Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294507

Topicstarter
Hi,

Sinds kort heb ik mijn audio en video maar weer eens geupgrade en heb nu hetvolgende staan:
Popcorn c200
Samsung 46"LED
Philips HTS7200
Deze zijn allen op HDMI aangesloten. Ik had het probleem dat ik geen audio kreeg vanaf mijn popcorn naar de Philips en heb daartussen een optische kabel geplaatst.

Nu loop ik tegen hetvolgende probleem aan. Als ik een blu-ray op de popcorn zet en deze afspeel op Dolby true HD, dan begint het geluid te hakkelen via de HTS7200. Geluid op de TV gaat wel goed. Ik heb al wel wat gelezen dat true HD enkel over HDMI werkt, maar kan iemand mij dat bevestigen?

En is het verder mogelijk om alles via HDMI te doen. Alle componenten zijn HDMI 1.3 dus theoretisch zou het audio signaal vanuit de popcorn via de samsung naar de philips gestuurd moeten worden als audio pass-through, maar weet niet zeker of dit ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22
Optical heeft niet genoeg band breedte voor True HD, je moet dan Dolby Digital of DTS kiezen. HD audio kan alleen over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 294507 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:48:
En is het verder mogelijk om alles via HDMI te doen. Alle componenten zijn HDMI 1.3 dus theoretisch zou het audio signaal vanuit de popcorn via de samsung naar de philips gestuurd moeten worden als audio pass-through, maar weet niet zeker of dit ook zo werkt.
Nee, want de Samsung tv heeft alleen HDMI ingangen en geen uitgangen. En zolang HDMI 1.4 er nog niet is moet de audio over een aparte kabel lopen. Dus dat je componenten HDMI 1.3 ondersteuenen heeft niets te maken met eventuele doorvoer vanaf de TV via de audio uitgang.

Daar komt bij dat lang niet alle tv's de audio direct doorsturen over de audio uitgang. Veel tv's maken er Dolby Digital 2.0 van. Al doen sommige tv's wel Dolby Digital 5.1 als doorvoer, maar DTS gaat dan weer vaak volgens mij niet.

Maar als je HD Audio wilt hebben zal je iets van een receiver met HDMI Processing moeten nemen om zo de HD Audio af te kunnen spelen. Maar waarom zou je HD Audio af willen spelen? Je hebt maar een 2.1 setje, dus het voordeel van HD Audio (7.1 ten opzichte van de 5.1 van gewone DTS of Dolby Digital) heb je toch al niet. En verschil horen zal ook niet gaan, want daar heb je een iets betere set voor nodig...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

Het kan heel goed zijn dat het probleem bij je PCH ligt.
zet audio over HDMI even uit in je setup menu van de PCH.
dit vraagt namelijk meer processor power van je PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Dit is niet waar, het kan ook prima via multichannel analog aansluitingen. Heb je wel "iets" meer kabels nodig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 85494 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:28:
Het kan heel goed zijn dat het probleem bij je PCH ligt.
zet audio over HDMI even uit in je setup menu van de PCH.
dit vraagt namelijk meer processor power van je PCH.
Audio als bitstream verzenden kost eigenlijk niet eens zo veel kracht, als het nu LPCM was dan had het wat meer gekost van de PCH omdat het systeem dan zelf moet decoderen. Plus dat het probleem bij de doormelding naar de tv naar de geluidsset ligt. Dit omdat op de tv wel alles goed gaat en daarna niet meer.

Dus de PCH op maximaal Dolby Digital zetten zou meer helpen dan audio over HDMI uitzetten. Of de PCH optisch verbinden met de Philips HTS7200 zou ook kunnen. Maar dan nog met maximaal DTS of Dolby Digital, want meer kan er dus niet over de S/PDIF. Alleen kan je dan wel weer last krijgen van lip-sync, maar dat is een kwestie van testen.
Brad Pitt schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:53:
[...]
Dit is niet waar, het kan ook prima via multichannel analog aansluitingen. Heb je wel "iets" meer kabels nodig.
En ook wat meer in- en uitgangen van de apparatuur natuurlijk...
Maar goed, bitstream versturen kan maar over een type kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:02

reiker

dan jij!

FeaR1986 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:06:
[...]

Maar goed, bitstream versturen kan maar over een type kabel ;)
Niet helemaal waar; bitstream versturen kan over meerdere typen kabels, te weten: HDMI, en alle soorten S/PDIF (onder andere XLR, coax, optisch). Die toevallig allen "digitale" verbindingen zijn. :)

HD-audio bitstreamen kan inderdaad maar over één type kabel, HDMI. O-)

offtopic:
FeaR _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 03-02-2010 12:39 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

reiker schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:31:
[...]Niet helemaal waar; bitstream versturen kan over meerdere typen kabels, te weten: HDMI, en alle soorten S/PDIF (onder andere XLR, coax, optisch). Die toevallig allen "digitale" verbindingen zijn. :)

HD-audio bitstreamen kan inderdaad maar over één type kabel, HDMI. O-)
Mierenneuken ftw..

* FeaR zoekt zijn ban-knopje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, allemaal een stuk duidelijker. Als ik dolby 5.1 instel heb ik inderdaad geen problemen met geluid naar de HTS.

Weet nu de limitaties en hoef ook die full blu-rays niet meer erop te zetten maar kan ze wat kleiner maken en het hd stukje eruit halen. Scheelt toch al weer snel 15-20 gb op een blu-ray.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welk geluid geeft je HTS7200 aan/weer als je een film afspeelt met Dolby Digital ondersteuning? Want dan zie je meteen wat de Samsung 46" LED door geeft qua codecs. En hetzelfde geld ook voor DTS natuurlijk. Want als de Samsung 46" LED niet alles doorgeeft kan je de PCH net zo goed direct op de HTS7200 aansluiten, want dan kan je wel alles afspelen (alles behalve HD dan). Maar goed, dat gaat dan alleen op als de output van de Samsung is gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het eens aansluiten en kijken welke signalen er allemaal mee komen.

Laat het jullie morgen wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wel ook op de mogelijke delay letten, want dat kan een probleem vormen. Dit doordat je beeld en geluid apart verzend naar diverse apparaten. Maar goed, daar kom je vanzelf wel achter wat de beste manier is qua aansluiten :)

Pagina: 1