Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

MazeWing

The plot thickens...

Heb ARC weer werkend. Een andere HDMI kabel gaf geen verschil dus ben ik het volgende gaan doen:
- TV opnieuw ingesteld -> nog steeds geen ARC maar wel HDMI-CEC (kon mijn versterker met de lg-afstandsbediening bedienen, etc,)
- Versterker van de stroom en alle HDMI kabels eruit
- TV van de stroom
- minuut of 5 gewacht
- alles weer aangesloten
- PRESTO! alles werkt weer naar behoren. Vervolgens even snel mijn instellingen weer teruggezet en nog wat super vette HDR demo's bekijken.

De volgende site is hier een echte aanrader voor: http://4kmedia.org
daar kun je ook op HDR zoeken. De mooiste 2 zijn LG Chess en LG Jazz
Kijk deze in een volledig verduisterde kamer en je mond valt open. Ook enige twijfel van de toegevoegde waarde van HDR is meteen weggenomen. Als alle films er zo in de toekomst uit gaan zien wordt het een prachtige toekomst.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor 4K/HDR/60Hz content kun je ook gewoon op Youtube kijken :) De Youtube app support HDR en speelt alles perfect af. Veel demo’s van de grote TV-merken en materiaal van 4K channels. Zit schitterend spul tussen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Klopt, echter is de bitrate aanzienlijk lager en is er behoorlijke macro blocking (die vierkantjes die bewegen). We gaan natuurlijk wel voor de hoogste kwaliteit 8) :Y)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Nieuwe FW gesingaleerd in Korea en de US.
Nog geen EU link helaas.

04.70.30
x Youtube VP9 HDR Contents SDR process improvement issues (04.70.30)

Zoals het er nu uit ziet is dus eindelijk de tonemapping in VP9 materiaal correct.
Zal even spitten of ik ergens een link kan vinden, staat nog niet op de officiele site.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ben even niet in de buurt van m'n tv, maar wat is de meest recente OTA firmware? Had meen ik ergens gelezen dat die al een paar versies achter lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Weet er iemand welke hdmi kabels je best kan kopen voor een 65B7D (of 65C7c) ?

Haakse of gewone? daar er 3 in de zijkant van de tv moeten en eentje achteraan. Ik dacht dan haakse voor de zijkant maar misschien kunnen gewone daar ook gemakkelijk in maar dan moet je wel je kabeltje plooien.

bedankt

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:30
Malignant schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:34:
Nieuwe FW gesingaleerd in Korea en de US.
Nog geen EU link helaas.

04.70.30
x Youtube VP9 HDR Contents SDR process improvement issues (04.70.30)

Zoals het er nu uit ziet is dus eindelijk de tonemapping in VP9 materiaal correct.
Zal even spitten of ik ergens een link kan vinden, staat nog niet op de officiele site.
Super!
LG is goed bezig met hun updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daangi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07-2019
Ik heb deze week in Duitsland bij de Saturn een 65B7D gekocht, maar nog niet in huis, omdat deze niet op voorraad was.

Nu wil ik voor het geluid graag een Sonos Playbase erbij kopen. Heeft een van jullie ook deze setup? En zo niet zou iemand met een 65" B7 de breedte van de voet op kunnen meten?

Ik ben namelijk erg benieuwd of deze op de Sonos Playbase gezet kan worden en de voet niet uitsteekt (de Playbase is 72cm). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 10:01
daangi schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:46:
Ik heb deze week in Duitsland bij de Saturn een 65B7D gekocht, maar nog niet in huis, omdat deze niet op voorraad was.

Nu wil ik voor het geluid graag een Sonos Playbase erbij kopen. Heeft een van jullie ook deze setup? En zo niet zou iemand met een 65" B7 de breedte van de voet op kunnen meten?

Ik ben namelijk erg benieuwd of deze op de Sonos Playbase gezet kan worden en de voet niet uitsteekt (de Playbase is 72cm). Thanks!
Volgens http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled is de voet van de 55C7 22.7" of ~58cm, kan me goed voorstellen dat die van de 65" ook prima moet passen op 72cm dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Sinds gisteren ook eigenaar van een LG 55C7! Super beeld tot nu toe, heel erg tevreden. Ik vroeg mij af of jullie wat tips hebben om image retention ed te voorkomen en of verhelpen mocht het hals over kop toch op komen zetten (buiten de pixel refresher). Ik heb al geprobeert te googlen hiernaar, maar op internet vind je als gebruikelijk alleen horror verhalen of "ik merk niets" verhalen. Ik zou gewoon graag willen weten wat ik het beste kan doen om het beeld zo lang mogelijk mooi te houden. En dan bedoel ik dingen als probeer niet langer dan 1 a 2 uurtjes achter elkaar te gamen ofzo. Dat soort handige tips.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Kratilim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:55:
Sinds gisteren ook eigenaar van een LG 55C7! Super beeld tot nu toe, heel erg tevreden. Ik vroeg mij af of jullie wat tips hebben om image retention ed te voorkomen en of verhelpen mocht het hals over kop toch op komen zetten (buiten de pixel refresher). Ik heb al geprobeert te googlen hiernaar, maar op internet vind je als gebruikelijk alleen horror verhalen of "ik merk niets" verhalen. Ik zou gewoon graag willen weten wat ik het beste kan doen om het beeld zo lang mogelijk mooi te houden. En dan bedoel ik dingen als probeer niet langer dan 1 a 2 uurtjes achter elkaar te gamen ofzo. Dat soort handige tips.

Thanks!
Standaard doet de TV een onderhouds cycle na 4 uur gebruik in standby stand.
Die heb ik op 2 uur gezet. Kon in menu komen via mijn harmony afstandsbediening.
"In-Start" toevoegen als functie op je harmony (code 0413) onder een toets. Dan heb je een 13 OLED optie waaronder je de instelling kan aanpassen van 4 naar 2 uur.
Als ik nu iets op RTL4 (meeste genoemd in forums als probleem) wil zien neem ik het meestal op... spoel dan vaak de niet interessante gedeelte door.
Ach ja alles om burnin te voorkomen... misschien dat het allemaal wel mee valt.... meestal toch ook veel reclame ertussen zonder logo op RTL 4. Maar toch hebben blijkbaar sommige last van burnin ook al is logo tijdens reclame niet in beeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Peter711 op 24-11-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
Peter711 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:04:
Die heb ik op 2 uur gezet. Kon in menu komen via mijn harmony afstandsbediening.
Is er nog een andere manier om dit menu in te komen? Dat klinkt als een verstandige aanpassing namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kratilim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:55:

Thanks!
Ik denk dat het vooral belangrijk is om de TV fatsoenlijk in te stellen, en dus niet altijd in de zonnebank mode te gebruiken zoals ie in de winkels staat. Ik heb m'n vorige TV's meestal op 50% tot 60% van de maximale helderheid gebruikt. Ik was bang dat OLED misschien te donker zou zijn, maar bij sfeerverlichting (Living Colors / Hue) blijkt ook de OLED op maximaal 60% te moeten staan om een prima helder en verzadigd beeld te kunnen geven. Als je iets meer pit wil of meer verlichting aan hebt is 70% a 80% prima, maar bij normaal TV kijken zal ik het niet snel doen.

Als je niet hele dagen bij 100% OLED Light met schreeuwende logo's zit te kijken, verwacht ik dat het met de image retention wel mee zal vallen. Maar de tijd zal het leren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Korte image retention is niet te voorkomen en inherent verbonden aan de technologie momenteel, dit is gewoon 'normaal'. Je wil wel graag de kans op burn-in (=permanente image retention) zo klein mogelijk houden. Wat tips die ik kan bedenken:

- Haal de TV 's nachts NIET van het stroom maar laat hem altijd op stand-by staan. Na 4 uur uitstaan doet de TV automatisch een pixel compensation cycle om burn-in tegen te gaan.

- Oled light zou ik niet non-stop op bijv 100 zetten maar gewoon wat lager; ik gebruik zelf 50.

- Als je wegloopt bij de TV en langer weg blijft dan 10 minuten zou ik hem persoonlijk uit zetten, just in case.

- Na lange (HDR) gamesessies (paar uur?) zou ik tussendoor misschien de tv even uitzetten of even kort een tv zender erop zetten, al weet ik niet in hoeverre dit nuttig is om te doen.

Last but not least: ik zou me verder vooral niet al te veel druk maken om burn-in en gewoon genieten van je TV. Het blijft een gebruiksvoorwerp en je wil niet elke dag jezelf limitaties opleggen omdat je bang bent dat er iets mee gebeurt. Uiteraard ben je voorzichtig met je dure tv maar je moet de balans vinden tussen 'voorzichtig zijn' en je TV gewoon normaal gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Gisteren de LG 55C7V opgehangen en naast dat het uiterlijk van de tv me aanspreekt is het beeld natuurlijk ook genieten. Nu las ik in dit topic een handig overzicht met allerlei 'optimale' settings per Beeldmodus, maar ik zit nog te dubben over welke Beeldmodus ik het beste kan kiezen.

Ik heb hem nu op Standaard staan, en ik zag bijvoorbeeld op de Xbox One X bij beelddetails dat hij HDR functies niet kon vinden. Waar ik de tv voor gebruik is tv kijken via de decoder, wat films/series via Netflix en gamen via de Xbox One X, welke Beeldmodus zouden jullie adviseren voor dit gebruik?
Ik zat zelf te denken aan 'Spel' of 'HDR', maar dan weer de vraag als ik voor 'HDR' kies: welke stand hierin. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36

Puck

W32.Deadcode.A

Kratilim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:24:
[...]

Is er nog een andere manier om dit menu in te komen? Dat klinkt als een verstandige aanpassing namelijk.
Hou er wel rekening mee dat dit de levensduur van het paneel naar beneden kan brengen.
AntraXxX schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:55:
Gisteren de LG 55C7V opgehangen en naast dat het uiterlijk van de tv me aanspreekt is het beeld natuurlijk ook genieten. Nu las ik in dit topic een handig overzicht met allerlei 'optimale' settings per Beeldmodus, maar ik zit nog te dubben over welke Beeldmodus ik het beste kan kiezen.

Ik heb hem nu op Standaard staan, en ik zag bijvoorbeeld op de Xbox One X bij beelddetails dat hij HDR functies niet kon vinden. Waar ik de tv voor gebruik is tv kijken via de decoder, wat films/series via Netflix en gamen via de Xbox One X, welke Beeldmodus zouden jullie adviseren voor dit gebruik?
Ik zat zelf te denken aan 'Spel' of 'HDR', maar dan weer de vraag als ik voor 'HDR' kies: welke stand hierin. :)
Je kunt bij echte HDR content niet kiezen voor een niet HDR modus. Als er HDR content is springt deze automatisch naar 1 van de HDR modussen. Afhankelijk van wat je dan afspeelt zou ik kiezen voor HDR Game Mode of HDR Standaard (met de nodige persoonlijke aanpassingen).

[ Voor 63% gewijzigd door Puck op 24-11-2017 11:57 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Puck schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:55:
[...]

Hou er wel rekening mee dat dit de levensduur van het paneel naar beneden kan brengen.
ik neem aan dat je bedoelt de cycle van 4 naar 2 uur zetten? Zou het? Begreep van iemand ergens in dit topic dat de service monteurs het ook aanpassen naar 2 als ze een reparatie uit moeten voeren. Aan de andere kant, waarom zou LG het dan niet aanpassen naar 2 in een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

stin00 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:50:
Je wil wel graag de kans op burn-in (=permanente image retention) zo klein mogelijk houden.
Technisch gezien heeft het niks met burn-in te maken. Het is een ongelijkmatige slijtage van de pixel LED's. Elke lichtbron verliest met de tijd helderheid, en de snelheid hangt o.a. af van de helderheid.
Last but not least: ik zou me verder vooral niet al te veel druk maken om burn-in en gewoon genieten van je TV. Het blijft een gebruiksvoorwerp en je wil niet elke dag jezelf limitaties opleggen omdat je bang bent dat er iets mee gebeurt. Uiteraard ben je voorzichtig met je dure tv maar je moet de balans vinden tussen 'voorzichtig zijn' en je TV gewoon normaal gebruiken :)
Ik denk dat dit het belangrijkste is. Een auto laat je ook niet in de garage staan omdat je 'm helemaal nieuw wil houden, en die kost een veelvoud van een OLED TV. Je moet er gewoon plezier van hebben en 'm beleid gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratilim
Waar ik de tv voor gebruik is tv kijken via de decoder, wat films/series via Netflix en gamen via de Xbox One X, welke Beeldmodus zouden jullie adviseren voor dit gebruik?
Als je Deep Color heb aangezet (in general settings geloof ik) dan detecteerd je tv automatisch HDR. Dan zal je Xbox one X de functies wel kunnen vinden en zal je tv automatisch op HDR springen als hij dat binnen krijgt. en zodra je eenmaal in HDR mode zit zou ik biscoop of spel gebruiken (denk dat ze zo heten, heb zelf mijn tv in het engels staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:57:
[...]

ik neem aan dat je bedoelt de cycle van 4 naar 2 uur zetten? Zou het? Begreep van iemand ergens in dit topic dat de service monteurs het ook aanpassen naar 2 als ze een reparatie uit moeten voeren. Aan de andere kant, waarom zou LG het dan niet aanpassen naar 2 in een firmware update?
Die cleaning cycles zetten een bepaalde spanning op de LED's waardoor ze gereset worden (hoe het exact werkt weet ik niet). Ik geloof zeker dat dit invloed heeft op de levensduur, vraag is of het echt veel is. Ik hou het in ieder geval lekker op standaard. Garantie vervalt denk ik wel als je zaken in service menu aanpast (al is het maar de vraag of ze dat kunnen controleren natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een Expert mode gekozen om alle instellingen te krijgen die ik van mijn Samsung ken (het zijne felle concurrenten, maar gezien de overeenkomsten zou je bijna denken dat Samsung en LG veel samenwerken) en dan heb je alle vrijheid om het beeld precies te krijgen zoals je wil. Aanvankelijk miste ik veel omdat ik ook Standard als basis had gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Misschien interessant met een Black Friday/Cyber Monday periode aanbieding onder de €1000.
[tegengekomen op YT] De A7 OLED naast een Samsung D8000 LCD, beiden in Dynamische modus. Volgens de Tweakers review kan de D8000 375 cd/m² halen in die stand reviews: Samsung D8000: over de rand
Hier een beknopte review in het Pools van de A7: http://www.tvtest.pl/lg-55eg9a7-test/
Punten die opvallen: de helderheid in Expert 1 is op een 10% wit vlak max 246 cd/m² en op een volledige wit vlak 93 cd/m² (de Samsung op Film en 100% vlak 178 cd/m2).
Daarnaast de opmerking dat de near black weergave toch ook beter is dan op de B6 dus daar is in ieder geval wel aan gewerkt (gezien de technische specs verder niet of nauwlijks beter lijken dan de EG910v).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KH440sh0SyI]
Zelf een maandje terug ook zien staan bij de plaatselijke MM en kwam op mij ook helder genoeg over (maar dan zal ie vast ook in Vivid/Dynamisch gestaan hebben)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zl4QN43CwoNpElYYEG96xQRj/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 24-11-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

apis29 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:21:
Misschien interessant met een Black Friday/Cyber Monday periode aanbieding onder de €1000.
[tegengekomen op YT] De A7 OLED naast een Samsung D8000 LCD, beiden in Dynamische modus. Volgens de Tweakers review kan de D8000 375 cd/m² halen in die stand reviews: Samsung D8000: over de rand
Hier een beknopte review in het Pools van de A7: http://www.tvtest.pl/lg-55eg9a7-test/
Punten die opvallen: de helderheid in Expert 1 is op een 10% wit vlak max 246 cd/m² en op een volledige wit vlak 93 cd/m² (de Samsung op Film en 100% vlak 178 cd/m2).
Daarnaast de opmerking dat de near black weergave toch ook beter is dan op de B6 dus daar is in ieder geval wel aan gewerkt (gezien de technische specs verder niet of nauwlijks beter lijken dan de EG910v).

[video]
Zelf een maandje terug ook zien staan bij de plaatselijke MM en kwam op mij ook helder genoeg over (maar dan zal ie vast ook in Vivid/Dynamisch gestaan hebben)

[afbeelding]
Hij is 777,- bij een lokale mediamarkt in duitsland. Koopje voor die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bij gamen gewoon op Game bij een spel zonder HDR en HDR game wanneer je een HDR spel speelt. Als het goed is schakelt hij automatisch naar een HDR modus wanneer er een HDR signaal binnenkomt.

Voor al het andere (films, tv, Netflix, youtube, etc.) zou ik de ISF bright (voor overdag) en ISF night (voor 's avonds) gebruiken. In een eerdere post van mij staan de settings die je kunt overnemen.
Let er ook op dat je bij beide game standen de kleurtemperatuur op W50 zet. Standaard staat deze op C30 meen ik. Hierdoor is de kleur veel te blauw.

Het kan zijn dat, wanneer je standaard, dynamic, etc. gewend bent de kleuren wat gelig zijn maar geloof me, dit hoort zo! Je bent dan gewend aan tijden met compleet vertekende witbalans gekeken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daangi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07-2019
Johrivaneerd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:53:
[...]

Volgens http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled is de voet van de 55C7 22.7" of ~58cm, kan me goed voorstellen dat die van de 65" ook prima moet passen op 72cm dus :)
Thanks, alleen heeft de B7 een andere soort voet, meer een soort beugel en is volgens mij daardoor ook wat breder. Ook weet ik niet of de voet van het 65"-model echt veel groter is dan die van het 55"-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ionn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:00:
[...]Hij is 777,- bij een lokale mediamarkt in duitsland. Koopje voor die prijs.
Welke MM? Vind zo gauw niks over die aanbieding, da's idd helemaal een koopje ...

Wel de 55C7D voor €1333 bij een MM in Berlijn.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 24-11-2017 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

apis29 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:23:
[...]

Welke MM? Vind zo gauw niks over die aanbieding, da's idd helemaal een koopje ...

Wel de 55C7D voor €1333 bij een MM in Berlijn.
https://www.mydealz.de/deals/lg-55-eg-9a-7-1080516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn LG C7 opgehangen, geen defecte of dode pixels en wat een plaatje aan de muur! Hoe schakel je trouwens de eco settings uit? En waar is die Netflix banner gebleven? Je kon toch tot 23 december registreren?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
MazeWing schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:50:
[...]

Bij gamen gewoon op Game bij een spel zonder HDR en HDR game wanneer je een HDR spel speelt. Als het goed is schakelt hij automatisch naar een HDR modus wanneer er een HDR signaal binnenkomt.

Voor al het andere (films, tv, Netflix, youtube, etc.) zou ik de ISF bright (voor overdag) en ISF night (voor 's avonds) gebruiken. In een eerdere post van mij staan de settings die je kunt overnemen.
Let er ook op dat je bij beide game standen de kleurtemperatuur op W50 zet. Standaard staat deze op C30 meen ik. Hierdoor is de kleur veel te blauw.

Het kan zijn dat, wanneer je standaard, dynamic, etc. gewend bent de kleuren wat gelig zijn maar geloof me, dit hoort zo! Je bent dan gewend aan tijden met compleet vertekende witbalans gekeken te hebben.
Klopt inderdaad, vanmiddag alles goed ingesteld en toen ik Fifa 18 en Netflix op de X1X had opgestart schakelde de tv over naar de HDR modus. (was gisteravond toen ik nog niets had ingesteld niet zo).

En ja jij bent ook degene die dat handige settings overzicht (waar ik naar refereerde in mijn post op de vorige pagina) hier had geplaatst, zo heb ik mijn tv nu ook ingesteld. Dank nogmaals voor je post. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:12:
Zo, mijn LG C7 opgehangen, geen defecte of dode pixels en wat een plaatje aan de muur! Hoe schakel je trouwens de eco settings uit? En waar is die Netflix banner gebleven? Je kon toch tot 23 december registreren?
De eco settings kun je uitschakelen bij de Beeld en/of Algemene instellingen.

[ Voor 13% gewijzigd door AntraXxX op 24-11-2017 18:47 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd
(Nieuwe berichten waren niet geladen, dus slaat nergens meer op :p)

[ Voor 80% gewijzigd door LuisjeNL op 24-11-2017 18:53 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:12:
LG net gesproken en de banner is sinds vandaag weg omdat de actie voorbij is. Gezegd dat de actie was dat de aanschaf t/m gisteren was en niet de activatie.

Door de telefoontjes die ze nu beginnen te krijgen, krijgen ze nu door dat ze fout zitten en ze gaan zich nu beraden over een oplossing.

Mijn advies, bel ze even zodat ze je gegevens kunnen noteren en je kunnen contacten als ze een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelle vraag: er wordt me net beweerd dat de LG OLED65E7V een beter paneel zou hebben dan de LG OLED65C7V. ik weet even niet zo snel wat ik daar van moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:27:
snelle vraag: er wordt me net beweerd dat de LG OLED65E7V een beter paneel zou hebben dan de LG OLED65C7V. ik weet even niet zo snel wat ik daar van moet denken.
Zover ik weet zijn alle panels van de 7 serie allemaal identiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:28:
[...]

Zover ik weet zijn alle panels van de 7 serie allemaal identiek :)
dat idee had ikzelf idd ook.
t verschil zit m in die soundbar zover ik weet

"Dit model is voorzien van een beter panel voor de snelheid van beeldverwerking, heeft een beter kleuren contrast en een snellere processor met stabielere software. Tevens voorzien van de nieuwste techniek HDR. wat zorgt voor een nog realistischer kleuren pallet en contrasten"

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apollo zeker? Klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CVar schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:07:
[...]

LG net gesproken en de banner is sinds vandaag weg omdat de actie voorbij is. Gezegd dat de actie was dat de aanschaf t/m gisteren was en niet de activatie.

Door de telefoontjes die ze nu beginnen te krijgen, krijgen ze nu door dat ze fout zitten en ze gaan zich nu beraden over een oplossing.

Mijn advies, bel ze even zodat ze je gegevens kunnen noteren en je kunnen contacten als ze een oplossing hebben.
Gedaan, ook laten noteren, nu maar hopen dat ze snel tot een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plattetv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is allemaal hetzelfde, geen verschillen in de panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik speel nu voor het eerst een HDR game, geldt hiervoor hetzelfde betreft black levels?

Limited: Low
Full: High

Ik vind het op high een beetje grijs lijken. (ps4 staat op full)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Beste tweakers
Ik zie dat een aantal voor de muurbeugel van vogels thin 205 gaan
Een paar vragen zitten hier ook de boutjes bij voor in de tv
En hoe zit het met de kabel aansluiting steek deze die niet te ver uit de tv
Het gaat dan om de beugel samen met de OLED 55c7v

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 10:48
Kabel aansluitingen zitten aan de zeikant van de tv dus heb je geen last van.

Er zitten iig veel boutjes bij in verschillende lengten. Weet alleen niet of degene voor de lg er bij zitten. Beugel heb al alleen de tv komt pas volgende week ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Sjembecks op 24-11-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
valt me op dat plattetv met veel onzin klanten probeert over te halen om de verkeerde keuzes te maken. Als tweaker moeten we zulke winkels eigenlijk toch wel mijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:28:
Ik speel nu voor het eerst een HDR game, geldt hiervoor hetzelfde betreft black levels?

Limited: Low
Full: High

Ik vind het op high een beetje grijs lijken. (ps4 staat op full)
Op HDR moet black level altijd op low omdat RGB 4:4:4 icm met HDR niet mogelijk is over HDMI 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hoi sjembecks
De kabel antenne zit bij de 55c7v aan de achterkant
Aan de zijkant zijn de HDMI en USB aansluitingen

Dus graag iemand die wel een muurbeugel van vogels thin 205 in bezit heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bullshit. Je krijgt bij de E7 wel een mooiere remote en betere speakers, maar qua panel en image processsing maakt het geen donder uit. Ik heb bewust voor de C7 gekozen omdat ik toch alleen externe audio gebruik en de remote niet super belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:18:
[...]

Bullshit. Je krijgt bij de E7 wel een mooiere remote en betere speakers, maar qua panel en image processsing maakt het geen donder uit. Ik heb bewust voor de C7 gekozen omdat ik toch alleen externe audio gebruik en de remote niet super belangrijk is.
Helemaal correct. Ik meende het al maar denk ik gooi het heel even snel in de groep voor het geval ik me dan toch vergis.
De chat met de meneer van plattetv.nl dan ook maar afgebroken. Zowiezo 150 duurder als de eerstvolgende en dan ook nog eens een partij onzin verkopen en als je m dan corrigeert dan blijft ie het nog volhouden ook. Ik had er misschien een weddenschapje aan moeten wagen..
Hier ook externe audio en ding hoeft alleen maar aan te gaan want Kodi. Maandag hopelijk ophalen bij de oosterburen voor prima geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Bij plattetv verkoopt men meer leugens dan tv’s volgens mij....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Iemand hier de 4.70.10 firmware al geïnstalleerd? Staat wel op de website maar wordt niet automatisch door de tv binnengehaald. Schijnen best wel wat verbeteringen in te zitten. Straks maar even via USB installeren.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Laatst online: 05-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/244/s2rXl1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Sjembecks schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:36:
Kabel aansluitingen zitten aan de zeikant van de tv dus heb je geen last van.

Er zitten iig veel boutjes bij in verschillende lengten. Weet alleen niet of degene voor de lg er bij zitten. Beugel heb al alleen de tv komt pas volgende week ;)
Neem je dan best geen haakse hdmi kabels of gewone? Idem voor achterkant , zeker met een vogel thin 505 , achterkant haakse (heb je haakse ubs kabels ook?) maar zijkant, ......

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Vogel Wall 3305, zeer tevreden over en kan veel meer gewicht dragen.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik heb een 55c7, heb goed onderzoek gedaan en uiteindelijk gekozen voor en erg tevreden met de Vogels Wall 3245, zie https://www.muurbeugelcen...U1PREIRBEWUhoCn8QQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:28:
Wat raad je dan aan? Wil de tv zo dicht mogelijk tegen de muur .

Heb nu een vogel's efw 8305 voor mijn oude plasma en die zou verhuizen naar boven.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
Kijk even hier onder aan de pagina:
https://tweakers.net/revi...ijk-en-aansluitingen.html

Kun je zelf bepalen of je haaks wel of niet nodig hebt. Ik heb alleen een haakse aan de coax kabel en wil de 3 hdmi aansluitingen in de zijkant gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Edit

[ Voor 100% gewijzigd door fonsmeister op 25-11-2017 11:29 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:28:
Ja idd maar de Thin 505/405 zou ook moeten passen voor een 65 inch niet?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Iemand die hier een OLED55C7V heeft en mij exact de afmeting van de voet kan geven? Ik moet iets maken namelijk waar hij op moet staan en ik zou dat graag klaar willen hebben voordat de TV geleverd wordt.

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 06:54:
[...]

Bij plattetv verkoopt men meer leugens dan tv’s volgens mij....
Nee hoor. Aan mij mijn laatste 2 televisie's. Top service winkel Breda (na mijn Plasma overlijden na 3 jaar) en de prijs was ook goed. Totaal geen klagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

InflatableMouse schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:20:
Iemand die hier een OLED55C7V heeft en mij exact de afmeting van de voet kan geven? Ik moet iets maken namelijk waar hij op moet staan en ik zou dat graag klaar willen hebben voordat de TV geleverd wordt.

Thanks!
Even gauw opgemeten voor je. Het deel dat de "grond" raakt, is circa 57,5 cm x 22 cm.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Jorgen schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:34:
[...]

Even gauw opgemeten voor je. Het deel dat de "grond" raakt, is circa 57,5 cm x 22 cm.
Geweldig, hartstikke bedankt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Zou iemand kunnen kijken naar de serie Godless op Netflix in Dolby Vision, hebben jullie daar last van te hoge zwartwaarden? Het is meer grijs dan zwart bij mij. (C6)

Vooral goed te zien in aflevering 1, rond 5:00 min (nacht scene)

Als ik het op de app via de apple tv kijk, zijn zelfs de ‘letterbox’ balken grijs bij die scene :?
Via de TV app blijven de balken wel zwart, maar is de content zelf te grijs

Overdag valt het nog wel mee (net gekeken, valt minder op) maar vooral in het donker valt op dat het niet meer diepzwart is

[ Voor 41% gewijzigd door fonsmeister op 25-11-2017 13:53 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:53
Ik probeer mijn OLED55c7v toe te voegen aan een Harmony 900 maar kom er nu achter dat het commando voor 'guide' ontbreekt.
Is er een manier om dit toe te voegen?

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RobbyMoody Als het goed is, kan je in de Harmony software op je computer commando's toevoegen, door ze in een lijst te selecteren. Als je daar het betreffende commando niet kunt vinden; dan zou het mogelijk moeten zijn om de afstandsbediening het IR-signaal te laten leren door op guide te drukken op je originele afstandsbediening en terwijl je dit doet, op de Harmony te richten. Zo kan deze het specifieke signaal overnemen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:47:
[...]

Gedaan, ook laten noteren, nu maar hopen dat ze snel tot een oplossing komen.
Hetzelfde probleem hier. Gekocht 18 november, gisteren geleverd. Hebben jullie nu wel gewoon aangemeld en gebruik gemaakt van de 1 maand gratis actie? Of kun je beter wachten op antwoord van LG? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

El Martino

Zo niet, dan toch.

Bij het activeren van de gratis periode via LG krijg je tegoed aan je account toegevoegd als je al een account (en evt. betaalmethode) had. Dus aanmelden kan geen kwaad lijkt me :)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:53:
[...]

Hetzelfde probleem hier. Gekocht 18 november, gisteren geleverd. Hebben jullie nu wel gewoon aangemeld en gebruik gemaakt van de 1 maand gratis actie? Of kun je beter wachten op antwoord van LG? :)
Je bedoelt van Netflix, dat is standaard en nee ze hebben dus zelf een fout gemaakt om de banner weg te halen terwijl de actie tot 23 december loopt. Even bellen want hoe meer mensen er hierover klagen hoe sneller ze daar wat aan gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RobbyMoody schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:49:
Ik probeer mijn OLED55c7v toe te voegen aan een Harmony 900 maar kom er nu achter dat het commando voor 'guide' ontbreekt.
Vast wel, zie de handleiding van je Harmony.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
Jorgen schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:53:
@RobbyMoody Als het goed is, kan je in de Harmony software op je computer commando's toevoegen, door ze in een lijst te selecteren. Als je daar het betreffende commando niet kunt vinden; dan zou het mogelijk moeten zijn om de afstandsbediening het IR-signaal te laten leren door op guide te drukken op je originele afstandsbediening en terwijl je dit doet, op de Harmony te richten. Zo kan deze het specifieke signaal overnemen.
Het probleem is dat de smart-remote geen infra-rood heeft. Ik zie geen manier om een RF-signaal in te leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 15:24
RobbyMoody schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:49:
Kun je met de Harmony ook de muis bewegen in WebOS 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyMoody
Nee, voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
Nee idd gewoon rechte hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me wel op dat de scaling van tv zenders op de LG iets minder is dan bijvoorbeeld een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:07:
Valt me wel op dat de scaling van tv zenders op de LG iets minder is dan bijvoorbeeld een Samsung.
Scaling? Als je hem op "origineel" zet wordt er toch helemaal niets gescaled? Samsung, wat is dat? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:10:
[...]

Scaling? Als je hem op "origineel" zet wordt er toch helemaal niets gescaled? Samsung, wat is dat? 8)
Upscaling noem je dat. Of te wel het beeld mooier maken bij een slecht signaal. Afhankelijk van je processor. Daar zijn ze dus minder sterk in bij LG.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:16:
[...]
Upscaling noem je dat. Of te wel het beeld mooier maken bij een slecht signaal. Afhankelijk van je processor. Daar zijn ze dus minder sterk in bij LG.
Aaaaaaaaah. Ik zat van de week een DVD file te kijken die op mijn oude plasma nog wel te kijken was (niet echt superkwaliteit file), maar op deze LG......drama. Maar ja van niet al te best naar 4K is natuurlijk vragen om problemen. Rarbg is my friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:16:
[...]
Ik weet niet wat je instellingen zijn maar bij mij is toch echt een stuk beter als op mijn samsung tv op de slaapkamer. (KS7000)
Als het even kan dan gaat die er zo snel mogelijk uit en komt er een LG OLED voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idanue schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:25:
[...]

Ik weet niet wat je instellingen zijn maar bij mij is toch echt een stuk beter als op mijn samsung tv op de slaapkamer. (KS7000)
Als het even kan dan gaat die er zo snel mogelijk uit en komt er een LG OLED voor in de plaats.
Ik heb ook een KS7000 gehad en Ziggo zag er toch wel scherper erop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:26:
[...]
Hier ook ziggo en een stuk beter als op de KS7000, kijk je via CI+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:26:
[...]
TE scherp is ook weer niet mooi. Sommige zetten dat ding zo scherp dat ik gewoon kartels ga zien. Zijn ook mooie testpatronen voor. Maar ik streef dan ook een beeld na wat eruit ziet alsof ik door een ruit naar buiten kijk, ook qua kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Idanue schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:29:
[...]

Hier ook ziggo en een stuk beter als op de KS7000, kijk je via CI+?
Nee gewoon een decorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welke?
Dat ding hangt bijna tegen het plafond. Zakken jongen, Kijkt zoveel beter.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:34:
[...]

Welke?

[...]

Dat ding hangt bijna tegen het plafond. Zakken jongen, Kijkt zoveel beter.
Nee, 90cm vanaf de grond tot aan de onderkant (juiste maat volgens velen). Beetje vertekend beeld omdat het plafond een stuk hoger is en je het niet ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IVFSzMW.jpg
Het resultaat van een 55E7 en een Thin205, super strak :9

[ Voor 12% gewijzigd door 1337aldi op 25-11-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Het lukt me maar niet om Netflix te kijken zonder TrueMotion te gebruiken (instelling gebruiker bovenste 3 en onderste 10). Panning shots of beelden met veel actie vind ik anders echt niet lekker kijken. Te veel judder oid. Meer mensen hier last van, of ben ik de enige?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1337aldi schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:37:
[afbeelding]
Het resultaat van een 55E7 en een Thin205, super strak :9
Ik heb de 65C7 en heb de vogel think 505 ga hen eind van het jaar ophangen welke schroeven heb je erbij gebruikt wil namelijk niet door het scherm gaan als dit al mogelijk is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
oei, die hangt minimaal 50 cm te hoog.

Hoogte van het zitvlak van je stoel/bank/bed kan je het beste van uitgaan, optimaal is 45-50 van de grond.
90cm is denk ik als 3/4 van de onderkant van het scherm op ooghoogte is.
hij moet in elk geval nooit hoger hangen dan dat hij zou staan op een normaal tv kastje met de voet.

Ik heb hem nu op een 60cm hoog meubel staan, en dat is toch echt te hoog voor iemand van 170cm.

[ Voor 45% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 25-11-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
P.A.T.R.I.C.K schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:28:
[...]

optimaal is 40-50 van de grond
Hoe kom je daar bij?

Hier 88cm en kan perfect met voeten er op over de salontafel heen kijken naar de TV, bij 40 cm staat hij bijna op de vloer...
Lijkt me niet prettig om constant naar beneden te moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoogte van het zitvlak van je stoel/bank/bed kan je het beste van uitgaan, optimaal is 45-50 van de grond.
hij moet in elk geval nooit hoger hangen dan dat hij zou staan op een normaal tv kastje met de voet.

Ik heb hem nu op een 60cm hoog meubel staan, en dat is toch echt te hoog voor iemand van 170cm.
Misschien ben jij wat anders gewend maar 90 cm vanaf de grond is gewoon een algemeen geadviseerde kijkhoogte. Een gemiddeld tvmeubel is 50 cm hoog, je wilt je tv echt niet zo laag hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:21

d0s

sssst

Gewoon persoonlijk. Ik vind het ook niks, tv zo hoog. Totaal niet natuurlijk. Hier op 80 cm en hoger is niet meer fijn kijken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
stin00 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:50:
- Haal de TV 's nachts NIET van het stroom maar laat hem altijd op stand-by staan. Na 4 uur uitstaan doet de TV automatisch een pixel compensation cycle om burn-in tegen te gaan.
Wuut, dat wist ik niet. Ik ben gewend m'n apparatuur 's avonds helemaal uit te schakelen omdat het toch pas de volgende dag in de avonduren weer gebruikt wordt (en ik niet van irritante lampjes houd in m'n slaapkamer). Beetje shit dit :-(

De TV staat bij jullie 24/7 sowieso in stand-by? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
WinterBase schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:01:
[...]

Wuut, dat wist ik niet. Ik ben gewend m'n apparatuur 's avonds helemaal uit te schakelen omdat het toch pas de volgende dag in de avonduren weer gebruikt wordt (en ik niet van irritante lampjes houd in m'n slaapkamer). Beetje shit dit :-(

De TV staat bij jullie 24/7 sowieso in stand-by? :o
Yup waarom niet?
Verbruikt bijna niets, volgens mij nog geen euro per jaar aan stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door Idanue op 25-11-2017 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
Idanue schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:03:
[...]

Yup waarom niet?
Houd er niet van om apparaten, die ik langere tijd niet gebruik, 'aan' te laten. Maar ja, er zit blijkbaar niks anders op met deze tv :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
WinterBase schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:10:
[...]

Houd er niet van om apparaten, die ik langere tijd niet gebruik, 'aan' te laten. Maar ja, er zit blijkbaar niks anders op met deze tv :F
Je kunt hem natuurlijk altijd ruilen voor een LED TV, ik heb nog wel een KS7000 voor je. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinterBase schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:10:
[...]

Ik snap het probleem niet gewoon aan laten 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Optimaal is als je lekker zit/hangt dat je ogen zonder inspanning in het midden van het scherm kijkt. Helemaal afhankelijk van de hoogte bank en je eigen lengte. Je moet iig niet naar boven of naar beneden moeten kijken. Ik bepaal mijn plaats in de bios ook zo, maar dan door de juiste plek te zoeken en zorg dus dat ik als een van de eerste naar binnen ga. >:)
Idanue schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:03:
[...]

Yup waarom niet?
Omdat miljoenen tv's wereldwijd wel veel verbruik is en zo is het met veel apparaten. Milieu en global warming en zo. :'( Alle beetjes helpen. Ik kill hier ook alles, behalve dan helaas deze tv.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:27:
Ik bepaal mijn plaats in de bios ook zo, maar dan door de juiste plek te zoeken en zorg dus dat ik als een van de eerste naar binnen ga. >:)
Of je gaat naar een fatsoenlijke bios waarbij je vooraf je plaatsen kan kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik heb hulp nodig.

Ik heb hier een eg910v staan, en heb hier vandaag een nieuwe sony nt5 soundbar op aangesloten via arc. Ik heb output arc gekozen, simplink aan en hij maakt ook contact. Als ik de tv uit zet gaat de soundbar automatisch op standby, zet ik de tv aan dan gaat de soundbar ook automatisch aan, verhoog of verlaag ik het volume met de afstandsbediening van de tv dan pakt die automatisch het geluid van de soundbar alleen nu is er één klein probleempje; er komt geen geluid uit...

Even ter verdere onderbouwing, deze eg910v komt uit Duitsland. Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad met een andere soundbar namelijk de sony ct-390 die ik op mijn panasonic plasma zo aan de praat kreeg maar bij deze specifieke eg910v niet die soundbar heb ik toen maar geretourneerd. Maar ik heb dus ook in het verleden een andere eg910v gehad die gewoon uit Nederland kwam en hier toen zonder enige problemen een fidelio e5 op aan gesloten. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat deze tv uit Duitsland komt (al is het wel gewoon de eg910v versie) of zie ik iets over het hoofd...

Update:
Optical werkt wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De jong2
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:54:
[...]

Een gemiddeld tvmeubel is 50 cm hoog, je wilt je tv echt niet zo laag hebben.
+ 5cm = 55cm, tenzij je tv een voet van 40cm heeft natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
fonsmeister schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:39:
Zou iemand kunnen kijken naar de serie Godless op Netflix in Dolby Vision, hebben jullie daar last van te hoge zwartwaarden? Het is meer grijs dan zwart bij mij. (C6)

Vooral goed te zien in aflevering 1, rond 5:00 min (nacht scene)

Als ik het op de app via de apple tv kijk, zijn zelfs de ‘letterbox’ balken grijs bij die scene :?
Via de TV app blijven de balken wel zwart, maar is de content zelf te grijs

Overdag valt het nog wel mee (net gekeken, valt minder op) maar vooral in het donker valt op dat het niet meer diepzwart is
Muh stronk womynz
YouTube: Nick Dipaolo on Cultural Marxism
Pagina: 1 ... 60 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.