Heb nog steeds audio dropouts met bepaalde interne apps na de update naar WebOS25. Enige wat helpt is de stroom er even af, en dan gaat het weer een tijdje goed maar na verloop van tijd komt het weer terug. Erg vervelend.
Hier sinds vorige week eigenaar van de 65C5, prachtige TV en een enorme upgrade ten opzichte van mijn 8 jaar oude 60 inch Samsung LED.
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?
Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?
Duitsland ligt in de EU dus het is een EU modelLinkser schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:16:
Hier sinds vorige week eigenaar van de 65C5, prachtige TV en een enorme upgrade ten opzichte van mijn 8 jaar oude 60 inch Samsung LED.
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.
EU of DEU model zijn wel twee verschillende types/modelnummersHEY_DUDE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Duitsland ligt in de EU dus het is een EU model
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 28-10 16:43
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Uhhhh….HEY_DUDE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Duitsland ligt in de EU dus het is een EU model
Ja, Benelux ligt ook in de EU.
En Duitsland heeft eigen modellen ook al ligt Duitsland in de EU.
Er zijn dus wel degelijk verschillen.
Maar goed officiële LG dealers hier zullen de modellen aanbieden uit de Benelux.
Officiële LG dealers doen ook mee met cashback acties.
O ja de LG cashback actie is VANDAAG ingegaan.
Zie het Cashback topic voor de details.
van de '6LB' is de 6 de sales region als het goed is. wat er nu weer achteraan geplakt is aan 'DEU' geen idee wat dat exact voor moet stellen tegenwoordig ?Linkser schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:16:
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hi,
Ik overweeg een LG OLED G serie te kopen. Kan iemand toelichten wat het verschil is tussen G56LS ''55, G55LW 55'' en dan heb je ook G54LW 55''? Thanks.
Ik overweeg een LG OLED G serie te kopen. Kan iemand toelichten wat het verschil is tussen G56LS ''55, G55LW 55'' en dan heb je ook G54LW 55''? Thanks.
LS staat voor "stand", dus een voet (zoals de C-serie ongeveer)_beg schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:22:
Hi,
LW staat voor "wandbeugel" (om aan de muur te hangen)
Het verschil in cijfer staat vaak voor een model uit een ander land (dacht ik). Maar dat zou normaal niet moeten uitmaken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het verschil in modelnummers maakt wèl uit als je nu een OLED wilt kopen en gebruik wilt maken van de lopende cashback actie. Zie ook het Cashback topic voor de details.Robinho96 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:27:
[...]
LS staat voor "stand", dus een voet (zoals de C-serie ongeveer)
LW staat voor "wandbeugel" (om aan de muur te hangen)
Het verschil in cijfer staat vaak voor een model uit een ander land (dacht ik). Maar dat zou normaal niet moeten uitmaken.
Ik heb een LG C3 48" Nederlands model en bij mij werkt Videoland niet.
Als ik de app op de tv open, komt het Videoland-logo, die fade't uit en vervolgens blijft het beeld zwart.
De netwerkverbinding is bekabeld, ik heb 1Gbps glasvezel.
De tv heb ik al een paar keer herstart (dus niet aan en uit maar echt rebooten dmv een minuut van het stroom halen). Herstart en opnieuw geinstalleerd, geinstalleerd en herstart. Niets werkt.
Kan ik nog iets anders proberen? Volgens de tv is er nog voldoende schijfruimte (5100 van de 5900 GB). Andere apps die geinstalleerd zijn, zijn alleen Netflix, NPO-start, Youtube en Disney+
Edit: ook alle firmware is up-to-date
Als ik de app op de tv open, komt het Videoland-logo, die fade't uit en vervolgens blijft het beeld zwart.
De tv heb ik al een paar keer herstart (dus niet aan en uit maar echt rebooten dmv een minuut van het stroom halen). Herstart en opnieuw geinstalleerd, geinstalleerd en herstart. Niets werkt.
Kan ik nog iets anders proberen? Volgens de tv is er nog voldoende schijfruimte (5100 van de 5900 GB). Andere apps die geinstalleerd zijn, zijn alleen Netflix, NPO-start, Youtube en Disney+
[ Voor 3% gewijzigd door Arjan A op 08-10-2025 13:53 ]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Misschien maakt iemand anders gebruik van jouw account op dat moment? Wat ook kan is dat jouw netwerk te druk is. Ik heb het ook met andere apps als mijn zoon op zijn kamer aan het streamen is. De app start en dan niks.Arjan A schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:52:
Ik heb een LG C3 48" Nederlands model en bij mij werkt Videoland niet.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Netwerk was niet te druk (ik was als enige thuis). Maar ik heb de boosdoener al gevonden: Pi-Hole. Ik heb die nu bij de eerste keer opstarten uitgezet en zodra alles geladen was, weer aangezet. Het werkt nu prima.GerCor schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 02:14:
[...]
Misschien maakt iemand anders gebruik van jouw account op dat moment? Wat ook kan is dat jouw netwerk te druk is. Ik heb het ook met andere apps als mijn zoon op zijn kamer aan het streamen is. De app start en dan niks.
Ik moet alleen de query-log van Pi-Hole nog eens uitlezen om te zien welke domeinen Videoland op de tv nodig heeft, want de app en in de browser werkt het allemaal wel gewoon.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Mogelijk interessant voor de getroffenen, sinds de update van LG's WebOS had ik constant last van hinderlijke audio drops.
Meerdere power cycles van de tv & een factory reset van de tv boden geen of slechts tijdelijke oplossing.
Na wat zoeken kwam ik op het volgende Reddit artikel terecht; https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/j5UJoozzkO
Heb zojuist nav een post daar het volgende aanpast onder general-->system->location->LG service country:
-Set automatically uitgeschakeld
-Aangepast naar Germany, hierna werd de tv herstart na bevestiging
-Terug aangepast naar Netherlands, tv weer laten herstarten
-Eula's weer geaccepteerd waar gewenst
-layout apps was wel gereset, deze weer ingesteld naar eigen wens
Ik had na 15 minuten Netflix kijken iig geen audio drops meer, waar dit afgelopen tijd vrijwel direct was👍
Alleen met een langere duurtest zal blijken of dit irritante euvel hiermee opgelost is, maar mogelijk dat mede-Tweakers die hier ook last van hebben hiermee een (al dan niet tijdelijke) oplossing iig hebben
Meerdere power cycles van de tv & een factory reset van de tv boden geen of slechts tijdelijke oplossing.
Na wat zoeken kwam ik op het volgende Reddit artikel terecht; https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/j5UJoozzkO
Heb zojuist nav een post daar het volgende aanpast onder general-->system->location->LG service country:
-Set automatically uitgeschakeld
-Aangepast naar Germany, hierna werd de tv herstart na bevestiging
-Terug aangepast naar Netherlands, tv weer laten herstarten
-Eula's weer geaccepteerd waar gewenst
-layout apps was wel gereset, deze weer ingesteld naar eigen wens
Ik had na 15 minuten Netflix kijken iig geen audio drops meer, waar dit afgelopen tijd vrijwel direct was👍
Alleen met een langere duurtest zal blijken of dit irritante euvel hiermee opgelost is, maar mogelijk dat mede-Tweakers die hier ook last van hebben hiermee een (al dan niet tijdelijke) oplossing iig hebben
Nou mijn gloednieuwe LG C4 TV van amper 2 maanden oud vertoonde kuren; het scherm knippert aan en uit op alle inputs inclusief de homescherm/OS. Aangemeld voor reparatie thuis.
Nu dat er meer mensen zijn met OS25, zijn er hier mensen die ook soms haperend geluid hebben met NLZiet op hoge kwaliteit?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Klopt. 55 en 65 inch hebben een voet. Groter een ophang beugel.Drials schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:27:
Klopt het dat de LG oled g5 serie 77inch niet met voet verkocht wordt?
Jammer, dan moet ik toch maar voor een 65 inch gaan.meesje schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:47:
[...]
Klopt. 55 en 65 inch hebben een voet. Groter een ophang beugel.
De usp van de G serie is dat het plat tegen de muur opgehangen kan worden. En als je perse een voet dan koop je die er dan toch gewoon bij?Drials schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:14:
[...]
Jammer, dan moet ik toch maar voor een 65 inch gaan.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was. Kan er namelijk ook geen voet voor vinden.Wren schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:22:
[...]
De usp van de G serie is dat het plat tegen de muur opgehangen kan worden. En als je perse een voet dan koop je die er dan toch gewoon bij?
[ Voor 6% gewijzigd door Drials op 13-10-2025 21:38 ]
Kan je dan niet beter een C5 kopen?Drials schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:28:
[...]
Ik dacht dat dit niet mogelijk was. Kan er namelijk ook geen voet voor vinden.
Ben ik ook aan het overwegen maar de G5 heeft iets luxere opties, ik weet nog niet of ik deze ga missen.
@Drials:
LG TV Pedestal Stand for OLED G series(83'' / 77'')
LG Electronics
https://www.lg.com › tv-accessories
·
Vertaal deze pagina
LG TV Pedestal Stand for OLED G series(83'' / 77'') · TV not included · For G5 & G4 LG OLED evo 83" & 77" table-top mounting.
Gratis levering
LG Electronics
·
Vertaal deze pagina
LG TV Pedestal Stand for OLED G series(83'' / 77'') · TV not included · For G5 & G4 LG OLED evo 83" & 77" table-top mounting.
Gratis levering
Wordt niet verkocht in Nederland.boyhenkie schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:13:
@Drials:
LG Electronics
·
Vertaal deze pagina
Gratis levering
*knip* Zie het mooie grote gele vak onderaan iedere pagina
[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 14-10-2025 13:47 ]
*knip* Zie het mooie grote gele vak onderaan iedere pagina
[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 14-10-2025 13:46 ]
Zoek in dit topic eerst eens op je vraag, daar zul je vast je antwoord vinden.J_star schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:27:
Is het toegestaan om de stroomkabel stekker door te knippen met behoud van de garantie. Ik heb namelijk de 55 inch G5, maar deze kabel lijkt niet meer eenvoudig te verwijderen zijn. Klopt dit of mis ik iets met het losschroeven?
Zie onderaan de pagina:J_star schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:27:
Is het toegestaan om de stroomkabel stekker door te knippen met behoud van de garantie. Ik heb namelijk de 55 inch G5, maar deze kabel lijkt niet meer eenvoudig te verwijderen zijn. Klopt dit of mis ik iets met het losschroeven?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
@Drials
Let op dat de c5 een mla paneel heeft en de g5 een nieuw four-stack paneel. Voor kijken in ruimtes met veel buitenlicht en voor hdr weergave zijn de verschillen groot.
Wat betreft prijzen, check:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
en
[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Volgens mij is 77G5 al voor 2500€ inclusief cashback voorbij is gekomen. Prijzen veranderen dagelijks en geduld loont.
Let op dat de c5 een mla paneel heeft en de g5 een nieuw four-stack paneel. Voor kijken in ruimtes met veel buitenlicht en voor hdr weergave zijn de verschillen groot.
Wat betreft prijzen, check:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
en
[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Volgens mij is 77G5 al voor 2500€ inclusief cashback voorbij is gekomen. Prijzen veranderen dagelijks en geduld loont.
[ Voor 48% gewijzigd door dr_dreey op 14-10-2025 12:32 ]
@JJmac
Door de hogere helderheid idd minder last van daglicht en daarmee ook reflectie.
Maar ook een betere antireflectie laag
C5
https://tweakers.net/i/Av...q1g7oA=/i/2007172968.jpeg
G5
https://tweakers.net/i/Y2...wdHtVc=/i/2007172966.jpeg
Nieuwe type scherm blinkt vooral in full screen helderheid (ca 400nits voor de G serie tov ca. 250nits voor de C serie) uit maar ook in piek helderheid (5% vlak) tot ca 2500nits voor hdr weergave.
Door de hogere helderheid idd minder last van daglicht en daarmee ook reflectie.
Maar ook een betere antireflectie laag
C5
https://tweakers.net/i/Av...q1g7oA=/i/2007172968.jpeg
G5
https://tweakers.net/i/Y2...wdHtVc=/i/2007172966.jpeg
Nieuwe type scherm blinkt vooral in full screen helderheid (ca 400nits voor de G serie tov ca. 250nits voor de C serie) uit maar ook in piek helderheid (5% vlak) tot ca 2500nits voor hdr weergave.
Bedankt voor je uitleg, je ziet zeker het verschil in de modellen, op dit moment hebben we er last van en zijn dan ook aan het kijken voor een andere, heb nu D48CX6LB.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Ik heb vandaag de 144hz optie op mijn LG G4 geactiveerd, dat is een optie nu mijn PC er aan gekoppeld is.
Ik vraag me alleen ergens af of hier nog nadelen aan zitten, ik lees online dat er soms bij hogere refreshrates (hoger dan 120) Display Stream Compression kan worden toegepast. Verder kan ik maar weinig informatie vinden over hoe de 144hz modus van LG precies werkt.
Heeft iemand hier ervaring mee, kan ik het gewoon laten aanstaan of zitten er toch nadelen aan?
Ik vraag me alleen ergens af of hier nog nadelen aan zitten, ik lees online dat er soms bij hogere refreshrates (hoger dan 120) Display Stream Compression kan worden toegepast. Verder kan ik maar weinig informatie vinden over hoe de 144hz modus van LG precies werkt.
Heeft iemand hier ervaring mee, kan ik het gewoon laten aanstaan of zitten er toch nadelen aan?
Gisteren mijn LG G5 77" in ontvangst genomen. Nu nog even de muur aanpakken (oude TV eraf, dus ff opfrissen) en dan genieten.
Catch my drift?
Een 4K 144Hz 10-bit (HDR) signaal heeft een bandbreedte van 39.9 Gbps. Een 8-bit signaal een stuk minder uiteraard. De HDMI 2.1 poorten op LG OLEDs ondersteunen de volledige 48 Gbps, er wordt geen DSC toegepast.Rudyy schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:21:
Ik heb vandaag de 144hz optie op mijn LG G4 geactiveerd, dat is een optie nu mijn PC er aan gekoppeld is.
Zorg er wel voor dat in je LG instellingen de desbetreffende HDMI input als 'PC' is gelabeld, dat verlaagt de inputlag en schakelt ook wat beeldverbeteraars uit. Doe je dit niet dan ervaar je meer inputlag, sync issues etc.
Kan iemand bevestigen dat dit dode pixels zijn?
:strip_exif()/f/image/sfxfInOQgYJ0sIsBUUTafqPq.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie linker bovenhoek - en de grijze. horizontale lijn die van links naar rechts loopt bovenin het scherm.
Betreft een C1. Viel mij laatst al een klein cluster op, was toen nog niet zo erg. Echter, sinds vanavond valt mij deze groep op - en op normale kijkafstand.
:strip_exif()/f/image/sfxfInOQgYJ0sIsBUUTafqPq.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie linker bovenhoek - en de grijze. horizontale lijn die van links naar rechts loopt bovenin het scherm.
Betreft een C1. Viel mij laatst al een klein cluster op, was toen nog niet zo erg. Echter, sinds vanavond valt mij deze groep op - en op normale kijkafstand.
Dat is een langzaam afstervend paneel, bekende fabricage fout. Zal steeds erger worden en op een gegeven moment valt het hele paneel uit. Dit zou kosteloos gerepareerd moeten worden..Yonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:25:
Kan iemand bevestigen dat dit dode pixels zijn?
[Afbeelding]
Spijtig. Dan maar wachten tot het erger wordt.stin00 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:49:
[...]
Dat is een langzaam afstervend paneel, bekende fabricage fout. Zal steeds erger worden en op een gegeven moment valt het hele paneel uit. Dit zou kosteloos gerepareerd moeten worden..
Heren even een vraagje. Wat is het verschil tussen OLED65C57LA (duitste) en de 'nederlandse' OLED65G56LS, OLED65G56LS.AEU. Woon in de buurt van Aken en de prijs is echt scherp. Maar ben bang om een kat in de zak te kopen. Dankjullie voor de hulp,
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Je vergelijkt een Duitse C5 met een Nederlandse G5?? Een C5 is goedkoper.Sjalabert schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:19:
Heren even een vraagje. Wat is het verschil tussen OLED65C57LA (duitste) en de 'nederlandse' OLED65G56LS, OLED65G56LS.AEU. Woon in de buurt van Aken en de prijs is echt scherp. Maar ben bang om een kat in de zak te kopen. Dankjullie voor de hulp,
Sorry. Ben net wakker. Mijn excuses.I_am_I schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:13:
[...]
Je vergelijkt een Duitse C5 met een Nederlandse G5?? Een C5 is goedkoper.
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
mijn G4 heeft weer alle youtube accounts hier uitgelogd. hebben jullie dit ook? het probleem leek een tijdje geleden te zijn verholpen, maar is weer terug.
[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 17-10-2025 11:28 ]
Mijn 65 inch CX heeft een soortgelijk euvel. Gerafelde randen en een lichtere balk bovenin. Schijnt een standaard issue te zijn na verloop van tijd. Destijds in 2020 bij Smits Arnhem gekocht. De garantie is al lang verlopen. Maar moet LG het dan not steed kostenloos repareren?stin00 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:49:
[...]
Dat is een langzaam afstervend paneel, bekende fabricage fout. Zal steeds erger worden en op een gegeven moment valt het hele paneel uit. Dit zou kosteloos gerepareerd moeten worden..
Op dit moment hebben we een 50 inch full HD tv van grofweg 10 jaar oud. Ik kijk nu naar een nieuwe tv. Bij voorkeur een OLED van LG. Onze grootste kijkafstand is ongeveer 3,5 meter, gemeten van voorzijde bank tot aan televisie. De afstand is dan een paar cm langer, je zit namelijk niet op de rand van de bank. De nieuwe tv wordt op een meubel geplaatst en hoeft niet aan de muur.
Een half jaar geleden hebben we een 65 inch televisie in huis gehad, maar deze vinden wel veel te groot, vonden we veel te dominant aanwezig. Daarom kijk ik nu naar een 55 inch exemplaar. Op dit moment is mijn oog gevallen op een C4 van 889 euro en een G5 van 1499 euro (cashback al verrekend). Volgens mij zijn beide tv’s al erg mooi. Maar als ik deze twee televisies met elkaar vergelijk, is op deze bedragen de meerwaarde van G5 dan 600 euro waard? Wat vinden jullie? Een C5 incl. cashback zou overigens op 1099 uitkomen, maar volgens mij is de meerwaarde van een C5 zeer gering tov de C4. Ook heb ik de G4 buiten beschouwing gelaten omdat we beide televisies nog een extra uitgave zouden moeten doen voor een voet.
Een half jaar geleden hebben we een 65 inch televisie in huis gehad, maar deze vinden wel veel te groot, vonden we veel te dominant aanwezig. Daarom kijk ik nu naar een 55 inch exemplaar. Op dit moment is mijn oog gevallen op een C4 van 889 euro en een G5 van 1499 euro (cashback al verrekend). Volgens mij zijn beide tv’s al erg mooi. Maar als ik deze twee televisies met elkaar vergelijk, is op deze bedragen de meerwaarde van G5 dan 600 euro waard? Wat vinden jullie? Een C5 incl. cashback zou overigens op 1099 uitkomen, maar volgens mij is de meerwaarde van een C5 zeer gering tov de C4. Ook heb ik de G4 buiten beschouwing gelaten omdat we beide televisies nog een extra uitgave zouden moeten doen voor een voet.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 17-10-2025 16:32 ]
Voor ons is het belangrijk dat er geen of weinig reflectie aanwezig is, dat is moeilijk te bepalen dat moet je zelf doen, de G5 heeft minder reflectie in het scherm.
Reflectie is inderdaad een goed punt, maar neem ik niet mee want dat speelt bij ons niet echt.JJmac schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:57:
Voor ons is het belangrijk dat er geen of weinig reflectie aanwezig is, dat is moeilijk te bepalen dat moet je zelf doen, de G5 heeft minder reflectie in het scherm.
Is de beeldkwaliteit van de G4 67% meer dan die van de C4? 610 euro vind ik een best een serieus bedrag.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 17-10-2025 17:08 ]
Dit is toch een beetje vragen naar de bekende weg…. Nee, natuurlijk niet als de meerprijs belangrijk voor je is.meesje schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:00:
[...]
Is de beeldkwaliteit van de G4 67% meer dan die van de C4? 610 euro vind ik een best een serieus bedrag.
Snap uberhaupt dit soort vragen niet, er is er maar 1 die kan bepalen of het de meerprijs waard is en dat ben je zelf. Alle info is in overvloed aanwezig.
Je hoeft niet te reageren.TweakGP schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:08:
[...]
Dit is toch een beetje vragen naar de bekende weg…. Nee, natuurlijk niet als de meerprijs belangrijk voor je is.
Snap uberhaupt dit soort vragen niet, er is er maar 1 die kan bepalen of het de meerprijs waard is en dat ben je zelf. Alle info is in overvloed aanwezig.
@JJmac noemt reflectie. Wellicht zijn er nog andere zaken of adviezen waar de vraagsteller nog niet aan gedacht heeft.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Uhhh 2020 is 5 jaar geleden.Wreckerrm schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:58:
[...]
Mijn 65 inch CX heeft een soortgelijk euvel. Gerafelde randen en een lichtere balk bovenin. Schijnt een standaard issue te zijn na verloop van tijd. Destijds in 2020 bij Smits Arnhem gekocht. De garantie is al lang verlopen. Maar moet LG het dan not steed kostenloos repareren?
Je hebt dus nog steeds garantie, gewoon bij de verkoper Smits.
Met LG zelf heb je niets te maken.
Neem contact op met Smits en leg het probleem duidelijk uit.
De G5 heeft weer een nieuwere paneel dan de C4 en qua helderheid veel beter. Over reflecties gesproken dat hangt ook af van jou situatie in de woonkamer. Ik heb hier de LG OLED65B42LA hangen een 65-inch B4 model en nergens last van reflecties tijdens het kijken van televisie.
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 18-10-2025 07:43 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dag allemaal,
In maart 2021 heb ik bij Coolblue een LG OLED65GX6LA gekocht voor €1829. Helaas heb ik sinds kort last van burn-in. Er is bij een aantal kleuren een ovale vlek zichtbaar in het midden van het scherm.
Ik heb m.b.v. een brief van consuwijzer een mail gestuurd naar Coolblue, met het verzoek een kosteloze reparatie uit te voeren of de tv kosteloos te vervangen. Of als ze daar geen gehoor aan geven, mij het aankoopbedrag terug te geven en de tv weer in te nemen. Dit naar aanleiding van de wettelijke garantie.
In de reactie die ik heb ontvangen verwijzen ze naar de richtlijnen van Techniek Nederland. Ze bieden aan om een monteur te laten komen voor een inspectie. Indien het om een fabrieksfout (non-conformiteit) gaat, zou ik volgens hun aanbod zelf alsnog opdraaien voor 76% van de reparatiekosten. Dit op basis van een deelvergoeding gebaseerd op gebruiksduur en levensverwachting.
Van een LG medewerker heb ik gehoord dat het vervangen van een paneel 80% van de nieuwwaarde kan kosten. Voor dat geld kan ik ook een nieuwe kopen dus dat is geen optie.
Is het aanbod van Coolblue redelijk of heb ik gezien de korte levensduur echt recht op gratis reparatie, gratis vervanging of mijn aankoopbedrag terug?
Uiteraard heb ik het forum doorzocht maar ik kon zo gauw geen vergelijkbare post vinden dus enig advies is welkom.
In maart 2021 heb ik bij Coolblue een LG OLED65GX6LA gekocht voor €1829. Helaas heb ik sinds kort last van burn-in. Er is bij een aantal kleuren een ovale vlek zichtbaar in het midden van het scherm.
Ik heb m.b.v. een brief van consuwijzer een mail gestuurd naar Coolblue, met het verzoek een kosteloze reparatie uit te voeren of de tv kosteloos te vervangen. Of als ze daar geen gehoor aan geven, mij het aankoopbedrag terug te geven en de tv weer in te nemen. Dit naar aanleiding van de wettelijke garantie.
In de reactie die ik heb ontvangen verwijzen ze naar de richtlijnen van Techniek Nederland. Ze bieden aan om een monteur te laten komen voor een inspectie. Indien het om een fabrieksfout (non-conformiteit) gaat, zou ik volgens hun aanbod zelf alsnog opdraaien voor 76% van de reparatiekosten. Dit op basis van een deelvergoeding gebaseerd op gebruiksduur en levensverwachting.
Van een LG medewerker heb ik gehoord dat het vervangen van een paneel 80% van de nieuwwaarde kan kosten. Voor dat geld kan ik ook een nieuwe kopen dus dat is geen optie.
Is het aanbod van Coolblue redelijk of heb ik gezien de korte levensduur echt recht op gratis reparatie, gratis vervanging of mijn aankoopbedrag terug?
Uiteraard heb ik het forum doorzocht maar ik kon zo gauw geen vergelijkbare post vinden dus enig advies is welkom.
De GX zou dit inderdaad niet meer zo duidelijk moeten hebben.
Al eens handmatig de pixel refresh gestart?
PSN
Denk op zich wel redelijk als we uitgaan van een gemiddelde gebruiksduur van de tv (6/7 jaar) van tegenwoordig, ga er wel vanuit dat de gebruikers garantie na de reparatie wel wordt verlengd.
Je toestel is dus zo'n 4,5 jaar oud, je hebt dus recht op een gratis reparatie, of als dat niet gaat een kosteloze omruiling. Je moet dat recht wel halen maar ik zou me niet laten afschepen door zo'n redelijk standaard antwoord van de winkel.Kamoji_ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:53:
Dag allemaal,
Een veel aangehaald voorbeeld van iemand die zijn recht heeft gekregen is:
Tv stuk na 6 jaar, koopovereenkomst ontbonden en geld terug
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bij reparaties zoals deze, is er GEEN afschrijving van toepassing.Kamoji_ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:53:
Dag allemaal,
Mocht het paneel vervangen worden dan is dit voor jou kosteloos.
Hoe Coolblue dit oplost met LG is hun zaak.
Mocht de TV onherstelbaar beschadigd zijn en Coolblue je een geheel nieuwe vervangende TV aanbieden dan kunnen ze wel afschrijving berekenen omdat je immers 4,5 jaar TV hebt gekeken en de vervangende TV geheel nieuw is en ook weer een aantal jaren mee zal gaan.
De regels zijn duidelijk, je hebt recht op garantie. Punt.
Coolblue is doorgaans klantvriendelijk dus begrijp niet waarom ze niet gewoon meteen duidelijk zijn.
Goed om te weten dat het nog steeds voorkomt bij LG. Ik heb een 2018 model en daar is t heel erg aan t worden op dit moment. Iedereen hier op t forum zei na 2019 zijn er nieuwe panelen en zijn er geen burn ins meer en vlekken op de schermen, maar helaas nog wel.Kamoji_ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:53:
Dag allemaal,
Klinkt niet als Coolblue inderdaad.HoppyF schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:44:
[...]
Bij reparaties zoals deze, is er GEEN afschrijving van toepassing.
Mocht het paneel vervangen worden dan is dit voor jou kosteloos.
Hoe Coolblue dit oplost met LG is hun zaak.
Mocht de TV onherstelbaar beschadigd zijn en Coolblue je een geheel nieuwe vervangende TV aanbieden dan kunnen ze wel afschrijving berekenen omdat je immers 4,5 jaar TV hebt gekeken en de vervangende TV geheel nieuw is en ook weer een aantal jaren mee zal gaan.
De regels zijn duidelijk, je hebt recht op garantie. Punt.
Coolblue is doorgaans klantvriendelijk dus begrijp niet waarom ze niet gewoon meteen duidelijk zijn.
Ik sta op het punt om te verhuizen en heb dus ook een TV nodig (want ik ben starter
). Het wordt een 65 inch model van LG.
Ik twijfel tussen de C4, G4, C5 en G5. Bij HelloTV kom ik op de onderstaande prijzen uit, waarbij ik korting krijg op de 2025 modellen en er ook nog een cashback actie is via LG:
C4: 1362 euro
G4: 1708 euro
C5: 1449 euro (korting en 200 euro cashback)
G5: 1849 euro (korting en 200 euro cashback)
Wat zou jullie keuze zijn? Het liefst geef ik maximaal 1500 euro uit, ook omdat ik later dit jaar nog een Sonos set wil aanschaffen. Is het het waard om toch die 350 euro extra uit te geven voor de G5?
Ik twijfel tussen de C4, G4, C5 en G5. Bij HelloTV kom ik op de onderstaande prijzen uit, waarbij ik korting krijg op de 2025 modellen en er ook nog een cashback actie is via LG:
Wat zou jullie keuze zijn? Het liefst geef ik maximaal 1500 euro uit, ook omdat ik later dit jaar nog een Sonos set wil aanschaffen. Is het het waard om toch die 350 euro extra uit te geven voor de G5?
Het is veel beter geworden met de schermen maar dat zegt niet dat het nooit meer kan voorkomen.alki schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:36:
[...]
Goed om te weten dat het nog steeds voorkomt bij LG. Ik heb een 2018 model en daar is t heel erg aan t worden op dit moment. Iedereen hier op t forum zei na 2019 zijn er nieuwe panelen en zijn er geen burn ins meer en vlekken op de schermen, maar helaas nog wel.
vanaf de xxx8 modellen is dit sterk verbeterd.alki schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:36:
[...]
Goed om te weten dat het nog steeds voorkomt bij LG. Ik heb een 2018 model en daar is t heel erg aan t worden op dit moment. Iedereen hier op t forum zei na 2019 zijn er nieuwe panelen en zijn er geen burn ins meer en vlekken op de schermen, maar helaas nog wel.
In de meeste topics hier in het shopping forum met inbrand problemen van OLED zie je voornamelijk:
- mensen met de xxx7 of ouder serie
- mensen die fanatiek de stroom continue van hun toestel af halen zodat de de tv geen background pixel refresh kan draaien.
(uitzonderingen daar gelaten, het is niet alsof het bij nieuwer niet voorkomt maar dit zijn de 2 voornaamste groepen
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 22-10-2025 15:20 ]
PSN
Welkom op het forum. Je bent nu in een ervaringentopic waar je over de televisies zelf kunt discussiëren en ervaringen kunt delen of problemen kunt oplossen. Aankoopadvies is in dit topic juist niet de bedoeling.LAWRENCIO11 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:37:
Ik sta op het punt om te verhuizen en heb dus ook een TV nodig (want ik ben starter). Het wordt een 65 inch model van LG.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies, waar je na het uitgebreid invullen van het format goed advies kunt krijgen. Daar komt je vraag beter tot zijn recht.
Daarnaast zijn de verschillen uitgebreid besproken. Als je de handige zoekbalk gebruikt bovenaan het topic kun je van alles lezen over je afwegingen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Die heb ik inmiddels 2 keer handmatig gestart en ik zal het nog een paar keer doen maar tot nu toe helpt het niets.YakuzA schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 01:44:
De GX zou dit inderdaad niet meer zo duidelijk moeten hebben.
Bedankt voor je reactie en de link! Ik heb het doorgelezen en hoewel het enigszins hoopvol is, loop ik morgen eerst maar eens binnen bij Coolblue. Kijken of ik een welwillende medewerker tegen het lijf loop en een berg werk kan voorkomen. Gezien de post van @HoppyF heb ik hier enige hoop op.Wren schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:05:
[...]
Je toestel is dus zo'n 4,5 jaar oud, je hebt dus recht op een gratis reparatie, of als dat niet gaat een kosteloze omruiling. Je moet dat recht wel halen maar ik zou me niet laten afschepen door zo'n redelijk standaard antwoord van de winkel.
Een veel aangehaald voorbeeld van iemand die zijn recht heeft gekregen is:
Tv stuk na 6 jaar, koopovereenkomst ontbonden en geld terug
Iedereen bedankt voor jullie reacties!
Het kan misschien even duren maar ik zal hier uiteindelijk posten hoe het is afgelopen. Misschien heeft iemand daar in de toekomst dan weer wat aan.
Excuus! Dat krijg je ervan als enthousiasme de overhand heeft...Jorgen schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:17:
[...]
Welkom op het forum. Je bent nu in een ervaringentopic waar je over de televisies zelf kunt discussiëren en ervaringen kunt delen of problemen kunt oplossen. Aankoopadvies is in dit topic juist niet de bedoeling.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies, waar je na het uitgebreid invullen van het format goed advies kunt krijgen. Daar komt je vraag beter tot zijn recht.
Daarnaast zijn de verschillen uitgebreid besproken. Als je de handige zoekbalk gebruikt bovenaan het topic kun je van alles lezen over je afwegingen.
Ik zal mijn vraag in het juiste topic in het format opnieuw posten!
Ongeveer anderhalve maand in bezit van de LG OLED 55" G5. Erg tevreden mee, maar de televisie doet 1 gek dingetje.. Hij schakelt op willekeurige momenten soms uit. Na 15-30 minuten zie ik dan het LG logo en gaat de TV uit.
Ik heb al gekeken of het aan de energy saving settings ligt of dat er een timer actief is. Dat is niet het geval. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
Ik heb al gekeken of het aan de energy saving settings ligt of dat er een timer actief is. Dat is niet het geval. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
Dit had ik met mijn G3 gisteren ook voor het eerst …
Met een actieve timer zou je normaal gesproken ook een melding op het scherm moeten zien, eerst zo’n vijf minuten en daarna nog één minuut voordat het apparaat uitschakelt. Ik heb zelf ook een keer meegemaakt dat mijn G5 onverwachts uitging; in mijn geval had dat volgens mij te maken met een HDMI-apparaat dat werd uitgeschakeld, of misschien reageerde de tv op de afstandsbediening daarvan.El Caballero schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 07:53:
Ongeveer anderhalve maand in bezit van de LG OLED 55" G5. Erg tevreden mee, maar de televisie doet 1 gek dingetje.. Hij schakelt op willekeurige momenten soms uit. Na 15-30 minuten zie ik dan het LG logo en gaat de TV uit.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Ik ga het eens in de gaten houden.. Probleem speelde in ieder geval niet in de eerste weken toen ik nog geen soundbar gekoppeld had (maar in al deze gevallen was er ook geen input van mij naar de soundbar waarop de tv mogelijk reageerde).ZesBarkiePK schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:49:
[...]
Ik heb zelf ook een keer meegemaakt dat mijn G5 onverwachts uitging; in mijn geval had dat volgens mij te maken met een HDMI-apparaat dat werd uitgeschakeld, of misschien reageerde de tv op de afstandsbediening daarvan.
Ik heb nu een LG 55C7 uit 2017. In maart powerboard vervangen, ding werkt opzich nog prima. Paar zwarte vlekjes rechtsboven, geen burn-in zichtbaar. Nog steeds tevreden met de beeldkwaliteit.
Hangt een PS5 Pro en een Nvidia Shield TV (2019) aan.
Nu kan ik wachten tot ie het echt begeeft, misschien gaat ie nog 2-3 jaar mee. Maar toch begint het te kriebelen om te upgraden naar een G4 of C5. Kosten €1020-€1220.
Het voelt gewoon nie lekker om te gamen op een verouderde TV maar ik vraag me af hoe groot het verschil in de praktijk zal zijn. Denk dat het qua HDR een subtiele verbetering zal zijn en door VRR een stuk meer smooth zal aanvoelen?
Anderen die een soortgelijke upgrade hebben gedaan en die er wat over kunnen zeggen? Zou toch ‘zonde’ zijn als ik nu al upgrade en er in de praktijk best weinig van merk..
Nu kan ik wachten tot ie het echt begeeft, misschien gaat ie nog 2-3 jaar mee. Maar toch begint het te kriebelen om te upgraden naar een G4 of C5. Kosten €1020-€1220.
Het voelt gewoon nie lekker om te gamen op een verouderde TV maar ik vraag me af hoe groot het verschil in de praktijk zal zijn. Denk dat het qua HDR een subtiele verbetering zal zijn en door VRR een stuk meer smooth zal aanvoelen?
Anderen die een soortgelijke upgrade hebben gedaan en die er wat over kunnen zeggen? Zou toch ‘zonde’ zijn als ik nu al upgrade en er in de praktijk best weinig van merk..
[ Voor 3% gewijzigd door Benny op 26-10-2025 10:14 ]
Ben van een 65c7 naar een 77c5 gegaan. Met name gamen is wel een stukje indrukwekkender.Benny schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:12:
Ik heb nu een LG 55C7 uit 2017. In maart powerboard vervangen, ding werkt opzich nog prima. Paar zwarte vlekjes rechtsboven, geen burn-in zichtbaar. Nog steeds tevreden met de beeldkwaliteit.
Heb sinds een maandje een LG c4 evo. Prachtig beeld, zeer diepe kleuren maar ook zeer helder.
Ik gebruik de tv voor beeld en geluid maar via Netflix op de tv is er altijd een lipsync issue, in dit forum vind ik al 10 paginas meldingen hierover maar gaan allemaal over extern geluid.
Het treedt op bij Dolby Vision en Dolby Atmos. Maar ook bij AI sound van LG zelf. Even omzetten naar "standard" via snelmenu naar "AI sound" lost het meestal op. Maar ik vind het zo gek dat dit niet out of the box werkt.
Verder werkt de ingebouwde Chromecast niet altijd. Na aanzetten is deze niet vindbaar voor apps zoals F1 tv op mijn mobiel. (Is bedraad aangesloten en tv erkent dat er netwerk is, Chromecast is ook "aan" en via Home Hub Chromecast selecteren helpt ook niet)
Iemand tips hiervoor?
Ik gebruik de tv voor beeld en geluid maar via Netflix op de tv is er altijd een lipsync issue, in dit forum vind ik al 10 paginas meldingen hierover maar gaan allemaal over extern geluid.
Het treedt op bij Dolby Vision en Dolby Atmos. Maar ook bij AI sound van LG zelf. Even omzetten naar "standard" via snelmenu naar "AI sound" lost het meestal op. Maar ik vind het zo gek dat dit niet out of the box werkt.
Verder werkt de ingebouwde Chromecast niet altijd. Na aanzetten is deze niet vindbaar voor apps zoals F1 tv op mijn mobiel. (Is bedraad aangesloten en tv erkent dat er netwerk is, Chromecast is ook "aan" en via Home Hub Chromecast selecteren helpt ook niet)
Iemand tips hiervoor?
@Heinemancp mbt F1 tv is dat een algemeen issue. Dat ligt niet specifiek aan jouw C4.
Vaak krijg je het met een paar pogingen wel werkend. Wil je het stabiel dan heb je een externe streamer nodig zoals Apple TV of een Chromecast met Google TV
https://support.formula1....g-Problems?language=nl_NLWe ondersteunen momenteel geen SMART-tv's met ingebouwde Chromecast mogelijkheden.
Vaak krijg je het met een paar pogingen wel werkend. Wil je het stabiel dan heb je een externe streamer nodig zoals Apple TV of een Chromecast met Google TV
Bijzonder want vaak werkt het wel, soms niet. Losse chromecast werkt wel altijd.CyBeRSPiN schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:26:
@Heinemancp mbt F1 tv is dat een algemeen issue. Dat ligt niet specifiek aan jouw C4.
[...]
https://support.formula1....g-Problems?language=nl_NL
Sinds een dag heb ik een 77 inch LG G5. Vanmorgen viel me ineens op dat de zwarte randen niet symmetrisch zijn. Aan de linkerkant heb ik een zwarte rand van 7mm en aan de rechterkant een rand van 10mm. Dat is toch niet fraai. Meer mensen met dit issue?
Is het echt de rand of staat je beeld(input) scheef?HEY_DUDE schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:58:
Sinds een dag heb ik een 77 inch LG G5. Vanmorgen viel me ineens op dat de zwarte randen niet symmetrisch zijn. Aan de linkerkant heb ik een zwarte rand van 7mm en aan de rechterkant een rand van 10mm. Dat is toch niet fraai. Meer mensen met dit issue?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarschijnlijk heeft dit met pixelshift te maken, een software implementatie waardoor de pixels/ beeld om de zoveel tijd iets verschuiven van links naar rechts en vice versa om burn in te voorkomen.HEY_DUDE schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:58:
Je kunt deze optie uitzetten bij de instellingen en checken of dit daadwerkelijk de reden is, zo nee is het een gevalletje quality control.
Ja idd. Geen idee waarom het niet stabiel werkt maar het is dus een F1tv issueHeinemancp schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:32:
[...]
Bijzonder want vaak werkt het wel, soms niet. Losse chromecast werkt wel altijd.
Thnx inderdaad de pixel shift. Dat valt wel op bij zo'n 77 inchFreshouttheoven schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:06:
[...]
Waarschijnlijk heeft dit met pixelshift te maken, een software implementatie waardoor de pixels/ beeld om de zoveel tijd iets verschuiven van links naar rechts en vice versa om burn in te voorkomen.
Je kunt deze optie uitzetten bij de instellingen en checken of dit daadwerkelijk de reden is, zo nee is het een gevalletje quality control.
3mm voor een pixel shift klinkt wel rigoureus inderdaad, zo groot zijn die pixels toch niet?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Viel me op m'n 77" G2 ook al een paar keer op en mijn vermoeden was idd pixelshift. Stoort me niet zo erg maar het ziet er idd niet altijd even fraai uit.HEY_DUDE schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:58:
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Grofweg een halve mm per pixel, dus de shift zou dan 5-6 pixels zijn.Gonadan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:25:
3mm voor een pixel shift klinkt wel rigoureus inderdaad, zo groot zijn die pixels toch niet?
Nu ik weet dat het de pixel shift is stoort het me niet meerLargamelion schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:13:
[...]
Viel me op m'n 77" G2 ook al een paar keer op en mijn vermoeden was idd pixelshift. Stoort me niet zo erg maar het ziet er idd niet altijd even fraai uit.
Sinds anderhalve week een LG G5 77". Via wifi verbonden met een mesh node die vlak onder de TV staat. Speedtest doet zo'n 400 Mbits. Native apps zoals Netflix, Disney, Amazon en Youtube lopen soepel. Streamen vanaf de Synology NAS ook. Enkel streamen via IPTV NLZiet 🙄 resulteert in serieuze bufferissues. Diverse apps geprobeerd. Helaas nog steeds een ding dus bij LG.
Hopen dat Apple snel met de Apple TV 4K 2025 komt. Geen gedoe meer met WebOS.
Hopen dat Apple snel met de Apple TV 4K 2025 komt. Geen gedoe meer met WebOS.
Catch my drift?
Illegale sites staan niet bekend om hun stabiliteit.Enkel streamen via IPTV resulteert in serieuze bufferissues
Je kostbare apple zooi zal straks dezelfde ellende op gaan leveren lijkt me.
Er is ook legaal IPTV aanbod, niet alles is meteen illegaal. Gebruik voor de zekerheid de TR-knop, ipv te reageren als je iets ziet wat mogelijk niet bij onze regels past.
[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 27-10-2025 19:01 ]
Copyright and left by SED...
@DaMenaz Kun je toelichten wat je precies bedoelt met IPTV? Als je bedoelt het streamen van legaal aanbod, van een in Nederland (of waar je woont) beschikbare provider, via een manier die deze provider toestaat, dan helpen we je graag. Wanneer je 'ander aanbod' gebruikt, kunnen we je echter niet helpen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
NLZiet in dit geval.
Ik ga geen dure high end TV kopen om daar vervolgens illegale shit op te gaan kijken….
Vroeg ook niet om hulp. Gaf enkel aan dat de G5 ook nog steeds bufferissues heeft. Heb hem nog te kort om andere bronnen uit te sluiten.
Ik ga geen dure high end TV kopen om daar vervolgens illegale shit op te gaan kijken….
Vroeg ook niet om hulp. Gaf enkel aan dat de G5 ook nog steeds bufferissues heeft. Heb hem nog te kort om andere bronnen uit te sluiten.
Catch my drift?
Hou er rekening mee dat NLZiet op dit moment ook geregeld buffer-issues heeft (ze zijn daar mee bezig om op te lossen), het hoeft dus niet aan de G5 te liggen...DaMenaz schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:21:
NLZiet in dit geval.
Gaf enkel aan dat de G5 ook nog steeds bufferissues heeft.
Dat zou mooi zijn. 🙌🏼DON PAPA schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:39:
[...]
Hou er rekening mee dat NLZiet op dit moment ook geregeld buffer-issues heeft (ze zijn daar mee bezig om op te lossen), het hoeft dus niet aan de G5 te liggen...
Catch my drift?
Mijn LG OLED55C8PLA is inmiddels ook nu zover aan het slijten dat op de plek waar de ondertitels staan een permanent donkere balk aan het ontstaan is. Verder is geel in de hoeken van het scherm groen aan het worden. Ik heb de TV net geen 7 jaar met plezier mogen gebruiken, maar als ik dan zie dat mijn panasonic ips TV van 11 jaar oud nog steeds goed functioneert en het paneel geen foutjes heeft, twijfel ik toch of ik nog een keer een OLED wil.
Ergens vind ik het zonde dat ik nu een TV moet vervangen omdat het paneel is versleten, want voor de rest is er eigenlijk geen reden waarom ik de TV zou willen vervangen.
Mijn ouders hadden laatst een nieuwe LG Oled (hun B6 old paneel was al 2 jaar zwaar versleten) gekocht en ik ben echt een goede tijd bezig geweest om het beeld daarvan een beetje goed te krijgen, dat scherm gaat zo raar om met geel en oranje, vooral bij F1 zagen de Mclaren auto's en fans er zo raar uit, net als of de satuatie erg hoog was, maar dat er ook groen doorheen kwam. Daardoor heb ik nog meer twijfel of ik nog eens voor een LG wil gaan.
Ergens vind ik het zonde dat ik nu een TV moet vervangen omdat het paneel is versleten, want voor de rest is er eigenlijk geen reden waarom ik de TV zou willen vervangen.
Mijn ouders hadden laatst een nieuwe LG Oled (hun B6 old paneel was al 2 jaar zwaar versleten) gekocht en ik ben echt een goede tijd bezig geweest om het beeld daarvan een beetje goed te krijgen, dat scherm gaat zo raar om met geel en oranje, vooral bij F1 zagen de Mclaren auto's en fans er zo raar uit, net als of de satuatie erg hoog was, maar dat er ook groen doorheen kwam. Daardoor heb ik nog meer twijfel of ik nog eens voor een LG wil gaan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zoals bekend hebben de oudere series 6/7/8 wat gebreken die in latere versies zijn opgelost.REDSD schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:21:
Mijn LG OLED55C8PLA is inmiddels ook nu zover aan het slijten dat op de plek waar de ondertitels staan een permanent donkere balk aan het ontstaan is. Verder is geel in de hoeken van het scherm groen aan het worden. Ik heb de TV net geen 7 jaar met plezier mogen gebruiken, maar als ik dan zie dat mijn panasonic ips TV van 11 jaar oud nog steeds goed functioneert en het paneel geen foutjes heeft, twijfel ik toch of ik nog een keer een OLED wil.
Gaat dan vooral om de panelen.
Welk model hebben je ouders?
Ik heb hier een C9 die veel gebruikt wordt en heb geen enkel probleem (afkloppen…).
Maar alles slijt en kan stuk gaan, dat wel.
Mocht mijn C9 het begeven dan koop ik toch echt weer een LG OLED.
Ik weet het niet zeker welk model ze nu hebben, ik vermoed B2 of B3HoppyF schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:26:
[...]
Zoals bekend hebben de oudere series 6/7/8 wat gebreken die in latere versies zijn opgelost.
Gaat dan vooral om de panelen.
Welk model hebben je ouders?
Ik heb hier een C9 die veel gebruikt wordt en heb geen enkel probleem (afkloppen…).
Maar alles slijt en kan stuk gaan, dat wel.
Mocht mijn C9 het begeven dan koop ik toch echt weer een LG OLED.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, zoals gezegd zouden daar geen problemen mee moeten zijn met de kleuren.REDSD schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:56:
[...]
Ik weet het niet zeker welk model ze nu hebben, ik vermoed B2 of B3
Bij mijn G3 waren na 2 jaar de kleuren ook niet meer egaal. Bij een volledig geel scherm was de linkerkant oranje.HoppyF schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:45:
[...]
Ok, zoals gezegd zouden daar geen problemen mee moeten zijn met de kleuren.
Is gelukkig vervangen voor een G4, hopelijk houdt die het langer vol
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Na twee jaar moeten de kleuren gewoon goed blijven.Flapperbol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:59:
[...]
Bij mijn G3 waren na 2 jaar de kleuren ook niet meer egaal. Bij een volledig geel scherm was de linkerkant oranje.
Is gelukkig vervangen voor een G4, hopelijk houdt die het langer vol
Maar je kunt wel een defect paneel hebben.
Bij twijfel foto’s ervan maken en een garantie claim bij de verkoper neerleggen.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.