Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:08:
[...]

Hoeft niet hoor, kan ook gewoon zijn dat je brightness te hoog staat ;) Ik weet niet of deze bug ook in de 7 serie aanwezig is namelijk.
Ligt het niet aan de content? Heb het ook op mijn c6 namelijk, ook bij sommige 4k HDR films (Dolby Vision) van iTunes valt dit op. (Bij King Arthur en Ghost in the Shell)

[ Voor 34% gewijzigd door fonsmeister op 23-11-2017 01:14 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WinterBase schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:23:
[...]

Ja hier ook, alsof er zo'n lelijke grain filter over de film heen zit. Met de interne Netflix app wordt DV bij mij gestart, vond dat echt aanzienlijk minder mooi dan via de Xbox One Netflix app waarbij HDR gebruikt wordt.
Het is toch al lang bekend dat ALLE Marvel series op Netflix die waardeloze grain filter gebruiken. Ik vind het werkelijk niet om aan te zien zo erg zelfs dat ik de Marvel series vaak oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Hier ook hetzelfde. Zeker als je erop begint te letten. Mja het beeld op de c7 blijft nog altijd extreem goed. We mogen ni klagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:51:
[...]
Het is toch al lang bekend dat ALLE Marvel series op Netflix die waardeloze grain filter gebruiken. Ik vind het werkelijk niet om aan te zien zo erg zelfs dat ik de Marvel series vaak oversla.
Het was me niet eerder opgevallen eigenlijk :+

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Nu ik dankzij iTunes meer Dolby Vision content kan bekijken, valt me op dat de kleuren verzadigd zijn op mijn Oled c6. Vooral te zien aan de kleur van gezichten. Heb het nu teruggeschroefd naar 45 (kleursetting van DV) en dat bevalt me veel beter.

Heb het nog niet echt getest met andere content, dus het zou ook aan de output van de Apple TV kunnen liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door fonsmeister op 22-11-2017 16:19 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:01

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

fonsmeister schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:16:
Nu ik dankzij iTunes meer Dolby Vision content kan bekijken, valt me op dat de kleuren verzadigd zijn op mijn Oled c6. Vooral te zien aan de kleur van gezichten. Heb het nu teruggeschroefd naar 45 (kleursetting van DV) en dat bevalt me veel beter.

Heb het nog niet echt getest met andere content, dus het zou ook aan de output van de Apple TV kunnen liggen.
Ligt hoogswaarschijnlijk aan settings in de Apple TV en content. In onderstaande video wordt uitgelegd waarom.

YouTube: 7 Reasons Why You MUST Turn On These Apple TV 4K Settings NOW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:03
Luqq schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:59:
[...]

Files staan hier op server/nas, en speel alles af op Kodi via een Nvidia Shield. Werkt feilloos.
Als ik het goed begrijp zal de shield nooit dolby vision supporten omdat daar specifieke hardware voor nodig is die de shield niet heeft? Daarmee diskwalificeert hij zichzelf eigenlijk voor mij want dolby vision heeft toch wel een paar belangrijke voordelen boven HDR10.

Dan is een blurayspeler met dolby vision support toch de enige echte optie lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-11-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

Puck

W32.Deadcode.A

Janpietertje89 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:18:
[...]

Als ik het goed begrijp zal de shield nooit dolby vision supporten omdat daar specifieke hardware voor nodig is die de shield niet heeft? Daarmee diskwalificeert hij zichzelf eigenlijk voor mij want dolby vision heeft toch wel een paar belangrijke voordelen boven HDR10.

Dan is een blurayspeler met dolby vision support toch de enige echte optie lijkt mij.
Ik zie de noodzaak van een externe mediaspeler na dik 1 jaar nog steeds niet. Ik was aan het begin van plan er 1 te kopen (want weinig vertrouwen in smart-functies van elke TV) maar sinds ik een paar weken na aankoop van de B6 XPlay heb ontdekt heb ik er geen behoefte meer aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 22-11-2017 18:49 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:49:
[...]

Ik zie de noodzaak van een externe mediaspeler na dik 1 jaar nog steeds niet. Ik was aan het begin van plan er 1 te kopen (want weinig vertrouwen in smart-functies van elke TV) maar sinds ik een paar weken na aankoop van de B6 XPlay heb ontdekt heb ik er geen behoefte meer aan.
Tja, wensen en noden verschillen. Ik zweer al jaren bij Kodi en zolang dat niet draait op mijn LG C7, heb ik een mediaspeler nodig. Alle andere apps die ik gebruik, zijn wel beschikbaar op de C7, maar Kodi niet helaas.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik was/ ben van plan op korte termijn een C7V te kopen. Ik zit echter ff wat youtube filmpjes te kijken, en kom veel tegen met toch wel een behoorlijke burn-in op OLED tv's van LG?

Hoe zijn de huidige ervaringen, en is de C7V er ook gevoelig voor?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

el-jorge schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:35:
Ik was/ ben van plan op korte termijn een C7V te kopen. Ik zit echter ff wat youtube filmpjes te kijken, en kom veel tegen met toch wel een behoorlijke burn-in op OLED tv's van LG?

De huidige ervaringen zijn dat het bijnsommigr voorkomt en bij andere niet. Er is geen conclusie/garantie en ligt erg aan je kijkgedrag. Natuurlijk is het wel zo dat je eerder de gevallen online ziet waar het wel voorkomt dan niet. Zoek even in dit topic, er is al heel veel over gezegd. Bij elke OLED kan in ieder geval momenteel burn in ontstaan maar de kans is nog steeds vrij klein (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel van jullie hebben een toestel ontvangen met een dode pixel waardoor je het moest omruilen? Geen zin eigenlijk omdat ding te moeten omruilen, ga het morgen pas (de C7) uitpakken want daarvoor geen tijd gehad om een nieuwe muurbeugel te plaatsen. Ligt dit percentage relatief laag bij OLEDS of is het net zoals led tv's waar het best vaak voorkomt. Ligt deze controle bij LG een stuk hoger?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:48:
Hoeveel van jullie hebben een toestel ontvangen met een dode pixel waardoor je het moest omruilen? Geen zin eigenlijk omdat ding te moeten omruilen, ga het morgen pas (de C7) uitpakken want daarvoor geen tijd gehad om een nieuwe muurbeugel te plaatsen. Ligt dit percentage relatief laag bij OLEDS of is het net zoals led tv's waar het best vaak voorkomt. Ligt deze controle bij LG een stuk hoger?
8)7 Stel al had je er 1. Die ga je alleen vinden met een vergrootglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:06:
[...]

8)7 Stel al had je er 1. Die ga je alleen vinden met een vergrootglas.
Haha, nee joh dode pixels vallen makkelijk op op een witte beeld. Wat dat betreft ben ik daarin wel heel precies, daarom koop ik ook alles online, geen gedoe met terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Kijken jullie al je materiaal op één bepaalde beeldinstelling (bijv ISF expert bright room)? Of is het noodzakelijk om diverse profielen te calibreren?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:41
Skarloc schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:27:
Kijken jullie al je materiaal op één bepaalde beeldinstelling (bijv ISF expert bright room)? Of is het noodzakelijk om diverse profielen te calibreren?
Ik kijk alles op technicolor profile (of isf low) of isf bright bij veel omgevingslicht. De rest van de standen raak ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook maar de stap gewaagd: sinds een paar uur staat er een C7 65” te spelen :) Het was een goeie deal en op het oog lijkt ie helemaal in orde. Morgen gaat ie op de steun om m’n andere TV te vervangen, en dan hebben we 60” op de slaapkamer :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Geen gele tint aan linkerkant? Van welke bouwmaand is de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34
hardware-lover schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:29:
[...]

Volgens mij staat er op de TV bij desbetreffende HDMI aansluiting de opmerking "ARC" vermeld?
Correct, maar daar kijk je wel makkelijk overheen. (ik in ieder geval wel, begon met het aansluiten op HDMI1 en toen dat niet werkte ging ik natuurlijk pas goed kijken. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lapino schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:03:
Geen gele tint aan linkerkant? Van welke bouwmaand is de jouwe?
Bij egaal witte en grijze schermen zie ik in ieder geval geen kleurzweem. Maar ik heb me voorgenomen niet te veel naar issues te gaan zoeken. Ben daar altijd een neuroot in geweest maar ben er wat makkelijker mee geworden. Als dingen bij normaal kijken niet storend zijn geloof ik het verder wel. Hij heeft in ieder geval geen pixelfouten.

Hij is overigens van oktober.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:11:
[...]

Haha, nee joh dode pixels vallen makkelijk op op een witte beeld. Wat dat betreft ben ik daarin wel heel precies, daarom koop ik ook alles online, geen gedoe met terugsturen.
Dus jij ziet 1 pixel die kleiner is dan 1mm tussen al die andere 8294399 pixels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:28:
[...]

Dus jij ziet 1 pixel die kleiner is dan 1mm tussen al die andere 8294399 pixels. :+
In een pixel test moet jij het ook kunnen zien, anders naar de opticien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Succes met al je OLED TVs retourneren dan

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Het nadeel van een oled tv vind ik eigenlijk wel dat je nooit meer "terug kan" en dus de rest van je leven dure oled tv's moet kopen als je een keer wil of moet vervangen :'(

Voor de rest bevalt ie prima. Binnenkort een One X eraan hangen en ju :9

Type weet ik zo even niet, ik geloof B6 :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14

MazeWing

The plot thickens...

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!

Inmiddels aardig wat materiaal gekeken (van FullHD tot 4k HDR) en het beeld is in alle gevallen prachtig. Ook het gamen middels een PS4 pro is een genot om naar te kijken. Zeker de spellen die HDR ondersteunen worden aanzienlijk mooier.
Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.

Ik maak gebruik van settings die ik gevonden heb op avforums.com ik maak echter geen gebruik van de 2-punts witbalans aangezien dit per tv verschilt. Ik zag dat deze settings hier nog niet gepost werden, echter kan ik iedereen deze instellingen aanraden. Natuurlijk verschillen de smaken, echter is dit een goed beginpunt waarbij je voor 95% een professioneel en gekalibreerd beeld hebt. Die overige 5% zitten in een witbalans (en eventuele kleurcorrectie) die je zonder specifieke apparatuur niet juist kan krijgen.

SettingNightDayGameHDR MovieHDR GameDolby Vision
Picture ModeISF Dark RoomISF Bright RoomGameCinemaGameCinema
OLED Light30505010010050
Contrast808080100100100
Brightness505050505050
H Sharpness101010101010
V Sharpness101010101010
Colour505050555550
Tint000000
Expert Controls
Dynamic ContrastOffOffOffOffOffOff
Super ResolutionOffOffOffOffOffOff
Colour GamutAutoAutoWideAutoWideWide
Edge EnhancerOffOffOffOffOffOff
Colour FilterOffOffOffOffOffOff
Gamma2.42.2MediumN/AN/AN/A
Picture Options
Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
MPEG Noise ReductionOffOffOffOffOffOff
Black LevelLowLowLowLowLowN/A
Real CinemaOnOnOffOnOffN/A
Motion Eye CareOffOffOffOffOffOff
TruMotionOffOffOffOffOffOff

link naar het topic op avforums. Vergeet trouwens bij beide game standen (normaal en HDR) de kleurtemperatuur niet op W50 te zetten, anders heb je alsnog verkeerde kleuren. Standaard staat ie op C30 meen ik.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
el-jorge schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:35:

Het komt voor maar het is geen epidemie. De mijne heeft er na een half jaar nog geen last van, en hij staat min of meer altijd op 100 oled light.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Arrahant
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:51:
[...]
Me too, echt lelijk. Vooral goed zichtbaar in binnen scenes onder kunstmatig licht. Behang ziet er niet uit met al die film grain.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Arrahant
Skarloc schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:27:
Ik ga altijd voor ISF bright room bij SDR content, yup. Uiteraard gebruik ik wel PC input voor gaming en hdmi input voor films en series.

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Puck schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:42:
[...]

Definieer "casten"? Via Chromecast? Want de TV zelf ondersteund dat niet (enkel YouTube). Als de PC gewoon via HDMI aan de TV hangt dan krijg je gewoon de volledige output. Als je videokaart het ondersteund heb je gewoon de volledige 4k. Kun je checken door 2x linksbovenin te klikken, dan krijg je informatie over de bron.
Helder thx! Hangt aan hdmi dus hoef niet te kutten met een usb stick. :)

• Diviuss
  • Laatst online: 21-04-2022
MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:

Op advies van vele maak ik gebruik van xplay en dat functioneert beter dan ik verwacht had. Zelfs films in 4k+HDR (bestanden van 60-80GB) spelen vlekkeloos af.
Kan je aangeven wat de rest van je setup is?
Heb je een NAS verbonden via utp/wireless of heb je alleen een externe hd ingeplugd?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Diviuss schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:28:
[...]

Kan je aangeven wat de rest van je setup is?
Heb je een NAS verbonden via utp/wireless of heb je alleen een externe hd ingeplugd?
XPlay werkt enkel via Plex Media Server over netwerk, niet direct van een USB HD aan de TV (daar kun je de ingebouwde Photo's & Video's app voor gebruiken).

PMS draait bij mij op een NAS, maar kan ook op een PC e.d.

• millerman_sf
  • Laatst online: 22-09 08:19
Ik ben van plan een Nvidia Shield Pro neer te zetten bij mijn E7N en als Nas met PMS te gebruiken. Wat is jullie advies voor afspelen qua performance en/of gebruiksgemak: rechtstreeks vanaf de Shield of via Xplay?

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:51
MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:43:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 65" B7d (gekocht bij Saturn in Duitsland voor €2222) en het is werkelijk waar een fenomenale tv. 1 woord vat eigenlijk alles perfect samen: WOW!
Mooi overzicht! Thanks!! _/-\o_

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

millerman_sf schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:47:
Ik ben van plan een Nvidia Shield Pro neer te zetten bij mijn E7N en als Nas met PMS te gebruiken. Wat is jullie advies voor afspelen qua performance en/of gebruiksgemak: rechtstreeks vanaf de Shield of via Xplay?
Ik zie geen noodzaak een Shield te kopen want alles werkt prima via XPlay app (plus je kunt dezelfde point-and-click smart-remote gebruiken wat qua gebruiksgemak heel fijn is). Performance is dan echt afhankelijk van je NAS en WiFi, maar als dat goed zit dan is het supersnel.

Nadeel van een Shield is ook dat deze geen ondersteuning heeft voor Dolby Vision.

• millerman_sf
  • Laatst online: 22-09 08:19
Wifi zit goed, NAS is er nog niet. Mijn gedachte bij de Shield is als volgt:
- NAS moet ik toch aanschaffen, dus meerprijs is beperkt
- Scheelt een Chromecast Ultra voor die momenten dat ik iets wil casten
- Ik wil wel wat gamen, maar veel te weinig om een PS4 Pro of Xbox One X aan te schaffen

Maar gezien DV en gebruiksgemak dus vooral spelen via Xplay?

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Kan de 55C7 ook direct van usb of hdd Dolby Vision afspelen via de ingebouwde mediaspeler? Of is het beter een externe player te gebruiken?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• LordFather
  • Laatst online: 11:27
Puck schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:25:
[...]

Ik zie geen noodzaak een Shield te kopen want alles werkt prima via XPlay app (plus je kunt dezelfde point-and-click smart-remote gebruiken wat qua gebruiksgemak heel fijn is). Performance is dan echt afhankelijk van je NAS en WiFi, maar als dat goed zit dan is het supersnel.

Nadeel van een Shield is ook dat deze geen ondersteuning heeft voor Dolby Vision.
Krijg je dan ook gewoon DTS-HD Geluid etc als je het via de Xplay app doet?
dat zou de nvidia shield inderdaad overbodig maken dan.

• LordFather
Skarloc schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:45:
Kan de 55C7 ook direct van usb of hdd Dolby Vision afspelen via de ingebouwde mediaspeler? Of is het beter een externe player te gebruiken?
Dat kan ook via de externe HDD.
Alleen kwa geluidsformaat ben ik niet verder gekomen als dts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

XPlay gebruikt dezelfde player als de ingebouwe video-app. HD audio werkt sowieso niet op mijn B6 over ARC, dus geen idee of dat op de 7 serie wel werkt. Op een Shield werkt dat wel, maar dan moet je weer wel weer een versterker hebben die ook 4K + HDR ondersteund.

[ Voor 27% gewijzigd door Puck op 23-11-2017 11:16 ]

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Normaal komt binnenkort mijn 65B7D binnen. maar ik ben nog op zoek naar goeie haakse en gewone 4k/hdr hdmi kabels, enig idee wat jullie aanraden van winkel online?

bedankt!

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 15:24
spietie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:25:
Normaal komt binnenkort mijn 65B7D binnen. maar ik ben nog op zoek naar goeie haakse en gewone 4k/hdr hdmi kabels, enig idee wat jullie aanraden van winkel online?

bedankt!
HDMI kabels (zijn geen haakse helaas): Deze van de action.

Hier wat info over hdmi kabels

Verwijderd

Waar moet ik trouwens opletten als ik een soundbar met HDMI ARC wil gaan aanschaffen. De HDMI kabels wil ik vooraf al in de tv zetten (gaat opgehangen worden dus eventueel later HDMI kabels bijzetten is niet handig). Is een HDMI high speed 1.4 kabel al voldoende om het goed te laten werken?

Betreft deze soundbar:
pricewatch: LG SJ9

• LordFather
Puck schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:16:
XPlay gebruikt dezelfde player als de ingebouwe video-app. HD audio werkt sowieso niet op mijn B6 over ARC, dus geen idee of dat op de 7 serie wel werkt. Op een Shield werkt dat wel, maar dan moet je weer wel weer een versterker hebben die ook 4K + HDR ondersteund.
Oke bedankt.
Dan zal ik het bij mijn shield moeten houden ;)
Mijn versterker ondersteund ook dolby vision en HLG in de toekomst maar dat doet de shield helaas dan weer niet.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:50:
Waar moet ik trouwens opletten als ik een soundbar met HDMI ARC wil gaan aanschaffen. De HDMI kabels wil ik vooraf al in de tv zetten (gaat opgehangen worden dus eventueel later HDMI kabels bijzetten is niet handig). Is een HDMI high speed 1.4 kabel al voldoende om het goed te laten werken?

Betreft deze soundbar:
Er is niks beters dan een HDMI High Speed kabel (behalve die nieuwe Apple kabel), dus ja dat is voldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30
spietie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:25:

bedankt!
Hdmikabels van de Action zijn prima, en voor haakse adapters kijk eens bij Dx.com
Zie: http://www.dx.com/p/hdmi-...-black-41282#.WhaqypDvLMI

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vulcan750 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:04:
[...]

Hdmikabels van de Action zijn prima, en voor haakse adapters kijk eens bij Dx.com
Zie: http://www.dx.com/p/hdmi-...-black-41282#.WhaqypDvLMI
Check dan wel even goed of de haakse adapter naar beneden of boven moet staan :) Dit idee dus:

Afbeeldingslocatie: https://erpimgs.idealhere.com/ImageFormal/da/5c/1a/da5c1ae7-c4f8-45d2-8a89-4befcb1ca2d8/descriptions/3b47d85a-65ba-4486-acdc-7fa64691b22b.jpg

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:30

zTz

LordFather schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:53:
[...]

Oke bedankt.
Mijn versterker ondersteund ook dolby vision en HLG in de toekomst maar dat doet de shield helaas dan weer niet.
Hier een C7 icm XPlay en DTS-HD etc wordt gewoon doorgestuurd naar mijn receiver zonder tussenkomst van een aparte mediaplayer.

• Diviuss
  • Laatst online: 21-04-2022
Puck schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:38:
[...]

XPlay werkt enkel via Plex Media Server over netwerk, niet direct van een USB HD aan de TV (daar kun je de ingebouwde Photo's & Video's app voor gebruiken).

PMS draait bij mij op een NAS, maar kan ook op een PC e.d.
Heb je daar minimaal een SYNOLOGY DS416PLAY voor nodig of volstaat DS218PLAY ook?

Maw kan de LG transcoden of heb je hier externe rekenkracht voor nodig in de vorm van een NAS/PC

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Diviuss schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:43:
[...]

Heb je daar minimaal een SYNOLOGY DS416PLAY voor nodig of volstaat DS218PLAY ook?

Maw kan de LG transcoden of heb je hier externe rekenkracht voor nodig in de vorm van een NAS/PC
Pin me er niet op vast maar waarschijnlijk werkt dat prima aangezien transcoden niet nodig is voor de meeste formaten (de TV kan veel aan). Ik verwacht dus dat een DS218Play ook volstaat (die is wellicht zelfs sneller dan de 416 Play?). Het werkte op mijn DS211 zelfs met tot 1080P zonder hoog CPU verbruik, maar deze NAS was niet snel genoeg om 4K bitrate over netwerk door te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 23-11-2017 12:46 ]

• spietie
Ik vraag me af of deze van Action wel goed zijn? Ik bedoel daarmee, het is een weggeefprijs dit en normaal verwacht je toch een veel hogere prijs voor ene goeie hdmi kabel? Of is dat verleden tijd?

grtjs

SPiET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fugitive2008
spietie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:15:
[...]

Ik vraag me af of deze van Action wel goed zijn? Ik bedoel daarmee, het is een weggeefprijs dit en normaal verwacht je toch een veel hogere prijs voor ene goeie hdmi kabel? Of is dat verleden tijd?

grtjs
Lees dit eens door weet je weer een hoop meer :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
spietie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:15:
De kans met goedkope kabels is dat het gammel plastic is en dat ze zo stug zijn dat ze klote weg te werken zijn. Voor de kwaliteit van het beeld hoeft het niets te zeggen, als hij het doet doet hij het.

Zo heb ik bij de MediaMarkt zo'n OK kabel gehaald van een paar euro. Ontieglijke klotekabel, maar qua beeld net zo goed als andere die ik had liggen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• spietie
Ok bedankt zal es zien als ik in Saturn DE ben of ze daar wat goedkopere hebben zoniet zal het Action zijn of iets anders voor haakse. bedankt voor de infos!

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
Klopt zeker. Maar ook hierin staat dat hij wel moet voldoen aan de eisen.
Dus een slechte kabel kan zorgen voor zichtbare degradatie..
Een goedkope kabel is geen slechte kabel.
Maar of de kabels van action nou goed zijn..
Zou dan liever bij allekabels of zo'n shop een goedkope hdmi kabel kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
DarkChylde schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:26:
[...]

Klopt zeker! Maar als ik een mini review mag geven hier gebruik ik zelf de kabels van de action naar volle tevredenheid :).

• spietie
Es gechecked bij allekabels.nl en hebben daar zelfs professionele kabels met prijsen van 12-15 euro. das toch al een pak meer voor? professioneel?

https://www.allekabels.nl...-speed-professioneel.html

SPiET

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Diviuss schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:43:
[...]

Als je het overzicht met 4K transcoding mogelijkheden van Synology erbij pakt zijn er wel wat verschillen in de mogelijkheden tussen de DS416play en DS218play

https://www.synology.com/...e_4K_videos_for_my_device

[ Voor 12% gewijzigd door reuzekind op 23-11-2017 13:37 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

In mijn ervaring zijn de HDMI kabels van de action gewoon prima en doen ze niet onder voor dure kabels. Zolsng de kabel HDMI 1.4 high speed is kun je zonder problemen 4k/60hz/hdr weergeven.

Aangezien een HDMI kabel werkt met 0 en 1 en er een controle is (net zoals UTP kabels) is er praktisch geen verschil tussen een kabel van 2 euro en een kabel van duizenden euro's. Alleen bij langere afstanden (langer dan 10/15 meter) heeft een duurdere kabel voordeel. Dit is dan voornamelijk vanwege betere shielding waardoor het signaal niet dusdanig verzwakt dat je problemen kunt ondervinden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:28
[...]
...
Heb hier alle soorten HDMI kabels: van bijgesloten bij Xbox One, Action en een dure merk kabel van Monster, ooit gekregen van een collega. Maar zie echt 0,0 verschil tussen de ene of de andere qua beeldkwaliteit.
Wel zie je, zoals hierboven terecht opgemerkt, verschil in bouwkwaliteit en stugheid. Hele stugge kabels kunnen lastig zijn als ze door kabelgoot moeten of scherpe hoeken moeten maken. Sommige kabels zitten wat "losser" in het hdmi poort dan andere, heeft met bouwkwaliteit te maken.
Maar eenmaal aangesloten zie ik echt geen verschil tussen de verschillende kabels. Dus kun je gerust voor goedkope kabels van de Action gaan. Het verschilt nog wel eens welke ze hebben, denk dat ze gewoon kopen waar ze een goedkope partij kunnen opkopen.
Vroeger, in het analoge scart tijdperk, kon je wel verschil zien tussen een goedkoop kabeltje en een (duurdere) kwalitatief goed kabel, maar bij HDMI (alles digitaal), maakt het niets uit. Let wel op HDMI versie van de kabel. Alle die nu verkocht worden zullen wel in orde zijn, maar als je nog een oude op zolder hebt liggen, kan het zijn dat hij niet voldoende bandbreedte kan doorgeven of geen ARC ondersteund.

• Rivanov
  • Laatst online: 07:41
[...]

Kabels van de Action zijn prima. Gebruik ze zelf ook.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:56
Als ik het goed begrijp zijn instellingen op LG Oleds te maken per bron en per soort signaal.
Stel nou dat ik een aparte 4K mediaspeler heb en een aparte speler voor 4K UHD disks. Beide sluit ik aan op een 4K receiver die vervolgens met 1 hdmi uit naar de TV gaat.
Het lijkt me dat de TV qua instellingen op deze manier geen onderscheid kan maken tussen de 2 apparaten, omdat de receiver de bron is.
Klopt dit of maak ik hier een denkfout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:46
Gebruik zelf ook de kabels van Philips gekocht bij de Action voor € 3,99. Op de verpakking staat letterlijk:
HDMI & Ethernet All-In-One, 4K 2160P. Heb ze al langer in bezit en voldoen prima.

Zie verder onderstaand artikel, ook al is dit artikel van sept. 2013, sindsdien is er niet veel gewijzigd.

https://www.homecinemamag...bels-moet-ze-kopen-onzin/

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• spietie
Ok bijv bij de LG OLED65B7D

zie : http://www.hdtvtest.co.uk...OLED55C7V/connections.jpg

wat denk je dat je best gebruikt? Voor hdmi 1,2 en 3 -> gewone of haakse?

En voor hdmi 4 haakse beste?

TV word tegen de muur geplaatst, ruimte tussen muur met een vogel's efw 8305 dus 2.4 cm tussen muur en tv.

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
Marcel19710401 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:47:
Als ik het goed begrijp zijn instellingen op LG Oleds te maken per bron en per soort signaal.
Stel nou dat ik een aparte 4K mediaspeler heb en een aparte speler voor 4K UHD disks. Beide sluit ik aan op een 4K receiver die vervolgens met 1 hdmi uit naar de TV gaat.
Het lijkt me dat de TV qua instellingen op deze manier geen onderscheid kan maken tussen de 2 apparaten, omdat de receiver de bron is.
Klopt dit of maak ik hier een denkfout?
Klopt, je receiver is op een aansluiting aangesloten. Dus die aansluiting telt

• Wakkie
LordFather schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:53:
[...]

Oke bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Wakkie op 23-11-2017 14:02 ]

• Wakkie
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:50:

Betreft deze soundbar:
Heb je hier iets aan?

Wakkie in "TV + AVR/soundbar combo & problemen"

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MazeWing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:37:
In mijn ervaring zijn de HDMI kabels van de action gewoon prima en doen ze niet onder voor dure kabels. Zolsng de kabel HDMI 1.4 high speed is kun je zonder problemen 4k/60hz/hdr weergeven.
Het hangt er heel erg van af hoe lang de kabel is en hoe veel stoorsignalen er in de omgeving zijn. Ik heb met meerdere kabels op verschillende apparaten ellende gehad. Ik heb al een jaar of 9 een goeie 5m lange HDMI kabel van Profigold (was 80 euro ofzo) en daar heb ik alleen maar prima ervaringen mee, ook met m'n nieuwe TV met 4K 60Hz HDR en dergelijke. Goedkope kabels kunnen echt een ramp zijn.

• LordFather
Bedankt maar niet van toepassing voor mij.
Alles is via arc aangesloten en werkt gewoon prima.
Alleen externe hdd rechtstreeks aan tv gaf mij maar maximaal dts geluid en via de nvidia shield werkt alles in formaten behalve dolby vision, maar daar zijn nog geen films voor tevinden behalve op netflix dan.

Verwijderd

Volgens mij quote je de verkeerde :p.

• Powder Toastman
Indien je televisie via kabel kijkt kan kwaliteit van de coax kabel ook aanzienlijk verschil maken. In mijn vorige huis keek ik (digitale) televisie via kabel (Caiway) via Humax 5200c op een Panasonic 50GT60 plasma. Beeld leek in eerste instantie goed, maar rode vlakken (vooral bij Vara programma's als DWDD en Pauw (en toen nog Witteman)) was het rood veel te fel en flikkerde.
Na veel proberen en testen bleek de oorzaak de 1,5m lange coax kabel vanaf coax aansluiting in de muur naar de Humax. Toen ik een betere kabel daarvoor gekocht had (hoeft nog steeds geen dure kabel te zijn, maar was beter dan het prul dat er zat) met ontstoorders eraan, was het euvel verdwenen en prima beeld.

• Wakkie
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:14:
[...]
Volgens mij quote je de verkeerde :p.
Omdat je het in jouw post had over de soundbar SJ9 dacht ik dat je hier iets aan zou kunnen hebben. Even goede vrienden als je hier niets aan hebt. :)

Verwijderd

Wakkie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:20:
[...]

Omdat je het in jouw post had over de soundbar SJ9 dacht ik dat je hier iets aan zou kunnen hebben. Even goede vrienden als je hier niets aan hebt. :)
Ging mij meer om het vinden van geschikte kabels. Maar mocht het nodig zijn dan heb ik er wat aan ;).

• Gonadan

Gonadan

Powder Toastman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:15:
Indien je televisie via kabel kijkt kan kwaliteit van de coax kabel ook aanzienlijk verschil maken. In mijn vorige huis keek ik (digitale) televisie via kabel (Caiway) via Humax 5200c op een Panasonic 50GT60 plasma. Beeld leek in eerste instantie goed, maar rode vlakken (vooral bij Vara programma's als DWDD en Pauw (en toen nog Witteman)) was het rood veel te fel en flikkerde.
Na veel proberen en testen bleek de oorzaak de 1,5m lange coax kabel vanaf coax aansluiting in de muur naar de Humax. Toen ik een betere kabel daarvoor gekocht had (hoeft nog steeds geen dure kabel te zijn, maar was beter dan het prul dat er zat) met ontstoorders eraan, was het euvel verdwenen en prima beeld.
Als het om coax gaat adviseer ik altijd wel om écht goed spul te halen. Gewoon Hirschmann of dergelijke merken. Al is het maar omdat je kabelboer _altijd_ als eerste daarover gaat mekkeren als je een klacht hebt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:32
Of je gebruikt de meegeleverde kabels van je kabelboer, kan die tegen zichzelf zeiken :+

Lichtpuntje...

• Gonadan

Gonadan

LuisjeNL schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:44:
Of je gebruikt de meegeleverde kabels van je kabelboer, kan die tegen zichzelf zeiken :+
Welke meegeleverde kabels? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Powder Toastman
Gonadan schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:41:
[...]

Als het om coax gaat adviseer ik altijd wel om écht goed spul te halen. Gewoon Hirschmann of dergelijke merken. Al is het maar omdat je kabelboer _altijd_ als eerste daarover gaat mekkeren als je een klacht hebt. :P
Je hebt helemaal gelijk. Maar gelukkig ben ik inmiddels verhuisd en heb ik nu alles via glasvezel, dus IPTV. :)

• Gonadan

Gonadan

Kleine kans dat wij binnen tien jaar glasvezel krijgen. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• matth111
  • Laatst online: 22-09 14:58
Iemand een idee of ik bij de LG 55C7 bij media 'photos and video' een extra map kan laten toevoegen van mijn NAS?
Mijn foto's staan namelijk niet in de foto map op de Synology nas (index problemen indien ik ze erin zet..)

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Heeft iemand ook een probleem met het afspelen van dolby vision op de LG C7?
Ik zit stranger things te kijken op netflix.. en dolby vision activeerd niet...

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Heb je een premium abonnement? Alleen bij het duurste abonnement heb je 4k/hdr

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

matth111 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:22:
Iemand een idee of ik bij de LG 55C7 bij media 'photos and video' een extra map kan laten toevoegen van mijn NAS?
Mijn foto's staan namelijk niet in de foto map op de Synology nas (index problemen indien ik ze erin zet..)
Kan alleen via DLNA. Je kunt niet een netwerkshare aanmaken.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Reconhell schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:25:
Heeft iemand ook een probleem met het afspelen van dolby vision op de LG C7?
Ik zit stranger things te kijken op netflix.. en dolby vision activeerd niet...
idd even je abbo upgraden, bij mij doet dit het wel.

Stay hungry, stay foolish!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
RBN026 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:47:
[...]

idd even je abbo upgraden, bij mij doet dit het wel.
Ik heb gewoon 4k hdr abbo.
Startrek discovery doet het wel op dolby vision.

• matth111
Puck schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:41:
[...]

Kan alleen via DLNA. Je kunt niet een netwerkshare aanmaken.
Waar kan ik dan mijn NAS aanspreken bij die tv? Zie niet direct een dlna functie staan

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

matth111 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:33:
[...]

Waar kan ik dan mijn NAS aanspreken bij die tv? Zie niet direct een dlna functie staan
Je moet iets serveren via DLNA op je NAS (dat verschilt per NAS wat mogelijk is en hoe dit moet) en in hetzelfde netwerk zitten. Dan verschijnt de NAS automatisch als bron in de LG Photo's & Video's app.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 23-11-2017 17:05 ]

• matth111
Puck schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:59:
[...]

Je moet iets serveren via DLNA op je NAS (dat verschilt per NAS wat mogelijk is en hoe dit moet) en in hetzelfde netwerk zitten. Dan verschijnt de NAS automatisch als bron in de LG Photo's & Video's app.
De nas (synology) verschijnt al automatisch in de LG Photo's en video's app. Maar enkel de standaard NAS Synology mappen (music, photo, video).
Mijn foto's staan echter op een andere map..

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

matth111 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:21:
[...]

De nas (synology) verschijnt al automatisch in de LG Photo's en video's app. Maar enkel de standaard NAS Synology mappen (music, photo, video).
Dit is meer iets voor Synology topic, maar dan moet je je foto's map dus toevoegen aan Photo Station (oid) die het dan weer deelt over DLNA.

Verwijderd

Reconhell schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:32:
[...]

Zorg ervoor dat bij je account instellingen 'Testdeelname' uit staat.

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
[...]

Alleen seizoen 2 heeft DV

Verwijderd

matth111 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:21:
[...]

Map toevoegen aan de mediaserver op de Synology. Easy...

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:39
Ik heb ff n praktische vraag. Ik heb een lg oled55c7v in bestelling staan. Nu heb ik een oneforall SV6650 muurbeugel die 200x200 en 300x300 VESA maat ondersteunt. Nu valt me pas op dat de LG 300x 200 VESA maat heeft en dat het mountingpoint behoorlijk laag ligt bij Oleds.

Gaat mijn huidige muurbeugel problemen opleveren? Het zal vast passen allemaal. Als 300x300 en 200x200 ondersteunt wordt dan neem ik even aan dat de 300x200 maat van de LG past. Maar de rackets waar de tv aan komt te hangen worden op twee punten vrij laag op de LG vastgeschroefd, waarbij dat bij mijn huidige samsung redelijk beneden en bovenaan de tv zit; meer over de lengte van de tv (als jullie snappen wat ik bedoel). Lijkt me zo instabiel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hulleman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:01:
Ik heb ff n praktische vraag. Ik heb een lg oled55c7v in bestelling staan. Nu heb ik een oneforall SV6650 muurbeugel die 200x200 en 300x300 VESA maat ondersteunt. Nu valt me pas op dat de LG 300x 200 VESA maat heeft en dat het mountingpoint behoorlijk laag ligt bij Oleds.

Gaat mijn huidige muurbeugel problemen opleveren? Het zal vast passen allemaal. Als 300x300 en 200x200 ondersteunt wordt dan neem ik even aan dat de 300x200 maat van de LG past. Maar de rackets waar de tv aan komt te hangen worden op twee punten vrij laag op de LG vastgeschroefd, waarbij dat bij mijn huidige samsung redelijk beneden en bovenaan de tv zit; meer over de lengte van de tv (als jullie snappen wat ik bedoel). Lijkt me zo instabiel.
Ik heb hetzelfde: van een Samsung LCD TV naar een LG C7 met een Vogel's steun. Ik wil dat de TV niet hoger komt te hangen dan de huidige TV, dus de dragers moeten een stukje omlaag. Daarvoor zijn er te weinig gaten, maar die maak ik zonodig bij met een kolomboor. Als je een degelijke steun hebt dan moet het gewoon goed gaan hoor. Ik had ooit een 47" Philips LCD van 45KG en de 65" LG weegt de helft. Zo spannend is dat niet voor die metalen constructies :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:39
We gaan t zien dan. Tis wel n degelijke mount, maar ben benieuwd hoe die lg er aan komt te hangen. Weinig trek in t hangen van nieuwe mount. Maar de dragers van mn mount hebben we aardig wat opties in de hoogte, dus moet lukken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/88lJdyhmWHCrNOIJoCpHPxzt/full.jpg

Toch handig om 2 HDMI outputs op je audiospul te hebben :) Ik kwam er vanavond pas achter dat de verschillende instellingsprofielen voor het beeld ook bepalen welke instellingen er uberhaupt zijn. Als je een van de expert profielen kiest kun je meer/anders instellen, vooral wat kleurtoon en dergelijke betreft. Nu komt alles eigenlijk vrijwel 1 op 1 overeen met de instellingen die ik op m'n Samsung TV kan doen.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 18:00
Volgens mij is mijn 55E6 dood... zet hem aan rood lampje knippert 3 keer en dan niks, heb al meerdere dingen getest zoals ander: stopcontact, direct in de muur, paar uurtjes van de stroom af, maar hij doet niks meer.

Iemand dit al eens gehad? Of weet wat dit is?

[ Voor 6% gewijzigd door Cyclonic op 23-11-2017 21:41 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Pfff sinds vanavond is de HDMI-CEC helemaal van slag en werkt ARC niet meer. Heb al van zowel mijn versterker (Marantz) alsmede de TV de stroom er dik 10 minuten er af gehad, HDMI kabels ontkoppeld, etc. maar beide apparaten weigeren elkaar te herkennen...

Ga dadelijk eens een andere HDMI kabel proberen en als dat niet werkt de TV resetten. Als ik namelijk de Marantz ga resetten ben ik ook meteen Audyssey kwijt. Ik kan wel een backup maken, echter duurt dit ruim een half uur. Ik wil dit dan ook als laatste optie overlaten.

Op internet lees je vele verhalen over de instabiliteit van HDMI-CEC en hoe het altijd goed gewerkt heeft en van het 1 op het ander moment niet meer werkt. Ik vermoed dat mijn jongste dochter (1,5 jaar oud) de schuldige is, aangezien zij meermaals de Marantz versterker uit heeft gezet terwijl er iets aan het afspelen was. Mogelijk heeft dit de boel ontregeld.

Los van dit alles is het nog steeds een tv om van te smullen en kan geen genoeg krijgen van HDR. Iets dat in mijn optiek nog veel meer toevoegt dan enkel de hogere resolutie die 4k met zich meebrengt.
Ook het gamen op de PS4 pro in HDR is erg mooi. Vooral Horizon: Zero Dawn ziet er waanzinnig mooi uit in HDR en geeft het gehele beeld aanzienlijk meer diepte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 07:41
[...]

Toevallig Season 01 aan het kijken? ;)
Enkel Season 02 is in Dolby Vision.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 21:40
Sinds vandaag de OLED55C7V in bezit.

Hierop aangesloten een bose systeem via de optische uitgang van de tv.
Voor mijn IPTV signaal een amino A140. Alles aangesloten en installeren ging prima. Heb ook tv kunnen kijken via de amino met geluid.

Daarna een film gekeken via Netflix, dit ging ook prima. Echter nu ik weer tv probeer te kijken krijg ik op geen enkele manier geluid.

Wat heb ik gedaan?
- Netflix app afgesloten
- HDMI poort van amino gekozen

Toen ik geen geluid kreeg heb ik bij geluidsinstellingen bij optical out tussen automatisch en PCM geschakeld maar dit had ook geen effect.

De hele boel(tv, amino en bose) uit en aangezet maar ook geen effect.

Heeft iemand hier nog een oplossing?

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 21:40
Oeps dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Gangster93 op 23-11-2017 22:29 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.