Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:07
Smeldor schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:11:
[...]

Nee hoor feit dat deze betere kleuren heeft komt door de qd oled technologie maar zeker niet door dat matte scherm. Maar goed ik ga deze discussie ook niet verder aan. Zolang jij blij bent met je tv is het prima toch.
Ik beweer helemaal niet dat het matte scherm de reden is dat deze tv beter wordt beoordeeld. Ik geef alleen aan dat de coating geen dermate negatieve invloed heeft op het beeld; anders zou het niet zo hoog scoren. Zelf heb ik een G1, maar ik zou graag zien dat LG ook een model uitbrengt (hoeft niet per se de G-serie te zijn) met een vergelijkbare coating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
volgens mij is de coating niet het probleem voor de liefhebber, maar het ontbreken van dolby vision.

zodra samsung deze ondersteund, wordt mijn volgende tv direct een QD-OLED. want ben erg benieuwd naar de techniek in mijn woonkamer. Mits er een groot verschil is met de G-serie op dat moment natuurlijk. Want het verschil is nu minimaal (S95F vs G5).

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 10-08-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruud2007 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:10:
[...]

Nee dus! Niet blijven wachten tot je een tik hoort, gewoon de TV op standby laten staan. Buiten de frequente pixel refresh wordt ook (elke 2000 uur) een ingrijpende refresh gedraaid. Als je daarmee gaat lopen sjoemelen zet je de kwaliteit en levensduur van je scherm op het spel. En dat om heel misschien een paar euro's per jaar te besparen...
Er is nog een punt.
Garantie.
Stel er gaat een keer wat stuk dan kan een monteur via het service menu uitlezen of de refresh cycles goed doorlopen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Iemand dit al eens geprobeerd? Denk dat ik het een dezer dagen ga bestellen. Lijkt me wel vet om de G serie om te toveren naar een Ambilight tv.

[ Voor 17% gewijzigd door DeJurist op 10-08-2025 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DeJurist schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 23:40:
Iemand dit al eens geprobeerd? Denk dat ik het een dezer dagen ga bestellen. Lijkt me wel vet om de G serie om te toveren naar een Ambilight tv.
[YouTube: FINALLY Philips Hue Sync TV App is HERE and works with inbuilt Apps!]
[YouTube: LG CX OLED + PHILLIPS HUE GRADIENT LIGHT STRIPS]
Ik heb een 77G3 met Hue gradiënt strip. Maar ik gebruik niet de Hue app omdat het een betaalde app is.. en vrij duur ook. Is het eenmalige aanschaf of een maandelijks bedrag? Ik meen ook alleen voor de 2024 en 2025 modellen beschikbaar?

In plaats daarvan heb ik m'n TV geroot en draaien er custom apps op (PicCap en Hyperion). Dat werkt deels hetzelfde maar dan gratis. Het is alleen niet echt plug & play :+

Nadeel van mijn apps is trouwens dat de Ambilight verlichting niet reageert bij DRM content via de interne apps van bijvoorbeeld Netflix, hbo etc. Maar via de officiële Hue app lijkt dat wel te werken?

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 10-08-2025 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
stin00 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 23:50:
[...]

Ik heb een 77G3 met Hue gradiënt strip. Maar ik gebruik niet de Hue app omdat het een betaalde app is.. en vrij duur ook. Is het eenmalige aanschaf of een maandelijks bedrag? Ik meen ook alleen voor de 2024 en 2025 modellen beschikbaar?

In plaats daarvan heb ik m'n TV geroot en draaien er custom apps op (PicCap en Hyperion). Dat werkt deels hetzelfde maar dan gratis. Het is alleen niet echt plug & play :+

Nadeel van mijn apps is trouwens dat de Ambilight verlichting niet reageert bij DRM content via de interne apps van bijvoorbeeld Netflix, hbo etc. Maar via de officiële Hue app lijkt dat wel te werken?
Je kunt kiezen tussen een eenmalige betaling van €129 of een maandabonnement van €2,99. Het voordeel van de app is dat echt alles werkt, zelfs alle ingebouwde apps reageren erop. Het nadeel is dat dit alleen geldt voor modellen vanaf 2024. Voor oudere modellen heb je nog steeds de Hue Box nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DeJurist schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:15:
[...]

De Samsung S95F behaalt in de meeste reviews en vergelijkingen betere scores dan de LG G5. Dit toont aan dat het matte scherm, dat de S95F heeft, geen significant nadeel is. Als het matte scherm daadwerkelijk zo slecht was geweest, zou deze televisie niet zo vaak als de beste of ene beste uit de test komen.

Bovendien zijn er vrijwel geen gebruikers die hun matte schermcoating willen verwijderen. Dit suggereert dat de gebruikers die de tv kopen, tevreden zijn met hun aankoop. Het lijkt erop dat je zoekresultaten bepalend zijn voor je beeld, en dat de ervaring in de praktijk anders is.
volgens mij zit je in het verkeerde topic…

do or do not, there is no try

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41
Harkelaar schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:11:
[...]

volgens mij zit je in het verkeerde topic…
Hij vergelijkt toch met de G5? Of moeten we hier allemaal in bubbels blijven waar alleen het eigen merk heilig is?
Ik vind het wel prettig om af en toe wat vergelijkingen te horen.

Mbt reflectie, de GX en G2 zijn echt een spiegel bij daglicht. Maar als de tv aan staat merk je er al wat minder van. Ik kijk alleen ‘s avonds en/of met gordijnen dicht, en dan is de reflectie een non-issue voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Ik zou ze wel eens beide in mijn living willen hebben naast elkaar om te vergelijken :) . Heb behoorlijk wat lichtinval in huis en mijn G2 kan daar helemaal niet goed mee om dus verduisteren is de key als ik overdag wat wil kijken met donkere scenes.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Flabergasted

Prepare to die !

stin00 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 23:50:
[...]

Ik heb een 77G3 met Hue gradiënt strip.
Ik overweeg sterk om een Philips strip te plaatsen bij mijn 77G4
Echter.. deze zit, zoals bekend, strak tegen de muur dmv de muurbeugel.

Hoe heb je de strip geplaatst ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Flabergasted schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:39:
[...]

Ik overweeg sterk om een Philips strip te plaatsen bij mijn 77G4
Echter.. deze zit, zoals bekend, strak tegen de muur dmv de muurbeugel.

Hoe heb je de strip geplaatst ?
Ik heb daar eerder een post aan gewijd: stin00 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Dit is naar mijn mening de enige mogelijkheid om een goed ambilight effect te krijgen. Plat tegen de muur en dan de strip op de zijkanten is echt geen optie. Het G-model is gewoon niet de beste ambilight TV helaas.. dus je moet het platte gallery effect opofferen voor ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:03:
[...]

Hij vergelijkt toch met de G5? Of moeten we hier allemaal in bubbels blijven waar alleen het eigen merk heilig is?
Ik vind het wel prettig om af en toe wat vergelijkingen te horen.

Mbt reflectie, de GX en G2 zijn echt een spiegel bij daglicht. Maar als de tv aan staat merk je er al wat minder van. Ik kijk alleen ‘s avonds en/of met gordijnen dicht, en dan is de reflectie een non-issue voor mij.
Ja graag zelfs.. Er is meer dan LG en als ik voor me zelf spreek volg ik de ontwikkelingen van verschillende merken en technieken (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stin00 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:01:
Ik heb daar eerder een post aan gewijd: stin00 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Dit is naar mijn mening de enige mogelijkheid om een goed ambilight effect te krijgen. Plat tegen de muur en dan de strip op de zijkanten is echt geen optie. Het G-model is gewoon niet de beste ambilight TV helaas.. dus je moet het platte gallery effect opofferen voor ambilight.
Ik had eerder, even geleden, hier een opmerking geplaatst over de Hue Ambilight optie met de LG app, maar ik had deze later verplaatst naar het DIY Ambilight topic, ik dacht dat het daar beter op zijn plaats zou zijn, maar misschien ook niet ;)

Maar dit is nu precies de reden waarom ik voor een G4 met voet heb gekozen. Op mijn oude Oled zat al jaren een Ambilight oplossing tegen de achterzijde, en voor optimaal effect moet de TV dan niet tegen strak tegen de wand bevestigd zijn (in mijn beleving).

Ik was op voorhand al van plan om het op mijn nieuwe TV ook weer toe te gaan passen, en nu eerst maar eens gekozen voor de Philips oplossing. Het zou kunnen zijn dat het beperkt aantal kleurzones (7 stuks op 55"), niet voldoende gaat zijn voor mij, maar dat zal de tijd wel uit gaan wijzen. Het werkt verder bovenverwachting goed moet ik wel opmerken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:53
Largamelion schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:19:
Ik zou ze wel eens beide in mijn living willen hebben naast elkaar om te vergelijken :) . Heb behoorlijk wat lichtinval in huis en mijn G2 kan daar helemaal niet goed mee om dus verduisteren is de key als ik overdag wat wil kijken met donkere scenes.
Ik heb zelf de S95F, maar ik vond de G5 ook erg mooi en voor een glossy tv uitstekend ontspiegeld. Veel beter dan bijvoorbeeld een C5 of Bravia 8. Dat het de Samsung is geworden was niet alleen vanwege het matte scherm, maar ook vanwege andere zaken. Dolby Vision mis ik niet, omdat mijn oude tv het ook niet had.

Ik denk overigens dat beide tv's het vooral van hun helderheid moeten hebben in lichte ruimtes en minder van de schermcoating. Ik heb avondzon in mijn woonkamer en dan moeten voor de S95F ook de gordijnen dicht. Of je mat of glossy prettiger vindt is verder een kwestie van persoonlijke voorkeur. In mijn huishouden waren de meningen daarover ook niet onverdeeld. Ga vooral kijken in de winkel als je twijfelt, dan weet je het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:53
Ik merkte vandaag dat het geluid op mijn receiver Stereo aangaf bij het gebruik van streaming apps op mijn LG C2 (via eARC). Waarschijnlijk sinds de meest recente firmware update (2 weken terug gedaan net voordat ik 2 weken weg was op vakantie), want voorheen werden alle meerkanaals audio signalen prima weergegeven. Een firmware update van mijn Denon receiver lostte het niet op. Alles een keer uit en HDMI kabel opnieuw aansluiten hielp ook niet. Toen maar eens in de audio settings van de TV gedoken en daar stond het digitale uitvoer signaal ineens op PCM? :? Die setting had ik echt niet zelf aangepast! Nadat ik deze gewijzigd had naar ‘Passeren’ werkte alles weer zoals voorheen.
Ik dacht, ik meld het hier even, mochten anderen ook tegen dit probleem aanlopen. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
LG heeft toch wel mooie televisies de nek omgedraaid. Wie herkent de LG E7 nog. Dat was pas een elegante televisie. Ik zou willen dat ze het terug zouden brengen met een 4-stack paneel.
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/assets/products/4nEkcEyE/lg-e7-oled/design-medium.jpg?format=auto

Of de LG Wallpaper edition. Dunner dan dit kon gewoon niet. Super design. Snap niet dat ze dat niet verder hebben ontwikkeld.
Afbeeldingslocatie: https://webcdn.hellotv.nl/convert?type=auto&stripmeta=true&url=https%3A%2F%2Fimages.prismic.io%2Fnewretailcompany%2Ff898c6a6-6dbc-494f-97f9-7e14ed0168ce_LG%2Bwallpaper.png%3Fauto%3Dcompress%2Cformat%26rect%3D0%2C0%2C1280%2C720%26w%3D1280%26h%3D720

Eeuwig zonde.

[ Voor 14% gewijzigd door DeJurist op 12-08-2025 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
In de praktijk zitten weinig mensen nog te wachten op zo'n ding als een E7 met zo'n veel te aanwezige speaker. De E8 was trouwens veel mooier met hetzelfde doel :-).

En die wallpaper is nu gewoon de G-serie, waarom zou het nog dunner moeten als het nu ook erg strak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
TweakGP schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:33:
In de praktijk zitten weinig mensen nog te wachten op zo'n ding als een E7 met zo'n veel te aanwezige speaker. De E8 was trouwens veel mooier met hetzelfde doel :-).

En die wallpaper is nu gewoon de G-serie, waarom zou het nog dunner moeten als het nu ook erg strak is.
Er zit echt wel verschil tussen de G serie en de W. Die laatste was vele malen platter (en flexibel) dan de G, daar was zeker iets op aan te merken. Zo was de connectbox een grote soundbar die je wel moest gebruiken en moest het qua garantie geplaatst worden door een bedrijf. Al met al een duur model maar wel een mooie technologie.

Dus waarom het wel of niet nog dunner zou moeten is een mening die voor iedereen anders kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:11
En die wallpaper is nu gewoon de G-serie
was dat niet de 8K OLED TV? En de opvolger daarvan de rollable TV?
Zo lijkt dat er te staan op de website van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist

De E-serie verkocht prima, maar dat was niet de reden dat LG ermee stopte. De werkelijke reden was dat er onvoldoende innovatie was om de E-lijn voort te zetten. Daarnaast is de G-lijn absoluut geen opvolger van de W-serie; de G-lijn kan de slankheid van de W-serie nooit evenaren. Die was namelijk letterlijk een paneel dat vlak tegen de muur hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Wren schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

Er zit echt wel verschil tussen de G serie en de W. Die laatste was vele malen platter (en flexibel) dan de G, daar was zeker iets op aan te merken. Zo was de connectbox een grote soundbar die je wel moest gebruiken en moest het qua garantie geplaatst worden door een bedrijf. Al met al een duur model maar wel een mooie technologie.

Dus waarom het wel of niet nog dunner zou moeten is een mening die voor iedereen anders kan zijn :)
Ze hadden beter een One Connect Box kunnen ontwikkelen waarbij je zelf kunt kiezen of je er een soundbar bij neemt, zoals nu het geval is bij de M-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
DeJurist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:46:
[...]

Ze hadden beter een One Connect Box kunnen ontwikkelen waarbij je zelf kunt kiezen of je er een soundbar bij neemt, zoals nu het geval is bij de M-serie.
Absoluut, Samsung deed dat iig op dat moment beter.
Kocht je toen een dure W serie van toen gemiddeld 7k, zat je vast aan een middelmatige soundbar (Maar wel met Dolby Atmos waar ze toen maar wat graag mee pronkten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Wren schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:51:
[...]

Absoluut, Samsung deed dat iig op dat moment beter.
Kocht je toen een dure W serie van toen gemiddeld 7k, zit je vast aan een middelmatige soundbar (Maar wel met Dolby Atmos waar ze toen maar wat graag mee pronkten).
Eeuwig zonde dat ze de Wallpaper OLED’s niet verder hebben ontwikkeld. Hierdoor zouden de prijzen niet alleen zijn gedaald, maar zouden dit soort oplossingen (voor mij in ieder geval) de ultieme OLED-panelen zijn geweest om in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
DeJurist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:44:
[...]

Daarnaast is de G-lijn absoluut geen opvolger van de W-serie; de G-lijn kan de slankheid van de W-serie nooit evenaren. Die was namelijk letterlijk een paneel dat vlak tegen de muur hing.
En de G-serie is nu een paneel dat vlak tegen de muur hangt? 8)7 .

De W-serie was/is wel (een heel) stuk dunner.....ik ken alleen niemand die er één heeft gekocht. Te duur en te onpraktisch. Meeste mensen willen gewoon hun aansluitingen op de TV, ook al is het dan een cm of 2 dikker. De hele connectbox variatie lijkt ook niet echt aan te slaan.

En voor de exotische wensen zijn er bij LG nog steeds wel wat modellen te vinden zoals de M/Z-serie. Alleen ook die koopt (bijna)niemand.

En ik had eerst een E8, mooi ontwerp met dat glas, maar verder eigenlijk zinloos aangezien het gros er toch een soundbar bij wil.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakGP op 12-08-2025 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
Waar komt het idee dat het niet meer bestaat? Een plat scherm met draadloos verbinding?
Miisschien dat de naam anders is?
LG SIGNATURE OLED M ipv W

https://www.lg.com/nl/tel...CaogahH93J_FCD3X37aE4vpDr

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
TweakGP schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:49:
[...]

En de G-serie is nu een paneel dat vlak tegen de muur hangt? 8)7 .

De W-serie was/is wel (een heel) stuk dunner.....ik ken alleen niemand die er één heeft gekocht. Te duur en te onpraktisch. Meeste mensen willen gewoon hun aansluitingen op de TV, ook al is het dan een cm of 2 dikker. De hele connectbox variatie lijkt ook niet echt aan te slaan.

En voor de exotische wensen zijn er bij LG nog steeds wel wat modellen te vinden zoals de M/Z-serie. Alleen ook die koopt (bijna)niemand.

En ik had eerst een E8, mooi ontwerp met dat glas, maar verder eigenlijk zinloos aangezien het gros er toch een soundbar bij wil.
Nee, de G-serie is veel meer dan alleen een paneel; hij beschikt over een complete behuizing waarin de elektronica verwerkt zit. Daardoor haalt hij qua dunheid bij lange na niet het niveau van de W-modellen. :+ De E- en W-serie waren bovendien nooit bedoeld voor massaproductie.

Ze waren gericht op een publiek dat waarde hecht aan design en bereid is te investeren in een statement-stuk voor in huis. Voor LG lag hier de nadruk niet op aantallen, maar op exclusiviteit en beleving - producten waar de marge belangrijker was dan de massa, en waarbij het design een centrale rol speelde.

De W-serie was dan ook geen televisie voor iedereen, maar een toonbeeld van technologische verfijning en esthetische perfectie. Het was een product dat je niet alleen kocht om naar te kijken, maar ook om gezien te worden. Of te wel voor de mensen die het breder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
mucuracat schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:18:
Waar komt het idee dat het niet meer bestaat? Een plat scherm met draadloos verbinding?
Miisschien dat de naam anders is?
LG SIGNATURE OLED M ipv W

https://www.lg.com/nl/tel...CaogahH93J_FCD3X37aE4vpDr
Nee, de M-serie benadert op geen enkele manier de beleving die de W-serie wist te bieden. Het zijn twee totaal verschillende producten, waarbij de W-serie draaide om pure elegantie en exclusiviteit, en de M-serie om een heel andere insteek.

Dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QJZpk8Eauk8MsuPh9A9YXW-1200-80.jpg.webp

Of dit: Afbeeldingslocatie: https://news.post76.hk/wp-content/uploads/2017/04/IMG_0834.jpg

Het is zeker niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV-kast/dressoir voor mijn LG C9. De huidige is lelijk en zelfs wat ingezakt. De TV is ~25 kilo. Het valt me op veel kasten hier niet op berekend zijn qua draagvermogen. Vaak staat het ook niet vermeld bij winkels/marktplaats. Ik wil de TV liever niet aan de muur hangen.

Ik kan hier verassend weinig over vinden, wat is jullie ervaring hierin qua dressoirs en draagvermogen? Hebben jullie tips voor mooie, goedkopere kasten?

Ik heb nu (volgens mij) een ingezakte LACK IKEA-kast.. Op de website staat een draagvermogen van 30 kilo, maar ik vermoed dat ik een oud(er) model heb, die minder draagvermogen heeft(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Fuujii je kunt die kast wel wat verstevigen toch? Metalen hoekprofiel eronder en hij zakt niet meer door.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Hoe spelen jullie H265 4k Dolby Vision .MKV bestanden af op jullie LG TV?
Ik heb een G4... kan dit met de native player?

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

dbzfan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:43:
Nvidia Shield Pro i.c.m. Synology DS920+ waar Jellyfin opdraait (Voorheen Plex, maar geen moment spijt van de overstap).

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Native player vind mkv maar lastig is mijn ervaring. Dan moet je voor MP4 bestanden gaan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dbzfan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:43:
Met een vlotte Android TV speler, die eveneens geschikt is voor alle Dolby Vision formaten (middels CoreElec als dual boot optie).

Heb geen moment daarover getwijfeld, verhuisd van mijn vorige LG OLED naar nu de G4 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fuujii schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:47:
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV-kast/dressoir voor mijn LG C9. De huidige is lelijk en zelfs wat ingezakt. De TV is ~25 kilo. Het valt me op veel kasten hier niet op berekend zijn qua draagvermogen. Vaak staat het ook niet vermeld bij winkels/marktplaats. Ik wil de TV liever niet aan de muur hangen.

Ik kan hier verassend weinig over vinden, wat is jullie ervaring hierin qua dressoirs en draagvermogen? Hebben jullie tips voor mooie, goedkopere kasten?

Ik heb nu (volgens mij) een ingezakte LACK IKEA-kast.. Op de website staat een draagvermogen van 30 kilo, maar ik vermoed dat ik een oud(er) model heb, die minder draagvermogen heeft(?)
Ondanks dat je vraag zijdelings met een LG tv te maken heeft, ben je dus eigenlijk op zoek naar aankoopadvies voor een sterke kast. Daarvoor kan je dan beter elders een topic openen in plaats van in het LG OLED ervaring topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

hardware-lover schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:30:
[...]

Met een vlotte Android TV speler, die eveneens geschikt is voor alle Dolby Vision formaten (middels CoreElec als dual boot optie).

Heb geen moment daarover getwijfeld, verhuisd van mijn vorige LG OLED naar nu de G4 👍
Een tip voor een Android speler die alles afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10
Xqlus1ve schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:46:
Nvidia Shield Pro i.c.m. Synology DS920+ waar Jellyfin opdraait (Voorheen Plex, maar geen moment spijt van de overstap).
Ik vind de native player juist heerlijk in combinatie met de Synology DS220+ op mijn oude C8 uit 2018. Speelt alle soorten .mkv bestanden feilloos af incl. DTS geluid. Alleen pgs subs slikt die niet, maar heb toch ondertussen alleen nog maar films met srt subs op m'n Synology staan dus dat is geen probleem. De native player speelt ook geen Dolby Vision (paars/groen beeld) af maar alleen HDR.

Maar ik zal ook een andere oplossing moeten zoeken als ik een nieuwe LG zou kopen, want die ondersteunen geen DTS pass-through (naar mijn Yamaha receiver) meer helaas.. Ik heb echter veel films met alleen DTS op mijn nas staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dbzfan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:42:
Een tip voor een Android speler die alles afspeelt?
Geen enkele die "alles" aankan. Dat "alles" zal toch echt wat specifieker moeten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tranquility schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:01:
Ik vind de native player juist heerlijk in combinatie met de Synology DS220+ op mijn oude C8 uit 2018. Speelt alle soorten .mkv bestanden feilloos af incl. DTS geluid. Alleen pgs subs slikt die niet, maar heb toch ondertussen alleen nog maar films met srt subs op m'n Synology staan dus dat is geen probleem. De native player speelt ook geen Dolby Vision (paars/groen beeld) af maar alleen HDR.

Maar ik zal ook een andere oplossing moeten zoeken als ik een nieuwe LG zou kopen, want die ondersteunen geen DTS pass-through (naar mijn Yamaha receiver) meer helaas.. Ik heb echter veel films met alleen DTS op mijn nas staan.
Je haalt exact de reden aan waarom ik voor de G4 ben gegaan en niet voor de G5. Het prijsverschil zou me niet hebben uitgemaakt, ik heb bewust gekozen voor een model dat, een meer dan voldoende helderheid heeft, ook geschikt is om alle HD audio formaten door te kunnen geven middels eARC. Het e.e.a. heeft ook te maken met QMS/VRR.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
hardware-lover schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:24:
Je haalt exact de reden aan waarom ik voor de G4 ben gegaan en niet voor de G5. Het prijsverschil zou me niet hebben uitgemaakt, ik heb bewust gekozen voor een model dat, een meer dan voldoende helderheid heeft, ook geschikt is om alle HD audio formaten door te kunnen geven middels eARC. Het e.e.a. heeft ook te maken met QMS/VRR.
De G4 is dacht ik nog het enige model (na de C8) die DTS ondersteunt.
Gebruik jij ook de native player? Zoja, is die veel veranderd sinds de oudere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:44
Tranquility schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

De native player speelt ook geen Dolby Vision (paars/groen beeld) af maar alleen HDR.
Is dat niet hetzelfde als bij Plex waarbij het in een .mp4 container wel werkt en bij .mkv niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mirx_NL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:04:
Is dat niet hetzelfde als bij Plex waarbij het in een .mp4 container wel werkt en bij .mkv niet?
Dat zou kunnen. Heb wel eens Plex geprobeerd, maar vind het helemaal niets. De native player ondersteunt het iig niet. Vreemd eigenlijk, want de TV zelf wel, want Netflix content met Dolby Vision speelt de TV prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tranquility schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:59:
Gebruik jij ook de native player? Zoja, is die veel veranderd sinds de oudere modellen?
Ik gebruik de G4 zoveel mogelijk als "domme" TV, heb eigenlijk nooit iets gedaan met wat de LG biedt aan apps met afspeelmogelijkheden.

De G4 ondersteund alle HD audio codecs via passthrough, niet enkel DTS dus, mogelijk alle modellen uit die jaartal reeks?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de nieuwe webos gaat mkv in dolby vision ondersteunen. die komt ergens eind dit jaar uit voor de G4. De G5 kan dolby vision al in mkv afspelen.

maar let op, DV wordt niet ondersteund zoals het hoort, maar dat is weer een technisch verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djim
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-08 10:08
Hoe zit het precies met het pixel-opschoonproces bij de G4. Wordt dit automatisch uitgevoerd na elke 4 uur schermtijd, of moet ik dit handmatig aanzetten bij OLED-care > paneelverzorging > opschoonproces > uitvoeren zodra tv is uitgeschakeld. ?

Ter info: tv zet schakel ik na gebruik uit met de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Djim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:45:
Hoe zit het precies met het pixel-opschoonproces bij de G4. Wordt dit automatisch uitgevoerd na elke 4 uur schermtijd, of moet ik dit handmatig aanzetten bij OLED-care > paneelverzorging > opschoonproces > uitvoeren zodra tv is uitgeschakeld. ?

Ter info: tv zet schakel ik na gebruik uit met de AB.
Ik mag toch hopen dat het een geautomatiseerd proces is (dat lijkt mij een 100% zekerheid), waarbij het mogelijk is het e.e.a. handmatig uit te voeren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:37
Tranquility schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:59:
[...]

G3 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

hardware-lover schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:20:
[...]

Geen enkele die "alles" aankan. Dat "alles" zal toch echt wat specifieker moeten ;)
Voornamelijk h265 Dolby Vision mkv bestanden...

Tevens h264 .mkv.

[ Voor 3% gewijzigd door dbzfan op 15-08-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik zat echt met een scheef oog te kijken naar de G5 om mijn huidige C8 te vervangen, maar geen DTS support is een echte dealbreaker. Onbegrijpelijk dat LG die paar cent licentie niet willen betalen op zo'n toch niet goedkope TV.. Dan is de G4 een betere deal. Maar vond dat nieuwe paneel met die four stack technologie van de G5 wel interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 15:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben al een tijdje aan het zoeken of het mogelijk is om een bercht naar een c3 en c4 te sturen. Soort van pop-up. Ik bind berichten dat het mogelijk was/is met HA maar nnniet echt duidelijk. Weet ieand of dit kan naar webos?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58

DON PAPA

Tweaker-fan

kromme schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:22:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken of het mogelijk is om een bercht naar een c3 en c4 te sturen. Soort van pop-up. Ik bind berichten dat het mogelijk was/is met HA maar nnniet echt duidelijk. Weet ieand of dit kan naar webos?
Ik heb geen ervaring met HA, maar met de Homey Pro 2023 kan je een iedergeval wel tekst berichten (popup) sturen naar WebOs tv's vanaf 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dbzfan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:07:
Voornamelijk h265 Dolby Vision mkv bestanden...

Tevens h264 .mkv.
Ruim aanbod van mediaspelers die dat kunnen. Indien ieder Dolby Vision format, is het aanbod een stuk dunner, maar nog steeds goed mogelijk.

Ik zou eens een bezoekje gaan brengen aan de CoreElec website of een specifiek Kodi topic betreffende welke media spelers waarvoor geschikt zijn (in de hardware groep).

Begint teveel offtopic te raken, is niet echt enkel LG Oled gerelateerd, dus laten we er in dit topic maar even over ophouden 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

kromme schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:22:
C2 hier, ik kan inderdaad berichten sturen naar mijn tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBIJHXyleF6yeVfi9R7QbfFewPw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UErrBX7sjfLrSiMzHGJQClZD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

C2 hier, ik kan inderdaad berichten sturen naar mijn tv.

[Afbeelding]
hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Kak, toch maar eens kijken of ik van domoticz kan migreren naar HA.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kromme schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

Kak, toch maar eens kijken of ik van domoticz kan migreren naar HA.
Dankjewel
Alles wat met HA kan kan vast ook met Domoticz wel. Uiteindelijk is het een API die gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 12:26
Iemand een manier om te vermijden dat de YouTube app telkens de ondertiteling uitzet na een reclameblok? Echt vreselijk irritant dit.

LG G2 77'', alles is up-to-date.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:06
Ik heb de LG OLED 55" G5 op het oog. Deze had de afgelopen maanden een prijs van €2399, maar is gister verlaagd naar €2199. Eigenlijk had ik nog wel even geduld en wilde ik wachten tot Black Friday.

Zie ik 'm nu bij Apollo voor €2199, maar dankzij de 'Winkelwagen Aktie' is 'ie €1799! Dus in het winkelwagentje heb je opeens 400 euro korting deze hele maand. Ik vraag me haast af waar het addertje onder het gras zit. Hoe kan zo'n TV in 2 dagen opeens 600 euro goedkoper worden? De voorwaarden of reden van de aktie staan ook nergens vermeld.. Niet over nadenken en gewoon bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:37
@El Caballero best wel een scherpe prijs naar mijn idee. Lijkt ook gewoon NL importeur te zijn. Ik zou gewoon bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
El Caballero schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:18:
Ik heb de LG OLED 55" G5 op het oog. Deze had de afgelopen maanden een prijs van €2399, maar is gister verlaagd naar €2199. Eigenlijk had ik nog wel even geduld en wilde ik wachten tot Black Friday.

Zie ik 'm nu bij Apollo voor €2199, maar dankzij de 'Winkelwagen Aktie' is 'ie €1799! Dus in het winkelwagentje heb je opeens 400 euro korting deze hele maand. Ik vraag me haast af waar het addertje onder het gras zit. Hoe kan zo'n TV in 2 dagen opeens 600 euro goedkoper worden? De voorwaarden of reden van de aktie staan ook nergens vermeld.. Niet over nadenken en gewoon bestellen?
Dikke marge. Ik verwacht dat het tegen Black Friday €1500,- kost voor de 55 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Dat betwijfel ik. Mijn zwager werkt in een hifi speciaalzaak. Begrijp van hem dat op tv's vaak zo goed als geen marge zit. In ieder geval geen dikke.

[ Voor 9% gewijzigd door jesco_white op 16-08-2025 17:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
jesco_white schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:53:
Dat betwijfel ik. Mijn zwager werkt in een hifi speciaalzaak. Begrijp van hem dat op tv's vaak zo goed als geen marge zit. In ieder geval geen dikke.
Als je er zo 400 euro er vanaf kunt halen, en nog winst maakt. Is dat gewoon een dikke marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
@DeJurist soms gaan tv's er gewoon uit met verlies, en dan compenseert de fabrikant de verkopende partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

jesco_white schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:47:
@DeJurist soms gaan tv's er gewoon uit met verlies, en dan compenseert de fabrikant de verkopende partij.
Als zaken als HelloTV (voorheen PlatteTV) continu kunnen stunten met tv prijzen, en als je ze belt nog eens daarbovenop extra korting kan krijgen, zowel op de tv als extra garanatiepakketten, verteld mij dat, dat er gewoon flinke marges zijn.

Er zal best wel eens verlies gemaakt worden op bepaalde onaantrekkelijke modellen maar het overgrote deel van de tv's kan gewoon voor meer dan de helft van de originele prijs verkocht worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
De “adviesverkoopprijs” voor de high end modellen (ook van Samsung) zijn absurd hoog en bieden een flinke marge. Er is een schimmig wereldje tussen fabrikant en verkoper waar de verkoper door de fabrikant onder druk wordt gezet om niet onder de adviesprijs te adverteren. Daarom moet je dus bellen/chatten/mailen om een normale prijs te onderhandelen.
Is niet alleen voor tv’s zo. De hele hifi-handel teert op overpriced producten die enkel via een speciaalzaak te krijgen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-08-2025 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Ik twijfel op dit moment of ik voor mijn werkkamer een LG G4 of LG G5 in 55 inch zal aanschaffen. De G4 kan ik momenteel voor ongeveer €1250,- kopen. Voor de G5 verwacht ik dat het zeker nog een jaar duurt voordat de prijs richting dat bedrag zal zakken.

De twijfel zit vooral in het verschil in helderheid: de G5 haalt ongeveer 2400 nits, terwijl de G4 rond de 1400 nits ligt. In de werkkamer wil ik ook een console aansluiten, zodat ik af en toe kan ontspannen met gamen.

Ik heb echter begrepen dat de G5 op dit moment last heeft van HDR-problemen en daarnaast van banding tijdens het gamen, waardoor je van korte afstand een lijn in het beeld zou kunnen zien. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
DeJurist schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:45:
Ik twijfel op dit moment of ik voor mijn werkkamer een LG G4 of LG G5 in 55 inch zal aanschaffen. De G4 kan ik momenteel voor ongeveer €1250,- kopen. Voor de G5 verwacht ik dat het zeker nog een jaar duurt voordat de prijs richting dat bedrag zal zakken.

De twijfel zit vooral in het verschil in helderheid: de G5 haalt ongeveer 2400 nits, terwijl de G4 rond de 1400 nits ligt. In de werkkamer wil ik ook een console aansluiten, zodat ik af en toe kan ontspannen met gamen.

Ik heb echter begrepen dat de G5 op dit moment last heeft van HDR-problemen en daarnaast van banding tijdens het gamen, waardoor je van korte afstand een lijn in het beeld zou kunnen zien. Klopt dit?
De G5 heeft weer een nieuwere planeel erin. De G4 is ook een zeer goede televisie en is niet slecht. Zo kun je ook blijven wachten en en wellicht sta je volgende jaar weer met het zelfde neem je een G5 of een nieuwe G6. bedenk wel dat de 1400 nits bij de G4 al ruim voldoende en goed genoeg is. Ik wens je succes met jouw keuze tussen een G4 vs G5. Maar ik zou in jouw situatie de G4 hebben gepakt.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denthemen88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 06:22
Goedenavond! Ben inmiddels een paar weken eigenaar van een een G4, 55 inch. Erg tevreden mee!

Wat ik merk tijdens het zappen (Ziggo) is dat hij de eerste seconde of 3 á 4 op een andere zender wat schokkend beeld heeft. Daarna is het ineens weg. Het is met name zichtbaar als het beeld wat sneller beweegt (denk aan sport). Het is nooit dat het niet weggaat. Het is ook niet enorm storend, maar wellicht is het een simpele instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
denthemen88 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:39:
Goedenavond! Ben inmiddels een paar weken eigenaar van een een G4, 55 inch. Erg tevreden mee!

Wat ik merk tijdens het zappen (Ziggo) is dat hij de eerste seconde of 3 á 4 op een andere zender wat schokkend beeld heeft. Daarna is het ineens weg. Het is met name zichtbaar als het beeld wat sneller beweegt (denk aan sport). Het is nooit dat het niet weggaat. Het is ook niet enorm storend, maar wellicht is het een simpele instelling?
Ik vermoed dat je mediabox eerst kort op een lagere refresh rate "buffert" waardoor het er kort schokkerig uitziet. Ik kan me niet voorstellen dat dit aan de tv kant gezocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Ik overweeg sterk mijn 55c8 te vervangen door een 65c5. De oude tv heeft lichte burnin op de ondertitel lokatie helaas. Die mag nog naar de slaapkamer voorlopig. Maar ik merk een groot prijsverschil voor de 65c5 tussen bv plasmavisie en hellotv. Na wat mailen zou dat komen doordat plasmavisie een eu model levert. Ga ik hier nadeel van ondervinden ergens mee? Hellotv zegt van wel, plasmavisie zegt van niet.. uiteraard. Ie a d ervaring met een eu model tv toevallig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
Mana schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:24:
Ik overweeg sterk mijn 55c8 te vervangen door een 65c5. De oude tv heeft lichte burnin op de ondertitel lokatie helaas. Die mag nog naar de slaapkamer voorlopig. Maar ik merk een groot prijsverschil voor de 65c5 tussen bv plasmavisie en hellotv. Na wat mailen zou dat komen doordat plasmavisie een eu model levert. Ga ik hier nadeel van ondervinden ergens mee? Hellotv zegt van wel, plasmavisie zegt van niet.. uiteraard. Ie a d ervaring met een eu model tv toevallig?
Dit is wel iets wat al veelvuldig is besproken in dit topic. Ik raad je aan eerst even te zoeken op EU modellen of grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14
Iemand ervaring met de (75") LG QNED evo AI QNED93 MiniLED 4k Smart TV 2025 - 75QNED93A6A?

Ik heb deze op het ook voor in mijn nog te bouwen cinewall. Ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GilbertvH schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:12:
Iemand ervaring met de (75") LG QNED evo AI QNED93 MiniLED 4k Smart TV 2025 - 75QNED93A6A?

Ik heb deze op het ook voor in mijn nog te bouwen cinewall. Ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen!
QNED is geen OLED toch? :P
https://www.lg.com/nl/tel...-technology/oled-vs-qned/

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 20-08-2025 16:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14
Oh shit, dan ben ik in het verkeerde topic beland... Sorry! Weet je een goed 75" OLED alternatief? :P

[ Voor 6% gewijzigd door GilbertvH op 20-08-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GilbertvH schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:16:
[...]

Oh shit, dan ben ik in het verkeerde topic beland... Sorry! Weet je een goed 75" OLED alternatief? :P
Voor de OLED is die categorie 77" maar dat soort formaten vind ik nog steeds joekels :D

Maar het hangt er ook vanaf wat je zoekt, misschien is de QNED met miniLED ook prima geschikt voor het doel wat je ermee hebt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DeJurist
Een mooie deal kunnen sluiten voor de LG G4 55 inch voor €1229,-. Morgen haal ik hem op en dit weekend ga ik hem ophangen. Oorspronkelijk wilde ik nog wachten op de Black Friday-deals voor de G5, maar omdat de G5 momenteel wat problemen heeft met zowel software als hardware (o.a. dithering en HDR10-problemen in game-mode) en ik niet verwacht dat de prijs van dat model in deze maat in november onder de €1500 zal zakken, heb ik besloten niet langer te wachten.

Dit is tot nu toe in ieder geval de laagste prijs die ik voor de G4 ben tegengekomen. Ik ben benieuwd hoe hij mij gaat bevallen. Daarnaast ben ik van plan om er een Hue Play Gradient Strip achter te plaatsen en de app aan te schaffen, zodat het een volwaardige Ambilight-tv wordt. Zoals dit:

[ Voor 37% gewijzigd door DeJurist op 21-08-2025 10:23 ]

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:19
GilbertvH schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:16:
[...]

Zoals gezegd kom je dan in 77" terecht bij OLED, keuze is niet bijzonder groot:
77 C serie of 77 G serie.

Beste is de G, en heeft ook een strakker design. Is echt gemaakt om aan de muur te hangen. Als je Cinewall stevig genoeg word gemaakt, zou dat een mooie fit zijn ;) Dan hoef je geen nis/inbouwruimte te maken, enkel een gat waar je de kabels naar binnen haalt(die niet in het midden zit bij de laatste versies)

Maar is wel een andere prijsklasse als de normale LED series :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeJurist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:13:
Een mooie deal kunnen sluiten voor de LG G4 55 inch voor €1229,-. Morgen haal ik hem op en dit weekend ga ik hem ophangen. Oorspronkelijk wilde ik nog wachten op de Black Friday-deals voor de G5, maar omdat de G5 momenteel wat problemen heeft met zowel software als hardware (o.a. dithering en HDR10-problemen in game-mode) en ik niet verwacht dat de prijs van dat model in deze maat in november onder de €1500 zal zakken, heb ik besloten niet langer te wachten.

Dit is tot nu toe in ieder geval de laagste prijs die ik voor de G4 ben tegengekomen. Ik ben benieuwd hoe hij mij gaat bevallen. Daarnaast ben ik van plan om er een Hue Play Gradient Strip achter te plaatsen en de app aan te schaffen, zodat het een volwaardige Ambilight-tv wordt. Zoals dit:
[YouTube: FINALLY Philips Hue Sync TV App is HERE and works with inbuilt Apps!]
Met de G4 strak tegen de muur zal mij benieuwen of er nog wat overblijft aan "Ambilight" effect. Laat dat nog eens even weten?

Testing, one, two ...

• CyBeRSPiN
Ik denk dat de G-serie daarvoor te dicht op de muur zit idd, of je moet de tv dan bewust iets van de muur trekken.
Je hebt ook de Hue Wall Washers die licht aan weerszijden op de muur kunnen projecteren op basis van wat je kijkt. Vrij prijzig systeem, maar misschien dat ik die eens voor 30 dagen ga uitproberen.
https://www.philips-hue.c...er/8720169385993#features

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-08-2025 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
hardware-lover schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Met de G4 strak tegen de muur zal mij benieuwen of er nog wat overblijft aan "Ambilight" effect. Laat dat nog eens even weten?
Ik ga een Vogel’s-mount gebruiken in plaats van de meegeleverde muurbeugel. Zo hoef ik in de toekomst niet opnieuw te boren als ik van merk of serie wil veranderen. De tv komt daardoor ongeveer 3 centimeter van de muur af te hangen, wat voldoende zou moeten zijn om een goed effect te creëren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeJurist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:44:
Ik ga een Vogel’s-mount gebruiken in plaats van de meegeleverde muurbeugel. Zo hoef ik in de toekomst niet opnieuw te boren als ik van merk of serie wil veranderen. De tv komt daardoor ongeveer 3 centimeter van de muur af te hangen, wat voldoende zou moeten zijn om een goed effect te creëren.
3cm is nog steeds niet erg veel, want de strip komt tenslotte aan de achterzijde en niet aan de zijkant van de TV, maar misschien valt het mee in de praktijk. De G4 heeft een uitsparing aan de achterzijde, rondom aan de rand van het scherm, maar er zitten ventilatieopeningen die je beter niet af kunt dekken lijkt mij, Ik laat mijn G4 toch maar op zijn voet ;)

Testing, one, two ...

• DeJurist
hardware-lover schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:18:
[...]

3cm is nog steeds niet erg veel, want de strip komt tenslotte aan de achterzijde en niet aan de zijkant van de TV, maar misschien valt het mee in de praktijk. De G4 heeft een uitsparing aan de achterzijde, rondom aan de rand van het scherm, maar er zitten ventilatieopeningen die je beter niet af kunt dekken lijkt mij, Ik laat mijn G4 toch maar op zijn voet ;)
Het zal zeker meevallen. Bij de meeste Philips OLED’s wordt vaak ook een platte muurbeugel gebruikt, waarbij daar geen rekening mee wordt gehouden. Mocht dat toch een probleem zijn, dan kun je altijd spacers gebruiken om de afstand tot de muur te vergroten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Millert schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:30:
[...]

De manier van inschakelen lijkt op een probleem wat ik eerder heb gehad met de CX65, dit was voeding gerelateerd. Volgens mij heeft erna nog een Tweaker een vergelijkbaar probleem gehad en gemeld hier.

Zoek even op mijn postst vanaf, Millert in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Hier even op terugkomen: twee weken geleden was er een monteur langsgeweest van ce repair, bij mij bleek de voeding ook het probleem. Was ook nog uiteindelijk 1 dode pixel te zien, maar daarvoor niet het hele scherm laten vervangen aangezien ik niet direct kon achterhalen of de verkoper het ook volledig ging vergoeden en mbt de prijs die ik ervoor mogelijk moest betalen waren de kosten(voeding/eigenrisico/scherm) bij elkaar zowat hetzelfde als wat ik destijds voor de tv betaalde + wil uiteindelijk toch iets nieuws kopen. Achteraf had de verkoper alles vergoed qua gemaakte kosten dag van reparatie.

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:42
Hallo allen, heb een beetje keuzestress, ben op zoek naar een nieuwe t.v wil kiezen uit twee types van lg namelijk de G4 van vorig jaar en de C5 van dit jaar beide in 65 inch . Heb beide modellen vergeleken naast elkaar op www.rtings.com en constateerde niet veel verschillen. Ga de t.v ophangen.bij de G4 zit de ophangbeugel bij.deze moet bij de C5 apart bij gekocht worden. De G4 wordt ook wel gallery model genoemd daar hij mooi strak tegen de wand komt,de prijzen van beide zijn op dit moment bijna hetzelfde. Zijn er mensen die met me mee kunnen denken,of heb ik wat over het hoofd gezien, graag hoor ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik zou zelf voor de g4 kiezen, mooier voor aan de muur te hangen en de muurbeugel zit er al bij. Ook kan deze toch nog een stukje feller waardoor HDR er over het algemeen toch meer van afspat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hstrr schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:28:
Hallo allen, heb een beetje keuzestress, ben op zoek naar een nieuwe t.v wil kiezen uit twee types van lg namelijk de G4 van vorig jaar en de C5 van dit jaar beide in 65 inch . Heb beide modellen vergeleken naast elkaar op www.rtings.com en constateerde niet veel verschillen. Ga de t.v ophangen.bij de G4 zit de ophangbeugel bij.deze moet bij de C5 apart bij gekocht worden. De G4 wordt ook wel gallery model genoemd daar hij mooi strak tegen de wand komt,de prijzen van beide zijn op dit moment bijna hetzelfde. Zijn er mensen die met me mee kunnen denken,of heb ik wat over het hoofd gezien, graag hoor ik het.
Enkel indien je de eARC aansluiting actief gaat gebruiken met een receiver/soundbar die diverse HD audio codecs zou kunnen ondersteunen. De C5 is namelijk tamelijk karig met wat ie ondersteund aan HD audio codecs via eARC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

@hstrr Je kan ook kijken naar de 65C4 of zelfs de 65B4, zeker mindere specs maar een stuk goedkoper en voor mij persoonlijk heeft de 65C4 helderheid genoeg. En deze hangt vlak naast een raam.

Als je kan vergelijken in een winkel zal het je verbazen hoe goed deze modellen en op het oog zal je denk ik weinig verschil merken met de G4.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
Zojuist de LG G4 55 inch opgehaald! Een prachtige upgrade voor in de slaapkamer, en ik heb hem uiteindelijk voor een echte bodemprijs (1200 euro) weten mee te nemen. 😁

[ Voor 47% gewijzigd door DeJurist op 23-08-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08 12:09
Goedemiddag!

Ik ben op zoek naar een overjarig model . een 77 inch C3 of C4.
Heb hier en daar al wat op internet gekeken maar geen enorm gekke aanbieding gevonden.
iemand die de gouden tip heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lwd10
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:45
Tiwer schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:17:
Goedemiddag!

Ik ben op zoek naar een overjarig model . een 77 inch C3 of C4.
Heb hier en daar al wat op internet gekeken maar geen enorm gekke aanbieding gevonden.
iemand die de gouden tip heeft?
Via Smiths had ik 77c4 voor 1649 euro inclusief bezorging

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeJurist
En hij hangt in de slaapkamer. Ziet er stijlvol uit :*).
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pL0vBDHN/IMG-20250823-193423.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DeJurist op 23-08-2025 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
DeJurist schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:42:
Zojuist de LG G4 55 inch opgehaald! Een prachtige upgrade voor in de slaapkamer, en ik heb hem uiteindelijk voor een echte bodemprijs (1200 euro) weten mee te nemen. 😁
Goede keuze en heel veel kijkplezier

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:01
DeJurist schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:16:
[Afbeelding]
Een mooie tv, maar ik vind dit afschuwelijk (zo voor de ramen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
meesje schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:37:
[...]

Een mooie tv, maar ik vind dit afschuwelijk (zo voor de ramen).
Ik vind het geweldig mooi, gelukkig doe ik het ook niet voor jou :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Van der Berg schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:26:
[...]

Goede keuze en heel veel kijkplezier
Thanks (y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeJurist schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:16:
[Afbeelding]
En daar komt die Ambilight strip nog tegenaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
hardware-lover schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:35:
[...]

En daar komt die Ambilight strip nog tegenaan?
Dat heb ik inderdaad achterwege gelaten. Ik ben nog van plan om mijn 65-inch C1 in de woonkamer te upgraden naar een G6 of S95G in 77 inch. Daarvoor zal ik een andere muurbeugel aanschaffen, eentje die ik naar voren kan trekken zodat het effect duidelijk zichtbaar is.

Omdat mijn huidige beugel in de slaapkamer op een gipsplaat is bevestigd, viel de optie voor een beugel met deze functionaliteit af. Daarom heb ik ook niet de meegeleverde muurbeugel van LG gebruikt.

[ Voor 47% gewijzigd door DeJurist op 24-08-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Klopt het dat niet alle TV's in de G serie geheel plat tegen de wand kunnen (zoals Samsung The Frame)?
Ik had juist mijn zinnen gezet op de G5 48", eindelijk een "kleine" OLED die plat tegen de wand kan. Maar nu lees ik bij PlatteTV.nl en ook in de reviews bij Coolblue, dat de speciale beugel alleen vanaf 77" wordt geleverd. Bij de kleinere maten moet je eentje van een 3rd party kopen.

Dus dan denk ik: de kleinere modellen kunnen juist helemaal niet plat tegen de wand, want hun achterkant is anders dan het 77" model?

Dat zou echt balen zijn. Dan ben je dus gedoemd bij een Samsung te blijven.. met hun inferieure beeldkwaliteit bij The Frame modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:24
Jazco2nd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:34:
Klopt het dat niet alle TV's in de G serie geheel plat tegen de wand kunnen (zoals Samsung The Frame)?
Ik had juist mijn zinnen gezet op de G5 48", eindelijk een "kleine" OLED die plat tegen de wand kan. Maar nu lees ik bij PlatteTV.nl en ook in de reviews bij Coolblue, dat de speciale beugel alleen vanaf 77" wordt geleverd. Bij de kleinere maten moet je eentje van een 3rd party kopen.

Dus dan denk ik: de kleinere modellen kunnen juist helemaal niet plat tegen de wand, want hun achterkant is anders dan het 77" model?

Dat zou echt balen zijn. Dan ben je dus gedoemd bij een Samsung te blijven.. met hun inferieure beeldkwaliteit bij The Frame modellen.
Vanaf 55'' heeft de G serie de Gallary Design en kun je het dus vlak tegen de muur hangen, echter heeft LG besloten om dit jaar de 55 en 65'' met een voet (LS) of muurbeugel (LW) te leveren. De 48'' variant maakt geen gebruik van de 4 stack paneel en heeft ook een andere design dat overeenkomt met de C serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Freshouttheoven schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:43:
[...]

Vanaf 55'' heeft de G serie de Gallary Design en kun je het dus vlak tegen de muur hangen, echter heeft LG besloten om dit jaar de 55 en 65'' met een voet (LS) of muurbeugel (LW) te leveren. De 48'' variant maag geen gebruik van de 4 stack paneel en heeft ook een andere design dat overeenkomt met de C serie.
Pff.. echt jammer dat er geen andere partijen op springen om toch een The Frame achtig framepje te leveren. Als je eenmaal aan dat uitzicht gewend bent in je tv hoek..

Thanks voor bevestigen. Want als we toch OLED willen, dan kan het dus elke 48" OLED worden, niet per se de LG en al helemaal niet de G serie. De B of C is dan ook voldoende.
Pagina: 1 ... 566 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.