Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:57
heeft iemand de E7 55 inch al?
Eer gister heb ik de voet eronder gezet, tv werkt perfect.

Nu heb ik een plastic ding over... waar is deze voor?
Deze kan je ergens in klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aggressor schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:20:
heeft iemand de E7 55 inch al?
Eer gister heb ik de voet eronder gezet, tv werkt perfect.

Nu heb ik een plastic ding over... waar is deze voor?
Deze kan je ergens in klikken?
Als je tv ophangt is dit de afwerking voor onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Vandaag reactie gekregen van Art&Craft ivm de gele waas aan linkerkant scherm. Een verademing tov de technieker van LG zélf. Bij A&C hebben ze dit probleem volgens hun eigen zeggen ook al gezien op de LG's en is de 55" die nu in Gent staat wél volledig wit. Ze geven ook aan dat ze de tv gerust willen ophalen en nieuwe leveren, maar zeggen er meteen ook bij dat de gele waas zeker terug kan zitten op de nieuwe. Er is geen garantie dat een nieuwer toestel op dit vlak beter zou zijn. Tja, wat moet een mens dan hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Mirx_NL schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:47:
[...]

Thanx, gaan we eens proberen

Edit1: Hmmm, blijkbaar is de C7 Netflix app een van de players waar dit niet ondersteund wordt. Zet ik het op geel, dan blijven ze gewoon mooi wit. :F ;w
Ik moet mezelf corrigeren. Blijkbaar geldt de instelling niet voor alle accounts, en is het op een kinderprofiel niet aan te passen (omdat je niet bij account kan komen). Toen ik net ipv Madagascar 3 Star Trek opstarte onder mijn eigen profiel had ik ineens mooie gele transparante ondertitels. Wat een rust voor het oog in tegenstelling tot de solide witte subs _/-\o_

Eens verder testen of ik een setting kan vinden die op normale content ook lekker is, en anders maar een extra Dolby Vision profiel aanmaken met de afwijkende ondertitel instellingen.

Edit1: Kinderprofiel is waarschijnlijk wel mogelijk door tijdelijk de kindertag te verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirx_NL op 20-11-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

lapino schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:13:
Tja, wat moet een mens dan hé...
Helemaal niks en lekker van je TV genieten! ;) Ik heb het zelf ook en valt alleen een beetje op bij volledig witte content, bij normale content niet te zien. Ik heb meerdere panelen gezien en getest en de meeste hebben het.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik begin er aan te wennen, maar in normale content zie ik het wel beetje hoor. Vooral bij voetbal zie ik dat het gras aan de linkerkant altijd wat 'warmer' is dan de rest van beeld, idem bij zwart/wit films, dan zie je het ook. Maar vind het vooral dik ok dat de winkel zélf het toegeeft dat er tv's zijn die het ook hebben. Maar voor al de rest is deze tv zo goed dat ik echt niet meer terug zou willen naar iets anders. Enige wat ik nog zou overwegen is de tv refunden en nog jaartje afwachten voor de 2018 modellen maar of dat dan zoveel beter zal zijn is ook nog maar de vraag... Toch jammer dat ze dit bij LG niet op orde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mirx_NL schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:35:
[...]

Ik moet mezelf corrigeren. Blijkbaar geldt de instelling niet voor alle accounts, en is het op een kinderprofiel niet aan te passen (omdat je niet bij account kan komen). Toen ik net ipv Madagascar 3 Star Trek opstarte onder mijn eigen profiel had ik ineens mooie gele transparante ondertitels. Wat een rust voor het oog in tegenstelling tot de solide witte subs _/-\o_

Eens verder testen of ik een setting kan vinden die op normale content ook lekker is, en anders maar een extra Dolby Vision profiel aanmaken met de afwijkende ondertitel instellingen.
Gisteren ook even getest. Had ook last van een te witte ondertiteling in HDR of Dolby Vision films.

Ga naar: https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

Lettertype: "Blokkeren"
Kleur: "Wit/Semi-transparant"
Schaduw: "Verzonden"

Levert een veel beter leesbare ondertiteling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:50
Mirx_NL schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:35:
[...]

Waar je rekening mee moet houden is dat ze bij problemen na 2 jaar waarschijnlijk een creditering zullen doen. En dan heb je te maken met een (dikke) afschrijving. Dat moet je wel meenemen in je kostenplaatje of het je waard is.

https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting
Het hangt er ook een beetje vanaf hoelang je met de TV denkt te willen gaan doen. Tegenwoordig worden TVs slechts gemaakt om maar een paar jaar mee te gaan.

Bij mijn 55EF950V is er vandaag na 23 maanden gebruik een nieuw systeemboard ingekomen omdat de videoprocessing niet meer functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
BMTN schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:39:
[...]

Gisteren ook even getest. Had ook last van een te witte ondertiteling in HDR of Dolby Vision films.

Ga naar: https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

Lettertype: "Blokkeren"
Kleur: "Wit/Semi-transparant"
Schaduw: "Verzonden"

Levert een veel beter leesbare ondertiteling op.
Ik heb nu de schaduw zelf op "Uniform" staan. Dat levert in Dolby Vision stand een gelijkwaardige helderheid ondertitel op als bij non-transparant bij non-Dolby Vision.

Dus wel een 2e profiel aangemaakt puur voor Dolby Vision, want bij normale content is semi-transparant te grijs.

Kunt het hieronder een beetje zien, standaard setting levert een helderheid op zoals de 8 van het volume, wat gewoon veel te fel is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NxB55YYH4fhudGTKoNoJ7wLJ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zijn er nog mensen die wachten op hun LG Q6 promotie?

Ik heb de aanvraag 21-10 gedaan, op 03-11 kreeg ik een bevestiging dat mijn aanvraag is goedgekeurd maar nu blijft het verdacht stil...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

lapino schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:20:
Ik begin er aan te wennen, maar in normale content zie ik het wel beetje hoor. Vooral bij voetbal zie ik dat het gras aan de linkerkant altijd wat 'warmer' is dan de rest van beeld, idem bij zwart/wit films, dan zie je het ook. Maar vind het vooral dik ok dat de winkel zélf het toegeeft dat er tv's zijn die het ook hebben. Maar voor al de rest is deze tv zo goed dat ik echt niet meer terug zou willen naar iets anders. Enige wat ik nog zou overwegen is de tv refunden en nog jaartje afwachten voor de 2018 modellen maar of dat dan zoveel beter zal zijn is ook nog maar de vraag... Toch jammer dat ze dit bij LG niet op orde hebben.
Als je het zelfs met voetbal ziet dan is de tint best heftig. Op mijn b6 was het ook met voetbal te zien. Ik vond het erg storend.
En als ik naar jouw postgeschiedenis kijk, heb jij er ook geen vrede mee.

Ik heb na ruilen wel een goed exemplaar gekregen.
Je bent nu nog in de mogelijkheid om hier gebruik van te maken zonder extra kosten.

Ik zou het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 07:10
Wat gebruiken jullie om van de nas films te kijken? Ik heb een synology ds215j, maar kreeg eerder op m'n pc plex al niet aan de praat. De nas is niet sterk genoeg voor het decoden volgens mij. Ik probeer nu emby.
Is er zoiets als kodi op webos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:33
fast-server schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:35:

Ik heb de aanvraag 21-10 gedaan, op 03-11 kreeg ik een bevestiging dat mijn aanvraag is goedgekeurd maar nu blijft het verdacht stil...
Ik ook rond die tijd ingestuurd.
Zelf moeten vragen wat de status was en zeiden 2 weken geleden dat ik hem spoedig zou krijgen.
Binnenkort maar weer eens aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 22-09 07:10
LordFather schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:06:
[...]

Ik ook rond die tijd ingestuurd.
Zelf moeten vragen wat de status was en zeiden 2 weken geleden dat ik hem spoedig zou krijgen.
Binnenkort maar weer eens aan de bel trekken.
Begin november ingestuurd. Ook zelf moeten vragen naar de status. En vorige week reactie dat ik 'spoedig de promotie ontvang'. Ging er vanuit dat ze deze week bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

Pascal.A schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:05:
Wat gebruiken jullie om van de nas films te kijken? Ik heb een synology ds215j, maar kreeg eerder op m'n pc plex al niet aan de praat. De nas is niet sterk genoeg voor het decoden volgens mij. Ik probeer nu emby.
Zoals al 1000x genoemd is hier: als je XPlay op je TV installeert hoeft Plex niet meer te transcoden.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
lapino schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:13:
Vandaag reactie gekregen van Art&Craft ivm de gele waas aan linkerkant scherm. Een verademing tov de technieker van LG zélf. Bij A&C hebben ze dit probleem volgens hun eigen zeggen ook al gezien op de LG's en is de 55" die nu in Gent staat wél volledig wit. Ze geven ook aan dat ze de tv gerust willen ophalen en nieuwe leveren, maar zeggen er meteen ook bij dat de gele waas zeker terug kan zitten op de nieuwe. Er is geen garantie dat een nieuwer toestel op dit vlak beter zou zijn. Tja, wat moet een mens dan hé...
Kijk eens naar deze post/info http://www.avsforum.com/f...alk-459.html#post55157678

Iemand anders heeft het ook al geprobeerd (US) en zegt dat hij ook wat verbetering ziet.
Mensen in de UK die er last van hebben gaan het ook proberen.

Vrij nieuwe info allemaal maar wie weet is dit de/een oplossing om het 'tinting', die sommige in extreme mate hebben, te reduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

30 Oktober opgestuurd, 10 november bevestiging/goedkeur ontvangen na bellen. Sindsdien niets meer gehoord.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

CVar schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:53:
[...]

Kijk eens naar deze post/info http://www.avsforum.com/f...alk-459.html#post55157678

Iemand anders heeft het ook al geprobeerd (US) en zegt dat hij ook wat verbetering ziet.
Mensen in de UK die er last van hebben gaan het ook proberen.

Vrij nieuwe info allemaal maar wie weet is dit de/een oplossing om het 'tinting', die sommige in extreme mate hebben, te reduceren.
Helaas kom ik via jouw link gewoon op het avs forum, dus heb geen idee waar die post te zoeken.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Link werkt niet, maar zou op te lossen zijn door met een UV zaklamp een 15-tal minuten op/neer te schijnen dicht tegen tv op de plek waar gele verkleuring zit. Proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

+
Joepla schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:24:
[...]

30 Oktober opgestuurd, 10 november bevestiging/goedkeur ontvangen na bellen. Sindsdien niets meer gehoord.
Zouden ze door de telefoons heen zijn of zitten ze te broeden om een alternatieve telefoon te sturen?

Mijn traject: 3 oktober opgestuurd, 16 oktober gemaild en bevestigd gekregen dat alles binnen was, 27 oktober telefoon in huis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 06:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@MAX3400 Alternatieve telefoon... Logische keus zou dan de de V30 zijn natuurlijk :+

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 19:26
@Aggressor En tevreden over de beeldkwaliteit digatele tv als je het vergelijkt met je 2 jaar oude samsung lcd tv?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
lapino schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:09:
Link werkt niet, maar zou op te lossen zijn door met een UV zaklamp een 15-tal minuten op/neer te schijnen dicht tegen tv op de plek waar gele verkleuring zit. Proberen waard.
Link werkt gewoon maar via een pc/laptop, mobiel gaat niet direct naar de post maar naar het begin van de topic.

Graag gedaan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CVar schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:34:
[...]

Link werkt gewoon maar gewoon op een pc/laptop, mobiel gaat niet direct naar de post maar naar het begin van de topic.

Graag gedaan trouwens.
Elaborate; hij doet het hier ook niet op mijn laptop / werk / Firefox.

Ook als je de post quote met de link erin, zie je dat 'ie truncated is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
MAX3400 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:36:
[...]

Elaborate; hij doet het hier ook niet op mijn laptop / werk / Firefox.

Ook als je de post quote met de link erin, zie je dat 'ie truncated is.
Deze dan http://www.avsforum.com/f...alk-459.html#post55157678

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2784185-2017-lg-c7-b7-owners-thread-no-price-talk-459.html#post55157678
Geen idee of GoT eens in de zoveel tijd URL's truncate; bovenstaand blijft werken...

Thanks @CVar :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mirx_NL
In mijn 2 weken bezit ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Je hebt 4 mogelijkheden:

Officiele Plex app
- Waardeloos als je ondertitels wilt gebruiken, want dan moet hij op de LG altijd transcoden wat je NAS niet trekt

Emby
- Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Blijft op zwart scherm hangen als ik media selecteer

XPlay (look & feel oude Plex Home Theater)
- Plex Server noodzakelijk
- 5 dagen demo, daarna 8,30 eenmalig
- Embedded en externe SRT geen probleem, geen transcoding nodig
- Op embedded SRT geen aanpassingen van grootte etc. mogelijk
- Geen volledige codec support, dus soms speelt er iets niet, of soms wil hij toch gaan transcoden.

Films & Video LG DLNA App
- Werkt met Plex Server, maar zal ook best met KODI werken
- Gratis
- GUI is mappenstructuur ipv media library
- SRT ondertitels aanpasbaar en geen transcoding nodig
- Zodra embedded ondertitels beschikbaar zijn, externe ondertitels niet meer selecteerbaar, dus klote voor los gedownloade NL subs
- Beste codec support
- DLNA protocol is af en toe CPU intensief (+/- 20%)

Mijn setup
XPlay als primaire player, maar wel met de volgende tweaks op de Synology...

Op de synology heb ik het FFMPEG pakage geinstalleerd.
In NZBGet heb ik een post-processing script toegevoegd die uit alle downloads de eventuele embedded NL en EN ondertitels naar een externe SRT extract. Kost bijna geen CPU, en duurt een minuutje of 2 extra in de post-processing.
https://www.synology-foru...t-extract-subs-to-srt/15/

Ook draai in Autosub voor het zoeken van missende serie ondertitels. Bijkomend voordeel van het extracten is dat Autosub nu geen ondertitels meer zoekt voor talen die al embedded waren.

Voor films laat ik Plex de ondertitels erbij zoeken, maar in 99% gevallen download ik die toch met embedded subtitles, dus niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand persoonlijke, recente ervaring met de LG OLED65B6V?

Ik kan deze heel goedkoop (EUR 1600) op de kop tikken.

[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 21-11-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:09

Exirion

Gadgetfetisjist

MaZo schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:08:
Iemand persoonlijke, recente ervaring met de LG OLED65B6V?

Ik kan deze heel goedkoop (EUR 1600) op de kop tikken.
Voor die prijs sowieso een no-brainer. Maar is het een winkelmodel? Die kunnen wel echt serieuze retention issues hebben, zeker als ze buiten openingstijden van de spanning worden gehaald waardoor de systemen daartegen niet in werking treden. Qua beeldkwaliteit is er weinig verschil tussen de 2016 en 2017 modellen, tenzij je heel grondig gaat testen en weet waar je op moet letten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Heb m'n nieuwe TV binnen! Kan iemand me helpen? Ik wil het geluid laten lopen via m'n Denon X2000 receiver. TV en receiver aangesloten via de ARC poort, audio instelling in de TV op audio-out HDMI maar ik hoor niks. Wat doe ik fout?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Staat ARC ingeschakeld op de Denon receiver? @WinterBase

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 21-11-2017 12:10 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
Rivanov schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:10:
Staat ARC ingeschakeld op de Denon receiver? @WinterBase
Ik had de TV audio bron in de receiver blijkbaar ooit verborgen en dus uitgeschakeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Heb zelf ook Plex Media Server op mijn Synology NAS runnen. Deze opslagbak kan inderdaad niet transcoden, daar heb je een echte processor voor nodig (en meer RAM). Ik raad je aan om de XPlay app te downloaded uit de LG App store op je TV. Hiermee kun je veel meer videoformaten afspelen zonder transcoding (dus via Direct Play), en de app geeft ook aan wanneer transcoding noodzakelijk is.
Verder zorg ik zoveel mogelijk dat mijn media niet getranscode hoef te worden. Subtitles met opmaak zijn een probleem, evenals Hi10p encoding (wat irritant genoeg erg popular is bij anime). Qua films werkt 99% van mijn library met Direct Play. Zelfs 4k HDR content gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
WinterBase schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:12:
[...]

Ik had de TV audio bron in de receiver blijkbaar ooit verborgen en dus uitgeschakeld :+
Het zijn soms de kleine dingen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Rivanov schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:27:
[...]

Het zijn soms de kleine dingen. :+
Werkt toch niet helemaal goed. Geluid is nu weer weg :/

(Netflix) subtitels zijn trouwens echt mega fel op deze tv :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
WinterBase schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:37:
[...]

Werkt toch niet helemaal goed. Geluid is nu weer weg :/

(Netflix) subtitels zijn trouwens echt mega fel op deze tv :o
Kleur en zo kun je aanpassen in je Netflix settings/profiel, ik weet alleen niet of de tv's app het weer zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:40
Mirx_NL schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:54:
[...]

In mijn 2 weken bezit ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Je hebt 4 mogelijkheden:

Officiele Plex app
- Waardeloos als je ondertitels wilt gebruiken, want dan moet hij op de LG altijd transcoden wat je NAS niet trekt

Emby
- Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Blijft op zwart scherm hangen als ik media selecteer

XPlay (look & feel oude Plex Home Theater)
- Plex Server noodzakelijk
- 5 dagen demo, daarna 8,30 eenmalig
- Embedded en externe SRT geen probleem, geen transcoding nodig
- Op embedded SRT geen aanpassingen van grootte etc. mogelijk
- Geen volledige codec support, dus soms speelt er iets niet, of soms wil hij toch gaan transcoden.

Films & Video LG DLNA App
- Werkt met Plex Server, maar zal ook best met KODI werken
- Gratis
- GUI is mappenstructuur ipv media library
- SRT ondertitels aanpasbaar en geen transcoding nodig
- Zodra embedded ondertitels beschikbaar zijn, externe ondertitels niet meer selecteerbaar, dus klote voor los gedownloade NL subs
- Beste codec support
- DLNA protocol is af en toe CPU intensief (+/- 20%)

Mijn setup
XPlay als primaire player, maar wel met de volgende tweaks op de Synology...

Op de synology heb ik het FFMPEG pakage geinstalleerd.
In NZBGet heb ik een post-processing script toegevoegd die uit alle downloads de eventuele embedded NL en EN ondertitels naar een externe SRT extract. Kost bijna geen CPU, en duurt een minuutje of 2 extra in de post-processing.
https://www.synology-foru...t-extract-subs-to-srt/15/

Ook draai in Autosub voor het zoeken van missende serie ondertitels. Bijkomend voordeel van het extracten is dat Autosub nu geen ondertitels meer zoekt voor talen die al embedded waren.

Voor films laat ik Plex de ondertitels erbij zoeken, maar in 99% gevallen download ik die toch met embedded subtitles, dus niet zo spannend.
Ik wil nog even inhaken met mijn ervaringen met het afspelen van grote filmbestanden. Het blijft voor mij extreem tricky om grote bestanden te 'delen' met mijn oled. Ik heb het hier voornamelijk over UHD bestanden van zo'n 50-70GB per film. Ik wil de stappen even delen die ik tot nu toe heb gezet om het afspelen te verbeteren.

Stap 1: Overstappen van LAN naar WIFI, de LAN poort (100mbit) is gewoon te traag voor grote bestanden wat leidt tot elke 10 seconden bufferen.
Stap 2: Mijn torrent client afsluiten tijdens het bekijken van films, als mijn torrent client hetzelfde bestand begon te 'uploaden' en mijn harde schijf het bestand moest 'accessen' tijdens het kijken ontstond daar ook een bottleneck wat leidde tot bufferen.
Stap 3: Zorgen dat mijn computer of externe harde schijven niet in slaapmodus gaan. Ook dit verlaagde de doorvoersnelheid waardoor er veel meer gebufferd werd.
Stap 4: Ik heb nog gekeken naar de verschillen tussen xplay en de interne videospeler. Hier kon ik geen grote verschillen in ontdekken dus gebruik voornamelijk xplay nu.

Uiteindelijk kan ik nu redelijk tot goed deze grote UHD films afspelen via de interne videospeler of xplay. De echt grote bestanden (dit zijn voornamelijk IMAX films zoals ghost in the shell of de nieuwste transformers) blijven een lastig verhaal, en hierbij kan ik nog niet voorkomen dat gedurende de film hij een 5-10 keer buffert, de rest gaat prima zonder bufferen.

Zijn er mede-tweakers die hier al ervaring mee hebben en een manier gevonden hebben om probleemloos deze grote bestanden met hun OLED te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Janpietertje89 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:48:
Zijn er mede-tweakers die hier al ervaring mee hebben en een manier gevonden hebben om probleemloos deze grote bestanden met hun OLED te delen?
Ik heb sinds ik een Synology DS416 Play (met upgraded memory van 8GB) gekocht heb geen problemen meer met het streamen van 4K HDR content (van Plex Server naar XPlay). Je moet het (zoals je zelf al aangeeft) vooral in je doorvoersnelheid van bron en WiFi zoeken en zorgen dat deze gewoon zo optimaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:40
Puck schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:53:
[...]

Ik heb sinds ik een Synology DS416 Play (met upgraded memory van 8GB) gekocht heb geen problemen meer met het streamen van 4K HDR content (van Plex Server naar XPlay). Je moet het (zoals je zelf al aangeeft) vooral in je doorvoersnelheid van bron en WiFi zoeken en zorgen dat deze gewoon zo optimaal mogelijk is.
Wifi is belangrijk maar in mijn ervaring kunnen er dus wel degelijk op andere plaatsen bottlenecks optreden. Vandaar dat ik toch nog even naar ervaringen hier wilde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Iemand een idee? het geluid deed het net weer maar na 5 minuten valt het weg. De boel even uitzetten en opnieuw inschakelen lost het probleem op.

Edit: Andere HDMI kabel lijkt de oplossing :z

[ Voor 14% gewijzigd door WinterBase op 21-11-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Laatst online: 16-09 14:35
Geeft xplay HD-audio via arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:29:
[...]

Voor die prijs sowieso een no-brainer. Maar is het een winkelmodel? Die kunnen wel echt serieuze retention issues hebben, zeker als ze buiten openingstijden van de spanning worden gehaald waardoor de systemen daartegen niet in werking treden. Qua beeldkwaliteit is er weinig verschil tussen de 2016 en 2017 modellen, tenzij je heel grondig gaat testen en weet waar je op moet letten.
Nee, het is nieuw in doos bij een grote electroketen hier in Zwitserland. Aanbieding geldt alleen vandaag.

Had alleen wat zorgen over de kwaliteit van deze modelreeks n.a.v. de eerdere berichten in dit topic.
Ook verwacht ik dat er voor het komende WK voetbal mooie aanbiedingen gaan komen.

[ Voor 13% gewijzigd door MaZo op 21-11-2017 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MaZo schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:55:
Nee, het is nieuw in doos bij een grote electroketen hier in Zwitserland. Aanbieding geldt alleen vandaag.
Voor die prijs zou ik 'm gewoon halen. Je kunt 'm altijd weer kwijt als het niet bevalt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 14:16
Janpietertje89 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:48:
[...]

Ik wil nog even inhaken met mijn ervaringen met het afspelen van grote filmbestanden. Het blijft voor mij extreem tricky om grote bestanden te 'delen' met mijn oled. Ik heb het hier voornamelijk over UHD bestanden van zo'n 50-70GB per film. Ik wil de stappen even delen die ik tot nu toe heb gezet om het afspelen te verbeteren.

Stap 1: Overstappen van LAN naar WIFI, de LAN poort (100mbit) is gewoon te traag voor grote bestanden wat leidt tot elke 10 seconden bufferen.
Stap 2: Mijn torrent client afsluiten tijdens het bekijken van films, als mijn torrent client hetzelfde bestand begon te 'uploaden' en mijn harde schijf het bestand moest 'accessen' tijdens het kijken ontstond daar ook een bottleneck wat leidde tot bufferen.
Stap 3: Zorgen dat mijn computer of externe harde schijven niet in slaapmodus gaan. Ook dit verlaagde de doorvoersnelheid waardoor er veel meer gebufferd werd.
Stap 4: Ik heb nog gekeken naar de verschillen tussen xplay en de interne videospeler. Hier kon ik geen grote verschillen in ontdekken dus gebruik voornamelijk xplay nu.

Uiteindelijk kan ik nu redelijk tot goed deze grote UHD films afspelen via de interne videospeler of xplay. De echt grote bestanden (dit zijn voornamelijk IMAX films zoals ghost in the shell of de nieuwste transformers) blijven een lastig verhaal, en hierbij kan ik nog niet voorkomen dat gedurende de film hij een 5-10 keer buffert, de rest gaat prima zonder bufferen.

Files staan hier op server/nas, en speel alles af op Kodi via een Nvidia Shield. Werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:23:
[...]

+

[...]

Zouden ze door de telefoons heen zijn of zitten ze te broeden om een alternatieve telefoon te sturen?

Mijn traject: 3 oktober opgestuurd, 16 oktober gemaild en bevestigd gekregen dat alles binnen was, 27 oktober telefoon in huis.
Goed dat ik het hier lees, was de actie al bijna vergeten. Ik heb LG maar eens gemaild met de vraag wat de status is. Heb twee weken geleden de spullen opgestuurd maar geen bevestiging hiervan gehad nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:24:
[...]

Goed dat ik het hier lees, was de actie al bijna vergeten. Ik heb LG maar eens gemaild met de vraag wat de status is. Heb twee weken geleden de spullen opgestuurd maar geen bevestiging hiervan gehad nog.
Voor mij is het ook onderhand twee weken en nog geen reactie. Heb ze een mailtje gestuurd via de promotions site en dan contact.

Er stond dat het ongeveer 7 werkdagen zou duren.. Als de brief maar is aangekomen :+

Net een mailtje dat het goedgekeurd is! :)

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 21-11-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:58
Wat is nou de beste 65 inch OLED voor games? Welke heeft de laagste inputlag? Ik vind het lastig om te vinden, vaak vind ik alleen cijfers voor 55 inch.

Mijn vriendin zoekt een nieuwe TV om te combineren met een nieuwe PS4 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Grotbewoner schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:53:
Wat is nou de beste 65 inch OLED voor games? Welke heeft de laagste inputlag? Ik vind het lastig om te vinden, vaak vind ik alleen cijfers voor 55 inch.

Nog steeds LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De C7 heeft 21ms en ik meen de modellen van vorig jaar rond de 34ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt hier iemand de E7 afstandbediening voor de C7 en waar kan je deze redelijk goedkoop inkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Weet iemand hier of er verschil zit tussen de LG 55EG910V en de LG 55EG9A7V op het gebied van input lag? Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

De grootte van het scherm heeft geen impact op de specs verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ja. Maar het ligt aan je model TV welk signaal er over ARC gaat. Zo heb ik de B6 (2016 model) die enkel Dolby Digital en DTS over ARC ondersteunt. Ik geloof dat vanaf het 2017 model, ARC ook Dolby Digital TrueHD en DTS MasterHD ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Rivanov schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:06:
[...]

Ja. Maar het ligt aan je model TV welk signaal er over ARC gaat. Zo heb ik de B6 (2016 model) die enkel Dolby Digital en DTS over ARC ondersteunt. Ik geloof dat vanaf het 2017 model, ARC ook Dolby Digital TrueHD en DTS MasterHD ondersteunt.
Vanaf mijn C7V krijg ik ook alleen maar dts en dd+ door via arc en plex, maar misschien ligt dat aan mijn receiver? (Marantz) voor uhd bluray gebruik ik de aparte hdmi aansluiting voor geluid op de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
pietervanhuizen schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:02:
[...]
Vanaf mijn C7V krijg ik ook alleen maar dts en dd+ door via arc en plex, maar misschien ligt dat aan mijn receiver? (Marantz) voor uhd bluray gebruik ik de aparte hdmi aansluiting voor geluid op de speler.
Rivanov schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:06:
[...]

LG 2017 oled tv’s ondersteunen nu lossless Dolby TrueHD

Maar als je versterker het verder niet ondersteund omdat het geen HDMI 2.0 poorten heeft dan heeft het inderdaad geen zin.

[ Voor 6% gewijzigd door -SambaL- op 22-11-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Laatst online: 16-09 14:35
-SambaL- schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:13:
[...]

[...]

Maar als je versterker het verder niet ondersteund omdat het geen HDMI 2.0 poorten heeft dan heeft het inderdaad geen zin.
Bedankt voor jullie antwoorden. In de link van Sambal hebben ze het alleen over True-HD. Er komt hier wel dolby atmos van Netflix via ARC. Maar geen HD-audio van een andere HDMI bron en bv Plex. (DTS DD5.1)
xplay staat al een poosje geïnstalleerd dus zal het nu moeten kopen om het zelf te testen.
Ik heb trouwens een 2017 model (C7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vd week komt mijn 55 E7 binnen. Voorheen keek ik films via tablet kodi door deze via app localcast naar mijn chromecast films te casten. Weet iemand of ik strx ook UHD materiaal kan casten? En is het mogelijk om strx kodi rechtstreeks naar Xplay te casten? #durftevragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Vandaag de 55c7v binnen welke update is recent ik heb de 03.60.09
Terwijl er meer updates zijn geweest
En via de kabel kan ik niks binnen halen.
Ik hoor graag moet Ik wachten of zelf downloaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:50
Maar net wat je zelf wilt toch, je kan op de lg site de summiere changelog zien of even zoeken in het forum.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:41:
vd week komt mijn 55 E7 binnen. Voorheen keek ik films via tablet kodi door deze via app localcast naar mijn chromecast films te casten. Weet iemand of ik strx ook UHD materiaal kan casten? En is het mogelijk om strx kodi rechtstreeks naar Xplay te casten? #durftevragen? :)
Zonder Chromecast 4k niet. Je kunt enkel YouTube video's casten via de ingebouwde cast functie. XPlay werkt alleen met Plex Server en heeft (nog) geen iOS/Android remote / casting ondersteuning.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 21-11-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

[...]

Mijn tv geluid gaat via de s/pdif / toslink naar de receiver. Hoop dat het op die manier ook doorgeven wordt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Jorgen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:48:
[...]

Mijn tv geluid gaat via de s/pdif / toslink naar de receiver. Hoop dat het op die manier ook doorgeven wordt.
Helaas is optisch niet geschikt voor hi-res audio formaten die vaak door Blu-Ray gebruikt worden zoals Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. Sorry.
Optisch is echter wel stukken beter dan tulp stekkers, dat dan weer wel. Is het alleen voor kabel TV dan is het meer dan prima.

[ Voor 5% gewijzigd door -SambaL- op 22-11-2017 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
[...]

[...]

TrueHD en MasterHD hebben geen HDMI 2.0 nodig. M'n vorige receiver (Pioneer VSX-S510) had namelijk geen HDMI 2.0 maar ondersteunde gewoon TrueHD en MasterHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53

Voor gaming? De LG 2017 serie. Bijv. een C7. Als je veel in hdr wilt gamen is het een ander verhaal though. HDR Game mode is veel te donker in vergelijking met andere modi zoals Standard. En in standard hdr mode heb je volgens mij gewoon 34 ms inputlag met pc input. Al met al toch nog de beste tv voor gaming zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Arrahant op 22-11-2017 08:20 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Arrahant schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:20:
[...]

Voor gaming? De LG 2017 serie. Bijv. een C7. Als je veel in hdr wilt gamen is het een ander verhaal though. HDR Game mode is veel te donker in vergelijking met andere modi zoals Standard. En in standard hdr mode heb je volgens mij gewoon 34 ms inputlag met pc input. Al met al toch nog de beste tv voor gaming zou ik zeggen.
Nee hoor. Gamen in HDR gaat pri-má op de LG. HDR Game Mode is daar gewoon geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

-SambaL- schreef op woensdag 22 november 2017 @ 02:33:
[...]

Helaas is optisch niet geschikt voor hi-res audio formaten die vaak door Blu-Ray gebruikt worden zoals Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. Sorry.
Optisch is echter wel stukken beter dan tulp stekkers, dat dan weer wel. Is het alleen voor kabel TV dan is het meer dan prima.
Ik snap eigenlijk niet waarom. Over die optische verbinding zou werkelijk elk signaal moeten kunnen worden doorgegeven; Dolby TrueHD incluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:44:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom. Over die optische verbinding zou werkelijk elk signaal moeten kunnen worden doorgegeven; Dolby TrueHD incluis.
Nee, want het heeft maar een beperkte bandbreedte.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Gisteren hele avond aan het spelen met m'n OLED55C7V. Kleuren zijn echt fantastisch, wauw! :9~ Waar ik wel nog duizelig van word zijn de instelmogelijkheden qua beeld 8)7 Op m'n oude TV was er een automatische modus en die voldeed eigenlijk uitstekend. Hoe doen jullie dit? :+

Maken jullie gebruik van verschillende profielen aan de hand van de content die je kijkt?

Op m'n Xbox One X bijvoorbeeld gisteren een game gespeeld met profiel HDR (game) maar toen ik daarna even ging Netflixen merkte ik dat HDR (standaard) of zelfs HDR (Cinema Home) me wat beter bevielen. Al vond ik die laatste beetje.. bruinig/donker vergeleken met de andere. Voor Netflix moet ik nog even de juiste instellingen zoeken, als jullie tips hebben hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Tweakers, korte vraag. Als ik een 4k film download en dat bestandje open op mijn pc (die aan de tv hangt) en cast klik, (via vlc) is het dan 4k op mijn tv? Lijkt er wel op namelijk. Hdr popt dan ook op rechtsboven. Normaal zet ik films op een usb stick en dan in de tv, maar dit lijkt dus ook te werken. Ben benieuwd qua kwaliteitsverlies etc. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hun OLED aan de muur hebben heb je nu wel of geen haakse internetkabel nodig op de 2017 modellen, of is de uitsparing aan de achterkant zo diep dat je het ook met een rechte kunt afdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:48:
Voor de mensen die hun OLED aan de muur hebben heb je nu wel of geen haakse internetkabel nodig op de 2017 modellen, of is de uitsparing aan de achterkant zo diep dat je het ook met een rechte kunt afdoen?
Het is bij mijn B6 wel gelukt met een "gewone" kabel. Echter is een haakse gemakkelijker.

Edit: met de volgende muurbeugel.

[ Voor 12% gewijzigd door van D op 22-11-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Ligt uiteraard aan het type wallmount dat je wilt gebruiken, maar zelfs de plat tegen de muur modellen geven nog voldoende speling naar mijn idee in combi met de uitsparing in de TV zelf.

Heb zelf gisteren bij Ibood een Titan beugel besteld voor een tientje en hier ook op gelet. Daar zitten spacers/afstandhouders bij zodat je het zelf nog een beetje kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Mits je de mogelijkheid hebt zou ik voor Wifi gaan, snellere en stabielere verbinding. Heb de UTP kabel er snel weer uitgehaald! Wifi nooit meer problemen gehad en is een stuk sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 22-11-2017 11:03 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:02:
[...]

Mits je de mogelijkheid hebt zou ik voor Wifi gaan, snellere en stabielere verbinding. Heb de UTP kabel er snel weer uitgehaald! Wifi nooit meer problemen gehad en is een stuk sneller.
Heb hier inderdaad een 5ghz verbinding met een Fritzbox, dus wifi is stabieler en sneller? Hoe snel kan wifi in theorie op de C7, bekabeld is 100mbit weet ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Hebben jullie ook last van veel ruis als Dolby Vision wordt ingeschakeld? Gisteren the Punisher aan het zien op Netflix en dat valt echt hard op vind ik. Vind het wel storend. Bij Stranger Things was dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 23:33
Gevork schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:18:
Hebben jullie ook last van veel ruis als Dolby Vision wordt ingeschakeld? Gisteren the Punisher aan het zien op Netflix en dat valt echt hard op vind ik. Vind het wel storend. Bij Stranger Things was dat ook.
Dat zegt meer over netflix als over je tv.
Ik heb dat ook gewoon.
Ik vraag me echt af of netflix wel 4k native is maar dat lijkt me sterk als ik dat zo zie.
Films in 4k met hdr via de nvidia shield zien er echt fenomenaal uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

OllyNL schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:08:
Tweakers, korte vraag. Als ik een 4k film download en dat bestandje open op mijn pc (die aan de tv hangt) en cast klik, (via vlc) is het dan 4k op mijn tv? Lijkt er wel op namelijk. Hdr popt dan ook op rechtsboven. Normaal zet ik films op een usb stick en dan in de tv, maar dit lijkt dus ook te werken. Ben benieuwd qua kwaliteitsverlies etc. Dank!
Definieer "casten"? Via Chromecast? Want de TV zelf ondersteund dat niet (enkel YouTube). Als de PC gewoon via HDMI aan de TV hangt dan krijg je gewoon de volledige output. Als je videokaart het ondersteund heb je gewoon de volledige 4k. Kun je checken door 2x linksbovenin te klikken, dan krijg je informatie over de bron.
LordFather schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:38:
[...]

Dat zegt meer over netflix als over je tv.
Ik heb dat ook gewoon.
Ik vraag me echt af of netflix wel 4k native is maar dat lijkt me sterk als ik dat zo zie.
Films in 4k met hdr via de nvidia shield zien er echt fenomenaal uit :9~
Resolutie zegt natuurlijk niks over de kwaliteit. Die is bij Netflix zwaar gecompressed en zeker niet vergelijkbaar met een UHD disc. Maar 4k is het zeker ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Puck op 22-11-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
Ja idd. Ik heb ook het gevoel dat het door Netflix komt. Bij gewone 4k is het beeld wel goed vind ik. Alleen als Dolby Vision wordt ingeschakeld dan ontstaat er veel ruis ineens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gevork schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:44:
Ja idd. Ik heb ook het gevoel dat het door Netflix komt. Bij gewone 4k is het beeld wel goed vind ik. Alleen als Dolby Vision wordt ingeschakeld dan ontstaat er veel ruis ineens..
Check je settings van DV even, wellicht staat scherpte erg hoog of iets anders wat invloed heeft. Marvel staat er sowieso om bekend veel artificiële ruis toe te voegen. Bij Stranger Things heb ik dit zelf niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Netflix voegt bij bepaalde series een ‘grain’ toe waardoor je dit effect krijgt.

Schijnen ze ‘mooi’ te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DennusB schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:45:
[...]

Nee, want het heeft maar een beperkte bandbreedte.
Hmmm, dan moet ik dus HDMI ARC gaan gebruiken en ik had daar eerder al mee gestoeid, maar uiteindelijk voor optisch gekozen omdat dit beter werkte. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Als het goed is ga ik binnenkort mijn audio/ video update met een LG 55C7V en een Denon X3400.

Op dit moment heb ik ook een Denon en loopt alles qua beeld ook daar doorheen naar mijn Pioneer TV.

Ik wil met de LG en de nieuwe Denon eigenlijk hetzelfde doen? Ik wil dan het beeldbewerking in de Denon uitzetten, zodat de LG altijd het eventuele upscalen voor zijn rekening neemt. Nu zie ik van alles over ARC. Maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat dit doet, en of dat consequenties heeft voor hoe ik het wil opzetten?

Wat ik mij ook nog kan voorstellen is dat de Ziggo box vervangen wordt voor een CI+ kaart die in de TV zit, echter moet dan wel het geluid vanaf de TV naar de Denon gaan.

Spielerei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

el-jorge schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:13:
Als het goed is ga ik binnenkort mijn audio/ video update met een LG 55C7V en een Denon X3400.

Op dit moment heb ik ook een Denon en loopt alles qua beeld ook daar doorheen naar mijn Pioneer TV.

Ik wil met de LG en de nieuwe Denon eigenlijk hetzelfde doen? Ik wil dan het beeldbewerking in de Denon uitzetten, zodat de LG altijd het eventuele upscalen voor zijn rekening neemt. Nu zie ik van alles over ARC. Maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat dit doet, en of dat consequenties heeft voor hoe ik het wil opzetten?

Wat ik mij ook nog kan voorstellen is dat de Ziggo box vervangen wordt voor een CI+ kaart die in de TV zit, echter moet dan wel het geluid vanaf de TV naar de Denon gaan.
Enige wat ARC (Audio Return Channel) doet is audio teruggeven naar de receiver over deze speciale HDMI aansluiting. Zo kun je dus over 1 kabel beeld van receiver naar TV doorgeven en kan de TV audio teruggeven aan de receiver over dezelfde kabel (voor bijvoorbeeld TV of apparaten die direct op de TV aangesloten zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ARC is audio return channel en zorgt ervoor dat er naast het video- en audiosignaal van je receiver naar de tv, ook een audiosignaal van de tv terug gaat naar de receiver. Niet nodig als alle apparaten via de receiver lopen, maar als je tv kijkt direct via de kabelaansluiting in de tv, of bijv. via de ingebouwde Netflix app, wil je dat geluid ook via de speakers van je receiver kunnen horen. In dat geval kan je een HDMI-aansluiting met ARC gebruiken, of er voor kiezen om een andere aansluiting zoals S/PDif te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:05:
[...]

Heb hier inderdaad een 5ghz verbinding met een Fritzbox, dus wifi is stabieler en sneller? Hoe snel kan wifi in theorie op de C7, bekabeld is 100mbit weet ik.
Heb gemerkt dat mijn TV de max WIFI snelheid op TV aankan. Kan aan mij liggen maar had NETFLIX APP op TV ook niet een test voor snelheid netwerk. Nu niet meer lijkt het na een update APP?
Had sinds een paar dagen toch weer een probleem op 5G Wifi. Punisher Netflix vaak 480P en haalde maar maxinaal 1440P zakte dan weer terug naar 720P. Maar weer eens mijn LG E7 van stroom gehaald en daarna vandaag weer wel een goede verbinding met WIFI 5G. 8)7 Gebruik wel de TV standby stand. Begreep dat als je die standby niet gebruikt bij uitzetten ook de pixel refresh niet loopt (om de 4 uur, heb ik overigens gewijzgd naar 2 uur in setup menu). Vandaar die standby stand aan. Misschien zorgt die standby stand toch na een tijd voor WIFI issues....

[ Voor 3% gewijzigd door Peter711 op 22-11-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
[quote]Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:46:
[...]

Check je settings van DV even, wellicht staat scherpte erg hoog of iets anders wat invloed heeft. Marvel staat er sowieso om bekend veel artificiële ruis toe te voegen. Bij Stranger Things heb ik dit zelf niet gezien.

Heb ruisonderdrukking en mpeg onderdrukking op auto gezet. Scherpte staat op 10

[ Voor 5% gewijzigd door Gevork op 22-11-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Peter711 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:30:
[...]

Heb gemerkt dat mijn TV de max WIFI snelheid op TV aankan. Kan aan mij liggen maar had NETFLIX APP op TV ook niet een test voor snelheid netwerk.
Via webbrowser op TV naar https://fast.com gaan.
Gevork schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:32:
[...]

DV? In mijn instellingen bedoel je?
Heb ruisonderdrukking en mpeg onderdrukking op auto gezet. Scherpte staat op 10
DV = Dolby Vision ;) Ik zou zelf alles uitzetten aan processing, scherpte op 5 (maar dat ben ik).

[ Voor 34% gewijzigd door Puck op 22-11-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:59
Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:46:
[...]

Ik ook geen last van ruis bij Stranger Things 2 in DV. Wat ik wel heb, is dat ik soms elevated blacks heb. Dit valt in de aftiteling bijvoorbeeld goed op; daar is de zwarte achtergrond niet zo zwart als de "letterbox"-balken. Hebben anderen dit ook? Hoe op te lossen? Ik weet namelijk niet zeker of ik de brightness gewoon ietsjes omlaag kan schroeven zonder de tone-mapping te vernaggelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raymon89 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:43:
[...]

Ik ook geen last van ruis bij Stranger Things 2 in DV. Wat ik wel heb, is dat ik soms elevated blacks heb. Dit valt in de aftiteling bijvoorbeeld goed op; daar is de zwarte achtergrond niet zo zwart als de "letterbox"-balken. Hebben anderen dit ook? Hoe op te lossen? Ik weet namelijk niet zeker of ik de brightness gewoon ietsjes omlaag kan schroeven zonder de tone-mapping te vernaggelen..
Schijnt een fout te zijn in de nieuwste firmware (van de B6 in ieder geval). Enige oplossing schijnt een downgrade te zijn of een rare tweak in service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:32:
[...]

Via webbrowser op TV naar https://fast.com gaan.

[...]

DV = Dolby Vision ;) Ik zou zelf alles uitzetten aan processing, scherpte op 5 (maar dat ben ik).
Thnx ik heb het efkes zo aangepast. Kijk jij op cinema home of bioscoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55
el-jorge schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:13:

Klein puntje om mogelijk op te letten maar op mijn 65C7 bleek HDMI2 wel ARC te doen maar HDMI1 niet. Schijnt standaard te zijn op LG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:44:
[...]

Schijnt een fout te zijn in de nieuwste firmware (van de B6 in ieder geval). Enige oplossing schijnt een downgrade te zijn of een rare tweak in service menu.
Dan zit dezelfde bug dus ook in de C7 :P
Wachten op een update dus, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raymon89 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:02:
[...]

Dan zit dezelfde bug dus ook in de C7 :P
Wachten op een update dus, jammer.
Hoeft niet hoor, kan ook gewoon zijn dat je brightness te hoog staat ;) Ik weet niet of deze bug ook in de 7 serie aanwezig is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:08:
[...]

Hoeft niet hoor, kan ook gewoon zijn dat je brightness te hoog staat ;) Ik weet niet of deze bug ook in de 7 serie aanwezig is namelijk.
Aan de Brightness heb ik (nog) niet gesleuteld en staat dus nog gewoon op 50 (Picture Mode: Cinema), omdat zoals ik al zei ik niet weet of ik die zomaar kan verlagen zonder het hele DV te verkloten xD Bij HDR10 moet je de Brightness bijvoorbeeld niet verlagen want dan klopt je tone-mapping niet meer. Is dit bij DV ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Na wikken en wegen besloten om vrijdag een 55C7 op te gaan halen bij Smits in Arnhem. Nog gedacht aan de 55E7, maar ik heb eigenlijk geen behoefte aan de soundbar en ook geen zin om met de meegeleverde telefoon te gaan leuren dus keuze gemaakt.
Ben benieuwd naar de upgrade wat betreft beeldkwaliteit, ik kom nu van een Panasonic 42GT50 plasma.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:24:
[...]

Zojuist reactie per mail gekregen, aanvraag is goedgekeurd en telefoon komt eraan. Kan dus de moeite waard zijn om er zelf nog achteraan te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 15:54
killerbee1958 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:58:
[...]

Klein puntje om mogelijk op te letten maar op mijn 65C7 bleek HDMI2 wel ARC te doen maar HDMI1 niet. Schijnt standaard te zijn op LG's.
Zou goed kunnen, mijn Panasonic 50GT60 (plasma) heeft ook enkel ARC op HDMI2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:30:
[...]

Zojuist reactie per mail gekregen, aanvraag is goedgekeurd en telefoon komt eraan. Kan dus de moeite waard zijn om er zelf nog achteraan te mailen.
Door jouw post heb ik ook nog eens gemaild, was ook al ruim 2 weken geleden voor mij. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Ja hier ook, alsof er zo'n lelijke grain filter over de film heen zit. Met de interne Netflix app wordt DV bij mij gestart, vond dat echt aanzienlijk minder mooi dan via de Xbox One Netflix app waarbij HDR gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

killerbee1958 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:58:
[...]
Volgens mij staat er op de TV bij desbetreffende HDMI aansluiting de opmerking "ARC" vermeld?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 58 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.