Ik neem aan dat je de 05. update hebt binnen gehaald? Dus dat wordt waarschijnlijk downgraden als je er vanaf wil komen. Er is geen andere oplossing voor de B6.Major_ton schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:02:
Wie o wie wilt het volgende testen?
Op mijn 65B6 heb ik geen 'perfect black' meer. De setting voor black level staat correct en de OLED Light, Contrast en Brightness settings zijn niet van invloed op het resultaat (dus ook wanneer alledrie op '0' staan blijft het probleem).
Bij scenes waar geen beeld is en welke dus helemaal zwart zouden moeten zijn geeft mijn B6 nog minimaal licht af. Dit is alleen zichtbaar in een totaal verduisterde ruimte en nadat de ogen goed aan het donker gewend zijn. Het viel mij op bij de opening van The Revenant waarbij het beeld een tijd donker blijft.
Het ligt niet aan de content, ik heb meerdere films en series vanaf verschillende bronnen getest en zelfs een volledig zwarte #000 jpeg file is niet helemaal zwart meer. Van dichtbij bekeken is er heel vaag een diagonaal raster van lijnen zichtbaar. Voorheen heb ik hier nooit last van gehad.
Morgenavond zal ik een voorbeeldfoto maken om het effect te laten zien, maar ik ben benieuwd of ik de enige ben of dat er meerderen dit probleem met hun OLED TV hebben.
Is een bug in de nieuwste firmware (05.30.03), B6/C6 topic op AVforums staat er vol mee (onder de noemer "glowing blacks"). Enige oplossing is downgrade naar 04.31.25. Komt niet bij alle panelen voor maar wel veel.Major_ton schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:02:
Wie o wie wilt het volgende testen?
Op mijn 65B6 heb ik geen 'perfect black' meer. De setting voor black level staat correct en de OLED Light, Contrast en Brightness settings zijn niet van invloed op het resultaat (dus ook wanneer alledrie op '0' staan blijft het probleem).
Bij scenes waar geen beeld is en welke dus helemaal zwart zouden moeten zijn geeft mijn B6 nog minimaal licht af. Dit is alleen zichtbaar in een totaal verduisterde ruimte en nadat de ogen goed aan het donker gewend zijn. Het viel mij op bij de opening van The Revenant waarbij het beeld een tijd donker blijft.
Het ligt niet aan de content, ik heb meerdere films en series vanaf verschillende bronnen getest en zelfs een volledig zwarte #000 jpeg file is niet helemaal zwart meer. Van dichtbij bekeken is er heel vaag een diagonaal raster van lijnen zichtbaar. Voorheen heb ik hier nooit last van gehad.
Morgenavond zal ik een voorbeeldfoto maken om het effect te laten zien, maar ik ben benieuwd of ik de enige ben of dat er meerderen dit probleem met hun OLED TV hebben.
Edit: kan blijkbaar ook gefixt worden via service menu, maar niet duidelijk wat de gevolgen hiervan zijn:
Hi guys, this new firmware is certainly causing some problems. I was calibrating a B6 yesterday, had completed the SDR side of things and then in the midst of my HDR work the option to install the latest firmware popped up. Upon installing the firmware the black level of HDR was signficantly raised and could not be restored using the brightness control. The only way to restore zero black was to enter the service menu and lower the low 2 point white balance. This would have been a problem had I been using Warm2 for the HDR colour temperature as any changes would have affected SDR too, but as is now my practice I had elected to dial in Medium instead. I hope that helps. Checks and meter readings confirmed that SDR on the set I was working on was unaffected. Btw, I also discovered that the new X Box, which my client had just purchased, has issues with UHD Blu-ray playback - again raising luminance levels. Interesting day!
Het valt bij HDR en OLED meer op.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:00:
[...]
Vaag, ik ben nu ook the punisher aan het kijken op mijn hd lcd en zie helemaal geen ruis. Is dat alleen als je HDR hebt?
Het was maar een theorie (niet getest) maar tof dat het zo werkt!Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:41:
[...]
Bedankt voor dit advies. Ik heb dit getest en het blijkt dat ook het contrast op 0 gezet moet worden om het beeld op zwart te krijgen. Dit is nu dus de enige manier om via YouTube naar muziekvideo's te luisteren zonder beeld.
[ Voor 41% gewijzigd door Puck op 04-12-2017 09:39 ]
Arrived anxious, left bored
Vraagje ivm Wifi van de 65B7d.
Iemand al es Youtube 4K HDR gestreamd via Wifi? Ik heb dit gedaan via netgear AP van Netgear (hangt aan mijn Digicorder van Telenet) en staat juist onder de TV en als ik stream 4K HDR, op 2.4 en 5ghz moest hij af en toe nog bufferen. Dan stopt het beeld effe en zie je de ronde balletjes die draaien of anders komt het beeld wat onscherp en zo zie je ook dat ie niet alles direct binnenhaalt.
Iemand nog dit probleem (met Telenet)? Het AP staat juist onder de TV dus zit zou 100% dekking moeten hebben.
Bekabeld kan ik ook doen via de TV maar is maar 100mbit dus
denk niet voor 4K HDR content dat dit ook genoeg zal zijn. (waarom geen gigabit LG!!!!).
Iemand al es Youtube 4K HDR gestreamd via Wifi? Ik heb dit gedaan via netgear AP van Netgear (hangt aan mijn Digicorder van Telenet) en staat juist onder de TV en als ik stream 4K HDR, op 2.4 en 5ghz moest hij af en toe nog bufferen. Dan stopt het beeld effe en zie je de ronde balletjes die draaien of anders komt het beeld wat onscherp en zo zie je ook dat ie niet alles direct binnenhaalt.
Iemand nog dit probleem (met Telenet)? Het AP staat juist onder de TV dus zit zou 100% dekking moeten hebben.
Bekabeld kan ik ook doen via de TV maar is maar 100mbit dus
SPiET
Verwijderd
Bij mij werkte de 5ghz verbinding heel goed maar nu buffert het ook. Nu heb ik het op 2.5ghz staan en de verbinding is veel stabieler. YouTube 4K HDR werkt hier zonder te bufferen. Jammer dat LG waarschijnlijk een zeer goedkope wifi module gebruikt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 08:33 ]
@418O2 heb dit abonnement bij Telenet, theoritische waarden he 
WIGO 3 GB, 10 GB, 15 GB, 40 GB
Max. downloadsnelheid
200 Mbps1
Max. uploadsnelheid
20 Mbps1
Nuja dat zal wel bekabeld zijn.
Dus infeite kan het wel met een ethernet kabel in de 100mbit ingang van de LG? Maar 4K HDR films streamen vanaf mijn NAS zal dan weer niet lukken via de 100mbit dacht ik
WIGO 3 GB, 10 GB, 15 GB, 40 GB
Max. downloadsnelheid
200 Mbps1
Max. uploadsnelheid
20 Mbps1
Nuja dat zal wel bekabeld zijn.
Dus infeite kan het wel met een ethernet kabel in de 100mbit ingang van de LG? Maar 4K HDR films streamen vanaf mijn NAS zal dan weer niet lukken via de 100mbit dacht ik
SPiET
Inderdaad...waarom geen gigabit tegenwoordig. Maar goed. Ik heb mijn tv nog bekabeld aangesloten. Geen problemen bij kijken 4K HDR streams via youtube.spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:28:
Vraagje ivm Wifi van de 65B7d.
Bekabeld kan ik ook doen via de TV maar is maar 100mbit dusdenk niet voor 4K HDR content dat dit ook genoeg zal zijn. (waarom geen gigabit LG!!!!).
Ik gebruik al dik een jaar WiFi only op mijn B6 en haalt gewoon mijn max snelheid bij speedtest van 150mbit. Geen probleem op 4K HDR via XPlay af te spelen. Zal.dan toch aan de combi TV + router liggen o.i.d.
Same here. Ik heb een 200mb verbinding bij ziggo. Mijn shield haalt via 5,0ghz netjes die 200mb (bekabeld ook uiteraard). De LG C7 haalt op 5,0ghz maar 2-3mb..... op 2,4ghz haalt ie 50mb... dus daar maar op gezet. Waardeloze wifi module zit daar in inderdaad.....Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:32:
Bij mij werkte de 5ghz verbinding heel goed maar nu buffert het ook. Nu heb ik het op 2.5ghz staan en de verbinding is veel stabieler. YouTube 4K HDR werkt hier zonder te bufferen. Jammer dat LG waarschijnlijk een zeer goedkope wifi module gebruikt.
4K HDR streamt trouwens perfect met die snelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 04-12-2017 08:46 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Raar, want het AP (aangesloten aan de setupbox van telenet dus kabel komt hier rechtstreeks binnen) staat onder de tv in open kast. zou toch moeten full speed zijn dan?Puck schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:39:
Ik gebruik al dik een jaar WiFi only op mijn B6 en haalt gewoon mijn max snelheid bij speedtest van 150mbit. Geen probleem op 4K HDR via XPlay af te spelen. Zal.dan toch aan de combi TV + router liggen o.i.d.
Kan ik de snelheid es testen via de tv? Hoe rap de wifi verbinding is op de tv?
SPiET
Mijn router staat 4 meter verderop in een meterkast, dus zeg het maar... Ik test via de webbrowser via www.fast.com (Netflix). Deze test gewoon internetsnelheid dus lokaal zou het nog hoger kunnen uitvallen.spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:17:
[...]
Raar, want het AP (aangesloten aan de setupbox van telenet dus kabel komt hier rechtstreeks binnen) staat onder de tv in open kast. zou toch moeten full speed zijn dan?
Kan ik de snelheid es testen via de tv? Hoe rap de wifi verbinding is op de tv?
Verwijderd
Trek de stroomkabel eruit dan zou het wel weer goed moeten werken.Hulleman schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:45:
[...]
Same here. Ik heb een 200mb verbinding bij ziggo. Mijn shield haalt via 5,0ghz netjes die 200mb (bekabeld ook uiteraard). De LG C7 haalt op 5,0ghz maar 2-3mb..... op 2,4ghz haalt ie 50mb... dus daar maar op gezet. Waardeloze wifi module zit daar in inderdaad.....
4K HDR streamt trouwens perfect met die snelheid.
Uit de router?Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:47:
[...]
Trek de stroomkabel eruit dan zou het wel weer goed moeten werken.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nee hoor. De C7 is gewoon slechter als het gaat om internet. De B6 bufferde nooit met een kabelverbinding als ik 4K HDR ging streamen met Xplay. Maar de C7 die buffert wel eens.Puck schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:39:
Daarnaast is de WiFi op de C7 niet te doen, terwijl bij de B6 dat makkelijk ging.
C7 hier, buffert nooit bij 4K HDR streamen via Xplay zowel via WIFI als kabel.ionn schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:18:
[...]
Nee hoor. De C7 is gewoon slechter als het gaat om internet. De B6 bufferde nooit met een kabelverbinding als ik 4K HDR ging streamen met Xplay. Maar de C7 die buffert wel eens.
Daarnaast is de WiFi op de C7 niet te doen, terwijl bij de B6 dat makkelijk ging.
Stream jij uhd bluray remuxes van 60-100gb?EnigmaNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:20:
[...]
C7 hier, buffert nooit bij 4K HDR streamen via Xplay zowel via WIFI als kabel.
Ook bij mij geen enkel probleem met bufferen. Noch bij youtube 4k noch bij 4k hdr remuxes van 70-90 GB.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Nieuwe software update is uit.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 11:03 ]
Voor films met echt speciaal geluid oké, helemaal mee eens. Maar om de soundbar van de E-serie "schel en geen lage klanken" noemen is pertinent onwaar! Het geluid is verre van schel, wel mooi warm, helder en stemmen zijn goed verstaanbaar. Erg diepe bassen zitten er zeker niet in, de iets minder diepe bassen klinken goed en niet wollig. Klinkt het bij jou schel, dan is dat een instellingsfout of is er iets defect aan de speakers.Janpietertje89 schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:16:
[...]
Heb je voordat je deze afweging gemaakt hebt wel naar een goede soundbar met subwoofer geluisterd zodat je de vergelijking kon maken? Ik dacht exact zoals jij (heb ook de E serie) tot ik een subwoofer en 2 goede boxjes aanschafte. De soundbar van het E model geeft echt geen oké geluid, het is gewoon heel schel en kan totaal geen lage klanken produceren, een boxensetje van 100 euro produceert nog beter geluid... Nee voor oké geluid heb je toch echt wat meer nodig. Vooral een subwoofer voegt zóveel dimensie toe aan een film.
Ik ben overigens geen leek op audiogebied en gauw tevreden met geluid. Voor films en muziek heb ik een vrij goede av-reciever van Yamaha met 2 Infinity Kappa 7 standboxen plus Infinity Alpha centrumspeaker en surroundboxen. En natuurlijk klinkt dat beter dan de soundbar. Maar voor het gewone tv werk doet de soundbar het meer dan prima en heb ik totaal niet de behoefte de audio installatie extra aan te zetten.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Yup, update 4.70.30 is uit...Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:02:
...en eindelijk lijken YouTube hdr-video's het goed te doen. Het werd tijd.
De waarschijnlijk bij de meesten wel bekende 'The World in HDR in 4K'-video is meteen een stuk beter; niet meer die washed out look alsof je door een laag mist heen moest kijken. Kleuren zijn ook stukken beter.
[ Voor 32% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-12-2017 11:21 ]
Verwijderd
Lijkt inderdaad meer kleurrijk te zijn.Koekiemonsterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:16:
[...]
Yup, update 4.70.30 is uit...
...en eindelijk lijken YouTube hdr-video's het goed te doen. Het werd tijd.
De waarschijnlijk bij de meesten wel bekende 'The World in HDR in 4K'-video is meteen een stuk beter; niet meer die washed out look alsof je door een laag mist heen moest kijken. Kleuren zijn ook stukken beter.
@Verwijderd Normaliter moet je met 5Ghz makkelijk de 170/180 Mbps kunnen aantikken. Btw, is dit vertekenend beeld of heb je de TV echt tot bijna aan het plafond gehangen?
Whole lot of stars ***
Zijn max internet is 80Mbps, dus dan ga je met een online speedtest niet hoger halenRudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:41:
@Verwijderd Normaliter moet je met 5Ghz makkelijk de 170/180 Mbps kunnen aantikken. Btw, is dit vertekenend beeld of heb je de TV echt tot bijna aan het plafond gehangen?
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 04-12-2017 11:46 ]
OopsPuck schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:43:
[...]
Zijn max internet is 80Mbps, dus dan ga je met een online speedtest niet hoge halen

Whole lot of stars ***
Verwijderd
Zit nog 2.20 meter tussen. Maar van schuin onderen gefotografeerd.Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:41:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 11:47 ]
Iets meer info aub. Waar en hoe? OTA of op de website. Welk model.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:02:
Ah schrok me al, want een TV op zo'n hoogte verkloot de belevenis van film/tv kijken
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Eigenlijk is dat heel subjectief. In Amerika zijn ze niks anders gewend. En met OLED blijf je hoe dan ook hetzelfde contrast houden.Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:46:
[...]
Ah schrok me al, want een TV op zo'n hoogte verkloot de belevenis van film/tv kijken
Verwijderd
Jij dacht dat iedereen met glasvezel op 500mbit zit? Daarvoor heb je pakketten. Zoals bij elk willekeurig provider.Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:45:
[...]
OopsIk dacht overigens dat glasvezel per definitie altijd super snel was, schijnbaar niet dus.
Prettigste in mijn ogen is nog altijd een sweetspot op ooghoogte als je zit.

Hoger dan dit ervaar ik al als storend, omdat je hoofd dan niet relax in je natuurlijk (recht uit) stand staat.

Hoger dan dit ervaar ik al als storend, omdat je hoofd dan niet relax in je natuurlijk (recht uit) stand staat.
Aha, had daar geen idee van... dan is je snelheid op je TV idd wel netjes, gewoon maximaal!Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:50:
[...]
Jij dacht dat iedereen met glasvezel op 500mbit zit? Daarvoor heb je pakketten. Zoals bij elk willekeurig provider.
[ Voor 38% gewijzigd door Rudios op 04-12-2017 11:54 ]
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren
. Laten we het daarop houden anders gaat het wel heel erg off-topic.
Ik heb een TP-link AC2600 router met glasvezel en haal op mijn C7V (04.70.30) +/- 100MBit op 5Ghz @ fast.com. Als ik mijn iPad naast de TV leg dan haalt die 320MBit. Helaas is de wifi chip van de TV dus niet vergelijkbaar.Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:41:
Ik snap ook niet goed waarom LG bij zo'n dure TV zo'n goedkopen Wifi en LAN port hebben ingebouwd. Wifi is nog redelijk oke, maar die LAN port is om te huilen.Scidd0w schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:26:
[...]
Ik heb een TP-link AC2600 router met glasvezel en haal op mijn C7V (04.70.30) +/- 100MBit op 5Ghz @ fast.com. Als ik mijn iPad naast de TV leg dan haalt die 320MBit. Helaas is de wifi chip van de TV dus niet vergelijkbaar.
Whole lot of stars ***
Een vraag aan de tweakers die 3-3.5 meter van hun 65 OLED zitten:
Ik heb sinds dit weekend ook een OLED65B7D staan met een kijkafstand van +- 3 meter. Nu zit ik met twee issues...
- na en tijdens het kijken van TV doen m’n ogen pijn. Als ik dit Google zeggen ze dat dit kan voorkomen door een te kleine TV, maar niet door een grote. OLED light staat op 30 & brightness op 50... hebben jullie hier ervaring mee?
- ik lees overal dat upscaling van 1080p & 720p goed werkt op deze OLED’s, maar ik vind persoonlijk dat dit niet zo goed gaat, heb ik ergens een instelling verkeerd staan misschien?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
PS: ik kom van een 40” full HD van +- 7 jaar oud
Ik heb sinds dit weekend ook een OLED65B7D staan met een kijkafstand van +- 3 meter. Nu zit ik met twee issues...
- na en tijdens het kijken van TV doen m’n ogen pijn. Als ik dit Google zeggen ze dat dit kan voorkomen door een te kleine TV, maar niet door een grote. OLED light staat op 30 & brightness op 50... hebben jullie hier ervaring mee?
- ik lees overal dat upscaling van 1080p & 720p goed werkt op deze OLED’s, maar ik vind persoonlijk dat dit niet zo goed gaat, heb ik ergens een instelling verkeerd staan misschien?
Ik zit denk ik ook op zon 3.5 meter maar ik heb verder geen last van de ogen. Misschien hetzelfde issue wat op dit moment ook mensen met de iphone x hebben?Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:33:
Wat vind je dat er niet goed gaat met de upscaling?
Thanks voor de snelle reactie!keepitfrosty schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:40:
[...]
Ik zit denk ik ook op zon 3.5 meter maar ik heb verder geen last van de ogen. Misschien hetzelfde issue wat op dit moment ook mensen met de iphone x hebben?
Wat vind je dat er niet goed gaat met de upscaling?
Ok. Zal dit topic eens doornemen. Zou dus kunnen dat ik OLED als paneel nog gewoon moet worden & niet zo zeer met de grote te maken heeft...
Qua Upscaling: Gho, moeilijk uit te leggen... De kwaliteit valt me gewoon tegen. Het lijkt precies zoals je vroeger SD content keek op een full HD TV. Zo lijkt het nu met 720p & (in minder mate) 1080p content op de 65 OLED. Hij lijkt precies gewoon niet te upscalen. Moet ik iets doen met die Super Resolution setting in de instellingen? (Heb de RTings afstelling gevolgd en hier staat deze uit.)
Verwijderd
Heb je je decorder wel goed ingesteld? Daar kan het ook aan liggen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 12:57 ]
Wat bedoel je met Decoder goed ingesteld?Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:56:
Heb je je decorder wel goed ingesteld? Daar kan het ook aan liggen.
Deze staat gewoon op output 720p (niet 1080i want heb al op meerdere plekken gelezen dat de OLED hier niet goed mee om gaat?)
Maar op de 720p & 1080p content die ik stream via mijn Medicenter (Kodi) heb ik er ook last van...
Thx voor het meedenken.
OTA, 4.70.30, werkt hier voor de C7, dus zal ook voor de andere 2017-modellen gelden.ionn schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:45:
[...]
Iets meer info aub. Waar en hoe? OTA of op de website. Welk model.
CHANGELOG:Koekiemonsterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:05:
[...]
OTA, 4.70.30, werkt hier voor de C7, dus zal ook voor de andere 2017-modellen gelden.
[04.70.10]
1. To improve Store mode OLED afterimage issue in Europe
Zoals gewoonlijk weer een enorme waslijst aan verbeteringen.
Whole lot of stars ***
Kom van een 46 Plasma van Pana , zitten 2.8 meter van TV , nu met een 65B7D , groot maar is nog zeker te doen.Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:33:
Ik gebruik IFS dark room met settings van rtings.com, heel goed voor SDR!
SPiET
Dus OTA werkt nu wel? Had gekeken voor de 65B7D OTA te doen, ging niet, geen nieuwe update gevonden. Dan maar via usb stick de 04.70.10 erop gezet.Koekiemonsterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:05:
[...]
OTA, 4.70.30, werkt hier voor de C7, dus zal ook voor de andere 2017-modellen gelden.
[ Voor 24% gewijzigd door spietie op 04-12-2017 13:57 ]
SPiET
Heb jij ook Telenet decoder? Staat hier op 1080i, beter zetten op 720p?Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:03:
[...]
Wat bedoel je met Decoder goed ingesteld?
Deze staat gewoon op output 720p (niet 1080i want heb al op meerdere plekken gelezen dat de OLED hier niet goed mee om gaat?)
Maar op de 720p & 1080p content die ik stream via mijn Medicenter (Kodi) heb ik er ook last van...
Thx voor het meedenken.
SPiET
Ik ervaar het zelfde op mijn Oled, heb deze afgelopen zaterdag gekocht (LG 55e7n) en zie ook dat 720p en 1080i/p soms niet geheel scherp zijn. Zie het zowel via de decoder (humax) als via bv Youtube (bv vlogs Casey Neistat die in HD zijn gefilmd). Ik kom van een Samsung S-uhd 55js8000 waar dit (vond ik) er toch een stuk mooier uitzag.Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:33:
Het 4k aanbod (Netflix, Youtube en via Xbox One X) is prachtig.
Ben ook benieuwd of ik iets mis qua instellingen.
Jup hier ook de IFS Dark Room settings van rtings.com. Maar ben toch niet echt tevreden over het upscalen van 720p & 1080p content. Heb jij iets anders ingesteld dan wat Rtings beschrijft? Of heb jij deze instellingen tot op de letter gevolgd?spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:56:
Kom van een 46 Plasma van Pana , zitten 2.8 meter van TV , nu met een 65B7D , groot maar is nog zeker te doen.
Ik gebruik IFS dark room met settings van rtings.com, heel goed voor SDR!
Ja, ook Telenet deconder. Zie volgend forum:spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:57:
Heb jij ook Telenet decoder? Staat hier op 1080i, beter zetten op 720p?
LG 2017 OLED TV motion processing for interlaced video
Nu heb ik zelf 1080i nog niet getest. Ga dit nog wel doen. Jij hebt hem op 1080i staan en nog geen issues gezien?
Jup, Ik heb hetzelfde gevoel, op mijn 7 jaar oude (maar ook veel kleinere) full HD zag deze content er beter uit. Volgens mij doen we iets fout... maar wat.appeltje eitje schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:10:
[...]
Ik ervaar het zelfde op mijn Oled, heb deze afgelopen zaterdag gekocht (LG 55e7n) en zie ook dat 720p en 1080i/p soms niet geheel scherp zijn. Zie het zowel via de decoder (humax) als via bv Youtube (bv vlogs Casey Neistat die in HD zijn gefilmd). Ik kom van een Samsung S-uhd 55js8000 waar dit (vond ik) er toch een stuk mooier uitzag.
Het 4k aanbod (Netflix, Youtube en via Xbox One X) is prachtig.
Ben ook benieuwd of ik iets mis qua instellingen.

Dat is het voornaamste verschil... Je vergelijkt appels met peren...Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:13:
(maar ook veel kleinere)
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Zijn hier eigelijk mensen die de Technicolor Expert modus gebruiken? Ik heb deze geselecteerd sinds deze voor het eerst in de OTA beschikbaar was. Zeer tevreden tot nu toe! Ik hoor eigenlijk maar weinig over deze nieuwe instelling.
Whole lot of stars ***
Leunt héél dicht aan bij ISF Expert. Gebruik die ook voor televisie content (Telenet).
Voor films kijken gebruik ik meestal wel Technicolor Expert setting. Ben er ool tevreden van. Anders is het dark room settings.
Mijn telenet digicorder heb ik ook een tijd geleden aangepast van 720p naar 1080i. Volgens mij geeft het ook beter beeld!!
Mijn telenet digicorder heb ik ook een tijd geleden aangepast van 720p naar 1080i. Volgens mij geeft het ook beter beeld!!
[ Voor 3% gewijzigd door Gevork op 04-12-2017 14:20 ]
Enige ferm vervelende aan Telenet is dat je "deep colour" niet mag aanzetten of je hebt geen geluid meer. Alles is aangesloten op receiver, behalve mijn digicorder omdat die op zijn eigen hdmi poort moet. Sucks.
Ja gebruikte ik al een paar dagen en zeer goed! Nu wel de IFS dark room met settings van ratings voor me 65b7. omdat ik oled light op 17 zet bij isf dark room en eco modus uit zet is de technicolor nu veel te fel. moet ik nog aanpassen.Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:16:
Zijn hier eigelijk mensen die de Technicolor Expert modus gebruiken? Ik heb deze geselecteerd sinds deze voor het eerst in de OTA beschikbaar was. Zeer tevreden tot nu toe! Ik hoor eigenlijk maar weinig over deze nieuwe instelling.
SPiET
Same here, wist niet eens wat het was.lapino schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:23:
Enige ferm vervelende aan Telenet is dat je "deep colour" niet mag aanzetten of je hebt geen geluid meer. Alles is aangesloten op receiver, behalve mijn digicorder omdat die op zijn eigen hdmi poort moet. Sucks.
Nu hdmi is rechtstreeks op tv van telenet decoder aangesloten. Al de rest (consoles, mediaspeler enz) gaan rechtstreeks naar de 4k hdr receiver Denon.
SPiET
Tot op de letter voor SDR, moet nog es kijken naar de HDR settings.Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:13:
[...]
Jup hier ook de IFS Dark Room settings van rtings.com. Maar ben toch niet echt tevreden over het upscalen van 720p & 1080p content. Heb jij iets anders ingesteld dan wat Rtings beschrijft? Of heb jij deze instellingen tot op de letter gevolgd?
[...]
Ja, ook Telenet deconder. Zie volgend forum:
LG 2017 OLED TV motion processing for interlaced video
Nu heb ik zelf 1080i nog niet getest. Ga dit nog wel doen. Jij hebt hem op 1080i staan en nog geen issues gezien?
[...]
Jup, Ik heb hetzelfde gevoel, op mijn 7 jaar oude (maar ook veel kleinere) full HD zag deze content er beter uit. Volgens mij doen we iets fout... maar wat.![]()
Heb dat veranderd naar 1080i, volgens mij geen issues tussen de 'i' en de "p".
SPiET
Kan ik nog wel inkomen gezien het verschil in maat en leeftijd van de tv maar ik kom van een Samsung 55inch S-uhd met Quantum dot, HDR, 10bit paneel etc die anderhalfjaar oud is. Zie gewoon duidelijk het verschil in kwaliteit (HD 720p, 1080i/p), gewoon vaak een stuk minder scherp. Al veel gespeeld met instellingen maar zie geen verschil. Dus vraag mij af of ik iets fout doe of dat dit gewoon het is (wat ik wel heel vreemd zou vinden).Hooglander1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:16:
[...]
Dat is het voornaamste verschil... Je vergelijkt appels met peren...
En ik maar denken dat het aan mij lag of aan mij kodi player....1080p full bluray files en toch een bepaalde onscherpte! Heel apart! 4K is inderdaad gewoon goed scherp, maar ik denk dat er iets mis gaat met upscaling.
Technicolor profiel heb ik nog niet getest, wist niet eens dat het bestond. Zal het vandaag proberen voor normaal tv (interne CI+ slot)
Technicolor profiel heb ik nog niet getest, wist niet eens dat het bestond. Zal het vandaag proberen voor normaal tv (interne CI+ slot)
[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 04-12-2017 14:41 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik begrijp hier niets van, althans ik heb die ervaring totaal niet.! Digitale tv via de tv zelf of via de Humax 5200c decoder zien er in beide gevallen gestoken scherp uit op mijn 55E6, zeker als het studio-opnames betreft. Netflix (1080p, nog geen 4k dus) geeft prachtig detailrijk beeld.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Draaien jullie allemaal de laatste firmware? Ik kom zelf van een 40" led tv van 8 jaar oud dus ik kan geen goede vergelijking maken...
Ik heb vandaag geüpdate. Denk geen grote veranderingen.Scidd0w schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:54:
Draaien jullie allemaal de laatste firmware? Ik kom zelf van een 40" led tv van 8 jaar oud dus ik kan geen goede vergelijking maken...
Kom ook van een 8 jaar oude led 40 inch en nu 55 inch c7 gekocht. Ben er heel tevreden van.
Scidd0w schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:54:
Zaterdag mijn 55e7n gekocht en toen gecontroleerd, maar zal vanavond nog even checken of de laatste versie erop staat.Scidd0w schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:54:
Ik draai enalaatste firmware.
Bij gewone tv uitzendingen is het wel gewoon scherp. Het is met name als ik 1080p bron materiaal gebruik of netflix. Alle instellingen zijn van de bekende fora
Bij gewone tv uitzendingen is het wel gewoon scherp. Het is met name als ik 1080p bron materiaal gebruik of netflix. Alle instellingen zijn van de bekende fora
Heb je je Netflix instellingen gecontroleerd? Moet je doen via je computer en dan kijken welke resolutie die standaard pakt, deze staat weleens verkeerd.Rainesh schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:21:
Ik draai enalaatste firmware.
te vinden onder:
www.netflix.com/HdToggle en dan kiezen voor de kwaliteit "hoog"
Licht achter de TV plaatsen kan helpen. Vooral als je in een donkere ruimte zit met een felle TV.Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:33:
Net gedaan, zo even testen dan. Maar dan vind ik het nog steeds apart dat ik bij full bluray files toch een onscherp beeld heb. Heb helemaal geen rare settings op kodi, ook geen denoise, sharpener etc aan.appeltje eitje schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:26:
[...]
Heb je je Netflix instellingen gecontroleerd? Moet je doen via je computer en dan kijken welke resolutie die standaard pakt, deze staat weleens verkeerd.
te vinden onder:
www.netflix.com/HdToggle en dan kiezen voor de kwaliteit "hoog"
Hmmm OTA update werkt? Hier toch niet hoor. Zit op 04.70.10. Ik Check controleren op updates.
Zegt: geen updates gevonden.
SPiET
Ja had ik daarnet ook gelezen. Zal straks m'n staanlamp eens verhuizen van naast mij naar naast de TV. kijken of dat helpt.EnigmaNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:27:
Licht achter de TV plaatsen kan helpen. Vooral als je in een donkere ruimte zit met een felle TV.
Er zitten dus nog mensen mee... Ik ga straks eens een full bluray rip rechtstreeks via DLNA spelen. Kijken of het dan beter is. Zo ja dan ligt het misschien aan Kodi of de verbinding er tussen... (betwijfel het wel ten zeerste...)Rainesh schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:29:
Net gedaan, zo even testen dan. Maar dan vind ik het nog steeds apart dat ik bij full bluray files toch een onscherp beeld heb. Heb helemaal geen rare settings op kodi, ook geen denoise, sharpener etc aan.
Wordt meestal gefaseerd uitgerold, kan eventjes duren, de een krijgt 'm sneller dan de anderspietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:32:
Hmmm OTA update werkt? Hier toch niet hoor. Zit op 04.70.10. Ik Check controleren op updates.
Whole lot of stars ***
Technicolor is hetzelfde als de isf modes op 1 ding na. Er staat altijd een beetje sharpening aan die je niet uit kan zetten.Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:16:
Verwijderd
Ik vind Technicolor veel beter eigenlijk. Overigens net een reactie gekregen van LG met betrekking tot de 6 maanden Netflix actie die ik niet op de tv kon claimen. Net een code van ze gekregen waardoor ik alsnog 6 maanden Netflix heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 16:31 ]
Wat vind je veel beter dan, want technicolor is hetzelfde als isf.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:29:
Ik vind Technicolor veel beter eigenlijk. Overigens net een reactie gekregen van LG met betrekking tot de 6 maanden Netflix actie die ik niet op de tv kon claimen. Net een code van ze gekregen waardoor ik alsnog 6 maanden Netflix heb.
Wat is het verschil met de LG OLED55C7V en LG OLED55B7V?
De b7 heeft een andere voet (boog) en een zilver randje rondom het frame. Verder zijn ze exact hetzelfde!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Tamelijk offtopic, maar ik vraag het toch maar even. Kodi wordt via wat naar de TV gebracht? Met welke hardware bedoel ik dan, en wat bedoel je met BluRay files? Want Kodi geeft op verschillende hardware niet altijd dezelfde beeldkwaliteit, ook als staan de instellingen gelijk.Rainesh schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:29:
[...]
Net gedaan, zo even testen dan. Maar dan vind ik het nog steeds apart dat ik bij full bluray files toch een onscherp beeld heb. Heb helemaal geen rare settings op kodi, ook geen denoise, sharpener etc aan.
Testing, one, two ...
Ik gebruik een paar jaar een Asrock Ion 152D. Wordt via hdmi naar de versterker (yamaha dsp z7) toe gebracht en vandaar weer naar de tv toe. Processing op de yamaha staat uit en op kodi aan. Op mijn vorige tv (Philips 42pfl7203d) gaf een scherper plaatje. Met bluray files bedoel ik .m2ts files van 40gb (ongecomprimeerd/ongeconverteerde) files.hardware-lover schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:51:
[...]
Tamelijk offtopic, maar ik vraag het toch maar even. Kodi wordt via wat naar de TV gebracht? Met welke hardware bedoel ik dan, en wat bedoel je met BluRay files? Want Kodi geeft op verschillende hardware niet altijd dezelfde beeldkwaliteit, ook als staan de instellingen gelijk.
Ik zal eens spelen met de instellingen. Het viel me gelijk al op sinds ik mijn C7 heb.
Ik heb een Windows 10 Kaby Lake setup aan mijn Oled hangen en ik kan je uit persoonlijke ervaring mededelen dat deze een strakker plaatje geeft dan een soortgelijke setup waarin een Haswell processor zijn werk doet. Beide systemen zijn verder volledig gelijk v.w.b. Kodi en instellingen (1080p/60Hz ingesteld) en toch is er een zichtbaar verschil waarbij de Haswell setup het onderspit moet delven. Beide systemen hangen aan een 4k/60p receiver die enkel op pass through staat ingesteld. Ook ik kan o.a. BR (ISO of .mt2s) als media selecteren.Rainesh schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:02:
[...]
Ik gebruik een paar jaar een Asrock Ion 152D. Wordt via hdmi naar de versterker (yamaha dsp z7) toe gebracht en vandaar weer naar de tv toe. Processing op de yamaha staat uit en op kodi aan. Op mijn vorige tv (Philips 42pfl7203d) gaf een scherper plaatje. Met bluray files bedoel ik .m2ts files van 40gb (ongecomprimeerd/ongeconverteerde) files.
Ik zal eens spelen met de instellingen. Het viel me gelijk al op sinds ik mijn C7 heb.
Met bovenstaande wil ik enkel duidelijk maken dat niet iedere media-opstelling een even strak plaatje aanlevert maar hoe kleiner de TV, hoe scherper het plaatje lijkt, dat zonder twijfel.
Testing, one, two ...
Heb je hiervoor gemaild vantevoren, of gebeld?Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:29:
Verwijderd
Gebeld en gemaild. En uiteindelijk toegewezen gekregen.Skarloc schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:16:
[...]
Heb je hiervoor gemaild vantevoren, of gebeld?
Zeg voor xbox one x of ps4 pro. Welke beeldmodus nemen jullie want niet alle games gaan over naar HDR.
Nemen jullie dan nog HDR effect? (Effect niveau)?
Of de isf of technicolor modus?
SPiET
Enige optie is game mode voor de laagste input lag.spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:42:
Zeg voor xbox one x of ps4 pro. Welke beeldmodus nemen jullie want niet alle games gaan over naar HDR.
Hmm vreemd, toen ik de TV kreeg (vorige week) had ik de software update gedraaid, maar ik zit nu op 03.60.09. Is die niet ouder dan 04.70.10?Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:46:
[...]
Wordt meestal gefaseerd uitgerold, kan eventjes duren, de een krijgt 'm sneller dan de ander
Ik zie ook ‘geen updates gevonden’. Heb een 55C7V.
[ Voor 8% gewijzigd door Thermometer op 04-12-2017 18:06 ]
Kan je Technicolor niet enkel aanzetten/instellen als je ook daadwerkelijk content met Technicolor bekijkt?Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:29:
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ok bedankt dus ‘spel’ modus en de tv switch dan automatisch naar HDR modus als t spel dit ondersteund?
Zijn er daar ook speciale instellingen voor? Bijv die van rtings.com dan?
SPiET
Kijk even hierThermometer schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:05:
[...]
Hmm vreemd, toen ik de TV kreeg (vorige week) had ik de software update gedraaid, maar ik zit nu op 03.60.09. Is die niet ouder dan 04.70.10?
Ik zie ook ‘geen updates gevonden’. Heb een 55C7V.
http://www.lg.com/nl/onde...ED55C7V&pageVisibleFlag=2
Daar staat de download voor de 04.70.10
Ik heb de 55E7N, en zie de update ook niet.
Ik zie hem wel hier staan:
http://www.lg.com/us/support-product/lg-OLED65B7P
andere serie dus geen idee of dit een global update is voor verschillende types
[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 04-12-2017 18:24 ]
Njah laat ik het zo zeggen. Elk geluidssetje van 300 euro produceert een véél beter geluid dan de soundbar van de E serie ooit zal doen. Heb hier zelfs simpele bluetooth computerboxjes staan die echt veel voller klinken. Voor het journaal en Pauw zal het best prima zijn inderdaad, maar dat is content die ik nooit kijk (en ook geen content waar je een OLED voor koopt om eerlijk te zijnVulcan750 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:13:
[...]
Voor films met echt speciaal geluid oké, helemaal mee eens. Maar om de soundbar van de E-serie "schel en geen lage klanken" noemen is pertinent onwaar! Het geluid is verre van schel, wel mooi warm, helder en stemmen zijn goed verstaanbaar. Erg diepe bassen zitten er zeker niet in, de iets minder diepe bassen klinken goed en niet wollig. Klinkt het bij jou schel, dan is dat een instellingsfout of is er iets defect aan de speakers.
Ik ben overigens geen leek op audiogebied en gauw tevreden met geluid. Voor films en muziek heb ik een vrij goede av-reciever van Yamaha met 2 Infinity Kappa 7 standboxen plus Infinity Alpha centrumspeaker en surroundboxen. En natuurlijk klinkt dat beter dan de soundbar. Maar voor het gewone tv werk doet de soundbar het meer dan prima en heb ik totaal niet de behoefte de audio installatie extra aan te zetten.

Ja, maar ook hier heb je een aparte spelmodus (binnen HDR)spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:16:
Ok bedankt dus ‘spel’ modus en de tv switch dan automatisch naar HDR modus als t spel dit ondersteund?
PSN: fonsmeister
Hm ik kijk zelf via een nvidia shield die op 1080p output staat naar de tv en een blu ray rips is hier gewoon scherp. Zet ik de nvidia shield op 4k dan is de 1080p output echt dof en minder scherp. De upscaler van de nvidia shield is niet heel erg goed maar met de output op 1080p heb ik een kraakhelder plaatje.Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:51:
[...]
Thanks voor de snelle reactie!
Ok. Zal dit topic eens doornemen. Zou dus kunnen dat ik OLED als paneel nog gewoon moet worden & niet zo zeer met de grote te maken heeft...![]()
Qua Upscaling: Gho, moeilijk uit te leggen... De kwaliteit valt me gewoon tegen. Het lijkt precies zoals je vroeger SD content keek op een full HD TV. Zo lijkt het nu met 720p & (in minder mate) 1080p content op de 65 OLED. Hij lijkt precies gewoon niet te upscalen. Moet ik iets doen met die Super Resolution setting in de instellingen? (Heb de RTings afstelling gevolgd en hier staat deze uit.)
Voor mij ook hetzelfde probleem, heb ook de E7N.ppeterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:19:
[...]
Kijk even hier
http://www.lg.com/nl/onde...ED55C7V&pageVisibleFlag=2
Daar staat de download voor de 04.70.10
Ik heb de 55E7N, en zie de update ook niet.
Ik zie hem wel hier staan:
http://www.lg.com/us/support-product/lg-OLED65B7P
andere serie dus geen idee of dit een global update is voor verschillende types
Zou je eerst naar de 04.70.10 moeten?
Voor Pauw misschien niet; maar voor Jinek wel. Die ziet er echt kraakhelder en haarscherp uit op mijn OLED.Janpietertje89 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:24:
[...]
Njah laat ik het zo zeggen. Elk geluidssetje van 300 euro produceert een véél beter geluid dan de soundbar van de E serie ooit zal doen. Heb hier zelfs simpele bluetooth computerboxjes staan die echt veel voller klinken. Voor het journaal en Pauw zal het best prima zijn inderdaad, maar dat is content die ik nooit kijk (en ook geen content waar je een OLED voor koopt om eerlijk te zijn) Voor al mijn series en films kan ik echt niet meer naar de soundbar luisteren.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Vraagje,
Heeft iemand de update van starfish 04.70.30 draaien op een E7N?
Ik heb net de 04.70.10 erop gezet, die ook op de site van LG staat.
Thanks
Heeft iemand de update van starfish 04.70.30 draaien op een E7N?
Ik heb net de 04.70.10 erop gezet, die ook op de site van LG staat.
Thanks
Ik heb de 04.70.10 via een usb stickje gedaan. Verder wacht ik wel even af.peet1965 schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:14:
[...]
Voor mij ook hetzelfde probleem, heb ook de E7N.
Zou je eerst naar de 04.70.10 moeten?
edit - lees net dat je die ook gedaan hebt
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 04-12-2017 19:50 ]
Ja ik ook via USB, heb wel de 04.70.30 er vast op de stick gezet voor als het kan.ppeterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:50:
[...]
Ik heb de 04.70.10 via een usb stickje gedaan. Verder wacht ik wel even af.
edit - lees net dat je die ook gedaan hebt
ik wacht op jouw succes verhaalpeet1965 schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:52:
[...]
Ja ik ook via USB, heb wel de 04.70.30 er vast op de stick gezet voor als het kan.

Zal je nog even moeten wachten haha, je zou zeggen dat als de firmware er niet voor geschikt is, de tv hem zelf niet zou mogen installeren
edit;
Wat me wel opvalt is dat gister HDR op youtube de tv aangaf in HDR modus te schakelen, maar dat doet hij nu niet meer.
Beeld is wel heel mooi
[ Voor 20% gewijzigd door peet1965 op 04-12-2017 20:04 ]
Hoi iedereen,
Ik ben van plan een nieuwe TV te kopen.
Nu heb ik de LG C7 op het oog.
Na wat reviews te lezen lijkt dit een goede TV.
Maar nu heb ik gisteren eens wat nadelen bekeken en voornamelijk het inbranden en het "vervagen" van het scherm....
De informatie die ik terug vond ging wel meestal over TV'svan 2016.
Hoe zit dit met de het model 2017? Het is geen goedkoop toestel.
Ik wil niet dat na 1 a 2 jaar er logo's ofzo staan ingebrand op mijn TV.
Mss toch beter een gewone led tv kopen?
Maar nu heb ik gisteren eens wat nadelen bekeken en voornamelijk het inbranden en het "vervagen" van het scherm....
Iets meer zorg en aandacht voor een prachtig oled scherm is altid wel wenselijk.icerus schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:07:
Hoi iedereen,
Dus niet 5 uur per dag RTL kijken of 7 uur achter elkaar een HUD van een game
op dezelfde plek. Een juiste instelling van het scherm helpt daarbij.
Houd je er een beetje rekening mee dat dit soort dingen als bovengenoemd inderdaad
wellicht de kans vergroten op "inbranden" - dan heb je het beste scherm van nu te pakken !
Wat bedoel je juist met instelling?ppeterr schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:15:
[...]
Iets meer zorg en aandacht voor een prachtig oled scherm is altid wel wenselijk.
Dus niet 5 uur per dag RTL kijken of 7 uur achter elkaar een HUD van een game
op dezelfde plek. Een juiste instelling van het scherm helpt daarbij.
Houd je er een beetje rekening mee dat dit soort dingen als bovengenoemd inderdaad
wellicht de kans vergroten op "inbranden" - dan heb je het beste scherm van nu te pakken !
Stel dat ik binnen de 2 jaar inbranding op men scherm heb, valt dit dan nog onder garantie?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.