Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Qupie1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:00:
Volgens mij zeggen we hetzelfde :) ofja, dat probeerde ik ;)

Hij stond al op PCM (omdat de tv speakers aan stonden werd dat geforceerd) en nu staat hij ook op PCM (zelf ingesteld omdat tv speakers uitgeschakeld zijn). Er veranderd voor mijn setup dus niets, ik heb PCM en PCM is ook wat ik moet willen. De TV maakt van 5.1 en 7.1 een 2.0 signaal.

Ben nog wel benieuwd hoe goed een TV in deze conversie is, en of daar wellicht nog winst te behalen is.

Dank voor de uitleg!
Waar waarschijnlijk (ook) nog wel winst te behalen valt, is in het optische signaal zelf. Die schijnt blijkbaar al jarenlang van zeer slechte kwaliteit te zijn bij LG tv's (slechte hardware). Ik ben hier achter gekomen bij mijn G3 doordat ik last had van kleine hick-ups of drop-outs in het geluidsignaal als ik het beluisterde op mijn stereo-geluidsset (Audiolab 6000A Play en KEF R5) die aangesloten was met optische kabel. Na een zoektocht op het internet kwam ik erachter dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben, en dat het vooral voorkomt bij moderne, hoogwaardige DAC's, bijv. die van ESS die o.a. Audiolab wel gebruikt.

Zie ook dit topic voor meer informatie en een wat meer technische uitleg: https://www.avforums.com/...8353/page-3#post-30191489

Het schijnt dus dat de kwaliteit van het optische signaal van dusdanige lage kwaliteit is, dat bepaalde DAC's hier af en toe even geen raad mee weten en daardoor kortdurend uitvallen. Lang niet elke DAC heeft hier blijkbaar last van, en soms kun je met bepaalde instellingen voorkomen dat er drop-outs zijn (zoals bij de Audiolab 6000A), maar het matige signaal blijft natuurlijk. Terwijl ik altijd dacht: optisch = digitaal = geen kwaliteitsverlies, maar dat blijkt dus niet te kloppen.

De oplossing voor dit probleem is een HDMI audio extractor (zoals in het topic op avforums uitgelegd) die je aansluit op de HDMI-ARC poort. Want via HDMI zou het digitale geluidsspoor wel van goede kwaliteit zijn. Ik heb een tijdje gezocht naar wat een goede audio extractor zou zijn, maar kwam alleen merken tegen waar ik nog nooit van heb gehoord en waar nagenoeg nooit iets te vinden is over metingen van de kwaliteit van het optische signaal wat eruit komt. Zelf ben ik uiteindelijk op deze uitgekomen: https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Dit op basis van de afmetingen (mooi compact en kon daardoor weggewerkt worden achter mijn versterker) en de reviews die erbij staan van mensen met een LG tv. En ik kan zeggen dat ik er erg tevreden over ben! De hick-ups zijn verdwenen, maar de algehele geluidskwaliteit is er ook beduidend op vooruit gegaan. Dit laatste kan ik niet met metingen onderbouwen, maar het geluid klinkt beduidend cleaner en gedetailleerder. Ook is het leuk om te merken dat muziek en opnames van live optredens via Youtube ook echt goed kan klinken nu, terwijl ik dacht dat ik te maken had met de grenzen van de bitrate of beperkte kwaliteit van het bronbestand.

Ik weet niet of dit probleem bij de G4 ook speelt, maar gezien het al jaren een probleem is bij LG tv's zou het mij niet verbazen. Ik zie dat je aardige hoogwaardige geluidsapparatuur hebt, dan kan zo'n HDMI audio extractor nog een goede investering zijn van slechts een paar tientjes, wat een groot verschil in geluidskwaliteit kan maken. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 13:27
Rogerthat schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:37:
Hallo tweakers, ik heb al een aantal jaren een LG C9 oled. Laatst de nieuwe OS geïnstalleerd en sindsdien werken Disney+, HBO & Plex niet meer. Zodra je een film aanzet gaat de app in een buffer loop. Prime en apple werken prima. In het verleden heb ik wel eens meer problemen gehad met disney maar dat kon verholpen worden door de tv van het stroom te halen. Dat werkt nu ook niet, ook de app herinstalleren lost het niet op. Hebben meer mensen hier last van?
Quickstart uitzetten en weer 30 sec. de stroom eraf, helpt dat niet dan een fabrieks-reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-02 11:26
Jckx schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Waar waarschijnlijk (ook) nog wel winst te behalen valt, is in het optische signaal zelf. Die schijnt blijkbaar al jarenlang van zeer slechte kwaliteit te zijn bij LG tv's (slechte hardware). Ik ben hier achter gekomen bij mijn G3 doordat ik last had van kleine hick-ups of drop-outs in het geluidsignaal als ik het beluisterde op mijn stereo-geluidsset (Audiolab 6000A Play en KEF R5) die aangesloten was met optische kabel. Na een zoektocht op het internet kwam ik erachter dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben, en dat het vooral voorkomt bij moderne, hoogwaardige DAC's, bijv. die van ESS die o.a. Audiolab wel gebruikt.

Zie ook dit topic voor meer informatie en een wat meer technische uitleg: https://www.avforums.com/...8353/page-3#post-30191489

Het schijnt dus dat de kwaliteit van het optische signaal van dusdanige lage kwaliteit is, dat bepaalde DAC's hier af en toe even geen raad mee weten en daardoor kortdurend uitvallen. Lang niet elke DAC heeft hier blijkbaar last van, en soms kun je met bepaalde instellingen voorkomen dat er drop-outs zijn (zoals bij de Audiolab 6000A), maar het matige signaal blijft natuurlijk. Terwijl ik altijd dacht: optisch = digitaal = geen kwaliteitsverlies, maar dat blijkt dus niet te kloppen.

De oplossing voor dit probleem is een HDMI audio extractor (zoals in het topic op avforums uitgelegd) die je aansluit op de HDMI-ARC poort. Want via HDMI zou het digitale geluidsspoor wel van goede kwaliteit zijn. Ik heb een tijdje gezocht naar wat een goede audio extractor zou zijn, maar kwam alleen merken tegen waar ik nog nooit van heb gehoord en waar nagenoeg nooit iets te vinden is over metingen van de kwaliteit van het optische signaal wat eruit komt. Zelf ben ik uiteindelijk op deze uitgekomen: https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Dit op basis van de afmetingen (mooi compact en kon daardoor weggewerkt worden achter mijn versterker) en de reviews die erbij staan van mensen met een LG tv. En ik kan zeggen dat ik er erg tevreden over ben! De hick-ups zijn verdwenen, maar de algehele geluidskwaliteit is er ook beduidend op vooruit gegaan. Dit laatste kan ik niet met metingen onderbouwen, maar het geluid klinkt beduidend cleaner en gedetailleerder. Ook is het leuk om te merken dat muziek en opnames van live optredens via Youtube ook echt goed kan klinken nu, terwijl ik dacht dat ik te maken had met de grenzen van de bitrate of beperkte kwaliteit van het bronbestand.

Ik weet niet of dit probleem bij de G4 ook speelt, maar gezien het al jaren een probleem is bij LG tv's zou het mij niet verbazen. Ik zie dat je aardige hoogwaardige geluidsapparatuur hebt, dan kan zo'n HDMI audio extractor nog een goede investering zijn van slechts een paar tientjes, wat een groot verschil in geluidskwaliteit kan maken. :D
Bedankt voor deze post.

Ik heb vroeger met mijn C7 lang zitten zoeken waarom het eigenlijk "niet echt lekker klonk" toen ik mijn tv als spotify streamer gebruikte. Tegenwoordig heeft mijn pre-amp een streamer om Tidal en Spotify af te spelen, dus is dat probleem opgelost.

Heb toentertijd nooit online iets kunnen vinden over slecht digitaal signaal, en ben ook wel van de school digitaal=digitaal. Maar toch hoorde ik verschil. Ik denk dat ik deze rabbit hole voor nu nog even oversla, maar zal er ooit wel eens in gaan duiken. Gelukkig heb ik zowel met deze TV als mijn vorige, geen last van dropouts. Wellicht zijn de DACs van miniDSP was vergeeflijker.

Inderdaad jammer dat je bij die HDMI extractors nooit metingen kan vinden. Was ooit op zoek voor mijn PS5 en ook dat was een zoektocht door generieke Chinese devices van enkele tientjes.

Edit: uiteraard toch al een beetje in het rabbit hole aan het duiken ;)

Ik vraag me dan toch ook wel af hoe goed de LG omgaat met de conversie van Dolby naar 2.0 PCM.... Een audio extractor die die conversie kan doen, is dan wellicht ook nog wel interessant voor mij.

Deze zou wel intressant kunnen zijn, ik begrijp alleen nog niet helemaal of deze ook conversie van 5.1/7.1 naar 2.0 doet. https://www.audiophonics....ical-4k-60hz-p-13419.html

[ Voor 12% gewijzigd door Qupie1 op 15-06-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:34
Jckx schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Interessante bevindingen! Hier ook de streamer + DAC via optical out verbonden met de LG c2 tv maar ervaar geen dropouts. De DAC is een PCM1791A Burr-Brown.

Maar wel benieuwd naar de verbeterde geluidskwaliteit via zo'n hdmi extractor, en voor dat geld is dat best het proberen waard. Ik ga op onderzoek uit. Verder met de eeuwige zoektocht naar nóg betere geluidskwaliteit :9

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerthat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-06 09:42
pwh53 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Quickstart uitzetten en weer 30 sec. de stroom eraf, helpt dat niet dan een fabrieks-reset.
Beide tips werken helaas niet, nog andere ideeën :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

FMS schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:07:
Heeft iemand een real live foto van de G4 op de voet?

Ik begreep van de plek waar ik de G3 heb gehaald dat de voet van de G4 compatible is. Naar wat ik zie is deze voet wel helemaal recht. Klopt dat?
PSA: 55 G4 voet past inderdaad met de 55 G3, en ja, het heeft geen slant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/io9wGO0iTF-U28_rwrzI7vGXI0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1rVTfxlY6cfGZSJjcwtnGki.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXLZYGdyzvwQkWcxxiJV2gQVS4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/251y0dIMshJEGkVtWRBYUcPF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkCekAjG9yDgnBbmwkjPBJi_1uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irdgLzeHAwT4PqUZtYvYcmDy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:20
Ik heb vanmiddag m'n LG G2 77" in ontvangst genomen die ik donderdag bij Smits Arnhem besteld heb. Nu zie ik wel dat de doos op meerdere plaatsen beschadigd is en dat er zelfs hele vierkanten aan 3 zijden zijn uitgesneden. Ook bovenaan is de plakband reeds doorgesneden over de hele lengte en vervolgens dichtgeplakt in de andere richting. Dit doet me geloven dat dit toestel zeker al uit de doos is geweest en niet nieuw is. Morgen pak ik hem uit en kijk ik hem eerst na voor ik er iets anders mee doe. Ik ga nu ook alvast een mail sturen naar Smits Arnhem dat ik dit niet normaal vind.

Kan ik ergens de speeluren van de tv checken in het menu?

Edit: Volgens Google kan het idd, morgen maar als eerste checken:

Open the TV Settings menu and select the menu items as instructed below. button on the TV remote and select [All Settings] → [General] → [Manage TV and Devices] → [Manage TV] → [TV Information] → [TV Usage Time].

[ Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 15-06-2024 21:05 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 12:36

mrdjey

That Shit is Wack

ik heb ook vandaag mijn LG C3 binnen (net mooi op tijd voor het EK dacht ik zo)
maar nu zit het beeld vol horizontale lijnen... lijkt me niet dat dit normaal is toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSv-e02AFqNhpQpindsAJj056wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcNYAM2Ql1inkGGoVG97sphS.jpg?f=fotoalbum_large

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:17
Largamelion schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:51:
Ik heb vanmiddag m'n LG G2 77" in ontvangst genomen die ik donderdag bij Smits Arnhem besteld heb. Nu zie ik wel dat de doos op meerdere plaatsen beschadigd is en dat er zelfs hele vierkanten aan 3 zijden zijn uitgesneden. Ook bovenaan is de plakband reeds doorgesneden over de hele lengte en vervolgens dichtgeplakt in de andere richting. Dit doet me geloven dat dit toestel zeker al uit de doos is geweest en niet nieuw is. Morgen pak ik hem uit en kijk ik hem eerst na voor ik er iets anders mee doe. Ik ga nu ook alvast een mail sturen naar Smits Arnhem dat ik dit niet normaal vind.

Kan ik ergens de speeluren van de tv checken in het menu?

Edit: Volgens Google kan het idd, morgen maar als eerste checken:

Open the TV Settings menu and select the menu items as instructed below. button on the TV remote and select [All Settings] → [General] → [Manage TV and Devices] → [Manage TV] → [TV Information] → [TV Usage Time].
Dat er stukken uit de doos zijn gesneden doet mij vermoeden dat de tv als eens is aangemeld voor een cashback actie. En deze tv is je als nieuw zijnde verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Wren schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:35:
[...]

Dat er stukken uit de doos zijn gesneden doet mij vermoeden dat de tv als eens is aangemeld voor een cashback actie. En deze tv is je als nieuw zijnde verkocht?
De stukken zijn er niet volledig uit, maar aan drie kanten gesneden zodat je het karton open kan klappen. Zou idd kunnen dat men zo een SN ofzo heeft proberen aflezen. De tv is inderdaad verkocht als nieuw in elk geval.

Benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben bij Smits Arnhem. Ik hoop dat ik me zorgen maak voor niets maar anders gaat hij retour en volgt er voor hen een slechte review.

Via het vakje hier kan je idd het SN aflezen en de plastiek zelf is ook opengescheurd, je zou dus zeker gelijk kunnen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1O8sQi40rZpONNNvNfLA5RDT1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugZtaGu5HriSTjmmarU8UEeq.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien moet ik dan ook maar even contact opnemen met LG zelf wat zij daarop te zeggen hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Largamelion op 15-06-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 11:01
Werkt bij bezitters van de LG Oled B6 (uit 2016) de Ziggo UHD zender goed? Het HDR/HLG signaal leidt bij mij tot een zwart/wit met paars beeld. Ik had dit overigens 2 jaar geleden ook bij het WK. Ben benieuwd of specifiek aan mijn TV ligt of dat iedereen met een B6 dat heeft. Ik heb de laatste firmware update 5.70.01 dus dat kan het niet zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Largamelion schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:40:
[...]
De stukken zijn er niet volledig uit, maar aan drie kanten gesneden zodat je het karton open kan klappen. Zou idd kunnen dat men zo een SN ofzo heeft proberen aflezen. De tv is inderdaad verkocht als nieuw in elk geval.

Benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben bij Smits Arnhem. Ik hoop dat ik me zorgen maak voor niets maar anders gaat hij retour en volgt er voor hen een slechte review.

Via het vakje hier kan je idd het SN aflezen en de plastiek zelf is ook opengescheurd, je zou dus zeker gelijk kunnen hebben.

[Afbeelding]

Misschien moet ik dan ook maar even contact opnemen met LG zelf wat zij daarop te zeggen hebben.
Nu is Smits een nette winkel dus zou het niet verwachten maar ik heb bij een Expert ook wel eens eens een oled gekocht die niet nieuw bleek te zijn terwijl dat wel zo verkocht was. Kan een foutje zijn,of een overijverige verkoper...gewoon melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Wren schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:54:
[...]

Nu is Smits een nette winkel dus zou het niet verwachten maar ik heb bij een Expert ook wel eens eens een oled gekocht die niet nieuw bleek te zijn terwijl dat wel zo verkocht was. Kan een foutje zijn,of een overijverige verkoper...gewoon melden.
Ik hoor veel goede dingen over die winkel dus ik reken erop dat ze het netjes afhandelen indien er iets mis blijkt te zijn. Gezien ik in België woon draai ik zelf op voor de retourkosten dus daar heb ik niet veel zin in.

Ik ging 'm morgen monteren maar ik denk dat ik toch ga wachten tot ik antwoord heb. Heb geen zin in gedoe, daarvoor kost ie me te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
mrdjey schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:04:
maar nu zit het beeld vol horizontale lijnen... lijkt me niet dat dit normaal is toch?

[Afbeelding]
1x een handmatige pixel-refresh dan zou het weg moeten zijn, verder heeft de tv wel ongeveer 100 uur nodig om in te spelen, uiteraard zonder die strepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Rogerthat schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:13:
[...]

Beide tips werken helaas niet, nog andere ideeën :?
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Baltar schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:52:
Werkt bij bezitters van de LG Oled B6 (uit 2016) de Ziggo UHD zender goed? Het HDR/HLG signaal leidt bij mij tot een zwart/wit met paars beeld. Ik had dit overigens 2 jaar geleden ook bij het WK. Ben benieuwd of specifiek aan mijn TV ligt of dat iedereen met een B6 dat heeft. Ik heb de laatste firmware update 5.70.01 dus dat kan het niet zijn….
Via de module of via een hdmi-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

mrdjey schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:04:

[Afbeelding]
Dat lijkt mij niet goed. Mijn LG C3 valt deze week (als het goed is) ook op de klep. Denk maar eerst een proefopstelling doen voordat ik hem aan de muur plak. Hoe is het nu? Of moet tie terug?

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
  • Laatst online: 19-02 11:26
Gerwin89 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:13:
[...]

Interessante bevindingen! Hier ook de streamer + DAC via optical out verbonden met de LG c2 tv maar ervaar geen dropouts. De DAC is een PCM1791A Burr-Brown.

Maar wel benieuwd naar de verbeterde geluidskwaliteit via zo'n hdmi extractor, en voor dat geld is dat best het proberen waard. Ik ga op onderzoek uit. Verder met de eeuwige zoektocht naar nóg betere geluidskwaliteit :9
Zou je me willen taggen of DMen met je bevindingen?

Een goede hdmi extractor die ook de conversie van meerkanaals naar 2.0 doet kan ik lastig vinden.

Een volledig digitale 5.1/7.1 naar meerkanaals PCM sta ik ook voor open. Dan zou ik ook eens kunnen overwegen naar 4.0 te gaan voor films als ik de baas des huizes zo ver krijg :,)

Edit: deze zou volgens mij moeten werken: https://www.amazon.com/dp...3860_70668520_dpLink&th=1

[ Voor 6% gewijzigd door Qupie1 op 16-06-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:04
Archioak schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:20:
Goedenavond,

Hoe denken jullie over de overstap van een gekalibreerde Panasonic VT60 plasma naar een LG oled C3?

Ik zit er te twijfelen, ik kijk eigenlijk alleen normale tv en 1080p blurays, netlflix en streaming misschien 2-3 keer per jaar.
M'n oom en tante hebben ook een G3 oled, erg mooi in HDR, maar in sdr zie ik toch weinig verschil, los van dat het beeld veel meer schokkerig lijkt?
Zou de overstap in mijn geval handig zijn, los van het grotere formaat? Ik ben een beetje bang dat het beeld schokkerig blijft en ik niet veel verschil zal zien met SDR content.
Ik had toch de keuze gemaakt en een oled besteld, maar ik heb een paar vragen, hopelijk kunnen jullie daarbij helpen want ik ben helaas niet echt onder de indruk van de oled.

Als eerste lijkt er een hele groene waas over het scherm te zitten, met alle intellingen zitten spelen, in het kalibratie menu ook, maar eigenlijk moet ik in alle settings volledig het rood naar max zetten, om een enigssinds warm beeld te krijgen (in de 20 punts kalibratie menu, het 2 punts kalibratiemenu en bij de witbalans kalibratie) maar er blijft een hele groene waas in het scherm zitten. Vooral wit is gewoon echt groen. Nu had ik gegooled op green tint oled, en er zijn dus schermen waarbij dat voorkomt? Heb ik daarmee pech denken jullie? Het gaat om een philips 808 oled, omdat ik had gelezen dat die juist een wat warmer beeld zou moeten hebben, had ik die gekozen.

Ook zie ik verder amper verschil in sd met de panasonic, behalve dat ik (als ik ze naast elkaar vergelijk tegelijk) veel meer artefacten in de huidskleur en gezichten bijvoorbeeld zie. Bij de Panasonic is het egaal, bij de Oled veel blokkeriger. Ik heb alle beeld verbeteraars uitstaan, zou dat ook met het paneel te maken kunnen hebben? Het is ook veel minder scherp dan de panasonic.
Het enige dat echt veel scherper is, is 4k materiaal.

Zou ik gewoon pech hebben? Of herkennen jullie dit en zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55

OmeJoyo

This is me

Archioak schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Ik had toch de keuze gemaakt en een oled besteld, maar ik heb een paar vragen, hopelijk kunnen jullie daarbij helpen want ik ben helaas niet echt onder de indruk van de oled.

Als eerste lijkt er een hele groene waas over het scherm te zitten, met alle intellingen zitten spelen, in het kalibratie menu ook, maar eigenlijk moet ik in alle settings volledig het rood naar max zetten, om een enigssinds warm beeld te krijgen (in de 20 punts kalibratie menu, het 2 punts kalibratiemenu en bij de witbalans kalibratie) maar er blijft een hele groene waas in het scherm zitten. Vooral wit is gewoon echt groen. Nu had ik gegooled op green tint oled, en er zijn dus schermen waarbij dat voorkomt? Heb ik daarmee pech denken jullie? Het gaat om een philips 808 oled, omdat ik had gelezen dat die juist een wat warmer beeld zou moeten hebben, had ik die gekozen.

Ook zie ik verder amper verschil in sd met de panasonic, behalve dat ik (als ik ze naast elkaar vergelijk tegelijk) veel meer artefacten in de huidskleur en gezichten bijvoorbeeld zie. Bij de Panasonic is het egaal, bij de Oled veel blokkeriger. Ik heb alle beeld verbeteraars uitstaan, zou dat ook met het paneel te maken kunnen hebben? Het is ook veel minder scherp dan de panasonic.

Zou ik gewoon pech hebben? Of herkennen jullie dit en zie ik een instelling over het hoofd?
Ik denk dat je hier even een apart topic voor moet aanmaken aangezien dit topic voor LG Oled is en niet Philips :)

Ik zie verder weinig meldingen hierover, een enkeling, maar dan op oudere LG tv's die feitelijk wel hetzelfde paneel hebben. Nu neemt iedereen andere kleuren waar en zie ik een gele tint wel vaker, afhankelijk van de ernst is het dan instellingen of anders een defect scherm.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
[...]

Probeer eerst eens een pixel refresh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 12:36

mrdjey

That Shit is Wack

pwh53 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:21:
[...]

1x een handmatige pixel-refresh dan zou het weg moeten zijn, verder heeft de tv wel ongeveer 100 uur nodig om in te spelen, uiteraard zonderd die strepen.
Helaas, het hele scherm zit nog vol met lijntjes, denk dat ik het maar aanmeld voor retour :'(

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 16:37

Vooral wit is gewoon echt groen. Nu had ik gegooled op green tint oled, en er zijn dus schermen waarbij dat voorkomt? Heb ik daarmee pech denken jullie? Het gaat om een philips 808 oled, omdat ik had gelezen dat die juist een wat warmer beeld zou moeten hebben, had ik die gekozen.
Een beetje vreemde beredenering en slechte vooronderzoek aangezien de Philips OLED TV’s niet bekend staan om hun accurate out of the box kleurweergave -dat lichtjes neigt naar een groengele tint- ook is de processing matig vergeleken met bepaalde andere merken.

De term ‘een wat warmer beeld’ is nietszeggend, waarschijnlijk doel je op kleuren/ een weergave dat zo dicht mogelijk bij reference zit. Hiervoor dien je op moment van schrijven bij Panasonic, LG of Sony te zijn. Panasonic is momenteel lastig verkrijgbaar in NL of relatief duur en Sony over het algemeen overpriced voor de gemiddelde consument.

Probeer eerst een factory reset en gebruik de meest accurate Filmmaker Mode. Mocht het geen soelaas bieden zou ik ‘m omruilen of terugsturen en afhankelijk van je budget naar een LG C3/ G3 of Sony A8xK/ A8xL kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024

TBD

In verband met verhuizing zijn wij aan het oriënteren op een nieuwe tv. Budget is er wel maar hoef ook weer niet het beste / duurste te hebben, prijs/kwaliteit is ook belangrijk. De LG G3 of G4 (of C3 of C4) komt goed uit de diverse lijstjes, maar zal waarschijnlijk wel iets duurder zijn bij keuze voor de G4, helemaal bij het grootste model. (in de nieuwe woonkamer zullen we vrij ver van de tv af zitten, zo'n 4,5 a 5m, dus het zal 77" of 83" worden).

Van de G3 en de G4 zie ik dat deze bedoeld is om plat tegen de muur te hangen. Onze huidige TV (Philips 49" met Ambilight, ook erg fijn) hangt aan een draaibare muurbeugel die ook gedraaid kan worden, wat erg praktisch is met bijv. gamen waar een andere stoel voor staat. Kan de G3 / G4 ook aan zo'n beugel gehangen worden?

Verder, hoe zit het met de smart mogelijkheden? Onze huidige Philips heeft ingebouwde chromecast, wat wel fijn is qua gebruiksgemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37
@TBD elke vesa beugel kan, maar de 77 inch of groter is echt wel groot om even te willen draaien. Lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur.
Qua smart apps goed genoeg en anders voor paar tientjes een chromecast er aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
TBD schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:26:
In verband met verhuizing zijn wij aan het oriënteren op een nieuwe tv. Budget is er wel maar hoef ook weer niet het beste / duurste te hebben, prijs/kwaliteit is ook belangrijk. De LG G3 of G4 (of C3 of C4) komt goed uit de diverse lijstjes, maar zal waarschijnlijk wel iets duurder zijn bij keuze voor de G4, helemaal bij het grootste model. (in de nieuwe woonkamer zullen we vrij ver van de tv af zitten, zo'n 4,5 a 5m, dus het zal 77" of 83" worden).

Van de G3 en de G4 zie ik dat deze bedoeld is om plat tegen de muur te hangen. Onze huidige TV (Philips 49" met Ambilight, ook erg fijn) hangt aan een draaibare muurbeugel die ook gedraaid kan worden, wat erg praktisch is met bijv. gamen waar een andere stoel voor staat. Kan de G3 / G4 ook aan zo'n beugel gehangen worden?

Verder, hoe zit het met de smart mogelijkheden? Onze huidige Philips heeft ingebouwde chromecast, wat wel fijn is qua gebruiksgemak.
Kost tijd even teruglezen in het topic maar je wordt er zoveel wijzer van. Uitgebreide discussie over apps is juist gevoerd. Veel leesplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
pwh53 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:25:
[...]

Via de module of via een hdmi-kabel?
Inderdaad goeie vraag: via de module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion

Ja de G-reeks heeft ook gewoon een VESA standaard dus die kan je ook monteren op 'n gewone beugel.

Qua smart apps zit er al heel wat op en de '24 modellen hebben Chromecast functionaliteit ingebouwd, de '23 en '22 modellen zouden dat via een software update ook moeten krijgen.

Vandaag trouwens m'n G2 77" opgehangen, een hele klus maar hij hangt lekker strak tegen de muur. Foto's en mijn ervaring volgen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Largamelion schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:23:
[...]
Ja de G-reeks heeft ook gewoon een VESA standaard dus die kan je ook monteren op 'n gewone beugel.

Qua smart apps zit er al heel wat op en de '24 modellen hebben Chromecast functionaliteit ingebouwd, de '23 en '22 modellen zouden dat via een software update ook moeten krijgen.
Maar ga daar nooit zomaar vanuit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45

Wij hebben net een oude OLED op de muur geplakt en dat is wel erg strak! Daarbij zijn de kijkhoeken extreem goed, dus ook scheef voor de tv ziet het beeld er net zo prachtig uit.
Wellicht is zo’n (dikke) draaibare beugel niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Baltar schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:07:
[...]

Inderdaad goeie vraag: via de module.
Module zou moeten werken, je kijkt wel op kanaal 999 ?
Zou zelfs zonder module kunnen, is ongecodeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door pwh53 op 16-06-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Toch redelijk wat issues met de nieuwe G2 hier.

Om de VRT Max app te installeren moet ik inloggen op mijn LG account maar dan krijg ik deze domme fout:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSh01ZKR7FPONHoB5CCI_Jg76x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToouVGh2DKhZO0FTyTbzy8Me.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ingelogd op mijn telefoon op mijn LG account in de browser en daar staat het land in mijn profiel gewoon op België, op de tv staat het ook allemaal op België dus wtf LG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ8Wy4K16eqQw1F7418C7mQ__Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIW2hcYph6COlPm3OEqHiwFm.jpg?f=fotoalbum_large

Verder vult m'n NUC met Windows 11 netjes het beeld met resolutie 4096x2160, maar dan heb ik bij alle video content 2 zwarte balken links en rechts omdat dat breder is dan 16:9. Als ik de resolutie op 3840x2160 zet dan krijg ik met geen enkele instelling van de tv het scherm gevuld (enkel keuze uit 16:9 of origineel, maar resultaat is hetzelfde). De tv heeft native dus een hogere resolutie dan 4K (= 3840x2160)? Ik ga even het Intel control panel proberen installeren of die het kan corrigeren.
Na het installeren van het Intel Graphics Center en wat met de settings te spelen kon ik op de tv de beeldscherm verhouding plots wel wijzigen naar 'scannen' en nu is het in orde!

Verder is de kwaliteit van het beeld via de Disney+ app ronduit slecht, super veel korrel in het beeld bij afspelen van bv. Shogun. Kwaliteit staat op max maar dat is echt niet aan te zien zo. Wat loopt hier mis?

En uit mijn Yamaha receiver krijg ik voorlopig geen geluid via de tv maar mogelijks ben ik daar zelf in de fout. Mijn receiver zijn enige HDMI-out gaat naar de HDMI eARC van de tv. Moet ik op de eARC van de tv misschien een 2e HDMI kabel aansluiten en die naar een INPUT op de receiver laten lopen?

[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 16-06-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024

TBD

Smobbo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Wij hebben net een oude OLED op de muur geplakt en dat is wel erg strak! Daarbij zijn de kijkhoeken extreem goed, dus ook scheef voor de tv ziet het beeld er net zo prachtig uit.
Wellicht is zo’n (dikke) draaibare beugel niet nodig?
Dat is dan misschien ook een optie ja. Maakt het qua keuze alleen niet makkelijker...

Van de week dan maar even checken welke grootte het wordt. Als het dan 83" wordt dan maar de G3 doen, anders wordt het wel heel erg gortig qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Largamelion schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:29:

En uit mijn Yamaha receiver krijg ik voorlopig geen geluid via de tv maar mogelijks ben ik daar zelf in de fout. Mijn receiver zijn enige HDMI-out gaat naar de HDMI eARC van de tv. Moet ik op de eARC van de tv misschien een 2e HDMI kabel aansluiten en die naar een INPUT op de receiver laten lopen?
Veel probleempjes. Echter deze snap ik niet helemaal goed. Als je op de receiver de ingang TV gebruikt zal het werken met de eARC van de LG. Waarom HDMI-out receiver gebruiken? Welk (geluid) wil je over de TV laten lopen! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 17-06-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Largamelion schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:29:

Om de VRT Max app te installeren moet ik inloggen op mijn LG account maar dan krijg ik deze domme fout:

[Afbeelding]

Heb ingelogd op mijn telefoon op mijn LG account in de browser en daar staat het land in mijn profiel gewoon op België, op de tv staat het ook allemaal op België dus wtf LG:

[Afbeelding]

Verder vult m'n NUC met Windows 11 netjes het beeld met resolutie 4096x2160, maar dan heb ik bij alle video content 2 zwarte balken links en rechts omdat dat breder is dan 16:9. Als ik de resolutie op 3840x2160 zet dan krijg ik met geen enkele instelling van de tv het scherm gevuld (enkel keuze uit 16:9 of origineel, maar resultaat is hetzelfde). De tv heeft native dus een hogere resolutie dan 4K (= 3840x2160)? Ik ga even het Intel control panel proberen installeren of die het kan corrigeren.
Na het installeren van het Intel Graphics Center en wat met de settings te spelen kon ik op de tv de beeldscherm verhouding plots wel wijzigen naar 'scannen' en nu is het in orde!

Verder is de kwaliteit van het beeld via de Disney+ app ronduit slecht, super veel korrel in het beeld bij afspelen van bv. Shogun. Kwaliteit staat op max maar dat is echt niet aan te zien zo. Wat loopt hier mis?

Welke beeldmodus gebruik je, eco en energy save staan uit? wat bedoel je met alles staat op max, alle beeld verbeteraars? (die moesten juist allemaal uit)
Geluid heb je denk ik verkeerd aangesloten of de hdmi ingang op de versterker niet geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

TBD schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Dat is dan misschien ook een optie ja. Maakt het qua keuze alleen niet makkelijker...

Van de week dan maar even checken welke grootte het wordt. Als het dan 83" wordt dan maar de G3 doen, anders wordt het wel heel erg gortig qua prijs.
G3 gaat tot 77" dacht ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:32

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

silitek schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:30:
[...]

G3 gaat tot 77" dacht ik!
Dat heb je verkeerd gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Ach ja, tuurlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 14:52
.... Kan de G3 / G4 ook aan zo'n beugel gehangen worden?

Ik heb zelf de G3 83" en deze wordt geleverd met beugel om hem plat tegen de muur op te hangen (zit geen voet bij). Zover ik mij kan herinneren zit het ophang gedeelte (2 gleuven achterop de TV) vast aan de TV en kun je daar niet zomaar een andere beugel aan monteren, maar ik ben er niet meer 100% zeker van.
De standaard beugel kan overigens wel iets draaien, maar of het daar voor bedoelt is weet ik niet.

Met betrekking tot de smart mogelijkheden: De meeste apps zitten wel ingebouwd in de TV en lijken goed te werken, maar ik prefereer toch wel mijn Chromecast TV 4k kwa gebruiksgemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
NL-RaVeR schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb zelf de G3 83" en deze wordt geleverd met beugel om hem plat tegen de muur op te hangen (zit geen voet bij). Zover ik mij kan herinneren zit het ophang gedeelte (2 gleuven achterop de TV) vast aan de TV en kun je daar niet zomaar een andere beugel aan monteren, maar ik ben er niet meer 100% zeker van.
De standaard beugel kan overigens wel iets draaien, maar of het daar voor bedoelt is weet ik niet.

Met betrekking tot de smart mogelijkheden: De meeste apps zitten wel ingebouwd in de TV en lijken goed te werken, maar ik prefereer toch wel mijn Chromecast TV 4k kwa gebruiksgemak.
De G3/G4 heeft inderdaad een speciale bevestiging voor de bijgeleverde mount. Maar het bevat tevens de bevestiging voor de normale VESA mounts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEFVJqUqXAl6vnlJVhdWKHi2B78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/67rr6lrUTBRlmHf6yZLzkkPh.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ook hier kunt zien. De vier VESA punten zitten rondom de LG OLED tekst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72yN9hN0JZJu5KpLsVB8ZIdgekY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qB1lVsxBhRHiMggMRjxsdt57.png?f=fotoalbum_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
silitek schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:13:
[...]

Veel probleempjes. Echter deze snap ik niet helemaal goed. Als je op de receiver de ingang TV gebruikt zal het werken met de eARC van de LG. Waarom HDMI-out receiver gebruiken? Welk (geluid) wil je over de TV laten lopen! >:)
Ja, misvatting van mij. Ik heb een NUC en PS3 op een HDMI-in van mijn receiver zitten en via de HDMI-out gaat er 1 kabel naar de HDMI-2 (eARC) van de tv. Ik dacht dat die dus ook geluid kon terugsturen naar de receiver (wat ook kan), maar die receiver kan daar op zijn HDMI-out natuurlijk niets mee doen. Ik zal dus een 2e HDMI-kabel moeten aansluiten op de tv en deze op een vrije HDMI-ingang van de receiver moeten aansluiten. Had mooi geweest moest die receiver zijn HDMI-out slim genoeg zijn om ook in beide richtingen te werken maar dat begreep ik dus verkeerd.
pwh53 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:28:
[...]

Welke beeldmodus gebruik je, eco en energy save staan uit? wat bedoel je met alles staat op max, alle beeld verbeteraars? (die moesten juist allemaal uit)
Geluid heb je denk ik verkeerd aangesloten of de hdmi ingang op de versterker niet geselecteerd.
Beeldmodus staat voorlopig op standaard en die automatische helderheid heb ik gisteren nog uitgezet, helderheid beperking staat verder ook gewoon uit en wat geeft dat machtig beeld zeg... via m'n NUC toch. Van de tv apps zelf heb ik dus enkel nog maar Disney+ even kort kunnen testen omdat ik voor de andere apps eerst moest inloggen op mijn LG account (welke blijkbaar geregistreerd is op regio NL en wat ik zelf niet meer kan wijzigen, in mijn profiel van LG staat België nochtans als residentie). Met kwaliteit op max bedoel ik dat in de Disney+ app de streamkwaliteit op auto staat, wat gelijk is aan hoogste kwaliteit. Van de beeldverbeteraars in de tv zelf staat alles uit. Het afspelen van content via W11 op de NUC geeft overigens perfecte kwaliteit, dus ik zal m'n tv dan maar voorlopig 'dom' houden en alles via de NUC doen zoals ik gewoon ben.

Nog wat foto's voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxMzWfu6rW-fFd-hW-XTSX3AINg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zY8qgZMY0pHwMja5bH9TOM99.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCRjpJLwH87fWZkU50zAlDFOtY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQ08udwj1FKzYTcDY5BxnDEG.jpg?f=fotoalbum_tile

Het issue met Smits Arnhem en de beschadigde doos is gisteren trouwens ook nog uitgeklaard. Die vriendelijke man belde mij zelfs op een zondag en heeft na het doormailen van wat foto's uitgezocht wat er gebeurd was. Bleek dat die tv ooit verkeerdelijk was opgestuurd naar LG voor een herstelling en dat men daar die gaten heeft gemaakt om het SN te dubbelchecken. Het was dus wel degelijk een nieuwe tv, maar het was netjes geweest moest men dat bij de aankoop meegegeven hebben, dan was ik direct gerust geweest. In elk geval excuses gehad dus snel en netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Largamelion schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Het issue met Smits Arnhem en de beschadigde doos is gisteren trouwens ook nog uitgeklaard. Die vriendelijke man belde mij zelfs op een zondag en heeft na het doormailen van wat foto's uitgezocht wat er gebeurd was. Bleek dat die tv ooit verkeerdelijk was opgestuurd naar LG voor een herstelling en dat men daar die gaten heeft gemaakt om het SN te dubbelchecken. Het was dus wel degelijk een nieuwe tv, maar het was netjes geweest moest men dat bij de aankoop meegegeven hebben, dan was ik direct gerust geweest. In elk geval excuses gehad dus snel en netjes afgehandeld.
Heb je nog gecheckt hoeveel branduren je tv heeft? Klinkt mij als een ingewikkeld verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
[...]
Ja, misvatting van mij. Ik heb een NUC en PS3 op een HDMI-in van mijn receiver zitten en via de HDMI-out gaat er 1 kabel naar de HDMI-2 (eARC) van de tv. Ik dacht dat die dus ook geluid kon terugsturen naar de receiver (wat ook kan), maar die receiver kan daar op zijn HDMI-out natuurlijk niets mee doen. Ik zal dus een 2e HDMI-kabel moeten aansluiten op de tv en deze op een vrije HDMI-ingang van de receiver moeten aansluiten. Had mooi geweest moest die receiver zijn HDMI-out slim genoeg zijn om ook in beide richtingen te werken maar dat begreep ik dus verkeerd.

[...]
Beeldmodus staat voorlopig op standaard en die automatische helderheid heb ik gisteren nog uitgezet, helderheid beperking staat verder ook gewoon uit en wat geeft dat machtig beeld zeg... via m'n NUC toch. Van de tv apps zelf heb ik dus enkel nog maar Disney+ even kort kunnen testen omdat ik voor de andere apps eerst moest inloggen op mijn LG account (welke blijkbaar geregistreerd is op regio NL en wat ik zelf niet meer kan wijzigen, in mijn profiel van LG staat België nochtans als residentie). Met kwaliteit op max bedoel ik dat in de Disney+ app de streamkwaliteit op auto staat, wat gelijk is aan hoogste kwaliteit. Van de beeldverbeteraars in de tv zelf staat alles uit. Het afspelen van content via W11 op de NUC geeft overigens perfecte kwaliteit, dus ik zal m'n tv dan maar voorlopig 'dom' houden en alles via de NUC doen zoals ik gewoon ben.

[Afbeelding][Afbeelding]

Heeft de yamaha versterker geen (e)arc ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Wren schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Heb je nog gecheckt hoeveel branduren je tv heeft? Klinkt mij als een ingewikkeld verhaal.
Nee, ging ik nog doen maar is er niet meer van gekomen. Ik geloof het verhaal wel, de man klonk oprecht en zo'n verhaal verzin je niet zomaar. Het is ook de enige verklaring die ik eraan kan geven want waarom zou iemand anders die vakjes uitsnijden om het SN te checken, dat staat gewoon ook op de doos aan de buitenkant. Verder zat alles binnenin nog netjes verpakt en hing de folie nog ongerept op de tv vooraan. De tv zelf is nooit de doos uitgekomen, dat leek me vrij duidelijk. Idem voor de bijgeleverde beugel en afstandsbediening. Ik denk dat ze bij LG verwonderd waren toen ze die tv binnenkregen voor herstelling en vaststelden dat die doos nog nooit open geweest was. Het lijkt me eerlijk gezegd de meest aannemelijke verklaring.
pwh53 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Heeft de yamaha versterker geen (e)arc ingang?
Die receiver is intussen ook al redelijk wat jaartjes oud, ik zou het moeten nakijken maar het is heel wat gedoen om de achterkant te kunnen zien want dan moet ik alle draadjes loskoppelen. Daar had ik gisteren na 3u klussen om de tv en het meubel op te hangen geen zin meer in, er moest ook nog gekookt worden en het werd laat :P. Zal dat later allemaal wel uitzoeken, maar vanavond eerst en vooral geniet van de Rode Duivels op groot scherm _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Largamelion schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:49:
[...]
Nee, ging ik nog doen maar is er niet meer van gekomen. Ik geloof het verhaal wel, de man klonk oprecht en zo'n verhaal verzin je niet zomaar. Het is ook de enige verklaring die ik eraan kan geven want waarom zou iemand anders die vakjes uitsnijden om het SN te checken, dat staat gewoon ook op de doos aan de buitenkant. Verder zat alles binnenin nog netjes verpakt en hing de folie nog ongerept op de tv vooraan. De tv zelf is nooit de doos uitgekomen, dat leek me vrij duidelijk. Idem voor de bijgeleverde beugel en afstandsbediening. Ik denk dat ze bij LG verwonderd waren toen ze die tv binnenkregen voor herstelling en vaststelden dat die doos nog nooit open geweest was. Het lijkt me eerlijk gezegd de meest aannemelijke verklaring.

[...]
Misschien begrijp ik de uitleg niet goed maar waarom zou je vakjes uitsnijden als het S/N gewoon op stickers aan de buitenkant van de doos staat? Juist omdat men bij cashback acties vragen het S/N eruit te snijden om misbruik te voorkomen deed dit een belletje bij mij rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Wren schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Misschien begrijp ik de uitleg niet goed maar waarom zou je vakjes uitsnijden als het S/N gewoon op stickers aan de buitenkant van de doos staat? Juist omdat men bij cashback acties vragen het S/N eruit te snijden om misbruik te voorkomen deed dit een belletje bij mij rinkelen.
Omdat men wou nakijken of het SN van het scherm in de doos overeenkwam met het SN van de tv die erin zat. Het karton is er ook niet volledig uitgesneden maar slechts aan 3 zijden, zodat het naar buiten geplooid kan worden. Op de stukken die gesneden zijn staat er ook geen SN, dat was enkel om toegang tot de achterkant van de tv te krijgen. Voor een cashback actie heb je verder ook een factuur nodig, je zou kunnen zeggen dat kan je vervalsen maar zover wil ik het niet zoeken.

Ik ga het toestel wel registreren bij LG dus dan zal ik ook wel een melding krijgen moest dit al gebeurd zijn voor een cashback actie vermoed ik. En op die oude modellen lopen er toch geen cashback acties meer dus boeit me weinig. Enkel voor garantie op het paneel zou het ooit een rol kunnen spelen, want voor zover ik begrijp is dat 5 jaar vanaf ontvangst, dus daarom wil ik het toestel registreren voor de zekerheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 17-06-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:34
Largamelion schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:49:
[...]
Die receiver is intussen ook al redelijk wat jaartjes oud, ik zou het moeten nakijken maar het is heel wat gedoen om de achterkant te kunnen zien want dan moet ik alle draadjes loskoppelen.
Of je doet dit zoals ik het doe. Het typenummer inclusief het woord back of backside opzoeken op Google. Met alle receivers waar ik tot nu toe mee heb gewerkt staat dit gewoon online.
Met kwaliteit op max bedoel ik dat in de Disney+ app de streamkwaliteit op auto staat, wat gelijk is aan hoogste kwaliteit. Van de beeldverbeteraars in de tv zelf staat alles uit. Het afspelen van content via W11 op de NUC geeft overigens perfecte kwaliteit, dus ik zal m'n tv dan maar voorlopig 'dom' houden en alles via de NUC doen zoals ik gewoon ben.
Let wel op dat je de native apps gebruikt waar mogelijk. Voor zover ik weet zullen streamingdiensten geen HDR zoals Dolby Vision doorsturen in de browser. Dan mis je toch een pak kwaliteit. De apps op de tv zelf doen dit overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
alex3305 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:22:
[...]

Of je doet dit zoals ik het doe. Het typenummer inclusief het woord back of backside opzoeken op Google. Met alle receivers waar ik tot nu toe mee heb gewerkt staat dit gewoon online.

[...]

Let wel op dat je de native apps gebruikt waar mogelijk. Voor zover ik weet zullen streamingdiensten geen HDR zoals Dolby Vision doorsturen in de browser. Dan mis je toch een pak kwaliteit. De apps op de tv zelf doen dit overigens wel.
Voor die receiver inderdaad een strak plan, zal ik eerst zo even bekijken maar vrees ervoor dat hij dit gaat ondersteunen.

Zoals ik zei was de kwaliteit van het beeld via de Disney+ app op WebOS zwaar ondermaats. Zeer veel gruis in het beeld, het was werkelijk niet om aan te zien. Geen idee waaraan het lag, dat moet ik nog verder testen want had gisteren geen tijd meer. Andere apps heb ik nog niet kunnen bekijken door het probleem met m'n LG account. Daarvoor heb ik nu een chat gestart met LG want ik vond ook niet direct een optie om mijn account te verwijderen.

Maar als het goed werkt dan is dit echt een mooie tv man, wat 'n beeld! Als je de standaard ingestelde limieten van de helderheid weghaalt dan knalt het ook echt. Moet wel nog wat spelen met de settings en uitzoeken wat het beste beeld geeft, ik vond de cinema/film modus veel te geel bij deze tv. Voorlopig krijg ik het meest natuurlijke beeld uit de 'standaard' modus, wat merkwaardig is ... bij andere tv's is die meestal net onnatuurlijk qua kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Largamelion schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:02:
[...]
Voor die receiver inderdaad een strak plan, zal ik eerst zo even bekijken maar vrees ervoor dat hij dit gaat ondersteunen.

Zoals ik zei was de kwaliteit van het beeld via de Disney+ app op WebOS zwaar ondermaats. Zeer veel gruis in het beeld, het was werkelijk niet om aan te zien. Geen idee waaraan het lag, dat moet ik nog verder testen want had gisteren geen tijd meer. Andere apps heb ik nog niet kunnen bekijken door het probleem met m'n LG account. Daarvoor heb ik nu een chat gestart met LG want ik vond ook niet direct een optie om mijn account te verwijderen.

Maar als het goed werkt dan is dit echt een mooie tv man, wat 'n beeld! Als je de standaard ingestelde limieten van de helderheid weghaalt dan knalt het ook echt. Moet wel nog wat spelen met de settings en uitzoeken wat het beste beeld geeft, ik vond de cinema/film modus veel te geel bij deze tv. Voorlopig krijg ik het meest natuurlijke beeld uit de 'standaard' modus, wat merkwaardig is ... bij andere tv's is die meestal net onnatuurlijk qua kleur.
Hoogstwaarschijnlijk staat deze op Warm50. Dit wordt ook wel eens het "piss-filter" genoemd.
Echter, deze is de laatste modellen wel sterk verbeterd.

Op mijn vorige TV's (LG 55B6 en daarna de LG 65CX) vond ik Warm50 ook veel te geel/bruin. Had de instelling daar ook altijd op Warm20 tot Medium staan.
Nu met de LG 77G4 die ik heb hangen, is Warm50 perfect en helemaal niet meer gelig/bruin.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
[...]

Witbalans minder warm zetten, eventueel iets meer of minder kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:32
[...]

Ik heb op mijn 77G2 de instellings van rtings ingesteld. Daarmee heb ik fanatisch beeld.
Disney+ geeft bij mij zeer goed beeld. Alle Star Wars series zijn echt prachtig kwa beeld. Heel soms heb ik wel mindere kwaliteit en korrelig beeld, maar dat gebeurd wanneer de TV moet bufferen. Slechte verbinding, iemand trekt het netwerk plat of je bent net een show gestart die nog even moet bufferen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

d0s

sssst

Mijn ervaring op mijn 77C3 is dat de Disney WebOS app met afstand het mooiste beeld geeft :)
Netflix ook op enkel het HD abonnement, terwijl ik bijvoorbeeld Fallout op Prime Video erg tegen vond vallen. Kan natuurlijk ook wel serie/film specifiek zijn.

Maar op Disney ziet alles er altijd haarscherp uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Laatst online: 22:14
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Misschien snap ik het niet helemaal wat je wilt maar bij mij zit de hdmi out van de av receiver aan de earc ingang van mijn tv.
Daarmee kan ik het beeld van de ps5 e.d. , die aan de receiver hangt(1 van de hdmi ingangen van de av receiver), weergeven op de tv.
Kijk ik op de tv naar iets zoals de kabel tv tuner of een ingebouwde app dan gaat het geluid van de tv over dezelfde kabel terug naar de receiver ( Audio Return Channel ) en doet die het processen (bv Atmos ) en versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 10-06 14:41
Ik zit te kijken naar een 65C3 of 65C4. Iemand ervaring of er een Sonos Arc voor past zonder het beeld te blokkeren? Dus vanaf een bank/stoel gezien (waardoor je er iets overheen kijkt).

En wat zijn de ervaringen hier met de C4? Die krijg je nu voor maar 188,- meer dan de C3 (65 inch), wel interessant.

[ Voor 23% gewijzigd door bsmpower op 17-06-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 18:14
bsmpower schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:51:
Ik zit te kijken naar een 65C3 of 65C4. Iemand ervaring of er een Sonos Arc voor past zonder het beeld te blokkeren? Dus vanaf een bank/stoel gezien (waardoor je er iets overheen kijkt).

En wat zijn de ervaringen hier met de C4? Die krijg je nu voor maar 188,- meer dan de C3 (65 inch), wel interessant.
Dan zou ik voor een G3 gaan als je 200 bijna zou bijleggen, de veel betere tv als een c4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:25
Ik ben een maand geleden overgestapt naar een andere internetprovider en sindsdien is alles wat via internet gestreamd wordt op mijn 55C8PLA buitengewoon ruk.

Situatie was:
300 Mbit DSL verbinding via een Fritzbox 7580 op 5m afstand van de tv.

Situatie is:
250 Mbit kabel verbinding via een Fritzbox 6660 op 30cm afstand van de tv.

Netflix, Youtube, IPTV, alles haperend, pixelig, of helemaal niet ladend. Als ik via de Netflix app een netwerktest doe kom ik steeds rond de 15Mbit uit.

Op werkelijk alle andere apparaten in huis (smartphones, laptops, andere tv met Fire TV stick) nul problemen. Deze halen allemaal de snelheid en streamingkwaliteit.

Alleen de tv geeft problemen. Deze heeft de laatste firmware (05.50.15).

Uiteraard kan ik een LAN kabel kopen en de tv bedraad aansluiten maar ik wil nu gewoon weten wat het probleem is met de draadloze verbinding. Ik heb zelfs de tv zelfs prioriteit gegeven in de Fritzbox interface, maar ook dat helpt niet.

Iemand een idee?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
MichaelReitsma schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Misschien snap ik het niet helemaal wat je wilt maar bij mij zit de hdmi out van de av receiver aan de earc ingang van mijn tv.
Daarmee kan ik het beeld van de ps5 e.d. , die aan de receiver hangt(1 van de hdmi ingangen van de av receiver), weergeven op de tv.
Kijk ik op de tv naar iets zoals de kabel tv tuner of een ingebouwde app dan gaat het geluid van de tv over dezelfde kabel terug naar de receiver ( Audio Return Channel ) en doet die het processen (bv Atmos ) en versterken.
Het werkt! Blijkbaar stond ARC standaard uitgeschakeld op m'n receiver (Yamaha RX-V473). Als ik op de tv Disney+ startte zag ik op de receiver automatisch AV4 verschijnen, maar er kwam geen geluid uit. Even met de afstandsbediening van de receiver in de HDMI opties gegaan en ARC ingeschakeld, werkt perfect nu!

Overigens is de kwaliteit van Disney+ gewoon goed via de WebOS app, heb een aantal films en series gecheckt en die zien er gewoon top uit. Enkel bij Shogun zit er dus echt behoorlijk wat korrel in het beeld. Heb nu eens vergeleken met de kwaliteit via Chrome op m'n Windows pc en daar is het toch ook, het viel gewoon meer op in die cinema setting. Ligt dus gewoon aan de serie.

Enkel het probleem met m'n LG account blijft en de support antwoordt voorlopig niet op m'n mail of WhatsApp berichten 😔. Zelfs met een nieuwe account en 100% zeker België geselecteerd als residentie krijg ik nog steeds onderstaande fout...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC6XiL90ad7m399uTED_Uh37mXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUUpOBcV5Wx67BVyAMPsrd5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Onlangs de C3 besteld, maar ik ga bidden dat ik geen TV ga krijgen met het veel voorkomend mankement (groene waas). Donderdag komt hij aan. Ik maak me toch wel beetje zorgen als ik dit topic doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
hotymoty schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:54:
Onlangs de C3 besteld, maar ik ga bidden dat ik geen TV ga krijgen met het veel voorkomend mankement (groene waas). Donderdag komt hij aan. Ik maak me toch wel beetje zorgen als ik dit topic doorlees.
Maak ik je nog banger. 8) Mijn eerste C3 had allemaal zwart achtige vegen in het beeld. Komt goed joh. Tweede was perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cyclonic schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:20:
[...]

Dan zou ik voor een G3 gaan als je 200 bijna zou bijleggen, de veel betere tv als een c4.
Overdrijven is ook een vak. NB: DAN een C4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
MotorBeast schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Maak ik je nog banger. 8) Mijn eerste C3 had allemaal zwart achtige vegen in het beeld. Komt goed joh. Tweede was perfect.
Haha thanks😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 10-06 14:41
Cyclonic schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:20:
[...]

65B4 = 1299
65C3 = 1493
65C4 = 1688 (na cashback)
65G3 + stand = 1999

Tja, elke keer ietsje beter maar ook weer paar honderd euro meer 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 22:36
Wren schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Ik heb web os 8.3.0-2301. Ik zie de instelling niet terug in onderstaande instructies. Enig idee hoe ik in deze nieuwe web os de branduren kan opzoeken?

https://www.lg.com/nl/ond...CT20182005-20153409040788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:34
Largamelion schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:42:
[...]

Enkel het probleem met m'n LG account blijft en de support antwoordt voorlopig niet op m'n mail of WhatsApp berichten 😔. Zelfs met een nieuwe account en 100% zeker België geselecteerd als residentie krijg ik nog steeds onderstaande fout...

[Afbeelding]
Gewoon een nieuw account registreren en dan een punt in je mail toevoegen: mijn.mail@gmail.com ipv mijnmail@gmail.com. Of een +: mijnmail+lg@gmail.com. Dat komt namelijk allemaal in dezelfde inbox terecht. Althans als je GMail gebruikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Malfoi schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:30:
Ik ben een maand geleden overgestapt naar een andere internetprovider en sindsdien is alles wat via internet gestreamd wordt op mijn 55C8PLA buitengewoon ruk.

Situatie was:

Situatie is:

Netflix, Youtube, IPTV, alles haperend, pixelig, of helemaal niet ladend. Als ik via de Netflix app een netwerktest doe kom ik steeds rond de 15Mbit uit.

Op werkelijk alle andere apparaten in huis (smartphones, laptops, andere tv met Fire TV stick) nul problemen. Deze halen allemaal de snelheid en streamingkwaliteit.

Uiteraard kan ik een LAN kabel kopen en de tv bedraad aansluiten maar ik wil nu gewoon weten wat het probleem is met de draadloze verbinding. Ik heb zelfs de tv zelfs prioriteit gegeven in de Fritzbox interface, maar ook dat helpt niet.

Iemand een idee?
Quickstart uitzetten en 30. sec de stroom er af lost de meeste wifi problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 16:37
bsmpower schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:24:
[...]

65B4 = 1299
65C3 = 1493
65C4 = 1688 (na cashback)
65G3 + stand = 1999
Meerprijs voor de C3 vergeleken met de B4 is het zeker waard, meerprijs voor de C4 vergeleken met de C3 niet.

Zou dan de afweging maken tussen de C3 of G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 02:24
Malfoi schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:30:

Situatie was:

Situatie is:

Iemand een idee?
Mocht de bovenstaande tip niet werken:
Ik weet niet of het nog zo is bij de nieuwere tvs maar bij de oude tvs kon je de "nood/overheid" frequentie banden bij wifi beter niet gebruiken. Probeer een keer je frequentie vast op een normale frequentie en haal daarna even beide apparaten van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
alex3305 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:37:
[...]

Gewoon een nieuw account registreren en dan een punt in je mail toevoegen: mijn.mail@gmail.com ipv mijnmail@gmail.com. Of een +: mijnmail+lg@gmail.com. Dat komt namelijk allemaal in dezelfde inbox terecht. Althans als je GMail gebruikt ;).
Het is me uiteindelijk gelukt met mijn 3e e-mailadres door de LG ThinQ app te downloaden en daarin een nieuwe account te creëren. In die app kreeg ik dezelfde fout als ik met beide andere accounts probeerde aan te melden, wat een BS toch van LG.

Soit, alle apps werken nu, geluid ook in beide richtingen dus ik ben tevreden. Nu de beste instellingen voor het beeld nog zoeken (zal zeker Rtings checken) en dan volop genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:25
pwh53 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Quickstart uitzetten en 30. sec de stroom er af lost de meeste wifi problemen op.
Ik ga vanavond even Quickstart uitzetten en kijken of dat helpt.
Compleet van de stroom af was ie toevallig dit weekend (als we langer niet thuis zijn trek ik de stekker eruit) maar dit hielp niet.

Gisteravond uit frustratie de kelder doorgespit en een ethernetkabel gevonden. Nu hangt ie aan de kabel en werkt gewoon zoals het hoort.

Maar ja, liefst heb ik gewoon dat ie het draadloos doet want nu is er een extra kabel in het zicht.
andries98 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Ik weet niet of het nog zo is bij de nieuwere tvs maar bij de oude tvs kon je de "nood/overheid" frequentie banden bij wifi beter niet gebruiken. Probeer een keer je frequentie vast op een normale frequentie en haal daarna even beide apparaten van de stroom.
Bedankt voor de tip, kan ik inderdaad eens proberen. Maar had de hoop niet te veel routerinstellingen te hoeven wijzigen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Wel heerlijk hoe die (e)ARC werkt. Receiver gaat nu gewoon netjes mee met 1 druk op de knop van de LG afstandsbediening om de tv uit te zetten.

En bij deze nog maar eens bewezen hoeveel stroom mijn 50" plasma verbruikte. In de app van mijn zonnepanelen zat ik met de tv aan en standaard ander verbruik gemiddeld rond de 700W met die plasma. Met de LG G2 is dat nu 250W! Had niet verwacht dat het verschil zo groot ging zijn aangezien de OLED 27" groter is qua beeldoppervlak, mooie besparing dus op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:50:
Wel heerlijk hoe die (e)ARC werkt. Receiver gaat nu gewoon netjes mee met 1 druk op de knop van de LG afstandsbediening om de tv uit te zetten.

En bij deze nog maar eens bewezen hoeveel stroom mijn 50" plasma verbruikte. In de app van mijn zonnepanelen zat ik met de tv aan en standaard ander verbruik gemiddeld rond de 700W met die plasma. Met de LG G2 is dat nu 250W! Had niet verwacht dat het verschil zo groot ging zijn aangezien de OLED 27" groter is qua beeldoppervlak, mooie besparing dus op termijn.
Eco stand nog actief? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Largamelion schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:50:

Niet helemaal. Nu moet je in de winter je verwarming weer hoger zetten. Mijn oude plasma had zelfs een ventilator achterin die warme lucht blies. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Nope, een van de eerste dingen die ik heb uitgezet.
MotorBeast schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Niet helemaal. Nu moet je in de winter je verwarming weer hoger zetten. Mijn oude plasma had zelfs een ventilator achterin die warme lucht blies. :+
Haha true, maar nu blijft het in de zomer ook wel koeler natuurlijk. Bovendien hing m'n thermostaat op anderhalve meter van die plasma dus dat gaf mss ook een vertekend beeld van de effectieve temperatuur in m'n woonkamer 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Malfoi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Ik ga vanavond even Quickstart uitzetten en kijken of dat helpt.
Compleet van de stroom af was ie toevallig dit weekend (als we langer niet thuis zijn trek ik de stekker eruit) maar dit hielp niet.

Gisteravond uit frustratie de kelder doorgespit en een ethernetkabel gevonden. Nu hangt ie aan de kabel en werkt gewoon zoals het hoort.

Maar ja, liefst heb ik gewoon dat ie het draadloos doet want nu is er een extra kabel in het zicht.

[...]
Bedankt voor de tip, kan ik inderdaad eens proberen. Maar had de hoop niet te veel routerinstellingen te hoeven wijzigen.
Wel daarna weer de stroom er af, dan loopt het quickstart geheugen leeg, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 22:36
MotorBeast schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Die kun je wegstrepen tegen de zomer. Daar hoef je de airco minder hard te zetten (als je die hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
pwh53 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Module zou moeten werken, je kijkt wel op kanaal 999 ?
Zou zelfs zonder module kunnen, is ongecodeerd.
Ja kanaal 999. Dit is het beeld dat ik daarop hebAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiep4F0VIrwUsmTwbwbvbdC1MnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdk27fj69FVPtICKpnBR1MgX.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenin komt de melding HLG HDR in beeld dus de B6 herkent het wel maar er gaat iets mis met het kleurbeeld.

Dus jij kijkt op dezelfde manier op je B6 met een normaal beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:26
Baltar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:43:
[...]

Ja kanaal 999. Dit is het beeld dat ik daarop heb[Afbeelding]

Bovenin komt de melding HLG HDR in beeld dus de B6 herkent het wel maar er gaat iets mis met het kleurbeeld.

Hdr gaat alleen goed als het in de juiste container zit. Codec probleempje...

Edit: haal hdr en DV door elkaar. Maar je beeld is het resultaat van de extra info die niet goed verwerkt wordt. Dus om de een of andere reden verwerkt hij de HLG HDR niet goed. Misschien checken of de hdr tone mapping settings verschil maken. Weet niet of je hem naar SDR kunt forceren, dat zou ook in de stream moeten zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Mirx_NL op 18-06-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Baltar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:43:
[...]

Ja kanaal 999. Dit is het beeld dat ik daarop heb[Afbeelding]

Nee, heb ik 'vroeger' gehad, (nu een g3) maar heb toen op de bbc tennis in hlg gezien, probeer eens zonder de module, misschien verstoort die het, de zender is ongecodeerd. Maar er staat me ook vaag iets bij dat hlg na een update niet meer werkte op de b6, maar weet ik niet zeker en kan er ook niets over terug vinden. Geen tips in het ziggo forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 21:18

Boost9898

www.brambenik.nl

Heeft er iemand inzicht in de looptijd van de LG OLED G3? Nu de opvolger van de G3 (G4) beschikbaar is, lijkt het me aannemelijk dat de G3 serie eruit gaat.

Maar hoe zit dit? Blijft deze leverbaar tot de voorraad van webshops op is, zegt LG dat die tv verkocht mag worden tot datum X, blijft LG ze nog even produceren?

Deze vraag stel ik omdat ik op zoek ben naar een LG G3, maar deze heb ik pas over ~2 maanden 'nodig'. Ik wil deze niet mislopen omdat ik dan 'verplicht' ben om een veel duurdere LG G4 te nemen. Dus is het verstandig om de G3 nu al aan te schaffen, of kan ik het potentiële risico nemen en nog wachten?

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Boost9898 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:46:
Heeft er iemand inzicht in de looptijd van de LG OLED G3? Nu de opvolger van de G3 (G4) beschikbaar is, lijkt het me aannemelijk dat de G3 serie eruit gaat.

Maar hoe zit dit? Blijft deze leverbaar tot de voorraad van webshops op is, zegt LG dat die tv verkocht mag worden tot datum X, blijft LG ze nog even produceren?

Deze vraag stel ik omdat ik op zoek ben naar een LG G3, maar deze heb ik pas over ~2 maanden 'nodig'. Ik wil deze niet mislopen omdat ik dan 'verplicht' ben om een veel duurdere LG G4 te nemen. Dus is het verstandig om de G3 nu al aan te schaffen, of kan ik het potentiële risico nemen en nog wachten?
Denk nite dat LG ze nog produceert. Dus de voorraden zullen opdrogen. Of je het risico kunt nemen kunnen wij natuurlijk niet voorspellen. Better safe than sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Boost9898 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:46:

Zal nog meevallen, ik heb vorige donderdag nog een G2 gekocht. Was wel de laatste bij Smits Arnhem maar in andere webshops is die ook nog verkrijgbaar. Loopt wel op zijn einde nu dus als ik daarop afga dan heb je nog wel tijd voor de G3. Mss zakt de prijs zelfs nog wat op die 2 maand, ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.

Gisteren ook alle apps geïnstalleerd/ingelogd die ik plan te gebruiken. Ik had niet gedacht dat ik van die NUC zou afstappen maar ik moet zeggen dat het gebruiksgemak van WebOS in combinatie met de eARC en mijn receiver gewoon top werkt. Ook meteen de update gedaan naar WebOS 23 wat blijkbaar sinds maart beschikbaar is voor de oudere modellen. Vrees wel dat het dan nog lang gaat duren voor WebOS 24 naar mijn toestel komt en dus ook de ondersteuning voor Chromecast. Op zich is dat enkel een issue voor Go Play in België want dat is de enige zender zonder app op WebOS. Ik vond online enkel bevestiging maar dus geen antwoord of er aan dergelijke app gewerkt wordt. Voor die zender zal ik voorlopig dus nog moeten terugvallen op de NUC.

[ Voor 25% gewijzigd door Largamelion op 19-06-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Largamelion Go Play via Webbrowser al geprobeerd?

En ipv Chromcast kan je wel gewoon casten naar je tv. Ik doe dat probleemloos vanaf zowel laptop als telefoon als ik dat wil.

[ Voor 55% gewijzigd door MotorBeast op 19-06-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0rrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 12:57
andries98 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Weet niet welke provider je hebt, maar wellicht helpt dit-> Via Glasnet ook issues met afspelen, terwijl dit met Tweak niet het geval was. Via chat naar Glasnet, bleek IPV6 aan te staan in de router. Deze is uitgeschakeld alle issues opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

hotymoty schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:54:
Gaat ook prima hoor zal me niet al te druk maken. Deze hangt nog geen uur en meteen prima ( out of the box )
Denon enz meteen gevonden nog wat aan de settings doen. Mooi spul maar kwam ook van Nano Cell af...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7Tc5SUSvWH1D1fzO04bQMPEV3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C01HfjHlsCOzxMmca4TcWcME.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
MotorBeast schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:14:
@Largamelion Go Play via Webbrowser al geprobeerd?

En ipv Chromcast kan je wel gewoon casten naar je tv. Ik doe dat probleemloos vanaf zowel laptop als telefoon als ik dat wil.
Webbrowser nog niet getest nee, is misschien nog een goed alternatief tot er een app komt. Ze hebben er in elk geval plannen voor want dit antwoord kreeg ik net van hen:

Bedankt voor je berichtje.
Ik geef je graag wat meer info over de mogelijkheden van GoPlay op dit moment.

We hebben jammer genoeg nog geen Smart TV app voor alle smart Tv's in de aanbieding, al staan deze zeker en vast op ons programma.
Kijkers met een Android TV kunnen onze app wel al op hun Smart TV downloaden via de Google Play Store. Onze app is ook te vinden in de Tv zone van de Orange setup box en de Telenet EOS box 🙂

Samsung en LG hebben een eigen besturingssysteem dat los staat van Android. Hierdoor kunnen we op dit moment geen GoPlay integreren.
We zijn zeker en vast van plan om dit uit te breiden in de nabije toekomst. Ik kan je helaas geen concrete datum bezorgen.

Alvast onze excuses voor de hinder die je in de tussentijd moet ervaren.
We willen je ook graag bedanken voor je begrip en geduld.

Casten heb ik al geprobeerd vanuit andere apps, maar die vinden niets om naar te casten. In de GoPlay app op Android is de cast-knop zelfs helemaal uitgegrijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
silitek schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Gaat ook prima hoor zal me niet al te druk maken. Deze hangt nog geen uur en meteen prima ( out of the box )
Denon enz meteen gevonden nog wat aan de settings doen. Mooi spul maar kwam ook van Nano Cell af...

[Afbeelding]
Ziet er prachtig uit!

Hoe kan je snel testen of je TV geen kuren vertoond? Een wit scherm opzoeken op youtube ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Largamelion schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:26:
[...]
Webbrowser nog niet getest nee, is misschien nog een goed alternatief tot er een app komt. Ze hebben er in elk geval plannen voor want dit antwoord kreeg ik net van hen:

Bedankt voor je berichtje.
Ik geef je graag wat meer info over de mogelijkheden van GoPlay op dit moment.

We hebben jammer genoeg nog geen Smart TV app voor alle smart Tv's in de aanbieding, al staan deze zeker en vast op ons programma.
Kijkers met een Android TV kunnen onze app wel al op hun Smart TV downloaden via de Google Play Store. Onze app is ook te vinden in de Tv zone van de Orange setup box en de Telenet EOS box 🙂

Samsung en LG hebben een eigen besturingssysteem dat los staat van Android. Hierdoor kunnen we op dit moment geen GoPlay integreren.
We zijn zeker en vast van plan om dit uit te breiden in de nabije toekomst. Ik kan je helaas geen concrete datum bezorgen.

Alvast onze excuses voor de hinder die je in de tussentijd moet ervaren.
We willen je ook graag bedanken voor je begrip en geduld.

Casten heb ik al geprobeerd vanuit andere apps, maar die vinden niets om naar te casten. In de GoPlay app op Android is de cast-knop zelfs helemaal uitgegrijsd.
Niet casten vanuit de/een app. Casten rechstreeks vanuit je telefoon. Bij Android is dat geen probleem, screen share. Apple weet ik niet. Windows....apparaten aansluiten en connecten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe zit het tegenwoordig met de beruchte 'pisvlekken' (dirty-yellow) op een wit scherm? hebben jullie dat al geprobeerd? ik ben benieuwd of de nieuwe oleds daar nog last van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
hotymoty schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:26:
[...]

Ziet er prachtig uit!

Hoe kan je snel testen of je TV geen kuren vertoond? Een wit scherm opzoeken op youtube ofzo?
Niet alleen wit testen maar alle kleurvelden. Staan genoeg testbeelden op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

hotymoty schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:26:
[...]

Ziet er prachtig uit!

Exact dat. Zijn genoeg testjes om te kijken wat je in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Maar misschien moet je het gewoon helemaal niet willen testen. ;)

Wat ga je doen als je vlek ziet. Omruilen? Waarbij je de kans loopt op een scherm die nóg slechter is?

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 19-06-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 06:54
Rivanov schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:03:

Wat ga je doen als je vlek ziet. Omruilen? Waarbij je de kans loopt op een scherm die nóg slechter is?
Eigenlijk niet zo’n slecht idee.. morgen komen ze mijn G3 83” omruilen. Een stuck pixel die vanaf kijkafstand in principe onzichtbaar is, maar het viel mij per toeval op toen ik dichtbij voorbij liep.

Ik kan je zeggen, best wat gedoe om de TV van de muur te halen… iets met kabels weggewerkt ik de muur en stroomkabel die vast zit aan de TV…

Dat laatste nekt hem dus. Anders zou het een kwestie van 5 min. Zijn. Nu moest het meubel eronder van de muur af, alle kabels los omdat ik er anders niet bij kan en vervolgens de TV eraf. Morgen de nieuwe ophangen en alles weer terug hangen/ aansluiten.

En dan hopen dat het nieuwe scherm perfect in orde is… (uiteraard ga ik die eerst goed nakijken…)

Toch wel handig zo’n standaard om hem neer te kunnen zetten… die dus niet standaard beschikbaar is bij de G3.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Thalaron schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:15:
[...]

Eigenlijk niet zo’n slecht idee.. morgen komen ze mijn G3 83” omruilen. Een stuck pixel die vanaf kijkafstand in principe onzichtbaar is, maar het viel mij per toeval op toen ik dichtbij voorbij liep.

Ik kan je zeggen, best wat gedoe om de TV van de muur te halen… iets met kabels weggewerkt ik de muur en stroomkabel die vast zit aan de TV…

Dat laatste nekt hem dus. Anders zou het een kwestie van 5 min. Zijn. Nu moest het meubel eronder van de muur af, alle kabels los omdat ik er anders niet bij kan en vervolgens de TV eraf. Morgen de nieuwe ophangen en alles weer terug hangen/ aansluiten.

En dan hopen dat het nieuwe scherm perfect in orde is… (uiteraard ga ik die eerst goed nakijken…)

Toch wel handig zo’n standaard om hem neer te kunnen zetten… die dus niet standaard beschikbaar is bij de G3.
Om die reden heb ik een buis van 8cm doorsnede in de muur gewerkt. Geen enkel issue met de kabels. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7uROvIBmEoTobgo1DGgl3Hw52o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVyukKsQ0jN8SpTF7HwLDtcj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AitWwMvOzCkYNQrYB3CdjeQ16o4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki93cYFFRJAZpJLlSCMiOCRy.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 06:54
Rivanov schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:16:
[...]

Om die reden heb ik een buis van 8cm doorsnede in de muur gewerkt. Geen enkel issue met de kabels. :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja de buis die ik er nu in heb zitten is ruim zat, maar geen rekening gehouden met dergelijk lompe stroomkabels… en de huidige muur is voorzien van speciaal stucwerk dus kan het niet even aanpassen helaas. Het is ook het enige apparaat in huis met vast netsnoer . Wie bedenkt dat nu anno 202*..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Rivanov schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:03:

Slecht advies vind ik. Een pixel zou ik me niet druk om maken maar je wil niet weten hoe mijn eerste scherm eruit zag met vage zwarte strepen door het beeld. Foto's ervan maakte toch dat hij snel werd omgeruild. Ik wil gewoon een strak uniform scherm voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
MotorBeast schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:27:
[...]

Slecht advies vind ik. Een pixel zou ik me niet druk om maken maar je wil niet weten hoe mijn eerste scherm eruit zag met vage zwarte strepen door het beeld. Foto's ervan maakte toch dat hij snel werd omgeruild. Ik wil gewoon een strak uniform scherm voor dit geld.
Als het echt hinderlijk is, dan uiteraard.. direct omwisselen. Maar als je er met normaal kijkgedrag geen last van hebt.. en je gaat dan met die testbeelden zoeken naar imperfecties en je ziet ze dan ineens.. wat dan?

Ik bedoel dus te zeggen; zie je nu niets.. ga het dan ook niet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:58

Imhotep

The Dark Side

Vanaf afgelopen maandag heb ik hier een LG G4 65 inch, deze heeft mijn aloude Panasonic plasma vervangen waar ik erg aan gehecht was. Maar eerlijk is eerlijk, het beeld van de G4 is erg goed, zelfs beter dan ik had verwacht na het bekijken van verschillende toestellen in de winkels.

Het installeren zelf ging erg soepel, echter krijg ik het gelijk van de TV niet afgespeeld via Denon (AVR X2300W). Hierbij uiteraard al de verschillende opties bekeken. HDMI aangesloten op de (E)ARC, aangezet in de TV en in de Denon.
Van verschillende bronnen op de Denon kan ik wel afspelen naar de TV, maar TV-geluid wordt op de Denon simpelweg niet herkend.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37
@Imhotep aan beide kanten moet ie op de ARC poort. En soms helpt het om tv en receiver beide even van de stroom te halen zodat de HDMI handshake opnieuw plaatsvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Imhotep schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:44:
Vanaf afgelopen maandag heb ik hier een LG G4 65 inch, deze heeft mijn aloude Panasonic plasma vervangen waar ik erg aan gehecht was. Maar eerlijk is eerlijk, het beeld van de G4 is erg goed, zelfs beter dan ik had verwacht na het bekijken van verschillende toestellen in de winkels.

Het installeren zelf ging erg soepel, echter krijg ik het gelijk van de TV niet afgespeeld via Denon (AVR X2300W). Hierbij uiteraard al de verschillende opties bekeken. HDMI aangesloten op de (E)ARC, aangezet in de TV en in de Denon.
Van verschillende bronnen op de Denon kan ik wel afspelen naar de TV, maar TV-geluid wordt op de Denon simpelweg niet herkend.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Denon heeft net als Marantz een ingang TV Audio. Daarop aansluiten en eventueel toewijzen in het menu van de reciever. Als het goed is zie je dan op de tv als je ingangen kiest Denon Sound Bar. Bij mij heet het Marantz Sound Bar. Maar Denon en Marantz is 1 pot nat.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 19-06-2024 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 09-06 21:18

Boost9898

www.brambenik.nl

Rivanov schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Als het echt hinderlijk is, dan uiteraard.. direct omwisselen. Maar als je er met normaal kijkgedrag geen last van hebt.. en je gaat dan met die testbeelden zoeken naar imperfecties en je ziet ze dan ineens.. wat dan?

Ik bedoel dus te zeggen; zie je nu niets.. ga het dan ook niet opzoeken.
Daar ben ik het niet mee eens, je legt een (half) maandsalaris neer voor een tv. Dag mag je er gewoon vanuit gaan dat het paneel perfect is. Ook al was de pixel op coördinaat 0,0 (linkerbovenhoek) stuk, ook dan ging hij gewoon RMA.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Pagina: 1 ... 536 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.