Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-09 09:42
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende; ik heb een 55″ oled hangen, Sonos planbar + sub + 2 play 1’s achter en een Apple TV4K. Nu ben ik al een hele tijd aan het zoeken want als ik een film kijk met dolby binnen de luidsprekers achter na ongeveer een uurtje te haperen en dit houd ongeveer 30 seconde aan, erg vervelend als je midden in een film zit. Contact gehad met Sonos en Sonos doet wat hij moet doen, de TV na laten kijken en die blijkt ook goed te zijn en ook Apple zegt na weken diagnose uitgevoerd te hebben dat het niet aan de apple tv ligt.

Maar ik heb nu ontdekt dat als ik mijn apple tv op een resolutie zet van 1080P ipv 4K, dat het dan goed werkt (vooralsnog). Nu ben ik heel erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, of misschien wel hetzelfde ervaart?

Ik gebruik een gecertificeerde HDMI kabel van Belkin, deze adviseert Apple.

Problemen ervaar ik ook niet bij stereo geluid of als ik rechtstreeks van de netflix app van de tv een film kijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Waar komt de film vandaan die je op de Apple tv speelt? NAS / internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ga mee met de vraag van blissard. Misschien is de compressie gekoppeld met een bepaald soort iops gewoon te zwaar voor de atv... afhankelijk van het soort bron, gokkend dat je een LG OLED hebt... de embedded media speler is érg capabel: zou je via een DLNA bron (zelfs de standaard in-windows deel actie volstaat, synology ondersteund het, geen reden om met een transcoder zoals plex te gaan spelen) of een extern medium het eens via de TV zelf willen proberen om de ATV helemaal uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
Het is zowel bIj Infuse, als iTunes movies en Netflix.. dus lijkt me geen content issue..

Nu blijkt 1080p oom het probleem te geven, enkel stereo geluid werkt goed.. snap er niks meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvester56
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-12-2018
Ik heb met ongeveer dezelfde opstelling (LG C7, Atv 4K, Sonos soundbar) ook problemen met Dolby (krakend geluid). Zowel met de Apple tv als met de Netflix app van de tv, zet het om naar stereo dan is het geluid ok

Na wat zoekwerk op het internet las ik dat het in de laatste update van LG zit. Of dat klopt... Zal volgende week eens met LG bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
Oke, ik ga uit principe niet mijn geluid op stereo zetten. Maar er is pas een nieuwe software update (4.70.30) gereleast maar ik kan niks vinden over een nieuwe update.

Ik heb de storing nog niet ervaren bij de netflix app zelf van de tv.

Het gaat dan specifiek om de echter luidsprekers die haperen, wat na 30min-1h voorkomt, dan een aantal seconde duurt en dan weer normaal functioneert.

Ergens las ik dat het met de Dolby Vision te maken heeft, ik heb hem nu dus ingesteld op 4K HDR en nu al 1 film zonder haperingen halfweg kunnen kijken. Hopelijk is dit het probleem, maar het speelt al zo lang dat ik er bang voor ben.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvester56
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-12-2018
Had ik even moeten vermelden, ik gebruik software versie 4.70.30. “Krakende” soundbar niet alleen met 4K, ook met HD.

Schakelen naar stereo, mee eens, niet de oplossing.

Afwachten waar LG mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter34
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-06-2024
Weet niet of het hier hoort maar probeer het. Heb een sonos arc, samsung tv en apple tv 4k. Wanneer ik een mkv bestand met dolby atmos afspeel via apple tv zit er een tik in het geluid. Iemand een idee wat dat is wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor eigen problemen kun je een eigen topic aanmaken. Andermans topic na 6-7 jaar kapen, is in ieder geval niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.