Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:47
icerus schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:21:
[...]

Wat bedoel je juist met instelling?
Stel dat ik binnen de 2 jaar inbranding op men scherm heb, valt dit dan nog onder garantie?
Met de juiste instelling bedoel ik "pixel shifting" en niet super hoge brightness of Oled Lampjes,
tevens is er een screensaver aanwezig die aangaat als er te lang iets stilstaat op je scherm.

Pixel shifting, is heel simpel gezegd het verplaatsen van het beeld op het scherm waardoor
het inbranden wordt voorkomen.

Volgens mij zijn er ook opties, die als er beeld retentie is, er een optie is die een soort "schoonveeg"
programma draait, en vaak dit soort problemen oplost. (dit schijnt een werkende noodoplossing te zijn)

(en met juiste instellingen is het raadzaam om in dit topic de calibratie settings op te zoeken, deze
geven het beste beeld, met een relatief lage brightness, en lage lichtopbrengst:)

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 04-12-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07-2024
Hmm OK, mss beter dan een gewone LED tv kopen en binnen een paar jaar een OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
icerus schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:32:
Hmm OK, mss beter dan een gewone LED tv kopen en binnen een paar jaar een OLED?
Dat vind ik niet, ik vind ook niet dat het beetje extra aandacht zo bijzonder is.
De oled techniek brengt een zo veel beter plaatje dat het zeker de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

MazeWing

The plot thickens...

Gewoon een Oled gebruiken als een LCD. Het is geen plasma en hoeft aanzienlijk minder zorg te hebben dan die schermen destijds. Enkel in HDR modus komt het voor dat je zeer lichte image retention krijgt. Die is echter ook weer zeer snel weg bij gewoon even iets anders opzetten zonder de pixels weer aan het werk worden gezet.

Daarnaast zijn er verschillende zaken ingebouwd om blijvende schade te voorkomen.

Ik zal niet zeggen dat het helemaal niet voor kan komen, maar bij normaal gebruik is de kans dusdanig klein dat dit absoluut geen reden moet zijn om toch maar voor LCD te gaan. De voordelen van OLED wegen zwaar op tegen die paar nadelen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
+ het is al de 7e generatie Oled. Ik ben het helemaal eens met @ppeterr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
Hehe jullie zijn mij terug aan het overtuigen :).
Het ziet er een super toestel uit.
Ik heb enkel schrik dat ik dit duur toestel dan snel zal moeten vervangen omdat het scherm naar de haaien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
Wat is snel in jouw ogen? 5 jaar? 10 jaar? 2 jaar?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Je hebt minimaal 2 jaar garantie ook zijn er shops die 5 jaar garantie geven (AO zo uit me hoofd).
Ik denk dat de kans op inbranden net zo groot is als buiten de garantie. Zelf heb ik de 65 C7 sinds woensdag staan ik kom van de laatste generatie Panasonic plasma en moet toch zeggen dat ik blij ben de keuze te hebben gemaakt. Bij mijn Panasonic ook nooit last gehad van inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:36
Kopen die hap, je zult versteld staan van het beeld:) ik heb mijn TV qua instellingen aangepast naar zo realistisch mogelijk.

Ik heb geen last van inbranden tot nu toe en ook geen image retention gezeur:) en ik ben zware gamer :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Sterker nog, ik had een paar jaar terug een pioneer Kuro - een van die inbrand monsters.
Wel een van de laatste serie's - maar zelfs met die extra aandacht die ik sowieso nodig
vind voor dit soort schermen, had ik nergens last van. (dat is meer dan 7 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
Phasis schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:50:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie ook zijn er shops die 5 jaar garantie geven (AO zo uit me hoofd).
Ik denk dat de kans op inbranden net zo groot is als buiten de garantie. Zelf heb ik de 65 C7 sinds woensdag staan ik kom van de laatste generatie Panasonic plasma en moet toch zeggen dat ik blij ben de keuze te hebben gemaakt. Bij mijn Panasonic ook nooit last gehad van inbranden.
Ik hoop toch zeker dat zo een toestel meer dan 5 jaar mee gaat.
Liefst veel langer :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
icerus schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:55:
[...]

Dat gaat jou lukken, het wordt pas vervelend als er rechtsboven in
het "pronhub" logo inbrand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
icerus schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:55:
[...]

Haha ja daar ga ik wel van uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 22:08
Mijn e7n toch maar voorzien van een Sonos Playbase, Veel beter, naast goed beeld nu ook goed geluid. Helaas wel gemerkt dat optisch uit op stand 'auto' tot allerlei problemen leidt met wegvallend geluid. Met de instelling op 'pcm' is het wel stabiel. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
ppeterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:56:
[...]

Dat gaat jou lukken, het wordt pas vervelend als er rechtsboven in
het "pronhub" logo inbrand. 8)
Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zie je bij Marco Polo S1 aflevering drie op 14:00 de vrouw dubbel als ze beweegt lijkt er ghosting te ontstaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
De enige dubbele dingen die ik daar zie zijn die dingen onder de kin

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het op standaard DV staan. Als true motion aanstaat geen ghosting overigens.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41

Thermometer

Whoop Whoop!

Buffelkneer schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:12:
Mijn e7n toch maar voorzien van een Sonos Playbase, Veel beter, naast goed beeld nu ook goed geluid. Helaas wel gemerkt dat optisch uit op stand 'auto' tot allerlei problemen leidt met wegvallend geluid. Met de instelling op 'pcm' is het wel stabiel. Meer mensen hier last van?
Met mijn sound bar via optisch geen wegvallend geluid (ofja, heeel soms wel eens), maar vooral een issue met onstabiele desync van de audio...

Het probleem lijkt bij mij niet meer voor te komen als ik PCM selecteer ook.. check het topic voor sound bars hier op GoT, daar hadden meer er last van (verschillende sound bar issues met de LG OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Inimddels mijn tweede 55C7, vertical banding is minder dan bij het eerst exemplaar. Ik twijfel nog of ik het acceptabel vind en dit exemplaar ga houden. Banding is zichtbaar bij de bekend Marco Polo afleveringen, en andere scene's waar het net niet zwart is. Hieronder wat afbeeldingen van mijn tv bij verschillende grijs waarden. Ben benieuwd naar jullie meningen, moet zelf nog goed nadenken of ik het een 3e keer ga wagen en weer mee ga doen aan de loterij. Uiteraard zijn de resultaten op de foto's wat extremer dan je daadwerkelijk met het oog waarneemt.

Pak 'm beet 10 uur gaming, 15 uur Netflix, vermoed 3-4 comp cycles (geen manual zelf geforced).

ISF Dark (Oled light 40, Contrast 85, Gamma BT.1886)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fRudPbXeEbeXqtGBY6vaZ1Ht/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B2P4bvwdqXlnjsSGCVx3GOkZ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/elQEqMbpESdnnYZPdS2YRcVP/thumb.jpg

ISF Bright (Oled 80, Contrast 85, Gamma 2.2)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oRmGe4ldpt7FB0NJ332WPjK3/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GOCPUNDjavBnfkQ4v2dwq9P9/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ctqIv5fOAqUf9GN9HSlgg7Pr/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DMC90 op 04-12-2017 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een aardig paneel, vergeleken de foto's die voorbij komen. Een paneel zonder banding bestaat niet.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:48:
Dat is een aardig paneel, vergeleken de foto's die voorbij komen. Een paneel zonder banding bestaat niet.
Het ding is dan ik nogal een perfectionist ben, en mijzelf soort van moet overtuigen dat dit paneel binnen de loterij 'Oké' te noemen is. Ik wil gewoon zeker weten dat ik niet uit luiheid een paneel accepteer wat hier over het algemeen als onacceptabel wordt gezien (wat natuurlijk ook per persoon verschilt :P).

Is er trouwens al een uitspraak over het feit of de banding met tijd minder wordt? Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat er een groot verschil is tussen voor en na de eerste comp cycle van het paneel.

Om het iets positievere noot achter te laten, 99% van de tijd is dit scherm prachtig. Niet te vergelijken met mijn voorgaande LCD panelen. (maar toch jammer van die banding :X )

[ Voor 10% gewijzigd door DMC90 op 04-12-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 10:48
Is het mogelikk om de tv op te laten staten met standard geluids uitgang over tv-luidsprekers?
Ik kijk vaak een film over mn 5.1 systeem.

Als ik een film heb gekeken belt mn vriendin de volgende dag op dat het geluid weer niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:07
Sjembecks schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:06:
Is het mogelikk om de tv op te laten staten met standard geluids uitgang over tv-luidsprekers?

Als ik een film heb gekeken belt mn vriendin de volgende dag op dat het geluid weer niet werkt ;)
Gaat prima met een Logitech. Voor alle aparaten 1 afstandsbediening. Het is toch bijna kerst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet ze dan niet waar de volumetoetsen voor dienen? :?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Goeiemorgen.

Heb nu zelf es de settings voor mijn 65b7 overgenomen van rtings.com, voor isf dark room. Niet slecht al staat OLED wel maar op 17.

Daar de eco instelling uit is zijn bijv technicolor, bright room ea veel te fel natuurlijk.

Nu heb ik ook die settings hier van avforums
https://www.avforums.com/...picture-settings.2106641/

Iemand deze al gebruikt en/of beter dan deze van rtings?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Noord27 schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:35:
[...]

Gaat prima met een Logitech. Voor alle aparaten 1 afstandsbediening. Het is toch bijna kerst. ;)
* knip *
Zie https://tweakers.net/aanbod/.

[ Voor 12% gewijzigd door S1NN3D op 05-12-2017 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
[...]
Of je bedenkt zoiets voor d'r

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/gallery/wRUuE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@willieboy90 Ik zou je huidige exemplaar gewoon houden. Elk paneel heeft last van banding bij weergave van net boven zwart. In 99% van de gevallen ga je dit niet zien bij films, etc. Het zijn echt die past scènes waarbij je het kunt zien wanneer je er op gaat letten.

Vergelijk dit echter met het DSE en clouding bij LCD. Dit was ook goed zichtbaar. Echter kreeg je er niet de ultieme zwartwaardes en uitmuntende kijkhoeken bij...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
willieboy90 schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:41:
Inimddels mijn tweede 55C7, vertical banding is minder dan bij het eerst exemplaar. Ik twijfel nog of ik het acceptabel vind en dit exemplaar ga houden. Banding is zichtbaar bij de bekend Marco Polo afleveringen, en andere scene's waar het net niet zwart is. Hieronder wat afbeeldingen van mijn tv bij verschillende grijs waarden. Ben benieuwd naar jullie meningen, moet zelf nog goed nadenken of ik het een 3e keer ga wagen en weer mee ga doen aan de loterij. Uiteraard zijn de resultaten op de foto's wat extremer dan je daadwerkelijk met het oog waarneemt.

Pak 'm beet 10 uur gaming, 15 uur Netflix, vermoed 3-4 comp cycles (geen manual zelf geforced).

ISF Dark (Oled light 40, Contrast 85, Gamma BT.1886)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

ISF Bright (Oled 80, Contrast 85, Gamma 2.2)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik vind dit er nog wel oke uit zien. Gisteren op youtube een filmpje “uniformity test” gedraaid. Worden wat volledige grijstinten getoond. Mijn C7 lijkt zich op het oog goed staande te houden, al heb ik soms een idee dat de linkerkant (vooral bij de rand) van het scherm veel lichter is.

Wat is een goed testmateriaal om mijn vermoeden en banding te testen?

Ik zal vanavond ook marco polo eens draaien en kijken hoe dat er uit ziet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:16

Puck

W32.Deadcode.A

Als je op zoek bent naar banding, zal je het vinden ook (en zal je het altijd blijven zien). Als je er niet actief naar gaat zoeken zal je het waarschijnlijk ook nooit zien. Ik snap niet dat zoveel mensen het voor zichzelf verpesten :P

Toevoeging: als je 100% van plan bent de moeite te nemen het toestel om te gaan ruilen, dan kan ik er nog inkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 05-12-2017 09:43 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Puck Ik heb - gelukkig - nog nooit enige test gedaan om te zien wat er niet goed is. Ik kijk nog steeds met groot plezier. :D

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:56:
Waarom zie je bij Marco Polo S1 aflevering drie op 14:00 de vrouw dubbel als ze beweegt lijkt er ghosting te ontstaan.

Ik heb het op standaard DV staan. Als true motion aanstaat geen ghosting overigens.
Ik moet zeggen, ik vind het ook nog lastig om de juiste settings te vinden. Mede omdat het misschien per bron en player anders is.

Kijk ik in XPlay TVrips van The Walking Dead, dan is de capture zo slecht, dat geen enkele setting lekker werkt. De WEB-DL zijn al een stuk beter.

Kijk ik in Xplay House of Cards, dan is bijvoorbeeld de aftiteling echt een drama zonder TruMotion. En een enorm verschil met TruMotion "vloeiend" aan of er 1 naam over het scherm scrolt of dat er beeldvullend namen lopen. Gek genoeg werkt het beeldvullende beter ondanks dat er dan veel meer te berekenen valt. Of juist daarom dat hij niet zoveel interpolaties doet met alle gevolgen van dien.

Van de week eens kijken of deze aflevering op Netflix deze problemen identiek vertoond, of dat het misschien aan de interne mediaspeler van de LG ligt.

Ik heb nog nergens een infoknopje kunnen vinden, zodat je bijvoorbeeld kunt checken wat de framerate van het panel is. Met andere woorden of dat het panel wel terugschakelt naar 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:45
Jorgen schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:15:
@Puck Ik heb - gelukkig - nog nooit enige test gedaan om te zien wat er niet goed is. Ik kijk nog steeds met groot plezier. :D
Dat kun je ook het beste blijven doen ;)
Uiteraard heb ik ook enige tijd met mijn instellingen zitten spelen maar geniet nu elke dag van mijn scherm.
Uiteraard zie ik die banding ook bij alleen dat stilstaande beeld maar als ik gewoon tv, film of game merk ik er helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickbock
  • Laatst online: 00:43

Als je 5.1 receiver is aangesloten via het HDMI ARC kanaal en je zet de receiver uit, dan schakelt de TV vanzelf over naar de TV-speakers . Zodra ik de receiver weer aanzet schakelt de TV weer naar de receiver.

Althans, zo werkt het bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Janpietertje89 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:24:
[...]

Njah laat ik het zo zeggen. Elk geluidssetje van 300 euro produceert een véél beter geluid dan de soundbar van de E serie ooit zal doen. Heb hier zelfs simpele bluetooth computerboxjes staan die echt veel voller klinken. Voor het journaal en Pauw zal het best prima zijn inderdaad, maar dat is content die ik nooit kijk (en ook geen content waar je een OLED voor koopt om eerlijk te zijn O-) ) Voor al mijn series en films kan ik echt niet meer naar de soundbar luisteren.
Een soundbar van €300 zal zeker beter klinken, maar het is absoluut een dikke plus t.o.v. een tv zonder.
Ik heb natuurlijk mijn Oled ook niet gekocht voor het journaal of Jeroen Pauw, maar desalniettemin kijk ik hier meestal dagelijks wel na. Naast het mooie vermaak met de virtuele wereld van film en series wil ik toch ook wel graag goed op de hoogte blijven van de gebeurtenissen in onze echte wereld. En dan hoeft van mij de av-set echt niet aan. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Planet Earth op mijn oude kuro was een behoorlijk vette showcase,
maar nu Planet Earth 2 op mijn 55E7N is belachelijk VET.

Wat een onwijs mooi ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Laatst online: 24-09 14:41

Thermometer

Whoop Whoop!

ppeterr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:12:
Planet Earth op mijn oude kuro was een behoorlijk vette showcase,
maar nu Planet Earth 2 op mijn 55E7N is belachelijk VET.

Wat een onwijs mooi ding
Als ik vragen mag, hoe krijg je Planet Earth 2 op je TV?

Ik kan het digitaal via de BBC iPlayer het niet als NL wonende bestellen. Gebruik je de blu-ray of haal jij van 'een andere bron' de content ook in 4K HDR? Zo ja, hoe speel je die op je TV af?

[ Voor 4% gewijzigd door Thermometer op 05-12-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Thermometer schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:14:
[...]

Als ik vragen mag, hoe krijg je Planet Earth 2 op je TV?

Ik kan het digitaal via de BBC iPlayer het niet als NL wonende bestellen. Gebruik je de blu-ray of haal jij van 'een andere bron' de content ook in 4K HDR? Zo ja, hoe speel je die op je TV af?
Ik denk dat BOL.com het wel verkoopt :) Of je gebruikt de Xplay app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
LordFather schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:47:
[...]

Dat kun je ook het beste blijven doen ;)
Uiteraard heb ik ook enige tijd met mijn instellingen zitten spelen maar geniet nu elke dag van mijn scherm.
Uiteraard zie ik die banding ook bij alleen dat stilstaande beeld maar als ik gewoon tv, film of game merk ik er helemaal niks van.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de tv nu een week en het instellen moet ik nog eens goed voor gaan zitten. Het beeld is gewoon super. Vooral 4K HDR materiaal is echt fenomenaal.

Alleen stoor ik me bij netflix 4K HDR materiaal aan de grain. Wellicht krijg ik dat er nog uit als ik de HDR instellingen ook nog eens wat tweak.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze tv laat wel heel goed zien wanneer je een sdr, full hd of 4k resolutie op het scherm hebt staan. Verschillen zijn enorm. Had toch wel wat meer verwacht van de upscaling van LG.

Ach over 2-3 jaar een nieuwe 65 inch OLED kopen. Hopelijk is het dan een stuk beter. Met een 12 bit paneel en 2.1 HDMI :p.

Kan deze 55 inch naar de slaapkamer. En anders heb je tegen die tijd wel de echte micro LED televisies van Samsung. Geen ABL en pixels die ook zelf uit kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Op normale kijkafstand vind ik 1080p gewoon prima te kijken. Je zou eventueel met super resolutie de boel iets scherper kunnen maken. Enkel wanneer je dichterbij het scherm komt is het verschil te zien. Zeker vergeleken met native 4k en niet, zoals veel films, een 4k uitgave van een oorspronkelijke 2k master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 22:12
spietie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 06:06:
Goeiemorgen.

Heb nu zelf es de settings voor mijn 65b7 overgenomen van rtings.com, voor isf dark room. Niet slecht al staat OLED wel maar op 17.

Daar de eco instelling uit is zijn bijv technicolor, bright room ea veel te fel natuurlijk.

Nu heb ik ook die settings hier van avforums
https://www.avforums.com/...picture-settings.2106641/

Iemand deze al gebruikt en/of beter dan deze van rtings?
Ik heb die van AVForums, lijken me op eerste gezicht prima.

Wat me ook opvalt is dat full-HD super scherp is, maar lager is het erg onscherp. Vooral logo's ed. valt het op.

Waarom raden rtings en avforums altijd aan om dingen als superresolution, edge enhancer, trumotion etc uit te zetten? Het is toch niet zo dat LG die dingen als gimmick inbouwt, maar ze verwachten daar toch een beter resultaat mee te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Barryvdh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:07:[...]Waarom raden rtings en avforums altijd aan om dingen als superresolution, edge enhancer, trumotion etc uit te zetten? Het is toch niet zo dat LG die dingen als gimmick inbouwt, maar ze verwachten daar toch een beter resultaat mee te krijgen?
is eigenlijk neppe-troep die niet in het beeld hoort. een film kijk je liever zoals het oorspronkelijk is bedoeld door de maker en niet met neppe gimmicks en versnellingen die de tv doet. dat verpest alleen maar de originaliteit van het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Barryvdh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:07:
[...]

Ik heb die van AVForums, lijken me op eerste gezicht prima.

Wat me ook opvalt is dat full-HD super scherp is, maar lager is het erg onscherp. Vooral logo's ed. valt het op.

Waarom raden rtings en avforums altijd aan om dingen als superresolution, edge enhancer, trumotion etc uit te zetten? Het is toch niet zo dat LG die dingen als gimmick inbouwt, maar ze verwachten daar toch een beter resultaat mee te krijgen?
Heb je alles overgenomen van avforums dan? Voor alle beeldmodusen?

Raar dat rtings voor hun isf dark room OLED light op 17 zet en avforums op 30.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazen serie maar de details in de foto laten zien dat niks in de buurt komt van OLED.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/87YitAd.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:52
Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:16:
Zijn hier eigelijk mensen die de Technicolor Expert modus gebruiken? Ik heb deze geselecteerd sinds deze voor het eerst in de OTA beschikbaar was. Zeer tevreden tot nu toe! Ik hoor eigenlijk maar weinig over deze nieuwe instelling.
Ik gebruik hem ook overal. Het verschil met ISF Dark is mij niet echt zichtbaar, maar ik zag op een video van hdtvtest.net dat er wel een verschil is (op youtube, heb even de link niet bij de hand, die Chinese man die erg goede reviews maakt van TVs en ook laat zien wat de instellingen doen, zeker de moeite waard).

Het blijkt dat Technicolour expert een lichte verscherping toepast die niet uitgezet kan worden. Verder is hij vrij identiek aan ISF Dark. Veel mensen halen de instellingen van RTings aan, maar ik heb die geprobeerd en het beeld was levenloos door de lage OLED light instelling, vond er niet veel aan. Geprobeerd helemaal in het donker.

Oja, je 'moet' blijkbaar ook je Dynamisch Contrast op 'laag' zetten in plaats van uit, want dan gaat 'Actieve HDR' aan. Wordt ook uitgelegd op de videos van hdtvtest op youtube, maar ik vind het er aantoonbaar beter uitzien dan uit. Zet meestal alles qua beeldverwerking uit.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 24-09 17:16

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:33:
[...]

Heb je alles overgenomen van avforums dan? Voor alle beeldmodusen?

Raar dat rtings voor hun isf dark room OLED light op 17 zet en avforums op 30.
Wellicht omdat hun kamer TOTAAL anders is dan jouw/een andere kamer, en ze wellicht gewoon in een 99% donkere kamers de boel hebben ingesteld. Wat pas echt raar is is dat mensen dit klakkeloos overnemen zonder zelf na te denken :O

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

die chinese man....;)

HDTVtest aanrader voor reviews, uitleg etc

hier nog een filmpje over de laatste firmware update YouTube: LG 65-inch B7 Review: Firmware Update Improves Picture Quality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 16:46
Denizz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:40:
[...]

Ik gebruik hem ook overal. Het verschil met ISF Dark is mij niet echt zichtbaar, maar ik zag op een video van hdtvtest.net dat er wel een verschil is (op youtube, heb even de link niet bij de hand, die Chinese man die erg goede reviews maakt van TVs en ook laat zien wat de instellingen doen, zeker de moeite waard).

Het blijkt dat Technicolour expert een lichte verscherping toepast die niet uitgezet kan worden. Verder is hij vrij identiek aan ISF Dark. Veel mensen halen de instellingen van RTings aan, maar ik heb die geprobeerd en het beeld was levenloos door de lage OLED light instelling, vond er niet veel aan. Geprobeerd helemaal in het donker.

Oja, je 'moet' blijkbaar ook je Dynamisch Contrast op 'laag' zetten in plaats van uit, want dan gaat 'Actieve HDR' aan. Wordt ook uitgelegd op de videos van hdtvtest op youtube, maar ik vind het er aantoonbaar beter uitzien dan uit. Zet meestal alles qua beeldverwerking uit.
Welk filmpje precies? Kan me niet herinneren dat Vincent (die Chinese man dus xD) daar in het filmpje wat alwinus hierboven aanhaalt iets over gezegd heeft.

Je laatste comment gaat alleen op voor HDR content, niet voor SDR content.

Ik gebruik zelf voor SDR content nog gewoon de ISF Dark/Bright modi, voor HDR ben ik wel overgestapt naar de Technicolor modus, gezien daar geen andere "expert" modus aanwezig voor is.

Heeft iemand zijn settings voor HDR wel een getweaked? Het valt me namelijk op dat veel HDR content (zoals Rise en Dawn of the Planet of the Apes die ik laatst heb gekeken op UHD Blu-Ray) raised black levels hebben, wat je op een OLED toch eigenlijk absoluut niet wil.. Ligt aan de content (gezien de HDR demo's wel gewoon 100% zwart hebben) (waarom doen content makers dit? |:( ), maar ik vraag me af of het zin heeft om mijn Brightness hiervoor omlaag te gaan gooien, omdat de HDR tone mapping dan totaal niet meer zal kloppen.. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Denizz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:40:
[...]

Hoe staan je settings dan van technicolor? Want eco staat toch uit?

Is active HDR ook nie goed?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Hulleman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:51:
[...]

Ik vind dit er nog wel oke uit zien. Gisteren op youtube een filmpje “uniformity test” gedraaid. Worden wat volledige grijstinten getoond. Mijn C7 lijkt zich op het oog goed staande te houden, al heb ik soms een idee dat de linkerkant (vooral bij de rand) van het scherm veel lichter is.

Wat is een goed testmateriaal om mijn vermoeden en banding te testen?

Ik zal vanavond ook marco polo eens draaien en kijken hoe dat er uit ziet.
Ik heb al vaak gepost over 'gele tint' (I know) maar eigenlijk hangt dit beetje samen met wat jij ziet, het is niet alleen een lichte verkleuring maar hier is de linkerkant ook schijnbaar een stuk(je) helderder dan de rest, wat het effect vergroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:52
Raymon89 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:29:
[...]

Welk filmpje precies? Kan me niet herinneren dat Vincent (die Chinese man dus xD) daar in het filmpje wat alwinus hierboven aanhaalt iets over gezegd heeft.

Je laatste comment gaat alleen op voor HDR content, niet voor SDR content.

Ik gebruik zelf voor SDR content nog gewoon de ISF Dark/Bright modi, voor HDR ben ik wel overgestapt naar de Technicolor modus, gezien daar geen andere "expert" modus aanwezig voor is.

Heeft iemand zijn settings voor HDR wel een getweaked? Het valt me namelijk op dat veel HDR content (zoals Rise en Dawn of the Planet of the Apes die ik laatst heb gekeken op UHD Blu-Ray) raised black levels hebben, wat je op een OLED toch eigenlijk absoluut niet wil.. Ligt aan de content (gezien de HDR demo's wel gewoon 100% zwart hebben) (waarom doen content makers dit? |:( ), maar ik vraag me af of het zin heeft om mijn Brightness hiervoor omlaag te gaan gooien, omdat de HDR tone mapping dan totaal niet meer zal kloppen.. Iemand ervaring hiermee?
YouTube: LG E7 OLED TV Review vs B7 Vanaf een minuut of 9 doet hij een vergelijking tussen Technicolour en ISF.

En ja, ik herken mij in wat je zegt. Ik denk dat het komt door een beperking in HDR10 itt Dolby Vision? Ik merkte het behoorlijk in Planet Earth II, omdat HDR10 slechts op een bepaalde 'intensiteit' wordt 'gekalibreerd' (niet de goede woorden). Daar zag ik het zwart niet goed was, maar het beeld wel zeer helder en levendig in de lichte scenes die veruit in de meerderheid zijn. Had met het dynamisch contrast gespeeld, en het werd alleen maar erger als ik van laag naar hoog ging. Dolby Vision is dynamisch met zijn metadata waardoor het wel goed gaat. In ieder geval geen last van gehad op Dolby Vision Netflix inhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Denizz op 05-12-2017 13:30 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Denizz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:29:
[...]

YouTube: LG E7 OLED TV Review vs B7 Vanaf een minuut of 9 doet hij een vergelijking tussen Technicolour en ISF.

En ja, ik herken mij in wat je zegt. Ik denk dat het komt door een beperking in HDR10 itt Dolby Vision? Ik merkte het behoorlijk in Planet Earth II, omdat HDR10 slechts op een bepaalde 'intensiteit' wordt 'gekalibreerd' (niet de goede woorden). Daar zag ik het zwart niet goed was, maar het beeld wel zeer helder en levendig in de lichte scenes die veruit in de meerderheid zijn. Had met het dynamisch contrast gespeeld, en het werd alleen maar erger als ik van laag naar hoog ging. Dolby Vision is dynamisch met zijn metadata waardoor het wel goed gaat. In ieder geval geen last van gehad op Dolby Vision Netflix inhoud.
Ik heb het met Dolby Vision content helaas ook, al wel een heel stuk minder. Was bijvoorbeeld goed te zien tijdens de aftiteling van Stranger Things 2.
Met Planet Earth II op UHD Blu-Ray is het inderdaad ook goed te zien, al boeit het me daar niet zo omdat het inderdaad voornamelijk lichte scenes zijn. Bij Dawn of the Planet of the Apes stoorde het me wel behoorlijk - dat is toch een vrij donkere film. Ofja, dat hoort het te zijn, maar was het dus niet echt.. Erg jammer.
Active HDR helpt slechts zeer miniem, maar heb deze wel altijd aan staan. Dynamic Contrast (Medium of High) "verhelpt" het probleem wel nog meer, maar wil ik niet gebruiken ivm white clipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Dolby Vision is bij mij ook mooi, alleen de subtitles zijn super fel. Bijv met Punisher (Dolby Vision), OLED light op 50. De serie zelf is best donker, maar de subtitles knallen er echt uit, kan je helaas ook niet instellen volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 24-09 15:48
De ondertiteling kun je instellen bij Netflix in je browser:
BMTN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb sinds zaterdag de LG 55C7V.
Wanneer ik mijn Xbox One X opstart en ik ga naar instellingen/beeld, dan krijg ik bij 4K beeld eigenschappen maar een paar plusjes.
Dingen zoals HDR/HDR10 pakt ie niet.
Waar kan dit aan liggen?
Ik selecteer als beeldoptie spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Ramon27 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:38:
Ik heb sinds zaterdag de LG 55C7V.
Wanneer ik mijn Xbox One X opstart en ik ga naar instellingen/beeld, dan krijg ik bij 4K beeld eigenschappen maar een paar plusjes.
Dingen zoals HDR/HDR10 pakt ie niet.
Waar kan dit aan liggen?
Ik selecteer als beeldoptie spel.
Instellingen op je tv aanpassen in hdmi deep colour als ik het goed zeg. Dan zou het goed moeten gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
Thanks! Geel, semi-transparant met uniforme schaduw lijkt in Dolby Vision en normaal wel rustiger aan de ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:36
Planeet earth 2 heeft een ook geen volledig zwart, dat is gewoon zoals dat programma opgenomen is :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Barryvdh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:54:
[...]

Thanks! Geel, semi-transparant met uniforme schaduw lijkt in Dolby Vision en normaal wel rustiger aan de ogen :)
Ook maar eens proberen. Bij the punisher op HDR knalt die ondertiteling inderdaad van het scherm. Doet nog net geen pijn aan je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
LuisjeNL schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:03:
Planeet earth 2 heeft een ook geen volledig zwart, dat is gewoon zoals dat programma opgenomen is :)
Zit toevallig net te kijken, aflevering "Jungle" nu - maar met de Cinema HDR settings
van het AVS forum, met enkel brightness naar 56 ipv 50 en de trumotion naar 4 en 8 in de user stand.

Zie ik toch wel echt goed gedoseerde zwart waarde's.

Ik begrijp vast niet helemaal wat je bedoelt met "geen volledig zwart"

Bedoel je soms de tegenlicht scene's waar het zwart, iets bruin /groener lijkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelt dat de pixels zichzelf niet uitschakelen omdat het beeld niet zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Met geen volledig zwart bedoel ik dat zwart niet 100% zwart is maar meer een grijswaarde, alsof je op een LCD tv aan het kijken bent ipv een OLED. Met 100% zwart bedoel ik dan ook pixel = uit.
Planet Earth II is niet het beste voorbeeld van mijn probleem, Stranger things 2 en Dawn of the Planet of the Apes zijn betere voorbeelden. Hier zijn bijvoorbeeld de zwarte achtergronden bij de aftiteling niet 100% zwart waar ze dit wel moeten zijn (in de SDR versies zijn ze tenminste 100% zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13
04.70.30 firmware is nu te downloaden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Aha juist nu vat ik het, planet earth is zo "mooi" opgepoetst met trucjes
om het stunning te maken dat zwart denk ik niet onder de optie "zet lampje uit" meer valt :)

@MilesD. thx ik ga hem even toepassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drycrap.com
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2017

Drycrap.com

vlaBla

MilesD. schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:32:
04.70.30 firmware is nu te downloaden op de site...
Voor de 2017 OLED modellen volgende verbeteringen:

[04.70.30]
1. To improve Youtube VP9 HDR Contents SDR processing issue
2. To improve Smart Retune Deleted Reservations issue
3. To improve OLED Model Screen Saver occurrence issue
4. To improve issue of canceling favorite setting channel in European Standby Channel Update

Stick '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13
Vraagje...!
Voorheen heb ik enkele Samsung tv,s gehad daar werd geadviseerd na een update terug te gaan naar fabrieksinstellingen!

Het is mij niet duidelijk of dit ook de bedoeling is bij LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Vraagje over xplay.

Demo versie.

Via wifi verbonden naar nas met plexiglas server. Films (1080p blu-ray rip 7.1) spelen af maar bufferen af en toe. Niet te kijken dan.

Wifi 2.4ghz volledig signaal met ap onder de tv.

Es Speedtest gedaan via de webbrowser op de tv. Resultaat 18mpbs!!! Dat is toch niet goed? Gaat eerst omhoog na 50 dan zakt ie terug.

De 5ghz nog slechter. 4.6mbps.

[ Voor 7% gewijzigd door spietie op 05-12-2017 16:53 ]

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@MilesD.

Ik heb nu in de week dat ik mijn 55E7N heb 2 updates erop gezet, en voorzie
geen problemen met het behouden van de oude settings.

Eigenlijk ben ik er wel blij mee, heb zeker al minstens 3 uur instel werk erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
spietie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:45:
Vraagje over xplay.

Demo versie.

Via wifi verbonden naar nas met plexiglas server. Films spelen af maar bufferen af en toe. Niet te kijken dan.

Wifi 2.4ghz volledig signaal met ap onder de tv.

Es Speedtest gedaan via de webbrowser op de tv. Resultaat 18mpbs!!! Dat is toch niet goed? Gaat eerst omhoog na 50 dan zakt ie terug.
Ik denk dat je niet op 2.4ghz wilt zitten, de snelheid op die bandbreedte is niet genoeg om
het goed af te spelen, ik draai hier plex server op de 5ghz band en dat ramt door naar ruim 60 mbps
bij 4k HDR atmos spul.

De server hier transcode ook niks, dat lijkt mij ten tweede ook niet de bedoeling van goed
materiaal op je oled.

Dus twee factoren, transcode je Nas ? en de 2.4ghz band trekt het niet.

- edit

lees nu dat je 5ghz ook brak is - dat is apart, en ligt misschien aan de slechte wifi module in de tv.

Hier dus met de 55E7N loopt het goed. (via een R7000)

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 05-12-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Wel de Plex staat op mijn synology nas ds1815 (8bay) denk wel snel genoeg.

In xplay staat transcode off.

Snelheid op 2.4 is wel beter dan 5ghz. Snap t niet omdat het Acess point dorect kabel binnenkrijgt dus internet. Zou moeten full speed zijn.

Slechte wifi module? Kapot bedoel je of gewoon niet goed in de tv?

[ Voor 12% gewijzigd door spietie op 05-12-2017 17:05 ]

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
spietie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:05:
Wel de Plex staat op mijn synology nas ds1815 (8bay) denk wel snel genoeg.

In xplay staat transcode off.

Snelheid op 2.4 is wel beter dan 5ghz. Snap t niet omdat het Acess point dorect kabel binnenkrijgt dus internet. Zou moeten full speed zijn.

Slechte wifi module? Kapot bedoel je of gewoon niet goed in de tv?
Ik ging de fout in met xplay, dat de ondertitels die anders waren dan SRT, evengoed
getranscode werden. Deze worden dan in het rood aangegeven in xplay. Zet die uit.
Verder is mij weinig bekend over je nas.

Slechte wifi module, bedoel ik in de tv - heb ik nog niks van gemerkt zelf, maar las het her en der.

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 05-12-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Subs zijn wit dus worden niet getranscodeerd.

Zijn srt.

Beter verbinden met kabel? Maar dan is het ook geen 4K HDR content zeker omdat het maar 100mbit is?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
spietie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:12:

Zijn srt.

Beter verbinden met kabel? Maar dan is het ook geen 4K HDR content zeker omdat het maar 100mbit is?
Ik bedoel niet de kleur van de subs :) maar de kleur van het selectie veld van de ondertitels.
(maar misschien bedoel je die wel hahaha )

ja zeker, probeer een kabel eens, werkt dat, dan is je wifi netwerk gewoon niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26
spietie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:12:

Zijn srt.

Probeer eerst eens de router en de tv een paar minuten van de stroom af te halen, wil ook wel eens helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Raymon89 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:31:
Met geen volledig zwart bedoel ik dat zwart niet 100% zwart is maar meer een grijswaarde, alsof je op een LCD tv aan het kijken bent ipv een OLED. Met 100% zwart bedoel ik dan ook pixel = uit.
Planet Earth II is niet het beste voorbeeld van mijn probleem, Stranger things 2 en Dawn of the Planet of the Apes zijn betere voorbeelden. Hier zijn bijvoorbeeld de zwarte achtergronden bij de aftiteling niet 100% zwart waar ze dit wel moeten zijn (in de SDR versies zijn ze tenminste 100% zwart).
Dit was mij ook opgevallen bij Stranger Things s2 als Eleven in die andere dimensie is met die zwarte ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
ionn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:51:
[...]

Klopt.
Voor HDR, stel ik de PS4 in op YUV420 en mijn C7 op HDR game mode (geen pc mode aan).
Ik kan dus geen RGB selecteren , enkel de YUV420 . PS4 Pro naar AVR 4k/hdr en naar tv LGOLED65B7D.

Hoe moet je dit doen?

Safe mode ?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 22:57
Hoe test men hier eigenlijk precies op banding? Ik heb wat google-opties bekeken, maar ik zie enkel wat settings staan (waaronder OLED light, die hier standaard greyed out op energy saving staat) en kan de exacte stappen niet vinden (of er geen chocola van maken).
Wel heb ik de Marco Polo scene uit ep 3 bekeken, waar er links twee dikke strepen lijken te zijn, maar het voor de rest (voor mijn ogen) relatief mee lijkt te vallen, maar ik wil toch graag wel weten hoe het precies zit.

Ik heb wel dat er redelijk wat ruis en stotterende beelden zijn bij 'slechte' bronnen als bijvoorbeeld Comedy Central. De overgang van Netflix 4k naar CC (en voetbal, veel beweging is ook niet super) is soms pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

spietie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:06:
[...]

Ik kan dus geen RGB selecteren , enkel de YUV420 . PS4 Pro naar AVR 4k/hdr en naar tv LGOLED65B7D.

Hoe moet je dit doen?

Safe mode ?
Als je RGB wil selecteren dan moet je hdmi ultra deep color aanzetten op jouw hdmi poort in het menu van de televisie.

Daarna kun je RGB kiezen. Kies wel alleen RGB voor SDR in combinatie met PC mode en ISF. Voor HDR moet je YUV420 gebruiken in combinatie met HDR game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik heb mijn C7 wat grijs beeld gegeven. De bekende 5, 10, 20% grijs en de marco polo scene. Ik zie bij mij geen noemenswaardige banding.

Net wat zitten prutsen met de rtings instellingen. Pff kben dat gelige echt nog niet gewend. Ik ben dus verpest :p ik heb de witbalans op warm 1 gezet. Dat vindk ik prettiger ogen.

HDR maakt wel wat minder indruk met de rtings settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
iuuk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:16:
Hoe test men hier eigenlijk precies op banding? Ik heb wat google-opties bekeken, maar ik zie enkel wat settings staan (waaronder OLED light, die hier standaard greyed out op energy saving staat) en kan de exacte stappen niet vinden (of er geen chocola van maken).
Wel heb ik de Marco Polo scene uit ep 3 bekeken, waar er links twee dikke strepen lijken te zijn, maar het voor de rest (voor mijn ogen) relatief mee lijkt te vallen, maar ik wil toch graag wel weten hoe het precies zit.

Ik heb wel dat er redelijk wat ruis en stotterende beelden zijn bij 'slechte' bronnen als bijvoorbeeld Comedy Central. De overgang van Netflix 4k naar CC (en voetbal, veel beweging is ook niet super) is soms pijnlijk.
Hierop voortbordurend, door op m'n scherm te letten (nog geen banding test gedaan) merk ik dat er een enkele pixel is die geen groen weergeeft (op afstand niet te zien). Ook hier kan ik online niks over vinden, want elk probleem is of een pixel die een enkele kleur weergeeft, of geen enkele kleur, nooit alle kleuren behalve één. Weet iemand of een dead pixel fixer hierbij (en bij OLED) ook kan werken?
Ook hier erger ik me niet enorm aan, aangezien het een enkele pixel is op 4k, enkel bij groen, maar als het niet hoeft dan liever niet. Omruilen zal niet makkelijk meer gaan, aangezien ik slim als ik ben nadat alles in orde leek meteen aan die LG V30 actie deel ging nemen en m'n doos nu niet meer compleet is (waarom kan dat niet digitaal LG...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08
Raymon89 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:31:
Volledig met je eens, merk het bij veel HDR content dat zaken die overduidelijk 100% zwart zouden moeten zijn dit niet zijn. Die aftiteling van stranger things was inderdaad een heel goed voorbeeld. Erg zonde want dat is nu juist hét verschil met LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
iuuk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:16:

Als je op youtube “oled uniformity” zoekt krijg je wel wat materiaal met een heel scherm met 10% grijs, 5% grijs etc. Banding haal je er daar makkelijk mee uit.

De ruis die jij ziet zie ik ook, maar voornamelijk bij The Punisher met HDR. Ik heb de beeld instellingen met HDR aangepast cf de instellingen op het avsforum, waarbij ik de witbalans wat minder warm heb staan. Het beeld is dan donkerder en de ruis valt minder op. Vanavond heb ik bayern psg gekeken op veronica met een Horizonbox. Ik vond dat beeld echt wel prima. Het gras en de shirts van bayern kwamen qua kleuren goed uit de verf. Voor tv gebruik ik isf light met verder de settings van rting.com en wederom iets minder warme witbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Janpietertje89 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:49:
[...]

Volledig met je eens, merk het bij veel HDR content dat zaken die overduidelijk 100% zwart zouden moeten zijn dit niet zijn. Die aftiteling van stranger things was inderdaad een heel goed voorbeeld. Erg zonde want dat is nu juist hét verschil met LCD.
Dit heb ik niet met aftitelingen van series. Dat is gewoon helemaal zwart. Vanavond in een geheel donkere kamer HDR content gekeken en bij een aftiteling is alleen de witte tekst bij mij zichtbaar en voor de rest echt niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iuuk
Hulleman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:50:
[...]

Als je op youtube “oled uniformity” zoekt krijg je wel wat materiaal met een heel scherm met 10% grijs, 5% grijs etc. Banding haal je er daar makkelijk mee uit.

De ruis die jij ziet zie ik ook, maar voornamelijk bij The Punisher met HDR. Ik heb de beeld instellingen met HDR aangepast cf de instellingen op het avsforum, waarbij ik de witbalans wat minder warm heb staan. Het beeld is dan donkerder en de ruis valt minder op. Vanavond heb ik bayern psg gekeken op veronica met een Horizonbox. Ik vond dat beeld echt wel prima. Het gras en de shirts van bayern kwamen qua kleuren goed uit de verf. Voor tv gebruik ik isf light met verder de settings van rting.com en wederom iets minder warme witbalans.
The Punisher HDR is een geval apart. Dat heb ik toevallig een paar paginas terug ook gevraagd, maar Marvel Netflix series hebben een eigen (artistieke...) ruis die heel erg goed merkbaar is op HDR Oled.
Toevallig keek ik net ook bayern en dat zag er idd erg goed uit (hier merkte ik, na m'n neus op het scherm zetten, ook m'n pixel die weigerde groen te tonen). Zenders als Comedy Central, of de voorbeschouwing, zagen er wat minder mooi uit, met wat meer ruis. Ik heb het idee dat CC gewoon erg slechte kwaliteit video/audio doorgeeft. Gelukkig kijk ik het niet al te vaak.

Edit: bij de nabeschouwing heb ik de ruis overigens niet echt, geen idee wat ik gedaan heb. Misschien dat ik er wat meer aan ben gewend, of dat de stuck pixel tester (die nog niet voor m'n pixel werkte) iets gedaan heeft, maar dat lijkt me sterk. In ieder geval: prachtig beeld in dit geval.
Edit van de edit: ik denk dat het de kleuren blauw zijn die ze gebruiken. Misschien ook wat met de banding te maken. De voorbeschouwing had op de achtergrond lichter blauw.

Bedankt voor het antwoord in ieder geval, ik zal eens zoeken naar uniformity tests. Na persoonlijke tests heb ik m'n tv pas op expert dark met warm 1 gezet (enige sharpening uit), dat leek voor voetbal in ieder geval goed (genoeg) te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door iuuk op 05-12-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Hulleman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:51:
[...]

Dit heb ik niet met aftitelingen van series. Dat is gewoon helemaal zwart. Vanavond in een geheel donkere kamer HDR content gekeken en bij een aftiteling is alleen de witte tekst bij mij zichtbaar en voor de rest echt niks.
Nu moet je opletten dat je geen appels met peren gaat vergelijken, daarom noemde ik ook een specifiek voorbeeld. Kijk eens naar het voorbeeld dat ik gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Janpietertje89 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:08:
[...]

Nu moet je opletten dat je geen appels met peren gaat vergelijken, daarom noemde ik ook een specifiek voorbeeld. Kijk eens naar het voorbeeld dat ik gaf.
Tja je noemt stranger things hdr waarvan de aftiteling zwart had moeten zijn. Als de aftiteling van een andere hdr serie gewoon zwart is, waar ligt het dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
ionn schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:28:
[...]

Als je RGB wil selecteren dan moet je hdmi ultra deep color aanzetten op jouw hdmi poort in het menu van de televisie.

Daarna kun je RGB kiezen. Kies wel alleen RGB voor SDR in combinatie met PC mode en ISF. Voor HDR moet je YUV420 gebruiken in combinatie met HDR game mode.
Wel als ik ultra deep color aanzet heb ik soms flikkering in beeld of anders volledig ruis. Avr ondersteunt 4K HDR. Als in safe mode geweest om die hdcp uit te zetten en weer aan .

Je kan toch maar 1 setting kiezen in de ps4 settings? Oftewel yuv of rgb als resolutie?

Sorry snap t volledig niet meer. Heb gisteren ook mijn ps vr volledig mogen uninstallen daar die geen 4K HDR doorgeeft naar de avr. Pfff

[ Voor 4% gewijzigd door spietie op 06-12-2017 06:21 ]

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Zopas ergens gelezen dat voor 4K HDR je ps4 pro moet aansluiten met een hdmi 2.0 kabel.

Klopt dit? Dus 1.4 is niet goed genoeg?

Alles komt toe in de avr en van daaruit vertrekt hdmi 1.4 naar de tv.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

HDMI 1.4 high speed kabels zijn gewoon voldoende. Feitelijk is er geen HDMI 2.0 kabel aangezien een voorwaarde voor HDMI 2.0 was dat alles over de bestaande HDMI High Speed (1.4) kabels moest kunnen.

Natuurlijk heb je ook hier weer kabels die, ondanks dat ze 1.4 of high speed zijn, de kantjes er toch weer van af lopen en er toch problemen optreden (geen HDR, wegvallende audio en/of beeld om de zoveel seconden). In dat geval kun je beter een nieuwe HDMI kabel kopen. Ook dan is een goedkope zoals bij de Action (mits natuurlijk 1.4/high speed) meer dan voldoende!

Ik snap trouwens niet waarom met de settings van rtings.com gebruikt? Zij hebben OLED Light veel te laag ingesteld. Daarnaast hecht ik aanzienlijk meer waarde aan de experts van AVForums en Vincent Teoh (misschien wel de beste van ze allemaal) van HDTVtest.

[ Voor 18% gewijzigd door MazeWing op 06-12-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Ik heb ook gebeld voor de 6 maanden Netflix. En kreeg vandaag te horen dat je dit alleen krijgt wanneer je TV bij een officiële LG dealer is gekocht. Mijne komt van iBood en deze is geen officiële dealer waardoor ik geen recht heb op die 6 maanden waarvan ik wel baal.

Ook attendeerde de medewerker dat dit ook van invloed kan zijn op garantie. Nu maak ik me daar niet zo druk om want iBood geeft gewoon de wettelijke garantie. Ik zal hun nog eens bellen om een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
MazeWing schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:47:
HDMI 1.4 high speed kabels zijn gewoon voldoende. Feitelijk is er geen HDMI 2.0 kabel aangezien een voorwaarde voor HDMI 2.0 was dat alles over de bestaande HDMI High Speed (1.4) kabels moest kunnen.

Natuurlijk heb je ook hier weer kabels die, ondanks dat ze 1.4 of high speed zijn, de kantjes er toch weer van af lopen en er toch problemen optreden (geen HDR, wegvallende audio en/of beeld om de zoveel seconden). In dat geval kun je beter een nieuwe HDMI kabel kopen. Ook dan is een goedkope zoals bij de Action (mits natuurlijk 1.4/high speed) meer dan voldoende!

Ik snap trouwens niet waarom met de settings van rtings.com gebruikt? Zij hebben OLED Light veel te laag ingesteld. Daarnaast hecht ik aanzienlijk meer waarde aan de experts van AVForums en Vincent Teoh (misschien wel de beste van ze allemaal) van HDTVtest.
Heel raar. Soms wegvallend beeld en witte pixels in t beeld. Denk voornamelijk als ik de rgb kies op de ps4 pro.

Raarste is zijn nog maar nieuwe kabels. Van avr naar tv is 3meter. (Gekocht bij allekabels.nl) Ps4 pro naar avr is de originele kabel.

De kabel van Action is jammer genoeg maar 1.8 meter. Heb zeker 3 meter nodig van avr naar tv.

Deze is dan weggesmeten geld https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

Is wel weer 25 euro zeg.

[ Voor 8% gewijzigd door spietie op 06-12-2017 08:24 ]

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Laatst online: 06-09 13:05
Speelt XPlay HDR content op de juiste manier af? Ik wilde gisteravond Planet Earth II vanaf de Plex server in 4K HDR kijken, maar ik vond de kleuren nogal flets. Wanneer ik een Xbox One game opstart met HDR verschijnt 'HDR' altijd rechtsboven in beeld, en hier niet. Tevens is die 'LG Ultra Deep Color' optie in het settings menu greyed out wanneer XPlay aan het draaien is.

Hoor je dat icoontje rechtsboven even te zien bij het opstarten van een film of was ik gewoon naar HDR aan het kijken en iets te veel gehyped vooraf?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Hulleman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:13:
[...]

Tja je noemt stranger things hdr waarvan de aftiteling zwart had moeten zijn. Als de aftiteling van een andere hdr serie gewoon zwart is, waar ligt het dan aan?
Daar probeer ik achter te komen. Zou bijvoorbeeld kunnen dat Netflix veel compressie toepast in het zwarte gebied omdat de meerderheid van de mensen een LCD tv heeft en dit verschil toch niet ziet. Vandaar dat ik me afvraag of jij het bij stranger things ook ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Jimmy J. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:21:
Speelt XPlay HDR content op de juiste manier af? Ik wilde gisteravond Planet Earth II vanaf de Plex server in 4K HDR kijken, maar ik vond de kleuren nogal flets. Wanneer ik een Xbox One game opstart met HDR verschijnt 'HDR' altijd rechtsboven in beeld, en hier niet. Tevens is die 'LG Ultra Deep Color' optie in het settings menu greyed out wanneer XPlay aan het draaien is.

Hoor je dat icoontje rechtsboven even te zien bij het opstarten van een film of was ik gewoon naar HDR aan het kijken en iets te veel gehyped vooraf?
Xplay is toch een app op je tv? Ultra deel color is toch enkel van toepassing op de hdmi ingangen? 🧐

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Jimmy J. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:21:

dat HDR icoontje krijg ik wel, en hij schiet dus ook naar de HDR instellingen,
Planet Earth is hier dan ook niet flets. En knalt van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:22:
[...]

Daar probeer ik achter te komen. Zou bijvoorbeeld kunnen dat Netflix veel compressie toepast in het zwarte gebied omdat de meerderheid van de mensen een LCD tv heeft en dit verschil toch niet ziet. Vandaar dat ik me afvraag of jij het bij stranger things ook ziet.
De aftiteling is gewoon donker grijs. Als ik me goed herinner was het zelfs dat je alleen zwart zag als er geen tekst te zien was bij de aftiteling. Zodra er tekst is wordt de achtergrond donkergrijs. Kon ook bij een andere serie zijn.

Heeft niets te maken met de TV, de bron is gewoon niet zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Phasis schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:49:
Ik heb ook gebeld voor de 6 maanden Netflix. En kreeg vandaag te horen dat je dit alleen krijgt wanneer je TV bij een officiële LG dealer is gekocht. Mijne komt van iBood en deze is geen officiële dealer waardoor ik geen recht heb op die 6 maanden waarvan ik wel baal.

Ook attendeerde de medewerker dat dit ook van invloed kan zijn op garantie. Nu maak ik me daar niet zo druk om want iBood geeft gewoon de wettelijke garantie. Ik zal hun nog eens bellen om een reactie.
Ik heb mijn tv op 24nov bij de BCC gehaald. Actie liep tot 23nov. Nu paar keer contact gehad met LG, maar ik kan de spreekwoordelijke bek afvegen. Jammer, maar ze hebben een punt, omdat ik een dag te laat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Janpietertje89 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:22:
[...]

Ik zal eens kijken, maar het lijkt mij dat het dan aan de bron ligt, aangezien ik het bij andere series niet heb. Ik laat nog wel ff van me horen deze week :)

Pagina: 1 ... 67 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.