Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het nu dat er geen brillendoekje bij de LG C7 meegeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:40:
Klopt het nu dat er geen brillendoekje bij de LG C7 meegeleverd wordt?
Ik heb er geen gezien nee.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraanwater zorgt voor strepen is gedestilleerd water veiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
TheSiemNL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:12:
[...]

De 16e een LG SWH1 besteld en betaald maar nog steeds niet binnen. Geen enkel bericht over vertraging, scoren ze geen punten mee!
Ik zit er ook op te wachten. kreeg net het volgende bericht;

Goedemorgen,

We zijn zojuist door LG geïnformeerd dat de SWH1 week 2 geleverd gaat worden. Dat betekent dus nog een weekje geduld aub.

Vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Kraanwater zorgt voor strepen is gedestilleerd water veiliger?
Je hoeft, voor zover ik weet, OLED niet anders schoon te maken dan je zou doen met een plasma/LCD.

Vraagje trouwens: Als je een Ziggo box/decoder via de universele afstandsbedieningsoptie koppelt aan de Magic Remote, gaat dit signaal dan via HDMI CEC of veranderd de remote zijn signaal zodat de decoder dit kan 'aflezen'? Heb m'n decoder namelijk achter een muur staan en hij lijkt het soms wel, soms niet te doen. Als het niet via CEC gaat zou dat verklaren waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 20:04
Jimmy J. schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:03:
[...]
Je hoeft, voor zover ik weet, OLED niet anders schoon te maken dan je zou doen met een plasma/LCD.

Vraagje trouwens: Als je een Ziggo box/decoder via de universele afstandsbedieningsoptie koppelt aan de Magic Remote, gaat dit signaal dan via HDMI CEC of veranderd de remote zijn signaal zodat de decoder dit kan 'aflezen'? Heb m'n decoder namelijk achter een muur staan en hij lijkt het soms wel, soms niet te doen. Als het niet via CEC gaat zou dat verklaren waarom.
Doet jouw afstandsbediening het wel met Ziggo Horizon box? Of heb je een andere? Die van mij doet het namelijk consistent niet voor CH+, wel de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40
Barryvdh schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Doet jouw afstandsbediening het wel met Ziggo Horizon box? Of heb je een andere? Die van mij doet het namelijk consistent niet voor CH+, wel de rest.
Klopt, grootste issue is channel up, dat werkt niet. Zelfs niet op setting 15 van de tv remote op de tv.
Helaas niet op te lossen door LG. Support wijst naar Samsung voor de Mediabox XL. :)

Heeft het nut om HDMI Deep Color aan te zetten op de HDMI 1 ofwel waar de MediaBox XL op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Jimmy J. schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:03:
Het is ook gewoon een ontspiegelde glasplaat, dus niks bijzonders. Wel uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen en dingen op basis van alcohol, net zoals bij tablets en smartphones. Eigenlijk is gewoon water op een zachte doek altijd het beste. Echte vettigheid kun je met een milde zeep wegwassen, maar zo lang iedereen met z'n poten van de TV af blijft (zoals het hoort :P) zal dat niet nodig zijn. Ik veeg één keer in de zoveel maanden wat stof van m'n TV's af, en daar blijft het bij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Misterbont schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Oke ik zie ook een soort pixelation rondom televisie logo's hoe komt dit?

Ik heb het geprobeerd om vast te leggen, wat ik zie is een soort van wazige omtrek rond spelers.
M'n camera pakt niet alles even goed op, maar met het blote oog is het redelijk goed te zien.

YouTube: Oled B6 - Aura round players.
Dat vind ik er best wel extreem uitzien..... Staat Trumotion op vloeiend? Zelfs op die stand heb ik dit extreme voorbeeld niet. Met gamen had ik dit laatst blijkbaar aanstaan (ik speel op HDR standard setting, omdat ik de game stand lelijk vind). Daar zag ik een vreemde waas aan de zijkanten van het scherm als ik de camera snel roteerde. De trumotion op handmatig dejudder standje 6 verhielp dit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Barryvdh schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Ik heb een andere, de Pace DCR-7111. Daarmee werkt in principe alles, maar niet constant. Kan dus komen omdat hij gebruik maakt van IR en niet HDMI CEC, al dacht ik eerst dat het dat laatste was omdat je de TV in dat setup menu ook wat knoppen kan laten indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hulleman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:08:
[...]

Dat vind ik er best wel extreem uitzien..... Staat Trumotion op vloeiend? Zelfs op die stand heb ik dit extreme voorbeeld niet. Met gamen had ik dit laatst blijkbaar aanstaan (ik speel op HDR standard setting, omdat ik de game stand lelijk vind). Daar zag ik een vreemde waas aan de zijkanten van het scherm als ik de camera snel roteerde. De trumotion op handmatig dejudder standje 6 verhielp dit.
De stand maakt niet echt uit, op trumotion OFF zie ik het ook, Ik zit ongeveer op 2.5m..maar ik weet verder niet of het beeld op die afstand wazig eruit moet zien op 1080i..Hierdoor heb ik de scherpte wat hoger gezet om het te compenseren.

Het is zoals ik al eerder heb vermeld zichtbaar als ik voorbij de TV loop en niet zo zeer als ik er een stukje van afzit, maar ik weet niet of het er zo hoort uit te zien of dat er wellicht iets niet klopt met de hardware. Ik heb namelijk geen verlijkingsmateriaal.

Ook als de trumotion AAN staat op 3/10 is de waas rondom spelers te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Misterbont op 04-01-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
peet1965 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Ik zit er ook op te wachten. kreeg net het volgende bericht;

Goedemorgen,

We zijn zojuist door LG geïnformeerd dat de SWH1 week 2 geleverd gaat worden. Dat betekent dus nog een weekje geduld aub.

Vriendelijke groet,
Dan heeft hij of bij mij of bij jou geknipt en geplakt, ik heb exact hetzelfde bericht ontvangen. Ach ja, bijna week 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:47
Gisteren is hier de 55E7N binnengekomen, ophangen was een eitje aangezien ik dezelfde muurbeugel kon gebruiken ( vogels ultra thin)

Wat een verademing zeg eindelijk een tv zonder backlight bleed! Mijn vorige tv had dit echt heel erg( LG 49uh850v).

Ik ga bij deze tv niet opzoek naar fouten, iets wat ik normaal gesproken wel doe, maar heb er geen kracht meer voor om tv's terug te sturen. De laatste paar jaren heb ik daardoor niet kunnen genieten van het kopen van een nieuwe TV :p

Ik heb wel 5 jaar pixel garantie genomen, dit mocht de tv inbranden en het begint bij normaal gebruik op te vallen ga ik opzoek naar een dode pixel (die er vast wel is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LG E8 met een soort vergelijkbaar systeem als de Sony.
Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/lg2018oled-3.jpg

LG W8 blijft hetzelfde eruit zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/lg2018oled-4.jpg

LG C8.
Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/lg2018oled-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Exirion schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Het is ook gewoon een ontspiegelde glasplaat, dus niks bijzonders. Wel uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen en dingen op basis van alcohol, net zoals bij tablets en smartphones. Eigenlijk is gewoon water op een zachte doek altijd het beste. Echte vettigheid kun je met een milde zeep wegwassen, maar zo lang iedereen met z'n poten van de TV af blijft (zoals het hoort :P) zal dat niet nodig zijn. Ik veeg één keer in de zoveel maanden wat stof van m'n TV's af, en daar blijft het bij.
Bij ons net zo! Niemand hoeft met z'n poten aan het scherm te zitten. Eens in de ongeveer 2 maanden ga ik er voorzichtig met een schone stofdoek langs, meer niet. Ik denk trouwens dat er een stofwerende coating op zit, het scherm wordt haast niet stoffig.
Sowieso niet uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen, maar absoluut nooit gebruiken! In een uiterst geval afnemen met een schoon microvezeldoekje en een licht afwasmiddelsopje (uitgeknepen doekje).

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Vulcan750 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:20:
[...]
Sowieso niet :F uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen, maar absoluut nooit gebruiken! In een uiterst geval afnemen met een schoon microvezeldoekje en een licht afwasmiddelsopje (uitgeknepen doekje).
niet uitkijken ?

[ Voor 4% gewijzigd door Peter711 op 04-01-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
"Sowieso niet. Uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen"

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
Nee, niet uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen, maar absoluut nooit agressieve schoonmaakmiddelen gebruiken! (kwestie van goed lezen) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 04-01-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Vulcan750 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:01:
[...]

Nee, niet uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen, maar absoluut nooit agressieve schoonmaakmiddelen gebruiken! (kwestie van goed lezen) ;)
Ik kan wel goed lezen , dat is nu juist het probleem hier.
Was ironisch bedoeld. Snap best wat je probeerde te zeggen.

Je gebruik van leestekens en "niet uitkijken" achter elkaar gezet zorgt voor een hele andere betekenis.
Is nu precies het tegenovergestelde van wat je eigenlijk bedoelde.

Nee, uitkijken met agressieve schoonmaakmiddelen, absoluut nooit agressieve schoonmaakmiddelen gebruiken.
Let op het weglaten van "niet" achter de komma. Dat komt al een eind in de goede richting.

Is geen kwestie van goed lezen maar is een kwestie van niet goed op papier zetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
Peter711 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:37:
[...]
Is geen kwestie van goed lezen maar is een kwestie van niet goed op papier zetten ;)
Ik denk allebei een beetje: goed lezen, ondanks dat het beter omschreven kon worden! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
ik ben waarschijnlijk dom genoeg om in een keer te begrijpen
wat hij met deze foute zins opbouw bedoeld..come on :) Maak je ergens anders druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Misterbont schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:14:
[...]

De stand maakt niet echt uit, op trumotion OFF zie ik het ook, Ik zit ongeveer op 2.5m..maar ik weet verder niet of het beeld op die afstand wazig eruit moet zien op 1080i..Hierdoor heb ik de scherpte wat hoger gezet om het te compenseren.

Het is zoals ik al eerder heb vermeld zichtbaar als ik voorbij de TV loop en niet zo zeer als ik er een stukje van afzit, maar ik weet niet of het er zo hoort uit te zien of dat er wellicht iets niet klopt met de hardware. Ik heb namelijk geen verlijkingsmateriaal.

Ook als de trumotion AAN staat op 3/10 is de waas rondom spelers te zien.
Dat lijkt me toch echt niet goed.... beeldmateriaal al aan LG verzonden om na te gaan of dat normaal is?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:51:
ik ben waarschijnlijk dom genoeg om in een keer te begrijpen
wat hij met deze foute zins opbouw bedoeld..come on :) Maak je ergens anders druk om.
Ja of jij, want wie begon erover? ;)
Overigens worden smileys vaak als leesteken gezien, en dan als afsluiting van de zin. Ofwel, het was prima geschreven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Hulleman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:38:
[...]

Dat lijkt me toch echt niet goed.... beeldmateriaal al aan LG verzonden om na te gaan of dat normaal is?
zojuist gedaan! wordt door verzonden naar technische dienst, we zullen zien.

UPDATE:

k heb dit laten nakijken door de technische dienst en zij melden dat je processor niet defect is. Ik snap wel dat het je misschien opvalt maar dit kan eventueel met de beeldverwerking te maken hebben, dan is het inderdaad een kwestie van het uitproberen van de beeldinstellingen zodat je een voor jou goede instelling vindt.

Max

[ Voor 35% gewijzigd door Misterbont op 05-01-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Misterbont schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:10:
[...]

UPDATE:

k heb dit laten nakijken door de technische dienst en zij melden dat je processor niet defect is. Ik snap wel dat het je misschien opvalt maar dit kan eventueel met de beeldverwerking te maken hebben, dan is het inderdaad een kwestie van het uitproberen van de beeldinstellingen zodat je een voor jou goede instelling vindt.

Max
8)7

Heb je het ook als je de game stand gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Hulleman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:08:
[...]

8)7

Heb je het ook als je de game stand gebruikt?
Met gamen niet veel last alleen de motion loopt dan beetje haperig in de verte:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misterbont schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:10:
[...]

UPDATE:

Max
Onzin. Ik heb hier (nogmaals) met mijn B6 nergens last van. Heb net je filmpje gekeken. Ik zou als ze niets doen je tv weer in de doos doen en op zaterdag rond 14.00 uur naar de winkel rijden met dat ding en daar stampij gaan maken. Laat ze hem daar maar aansluiten en wedden met een winkel vol klanten dat zij onmiddellijk iets gaan regelen.

Jouw beeld is een regelrecht drama. :X :'( Zelfs het gras is 1 grote waas. Ik zal als ik tijd heb eens een filmpje maken van de mijne met voetbal en uploaden. NB: hoe kijk je kabel? Decoder? Provider? Zet je PM ff aan want ik kan je dan een link van mijn NAS geven waar ik een filmpje op heb gezet van tennis (er was/is geen voetbal nu). Zit er niet op te wachten dat 1/2 Tweakers mijn netwerk belast en You Tube gebruik ik niet (Google is ;w , mijn mening 8) )

Ik heb nu een andere klacht. Ik moet om het menu van mijn SR7009 te zien de receiver laten upscalen, bij uit laat hij niets zien van bijvoorbeeld volume verandering en vind het beeld nu TE scherp. Luxe probleem.... >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
Slux schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:52:
Ik heb een 65b6 uit februari 2017 en zie net dat het RTL4 logo flink is ingebrand :'(
Helaas was ik niet op de hoogte dat het kon gebeuren met OLED anders had ik hem nooit gekocht.

Ik heb hem bij platetv gekocht met extra garantie voor dode pixels maar kan helaas kan ik ook met een vergrootglas geen dode pixels vinden.

Pixel motion en pixel wipe of hoe het ook heet staan aan en pixelwipe meerdere keren uitgevoerd geen verbetering helaas.

ik las dat inbranding niet onder garantie viel
iemand nog een idee of dit op te lossen is ? is er een manier om aan dode pixels te komen ? 8)7

Hebben de nieuwere modellen hier ook last van ?
Vreemd want ik was gisteren bij plattetv en als ik 100euro bij betaalde kreeg ik ook garantie voor inbranden.
De verkoper zei dat als er inbranding was door een game of een tv zender logo ik per direct een nieuwe tv kon krijgen ze halen zelfs de ingebrande oled c7 tv op en plaatsen een nieuwe oled c7. Dat alles valt onder garantie als ik dus 100euro bij betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
markiess schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:30:
[...]

Vreemd want ik was gisteren bij plattetv en als ik 100euro bij betaalde kreeg ik ook garantie voor inbranden.
De verkoper zei dat als er inbranding was door een game of een tv zender logo ik per direct een nieuwe tv kon krijgen ze halen zelfs de oude tv op en plaatsen een nieuwe oled c7. Dat alles valt onder garantie als ik dus 100euro bij betaalde.
Dat was een reactie van September 8)7 Toen was er alleen pixel garantie en dan kreeg je ook een nieuwe.
Sinds die tijd zijn er waarschijnlijk een hoop inbrand gevallen geweest waardoor ze nu ook inbrand garantie bieden
Voor 100 Euro zou ik het doen

Nu met mijn C7 nog nergens last van kijk gedrag niet aangepast koop wel een nieuwe als het weer gebeurt.
Ze hebben nu ook een beetje een donkere vlek om de logos gezet om het extra tegen te gaan

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 05-01-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
Slux schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:38:
[...]

Dat was een reactie van September 8)7 Toen was er alleen pixel garantie en dan kreeg je ook een nieuwe.
Sinds die tijd zijn er waarschijnlijk een hoop inbrand gevallen geweest waardoor ze nu ook inbrand garantie bieden
Voor 100 Euro zou ik het doen

Nu met mijn C7 nog nergens last van kijk gedrag niet aangepast koop wel een nieuwe als het weer gebeurt.
Ze hebben nu ook een beetje een donkere vlek om de logos gezet om het extra tegen te gaan
Maar als je een nieuwe koopt dan doe je uiteraard met de inbrandgarantie erbij?
Ik weet dat het een bericht van september was maar oled is nieuw voor mij dus ben alles aan het onderzoeken hoe het zit met prijzen en garantie enzv.

En ja ik betaal graag 100euro bij voor ook de inbrandgarantie dan kun je toch wat rustgevender gamen.
Al moet ik zeggen dat ik er natuurlijk wel op let bij maps en healbars enzv in games.

Letten jullie daar ook op en dat je bepaalde games gewoon niet speelt?

[ Voor 24% gewijzigd door markiess op 05-01-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
markiess schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:02:
[...]

ik zou het zeker doen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 21:20
Vraagje. Ik mis een play/pause knop op de magic remote die gebruikt kan worden om een externe (media)player op play/pause te kunnen zetten via CEC. Heeft iemand een idee of dat mogelijk is op een C7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
MrQcue schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:19:
Vraagje. Ik mis een play/pause knop op de magic remote die gebruikt kan worden om een externe (media)player op play/pause te kunnen zetten via CEC. Heeft iemand een idee of dat mogelijk is op een C7V
Via de knop onder de 9 (met het ab icoontje) krijg je alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 20:24

SkyStreaker

Move on up!

MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff
Dolby Vision is bij mij TechniColor. Kan dat?

Bovendien staat bij mij ISF black level vast op automatisch. Ik heb het idee dat ik wat mis :)

Hm. B7 andere opties dan mijn E7?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
SkyStreaker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:01:
[...]

Bovendien staat bij mij ISF black level vast op automatisch. Ik heb het idee dat ik wat mis :)

Nee Dolby Vision krijg je alleen bij Dolby Vision content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Netflix zijn HDR is HDR Dolby Vision, daar moet je die preset dus gewoon krijgen als je het 4k UHD pakket hebt.

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/9itsarhlh/20180105_224301.jpg Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/ma7yha6t1/20180105_224323.jpg Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/bamr5oo3p/20180105_224400.jpg Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/4k69w98np/20180105_224427.jpg

Ik adviseer dynamische contrast op laag en een gamma van 2.2 voor alles.
Of je moet de blackcrush voor lief nemen, waar veel mensen geen problemen mee schijnen te hebben.

Ook een leuk linkje :)
http://www.avsforum.com/f...crush-vs-2-2-without.html

Helderheid instelling is voor iedere ingang en voor all content niet iets anders, in 99% tussen de 48-52 en het verandert ook een beetje naar gelang de tv aanstaat, dus als je denkt dat 52 goed is zet hem dan maar op 51. Denk je dat 51 goed is kan je hem beter op 50 zetten.

Om het white washed effect een klein beetje tegen te gaan van de lage gamma van 2.2 heb ik zelf de kleur op 55-60 staan en ruisonderdrukking op laag.

[ Voor 36% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 05-01-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Onzin. Ik heb hier (nogmaals) met mijn B6 nergens last van. Heb net je filmpje gekeken. Ik zou als ze niets doen je tv weer in de doos doen en op zaterdag rond 14.00 uur naar de winkel rijden met dat ding en daar stampij gaan maken. Laat ze hem daar maar aansluiten en wedden met een winkel vol klanten dat zij onmiddellijk iets gaan regelen.

Jouw beeld is een regelrecht drama. :X :'( Zelfs het gras is 1 grote waas. Ik zal als ik tijd heb eens een filmpje maken van de mijne met voetbal en uploaden. NB: hoe kijk je kabel? Decoder? Provider? Zet je PM ff aan want ik kan je dan een link van mijn NAS geven waar ik een filmpje op heb gezet van tennis (er was/is geen voetbal nu). Zit er niet op te wachten dat 1/2 Tweakers mijn netwerk belast en You Tube gebruik ik niet (Google is ;w , mijn mening 8) )

Ik heb nu een andere klacht. Ik moet om het menu van mijn SR7009 te zien de receiver laten upscalen, bij uit laat hij niets zien van bijvoorbeeld volume verandering en vind het beeld nu TE scherp. Luxe probleem.... >:)
Ik heb je bericht gestuurd ben namelijk wel benieuwd, Ik heb nog een filmpje geplaatst met deze x ISF dark en H/V sharpness op 0 (zoals het volgens vele hoort te zijn)

YouTube: Oled B6 - Normal settings 0 sharpness.

Het kan aan mij liggen maar volgens mij hoort het 1080i te zijn en geen 125p en dan moet het niet uitmaken hoe dicht je op een tv staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Misterbont op 06-01-2018 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:17:
[...]

De 7009 zal net als de 5010 (ik heb een 5010) geen GUI kunnen weergeven voor volume bij een resolutie hoger dan 1080P. Ik heb marantz hier over bericht. Zij geven aan dat dit een bekend probleem is en niet opgelost kan worden met een firmware update.

Ik vind de upscaling van de tv (heb een oled c7) niet noemenswaardig anders dan het upscalen van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

SkyStreaker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:01:
[...]

Alleen bij normale HDR kun je kiezen voor Technicolor/Cinema/Cinema Home voor de beste resultaten. Bij Dolby Vision zijn eigenlijk alleen Cinema en Cinema Home goed.

Het grote verschil tussen cinema home en de normale cinema is de tone mapping. Waarbij vooral de donkere delen wat lichter gemaakt zijn om beter zichtbaar te zijn in een normale thuisomgeving (lees: meer licht).

black level is iets waar je je niet druk over moet maken. Enkel bij pc gebruik dien je hem op high hebben te staan om volledig 0-255 weer te geven. Voor normale content is low (16-235) prima om alles juist weer te geven,

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:34:
[...]

De 7009 zal net als de 5010 (ik heb een 5010) geen GUI kunnen weergeven voor volume bij een resolutie hoger dan 1080P. Ik heb marantz hier over bericht. Zij geven aan dat dit een bekend probleem is en niet opgelost kan worden met een firmware update.

Ik vind de upscaling van de tv (heb een oled c7) niet noemenswaardig anders dan het upscalen van de receiver.
Bij mij is het juist alleen als ik upscaling uitzet. Met 4K zie ik ook gewoon de GUI. Had liever de upscaling laten doen van de tv. Ik vermijd liever zoveel mogelijk externe processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
  • Laatst online: 25-09 17:35
markiess schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Ik weet dat het een bericht van september was maar oled is nieuw voor mij dus ben alles aan het onderzoeken hoe het zit met prijzen en garantie enzv.

En ja ik betaal graag 100euro bij voor ook de inbrandgarantie dan kun je toch wat rustgevender gamen.
Al moet ik zeggen dat ik er natuurlijk wel op let bij maps en healbars enzv in games.

Letten jullie daar ook op en dat je bepaalde games gewoon niet speelt?
Heel raar dit
Ik heb enkele weken geleden een LG oled 55e7n gekocht met pixel garantie van bijna 100euro a tot z service heet dit.
Hier valt toch geen inbranden onder? Zie er niks over staan. Zelfs nog contact gehad over de inbrand garantie maar dit hebben ze niet vertelde de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:47
Ik heb pixel garantie puur voor het inbranden genomen.

Er zal vast wel een dode pixel op het paneel te vinden zijn wat helemaal niet storend is maar dat kun je wel gebruiken om de tv te ruilen als het paneel ingebrand is.

Ik maak mij overigens geen zorgen over inbranden, die 2 gebruikers hier die er last van hebben staat in het niets van de vele gebruikers die er geen last van hebben.

kan allewn echt niet begrijpen dat mensen hun kijk gedrag gaan aanpassen om inbranden te voorkomen :s Ik kijk wat ik wil en als ik er zo bang voor zou zijn had ik mijn lcd met verschrikkelijke backlight bleed wel gehouden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 06-01-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Hallo mannen,

Even een vraag betreft de C7V van LG. Wij zitten op zo'n 4 meter afstand en mijn vrouw vind 55" voldoende, echter is deze voor mij op de afstand net te klein en lijkt mij een 65" een betere optie. Voorheen hadden we een 49" hangen , maar we zijn onlangs verhuisd en beide maten zijn nieuw voor ons.

Hoe valt de C7V 55" of 65" op zo'n 4 meter afstand?

[ Voor 15% gewijzigd door Ferio op 06-01-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:45
Ik zit op 3.5m van m'n 55B6 en dat is voor mij persoonlijk wel de max qua afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 06-01-2018 14:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ferio schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:40:
Hallo mannen,

Even een vraag betreft de C7V van LG. Wij zitten op zo'n 4 meter afstand en mijn vrouw vind 55" voldoende, echter is deze voor mij op de afstand net te klein en lijkt mij een 65" een betere optie. Voorheen hadden we een 49" hangen , maar we zijn onlangs verhuisd en beide maten zijn nieuw voor ons.

Op zo'n afstand zou ik zeker voor 65" gaan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Ferio dat is heel persoonlijk. De meesten hier zeggen hoe groter des te beter.
Ik heb 55@3.5m en vind dat groot zat. Maar het hangt er ook helemaal vanaf hoe het in je interieur past.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 12:06

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Gonadan schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:49:
@Ferio dat is heel persoonlijk. De meesten hier zeggen hoe groter des te beter.
Ik heb 55@3.5m en vind dat groot zat. Maar het hangt er ook helemaal vanaf hoe het in je interieur past.
Er zit wel een verband tussen afstand en de afmetingen van de TV, zeker als je echt wil genieten van UHD content. Ik zou imho gaan voor de grotere variant, je zit te ver weg om duidelijk verschil te zien tussen 1080p en UHD.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

master_viper schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:52:
Er zit wel een verband tussen afstand en de afmetingen van de TV, zeker als je echt wil genieten van UHD content. Ik zou imho gaan voor de grotere variant, je zit te ver weg om duidelijk verschil te zien tussen 1080p en UHD.
Dat geldt alleen als je je blind staart op de grafiekjes over resolutie. Hoe je dat ervaart is echter ook weer persoonlijk. Daarnaast zit je met streams al vaak weer op een tussenvorm, dus hoe druk moet je je maken?

Het grote voordeel van zo'n TV is niet de resolutie, verre van. Het zijn juist het kleurenspectrum van UHD, het dynamisch bereik van HDR en het zwart van OLED die de ervaring maken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:45
Fijne van HDR is dat je dit op iedere kijkafstand al 'ziet'. 4K zie je wanneer je met je neus bovenop je scherm zit. HDR is veel beter waarneembaar en vind ik dus ook veel belangrijker dan enkel 4K.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferio schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:40:
Hallo mannen,

Hier op 4 meter een 55. Top! Bij 65 ga je het bios effect krijgen dat je heen en weer gaat kijken om alles te zien. Ik persoonlijk vind dat niets. En ik vind, zelfs in mijn grote kamer, 65 niet meer mooi qua maat. Maar dat is smaak.
schumi1986 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:15:
Ik heb pixel garantie puur voor het inbranden genomen.

Er zal vast wel een dode pixel op het paneel te vinden zijn wat helemaal niet storend is maar dat kun je wel gebruiken om de tv te ruilen als het paneel ingebrand is.

Ik maak mij overigens geen zorgen over inbranden, die 2 gebruikers hier die er last van hebben staat in het niets van de vele gebruikers die er geen last van hebben.

kan allewn echt niet begrijpen dat mensen hun kijk gedrag gaan aanpassen om inbranden te voorkomen :s Ik kijk wat ik wil en als ik er zo bang voor zou zijn had ik mijn lcd met verschrikkelijke backlight bleed wel gehouden ;)
En het BBQ topic is weer geopend. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Gonadan schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Dat geldt alleen als je je blind staart op de grafiekjes over resolutie. Hoe je dat ervaart is echter ook weer persoonlijk. Daarnaast zit je met streams al vaak weer op een tussenvorm, dus hoe druk moet je je maken?

Het grote voordeel van zo'n TV is niet de resolutie, verre van. Het zijn juist het kleurenspectrum van UHD, het dynamisch bereik van HDR en het zwart van OLED die de ervaring maken. :)
Daar dacht ik dus ook o.a aan. In hoe verre maakt de afstand eigenlijk uit... het is moeilijk hier te vergelijken kwa afstanden omdat de fysieke winkels niet beide grotes hebben. Ik moet dus echt puur uitgaan van de meningen hier.

Zie je verschil tussen een 55 en 65 inch op 4 meter? Wat kijkt nu prettiger naar OLED? Is de afstand nog steeds zo belangrijk als met de vroegere generaties?

Ben een leek betreft tv's, maar ben hierover benieuwd met de OLED generatie.
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:12:
[...]

Hier op 4 meter een 55. Top! Bij 65 ga je het bios effect krijgen dat je heen en weer gaat kijken om alles te zien. Ik persoonlijk vind dat niets. En ik vind, zelfs in mijn grote kamer, 65 niet meer mooi qua maat. Maar dat is smaak.

[...]
Is dat zo erg op 4 meter dan dat je echt teveel links en rechts moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferio Sommige zullen zeggen dat het niet zo is, maar onbewust gaan je ogen dat doen bij een te groot scherm. Dat is hetzelfde effect als je je tv te hoog hangt. Dan moeten je ogen zich ook inspannen om iets naar boven te kijken. Maar het is persoonlijk. Ik ben blij met mijn 55 en daarbij scheelt het in prijs ook behoorlijk. Kan je nog een mooie nieuwe receiver kopen. ;)

NB: Plattetv heeft alles hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
Ferio schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:25:
[...]
Is dat zo erg op 4 meter dan dat je echt teveel links en rechts moet kijken?
Nee, dit is puur overtrokken. Je zal op dit forum weinig mensen vinden die zeggen "he, had ik maar een maatje kleiner genomen", dit zal in vrijwel alle gevallen eerder andersom zijn. Zit op 2.75m afstand en als een maatje groter dan 65 inch binnen het budget was gevallen was deze er al lang hier geweest.

Als je op 4m zit is er maar één maat die geschikt is en da's 65 inch. Het tenniswedstrijdsyndroom zal je echt niet merken. Het verschil in grootte en immersie wel. Op die afstand is 55 inch gewoon "mwa :/ ". Imho. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 06-01-2018 16:51 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:12:
Wat een onzin. Als jij heen en weer moet kijken bij 65" op die afstand dan mankeert er iets aan je ogen. Hier hangt een 65" op 4 a 4.5 meter afstand en dat kijkt heerlijk. Van mij zou zelfs 77" nog mogen. Veel mensen kijken zelfs op een projectiescherm dat 2 keer zo groot als een 65" TV is. Dan heb je pas bioscoop-effect.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Ferio zoals je ziet is grootte ook hier weer meer een statussymbool dan een vereiste voor kijkplezier. OLED brengt daarin niets nieuws qua kijkafstand, het is gewoon UHD.
Je kunt dus in feite voor de grootte ook prima naar andere tv's kijken. Het is echt gewoon kijken wat jij prettig vindt.

Daarnaast is het spelletje "wie heeft de grootste" nogal prijzig (W7 kan ook nog), dus je moet wel zeker weten dat het je meerwaarde biedt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:31
Heb hier een 65 inch hangen op 4 meter afstand en ik hoef niet van links en naar rechts tekijken hoor!
heb voorheen een 55 inch gehad, ook altijd heel tevreden mee geweest maar totaal geen spijt van 65 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Bij mij is het juist alleen als ik upscaling uitzet. Met 4K zie ik ook gewoon de GUI. Had liever de upscaling laten doen van de tv. Ik vermijd liever zoveel mogelijk externe processing.
Bij mijn is het bij alle 4K content. Fullhd wat de receiver upscaled naar 4K heeft dat dat probleem niet. same here. Ik laat de tv alle verwerking doen en de receiver doet geen upscaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Een uhd remux kijken zit er niet in op de c7. Elke 5 seconde zit ie te bufferen. Waardeloze ethernet controller. B6 nooit last van gehad bij dezelfde films.

Helaas is WiFi ook geen optie, omdat de router twee verdiepingen lager staat.

Zou het misschien configuratiefout zijn in mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Prijs, SD is nóg lelijker, stroomverbruik. Zat te verzinnen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
ionn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:20:
Een uhd remux kijken zit er niet in op de c7. Elke 5 seconde zit ie te bufferen. Waardeloze ethernet controller. B6 nooit last van gehad bij dezelfde films.

Ik denk dat als je een acces point met 5ghz op die kabel hangt, en dan toch
Je TV met wifi verbind het wel gaat werken. Mits het Gbit is natuurlijk.

Ik heb er overigens een nvidia shield aan gehangen. Niet dat xplay niet lekker werkte. Maar met een media playertje is toch wat meer mogelijk

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 07-01-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40
Of een 5Ghz Meshnetwerk Wifi opzetten. Ubiquity/Netgear/Linksys apparatuur. Heb je zeker goede Wifi.

https://www.routercenter....outers.html?199895=231611

[ Voor 35% gewijzigd door wvkreg op 07-01-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05

Kijk je via dlna? Heb hier geen enkel probleem met PE2 vanaf een oude shitty DS212j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

ppeterr schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat als je een acces point met 5ghz op die kabel hangt, en dan toch
Je TV met wifi verbind het wel gaat werken. Mits het Gbit is natuurlijk.

Ik heb er overigens een nvidia shield aan gehangen. Niet dat xplay niet lekker werkte. Maar met een media playertje is toch wat meer mogelijk
Had ik eigenlijk niet aan gedacht!
wvkreg schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:52:
Of een 5Ghz Meshnetwerk Wifi opzetten. Ubiquity/Netgear/Linksys apparatuur. Heb je zeker goede Wifi.

https://www.routercenter....outers.html?199895=231611
Thanks zal er even in duiken!
TeunVR schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:50:
[...]

Kijk je via dlna? Heb hier geen enkel probleem met PE2 vanaf een oude shitty DS212j.
Nee ik heb plex server staan op mijn pc, die verbonden is met ethernet in mijn netwerk en mijn TV is ook weer verbonden met ethernet. De remuxes hebben teveel brandbreedte, maar toch vind ik het gek dat het met mijn B6 wel gemakkelijk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd via kabel met een vast IP adres op je tv? En sowieso snel starten uitzetten op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:00

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:56:
Hmm irritant, lijkt erop dat het met de laatste update van de YouTube app niet meer mogelijk is om het scherm uit te zetten. Die optie gebruikte ik namelijk vaak bij mix video's die over het algemeen een statische afbeelding gebruiken. Zodra je nu naar het menu gaat wordt het afspelen direct gepauzeerd, waarbij de video voorheen bleef spelen.
Zoals verwacht ligt de oorzaak hiervan bij Google :( :

http://www.lg.com/ca_en/s...cations-general-operation

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Hoi allen, n.a.v. jullie advies de TueMotion op 2,10 gezet voor dejudder en deblur op mijn C7. Is wel een verbetering. Echter zijn er nog twee settings waarover ik twijfel. Gamma 2.2 vs BT.1886 en Edge Enhancer Off vs On. In de documentatie van LG staat aanbevolen On. Maar lijkt mij dat Off meer het originele plaatje laat zien. Ik gebruik momenteel de Technicolor Expert modus.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
ionn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:11:
[...]

[...]

[...]

Nee ik heb plex server staan op mijn pc, die verbonden is met ethernet in mijn netwerk en mijn TV is ook weer verbonden met ethernet. De remuxes hebben teveel brandbreedte, maar toch vind ik het gek dat het met mijn B6 wel gemakkelijk ging.
ionn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:11:
[...]

[...]

[...]

Bij plex server/instellingen DNLA server inschakelen en de interne mediaplayer van de tv gebruiken werkt hier prima over bekabeld netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Bedankt alles voor het antwoord en heb besloten voor een 65" te gaan, wanneer hij nog iets zakt.

Hoe zit het overigens met die burn-in in de laatste generaties van LG o.a de C7V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 09:31
Ferio schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:04:
Bedankt alles voor het antwoord en heb besloten voor een 65" te gaan, wanneer hij nog iets zakt.

Hoe zit het overigens met die burn-in in de laatste generaties van LG o.a de C7V?
Geen last van en hij staat hier toch regelmatig aan.
Als je nou de hele dag rtl 4 kijkt wordt het anders natuurlijk of hetzelfde logo urenlang achterelkaar aan maar dat lijkt me ook sterk dat je dat gaat doen.

[ Voor 16% gewijzigd door LordFather op 07-01-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Laatst online: 05-06-2024
Hoe zat dat nou weer ivm de black level bij SDR en HDR?

Volgens de settings van avsforums moet je beide op LOW zetten.

https://www.avforums.com/...picture-settings.2106641/

Volgens sommige hier moet je de black level op high zetten voor sdr of hdr?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
DTS-HD en DTS Virtual:X in 2018 LG TV's, maar bedoelen ze voor DTS HD MA dan decode naar PCM, downconverse naar DTS core of passthrough/output?

"LG – Adopting the DTS-HD codec in its UHD and full HD TVs in 2018,"

https://www.cepro.com/art..._first_product_is_a_doozy

[ Voor 5% gewijzigd door road rebel op 08-01-2018 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

spietie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:45:

Volgens Vincent van HDTVTest alleen bij HDR op Low. In deze youtube film laat hij zien waarom YouTube: Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray

Edit: Ik heb ff verkeerde conclusie getrokken.... het gaat in dat filmpje over dynamic contrast op low voor HDR content.... 8)7 Niet over black level :+

[ Voor 11% gewijzigd door alwinus op 08-01-2018 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgend jaar komen de nieuwe Micro LED tv's van Samsung uit. Besloten om geen OLED upgrade te doen en het bij de LG C7 te houden. Zodra Micro LED betaalbaar wordt gaat het mijn OLED in de woonkamer vervangen.

Micro LED zal alles hebben wat OLED heeft maar zonder de grootste beperking geen ABL en screen burn in. Dat betekent dat de 2k nits die nu al behaald worden ook daarmee gehaald kunnen worden zonder dat het scherm in brightness afneemt zodra het beeld wit wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:25
@Verwijderd Hier hetzelfde, denk dat microled net zo duur wordt als oled op het begin.Hou het wel vol de komende 3-4 jaar me E7.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:45:

Als het aangesloten apparaat full RGB uitstuurt (pc, console) zul je black level high moeten gebruiken. Full RGB wordt bij HDR niet ondersteund over HDMI 2.0 dus daar sowieso low.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amaze86 Zeker, zal de C7 ook pas in dat tijdsbestek willen gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Puck schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Als het aangesloten apparaat full RGB uitstuurt (pc, console) zul je black level high moeten gebruiken. Full RGB wordt bij HDR niet ondersteund over HDMI 2.0 dus daar sowieso low.
bedankt, zet je dan bij SDR/HDR dynamic contract en/of active HDR ook op aan/off?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:10:
Volgend jaar komen de nieuwe Micro LED tv's van Samsung uit. Besloten om geen OLED upgrade te doen en het bij de LG C7 te houden. Zodra Micro LED betaalbaar wordt gaat het mijn OLED in de woonkamer vervangen.

Micro LED zal alles hebben wat OLED heeft maar zonder de grootste beperking geen ABL en screen burn in. Dat betekent dat de 2k nits die nu al behaald worden ook daarmee gehaald kunnen worden zonder dat het scherm in brightness afneemt zodra het beeld wit wordt.
[video]
[video]
Ja 2019-2020 zit je dan pas te kijken. Maar goede ontwikkelingen. OLED gaat toch niet meer boven die 1000nits komen zoals het er nu naar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:55:
[...]

bedankt, zet je dan bij SDR/HDR dynamic contract en/of active HDR ook op aan/off?
Allemaal uit. Ik wil de content zien zoals deze bedoeld is. Zeker vieze processing als Active (nep) HDR ben ik nogal allergisch voor :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Bedankt Puck

Weet er soms iemand een oplossing voor t volgend probleem.

Ik heb een mkv bestand, truehd 7.1 1080p van bluray .... via xplay speelt ie af via netwerk (kabel). het bestand bevind zich op de NAS (bekabeld). TV is aangesloten via ARC HDMI naar versterker 7.1 (maar 5.1 config)

Nu geluid krijg ik totaal niet als ik in xplay kies voor direct play.

Laat ik die optie afvinken, dan werkt het wel, maar wel met veel bufferen dus ook niet goed.

ARC HDMI kan toch wel 7.1 HD audio formaat doorgeven naar de versterker?

SPiET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ferio schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:04:
Weet je vrouw dit al? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
spietie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:25:
Bedankt Puck

Ik heb een mkv bestand, truehd 7.1 1080p van bluray .... via xplay speelt ie af via netwerk (kabel). het bestand bevind zich op de NAS (bekabeld). TV is aangesloten via ARC HDMI naar versterker 7.1 (maar 5.1 config)

Laat ik die optie afvinken, dan werkt het wel, maar wel met veel bufferen dus ook niet goed.

Volgens mij kan dat vaker niet dan wel. Moet staan in de manual van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Hulleman schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Volgens mij kan dat vaker niet dan wel. Moet staan in de manual van je tv.
Speelt wel af als ik xplay het laat transcoderen door plex dus ie kan t wel afspelen. maar als ik direct play doe , dus zonder transcoderen, dan lukt t niet. |:(

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 17:07
spietie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:25:
Bedankt Puck

Heb zelf geen Xplay, maar kan je wel vertellen dat je geen HD audio over arc zult krijgen.
HD audio via arc is pas mogelijk bij hdmi versie 2.1 voor zover ik weet, en die tv’s komen pas 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Ah ok bedankt! dat verklaart het dan dus hd audio niet werkt over hdmi arc (en ook niet via optisch tv -> avr)

Dus maw als je mkv bestand hebt met HD audio en je wilt het streamen van je TV naar je AVR zul je dus geen geluid doorgeven over hdmi arc (en optisch) :-(

[ Voor 41% gewijzigd door spietie op 08-01-2018 15:52 ]

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Om 17:00 begint de ces persconferentie van lg YouTube: LG's CES 2018 Press Conference Live stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Die G8 leek een TV met een mediabox! Zou het ook een wallpaper variant zijn?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nu5WGm/Schermafbeelding_2018_01_08_om_17_42_45.png

[ Voor 45% gewijzigd door road rebel op 08-01-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
road rebel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:41:
[knip]
Volgens mij zie ik in het midden een standaard/voet bij de G8...

[update]
Kan natuurlijk ook de flat cable zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door Scidd0w op 08-01-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Niet echt veel veranderingen. Nieuwe image processor. Had toch wel iets meer verwacht. Zou dat echt merkbaar verschil in kleur weergave opleveren? Benieuwd wat prijsverschil zou gaan zijn tussen de c7 en c8 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Nieuwe OLED Burn-in test van Rtings wordt binnenkort gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sindskort is m'n guide volledig verdwenen bij digital televisie (Ziggo CI+ module) icm 55B6. Ik zie dus helemaal geen programma informatie meer. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Wellicht kan ik de TV factory resetten, maar dan ben ik helaas al m'n calibratie settings kwijt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RbYia84l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZA390oml.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
ionn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Ja 2019-2020 zit je dan pas te kijken. Maar goede ontwikkelingen. OLED gaat toch niet meer boven die 1000nits komen zoals het er nu naar uitziet.
Eerst zien, dan geloven. De qled van Samsung die geen echte qleds zijn staan nog vers in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

road rebel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:41:

[afbeelding]
Ja overduidelijk ook een wallpaper TV en zonder die soundbar!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Puck schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom LG als enigste fabrikant Limited en Full Range niet automatisch kan detecteren en dat je daar dus handmatig een instelling voor moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a5425051d17a/5a542504e8f5a-Opera_Momentopname_2018-01-09_031153_s.blogcdn.com.png

Lijkt me toch een soort van soundbase. Jammer dat er geen wallpaper model is met alleen een klein kastje voor de aansluitingen. De G8 schijnt vooral gericht op de Europese markt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
D_V schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 03:14:
[afbeelding]

Lijkt me toch een soort van soundbase. Jammer dat er geen wallpaper model is met alleen een klein kastje voor de aansluitingen. De G8 schijnt vooral gericht op de Europese markt te zijn.
Sluit ik mij bij aan. Heb nu een Samsung UE55D8000 en nog steeds mooie tv. Hangt erg mooi aan de muur. Ongeveer 2.5 cm dik. En dat is tv van bijna 5 jaar terug. Van mij mag die soundbars weg of iig mogelijkheid om eraf te halen. Een apart box voor de aansluitingen die bv met een flexibele platte kabel naar tv loopt zou veel beter zijn(lees makkelijk weg te werken, zowel kast als snoeren). Dat kan de tv lekker plat blijven en mooier tegen de muur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
spietie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:51:
Ah ok bedankt! dat verklaart het dan dus hd audio niet werkt over hdmi arc (en ook niet via optisch tv -> avr)

Dus maw als je mkv bestand hebt met HD audio en je wilt het streamen van je TV naar je AVR zul je dus geen geluid doorgeven over hdmi arc (en optisch) :-(
Ik heb veel 4K HDR Blu Ray bestanden met bijna allemaal 7.1 True HD audio, en die speelt XPlay zonder transcoden af met 5.1 geluid via HDMI ARC... dus het moet wel kunnen. Ligt het niet aan je ondertiteling (PGS) toevallig? En heeft de film geen DTS of AC3 audiotrack die je kan selecteren anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
D_V schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 03:14:
[afbeelding]

Dank je voor de foto. Voor mij lijkt het toch eerder een mediabox, met de flatcable (anders zouden ze nooit zo een witte streng (niet eens in het midden) tussen een soundbase en een TV uitbrengen. LG is niet super design maar toch, zo slecht zijn die nu ook weer niet.

In dat geval zou een dergelijk model niet enkel voor EU maar ook voor US zijn (terwijl de W7 een typisch aziatisch design is). De assumptie dat het een EU model zou zijn kwam vnl. van een uitspraak op trustedreviews omdat die niet gebriefd werden over de G-lijn, waarbij ze het hebben over een "desktop design with small integrated soundbar". Die laatste zin bewijst ook meteen dat de auteur aan het gissen is en er niets over weet, want uit de foto kunnen we toch gerust zeggen dat er geen geïntegreerde soundbar is (tenzij het een crystalsound soundbar is).

Edit:

Helaas vrees ik dat je ergens gelijk zal hebben @D_V . Ik vraag me wel af hoe je de "g" kan installeren op een muur.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/khgye6/Schermafbeelding_2018_01_09_om_09_47_34.png

[ Voor 9% gewijzigd door road rebel op 09-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:07:
Sindskort is m'n guide volledig verdwenen bij digital televisie (Ziggo CI+ module) icm 55B6. Ik zie dus helemaal geen programma informatie meer. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Wellicht kan ik de TV factory resetten, maar dan ben ik helaas al m'n calibratie settings kwijt :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Al gekeken over een CAM update is? toen ik laatst mijn module erin prikte ging ie meteen updaten... daarna werkt het prima.

Enige nadeel nu is dat ik bij het zappen wel het kanaal + huidige programma/film zie dat op is, maar niet start en eindtijd. Iets wat je bij de humax bijv. wel ziet bij zappen... kan dat aan/uit gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
peakaboo schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:58:
[...]
Al gekeken over een CAM update is? toen ik laatst mijn module erin prikte ging ie meteen updaten... daarna werkt het prima.

Enige nadeel nu is dat ik bij het zappen wel het kanaal + huidige programma/film zie dat op is, maar niet start en eindtijd. Iets wat je bij de humax bijv. wel ziet bij zappen... kan dat aan/uit gezet worden?
Dat was inderdaad het eerste dat ik ging checken, maar m'n CI+ module is volledig up-to-date en ook goed ingesteld. Heb ook opnieuw al m'n TV zenders gezocht en toegevoegd, maar helaas nog steeds geen guide. Het is echt raadselachtig dat zoiets zomaar verdwijnt, begrijp er niks van!

Zal thuis nog eens de CAM module eruit halen en er weer instoppen, misschien helpt dat.
Pagina: 1 ... 78 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.