Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Ok daar heb ik wat aan. Ik zal kijken of settings -> general -> hdmi ultra hd deep colour aanstaat.
Heb de versie gechecked en deze is HDR.

Zijn er verder nog settings waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
Even een vraag, ik heb bij mijn 65C7 een "BVL 1002 HDMI kabel" gekregen van plattetv.nl. Deze zit op hdmi poort 2 van de TV => Onkyo RZ900=>NVIDIA Shield
Arc werkt maar merk als ik UHD BD files afspeel op de Shield dat het lijkt of het soms stottert bij hoge bitrates.
Ook lukt het niet om mijn PS4 (pro) via een HDCP 2.2 poort via de RZ900 aan te sluiten. Krijg alleen bij het opstarten een beetje vaag beeld van de PS4 en zodra hij opgestart is geeft de LG tv geen bron aan. Geluid komt wel aan op mijn RZ900.
Zou de bovengenoemde kabel het probleem zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56

El Martino

Zo niet, dan toch.

wally21 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:59:
[...]

Hier liep ik ook tegen dat probleem aan. de TV schakelt zelf steeds terug naar de 2.4Ghz band |:( , En die heb ik enkel nodig voor de printer in huis......
Je kunt je 2.4GHz netwerk een ander SSID geven. Moet je alleen je printer even opnieuw verbinden. Enige nadeel hierbij kan zijn dat je overige apparaten geen gebruik meer van je 2.4GHz maken, tenzij je deze ook hier mee koppelt. Kan verstandig zijn omdat het bereik van 2.4GHz netwerken beter is.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
Ben benieuwd hoe jullie je HDR Game mode hebben kwa instellingen ? Krijg hem niet echt naar me wens.
Heb een B6 met PS4 Pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Twijfel welke settings nu het beste zijn voor C7 en PS4 Pro.

Ten eerste is volgens RTings banding in PC mode zichtbaarder. Maar zonder PC mode kan je color gamut niet aanpassen in een modus met lage input lag.

Ten tweede is 10 bit alleen beperkt tot 4:2:2 of 4:2:0 chrome subsampling, maar als ik op de PS4 pro 4:4:4 instel met rgb limited dan krijg ik wel 10 bit volgens mij, want er is geen banding op het homescherm van de PS4 te zien. Als ik RGB full instel dan krijg ik wel banding, want dan output ie als het goed is 8 bit.

Ik zie een degelijk verschil tussen 4:2:0 + rgb limited of RGB + rgb limited op mijn ps4 pro als het gaat om chrome subsampling.

Ik snap alleen niet waarom RGB limited in combinatie met RGB ervoor kan zorgen dat de PS4 wel 10bit output. Want hdmi 2.0 is maar beperkt tot 4K 60HZ 10bit 4:2:2/4:2:0.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Zijn er mensen met een receiver die hdmi output informatie kan zien en met een PS4 pro? Zoja, zou je me kunnen helpen en een aantal settings combinaties willen proberen en mij de output ervan kunnen geven?

[ Voor 10% gewijzigd door ion op 14-11-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Iemand geprobeerd de luxere afstandsbedieningen van de E7, G7 of W7 te pairen en gebruiken met een C7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:52
k1978 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:02:
Ben benieuwd hoe jullie je HDR Game mode hebben kwa instellingen ? Krijg hem niet echt naar me wens.
Heb een B6 met PS4 Pro..
Te donker? Zie onderstaande, (ik heb mijn C6 weer teruggezet naar firmware 04.30.95 en beeld is echt geweldig nu.)
Puck schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:39:
[...]

Meerdere malen in dit topic genoemd (zelf echter nooit gedaan): https://github.com/joey-astrologo/OLED55-65B6-Downgrade (werkt op alle modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik twijfel erg tussen de LG C7 en de E7. Het standaard geluid van de C7 is een stuk minder dan dat van de E7. Maar voor dat prijsverschil kan ik ook zelf een soundbar kopen. Daarentegen is die soundbar van de E7 mooi geintegreerd. Dat ziet er mooier uit dan een willekeurige soundbar.

De omlijsting van de C7 vindt ik mooier dan dat extra glazen randje.

Moet ik op nog meer dingen letten of heb ik de belangrijkste verschillen dan wel gehad?
Welke soundbar zou er goed bij passen voor € 300,00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Heb even gekeken naar banding op mijn C7 in combinatie met PS4 pro, dus quote mezelf even van AVforums:

"Did some testing with my PS4 Pro and C7 for SDR and HDR. The results are the following.

In SDR:
PS4 with RGB setting which outputs 8 bit + 4:4:4 and RGB level limited. Gives almost none visible banding. It is still 8 bit gradient.
PS4 with YUV420 setting which outputs 10 bit + 4:2:0 and RGB limited (full gives also limited). Gives no banding. But you can see from up close the subsampling.

In SDR PC mode:
PS4 with RGB setting which outputs 8 bit + 4:4:4 and RGB level limited. Same banding, but little bit more visible, because of PC mode. 8 bit gradient is more visible
PS4 with YUV420 setting which outputs 10 bit + 4:2:0 and RGB limited (full gives also limited) gives no banding. But you can see from up close the subsampling.

In HDR:
PS4 with RGB setting which outputs 10bit? + 4:2:2 and RGB level limited (it is always limited). Gives banding.
PS4 with YUV420 setting which outputs 10bit + 4:2:0 and RGB level limted. It gives no banding.

In HDR PC mode:
Don't even use PC mode. In PC mode you even see banding on YUV420.

Sony has messed up with settings on the PS4 Pro. They should give same controls as Xbox has.

And LG has messed up with the PC mode. PC mode in SDR makes banding a little bit more visible and in HDR you don't want to have PC mode on"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SambaL- schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:53:
Iemand geprobeerd de luxere afstandsbedieningen van de E7, G7 of W7 te pairen en gebruiken met een C7?
Kan je melden dat het niet gaat met die can de E6 hij werkt alleen de cursor werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb eindelijk mijn 65 INCH C7 binnen. Over het algemene beeld ben ik zeer tevreden. Maar moet zeggen dat ik ook nog niks heb gedaan met instellingen. Dus er zal nog veel meer aangepast kunnen worden. Heeft iemand toevallig mooie instellingen voor de C7? Ik heb de nieuwste update handmatig geïnstalleerd en de technicolor modus zit er nu bij maar ik twijfel nog eraan om hem professioneel te laten afstellen. Iemand toevallig een adres of zal ik eerst zelf eens met een paar mooie instellingen komen waar jullie hopelijk mee komen.

Daarbij het beeld van de PS4 PRO is weer perfect icm HORIZON

Daarbij weet iemand waar je de afstandbediening van de E7 OF W7 kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Vandaag mail gehad van LG na bizar bezoek (lees oudere posts) dat ze tv gaan crediteren en ik contact moet opnemen met mijn winkel. Dus krijg andere 65c7 omwille van gele tint aan linkerkant. Maar twijfel want verder is tv prima, weinig banding en geen garantie dat nieuwe geen gele tint zal hebben. Nog mensen hier die licht gele verkleuring hebben aan zijkant links als je er recht voor zit? Ben beetje aan zoeken of dit nog voorkomend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
Renegade666 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:08:
Misschien heb je het geluk dat je een nieuwere type krijgt.

Maar ik snap je punt.
Ik ben gisteren gebeld dat ze aanstaande maandag langs komen om mijn TV te repareren, moet nu dus iets meer dan een week op een notebook TV kijken. Ze kunnen niet eerder langs komen omdat ze alle eventueel benodigde onderdelen moesten bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
k1978 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:02:
Heb een B6 met PS4 Pro..
Standaard settings met OLED op 100 en Dynamic Contrast op High.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Laatst online: 19:28
lapino schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:12:
Vandaag mail gehad van LG na bizar bezoek (lees oudere posts) dat ze tv gaan crediteren en ik contact moet opnemen met mijn winkel. Dus krijg andere 65c7 omwille van gele tint aan linkerkant. Maar twijfel want verder is tv prima, weinig banding en geen garantie dat nieuwe geen gele tint zal hebben. Nog mensen hier die licht gele verkleuring hebben aan zijkant links als je er recht voor zit? Ben beetje aan zoeken of dit nog voorkomend probleem is.
Mijn vorige 55C7 had een gele tint aan de bovenkant van het scherm, de bovenste 25% ongeveer. Die wat ik nu heb heeft een hele lichte gele tint in het midden, bijna niet waarneembaar (bij normaal tv kijken helemaal niet waarneembaar).
Ik denk dat elk paneel wel enige tinting heeft, hoe erg het is hangt van het paneel af en hoe erg je het zelf vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

@lapino Jup, hier ook een hele lichte gele tint, bij mij zit deze aan de linkerkant, zo'n kleine 10% van het beeld. Geen enkel probleem voor mij, bij normaal gebruik totaal niet zichtbaar. Voor de rest is het paneel top. Helemaal uniform wit zal het toch niet worden, mssn op een enkele na, maar die heeft waarschijnlijk weer banding, kapotte pixels etc.. Zo kan je er natuurlijk aan blijven. Soms moet je de boel de boel laten en lekker genieten van deze mooie TV.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 14-11-2017 23:10 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:40:
Daarbij weet iemand waar je de afstandbediening van de E7 OF W7 kan aanschaffen?
https://www.123afstandsbe...00-afstandsbediening.html

o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zie.....
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:35:
[...]

Kan je melden dat het niet gaat met die can de E6 hij werkt alleen de cursor werkt niet helaas.
Raar dat de cursor niet werkt, heb je hem wel als magic remote gepaired en niet per ongeluk als normale remote? http://www.lg.com/uk/support/guides/tv/remotes

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 14-11-2017 23:42 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Volgens de webshop werkt hij ook met de 7E/G/W. Anders zou ik het voor de zekerheid bij ze nagaan.

Vond iets eerder de afstandbedieningen ook op de amerikaanse LG website, echter stonden ze er weer niet tussen toen ik bij de benelux site keek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SambaL- schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:44:
Volgens de webshop werkt hij ook met de 7E/G/W. Anders zou ik het voor de zekerheid bij ze nagaan.

Vond iets eerder de afstandsbedieningen ook op de amerikaanse LG website, echter stonden ze er weer niet tussen toen ik bij de benelux site keek.
Die bewuste afstandsbediening heb ik op de gok gekocht en doet het iig niet met een WebOS2 TV. Ook daar doet de cursor niets en er volgt een foutmelding op de tv. Het zou dus best zo kunnen zijn dat iedere WebOS versie een "eigen" afstandsbediening-serie heeft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-SambaL- schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:44:
Die remote ziet er qua layout van knoppen hetzelfde uit als mijn E7 maar of de functies ook werken, durf ik niet te zeggen. Een aantal knoppen op de site van 123afstandbediening hebben minder tekst/bedrukking en ik mis ook NetFlix & Amazon expliciet vermeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Die afstandbediening is echt waardeloos goedkoop wbt de drukknopjes. Ik heb de C7 nu 4 maanden en de opdruk van de knoppen verdwijnt al langzaam, dat hij mij 4 jaar oude Sony op de slaapkamer niet eens.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
ionn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:24:
Heb even gekeken naar banding op mijn C7 in combinatie met PS4 pro, dus quote mezelf even van AVforums:

"Did some testing with my PS4 Pro and C7 for SDR and HDR. The results are the following.

In SDR:
PS4 with RGB setting which outputs 8 bit + 4:4:4 and RGB level limited. Gives almost none visible banding. It is still 8 bit gradient.
PS4 with YUV420 setting which outputs 10 bit + 4:2:0 and RGB limited (full gives also limited). Gives no banding. But you can see from up close the subsampling.

In SDR PC mode:
PS4 with RGB setting which outputs 8 bit + 4:4:4 and RGB level limited. Same banding, but little bit more visible, because of PC mode. 8 bit gradient is more visible
PS4 with YUV420 setting which outputs 10 bit + 4:2:0 and RGB limited (full gives also limited) gives no banding. But you can see from up close the subsampling.

In HDR:
PS4 with RGB setting which outputs 10bit? + 4:2:2 and RGB level limited (it is always limited). Gives banding.
PS4 with YUV420 setting which outputs 10bit + 4:2:0 and RGB level limted. It gives no banding.

In HDR PC mode:

Sony has messed up with settings on the PS4 Pro. They should give same controls as Xbox has.

And LG has messed up with the PC mode. PC mode in SDR makes banding a little bit more visible and in HDR you don't want to have PC mode on"
Wat zijn nu jouw standaard instelling op de ps4 pro met HDR games? Ik neem aan deze: PS4 with YUV420 setting which outputs 10bit + 4:2:0 and RGB level limted. It gives no banding.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

RBN026 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:20:
[...]

Wat zijn nu jouw standaard instelling op de ps4 pro met HDR games? Ik neem aan deze: PS4 with YUV420 setting which outputs 10bit + 4:2:0 and RGB level limted. It gives no banding.
Klopt.
Voor HDR, stel ik de PS4 in op YUV420 en mijn C7 op HDR game mode (geen pc mode aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
ionn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:24:

In SDR:

In SDR PC mode:

In HDR:

In HDR PC mode:

Thanks voor het onderzoek en de tips. Speelde standaard op pc mode (ergens gelezen dat dat qua beeld en inputlag de beste was) maar idd heftig banding.

Nu aangepast naar YUV420 output. Wat zijn de instellingen van je tv? En weet je ook wat dat met je lag doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
ionn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:51:
[...]

Klopt.
Voor HDR, stel ik de PS4 in op YUV420 en mijn C7 op HDR game mode (geen pc mode aan).
Ga straks gelijk ff toepassen en bekijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

El_V schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:02:
[...]

Thanks voor het onderzoek en de tips. Speelde standaard op pc mode (ergens gelezen dat dat qua beeld en inputlag de beste was) maar idd heftig banding.

Nu aangepast naar YUV420 output. Wat zijn de instellingen van je tv? En weet je ook wat dat met je lag doet?
Je kan op PC mode blijven spelen voor SDR. Alleen als je PS4 Pro op RGB staat moet je ook RGB limited instellen en je C7 op black level low.

Voor HDR moet je PC mode niet gebruiken.

PC mode en HDR game mode hebben allebei 21ms input lag.

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 15-11-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Haha ik snap nu niks meer van de PS4 pro settings. Zal vanavond thuis nog een keer kijken. Volgens mij heb ik de Pro op RGB 4:2:2 (65C6) Als hij in HDR modes gaat springt de Pro automatisch op YUV420.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:39:
[...]

Zie.....

[...]

Raar dat de cursor niet werkt, heb je hem wel als magic remote gepaired en niet per ongeluk als normale remote? http://www.lg.com/uk/support/guides/tv/remotes
Nope de tv geeft aan dat deze niet wordt ondersteund helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier de C7 al proffesioneel laten afstellen? Wil toch eens weten of dit het waard is eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:04:
Heeft iemand hier de C7 al proffesioneel laten afstellen? Wil toch eens weten of dit het waard is eigenlijk
[LG OLED] Ervaringen & Discussie: kalibratie / calibratie

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 15-11-2017 19:57 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Rivanov schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:18:
[...]

Standaard settings met OLED op 100 en Dynamic Contrast op High.
En dan speel je met een zonnebril op ? Veelste fel voor je ogen 😞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
cangri schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:52:
[...]

Hangt af van de rest van de verlichting in je kamer. Hier fijne sfeerverlichting en dan kan OLED op 100 echt prima!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:07:
[...]

Hangt af van de rest van de verlichting in je kamer. Hier fijne sfeerverlichting en dan kan OLED op 100 echt prima!
Grote kans op inbranden met OLED 100

• Rivanov
[...]

Dat roept hier iedereen, maar vind ik dus echt reuze meevallen. Heb nergens last van. En heb verlichting in de woonkamer ook laag staan. Sowieso game ik veel in HDR en dan moet de OLED wel op 100 staan, anders is het te donker.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2017 07:17 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
Maar die settings gaan toch ook over gamen met HDR..

Ik heb nu alles gewoon standaard staan en vind het niet te vel. Maar ben nog steeds benieuwd naar andere mensen hun settings voor gamen in HDR mode op ps 4 pro.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Hey gaat hier over HDR hé, waarbij het beeld sowieso in zijn geheel donkerder is en enkel de highlights de volledige nits halen. Dan is OLED Light 100 echt de beste instelling. Voor SDR hangt het af van omgevingslicht en persoonlijke voorkeur (en of je van zonnebrillen houdt).
Slux schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:15:
[...]

Grote kans is iets anders dan grotere kans, daarnaast: bron?

[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 16-11-2017 09:30 ]

Arrived anxious, left bored

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Puck schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:28:
[...]

Grote kans is iets anders dan grotere kans, daarnaast: bron?
Euhm het forum hier... volgens mij zij jij het zelfs ??

Toen mijn B6 stuk inbrandde vertelde de monteur mij dat lager contrast beter was om tegen inbraden en het OLED lampje maakte niet uit, hier was mij verteld dat het onzin was.
Puck schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:21:
[...]
Bummer. Kijk je veel rtl4? En waar heb je OLED Light op ingesteld? Is het te zien bij gewone content of enkel op (bepaalde) kleurvlakken?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Slux schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:42:
[...]

Euhm het forum hier... volgens mij zij jij het zelfs ??

Toen mijn B6 stuk inbrandde vertelde de monteur mij dat lager contrast obeter was om in te braden en het OLED lampje maakte niet uit hier was mij verteld dat het onzin was.

[...]
Echt bewezen is het niet, maar ergens logisch dat bij meer licht een statisch beeld wat kan inbranden sneller zal inbranden (zie nu dat mijn reactie wat bot overkomt, niet zo bedoeld :)). Maar het ging mij ook over HDR , die wil je standaard op 100. Zijn er echt mensen die deze lager hebben staan?

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Rivanov schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:16:
[...]

Dat roept hier iedereen, maar vind ik dus echt reuze meevallen. Heb nergens last van. En heb verlichting in de woonkamer ook laag staan. Sowieso game ik veel in HDR en dan moet de OLED wel op 100 staan, anders is het te donker.
Nou reuze mee vallen iedereen zijn eigen ding maar als je in hdrgame en het oled lampje op 100 dan is het echt mega fel zoiezo oledlampje op 100 is ten alle tijde TE fel maar dit is bij iedereen persoonlijk maar vind hem rond de 20/30 fel genoeg en zat maar iedereen zijn eigen mening😀 het is vaak verblindend oled lamp op 100 ik snap zoiezo niet dat men dat gebruikt oled lamp op max want dan lijkt het of je een 2e licht hebt die aan staat maar goed

• CHKYBSTRD
cangri schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:18:
[...]

Nou reuze mee vallen iedereen zijn eigen ding maar als je in hdrgame en het oled lampje op 100 dan is het echt mega fel zoiezo oledlampje op 100 is ten alle tijde TE fel maar dit is bij iedereen persoonlijk maar vind hem rond de 20/30 fel genoeg en zat maar iedereen zijn eigen mening😀 het is vaak verblindend oled lamp op 100 ik snap zoiezo niet dat men dat gebruikt oled lamp op max want dan lijkt het of je een 2e licht hebt die aan staat maar goed
Ik zat ook altijd rond de 100 a 90, 2 weken geleden verlaagd van 70 naar nu 50. Kijk nu veel rustiger tv. Die heldere flitsende beelden is niet goed voor de geest.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:15:
[...]

Nergens last van. Staat al maand of 6 of 100 hier en nog niets ingebrand :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Idemdito hier, op stand 100 sinds april, nog steeds perfect. Ach ja, het is net als smaak, je kan er eeuwig over doorpraten.

39

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
van D schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:35:
Begin oktober zag ik een verticale streep in mijn B6. Gelijk LG gemaild met foto's, deze hebben het doorgezet naar CE repair. Uiteindelijk gister het bericht gehad dat LG gaat crediteren en de winkel gaat informeren waar ik hem heb aangeschaft. Lijkt mij prima allemaal.

Maar nu wil het vreemde dat ik de streep niet meer zie. Diverse kanalen, bronnen, kleuren en testen gedaan maar hij is niet meer zichtbaar. Wat is wijsheid en hoe gaat men hier mee om?

Dit is/was de zichtbare streep.
[afbeelding]
Had ik ook, maar bij cerepair werd gezegd, is kapot moet vervangen worden. Ik heb nu de E7N en moet de V30 smart telefoon nog opgestuurd krijgen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
DennusB schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:28:
[...]

Nergens last van. Staat al maand of 6 of 100 hier en nog niets ingebrand :)
Ik heb mijn oled light en contrast ook op 100 staan sinds de aanschaf in mei 2017. Vooralsnog geen inbranden. Maar ik kijk letterlijk nooit tv en de zenderlogo's komen dan ook nooit in beeld bij mij. Dat betekent niet dat het paneel geen uurtjes maakt. Ik doe alles op dat ding. Gamen, films& series, Youtube, streamen... Zelfs productiviteit (thuiswerken)! Het alternatief is een 22 inch 1080p tn paneeltje...

Heel soms als ik moe ben en iets kleurrijks zoals Odyssey speel gaat oled light omlaag. Ik vind de kleuren in vergelijking gelijk doffer ogen als ik oled light omlaag doe. Hou hem liever op 100.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• lapino
Iemand hier die toevallig AC:Origins speelt op PS4 in HDR? Heb gezien dat in de nachtscenes, er in HDR mode af en toe rode stippen verschijnen onderaan beeld over hele breedte. Heb dit nog nooit gezien in andere HDR games, noch films/netflix enz dus vermoed bugje in spel. Iemand anders ook al gezien?

Verwijderd

Hoe is de HDR game mode op de LG C7, had begrepen dat het beeld er nu veel dimmer uitziet dan dat het eerst was (tijdens het gamen).

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@Verwijderd

Ik heb de laatste ota firmware en ik zie nergens ook maar iets wat op een donkere hdr game mode lijkt:) origins is mooi licht waar dat ook hoort te zijn:)

Lichtpuntje...

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Vorige week kwam de Xbox One X uit en het is echt alleen maar genieten geweest, in combinatie met mijn 65B6, that is. Prachtig. Afgezien van de Netflix HDR issue waar black levels gewoon donkergrijs zijn is het echt top. Hopelijk fixen ze dat snel. Verder blijf ik wat betreft de firmware prompts wel de boel steeds wegklikken totdat LG gewoon firmware uitbrengt die te vertrouwen is, wil het risico niet lopen.

Ik ben aardig tevreden met mijn HDR gaming settings, maar nog niet 100% met mijn SDR gaming settings en daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar echt goede SDR en HDR/DV blu-ray settings en ook SDR en HDR/DV settings voor de Netflix app op de televisie en Xbox One X. Laat het maar horen. :)

Verwijderd

Iemand met een pricewatch: Vogel's THIN 205 die even kan bevestigen of je een utp kabel nog op je tv aangesloten krijgt met deze beugel?

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:45:
[...]

Echt bewezen is het niet, maar ergens logisch dat bij meer licht een statisch beeld wat kan inbranden sneller zal inbranden (zie nu dat mijn reactie wat bot overkomt, niet zo bedoeld :)). Maar het ging mij ook over HDR , die wil je standaard op 100. Zijn er echt mensen die deze lager hebben staan?
Eigenlijk maakt het niet uit. Als je daarna andere content ook met oled light 100 kijkt dan compenseert het weer.

Het is logisch dat je sneller inbrandt als je bepaalde content die gevoelig is op oled light 100 kijkt en daarna andere content op oled light 20.

Inbranden zal en heeft altijd te maken met je kijkgedrag en hoe gevarieerd het is.

• lapino
devilsnight schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:08:
Vorige week kwam de Xbox One X uit en het is echt alleen maar genieten geweest, in combinatie met mijn 65B6, that is. Prachtig. Afgezien van de Netflix HDR issue waar black levels gewoon donkergrijs zijn is het echt top. Hopelijk fixen ze dat snel. Verder blijf ik wat betreft de firmware prompts wel de boel steeds wegklikken totdat LG gewoon firmware uitbrengt die te vertrouwen is, wil het risico niet lopen.

Ik ben aardig tevreden met mijn HDR gaming settings, maar nog niet 100% met mijn SDR gaming settings en daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar echt goede SDR en HDR/DV blu-ray settings en ook SDR en HDR/DV settings voor de Netflix app op de televisie en Xbox One X. Laat het maar horen. :)
Wat zijn je instellingen op xbox en de tv qua black level, colour range enz? Ben nog altijd onzeker of het allemaal juist staat hier

• devilsnight
lapino schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:55:
[...]

Wat zijn je instellingen op xbox en de tv qua black level, colour range enz? Ben nog altijd onzeker of het allemaal juist staat hier
Color space op Xbox One X moet op standard (recommended) en black level op de tv moet dan op low. Color depth moet op 30 bits per pixel (10 bit).

• lapino
En colour range op de LG?

• devilsnight
Bedoel je color gamut? Die staan standaard (gesloten) op wide met game mode. Met HDR game heb ik hem ook op wide.

Verwijderd

Deze besteld, kan tot 80 inch.
pricewatch: Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 15:17 ]

• LordFather
  • Laatst online: 20:46
LuisjeNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:05:
@Verwijderd

Ik heb de laatste ota firmware en ik zie nergens ook maar iets wat op een donkere hdr game mode lijkt:) origins is mooi licht waar dat ook hoort te zijn:)
Heb jij dan wel bet dynamisch contrast op zijn hoogst staan?
Anders vind ik hem op de C7 vrij donker hoor.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40

Qon

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:35:
Iemand met een pricewatch: Vogel's THIN 205 die even kan bevestigen of je een utp kabel nog op je tv aangesloten krijgt met deze beugel?
Geen ervaring mee, maar dit zou toch moeten passen. Weet niet of je zelf je kabels getrokken hebt, maar als dat niet het geval is, zou zo'n haakse kabel perfect moeten kunnen.

• LuisjeNL
  • Nu online
@LordFather

Staat op low, wat door lg recommended is omdat dan de active hdr aanstaat maar de contrast enhancement uit.

Begrijp niet hoe mensen dat beeld donker kunnen vinden (met hdr staat alles 100 zodat hij het zelf kan regelen)

:) maargoed iedereen is anders

Lichtpuntje...

• Patrock
  • Laatst online: 18:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

LordFather schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:50:
[...]

Heb jij dan wel bet dynamisch contrast op zijn hoogst staan?
Anders vind ik hem op de C7 vrij donker hoor.
Vond hem ook vrij donker, toen ik het aan had gezet na een lange dag met de tv aan. Op gegeven moment energiebesparing uitgezet, en het beeld werd stukken helderder. Vooral als de tv nog niet zo lang aan staat.
(staat blijkbaar aan in de default HDR beeldmodus spel)
Dynamisch contrast staat uit/standaard

[ Voor 5% gewijzigd door Patrock op 16-11-2017 16:00 ]

Verwijderd

Qon schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:57:
[...]

Geen ervaring mee, maar dit zou toch moeten passen. Weet niet of je zelf je kabels getrokken hebt, maar als dat niet het geval is, zou zo'n haakse kabel perfect moeten kunnen.
Klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 17:35 ]

• LordFather
Patrock schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:00:
[...]

Vond hem ook vrij donker, toen ik het aan had gezet na een lange dag met de tv aan. Op gegeven moment energiebesparing uitgezet, en het beeld werd stukken helderder. Vooral als de tv nog niet zo lang aan staat.
(staat blijkbaar aan in de default HDR beeldmodus spel)
Dynamisch contrast staat uit/standaard
Ik heb energiebesparing ook uitstaan en wordt het inderdaad beter.
Maar als ik het vergelijk met standaard HDR mode vind ik dat toch stuk helderder als HDR game mode, zodra ik het dynamisch contrast op zijn hoogst zette kwam het bij mij het meeste in de buurt.
Zit ben dan alleen nog een beetje met de kleuren aan het spelen.

• LordFather
LuisjeNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:58:
@LordFather

Staat op low, wat door lg recommended is omdat dan de active hdr aanstaat maar de contrast enhancement uit.

Begrijp niet hoe mensen dat beeld donker kunnen vinden (met hdr staat alles 100 zodat hij het zelf kan regelen)

Hoe heb jij je instellingen dan staan als ik vragen mag?
Ik weet dat elke tv anders is en de smaak ook, maar ben wel benieuwd dan.
Ben al even aan het klooien en geeft nog steeds harstikke mooi beeld hoor.
maar had gehoopt hem op een beetje hetzelfde tekrijgen als HDR standaard maar dat lukt mij alleen als ik dynamisch contrast op zijn hoogst zet

[ Voor 9% gewijzigd door LordFather op 16-11-2017 16:19 ]

• stefans11
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-03-2021
Wrong topic

[ Voor 94% gewijzigd door stefans11 op 16-11-2017 16:16 ]

• LordFather
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door LordFather op 16-11-2017 16:17 ]

• devilsnight
LordFather schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:14:
[...]

Hoe heb jij je instellingen dan staan als ik vragen mag?
Ik weet dat elke tv anders is en de smaak ook, maar ben wel benieuwd dan.
Ben al even aan het klooien en geeft nog steeds harstikke mooi beeld hoor.
maar had gehoopt hem op een beetje hetzelfde tekrijgen als HDR standaard maar dat lukt mij alleen als ik dynamisch contrast op zijn hoogst zet
Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat settings, ook al heb ik dan de B6.
Hoe staan bij jou de luminance en paper white settings in AC Origins in de HDR opties?

Zelf gebruik ik voor HDR game mode dynamic contrast op medium en veel van de HDR game settings laat ik op default staan op dit moment. Ik blijf HDR game wel gebruiken want voor shooters kan ik sowieso de input lag van een HDR bright of standard niet handelen.

• biertje79

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
@devilsnight @LordFather

Ik ben niet thuis om te kijken, maar ik heb hem qua warmte op w15 staan ongeveer.

Dynamisch contrast low, alle beeld on-verbeteraar uit ;-)

Oled lampje 100 en contrast ook volgens mij, brightness 51

Nu kijk ik normaal TV ook met 120cd/m2 wit waarde (ong. 37 oled lampje)
Als je dat standaard op 100 hebt is het miss een groot verschil?

Ik vind mijn hdr game beeld nu savonds nog redelijk fel, maar hdr effecten kloppen iig wel zo.

Lichtpuntje...

• devilsnight
LuisjeNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:46:
@devilsnight @LordFather

Ik ben niet thuis om te kijken, maar ik heb hem qua warmte op w15 staan ongeveer.

Ik vind mijn hdr game beeld nu savonds nog redelijk fel, maar hdr effecten kloppen iig wel zo.
Dan ga ik dat zo eens proberen. En sharpness gewoon op default 10 neem ik aan he? En de colour setting? Hopelijk kan je dat ons later even laten weten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 16-11-2017 17:57 ]

• LuisjeNL
  • Nu online
Sharpness 10 en colour setting (als ik de goede in mijn hoofd heb) afgesteld zodat wit meer gelig is :)

Anders is het blauw en dat vind ik niks, ik ga voornamelijk voor een realistisch plaatje, maar het moet niet de spelervaring gaan verpesten ;)

Lichtpuntje...

• devilsnight
Helemaal mee eens. Ik ga eens checken of dit ook goede settings voor HDR shows/films zijn. Hoewel op de Netflix tv app dat DV is.

Hopelijk fixen ze HDR op de Xbox One Netflix app snel. Het geluid is gewoon beduidend beter met Xbox, maar grey/washed out black levels zijn een no go.

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 16-11-2017 18:35 ]

• LordFather
LuisjeNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:46:
@devilsnight @LordFather

Top bedankt, Ik hebhem zo ook even ingesteld en moet zeggen dat het niet tegenvalt. Zal hem er eens een tijdje oplaten staan zodat ik er aan kan gaan wennen.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Heeft er iemand dit wel eens gezien bij een van de OLEDs? Het is me nu bij twee series opgevallen. Afgespeeld op een LG 55b6v, via de Netflix app en beiden zijn het Dolby Vision series: Mindhunter en Stranger Things seizoen 2. Als er een persoon voor een hek van gaas langsloopt, krijgt hij een soort waas van enkele cm om zich heen. Het lijkt dan alleen voor het hek voor te komen en daarna niet. Lastig te omschrijven, ik zal eens wat scenes zoeken en op YouTube oid plaatsen.

• ion
  • Niet online

ion

LuisjeNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:58:
@LordFather

Active HDR staat uit in HDR game mode

• LuisjeNL
  • Nu online
@ionn in dat geval was ik even in de war met de normale hdr mode die ik voor films gebruik ;). Scherp

Lichtpuntje...

• ion
  • Niet online

ion

luuksnijmegen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:34:
Heeft er iemand dit wel eens gezien bij een van de OLEDs? Het is me nu bij twee series opgevallen. Afgespeeld op een LG 55b6v, via de Netflix app en beiden zijn het Dolby Vision series: Mindhunter en Stranger Things seizoen 2. Als er een persoon voor een hek van gaas langsloopt, krijgt hij een soort waas van enkele cm om zich heen. Het lijkt dan alleen voor het hek voor te komen en daarna niet. Lastig te omschrijven, ik zal eens wat scenes zoeken en op YouTube oid plaatsen.
Laat me raden. Staat trumotion aan?

Verwijderd

Heeft de LG C7 nou een platte c7 euro stekker of is het rond C13. Want dat laatste past niet in mijn kabelgoot.

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:53:
Heeft de LG C7 nou een platte c7 euro stekker of is het rond C13. Want dat laatste past niet in mijn kabelgoot.
Gebogen C7.

Verwijderd

Past dat door een normale kabelgoot?

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:09:
[...]

Past dat door een normale kabelgoot?
Wat is een normale kabelgoot? :9 Laat is een foto zien.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@Verwijderd ik had het zelfde probleem, kreeg de stekker niet door de kabelgoot. Heb het simpel opgelost. Ik heb de platte stekker achter uit de tv gehaald. Eerst moet je even een klepje open maken en dan zit daar een kleine platte stekker, deze door de kabelgoot getrokken en weer in de tv geplugged. Problem solved ;)

Whole lot of stars ***

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
ionn schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:50:
[...]

Laat me raden. Staat trumotion aan?
Inderdaad... wat lelijk zeg. Heb het uitgezet en het probleem is verdwenen. Niet aan gedacht terwijl ik overal las dat je TruMotion uit wilt hebben staan. Thanks!

Verwijderd

Rudios schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:16:
@Verwijderd ik had het zelfde probleem, kreeg de stekker niet door de kabelgoot. Heb het simpel opgelost. Ik heb de platte stekker achter uit de tv gehaald. Eerst moet je even een klepje open maken en dan zit daar een kleine platte stekker, deze door de kabelgoot getrokken en weer in de tv geplugged. Problem solved ;)
Ow je kunt het loskoppelen? Dacht dat het vast zat, nee dan moet het lukken. Dus die witte kabel kun je dus los krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://a3.images.reviewed.com/image/fetch/s--PD4LBEP8--/b_white,c_limit,cs_srgb,f_auto,fl_progressive.strip_profile,g_center,q_jpegmini,w_972/https://reviewed-production.s3.amazonaws.com/attachment/30d8f2ac4cf04167/LG-C7-Back.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 21:24 ]

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:21:
[...]
Ow je kunt het loskoppelen? Dacht dat het vast zat, nee dan moet het lukken. Dus die witte kabel kun je dus los krijgen?
[afbeelding]
Jup, deze zit achter een klepje en is gewoon een plat stekkertje van ongeveer een centimetertje of 4 breed.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

luuksnijmegen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:18:
[...]

Inderdaad... wat lelijk zeg. Heb het uitgezet en het probleem is verdwenen. Niet aan gedacht terwijl ik overal las dat je TruMotion uit wilt hebben staan. Thanks!

Nog paar filmpjes over motion interpolation als je het interessant vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik krijg af en toe dit tijdens spelen AC:Origins, nog niet gezien bij andere content. Waar kan dit aan liggen?
YouTube: AC:Origins hdmi problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net navraag gedaan bij LG de stroomkabel van de OLED televisies kun je niet loskoppelen (garantie komt daardoor te vervallen, dus doe ik het ook niet). Hoe hebben andere deze OLED op de muur gekregen en de stroomkabel door een kabelgoot kunnen krijgen? Lijkt me sterk dat ik een van de weinigen ben die zijn televisie op de muur heeft.

Voorbeeld van hoe mijn kabelgoot eruit ziet (ook zoals dit maar dan al netjes afgewerkt met het sauzen).
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=20151.0;attach=37925;image

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 22:20
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:19:
Net navraag gedaan bij LG de stroomkabel van de OLED televisies kun je niet loskoppelen (garantie komt daardoor te vervallen, dus doe ik het ook niet). Hoe hebben andere deze OLED op de muur gekregen en de stroomkabel door een kabelgoot kunnen krijgen? Lijkt me sterk dat ik een van de weinigen ben die zijn televisie op de muur heeft.

Voorbeeld van hoe mijn kabelgoot eruit ziet (ook zoals dit maar dan al netjes afgewerkt met het sauzen).
[afbeelding]
Ik heb ook het klepje open gemaakt en de aansluiting daarachter los gemaakt. Er zit geen zegel of iets dergelijks, dus vwb garantie geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodaap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook het klepje open gemaakt en de aansluiting daarachter los gemaakt. Er zit geen zegel of iets dergelijks, dus vwb garantie geen probleem.
Maar zijn het geen connectoren zoals hier, of is het een kliksysteem, want ga niet lopen prutsen.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/95cDN6cQ8JmAwyaRolzcFt4e/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
@Verwijderd
Bij mij (B6) is het een (soortgelijke) connector als op de foto, met een kliksysteem.

[ Voor 9% gewijzigd door Roodaap op 17-11-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodaap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:51:
@Verwijderd
Bij mij (B6) is het een (soortgelijke) connector als op de foto, met een kliksysteem.
Dus enkel los klikken, kabel door de goot vastklikken en dat is het? LG kan dus nooit zien of je het ooit los hebt gemaakt? Wat een paupers zijn ze trouwens dat ze daar nooit over hebben nagedacht...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:56:
[...]

Dus enkel los klikken, kabel door de goot vastklikken en dat is het? LG kan dus nooit zien of je het ooit los hebt gemaakt? Wat een paupers zijn ze trouwens dat ze daar nooit over hebben nagedacht...
Bij de B6 in ieder geval wel. Een schroefje losdraaien en je kunt erbij. Snap ook niet dat ze hier voor gekozen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:45
Sinds gisteren in het bezit van een 55 inch C7. Prachtige tv.
Helaas kan ik melden dat de tv niet goed overweg lijkt te kunnen met een Onkyo TX-SR444 receiver.
HDMI ARC / CEC is onbruikbaar, zodra de tv verbinding maakt met de receiver loopt de onkyo compleet vast. De receiver reageert niet meer op de afstandbediening en moet fysiek de stekker eruit halen om deze weer te laten werken.

Bij mijn vorige TV, ook van LG, werkt de HDMI ARC en CEC perfect.

Het is toch wel een kleine domper. Ik heb nu de tv met een optische kabel met de receiver moeten verbinden. Maar dit betekent natuurlijk ook de dolby atmos passthrough niet functioneert.

Op internet lees één verhaal over het exact zelfde probleem. Maar nog geen oplossing.
Misschien maar overwegen een andere receiver te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodaap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:03:
[...]

Bij de B6 in ieder geval wel. Een schroefje losdraaien en je kunt erbij. Snap ook niet dat ze hier voor gekozen hebben...
Toch maar besloten om het anders aan te pakken, verlengkabel kopen (vrouwelijke kant doorknippen), door de kabelgoot plaatsen, contra stekker erop plaatsen en de stroomkabel van de tv daarop aansluiten. En dat op de bovenkant (dikke gedeelte van de oled tv leggen). Mocht mijn volgende oled van een ander merk zijn, knip ik gewoon de kabel weer door zodat het uit de kabelgoot kan.
Deze zou moeten passen toch?
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1018603

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

racquemis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:06:
Sinds gisteren in het bezit van een 55 inch C7. Prachtige tv.
Helaas kan ik melden dat de tv niet goed overweg lijkt te kunnen met een Onkyo TX-SR444 receiver.
HDMI ARC / CEC is onbruikbaar, zodra de tv verbinding maakt met de receiver loopt de onkyo compleet vast. De receiver reageert niet meer op de afstandbediening en moet fysiek de stekker eruit halen om deze weer te laten werken.

Bij mijn vorige TV, ook van LG, werkt de HDMI ARC en CEC perfect.

Het is toch wel een kleine domper. Ik heb nu de tv met een optische kabel met de receiver moeten verbinden. Maar dit betekent natuurlijk ook de dolby atmos passthrough niet functioneert.

Op internet lees één verhaal over het exact zelfde probleem. Maar nog geen oplossing.
Misschien maar overwegen een andere receiver te kopen.
Is het niet op te lossen door HDMI CEC uit te zetten?

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
Zonder HDMI CEC ingeschakeld op de TV gaat het alsnog mis.
Ik zie voor twee seconde op mijn receiver verschijnen dat ARC ingeschakeld is. maar dat verdwijnt vervolgens weer. De speakers blijven doodstil

Ik zie dat er nog een software update beschikbaar is. Mijn TV zit nog op 03.60.09. Vanavond maar even handmatig upgraden.Om één of andere reden vind ie de nieuwste versie zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

racquemis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:35:
Zonder HDMI CEC ingeschakeld op de TV gaat het alsnog mis.
Ik zie voor twee seconde op mijn receiver verschijnen dat ARC ingeschakeld is. maar dat verdwijnt vervolgens weer. De speakers blijven doodstil

Ik zie dat er nog een software update beschikbaar is. Mijn TV zit nog op 03.60.09. Vanavond maar even handmatig upgraden.Om één of andere reden vind ie de nieuwste versie zelf niet.
Je zou nog kunnen kijken of je het alleen op de receiver kan uitschakelen, maar weet niet hoe wenselijk dat is i.c.m. andere aparaten.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
Dat is een goeie, ga ik vanavond even proberen. Mijn mediaspeler die erop aangesloten zit kent geen CEC. en verder zit er alleen een PS4 op. met CEC uitgeschakeld op de receiver kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

racquemis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:57:
Dat is een goeie, ga ik vanavond even proberen. Mijn mediaspeler die erop aangesloten zit kent geen CEC. en verder zit er alleen een PS4 op. met CEC uitgeschakeld op de receiver kan ik wel mee leven.
Probeer ook even al je andere apparaten los te koppelen en het dan te testen. Soms zorgen andere apparaten die geen CEC ondersteunen dat het helemaal niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Twijfel zwaar om een OLED55C7V te bestellen maar hoe houdt het scherm zich na een middag voetbal kijken? Staat het Fox Sports logo dan ingebrand in m’n beeld? :+

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Pagina: 1 ... 56 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.