Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Exirion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:14:
[...]

Elk panel heeft wel iets. Met omruilen moet je goed afwegen hoe erg je iets vindt, want grote kans dat je er bij een andere TV een nieuw probleem bij krijgt. Als je denkt een volledig perfect scherm te vinden dan kom je bedrogen uit. Dat was vroeger met CRT TV's al zo, dus niks nieuws.
Daar heb je gelijk in. Wat is acceptabel en wat niet? Misschien heb ik dan donders geluk met mijn scherm met relatief weinig banding issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
Puck schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:16:
[...]

Mijn vermoeden klopt, werkt niet door de 4K output van de TV en OSD heeft daar geen ondersteuning voor (heeft mijn hele oude receiver ook). Zie hier:

[...]

Ik gebruik ARC en gebruik gewoon de Magic Remote voor volume en muten, en deze toont dan wel de OSD van de TV zelf, dus voor mij geen gemis. Setup zelf doe je toch maar 1x.
Thnx voor je antwoord en meteen de oplossing. Suf zeg dat die 5010 zoiets niet ondersteund.....

Met ARC zit ik natuurlijk ook te kloten, maar dat gebruik ik nu weinig. Ik vind de youtube app van de tv zelf mooi omdat die HDR ondersteuning biedt. Leuk om eens wat demootjes te draaien. Dan gebruik ik ARC, maar dat werkte gister eerst wel en toen ineens weer niet....

Verder heb ik alle apparatuur via de receiver lopen en daarna pas naar de tv. Zijn hier bezwaren tegen? Ik heb in de marantz aangegeven helemaal geen beeldverwerking toe te passen. Hdmi passthrough is op de 5010 alleen het doorgeven van signaal als de receiver op standby staat en niet de optie om het beeld ongemoeid door te sturen. Volgens mij word die optie elders in de marantz gegeven, zoals ik hierboven aangeef.

[ Voor 0% gewijzigd door Hulleman op 29-11-2017 10:27 . Reden: Typo ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dubbel, excuus

[ Voor 98% gewijzigd door Hulleman op 29-11-2017 10:26 . Reden: Dubbel, excuus ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik de arcadyan hmb2260 kan koppelen aan mijn magicremote. Zie Arcadyan namelijk niet terug in de fabrikantenlijst van LG. Motorola type 3 afstandbediening werkt ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45
Ik ben na bijna 1 jaar gebruik nog steeds super tevreden met mijn 55E6. Wat een geweldig mooi beeld en het geluid uit de geïntegreerde soundbar is erg goed (voor een tv dan...).
Eén ding irriteert me, waarom blijft de Youtube app weigeren 4k en hdr weer te geven? Er zijn afgelopen jaar enkele upgrades van de YT app geweest, en telkens hoop ik dat 4k hdr eindelijk ondersteund wordt. Maar tot nu toe helaas pindakaas!
Dit moet toch met software op te lossen zijn?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Vulcan750 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:10:
Ik ben na bijna 1 jaar gebruik nog steeds super tevreden met mijn 55E6. Wat een geweldig mooi beeld en het geluid uit de geïntegreerde soundbar is erg goed (voor een tv dan...).
Eén ding irriteert me, waarom blijft de Youtube app weigeren 4k en hdr weer te geven? Er zijn afgelopen jaar enkele upgrades van de YT app geweest, en telkens hoop ik dat 4k hdr eindelijk ondersteund wordt. Maar tot nu toe helaas pindakaas!
Lijkt me wel. Zou toch voor alle recente modellen hetzelfde moeten zijn? Op de C7 werkt het prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:45:
Iemand enig idee hoe ik de arcadyan hmb2260 kan koppelen aan mijn magicremote. Zie Arcadyan namelijk niet terug in de fabrikantenlijst van LG. Motorola type 3 afstandbediening werkt ook niet.
Volgens mij heeft dat met de hardware te maken die geen hardwarematige ondersteuning voor de VP 9.2 codec heeft die youtube gebruikt voor HDR content.
Dus waarschijnlijk gaat die ondersteuning er niet komen.
Ik vind het ook jammer maar een chromecast ultra kan uitkomst bieden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:45:
Ik heb de HMB2260 gekoppeld gekregen met de remote via Motorola en dan type 4. Wel met de side note dat de aan/uit knop niet werkt en dat het zappen af en toe ook ophoudt te werken. Niet ideaal dus.
Maak nu gebruik van de combi Logitech Harmony en de Magicmote.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVincent
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 14:34
El Martino schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:55:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Kwam inderdaad door het instellen op 1080p. Toen ik dit heb teruggezet was het probleem weer weg.
Thanks, ik heb dit gedaan maar zelfs op 720p nog dezelfde problemen, gek genoeg verder terug naar 567 en het probleem is verdwenen.
Thermometer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:14:

Sorry, ik bedoel ‘schermverplaatsing’. Dat zorgde bij mijn collega ervoor dat er een witte rand onderin het scherm kwam bij de KPN settopbox.

Dat kun je instellen bij instellingen—>beeld—>oled paneel—>schermverplaatsing.

Zou inbranden extra tegen moeten gaan, maar volgens support van LG valt dat wel mee (zie hier).

Kun je in ieder geval proberen, mocht het helpen.
Thanks, zie update hier beneden.

Oke gistreren weer aan het stoeien geweest, kleine update:

Opstelling:
Set top box: Arcadyan hmb2260
Provider: KPN Glasvezel
Receiver: ONKYO TX-SR605
DVD rec: Panasonic (type weet ik even niet)
Set top box en TV, receiver en tv beide verbonden met (10 jaar oude) HDMI kabels

Bij het aanzetten van de TV en de settop box valt het beeld op de tv met intervallen van 2 a 3 seconde uit (zwart) en weer aan (gewoon scherp beeld). Dit gaat een paar minuten zo door en dan lijkt het na een tijdje weg te zijn en gebeurt het sporadisch ook nog tijdens het kijken een enkele keer.

Zie hier voor een filmpje:

De verlichting dimt niet aan en uit, dat is de camera die opnieuw instelt :F

Het gebeurt met name bij het aanzetten van de combinatie.

Ik heb inmiddels zelf al:
- Experiabox V9 gereset
- Arcadyan HMB 2260 opnieuw complete firmware laten laden.
- Arcadyan direct met de Experiabox verbonden met netwerkkabel
- De HDMI kabel gecontroleerd door ook de PS3 op 1080p Blu-ray te laten afspelen (zonder problemen)
- Een nieuwe 7,5 meter HDMI kabel tussen de Arcadyan en de TV geplaatst met hetzelfde euvel tot gevolg.

update 29/11/2017
- 2e HMB2260 ontvanger getest, zelfde probleem
- HMB2260 ontvanger op alle settings gezet tot onderste 576 en alleen hiermee geen problemen, hetgeen gevoelsmatig dan toch aan de kabel kan liggen, maar aangezien de PS3 blu-ray met veel hogere resolutie/bitrate etc er wel doorheen gaat word dit bij mij ook weer ontkracht.
- Beeldverplaatsing op TV uitgeschakeld, geen effect.
- DVD recorder via receiver laten uitzenden, ook geen issue's

Mogelijke oorzaken nog te onderzoeken stappen:
- Kijken of het probleem zich ook voordoet als ik de HMB2260 via de receiver laat lopen
- Andere Full HD televisie testen met dezelfde opstelling
- HMD2260 plaatsen naast de tv en met korte kabel testen
- Kan signaal vanuit HMB2260 "zwakker" zijn dan vanuit de Blu-ray speler, waardoor het "gevoeliger"is? Misschien kan een HDMI versterker oplossing bieden? (ik ben zo langzamerhand tot alles in staat)

Mochten jullie nog tips of andere suggesties hebben om te testen/controleren graag!!

Momenteel wel beetje domper op de vreugde van een nieuwe TV. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

Puck

W32.Deadcode.A

Exirion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:12:
[...]

Lijkt me wel. Zou toch voor alle recente modellen hetzelfde moeten zijn? Op de C7 werkt het prima.
YouTube HDR gaat op de 2016 modellen nooit werken, omdat deze (op de G/W modellen na) niet de juiste hardware aan boord hebben voor de gebruikte VP9 Profile 2 codec.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Puck schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:20:
YouTube HDR gaat op de 2016 modellen nooit werken, omdat deze (op de G/W modellen na) niet de juiste hardware aan boord hebben voor de gebruikte VP9 Profile 2 codec.
Ah, en blijkbaar zitten de codecs in de hardware ingebakken? Je zou hopen dat ze een architectuur gebruiken met programmeerbare accelerators die vanuit de firmware gevoed worden. Wellicht is dat ook zo, maar zijn delen nog steeds in hardware geimplementeerd. Dat maakt een architectuur in dit geval niet flexibel genoeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Exirion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:27:
[...]

Ah, en blijkbaar zitten de codecs in de hardware ingebakken? Je zou hopen dat ze een architectuur gebruiken met programmeerbare accelerators die vanuit de firmware gevoed worden. Wellicht is dat ook zo, maar zijn delen nog steeds in hardware geimplementeerd. Dat maakt een architectuur in dit geval niet flexibel genoeg.
Klopt, you can blame YouTube/Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:59
SVincent schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:57:

- Kijken of het probleem zich ook voordoet als ik de HMB2260 via de receiver laat lopen
- Kan signaal vanuit HMB2260 "zwakker" zijn dan vanuit de Blu-ray speler, waardoor het "gevoeliger"is? Misschien kan een HDMI versterker oplossing bieden? (ik ben zo langzamerhand tot alles in staat)

Mochten jullie nog tips of andere suggesties hebben om te testen/controleren graag!!
Ik heb dezelfde Arcadyan HMB2260 (output 1080p) met glasvezel aangesloten op mijn Onkyo TX-NR609 (HDMI pass-through) op mijn Panasonic plasma 50GT60. Geen enkel probleem, beeld staat als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
[...]

Thanks, ik heb dit gedaan maar zelfs op 720p nog dezelfde problemen, gek genoeg verder terug naar 567 en het probleem is verdwenen.

[...]

Thanks, zie update hier beneden.

Oke gistreren weer aan het stoeien geweest, kleine update:

Opstelling:
Set top box: Arcadyan hmb2260
Provider: KPN Glasvezel
Receiver: ONKYO TX-SR605
DVD rec: Panasonic (type weet ik even niet)
Set top box en TV, receiver en tv beide verbonden met (10 jaar oude) HDMI kabels

Bij het aanzetten van de TV en de settop box valt het beeld op de tv met intervallen van 2 a 3 seconde uit (zwart) en weer aan (gewoon scherp beeld). Dit gaat een paar minuten zo door en dan lijkt het na een tijdje weg te zijn en gebeurt het sporadisch ook nog tijdens het kijken een enkele keer.

Zie hier voor een filmpje:
[video]

De verlichting dimt niet aan en uit, dat is de camera die opnieuw instelt :F

Het gebeurt met name bij het aanzetten van de combinatie.

Ik heb inmiddels zelf al:
- Experiabox V9 gereset
- Arcadyan HMB 2260 opnieuw complete firmware laten laden.
- Arcadyan direct met de Experiabox verbonden met netwerkkabel
- De HDMI kabel gecontroleerd door ook de PS3 op 1080p Blu-ray te laten afspelen (zonder problemen)
- Een nieuwe 7,5 meter HDMI kabel tussen de Arcadyan en de TV geplaatst met hetzelfde euvel tot gevolg.

update 29/11/2017
- 2e HMB2260 ontvanger getest, zelfde probleem
- HMB2260 ontvanger op alle settings gezet tot onderste 576 en alleen hiermee geen problemen, hetgeen gevoelsmatig dan toch aan de kabel kan liggen, maar aangezien de PS3 blu-ray met veel hogere resolutie/bitrate etc er wel doorheen gaat word dit bij mij ook weer ontkracht.
- Beeldverplaatsing op TV uitgeschakeld, geen effect.
- DVD recorder via receiver laten uitzenden, ook geen issue's

Het lijkt een handshake probleem tussen de setopbox van KPN en de 55c7v.
Misschien opzoek in de menu`s van beide apparaten en kijken of je iets met HDCP kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skarloc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:20:
[...]

Ik heb de HMB2260 gekoppeld gekregen met de remote via Motorola en dan type 4. Wel met de side note dat de aan/uit knop niet werkt en dat het zappen af en toe ook ophoudt te werken. Niet ideaal dus.
Maak nu gebruik van de combi Logitech Harmony en de Magicmote.
Bluetooth toch? Zou dus moeten werken door een dichte tvkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:56:
[...]
Bluetooth toch? Zou dus moeten werken door een dichte tvkast?
De Logitech werkt prima en icm de hub en IR blasters zijn kastjes inderdaad geen probleem.
Enige nadeel is dat je geen gebruik kunt maken van de motion control die op de Magicmote zit en dat vind ik toch wel een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vulcan750 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:10:
Mocht je verder zeer tevreden zijn over je TV en zou je die YT 4k met HDR toch graag op je TV tevoorschijn willen toveren dan zou je er nog altijd zo'n €150,- tegenaan kunnen gooien en het via de LG UP970 voor elkaar kunnen krijgen. Ik roep maar wat ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 19:46
[...]

[...]

Ik had soortgelijke problemen, een nieuwe HDMI kabel was uiteindelijk toch de oplossing. Misschien even een nieuwe kortere high speed HDMI kopen en testen, dan weet je in ieder geval zeker dat het daar aan ligt en kan je dus eventueel een andere langere kabel kopen of er een versterker tussen zetten

Movies: letterboxd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
Ter info voor (nieuwe) gebruikers; recentelijk de schrik van mijn leven gehad, grote vlek in de tv, dacht dat hij ingebrand was. Zie afbeelding: https://photos.app.goo.gl/pvsNDUNUxsAMhmfK2

Voorzichtig gevraagd of vrouwlief de TV aan had gelaten met iets van Spotify oid maar helemaal niets... Wilde volgende dag LG support mailen maar 'vlekken' waren weer verdwenen...
Even laten rusten, zit ik afgelopen weekend te kijken, zie ik precies op die plek de zon weerspiegelen van de (glazen) tafel... Let dus op met zonlicht op je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog een vraag. Ik hoop dat iemand me kan uitleggen waarom ik als xbox one x bezitter zou moeten wachten tot je een tv kan kopen met hdmi 2.1.:

-een resolutie hoger dan 4k kan ik met het blote oog niet waarnemen op een 55 inch tv.
-een input lag van 21 ms is al zo laag dat ik niet de reflexen heb om een nog lagere te benutten.
-meer dan 60fps kan ik niet waarnemen met het blote oog
-de Xbox one x heeft de capaciteit om sommige spellen net 4k met 60fps te draaien, meer zit er gewoon niet in.

De berichtgeving over de daadwerkelijke voordelen vind ik verder als leek nogal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:35
Tovenaar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:51:
Ter info voor (nieuwe) gebruikers; recentelijk de schrik van mijn leven gehad, grote vlek in de tv, dacht dat hij ingebrand was. Zie afbeelding: https://photos.app.goo.gl/pvsNDUNUxsAMhmfK2

Voorzichtig gevraagd of vrouwlief de TV aan had gelaten met iets van Spotify oid maar helemaal niets... Wilde volgende dag LG support mailen maar 'vlekken' waren weer verdwenen...
Even laten rusten, zit ik afgelopen weekend te kijken, zie ik precies op die plek de zon weerspiegelen van de (glazen) tafel... Let dus op met zonlicht op je tv...
Gek genoeg kan dit gebeuren met weerkaatsend zonlicht ja, heb ik ook al eens gehad; maar nog nooit met direct zonlicht.
Na een compensation cycle is het echter weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:04:
Even nog een vraag. Ik hoop dat iemand me kan uitleggen waarom ik als xbox one x bezitter zou moeten wachten tot je een tv kan kopen met hdmi 2.1.:

-een resolutie hoger dan 4k kan ik met het blote oog niet waarnemen op een 55 inch tv.
-een input lag van 21 ms is al zo laag dat ik niet de reflexen heb om een nog lagere te benutten.
-de Xbox one x heeft de capaciteit om sommige spellen net 4k met 60fps te draaien, meer zit er gewoon niet in.

De berichtgeving over de daadwerkelijke voordelen vind ik verder als leek nogal vaag.
Het zijn in mijn ogen allemaal kleine verbetering, niks wereldschokkends. Wat precies het verschil gaat zijn kan niemand je vertellen omdat niemand er nog ervaring mee heeft, maar hier kun je wel wat meer erover lezen. Ik denk dat Dynamic HDR nog het meest interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor bijna niemand over de 55EG9A7V (full HD), wilde dan maar even mijn ervaring delen. Ik vermoedde dat ultra HD voor mij niet zoveel zin had. Anders dan HDR biedt de resolutie niet zo heel veel toegevoegde waarde en is er uberhaupt nog vrij weinig 4K content. Dit zal uiteraard op termijn wel opgelost worden, maar met alle discussie rond HDR heb ik het vermoeden dat er nog wel een jaar of wat overheen gaat voordat er voldoende content is om een HDR tv te kunnen verantwoorden.

Ik heb een AppleTV 4e generatie eraan gekoppeld en het lijkt vooralsnog een ideale combinatie. Heb de tv niet op internet aangesloten maar de AppleTV kan in principe alle content weergeven die je hebt. De Apple TV afstandsbediening werkt super, je hebt de LG AB helemaal niet meer nodig. De tv wordt aangezet en uitgezet met de AB van de AppleTV, dat vind ik erg handig. Omdat we uitsluitend de AppleTV hebben en geen kabel oid kijken we daarom nooit televisie.

Op 3 meter afstand kan ik de individuele pixels al niet meer herkennen, viel me echt 100% mee. Qua kleuren en beeld moet ik nog even wachten tot vanavond, dan heb ik wat meer kijk ervaring. Het zag er tot nu toe echt prima uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste LG oledE7 gebruikers.
Kan je de soundbar makkelijk aan en uit schakelen.
Ik heb namelijk ook een goede set boksen maar wil soms alleen me soundbar (gewoon tv gebruik) gebruiken en soms me 5.1 speakers ( bij films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:39
@SVincent mooie tv, maar ik zou je verlichting toch verder uit je scherm plaatsen, lijkt me dat je veel meer van je tv kunt gaan genieten dan in je huidige opstelling.
Eventueel met verlichting "achter" je scherm, zou ook een mogelijke opstelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
Even over het WAUW effect, nou die heb ik te pakken hoor - sinds een uurtje aan het rommelen met mijn E7.

Enkel even een snelle vraag

Xplay op de LG
Plex op de PC (ook op 5g)

5GHZ netwerk, pc trekt 200mbit en 20mbit over internet vol - interne snelheid upload weet ik even
niet zo, maar zal niet veel slechter zijn denk ik......

Ik heb de settings op maximaal gezet, want 2160P HDR en 7.1 Atmos (die audio is niet van belang voor mij)

En de zooi stopt om de minuut ofzo...

Iemand een quick tip over de plex settings. Volgens mij is mijn netwerk wel op orde
heb q0s ook aangezet, hoewel daar denk ik niet de oorzaak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:46:
Beste LG oledE7 gebruikers.
Kan je de soundbar makkelijk aan en uit schakelen.
Ik heb namelijk ook een goede set boksen maar wil soms alleen me soundbar (gewoon tv gebruik) gebruiken en soms me 5.1 speakers ( bij films).
Zelfs mijn vrouw lukte het zonder het haar uit te leggen. Doe je in 2 seconden ongeveer.
ppeterr schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:16:
Even over het WAUW effect, nou die heb ik te pakken hoor - sinds een uurtje aan het rommelen met mijn E7.

Enkel even een snelle vraag

Xplay op de LG
Plex op de PC (ook op 5g)

5GHZ netwerk, pc trekt 200mbit en 20mbit over internet vol - interne snelheid upload weet ik even
niet zo, maar zal niet veel slechter zijn denk ik......

Ik heb de settings op maximaal gezet, want 2160P HDR en 7.1 Atmos (die audio is niet van belang voor mij)

En de zooi stopt om de minuut ofzo...

Iemand een quick tip over de plex settings. Volgens mij is mijn netwerk wel op orde
heb q0s ook aangezet, hoewel daar denk ik niet de oorzaak zit.
Probeer het gewoon eens over DLNA zonder te transcoden.

In principe hoeft alleen maar het source-materiaal over de lijn, dat kan de E7 prima aan. Ik denk daarom eerder dat er iets zit te transcoden halverwege.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hooglander1 Xplay is zonder transcoden. Die gebruikt de interne mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:19:
[...]

Het zijn in mijn ogen allemaal kleine verbetering, niks wereldschokkends. Wat precies het verschil gaat zijn kan niemand je vertellen omdat niemand er nog ervaring mee heeft, maar hier kun je wel wat meer erover lezen. Ik denk dat Dynamic HDR nog het meest interessant is.
Bedoel je dit?

It will also support dynamic HDR, allowing for even more incredible colors. Basically dynamic HDR makes it possible to display scenes, or even frames, at their ideal levels of darkness and light on an even wider color gamut.

Ik vind dit nogal vaag. Zou handig zijn als ze dit met voorbeelden en video's zouden ondersteunen maar ja dat zal dan wel pas in 2018 komen. Lastig, lastig.... Nog een jaar wachten wordt ondragelijk.

Er staat hier een X aangesloten op een 40 inch hd tv doodzonde... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
In onderstaande post wordt er gezegd dat de officiele EU firmware op 04.07.10 zit en de US versie dus de bovenstaande 04.07.30 is.
http://www.avsforum.com/f...r-information-thread.html

Weet hier iemand of dat uitmaakt en of het een probleem is om deze op een EU tv te installeren?

Voor de volledigheid ook nog even een changelog uit dezelfde post:
Final Ver
-04.70.30

Change contents
ⓐ Tweeter Speaker No sound output problem and video ⓑ BT Soundbar connected after sound bar volume is up to MAX ⓒ Magic remote control Pairing is interrupted

Ⓓ Glitter Noise
Ⓔ Improved screen blinking when channel switching after DTV zoom zoom termination
수정 OLED DTV Lipsync correction
Ⓖ ATV Horizontal bars at the bottom of the screen
개선 Improve the backlight off shop
개선 Improved keylessness after pressing Menu key after AC On
Ⓙ White Flicker issues to improve
Ⓚ (Update) UHD ATSC3.0 reception problem response
Ⓛ (update) 17 year HDR10, HLG correspondence
Ⓜ T8 Store stream equipment improvement response (03.60.15)
Ⓝ OLED TV improved Dolby 5.1ch audio Lip-Sync (03.60.25)
Ⓞ Dolby TrueHD support _ Only OLED TV (04.70.06)
ⓟ Improved image flicker (Deep Color ON (04.70.06)
ⓠ ATSC 3.0 Recording (04.70.06)
Ⓡ T8 equipment Game Mode from On when the screen is broken improvement (04.70.30)
ⓢ Youtube VP9 HDR Contents SDR process improvement issues (04.70.30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:40:
Ik hoor bijna niemand over de 55EG9A7V (full HD), wilde dan maar even mijn ervaring delen.
@tonnert, gewoon genieten van je oled. Ik zou er op het moment ook voor kiezen mocht m'n plasma het loodje leggen, kijk alleen 1080p materiaal en gewone tv. Geen consoles en alles via een settop box. Voor mij zou het puur een "domme" monitor zijn en dan voldoet deze tv uiteraard prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Scidd0w schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:35:
[...]

In onderstaande post wordt er gezegd dat de officiele EU firmware op 04.07.10 zit en de US versie dus de bovenstaande 04.07.30 is.
http://www.avsforum.com/f...r-information-thread.html

Weet hier iemand of dat uitmaakt en of het een probleem is om deze op een EU tv te installeren?

Voor de volledigheid ook nog even een changelog uit dezelfde post:

[...]
Er zijn 2 typen firmwares voor de LG modellen, omdat de manier van uitzenden verschilt in sommige landen: DVB en ATSC. Europa (en aantal andere landen) gebruikt DVB, Amerika (en aantal andere landen) ATSC.

Alle DVB firmwares zijn hetzelfde en kun je dus gebruiken (ongeacht land). Zelfde geld voor ATSC. Maar die laatste kun je dus niet op een DVB model installeren (en visa versa). Amerikaanse firmware is dus een no go (maar UK bijv. weer wel).

Bovenstaande weet ik van de 2016 modellen maar gok dat dit hetzelfde is bij de 2017 lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 29-11-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Hooglander1 en @Musicmasters thx.

Wordt er niet veel wijzer van :) ik moet eerst maar eens uitzoeken of de
5Ghz uplink lekker loopt naar de TV. - Geen idee nog hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Laatst online: 20-09 16:14
ppeterr schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:03:
@Hooglander1 en @Musicmasters thx.

Wordt er niet veel wijzer van :) ik moet eerst maar eens uitzoeken of de
5Ghz uplink lekker loopt naar de TV. - Geen idee nog hoe
Heb je bedraad geprobeerd om te kijken of het echt aan je wifi ligt ?

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Puck schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:46:
[...]

Er zijn 2 typen firmwares voor de LG modellen, omdat de manier van uitzenden verschilt in sommige landen: DVB en ATSC. Europa (en aantal andere landen) gebruikt DVB, Amerika (en aantal andere landen) ATSC.

Alle DVB firmwares zijn hetzelfde en kun je dus gebruiken (ongeacht land). Zelfde geld voor ATSC. Maar die laatste kun je dus niet op een DVB model installeren (en visa versa). Amerikaanse firmware is dus een no go (maar UK bijv. weer wel).

Bovenstaande weet ik van de 2016 modellen maar gok dat dit hetzelfde is bij de 2017 lijn.
Dankjewel! Nu is het me duidelijk.

Echter blijkt er dus wel een DVB firmware versie 04.07.30 te zijn zo te zien en zolas al eerder gemeld door CVar
http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
randomice schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:11:
[...]

Heb je bedraad geprobeerd om te kijken of het echt aan je wifi ligt ?
Ik heb begrepen dat het wifi gedeelte van de LG sowieso sneller is
dan het lan poortje achterop. Mijn pc met plex server trekt mijn 200mbit
ziggo dicht - dit zegt niet heel veel over mijn lokale netwerk naar de tv
toe. Dus ja ik zal die pc eens in de router prikken met een draadje - goede tip om te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Scidd0w schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:11:
[...]
Dankjewel! Nu is het me duidelijk.

Echter blijkt er dus wel een DVB firmware versie 04.07.30 te zijn zo te zien en zolas al eerder gemeld door CVar
http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk
Installeren dan maar! :)

Ik heb ondertussen Nederlandse, Engelse, Russische en Aziatische firmwares gehad. Bestanden zijn allemaal hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 29-11-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001

MazeWing

The plot thickens...

Heb gisteren de nieuwste firmware 4.07.30 geïnstalleerd (die op een Duits forum stond) en alles werkt gewoon naar behoren.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:16:
[...]

Ik heb begrepen dat het wifi gedeelte van de LG sowieso sneller is
dan het lan poortje achterop. Mijn pc met plex server trekt mijn 200mbit
ziggo dicht - dit zegt niet heel veel over mijn lokale netwerk naar de tv
toe. Dus ja ik zal die pc eens in de router prikken met een draadje - goede tip om te testen!
WiFi is misschien sneller in theorie, maar in praktijk toch vaak niet.

De tv even bekabelen is een makkelijke manier om te kijken waar het aan ligt. Zoals gezegd, hier geen enkel probleem met materiaal dat 20GB/uur trekt. Dat is toch 50mbit wat prima gaat.

Voordeel van kabel is ook dat het full duplex is, dat helpt toch zeker ook bij IP verkeer.

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 29-11-2017 19:40 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hooglander1 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:39:
[...]

WiFi is misschien sneller in theorie, maar in praktijk toch vaak niet.

De tv even bekabelen is een makkelijke manier om te kijken waar het aan ligt. Zoals gezegd, hier geen enkel probleem met materiaal dat 20GB/uur trekt. Dat is toch 50mbit wat prima gaat.

Voordeel van kabel is ook dat het full duplex is, dat helpt toch zeker ook bij IP verkeer.
Ook dit ga ik doen, de ps4 zit tenslotte al aan een draadje dus de tv gaat ook
direct op de router. Wel een iets minder nettte oplossing, maar wellicht het wel waard natuurlijk + thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
ppeterr schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:48:
@Barryvdh uhm dat klinkt niet best,en een CI+kaart zie ook niet zo zitten eigenlijk

Ik ga er wel even voor zitten, als de tv vanmiddag komt :)

(bestaan er eigenlijk universele AB's, die ook de magic remote functie hebben?)
Bij mij doet de remote het wel met Samsung profiel 15, maar alleen de Kanaal + knop niet (omlaag wel). Dat maakt het meteen redelijk nutteloos.

Ook lijkt het geluid om de 10 sec opnieuw naar Surround te springen, waardoor hij even stil is even, maar weet niet of dat andere instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVincent
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 14:34
dinandus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:49:
@SVincent mooie tv, maar ik zou je verlichting toch verder uit je scherm plaatsen, lijkt me dat je veel meer van je tv kunt gaan genieten dan in je huidige opstelling.
Eventueel met verlichting "achter" je scherm, zou ook een mogelijke opstelling zijn.
Normaal zet ik mijn klussen op werkspot, maar fijn dat jij met een betonslijper bij me aan de gang wil gaan ;)

Nieuwbouwhuis na oplevering te lijf gegaan en de leidingen in de betonnen muren gefreesd voor lampjes en de snoeren van de tv. Mijn versterker staat ingebouwd in de trapkast aan de andere kant van de kamer waarbij als hij niet gebruikt word door een schilderij met schuif mechanisme aan het zicht onttrokken word.

Nadeel is dus alleen dat er 10 meter hdmi tussen zit :(

Maar ben wel met je eens dat de lampjes voor het mooie misschien op een andere plek zouden kunnen, maar had 10 jaar geleden nog niet verwacht ooit de overstap van 42 naar 55 inch zou maken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb de 55c7v ik wil hem ophangen hoe groot en lang moeten de bouten zijn die in de tv gaan

Ik hoor het graag van jullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

HAHAHAHAHAHAH _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Ik hoop dat dit serieus een troll is voor jou.

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/iCoyjnXw9pTXN8co8MTb_ckw990GpMvwpUdB8chVrK8.png?w=714&s=f270eeca97afc55aeccf59d25bb690c4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ionn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:39:
[...]

HAHAHAHAHAHAH _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Ik hoop dat dit serieus een troll is voor jou.
Wat is hier zo grappig aan? Als al je content een resolutie van 4K of minder heeft heb je niets aan een tv met resolutie hoger dan 4K. Als al je content 60fps of minder is, dan heb je niets aan een tv die meer dan 60 fps kan afspelen.

Videos worden vrijwel niet in meer dan 60fps gepubliceerd (hangt natuurlijk samen dat er maar weinig mensen zijn die het daadwerkelijk af kunnen spelen), en gameconsoles kunnen die hoge frame rate waarschijnlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:39:
[...]

[afbeelding]
Haha.....? Wat bedoel je daarmee?

http://www.minatica.be/threads/63771-Frames-Per-Second

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd1 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:48:
[...]

Wat is hier zo grappig aan? Als al je content een resolutie van 4K of minder heeft heb je niets aan een tv met resolutie hoger dan 4K. Als al je content 60fps of minder is, dan heb je niets aan een tv die meer dan 60 fps kan afspelen.

Videos worden vrijwel niet in meer dan 60fps gepubliceerd (hangt natuurlijk samen dat er maar weinig mensen zijn die het daadwerkelijk af kunnen spelen), en gameconsoles kunnen die hoge frame rate waarschijnlijk niet aan.
Best veel.

- Resolutie en grootte van TV hebben niks met elkaar te maken of je de pixels kan waarnemen of niet. Het heeft allemaal met de kijkafstand te maken.
- Input lag van 1ms kan je zeker helpen ook al zijn je reflexen niet zo snel. Want de totale tijd in ms dat jij nodig hebt om te reageren neemt af.
- 60fps niet met blote oog kunnen zien, is de grootste onzin ooit.
- Over de One X heeft ie gelijk.

Maar vooral dat iemand werkelijk denkt dat het oog maar max 60fps kan zien is in mijn ogen lachwekkend. Sorry.
Dit is werkelijk waar de grootste onzin die ik ooit heb gelezen. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ion op 29-11-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Laatst online: 21:35
MazeWing schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:35:
Heb gisteren de nieuwste firmware 4.07.30 geïnstalleerd (die op een Duits forum stond) en alles werkt gewoon naar behoren.
Is dat voor de 65 inch van de C7 of van de 55 inch?
Of maakt dat niet uit?
Ik wil hem ook installeren voor mijn 65 maar wil ook geen problemen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:04:
[...]

Best veel.

[...]

- Resolutie en grootte van TV hebben niks met elkaar te maken of je de pixels kan waarnemen of niet. Het heeft allemaal met de kijkafstand te maken.
- Input lag van 1ms kan je zeker helpen ook al zijn je reflexen niet zo snel. Want de totale tijd in ms dat jij nodig hebt om te reageren neemt af.

Maar vooral dat iemand werkelijk denkt dat het oog maar max 60fps kan zien is in mijn ogen lachwekkend. Sorry.

[...]

Dus is het volgens jou wel of niet verstandig te wachten op hdmi 2.1 voor de aanschaf van een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik verwacht zeer weinig van HFR (high frame rate) in films. Toen Peter Jackson bij de Hobbit met 48fps kwam, was iedereen er zeer negatief over en is het weer een snelle en stille dood gestorven.

Ook zie ik voor thuisgebruik, zeker een tv, geen echte meerwaarde in 8k. De toekomst zal liggen in aanzienlijk hogere helderheid om nog betere HDR weer te geven...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:53:
[...]

Dus is het volgens jou wel of niet verstandig te wachten op hdmi 2.1 voor de aanschaf van een tv?
Dat is moeilijk om te zeggen. Hangt er voornamelijk vanaf hoe lang jij met je TV gaat doen. Ik weet nu al dat ik mijn C7 over 9-12 maanden weer verkoop en de B/C8 haal. Ik heb mijn B6 ook maar 9 maanden gehad.

Als je zeker 4-5 jaar je tv gaat gebruiken dan zou ik wachten. Als je na 2 jaar of een jaar al een nieuwe haalt dan zou ik niet wachten op hdmi 2.1.

En wie weet kan de C7 hardwarematig wel hdmi 2.1 ondersteunen. Of kun je voor een minimale prijs het moederbord vervangen. Dat hebben ze volgens mij bij de 5 serie gedaan, zodat je HDR kan afspelen. (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:04:
[...]

Best veel.

[...]

[...]

MazeWing schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:58:
Ik verwacht zeer weinig van HFR (high frame rate) in films. Toen Peter Jackson bij de Hobbit met 48fps kwam, was iedereen er zeer negatief over en is het weer een snelle en stille dood gestorven.

Ook zie ik voor thuisgebruik, zeker een tv, geen echte meerwaarde in 8k. De toekomst zal liggen in aanzienlijk hogere helderheid om nog betere HDR weer te geven...
ionn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:59:
[...]

Dat is moeilijk om te zeggen. Hangt er voornamelijk vanaf hoe lang jij met je TV gaat doen. Ik weet nu al dat ik mijn C7 over 9-12 maanden weer verkoop en de B/C8 haal. Ik heb mijn B6 ook maar 9 maanden gehad.

Als je zeker 4-5 jaar je tv gaat gebruiken dan zou ik wachten. Als je na 2 jaar of een jaar al een nieuwe haalt dan zou ik niet wachten op hdmi 2.1.

En wie weet kan de C7 hardwarematig wel hdmi 2.1 ondersteunen. Of kun je voor een minimale prijs het moederbord vervangen. Dat hebben ze volgens mij bij de 5 serie gedaan, zodat je HDR kan afspelen. (dacht ik)
Ok.... misschien minimaal even de CES afwachten, kijken waarmee ze komen.

Hoe komt het de b6 maar 9 maanden gehad? Waren voor jou de verschillen zo groot met de c7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:04:
[...]

[...]

[...]

Hoe komt het de b6 maar 9 maanden gehad? Waren voor jou de verschillen zo groot met de c7?
En dan komt volgend jaar HDMI 2.2 weer zeker, blijf je aan het wachten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:04:
[...]

[...]

[...]

Ik heb graag het nieuwste en het was het waard voor mij om over te stappen. Daarnaast maakt het niet veel uit of je elk jaar een nieuwe tv koopt of over 5 jaar een nieuwe koopt. Je bent aan het eind ongeveer evenveel kwijt. Alleen het verschil is dat je wel elk jaar het nieuwste hebt.
Barryvdh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:41:
[...]

En dan komt volgend jaar HDMI 2.2 weer zeker, blijf je aan het wachten? ;)
Verwacht niet dat er komende 3-4 jaar een nieuwe standaard komt. Met hdmi 2.1 lopen ze weer eens vooruit op de techniek en door compressie kunnen ze 8k en 10k met verscheidene fps en Chroma subsampling behalen. Dus wachten kan geen kwaad.

[ Voor 24% gewijzigd door ion op 29-11-2017 22:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Buiten demo materiaal zal er echt geen enkele 8k film komen. De meeste 4k films zijn upscales van 2k films om de dood eenvoudige reden dat het met 2k gefilmd is.

Daarnaast komt 8k veel te snel na 4k. Waardoor de adoptatie hiervan nog langer zal duren. Ook de gigantische kosten om 8k te filmen zijn een flink struikelblok. Als je serieus een tv gaat uitstellen omdat ie geen HDMI 2.1 heeft, terwijl het scherm niet eens 8k is de grootst mogelijke onzin. HDMI 2.1 is gericht op de toekomst, waarbij de eerste jaren (specifieke uitzonderingen daargelaten) het niets anders is dan leuk op papier maar compleet nutteloos in de praktijk. Wanneer het in de praktijk nuttig gaat worden is je tv toch al verouderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ionn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:59:
[...]
[knip]

Bij de EG960 was dat. De eerste productiemodellen ondersteunden wel een HDR weergave via interne apps, maar niet via een extern HDMI apparaat. Op verzoek van klant werd HDMI hardware (kosteloos) vervangen. Bij later geproduceerde exemplaren was de hardware standaard al vervangen vanaf fabriek.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
@hardware-lover Zoiets zei LG ook over hdmi 2.1 voor 2017 serie tijdens de LG tweakers presentatie als ik me niet vergis....of het waar is zien we wel in loop van 2018.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LG gaf toen aan dat als het softwarematig mogelijk is, de 7-serie een upgrade zou krijgen. Of dit zo is, moesten zij ook afwachten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:53:
[...]Dus is het volgens jou wel of niet verstandig te wachten op hdmi 2.1 voor de aanschaf van een tv?
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1511934073

Verwijderd

Arstechnica.com over de hdmi 2.1 spec.
In spite of a version number that suggests it's only a minor update, the spec represents a significant step up from HDMI 2.0. Underpinning everything is a new cable, the Ultra High Speed HDMI Cable, that supports data transfer rates of 48 gigabits per second. The new cables are backward compatible with older HDMI specs—they use the same actual plugs and sockets—but support substantially faster connections than the 18Gb/s of HDMI 2.0, let alone the 10.2Gb/s of HDMI 1.4.
Ergo, dit is niet even een software upgrade, het is compleet andere hardware. Het lijkt erop dat er nog genoeg beweging in de standaarden zit die boven full HD zitten. Toch vraag ik me af of de gemiddelde consument wel op 8 of 10k zit te wachten. Ik bedoel, er zullen in de VS best wat huizen te vinden zijn waar een 80 of 100 inch TV prima tot zijn recht zal komen. Maar over het algemeen zullen in andere werelddelen de huizen toch wel een slagje kleiner zijn. Heeft 8K wel zin op 65 inch, persoonlijk zie ik het verschil tussen 4K en full HD al niet meer.

• ion
  • Niet online

ion

MazeWing schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:05:
Buiten demo materiaal zal er echt geen enkele 8k film komen. De meeste 4k films zijn upscales van 2k films om de dood eenvoudige reden dat het met 2k gefilmd is.

Daarnaast komt 8k veel te snel na 4k. Waardoor de adoptatie hiervan nog langer zal duren. Ook de gigantische kosten om 8k te filmen zijn een flink struikelblok. Als je serieus een tv gaat uitstellen omdat ie geen HDMI 2.1 heeft, terwijl het scherm niet eens 8k is de grootst mogelijke onzin. HDMI 2.1 is gericht op de toekomst, waarbij de eerste jaren (specifieke uitzonderingen daargelaten) het niets anders is dan leuk op papier maar compleet nutteloos in de praktijk. Wanneer het in de praktijk nuttig gaat worden is je tv toch al verouderd.
Volgens mij heb jij het niet begrepen wat er met hdmi 2.1 straks kan.

8k komt er sowieso niet in 4 jaar. Maar native uhd + 120hz panels met vrr en dynamic hdr en 4:4:4 + 10 bit tegelijk wel.

En dat is de reden waarom je enthousiast moet zijn over hdmi 2.1. Daarnaast is er de ruimte nu in de kabel om straks andere doorontwikkelingen gelijk te kunnen gebruiken zonder dat de bandbreedte van de kabel de beperkende factor is.
Jorgen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 01:22:
LG gaf toen aan dat als het softwarematig mogelijk is, de 7-serie een upgrade zou krijgen. Of dit zo is, moesten zij ook afwachten.
Dat heeft lg niet gezegd. Ze hebben gezegd dat ze gaan kijken of het mogelijk is en zoja een softwarematige update te doen. Ze zeggen altijd we gaan kijken of het kan, maar daarna is het doodstil vanuit lg's kamp en ben je nog steeds niet wijzer of iets komt of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door ion op 30-11-2017 06:43 ]

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 06:40:
[...]

8k komt er sowieso niet in 4 jaar. Maar native uhd + 120hz panels met vrr en dynamic hdr en 4:4:4 + 10 bit tegelijk wel.

En dat is de reden waarom je enthousiast moet zijn over hdmi 2.1. Daarnaast is er de ruimte nu in de kabel om straks andere doorontwikkelingen gelijk te kunnen gebruiken zonder dat de bandbreedte van de kabel de beperkende factor is.

[...]

Dat heeft lg niet gezegd. Ze hebben gezegd dat ze gaan kijken of het mogelijk is en zoja een softwarematige update te doen. Ze zeggen altijd we gaan kijken of het kan, maar daarna is het doodstil vanuit lg's kamp en ben je nog steeds niet wijzer of iets komt of niet.
Maar de grote vraag is dan dus.... over welk tijdsbestek praten we dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:38:
[...]

Maar de grote vraag is dan dus.... over welk tijdsbestek praten we dan.
Wat is het belang achter je vraag? Probeer je te plannen wanneer je je tv gaat kopen, of ben je er onzeker van dat je tv niet lang meer de top of the bill is.?

Als je je die vragen stelt, kan je beter geen grote aankopen doen. Want bijna elke grote aankoop heeft die onzekerheid in zich.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:36:
[...]

Wat is het belang achter je vraag? Probeer je te plannen wanneer je je tv gaat kopen, of ben je er onzeker van dat je tv niet lang meer de top of the bill is.?

Als je je die vragen stelt, kan je beter geen grote aankopen doen. Want bijna elke grote aankoop heeft die onzekerheid in zich.
Onzekerheid is inderdaad het goeie woord dit is de eerste keer dat ik een tv ga halen van boven de 1500 euro. Die ik nu heb staan is 700 euro en dit was meteen de duurste.

Ik probeer het van de ene kant zo goed mogelijk te plannen. Maar van de andere kant wil ik zo snel mogelijk zo'n oled thuis hebben staan en van je stoel geblazen worden als je voor het eerst een film of game opstart in 4k hdr 8)

Ik denk dat meer mensen op dit forum dat gevoel wel kennen :)

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:03:
[...]

Onzekerheid is inderdaad het goeie woord dit is de eerste keer dat ik een tv ga halen van boven de 1500 euro. Die ik nu heb staan is 700 euro en dit was meteen de duurste.

Ik probeer het van de ene kant zo goed mogelijk te plannen. Maar van de andere kant wil ik zo snel mogelijk zo'n oled thuis hebben staan en van je stoel geblazen worden als je voor het eerst een film of game opstart in 4k hdr 8)

Als je niet kan wachten. Zou ik zeggen, haal nu de C7 en verkoop hem als de 8 serie er is. Of je wacht nog 9 maanden en je haalt gelijk de 8 serie.

Na hdmi 2.1 ben je echt wel futureproof. Voorlopig komt er nog geen 8k. Dat gaat zeker minimaal 5 jaar duren. En dat is gewoon puur gebaseerd op het feit dat UHD nog geen mass adoption is. In Nederland gaan we voorlopig nog geen UHD uitzendingen zien op TV. Satellietzenders beginnen nu pas een beetje UHD uit te testen en die lopen altijd voor op de kabelzenders.

Enigste wat misschien kan gebeuren is nog hogere refresh rates, maar dat zie ik voor televisies niet zo snel gebeuren.

En verder zullen er verbeteringen komen voor OLED op het gebied van kleurdekking. Ze hebben nog 2 jaar om 100% rec. 2020 te halen. Nu halen OLED TV's gemiddeld 73%. Motion interpolation zal LG wel willen verbeteren. BFI (misschien in 2018, wie weet). Hogere peak luminance (1000+ nits). Iets lagere input lag.

[ Voor 34% gewijzigd door ion op 30-11-2017 09:28 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

[...]

Dat is toch precies hetzelfde als wat ik bedoel?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Jorgen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:28:
[...]

Dat is toch precies hetzelfde als wat ik bedoel?
Je hebt gelijk :F :+ Sorry, ik was net wakker haha

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:18:
[...]

Als je niet kan wachten. Zou ik zeggen, haal nu de C7 en verkoop hem als de 8 serie er is. Of je wacht nog 9 maanden en je haalt gelijk de 8 serie.

Na hdmi 2.1 ben je echt wel futureproof. Voorlopig komt er nog geen 8k. Dat gaat zeker minimaal 5 jaar duren. En dat is gewoon puur gebaseerd op het feit dat UHD nog geen mass adoption is. In Nederland gaan we voorlopig nog geen UHD uitzendingen zien op TV. Satellietzenders beginnen nu pas een beetje UHD uit te testen en die lopen altijd voor op de kabelzenders.

Enigste wat misschien kan gebeuren is nog hogere refresh rates, maar dat zie ik voor televisies niet zo snel gebeuren.

En verder zullen er verbeteringen komen voor OLED op het gebied van kleurdekking. Ze hebben nog 2 jaar om 100% rec. 2020 te halen. Nu halen OLED TV's gemiddeld 73%. Motion interpolation zal LG wel willen verbeteren. BFI (misschien in 2018, wie weet). Hogere peak luminance (1000+ nits). Iets lagere input lag.
Zo kun je wel blijven doorgaan, ik ben in iedergeval van plan om mijn C7 pas te vervangen als de Xbox One X two uit is. Dus over 3-4 jaar. Het is echt niet nodig om persé te wachten op een tv die HDMI 2.1 ondersteunt.

De early adopters van een 4K tv balen ook dat ze geen HDR hebben. Hetzelfde zal zo zijn wanneer er 12 bit OLEDS worden verkocht. HDMI 2.1 is leuk en aardig, maar een groot verschil op een 4K 10 bit tv zal het niet zijn.

Dus voor de mensen die nu twijfelen om een OLED televisie te halen, zou ik zeggen doen. Prijzen zijn nu echt laag. Met de introductie van de nieuwe modellen moet je waarschijnlijk weer maanden wachten tot je op hetzelfde prijspunt zit. HDMI 2.1 op een 4K 10 bit OLED zal nauwelijks een verschil opleveren. Ook zullen er nog geen bronnen zijn waar je er echt door van kunt profiteren. Kort maar krachtig, een early adopter zijn is nooit goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 09:48 ]

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:03:
[...]

Mijn vorige tv, een plasma van panasonic (th42pv70) was nog HD-Ready terwijl er toen al Full-HD was, eigenlijk nooit spijt van gehad dat ik deze toen heb aangeschaft (was ook een budget keuze).

Half jaartje geleden mijn plasma vervangen door de 55B6V en ondanks dat ik weet dat er nu meer en mogelijk beter op de markt is geniet ik onwijs van mijn nieuwe TV. Je weet toch altijd dat er na een half jaar weer betere modellen zijn, zo kun je blijven wachten. Zo snel als je een OLED scherm koopt doe je sowieso een goede koop...

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:40:
[...]

Zo kun je wel blijven doorgaan, ik ben in iedergeval van plan om mijn C7 pas te vervangen als de Xbox One X two uit is. Dus over 3-4 jaar. Het is echt niet nodig om persé te wachten op een tv die HDMI 2.1 ondersteunt. De early adopters van den 4K resolutie balen ook dat ze geen hdr hebben. Hetzelfde zal zijn wanneer er 12 bit OLEDS verkocht worden, terwijl jij met je HDMI 2.1 10 bit paneel zit.
Ik zal nergens meezitten, want ik verkoop mijn C7 na een jaar en die B/C8 waarschijnlijk ook. :+

Er is een groot verschil met wachten op HDMI 2.1, of wachten omdat die ene paneel 100-200 nits meer heeft. Als je een persoon bent die binnenkort een TV haalt en nog 6-9 maanden kan wachten, dan ben je gewoon slim bezig als je wacht op HDMI 2.1.

Prijzen zijn volgend jaar nog sneller gunstiger, dus ik zou gewoon wachten als je 5 jaar met een TV doet. VRR, 4K+120HZ+4:4:4+dynamic HDR. Dit is een gigantische stap.

[ Voor 8% gewijzigd door ion op 30-11-2017 09:52 ]

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:49:
[...]

Ik zal nergens meezitten, want ik verkoop mijn C7 na een jaar en die B/C8 waarschijnlijk ook. :+

Er is een groot verschil met wachten op HDMI 2.1, of wachten omdat die ene paneel 100-200 nits meer heeft. Als je een persoon bent die binnenkort een TV haalt en nog 6-9 maanden kan wachten, dan ben je gewoon slim bezig als je wacht op HDMI 2.1.
Lees mijn edit eens. En nee het verschil tussen een 10 bit en een 12 bit paneel zal gigantisch zijn als het op HDR aankomt. Een HDMI 2.1 poort hebben is nu echt maar dan ook echt niet nodig. Dat is hetzelfde als een early adopter van een 4K tv te zijn. Heb je nu ook weinig aan met al dat HDR en hoge nits geweld. Als je dus denkt dat je met een tv dat enkel HDMI 2.1 ondersteunt goed te zitten zul je het mis hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 09:55 ]

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:52:
[...]

Lees mijn edit eens. En nee het verschil tussen een 10 bit en 12 bit paneel zal gigantisch zijn als het op HDR aankomt. Een HDMI 2.1 poort hebben is nu echt maar dan ook echt niet nodig. Dat is hetzelfde als een early adopter van een 4K tv te zijn. Heb je nu ook weinig aan met al dat HDR en hoge nits content.
Ik heb ook nooit gezegd dat 12bit de factor is waarom je HDMI 2.1 moet halen. 12bit gaan we ook voor een hele lange tijd niet zien net als 8K.

HDMI 2.1 is een grote stap en een belangrijke stap om op te wachten.

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:55:
[...]

Ik heb ook nooit gezegd dat 12bit de factor is waarom je HDMI 2.1 moet halen. 12bit gaan we ook voor een hele lange tijd niet zien net als 8K.

HDMI 2.1 is zeker geen belangrijke stap om op te wachten. Een tv specifiek daarop halen (en dus niet om het jaar wat jij dus zegt te doen) en er vanuit gaan dat je jaren goed zit is best dom.

De 3e generatie OLEDS met HDMI 2.1 zullen hoogstwaarschijnlijk veel meer aan kunnen dan een 2018 4k 10 bit OLED met als doel het nog jaren te kunnen gebruiken.

Gewoon nu een tv halen als je nog geen OLED hebt. En dan kun je over een paar jaar weer upgraden naar een veel betere OLED met meer dan alleen 1 HDMI 2.1 poort.

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:00:
[...]

HDMI 2.1 is zeker geen belangrijke stap om op te wachten. Een tv specifiek daarop halen (en dus niet om het jaar wat jij dus zegt te doen) en er vanuit gaan dat je jaren goed zit is best dom.

De 3e generatie OLEDS met HDMI 2.1 zullen hoogstwaarschijnlijk veel meer aan kunnen dan een 2018 4k 10 bit OLED met als doel het nog jaren te kunnen gebruiken.

Gewoon nu een tv halen als je nog geen OLED hebt. En dan kun je over een paar jaar weer upgraden naar een veel betere OLED met meer dan alleen 1 HDMI 2.1 poort.
Kan ik ergens een reminder instellen, want ik weet wel zeker dat UHD + 10bit de komende jaren de standaard is. UHD alliance heeft als doel om in 2020 full rec2020 te behalen in combinatie met 10 bit panels.

Als je HDMI 2.1 hebt zit je gewoon komende 5 jaar goed als het gaat om de aansluiting. 8K + 12bit komt er toch niet voor televisies. Dus het argument er komt elk jaar wel iets nieuws gaat niet op. Want na HDMI 2.1 komt er niks significants.

OLED zit nog weinig rek in als het goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door ion op 30-11-2017 10:10 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

[...]

De gigantische toename in bandbreedte in HDMI 2.1 komt voornamelijk vanwege de enorme verhoging van de resolutie. Ik vraag me af of ze veel van deze functies (afgezien van de resolutie) niet door de bestaande HDMI 2.0 kunnen stoppen.

De meeste winst zal gemaakt worden in de (peak) luminance van de panelen. Daarnaast is Dolby Vision al dynamisch en kunnen ze per scene en zelfs per pixel de helderheid instellen. Dit in tegenstelling tot de andere HDR modi waarbij de gehele film met hetzelfde dynamisch bereik gemastered moet worden en dit nadelige gevolgen kan hebben voor vooral donkere scènes.
En het mooie van dit alles: het werkt allemaal via HDMI 2.0

• ion
  • Niet online

ion

MazeWing schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:26:
[...]

De gigantische toename in bandbreedte in HDMI 2.1 komt voornamelijk vanwege de enorme verhoging van de resolutie. Ik vraag me af of ze veel van deze functies (afgezien van de resolutie) niet door de bestaande HDMI 2.0 kunnen stoppen.

De meeste winst zal gemaakt worden in de (peak) luminance van de panelen. Daarnaast is Dolby Vision al dynamisch en kunnen ze per scene en zelfs per pixel de helderheid instellen. Dit in tegenstelling tot de andere HDR modi waarbij de gehele film met hetzelfde dynamisch bereik gemastered moet worden en dit nadelige gevolgen kan hebben voor vooral donkere scènes.
En het mooie van dit alles: het werkt allemaal via HDMI 2.0
Die komt niet voornamelijk uit de verhoging van de resolutie, zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.hdmi.org/download/hdmi_2_1/FormatDataRatetable.jpg

Verhoging van chrome subsampling en verhoging van refreshrate draagt hier ook aan bij.

Alle huidige OLED panels kunnen 120HZ, maar niet in combinatie met 4K omdat hdmi 2.0 te weinig bandbreedte heeft.

Daarnaast wordt dit ook geintroduceerd met hdmi 2.1:

'Enhanced refresh rate features ensure an added level of smooth and seamless motion and transitions for gaming, movies and video. They include:
  • Variable Refresh Rate (VRR) reduces or eliminates lag, stutter and frame tearing for more fluid and better detailed gameplay.
  • Quick Media Switching (QMS) for movies and video eliminates the delay that can result in blank screens before content is displayed.
  • Quick Frame Transport (QFT) reduces latency for smoother no-lag gaming, and real-time interactive virtual reality.
Auto Low Latency Mode (ALLM) allows the ideal latency setting to automatically be set allowing for smooth, lag-free and uninterrupted viewing and interactivity.'

bron: https://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_2_1/

Als je op een 2018 Oled wacht. Kun je dus eindelijk native UHD + 120HZ gaan gebruik in combinatie met 4:4:4 en HDR en VRR.

Dit is gewoon een grote stap.

[ Voor 29% gewijzigd door ion op 30-11-2017 10:35 ]

Verwijderd

[...]

Je weet dat dit onzin is. Niemand van de early adopters met een 4K tv hadden verwacht dat HDR uit zou komen. En je leest toch wel regelmatig op forums dat deze mensen ervan balen dat ze een gedateerde tv hebben. Techniek evolueert zich snel.

Alleen al de hogere nits, en minder ABL zal elk jaar beter worden. Een 12 bits 4K OLED zal zeker komen. En ook met een C7 kun je jaren vooruit. Een aankoop uitstellen puur voor een HDMI 2.1 poort is gewoon niet zo slim.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 10:40 ]

• Scidd0w
Ik hoor jullie niet over eARC dat in de HDMI 2.1 standaard zit. Ik heb de hoop dat LG dit namelijk wel softwarematig kan toevoegen aan de 7 serie.

http://www.avsforum.com/f...become-audio-devices.html

https://hdguru.com/hdmi-2...-home-theater-experience/

https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:53

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Sinds zaterdag ook lid van de C55 club. Tot op heden super blij mee. Forum grotendeels doorgelezen maar weinig van genoemde problemen tegengekomen. Kwam van LCD 1080P en zit met open mond naar 4K HDR OLED te kijken.

Gelijk maar Nvidia Shield besteld en die loopt ook als een speer. Mijn hele thuisnetwerk zit achter een pihole en NordVPN. Om OpenVPN verbinding met NordVPN op lekkere snelheid te laten lopen heb ik ook nog een speciale router aangeschaft die loopt op Pfsense. Haal nu mijn volledige bandbreedte via VPN. _/-\o_

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
[...]

Je weet dat dit onzin is. Niemand van de early adopters met een 4K tv hadden verwacht dat HDR uit zou komen. En je leest toch wel regelmatig op forums dat deze mensen ervan balen dat ze een gedateerde tv hebben. Techniek evolueert zich snel.

Alleen al de hogere nits, en minder ABL zal elk jaar beter worden. Een 12 bits 4K OLED zal zeker komen. En ook met een C7 kun je jaren vooruit. Een aankoop uitstellen puur voor een HDMI 2.1 poort is gewoon niet zo slim.
Nee dat is geen onzin. Ultra HD Forum heeft 2 fases opgesteld. Phase A and B. In Phase B staat 12 bit en 8k. Ze hebben hier een periode van 2018-2020 voor gegeven. Aangezien ze over een jaar pas uit phase A zijn, dat het nog wel langer dan 2020 kan duren voordat er 12bit en 8k panelen zijn.

Er is nog amper adoptie op het gebied van UHD.

• Hulleman
vdr01 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:47:
Sinds zaterdag ook lid van de C55 club. Tot op heden super blij mee. Forum grotendeels doorgelezen maar weinig van genoemde problemen tegengekomen. Kwam van LCD 1080P en zit met open mond naar 4K HDR OLED te kijken.

Gelijk maar Nvidia Shield besteld en die loopt ook als een speer. Mijn hele thuisnetwerk zit achter een pihole en NordVPN. Om OpenVPN verbinding met NordVPN op lekkere snelheid te laten lopen heb ik ook nog een speciale router aangeschaft die loopt op Pfsense. Haal nu mijn volledige bandbreedte via VPN. _/-\o_
Heb exact hetzelfde. De youtube app op de C7 kent een behoorlijk uniform grijs beeld achter het youtube logo wanneer je de app opstart. Mijn C7 geeft dat echt strak weer, zonder zichtbare banding op een afstand van 3meter. Ik zie op een dergelijke achtergrond soms wel een lichte vorm van retention wat gewoon weer verdwijnt.

Wat mij wel opvalt is dat de kleuren bij een HDR filmpje wat fletser zijn dan ik me had voorgesteld. Digital foundry heeft leuke 4K filmpjes op HDR en SDR. Valt me op de het logo van hun (vuur achtig) bij SDR veel intenser rood is en bij HDR een stuk fletser... ik had dat juist andersom verwacht.

Gisteren Fifa 18 op de ps4pro gespeeld. Die gane heeft 4k en HDR ondersteuning. Dat ziet er echt retestrak uit met mooie kleuren. Wellicht ligt bovenstaande aan het feit dat het youtube is? Ik zal eens wat HDR materiaal downen en aan de shield/rechtstreeks aan de tv hangen via USB om te testen.

• Scidd0w
Hulleman schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:13:
[...]
Wat mij wel opvalt is dat de kleuren bij een HDR filmpje wat fletser zijn dan ik me had voorgesteld. Digital foundry heeft leuke 4K filmpjes op HDR en SDR. Valt me op de het logo van hun (vuur achtig) bij SDR veel intenser rood is en bij HDR een stuk fletser... ik had dat juist andersom verwacht.
[...]
Welke firmware draai je? Als je een paar post terug leest dan zie je bijvoorbeeld in die van mij dat er een nieuwe firmware is die HDR problemen oplost binnen de YouTube app.

Verwijderd

Ik heb trouwens nog geen Xbox One X op mijn OLED aangesloten. Kan iemand mij vertellen of de beweringen dat het beeld te dim is op game mode (HDR) kloppen? Of kun je dit net zo fel krijgen als elk ander profiel en ligt het meer aan je instellingen?

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Had iemand hier nu al een betrouwbare link naar de 4.70.30 firmware? De link die ik hier op het forum tegen ben gekomen geeft me wel een bestand om te downloaden, maar deze wordt door de tv niet herkend zijnde firmware....

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
5 nov geregistreerd voor de Q6, maar nog niks ontvangen.
Wel bevestiging inmiddels dat aanvraag is goedgekeurd maar verder is het erg stil.
Meer mensen deze ervaring?

Sorry, on-topic: wie draait de laatste fw (4.70.30 geloof ik?) en merkt verbeteringen met ARC lip-sync?

[ Voor 24% gewijzigd door TeunVR op 30-11-2017 12:23 ]

Verwijderd

[...]

Misschien dat ik nu teveel off topic ga maar stel je zit in de modus dat je ieder jaar een nieuwe oled koopt en je dus je huidige verkoopt. Ruil je die dan weer in, of verkoop je die dan zelf? en wat krijg je daar dan nog voor uitgedrukt in percentage nieuw waarde?

• ion
  • Niet online

ion

TeunVR schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:22:
5 nov geregistreerd voor de Q6, maar nog niks ontvangen.
Wel bevestiging inmiddels dat aanvraag is goedgekeurd maar verder is het erg stil.
Meer mensen deze ervaring?

Sorry, on-topic: wie draait de laatste fw (4.70.30 geloof ik?) en merkt verbeteringen met ARC lip-sync?
Kan 6 tot 8 weken duren. Stond ook in de disclaimer van de promotie. Ik heb ook de goedkeuring, maar ik wacht nog op de levering ervan.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:23:
[...]

Misschien dat ik nu teveel off topic ga maar stel je zit in de modus dat je ieder jaar een nieuwe oled koopt en je dus je huidige verkoopt. Ruil je die dan weer in, of verkoop je die dan zelf? en wat krijg je daar dan nog voor uitgedrukt in percentage nieuw waarde?
Nee inruilen moet je nooit doen. Winkels willen weer winst maken op jou ingeruilde product dus dan krijg je niet zo veel meer. Ik verkoop mijn spullen altijd zelf. Voor een tv in die prijsklasse >1000 euro geldt een afschrijving van 5 jaar. Dus give or take 20% van de laagste prijs kun je er na een jaar voor vragen. Mensen die je daar onder proberen te krijgen, moet je niet serieus nemen. Vaak verwachten mensen dat als je een product een jaar gebruikt hebt het 50% minder waard is of 33%. _O- ' :')

Verwijderd

Nee inruilen moet je nooit doen. Winkels willen weer winst maken op jou ingeruilde product dus dan krijg je niet zo veel meer. Ik verkoop mijn spullen altijd zelf. Voor een tv in die prijsklasse >1000 euro geldt een afschrijving van 5 jaar. Dus give or take 20% van de laagste prijs kun je er na een jaar voor vragen. Mensen die je daar onder proberen te krijgen, moet je niet serieus nemen. Vaak verwachten mensen dat als je een product een jaar gebruikt hebt het 50% minder waard is of 33%. _O- ' :')
[/quote]

Dus eigenlijk zeg jij dat in het geval van een c7 55. En je hebt de eerste tv in huis staan je voor een honderd of 3 aan 4. Per jaar steeds het nieuwste model in huis hebt.

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:45:
[/quote]

Dus eigenlijk zeg jij dat in het geval van een c7 55. En je hebt de eerste tv in huis staan je voor een honderd of 3 aan 4. Per jaar steeds het nieuwste model in huis hebt.
Ja precies!

Verwijderd

Klopt natuurlijk niet helemaal. Ook afhankelijk van je aanschafprijs. Als je een OLED tv voor 2k of meer koopt krijg je er relatief gezien veel minder voor dan dat je tot het einde van het jaar wacht en daardoor zelf een lagere aanschafprijs hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:51:
Klopt natuurlijk niet helemaal. Ook afhankelijk van je aanschafprijs. Als je een OLED tv voor 2k of meer koopt krijg je er relatief gezien veel minder voor dan dat je tot het einde van het jaar wacht en daardoor zelf een lagere aanschafprijs hebt.
Ik ga hierbij ervan uit dat je de cyclus steeds rond deze tijd herhaald nu de c7 1500 aan 1600 euro kost.

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:54:
[...]

Ik ga hierbij ervan uit dat je de cyclus steeds rond deze tijd herhaald nu de c7 1500 aan 1600 euro kost.
Exact. ;) Enigste wat je moet doen is prijs in de gaten houden en gewoon goed timen met verkopen.

[ Voor 15% gewijzigd door ion op 30-11-2017 13:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:54:
[...]

Je blijft afhankelijk van wat een koper ervoor wil geven. Een vraagprijs is één ding maar om er vanaf te komen kan best een lang proces zijn.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:20:
Ik heb trouwens nog geen Xbox One X op mijn OLED aangesloten. Kan iemand mij vertellen of de beweringen dat het beeld te dim is op game mode (HDR) kloppen? Of kun je dit net zo fel krijgen als elk ander profiel en ligt het meer aan je instellingen?
Ik heb een Xbox One X op de 55C7 aangesloten en ik vind het beeld zeker niet 'gedimd'. Vooral zodra je een game opstart met HDR (Fifa 18 of Forza Motorsport 7 bijvoorbeeld), dan schakelt de tv automatisch over naar HDR en dan kan ik niets anders zeggen dan dat de kleuren mooi en helder naar voren komen.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:34
AntraXxX schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:15:
[...]

Ik heb een Xbox One X op de 55C7 aangesloten en ik vind het beeld zeker niet 'gedimd'. Vooral zodra je een game opstart met HDR (Fifa 18 of Forza Motorsport 7 bijvoorbeeld), dan schakelt de tv automatisch over naar HDR en dan kan ik niets anders zeggen dan dat de kleuren mooi en helder naar voren komen.
Ik vind het beeld wel redelijk gedimd, de tv zet de brightness standaard op 50 of zoiets.
met de xbox 'calibrate tv' optie die enkele test afbeeldingen toont heb ik de brightness verhoogd naar 67 en contrast lichtjes verlaagd naar 87, en dan save for all inputs. Dan krijg je een `Game (User)` setting ipv een `Game`
En ziet alle non HDR content er minder donker uit op de xbox (one s bij mij)

Op HDR mode (de tv switched modes en je ziet rechtsboven HDR in beeld komen) zien blu-rays, games en films er gewoon perfect uit, daar is er geen enkel probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Keneo op 30-11-2017 13:24 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Keneo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:20:
[...]

Ik vind het beeld wel redelijk gedimd, de tv zet de brightness standaard op 50 of zoiets.
met de xbox 'calibrate tv' optie die enkele test afbeeldingen toont heb ik de brightness verhoogd naar 67 en contrast lichtjes verlaagd naar 87, en dan save for all inputs. Dan krijg je een `Game (User)` setting ipv een `Game`
En ziet alle non HDR content er minder donker uit op de xbox (one s bij mij)

Op HDR mode (de tv switched modes en je ziet rechtsboven HDR in beeld komen) zien blu-rays, games en films er gewoon perfect uit, daar is er geen enkel probleem.
Dat klinkt alsof je je Black Level verkeerd hebt staan, icm full RGB output (SDR = High, HDR = Low). Anders kun je met brightness 67 vaarwel zeggen dat alles wat maar in de buurt van zwart komt...

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een vervelend probleem dat zodra mijn tv uitgaat en ik het daarna weer wil aan doen de wifi verbinding (die het daarvoor uitstekend deed) traag wordt. Als ik daarna weer het netwerk reset (in de tv) dan werkt alles weer naar behoren? Wat kan hier aan worden gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 15:08 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Wat is de nieuwste firmware voor de 55B6? En waar vind ik die?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:02:
[...]

Exact. ;) Enigste wat je moet doen is prijs in de gaten houden en gewoon goed timen met verkopen.
Eigenlijk zou jij meer gebaat zijn bij een soort lease model waarin je per maand betaald en ieder jaar kunt wisselen van tv :+
Pagina: 1 ... 63 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.