Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:50
@WinterBase

Ga je geen last van hebben, je krijgt wel alle grassprietjes ingebrand :+

Maar Rtl4 schijnt de enige echte "boosdoener" te zijn, kijk ik zelf amper. Ik game wel veel en lang achter elkaar en nog nooit een huid element gezien wat ingebrand dan wel even als waas blijft staan ofzo :) (55c7)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
WinterBase schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:39:
Twijfel zwaar om een OLED55C7V te bestellen maar hoe houdt het scherm zich na een middag voetbal kijken? Staat het Fox Sports logo dan ingebrand in m’n beeld? :+
Ik game rustig een middag zonder dat er daarna een hub in het beeld gebrand staat. :)
Kijk anders ook even naar de tips voor de beeldinstellingen die hier gegeven zijn.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je Spotify nu ook aan laten staan op de tv (middels de Xbox One X) zonder problemen als je niet aan het gamen bent of is dat niet aan te raden vanwege het statische scherm. Volgens mij dimt de console het?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

racquemis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:35:
Ik zie dat er nog een software update beschikbaar is. Mijn TV zit nog op 03.60.09. Vanavond maar even handmatig upgraden.Om één of andere reden vind ie de nieuwste versie zelf niet.
Zie net ook dat ik nog op een oude versie zit, handmatige controle vanuit het menu vindt geen nieuwe. Via USB kun je wel v10 erop zetten. Misschien dat LG zo een soort beta periode aanhoudt?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Vandaag mijn LG E7 binnen gekregen. Prachtig beeld. Het enige dat ik niet aan de praat krijg is de PCMCIA CI+ module van SMiTCAM. Die zou Ziggo compatible moeten zijn, maar hij geeft een kaarterror terwijl die kaar het in de decoder die ik heb staan wel doet. Morgen die CI+ module maar even laten testen hier. Anders maar een andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:45
Gisteren de firmware geüpdate van mijn C7. De HDMI ARC lijkt nu helemaal niet meer te werken, probeert niet eens meer verbinding te maken. ARC staat zowel in de receiver als de TV aan. Hij loopt nu niet meer vast de receiver, maar dit Is ook niet echt de bedoeling. Iemand nog ideeën of soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Welk merk receiver?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Onkyo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

racquemis schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 07:55:
Gisteren de firmware geüpdate van mijn C7. De HDMI ARC lijkt nu helemaal niet meer te werken, probeert niet eens meer verbinding te maken. ARC staat zowel in de receiver als de TV aan. Hij loopt nu niet meer vast de receiver, maar dit Is ook niet echt de bedoeling. Iemand nog ideeën of soortgelijke ervaringen?
Resetten naar initial settings (fabrieksinstelling) wordt meestal aangeraden bij problemen na een firmware update.

Wel even een foto maken van je beeldinstellingen, die zal je dan weer opnieuw moeten instellen

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
TheSiemNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:30:
Vandaag mijn LG E7 binnen gekregen. Prachtig beeld. Het enige dat ik niet aan de praat krijg is de PCMCIA CI+ module van SMiTCAM. Die zou Ziggo compatible moeten zijn, maar hij geeft een kaarterror terwijl die kaar het in de decoder die ik heb staan wel doet. Morgen die CI+ module maar even laten testen hier. Anders maar een andere kopen.
Kaart goedom in de module ?? anders werkt het ook niet:P

Moet wel een 1.3 versie zijn, ander werkt het niet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is er iemand gelukt om vanuit een HDMI bron die direct is aangesloten op de TV het geluid in sync te krijgen bij Dolby?

Ik heb een SJ9 soundbar aangesloten op een C7 via ARC. Alle apparaten die ik heb(PS4 Pro, Ziggo Horizon Box, Chromecast) waarop ik de audio output op Dolby instel komt het geluid later dan het beeld. Met geen mogelijkheid krijg je dit in sync omdat alle sync tools er van uitgaan dat je audio eerder is dan het beeld. Enige dat je kan instellen is extra delay op het geluid.

Het lijkt overigens niet gelinkt aan de soundbar want als je het geluid via de TV speakers laat lopen heb je ook dat het geluid later komt dat het beeld. De -5 optie op de TV zelf lijkt niets te doen.

De C7 heeft de nieuwste firmware. Als ik sommige op andere forums mag geloven hebben firmware updates dit verholpen maar mij lukt het nog steeds niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik ben er ondertussen wel uit dat ik voor de C7 ga maar ik twijfel nog tussen 55 en 65". Ik zit nu ong. 2.5 - 3 meter van de TV (55") maar ik zou er eventueel nog wat dichter op kunnen gaan zitten.

Ik kijk nu al 4 jaar op een 55" dus een slagje groter zou wel lekker zijn maar ik vind het prijsverschil tussen de 2 formaten wel erg groot. En of dat het nou waard is als ik ook gewoon de bank wat naar voren kan schuiven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48

d0s

sssst

2,5 meter en dan een 65 inch? :D

Ik zit op 4 meter en vind 55 al groot genoeg :)

[ Voor 44% gewijzigd door d0s op 18-11-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
fonsmeister schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:45:
[...]

Resetten naar initial settings (fabrieksinstelling) wordt meestal aangeraden bij problemen na een firmware update.

Wel even een foto maken van je beeldinstellingen, die zal je dan weer opnieuw moeten instellen
Gedaan, even leek de tv de receiver aan tresturen. Tv zette de receiver meerdere malen uit en weer aan. Maar daarna weer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
d0s schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:32:
2,5 meter en dan een 65 inch? :D
Haha belachelijk eigenlijk maarja ik ben nu natuurlijk gewend aan 55" en vraag ik me af of het niet nog een slagje groter kan :p. En mocht die 65 echt te groot zijn kan ik er nog verder vanaf gaan zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Benny op 18-11-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48

d0s

sssst

65 is ook niet zomaar ‘een maatje groter’ natuurlijk. Van 37 naar 46 naar 49 en 55 is anders dan meteen 10 inch erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Ja dat is ook zo. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een 65" TV in het echt bekeken. Misschien onderschat ik hoe groot het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

racquemis schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:33:
[...]

Gedaan, even leek de tv de receiver aan tresturen. Tv zette de receiver meerdere malen uit en weer aan. Maar daarna weer niks.
Maar dan staat HDMI CEC op de receiver nog aan dus? Kon je die niet uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55
Benny schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:42:
Ja dat is ook zo. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een 65" TV in het echt bekeken. Misschien onderschat ik hoe groot het daadwerkelijk is.
Ik ben van een 50 inch op 3 meter naar een 65 inch op 2,5 meter gegaan en ik ben zeer blij dat ik meteen voor de 65 heb gekozen.

Heb ergens anders de tip gelezen dat als je het je kan veroorloven dat je dan maar beter meteen de 65 inch kan kopen en die tip kan ik van harte onderschrijven.
Heb twee relaxfauteuils erbij aangeschaft en zit nu echt te genieten van mijn 65C7V.
Ik weet zeker dat ik een 55 inch achteraf betreurd zou hebben.

Maar goed, ik ben het er wel mee eens dat het meteen weer een hoop meer geld is die 10 inch dus dat moet je er wel voor over hebben.

Succes bij het maken van je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Je maakt het me nu wel weer moeilijk haha.. Had eigenlijk al de knoop doorgehakt en nu twijfel ik weer.. als ik de 65 ergens voor 2500 kan krijgen doe ik dat maar ik wil eigenlijk niet meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
Benny schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:27:
Ik ben er ondertussen wel uit dat ik voor de C7 ga maar ik twijfel nog tussen 55 en 65". Ik zit nu ong. 2.5 - 3 meter van de TV (55") maar ik zou er eventueel nog wat dichter op kunnen gaan zitten.

Ik kijk nu al 4 jaar op een 55" dus een slagje groter zou wel lekker zijn maar ik vind het prijsverschil tussen de 2 formaten wel erg groot. En of dat het nou waard is als ik ook gewoon de bank wat naar voren kan schuiven ?
Ik zit erg ong 3.5 meter vanaf.
En 55 inch is voor mij groot zat..

65 inch is ook meteen stukken duurder... en dat prijsverschil is mij teveel voor 10 inch.

Nu kun je de 55 inch e7 model krijgen voor 2049.
Inclusief telefoon twv 899 euro.

Als je deze kunt verkopen voor 500a600 euro....
Heb je de tv voor een prikkie

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 18-11-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Die soundbar zou ik meteen uitschakelen dus daar hoef ik het niet voor te doen. En ik vind het design mooier zonder soundbar dus ik heb dan liever de C7.

Ik ben aan het mailen met Apollo, ik kijk even voor welk bedrag ze de 65" kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
fonsmeister schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:05:
[...]

Maar dan staat HDMI CEC op de receiver nog aan dus? Kon je die niet uitschakelen?
Heb ik geprobeerd maar de ARC functionaliteit Is op m'n receiver gekoppeld aan CEC. Als CEC uitstaat Is ARC ook uit en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 15:54
racquemis schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:35:
[...]

Heb ik geprobeerd maar de ARC functionaliteit Is op m'n receiver gekoppeld aan CEC. Als CEC uitstaat Is ARC ook uit en andersom.
Misschien proberen je receiver een reset te geven naar fabrieksinstellingen en evt. een firmware geven indien beschikbaar.
Factory reset heeft bij mij wel geholpen toen mijn Onkyo het niet goed deed met mijn nieuwe plasma (paar haar geleden natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Shocked schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:03:
Burn in

OLED met zelflichtende pixels

Het grootte nadeel van zelf-lichtende pixels is, is dat ze dus aan slijtage onderhevig kunnen zijn als er een bepaalde kleur op een bepaalde plek lang getoond wordt.

Deze slijtage kan zich opstapelen en indien dit lang genoeg gebeurd, verliezen deze pixels iets in lichtkracht ten opzichte van de andere pixels. Op dat moment wordt bijvoorbeeld een logo zichtbaar om dat daar een soort schaduwplek ontstaat: de iets donkere rode pixels bijvoorbeeld op een helder rode achtergrond.

[afbeelding]

Opvallend is de huidige generatie oled's (2016 / 2017) vooral gevoelig zijn voor heldere logo's of strepen in de kleuren geel of oranje. Kennelijk slijten de pixels daar sneller.

In deze video-review kan ook worden gezien dat bij heldere (oranje/rode kleuren) tekenfilms het stroomverbruik enorm stijgt tot 355 Watt.

Kijk hier op minuut 5:55 :
https://www.youtube.com/watch?v=R7H0y241ehc&t=3s

Kennelijk kost het veel energie om deze kleur in stand te houden wat ook de gevoeligheid zou verklaren voor de relatief snelle slijtage.

Tegengaan van burn-in

LG bouwt twee zaken in om dergelijke snelle slijtage wat tegen te gaan:
1) dimming statische elementen tijdens het kijken
2) schoningscysclus na 4 uur kijken

Dat logo's dimmen, is soms te zien. Bij de 950EF (2016 mode) vond ik dat soms zelf storend: ook de scoreborden werden zowat donker. Bij mijn huidige 55E6 is dat amper te zien. behalve dat er een soort vlek rond een bijvoorbeeld een logo staat.

Als de tv uitgaat (na minimaal 4 uur kijken), dan start er een korte schoningscyclus die ongelijkmatige slijtage copenseert. Wat inhoud dat getracht wordt om spanningsverschillen die ontstaan zijn door ongelijkmatig gebruik, wat af te vlakken en te middelen zodat een verschil (de bijv. donkere pixels) wat minder te zien is.

De langere schoningscyclus (na 2000 uur) is een stuk agressiever en duurt een uur. Je kan deze ook handmatig aanzetten via het oled-menu, maar dat wordt afgeraden omdat het mogelijk een negatieve invloed zou kunnen hebben op de levensduur/lichtopbrengst. Ik heb het zelf een keer of 3 achter elkaar uitgevoerd en zag overigens geen verschil in het beeld of lichtopbrengst. Ook bleef bij mij het RTL 4 logo gewoon zichtbaar.

Ervaring met slijtage

Mijn ervaring is dat circa na 6 - 8 maanden veel gekeken helder gele of oranje logo's of kleuren zichtbaar gaan worden.
Dat is al 2x gebeurd. In branduren is dat:
800 - 1000 uur. Met als schatting dat in die tijd (door familie) circa 400 uur RTL 4 is gekeken.
De rest is andere zenders, films, Netflix e.d.

RTings

De website Rtings doet tegenwoordig een leuke proef met slijtage op oled versus lcd.

Link naar het experiment:
http://www.rtings.com/tv/...etention-burn-in-lcd-oled

Hun commentaar na een week of is ook al wat voorzichtiger en beweren niet (meer) dat oled niet kan inbranden:

Quote 18 september onderaan:
"Yes, there is what appears to be permanent retention on the logos in the corners. For the time being, we will still recommend OLEDs for gaming as they still offer a clear performance advantage over LCDs due to their instant response time and exceptional picture quality. We will still make sure advise our readers about their durability limitations which can cause these issues. At the current state of our test, we consider this retention to be minor since it will seldom be seen with normal usage and it requires having the same static content on-screen for hundreds of hours for it to appear. "

LG en andere merken

Vroeger werd vooral gewezen op "misbruik" indien er inbranding te zien was. Dat kwam dan voornamelijk voor in winkels waarbij de de oled nooit in standby kwam (en dan een compensatiecyclus kon uitvoeren) doordat centraal de stroom werd afgeschakeld.
Tegenwoordig zijn er vele voorbeelden dat Oled wel degelijk langdurig een slijtage kan vertonen - om het woord inbranden even te voorkomen.
De kundige monteur die bij mij het scherm heeft vervangen, zei dat ik echt niet de enige was. Veelal repareerde hij winkelmodellen, maar ook schermen met ingebrande HUD's en logo's.

De meeste van deze reparaties/klachten gaan via de winkel en komen nooit op dit forum terecht.

De andere merken zijn inmiddels ook wakkergeschud en bijv. Sony vermeld nu duidelijk in zijn garantievoorwaarden dat :

https://www.sony.nl/elect...c9d41d56e7b/47239981M.pdf

• Voer de Schermvernieuwing alleen uit wanneer de
inbranden van nabeelden goed zichtbaar is. Ter
indicatie bevelen wij aan om dit één keer per jaar uit
te voeren. Voer het liever niet meer dan één keer per
jaar uit, omdat het een invloed kan hebben op de
levensduur van het scherm.
• Beelden met klokken, logo's en felle kleuren (ook wit)
kunnen gemakkelijk inbranden van nabeelden
veroorzaken. Vermijd om dergelijke beelden
gedurende een lange periode weer te geven, anders
is het mogelijk dat inbranden van nabeelden
ontstaat.

Ook die zijn wijzer geworden met betrekking tot eventuele klachten. In het begin was LG nog tamelijk coulant en kreeg je wel een nieuw scherm, maar nu de prijzen onder druk staan en er tamelijk veel klachten zijn, wordt er een wat terughoudender beleid gevoerd (lees: jammer voor je).

Vaag vlekje of niet?
Nu kan je je ook wel afvragen of een vaag vlekje je plezier enorm in de weg staat. Mijn plasma (Panasonic 42GT60) heeft ook ergens wel een vlekje en het scherm is niet helemaal wit meer (green blob) en dat vind ik ook best.
Maar toch blijft het knagen dat ze je je er bij het begin al niet voor gewaarschuwd hebben dat logo's gewoon inbranden (schuw vormen) en lang kijken naar newsscrollers beter kan vermijden.

Ook ben ik het met Slux eens dat je normaal TV kijken - al is het RTL 4 - niet als misbruik kan zien. Zeker ook omdat het een zender betreft met zowat om het kwartier 5 minuten reklame zonder logo. Tenslotte is het gebruiksartikel, bedoeld voor tv kijken en wordt er vast ook wel andere zenders bekeken!
Bij gebruik als game-scherm kan ik me nog wel voorstellen dat uren en uren achter elkaar (en dagen - maanden) je wat problemen kan verwachten.

Kan oled dus inbranden?

Jazeker. Dat kan gewoon, dat ligt aan de gebruikte techniek (ongelijkmatige slijtage van zelfoplichtende pixels). Velen zien het (nog) niet maar gaan er wel mee te maken hebben.
Boze tongen beweren dat meer als 16% van eigenaren geklaagd hebben, Nou lijkt me dat wat overdreven maar geeft wel aan dat er "wat speelt".
LG zelf weet er natuurlijk ook wel van. Helemaal ontkennen doen ze ook niet en hopen het probleem in 2018 onder de knie te hebben (hier een linkje, als is de bron even wat dubieus):
http://www.fudzilla.com/n...ffers-from-burn-in-effect
Ze hopen dat de nieuwe generatie panelen (2018) wat ongevoeliger zijn of wellicht betere / slimmere compensatiecyclussen kunnen draaien.

En ikzelf:
Iedereen kan straks commentaar op dit stuk geven, maar ik ben er wel klaar mee. Oled is schitterend maar een tv babysitten doe ik (niet) meer. Ik rag deze oled (55E6) verder af en ga voor de woonkamer een Sony 65XE9005 kopen als universele "afrag-tv" zonder dat ik na hoef te denken dat iets op pauze blijft staan (tja, kinderen he) en schade kan veroorzaken.
Bedankt voor deze weergave van de realiteit. Ik heb een high-end Samsung 60" die bijna 4.5 jaar oud is. Het kriebelt al een tijdje om de stap naar OLED te maken, maar alle verhalen over image retention hebben me steeds weerhouden. Bij elke generatie, net als bij plasma destijds, wordt beweerd dat de problemen nu echt verleden tijd zijn. Ik ben al wezen shoppen en hebben zelfs een leuke kortingsdeal, maar nu heb ik toch de knoop doorgehakt om geen C7V 65" te gaan halen. Het beeld van m'n huidige TV is nog altijd erg goed, maar misschien dat ik op termijn eens kijk voor een QLED die voor dezelfde prijs groter kan zijn. Dan maar iets minder diep zwart, maar wel egale slijtage zonder image retention issues. Dat zijn typisch dingen waar ik me groen en geel aan ga ergeren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Benny schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:42:
http://www.displaywars.com/65-inch-16x9-vs-55-inch-16x9

Een paar inch lijkt weinig, maar als je kijkt naar het extra beeldoppervlak dan is het vaak aanzienlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Even een vraag betreft gamen op de ps4 pro, Ik heb af en toe dat de details in zwart weg vallen (crushed blacks?)

Nu speel ik de Witcher 3 die sinds kort een 4k upgrade heeft. Mijn black level heb ik nu op High staan hierdoor lijkt het iets grijzer te worden.

Nu zit ik bij m'n video settings te kijken en heb ik de volgende settings geselecteerd

Resolution: Automatic
RGB Range: Limitied
HDR: (n.v.t voor de Witcher)
Deep colour: Automatic

Wat is het verschil precies tussen Limited en Full, want voor m'n ogen lijkt full wel wat meer een wow effect te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Misterbont schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:50:
Wat is het verschil precies tussen Limited en Full, want voor m'n ogen lijkt full wel wat meer een wow effect te geven.
RGB Limited op PS4 Pro dan Black level low op tv.
RGB Full op PS4 Pro dan Black level high op tv.
In beide gevallen brightness iets boven de 50 zetten om near blacks te kunnen zien.
HDR dan black level low.

RGB Automatic kiest trouwens RGB Full bij mij, dus Black level high.

Dat het wat meer wow-effect lijkt te geven klopt wel, maar je mist dan echt detail in donkere gebieden.
Trouwens superweinig verschil tussen Full en Limited, ga je niet zien. Enige is dat PS4 en TV moeten matchen: Limited==low, Full==high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:38:
[...]

Bedankt voor deze weergave van de realiteit. Ik heb een high-end Samsung 60" die bijna 4.5 jaar oud is. Het kriebelt al een tijdje om de stap naar OLED te maken, maar alle verhalen over image retention hebben me steeds weerhouden. Bij elke generatie, net als bij plasma destijds, wordt beweerd dat de problemen nu echt verleden tijd zijn. Ik ben al wezen shoppen en hebben zelfs een leuke kortingsdeal, maar nu heb ik toch de knoop doorgehakt om geen C7V 65" te gaan halen. Het beeld van m'n huidige TV is nog altijd erg goed, maar misschien dat ik op termijn eens kijk voor een QLED die voor dezelfde prijs groter kan zijn. Dan maar iets minder diep zwart, maar wel egale slijtage zonder image retention issues. Dat zijn typisch dingen waar ik me groen en geel aan ga ergeren :)
Ik erger me al jaren aan Led en heb daarom jaren plasma gehad (plus 15 jaar) en nu Oled. Nooit, maar dan ook nooit een Led voor deze filmjunk. >:) En al die verhalen over inbranden en retention met Oled zijn zwaar overdreven. Ik heb hier met mijn B6 helemaal nergens last van. Oled light op 40 ... opgelost. Vanavond weer genieten in mijn thuisbioscoop met het meest realistische beeld wat er nu te koop is. En jij niet meer vloeken hier met de kreet Qled. :+ (Waarom lijkt die kreet toch zoveel op Oled 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:45:
En al die verhalen over inbranden en retention met Oled zijn zwaar overdreven.
Ik heb weinig zin om een OLED vs LCD discussie te gaan ontketenen, maar we hebben het nu specifiek over image retention. Inbranden is een heel ander verhaal en is bij een OLED fysiek onmogelijk. Het gaat om ongelijkmatige slijtage van de pixel-LEDs. Als ik de verhalen hier en op andere fora lees, en foto's zie van panelen met permanent ingesleten TV-logo's, dan kan ik er niks anders van maken dan dat het een reëel probleem is. En om dan maar genoegen te gaan nemen met een gedimd scherm, dat is geen oplossing. Ik vond plasmaschermen vaak ook al aan de donkere kant. Ik heb destijds op het punt gestaan om een VT60 plasma te kopen maar ben voor een Samsung 7000 LCD gegaan. Nog steeds prima beeld, en dat zeg ik als fanatieke film- en seriekijker, plus regelmatige gamer op een PS4 Pro. Iedereen moet voor zichzelf afwegen hoe belangrijk het image retention issue is, maar het wegwuiven met de stelling dat het niet bestaat is onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 09:59
Hier bezitter van b6 oled lamp op 65 en nergens last van.. zet soms zelf RTL 4 op pauze en vergeet het hem dan soms maar niks geen last van inbranden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Exirion schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:55:
[...]
Ik heb weinig zin om een OLED vs LCD discussie te gaan ontketenen, maar we hebben het nu specifiek over image retention. Inbranden is een heel ander verhaal en is bij een OLED fysiek onmogelijk. Het gaat om ongelijkmatige slijtage van de pixel-LEDs. Als ik de verhalen hier en op andere fora lees, en foto's zie van panelen met permanent ingesleten TV-logo's, dan kan ik er niks anders van maken dan dat het een reëel probleem is. En om dan maar genoegen te gaan nemen met een gedimd scherm, dat is geen oplossing. Ik vond plasmaschermen vaak ook al aan de donkere kant. Ik heb destijds op het punt gestaan om een VT60 plasma te kopen maar ben voor een Samsung 7000 LCD gegaan. Nog steeds prima beeld, en dat zeg ik als fanatieke film- en seriekijker, plus regelmatige gamer op een PS4 Pro. Iedereen moet voor zichzelf afwegen hoe belangrijk het image retention issue is, maar het wegwuiven met de stelling dat het niet bestaat is onzinnig.
Als de slijtage van de Oleds werkelijk de oorzaak is van wat wij hier als Image Retention beschrijven, dan is deze omschrijving ongelukkig gekozen en eigenlijk nog veel zorgelijker. Waar ik bij Plasma op een witte achtergrond geconfronteerd werd met werkelijke Image Retention, krijg ik dit nu voorgeschoteld bij heel ander gekleurde achtergronden (rood, oranje, en mogelijk straks bij geel ook?), wat idd zou kunnen duiden op een mindere lichtopbrengst van enkele pixels als deze vaker dan andere de kleur rood/oranje moeten laten zien? Als dit werkelijk een gevolg van slijtage (veroudering) is, en het laat zich al tamelijk snel zien na aankoop van de TV (in mijn geval na ruim één jaar), dan is het wellicht nog veel zorgelijker dan Image Retention bij Plasma. Voor nu kan ik er prima mee leven, als ik er niet op duidt dan is er geen ander binnen mijn gezin die het schijnbaar onder ogen komt. Het draaien van allerlei slides met diverse kleuren brengt in ieder geval helemaal niets. Het vermijden van de diverse Logo's bij de TV-zenders is in ieder geval geen optie, dan mag ik van mijn vrouw de TV meteen bij het grof vuil gaan zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:55:
[...]

Ik kijk regelmatig RTL4 en nadda noppes niets te zien. En 40 is niet gedimd in een donkere kamer. Daarboven heb ik een zonnebril nodig om nog lekker te kijken. Zo dus 8) Je moet niet in een winkel op 40 kijken waarboven van die geweldige halogeen hangen. Maar jouw feestje. Ik loop helemaal weg met mijn tv. *O*

NB: had met mijn ST60 overigens ook geen problemen mbt de door jouw genoemde problemen. Jammer dat hij kapot ging. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg de C7 maandag binnen, heeft het de mogelijkheid dat je met de afstandbediening van LG het kastje van XS4ALL/KPN kunt bestuderen? Kan op de Samsung wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:16:
[...]

Ik kijk regelmatig RTL4 en nadda noppes niets te zien. En 40 is niet gedimd in een donkere kamer. Daarboven heb ik een zonnebril nodig om nog lekker te kijken. Zo dus 8) Je moet niet in een winkel op 40 kijken waarboven van die geweldige halogeen hangen. Maar jouw feestje. Ik loop helemaal weg met mijn tv. *O*

NB: had met mijn ST60 overigens ook geen problemen mbt de door jouw genoemde problemen. Jammer dat hij kapot ging. :'(
Heb nog wel een 55ST60 te koop als je hem weer wilt hebben :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Benny schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:33:
Die soundbar zou ik meteen uitschakelen dus daar hoef ik het niet voor te doen. En ik vind het design mooier zonder soundbar dus ik heb dan liever de C7.

Ik ben aan het mailen met Apollo, ik kijk even voor welk bedrag ze de 65" kunnen aanbieden.
Niet het juiste topic maar ben toch benieuwd wat ze er voor vragen, al antwoord gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
CVar schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:00:
[...]

Niet het juiste topic maar ben toch benieuwd wat ze er voor vragen, al antwoord gehad?
€ 2799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
OK bedankt, prijstechnisch niet echt interessant. Net zo duur als de rest zo’n beetje (zie OLED prijzen topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Laatst online: 16-09 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:52:
Krijg de C7 maandag binnen, heeft het de mogelijkheid dat je met de afstandbediening van LG het kastje van XS4ALL/KPN kunt bestuderen? Kan op de Samsung wel.
Dat werkt hier gedeeltelijk. Je moet bij de LG in ieder geval een Motorola decoder opgeven en dan de verschillende opties testen met de LG afstandsbediening. Aan/uit decoder werkt hier niet zappen (meestal) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:55:
[...]

Heb nog wel een 55ST60 te koop als je hem weer wilt hebben :P
Nee dank u. :N Ik wil nu niet meer terug naar plasma. Maar als je St na krap 3 jaar er de brui aan geeft is dat wel balen, ondanks dat ik geld terug kreeg van Pana. Geintje kostte me toch weer geld. Boven geniet ik nog steeds van een oudere VT serie en in de gameroom staat ook nog een plasma. Maar als mijn ST het nog had gedaan, had hier nog geen Oled gestaan. Je kan bezig blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:25:
[...]

Nee dank u. :N Ik wil nu niet meer terug naar plasma. Maar als je St na krap 3 jaar er de brui aan geeft is dat wel balen, ondanks dat ik geld terug kreeg van Pana. Geintje kostte me toch weer geld. Boven geniet ik nog steeds van een oudere VT serie en in de gameroom staat ook nog een plasma. Maar als mijn ST het nog had gedaan, had hier nog geen Oled gestaan. Je kan bezig blijven. ;)
Die van doet het no prima na 4.5 jaar. Maar wil wel naar oled. Maar zit nog steeds is in twijfel. 55 of 65. Panasonic of toch sony😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 22:12
is ook een programma of wallpaper pack om kapotte pixels te testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
Dinsdag komt m’n 55C7, ik ben heel benieuwd. Xbox One X staat al klaar en heb een 4K Apple TV besteld. Ik heb irl nog niks gezien in 4K HDR, ben benieuwd of het echt zo’n grote vooruitgang is. Planet Earth 2 UHD gekocht om even goed te testen :p kan niet wachten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:39
You're in for a treat! Heb de 55B6 icm Xbox One X en PS4 Pro. Echt heerlijk.

Ik kan je ook aanraden om X-Play (App op je LG zelf) aan te schaffen als je ook een Plex Media Server hebt draaien. Dan kun je native 4K HDR videocontent streamen en afspelen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 18-11-2017 21:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Benny schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:52:
Dinsdag komt m’n 55C7, ik ben heel benieuwd. Xbox One X staat al klaar en heb een 4K Apple TV besteld. Ik heb irl nog niks gezien in 4K HDR, ben benieuwd of het echt zo’n grote vooruitgang is. Planet Earth 2 UHD gekocht om even goed te testen :p kan niet wachten:)
Haha, ik heb de TV ook net besteld. Ben heel erg benieuwd! Waar heb je Planet Earth besteld?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Rivanov schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:14:

Ik kan je ook aanraden om X-Play (App op je LG zelf) aan te schaffen als je ook een Plex Media Server hebt draaien. Dan kun je native 4K HDR videocontent streamen en afspelen. :)
Ik heb een plex server (oa) thuis staan. Die vind die fysiek via netwerk als server. Via daar kan ik al het materiaal Inc 4k hdr materiaal vloeiend afspelen. Inclusief subs. Geen plex of xplay nodig :) plex nog wel handig ivm ordenen en automatisch downloaden van subs maar anders was het de deur al uit

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exirion Net RTL4 gekeken (vrouw moet ik ook wat gunnen) een uurtje of 2. Net nog eens gecheckt tijdens de reclame van Mediamarkt met die felle witte achtergrond en het spijt me enorm ........ ik zie werkelijk noppes nadda retention van het logo. Top tv!!! En nu weer snel de tweede helft van NAC - Ajax. Oh nee, dan gaan ze hier weer klagen over ghosting, truemotion etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb mijn B6 settings voor Dolby Vision ingesteld volgens de instructie van Avforums (https://youtu.be/HXwFi3E1K0g). Hij staat nu DV dark en alle toeters en bellen uit. Ik kijk nu de eerste aflevering van The Punisher op Netflix, maar ik vind het beeld tegenvallen. Het spat echt niet van het scherm af of zo. Daarnaast lijkt het net alsof het sneeuwt. Iemand dezelfde ervaringen of heb ik gewoon te hoge verwachtingen van HDR op Netflix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
Rivanov schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:14:

Bedankt, gebruik plex regelmatig. :) Kan alleen nog maar erg weinig 4K HDR content vinden..
WinterBase schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:17:
[...]

Haha, ik heb de TV ook net besteld. Ben heel erg benieuwd! Waar heb je Planet Earth besteld?
Bol.com. € 37, is import zonder NL subs maar dat maakt me niet uit. Wel vrij prijzig maar ik koop eigenlijk nooit fysieke media, voor deze wil ik wel keer uitzondering maken :)

Ik ga btw deze settings gebruiken, misschien heb jij er ook wat aan : http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
BaZZeHH schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:21:
Ik heb mijn B6 settings voor Dolby Vision ingesteld volgens de instructie van Avforums (https://youtu.be/HXwFi3E1K0g). Hij staat nu DV dark en alle toeters en bellen uit. Ik kijk nu de eerste aflevering van The Punisher op Netflix, maar ik vind het beeld tegenvallen. Het spat echt niet van het scherm af of zo. Daarnaast lijkt het net alsof het sneeuwt. Iemand dezelfde ervaringen of heb ik gewoon te hoge verwachtingen van HDR op Netflix?
Marvel staat er om bekend veel 'film grain' effect te hebben in haar series, dat zou de sneeuw verklaren. Maar toch vreemd, het zou er goed uit moeten zien.

Je kan het volgende even checken: Netflix heeft een soort van test film in de catalogus staan genaamd Meridian. De hele film slaat nergens op maar werkelijk waar alles wordt uit de kast getrokken om het de TV zo moeilijk mogelijk te maken; van aardedonkere scenes met vreemd licht tot extreem heldere scenes. Verder zijn er redelijk snelle beelden en scenes met subtiele lichtinval en sigaretten rook. Geloof dat er een HDR en Dolby Vision versie op Netflix beschikbaar is.

Meridian is tot op heden het mooiste beeld dat ik op de TV heb weten te toveren via Netflix UHD. Dit móet er echt goed uit zien op je OLED... zoniet dan is er iets raars aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 18-11-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
stin00 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:35:
[...]

Marvel staat er om bekend veel 'film grain' effect te hebben in haar series, dat zou de sneeuw verklaren. Maar toch vreemd, het zou er goed uit moeten zien.

Je kan het volgende even checken: Netflix heeft een soort van test film in de catalogus staan genaamd Meridian. De hele film slaat nergens op maar werkelijk waar alles wordt uit de kast getrokken om het de TV zo moeilijk mogelijk te maken; van aardedonkere scenes met vreemd licht tot extreem heldere scenes. Verder zijn er redelijk snelle beelden en scenes met subtiele lichtinval en sigaretten rook. Geloof dat er een HDR en Dolby Vision versie op Netflix beschikbaar is.

Meridian is tot op heden het mooiste beeld dat ik op de TV heb weten te toveren via Netflix UHD. Dit móet er echt goed uit zien op je OLED... zoniet dan is er iets raars aan de hand.
Cool. Ga Meridian ook eens bekijken. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:39:
@Exirion Net RTL4 gekeken (vrouw moet ik ook wat gunnen) een uurtje of 2. Net nog eens gecheckt tijdens de reclame van Mediamarkt met die felle witte achtergrond en het spijt me enorm ........ ik zie werkelijk noppes nadda retention van het logo. Top tv!!! En nu weer snel de tweede helft van NAC - Ajax. Oh nee, dan gaan ze hier weer klagen over ghosting, truemotion etc :+
Bij een witte achtergrond zie ik het ook niet, maar dat is ook zo niet uitgesproken. Volgens mij hebben diegenen die het wel tevoorschijn zien komen, het bij een rode/oranje achtergrond. In mijn situatie heb ik er tot ongeveer één jaar gebruik ook helemaal niets van gezien, daarna kwam het langzaamaan tevoorschijn. Mogelijk behoort mijn toestel bij een generatie (2015 lijn) die er wat gevoeliger voor is en dat het gaandeweg beter en beter gaat worden naarmate we jaren verder gaan komen met de modellen. De tijd zal het leren. Het valt mee dat Samsung zijn Qled tv reclame nog niet heeft aangepast met een mooie rode achtergrond, want via internet vegen ze de vloer aan met de Oled techniek i.c.m. inbranden, en geef ze eens ongelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik weet niet of ik hier moet zijn, of in het Marantz topic. Maar probeer het eerst hier, aangezien het hier lekker actief is.

Heb sinds vandaag m'n Pioneer VSX-S510 receiver vervangen door de Marantz NR-1508. Reden van vervanging is de 4K HDR ondersteuning van de Marantz, waar de Pioneer dit niet had en ik m'n Xbox One X en PS4 Pro rechtstreeks op m'n tv moest aansluiten..

Enfin, ik heb een klein irritant probleempje met het schakelen van de WebOS interface van LG, terug naar een source op de receiver.

Ik gebruik de Logitech Harmony One met m'n diverse activiteiten. Wanneer ik in WebOS zit en ik wil switchen naar een source verbonden op de receiver, dan schakelt m'n receiver netjes naar de juiste bron en hoor ik ook de audio over m'n speakers. Maar de WebOS interface blijft in beeld staan. M'n LG verandert dus niet van kanaal. Ik moet de TV dan handmatig op HDMI 2 zetten, waar de receiver op aangesloten zit.

Beetje vervelend. :+
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:39:
Je hebt ‘m pas een paar maanden en het gaat meestal om rood/oranje/geel. Voor wit hebben de moderne panels een aparte LED. Er zijn wel meer mensen die jubelden dat ze nergens last van hadden en dat alles perfect was, en na een jaar of wat bleek er toch zichtbare permanente retention opgetreden te zijn. Test over een tijdje maar eens met alle primaire kleuren en opnieuw wit :) Dat ze prachtig beeld geven weet ik, en dat is verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 07:10
Rivanov schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:03:

Ik gebruik de Logitech Harmony One met m'n diverse activiteiten. Wanneer ik in WebOS zit en ik wil switchen naar een source verbonden op de receiver, dan schakelt m'n receiver netjes naar de juiste bron en hoor ik ook de audio over m'n speakers. Maar de WebOS interface blijft in beeld staan. M'n LG verandert dus niet van kanaal. Ik moet de TV dan handmatig op HDMI 2 zetten, waar de receiver op aangesloten zit.
Had dit probleem met mijn denon receiver. Twee dingen zijn van belang. 1) hdmi cec of hoe het ook heet aanzetten op je receiver en op je tv. Zo herkent de tv dat er een actieve input stream is op hdmi2. 2) zorg voor extra vertraging in het logitech signaal. De lg is ongeduldig en als hij niet gelijk een stream herkent gaat hij terug naar no input. Omdat het bij mij soms wel soms niet werkte, heb ik dit opgelost door de input selectie vd receiver
op de harmony als knoppen toe te voegen. Door de input nog een keer te kiezen komt het signaal dan nog een keer binnen bij de lg en pakt ie m automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 17:07
Weet niet of het overal zo is maar de levertijd van de 65c7 is niet echt korter aan het worden. Eerst bij lokale winkel besteld ( kon gewoon leveren tegen internet prijzen) en zou 11-november binnen zijn. Ik op de 11e naar de winkel toen was het al 17e geworden en ondertussen is het maar 1 december geschoven.
Denk dat hij actie die tot 5 november was iets teveel vraag heeft opgeleverd... En ik maar hopen dat mijn eigen verjaardag kado op tijd zou zijn :')

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Pascal.A schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:42:
[...]

Had dit probleem met mijn denon receiver. Twee dingen zijn van belang. 1) hdmi cec of hoe het ook heet aanzetten op je receiver en op je tv. Zo herkent de tv dat er een actieve input stream is op hdmi2. 2) zorg voor extra vertraging in het logitech signaal. De lg is ongeduldig en als hij niet gelijk een stream herkent gaat hij terug naar no input. Omdat het bij mij soms wel soms niet werkte, heb ik dit opgelost door de input selectie vd receiver
op de harmony als knoppen toe te voegen. Door de input nog een keer te kiezen komt het signaal dan nog een keer binnen bij de lg en pakt ie m automatisch.
Heb nu aan de activiteit een extra stap toegevoegd. Bij het verlaten van de activiteit, de LG OLED naar HDMI 2 schakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Gisteren ook de Punisher in HDR gekeken via Netfilx app. Wat me vooral irriteert is dat de ondertitels van het scherm afspatten.Doen gewoon pijn aan mijn ogen.

Iemand enig idee of de ondertitels "te dimmen" zijn?

Bij de andere bronnen hebben settings ook invloed op de witwaarde en helderheid van de ondertitels, maar zo even snel kon ik geen instelling vinden die het enigzins aanpaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Mirx_NL schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:38:
Gisteren ook de Punisher in HDR gekeken via Netfilx app. Wat me vooral irriteert is dat de ondertitels van het scherm afspatten.Doen gewoon pijn aan mijn ogen.

Iemand enig idee of de ondertitels "te dimmen" zijn?

Bij de andere bronnen hebben settings ook invloed op de witwaarde en helderheid van de ondertitels, maar zo even snel kon ik geen instelling vinden die het enigzins aanpaste.
Je kan de kleur van de ondertitels aanpassen via je account settings op de netflix website.
De kleur wit laten maar dan transparant zetten werkt aardig voor HDR content van Netflix.

(Kijk zelf nu meestal via de Netflix app op de 4k apple tv, daar zijn de ondertitels wel gewoon normaal en niet fel, raar maar waar)

[ Voor 8% gewijzigd door fonsmeister op 19-11-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Of gewoon ondertiteling uitzetten ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Stoor me daar ook enorm aan, ondertiteling is echt véél te fel bij de ingebouwde app. En via Shield TV is het ook niet zaligmakend, want geen DV ondersteuning. Ik merk overigens ook dat ik bij afspelen van films via KODI (ShieldTV) heel wat frameskips krijg, als ik via de ingebouwde LG app afspeel, is alles supervloeiend. Heb al geprobeerd KODI op 24fps te zetten maar is niet veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Renegade666 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:47:
Ja of ze fixen het gewoon zodat je fatsoenlijk ondertiteling kan lezen, uitzetten neem ik geen genoegen mee.. wil gewoon m'n Engelse ondertiteling normaal kunnen lezen zonder lasogen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Overigens eentje waar ik ook mee worstel: gebruik ShieldTV + SPMC(KODI dus) maar als ik "sync display to video refresh rate" gebruik, dan heb ik vaak dat mijn LG tv 'ziet' dat het om een HDR file gaat maar dan valt hij terug naar niet-hdr playback (vlak na starten). Als ik die refresh rate optie uit zet, lukt het wel prima. Iemand idee hoe te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
fonsmeister schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:37:
[...]

Je kan de kleur van de ondertitels aanpassen via je account settings op de netflix website.
De kleur wit laten maar dan transparant zetten werkt aardig voor HDR content van Netflix.
Thanx, gaan we eens proberen
Renegade666 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:47:
Tja, ben niet de enige op de bank zullen we maar zeggen :+

Edit1: Hmmm, blijkbaar is de C7 Netflix app een van de players waar dit niet ondersteund wordt. Zet ik het op geel, dan blijven ze gewoon mooi wit. :F ;w

[ Voor 12% gewijzigd door Mirx_NL op 19-11-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:13:
[...]

Je hebt ‘m pas een paar maanden en het gaat meestal om rood/oranje/geel. Voor wit hebben de moderne panels een aparte LED. Er zijn wel meer mensen die jubelden dat ze nergens last van hadden en dat alles perfect was, en na een jaar of wat bleek er toch zichtbare permanente retention opgetreden te zijn. Test over een tijdje maar eens met alle primaire kleuren en opnieuw wit :) Dat ze prachtig beeld geven weet ik, en dat is verleidelijk.
Volgens mij moet ik dat felle oranje logo van RTL dan juist toch goed zien op wit als er al retentie zou zijn? :? Paar maanden? Volgens mij alweer sinds maart en hij maakt hier heel wat uren. We gaan het zien .....En ik heb het hier al vaker gezegd, ik kijk tv, ik bestudeer geen tv. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:49:
[...]

Volgens mij moet ik dat felle oranje logo van RTL dan juist toch goed zien op wit als er al retentie zou zijn? :? Paar maanden? Volgens mij alweer sinds maart en hij maakt hier heel wat uren. We gaan het zien .....En ik heb het hier al vaker gezegd, ik kijk tv, ik bestudeer geen tv. 8)
Gewoon niet teveel RTL kijken, je mist toch niets O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Voor degene die nog op zoek zijn naar de 4K blurays van Planet Earth 2, bij Zavvi worden ze verkocht voor rond de € 25,-
https://www.zavvi.nl/blu-...-hd-edition/11411499.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wat betreft retention op een OLED, ik had met mijn vorige OLED, een EC930 nergens last van. Dat dat was een full HD OLED. Ik kon toen OLED light and contrast gewoon op 100 hebben als ik dat wilde. Nooit ook maar iets van retention.

Enter de 65B6 en ik zag echt meteen retention van het Netflix menu of Xbox dashboard. Als er felle gele, rode, witte etc kleuren zijn geeft het echt meteen retention hier. Bij YouTube ook vrij erg. Het is wel zo weg weer maar het is er zeer zeker wel en of ik nou OLED light en contrast op 50 of 100 zet maakt hier vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 12:14
Heeft iemand reeds geprobeerd om de magic remote te koppelen aan een Belgacom/Scarlet decoder?

Volgens hetgeen ik gelezen heb moet je deze koppelen met de "stb pwr-knop" rechts bovenaan de afstandsbediening. Als ik deze indruk dan krijg ik "deze functie wordt niet ondersteund"

Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:49:
:? Paar maanden? Volgens mij alweer sinds maart en hij maakt hier heel wat uren. We gaan het zien .....En ik heb het hier al vaker gezegd, ik kijk tv, ik bestudeer geen tv. 8)
Je geheugen laat je in de steek: op 8 juni had je ‘m net staan :) Zoek je post maar terug.

En misschien kijk jij wat minder kritisch ja. Ik accepteer niet dat een TV binnen een jaar of wat al onregelmatigheden kan vertonen die niet electronisch glad gestreken worden. Ik sluit niet uit dat ik alsnog overstag ga en een OLED koop, maar ik vind het beeld van m’n huidige TV te goed om bij een nieuwe TV concessies te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Welke settings gebruiken jullie meestal voor Netflix HDR/DV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb mijn LG 55" E7 pas een paar dagen en sinds gisteren pas een goed CI+ kaart. Wat ik nu twee keer gehad heb is dat het geluid helemaal vervormd in een TV uitzending. Dan praat men ineens heel erg langzaam. Herkennen jullie dit probleem? Heeft een van jullie dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tovenaar schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:41:
Voor degene die nog op zoek zijn naar de 4K blurays van Planet Earth 2, bij Zavvi worden ze verkocht voor rond de € 25,-
https://www.zavvi.nl/blu-...-hd-edition/11411499.html
Volgens mij heeft deze geen Nederlandse voice over toch? Zie het bij verschillende sites niet erbij staan. Planet Earth 1 heeft dat namelijk wel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Waar ik me aan blijf ergenen is de motion op de B6, Panning shots zijn echt K*T, zeer wazig en dan heb je de sample and hold techniek die alles als trage stront over je scherm laat lopen.

Trumotion AAN verhelpt het wel, maarja als iedereen aanraad om het uit te zetten dan begin ik toch te twijfelen.

60fps loopt wel als een trein, maar alles wat eronder valt is onder de maat.
Zolang het beeld stil staat top beeld, maar als er beweging in komt zou je spontaan een epileptische aanval krijgen, een soort van stobe effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Misterbont schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:49:
Waar ik me aan blijf ergenen is de motion op de B6, Panning shots zijn echt K*T, zeer wazig en dan heb je de sample and hold techniek die alles als trage stront over je scherm laat lopen.

Trumotion AAN verhelpt het wel, maarja als iedereen aanraad om het uit te zetten dan begin ik toch te twijfelen.

Zolang het beeld stil staat top beeld, maar als er beweging in komt zou je spontaan een epileptische aanval krijgen, een soort van stobe effect.
Ik heb ook een B6 en wat jij hebt, heb ik totaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Grudgie schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:58:
[...]

Ik heb ook een B6 en wat jij hebt, heb ik totaal nergens last van.
Misschien ben ik er ook echt vatbaar voor, ik kan niet echt beschrijven wat ik zie, maar het lijkt erop alsof de tv met panning shots alles net een split seconde laat staan waardoor het beeld lijkt te gaan 'trillen' Je kunt het een beetje vergelijken met een meteoor die een mooie staart achter laat.

met trumotion op vloeiend is de motion wel goed, maar ziet alles er weer zo nep uit en krijg je artifacts.
Ze zijn hier ook langs geweest en hebben me het advies gegeven om trumotion aan te zetten op User 5/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Misterbont schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:49:

Ik kan mij hier gedeeltelijk in vinden. Als je veel tennis kijkt zou ik een (lg) OLED niet aanraden.
Als het balletje snel beweegt zie je af en toe (verschilt echt van uitzending en van toernooi tot toernooi) duidelijk dat een OLED sample en hold techniek heeft.
Tennisbal flikkert enorm dan. Tru motion aanzetten verslechterd dit alleen maar trouwens.
Op een plasma is dit een stuk beter verzorgd met een motion resolution van 1080 lijnen. Laatste Panasonic plasma’s.

Met voetbal en andere sporten heb ik geen problemen met de motion.
Ook 24p materiaal kijkt goed weg. Real cinema staat dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
invincible30 schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:09:
[...]

Ik kan mij hier gedeeltelijk in vinden. Als je veel tennis kijkt zou ik een (lg) OLED niet aanraden.
Als het balletje snel beweegt zie je af en toe (verschilt echt van uitzending en van toernooi tot toernooi) duidelijk dat een OLED sample en hold techniek heeft.
Tennisbal flikkert enorm dan. Tru motion aanzetten verslechterd dit alleen maar trouwens.
Op een plasma is dit een stuk beter verzorgd met een motion resolution van 1080 lijnen. Laatste Panasonic plasma’s.

Met voetbal en andere sporten heb ik geen problemen met de motion.
Ook 24p materiaal kijkt goed weg. Real cinema staat dan aan.
Ik heb het helaas met games die op 30 fps afspelen en op live tv via een ci+module.
Probeer me eigen er niet op te focussen maar als je het ziet is het moeilijk om je ogen er van af te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Jorgen schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:47:
[...]

Volgens mij heeft deze geen Nederlandse voice over toch? Zie het bij verschillende sites niet erbij staan. Planet Earth 1 heeft dat namelijk wel.
Ik denk het niet, waarschijnlijk ook geen NL ondertitel maar ik vind dat persoonlijk geen probleem, David spreekt duidelijk Engels en de beelden spreken eigenlijk wel voor zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Persoonlijk ik ook niet, maar ik vond de NL stem op het origineel ook prima.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:00
Misterbont schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:05:
[...]

Misschien ben ik er ook echt vatbaar voor, ik kan niet echt beschrijven wat ik zie, maar het lijkt erop alsof de tv met panning shots alles net een split seconde laat staan waardoor het beeld lijkt te gaan 'trillen' Je kunt het een beetje vergelijken met een meteoor die een mooie staart achter laat.

met trumotion op vloeiend is de motion wel goed, maar ziet alles er weer zo nep uit en krijg je artifacts.
Ze zijn hier ook langs geweest en hebben me het advies gegeven om trumotion aan te zetten op User 5/7.
Ik heb het inderdaad ook (65 B6). Het is vooral zichtbaar bij panning, het beeld stottert dan een beetje en wordt onscherp. Trumotion lost het op, maar veroorzaakt een heleboel andere ellende (artifacts, halo's rondom bewegende dingen) en staat bij mij dus uit.

Echter, is dit geen beperking van de TV, maar van het materiaal? 24fps is echt te weinig voor vloeiende bewegingen. In de bioscoop lossen ze dat op door elk beeld 3x te laten zien, waardoor je een soort virtuele 72fps krijgt, maar dat lost niet het gestotter bij beweging op. Het beeld op de B6 is eigenlijk te vergelijken met de bioscoop, qua beweging. 'Vroeger' hadden we hier geen last van, omdat CRT en plasma nogal trage technieken zijn waar het beeld even nagloeit. Eigenlijk is een OLED TV zo goed dat hij de tekortkomingen in het materiaal genadeloos blootlegt.

Hetzelfde geldt voor de zwartwaarde. Als iets zwart is, dan is het ook echt zwart op een OLED. Maar vaak zie ik (bv bij een bluray) toch dat de achtergrond een beetje grijs is. Dat is vooral zichtbaar met films in 2.35:1 aan het begin, als het beeld nog donker is. Je ziet dan een donkergrijs vlak, dit zou eigenlijk pikzwart moeten zijn.

Dus ja, het valt me op, maar ik stoor me er niet erg aan, het materiaal is gewoon niet beter. Hopelijk wordt HFR snel gemeengoed, in bioscopen en thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
PhilipsFan schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:32:
[...]

Ik heb het inderdaad ook (65 B6). Het is vooral zichtbaar bij panning, het beeld stottert dan een beetje en wordt onscherp. Trumotion lost het op, maar veroorzaakt een heleboel andere ellende (artifacts, halo's rondom bewegende dingen) en staat bij mij dus uit.

Echter, is dit geen beperking van de TV, maar van het materiaal? 24fps is echt te weinig voor vloeiende bewegingen. In de bioscoop lossen ze dat op door elk beeld 3x te laten zien, waardoor je een soort virtuele 72fps krijgt, maar dat lost niet het gestotter bij beweging op. Het beeld op de B6 is eigenlijk te vergelijken met de bioscoop, qua beweging. 'Vroeger' hadden we hier geen last van, omdat CRT en plasma nogal trage technieken zijn waar het beeld even nagloeit. Eigenlijk is een OLED TV zo goed dat hij de tekortkomingen in het materiaal genadeloos blootlegt.

Hetzelfde geldt voor de zwartwaarde. Als iets zwart is, dan is het ook echt zwart op een OLED. Maar vaak zie ik (bv bij een bluray) toch dat de achtergrond een beetje grijs is. Dat is vooral zichtbaar met films in 2.35:1 aan het begin, als het beeld nog donker is. Je ziet dan een donkergrijs vlak, dit zou eigenlijk pikzwart moeten zijn.

Dus ja, het valt me op, maar ik stoor me er niet erg aan, het materiaal is gewoon niet beter. Hopelijk wordt HFR snel gemeengoed, in bioscopen en thuis.
Hoe zit het met live TV, wordt dit niet uitgezonden in 50hz? Ook hierin is het zichtbaar.
Wel goed om te weten dat het niet alleen aan mij ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:27
TheSiemNL schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:18:
Ik heb mijn LG 55" E7 pas een paar dagen en sinds gisteren pas een goed CI+ kaart. Wat ik nu twee keer gehad heb is dat het geluid helemaal vervormd in een TV uitzending. Dan praat men ineens heel erg langzaam. Herkennen jullie dit probleem? Heeft een van jullie dit ook gehad?
Dat is te verhelpen middels een fabrieksreset.. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Dit weekend de 'film' Meridian op Netflix gekeken. Deze wordt dus gezien als de ultieme 4K HDR test.
Het ziet er ook echt super uit op m'n B6. Die details in de beginscene, met de sigarenrook is echt prachtig.

Verder dit weekend ook nog de nieuwe Pirates in 4K HDR gekeken thuis, wat een pareltje zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Ik ga deze week de knoop doorhakken! Maar 1 vraag die ik nog heb aan jullie:

Lijkt het jullie een goed idee om er extra garantie bij te nemen voor die mogelijke burn in issues of dode pixels ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Kratilim schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:27:

Lijkt het jullie een goed idee om er extra garantie bij te nemen voor die mogelijke burn in issues of dode pixels ed?
Ik zou dat zelf niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Misterbont schreef op maandag 20 november 2017 @ 01:05:
[...]

Hoe zit het met live TV, wordt dit niet uitgezonden in 50hz? Ook hierin is het zichtbaar.
Wel goed om te weten dat het niet alleen aan mij ligt!
50i oftewel 50 halve beelden....25fps dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL

Waar je rekening mee moet houden is dat ze bij problemen na 2 jaar waarschijnlijk een creditering zullen doen. En dan heb je te maken met een (dikke) afschrijving. Dat moet je wel meenemen in je kostenplaatje of het je waard is.

https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Mirx_NL schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:35:
[...]
Waar je rekening mee moet houden is dat ze bij problemen na 2 jaar waarschijnlijk een creditering zullen doen. En dan heb je te maken met een (dikke) afschrijving. Dat moet je wel meenemen in je kostenplaatje of het je waard is.

https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting
Mijn LG OLED komt bij Audiovision vandaan en het volgende is opgenomen mbt afschrijving in m'n factuur:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dus inderdaad handig om deze info mee te nemen in je overweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Rivanov schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:31:
Dit weekend de 'film' Meridian op Netflix gekeken. Deze wordt dus gezien als de ultieme 4K HDR test.
Het ziet er ook echt super uit op m'n B6. Die details in de beginscene, met de sigarenrook is echt prachtig.

Verder dit weekend ook nog de nieuwe Pirates in 4K HDR gekeken thuis, wat een pareltje zeg. :)
Ik zie alleen de serie Meridian op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

jacques1971 schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:05:
[...]

50i oftewel 50 halve beelden....25fps dus.
Nee zo werkt het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend een 55 e7 besteld! Ben erg benieuwd!! Weet iemand welke muurbeugel fijn en goed is voor dit type? Ik wil het scherm zo plat mogelijk tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee wel online aankopen, kun je het binnen 14 dagen retourneren met een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:19:
Van het weekend een 55 e7 besteld! Ben erg benieuwd!! Weet iemand welke muurbeugel fijn en goed is voor dit type? Ik wil het scherm zo plat mogelijk tegen de muur.
Hou er wel rekening mee, mocht je een kabelgoot in de muur hebben dat de stekker eigenlijk niet los kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:27:
[...]

Hou er wel rekening mee, mocht je een kabelgoot in de muur hebben dat de stekker eigenlijk niet los kan.
Het snoer van de 55C7 kan wel degelijk losgemaakt worden.
De monteur van Foka die bij bij ons de tv kwam ophangen had het in no-tme geregeld.
Hij maakte achter het witte klepje het snoer los en na het snoer naar ons opgehangen tv-meubel geleid te hebben maakte hij het snoer weer vast achter het klepje. Bij ons paste de stekker ook niet door de goot waar de snoeren door lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb mijn LG E7 aan mijn NAS op mijn router gekoppeld. Ik kan films afspelen, maar de ondertiteling pakt hij niet. Dit is een gewoon srt bestand. Ondersteund de speler dit bestand niet en moet ik een nader pakken of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:43:
[...]

Het snoer van de 55C7 kan wel degelijk losgemaakt worden.
De monteur van Foka die bij bij ons de tv kwam ophangen had het in no-tme geregeld.
Hij maakte achter het witte klepje het snoer los en na het snoer naar ons opgehangen tv-meubel geleid te hebben maakte hij het snoer weer vast achter het klepje. Bij ons paste de stekker ook niet door de goot waar de snoeren door lopen.
Daarom zeg ik ook "eigenlijk" want mag niet volgens LG maar het kan wel ;). Ik ga het trouwens anders doen, middels een verlengsnoer (vrouwelijke kant afknippen) contrastekker erop zetten en dan kan het wel door de kabelgoot.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TheSiemNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:50:
Ik heb mijn LG E7 aan mijn NAS op mijn router gekoppeld. Ik kan films afspelen, maar de ondertiteling pakt hij niet. Dit is een gewoon srt bestand. Ondersteund de speler dit bestand niet en moet ik een nader pakken of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn?
Welke app gebruik je? Ik raadt je aan om X-Play te gebruiken. Kun je paar dagen testen waarna je de app moet aanschaffen voor paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Rivanov schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:53:
[...]

Welke app gebruik je? Ik raadt je aan om X-Play te gebruiken. Kun je paar dagen testen waarna je de app moet aanschaffen voor paar euro.
De standaardplayer die meegeleverd is. Ik ga naar de map op de NAS en daar staat de MP4 film van yts.ag en de SRT met dezelfde naam als de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik zou X-Play even downloaden en kijken of je dan nog het probleem hebt. :) @TheSiemNL

Pagina: 1 ... 57 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.