Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Verder alles goed?

Dv
Voorbeeldje van wat ik bedoel

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je de screensaver van de tv aanpassen en waar kun je Dolby vision demo's bekijken. Staat volgens mij niet tussen de apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:54:
[...]

Misschien ben jij wat anders gewend maar 90 cm vanaf de grond is gewoon een algemeen geadviseerde kijkhoogte. Een gemiddeld tvmeubel is 50 cm hoog, je wilt je tv echt niet zo laag hebben.
interessant, ik heb het nog eens echt nagemeten... :)

Als ik op de bank zit (42cm hoogte) is mijn ooghoogte 100cm (ik ben 173 en heb relatief lange benen).
De Tv 55 C7 inclusief de bezel is precies 71cm.
De tv voet is precies 4cm. (ook interessant aangezien de meeste soundbars hoger zijn)
Mijn tv kastje is 60 cm.
Het midden van het scherm zou dan uitkomen op 60+4+(71*0.5)=99,5.
Ik kijk momenteel dus precies in het midden van het scherm.

Ik heb het gevoel (voorkeur) dat de tv nog wel 10cm lager mag, dus 50cm tv kastje, ik kijk schijnbaar liever omlaag op 1/3 van de bovenkant.
Ik ben 173
zou ik 183 zijn dan zou ik de tv denk ik 5cm hoger willen hebben staan op een tv meubel van 55cm.
zou ik 193 zijn dan zou ik de tv denk ik 10cm hoger willen hebben staan op een tv meubel van 60cm.
Ik zit vrij recht op, voor mensen die iets onderuit gezakt zitten/hangen, denk ik dat je dan weer 10cm lager zou willen kijken.

Als ik de tv zou ophangen dan::
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 1/3 van de bovenkant, dan kom ik uit op 100-(71*0.66)=53cm onderkant scherm. (mijn voorkeur)
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 1/2 van de onderkant, dan kom ik uit op 100-(71*0.5)=65cm onderkant scherm. (huidige situatie)
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 1/3 van de onderkant, dan kom ik uit op 100-(71*0.33)=77cm onderkant scherm. (voor mij al veel te hoog)
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 10cm van de onderkant, kom ik uit op 100-10=90cm onderkant scherm. (jouw voorkeur)

Ik zit op een afstand van van beeld tot aan oog gemeten over de afstand op de vloer 3,60m van af.
achterkant van mijn oog tot aan muur is 40cm en van achterkant scherm tot aan muur is 25cm.
Momenteel is ophangen nog geen optie aangezien ik achter mijn tv een raam in de muur heb, maar zodra ik verhuis wil ik dit wel doen.

Aangezien hij bij jou de onderkant op 90cm hangt, vroeg ik me af hoever jij ervan afzit, hoe lang jij bent en wat jouw zithoogte is, dezelfde vraag voor alle anders lezers natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P.A.T.R.I.C.K schreef op zondag 26 november 2017 @ 02:20:
[...]

interessant, ik heb het nog eens echt nagemeten... :)

Als ik op de bank zit (42cm hoogte) is mijn ooghoogte 100cm (ik ben 173 en heb relatief lange benen).
De Tv 55 C7 inclusief de bezel is precies 71cm.
De tv voet is precies 4cm. (ook interessant aangezien de meeste soundbars hoger zijn)
Mijn tv kastje is 60 cm.
Het midden van het scherm zou dan uitkomen op 60+4+(71*0.5)=99,5.
Ik kijk momenteel dus precies in het midden van het scherm.

Ik heb het gevoel (voorkeur) dat de tv nog wel 10cm lager mag, dus 50cm tv kastje, ik kijk schijnbaar liever omlaag op 1/3 van de bovenkant.
Ik ben 173
zou ik 183 zijn dan zou ik de tv denk ik 5cm hoger willen hebben staan op een tv meubel van 55cm.
zou ik 193 zijn dan zou ik de tv denk ik 10cm hoger willen hebben staan op een tv meubel van 60cm.
Ik zit vrij recht op, voor mensen die iets onderuit gezakt zitten/hangen, denk ik dat je dan weer 10cm lager zou willen kijken.

Als ik de tv zou ophangen dan::
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 1/3 van de bovenkant, dan kom ik uit op 100-(71*0.66)=53cm onderkant scherm. (mijn voorkeur)
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 1/2 van de onderkant, dan kom ik uit op 100-(71*0.5)=65cm onderkant scherm. (huidige situatie)
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 1/3 van de onderkant, dan kom ik uit op 100-(71*0.33)=77cm onderkant scherm. (voor mij al veel te hoog)
Als ik mijn ooghoogte zou hebben op 10cm van de onderkant, kom ik uit op 100-10=90cm onderkant scherm. (jouw voorkeur)

Ik zit op een afstand van van beeld tot aan oog gemeten over de afstand op de vloer 3,60m van af.
achterkant van mijn oog tot aan muur is 40cm en van achterkant scherm tot aan muur is 25cm.
Momenteel is ophangen nog geen optie aangezien ik achter mijn tv een raam in de muur heb, maar zodra ik verhuis wil ik dit wel doen.

Aangezien hij bij jou de onderkant op 90cm hangt, vroeg ik me af hoever jij ervan afzit, hoe lang jij bent en wat jouw zithoogte is, dezelfde vraag voor alle anders lezers natuurlijk.
"De vuistregel bij het ophangen of plaatsen van je TV is dan ook dat 1/3 van het beeldscherm op ooghoogte hangt. Gemiddeld komt dit neer op een hoogte van 95 cm vanaf de grond."

De meeste professionele zaken adviseren de kijkhoogte die ik gebruik. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

https://www.televisiewink...-je-tv-hier-wat-tips.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37

MazeWing

The plot thickens...

Ja dat 1/3 van het beeld dat op ooghoogte hangt moet dus rond de 95cm zijn. Dit betekent dat de onderkant van het scherm een stuk lager hangt. Hoe groter het scherm hoe lager de onderkant zal zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:04:
Ja dat 1/3 van het beeld dat op ooghoogte hangt moet dus rond de 95cm zijn. Dit betekent dat de onderkant van het scherm een stuk lager hangt. Hoe groter het scherm hoe lager de onderkant zal zijn.
Vanaf de grond (tot aan de onderkant meegerekend), anders zou je tv op rond de 20-30cm vanaf de grond tot aan het onderste deel van een tv zitten. Wat veel te laag voor een 55 inch is. Uiteindelijk moet iedereen doen wat in zijn situatie het beste past.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Lol zeggen ook:

"Het formaat van de TV speelt dan ook een grote rol: de standaardregel is 10 cm kijkafstand per inch. Dus een tv van 40 inch heeft een optimale kijkafstand van 4.00 meter."

Dus maw 65 inc, 6.5 meter? Kan toch niet.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:31:
[...]
Iedereen moet doen wat in zijn situatie het beste past.
Ja.
De meeste professionele zaken adviseren de kijkhoogte die ik gebruik.
Nee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, vraag het eens na.

Overigens als je een soundbar aan de muur wilt hebben (wat ik van plan ben) heb je die extra ruimte gewoon nodig.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1373/8201/products/Sonos_Lifestyle_RGB_Large_HT_1_grande.jpg?v=1502741543

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Deze tv hangt veel te laag. Ideaal is als je staat dat ie dán ongeveer op ooghoogte hangt heb ik net geleerd.

Gewoon op de bank zitten en dan je beeld ongeveer in het midden/op een derde te hebben van de hoogte van je ogen is erg passé. Welnu, ik behoor tot de oude garde en mijn tv staat dan ook op een kastje van 45cm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

spietie schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:33:
Lol zeggen ook:

"Het formaat van de TV speelt dan ook een grote rol: de standaardregel is 10 cm kijkafstand per inch. Dus een tv van 40 inch heeft een optimale kijkafstand van 4.00 meter."

Dus maw 65 inc, 6.5 meter? Kan toch niet.
Denk dat ze daar op de redactie ook werken met pc beeldschermen van 3 inch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Brad Pitt schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:16:
[...]

je beeld ongeveer in het midden/op een derde te hebben van de hoogte van je ogen is erg passé
Jij hebt geëvolueerde nekspieren gekregen in 10 jaar tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
fonsmeister schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:25:
Jij hebt geëvolueerde nekspieren gekregen in 10 jaar tijd?
Ik niet, de professionele tv installateurs blijkbaar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Als je in je zetel zit is toch het beste dat ongeveer het midden van de TV op ooghoogte is van wanneer je zit? Hoog in de lucht is 1) niet mooi en 2) niet handig als je in de zetel zit vind ik.

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Misschien moeten we even terug naar de nuttige LG OLED ervaringen en niet uitwijken naar persoonlijke voorkeuren omtrent ophangen en beugels. Vooral de manier waarop jullie pogen te discussiëren is beneden maats en voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spietie schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:39:
Als je in je zetel zit is toch het beste dat ongeveer het midden van de TV op ooghoogte is van wanneer je zit? Hoog in de lucht is 1) niet mooi en 2) niet handig als je in de zetel zit vind ik.
Uiteraard is dat het beste, dat is algemeen bekend. Als iemand het anders wil is dat prima, maar verkondig dan niet dat het zo "hoort" of wordt aangeraden, da's gewoon pure onzin. En weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:10:
[...]

Ik heb de 65C7 en heb de vogel think 505 ga hen eind van het jaar ophangen welke schroeven heb je erbij gebruikt wil namelijk niet door het scherm gaan als dit al mogelijk is :P
Bij de beugels van vogels zitten een hele hoop bouten, heb zelf de M6x10 gebruikt, de langere M6 paste er net niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:41:
[...]

Uiteraard is dat het beste, dat is algemeen bekend. Als iemand het anders wil is dat prima, maar verkondig dan niet dat het zo "hoort" of wordt aangeraden, da's gewoon pure onzin. En weer verder :)
Dat dit het beste is is ook puur onzin en al helemaal niet algemeen bekend. Zoiets heet een voorkeur. Een tv op een meubel is ook lelijk maar dat maakt er een aan de muur niet beter. Terug naar het topic over OLEDS.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:46:
Dat dit het beste is is ook puur onzin. Zoiets heet een voorkeur.
"De meeste professionele zaken adviseren de kijkhoogte die ik gebruik.". Hier ging het om, misinformatie.

Maar goed, als je per se dit niet wilt erkennen, let's move on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:49:
[...]

"De meeste professionele zaken adviseren de kijkhoogte die ik gebruik.". Hier ging het om, misinformatie.

Maar goed, als je per se dit niet wilt erkennen, let's move on.
Heb jij gebeld, nee. Dit is wat er geadviseerd wordt, ben je het er niet mee eens prima, maar vooral blijven negeren en het niet erkennen. Of kan jij toevallig een soundbar op de muur toveren zonder er ruimte voor vrij te maken middels een wall-mount. Deze discussie is trouwens gestart door iemand anders. En eigenlijk gaat het nergens over. Bij deze on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:24

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:37:
Waar kun je de screensaver van de tv aanpassen en waar kun je Dolby vision demo's bekijken. Staat volgens mij niet tussen de apps.
Screensaver kun je niet aanpassen. Dolby Vision demo's kun je vast ergens downloaden en op stick zetten (weet even geen links). Of je probeert Netflix voor een maandje.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:23:
[...]

Screensaver kun je niet aanpassen. Dolby Vision demo's kun je vast ergens downloaden en op stock zetten (weet even geen links). Of je probeerde Netflix voor een maandje.
Volgens mij kon je toch kiezen uit schilderijen die voorbij komen of vuurwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:26:
[...]

Volgens mij kon je toch kiezen uit schilderijen die voorbij komen of vuurwerk?
De schilderijen of landschappen zijn enkel een screensaver voor als je geen HDMI signaal hebt. Bij stilstaand beeld in apps krijg je het vuurwerk. Althans zo is het op mijn B6. Wellicht dat dit bij de 7 serie wel in te stellen is maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:30:
[...]

De schilderijen of landschappen zijn enkel een screensaver voor als je geen HDMI signaal hebt. Bij stilstaand beeld in apps krijg je het vuurwerk. Althans zo is het op mijn B6. Wellicht dat dit bij de 7 serie wel in te stellen is maar ik betwijfel het.
Weet jij toevallig waar dat in de instellingen staat, bij een geen HDMI signaal heb ik nu niks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:36:
[...]

Weet jij toevallig waar dat in de instellingen staat, bij een geen HDMI signaal heb ik nu niks staan.
Dat zeg ik: er zijn geen instellingen voor. Na een aantal seconden geen signaal kickt de galerij screensaver gewoon in (maar eerst is het zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:37:
[...]

Dat zeg ik: er zijn geen instellingen voor. Na een aantal seconden geen signaal kickt de galerij screensaver gewoon in (maar eerst is het zwart).
Bij mij blijft het gewoon zwart en verspringt het HDMI geen signaal bericht. Vreemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:37:
Als je je TV op regio UK zet, krijg je hele andere apps in de app store. Onder andere krijg je dan de Dolby Vision/Atmos demo app. Na het downloaden kan je de regio weer terug schakelen naar regio NL.

Aanrader is ook de BBC i-player app waar je een demo van Planet Earth 2 in HLG kan zien (wanneer er gevraagd wordt om een experimentele test op kwaliteit, zeg dan ja). Helaas kan je verder niets met de BBC app, maar de demo is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Vandaag de Sony HT ST 5000 soundbar gekocht, bijzonder omdat de tv nog aangeschaft moet worden haha. Nu twijfel ik nog over de 55C7 en de 55E7 die nagenoeg hetzelfde kosten ivm de V30 telefoon die je erbij krijgt. Ik vind het design van de E7 mooier, maar nu vraag ik mij af of ik conflicten kan verwachten met een extra soundbar. Heeft iemand hier ervaringen mee? Voor nu wil ik tv en Sony soundbar op een tvmeubel zetten en niet ophangen. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:12:
[...]

"De vuistregel bij het ophangen of plaatsen van je TV is dan ook dat 1/3 van het beeldscherm op ooghoogte hangt. Gemiddeld komt dit neer op een hoogte van 95 cm vanaf de grond."

De meeste professionele zaken adviseren de kijkhoogte die ik gebruik. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

volgens jouw site: https://www.televisiewink...-je-tv-hier-wat-tips.html
De vuistregel bij het ophangen of plaatsen van je TV is dan ook dat 1/3 van het beeldscherm op ooghoogte hangt (1/3 vanaf boven). Gemiddeld komt dit neer op een hoogte van 95 cm vanaf de grond.

1/3 vanaf boven op ooghoogte zou je uitkomen op :
100cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=77,23 (mens van 170cm)
105cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=82,23 (mens van 180cm)
110cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=87.23 (mens van 190cm)
115cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=92.23 (mens van 200cm)

De 95 cm die op televisiewinkel.nl staat is dus als 1/3 vanaf boven op 95cm zou hangen, volgens mij moet je dan 205cm lang zijn bij een tv van 55 inch, en hoewel nederlanders groot zijn, zo groot zijn ze nou ook weer niet. En eigenlijk zou je dan 210cm lang moeten zijn, want je zakt normaal 5cm in als je in rust zit. De schrijver zal wel bedoelen dat de ooghoogte van een gemiddelde volwassen 18-80 nederlander inclusief vrouwen en senioren 95 cm is als hij relaxed op de bank zit.

de onderkant van het scherm is dan:
lg oled 55 is het tv scherm 71cm met bezel (de bezel is boven en onder 1cm) dus het echt scherm is 69cm
95cm oog kijkhoogte - (69cm*0.66) = 49,46cm - 1cm = 48,46cm (optimaal tv meubel als de voet 4cm is 44,46cm)
100cm oog kijkhoogte - (69cm*0.66) = 54,46cm - 1cm = 53,46cm (optimaal tv meubel als de voet 4cm is 49,46cm)
105cm oog kijkhoogte - (69cm*0.66) = 59.46cm - 1cm = 58,56cm (optimaal tv meubel als de voet 4cm is 54,56cm)

de meest simpele en logische vragen zijn:
waarom zou je een tv hoger ophangen aan de muur dan je hem zou plaatsen op een tvmeubel en
waarom hebben alle tv meubels bijna dezelfde hoogte van ~50cm ?

Hang je de onderkant van je scherm op 90cm dan is 1/3 van de bovenkant van je scherm:
90cm+1cm+(69*0.66)=136,54cm

de onderkant van een lichtschakelaar hangt normaal op 100cm, daarom had ik meteen zoiets toen ik jouw foto zag, damm die de tv hangt veel te hoog, maar wie weet kan je me nog overtuigen dat hij eigenlijk toch op 90 moet hangen, ik ben nog aan het twijfelen.

Zodra ik verhuis denk ik dat ik mijn onderkant tv ga ophangen op 50cm vanaf de grond en er een tv meubel voorzet van 45cm voor mijn apparaten en als afstandshouder voor kinderen en de stofzuiger :)

[ Voor 3% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 26-11-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.A.T.R.I.C.K schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:16:
[...]

volgens jouw site: https://www.televisiewink...-je-tv-hier-wat-tips.html
De vuistregel bij het ophangen of plaatsen van je TV is dan ook dat 1/3 van het beeldscherm op ooghoogte hangt (1/3 vanaf boven). Gemiddeld komt dit neer op een hoogte van 95 cm vanaf de grond.

1/3 vanaf boven op ooghoogte zou je uitkomen op :
100cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=77,23 (mens van 170cm)
105cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=82,23 (mens van 180cm)
110cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=87.23 (mens van 190cm)
115cm kijkhoogte - (69cm*0.33)=92.23 (mens van 200cm)

De 95 cm die op televisiewinkel.nl staat is dus als 1/3 vanaf boven op 95cm zou hangen, volgens mij moet je dan 205cm lang zijn bij een tv van 55 inch, en hoewel nederlanders groot zijn, zo groot zijn ze nou ook weer niet. En eigenlijk zou je dan 210cm lang moeten zijn, want je zakt normaal 5cm in als je in rust zit. De schrijver zal wel bedoelen dat de ooghoogte van een gemiddelde nederlander 95 cm is als hij relaxed op de bank zit.

de onderkant van het scherm is dan:
lg oled 55 is het tv scherm 71cm met bezel (de bezel is boven en onder 1cm) dus het echt scherm is 69cm
100cm oog kijkhoogte - (69cm*0.66) = 54,46cm - 1cm = 53,46cm (optimaal tv meubel als de voet 4cm is 49,46cm)
105cm oog kijkhoogte - (69cm*0.66) = 59.46cm - 1cm = 58,56cm (optimaal tv meubel als de voet 4cm is 54,56cm)

de meest simpele en logische vragen zijn:
waarom zou je een tv hoger ophangen aan de muur dan je hem zou plaatsen op een tvmeubel en
waarom hebben alle tv meubels bijna dezelfde hoogte van ~50cm ?

Hang je de onderkant van je scherm op 90cm dan is 1/3 van de bovenkant van je scherm:
90cm+1cm+(69*0.66)=136,54cm

de onderkant van een lichtschakelaar hangt normaal op 100cm, daarom had ik meteen zoiets toen ik jouw foto zag, damm die de tv hangt veel te hoog, maar wie weet kan je me nog overtuigen dat hij eigenlijk toch op 90 moet hangen, ik ben nog aan het twijfelen.

Zodra ik verhuis denk ik dat ik mijn onderkant tv ga ophangen op 50cm vanaf de grond en er een tv meubel voorzet van 45cm voor mijn apparaten en als afstandshouder voor kinderen en de stofzuiger :)
Eigenlijk was deze discussie al lang klaar. Wil je een soundbar aan de muur hebben heb je ruimte nodig, en ik vind het persoonlijk zelfs mooier ogen. TV staat niet te hoog eerder perfect (kunnen veel mensen met dezelfde hoogte beamen) en staan juist tv's bij sommige te laag. Uiteindelijk blijft het je eigen keuze. Dit is wat de installateurs aanraden. En ik vind het een prettige hoogte om tv te kijken. En komt het ook zeer goed van pas.

Zonder (in dit geval net aan)ruimte Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/56/21/30/56213046deb7903131bd6f6ba58ba870.jpg

Met ruimte
Afbeeldingslocatie: http://www.martinshifi.co.uk/uploads/images/SONOS/new-home-theater.jpg

Ik ga voor de onderste optie, binnenkort een soundbar kopen en met dat op het oog (zelfs zonder) hangt de tv perfect. Ga namelijk voor een zwevende tv meubel dus heb je ruimte nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Exirion schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:29:
[afbeelding]

Toch handig om 2 HDMI outputs op je audiospul te hebben :) Ik kwam er vanavond pas achter dat de verschillende instellingsprofielen voor het beeld ook bepalen welke instellingen er uberhaupt zijn. Als je een van de expert profielen kiest kun je meer/anders instellen, vooral wat kleurtoon en dergelijke betreft. Nu komt alles eigenlijk vrijwel 1 op 1 overeen met de instellingen die ik op m'n Samsung TV kan doen.
Welke instellingen heb je precies gebruikt als ik mag vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:39
Hoe lossen jullie de verschillende profielen op wanneer je met een receiver werkt?
Aangezien je met één enkele HDMI ingang werkt, heeft alles wat daarop aangesloten zit hetzelfde profiel. Zo heb ik Spel modus actief aangezien ik game op de Xbox One X en PS4 Pro. Maar daardoor staat standaard ook de Spel modus actief als ik TV kijk middels de Horizon Mediabox van Ziggo.

Schakelen jullie dan telkens over naar een ander profiel of laten jullie het dan ook maar op één profiel staan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthiasjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
Hey allemaal, ik heb vorige week donderdag een 55c7 gekocht bij AO.nl. Ik heb de tv dit weekend goed kunnen uit testen en ben heel erg tevreden. Ook heb ik een pixel test gedaan en helaas heb ik hierbij 2 kapotte pixels gespot. Dit zie ik echter alleen als ik 10cm voor de tv sta. Zou ik om deze reden een tv terug kunnen sturen? De doos etc heb ik allemaal nog behalve al het verpakkings plastic, is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dat zou je met de winkel moeten bespreken. Mogelijk wisselen ze enkel de tv om waarbij het verpakkingsmateriaal geen probleem is.

Je moet je echter afvragen of je heel de rompslomp waard is. Als je het alleen op een onrealistische afstand van 10cm ziet heb je er geen enkel last van in de praktijk. Ik begrijp echter het gevoel dat dit wel aan je blijft knagen, ondanks dat je het in normale situaties nooit ziet.

Houd er echter wel rekening mee dat een nieuw exemplaar weer nieuwe problemen met zich mee kan brengen zoals uniformiteitsproblemen. Deze zie je voornamelijk terug bij <10% grijs en 100% wit. Echter ook in deze gevallen is dit in de praktijk ook weer een stuk moeilijker te zien, enkel wanneer je gaat zoeken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthiasjuh schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:57:
Hey allemaal, ik heb vorige week donderdag een 55c7 gekocht bij AO.nl. Ik heb de tv dit weekend goed kunnen uit testen en ben heel erg tevreden. Ook heb ik een pixel test gedaan en helaas heb ik hierbij 2 kapotte pixels gespot. Dit zie ik echter alleen als ik 10cm voor de tv sta. Zou ik om deze reden een tv terug kunnen sturen? De doos etc heb ik allemaal nog behalve al het verpakkings plastic, is dit een probleem?
Bel ze op zou ik zeggen. Terugsturen kan altijd op basis van de 14 dagen retourrecht. Maar dan moet het wel in orginele staat terug worden gestuurd. Ze zouden moeilijk kunnen doen om de verpakking en je daardoor een waardevermindering kunnen geven als je om je geld terug zou vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook de C7 van AO en de mijne is perfect, geen enkel pixeldefect. Zelf zou ik nooit een toestel hebben gehouden met dode pixels. Als je namelijk zoveel voor een tv betaald verwacht je op zijn minst een scherm zonder pixeldefecten. Ook een ding om rekening mee te houden. De doos van de LG OLEDS kun je amper meer verplaatsen zodra de plastic koorden er vanaf zijn gehaald. Dan heb je echt twee mensen nodig om het op te tillen. Want het karton draagt geen enkel gewicht meer zodra die koorden er vanaf zijn gehaald.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:41
P.A.T.R.I.C.K schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:16:
[...]

Ja, correct berekend. Veel mensen hebben inderdaad de tv te hoog hangen of staan.
Er is al veel over geschreven en dit heb ik destijds eens gepost over wanneer de nek en oogspieren in rust zijn.

Al gepost:
De ideale hoogte is een beetje persoonlijk, want je kunt overal wel aan wennen.
Maar.
Voor een comfortabele kijkhoogte wordt uitgegaan van het feit dat de ogen in rust iets naar beneden kijken. Dan ontspannen de oogspieren. Probeer nu maar eens alleen met de ogen omhoog te kijken :P
Je voelt dan de oogspieren werken.
Als de tv zo hoogt hangt, dan zal je dat willen compenseren door je nek naar achteren te buigen, wat ook weer klachten kan geven.
Dus ruststand is iets gebogen nek (naar beneden) en ogen iets naar beneden.
Afhankelijk van de hoogte en zitpositie van je bank, kom je dan meestal uit op circa 55 cm hoogte, gemeten vanaf de onderkant tv, waarbij je precies door het midden van de tv kijkt en niet op 1/3 en 2/3 verhouding.
Heb je een tv van 50 cm hoog, dan wordt dat 55+25 = 80 cm door het midden: ideaal punt normaal gesproken waarbij de oogspieren in ruststand (kunnen) staan.
Probeer het maar eens uit met een proeftafeltje zou ik zeggen: dat is de echte manier om het voor jezelf duidelijk te maken en te kijken of het bovenstaande verhaal klopt.

Aanvulling: ik kom dus meestal voor een 55" TV wat lager uit: 55 + 35 cm (midden tv) = 90 cm.
Maar mijn bank is wat laag, dus 105 cm door het midden - zou ook prima kunnen kloppen. In ieder geval is dat vaak lager als mensen soms denken.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shocked schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:08:
[...]

Ja, correct berekend. Veel mensen hebben inderdaad de tv te hoog hangen of staan.
Er is al veel over geschreven en dit heb ik destijds eens gepost over wanneer de nek en oogspieren in rust zijn.

Al gepost:
De ideale hoogte is een beetje persoonlijk, want je kunt overal wel aan wennen.
Maar.
Voor een comfortabele kijkhoogte wordt uitgegaan van het feit dat de ogen in rust iets naar beneden kijken. Dan ontspannen de oogspieren. Probeer nu maar eens alleen met de ogen omhoog te kijken :P
Je voelt dan de oogspieren werken.
Als de tv zo hoogt hangt, dan zal je dat willen compenseren door je nek naar achteren te buigen, wat ook weer klachten kan geven.
Dus ruststand is iets gebogen nek (naar beneden) en ogen iets naar beneden.
Afhankelijk van de hoogte en zitpositie van je bank, kom je dan meestal uit op circa 55 cm hoogte, gemeten vanaf de onderkant tv, waarbij je precies door het midden van de tv kijkt en niet op 1/3 en 2/3 verhouding.
Heb je een tv van 50 cm hoog, dan wordt dat 55+25 = 80 cm door het midden: ideaal punt normaal gesproken waarbij de oogspieren in ruststand (kunnen) staan.
Probeer het maar eens uit met een proeftafeltje zou ik zeggen: dat is de echte manier om het voor jezelf duidelijk te maken en te kijken of het bovenstaande verhaal klopt.

Aanvulling: ik kom dus meestal voor een 55" TV wat lager uit: 55 + 35 cm (midden tv) = 90 cm.
Maar mijn bank is wat laag, dus 105 cm door het midden - zou ook prima kunnen kloppen. In ieder geval is dat vaak lager als mensen soms denken.
55 cm vanaf de onderkant, bij een wallmount? Dat is echt geen gezicht. Maar zoals je al aangaf er bestaan geen standaarden. En met deze hoogte kun je absoluut geen soundbar op de muur bevestigen. Maar dit is heel erg of-topic. Hoort eigenlijk niet in dit topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
Gisteren heb ik er echt om moeten lachen, 3 mensen die het laatste woord willen hebben over de discussie en dan na hun betoog zeggen; Nu gaan we on topic of einde off-topic :+

Laat het lekker hangen en geniet van de TV :) *O*

[ Voor 5% gewijzigd door LuisjeNL op 27-11-2017 10:47 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Lui, ik kan niet kiezen :9 LG 55C7 of de 55E7? Met de verkoop van de LG V30 die je bij de E7 krijgt, komt de prijs uiteindelijk op hetzelfde uit als de C7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
willieboy90 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:52:
Lui, ik kan niet kiezen :9 LG 55C7 of de 55E7? Met de verkoop van de LG V30 die je bij de E7 krijgt, komt de prijs uiteindelijk op hetzelfde uit als de C7.
Luxeprobleem :P

Als je nog geen soundbar hebt en de geïntegreerde soundbar en picture on glass niet foeilelijk vindt: E7
Als je al wel een losse soundbar hebt en de E7 maar foeilelijk vindt: C7

Ik heb de E7 gehaald, wilde al langer de V30 hebben als opvolger van mijn Oneplus 3 + met minimale bijbetaling ben ik van de E6 over op de E7 gegaan. Dus die combinatie levert mij een V30 op voor €550, E7 voor €1500 terwijl beide los een stuk duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruiken jullie trouwens om stof van het scherm af te halen. Kun je veilig Swiffer duster ervoor gebruiken?

Viel me trouwens op dat er geen microfiber doekje in de verpakking zat? Klopt dat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:29:
[...]

55 cm vanaf de onderkant, bij een wallmount? Dat is echt geen gezicht. Maar zoals je al aangaf er bestaan geen standaarden. En met deze hoogte kun je absoluut geen soundbar op de muur bevestigen. Maar dit is heel erg of-topic. Hoort eigenlijk niet in dit topic thuis.
Het grappige is dat je hieronder precies hetzelfde zeg als @Shocked:
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:12:
[...]

Die 95cm vanaf de grond is op ooghoogte, dus niet de onderkant van het scherm. Onderkant van het scherm komt idd rond de 50-55cm als je die ‘vuistregel’ aanhoudt.

[ Voor 16% gewijzigd door fonsmeister op 27-11-2017 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:00:
Wat gebruiken jullie trouwens om stof van het scherm af te halen. Kun je veilig Swiffer duster ervoor gebruiken?

Viel me trouwens op dat er geen microfiber doekje in de verpakking zat? Klopt dat.
Microfiber of brillendoekje. Een duster zou ik niet overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:02:
[...]

Microfiber of brillendoekje. Een duster zou ik niet overwegen.
Brillendoekje dan maar even bestellen. Je zou maar net een zandkorrel in je Swiffer duster hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:39

Fab1Man

Live life to the fullest

Rivanov schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:12:
Hoe lossen jullie de verschillende profielen op wanneer je met een receiver werkt?
Aangezien je met één enkele HDMI ingang werkt, heeft alles wat daarop aangesloten zit hetzelfde profiel. Zo heb ik Spel modus actief aangezien ik game op de Xbox One X en PS4 Pro. Maar daardoor staat standaard ook de Spel modus actief als ik TV kijk middels de Horizon Mediabox van Ziggo.

Schakelen jullie dan telkens over naar een ander profiel of laten jullie het dan ook maar op één profiel staan.
Ik loop tegen hetzelfde aan. Ik denk dat er niks anders op zit dan of een profiel te vinden dat als middenmoot over alle outputs redelijk werkt, of schakelen tussen de verschillende profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Ik schakel tussen profielen. Gamemode heeft een ander blacklevel dan de modus die ik voor films gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik schakel ook gewoon tussen de beeldmodi. Ik gebruik alleen ISF (day/night) en game. In beide modi wordt correct naar de HDR modi gewisseld wanneer er HDR wordt waargenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthiasjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
MazeWing schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:01:
Dat zou je met de winkel moeten bespreken. Mogelijk wisselen ze enkel de tv om waarbij het verpakkingsmateriaal geen probleem is.

Je moet je echter afvragen of je heel de rompslomp waard is. Als je het alleen op een onrealistische afstand van 10cm ziet heb je er geen enkel last van in de praktijk. Ik begrijp echter het gevoel dat dit wel aan je blijft knagen, ondanks dat je het in normale situaties nooit ziet.

Houd er echter wel rekening mee dat een nieuw exemplaar weer nieuwe problemen met zich mee kan brengen zoals uniformiteitsproblemen. Deze zie je voornamelijk terug bij <10% grijs en 100% wit. Echter ook in deze gevallen is dit in de praktijk ook weer een stuk moeilijker te zien, enkel wanneer je gaat zoeken.
Eigenlijk is de hele rompslomp het mij niet waard, ik ga het er maar bij laten zitten. Vanaf de bank kan ik het onmogelijk zien en daar gaat het uitendelijk om vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:18
Rivanov schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:12:

Ik switch tussen het spel profiel en voor de rest is het de technicolor profile (of isf) (films, series, tv). Meer heb je eigenlijk niet nodig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Joosie200 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:58:
[...]

Luxeprobleem :P

Als je nog geen soundbar hebt en de geïntegreerde soundbar en picture on glass niet foeilelijk vindt: E7
Als je al wel een losse soundbar hebt en de E7 maar foeilelijk vindt: C7

Ik heb de E7 gehaald, wilde al langer de V30 hebben als opvolger van mijn Oneplus 3 + met minimale bijbetaling ben ik van de E6 over op de E7 gegaan. Dus die combinatie levert mij een V30 op voor €550, E7 voor €1500 terwijl beide los een stuk duurder zijn.
Ik ga vanmiddag maar weer eens kijken of ik het picture on glass niet foeilelijk vind dan :D Beeldkwaliteit van beide modellen zijn identiek toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Yep, B7/C7/E7/W7 ... allemaal zelfde paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Fab1Man schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:06:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde aan. Ik denk dat er niks anders op zit dan of een profiel te vinden dat als middenmoot over alle outputs redelijk werkt, of schakelen tussen de verschillende profielen.
Daar heb je dus HDMI-CEC voor, wat helaas bijna nooit goed werkt (ik gebruik het niet, maar heb dan ook de meeste apparaten op TV aangesloten). Hierdoor herkent de TV (in theorie) de verschillende inputs van je receiver. Plaatje uit review van @rajackar: productreview: LG OLED55B6V Zwart review door rajackar

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BS8ru16Hgxwyn9.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 27-11-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Ik heb een vraag voor de mensen die al wat langer een OLED in huis hebben.
Treedt er al gewenning op met betrekking tot de beeld kwaliteit van jullie OLED tv?

Mijn voornaamste redenen om nog niet over te gaan op OLED is de prijs en de mogelijkheid dat je na enkele weken niet meer merkt dat je een nieuwe tv hebt... Blijft het beeld jullie nog steeds imponeren wanneer je de tv aanzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
PsycoHero schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:16:
Treedt er al gewenning op met betrekking tot de beeld kwaliteit van jullie OLED tv?

Mijn voornaamste redenen om nog niet over te gaan op OLED is de prijs en de mogelijkheid dat je na enkele weken niet meer merkt dat je een nieuwe tv hebt... Blijft het beeld jullie nog steeds imponeren wanneer je de tv aanzet?
Alles went, maar soms word ik echt nog wel blij verrast. Dan heb je weer een shot om je TV denkt waarvan je denkt: 'dit is echt mooi'. Maar zeker als je een avond TV hebt gekeken bij vrienden of familie, dan merk je toch echt wel kwaliteitsverschil. Nu ongeveer 9 maanden in bezit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:24
Raziel schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:19:
[...]

Alles went, maar soms word ik echt nog wel blij verrast. Dan heb je weer een shot om je TV denkt waarvan je denkt: 'dit is echt mooi'. Maar zeker als je een avond TV hebt gekeken bij vrienden of familie, dan merk je toch echt wel kwaliteitsverschil. Nu ongeveer 9 maanden in bezit trouwens.
Precies hetzelfde hier.
Laatst nog met de eerste aflevering van seizoen 2 van Stranger Things in Dolby Vision. Prachtig hoe daar in een arcadehal alle neon verlichting e.d. naar voren kwam.

En inderdaad, als je dan bij iemand anders tv gaat kijken dnek je echt; hoe kunnen ze hier naar kijken?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:36:
Heb zelf ook de C7 van AO en de mijne is perfect, geen enkel pixeldefect. Zelf zou ik nooit een toestel hebben gehouden met dode pixels. Als je namelijk zoveel voor een tv betaald verwacht je op zijn minst een scherm zonder pixeldefecten. Ook een ding om rekening mee te houden. De doos van de LG OLEDS kun je amper meer verplaatsen zodra de plastic koorden er vanaf zijn gehaald. Dan heb je echt twee mensen nodig om het op te tillen. Want het karton draagt geen enkel gewicht meer zodra die koorden er vanaf zijn gehaald.
|:(
Matthiasjuh schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:57:
Kijk jij tv op een afstand van 10cm. Best apart. Moet je wel veel heen en weer kijken is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Laatst online: 18-09 13:57
Even een kort vraagje, binnenkort wil ik de LG OLED55C7V aanschaffen, nu wil ik deze ophangen aan een muurbeugel. Nu zag ik een discussie m.b.t. de hoogte van de TV eerder voorbijkomen, maar wat is de ideale hoogte om de muurbeugel te bevestigen?

Mijn situatie:
Afstand tot bank +/- 3 meter
TV meubel +/- 51 cm hoog
Soundbar dient tussen TV en TV meubel te worden geplaatst +/- 85 mm hoog

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Raziel schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:19:
[...]

beetje dubnel hier, zeker wat zwartwaardes betreft soms enorm onder de indruk maar los daarvan vind ik de upgrade van mijn panasonic plasma niet zo spectaculair, die was echt fantastisch zeker qua motion en uniformiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
lapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:30:
[...]

beetje dubnel hier, zeker wat zwartwaardes betreft soms enorm onder de indruk maar los daarvan vind ik de upgrade van mijn panasonic plasma niet zo spectaculair, die was echt fantastisch zeker qua motion en uniformiteit
Tja, dan is de overgang wellicht ook minder. Ik kwam van een 5 jaar oude LED TV. Ik ken ook niemand met plasma's, dus daar zie ik ook alleen LCD. Dan is mijn B6 toch echt een verademing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

KilianS schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:26:
Even een kort vraagje, binnenkort wil ik de LG OLED55C7V aanschaffen, nu wil ik deze ophangen aan een muurbeugel. Nu zag ik een discussie m.b.t. de hoogte van de TV eerder voorbijkomen, maar wat is de ideale hoogte om de muurbeugel te bevestigen?

Mijn situatie:
Afstand tot bank +/- 3 meter
TV meubel +/- 51 cm hoog
Soundbar dient tussen TV en TV meubel te worden geplaatst +/- 85 mm hoog

Alvast bedankt :)
Gaan we nu weer deze discussie voeren? Gewoon zo hoog hangen dat als je comfortabel zit je ogen zonder inspanning van ogen en nek het midden van het scherm zien. Helemaal afhankelijk van jouw lengte en hoogte van je bank. Er is dus geen algemeen aantal cm's itt wat hier een aantal keer gepost is.

Ik vind mijn vrouw ook nog steeds mooi na al die jaren. Zeker als ik andere vrouwen zie. Zo is het ook met deze tv. 8)
lapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:30:
[...]

Ik vind de Oled toch weer een stuk mooier dan mijn vorige plasma. Bij deze heb ik vaak echt het gevoel dat ik door een raam naar buiten kijk. Zo natuurlijk is het beeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
Ja en de 55C7 zit nu rond de 1899 euro. Dat is geen rampzalig bedrag voor de beste beeldkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
wvkreg schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:51:
Ja en de 55C7 zit nu rond de 1899 euro. Dat is geen rampzalig bedrag voor de beste beeldkwaliteit.
Een stuk lager, maar daar is het andere topic voor :P

Toch besloten om voor de 55C7 te gaan, geen zin in gezeur met resellen van telefoon en ik zit er toch over na te denken om een soundbar te gaan aanschaffen.

Momenteel spreekt de LG SJ8 met T8 stand heel erg aan. Iemand in dit topic ervaring met deze combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:39

Fab1Man

Live life to the fullest

Puck schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:30:
[...]

Daar heb je dus HDMI-CEC voor, wat helaas bijna nooit goed werkt (ik gebruik het niet, maar heb dan ook de meeste apparaten op TV aangesloten). Hierdoor herkent de TV (in theorie) de verschillende inputs van je receiver. Plaatje uit review van @rajackar: productreview: LG OLED55B6V Zwart review door rajackar

[afbeelding]
Ah wauw, weer wat geleerd. Ik heb op mijn C7 CEC geactiveerd, cq ook ARC. Ik heb het echter nu al twee keer gehad dat ARC plotsklaps uit valt, onder de Inputs ziet de tv ook geen Simplink meer en hij default naar de Internal TV Speakers. De versterker valt op dat moment ook in standby. Is dit iets dat ik in de versterker of in de tv moet zoeken? Naar aanleiding van jouw betoog lijkt het erop dat het vanuit de tv kant niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Fab1Man schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:54:
[...]

Ah wauw, weer wat geleerd. Ik heb op mijn C7 CEC geactiveerd, cq ook ARC. Ik heb het echter nu al twee keer gehad dat ARC plotsklaps uit valt, onder de Inputs ziet de tv ook geen Simplink meer en hij default naar de Internal TV Speakers. De versterker valt op dat moment ook in standby. Is dit iets dat ik in de versterker of in de tv moet zoeken? Naar aanleiding van jouw betoog lijkt het erop dat het vanuit de tv kant niet werkt?
Tja zeg het maar... Wellicht valt ARC eruit omdat de versterker in standby valt, wellicht is het andersom. Ik kan er weinig over zeggen, bij sommige combinaties van apparatuur werkt het gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik ben gematigd tevreden over de TV, heb hem destijds voor 2500 euro gekocht. Vooral omdat het als beste uit de test kwam. Na het testen toch wel tot de conclusie gekomen dat dit het geld eigenlijk niet waard is.

Daarvoor heb je gewoon teveel ergenissen..Het is absoluut geen slechte tv en bijna alle 4k content ziet er mooi uit. Banding is gewoon niet tolereerbaar in mijn ogen en dit is toch zichtbaar met bepaalde grijze scenes .Ook doet de motion wat tekort op de LG Oled,

Verder doet het wat het moet doen, echter houdt er wel rekening mee dat slechte content op een LED/LCD weggemoffeld wordt en dat het op een OLED juist goed zichtbaar wordt dus eerder tot een slechtere kijkervaring kan leiden via kabel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Raymon89 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:10:
[...]

Precies hetzelfde hier.
Laatst nog met de eerste aflevering van seizoen 2 van Stranger Things in Dolby Vision. Prachtig hoe daar in een arcadehal alle neon verlichting e.d. naar voren kwam.

En inderdaad, als je dan bij iemand anders tv gaat kijken dnek je echt; hoe kunnen ze hier naar kijken?! :P
Ik heb laatst ST2 (DV) in 2 dagen uitgekeken en hoe geweldig ziet dat er uit.

De C7 vanaf april en nog steeds zijn er dus momenten dat ik denk... pff wat een goed beeld.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Misterbont schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:56:
Ik ben gematigd tevreden over de TV, heb hem destijds voor 2500 euro gekocht. Vooral omdat het als beste uit de test kwam. Na het testen toch wel tot de conclusie gekomen dat dit het geld eigenlijk niet waard is.

Daarvoor heb je gewoon teveel ergenissen..Het is absoluut geen slechte tv en bijna alle 4k content ziet er mooi uit. Banding is gewoon niet tolereerbaar in mijn ogen en dit is toch zichtbaar met bepaalde grijze scenes .Ook doet de motion wat tekort op de LG Oled,

Verder doet het wat het moet doen, echter houdt er wel rekening mee dat slechte content op een LED/LCD weggemoffeld wordt en dat het op een OLED juist goed zichtbaar wordt dus eerder tot een slechtere kijkervaring kan leiden via kabel tv.
Waarom koop je dan een oled tv? Je bent toch niet blindweg uitgegaan op die goede resultaten? Beetje onderzoek en je weet zo wat de huidige beperkingen zijn van de oled techniek. De huidige oleds zijn echt nog niet de beste tv's.

We moeten wachten op de volgende generatie emmisive panels. In de vorm van microled of qled.

Hopelijk kunnen de scherm aangestuurd worden als impuls based met rolling scans om nog scherpere motion dan CRT te krijgen. Een impuls based scherm die een beeld minder dan 2 ms laat zien, zorgt ervoor dat er geen motion blur wordt veroorzaakt. Het menselijk oog is daarbij het probleem bij huidige sample en hold displays. Daarbij wordt een frame de gehele refreshtijd getoond. Het probleem is alleen om zo'n korte impuls te kunnen weer geven, moet de helderheid 10x zo hoog kunnen dan normaal. En dat gaat zeker niet lukken met de huidige oleds. BFI kan hier een beetje bij helpen maar lang niet genoeg.

Hopelijk hebben ze ook kunnen door ontwikkelen met betreking tot de aansturing als het gaat om uniformiteit. Pixels worden nu aangestuurd in kolommen misschien dat dat in de toekomst kan veranderen en dat op pixelniveau pixels qua kleur kunnen wijzigen ten opzichte van anderen. Misschien dat ze burn in hierdoor ook kunnen aanpakken.

Ik zou zeggen ben gewoon tevreden. Want je hebt het beste wat er nu is. Maaaaar het kan veel beter helaas nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Misterbont Ik zal de laatste zijn die zal ontkennen dat OLED geen problemen heeft, kijken we echter naar LED dan zijn daar toch ook wel degelijk problemen die na al die jaren nog steeds niet zijn opgelost. De grootste problemen bij LED zijn voor mij toch wel de zwartwaarden (FALD is beter, maar nog steeds suboptimaal) en misschien wel hinderlijker; de kijkhoeken.

Zodra je uit de optimale kijkhoek gaat (lees: het midden) stort de gehele beeldkwaliteit in 1. Perfecte backlight dimming wordt ronduit slecht (bloom, halo';s) en de kleuren worden ook flets. IPS heeft dit probleem stukken minder maar heeft weer aanzienlijk slechtere zwartwaarden.

Ik was gisteren nog bij een vriend met de Samsung KS8500 (ook niet de minste tv) en het beeld is gewoon echt minder. Zeker wanneer de kamerverlichting uit is en je donkere scenes krijgt.
Als ik kijk naar slides van grijs (5% en 10%) zie ik wel wat banding maar in de praktijk is dit niet te zien. Ook is een 100% witte slide gewoon mooi egaal wit. Iets dat je veel sneller zou merken.
Bij mij LED had ik bij donkere scenes last van clouding. Iets wat maar deels werd goedgemaakt dmv local dimming.

Wat betreft ARC niet goed werkend te krijgen. Ik ben er achter gekomen dat mijn RaspberryPi (3) de boel compleet in de war schopt. Wanneer deze ontkoppeld is heb ik nergens last van. Ik heb CEC (die ARC en het bedienen via HDMI voor zijn rekening neemt) nog niet uitgeschakeld in de raspberry instellingen. Mogelijk lost dit het probleem op.

Ik raad trouwens aan de tv locatie op UK te zetten en de Dolby app te downloaden (je kunt dit na het downloaden weer terug zetten op NL) en vervolgens een paar demo's kijken. Zeker een 3 minuten durende demo waar dolby atmos en vision worden uitgelegd is subliem en volgens mij extreem goed om je bezoek te imponeren met je geluidsinstallatie en tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een keer met eigen ogen willen zien of oled nu zoveel mooier is dan bijv:

-sony x940e
-samsung q7f

Weten jullie of er elektronica zaken zijn die deze modellen naast elkaar kunnen displayen en tegelijkertijd dezelfde content kunnen,draaien, of heeft iemand dit weleens gevraagd voor de aanschaf van een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:27

Exirion

Gadgetfetisjist

willieboy90 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:25:
Ik ga vanmiddag maar weer eens kijken of ik het picture on glass niet foeilelijk vind dan :D Beeldkwaliteit van beide modellen zijn identiek toch?
Ik vind de C7 echt mooier dan de E7. Wel is de remote van de E7 een stuk mooier en het is jammer dat die niet los verkocht wordt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
Ik heb op een wit scherm een ietwat roze tint in de linker helft van het scherm. Klinkt dit bekend bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb altijd al te veel geld aan TV’s uitgegeven en het blijft gewoon fijn om naar te kijken, elke keer weer als je naar goeie content kijkt maar ook bij gewoon TV kijken. Je went aan een grotere maat, je went aan betere kwaliteit, maar het is altijd de investering waard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Shocked schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:08:
[...]
Al gepost:
effe als wat extra informatie: 1/3 vanaf boven noemen veel websites, omdat de ogen van de acteurs vaak op 1/3 vanaf de bovenkant zich bevinden volgens de 'rule of thirds'.
https://www.google.nl/sea...+of+thirds+photo&tbm=isch
https://digital-photography-school.com/rule-of-thirds/
Het aanzetten van het rule of thirds raster zit in bijna iedere camera/app, heel handig :)
1/3th van bovenaf is dan ook waar de camera man vaak op scherp zal stellen, en een kijker kijkt nu eenmaal automatische naar dat deel van het scherm. (een camera moet je nu eenmaal scherp stellen, in de real world zal je ook dit continue blijven doen en ben je dus flexibel waarna je kijkt).

Hang je de tv op 1/2 van het scherm kwa je eigen zit ooghoogte, moet je dus bij veel scenes een heel klein beetje omhoog kijken, vooral bij close-ups terwijl je daar eigenlijk het oog van de acteur op je eigen ooghoogte wil hebben.

gewoon effe als achtergrond info waarom veel sites 1/3 vanaf bovenkant aanhouden en niet de 1/2.

p.s. ik hoop nu maar niet dat er opeens mensen zijn die nu pas ontdekken dat je eigenlijk continue zit te kijken naar een 1500 euro tv, waarbij de achtergrond of voorgrond altijd wazig is, nananannana :9~ >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Exirion schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:11:
[...]

Ik vind de C7 echt mooier dan de E7. Wel is de remote van de E7 een stuk mooier en het is jammer dat die niet los verkocht wordt.
Volgens mij kun je ze hier wel bestellen. Niet goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misterbont schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:56:

Ik herken al jouw klachten niet en ben toch echt een zeikerd eerste klas als het gaat om beeld. Beste tv die ik ooit gehad heb. LED? :X :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EnigmaNL schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:21:
Op ebay zijn de prijzen zeer acceptabel (ja, nieuwe remotes) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:06:
[...]

Brillendoekje dan maar even bestellen. Je zou maar net een zandkorrel in je Swiffer duster hebben.
ook minder statische :)

p.s. kan ook met je vuil onderbroek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:25:
[...]

Ik herken al jouw klachten niet en ben toch echt een zeikerd eerste klas als het gaat om beeld. Beste tv die ik ooit gehad heb. LED? :X :N
Ligt er ook een beetje aan wat je oog op pakt.. zo keek ik gisteren Stranger Things en werd het scherm net zo donker als een 5% slide, dus de banding werd wel waarneembaar.

Ik ben verder wel te spreken en het is ook wel de beste tv die ik gehad heb, maar zo super als vele doen vermoeden is het NOG zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik heb de afgelopen 4 jaar ieder keer een nieuwe Samsung tv gehad uit het betere segment,ik kan je vertellen dat de Oled E7 die ik nu heb een ongelooflijk en verbluffend goed beeld geeft.
Deze zal dan ook 2018 overleven met groot plezier...
Miereneukers en azijnpissers zijn er nu eenmaal overal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Misterbont schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:29:
Ik ben verder wel te spreken en het is ook wel de beste tv die ik gehad heb, maar zo super als vele doen vermoeden is het NOG zeker niet.
Zelfde gedoe als vroeger met plasma. Was ook, zogenaamd, perfect zwart, perfect zus, perfect zo. Welnu, de Kuro die ik had was inderaad (op dat moment) geweldig, de VT50 waardeloos, de huidige VT60 weer prima.

Ook de huidige OLED's hebben manko's, de QLED's ook, de andere LCD's ook. Is niet anders. Echter mag je op de meeste fora niet kritisch zijn of commentaar op iets leveren want het is dan al gauw "oh heb ik geen last van". Dat kan natuurlijk prima, maar een ander kan daar wel degelijk zich aan storen. YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ligt er ook een beetje aan wat je oog op pakt.. zo keek ik gisteren Stranger Things en werd het scherm net zo donker als een 5% slide, dus de banding werd wel waarneembaar.

Hier al vaker geroepen: Ik kijk tv, bestudeer geen tv. Ik zal vast wel iets vinden als ik me ga fixeren op fouten. Maar ja, mijn auto heeft ook wat krasjes, maar vind hem nog steeds schitterend. Ga ik me op die krassen fixeren rijd ik morgen ook nog naar de dealer voor een nieuwe.
Brad Pitt schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:32:
[...]

Dat kan natuurlijk prima, maar een ander kan daar wel degelijk zich aan storen. YMMV :)
Wat een zwaar leven heb je dan iedere avond na een dag hard werken. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Maar dat komt dan in dit geval ook weer omdat banding heel erg verschilt per paneel. Dit is natuurlijk iets wat beter kan, maar verklaard wel de verschillende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:33:
[...]
Wat een zwaar leven heb je dan iedere avond na een dag hard werken. :+
Is best te doen hoor. Heerlijk naar een 65 inch vloeiend beeld kijken is niet zo een straf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.A.T.R.I.C.K schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:28:
[...]

ook minder statische :)

p.s. kan ook met je vuil onderbroek _/-\o_
Als je niets zinnigs te posten hebt, post dan niets.

[ Voor 27% gewijzigd door S1NN3D op 06-12-2017 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nee ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de chemische samenstelling van het gemiddelde remspoor een uitmuntende verschonende reactie geeft wanneer het in contact komt met de chemische structuur van het OLED paneel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

EnigmaNL schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:21:
Bij de betreffende remote staat wel dat ie alleen compatible is met de W7, maar dat zal onvolledig zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Niet online
Idem. Als er niets zinnigs te posten is, post dan niets.

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 06-12-2017 07:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
ionn schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:57:
[...]

Waarom koop je dan een oled tv? Je bent toch niet blindweg uitgegaan op die goede resultaten? Beetje onderzoek en je weet zo wat de huidige beperkingen zijn van de oled techniek. De huidige oleds zijn echt nog niet de beste tv's.

We moeten wachten op de volgende generatie emmisive panels. In de vorm van microled of qled.

Hopelijk kunnen de scherm aangestuurd worden als impuls based met rolling scans om nog scherpere motion dan CRT te krijgen. Een impuls based scherm die een beeld minder dan 2 ms laat zien, zorgt ervoor dat er geen motion blur wordt veroorzaakt. Het menselijk oog is daarbij het probleem bij huidige sample en hold displays. Daarbij wordt een frame de gehele refreshtijd getoond. Het probleem is alleen om zo'n korte impuls te kunnen weer geven, moet de helderheid 10x zo hoog kunnen dan normaal. En dat gaat zeker niet lukken met de huidige oleds. BFI kan hier een beetje bij helpen maar lang niet genoeg.

Hopelijk hebben ze ook kunnen door ontwikkelen met betreking tot de aansturing als het gaat om uniformiteit. Pixels worden nu aangestuurd in kolommen misschien dat dat in de toekomst kan veranderen en dat op pixelniveau pixels qua kleur kunnen wijzigen ten opzichte van anderen. Misschien dat ze burn in hierdoor ook kunnen aanpakken.

Ik zou zeggen ben gewoon tevreden. Want je hebt het beste wat er nu is. Maaaaar het kan veel beter helaas nog.
Klopt. Moet wel zeggen dat ik ook (te) weinig had gelezen over OLED en de nadelen alvorens mijn C7 te kopen, ik zou nog uitgesteld hebben tot 2018 dan denk ik, want mijn plasma was nog best ok. Maar nieuwe tech jeukt hier altijd. Er zijn enorm veel voordelen aan deze OLED, maar de nadelen zijn toch niet te negeren. Banding is hier ook soms zichtbaar in normale content, er zit duidelijk een verkleuring aan de linkerkant naar geel toe en dus is een egaal wit scherm niet helemaal wit. Details? Azijnpisserig? Tja misschien maar voor zoveel geld mag ik toch wel iets verwachten. Ben zeer benieuwd naar de nieuwere generatie, tot dan geniet ik er zoveel mogelijk van, zelfs met de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Brad Pitt schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:32:
Zelfde gedoe als vroeger met plasma. Was ook, zogenaamd, perfect zwart, perfect zus, perfect zo. Welnu, de Kuro die ik had was inderaad (op dat moment) geweldig, de VT50 waardeloos, de huidige VT60 weer prima.

Ook de huidige OLED's hebben manko's, de QLED's ook, de andere LCD's ook. Is niet anders. Echter mag je op de meeste fora niet kritisch zijn of commentaar op iets leveren want het is dan al gauw "oh heb ik geen last van". Dat kan natuurlijk prima, maar een ander kan daar wel degelijk zich aan storen. YMMV :)
Er is nog wel een stevig verschil tussen klagen omdat er iets mis is en net doen alsof één van beste TV's die verkrijgbaar is een miskoop is omdat hij toch niet perfect blijkt te zijn.
Zoals je zelf al zegt is geen enkele TV perfect, ook die van volgens jaar niet. Dus die enorme klaagzang die sommigen ophangen wordt dan inderdaad wel wat lacherig over gedaan. Terecht maar mijn mening. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gonadan schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:32:
[...]
Er is nog wel een stevig verschil tussen klagen omdat er iets mis is en net doen alsof één van beste TV's die verkrijgbaar is een miskoop is omdat hij toch niet perfect blijkt te zijn.
Sja, als mensen niet normaal naar bijv. tennis kunnen kijken omdat zij zich aan de beeldverwerking storen (met of zonder hulpmiddelen) is een reactie als "oh heb ik geen last van" geheel zinloos. Ook om die reacties kan ik weer lacherig doen/zijn omdat dit in elk forum, over welk onderwerp dan ook, zo gaat.

En ja, al die dingen zijn al 100x genoemd, en had iedereen al kunnen weten, maar goed, so be it. Dit is ook een ding dat je in alle fora tegenkomt, herhaling van alle mogelijke onderwerpen en/of vragen die men binnen twee minuten had kunnen vinden in de laatste paar pagina's, in de OP of gewoon ff zelf via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Brad Pitt schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:39:
Sja, als mensen niet normaal naar bijv. tennis kunnen kijken omdat zij zich aan de beeldverwerking storen (met of zonder hulpmiddelen) is een reactie als "oh heb ik geen last van" geheel zinloos. Ook om die reacties kan ik weer lacherig doen/zijn omdat dit in elk forum, over welk onderwerp dan ook, zo gaat.
Kan je doen, maar die mensen zijn toch echt heel erg in de meerderheid. Prima als je jezelf wijs wilt maken dat tennis pertinent onkijkbaar is, maar dan ben je gewoon heel erg gewend geraakt aan een specifieke TV of techniek.

Het gaat mij om de nuance tussen ergeren omdat het anders is en iets als onmogelijk te kijken bestempelen. Dan heb je meer aan een psycholoog dan een nieuwe TV. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Dus de full function controle van de e7 of w7 werkt dus ook op de c7

Klopt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Exirion schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:02:
[...]

Bij de betreffende remote staat wel dat ie alleen compatible is met de W7, maar dat zal onvolledig zijn lijkt me.
Ik heb geen idee, ik zou het er niet op wagen voor die prijs. Misschien kan je LG vragen of hij ook werkt op andere types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Gonadan schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:48:
[...]

Kan je doen, maar die mensen zijn toch echt heel erg in de meerderheid. Prima als je jezelf wijs wilt maken dat tennis pertinent onkijkbaar is, maar dan ben je gewoon heel erg gewend geraakt aan een specifieke TV of techniek.

Het gaat mij om de nuance tussen ergeren omdat het anders is en iets als onmogelijk te kijken bestempelen. Dan heb je meer aan een psycholoog dan een nieuwe TV. ;)
Ik blijf OLED een schitterende technologie vinden, vooral door de perfecte zwartwaardes, maar de banding en verkleuring in wit zijn toch niet te onderschatten. Dit is de mijne bijvoorbeeld op een scherm met 5% grijs :

https://imgur.com/a/GMW0G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

lapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:21:
[...]

Klopt. Moet wel zeggen dat ik ook (te) weinig had gelezen over OLED en de nadelen alvorens mijn C7 te kopen, ik zou nog uitgesteld hebben tot 2018 dan denk ik, want mijn plasma was nog best ok. Maar nieuwe tech jeukt hier altijd. Er zijn enorm veel voordelen aan deze OLED, maar de nadelen zijn toch niet te negeren. Banding is hier ook soms zichtbaar in normale content, er zit duidelijk een verkleuring aan de linkerkant naar geel toe en dus is een egaal wit scherm niet helemaal wit. Details? Azijnpisserig? Tja misschien maar voor zoveel geld mag ik toch wel iets verwachten. Ben zeer benieuwd naar de nieuwere generatie, tot dan geniet ik er zoveel mogelijk van, zelfs met de nadelen.
Daarom. Je moet het maar zo zien er is nu niks beters.

De beste TV zou natuurlijk zijn:

Nieuwe emmissive panel technology
Ultra HD
120-240HZ
VRR, freesync en g-sync
HDMI 2.1
Rec 2020 100%
10ms input lag
1ms response time
1ms processing lag
1ms impuls based + rolling scan
1500nits
Geen speakers
HDR10, DV, HDR10+, Technicolor, HLG

Mis ik nog iets? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MazeWing schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:00:
Nee ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de chemische samenstelling van het gemiddelde remspoor een uitmuntende verschonende reactie geeft wanneer het in contact komt met de chemische structuur van het OLED paneel... :+
Komen daar dan die yellow banding klachten vandaan?

Beter tv kijken met een vezelrijk dieet?

@ionn euh, assistente die voer & drank komt brengen?? Of de adviesprijs van 800€ voor 65"?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 27-11-2017 21:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdweide
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-07 10:28
Onlangs een 55C7V aangeschaft. Onder de indruk van Dolby vision content (bijvoorbeeld Stranger things), al is dat niet heel lastig komend vanaf een 8 jaar oude 32" LCD.

Maar mijn grote verbazing is de keuze van Spotify om de app van LG tv's te verwijderen.

Nu is mijn vraag, wat het alternatief is om via de tv Spotify te gebruiken? Nou hoopte dat ik kon casten van mijn telefoon (Spotify app), maar helaas.

Ik heb voorheen een Chromecast gebruikt, maar wil het liefst zonder extra apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 12:58
Onlangs heb ik me ook zitten vergapen aan het prachtige beeld van de LG OLED. Hier in het forum wordt er heel veel over geschreven, maar één antwoord kan ik niet vinden.
Hoe zit het met spiegeling, als de zon op het OLED scherm schijnt ? Moet ik hier rekening mee houden of kan ik dan beter voor een ander type kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:14:
[...]

Ik blijf OLED een schitterende technologie vinden, vooral door de perfecte zwartwaardes, maar de banding en verkleuring in wit zijn toch niet te onderschatten. Dit is de mijne bijvoorbeeld op een scherm met 5% grijs :

https://imgur.com/a/GMW0G
Waar ik zelf erg benieuwd naar ben en eens wil zien op een oled is het tegenovergestelde van een scène waar veel zwart in zit, bijv een wit strand en een fel blauwe zee op klaarlichte dag. Is zoiets dan nog steeds mooier als op een high end led tv zoals een sony x930? Ben een beetje bang dat een oled dan niet fel genoeg is om dit goed tot zijn recht te laten komen. Maar goed dit is wellicht onterecht gedacht van mij.
Pagina: 1 ... 61 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.