"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Die is er simpelweg niet. Chromecast lijkt me een prima oplossing dan. Of afwachten tot ze een nieuwe app uitbrengen (als dat al gebeurd).kvdweide schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:34:
Onlangs een 55C7V aangeschaft. Onder de indruk van Dolby vision content (bijvoorbeeld Stranger things), al is dat niet heel lastig komend vanaf een 8 jaar oude 32" LCD.
Maar mijn grote verbazing is de keuze van Spotify om de app van LG tv's te verwijderen.
Nu is mijn vraag, wat het alternatief is om via de tv Spotify te gebruiken? Nou hoopte dat ik kon casten van mijn telefoon (Spotify app), maar helaas.
Ik heb voorheen een Chromecast gebruikt, maar wil het liefst zonder extra apparatuur.
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 27-11-2017 22:12 ]
Arrived anxious, left bored
Heb spiegelt een beetje maar niet storend. Zeker omdat het beeld helder genoeg kan. Het is wel een voordeel dat het scherm maar uit 1 laag bestaat en dit reflecties flink verlaagd.Aloysxda schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:34:
Onlangs heb ik me ook zitten vergapen aan het prachtige beeld van de LG OLED. Hier in het forum wordt er heel veel over geschreven, maar één antwoord kan ik niet vinden.
Hoe zit het met spiegeling, als de zon op het OLED scherm schijnt ? Moet ik hier rekening mee houden of kan ik dan beter voor een ander type kiezen ?
Mijn LED had in ieder geval meer reflecties. Alhoewel dat natuurlijk ook weinig zegt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Niet al te duurionn schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:16:
[...]
Daarom. Je moet het maar zo zien er is nu niks beters.
De beste TV zou natuurlijk zijn:
Nieuwe emmissive panel technology
Ultra HD
120-240HZ
VRR, freesync en g-sync
HDMI 2.1
Rec 2020 100%
10ms input lag
1ms response time
1ms processing lag
1ms impuls based + rolling scan
1500nits
Geen speakers
HDR10, DV, HDR10+, Technicolor, HLG
Mis ik nog iets?
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik ben op dit forum denk ik de enige die heeft geklaagd over de motion van een oled bij tenniswedstrijden.Gonadan schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:48:
[...]
Kan je doen, maar die mensen zijn toch echt heel erg in de meerderheid. Prima als je jezelf wijs wilt maken dat tennis pertinent onkijkbaar is, maar dan ben je gewoon heel erg gewend geraakt aan een specifieke TV of techniek.
Het gaat mij om de nuance tussen ergeren omdat het anders is en iets als onmogelijk te kijken bestempelen. Dan heb je meer aan een psycholoog dan een nieuwe TV.
Het is een feit dat de sample and hold techniek minder vloeiend is dan die van een plasma.
Het is zeker niet onkijkbaar maar ik was beter gewend met Panasonic plasma.
Het verschilt ook enorm of ik de horizon box of de interne tuner vd tv gebruik. In het voordeel van de tuner.
Het verbaast mij dat niet meer gebruikers dit opvallen.
Maar goed. Ik ben alsnog tevreden met mijn e6. Geen enkele tv is perfect helaas.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 23:01 ]
Ik alleen op de poort waar mn receiver aan hangt. Alle apparaten aan mn receiver en vanaf mn receiver door naar poort 2 van de tv.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:54:
Hebben jullie trouwens op alle poorten HDMI ultra HD aanstaan?
Kheb de C7 55 inch vanavond opgehangen. Prachtig ding en het beeld is echt heel gaaf. Valt me trouwens wel op dat de youtube app op die LG echt heel brak is ivm die op mijn shield. HDR geeft ie dan wel weer, naar het schijnt, maar een 4K resolutie niet. Blijft hangen op 720/1080p als ik bij instelljngen voor nerds kijk. De shield rammelt er wel 4K uit.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Hier werkt het wel goed. Maar je moet dus als je alles aangesloten hebt op je tv voor elk poort dat dus gebruiken.Hulleman schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:03:
[...]
Ik alleen op de poort waar mn receiver aan hangt. Alle apparaten aan mn receiver en vanaf mn receiver door naar poort 2 van de tv.
Kheb de C7 55 inch vanavond opgehangen. Prachtig ding en het beeld is echt heel gaaf. Valt me trouwens wel op dat de youtube app op die LG echt heel brak is ivm die op mijn shield. HDR geeft ie dan wel weer, naar het schijnt, maar een 4K resolutie niet. Blijft hangen op 720/1080p als ik bij instelljngen voor nerds kijk. De shield rammelt er wel 4K uit.
Wat bedoel je precies? Ik gebruik maar 1 hdmi poort op mijn tv, omdat de apparaten op mijn receiver zijn aangesloten. Ik kan op alle poorten wel ultra hd aanzetten, maar daar komt nooit wat aan te hangen:pVerwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:15:
[...]
Hier werkt het wel goed. Maar je moet dus als je alles aangesloten hebt op je tv voor elk poort dat dus gebruiken.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Als je alles rechtstreeks op je tv aansluit moet je het dus wel handmatig aanzetten?Hulleman schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:26:
[...]
Wat bedoel je precies? Ik gebruik maar 1 hdmi poort op mijn tv, omdat de apparaten op mijn receiver zijn aangesloten. Ik kan op alle poorten wel ultra hd aanzetten, maar daar komt nooit wat aan te hangen:p
Verder is met isf-light het beeld wel gelig.
[ Voor 21% gewijzigd door M.Alderliesten op 28-11-2017 01:50 ]
Ik vind het beeld eigenlijk al ronduit verbluffend zo uit de fabriek. Enige wat ingesteld is is beeldmodus op HDR gezet en voor de rest niks.
[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 28-11-2017 01:39 ]
Ja, wat ik begreep van de beste instellingen op rtings.com wel. Beetje vage optie vind ik hetVerwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:42:
[...]
Als je alles rechtstreeks op je tv aansluit moet je het dus wel handmatig aanzetten?
Wellicht om dat je HDMI Deep Color aan moet zetten? Dit is nodig voor RGB 4:4:4 (Black Level: High) of HDR. Kan ook aan gebruikte beeldmodus liggen: sommige laten je deze instelling niet wijzigen en bij HDR / DV moet deze sowieso op low of automatic.M.Alderliesten schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 01:06:
Kan iemand mij wellicht helpen en vertellen waarom ik zwartniveau niet aan kan passen?
Verder is met isf-light het beeld wel gelig.
Bij te gelig beeld kun je white-balance op Warm 1 zetten ipv Warm 2.
Is niet vaag, is een eenmalige instelling voor apparaten die RGB 4:4:4 of HDR uitsturen. Dit kan problemen veroorzaken bij oudere apparatuur die dit niet ondersteunen en daarom kun je het aan of uitzetten.Hulleman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:02:
[...]
Ja, wat ik begreep van de beste instellingen op rtings.com wel. Beetje vage optie vind ik het
Natuurlijk niet noodzakelijk, maar als je het beste uit je tv wilt halen wel aan te raden. Sommige zweren bij professionele kalibratie, andere doen het zelf op persoonlijke voorkeur. Ik kan je in ieder geval aanraden om brightness, contrast en gamma goed in te stellen. Belangrijkste voor goede near black e.d.vosss schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 01:39:
B6 hier. Is het noodzakelijk om dat ding af te stellen qua kleuren en andere instellingen, kalibreren dit dat alles?
Ik vind het beeld eigenlijk al ronduit verbluffend zo uit de fabriek. Enige wat ingesteld is is beeldmodus op HDR gezet en voor de rest niks.
Overigens gaat beeldmodus automatisch op HDR als je HDR content afspeelt. De HDR effect beeldmodus zorgt ervoor dat SDR een soort artificieel HDR effect krijg en zou ik persoonlijk vermijden.
[ Voor 71% gewijzigd door Puck op 28-11-2017 09:58 ]
Ik vind het irritante van die app dat ik niet door kan kijken bij een playlist de volgende dag. Ben 'The Great War' aan het volgen en elke ochtend kijk ik 1 of twee afleveringen. Op mijn telefoon staan er netjes van die rode balkjes onder waar ik ben gebleven of wat ik heb gezien maar op de tv moet ik zoeken welke ik moet gaan kijken wanneer ik bv de lijst '1915' aan klik. Daarnaast start hij dan altijd met aflevering 1 van die playlist.Hulleman schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:03:
[...]
Ik alleen op de poort waar mn receiver aan hangt. Alle apparaten aan mn receiver en vanaf mn receiver door naar poort 2 van de tv.
Super tevreden en blij met mijn televisie, mijn vriendin is er ook erg blij mee (oftewel die zag opeens een andere tv staan zette em aan en ging verder met haar series hehe). Moet alleen nog de beelscherm instellingen bij de verschillende sources goed instellen, zoals films games sport etc. Heb mijn htpc en steamlink via mijn receiver aangesloten dus even kijken of het mogelijk is om de profielen netjes mee te laten switchen.
[ Voor 3% gewijzigd door Fugitive2008 op 28-11-2017 09:54 ]
Ik heb nu een 55B6V en ik moet zeggen dat de weerspiegeling me tegenvalt, hij staat bij mij rechtstreeks tegenover het raam en bij donkere scene's overdag kan ik gewoon naar buiten kijken. Ik kom van een oude panasonic plasma die hier eigenlijk helemaal geen last van had.Aloysxda schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:34:
Onlangs heb ik me ook zitten vergapen aan het prachtige beeld van de LG OLED. Hier in het forum wordt er heel veel over geschreven, maar één antwoord kan ik niet vinden.
Hoe zit het met spiegeling, als de zon op het OLED scherm schijnt ? Moet ik hier rekening mee houden of kan ik dan beter voor een ander type kiezen ?
Ik heb het overigens nooit echt als heel storend ervaren maar de weerspiegeling is er wel degelijk...
trigger happy op het andere topic over de aanschaf van een LG 55E7N.
Ik ben niet zo een klusser, en iets wat mij tegenstaat is een nieuwe ophang beugel
te moeten boren in de muur. Ik heb nu een 49inch sony hangen aan een beugel
gekocht ooit bij de BCC - welke weet ik niet.
Aangezien ik zo zie dat de sony in het midden vastzit en dan hangt met die haken
ergens bovenin hangen aan de muur beugel.
Vraag ik mij af of dit systeem met de LG 55E7N te gebruiken is, en het dan niet
veel te hoog komt te hangen, omdat hij onderop de tv vast komt te zitten dan ?
Of heb ik toch wat anders nodig.
Hier foto van nu (beetje brak) maar misschien helpt het
https://imgur.com/a/lLdy5
Je zal niet ontkomen aan een beetje klussen. Ik heb mijn huidige Vogel's steun ook moeten aanpassen voor de constructie van de LG. En als je dat niet wil, dan moet je voor 75 a 100 euro de LG steun kopen. Een paar gaatjes boren en je bent klaar.ppeterr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:54:
Even wellicht een vraagje die wat simpel overkomt maar, ik ben onwijs
Ik ben niet zo een klusser, en iets wat mij tegenstaat is een nieuwe ophang beugel
Aangezien ik zo zie dat de sony in het midden vastzit en dan hangt met die haken
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hoeft echt geen probleem te zijn! Ik had voorheen een 47" LG aan de muur, en op dezelfde tvbeugel hangt nu mijn 55E6. Weliswaar aan de onderste helft van de houders, maar dat is geen probleem.ppeterr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:54:
Even wellicht een vraagje die wat simpel overkomt maar, ik ben onwijs
Ik heb enkel bij beide houders een gaatje bijgeboord. De tv hangt nu al bijna een jaar stevig als een rots.
Zie: Vulcan750 in "OLED televisies"
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Set top box: Arcadyan hmb2260
Provider: KPN Glasvezel
Bij het aanzetten van de TV en de settop box valt het beeld op de tv met intervallen van 2 a 3 seconde uit en weer aan. DIt gaat een paar minuten zo door en dan lijkt het na een tijdje weg te zijn en gebeurt het sporadisch ook nog tijdens het kijken een enkele keer.
Ik heb inmiddels zelf al:
- Experiabox V9 gereset
- Arcadyan HMB 2260 opnieuw complete firmware laten laden.
- Arcadyan direct met de Experiabox verbonden met netwerkkabel
- De HDMI kabel gecontroleerd door ook de PS3 op 1080p Blu-ray te laten afspelen (zonder problemen)
- Een nieuwe HDMI kabel tussen de Arcadyan en de TV geplaatst met hetzelfde euvel tot gevolg.
Nu had ik met mijn HD ready plasma geen problemen en de angst bekruipt me dat het aan de televisie ligt (en hoe korter op de aanschaf, hoe groter de kans dat er omgeruild kan worden ipv opgestuurd) en ik hier zo snel mogelijk achter wil komen.
De enige wijziging die ik gemaakt heb ten opzichte van mijn oude Plasma in de Arcadyan is de beeldresolutie op 1080p50 en automatisch had gezet ipv eerder 720p (Plasma was HD ready).
Zojuist mijn vrouw hem op 720 laten zetten, kijken of dit het een oplossing is (als dat het geval is wel jammer dat de bronkwaliteit er niet op vooruit gaat met deze mooie tv)
Klinkt dit iemand bekend in de oren? (leest het iemand bekend in de ogen?)
Ik ga me even inmengen maar het idee dat OLED's niet fel zijn is echt niet waarAloysxda schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:34:
Ik voel aan dat ik steeds handmatig de beeldinstellingen voor een apparaat moet aanpassen. Ik gebruik maar 1 source en dat is HDMI poort 2 voor mn receiver. Ik weet niet of de tv snapt dat ik op mijn receiver switch van tv naar console en dat de tv automatisch van tv naar console setting springt vwb de beeldinstellingen.Fugitive2008 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:53:
[...]
Ik vind het irritante van die app dat ik niet door kan kijken bij een playlist de volgende dag. Ben 'The Great War' aan het volgen en elke ochtend kijk ik 1 of twee afleveringen. Op mijn telefoon staan er netjes van die rode balkjes onder waar ik ben gebleven of wat ik heb gezien maar op de tv moet ik zoeken welke ik moet gaan kijken wanneer ik bv de lijst '1915' aan klik. Daarnaast start hij dan altijd met aflevering 1 van die playlist.
Super tevreden en blij met mijn televisie, mijn vriendin is er ook erg blij mee (oftewel die zag opeens een andere tv staan zette em aan en ging verder met haar series hehe). Moet alleen nog de beelscherm instellingen bij de verschillende sources goed instellen, zoals films games sport etc. Heb mijn htpc en steamlink via mijn receiver aangesloten dus even kijken of het mogelijk is om de profielen netjes mee te laten switchen.
Sowieso moet ik de beeldscherminstellingen nog finetunen, maar holy shit wat een beeldinstellingen heeft dat ding:/ Ik heb de instellingen van rtings.com gebruikt, maar ik kan niet wennen aan dat warme/gele beeld. Ik zal wel verpest zijn, maar die beeldscherminstellingen vind ik geen recht doen aan het beeld wat zo’n Oled er uit kan krijgen. Ik hou helemaal niet van oververzadiging, maar de instellinven van rtings.com geven wel een erg flets beeld bij mij.
Je zou kunnen proberen om Pixel Refresh uit te zetten. Dit hielp bij een collega voor zijn problemen met de KPN settop box. Weet niet of het jouw specifieke problemen fixt thoughSVincent schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:39:
Sinds deze week mijn Plasma van 10 jaar oud verwisseld voor een 55C7V, erg tevreden over het beeld, maar alleen een kleine issue met de settop kox van KPN, benieuwd of iemand het herkent.
Bij het aanzetten van de TV en de settop box valt het beeld op de tv met intervallen van 2 a 3 seconde uit en weer aan. DIt gaat een paar minuten zo door en dan lijkt het na een tijdje weg te zijn en gebeurt het sporadisch ook nog tijdens het kijken een enkele keer.
- Experiabox V9 gereset
- De HDMI kabel gecontroleerd door ook de PS3 op 1080p Blu-ray te laten afspelen (zonder problemen)
- Een nieuwe HDMI kabel tussen de Arcadyan en de TV geplaatst met hetzelfde euvel tot gevolg.
Nu had ik met mijn HD ready plasma geen problemen en de angst bekruipt me dat het aan de televisie ligt (en hoe korter op de aanschaf, hoe groter de kans dat er omgeruild kan worden ipv opgestuurd) en ik hier zo snel mogelijk achter wil komen.
De enige wijziging die ik gemaakt heb ten opzichte van mijn oude Plasma in de Arcadyan is de beeldresolutie op 1080p50 en automatisch had gezet ipv eerder 720p (Plasma was HD ready).
Zojuist mijn vrouw hem op 720 laten zetten, kijken of dit het een oplossing is (als dat het geval is wel jammer dat de bronkwaliteit er niet op vooruit gaat met deze mooie tv)
Probeer eens om op de hdmi input waar je settop box staat, de "deep colour" af te zetten? Ik had namelijk in begin mijn receiver aangesloten op hdmi2 waar "deep colour" aan stond (voor HDR/4K) en mijn settopbox (Telenet) ging via receiver naar tv. Geluid viel toen telkens weg. Heb toen de settopbox aangesloten rechtstreeks op hdmi1 van de tv en daar die optie afgezet en werkt prima nu.SVincent schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:39:
Sinds deze week mijn Plasma van 10 jaar oud verwisseld voor een 55C7V, erg tevreden over het beeld, maar alleen een kleine issue met de settop kox van KPN, benieuwd of iemand het herkent.
- Experiabox V9 gereset
Je zou 'kleur' iets terug kunnen schroeven. En mocht je een schuiver voor kleurtemp. tegen komen dan zou ik hier ook een beetje mee spelen.Hulleman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:27:
[...]
Ik voel aan dat ik steeds handmatig de beeldinstellingen voor een apparaat moet aanpassen. Ik gebruik maar 1 source en dat is HDMI poort 2 voor mn receiver. Ik weet niet of de tv snapt dat ik op mijn receiver switch van tv naar console en dat de tv automatisch van tv naar console setting springt vwb de beeldinstellingen.
Sowieso moet ik de beeldscherminstellingen nog finetunen, maar holy shit wat een beeldinstellingen heeft dat ding:/ Ik heb de instellingen van rtings.com gebruikt, maar ik kan niet wennen aan dat warme/gele beeld. Ik zal wel verpest zijn, maar die beeldscherminstellingen vind ik geen recht doen aan het beeld wat zo’n Oled er uit kan krijgen. Ik hou helemaal niet van oververzadiging, maar de instellinven van rtings.com geven wel een erg flets beeld bij mij.
Het "gelige" zie je vooral in de Bioscoop setting. Probeer inplaats daarvan eens Cinema home.
Wat de beeldinstellingen betreft per apparaat; pas alles aan en kies er vervolgens voor om het op te slaan voor alle bronnen. Sommige setting lijk je echter alleen te kunnen wijzigen als je de betreffende content aan het afspelen bent. Denk HDR en Dolby Vision.
En dit heb je dus niet op een high end LCD met FALD-technologie: een wit strand is hier mooi uniform wit tot in de 4 hoeken van het scherm ... en dat voor de helft van de prijslapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:14:
[...]
Ik blijf OLED een schitterende technologie vinden, vooral door de perfecte zwartwaardes, maar de banding en verkleuring in wit zijn toch niet te onderschatten. Dit is de mijne bijvoorbeeld op een scherm met 5% grijs :
https://imgur.com/a/GMW0G
Helft van de prijs? Volgens mij was de high end Sony met FALD bij introductie net zo prijzig als de LG Oled.luctes schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:39:
[...]
En dit heb je dus niet op een high end LCD met FALD-technologie: een wit strand is hier mooi uniform wit tot in de 4 hoeken van het scherm ... en dat voor de helft van de prijs
Zou best kunnen ... maar ik refereer hier naar de PHILIPS 65PUS8102 (€1750 inclusief cash back in BEL).keepitfrosty schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:44:
[...]
Helft van de prijs? Volgens mij was de high end Sony met FALD bij introductie net zo prijzig als de LG Oled.
Ondertussen kan je ook al wel de LG OLED 65" C7V krijgen onder de €3000, heb ik gelezen op het prijzenforum. Iedereen z'n eigen portemonnee natuurlijk
Bedankt voor het delen van je eigen ervaring. We moeten wel realistisch blijven en dit meenemen in het maken van de juiste keus. Nu staat hier een samsung lcd uit 2012. Van spiegeling nagenoeg geen last.Tovenaar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:57:
[...]
Ik heb nu een 55B6V en ik moet zeggen dat de weerspiegeling me tegenvalt, hij staat bij mij rechtstreeks tegenover het raam en bij donkere scene's overdag kan ik gewoon naar buiten kijken. Ik kom van een oude panasonic plasma die hier eigenlijk helemaal geen last van had.
Ik heb het overigens nooit echt als heel storend ervaren maar de weerspiegeling is er wel degelijk...
Alleen als de achtergrond bij het beeld donker is, dus tegen zwart aan, zit er iets spiegeling. Daar moet ik dan bewust op letten anders zie ik het niet eens. Mijn tv staat ook tegenover een raam waar de zon op kan staan.
Zoals ik gezien heb in de winkel, is het scherm van een oled nogal glimmend. Dit is bij een qled en een uhd led 4K wat minder, zoals ik het bekeken heb, of heeft dit niets te maken met mate van spiegeling ?
Om er nog wat verder op terug te komen, ik had voor LG een video gemaakt omdat mijn eerste CPU unit problemen gaf in de TV (inmiddels vervangen) maar daarop kun je aardig de spiegeling zien. Kan eventueel nog wel meer plaatjes schieten als je wilt...Aloysxda schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:12:
[...]
Bedankt voor het delen van je eigen ervaring. We moeten wel realistisch blijven en dit meenemen in het maken van de juiste keus. Nu staat hier een samsung lcd uit 2012. Van spiegeling nagenoeg geen last.
Alleen als de achtergrond bij het beeld donker is, dus tegen zwart aan, zit er iets spiegeling. Daar moet ik dan bewust op letten anders zie ik het niet eens. Mijn tv staat ook tegenover een raam waar de zon op kan staan.
Zoals ik gezien heb in de winkel, is het scherm van een oled nogal glimmend. Dit is bij een qled en een uhd led 4K wat minder, zoals ik het bekeken heb, of heeft dit niets te maken met mate van spiegeling ?
https://photos.app.goo.gl/uf1cv5nKUgLdVtU23
Zelfde heb ik ook, alleen dan de 65 en een grote schuifpui achter.Tovenaar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:57:
[...]
Ik heb nu een 55B6V en ik moet zeggen dat de weerspiegeling me tegenvalt, hij staat bij mij rechtstreeks tegenover het raam en bij donkere scene's overdag kan ik gewoon naar buiten kijken. Ik kom van een oude panasonic plasma die hier eigenlijk helemaal geen last van had.
Gelukkig kijk ik overdag eigenlijk bijna geen tv. Voorheen een LG plasma, die had daar ook veel minder last van.
Als ik de gordijnen dicht doe dan zie ik de gordijnen. Nog altijd klote, maar beter dan de tuin
Pixel refresh had ik nog niet aangezet, dus die gooit (nog) geen roet in het eten, maar zal het in de gaten houden als ik hem wel ga gebruiken.Thermometer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:28:
[...]
Je zou kunnen proberen om Pixel Refresh uit te zetten. Dit hielp bij een collega voor zijn problemen met de KPN settop box. Weet niet of het jouw specifieke problemen fixt though
Deep colour staat ook uit, ik heb op de youtube 4k HDR filmpjes na, geen bron die HDR/4K kan afspelen. Het fenomeen presenteert zich overigens zowel op HDM1 als HDMI 3.lapino schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:32:
[...]
Probeer eens om op de hdmi input waar je settop box staat, de "deep colour" af te zetten? Ik had namelijk in begin mijn receiver aangesloten op hdmi2 waar "deep colour" aan stond (voor HDR/4K) en mijn settopbox (Telenet) ging via receiver naar tv. Geluid viel toen telkens weg. Heb toen de settopbox aangesloten rechtstreeks op hdmi1 van de tv en daar die optie afgezet en werkt prima nu.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2017 13:54 ]
Bij mij gaat de HDMI sync soms in de stress en doet het nog veel gekker als dit. Nog niet gezocht naar een fix, maar even kabel erin en eruit lost het op.SVincent schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:39:
De KPN settop box gaat nooit volledig uit, denk dat de TV daar misschien gevoelig voor is.
Ik heb dit ook gehad. Kwam inderdaad door het instellen op 1080p. Toen ik dit heb teruggezet was het probleem weer weg.SVincent schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:39:
[..]
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Op rtings.com staat ook een meetwaarde van de reflectie (0,4%). Als je geluk hebt staat je oude TV er ook op, kun je het enigzins vergelijken.Aloysxda schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:12:
[...]
Bedankt voor het delen van je eigen ervaring. We moeten wel realistisch blijven en dit meenemen in het maken van de juiste keus. Nu staat hier een samsung lcd uit 2012. Van spiegeling nagenoeg geen last.
Sommigen spreken hier van de LG muurbeugel? Ik heb een vogel's thin 305 besteld voor met de OLED65B7D op te hangen, moet toch lukken niet?
SPiET
https://www.vogels.com/nl...thin-platte-tv-muurbeugel
Als je hier het merk en type nummer invult zie je dat die compatibel is!
[ Voor 5% gewijzigd door Scidd0w op 28-11-2017 17:39 ]
Volgens mij is dat iets wat je niet wilt. Of je moet het elke dag handmatig uit gaan zitten voeren.Thermometer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:28:
[...]
Je zou kunnen proberen om Pixel Refresh uit te zetten. Dit hielp bij een collega voor zijn problemen met de KPN settop box. Weet niet of het jouw specifieke problemen fixt though
Kiezen tussen twee kwaden. Of amper tv of die refresh handmatig moeten uitvoeren....
Bedankt voor je tip. Op die site zijn echt alle waardes te vinden.Mirx_NL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:00:
[...]
Op rtings.com staat ook een meetwaarde van de reflectie (0,4%). Als je geluk hebt staat je oude TV er ook op, kun je het enigzins vergelijken.
Wat bedoel je precies met pixel refresh?Thermometer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:28:
[...]
Zo klinkt het niet heel veel. Valt me wel op dat op Tweakers het meerdere malen als negatief punt aangegeven wordt: pricewatch: LG OLED55C7V Zwart terwijl er op http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled een 9.0 gegeven wordt voor reflection:Mirx_NL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:00:
[...]
Op rtings.com staat ook een meetwaarde van de reflectie (0,4%). Als je geluk hebt staat je oude TV er ook op, kun je het enigzins vergelijken.
En ook op andere sites (Coolblue ed.) komt dat punt nooit naar voren.The C7 is excellent at handling reflections. The purple tint present on most high-end TVs is still visible, but much less so than the 2016 OLEDs. The reflections are fine even for a bright room.
Overigens hetzelfde voor de helderheid in een lichte kamer, ook een vaker aangehaald punt in de Tweakers user reviews, maar rtings:
When set in a bright room, the C7 also has good picture quality since it can get bright enough to fight glare and it does a remarkable job at dealing with reflections.
[ Voor 19% gewijzigd door Barryvdh op 28-11-2017 17:31 ]
mij ook wat druk om bepaalde dingetjes. Ik ben wel iemand die erg kritisch is
op foutjes in het scherm, maar ik zal niet perse gaan zoeken naar foutjes in
het scherm zoals ik al vaker heb gelezen in dit topic
Wat ik wel belangrijk vind is de juiste settings. Ik heb niet veel speciale apperatuur
om aan te sluiten, enkel de ps4 en de horizon box. Maar vraag mij toch af
welke settings voor beide apparaten de juiste zullen zijn. Heb natuurlijk wel al
gelijk mijn netflix geupgrade naar het UHD abbo
Dus eigenlijk een vraagje, wat doe ik morgen als ik dat ding heb staan!
aanzetten en genieten, of nog wat instellen her en der ?
Ow en dat ophangen wordt nog wat - ik ben zo iemand die de tegels van zijn douchecel
sloopt bij het ophangen van een douche setje - maar ja dat is voor later
Deze settings uitproberen MazeWing in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" en dan youtube hdr demos & netflix dolby vision series kijken...
Youtube hdr is toch nog steeds fubar met de interne yt app of is dat inmiddels gefixt?Scidd0w schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:38:
@ppeterr
Deze settings uitproberen MazeWing in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" en dan youtube hdr demos & netflix dolby vision series kijken...![]()
YouTube: The HDR Channel
Deze werken bij mijn C7V allemaal in HDR modus met de interne app!
[ Voor 9% gewijzigd door Scidd0w op 28-11-2017 17:42 ]
Ja klopt ze werken wel maar qua kleuren worden ze niet goed weergegeven. Washed out etc. Daar liep volgens mij iets over op avs forum.Scidd0w schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:41:
@keepitfrosty
YouTube: The HDR Channel
Deze werken bij mijn C7V allemaal in HDR modus met de interne app!
Met deze software/firmware gefixt:keepitfrosty schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:40:
[...]
Youtube hdr is toch nog steeds fubar met de interne yt app of is dat inmiddels gefixt?
http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk
Die is nog niet OTA beschikbaar of wel? Ik zit nog op 04.70.06CVar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:46:
[...]
Met deze software/firmware gefixt:
Niet alle versies kunnen OTA geïnstalleerd worden, gewoon handmatig doen.keepitfrosty schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:49:
[...]
Die is nog niet OTA beschikbaar of wel? Ik zit nog op 04.70.06
Hm ok dan wacht ik wel tot die OTA beschikbaar komt.CVar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:50:
[...]
Niet alle versies kunnen OTA geïnstalleerd worden, gewoon handmatig doen.
Zo moeilijk is dat niet, gewoon een LG_DTV folder aanmaken op een USB stick en de file er in zetten. USB in de TV, die komt met een melding of je wilt updaten etc.keepitfrosty schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:52:
[...]
Hm ok dan wacht ik wel tot die OTA beschikbaar komt.
Ja i know maar ik heb geen haast ermee.CVar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:56:
[...]
Zo moeilijk is dat niet, gewoon een LG_DTV folder aanmaken op een USB stick en de file er in zetten. USB in de TV, die komt met een melding of je wilt updaten etc.
Ik zal is kijken welke ik heb. Heb de C7V net en die heeft een productie datum van November dus misschien staat deze firmware er al op.CVar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:46:
[...]
Met deze software/firmware gefixt:
PS
Waar vind je bovenstaande links en de changelog? De LG NL site linked nog naar een oudere firmware versie (4.70.10).
Deze versie zal er niet op staan en de link komt oorspronkelijk van een Duits forum.Scidd0w schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:15:
[...]
Ik zal is kijken welke ik heb. Heb de C7V net en die heeft een productie datum van November dus misschien staat deze firmware er al op.
PS
Waar vind je bovenstaande links en de changelog? De LG NL site linked nog naar een oudere firmware versie (4.70.10).
Changelog is dat de YT HDR bug is opgelost maar ik hoor ook dat Netflix beter/mooier is geworden qua beeld.
Fijn man deze tip van de @MazeWing voor de settings!!!
Die ga ik zeker als leidraad gebruiken om de boel te tunen.
En van een HDR youtube channel had ik nog nooit gehoord, dus die heb ik
ook gelijk gebookmarked !
Ook bedankt allemaal voor die tip met Xplay, heb hier al plex server draaien,
dus nu nog even wat content om die app te voeden (tips welkom)
Heb er een gevonden 2160p.BluRay.HEVC.TrueHD.7.1.Atmos-HDR - die wil ik graag
als testje doen op de tv - zal je zien trekt straks mijn netwerk het niet
[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 28-11-2017 18:45 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Renegade666 op 28-11-2017 20:16 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Verder krijg ik na elke update van YouTube te lezen dat-ie automatisch iets van de wifi heeft aangezet. Nu ben ik daar (a) niet van gediend, maar kan ik (b) ook gewoon niet vinden in de settings wat-ie dan aangezet zou hebben.
Your Friendly Neighborhood Moderator
SVincent schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:29:
[...]
Pixel refresh had ik nog niet aangezet, dus die gooit (nog) geen roet in het eten, maar zal het in de gaten houden als ik hem wel ga gebruiken.
[...]
Deep colour staat ook uit, ik heb op de youtube 4k HDR filmpjes na, geen bron die HDR/4K kan afspelen. Het fenomeen presenteert zich overigens zowel op HDM1 als HDMI 3.
Hulleman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:52:
[...]
Volgens mij is dat iets wat je niet wilt. Of je moet het elke dag handmatig uit gaan zitten voeren.
Kiezen tussen twee kwaden. Of amper tv of die refresh handmatig moeten uitvoeren....
Sorry, ik bedoel ‘schermverplaatsing’. Dat zorgde bij mijn collega ervoor dat er een witte rand onderin het scherm kwam bij de KPN settopbox.
Dat kun je instellen bij instellingen—>beeld—>oled paneel—>schermverplaatsing.
Zou inbranden extra tegen moeten gaan, maar volgens support van LG valt dat wel mee (zie hier).
Kun je in ieder geval proberen, mocht het helpen.
Verwijderd
1. 2017 modellen zijn nog niet lang genoeg op de markt?
2. Mensen zijn zich meer bewust van dat het kan gebeuren en gaan hier bewuster mee om?
3. 2017 oled schermen zijn beter bestand tegen burn in?
Hoor graag wat jullie gedachten hierover zijn en of bij jullie hier wel gevallen van bekend zijn.

Ik heb de ophangbeugel al binnen en wil deze graag ophangen voordat de TV komt.
Heb het even snel opgemeten en bij mij is dat 11cm ...Fabske schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:41:
Is er iemand met een 65 Inch C7 (OLED65C7V) die mij de afstand tussen het onderste VESA mount gaatje en de onderkant van de TV kan vertellen? (Excl voet)
[afbeelding]
Ik heb de ophangbeugel al binnen en wil deze graag ophangen voordat de TV komt.
4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput
Verwijderd
Maar wat fijn is om te weten voor welke regio de firmware is. Staat dat ook op dat forum?CVar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:24:
[...]
Deze versie zal er niet op staan en de link komt oorspronkelijk van een Duits forum.
Changelog is dat de YT HDR bug is opgelost maar ik hoor ook dat Netflix beter/mooier is geworden qua beeld.
Thanks a lot!detonatic schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:06:
[...]
Heb het even snel opgemeten en bij mij is dat 11cm ...
Het komt niet echt op de millimeter bij mij, maar het zou toch fijn zijn als ie enigszins op de juiste hoogte hangt
Ik ga voor optie 1. 😏Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:36:
Ik vroeg me af of iemand al burn in heeft gehad op een 2017 model oled. Ik heb gegoogled, avforum, youtube en dit topic doorgespit en geen 1 geval van burn in kunnen vinden op een 2017 model, alleen de 2015 en 2016 modellen. Ik bedoel dus geen image retention maar permanente slijtage. Wat zouden de oorzaken kunnen zijn?
1. 2017 modellen zijn nog niet lang genoeg op de markt?
2. Mensen zijn zich meer bewust van dat het kan gebeuren en gaan hier bewuster mee om?
3. 2017 oled schermen zijn beter bestand tegen burn in?
Hoor graag wat jullie gedachten hierover zijn en of bij jullie hier wel gevallen van bekend zijn.
Testing, one, two ...
1. Het beeld op mijn nvidia shield is niet helemaal uitgelijnd. Het beeld houdt dik 1cm van de rand op wat resulteert in n zwarte rand.
2. Ik gebruik een Marantz 5010 als receiver. Op mijm vorige samsung kreeg ik met deze receiver een doorzichtig OSD als ik naar de setup van de receiver ging. Het OSD kwam alsware op het beeld van de tv te liggen wat ie op dat moment aan het afspelen was. Mijn LG doet dat niet. Het beeld wordt zwart en springt daarna na het OSD met een zwarte achtergrond. Daarnaast wordt de volumebalk van de receiver niet meer weergegeven op de tv als ik het volume van de receiver aanpas. In de marantz staat deze optie gewoon aan.
Iemand tips?
Volgens mij checkt de TV zelf of het firmware is voor jouw model, op mijn 65E7 draait hij prima.Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:11:
[...]
Maar wat fijn is om te weten voor welke regio de firmware is. Staat dat ook op dat forum?
Verwijderd
Je hebt gelijk, geïnstalleerd en YouTube HDR werkt eindelijk weer, thanks.CVar schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:31:
[...]
Volgens mij checkt de TV zelf of het firmware is voor jouw model, op mijn 65E7 draait hij prima.
Edit, screensaver probleem op live TV is ook opgelost nadat je b.v. iets gekeken hebt op XPlay.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2017 23:10 ]
Verwijderd
Zover ik zie mag ik niet klagenlapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:14:
[...]
Ik blijf OLED een schitterende technologie vinden, vooral door de perfecte zwartwaardes, maar de banding en verkleuring in wit zijn toch niet te onderschatten. Dit is de mijne bijvoorbeeld op een scherm met 5% grijs :
Grijs 5% https://imgur.com/a/OHnS3
Wit https://imgur.com/NXG68tZ
Ik zie echt veel mensen met niet zo'n nette schermen ik heb echt geluk gehad merk ik maar dat mag ook na een kapotte na 9 maanden.
En wil je dat + de prettige interface van Plex dan gebruik je dus XPlayExirion schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:46:
Na een paar jaar Plex en groeiende ergenis over user accounts en instabiliteit, heb ik eens zitten spelen met Photo & Video op de C7. Zelfs via DLNA werkt alles perfect met subtitles erbij. De weergave daarvan is ook prima te customizen. Alles speelt af, inclusief H265/HEVC materiaal, direct vanaf m’n QNAP server. Hebben ze goed voor elkaar
Plex is me gaan tegenstaan. Dit is makkelijker zonder een library te hoeven maintainen en Twonky Media is super stabiel.Puck schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:10:
En wil je dat + de prettige interface van Plex dan gebruik je dus XPlay
Past onder de ingebouwde soundbar, naast de voet, een Apple tv?
Die is als het goed is 33mm hoog.
Je gaat toch niet de hele tijd naar testbeelden zitten kijken? Mijn LCD had bij egaal donkergrijze beelden ook geen 100% zuiver beeld, en toch zag het beeld er in de praktijk super goed uit. Plasma heeft ook zo z’n issues, dus opzich heeft OLED de grootste voordelen. Niks is perfect.lapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:14:
Verwijderd
Van zulke schermen word ik zo moe, wanneer zie dat nou in de praktijk? Wat je wel in de praktijk ziet zijn de slechte zwartwaardes bij een LED tv, mooi grijs..Exirion schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:19:
[...]
Je gaat toch niet de hele tijd naar testbeelden zitten kijken? Mijn LCD had bij egaal donkergrijze beelden ook geen 100% zuiver beeld, en toch zag het beeld er in de praktijk super goed uit. Plasma heeft ook zo z’n issues, dus opzich heeft OLED de grootste voordelen. Niks is perfect.
Heb ze allebei maar de Netflix app op de TV is prima.Buffelkneer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:12:
Als ik vooral Netflix wil kijken, is er dan een goede reden om voor een Apple tv 4k te gaan in plaats van voor de Netflix app van de tv?
Snel op V&A zetten denk ik, ik zal meebiedenlapino schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:14:
[...]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik zou de tv vooral gebruiken om te gamen en te netflixen....
0,0 ruimte. Ik moest wat onder de voet wedgen voor ik hem überhaupt op kon tillen..sssensss schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:17:
Aan de eigenaren van een 55E7 heb ik een vraag.
Past onder de ingebouwde soundbar, naast de voet, een Apple tv?
Die is als het goed is 33mm hoog.
C7, betere beeldverwerking, betere helderheid, dus meer impact met HDR. Zo heb ik me katen vertellen. Ik zelf heb de C7, echt super.Coone- schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:36:
Misschien een vraag die al eens gesteld is (waarvoor dan alvast mijn excuses) maar als jullie de keuze hadden de LG oled 55 B6V en de C7V, en het prijsverschil niet al te groot is, heeft een van de twee modellen een overduidelijke voorkeur? Of zijn ze niet zo verschillend?
Ik zou de tv vooral gebruiken om te gamen en te netflixen....
Ik zou sowieso voor het nieuwere model gaan als het prijsverschil niet zo heel groot is. Al is niet zo heel groot ook wel een rekbaar begrip.
Aha, interessant! Dank je wel voor de info!Hulleman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:56:
[...]
C7, betere beeldverwerking, betere helderheid, dus meer impact met HDR. Zo heb ik me katen vertellen. Ik zelf heb de C7, echt super.
Ik zou sowieso voor het nieuwere model gaan als het prijsverschil niet zo heel groot is. Al is niet zo heel groot ook wel een rekbaar begrip.
Het prijsverschil is maar 55 euro, dus daarvoor hoef ik het niet te laten
Ik had de vraag dan niet eens gesteldCoone- schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:04:
Oké, er zitten dus tussen de E7 modellen ook weer verschillen, je hebt ze nmlk. ook die op de voet staan en waarbij de speakers “zweven”.Liveau schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:55:
[...]
0,0 ruimte. Ik moest wat onder de voet wedgen voor ik hem überhaupt op kon tillen..
Ik vind dat zwevende wel een stukje mooier.
In de videorevieuw op Tweakers van de E7, zie je dat ze het hebben over het zweven design van de nieuwe serie E7.
Raar, wat is het nu als ik zo’n tv koop?
zwevend (schuine voet)
niet zwevend (rechte voet)

Het valt me op dat als de tv van de receiver geen signaal ontvangt ik de volumebalk en het doorzichtige OSD wel krijg. Ik heb daarom het idee dat het aan een instelling van de tv ligt.
Iemand een idee/ervaring hiermee?
Het is uiteindelijk toch wat je zelf storend vindt, en het ligt ook aan je setup.Barryvdh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:29:
[...]
Zo klinkt het niet heel veel. Valt me wel op dat op Tweakers het meerdere malen als negatief punt aangegeven wordt: pricewatch: LG OLED55C7V Zwart terwijl er op http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled een 9.0 gegeven wordt voor reflection:
[...]
En ook op andere sites (Coolblue ed.) komt dat punt nooit naar voren.
Overigens hetzelfde voor de helderheid in een lichte kamer, ook een vaker aangehaald punt in de Tweakers user reviews, maar rtings:
[...]
Ik stoor me er niet aan, maar ik zit bijvoorbeeld op 35graden kijkhoek, en heb een L-vormige woonkamer. In een donkere scene kan ik als ik er echt op let zien waar de muur ophoudt, omdat deze wit is, en door de lichtval van mijn lampen in combinatie met mijn kijkhoek is dat dan 40% van het scherm wat wel een reflectie opvangt van de muur en de andere 60% niet.
Een uniforme reflectie valt veel minder op, want zit ik op een andere plek er recht voor heb ik totaal geen last van de achtermuur welke ook wit is. Maar dat is dan een uniforme reflectie.
Als je er gevoelig voor bent is het ook gewoon een kwestie van tactisch kiezen op welke plekken je je lichtbronnen neer zet.
Zo is het altijd wel iets.
Zelfde met lichtopbrengst, het is maar wat je fijn vind. Als ik het te hoog zet krijg ik last van mijn ogen, dan maar iets minder mooi en sprankelend allemaal. Ik heb zelf het backlight maar op 36 staan.
Inputlag is ook beter op de C7;Coone- schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:04:
[...]
Aha, interessant! Dank je wel voor de info!
B6 = 28 ms
C7 = 21 ms
Klein verschil, maar omdat je aangaf er mee te gaan gamen zijn alle voordelen leuk om te weten.
gebruiken/koppelen aan de horizon box van ziggo ?
Zou jammer zijn als die optie vervalt omdat ik steeds de horizon ab moet gebruiken.
Mijn vermoeden klopt, werkt niet door de 4K output van de TV en OSD heeft daar geen ondersteuning voor (heeft mijn hele oude receiver ook). Zie hier:Hulleman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:02:
Ik gebruik een Marantz 5010 als receiver. Op mijn vorige samsung kreeg ik met deze receiver een doorzichtig OSD als ik naar de setup van de receiver ging. Het OSD kwam alsware op het beeld van de tv te liggen wat ie op dat moment aan het afspelen was. Mijn LG C7 doet dat niet. Het beeld wordt zwart en springt daarna na het OSD met een zwarte achtergrond. Daarnaast wordt de volumebalk van de receiver niet meer weergegeven op de tv als ik het volume van de receiver aanpas. In de marantz staat deze optie gewoon aan.
Het valt me op dat als de tv van de receiver geen signaal ontvangt ik de volumebalk en het doorzichtige OSD wel krijg. Ik heb daarom het idee dat het aan een instelling van de tv ligt.
Iemand een idee/ervaring hiermee?
Ik gebruik ARC en gebruik gewoon de Magic Remote voor volume en muten, en deze toont dan wel de OSD van de TV zelf, dus voor mij geen gemis. Setup zelf doe je toch maar 1x.The GUI/Volume will display over 4k video only on the SR6010 and higher models.
[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 29-11-2017 09:23 ]
De 55 inch is niet zwevend (heb ik ook sinds dit weekendsssensss schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:17:
[...]
Oké, er zitten dus tussen de E7 modellen ook weer verschillen, je hebt ze nmlk. ook die op de voet staan en waarbij de speakers “zweven”.
Ik vind dat zwevende wel een stukje mooier.
In de videorevieuw op Tweakers van de E7, zie je dat ze het hebben over het zweven design van de nieuwe serie E7.
Raar, wat is het nu als ik zo’n tv koop?
zwevend (schuine voet)
[afbeelding]
niet zwevend (rechte voet)
[afbeelding]
Het zou in principe moeten werken: https://gtrusted.com/how-...-box-from-your-lg-oled-tvppeterr schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:13:
Is het trouwens mogelijk, of eigenlijk handig om de Magic remote te
gebruiken/koppelen aan de horizon box van ziggo ?
Zou jammer zijn als die optie vervalt omdat ik steeds de horizon ab moet gebruiken.
Maar hier lijkt het van niet: Rick-vvv in "LG Magic Remote werkt plotseling niet meer met UPC Horizon"
Ik heb nu de CI+ kaart erin zitten, maar dan gaat zappen ook niet erg snel en is wat minder handig met opnemen/video on demand.
Ik ga er wel even voor zitten, als de tv vanmiddag komt
(bestaan er eigenlijk universele AB's, die ook de magic remote functie hebben?)
Deze heeft wel erg veel last van banding... Mijn 55C6V heeft het ook wel heel ietsjes, maar is velen malen beter dan deze. Ik zou toch overwegen deze te laten omruilen.Exirion schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:19:
[...]
Je gaat toch niet de hele tijd naar testbeelden zitten kijken? Mijn LCD had bij egaal donkergrijze beelden ook geen 100% zuiver beeld, en toch zag het beeld er in de praktijk super goed uit. Plasma heeft ook zo z’n issues, dus opzich heeft OLED de grootste voordelen. Niks is perfect.
Elk panel heeft wel iets. Met omruilen moet je goed afwegen hoe erg je iets vindt, want grote kans dat je er bij een andere TV een nieuw probleem bij krijgt. Als je denkt een volledig perfect scherm te vinden dan kom je bedrogen uit. Dat was vroeger met CRT TV's al zo, dus niks nieuws.jacques1971 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:58:
Deze heeft wel erg veel last van banding... Mijn 55C6V heeft het ook wel heel ietsjes, maar is velen malen beter dan deze. Ik zou toch overwegen deze te laten omruilen.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.