Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik heb altijd kleinere schermen gehad en toen viel de kwaliteit bij het streamen van films minder of niet op. Nu met deze 65” en dit zeer heldere en scherpere beeld valt dit dus wel op en dan ga je verder zoeken en wellicht is de 100mbits wel aan de magere kant voor dit scherm met deze kwaliteiten. Ik zie via wifi met hogere snelheid (3x) verschil.HoppyF schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:17:
[...]
Ik vind het eerder bijzonder dat je dit had kunnen weten als je al jaren een LG OLED had en dit topic een beetje leest. Dit is immers niet nieuw.
De oplossing?
Gewoon Wifi gebruiken dan is er niets aan de hand.
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:13
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Ja, het verschil in snelheden is er.corsat schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:33:
[...]
Ik heb altijd kleinere schermen gehad en toen viel de kwaliteit bij het streamen van films minder of niet op. Nu met deze 65” en dit zeer heldere en scherpere beeld valt dit dus wel op en dan ga je verder zoeken en wellicht is de 100mbits wel aan de magere kant voor dit scherm met deze kwaliteiten. Ik zie via wifi met hogere snelheid (3x) verschil.
Je kunt echter nog steeds allerlei streams goed afspelen zeker met Wifi.
Dit werkt stabiel.
Wellicht? Nee dus. Streamingdiensten gebruiken max 50Mbs (leert google mij) waar Netflix zelfs max 15Mbs voor 4k DV gebruikt.corsat schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:33:
[...]
en wellicht is de 100mbits wel aan de magere kant voor dit scherm met deze kwaliteiten.
En als je lokale content 'streamt' vanaf een NAS oid en de 100Mbit niet genoeg is (bij extreem grote content) dan loopt het afspelen niet, maar mindere kwaliteit weergeven doen de apps op de tv dan niet.
Dit durf ik te betwisten. Tenzij je kabels gewoon niet goed zijn e/o je settings niet goed.corsat schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:33:
[...]
Ik zie via wifi met hogere snelheid (3x) verschil.
Ik zou gewoon blij zijn met je TV en deze discussie hier laten voor wat het is.
do or do not, there is no try
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.