Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarenboven kom je ook met 100 mbit niet te kort ten opzichte van wat Netflix en co. aanbieden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
HoppyF schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:17:
[...]

Ik vind het eerder bijzonder dat je dit had kunnen weten als je al jaren een LG OLED had en dit topic een beetje leest. Dit is immers niet nieuw.
De oplossing?
Gewoon Wifi gebruiken dan is er niets aan de hand.
Ik heb altijd kleinere schermen gehad en toen viel de kwaliteit bij het streamen van films minder of niet op. Nu met deze 65” en dit zeer heldere en scherpere beeld valt dit dus wel op en dan ga je verder zoeken en wellicht is de 100mbits wel aan de magere kant voor dit scherm met deze kwaliteiten. Ik zie via wifi met hogere snelheid (3x) verschil.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corsat schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:33:
[...]

Ik heb altijd kleinere schermen gehad en toen viel de kwaliteit bij het streamen van films minder of niet op. Nu met deze 65” en dit zeer heldere en scherpere beeld valt dit dus wel op en dan ga je verder zoeken en wellicht is de 100mbits wel aan de magere kant voor dit scherm met deze kwaliteiten. Ik zie via wifi met hogere snelheid (3x) verschil.
Ja, het verschil in snelheden is er.
Je kunt echter nog steeds allerlei streams goed afspelen zeker met Wifi.
Dit werkt stabiel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]
en wellicht is de 100mbits wel aan de magere kant voor dit scherm met deze kwaliteiten.
Wellicht? Nee dus. Streamingdiensten gebruiken max 50Mbs (leert google mij) waar Netflix zelfs max 15Mbs voor 4k DV gebruikt.

En als je lokale content 'streamt' vanaf een NAS oid en de 100Mbit niet genoeg is (bij extreem grote content) dan loopt het afspelen niet, maar mindere kwaliteit weergeven doen de apps op de tv dan niet.
[...]
Ik zie via wifi met hogere snelheid (3x) verschil.
Dit durf ik te betwisten. Tenzij je kabels gewoon niet goed zijn e/o je settings niet goed.

Ik zou gewoon blij zijn met je TV en deze discussie hier laten voor wat het is.

do or do not, there is no try

Pagina: 1 ... 567 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.