf zo'n 17:00 uur aan tot ± 1:00/1:30 uur in de weekdagen. In het weekend kunnen de kijk-uren flink oplopen indien een kind of de kinderen thuiskomen en een beroep gaan doen op de laatste series en films die zijn "verschenen".
Gevonden nu inderdaad :).

Dus met de weekenden erbij schiet je toch wel gemiddeld voorbij de 8 uur per dag.

erg zuur dat het bij jou toch gebeurt is..... Wij kijken weinig rtl4 of 7 maar ik ben wel een fanatiek gamer. . Ik had gezien dat ik bij forza motorsport de HUD kan uitzetten. Moet ik maar op het gehoor schakelen dan.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:46
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:22:
[...]

Daar probeer ik achter te komen. Zou bijvoorbeeld kunnen dat Netflix veel compressie toepast in het zwarte gebied omdat de meerderheid van de mensen een LCD tv heeft en dit verschil toch niet ziet. Vandaar dat ik me afvraag of jij het bij stranger things ook ziet.
Net gecheckt bij de aftiteling van stranger things S2 afl 9. Dat is bij mij echt zwart.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Boushh schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:35:
[...]

Je kunt ook even op de site van HDMI kijken:

https://www.hdmi.org/consumer/finding_right_cable.aspx

Je hebt dus een Highspeed HDMI kabel met Premium certificatie nodig. HDMI 2.0 gebruikt maximaal 18.0 Gbit/s aan bandbreedte (Wikipedia: HDMI).
Heel raar. Op de 65b7d hdmi2 arc nie aan de praat kunnen krijgen. Flikkerend beeld, sneeuw enz. Alles gaat naar de avr en dan naar de tv.

Via hdmi 3, ook hdcp 2.2, deep color enz geen enkel probleem. Moet de ps4 pro wel op yuv zeggen met HDR enz. Op rgb terug wat kleine sneeuw (hdmi 1.4 kabel?).

Gelezen dat je op console toch best in yuv HDR speelt ipv rgb maar voor sdr?

Sommige zeggen dat hdmi 2.0 kabels nie bestaan maar hebben die dan niet meer bandwith voor 4K HDR 60hz? Of niet nodig voor xbox one x en ps4 pro?

Thanks

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:16

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:46:
[...]

Heel raar. Op de 65b7d hdmi2 arc nie aan de praat kunnen krijgen. Flikkerend beeld, sneeuw enz. Alles gaat naar de avr en dan naar de tv.

Via hdmi 3, ook hdcp 2.2, deep color enz geen enkel probleem. Moet de ps4 pro wel op yuv zeggen met HDR enz. Op rgb terug wat kleine sneeuw (hdmi 1.4 kabel?).

Gelezen dat je op console toch best in yuv HDR speelt ipv rgb maar voor sdr?

Sommige zeggen dat hdmi 2.0 kabels nie bestaan maar hebben die dan niet meer bandwith voor 4K HDR 60hz? Of niet nodig voor xbox one x en ps4 pro?

Thanks
ARC kan snel problemen geven, omdat het een standaard is die toch niet door elke fabricant op exact dezelfde wijze wordt geïmplementeerd. Andere kabels, kabels aansluiten als apparaten aanstaan, of juist 1 aan de ander uit, etc kan helpen.

Full RGB 4:4:4 is niet mogelijk i.c.m. HDR en 60hz. Vandaar dus YUV. Bij SDR is dit wel mogelijk, beste is dus om dit soort opties op 'automatic' te zetten.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

hardware-lover schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:18:

Ik ga er eigenlijk stiekem toch vanuit dat de mensen die een OLED kopen van >1000 euro niet dezelfde types zijn die RTL kijken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Puck schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:11:
[...]

ARC kan snel problemen geven, omdat het een standaard is die toch niet door elke fabricant op exact dezelfde wijze wordt geïmplementeerd. Andere kabels, kabels aansluiten als apparaten aanstaan, of juist 1 aan de ander uit, etc kan helpen.

Full RGB 4:4:4 is niet mogelijk i.c.m. HDR en 60hz. Vandaar dus YUV. Bij SDR is dit wel mogelijk, beste is dus om dit soort opties op 'automatic' te zetten.
Ja wel jammer dat alles niet vlekkeloos werkt, zeker met al nieuw materiaal.

Btw bij ps4 pro kan je resolutie niet op automatisch zetten. De rest wel. Maar je moet kiezen tussen bijv yuv of rgb.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:18:
[...]

Ja wel jammer dat alles niet vlekkeloos werkt, zeker met al nieuw materiaal.

Btw bij ps4 pro kan je resolutie niet op automatisch zetten. De rest wel. Maar je moet kiezen tussen bijv yuv of rgb.
Resolutie niet, die zet je op 2160, maar ander juist wel: Hier staat RGB Range, HDR and Deep Color Output gewoon op automatic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jeroenneman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:14:
[...]
Ik ga er eigenlijk stiekem toch vanuit dat de mensen die een OLED kopen van >1000 euro niet dezelfde types zijn die RTL kijken.
In mijn geval klopt dit inderdaad. Ik heb de tv aangekocht, voornamelijk mijn vrouw die naar die zenders kijkt 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:17
Hulleman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:17:
[...]

Net gecheckt bij de aftiteling van stranger things S2 afl 9. Dat is bij mij echt zwart.
Heb je vlakbij de tv gestaan en het beeld met de randen vergeleken? Vanaf de bank zie je het niet heel makkelijk moet ik toegeven.

Heb nu even met de instellingen zitten spelen. Ik gebruik de dolby vision dark mode. Volledige fabrieksinstellingen. Om het scherm echt volledig zwart te krijgen in de aftiteling moest ik de helderheid verlagen van 50 naar 48.

De vraag is nu, wat verlies ik door de helderheid van 50 naar 48 te verlagen...ga ik nu detail in het near black verliezen?

Hieronder een screenshot van wat ik zag met de fabrieksinstellingen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/5XotjXt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 16:46
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:07:
[...]

Heb je vlakbij de tv gestaan en het beeld met de randen vergeleken? Vanaf de bank zie je het niet heel makkelijk moet ik toegeven.

Heb nu even met de instellingen zitten spelen. Ik gebruik de dolby vision dark mode. Volledige fabrieksinstellingen. Om het scherm echt volledig zwart te krijgen in de aftiteling moest ik de helderheid verlagen van 50 naar 48.

De vraag is nu, wat verlies ik door de helderheid van 50 naar 48 te verlagen...ga ik nu detail in het near black verliezen?

[afbeelding]
Precies mijn vraag. Verlies je zo detail in de near blacks? Klopt de HDR tone mapping nog wel? Kloppen de brights nog wel? enz... Jammer dat hier zo weinig over te vinden is. Waarschijnlijk omdat HDR nog zo nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Wat is dit nu weer voor onzinnige stelling? Ik kijk vooral Netflix en af en toe RTL. Wat moet ik met die C7...? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Laatste dagen wat xbox one x games gespeeld in 4k en hdr, voor games is dit toch echt wel een fenomenaal goede tv, los van de tinting en banding problemen hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 17:35
[...]

Ik heb niet eens een tv-tuner er aan hangen. Ik gebruik hem alleen voor films/series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Puck schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:20:
[...]

Resolutie niet, die zet je op 2160, maar ander juist wel: Hier staat RGB Range, HDR and Deep Color Output gewoon op automatic.
Ok Thanks. Dus infeite resolutie 2160p yuv en al de rest op auto. Non HDR is dan ook 2160p yuv.

Is t normaal dan als je 2160p rgb kiest dat je last kan hebben van witte pixels hier en daar of sneeuw/ruis? Of is dat dan weer de kabel?

Op 2160p yuv geen probleem.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jorgen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:17:
[...]

Wat is dit nu weer voor onzinnige stelling? Ik kijk vooral Netflix en af en toe RTL. Wat moet ik met die C7...? :P
Naja, onzinnige stelling. Als je een OLED koopt ga ik ervanuit dat je kwaliteit belangrijk vindt. Als er iets is wat je niet vind op SBS of RTL dan is het dat wel (behalve misschien als je doelt op RTL7 voor de sportuitzendingen)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand die de EF950V had en nu een nieuwe OLED heeft gekocht? Zie je echt verschil met beeld en HDR?

Ik zag op de russische website een nieuwe 04.25.65. update voor de EF950V. Dit zal vast niet veel soeps zijn. Ik was eerst op 04.25.56. De tv vind deze update zelf niet.

http://www.lg.com/ru/supp...5EF950V#software-firmware

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 04:33:
[...]

Ok Thanks. Dus infeite resolutie 2160p yuv en al de rest op auto. Non HDR is dan ook 2160p yuv.

Is t normaal dan als je 2160p rgb kiest dat je last kan hebben van witte pixels hier en daar of sneeuw/ruis? Of is dat dan weer de kabel?

Op 2160p yuv geen probleem.
Ik moest het even opzoeken omdat ik uit mijn hoofd niet meer zeker wist of resolutie automatisch kan (van kleur wist ik namelijk dat het kan).

Ik heb dus alles op automatisch (resolutie ook), waardoor ik bij SDR RGB heb (black level high) en bij HDR YUV (black level low).

PS4Pro display

Ik heb geen last van ruis of witte pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 12:32
Voor wie de TV voor 24-11 gekocht heeft en recht heeft op 6 maanden gratis Netflix: de Netflix-banner komt zo nu en dan nog steeds voorbij op de TV. Ook na de software-update naar 04.70.30 en dus ook nadat je hem al gebruikt hebt. Dit was gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jDBVZb/20171206_215919.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:07:
[...]

[afbeelding]
Ja ik stond dicht bij het scherm en vergeleken met de rand. Ik zal het een dezer dagen nogmaals checken voor de zekerheid. Ik gebruik HDR cinema van avs forum als uitgangspunt. Zal ook voor je checken wat mijn exacte instellingen zijn. Ik wijk meestal wel iets af van instellingen van rtings of avsforum, omdat ik het andets niet mooi vind :p

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:23
millerman_sf schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:39:
Voor wie de TV voor 24-11 gekocht heeft en recht heeft op 6 maanden gratis Netflix: de Netflix-banner komt zo nu en dan nog steeds voorbij op de TV. Ook na de software-update naar 04.70.30 en dus ook nadat je hem al gebruikt hebt. Dit was gisteren:

[afbeelding]
Ik heb al gebruik gemaakt van de actie en de banner blijft terug komen hopelijk zal na de actie de banner verdwijnen #firstworldproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:54:
Is hier iemand die de EF950V had en nu een nieuwe OLED heeft gekocht? Zie je echt verschil met beeld en HDR?

Ik zag op de russische website een nieuwe 04.25.65. update voor de EF950V. Dit zal vast niet veel soeps zijn. Ik was eerst op 04.25.56. De tv vind deze update zelf niet.

http://www.lg.com/ru/supp...5EF950V#software-firmware
Is een algemene update die voor meer modellen (ook niet Oled) is uitgekomen, en niet specifiek voor de 950V. Ik heb hem er al een tijdje geleden opgezet maar merk niet direct wat deze nu eigenlijk zou moeten doen. Vroeg of laat zal deze ook wel OTA worden aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Vraagje over xplay/Plex.

Heb paar films met truehd. Via optisch kabel van tv naar versterker die alles ondersteunt. Toch geen geluid. Kan optisch geen HD geluid aan?

Als ik ze laat coderen door xplay, dus geen direct play dan wel geluid maar beeld buffert constant.

Iemand een idee? Toch nie via hdmi enkel HD geluidssporen?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:39:
Vraagje over xplay/Plex.

Heb paar films met truehd. Via optisch kabel van tv naar versterker die alles ondersteunt. Toch geen geluid. Kan optisch geen HD geluid aan?

Als ik ze laat coderen door xplay, dus geen direct play dan wel geluid maar beeld buffert constant.

Dolby Atmos wordt ook ondersteund door je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:39:
Vraagje over xplay/Plex.

Waarom deze crosspost...

Puck in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:23:
[...]

Is een algemene update die voor meer modellen (ook niet Oled) is uitgekomen, en niet specifiek voor de 950V. Ik heb hem er al een tijdje geleden opgezet maar merk niet direct wat deze nu eigenlijk zou moeten doen. Vroeg of laat zal deze ook wel OTA worden aangeboden.
Ja er staat alleen
1. Improvement
1) Apply TLS 1.2

Geen idee waar dat voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:47:
[...]
Ja er staat alleen
1. Improvement
1) Apply TLS 1.2

Geen idee waar dat voor is.
Wikipedia: Transport Layer Security

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
ppeterr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:45:
[...]

Yep denon avr-x3300w.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Excuses Puck. Ik dacht dan dat hier meer mensen opzitten die me raad konden geven.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Hier mensen die zijn overgeschakeld van een recente high-end lcd (bijv sony 900 reeks) of die teruggegaan zijn naar led komende van oled? Vooral bnieuwd naar first hand ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Ok dus enkel via hdmi dan de HD geluidssporen. Ik dacht dat optisch dat ook kon doorsturen.

Hoe moet ik dat dan doen als de optische kabel van tv naar een optische splitter ga en van daaruit na de versterker.

Nog een extra hdmi kabel gangen aan de tv rechtstreeks na de avr?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@spietie
HDMI kabel aan poort 2 (ARC) en die naar je versterker ARC poort zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

MazeWing

The plot thickens...

@lapino zit je nu nog steeds in dubio over die gelige linkerkant? Zag je er ook al meermaals over posten op avsforum. Zolang je het nauwelijks tot niet ziet bij normale content zou ik er weinig aandacht aan schenken. Alle modellen hebben het en de 65 inch heeft het net wat meer. Ook ik heb het in een zeer lichte variant en dit is enkel zichtbaar bij een volledig wit beeld. Zelfs dan moet je er echt op letten om het te zien.

Teruggaan naar LCD zal altijd minder zijn. De Sony 930 en 940 zijn de beste in hun soort en zelfs zij komen niet in de buurt van de "punch" die OLED geeft. Daarnaast heeft LCD ook weer zo zijn eigen problemen.

Laat het gewoon rusten en geniet van je OLED of hak de knoop door, retourneer hem, koop een LCD en krijg na een aantal dagen toch weer spijt dat je geen OLED meer hebt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Scidd0w schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:05:
@spietie
HDMI kabel aan poort 2 (ARC) en die naar je versterker ARC poort zou voldoende moeten zijn.
Kan die nie gebruiken want geeft problemen met mijn consoles en Arc naar de receiver. Hdmi poort 3 geen probleem.

Daarbij hdmi poorten aan tv zijn toch enkel ingangen of niet?

SPiET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MazeWing schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:21:
@lapino zit je nu nog steeds in dubio over die gelige linkerkant? Zag je er ook al meermaals over posten op avsforum. Zolang je het nauwelijks tot niet ziet bij normale content zou ik er weinig aandacht aan schenken. Alle modellen hebben het en de 65 inch heeft het net wat meer. Ook ik heb het in een zeer lichte variant en dit is enkel zichtbaar bij een volledig wit beeld. Zelfs dan moet je er echt op letten om het te zien.
Ik heb gewoon nog nooit een egaal wit scherm opgezet om te kijken dus ik heb geen idee of mijn TV kleurtyfus of zwembandjes heeft. Weet je wel hoe lekker dat is? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:35:
[...]
Kan die nie gebruiken want geeft problemen met mijn consoles en Arc naar de receiver. Hdmi poort 3 geen probleem.

Daarbij hdmi poorten aan tv zijn toch enkel ingangen of niet?
Voor zover ik weet is 2 de enige met een Audio Return Channel en deze geeft dus audio signaal terug.
Afbeeldingslocatie: https://icdn8.digitaltrends.com/image/lg-c7-series-review-oled65c7p-oled55c7p-oled-4k-hdr-rear-panel-1500x1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ppeterr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:45:
[...]

Dolby true hd is geen dolby atmos. Het feit dat je receiver dolby atmos ondersteund wil niet zeggen dat dat spoort ook doorkomt. Je moet je speler wel op de juiste manier aansluiten opnde receiver wil je dergelijke geluidssporen horen.

Antwoord: nee, optisch omdersteund max 5.1 dolby of 5.1 dts spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Heb het grotendeels kunnen oplossen door Plex te installeren op mijn xbox one x.

Daar word dan via hdmi alles doorgestuurd naar de AVR.

MAAR een 4K rip is enorm stotterend beeld, constant bufferen is direct stream/play ligt aan :(

xbox one x - via kabel gigabit -> synology nas ds1815.

zou moeten gaan maar toch :(

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Scidd0w schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:10:
[...]
Voor zover ik weet is 2 de enige met een Audio Return Channel en deze geeft dus audio signaal terug.
[afbeelding]
Ja idd klopt maar had problemen hiermee met de AVR. Soms witte pixels in beeld en sneeuw/ruis. Nu op hdmi 3 een geen probleem maar dan wel geen ARC.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:08:
Heb het grotendeels kunnen oplossen door Plex te installeren op mijn xbox one x.

Daar word dan via hdmi alles doorgestuurd naar de AVR.

MAAR een 4K rip is enorm stotterend beeld, constant bufferen is direct stream/play ligt aan :(

xbox one x - via kabel gigabit -> synology nas ds1815.

zou moeten gaan maar toch :(
De Xbox Plex app kan 4K HDR content sowieso niet normaal afspelen dus die app is sowieso een no-go.

Ik moet mijn surround set nog binnenkrijgen, maar ik weet wel dat die geen TrueHD e.d. ondersteund. Ik hoop dat ik alsnog 'gewoon' DD of DTS 5.1 audio heb vanaf een 4K HDR 7.1-HD stream zonder dat XPlay hoef te transcoden, maar de tijd zal dat uitwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
@Jimmy J.
ah dus enkel Xplay kan dit dan?

Wel lukt met ook niet infeite, constant bufferen. Mijn nas is krachtig genoeg om het te streamen. En is overal gigabit wel tot aan de TV naturlijk daar is het 100mbit maar snelheid internet is rond de 80-90mbps.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:33:
@Jimmy J.
ah dus enkel Xplay kan dit dan?

Wel lukt met ook niet infeite, constant bufferen. Mijn nas is krachtig genoeg om het te streamen. En is overal gigabit wel tot aan de TV naturlijk daar is het 100mbit maar snelheid internet is rond de 80-90mbps.
De Xbox kan dit niet nee. De officiele Plex app op de LG voor zover ik getest heb ook niet. Met XPlay springt het HDR icoontje wél aan en knallen de kleuren van je scherm, maar dan moet het wel direct play zijn. Als er getranscode moet worden dan werkt HDR niet meer én dan krijg je haperingen/buffering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Ja maar transcode ligt af op de server settings (die op de NAS staat). Dus normaal zou dit toch moeten gaan?

SPiET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

Wat een onnozele reactie. Ik heb ook meer dan 3000 euro voor mijn 65 inch OLED betaald en dan mag ik niet naar RTL kijken? En wat nou als mijn vriendin dat toevallig wel een leuke zender vind, moet ik haar dan verbieden om naar die zender te kijken. Wat een kortzichtige opmerking. Als ik meer dan 3000 euro aan een tv uitgeef dan is het behoorlijk triest dan je niet naar een bepaalde zender mag kijken omdat anders het logo wel eens kan inbranden.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil met de 55C7V en 55B7 en alleen de voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jimmy J. schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:18:
[...]
De Xbox Plex app kan 4K HDR content sowieso niet normaal afspelen dus die app is sowieso een no-go.

Ik moet mijn surround set nog binnenkrijgen, maar ik weet wel dat die geen TrueHD e.d. ondersteund. Ik hoop dat ik alsnog 'gewoon' DD of DTS 5.1 audio heb vanaf een 4K HDR 7.1-HD stream zonder dat XPlay hoef te transcoden, maar de tijd zal dat uitwijzen...
XPlay ondersteund gewoon DD, DTS 5.1 audio. Waarschijnlijk zelfs HD en 7.1, alleen kan optisch en HDI-ARC deze laatste niet doorgeven aan je receiver (en heb je er dus niks aan). DD en DTS (niet HD) kan wel over optisch en HDMI-ARC. De 2017 modellen kunnen wellicht wel bepaalde HD formaten over ARC, maar is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Puck schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:57:
[...]

XPlay ondersteund gewoon DD, DTS 5.1 audio. Waarschijnlijk zelfs HD en 7.1, alleen kan optisch en HDI-ARC deze laatste niet doorgeven aan je receiver (en heb je er dus niks aan). DD en DTS (niet HD) kan wel over optisch en HDMI-ARC. De 2017 modellen kunnen wellicht wel bepaalde HD formaten over ARC, maar is mij niet helemaal duidelijk.
Mijn receiver is recent en ondersteunt alle formaten zelfs Atmos. Dus is dit een beperking van optische kabel dat ie geen HD geluidsformaten kan doorsturen.

Infeite zou ik dus een extra kabel es moeten hangen aan de AVR naar eventueel een ZONE2 hdmi input op de AVR en zo es testen of ie ze doorstuurt via hdmi.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:01:
[...]

Mijn receiver is recent en ondersteunt alle formaten zelfs Atmos. Dus is dit een beperking van optische kabel dat ie geen HD geluidsformaten kan doorsturen.

Infeite zou ik dus een extra kabel es moeten hangen aan de AVR naar eventueel een ZONE2 hdmi input op de AVR en zo es testen of ie ze doorstuurt via hdmi.
Daar heb je dus HDMI-ARC voor. Gaat op een andere manier gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 10:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Is er ook een button op de afstandsbediening om als je naar youtube kijkt, gelijk alles af te sluiten en zo weer naar hoofdmenu komt ipv dat ik nu de hele tijd op de back toets zit te drukken?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@el-jorge
Bij alle apps geldt back toets ingedrukt houden om hem af te sluiten
Pagina: 1 ... 68 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.