Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 21:54
@DutchOwnage

Je moet zoals veel zaken online het met een klein korreltje zout nemen :)

Ik ben super tevreden met mijn 55c7, maar zoals zo vaak hoor je juist de problemen van de tv's (zeker op een tech forum)

Als lg het budget merk is, dan hebben alle andere oled fabrikanten budget oled schermen in hun TV zitten;) andere fabrikanten hebben weer andere plus/min punten aan hun TV zitten. Lg is (volgens mij) nog steeds de nr1 voor oled gaming.

De zoektocht naar de beste TV levert natuurlijk genoeg 'flaws' op! En die TV bestaat nog niet helaas :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:21
Dank voor de antwoorden @LuisjeNL en @lapino . Ik begrijp dat alleen LG de schermen mag maken. Die zullen dan (over het algemeen) bij elk merk hetzelfde zijn. Ik bedoel meer de techniek eromheen, bijvoorbeeld Sony met zijn X1 chip of Panasonic met zijn Studio Colour HCX2 chip. Is dat van betere kwaliteit dan wat LG gebruikt?

Wellicht niet het juiste topic om dit te vragen, want ik wil niet tegen zere benen aanschoppen, maar ik ben gewoon benieuwd.

Ik bezit nu bijna 2 jaar een high-end 2016 Samsung LCD, en hoewel ik tevreden ben, zie ik ook de tekortkomingen. Vandaar dat ik mij langzaamaan een beetje aan het örienteren ben.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 02-12-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Van wat ik begrijp heeft lg de laagste input lag, pana en Sony hebben weer betere motion.

Dit is alleen van lezen, niet van zelf zien;)
Mijn motion technieken staan op de tv compleet uit:)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dat gaat dan nog veel wikken en wegen worden, want ik ben én een gamer (input lag) én ik kijk graag en veel voetbal (motion handling) :P .

Nou ja bedankt voor de antwoorden in ieder geval, toch weer wat van opgestoken. Ik ga als de tijd daar is gewoon weer lekker ouderwets uren en uren in de winkels staan, met materiaal wat ik zelf meeneem, vergelijken tot ik een ons weeg. Je eigen ogen zorgen toch altijd voor de beste antwoorden.

Wat voor mij buiten kijf staat is dat OLED de toekomst heeft, óf Samsung moet zijn QLED techniek dusdanig goed gaan optimaliseren dat het wat betreft infinite black enz. écht de concurrentie aan kan gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 02-12-2017 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

lapino schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:55:
LG maakt voor elk merk (Philips, Sony, Panasonic) de panelen. Dus eigenlijk zit daar geen verschil en voor zover ik weet hebben ook Sony en andere merken zelfde problemen. Enige wat wél zou kunnen (maar weet niemand zeker) is dat bijv Sony of Philips aan LG specifieke kwaliteitseisen stellen. Dus dat zij bijvoorbeeld enkel panels geleverd krijgen die een AAA rating krijgen van LG. En misschien gebruikt LG dan al sneller zijn 'iets mindere' panelen.
LG maakt geen panelen. LG display maakt OLED panels. LG display verkoopt aan LG, sony, Philips en panasonic allemaal dezelfde panelen.

Niemand die betere of slechtere krijgt.
LuisjeNL schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:12:
Van wat ik begrijp heeft lg de laagste input lag, pana en Sony hebben weer betere motion.

Dit is alleen van lezen, niet van zelf zien;)
Mijn motion technieken staan op de tv compleet uit:)
Zo simpel zit het niet in elkaar. Motion handling is niet hetzelfde als motion interpolation. Door de verkeerde termen te gebruiken ga je verwarring brengen.

LG heeft betere 24p motion handling dan sony. Jaja ik zeg het.

LG heeft mindere motion interpolation dan sony, Panasonic of Philips.

LG en Philips hebben geen bfi. Sony en panasonic wel.
DutchOwnage schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:17:
Dat gaat dan nog veel wikken en wegen worden, want ik ben én een gamer (input lag) én ik kijk graag en veel voetbal (motion handling) :P .

Nou ja bedankt voor de antwoorden in ieder geval, toch weer wat van opgestoken. Ik ga als de tijd daar is gewoon weer lekker ouderwets uren en uren in de winkels staan, met materiaal wat ik zelf meeneem, vergelijken tot ik een ons weeg. Je eigen ogen zorgen toch altijd voor de beste antwoorden.

Wat voor mij buiten kijf staat is dat OLED de toekomst heeft, óf Samsung moet zijn QLED techniek dusdanig goed gaan optimaliseren dat het wat betreft infinite black enz. écht de concurrentie aan kan gaan.
Samsungs qled is niks meer dan een fancy naam voor een shitty va paneel met een quantom dot layer.

[ Voor 54% gewijzigd door ion op 02-12-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:57:
Meer mensen die bij de NPO app geregeld de melding krijgen dat de NPO app straks bepaalde toestellen niet meer zal ondersteunen? Daarbij wordt dan echter niet verteld welke tv's dat zullen zijn, of wanneer een nieuwe app beschikbaar is. Zover ik in de LG store kan zien in elk geval nog niet.

Verder krijg ik na elke update van YouTube te lezen dat-ie automatisch iets van de wifi heeft aangezet. Nu ben ik daar (a) niet van gediend, maar kan ik (b) ook gewoon niet vinden in de settings wat-ie dan aangezet zou hebben.
Ja ik heb met de NPO app hetzelfde. Ook de hbbtv interface werkt niet (rode knop als je op de zender kijkt) ik kan wel een aflevering selecteren, die starten, dan komt de reclame maar na de reclame krijg ik de error "niet beschikbaar"...

Volgens diverse bronnen moet er een "NPO Start" app komen, maar die is nog niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@ionn

Gelukkig zei ik enkrl motion, zonder het te definiëren. Heb ik toch 50% de waarheid gepreekt :+

@DutchOwnage
Idd gewoon in de winkel kijken voor de motion handeling en interpolation, sommige hebben daar snel last van en een ander weer minder/niet:)

Speel zeker ook met de interpolation settings, zet ze ook eens uit bijvoorbeeld. (Valt allemaal in de TV manuals te vinden waar je dat kan doen:) )

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

DutchOwnage schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:17:
Ik kom van een aantal Philips 9000-serie modellen en een Samsung 7000-serie model, en heb voor dezelfde keuze gestaan.

Zie hier een post van mij hierover: Exirion in "\[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"

Uiteindelijk is het de LG C7 geworden. Doorslaggevend vond ik de hogere lichtopbrengst bij LG en het betere ontwerp voor het ophangen van de TV. Nu ik 'm ruim een week heb ben ik nog steeds blij dat ik voor LG ben gegaan. De remote van Sony neemt je weer mee terug naar de jaren '90. De Magic Remote van LG is echt een HEEL fijn ding. Ook oogt de user interface een stuk vlotter en frisser. Daarnaast valt het met de processing allemaal wel mee. Ik heb een paar keer met opzet een tijdje gekeken met motion op Clear en op Smooth, en dat ziet er op wat kleine glitches na prima uit. De Samsung die ik met broadcast TV altijd op Clear had staan doet het niet veel beter.

Beide hebben voordelen en nadelen, maar al met al denk ik dat de LG voor de meeste mensen gewoon de fijnere TV is :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:35
De nieuwe serie godless is op Netflix toch wel echt smullen qua beelden, heel wat beter dan die marvel series. Vooral die luchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

Puck

W32.Deadcode.A

Royale73 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:31:
[...]

Hi, wellicht niet helemal wat je zoekt maar als je een numerieke toets op je lg remote lang indrukt krijg je de optie om een functie toe te voegen, zoals een zender of een app. Zo heb ik xplay toegewezen aan de 3..
Hey, dat wist ik niet! Echter werkt het bij mij ook niet, ik krijg enkel een lijst met TV zenders die ik er aan kan toekennen. Hoe ken je hier dan een app aan toe? Wellicht is dit alleen een feature van WebOS 3.5 en niet beschikbaar op WebOS 3 (2016 model).

Edit: Ja, dit werk alleen als je WebOS 3.5 hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 02-12-2017 11:51 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:53

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

LG C55 WEB OS 3.5. Indien ik een cijfertoets langer ingedrukt houd krijg ik de optie om de desbetreffende HDMI poort er als shortcut aan toe te voegen. Maar de optie een app te koppelen zie ik nog niet. Ga ik nog even frobelen.

Ben eruit geloof ik. Je moet eerst in de app gaan en dan de cijfertoets lang ingedrukt houden voor de koppeling. Daarnaast kun je dus ook een koppeling maken naar een HDMI poort of een LIVE TV kanaal.

[ Voor 31% gewijzigd door vdr01 op 02-12-2017 12:17 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Thermometer

Whoop Whoop!

Hoe stellen jullie je TV in qua motion?

Heb de 55C7 nu een weekje en kan maar niet wennen aan de haperende bewegingen tijdens het kijken van Netflix bijvoorbeeld. De meeste ‘calibratie’ instelligrn laten/zetten TruMotion uit.

Moet ik gewoon wennen hieraan? Met ‘vloeiend’ ziet het er voor mij een stuk natuurlijker uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet vooral doen wat jij het prettigst vindt kijken, nooit je instellingen baseren op anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58
Gisteravond mijn 65c7 thuis mogen ontvangen en nu aardig aan het dubben over het ophangen. Op de voet staat hij al op de juiste hoogte maar omdat er straks een soort van ambilight omheen komt is ophangen mooier (4zijdige verlichting)

Maar de montage gaten van de huidige beugel zitten dusdanig hoog dat deze op richtlijn hoogte net boven de tv vallen. (En dat terwijl ik vanaf 42" kom, lees oude situatie ging hij behoorlijk hoog en Vesa montage zat fysiek hoger in de oude tv)
Dus toch maar iets hoger ophangen om dat te verbloemen :/

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Thermometer schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:25:
Hoe stellen jullie je TV in qua motion?

Heb de 55C7 nu een weekje en kan maar niet wennen aan de haperende bewegingen tijdens het kijken van Netflix bijvoorbeeld. De meeste ‘calibratie’ instelligrn laten/zetten TruMotion uit.

Moet ik gewoon wennen hieraan? Met ‘vloeiend’ ziet het er voor mij een stuk natuurlijker uit namelijk.
Als je niet het soap opera effect krijgt dan zou ik trumotion gebruiken.

Ik gebruikte het vroeger wel eens totdat ik het effect zag... kan het nu niet meer aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

TruMotion op user en dan op 2 en 0 geeft een goed resultaat met soepelere motion en geen soap opera effect.

Ook heb je praktisch geen interpolatie fouten. Wel als je bepaalde testen draait of er echt specifiek naar zoekt, maar bij normaal gebruik dus eigenlijk niet te zien.

Het is wel zo dat films in 24p geschoten zijn en zij echt een licht schokkerig "cinematic" effect horen te hebben. Als je echter bij voorgaande tv's altijd hulpjes hebt ingeschakeld kan ik me voorstellen dat je het allemaal heel schokkerig vindt. Toch hoort dit zo!
Net zoals een correct gecalibreerd beeld voor veel mensen in het begin te geel is omdat ze altijd naar foute kleuren en witbalans gekeken hebben...

[ Voor 42% gewijzigd door MazeWing op 02-12-2017 13:16 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

MazeWing schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:13:
TruMotion op user en dan op 2 en 0 geeft een goed resultaat met soepelere motion en geen soap opera effect.

Ook heb je praktisch geen interpolatie fouten. Wel als je bepaalde testen draait of er echt specifiek naar zoekt, maar bij normaal gebruik dus eigenlijk niet te zien.

Het is wel zo dat films in 24p geschoten zijn en zij echt een licht schokkerig "cinematic" effect horen te hebben. Als je echter bij voorgaande tv's altijd hulpjes hebt ingeschakeld kan ik me voorstellen dat je het allemaal heel schokkerig vindt. Toch hoort dit zo!
Net zoals een correct gecalibreerd beeld voor veel mensen in het begin te geel is omdat ze altijd naar foute kleuren en witbalans gekeken hebben...
Precies. In de bioscoop kijken mensen ook niet naar vivid mode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Als het goed is krijg ik straks mijn 55C7V binnen en een Denon X3400H.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe je alles het beste kan aansluiten?
Ik heb de volgende apparatuur.

LG 55C7V
Denon X3400H
Dune D1
Bluray speler
PS4
Horizon Box.

In de huidige situatie zitten alle apparaten aangesloten op de huidige Denon 2310 versterker met één HDMI kabel naar een plasma TV.

Ik begrijp echter dat mbt input keuzes van de LG dat het misschien handiger is om alle apparaten apart op de LG aan te sluiten, en via ARC naar de reciever te laten lopen??

Of misschien aansluiten zoals de huidige situatie, dus alles op de reciever en via passthrough het beeld naar de LG?

[ Voor 5% gewijzigd door el-jorge op 02-12-2017 13:40 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik zou alles op de Denon aansluiten en die weer op HDMI 2 aansluiten zodat je gebruik kunt maken van ARC.

Alleen wanneer je een versterker hebt die geen passthrough heeft van bijvoorbeeld 4k of HDR kun je het rechtstreeks op de tv aansluiten. Dit is echter niet het geval aangezien de x3400 behoorlijk nieuw is en alles ondersteund.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je wel beseffen dat de input lag daardoor ook omhoog gaat wanneer je je console op een receiver aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Dat is niet correct alleskunner, als je de receiver geen upscaling laat doen dan is er al zeker geen input lag en zelfs mét heb ik het in elk geval nog niet gemerkt op mijn Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:53

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Het is best complex en ik ben er zelf ook nog niet uit wat nu het beste is. Apparatuur rechtstreeks aan de TV of rechtstreeks aan de Onkyo TX-NR818 receiver en die via HDMI2 aan de TV hangen. Beide mogelijkheden hebben voor- en nadelen. Wie het weet mag het zeggen :-) Hierdoor is het al een week chaos in mijn woonkamer. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door vdr01 op 02-12-2017 15:10 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan er ook aan liggen dat je het gewend bent en het zo niet ervaart. Normaliter zorgt alles wat niet rechtstreeks op de televisie aangesloten is voor een extra lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bij sommige receivers levert het geen extra input lag op dat was een tijd terug nog bewezen met een van de nieuwere. Maar grote kans dat het bij bovengenoemde modellen Onkyo nog wel het geval is ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 02-12-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:03:
Je moet vooral doen wat jij het prettigst vindt kijken, nooit je instellingen baseren op anderen.
Lachen....ik stel wel eens tv's in voor met name ouderen op basis van wat referentiemateriaal (niet professioneel dus). Die zeggen in eerste instantie altijd, vindt het niet mooi. Dan zeg ik, kijk maar eerst een week en dan zet ik hem na een week terug op hun originele stand. Dan schrikken ze zich dood dat ze daar al die tijd naar hebben gekeken. Jouw vlieger gaat dus niet op. Het liefst zou ik mijn toestel laten calibreren naar de ISF standaard (centen voor andere zaken nodig :'( ). Mooier kan je niet kijken itt tot wat jij beweert. En zoals vrouwen altijd zeggen, alles went behalve een vent. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
en hoe bevalt een 65" ? En op welke afstand zitten jullie van zo'n groot scherm? Wil eigenlijk er dit weekend een bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:38:
[...]

Lachen....ik stel wel eens tv's in voor met name ouderen op basis van wat referentiemateriaal (niet professioneel dus). Die zeggen in eerste instantie altijd, vindt het niet mooi. Dan zeg ik, kijk maar eerst een week en dan zet ik hem na een week terug op hun originele stand. Dan schrikken ze zich dood dat ze daar al die tijd naar hebben gekeken. Jouw vlieger gaat dus niet op. Het liefst zou ik mijn toestel laten calibreren naar de ISF standaard (centen voor andere zaken nodig :'( ). Mooier kan je niet kijken itt tot wat jij beweert. En zoals vrouwen altijd zeggen, alles went behalve een vent. 8)
Nee jouw vlieger gaat dus niet op. Je moet eens leren lezen. Ik geef nergens aan dat een gecalibreerd scherm niet mooier kan zijn. Ik geef alleen aan dat het klakkeloos overnemen van settings van een ander (terwijl alle panelen verschillend zijn) dus niet verstandig is. En ook het afstellen is iets persoonlijks. Maar los daarvan ging het daar niet eens om. Als je als kijker ergens aan ergert en je er niet aan kunt wennen dan moet je doen wat je goed lijkt en niet wat de ander zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:31:
Nee jouw vlieger gaat dus niet op. Je moet eens leren lezen. Ik geef nergens aan dat een gecalibreerd scherm niet mooier kan zijn. Ik geef alleen aan dat het klakkeloos overnemen van settings van een ander (terwijl alle panelen verschillend zijn) dus niet verstandig is. En ook het afstellen is iets persoonlijks. Maar los daarvan ging het daar niet eens om. Als je als kijker ergens aan ergert en je er niet aan kunt wennen dan moet je doen wat je goed lijkt en niet wat de ander zegt.
Bovendien is het gewoon zo dat wat theoretisch optimaal is, voor onze beleving niet altijd het mooist is. Dat geldt bij audio, bij video en fotografie. En zelfs bij smaakbeleving. Zet de beste luidspreker ter wereld bij de gemiddelde consument neer, en hij zal ‘m waarschijnlijk saai vinden. Die draait wat aan de bass en treble en vindt het dan lekkerder klinken. Idem met fotocamera’s. Mensen vinden het meestal mooier als het contrast wat groter en de kleuren een tikkie verzadigder zijn. Bij TV’s is het niet anders.

Ik geef niks om een gecalibreerde TV. Ik weet na vele jaren TV’s en monitoren instellen wat ik mooi vind en hoe ik dat ingesteld krijg. Daar sleutel ik de eerste weken aan en daarna niet meer. Of het volgens de filmdeskundigen verantwoord is zal me een biet zijn :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:42:
[...]

Bovendien is het gewoon zo dat wat theoretisch optimaal is, voor onze beleving niet altijd het mooist is. Dat geldt bij audio, bij video en fotografie. En zelfs bij smaakbeleving. Zet de beste luidspreker ter wereld bij de gemiddelde consument neer, en hij zal ‘m waarschijnlijk saai vinden. Die draait wat aan de bass en treble en vindt het dan lekkerder klinken. Idem met fotocamera’s. Mensen vinden het meestal mooier als het contrast wat groter en de kleuren een tikkie verzadigder zijn. Bij TV’s is het niet anders.

Ik geef niks om een gecalibreerde TV. Ik weet na vele jaren TV’s en monitoren instellen wat ik mooi vind en hoe ik dat ingesteld krijg. Daar sleutel ik de eerste weken aan en daarna niet meer. Of het volgens de filmdeskundigen verantwoord is zal me een biet zijn :P
Ja dat vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Database freak schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:09:
en hoe bevalt een 65" ? En op welke afstand zitten jullie van zo'n groot scherm? Wil eigenlijk er dit weekend een bestellen.
Aaaaah deze vraag komt ook pas voor de tiende keer langs of zo. 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:31:
[...]
Allereerst moet ik helemaal niets en zeker niet voor jou. ;)

Afstellen is niets persoonlijks aan. Dit is zelfs gewoon te meten als je daarvoor het materiaal hebt. Anyway, de meeste tv's die ik rond me zie zijn de kleuren veel te hard/fel, wit is te blauw en klopt er geen hout van brightness, contrast en staat light veel te hoog. Dit soort zaken zijn helemaal niet zonder testpatronen af te stellen, lees persoonlijk in te stellen.

En dat schrijf ik dus juist, alles went, zelfs slecht beeld. Sommige kijken zelfs naar de winkelinstelling. Vind je het niet mooi die mooie kleuren? Nee, gras is niet gifgroen en sneeuw niet blauwig.

Maar dan piel jij toch lekker met je knoppen en stel je het op het oog af met Netflix, kabel tv en een film etc... Als jij er blij mee bent, goed toch? Ik hoef hem gelukkig niet te zien.
Exirion schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:42:
[...]

Nope. Het eerste wat ik doe met een versterker is dat ding op audio direct zetten. Klinkt het niet dan ligt dat altijd aan de speakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:11:

Afstellen is niets persoonlijks aan. Dit is zelfs gewoon te meten als je daarvoor het materiaal hebt. Anyway, de meeste tv's die ik rond me zie zijn de kleuren veel te hard/fel, wit is te blauw en klopt er geen hout van brightness, contrast en staat light veel te hoog. Dit soort zaken zijn helemaal niet zonder testpatronen af te stellen, lees persoonlijk in te stellen.

En dat schrijf ik dus juist, alles went, zelfs slecht beeld. Sommige kijken zelfs naar de winkelinstelling. Vind je het niet mooi die mooie kleuren? Nee, gras is niet gifgroen en sneeuw niet blauwig.

Maar dan piel jij toch lekker met je knoppen en stel je het op het oog af met Netflix, kabel tv en een film etc... Als jij er blij mee bent, goed toch? Ik hoef hem gelukkig niet te zien.
Wat babbel je nou de hele tijd voor onzin. Je moet echt eens beter leren lezen. Geen idee waar jij die fictieve beeldvormige verhalen vandaan haalt maar niemand heeft het over onnatuurlijke kleuren. Het ging over motion. Eigenlijk wel grappig want je zit zelf te pielen bij anderen en denkt het nu ineens te weten. Blijf lekker verder dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Wat me trouwens net nog opviel bij mijn 55c7 is dat de linker bezel iets breder is dan de rechter. Zeg maar net alsof het beeld niet precies in het midden van het scherm staat. Hebben meer mensen dit?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik was aan het kijken voor nieuwe prijzen van de LG oled.

Ik sprak de eigenaar van een van de aanbieders van oled tv's die ze ook scherp aanbiedt.

Verder vroeg ik hem of er volgend jaar nog spectaculaire veranderingen komen.

Hij was in Korea geweest in de LG fabriek.

De modellen van volgend jaar krijgen een veel krachtigere processor. Verder worden de schermen groter.

De C8 zou dan in het formaat 77 inch komen met een (advies)prijs van 8000 euro.

Nog betere beeldverwerking en groter formaat van de modellen. De E modellen zouden een physieke verandering ondergaan.

Dit alles zou volgend jaar September in de winkels staan.

Als dit allemaal klopt is dat een mooi vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Update de tv niet automatisch ?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:43
Niet zeker of je dit bedoelt, maar -
Nee, over the air is niet de meest nieuwe :)

kijk eens op

http://www.lg.com/nl/onde...ED55E7N&pageVisibleFlag=2

Vul daar je type nr in - in bovenstaande link is het de E7

download staat onderop de pagina, zet het uitgepakt op een usb stick en het zal
herkend worden als die nieuwste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JanPhilips schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:38:
Ik was aan het kijken voor nieuwe prijzen van de LG oled.

Ik sprak de eigenaar van een van de aanbieders van oled tv's die ze ook scherp aanbiedt.

Verder vroeg ik hem of er volgend jaar nog spectaculaire veranderingen komen.

Hij was in Korea geweest in de LG fabriek.

De modellen van volgend jaar krijgen een veel krachtigere processor. Verder worden de schermen groter.

De C8 zou dan in het formaat 77 inch komen met een (advies)prijs van 8000 euro.

Nog betere beeldverwerking en groter formaat van de modellen. De E modellen zouden een physieke verandering ondergaan.

Dit alles zou volgend jaar September in de winkels staan.

Als dit allemaal klopt is dat een mooi vooruitzicht.
The point being...? Elk jaar wordt alles groter, sneller en beter, of goedkoper. Zo kun je altijd blijven wachten. Maar ga gerust tot september 2018 wachten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Exirion schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:53:
[...]

The point being...? Elk jaar wordt alles groter, sneller en beter, of goedkoper. Zo kun je altijd blijven wachten. Maar ga gerust tot september 2018 wachten hoor ;)
Dat ga ik niet :) zoek nu de E7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.
Ik kan kennelijk maar een HDR instellen. Dus niet game en cinema apart?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
el-jorge schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:02:
[...]

Ik kan kennelijk maar een HDR instellen. Dus niet game en cinema apart?
Zoek via Youtube naar 'HDR LG jazz' , speel het af en probeer het dan nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SambaL- schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:39:
[...]
Zoek via Youtube naar 'HDR LG jazz' , speel het af en probeer het dan nog eens. ;)
Verschrikkelijk geluid, lijkt in niets op het origineel, probeer dan onderstaande maar;

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Geeft niet, ging er meer om dat de jonge heer op die manier wel de juiste instellingen kan bereiken. Dit was meer een persoonlijke favo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:52:
[...]

Eigenlijk zou jij meer gebaat zijn bij een soort lease model waarin je per maand betaald en ieder jaar kunt wisselen van tv :+
Eigenlijk iedereen :) maar zal wel een net prijsje worden dan. Tvs zijn tweedehands echt geen reet waard.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SambaL- schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:56:
Geeft niet, ging er meer om dat de jonge heer op die manier wel de juiste instellingen kan bereiken. Dit was meer een persoonlijke favo. ;)
Echt? Haal dan het origineel binnen (links gedeeld hier in dit topic), dan klinkt het tenminste ook nog zoals het hoort. Ik weet niet wat ze er voor geluidspoor onder hebben gehangen daar op YT maar het klinkt gewoon in niets als het origineel, totaal anders. Hetzelfde gaat op voor de LG Chess demo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:11:
[...]

Aaaaah deze vraag komt ook pas voor de tiende keer langs of zo. 8)7

[...]

[...]

Nope. Het eerste wat ik doe met een versterker is dat ding op audio direct zetten. Klinkt het niet dan ligt dat altijd aan de speakers. ;)
Ach ja, wat jij mooi vindt klinken vindt de ander kut. Ik hou van mijn Focal Aria 926 en vind B&W echt kut klinken. Er zijn mensen die exact het omgekeerde vinden. Wat maakt t uit man. Het gaat erom waar jij jouw mooiste beleving uit haalt.

Ik mag ook graag n whisky drinken. Er zijn mensen die pretenderen wat lekker is. De een wil het graag zoet en makkelijk, de ander graag peated en medicinaal. Sommigen zelfs met ijs(oke das n dingetje :p )Is het een lekkerder/beter dan de ander? Nee, jij vindt iets het mooist en lekkerst. Dat lekker kopen/instellen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
hardware-lover schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:02:
[...]

Echt? Haal dan het origineel binnen (links gedeeld hier in dit topic), dan klinkt het tenminste ook nog zoals het hoort. Ik weet niet wat ze er voor geluidspoor onder hebben gehangen daar op YT maar het klinkt gewoon in niets als het origineel, totaal anders. Hetzelfde gaat op voor de LG Chess demo.
O, ik weet over welke je het hebt. Die versie , met generic sound bite #7 , heb ik één keer gehad en vrijwel halverwege uitgezet om vervolgens de versie aan te zetten met de passende muziek. Daar doelde ik in eerste instantie ook op eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:57:
[...]

Eigenlijk iedereen :) maar zal wel een net prijsje worden dan. Tvs zijn tweedehands echt geen reet waard.
Zoiets als dit maar dan moeten ze wel oled hebben natuurlijk ;)

https://www.skala.nl/beel...jGdlPAMFNl_BoCaTsQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Haha mooi! Idd zoiets. Een beetje Oled zal wel minstens € 100 pm moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik heb een aantal jaren terug een kuro aan de muur gehad van 52 inch,
vervolgens kleiner gaan wonen en terug gegaan naar 49 inch. (zit nu iets minder dan 4 meter van de tv).

Vorige week een E7 aangeschaft, en eigenlijk op het laatste moment,
terwijl ik 65 inch wilde, toch de 55inch genomen. En die is qua maat
perfect. Behoorlijk groot. En denk dat de 65inch versie beetje te veel
van het goede zou zijn geweest. Dus de criteria is niet hoe ver je er af zit,
maar eerder - budget - waar kom je vanaf - past het in je ruimte :)

Waar ik ook bijna weer ingetrapt was, in de winkel lijkt de 55inch wel wat klein.
Maar ja dat is natuurlijk in een winkel 3x zo groot als mijn woonkamer :)

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 03-12-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23-09 21:09
Je kan hetzelfde als mijn zus doen:
Met a4tjes aan elkaar geplakt een tv van die afmeting maken :+ dan weet je meteen hoeveel ruimte het inneemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vond inderdaad de 65" to much, ik had niet het gevoel dat ik in 1 oogopslag het volledige beeld had, waardoor ik dus ook vond dat ik details ging missen.

Wij zitten er net geen 5 meter vanaf en hoe cool en massaal en geweldig 65" was, hebben wij hem de volgende dag gewisseld naar 55".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heeft iemand de LG Q6 ontvangen ?
Ik had begin November alles opgestuurd toen op 21 November een mailtje gehad dat het akkoord is en ik de promotie spoedig zou ontvangen maar ik wacht nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Skarloc schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:31:
Wat me trouwens net nog opviel bij mijn 55c7 is dat de linker bezel iets breder is dan de rechter. Zeg maar net alsof het beeld niet precies in het midden van het scherm staat. Hebben meer mensen dit?
Lijkt mij dat LG het slachtoffer is van z'n eigen OLED-verhaal: gezien het productieritme de vraag niet kan volgen, vrees ik dat ze (noodgedwongen) een aantal stappen overslaan in de kwaliteitscontrole waardoor je (zichtbare) gebreken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23-09 21:09
Vorkie schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:12:
Ik vond inderdaad de 65" to much, ik had niet het gevoel dat ik in 1 oogopslag het volledige beeld had, waardoor ik dus ook vond dat ik details ging missen.

Wij zitten er net geen 5 meter vanaf en hoe cool en massaal en geweldig 65" was, hebben wij hem de volgende dag gewisseld naar 55".
Geinig. Net tot de conclusie gekomen voor mijn zus dat 65" de goede maat was voor haar, op 4,3m van de tv. Zo zie je maar weer.... Het blijft heel persoonlijk.

Heb zelf een 49" op 3,1 meter. Dat zou gelijk staan aan bijna 80" op 5 meter..... En heb toch echt het hele beeld in zicht.

55" op 5 meter zou voor ons op 3,1 meter lijken als een 34 inch tv. Veel te klein IMHO

Het blijf toch persoonlijk denk ik. Ik kijk op zolder naar 120" (beamer) op 5 meter. En dat zit wel op het randje van te groot. Maar voor gaming is het wel heel gaaf.

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 03-12-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waah schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:36:
[...]

Geinig. Net tot de conclusie gekomen voor mijn zus dat 65" de goede maat was voor haar, op 4,3m van de tv. Zo zie je maar weer....

Heb zelf een 49" op 3,1 meter. Dat zou gelijk staan aan bijna 80" op 5 meter..... En heb toch echt het hele beeld in zicht.
Ja, je hebt wel het hele beeld, maar wij hadden het gevoel dat wij zaken gingen missen (zaken op de achtergrond / zijkanten gebeuren ook best veel dingen, zoals vliegende draken :P) en dat was misschien dan een gevoels- of gewenningskwestie, maar geen moment teruggedacht aan de 65".

Het is ook iets heel persoonlijks, iedereen kijkt ook anders naar series / films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

luctes schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:25:
[...]

Lijkt mij dat LG het slachtoffer is van z'n eigen OLED-verhaal: gezien het productieritme de vraag niet kan volgen, vrees ik dat ze (noodgedwongen) een aantal stappen overslaan in de kwaliteitscontrole waardoor je (zichtbare) gebreken krijgt.
Ga maar is een willekeurige monitor van een random merk inspecteren. Het paneel ligt nooit perfect in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
ionn schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:48:
[...]

Ga maar is een willekeurige monitor van een random merk inspecteren. Het paneel ligt nooit perfect in de behuizing.
Maar bij B&O en Loewe toevallig wel ? (we spreken hier dan ook over een andere prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
luctes schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:50:
[...]

Maar bij B&O en Loewe toevallig wel ? (we spreken hier dan ook over een andere prijsklasse)
B&O en Loewe schaar ik onder de merken die vooral duur zijn door een design wat ik schandalig lelijk vind. Volgens mij zit de prijs niet zozeer in de kwaliteit van de apparaten die ze maken. Beetje het Bose gevoel krijg ik erbij. Correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Hierbij :)

En weer verder over LG OLED hopelijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Niet overtuigd helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Loewe Bild 4.55 is toch wel behoorlijk mooi.
Afbeeldingslocatie: https://ksassets.timeincuk.net/wp/uploads/sites/54/2017/09/LoeweBild4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Nog nooit zo'n apparaat gebruikt dan wellicht, geen idee. Als je dat gewend bent kan je alleen maar grinniken over een stukje Fisher Price dat ze bij LG een remote noemen (op de Signature versie na).

Maar goed, let's move on.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:15
Skarloc schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:31:
Dat lijkt maar zo ,als je de schermverplaatsing uitzet is dit effect weg.
Ga naar beeld/ oled paneelinstellingen /schermverplaatsing uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.
Hoe bedoel je ivm de W50?

Dit: Colour 50 50 50 55 55 50

Dit geld voor de 55B7 ... zou dit ook gelden voor de 65B7?

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:56:
[...]

Je kan hetzelfde als mijn zus doen:
Met a4tjes aan elkaar geplakt een tv van die afmeting maken :+ dan weet je meteen hoeveel ruimte het inneemt :+
Ik heb ontdekt dat als je een standaard vuilniszak uit elkaar trekt tot 1 rechthoekig vlak. Dat je dan bijna precies de maat hebt van een 55 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:20:
[...]

Ik heb ontdekt dat als je een standaard vuilniszak uit elkaar trekt tot 1 rechthoekig vlak. Dat je dan bijna precies de maat hebt van een 55 inch :) tenminste qua diameter dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Slux schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:19:
Heeft iemand de LG Q6 ontvangen ?
Ik had begin November alles opgestuurd toen op 21 November een mailtje gehad dat het akkoord is en ik de promotie spoedig zou ontvangen maar ik wacht nog steeds
Ik heb hem zelf ook nog niet, maar in mijn mail van 28 november staat 'de maximale verzendtijd is 8 weken'. Het is maar wat je spoedig noemt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:36
Ja, ik heb hem 2 weken geleden ontvangen. Totale duur iets minder dan 6 weken totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:00:
De Loewe Bild 4.55 is toch wel behoorlijk mooi.
[afbeelding]
Ivm met de LG Serie is die anders redelijk outdated. Dikke rand, lelijke voet. En wat onderpaneel is ook niet mooi. Weliicht dat het paneel (scherm) het compenseert, maar ook daar is LG leverancier dus zal weinig anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:59:
[...]

Ivm met de LG Serie is die anders redelijk outdated. Dikke rand, lelijke voet. En wat onderpaneel is ook niet mooi. Weliicht dat het paneel (scherm) het compenseert, maar ook daar is LG leverancier dus zal weinig anders zijn.
Volgens mij roep jij maar wat. Ding heeft een 2017 paneel, een betere soundbar dan die van de E7, dunne bezels en alle HDR types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Soundbar op tv is onzin, zijn altijd minder dan een externe. Alle hdr en merer ondersteunt lg 2017 serie ook met ook een 2017 panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging om je opmerking dat het een gedateerd OLED was, dat dus niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:30:
Het ging om je opmerking dat het een gedateerd OLED was, dat dus niet waar is.
Dat zegt hij niet... Hij geeft (misschien niet duidelijk genoeg) dat het design outdated is in vergelijking met de lg's.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:44:
[...]

Dat zegt hij niet... Hij geeft (misschien niet duidelijk genoeg) dat het design outdated is in vergelijking met de lg's.
Hij begint met 'ivm de LG's is die anders redelijk outdated'. Misschien bedoelde hij wat anders maar dit is wat er staat. Maakt voor de rest vrij weinig uit blijft natuurlijk een persoonlijk voorkeur van iemand. Maar outdated is zo'n OLED zeker niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
wvkreg schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:28:
Soundbar op tv is onzin, zijn altijd minder dan een externe. Alle hdr en merer ondersteunt lg 2017 serie ook met ook een 2017 panel.
Geen onzin! Veel beter geluid dan "normale" naar beneden gerichte interne speakers.
Een losse soundbar kan zeker beter geluid geven (niet die goedkope dingen < €150), maar zal nooit zo mooi passen bij de tv. Een losse av-set is natuurlijk extra mooi bij films, maar voor een docu, talkshow, journaal e.d. volstaat de interne soundbar ruimschoots.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb net eeen usb stickie in mijn 7-serie oled tv gedaan, en sindsdien staat de tv in “demo modus”.

Iemand een idee hoe ik hem uit de demo-modus krijg, zonder gelijk de fabrieksinstellingen terug te zetten?
Usb stickie is er inmiddels weer uit, maar demo modus blijft actief. :'(

EDIT: het staat helemaal onderaan bij instellingen>algemeen

[ Voor 24% gewijzigd door sssensss op 03-12-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:34
vdr01 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:09:
Het is best complex en ik ben er zelf ook nog niet uit wat nu het beste is. Apparatuur rechtstreeks aan de TV of rechtstreeks aan de Onkyo TX-NR818 receiver en die via HDMI2 aan de TV hangen. Beide mogelijkheden hebben voor- en nadelen. Wie het weet mag het zeggen :-) Hierdoor is het al een week chaos in mijn woonkamer. 8)7
Ik heb gemerkt dat dolby atmos niet over ARC teruggestuurd wordt naar de receiver, dus x box one s hangt aan de receiver, zodat ik dolby atmos krijg op de netflix app daarop, die aankomt in mijn receiver. Netflix app op de lg onderstuend dolby atmos, maar enkel op de interne speakers van de tv, wat me wat vreemd lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Keneo schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:28:
[...]

Ik heb gemerkt dat dolby atmos niet over ARC teruggestuurd wordt naar de receiver, dus x box one s hangt aan de receiver, zodat ik dolby atmos krijg op de netflix app daarop, die aankomt in mijn receiver. Netflix app op de lg onderstuend dolby atmos, maar enkel op de interne speakers van de tv, wat me wat vreemd lijkt...
Kan dat ook niet met een hdmi 2.0 kabel? Anders is dat atmos op die LG echt een gimmick en puur marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Renegade666 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:44:
[...]
Hij zegt eigenlijk "in verband met", maar ook die afkorting is naar zijn grootjes geholpen anno 2017.

@Renegade666 ik weet wat ie bedoelt, dat weet ik ook indien er "me" fiets wordt geschreven of "zon" mooie meid. Maar bij dat soort afkortingen lees ik toch echt waar deze eigenlijk voor staat om er vervolgens achter te komen dat het zo niet wordt bedoeld.

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2017 16:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:53:
[...]

Hij zegt eigenlijk "in verband met", maar ook die afkorting is naar zijn grootjes geholpen anno 2017.
Maar hij bedoelt "in vergeljjking met". Dat moet niet zo moeilijk zijn. Zeker met zijn vervolg zin.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vulcan750 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:07:
[...]

Geen onzin! Veel beter geluid dan "normale" naar beneden gerichte interne speakers.
Een losse soundbar kan zeker beter geluid geven (niet die goedkope dingen < €150), maar zal nooit zo mooi passen bij de tv. Een losse av-set is natuurlijk extra mooi bij films, maar voor een docu, talkshow, journaal e.d. volstaat de interne soundbar ruimschoots.
Leuk voor een Bluray met DTS, not. De soundbar in de E Series van LG is een B&O, maar klinkt als een 150 euro ding. Maar ik ben het qua design zeker oneens met je. Niet mooi? Kijk maar...:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UtUBIBoYq1sgUT3ECpUq4AWa/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 03-12-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
valt behoorlijk tegen, ik kan door de slechte foto er niet eens uit opmaken wat het is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 22:57
Na een weekendje spelen met m'n E7 (55'') heb ik nog wel wat vragen die ik nergens online lijk te kunnen vinden.

Hoe zou ik bijvoorbeeld analoge TV kunnen selecteren als ik er een CI+ Module in heb zitten? Niet dat ik dat echt wil, maar ik zou het wel leuk vinden om te vergelijken. Mijn oude sony had hier zelfs nog een aparte knop voor.
Daarop aansluitend, hoe kan ik de resolutie van kabel-tv (via die CI+ Module) aanpassen? Op m'n vorige TV was het simpel van 1080i naar 720p te wisselen, maar ik heb geen idee of dat hier überhaupt mogelijk is. Deze vraag omdat ik soms bij lagere resolutie video (voornamelijk kabel-tv, en dan met name Comedy Central) het idee heb dat het beeld soms wat gesplit wordt. De bovenste helft lijkt dan op sommige plaatsen iets sneller te verversen dan het onderste deel, of er worden artifacts geproduceerd die die illusie geven.

Met goede video is het de beste TV die ik ooit gezien heb, met kabel-tv en lage resolutie (720p) rips is het erg wisselend. Zijn hier ook nog optimale settings voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
wvkreg schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:02:
[...]

Leuk voor een Bluray met DTS, not. De soundbar in de E Series van LG is een B&O, maar klinkt als een 150 euro ding. Maar ik ben het qua design zeker oneens met je. Niet mooi? Kijk maar...:

[afbeelding]
Welk type soundbar heb je onder je C7 staan? Persoonlijk vind ik dat pas echt lelijk. Waarom? Het ontwerp van de losse soundbar is niet in lijn met het ontwerp van de televisie. Het doet afbreuk en leidt af van de eyecatcher die de oled tv normaal gesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soundbar en de tv op dezelfde meubel vind ik persoonlijk ook minder. Maar de tv aan de muur en de soundbar op de tv-meubel of wand vind ik wel mooi.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2017/01/LG-SoundBar_SJ9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Hmm irritant, lijkt erop dat het met de laatste update van de YouTube app niet meer mogelijk is om het scherm uit te zetten. Die optie gebruikte ik namelijk vaak bij mix video's die over het algemeen een statische afbeelding gebruiken. Zodra je nu naar het menu gaat wordt het afspelen direct gepauzeerd, waarbij de video voorheen bleef spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 03-12-2017 18:06 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is zeker irritant. Luister vaak naar muziekvideo's met beeld op zwart en dat kan nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:45:
Een soundbar en de tv op dezelfde meubel vind ik persoonlijk ook minder. Maar de tv aan de muur en de soundbar op de tv-meubel of wand vind ik wel mooi.
[afbeelding]
Ja, dan krijg je de C7 + SJ9 = W7 look. (Zonder extra te betalen voor het superdunne W7 scherm) En die SJ9 zal zonder meer een betere geluidskwaliteit produceren, maar voor €749 in de pricewatch (een halve C7 gelet op het prijzentopic) mag dat ook wel. Ik heb minder met geluid dan met beeld dus persoonlijk zou ik zo'n uitgave niet snel doen. Daarbij heb ik mijn tv op een meubel staan. En de V30 kwam wel van pas dus ben ik blij met de huidige E7 actie. 1+1=2, ik heb nu een V30 voor €550 (terwijl ie los meer kost) en een E7 oled met geïntegreerde soundbar voor €1500. Ik geef liever €550 uit om mijn Oneplus 3 te vervangen door een nieuwe smartphone dan die €550 verschil tov een C7 in een losse soundbar te stoppen.

Het is maar net waar je meer aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Joosie200 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:30:
[...]

Welk type soundbar heb je onder je C7 staan? Persoonlijk vind ik dat pas echt lelijk. Waarom? Het ontwerp van de losse soundbar is niet in lijn met het ontwerp van de televisie. Het doet afbreuk en leidt af van de eyecatcher die de oled tv normaal gesproken is.
De prachtige denon heos bar. pricewatch: Denon HEOS Bar (Zwart)
Top of the line?!

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 03-12-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:15:
[...]

Ja, dan krijg je de C7 + SJ9 = W7 look. (Zonder extra te betalen voor het superdunne W7 scherm) En die SJ9 zal zonder meer een betere geluidskwaliteit produceren, maar voor €749 in de pricewatch (een halve C7 gelet op het prijzentopic) mag dat ook wel. Ik heb minder met geluid dan met beeld dus persoonlijk zou ik zo'n uitgave niet snel doen. Daarbij heb ik mijn tv op een meubel staan. En de V30 kwam wel van pas dus ben ik blij met de huidige E7 actie. 1+1=2, ik heb nu een V30 voor €550 (terwijl ie los meer kost) en een E7 oled met geïntegreerde soundbar voor €1500. Ik geef liever €550 uit om mijn Oneplus 3 te vervangen door een nieuwe smartphone dan die €550 verschil tov een C7 in een losse soundbar te stoppen.

Het is maar net waar je meer aan hecht.
Je kunt de SJ 9 voor om en nabij de €600 euro krijgen. En een soundbar is niet tv gebonden wat ook een voordeel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:06:
Ja, dat is zeker irritant. Luister vaak naar muziekvideo's met beeld op zwart en dat kan nu niet meer.
Voor zwart beeld terwijl je een app gebruikt zou je kunnen proberen om 1 van de presets die je niet gebruikt zo in te stellen dat beeld altijd zwart is: OLED Light 0, brightness 0, contrast 100. Zou in theorie kunnen werken, dan switch je naar doe modus als je het beeld uit wilt hebben.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:00:
[...]
Je kunt de SJ 9 voor om en nabij de €600 euro krijgen. En een soundbar is niet tv gebonden wat ook een voordeel is.
Dat klopt, bij een nieuw toestel heb je dan al wat in huis. Dan nog C7 plus SJ9 voor €1500 + €600 of E7 met V30 voor €2099. Heb je liever goed geluid en beeld of oké geluid en goed beeld en een leuke smartphone? Nieuwe smartphone>geluidsysteem any day in mijn optiek. En zelfs al kun je die V30 niet gebruiken ben je die wel zo kwijt.

Daarom is het mooi dat je meer keuze hebt. Met of zonder soundbar, met of zonder 'luxe' design (boeit mij niets), met of zonder 'luxe' AB (voelt echt minder plastic fantastic aan). Zijn er genoeg die de E/G/W nooit willen kopen want 'koppelverkoop' als in je bent altijd verplicht om het soundbar systeem te gebruiken (of uit te zetten maar het neemt wel ruimte in beslag) Mij maakt dan weer minder uit, hiervoor keek ik naar een Samsung 32 inch LED tv zonder noemenswaardig geluidsysteem dus had enkel die blikkerige tvspeakers. Elk systeem is wat dat betreft een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik heb momenteel een zéér performant systeem qua geluid (Denon receiver, Monitor Audio APEX speakerset) maar soms overweeg ik toch ook om een high-end soundbar te nemen. Hoop minder gedoe, minder toestellen en kabels enz. En zelfs atmos. Geen idee hoe zo'n soundbar eigenlijk klinkt, nog nooit eentje gehad. Maar een écht 5.1 surround systeem zal beter zijn, maar de nadelen zijn er ook hé.

Nog eens paar foto's genomen van de 'gele tint' aan linkerkant, mocht iemand het ook hebben en het eens willen vergelijken, bij deze.

ISF light/warm2 smartbar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wTT9H1Q.jpg

ISF light/warm2 full white
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/99mJ0yu.jpg

Standard
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Blx3k6.jpg

Soccer, ISF light/warm2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SB5fTx3.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door lapino op 03-12-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:35
Joosie200 schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:16:
[...]

Dat klopt, bij een nieuw toestel heb je dan al wat in huis. Dan nog C7 plus SJ9 voor €1500 + €600 of E7 met V30 voor €2099. Heb je liever goed geluid en beeld of oké geluid en goed beeld en een leuke smartphone? Nieuwe smartphone>geluidsysteem any day in mijn optiek. En zelfs al kun je die V30 niet gebruiken ben je die wel zo kwijt.

Daarom is het mooi dat je meer keuze hebt. Met of zonder soundbar, met of zonder 'luxe' design (boeit mij niets), met of zonder 'luxe' AB (voelt echt minder plastic fantastic aan). Zijn er genoeg die de E/G/W nooit willen kopen want 'koppelverkoop' als in je bent altijd verplicht om het soundbar systeem te gebruiken (of uit te zetten maar het neemt wel ruimte in beslag) Mij maakt dan weer minder uit, hiervoor keek ik naar een Samsung 32 inch LED tv zonder noemenswaardig geluidsysteem dus had enkel die blikkerige tvspeakers. Elk systeem is wat dat betreft een upgrade.
Heb je voordat je deze afweging gemaakt hebt wel naar een goede soundbar met subwoofer geluisterd zodat je de vergelijking kon maken? Ik dacht exact zoals jij (heb ook de E serie) tot ik een subwoofer en 2 goede boxjes aanschafte. De soundbar van het E model geeft echt geen oké geluid, het is gewoon heel schel en kan totaal geen lage klanken produceren, een boxensetje van 100 euro produceert nog beter geluid... Nee voor oké geluid heb je toch echt wat meer nodig. Vooral een subwoofer voegt zóveel dimensie toe aan een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:25:
Ik heb momenteel een zéér performant systeem qua geluid (Denon receiver, Monitor Audio APEX speakerset) maar soms overweeg ik toch ook om een high-end soundbar te nemen. Hoop minder gedoe, minder toestellen en kabels enz. En zelfs atmos. Geen idee hoe zo'n soundbar eigenlijk klinkt, nog nooit eentje gehad. Maar een écht 5.1 surround systeem zal beter zijn, maar de nadelen zijn er ook hé.

Nog eens paar foto's genomen van de 'gele tint' aan linkerkant, mocht iemand het ook hebben en het eens willen vergelijken, bij deze.

ISF light/warm2 smartbar
[afbeelding]

ISF light/warm2 full white
[afbeelding]

Standard
[afbeelding]

Soccer, ISF light/warm2
[afbeelding]
Oei das lelijk op wit ik hoop niet dat je graag naar de winterspelen kijkt :| ik zou die wel proberen te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Net de eerste twee afleveringen van The Punisher op Netflix gekeken in 4K HDR. Ziet er indrukwekkend uit! Al stoor ik me bij sommige scenes wel aan de ruis op het beeld. Is dat bedoelde filmgrain? En kan ik dat verminderen door ruisonderdrukking te verhogen of levert dat weer andere neveneffecten op? Bij andere 4K content viel me die ruis niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:52:
Net de eerste twee afleveringen van The Punisher op Netflix gekeken in 4K HDR. Ziet er indrukwekkend uit! Al stoor ik me bij sommige scenes wel aan de ruis op het beeld. Is dat bedoelde filmgrain? En kan ik dat verminderen door ruisonderdrukking te verhogen of levert dat weer andere neveneffecten op? Bij andere 4K content viel me die ruis niet zo op.
Vaag, ik ben nu ook the punisher aan het kijken op mijn hd lcd en zie helemaal geen ruis. Is dat alleen als je HDR hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
Wie o wie wilt het volgende testen?

Op mijn 65B6 heb ik geen 'perfect black' meer. De setting voor black level staat correct en de OLED Light, Contrast en Brightness settings zijn niet van invloed op het resultaat (dus ook wanneer alledrie op '0' staan blijft het probleem).

Bij scenes waar geen beeld is en welke dus helemaal zwart zouden moeten zijn geeft mijn B6 nog minimaal licht af. Dit is alleen zichtbaar in een totaal verduisterde ruimte en nadat de ogen goed aan het donker gewend zijn. Het viel mij op bij de opening van The Revenant waarbij het beeld een tijd donker blijft.

Het ligt niet aan de content, ik heb meerdere films en series vanaf verschillende bronnen getest en zelfs een volledig zwarte #000 jpeg file is niet helemaal zwart meer. Van dichtbij bekeken is er heel vaag een diagonaal raster van lijnen zichtbaar. Voorheen heb ik hier nooit last van gehad.

Morgenavond zal ik een voorbeeldfoto maken om het effect te laten zien, maar ik ben benieuwd of ik de enige ben of dat er meerderen dit probleem met hun OLED TV hebben.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Weet iemand een ultradun beugelsysteem (uitklapbaar motorisch). Overweeg om een W7 te kopen, zou deze plat aan plafond willen hangen, waarbij deze naar beneden klapt als ik tv ga kijken.

De w7 is zo dun dat je hiermee hele estetische plafondoplossingen mogelijk zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:04:
[...]

Voor zwart beeld terwijl je een app gebruikt zou je kunnen proberen om 1 van de presets die je niet gebruikt zo in te stellen dat beeld altijd zwart is: OLED Light 0, brightness 0, contrast 100. Zou in theorie kunnen werken, dan switch je naar doe modus als je het beeld uit wilt hebben.
Bedankt voor dit advies. Ik heb dit getest en het blijkt dat ook het contrast op 0 gezet moet worden om het beeld op zwart te krijgen. Dit is nu dus de enige manier om via YouTube naar muziekvideo's te luisteren zonder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:00:
[...]

Vaag, ik ben nu ook the punisher aan het kijken op mijn hd lcd en zie helemaal geen ruis. Is dat alleen als je HDR hebt?
Nog niet getest, ik zal eens kijken. Ik lees op Reddit dat de Marvel series bij Netflix wel behoorlijk veel grain heben. Echt een super lelijk effect als je het mij vraagt....

Pagina: 1 ... 65 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.