Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

momenteel zit ik in dubio tussen een LG OLED C7 55'' of een wat minder spannend regulier 4K paneel zonder OLED. Mijn grootste twijfels zitten hem upscaling, en wat de beste bronnen zullen zijn. Ik ga namelijk niet investeren in een 4K HDR Bluray speler.

Mijn tv kijk gedrag bestaat ongeveer uit:

25% digitale tv van Ziggo
25% streamen (youtube, mobiel, netflix)
50% hd content wat ik zal downloaden (moet nog kijken of hier 4k content te vinden is met evt HDR)

Zal ik nou écht zoveel meer genieten van een OLED scherm? Ik heb mijn twijfels.

Ook een vraag gericht aan de OLED eigenaren; ik mij af waar jullie je content vandaan halen? En is het altijd een 'wow' effect? Of zitten er ook missers tussen?

Alvast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem in jouw situatie zeker uitpakken, goed opletten hoe hij verpakt zat, maak desnoods een filmpje.. en daarna testen, testen, en nogmaals testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Hmm heb nu sinds eergisteren ook ineens het probleem met de screensaver en tv via CI+ module... De update staat er toch al een tijdje op maar nu opeens krijg ik de screensaver.

Was daar al een fix voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 09-11-2017 06:53 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den3004
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:44
Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 06:51:
Hmm heb nu sinds eergisteren ook ineens het probleem met de screensaver en tv via CI+ module... De update staat er toch al een tijdje op maar nu opeens krijg ik de screensaver.

Was daar al een fix voor?
Ik heb mijn tv gereset, en het blijkt dat als ik teletekst heb gekeken die screensaver tevoorschijn komt 8)7 , anders heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Den3004 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:18:
[...]

Ik heb mijn tv gereset, en het blijkt dat als ik teletekst heb gekeken die screensaver tevoorschijn komt 8)7 , anders heb ik er geen last meer van.
Ik zou niet eens weten hoe ik teletekst moet kijken. Dus dat is bij mij niet de oorzaak.

Dan maar LG inschakelen want kan zo niks met deze tv.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 09-11-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den3004
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:44
Phusebox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:25:
[...]

Ik zou niet eens weten hoe ik teletekst moet kijken. Dus dat is bij mij niet de oorzaak.

Dan maar LG inschakelen want kan zo niks met deze tv.
Ben benieuwd wat ze zeggen bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:20
Welke beugel heb jij gebruikt voor het ophangen van een LG Oled 55 C7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:43:
Ik zit met een dilemma, aangezien ik eindelijk na het kapot gaan van mij 55e6v een nieuw toestel heb mogen uitzoeken. Nu weer met het probleem zit dat de nieuwe 65c7v niet meer in mijn huidige woning past. Aangezien ik toch over 2 maanden ga verhuizen blijft deze voor de veiligheid in de doos. Maar de concrete vraag is, is dit slim? Ik wil de perfecte ingepakte tv liever niet eruit halen om hem daarna weer te moeten inpakken. Dilemma, maar mocht er iets mis mee zijn kan ik hem wel meteen terug sturen/laten halen.

Oh help ik weet niet wat ik moet

Ps grammatica nazi's het is laat dus let niet op de zins opbouw 8)7
Als je 'm gekocht hebt via de wet van 'verkoop op afstand' kan je 'm toch retour doen binnen de 14 dagen. Dus je hebt nog wat tijd om te testen om te zien of ie goed werkt. Dat de doos open geweest is, speelt geen rol, je moet 'm wel veilig en volledig kunnen terugsturen.
p.s. koop een Philips OLED dan heb je die miserie niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jst112
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-10-2024
Den3004 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:37:
[...]

Ben benieuwd wat ze zeggen bij LG.
Ik ook, hier echt alleen na het gebruik van teletekst, wat overkomelijk is: geen teletekst kijken, maar hopelijk komen ze bij LG met een echte oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 02:04:
Beste tweakers,

momenteel zit ik in dubio tussen een LG OLED C7 55'' of een wat minder spannend regulier 4K paneel zonder OLED. Mijn grootste twijfels zitten hem upscaling, en wat de beste bronnen zullen zijn. Ik ga namelijk niet investeren in een 4K HDR Bluray speler.

Mijn tv kijk gedrag bestaat ongeveer uit:

25% digitale tv van Ziggo
25% streamen (youtube, mobiel, netflix)
50% hd content wat ik zal downloaden (moet nog kijken of hier 4k content te vinden is met evt HDR)

Zal ik nou écht zoveel meer genieten van een OLED scherm? Ik heb mijn twijfels.

Ook een vraag gericht aan de OLED eigenaren; ik mij af waar jullie je content vandaan halen? En is het altijd een 'wow' effect? Of zitten er ook missers tussen?

Alvast mijn dank
Het verschil met mijn oude TV is groot, ongeacht de bron. Netflix kijk ik gewoon in het HD-abonnement en dat vind ik al best wel een verschil. Hoe zich dat verhoudt met een moderne 4K LCD weet ik niet, die heb ik niet staan.
Zelf heb ik nog een AppleTV gekocht voor meer films. Die biedt veel in 4K met HDR voor prijzen waar je geen schijfjes voor kunt halen. Streaming is uiteraard minder mooi dan een fysiek schijfje, maar het ontstijgt sowieso HD dus zal prima beeld geven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:32:
[...]
Zelf heb ik nog een AppleTV gekocht voor meer films. Die biedt veel in 4K met HDR voor prijzen waar je geen schijfjes voor kunt halen. Streaming is uiteraard minder mooi dan een fysiek schijfje, maar het ontstijgt sowieso HD dus zal prima beeld geven.
Geloof dat Vincent Teoh van hdtvtest.co.uk laatst nog eens een filmstream van Apple TV 4k in Dolby Vision had vergeleken met de dezelfde film op een Dolby Vision uhd blu-ray. Conclusie was dat het verschil nogal klein is en eigenlijk misschien wel bijna verwaarloosbaar. De veel hogere bitrate van de bluray maakte in ieder geval geen substantieel verschil.

In het verlengde hiervan snap ik ook geen bal ervan dat studio's de hoofdprijs blijven vragen voor de uhd schijfjes, terwijl fysieke media het toch eigenlijk allang hebben afgelegd tegen het gemak van streaming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:51
Koekiemonsterr schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:28:
[...]

Geloof dat Vincent Teoh van hdtvtest.co.uk laatst nog eens een filmstream van Apple TV 4k in Dolby Vision had vergeleken met de dezelfde film op een Dolby Vision uhd blu-ray. Conclusie was dat het verschil nogal klein is en eigenlijk misschien wel bijna verwaarloosbaar. De veel hogere bitrate van de bluray maakte in ieder geval geen substantieel verschil.

In het verlengde hiervan snap ik ook geen bal ervan dat studio's de hoofdprijs blijven vragen voor de uhd schijfjes, terwijl fysieke media het toch eigenlijk allang hebben afgelegd tegen het gemak van streaming.
Ik was wel benieuwd dus even opgezocht: YouTube: Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Ben ook grote fan van HDR films via iTunes, zien er goed uit, met name de nieuwere films

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Koekiemonsterr schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:28:
Mja, die heb ik langs zien komen. Maar ik ben heel erg sceptisch met dergelijke vergelijkingen. Ze zijn te selectief en heel vaak ook niet objectief.

Persoonlijk kan ik er op twee manieren naar kijken, technisch en praktisch.

Technisch gezien is het een non-discussie. UHD-schijfjes kunnen gewoon een veel betere kwaliteit leveren dan de nu verkrijgbare streams. Dat is een feit en staat niet ter discussie. Hooguit fanboys proberen daar nog onderuit te komen.

Praktisch gezien zijn er wel een aantal kanttekeningen:
• Van de UHD films zijn er maar weinig die een echt goede UHD bron hebben. Heel vaak is het een 2K master of zijn ze met de kleuren aan het kloten geweest. Wat is het nut van het technisch beste hebben als bijna geen schijfje daar gebruik van maakt?
• Het zichtbare verschil tussen HD en 4K wordt vaak al betwist. Nu wil ik beweren wel het verschil te kunnen zien tussen een HD stream en een 4K stream, ik heb ook blu-ray schijfjes omdat het verschil daar wel gewoon duidelijk zichtbaar is. Maar met mijn formaat, kijkafstand en alcoholgebruik bij de film ga ik geen verschil zien tussen een degelijke 4K stream en een überfapfapfapkwaliteit 4K schijfje.
• De kosten van een 4K UHD speler ligt een stevig stuk hoger dan de kosten van de meeste 4K streamers.
• De kosten van een 4K UHD-schijfje is belachelijk hoog, huren kan je al helemaal vergeten.

Daarom dus de AppleTV 4K. ;)
Voor de fetisjisten die het theoretische beste willen hebben. Je ziet hetzelfde met muziek. Technisch de beste spullen en dragers willen uitzoeken, maar dan niet kijken naar hoe het album gemastered is. Wat feitelijk veel meer zegt over de kwaliteit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote][b][mess

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Verwijderd1 op zich we een geinig idee, alleen moet je dan wel heel goed naar je bronnen kijken. Komen stream en schijf bijvoorbeeld van dezelfde master? Of zijn er nog andere factoren in het proces die invloed gehad kunnen hebben?
Feitelijk zou je dan films moeten pakken waarvan de UHD-review weergaloos was en daarmee gaan vergelijken. Best interessant om te doen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][b][mes

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd1 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:47:
Of juist nergens naar kijken qua techniek, maar gewoon een aantal titels op Netflix vergelijken met UHD blurays. Als je een filmpje wil gaan kijken ga je ook niet alles tot in detail uitzoeken ;).
Tja, maar dan ga je weer 100% voorbij aan wat ik in mijn post zei. Dan gaan we in een cirkel lullen en daar pas ik voor.
Technisch is het gewoon geen discussie. Als je wilt weten of mensen het technische verschil zien dan doe je dat inclusief kijken naar techniek, ander slaat je onderzoek helemaal nergens op.
Wil je de techniek buiten beschouwing laten dan kom je op het praktische verhaal, dat had je ook al in m'n post kunnen lezen.
Overigens vind ik de 'beeldverbeterde' 1080p content van Netflix op de AppleTV4k mooier, ondanks dat het dus gewoon 1080p is waar de appleTV een 4K 60fps hdr ding van maakt. Het is dan misschien niet native, of waarheidsgetrouw, maar het ziet er wel mooi uit. Hetzelfde wat je hier weleens leest over de neongroene grasvelden, niet realistisch, maar sommige mensen vinden het wel mooier.
Wat hij daar van maakt is bij gebrek aan een betere omschrijving hoerig lelijk. Alsof je een aap een gouden ring geeft.
Een beetje kleurtemperatuur voor sfeer is artistiek, maar als gras niet meer de kleur van gras heeft maar van een nichtendisco dan ben ik er wel een beetje klaar mee. Ik wil de content enigszins zoals hij bedoeld is,

Maar je hebt wel gelijk, sommige mensen vinden het mooier. Die moeten vooral Samsung spullen gaan kopen want die verzadigen ook alles naar de klote. Met zo'n redenatie kan je het OLED topic ook wel verlaten, want dan zal je zo'n opgeblazen QLED minimaal net zo mooi vinden.
Dat ga je bij zo'n dubbelblinde test dus ook merken, er zal een bias zijn voor wat mensen mooi / prettig vinden en dat verschilt per persoon.
Dat kan, maar dan steek je de dubbelblinde test compleet verkeerd in. Het ging om het zien van verschil in kwaliteit, niet welke kleurinstelling men mooier vindt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Dubbelblind kan, maar wat doe je met die resultaten. De individuele variatie in het waarnemen en verwerken van beeld zou ik niet zomaar opzij schuiven, los van mogelijke voorkeuren of gewoontes. Blijft over: wat is het onderscheidend vermogen, maw kan je een compressiedrempel bepalen waarboven 95% van de kijkers geen verschil meer ziet in een huiselijke setting.
Wees er maar zeker van dat compressiealgeritmes op die manier worden ontwikkeld. Maar behoor je tot de 5% “kritische” kijkers, of is jouw opstelling verschillend van de “huiselijke setting” (verlichting, kleur van de muren, grootte van weergever, type weergever) dan gaan dat “het is zo goed als gelijk” niet meer op. Moraal van het verhaal: zolang je “normaal” doet (gewone tv van 55-65”) in een lichte ruimte met bijkomende verlichting of ramen dan val je onder de norm. Kijk je met jouw perfecte ogen (of bril/lenzen) op een 120” in een batcave met gekalibreerde verlichting en neutrale grijze muren
dan zal je weldegelijk verschil zien.

Hetzelfde geldt voor audio overigens. Persoonlijk heb ik de budgetten (noch de zin) om de marge te gaan opzoeken en heb ik beslist mij te houden in de comfortabele zone van de norm. Het is minder mooi, maar het scheelt een hoop geld en kopzorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Laatst online: 19:28
Ik heb het idee dat sinds de laatste update (04.70.10 voor de C7) het geluid van interne apps iets voorloppt op het beeld. Tenminste, als het om Dolby geluid gaat. Bij DTS heb ik dit niet. Mijn geluidsset (Logitech Z906) is via optical aangesloten. Het gekke is nu, dat de sound sync adjustment van de tv niet meer lijkt te werken. Als ik die slider van -5 naar 15 beweeg gebeurt er helemaal niets; het geluid wordt niet naar voren nog naar achteren geschoven. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:27
Als pas door een dubbelblind test kan worden bepaald wat nou echt beter is, is het dan nog wel de moeite waard? Zulke kleine verschillen boeien dan toch helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb nu een andere methode gedaan. Ik heb die AVS filmpjes via iTunes gedeeld met mijn AppleTV. Die converteert ze dan op z'n eigen manier naar Dolby Vision. Ondanks dat je bij Dolby Vision minder vrijheid hebt qua instellingen kan je het toch wel aardig verbeteren.

Moet wel zeggen dat de instellingen feitelijk niet veel verschillen van wat je op de normale modus kiest. Mad Max ziet er nu prima uit, maar toch wel even in de gaten houden hoe het is. Het is lastiger kalibreren om de clipping te voorkomen en warm1 is eigenlijk te koud en warm2 te warm, alleen kan je daar niet zomaar tussenin gaan zitten. Wordt vervolgd.

@Verwijderd1
Dit heeft er wel voor gezorgd dat Netflix niet meer zo lasbrilverzadigd is op de AppleTV. Wellicht is jouw preset ook nog in de demo modus van de fabriek? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Ik heb momenteel nog steeds 04.31.10 geïnstalleerd staan op m'n 55B6.
Hij roept al weken voor de update naar 05.30.03, maar ik durf dat niet aan gezien de problemen met de donkere HDR Game Mode die ná 04.31.10 is opgetreden. Of hebben ze dat in de tussentijd al opgelost en kan ik veilig updaten naar 05.30.03? Wordt namelijk gek van die pop-up. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:41:
Ik heb momenteel nog steeds 04.31.10 geïnstalleerd staan op m'n 55B6.
Hij roept al weken voor de update naar 05.30.03, maar ik durf dat niet aan gezien de problemen met de donkere HDR Game Mode die ná 04.31.10 is opgetreden. Of hebben ze dat in de tussentijd al opgelost en kan ik veilig updaten naar 05.30.03? Wordt namelijk gek van die pop-up. :+
De B6 heeft nooit een niet donkere HDR game mode gehad, als in: hij is op de B6 altijd hetzelfde gebleven, en bij de andere modellen hebben ze dit "rechtgetrokken" waardoor deze daar nu ook dimmer oogt (maar betere toonmapping). Dus als het nu goed is, is het dat op de nieuwe firmware ook.
Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:11:
[...]

Heb nu een andere methode gedaan. Ik heb die AVS filmpjes via iTunes gedeeld met mijn AppleTV. Die converteert ze dan op z'n eigen manier naar Dolby Vision. Ondanks dat je bij Dolby Vision minder vrijheid hebt qua instellingen kan je het toch wel aardig verbeteren.

Moet wel zeggen dat de instellingen feitelijk niet veel verschillen van wat je op de normale modus kiest. Mad Max ziet er nu prima uit, maar toch wel even in de gaten houden hoe het is. Het is lastiger kalibreren om de clipping te voorkomen en warm1 is eigenlijk te koud en warm2 te warm, alleen kan je daar niet zomaar tussenin gaan zitten. Wordt vervolgd.

@Verwijderd1
Dit heeft er wel voor gezorgd dat Netflix niet meer zo lasbrilverzadigd is op de AppleTV. Wellicht is jouw preset ook nog in de demo modus van de fabriek? ;)
Je kunt niet zomaar een niet Dolby Vision signaal naar Dolby Vision omzetten en verwachten dat het hetzelfde is, dus ik zou dit al helemaal niet gebruiken om je beeld in te stellen.

[ Voor 54% gewijzigd door Puck op 09-11-2017 21:46 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Oke, dus ik kan mijn B6 'veilig' updaten zonder verschil in HDR Game Mode? Die blijft dus identiek hetzelfde. @Puck

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:35:
Je kunt niet zomaar een niet Dolby Vision signaal naar Dolby Vision omzetten en verwachten dat het hetzelfde is, dus ik zou dit al helemaal niet gebruiken om je beeld in te stellen.
Volgens de fanboys doet Apple dat perfect. Ik ben wat sceptischer maar volledig onbruikbaar is het ook weer niet.
Apple converteert al het SDR materiaal naar HDR. Aangezien ik nu SDR als bron gebruik kan ik prima kalibreren op deze manier. Het is inderdaad niet een echte kalibratie van Dolby Vision materiaal, maar het is beter dan niets.

Eigenlijk vraag ik mij ook af of je überhaupt veel verschil in de instellingen gaan hebben tussen de verschillende modi.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:58:
Oke, dus ik kan mijn B6 'veilig' updaten zonder verschil in HDR Game Mode? Die blijft dus identiek hetzelfde. @Puck
Ja.
Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:06:
[...]

Volgens de fanboys doet Apple dat perfect. Ik ben wat sceptischer maar volledig onbruikbaar is het ook weer niet.
Apple converteert al het SDR materiaal naar HDR. Aangezien ik nu SDR als bron gebruik kan ik prima kalibreren op deze manier. Het is inderdaad niet een echte kalibratie van Dolby Vision materiaal, maar het is beter dan niets.

Eigenlijk vraag ik mij ook af of je überhaupt veel verschil in de instellingen gaan hebben tussen de verschillende modi.
Ik geloof best dat het kan werken (al vraag ik me af hoeveel je er aan hebt, klinkt als een 3D op een film forceren die niet 3D is: het kan, maar is giswerk), maar ik zou het dus nooit gebruiken om je TV op af te stellen voor echte DV. Maar zoals je al aangeeft doe je dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:13:
Ik geloof best dat het kan werken (al vraag ik me af hoeveel je er aan hebt, klinkt als een 3D op een film forceren die niet 3D is: het kan, maar is giswerk), maar ik zou het dus nooit gebruiken om je TV op af te stellen voor echte DV. Maar zoals je al aangeeft doe je dat ook niet.
Nou ja, een beetje wel. Want als ik echte DV content ga kijken dan is dat ook met deze instellingen.
Maar ook dat ziet er nu in ieder geval beter uit dan de standaard instellingen. Zie het maar als tussenstap tot ik het voor elkaar heb op DV echt te kalibreren.

Overigens kan je al zien dat het niet perfect gebeurt. Netflix heeft een prima beeld nu, maar toch meer DR dan standaard. Dus ze converteren niet naar originele waarden maar proberen het toch iets op te leuken. Dat heeft tot gevolg dat je aan beide kanten wat clipping hebt waar je niet onderuit kan met afstellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik wil graag weten van gebruikers hier die eerst een lgb6 hebben gehad en nu een lgc7 hebben of er degelijk een verschil te zien in het beeldkwaliteit
En wat is nu het echte verschil kwa tv uitzending en een 4k hdr bij de lgc7 tegenover de lgb6
Of is dit minimaal ?
Ik vraag dit of het de moeite is over te stappen naar een lgc7,ik heb de lgb6 ook pas een 6 maanden in mijn bezit

Ik hoor graag jullie bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:05:

Maar je hebt wel gelijk, sommige mensen vinden het mooier. Die moeten vooral Samsung spullen gaan kopen want die verzadigen ook alles naar de klote. Met zo'n redenatie kan je het OLED topic ook wel verlaten, want dan zal je zo'n opgeblazen QLED minimaal net zo mooi vinden.
Ga er maar vanuit Samsung aan klantenonderzoek doet, dat neongroene gras komt er niet per ongeluk, dat is er willens en weetens ingebouwd omdat dat de doelgroep aanspreekt.

En nee, mijn tv is ingesteld met waardes in een van de topics hier, best redelijk (niet professioneel, ik zou het verschil waarschijnlijk ook niet zien ;) ). En ja ook ik vind een bluray kwaliteit Planet Earth II met HDR mooier, maar zelfs daar zijn stukken van in 1080p gefilmd en later door postproductie toegevoegd, evenals het geluid in veel gevallen, maar dat maakt de kijkervaring er niet minder om.

Wat techniek betreft, grotere bandbreedte is niet ler definitie beter, denk aan ern 65 inch televisie, dat blijft een 65 inch televisie, ook al wordt hij bij jou afgeleverd in een doos van een 90 inch televisie. In de videotechniek gaat het dan over compressie, bijvoorbeeld h264 vs h265 en bij verschillende sneklheden, of je dat altijd 1;1 technisch kan vergelijken weet ik niet, misschien wel, en dan zou je dat ook mee kunnen nemen, buiten de testgroep, dat is namelijk het punt van dubbelblind testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ben er schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 01:27:
Ik wil graag weten van gebruikers hier die eerst een lgb6 hebben gehad en nu een lgc7 hebben of er degelijk een verschil te zien in het beeldkwaliteit
En wat is nu het echte verschil kwa tv uitzending en een 4k hdr bij de lgc7 tegenover de lgb6
Of is dit minimaal ?
Ik vraag dit of het de moeite is over te stappen naar een lgc7,ik heb de lgb6 ook pas een 6 maanden in mijn bezit

Ik hoor graag jullie bevindingen
Aantal posts terug staan mijn bevindingen 7 maanden de b6 gehad, zeker de moeite waard om over te stappen imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Grindtegel schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:38:
Als pas door een dubbelblind test kan worden bepaald wat nou echt beter is, is het dan nog wel de moeite waard? Zulke kleine verschillen boeien dan toch helemaal niet.
Dubbelblind houdt in dat je de verschillen ziet die er daadwerkelijk zijn, dit is dus een striktere vorm van vergelijken dan wanneer operator en/of testpanel weten wat ze vergelijken.

Jouw stelling zou dus omgekeerd moeten zijn:
"als door een dubbelblind test niet kan worden bepaald..."

Als het door een dubbelblind test kan worden bepaald, dan heeft het echt zin, jazeker.
Indien het niet door een dubbelblind kan worden bepaald, dan heb je te maken met grote verschillen tussen de waarnemers, dan zijn de verschillen niet/amper/moeilijk waar te nemen, dan laten operator en/of testpanel zich leiden door psychosomatische (de sony sticker geeft een beter beeld dan geen sony sticker)... of heb je te maken met een slechte testopstelling.

[ Voor 20% gewijzigd door road rebel op 10-11-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 02:47

wally21

psn: Wally224

Slux schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:05:
[...]

Aantal posts terug staan mijn bevindingen 7 maanden de b6 gehad, zeker de moeite waard om over te stappen imo
Kan mij helemaal vinden in de mening/ bevindingen van @Slux. Ook hier van een B6 overgestapt naar een C7. Dit door garantie gevalletje via LG (ergens terug te vinden in het begin van dit topic/ het led topic :+ ).

Het zijn maar kleine verbeteringen / aanpassingen. Maar alles bij elkaar maakt dat, dat de C7 ervaring een stuk beter is O+ . Maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 18-09 19:50
Er ging mij net een wereld voor mij open. Ik heb mijn E7N net een week nu, en ik vond het heel mooi beeld maar ik was serieus wat teleurgesteld over de maximale helderheid. Bleek ik gewoon al die tijd de hoogste energiebesparende stand aan te hebben gehad 8)7 :F . Ik zit mij nu echt oprecht af te vragen of de TV zo geleverd komt met die stand aan, of dat ik een enorm ongelukkige combinatie op mijn afstandsbediening heb ingedrukt of iets dergelijks. |:(

Is iemand het gelukt om direct vanaf de computer over HDMI de televisie aan te sturen in 4K met HDR aan? Wanneer ik die optie inschakel schakelt de optie zichzelf weer gelijk uit. Op internet een heel pletora aan dingen gezien, onder andere dat HDR gewoon bugged is met Nvidia kaarten op het moment. Echter ook dat HDMI niet genoeg bandbreedte over kan brengen daarvoor.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:27
Er ging mij net een wereld voor mij open. Ik heb mijn E7N net een week nu, en ik vond het heel mooi beeld maar ik was serieus wat teleurgesteld over de maximale helderheid. Bleek ik gewoon al die tijd de hoogste energiebesparende stand aan te hebben gehad 8)7 :F . Ik zit mij nu echt oprecht af te vragen of de TV zo geleverd komt met die stand aan, of dat ik een enorm ongelukkige combinatie op mijn afstandsbediening heb ingedrukt of iets dergelijks. |:(

Ja die wordt zo geleverd..ik had min of meer dezelfde ervaring :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Denizz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:45:
OLED tv's worden standaard geleverd met het 'energiebesparende' profiel aan treurig genoeg... direct veranderen naar het liefst een aangepaste ISF dark of bright.
Is iemand het gelukt om direct vanaf de computer over HDMI de televisie aan te sturen in 4K met HDR aan? Wanneer ik die optie inschakel schakelt de optie zichzelf weer gelijk uit. Op internet een heel pletora aan dingen gezien, onder andere dat HDR gewoon bugged is met Nvidia kaarten op het moment. Echter ook dat HDMI niet genoeg bandbreedte over kan brengen daarvoor.
HDMI 2.0 ondersteunt maximaal 18 Gbps aan dataoverdracht. Met 4K @ 60 FPS + HDR + 4:4:4 probeer je 22.28 Gbps over de kabel te drukken; dit resulteert helaas in een zwart scherm. Waarschijnlijk heb je wel beeld als je het aantal hertz op 24 of 30 vast zet?

Zet wel even de 'HDMI Ultra HD Deep Color' optie op je OLED tv aan voor die specifieke HDMI poort om HDR te kunnen gebruiken (in settings onder 'general', ergens onderaan).

Zie een eerdere post van me voor meer info: stin00 in "hdmi 1.4 of 2.0"

Over een korte afstand (+- 5 meter maximaal) kan je misschien nog 4K 60 4:2:2 10b-HDR tevoorschijn toveren, al weet ik niet in hoeverre een lagere chroma subsampling het beeld negatief zal beïnvloeden.

[ Voor 34% gewijzigd door stin00 op 10-11-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe krijg de tv maandag geleverd en zie nu net dat helaas de inleverings actie periode voor de telefoon afgelopen is se 12e en de 13 komt de tv en heb hem gekocht 3 november! Is toch ook altijd wat man man zal ik maar bellen met platte tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
stin00 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:23:
[...]

OLED tv's worden standaard geleverd met het 'energiebesparende' profiel aan treurig genoeg... direct veranderen naar het liefst een aangepaste ISF dark of bright.

[...]

HDMI 2.0 ondersteunt maximaal 18 Gbps aan dataoverdracht. Met 4K @ 60 FPS + HDR + 4:4:4 probeer je 22.28 Gbps over de kabel te drukken; dit resulteert helaas in een zwart scherm. Waarschijnlijk heb je wel beeld als je het aantal hertz op 24 of 30 vast zet?

Zet wel even de 'HDMI Ultra HD Deep Color' optie op je OLED tv aan voor die specifieke HDMI poort om HDR te kunnen gebruiken (in settings onder 'general', ergens onderaan).

Zie een eerdere post van me voor meer info: stin00 in "hdmi 1.4 of 2.0"

Over een korte afstand (+- 5 meter maximaal) kan je misschien nog 4K 60 4:2:2 10b-HDR tevoorschijn toveren, al weet ik niet in hoeverre een lagere chroma subsampling het beeld negatief zal beïnvloeden.
Ik gebruik het (recent toegevoegde?) Technicolour profiel, maar ik kan eigenlijk geen verschil ontdekken tussen de Technicolour en de ISF profielen.

Helemaal vergeten die HDMI Ultra deep colour optie. Vind het erg vreemd dat die ook vrij ver weg zit verstopt in het menu eigenlijk en dat hij niet bij de beeldopties staat (of gewoon automatisch dat doet :z ). Ik schakelde de optie in, en poef geen beeld.

Gebruik een 10 meter lange kabel maar die heb ik al een tijd geloof ik, dus misschien dat hij niet eens de volledige 18 Gbit kan halen. Zal eens kijken of 4:2:2 kleurruimte kan forceren ergens bij mijn Nvidia panel, maar wilde het inderdaad voor gaming hebben dus afwachten of het kwalitatief achteruit gaat (of gaat werken op de eerste plaats :+ ).

Bedankt voor je uitgebreide reactie in ieder geval!

Edit: Zelfs met 4:2:0 krijg ik op 4K 60hz geen signaal binnen. Het werkt wel met 30 hz maar dat is lekker stroperig :+ . Misschien dat met een nieuwere 'gecertificeerde' kabel het wel lukt met 4:2:0.

[ Voor 5% gewijzigd door Denizz op 11-11-2017 00:23 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Laatst online: 16:53
Heeft iemand een duidelijke uitleg hoe mijn 65c6v van oudere firmware te voorzien?(downgrade) Ik vind (en met mij velen) dat de HDR game mode veel te donker is na de laatste update. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

biertje79 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:25:
Heeft iemand een duidelijke uitleg hoe mijn 65c6v van oudere firmware te voorzien?(downgrade) Ik vind (en met mij velen) dat de HDR game mode veel te donker is na de laatste update. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Meerdere malen in dit topic genoemd (zelf echter nooit gedaan): https://github.com/joey-astrologo/OLED55-65B6-Downgrade (werkt op alle modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik heb nu wel een klein nadeeltje gevonden op de C7 waar ik met de B6 geen last van had.
Wifi is erg slecht ik kom met netflix niet boven de 480p uit, is daar nog iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Slux schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:37:
Ik heb nu wel een klein nadeeltje gevonden op de C7 waar ik met de B6 geen last van had.
Wifi is erg slecht ik kom met netflix niet boven de 480p uit, is daar nog iets aan te doen ?
De WiFi in mijn E7N is ook niet al te best. 5ghz is totaal onbruikbaar, 480p is nog moeilijk. 2.4 ghz werkt redelijk maar heeft moeite met het vasthouden van 4k. De Nvidia shield die er vlak achter ligt heeft geen enkele moeite met het in 4K streamen op 5ghz.

Zou niet weten wat eraan te doen behalve een kabel erin prikken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Puck schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:39:
[...]

Meerdere malen in dit topic genoemd (zelf echter nooit gedaan): https://github.com/joey-astrologo/OLED55-65B6-Downgrade (werkt op alle modellen)
Thanks 👍

Edit: dit is voor de B serie en niet voor de C jammer genoeg

[ Voor 10% gewijzigd door biertje79 op 11-11-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
biertje79 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:48:
[...]

Thanks 👍

Edit: dit is voor de B serie en niet voor de C jammer genoeg
Je moet bij stap 3. even de firmware voor de 65C6 ergens zien te downloaden, verder zijn alle stappen gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10
Heb nu een paar weken de 55C7 in gebruik. (Supermooi :-) )

Enige probleempje dat ik heb is dat de Netflix app via ARC geen goede Dolby Digital stream uitstuurt. Het lijkt een soort helikopter/gescrambled geluid. De receiver is een Denon AVR 1611 die DD (+) ondersteunt. In het scherm van de receiver komt ook DD+ logo te staan bij deze streams.

Ik heb het vermoeden dat het een DD+ stream is met een te hoge bitrate. (En ergens heb ik het vermoeden dat het een paar keer wel gelukt is, maar na zappen weer fout ging. Het lukt me niet meer om dit te repliceren. Heb me wss vergist)

Ik heb al geprobeerd de HDMI-CEC en de Audio output instellingen te variëren. Via PCM instelling gaat het Netflix geluid wel, maar dus geen digitale stream. En ook de stereo stream in Netflix app gaat goed via Automatisch. Maar de 5.1 dus niet.

Ik heb ook al getest met andere apparaten: De rechtstreeks op de TV aangesloten XBOX, windows PC en Entone decoder geven allen wel goed Dolby Digital (geen DD+) signaal via de ARC. De instellingen van de TV staan m.i. dan ook goed.

Heb ook nog gezocht naar een SDPIF kabel om te testen of dat wel goed gaat, die zit ergens verstopt in een doos op zolder. Mijn gevoel is ook dat het daar niet aan ligt, maar aan de netflix app.

Tv en app zijn ook up to date.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
stin00 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:57:
[...]

Je moet bij stap 3. even de firmware voor de 65C6 ergens zien te downloaden, verder zijn alle stappen gelijk..
Halve middag/avond kwijt, maar niet gelukt. (Stap 5 snap ik geen drol van) Maar toch bedankt voor de hulp, hopelijk komt LG snel met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[/quote]
ja,met een nvdia 1050ti,10 meter hdmi kabel ,MPC + madvr.
wel met een oudere nvdia driver 378.92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:47
@pwh53 als je bij nvidia beeldsettings de standaard settings selecteert, dan kun je het hdr schuifknopje gebruiken. Op 8 bit 444 rgb werkt het niet.

Madvr is een heel ander verhaal. Daar werkt de hdr trigger in fullscreen exclusive alleen als je hdr niet forceert.

Dus gewoon op rgb full 8 bit laten staan, hdr op passthrough en send metadata to screen laten staan in madvr. Tenminste.. als je niet de nieuwste nvidia drivers( ik zit op 3 drivers geleden zeg maar) gebruikt, want dan werkt madvr hdr bij mij weer niet..

edit; ik zie dat je hdmi kabel 10 meter lang is. Dit kan ook nog een oorzaak zijn. Een andere issue kan passthrough via je avr zijn. Als die hdr niet ondersteund, kun je het ook vergeten.

[ Voor 15% gewijzigd door MariusV op 12-11-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
MariusV schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:07:
@pwh53 als je bij nvidia beeldsettings de standaard settings selecteert, dan kun je het hdr schuifknopje gebruiken. Op 8 bit 444 rgb werkt het niet.

Madvr is een heel ander verhaal. Daar werkt de hdr trigger in fullscreen exclusive alleen als je hdr niet forceert.

Dus gewoon op rgb full 8 bit laten staan, hdr op passthrough en send metadata to screen laten staan in madvr. Tenminste.. als je niet de nieuwste nvidia drivers( ik zit op 3 drivers geleden zeg maar) gebruikt, want dan werkt madvr hdr bij mij weer niet..

edit; ik zie dat je hdmi kabel 10 meter lang is. Dit kan ook nog een oorzaak zijn. Een andere issue kan passthrough via je avr zijn. Als die hdr niet ondersteund, kun je het ook vergeten.
werkt bij mij,was een quote op denizz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media

Gister deze instellingen over genomen op mij b6..
Vind alleen niet mooi. Erg flets. Iemands een goede instelling voor HDR game mode ? Wil paar dingen proberen. Ik weet dat elke tv uniek is en als je echt goed wil moeten laten calibreren..

Maar ben benieuwd naar jullie instellingen..

Je stelt dus eerst gewoon HDR mode in ? En laat dan de game mode ongemoeid . Klopt dit ?

[ Voor 10% gewijzigd door k1978 op 12-11-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:47
@pwh53 het was ook nog vroeg😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 19:10
Mijn 55EF950V heeft het vandaag na bijna 2 jaar gebruik begeven. Het lijkt erop dat de beeldprocessing stuk is. Enkel de interface wordt nog getoond, voor het overige zie ik alleen nog strepen en/of ruis. Ik had gehoopt dat een TV van €3660 wel iets langer mee zou gaan. :(

Zo ziet het testbeeld er nu op enig moment uit:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2j644i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/xgblhw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
kwiebus schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:52:
Mijn 55EF950V heeft het vandaag na bijna 2 jaar gebruik begeven. Het lijkt erop dat de beeldprocessing stuk is. Enkel de interface wordt nog getoond, voor het overige zie ik alleen nog strepen en/of ruis. Ik had gehoopt dat een TV van €3660 wel iets langer mee zou gaan. :(

[afbeelding]
[afbeelding]
Das niet stuk, dat is nieuwigheid :+

Maar na 2 jaar, nog garantie? of val je net buiten de boot en wordt het wat getouwtrek?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:52:

[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt nog garantie. Bij een tv van dit niveau kan je van een levensduur uitgaan van 6 jaar. Zoek maar even op consumentenrecht. Claimen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 19:10
Renegade666 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:55:
[...]

Das niet stuk, dat is nieuwigheid :+

Maar na 2 jaar, nog garantie? of val je net buiten de boot en wordt het wat getouwtrek?
Gelukkig heb ik nog garantie, nog een maand normale en een jaar extra garantie, dus dat zit wel snor, Ik zit alleen niet op te wachten op het gedoe om garantie te moeten claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Misschien heb je het geluk dat je een nieuwere type krijgt.

Maar ik snap je punt.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Denizz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:02:
[...]

De WiFi in mijn E7N is ook niet al te best. 5ghz is totaal onbruikbaar, 480p is nog moeilijk. 2.4 ghz werkt redelijk maar heeft moeite met het vasthouden van 4k. De Nvidia shield die er vlak achter ligt heeft geen enkele moeite met het in 4K streamen op 5ghz.

Zou niet weten wat eraan te doen behalve een kabel erin prikken.......
Heb zelf ook een E7. Mijn modem staat wel in dezelfde kamer op ongeveer 3,5 meter en heb een goede wifi verbinding 5G. Heb je de stroom van de TV er al eens afgehaald. Dat hielp bij mij ook toen ik geen goede wifi kreeg op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintstone1961
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 19:52
[b][message=53151957,noline]Jst112 schreef op maandag 6 november 2017

Dit probleem heb ik vanmorgen aangekaart bij de service afdeling. Eerst moest ik weer het hele riedeltje nalopen, maar eigenlijk was er geen oplossing. Het probleem was daar nog niet bekend. Ik heb een filmpje moeten maken van het fenomeen (waarschijnlijk dachten ze dat mijn 2minuten zwaar overdreven was, maar het klopte dus echt wel)
Het zal dus een softwarematig probleem zijn, waar een update voor gemaakt moet worden. Misschien scheelt het als iedereen die hier last van heeft, de service afdeling ook belt met dit verhaal? Mits je er last van hebt, uiteraard.
Ik merk hier een toename van het probleem na gebruik van teletekst. Nog meer met hetzelfde?
Ja bij mij gisteravond laat, uit het niets, ook bingo met de 4.70.6 op 55c7 en ci+ live tv, na eerst hele avond normaal gedrag.
Precies na 2 minuten begint het vuurwerk, raak je een toets aan dan lijkt de timer te resetten. Vannacht alles spanningloos gemaakt en nu hele F1-race weer normaal gedrag.
Vandaag wel weer last van ci storing... De tv beweert op alle zenders dat de ci-module er niet in zit, behalve ziggo sport. Dat was mazzel voor de race, maar is wel irritant. Na 10 min. Maar eens de ci- module los en weer vast en probleem opgelost.
Ik heb toestel krap een maand, en wat kort om in dit laatste logica te ontdekken, (zo'n lange tijd ci storing had ik één keer eerder), maar als LG dit een "smart tv" noemt, dan loopt het vertrouwen in webOS hier wel een deuk op.
Morgen eerst maar eens storing melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Van het weekend een apple tv 4k gekocht, deze is via mijn marantz nr1607 aangesloten op mijn lg c7. Vreemd genoeg werkte in de eerste instantie dolby vision niet. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het wel werkte als ik mijn hdmi kabel aansloot op een andere input, dus niet de gene met arc. Iemand enig idee waarom dolby vision niet werkt via deze arc hdmi poort van de tv, alle poorten ondersteunen hdcp 2.2. Is dit een instelling of toch de hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
rorie schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:04:
Van het weekend een apple tv 4k gekocht, deze is via mijn marantz nr1607 aangesloten op mijn lg c7. Vreemd genoeg werkte in de eerste instantie dolby vision niet. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het wel werkte als ik mijn hdmi kabel aansloot op een andere input, dus niet de gene met arc. Iemand enig idee waarom dolby vision niet werkt via deze arc hdmi poort van de tv, alle poorten ondersteunen hdcp 2.2. Is dit een instelling of toch de hdmi kabel?
Ondersteund je versterker wel DV passtrough? De sr7010 moet daar nog een update voor krijgen zover als ik weet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ARC is van TV naar receiver, het zou nogal apart zijn als je dan alsnog het video signaal via de receiver zou sturen.

Mogelijk haalt de kabel de benodigde bandbreedte niet als er ook ARC over moet. Dat kan je eens uit zetten en anders en andere kabel proberen. Volgens moet het gewoon kunnen werken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Als ik mijn versterker op een andere HDMI aansluit dan de gene met arc werkt het wel dus aan de versterker ligt het niet.
Renegade666 schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:16:
[...]

Ondersteund je versterker wel DV passtrough? De sr7010 moet daar nog een update voor krijgen zover als ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Dat de bandbreedte niet voldoende is vanwege arc daar ben ik dus ook bang voor maar weet het niet zeker. Zal arc is uitzetten of een duurdere kabel proberen, iets van audioquest.
Gonadan schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:18:
ARC is van TV naar receiver, het zou nogal apart zijn als je dan alsnog het video signaal via de receiver zou sturen.

Mogelijk haalt de kabel de benodigde bandbreedte niet als er ook ARC over moet. Dat kan je eens uit zetten en anders en andere kabel proberen. Volgens moet het gewoon kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 10:47
Iemand die al garantie kwesties heeft gehad bij lg omtrent tinting.
Ik zit met lg in gevecht waarbij ze tinting niet als defect beschouwen.

Oorspronkelijk paneel was zo goed als tint vrij maar had vertical banding en jailbars in het extreme...

Wat kan ik doen om dit aan te vechten?

[ Voor 34% gewijzigd door Light21M op 12-11-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Light21M schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:40:
Iemand die al garantie kwesties heeft gehad bij lg omtrent tinting.
Ik zit met lg in gevecht waarbij ze tinting niet als defect beschouwen.

Oorspronkelijk paneel was zo goed als tint vrij maar had vertical banding en jailbars in het extreme...

Wat kan ik doen om dit aan te vechten?
Ik zou zeggen. Zoek eens in dit topic. Is al vele malen besproken.

In de meeste gevallen doen ze er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb de lg 55b6v samen met de marantz sr 6010
Nu de vraag moet ik op de marantz 4k 50/60 ip scaler aanzetten of automatich
Iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 10:47
invincible30 schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:03:
[...]

Ik zou zeggen. Zoek eens in dit topic. Is al vele malen besproken.

In de meeste gevallen doen ze er niks aan.
Legde je je dan erbij neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Hier sinds gisteren ook een 55c7. Prachtig beeld, enorm blij mee. Echter: digitale kanalen werken niet helaas. Krijg een melding "your host is not fully ci+ compliant". Gebruik een Smit CI+ 1.1 module. Is deze te oud voor deze tv? Gebruik Ziggo (ook gewoon in voormalig Ziggo gebied). Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Luqq schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:10:
Hier sinds gisteren ook een 55c7. Prachtig beeld, enorm blij mee. Echter: digitale kanalen werken niet helaas. Krijg een melding "your host is not fully ci+ compliant". Gebruik een Smit CI+ 1.1 module. Is deze te oud voor deze tv? Gebruik Ziggo (ook gewoon in voormalig Ziggo gebied). Thanks!
Volgens mij moet je een CI+ 1.3 module hebben, dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Verwijderd1 schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:40:
[...]

Volgens mij moet je een CI+ 1.3 module hebben, dan zou het wel moeten werken.
Dacht ik al. Thanks, ga ik daar morgen even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Gisteren is mij wat opgevallen m.b.t. de verticale banding op mijn TV.

Normaal gesproken helaas een verticale band welke heel soms zichtbaar is in bepaalde donker bruine content. Niet storend maar wel aanwezig.

Maar nu heb ik gisteren een paar uurtjes zitten gamen op HDR stand, en daarna weer een serie gekeken in SDR, en de band is dus minder prominent aanwezig.

Is mij al een keer eerder opgevallen, maar nooit de link gelegd met HDR.
Zal het nog verder moeten testen, proberen, maar het "lijkt" er dus op dat een tijdje de display op HDR of in iedergeval volle klap OLED lampje invloed heeft op de banding bij mij.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand een tool om opnames van de tv recorder te openen op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
biertje79 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:45:
[...]

Halve middag/avond kwijt, maar niet gelukt. (Stap 5 snap ik geen drol van) Maar toch bedankt voor de hulp, hopelijk komt LG snel met een update.
Na nogmaals proberen is het gelukt *O* De tv draait weer op 04.30.95 en HDR gamemode ziet er weer fantastisch uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Light21M schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:26:
[...]

Legde je je dan erbij neer?
Nee, ik heb het toestel omgeruild. Zat binnen de 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Iemand hier die HDR werkend heeft over HDMI input 2 (arc) LG C7? Bij mij werkt HDR op alle andere HDMI inputs behalve HDMI 2 terwijl dit volgens de specs van LG gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:23
Ik heb momenteel de pricewatch: Samsung UE55JU7000L Zilver
En ik heb nu ook een Ps4 Pro gekocht.

Nu zijn de Oleds van LG wel aardig betaalbaar, zoals de pricewatch: LG OLED55E7N Zwart (voor ong 2000 euro en dan krijg je een V30 erbij)

Zou het een goede upgrade zijn? echt merkbaar.. ook voor de Ps4 pro?
Of zouden jullie wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:14:

Nu zijn de Oleds van LG wel aardig betaalbaar, zoals de pricewatch: LG OLED55E7N Zwart (voor ong 2000 euro en dan krijg je een V30 erbij)

Qua beeldformaat niet, 55 inch blijft 55 inch en de resolutie blijft ook gelijk. Qua beeldpaneeltype ga je van led naar oled en dat verschil ga je wel werken. Het zal merkbaar zijn qua kijkhoek, zwart oogt echt zwarter nu pixels aan en uit kunnen en er geen backlight benodigd is. Ik weet niet of je fervent 3D filmliefhebber bent maar dat verlies je wel als je de E7 kiest boven bijvoorbeeld de E6 of C6 van de vorige generatie LG tv's (die bieden passief 3D met bijbehorende brillen). Verder weet ik niet of die Samsung Dolby Vision en HDR10, HLG, Technicolor ondersteund maar de E7 iig wel. Verder heb je geen Tizen voor het smart tv gedeelte maar WebOS. Als jouw Samsung wel HDR10 ondersteund zou ik het niet snel overwegen. Mocht jouw tv dat niet ondersteunen, dan ga je met de PS4 pro op de E7 wel een verschil merken in games zoals Uncharted, Horizon e.d.

Je zult de overstap qua formaat geen vooruitgang vinden, maar van led naar oled vond ik iig wel een flink verschil. Al ging ik dan van 32 inch full hd led naar 55 inch oled dus je haalt dan sowieso meer scherm in huis dan anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Joosie200 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:28:
[...]

Qua beeldformaat niet, 55 inch blijft 55 inch en de resolutie blijft ook gelijk. Qua beeldpaneeltype ga je van led naar oled en dat verschil ga je wel werken. Het zal merkbaar zijn qua kijkhoek, zwart oogt echt zwarter nu pixels aan en uit kunnen en er geen backlight benodigd is. Ik weet niet of je fervent 3D filmliefhebber bent maar dat verlies je wel als je de E7 kiest boven bijvoorbeeld de E6 of C6 van de vorige generatie LG tv's (die bieden passief 3D met bijbehorende brillen). Verder weet ik niet of die Samsung Dolby Vision en HDR10, HLG, Technicolor ondersteund maar de E7 iig wel. Verder heb je geen Tizen voor het smart tv gedeelte maar WebOS. Als jouw Samsung wel HDR10 ondersteund zou ik het niet snel overwegen. Mocht jouw tv dat niet ondersteunen, dan ga je met de PS4 pro op de E7 wel een verschil merken in games zoals Uncharted, Horizon e.d.

Je zult de overstap qua formaat geen vooruitgang vinden, maar van led naar oled vond ik iig wel een flink verschil. Al ging ik dan van 32 inch full hd led naar 55 inch oled dus je haalt dan sowieso meer scherm in huis dan anders :P
Volgens mij ondersteund mij telefoon helemaal geen HDR? kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:30:
[...]

Volgens mij ondersteund mij telefoon helemaal geen HDR? kan dat ook?
Ik zie het niet in de pricewatch staan. Dus dat kan heel goed. Icm een PS4 pro zou ik de overstap dan wel de moeite vinden, mocht je kunnen leven met het verlies van de 3D functie die de Samsung wel nog heeft en de E7 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:46
Aggressor schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:14:

Speel je vaak in een donkere ruimte dan ga je erg goed het verschil zien tov edge led. Speel je in een ruimte met normaal licht dan verwacht ik niet dat de upgrade heel schokkend gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
keepitfrosty schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:35:
[...]

Speel je vaak in een donkere ruimte dan ga je erg goed het verschil zien tov edge led. Speel je in een ruimte met normaal licht dan verwacht ik niet dat de upgrade heel schokkend gaat zijn.
Ik heb de tv in mei 2015 gekocht voor 1400 euro...
Het is de TV die in de woonkamer staat ... dus geen donkere ruimte.

Als ik nu de E7 kan kopen voor 2000 euro .. smartphone is 500a600? euro waard. Dus de e7 voor 1500a1400 euro.
Mijn tv kan ik misschien voor 600 verkopen?
Dan moet er dus 900 euro bij ....

Of dat het waard is....twijfel twijfel
Joosie200 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:33:
[...]

Ik zie het niet in de pricewatch staan. Dus dat kan heel goed. Icm een PS4 pro zou ik de overstap dan wel de moeite vinden, mocht je kunnen leven met het verlies van de 3D functie die de Samsung wel nog heeft en de E7 niet meer.
3D maak ik nooit gebruik van

[ Voor 22% gewijzigd door Aggressor op 13-11-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans11
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-03-2021
Beste Tweakers,

na een paar maanden me te hebben verdiept in de diverse OLEDs, ben ik van plan om te gaan voor de W7, maar nu heb ik vernomen dat die tv icm een home cinemaset problemen kan veroorzaken zoals vertraging in het geluid.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
stefans11 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:00:
Beste Tweakers,

na een paar maanden me te hebben verdiept in de diverse OLEDs, ben ik van plan om te gaan voor de W7, maar nu heb ik vernomen dat die tv icm een home cinemaset problemen kan veroorzaken zoals vertraging in het geluid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Atmos moet je uitzetten, dat schijnt het probleem vaak op te lossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Tweakers,

Ik zit sterk te denken aan een upgrade van mijn TV. Ik heb momenteel een Sony Bravia van 4 jaar geleden (pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart en Ik wil hoogst waarschijnlijk gaan voor de LG 55C7 (mooie kleuren contrast en puur zwart vind ik namelijk erg belangrijk). Ik had echter een paar dingen die ik mijzelf af vroeg, hopelijk kan iemand die ervaring heeft met dit model deze vragen beantwoorden:

1) Mijn tv staat niet in de meest donkere ruimte, de huiskamer word behoorlijk licht tijdens de zomer. Momenteel is dat alleen een probleem midden op de dag wanneer de brightness van mijn sony het simpelweg niet red. Ik kijk/game overigens vooral na 6en. Dat zal (gok ik) bij een OLED van lg niet heel anders zijn? Want ik geloof dat de brightness niet veel lichter is dan mijn huidige tv?

2) Ik heb ook ergens eens gelezen dat een OLED in de zon zetten niet heel goed is voor het paneel, in hoeverre klopt dat?

3) Ik ben niet instaat direct een Xbox one X or PS4 pro te halen zodra ik de tv aanschaf, Maar heb wel een reguliere ps4. Ziet 1080p in HDR er nogsteeds uit als een goede upgrade? of is het verstandiger door te sparen tot ik er een Xbox one X bij kan halen (voor de UHD blurays).

4) Is de upgrade het uberhaupt waard ten opzichte van de sony? Ik snap dat dit voor een deel persoonlijk is, maar toch, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Sinds ik een mooie NAS ingericht hebt met Plex Media Server ben ik erg teleurgesteld in mijn LG OLED. Een TV van meer dan 2k euro, en dan besparen op de netwerkkaart.. Het probleem is dat deze adapter slechts 100 mbit trekt. Voor het streamen van goede kwaliteit 4k is dit net niet voldoende.

Ik vind het zonde om te investeren in een externe media speler, want de ingebouwde mediaspeler van de TV is prima in staat om (bijna) alle formaten af te spelen.

Heeft er toevallig iemand geprobeerd deze netwerkkaart te vervangen, of een andere oplossing gevonden voor dit probleem?

Edit: oplossing gevonden. Wifi is sneller (via 802.11ac 5 Ghz).

[ Voor 5% gewijzigd door Jwn op 13-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
----

[ Voor 100% gewijzigd door Slux op 13-11-2017 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jwn schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:02:
Sinds ik een mooie NAS ingericht hebt met Plex Media Server ben ik erg teleurgesteld in mijn LG OLED. Een TV van meer dan 2k euro, en dan besparen op de netwerkkaart.. Het probleem is dat deze adapter slechts 100 mbit trekt. Voor het streamen van goede kwaliteit 4k is dit net niet voldoende.

Ik vind het zonde om te investeren in een externe media speler, want de ingebouwde mediaspeler van de TV is prima in staat om (bijna) alle formaten af te spelen.

Heeft er toevallig iemand geprobeerd deze netwerkkaart te vervangen, of een andere oplossing gevonden voor dit probleem?
WiFi 5Ghz. Speelt alle 4K (HDR) content prima af op mijn B6 via XPlay + PMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo299
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 14:11
Ik heb sinds afgelopen week de 55c7v icm met een SJ9 Soundbar.
Op zich ben ik zeer tevreden over het resultaat van het geluid en beeld.

Ik krijg enkel 1 ding niet voor elkaar:
Als ik mijn Xbox One direct op de Soundbar zet heb ik Atmos, maar als ik die in HDMI 1 doe van de TV en de Soundbar via HDMI 2/Arc. Dan herkend de Xbox niet meer een compatible receiver.

Ik vind dat persoonlijk wat raar, aangezien zowel de 55c7v als de SJ9 Atmos ondersteunen, mis ik iets over het hoofd in de geluidsinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
De soundbar van de E7N is niet verwijderbaar begrijp ik. Zijn er hier mensen met een E7N die de soundbar niet gebruiken en zich er aan storen?

Zit erg te twijfelen tussen een C7V en een E7N. Weet alleen niet of die picture on glass nou zoveel uit maakt en heb een zeer goede surround set van q-accoustics die ik ga gebruiken voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:27
Scidd0w schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:30:
De soundbar van de E7N is niet verwijderbaar begrijp ik. Zijn er hier mensen met een E7N die de soundbar niet gebruiken en zich er aan storen?

Zit erg te twijfelen tussen een C7V en een E7N. Weet alleen niet of die picture on glass nou zoveel uit maakt en heb een zeer goede surround set van q-accoustics die ik ga gebruiken voor het geluid.
Ik denk niet dat iemand die een E7N aanschaft zich ergert aan de (vaste) soundbar.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Puck schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:32:
[...]

WiFi 5Ghz. Speelt alle 4K (HDR) content prima af op mijn B6 via XPlay + PMS.
Vreemd. Ik haal maar 52 mbit via 5 Ghz wifi met mijn B6. Ligt niet aan de router, want mijn tablet haalt 500 mbit.

EDIT: Heb het probleem gevonden. De router stond op dual-band mode, waardoor de TV random van wifi channel wisselde.

[ Voor 16% gewijzigd door Jwn op 13-11-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
Begin oktober zag ik een verticale streep in mijn B6. Gelijk LG gemaild met foto's, deze hebben het doorgezet naar CE repair. Uiteindelijk gister het bericht gehad dat LG gaat crediteren en de winkel gaat informeren waar ik hem heb aangeschaft. Lijkt mij prima allemaal.

Maar nu wil het vreemde dat ik de streep niet meer zie. Diverse kanalen, bronnen, kleuren en testen gedaan maar hij is niet meer zichtbaar. Wat is wijsheid en hoe gaat men hier mee om?

Dit is/was de zichtbare streep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HhOCGStBbJWH4dEA6kfpOm7b/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 19:28
@van D

Lekker laten crediteren, de kans dat het terugkomt is een stuk groter natuurlijk.

Is CE repair aan huis geweest?

Misschien kun je met het geld een nieuwere aanschaffe n (weet niet wat je terugkrijgt)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Laatst online: 17-09 18:24
LuisjeNL schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:41:
@van D

Lekker laten crediteren, de kans dat het terugkomt is een stuk groter natuurlijk.

Is CE repair aan huis geweest?

Misschien kun je met het geld een nieuwere aanschaffe n (weet niet wat je terugkrijgt)
Ja voor het terugkeren ben ik ook bang. Ik wacht de reactie van de winkel wel even af.

CE is niet aan huis geweest, mijn foto's die ik naar LG heb gestuurd waren denk ik voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 02:47

wally21

psn: Wally224

Jwn schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:50:
[...]

Vreemd. Ik haal maar 52 mbit via 5 Ghz wifi met mijn B6. Ligt niet aan de router, want mijn tablet haalt 500 mbit.

EDIT: Heb het probleem gevonden. De router stond op dual-band mode, waardoor de TV random van wifi channel wisselde.
Hier liep ik ook tegen dat probleem aan. de TV schakelt zelf steeds terug naar de 2.4Ghz band |:( , En die heb ik enkel nodig voor de printer in huis......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik heb een Shield aan mijn C7V hangen.
Hoe kom in de HDR Picture mode wanneer ik een 4k (HDR) film afspeel.

Op http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings wordt het volgende vermeld:

"When the TV detects HDR content, it will give you 5 'HDR Picture Mode' options."

Ik zie wel dat het beeld 2160P is maar de HDR Picture Modes heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Diviuss schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:01:
Ik heb een Shield aan mijn C7V hangen.
Hoe kom in de HDR Picture mode wanneer ik een 4k (HDR) film afspeel.

Op http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings wordt het volgende vermeld:

"When the TV detects HDR content, it will give you 5 'HDR Picture Mode' options."

Ik zie wel dat het beeld 2160P is maar de HDR Picture Modes heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Als het HDR content is zet ie het automatisch om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Check even of je via settings -> general -> hdmi ultra hd deep colour aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Ok een leek vraag is 4K in de regel HDR?
Maw als een film 4k is komt de optie hieronder dan altijd beschikbaar?

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/c7/c7-config-52-medium.jpg

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Diviuss schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:10:
Ok een leek vraag is 4K in de regel HDR?
Maw als een film 4k is komt de optie hieronder dan altijd beschikbaar?

[afbeelding]

Bedankt!
Nee. Een film is HDR als deze HDR is :P Staat dus los van de resolutie, maar meestal is HDR content wel 4K, maar 4K content is lang niet altijd HDR.

Pagina: 1 ... 55 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.