Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:24
Jazco2nd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:45:
[...]

Pff.. echt jammer dat er geen andere partijen op springen om toch een The Frame achtig framepje te leveren. Als je eenmaal aan dat uitzicht gewend bent in je tv hoek..

Thanks voor bevestigen. Want als we toch OLED willen, dan kan het dus elke 48" OLED worden, niet per se de LG en al helemaal niet de G serie. De B of C is dan ook voldoende.
Je zou eventueel nog naar een Samsung QN9xD of QN9xF kunnen kijken in 50'', dan heb je wel een relatief goede beeldkwaliteit met MiniLED + Full Array Local Dimming. Hang deze op aan een vogel's TVM 5405 muurbeugel en het komt dicht in de buurt van gallery design ;).

Los hiervan is het verschil in afmeting tussen een 48-50'' en 55'' minimaal, wellicht het overwegen waard om toch naar een 55'' LG G4 of G5 te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Freshouttheoven op 24-08-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Freshouttheoven schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:57:
[...]

Je zou eventueel nog naar een Samsung QN9xD of QN9xF kunnen kijken in 50'', dan heb je wel een relatief goede beeldkwaliteit met MiniLED + Full Array Local Dimming. Hang deze op aan een vogel's TVM 5405 muurbeugel en het komt dicht in de buurt van gallery design ;).

Los hiervan is het verschil in afmeting tussen een 48-50'' en 55'' minimaal, wellicht het overwegen waard om toch naar een 55'' LG G4 of G5 te kijken.
We willen liefst 43" (wat we nu hebben. Speciale tv hoek, dicht op beeld). Dus 48" is al compromis want daaronder zitten tegenwoordig alleen budget modellen..
Samsung heeft ook geen Dolby Vision, dat is ook een reden om toch verder te kijken dan The Frame, we kijken vooral via streaming services..

Denk dat ik dan beter kan uitzoeken welke 48" Oled goed beeld heeft en zo plat mogelijk tegen de wand kan. Ongeacht het merk.
Helaas is dat niet iets wat je uit de specificaties kan halen.

EDIT:
@Freshouttheoven je hebt gelijk!
  • Samsung QN90F, 50" is 26.9mm diep en me €799 ook prima prijs
  • LG B5, 45.9mm diep, €919 ook prima prijs
  • LG C4 met 46.9mm.
  • Panasonic 48" oled 47mm diep.
  • Philips oled 40" 58mm.
Verdorie.. dus dan maar weer een tv zonder Dolby Vision :(

[ Voor 27% gewijzigd door Jazco2nd op 24-08-2025 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Freshouttheoven schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:41:
[...]

Helaas zijn LG afstandsbedieningen onderling niet uitwisselbaar zoals bij sommige andere TV merken.

De MR20GA behoort bij de C7, deze zou origineel moeten zijn.
Ik ga nu die dan maar bestellen. Nog steeds is het wel een geüpdatete lay-out van het origineel (met een ruwer klikwiel en andere knoppen onderaan) maar misschien doet deze het beter dan de vorige die ik probeerde. Tussendoor heb ik het met mijn telefoon gedaan en dat werkt, maar is gewoon verre van ideaal. Hopelijk dat deze afstandsbediening de goede zal zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Jazco2nd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:11:
[...]
Verdorie.. dus dan maar weer een tv zonder Dolby Vision :(
Je hebt ook nog de TCL 50'' C71K met MiniLED Full Aray Local Dimming + Dolby Vision support. Dan zou ik eerder voor de TCL kiezen dan de Samsung.

Los hiervan is de vraag of je echt een gallery design wenst, of dat een tv mooi strak tegen de muur ook een optie is. Dan kun je net zo goed voor een 48'' C4 kiezen met de eerder genoemde Vogel's beugel, persoonlijk zou ik voor OLED kiezen en de die paar centimeter speling aan de bovenkant voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Freshouttheoven schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

Je hebt ook nog de TCL C71K met MiniLED Full Aray Local Dimming + Dolby Vision support. Dan zou ik eerder voor de TCL kiezen dan de Samsung.

Los hiervan is de vraag of je echt een gallery design wenst, of dat een tv mooi strak tegen de muur ook een optie is. Dan kun je net zo goed voor een 48'' C4 kiezen met de eerder genoemde Vogel's beugel, persoonlijk zou ik voor OLED kiezen en de die paar centimeter speling aan de bovenkant voor lief nemen.
Het gaat er vooral om dat we al 10 jaar gewend zijn aan een seamless tv aan de wand: dus je ziet geen ruimte tussen tv en de wand. Dit is vooral de zijkant.
Ik denk idd dat we naar de B5 48" neigen, met de genoemde beugel.

Het gaat namelijk niet om de dikte van de tv. Immers is de huidige tv veel dikker. Gaat erom dat je geen opening ziet tussen tv en wand.
Dus het draait meer om het design van de achterkant van een tv. Als die gebogen is, in het midden dik en dan afloopt naar de rand, dan ga je zeker een flink gootje zien..

Maarja daarvoor zou ik dan naar een winkel moeten om te vergelijken.. pff das lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Jazco2nd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:42:
[...]

Het gaat er vooral om dat we al 10 jaar gewend zijn aan een seamless tv aan de wand: dus je ziet geen ruimte tussen tv en de wand. Dit is vooral de zijkant.
Ik denk idd dat we naar de B5 48" neigen, met de genoemde beugel.

Het gaat namelijk niet om de dikte van de tv. Immers is de huidige tv veel dikker. Gaat erom dat je geen opening ziet tussen tv en wand.
Dus het draait meer om het design van de achterkant van een tv. Als die gebogen is, in het midden dik en dan afloopt naar de rand, dan ga je zeker een flink gootje zien..

Maarja daarvoor zou ik dan naar een winkel moeten om te vergelijken.. pff das lang geleden.
Ik begrijp het vandaar dat je imo de Samsung of TCL kunt kiezen voor een seamless TV (weliswaar iets afgeronde achterkant), bij alle OLED TV's in 48'' heb je in de bovenste helft een gap. Er is geen goede reden om voor de 48'' B5 te kiezen, daar de 48'' C4 goedkoper is en een betere beeldkwaliteit biedt ;).

Je zou ook met een paar latjes een mooi lijstje kunnen maken of laten maken, vergeet dan niet ventilatiegaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Freshouttheoven schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:49:
[...]

Ik begrijp het vandaar dat je imo de Samsung of TCL kunt kiezen voor een seamless TV (weliswaar iets afgeronde achterkant), bij alle OLED TV's in 48'' heb je in de bovenste helft een gap. Er is geen goede reden om voor de 48'' B5 te kiezen, daar de 48'' C4 goedkoper is en een betere beeldkwaliteit biedt ;).

Je zou ook met een paar latjes een mooi lijstje kunnen maken of laten maken, vergeet dan niet ventilatiegaatjes.
Bedoel je met de bovenste helft, de bovenste helft van de zijkant?

En thanks voor de tip.. ik dacht dat de B5 beter zou zijn dan de oudere C4!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Jazco2nd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:53:
[...]

Bedoel je met de bovenste helft, de bovenste helft van de zijkant?

En thanks voor de tip.. ik dacht dat de B5 beter zou zijn dan de oudere C4!
Graag gedaan.

De bovenste helft van de achterkant is dunner dan de onderste helft (waar de elektronica zit) ook loopt de onderste helft niet mooi door tot aan het uiteinde van de TV. Hierdoor zie je dus zowel van boven als vanaf de zijkanten een Gap.

BIj een QN9x of TCL C7 lopen de uiteindes weliswaar een beetje afgerond echter zal dit betreft aanzicht een stuk strakker en seamless ogen vanaf de zij- en bovenkant bekeken. Welk model TV hebben jullie nu, want 10 jaar geleden waren er maar weinig TV's met een relatief uniforme achterkant. Samsung had o.a. een aantal modellen echter liepen deze ook een beetje rond af net als de QN90 en C7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Freshouttheoven schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:36:
Welk model TV hebben jullie nu, want 10 jaar geleden waren er maar weinig TV's met een relatief uniforme achterkant. Samsung had o.a. een aantal modellen echter liepen deze ook een beetje rond af net als de QN90 en C7.
Samsung The Frame 2018.
Die heeft ook een lelijke rand. Maar de truc van The Frame zijn de strakke witte magneetlatjes die je vervolgens rondom de tv klikt. Best een goed idee. Ik dacht dat 3e partijen dit zouden kopiëren en op AliExpress etc zouden gaan verkopen voor andere populaire TV merken.. helaas niet gebeurd.

De vraag is vooral of we nog iets groter willen, of dan maar minder mooie afwerking (die we idd eventueel zelf zouden kunnen maken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08 12:09
Lwd10 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:45:
[...]

Via Smiths had ik 77c4 voor 1649 euro inclusief bezorging
Hoe heb je dat geregeld? op de website staat 1799! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:19
Tiwer schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:51:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? op de website staat 1799! :?
Een beller is sneller goedkoper. Is redelijk bekend dat er vaak scherpere prijzen gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwd10
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:52
Mirx_NL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:22:
[...]

Een beller is sneller goedkoper. Is redelijk bekend dat er vaak scherpere prijzen gegeven worden.
Klopt en anders kan je nog verwijzen naar Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08 12:09
Lwd10 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:56:
[...]

Klopt en anders kan je nog verwijzen naar Tweakers.
Direct gebeld gister. helaas gaven ze aan dat ze hem nu niet mer voor deze prijs kunnen aanbieden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LG OLED G1
Afgelopen week werkte de Quick Access knop voor NPO/Kabel TV ineens niet meer. De zenders werkten zelf wel.

Vandaag werkte de knop ineens niet meer, en ook waren de helft van alle kabelzenders ineens verdwenen. Kabel TV van Ziggo. Auto-update staat aan. Komt dit vaker voor?

Gulfstream G650

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:47
Hi allemaal,

Ik heb een LG CX 55 OLED en aan de bovenkant van het scherm zie ik ineens een gekke rand van pixels die het niet meer doen. Het is ook geen rechte lijn, hebben jullie een idee wat dit kan zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4fv4nqsTdpxVIVjDV-aE3VIPoc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iha4NX66cRYQ6elk8FePpqsS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpmUt9rXvyZf_kLzxnGrttvXbHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc4DPIdN5lT6CxQTjvhoKbb0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Pausie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:27:
Hi allemaal,

Ik heb een LG CX 55 OLED en aan de bovenkant van het scherm zie ik ineens een gekke rand van pixels die het niet meer doen. Het is ook geen rechte lijn, hebben jullie een idee wat dit kan zijn
Defecte pixels, een bekend issue bij de WBC panelen van LG Display. Veel vergelijkbare ervaringen te vinden op het internet ook met de C9.

Is een productie c.q. ontwerpfout, je hebt recht op kosteloze reparatie of vervangen door de winkel. Dit zal je echter veel tijd en energie gaan kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Freshouttheoven schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:36:
[...]

Defecte pixels, een bekend issue bij de WBC panelen van LG Display. Veel vergelijkbare ervaringen te vinden op het internet ook met de C9.

Is een productie c.q. ontwerpfout, je hebt recht op kosteloze reparatie of vervangen door de winkel. Dit zal je echter veel tijd en energie gaan kosten.
Dat laatste niet echt als je het defect met duidelijke foto’s kunt aantonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Pausie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:27:
Hi allemaal,

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit had ik ook met mijn 65CX!

Had het zelf niet echt opgemerkt maar werd er op gewezen door iemand... Tsja, dan kan blijf je het zelf ook zien natuurlijk... :+ Leek ook in de loop der tijd langzaam slechter te worden. Had een afgerond hoekje gekregen, boven een "rafelrand" en onder begon het ook langzaamaan. Bij jou is het er nog erger aan toe, bleef bij mij beperkt tot een strook van ~5CM.

Heb toen de verkoper aangeschreven (LG geeft 2 jaar garantie op de CX, verkoper gaf gelukkig nog 3 jaar extra ). Toen werd CE-Repair er bij betrokken, beetje heen en weer mailen met 1001 vragen en verzoeken om foto's (die reeds waren aangeleverd) en informatie (die ze ook al hadden).

Enfin, uiteindelijk is CE-Repair hier geweest en heeft het gehele scherm vervangen. Nieuw scherm en daarin zijn mijn moederbord, voeding etc gestopt.

Dit grapje heeft de verkoper wel circa 1100 euro gekost (incl ~300 euro coulance vanuit LG), kreeg de offerte ter ogen. Schrok even, dacht laat maar zitten dat is hard richting den nieuwprijs en is het mijns inziens niet waard voor een TV van 4,5 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:47
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem toen gekocht bij platteTV, ik ga ze eens aanschrijven. Ik zal mijn ervaringen delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pausie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:40:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem toen gekocht bij platteTV, ik ga ze eens aanschrijven. Ik zal mijn ervaringen delen
Succes!
PlatteTV HelloTV staat niet goed bekend om hun eenduidige communicatie naar klanten.
Mocht je niet meteen de juiste reactie ontvangen dan volhouden.
Dan komen ze de afspraken vwb garantie daarna wel na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-09 18:59
Ben ik de enige die het jammer vindt dat multiview niet werkt met consoles zoals de Xbox of PlayStation? Het zou ideaal zijn geweest om bijvoorbeeld YouTube aan te hebben staan terwijl je aan het gamen bent. Echt een gemiste kans van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DeJurist schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 05:45:
Ben ik de enige die het jammer vindt dat multiview niet werkt met consoles zoals de Xbox of PlayStation? Het zou ideaal zijn geweest om bijvoorbeeld YouTube aan te hebben staan terwijl je aan het gamen bent. Echt een gemiste kans van LG.
Bedoel je dan iets van picture in picture? Ik heb een TV gehad, wel een Samsung, die dat had. Wat blijkt? Je kunt maar naar 1 beeld kijken. Totaal nutteloos dus. Vandaar dat het niet meer wordt aangeboden? Wellicht leuk als je 2 voetbalwedstrijden tegelijk wilt volgen maar als jij aan het gamen bent dan voegt YouTube weinig toe. Ik denk dat ze dat hebben gemeten en hebben gezien dat niemand in de praktijk dat gebruikt. En als je het aanbiedt, dan moet je het ook ondersteunen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ik heb zelf nog de oudere C9 en ben nog er steeds enorm blij mee! Wil nu een wat goedkopere tv voor de gameroom. Had de C4 op t oog (wat kleiner ivm kortere afstand). Zag nu voor 699,-.
uitvoering: LG OLED evo C4 42" Bruin
Maar er staat bruin bij. Betekent dit dat het frame bruin is ofzo?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Monda schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:28:
Ik heb zelf nog de oudere C9 en ben nog er steeds enorm blij mee! Wil nu een wat goedkopere tv voor de gameroom. Had de C4 op t oog (wat kleiner ivm kortere afstand). Zag nu voor 699,-.
uitvoering: LG OLED evo C4 42" Bruin
Maar er staat bruin bij. Betekent dit dat het frame bruin is ofzo?
Dit is de kleur: YouTube: Twee stappen vooruit, eentje terug - LG OLED evo C4 Review . Maar daar zie je toch niks van als hij aan de muur hangt of op een TV meubel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
stin00 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:39:
[...]

Dit is de kleur: YouTube: Twee stappen vooruit, eentje terug - LG OLED evo C4 Review . Maar daar zie je toch niks van als hij aan de muur hangt of op een TV meubel staat.
Ah oké dankjewel! Ik heb zojuist een deal gekregen van 800 voor de LG Oled C5 42". Lijkt me een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik zit te kijken om een B5 aan te schaffen. De vraag is of ik een 55” of een 65” zal kopen. Het verschil is ongeveer 75€. Verder ga ik waarschijnlijk bijna 3 meter van de tv afzitten. Waar doe ik goed aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TheThomas schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:53:
Ik zit te kijken om een B5 aan te schaffen. De vraag is of ik een 55” of een 65” zal kopen. Het verschil is ongeveer 75€. Verder ga ik waarschijnlijk bijna 3 meter van de tv afzitten. Waar doe ik goed aan?
Voor €75 krijg je 39.67% meer schermoppervlakte.. lijkt me een zeer eenvoudige 65" keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
TheThomas schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:53:
65'' bij een kijkafstand van 3 meter is een prima formaat, zeker wanneer je voornamelijk naar films en series kijkt.

Vanwaar de keuze voor de B5? En voor hoeveel kun je dit model kopen? De 65'' B4 presteert namelijk hetzelfde en is voor 1100 euro een goede deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

Freshouttheoven schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:00:
[...]

65'' bij een kijkafstand van 3 meter is een prima formaat, zeker wanneer je voornamelijk naar films en series kijkt.

Vanwaar de keuze voor de B5? En voor hoeveel kun je dit model kopen? De 65'' B4 is presteert namelijk hetzelfde en is voor 1100 euro een goede deal.
Of zelfs de C4. G4.
uitvoering: LG OLED evo G4 65" (G45LW, geen voet) Zwart
uitvoering: LG OLED evo C4 65" Bruin
uitvoering: LG OLED evo C54 65" Zwart
uitvoering: LG OLED65B4 Zwart (2LA)
uitvoering: LG OLED evo C54 65" Zwart

Er zit minder verschil tussen al deze tv's dan menigeen je zal vertellen. Ga eens kijken in een winkel naar de verschillen. Kijk op een testsite (zelf check ik RTINGS videos vaak hiervoor).

Zelf ben ik voor de 65C4 gegaan. Ik zit op ong 3m ook en bevalt prima.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik woon in Canada, daar is de b5 voor 1400Cad =€ 865, plus 5% tax, te verkrijgen. B4 is ongeveer vergelijkbaar in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Hoi, mijn ouders hebben een LG OLED65C34LA met een Google Chromecast met Google TV dongle.

Helaas krijg ik de volumeknoppen niet werkend op de afstandsbediening van de Chromecast. Heeft iemand de gouden tip? CEC staat aan, ook al de afstandsbediening gereset en het setup programma doorlopen maar niets helpt. Heel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:43
Aangezien ik wel gecharmeerd ben van LG ben ik aan het kijken naar een andere tv die geen of minder last moeten hebben reflectie, de kijkhoek moet niet te veel last hebben van zonlicht of spiegeling.
Nu viel mijn oog op LG OLED EVO 4K 55G56LS.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-09 18:59
JJmac schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:48:
Aangezien ik wel gecharmeerd ben van LG ben ik aan het kijken naar een andere tv die geen of minder last moeten hebben reflectie, de kijkhoek moet niet te veel last hebben van zonlicht of spiegeling.
Nu viel mijn oog op LG OLED EVO 4K 55G56LS.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Doe een zoekopdracht en je zult zien dat er best wat mensen zijn met een G serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 11:17
Freshouttheoven schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:43:
[...]

Vanaf 55'' heeft de G serie de Gallary Design en kun je het dus vlak tegen de muur hangen, echter heeft LG besloten om dit jaar de 55 en 65'' met een voet (LS) of muurbeugel (LW) te leveren. De 48'' variant maakt geen gebruik van de 4 stack paneel en heeft ook een andere design dat overeenkomt met de C serie.
Ik ben mijzelf aan het oriënteren en ben er achtergekomen dat het scherm van de 48" wel degelijk een 4 stack paneel is. Volgens deze post (avforums) heeft het 48" dezelfde layout als de grotere versies.
Het scherm heeft echter minder brightness dan de +55" varianten en de 97" heeft geen 4 stack paneel.
Ook gaat het tot "maar" 144 hz en niet 165 hz.

Ik wacht totdat hij minder dan €1200 is en dan ga ik er wel voor. Nu nog een 13 jaar oude LCD LG 47LM760S-ZB dus wordt sowieso een mooie upgrade :)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:01
Ik heb nu nog een Sony Bravia KD-65XD9305 uit 2016 hangen. Nog steeds een mooie TV, maar inmiddels wel op leeftijd. Ben nu aan het kijken naar een opvolger en dat gaat de G5 worden. Stond eerder op het punt de G3 of G4 te kopen, maar de G5 is zo'n stap vooruit dat ik even wacht tot de prijzen daarvan gezakt zijn (77"). Plasmavisie is de enige die echt lager in prijs zit. Dan krijg je wel een buitenlands model. Maakt voor de werking niet uit, maar koop hem straks toch liever elders. Heb ik nog even de tijd om de muur waar hij komt te hangen strak te maken.
Benieuwd naar de ervaringen met de G5 hier en hoop dat de G6 niet weer zo'n stap vooruit wordt. :)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
duke99 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:28:
[...]

Ik ben mijzelf aan het oriënteren en ben er achtergekomen dat het scherm van de 48" wel degelijk een 4 stack paneel is. Volgens deze post (avforums) heeft het 48" dezelfde layout als de grotere versies.
Het scherm heeft echter minder brightness dan de +55" varianten en de 97" heeft geen 4 stack paneel.
Ook gaat het tot "maar" 144 hz en niet 165 hz.

Ik wacht totdat hij minder dan €1200 is en dan ga ik er wel voor. Nu nog een 13 jaar oude LCD LG 47LM760S-ZB dus wordt sowieso een mooie upgrade :)
Ik zag de post ook laatst voorbij komen. Communicatie is niet LG's sterkste punt haha.
Ook ten tijde van de CES in januari jl. had LG aan een aantal respectabele tech journalisten, waaronder Vincent Teoh, aangegeven dat de 48'' geen 4 stack paneel krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
  • Laatst online: 11-09 11:17
Opvallend want voorzover ik weet is er geen 42" versie van de G5. Ook las ik een post waar ze bij een event tegen youtubers en wat influencers zouden hebben gezegd dat de 48" versie wel het nieuwe paneel zou hebben.
Zoals je al zei, communicatie is niet LG's sterkste punt ;)

Gezien de hogere brightness en de identieke pixel layout als de grotere schermen heb ik er wel vertrouwen in dat het hetzelfde scherm is.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

turkeyhakan schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:43:
Hoi, mijn ouders hebben een LG OLED65C34LA met een Google Chromecast met Google TV dongle.

Helaas krijg ik de volumeknoppen niet werkend op de afstandsbediening van de Chromecast. Heeft iemand de gouden tip? CEC staat aan, ook al de afstandsbediening gereset en het setup programma doorlopen maar niets helpt. Heel jammer!
Indien nog steeds gevraagd, ik kan er zo even een aan mijn LG hangen en kijken of het werkelijk niet werkt via de Google afstandsbediening?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
hardware-lover schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:47:
[...]

Indien nog steeds gevraagd, ik kan er zo even een aan mijn LG hangen en kijken of het werkelijk niet werkt via de Google afstandsbediening?
Dat zou echt heel top zijn!! Het werkt nog steeds niet... al bijna een jaar niet. Echt van alles geprobeerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

turkeyhakan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:54:
Dat zou echt heel top zijn!! Het werkt nog steeds niet... al bijna een jaar niet. Echt van alles geprobeerd...
Ik had alvast een aanloop genomen en het net voor je uitgeprobeerd. Voor alle duidelijkheid, met de originele Google afstandsbediening met de Chromecast 4k met Google TV 14 (CCmGTV).

Ik heb getest met een LG G4, en met mijn 10 jaar oude LG 950V (die ik ook nog heb staan), en het programmeren/selecteren van de LG voor de knoppen aan de zijkant van de afstandsbediening werkt probleemloos. Dit doe je vanzelfsprekend in het afstandsbediening instellingen menu van Google TV, jij zal daar toch zeker ook wel zijn geweest?

De eerst aangeboden keuze, na selecteren van LG als TV merk, werkte direct. Daarna OK gekozen als bevestiging en dan staat voor de volumeregeling >> LG TV (IR) << in het overzicht.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-09-2025 14:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
hardware-lover schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:09:
[...]

Ik had alvast een aanloop genomen en het net voor je uitgeprobeerd. Voor alle duidelijkheid, met de originele Google afstandsbediening met de Chromecast 4k met Google TV 14 (CCmGTV).

Ik heb getest met een LG G4, en met mijn 10 jaar oude LG 950V (die ik ook nog heb staan), en het programmeren/selecteren van de LG voor de knoppen aan de zijkant van de afstandsbediening werkt probleemloos. Dit doe je vanzelfsprekend in het afstandsbediening instellingen menu van Google TV, jij zal daar toch zeker ook wel zijn geweest?

De eerst aangeboden keuze, na selecteren van LG als TV merk, werkte direct. Daarna OK gekozen als bevestiging en dan staat voor de volumeregeling >> LG TV (IR) << in het overzicht.
Fijn dat het bij jou wel werkt! Ik heb zelf ook een LG TV en nog 2 andere televisies. Daar werkt het probleemloos.

Helaas krijg ik het niet werkend bij de TV van mijn ouders. Heel bijzonder. Ik ga er nog een keer voor zitten... dank voor het testen!!

@hardware-lover je hebt mij op een idee gebracht: in de instellingen van het toetsenbord staat nog Sony als TV herinner ik mij nu, terwijl ze een LG hebben! Zal dat het zijn 8)7 8)7 8)7 Helemaal niet aan gedacht, daar ze minimaal 10/15 jaar een Sony TV hebben gehad en het merknaam Sony erg vertrouwd aanvoelt :-)

@hardware-lover het is gelukt!! Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 03-09-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Ik zag ook mooie reviews van Sony Bravia XR8M serie, al hoewel ik goede herinneringen heb met de LG.
Volgens Expert komen er over 3/4 weken een actie met tv’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
JJmac schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:36:
Ik zag ook mooie reviews van Sony Bravia XR8M serie, al hoewel ik goede herinneringen heb met de LG.
Volgens Expert komen er over 3/4 weken een actie met tv’s.
…komt… :)
Wat voor actie precies? LG of Sony? Of algemeen? Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat er acties komen. Vorige jaren was dit in de aanloopweken naar Black Friday ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Ik was er van de week om te oriënteren naar een tv met minder reflectie, de prijzen waren boven de 2000 euro en hij zei er komt een actie met tv’s, als ik even geduld had, wist niet precies wat.

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:29
Ik ben nu een jaartje of 2 tevreden eigenaar van een C2, maar ik ben afgelopen week tegen iets aangelopen wat me toch een beetje tegen valt, misschien dat er hier meer kennis zit van hoe het nou precies zit.

Ik heb via Jellyfin een paar maanden terug een film in Dolby Vision gekeken waar niets op aan te merken was, werkte helemaal prima. Nu wilde ik hetzelfde weer doen met een andere DV film, maar nu kwam het bericht naar boven dat de kleurruimte niet ondersteund wordt. Die eerste film werkt wel nog steeds, dus het is niet zo dat het een configuratie in Jellyfin oid is geweest die veranderd is. Beiden zijn mkv en verder lijkt alleen het DV level anders te zijn, maar het zou echt heel raar zijn als dat het verschil maakt.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb ergens gelezen dat DV in combinatie met mkv niet ondersteunt wordt, maar dan zou die eerste film ook niet moeten werken.

Dit werkt:
Video
Title: 4K HEVC Dolby Vision Profile 8.1 (HDR10)
Codec: HEVC
AVC: No
Profile: Main 10
Level: 150
Resolution: 3832x1600
Aspect ratio: 2.40:1
Anamorphic: No
Interlaced: No
Framerate: 23.976025
Bitrate: 24753 kbps
Bit depth: 10 bit
Video range: HDR
Video range type: DOVIWithHDR10
DV title: Dolby Vision Profile 8.1 (HDR10)
DV version major: 1
DV version minor: 0
DV profile: 8
DV level: 6
DV rpu preset flag: 1
DV el preset flag: 0
DV bl preset flag: 1
DV bl signal compatibility id: 1
Colour space: bt2020nc
Colour transfer: smpte2084
Colour primaries: bt2020
Pixel format: yuv420p10le
Ref frames: 1
Dit werkt niet:
Video
Title: 4K HEVC Dolby Vision Profile 8.1 (HDR10)
Codec: HEVC
AVC: No
Profile: Main 10
Level: 153
Resolution: 3840x1604
Aspect ratio: 2.40:1
Anamorphic: No
Interlaced: No
Framerate: 23.976025
Bitrate: 26172 kbps
Bit depth: 10 bit
Video range: HDR
Video range type: DOVIWithHDR10
DV title: Dolby Vision Profile 8.1 (HDR10)
DV version major: 1
DV version minor: 0
DV profile: 8
DV level: 10
DV rpu preset flag: 1
DV el preset flag: 0
DV bl preset flag: 1
DV bl signal compatibility id: 1
Colour space: bt2020nc
Colour transfer: smpte2084
Colour primaries: bt2020
Pixel format: yuv420p10le
Ref frames: 1
Die tweede film remuxen naar mp4 lost het op, maar dan is het geen Dolby Vision meer, maar gewoon HDR10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Nattekat schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:54:
Beiden zijn mkv en verder lijkt alleen het DV level anders te zijn, maar het zou echt heel raar zijn als dat het verschil maakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIr6tOq9c6oDVrBJH5ZkfFiVino=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xIqeRph141Wd0AcAwzup78dP.png?f=user_large

Nu kan ik niet exact achterhalen tot hoe ver de C2 gaat, maar nogal een verschil tussen wat het beestje moet kunnen voor level 6 t.o.v. 10. :P

Dat gezegd hebbende zou ik dan geen melding over de kleurruimte verwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2025 11:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nattekat
D4NG3R schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:04:
[...]

[Afbeelding]

Nu kan ik niet exact achterhalen tot hoe ver de C2 gaat, maar nogal een verschil tussen wat het beestje moet kunnen voor level 6 t.o.v. 10. :P

Dat gezegd hebbende zou ik dan geen melding over de kleurruimte verwachten.
Dan is het wel heel stom dat een film van 24fps niet afgespeeld kan worden omdat er een 120fps format gebruikt is. De bitrate van beide films is praktisch hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:22
meesje schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:00:
[...]

…komt… :)
Wat voor actie precies? LG of Sony? Of algemeen? Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat er acties komen. Vorige jaren was dit in de aanloopweken naar Black Friday ook het geval.
Hopelijk snel. Mijn tv is alweer een tijdje toe aan vervanging, en ik zou graag de G5 op zijn kop tikken. Enig idee waar een aanbieding in dat kader ongeveer op uit zou kunnen komen?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik ben nu een jaartje of 2 tevreden eigenaar van een C2, maar ik ben afgelopen week tegen iets aangelopen wat me toch een beetje tegen valt, misschien dat er hier meer kennis zit van hoe het nou precies zit.

Ik heb via Jellyfin een paar maanden terug een film in Dolby Vision gekeken waar niets op aan te merken was, werkte helemaal prima. Nu wilde ik hetzelfde weer doen met een andere DV film, maar nu kwam het bericht naar boven dat de kleurruimte niet ondersteund wordt. Die eerste film werkt wel nog steeds, dus het is niet zo dat het een configuratie in Jellyfin oid is geweest die veranderd is. Beiden zijn mkv en verder lijkt alleen het DV level anders te zijn, maar het zou echt heel raar zijn als dat het verschil maakt.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb ergens gelezen dat DV in combinatie met mkv niet ondersteunt wordt, maar dan zou die eerste film ook niet moeten werken.

Dit werkt:

[...]

Dit werkt niet:

[...]

Die tweede film remuxen naar mp4 lost het op, maar dan is het geen Dolby Vision meer, maar gewoon HDR10.
kan eventueel een slechte mux zijn. probeer eens beide films via plex?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sineplex schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:15:
[...]
Hopelijk snel. Mijn tv is alweer een tijdje toe aan vervanging, en ik zou graag de G5 op zijn kop tikken. Enig idee waar een aanbieding in dat kader ongeveer op uit zou kunnen komen?
Dat kun je hier wel vinden:
DeJurist in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Nattekat
Farabi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:25:
[...]

kan eventueel een slechte mux zijn. probeer eens beide films via plex?
Wat bedoel je daarmee precies? Dat de DV config gewoon kapot is?

• Farabi
  • Niet online
Nattekat schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:06:
[...]

Wat bedoel je daarmee precies? Dat de DV config gewoon kapot is?
Dat het bestand onjuist gemuxed kan zijn en beschadigd is.

• Nattekat
Farabi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:07:
[...]

Dat het bestand onjuist gemuxed kan zijn en beschadigd is.
Zou het dan niet ook nog steeds kapot moeten zijn na een remux naar mp4?

Jellyfin opent hem ook gewoon prima, maar die gaat lopen transcoderen. Nou is dat wel een flop van Jellyfin, denk dat Plex gewoon slimmer is en gaat remuxen, maar in elk geval mis ik dan die Dolby Vision laag.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nattekat schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:14:
[...]

Zou het dan niet ook nog steeds kapot moeten zijn na een remux naar mp4?

Jellyfin opent hem ook gewoon prima, maar die gaat lopen transcoderen. Nou is dat wel een flop van Jellyfin, denk dat Plex gewoon slimmer is en gaat remuxen, maar in elk geval mis ik dan die Dolby Vision laag.
Mijn ervaring is dat met de native apps van LG, MP4 beter ondersteunt wordt dan MKV.

Dat gezegd hebben heb ik gewoon slechte ervaringen met de native apps en doet bijvoorbeeld een Shield Pro gewoon alles afspelen wat je hem voert, nog nooit een HDR of DV issue gehad (over 100en films).

• Harkelaar
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:19:
[...]

Mijn ervaring is dat met de native apps van LG, MP4 beter ondersteunt wordt dan MKV.

Dat gezegd hebben heb ik gewoon slechte ervaringen met de native apps en doet bijvoorbeeld een Shield Pro gewoon alles afspelen wat je hem voert, nog nooit een HDR of DV issue gehad (over 100en films).
@Nattekat Ik gebruik een google streamer met Kodi (met bibliotheek op een NAS) en heb daar ook Jellyfin op draaien. Op de streamer draait dit goed, maar ik loop met de Jellyfin op de LG ook tegen allerlei afspeelproblemen aan. WebOS-apps voor lokale content heeft ook bij mij niet de voorkeur.

do or do not, there is no try

• Farabi
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:19:
[...]
de dolby vision weergave van de shield is incorrect (red push).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Farabi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:54:
[...]

de dolby vision weergave van de shield is incorrect (red push).
Dat ziet een ongetrainde oog niet, en een niet gekalibreerde tv is dan al helemaal af zeker? :+

• Farabi
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:25:
[...]

Dat ziet een ongetrainde oog niet, en een niet gekalibreerde tv is dan al helemaal af zeker? :+
Maakt mij niet uit hoor zolang er een dolby vision logo rechtsboven verschijnt en je ermee tevreden bent. Maar de weergave is incorrect. Dus eigenlijk zit je geen dolby vision te gebruiken. Just my 2 cents.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 04-09-2025 17:30 ]

• Nattekat
Harkelaar schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:52:
[...]

@Nattekat Ik gebruik een google streamer met Kodi (met bibliotheek op een NAS) en heb daar ook Jellyfin op draaien. Op de streamer draait dit goed, maar ik loop met de Jellyfin op de LG ook tegen allerlei afspeelproblemen aan. WebOS-apps voor lokale content heeft ook bij mij niet de voorkeur.
Hè, een antwoord dat ik stiekem niet wilde horen. Een apparaat van €112 moeten kopen omdat een tv van het tienvoudige z'n simpele taak niet aan kan. Als ze nou niet zouden adverteren met DV was het een ander verhaal geweest.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:19
Remuxen waarbij het Dolby Vision blijft zou gewoon moeten werken.
Kijk hier eens voor wat commando voorbeelden:

https://www.reddit.com/r/...vision_files_on_my_lg_tv/

https://github.com/gacopl/dvmkv2mp4

[ Voor 4% gewijzigd door Mirx_NL op 04-09-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:28

The Zep Man

🏴‍☠️

Nattekat schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:02:
Hè, een antwoord dat ik stiekem niet wilde horen. Een apparaat van €112 moeten kopen omdat een tv van het tienvoudige z'n simpele taak niet aan kan.
Dat is een normale zaak. LG's webOS zal altijd achterlopen qua afspeelcompatibiliteit en het ondersteunen van nieuwe streamingdiensten. Een Android TV-box of Apple TV lost veel op.

Op mijn CX heb ik vanaf dag 1 een Shield TV Pro 2019 aangesloten. Het smartprutje op de TV is nooit verbonden geweest met het internet. De TV wordt dus enkel "dom" gebruikt (aan/uit, switch input, geluid regelt een receiver). Als een firmware update nodig is, dan kan dat via een USB stick.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
The Zep Man schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:23:
[...]

Dat is een normale zaak. LG's webOS zal altijd achterlopen qua afspeelcompatibiliteit en het ondersteunen van nieuwe streamingdiensten. Een Android TV-box of Apple TV lost veel op.

Op mijn CX heb ik vanaf dag 1 een Shield TV Pro 2019 aangesloten. Het smartprutje op de TV is nooit verbonden geweest met het internet. De TV wordt dus enkel "dom" gebruikt (aan/uit, switch input, geluid regelt een receiver). Als een firmware update nodig is, dan kan dat via een USB stick.
Maar dan nog is het antwoord niet sluitend, de Shield ondersteund ook geen DV profile 7 met FEL. Dat is wat echt het onderscheid maakt met DV en HDR10/10+
Er zijn maar heel weinig mediaspelers die dit overigens wel ondersteunen, sowieso niet out of the box.

De vraag dan nog is, of mensen het verschil echt goed zullen zien.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:47:
Maar dan nog is het antwoord niet sluitend,
Wat is de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Vrij duidelijk, hoe goed onaangepast DV signaal te kijken op de desbetreffende LG TV.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:01:
Vrij duidelijk, hoe goed onaangepast DV signaal te kijken op de desbetreffende LG TV.
Ugoos AM6b+ met CoreELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Klopt, alleen moet je daar wel wat trucjes voor uithalen, wat voor de meeste Tweakers geen groot punt moet zijn, maar het is wel erg onhandig. Ook bepaalde versies zijn niet heel makkelijk aan te passen naar de juiste FW wat goed met DV uit de voeten kan.
Wat dat betreft heeft Dolby het aardig goed gedaan, hun standaard gesloten houden (niet dat ik het ermee eens ben, maar wel knap).
Wat wel een nadeel is van die speler, is dat hij geen AV1 HW decoder heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 05-09-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:17:
Er is op dit moment geen enkele ultieme speler die alles kan afspelen. Het is een balans tussen ondersteunde codecs, ondersteunde officiële streamingdiensten, en ondersteuning vanuit de community.

Zelf hou ik het op een Shield TV die een goede balans heeft. Als iets niet native afgespeeld wordt dan is er altijd nog transcoding.

Er komt op een dag wel een betere mediaspeler langs met een betere balans. Tot die tijd ga ik mij hierover niet druk maken. Ik wacht al zes jaar. Ik kan gerust wat langer wachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:17:
[...]
Waarom is dat een nadeel? dat is gewoon niche op dit moment. Alle films zijn HEVC / H.265.

Dit apparaat ondersteund alle dv-profielen (zelfs cmv4.0) in mkv met true TV-Led + lossless audo. ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe zeldzaam deze variabele bij elkaar zijn. Het geeft precies de beeldervaring die je wil hebben wat zelfs de duurste UHD-players niet kunnen geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 05-09-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Farabi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:50:
[...]

Waarom is dat een nadeel? dat is gewoon niche op dit moment. Alle films zijn HEVC / H.265.

Dit apparaat ondersteund alle dv-profielen (zelfs cmv4.0) in mkv met true TV-Led. ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe zeldzaam deze variabele bij elkaar zijn. Het geeft precies de beeldervaring die je wil hebben wat zelfs de duurste UHD-players niet kunnen geven.
Het is een heel mooi apparaat voor Remuxen en dergelijke, super ding hoor. Maar AV1 niet hardware matig kunnen decoden, is en blijft een nadeel. Altijd goed te weten wat iets wel en niet kan.

Ik heb zelf wel wat AV1 spul, niet veel, maar heb het wel en fijn als het goed werkt. Maar voor mij zou dat geen dealbreaker zijn hoor.

Maar waarom zou je het niet willen weten? Dan kun je altijd de beste keuze maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:03:
[...]

Het is een heel mooi apparaat voor Remuxen en dergelijke, super ding hoor. Maar AV1 niet hardware matig kunnen decoden, is en blijft een nadeel. Altijd goed te weten wat iets wel en niet kan.

Ik heb zelf wel wat AV1 spul, niet veel, maar heb het wel en fijn als het goed werkt. Maar voor mij zou dat geen dealbreaker zijn hoor.

Maar waarom zou je het niet willen weten? Dan kun je altijd de beste keuze maken!
je hebt inderdaad altijd 2 of zelfs 3 apparaten nodig voor het ideale plaatje. als het goed is kan de ugoos AM8 wel AV1 doen. wat gebruik je nu voor AV1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Farabi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:09:
[...]

je hebt inderdaad altijd 2 of zelfs 3 apparaten nodig voor het ideale plaatje. als het goed is kan de ugoos AM8 wel AV1 doen. wat gebruik je nu voor AV1?
Zelf gebruik ik momenteel de Vero V, die dus een afgezwakte versie van DV ondersteunt. Zit wel te twijfelen over die Ugoos, maar ben momenteel wel echt tevreden over de kwaliteit van wat het weergeeft, maar ja, de Tweaker weet dat het beter kan ;) (ga nu wel iets off topic, excuus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:03:
Het is een heel mooi apparaat voor Remuxen en dergelijke, super ding hoor. Maar AV1 niet hardware matig kunnen decoden, is en blijft een nadeel.
Voor eigen AV1-spul is de impact beperkt als transcoding een optie is. Voor de rest is het enkel YouTube die dit voor bepaalde kwaliteit vereist. Die lat is zo hoog dat de meeste video's op YouTube daar sowieso geen profijt van hebben.

Hou het praktisch is mijn advies. Kijk naar wat je wel hebt, niet naar wat je mist.

Voor een eigen server heb ik een Intel Arc A310 videokaart, die m.b.v. transcoding wanneer nodig alles omzet in van alles om het voor de meest uiteenlopende spelers speelbaar te maken zonder dat de gebruiker daarover hoeft na te denken. Prima. Voor de rest ga ik mij niet druk maken over "could haves".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
The Zep Man schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:20:
[...]

Voor eigen AV1-spul is de impact beperkt als transcoding een optie is. Voor de rest is het enkel YouTube die dit voor bepaalde kwaliteit vereist. Die lat is zo hoog dat de meeste video's op YouTube daar sowieso geen profijt van hebben.

Hou het praktisch is mijn advies. Kijk naar wat je wel hebt, niet naar wat je mist.

Voor een eigen server heb ik een Intel Arc A310 videokaart, die m.b.v. transcoding wanneer nodig alles omzet in van alles om het voor de meest uiteenlopende spelers speelbaar te maken zonder dat de gebruiker daarover hoeft na te denken. Prima. Voor de rest ga ik mij niet druk maken over "could haves".
Ik heb hier toch echt wat materiaal wat van origine AV1 is, is echt niet alleen YouTube, transcoden ben ik echt geen fan van. Maar nogmaals, de reden dat ik het aangeef, is dat het altijd het beste is om te weten wat je koopt. De bedoeling is geen discussie te voeren wat beter of minder goed is, maar dat je achteraf niet baalt van de aankoop omdat je iets niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:23:
De bedoeling is geen discussie te voeren wat beter of minder goed is, maar dat je achteraf niet baalt van de aankoop omdat je iets niet wist.
Dan moet je "simpelweg" de specs opzoeken. Ik schrijf "simpelweg" tussen aanhalingstekens, want soms is het best wel grasduinen. :+ Zo is het aantal berichten op het internet van eigenaren die verbaasd zijn dat hun LG OLED TV's geen DTS passthrough ondersteunen (wat maar op een generatie of twee wordt ondersteund) aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
The Zep Man schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:27:
[...]

Dan moet je "simpelweg" de specs opzoeken. Ik schrijf "simpelweg" tussen aanhalingstekens, want soms is het best wel grasduinen. :+ Zo is het aantal berichten op het internet van eigenaren die verbaasd zijn dat hun LG OLED TV's geen DTS passthrough ondersteunen (wat maar op een generatie of twee wordt ondersteund) aanzienlijk.
Volgens mij is het jouw doel hier als laatste overal op te reageren. Informeren is geen probleem lijkt mij, zo voelt het wel als ik jouw reacties telkens teruglees.
Het gaat erom dat we elkaar helpen en niet tegen elkaar proberen op te boksen.

Het ging in dit geval om mediaspelers, jij raadt een bepaalde speler aan, ik meld de mensen hier wat daar voor- en nadelen aan zijn. Zo helpen we elkaar de juiste keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
Mirx_NL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:29:
[...]

Remuxen waarbij het Dolby Vision blijft zou gewoon moeten werken.
Kijk hier eens voor wat commando voorbeelden:

https://www.reddit.com/r/...vision_files_on_my_lg_tv/

https://github.com/gacopl/dvmkv2mp4
Ik zal deze stappen eens uitproberen als ik weer thuis ben na het weekend. Ben benieuwd wat die extra stap met de audio oplost, maar gezien ik de TrueHD stream er uit moest laten (werkt toch niet) heb ik al een vermoeden. Toch wel een beetje jammer dat ffmpeg dit niet gewoon zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
The Zep Man schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:23:
[...]

Ik vind het oprecht nog wel meevallen. F1TV is een groot gemis, maar verder heb ik tot nu nooit het gevoel gehad dat ik iets miste. Alles wat ontbreekt zijn vooral de dingen waar je sowieso al goed naar moet zoeken.

Als ik ooit een leuk speakersetje aanschaf om gebruik te maken van de goede audiostreams zal ik er niet omheen kunnen, maar zo ver zijn we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Inmiddels bij Smits Arnhem de C5 42" voor 800,- euro kunnen kopen als 2e tv in de gameroom. Nog steeds erg blij met m'n oudje C9. 1x het paneel vervangen onder garantie ivm inbranden (fortnite kids😅). Daarna nergens meer last van gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door Monda op 07-09-2025 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:13:
[...]

Zelf gebruik ik momenteel de Vero V, die dus een afgezwakte versie van DV ondersteunt. Zit wel te twijfelen over die Ugoos, maar ben momenteel wel echt tevreden over de kwaliteit van wat het weergeeft, maar ja, de Tweaker weet dat het beter kan ;) (ga nu wel iets off topic, excuus).
Hold your horses. Binnenkort zal de Vero ook FEL support hebben, kreeg ik uit zeer betrouwbare bron te horen.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
the-body schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:51:
[...]

Hold your horses. Binnenkort zal de Vero ook FEL support hebben, kreeg ik uit zeer betrouwbare bron te horen.
Dan is de Vero V wel echt de ultieme mediaspeler voor het afspelen van remuxes en lokaal opgeslagen/NAS media, zeker als het DV FEL gaat ondersteunen. Deze speler is helaas echt onderbelicht bij de massa. Dank je voor deze reactie, ik laat die Ugoos voor nu even wat het is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 08-09-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:13
Televisieclaim:
https://www.claimservice....ium=native&mtm_content=v1

Kocht je tussen 2013 en 2018 een nieuwe tv? Door verboden prijsafspraken van Samsung en LG betaalde je waarschijnlijk te veel. Welk merk je ook kocht. Sluit je aan en claim schadevergoeding. Duizenden gedupeerden gingen je al voor.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Amaze86 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:37:
Televisieclaim:
https://www.claimservice....ium=native&mtm_content=v1

Kocht je tussen 2013 en 2018 een nieuwe tv? Door verboden prijsafspraken van Samsung en LG betaalde je waarschijnlijk te veel. Welk merk je ook kocht. Sluit je aan en claim schadevergoeding. Duizenden gedupeerden gingen je al voor.
Ik had gebeld, dus had wel de echte prijs ipv de gepubliceerde marketing prijs.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:59:
[...]

Ik had gebeld, dus had wel de echte prijs ipv de gepubliceerde marketing prijs.
Wat bedoel je precies?
Vraag me af of zo’n claim wel wat gaat opleveren.
Nu is niet geschoten altijd mis, dus wellicht het proberen waard.
We weten hier uit ervaring dat o.a. LG al vele jaren hun dealers min of meer verplicht met te hoge prijzen te adverteren. Het prijstopic hier is bestaat niet voor niets om de prijs flink te drukken waardoor je onder aan de streep toch met flinke korting kunt kopen tov de geadverteerde prijzen.
Blijft natuurlijk jammer dat dit noodzakelijk is.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:46

dbzfan

Nee.

Veel films worden tegenwoordig gereleased op de download sites in een 4k dual stream, DV en HDR10. De interne mediaspeler van de G4 speelt deze probleemloos af. Valt me niet tegen.

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
Ik heb net een LG Oled C5 42 Inch gekocht en aangesloten, nu kan ik nergens de 'KIJK' app vinden, hebben meer daar last van?

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Op mijn LG G5 2025 model heb ik dat het geluid regelmatig voor een split second uit valt, soms een lange periode niet en soms 2x per uur, dit met een nieuwe HDMI kabel, mn vorige HDMI kabel was het veel erger.

Heb nu deze https://www.bol.com/nl/nl...k6FElQ.4_7.8.ProductTitle

Meer mensen dit probleem, wat kan ik nog controleren of doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:34
caphex schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:18:
Ik heb net een LG Oled C5 42 Inch gekocht en aangesloten, nu kan ik nergens de 'KIJK' app vinden, hebben meer daar last van?
Die staat toch gewoon in de Content Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ramrodwillem schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:37:
Op mijn LG G4 2025 model heb ik dat het geluid regelmatig voor een split second uit valt, soms een lange periode niet en soms 2x per uur, dit met een nieuwe HDMI kabel, mn vorige HDMI kabel was het veel erger.

Heb nu deze https://www.bol.com/nl/nl...k6FElQ.4_7.8.ProductTitle

Meer mensen dit probleem, wat kan ik nog controleren of doen?
Het geluid komt bij mij binnen via de Coax. Dus misschien eerst even uitleggen waar die HDMI kabel op aangesloten is?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:01:
[...]

Het geluid komt bij mij binnen via de Coax. Dus misschien eerst even uitleggen waar die HDMI kabel op aangesloten is?
Beeld en geluid komen van de Ziggo Mediabox Next.
Geluid naar een B&O Stage sound bar , aangesloten op HDMI ARC uitgang van de G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ramrodwillem schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:09:
[...]

Beeld en geluid komen van de Ziggo Mediabox Next.
Geluid naar een B&O Stage sound bar , aangesloten op HDMI ARC uitgang van de G5.
Dan zou ik beginnen met de soundbar uit de HDMI Arc van de tv te halen zodat het geluid over de tv-speakers gaat. Levert dat geen problemen op, dan voor de soundbar een andere HDMI poort op de TV kiezen. En zo de mogelijkheden uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37
Ik heb 2 weken geleden de LG Oled G5. 65" uit 2025 aangeschaft en het beeld is werkelijk fantastisch in vergelijking met mijn 5 jaar oude LG Oled tv. Met muurbeugel aangeschaft en hij hangt strak aan de muur.
Ik heb echter een issue met mijn internet verbinding en ben er achter gekomen dat de tv slechts een 100mbits aansluiting heeft, als ik hem met mijn wifi verbindt heb ik 300mbits upload en 450 mbits download snelheid. Erg bijzonder voor zo'n dure tv. Ik ben opzoek naar een oplossing om bekabeld de hoogste snelheid te halen maar hoe?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

corsat schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:59:
Ik heb 2 weken geleden de LG Oled G5. 65" uit 2025 aangeschaft en het beeld is werkelijk fantastisch in vergelijking met mijn 5 jaar oude LG Oled tv. Met muurbeugel aangeschaft en hij hangt strak aan de muur.
Ik heb echter een issue met mijn internet verbinding en ben er achter gekomen dat de tv slechts een 100mbits aansluiting heeft, als ik hem met mijn wifi verbindt heb ik 300mbits upload en 450 mbits download snelheid. Erg bijzonder voor zo'n dure tv. Ik ben opzoek naar een oplossing om bekabeld de hoogste snelheid te halen maar hoe?
Ja, precies. Zo'n dure TV en toch maar 100 mbit. Ik gok dat het helemaal niet bijzonder is, anders zou LG wel iets anders leveren. Maar blijkbaar doen ze dat toch niet en is het dus helemaal niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:54
Je moet het wel heel bont maken wil die 100 Mbit een bottleneck zijn. Deze discussie loopt ook al meer dan een decennium. Als het een bottleneck is zou je denk ik beter af zijn met een externe mediaspeler of htpc. Maar die moet dan ook wel wat power hebben om 100mbit + streams te decoderen. Geen idee of de G5 dit zelf überhaupt lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 12:26
Welk issue heb je dan precies met je internet? Ik heb zelf een goed jaar een 77" G2 en toen die in het begin enkel via wifi verbond had ik geregeld dat er iets niet wou afspelen. Sinds mijn G2 bekabeld is aangesloten op internet werkt alles perfect, wifi heb ik uitgezet. 100Mbit is snel genoeg om alles in de hoogste kwaliteit te streamen lijkt me.

Heb ook een USB-to-RJ45 koppelstuk kunnen bemachtigen wat een hogere snelheid zou moeten opleveren maar nog nooit de moeite gedaan om het aan te sluiten en te testen omdat alles al perfect werkt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:58:
[...]

Dan zou ik beginnen met de soundbar uit de HDMI Arc van de tv te halen zodat het geluid over de tv-speakers gaat. Levert dat geen problemen op, dan voor de soundbar een andere HDMI poort op de TV kiezen. En zo de mogelijkheden uitproberen.
Nu het geuid via de tv speakers,even afwachten.
Je kan het geluid toch alleen maar via ARC Hdmi laten lopen, niet via een andere Hdmi ingang lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:27
Sinds deze week hangt hier de LG oled77c56, die via hdmi 2 (arc) met de originele hdmi kabel op een Sonos arc is aangesloten. Op hdmi 1 zit een box van Solcon (herkend als kpn decoder).

Nu werkt het geluid random (lijkt het) niet, of het geluid reageert niet meer op de + en - van de ai remote. Het enige dat dan helpt is de stroomstekkers uit het stopcontact halen.

Alle apparaten zitten op de laatste firmware. Heeft iemand van jullie hier een verklaring voor, of tips om het voorgoed op te lossen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
Ruud2007 schreef op zondag 14 september 2025 @ 06:04:
[...]

Die staat toch gewoon in de Content Store?
Dat is het rare. Dat staat er dus niet…

En als ik op https://il.lgappstv.com/main/appSearch kijk en dan een model van de c5 lijn selecter dan vind ie de kijk app niet. Bij een c4 vreemd genoeg wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:33
caphex schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:49:
[...]

Dat is het rare. Dat staat er dus niet…

En als ik op https://il.lgappstv.com/main/appSearch kijk en dan een model van de c5 lijn selecter dan vind ie de kijk app niet. Bij een c4 vreemd genoeg wel.
Je land staat wel ingesteld op Nederland en het is wel een eu model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het eerder bijzonder dat je dit had kunnen weten als je al jaren een LG OLED had en dit topic een beetje leest. Dit is immers niet nieuw.
De oplossing?
Gewoon Wifi gebruiken dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Met deze https://www.amazon.nl/Cab...dersteuning/dp/B00BBD7NFU haal je bedraad wel 300 a 350 mbit.

De rest van de discussie hoeven we niet voor de honderdste keer te herkauwen.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 14-09-2025 20:10 ]

Pagina: 1 ... 567 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.