Pascal.A schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:05:
Wat gebruiken jullie om van de nas films te kijken? Ik heb een synology ds215j, maar kreeg eerder op m'n pc plex al niet aan de praat. De nas is niet sterk genoeg voor het decoden volgens mij. Ik probeer nu emby.
Is er zoiets als kodi op webos?
In mijn 2 weken bezit ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Je hebt 4 mogelijkheden:
Officiele Plex app
- Waardeloos als je ondertitels wilt gebruiken, want dan moet hij op de LG altijd transcoden wat je NAS niet trekt
Emby
- Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Blijft op zwart scherm hangen als ik media selecteer
XPlay (look & feel oude Plex Home Theater)
- Plex Server noodzakelijk
- 5 dagen demo, daarna 8,30 eenmalig
- Embedded en externe SRT geen probleem, geen transcoding nodig
- Op embedded SRT geen aanpassingen van grootte etc. mogelijk
- Geen volledige codec support, dus soms speelt er iets niet, of soms wil hij toch gaan transcoden.
Films & Video LG DLNA App
- Werkt met Plex Server, maar zal ook best met KODI werken
- Gratis
- GUI is mappenstructuur ipv media library
- SRT ondertitels aanpasbaar en geen transcoding nodig
- Zodra embedded ondertitels beschikbaar zijn, externe ondertitels niet meer selecteerbaar, dus klote voor los gedownloade NL subs
- Beste codec support
- DLNA protocol is af en toe CPU intensief (+/- 20%)
Mijn setup
XPlay als primaire player, maar wel met de volgende tweaks op de Synology...
Op de synology heb ik het FFMPEG pakage geinstalleerd.
In NZBGet heb ik een post-processing script toegevoegd die uit alle downloads de eventuele embedded NL en EN ondertitels naar een externe SRT extract. Kost bijna geen CPU, en duurt een minuutje of 2 extra in de post-processing.
https://www.synology-foru...t-extract-subs-to-srt/15/
Ook draai in Autosub voor het zoeken van missende serie ondertitels. Bijkomend voordeel van het extracten is dat Autosub nu geen ondertitels meer zoekt voor talen die al embedded waren.
Voor films laat ik Plex de ondertitels erbij zoeken, maar in 99% gevallen download ik die toch met embedded subtitles, dus niet zo spannend.