• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 04:06
the-body schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:38:
Hier lees ik dat het EK in UHD uitgezonden wordt op kanaal 999. Maar de vraag blijft staan: kan de DVB-C tuner van de G4 en/of de C4 dit aan?
Dit gaat nooit native UHD 4k zijn omdat, zoals ik zei, het zelfs niet geproduceerd word in 4k.

https://www.whathifi.com/...s-but-theres-hope-for-hdr

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52
the-body schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:07:
Weet iemand of de C4 en/of de G4 al DVB-C tuners hebben die UHD kunnen weergeven? Met het oog op het EK lijkt het me wel leuk om in 4k te kijken, maar heb geen zin in een Ziggo-kastje.
Ja. kanaal 999 als het open staat, wordt kleurrijker weergegeven.
Eigelijk moet UHD, HDR in full HD zijn.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:00
the-body schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Dat is dus gewoon ronduit een leugen. UHD is heel wat anders dan HDR, wat een misleidende promoprietpraat van VFZ!
Een beetje off-topic, maar enorm flauw. Bij VodafoneZiggo haalde ze dit geintje al eerder uit. Daar vinden ze dat UHD niet hetzelfde is als Ultra HD. UHD is volgens hun HD met een groter kleurenpalet. Dus HDR. En in dit geval met HLG. Omdat ze de U niet specificeren als Ultra voldoen ze dus volgens hun eigen logica :'). Ze noemen het dan ook UHD of 1080p UHD.

Wat mij betreft net zo misleidend als altijd maar blijven roepen dat het een glasvezelkabelnetwerk is. Waarbij ze dus bedoelen dat het uit glasvezel én coaxkabel bestaat.

• mucuracat
alex3305 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Een beetje off-topic, maar enorm flauw. Bij VodafoneZiggo haalde ze dit geintje al eerder uit. Daar vinden ze dat UHD niet hetzelfde is als Ultra HD. UHD is volgens hun HD met een groter kleurenpalet. Dus HDR. En in dit geval met HLG. Omdat ze de U niet specificeren als Ultra voldoen ze dus volgens hun eigen logica :'). Ze noemen het dan ook UHD of 1080p UHD.

Wat mij betreft net zo misleidend als altijd maar blijven roepen dat het een glasvezelkabelnetwerk is. Waarbij ze dus bedoelen dat het uit glasvezel én coaxkabel bestaat.
Regels over UHD en HDR zie filmpje v.a. 4:45.
In Europa mag het UHD heten als het fullHD is en met wat extraatjes. :+ 8)7

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:47
UHD is volgens de Bluray Alliance ook "up to" 4K. Dus 1080p valt daar ook onder. ;)
Daarentegen blijf ik ook nog steeds van mening dat ik een goede bitrate 1080p HDR prefereer boven een 4K SDR signaal.

Ik vond ten tijden van 4K F1 op Ziggo het minder "impact" geven dan het kleurrijke EK / WK dat in 1080p HDR werd uitgezonden.

[ Voor 59% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2024 09:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:58
Rivanov schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:01:
UHD is volgens de Bluray Alliance ook "up to" 4K. Dus 1080p valt daar ook onder. ;)
dat meende ik me al te herinneren, maar ik kon gister niet zo snel een artikel vinden om naar te linken :)

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Rivanov
overtones schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:02:
[...]

dat meende ik me al te herinneren, maar ik kon gister niet zo snel een artikel vinden om naar te linken :)
review: Uhd is 1080p met hdr? - 4k-resolutie als optie in keuzemenu
Wat de resolutie betreft was de BDA dan ook duidelijk: content in 'up-to 3840x2160'. Dat lijkt ruimte te laten voor uhd-blu-rays met lagere resoluties, maar daar is geen sprake van. Elke uhd-blu-ray heeft een resolutie van 3840x2160 pixels. Een kleine nuance is dat het bronmateriaal niet per se in 4k-resolutie hoef te zijn geschoten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• alex3305
  • Laatst online: 14:00
@Rivanov @overtones Dan is er dus ook weer een verschil tussen UHD op Bluray en UHD televisie. Ik ging dus uit van het Ultra-high-definition television Wikipedia artikel wat spreekt over UHD. Maar dat zal dan in Europa weer anders zijn :F 8)7.

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Vraagje ;

Mijn jongste zoontje heeft de afstandbediening van Oma d'r tv gesloopt, nu wil ik dus even een nieuwe aanschaffen.
Ik zie overal wel Magic Remote's te koop staan, maar ik zie nergens het type nummer van haar tv er tussen staan. Ik weet dus niet zeker of deze wel geschikt is voor de tv.

Type tv : LG 55UH770V uit 2016

Weten jullie misschien welke afstandbediening ik hier voor kan halen?

Alvast bedankt!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Spaulding1 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:57:
Vraagje ;

Mijn jongste zoontje heeft de afstandbediening van Oma d'r tv gesloopt, nu wil ik dus even een nieuwe aanschaffen.
Ik zie overal wel Magic Remote's te koop staan, maar ik zie nergens het type nummer van haar tv er tussen staan. Ik weet dus niet zeker of deze wel geschikt is voor de tv.

Type tv : LG 55UH770V uit 2016

Weten jullie misschien welke afstandbediening ik hier voor kan halen?

Alvast bedankt!
https://remotes-world.com/nl/products/lg-tv-55-uh-770-v

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:06
Ik kom er toch niet helemaal uit met de ARC functionaliteit, maar misschien wil ik ook wel iets wat helemaal niet kan bedenk ik mij nu. Ik heb een setup waarbij alle bronnen in mijn Denon gaan en vanuit daar 1 arc hdmi naar mijn tv. Nu ontdekte ik deze week, middels een tip in dit topic, dat F1TVpro via de interne browser supergoed werkt op mijn G3, maar het geluid komt dan nergens vandaan... dat geld ook voor youtube of andere apps op de tv. Ergens logisch want de Denon verbind met een geselecteerde bron. Dus is mijn enige optie op de tv de speakers van de tv selecteren. Maar ergens zou dit toch moeten kunnen? Ik heb het idee dat ik iets mis...

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:56
JimmyNL schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:38:
Ik kom er toch niet helemaal uit met de ARC functionaliteit, maar misschien wil ik ook wel iets wat helemaal niet kan bedenk ik mij nu. Ik heb een setup waarbij alle bronnen in mijn Denon gaan en vanuit daar 1 arc hdmi naar mijn tv. Nu ontdekte ik deze week, middels een tip in dit topic, dat F1TVpro via de interne browser supergoed werkt op mijn G3, maar het geluid komt dan nergens vandaan... dat geld ook voor youtube of andere apps op de tv. Ergens logisch want de Denon verbind met een geselecteerde bron. Dus is mijn enige optie op de tv de speakers van de tv selecteren. Maar ergens zou dit toch moeten kunnen? Ik heb het idee dat ik iets mis...
Je Denon op de HDMI bron van je TV zetten.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
JimmyNL schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:38:
Ik heb een Marantz en heb tv ARC HDMI op TV Audio kanaal van reciever gezet. Denon is volgens mij soortgelijk. Bronnen gewoon in je tv pluggen.

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:22
Ben heel erg in twijfel over de G4 en wel tussen een 65" of toch de 77''.

Ik heb nu een LG CX 55" (2020) staan dus het is sowieso een flinke upgrade.

Ik vind het prijsverschil zo enorm groot:
65" wordt verkocht voor 2511,- euro + nog 150 euro cashback
77 " wordt verkocht voor 4499 + 200 euro cashback.

Die 65" kan je toch bijna niet laten liggen voor die prijs...?

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 13:30
Phyraxz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:55:

En waar is die 65" deze prijs?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22
@Phyraxz die 77” kan je vast veel goedkoper krijgen. Eerder in de buurt van de 3000 euro, maar daar is het andere aanbiedingstopic voor.
In deze markt moet je vragen/bellen/chatten om de “beste prijs” te krijgen. De laagste prijzen zie je niet online staan.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-06-2024 12:03 ]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:44

Bij twijfel sowieso voor een 77'' kiezen.

De reden waarom 77'' verhoudingsgewijs een stuk duurder is heeft ermee te maken dat het paneel inefficiënter gesneden wordt uit de mother glass.

Met wat rondbellen en onderhandelen kun je momenteel de 77G4 voor onder de 4K (excl. cashback) kopen. Wellicht dat de 77G3 voor 2999 euro een interessantere optie is.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

Ga in geval van twijfel inderdaad voor de 77".

En de 77G4 werd een twee maanden (!) geleden al voor ~3000-3100 verkocht bij https://www.fransdesmet.be/lg/lg-oled-tv/oled77g45.html

Zie idd het OLED aanbiedingen topic en diverse posts in dit topic, dus nu moet je 'm vast en zeker ook wel kunnen krijgen voor rond de 3K.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Freshouttheoven
AntraXxX schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:20:
[...]

En de 77G4 werd een twee maanden (!) geleden al voor ~3000-3100 verkocht bij https://www.fransdesmet.be/lg/lg-oled-tv/oled77g45.html

Zie idd het OLED aanbiedingen topic en diverse posts in dit topic, dus nu moet je 'm vast en zeker ook wel kunnen krijgen voor rond de 3K.
Dit gaat -op moment van schrijven- 'm vast en zeker niet lukken. Reden; inkoopprijzen zijn onderhevig aan fluctuatie.

• Rivanov
AntraXxX schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Niet standaard hoor. Ik was de enige lucky one voor die prijs volgens mij. Alle anderen gingen voor minimaal € 3400 geloof ik.

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
Rivanov schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Niet standaard hoor. Ik was de enige lucky one voor die prijs volgens mij. Alle anderen gingen voor minimaal € 3400 geloof ik.
Eind mei voor 3500 zonder cashback bij smits gekocht.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Beschamende vraag naar zit er eigenlijk nog een beschermlaag op de G3? Ik zag wel twee gele tapjes aan beide kanten, maar daarbij kwam verder geen folie vrij?

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 19:30
Ik heb net mn G2 binnengekregen en zie helaas nu pas dat je de voedingskabel niet er uit kan trekken en dat het ook nog eens een geaarde stekker is.. die past helaas niet door de kabelgoot.

Iemand tips of tricks hoe ik dit het beste op kan lossen?

• Freshouttheoven
FMS schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:30:
Beschamende vraag naar zit er eigenlijk nog een beschermlaag op de G3? Ik zag wel twee gele tapjes aan beide kanten, maar daarbij kwam verder geen folie vrij?
Ja, er zit een beschermlaag op de G3 deze gaat er niet altijd direct af wanneer je aan de gele tapjes trekt. Er zijn meerdere manieren om voorzichtig de beschermlaag eraf te halen, zie o.a. YouTube.

• Freshouttheoven
CydexTM schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:39:
Ik heb net mn G2 binnengekregen en zie helaas nu pas dat je de voedingskabel niet er uit kan trekken en dat het ook nog eens een geaarde stekker is.. die past helaas niet door de kabelgoot.

Er is al veel over dit onderwerp geschreven o.a. in dit subforum, zoekt en gij zult vinden.

• Jckx
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Ja, er zit een beschermlaag op de G3 deze gaat er niet altijd direct af wanneer je aan de gele tapjes trekt. Er zijn meerdere manieren om voorzichtig de beschermlaag eraf te halen, zie o.a. YouTube.
Omg, wat goed dat dit hier nog genoemd wordt, ik keek al een paar maanden naar m'n LG 65G3 met de beschermlaag er nog op 🤣. Ik was al totaal niet onder de indruk van de antireflectie waar iedereen zo lovend over was. Het is nu een heel stuk beter. Bedankt! 😄 Beter laat dan nooit.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Dat is zo'n beetje het meest besproken onderwerp in dit topic.... Even teruglezen dus, of de zoekfunctie gebruiken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Waah
  • Laatst online: 06-11 16:28
Steven030 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:46:
Ik krijg op de G1 sinds kort regelmatig de melding “IR-blaster aangesloten”, gevolgd door “IR-blaster niet aangesloten”. Hebben meer mensen hier last van?
QuickStart staat uit en op die momenten gebruik ik geen afstandsbediening of iets dergelijks dat zoiets zou kunnen triggeren. Een IR-blaster is trouwens nog nooit aangesloten geweest en heb ik ook nooit nodig gehad
Hier nog een oplossing voor gevonden? Ik krijg ook steeds de melding IR Blaster aangesloten gevolgd door IR-Blaster niet aangesloten. Best storend :+

TV al van de stroom gehad, maar geen verschil. Lijkt ook niet echt logica in te zitten. Soms een dag niets. Soms meerdere keren per uur.

Andere vraag: Ik heb een aantal homevideos die meer dan 100mbit/s hebben kwa bitrate. Die stotteren dus omdat de LG G1 nog een 100mbit lan-verbinding heeft.

WIfi is sneller volgens mij, maar dan starten veel apps eerst in lage streamingkwaliteit en gaan dan langzaam opschalen tot max kwaliteit. Via LAN heb ik dat niet.

Iemand ervaring met de LG G1 samen met een USB->LAN converter? Zijn daar hogere snelheden mee te maken? Ik vind online nogal conflicterende informatie namelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 08-06-2024 20:44 ]

• SpeedyNick
  • Laatst online: 15:30
Waah schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Hier nog een oplossing voor gevonden? Ik krijg ook steeds de melding IR Blaster aangesloten gevolgd door IR-Blaster niet aangesloten. Best storend :+

TV al van de stroom gehad, maar geen verschil. Lijkt ook niet echt logica in te zitten. Soms een dag niets. Soms meerdere keren per uur.
Ik had hier toendertijd ook verschrikkelijk veel last van in het begin met mijn G1, heb dit toen opgelost door de (meegeleverde) IR blaster erop aan te sluiten & aan de achterzijde met ducttape vast te zetten. :+

Geen enkele melding meer sindsdien gehad. :P Vond het toen ook geen RMA waard met deze oplossing :7

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Heeft iemand een real live foto van de G4 op de voet?

Ik begreep van de plek waar ik de G3 heb gehaald dat de voet van de G4 compatible is. Naar wat ik zie is deze voet wel helemaal recht. Klopt dat?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Waah schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Andere vraag: Ik heb een aantal homevideos die meer dan 100mbit/s hebben kwa bitrate. Die stotteren dus omdat de LG G1 nog een 100mbit lan-verbinding heeft.

WIfi is sneller volgens mij, maar dan starten veel apps eerst in lage streamingkwaliteit en gaan dan langzaam opschalen tot max kwaliteit. Via LAN heb ik dat niet.

Iemand ervaring met de LG G1 samen met een USB->LAN converter? Zijn daar hogere snelheden mee te maken? Ik vind online nogal conflicterende informatie namelijk.
Precies wat @SpeedyNick zegt gedaan haha. Nooit meer de melding gehad

• SpeedyNick
  • Laatst online: 15:30
Steven030 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Precies wat @SpeedyNick zegt gedaan haha. Nooit meer de melding gehad
Vaak zijn de simpelste oplossingen het meest efficiënt 😂
Na mijn verhuizing in sept/okt wil ik van de G1 65 inch naar de G4 77 inch gaan, hopelijk heb ik daar dat probleem niet 😉

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 17:44
Formule 1 kijken op F1tv via de browser gaat prima 👍 meteen even als bookmark toegevoegd.

Ben benieuwd hoe lang ik ingelogd blijf in mijn F1 account. Ook zou ik graag het "international" commentaar in het engels hebben ipv nl, volgens mij is dat verbonden met de taal van het OS, dus weet niet of dat gaat gebeuren.

Casten vanuit F1tv app op telefoon gaat overigens ook top.

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Qupie1 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:21:
Formule 1 kijken op F1tv via de browser gaat prima 👍 meteen even als bookmark toegevoegd.

Ben benieuwd hoe lang ik ingelogd blijf in mijn F1 account. Ook zou ik graag het "international" commentaar in het engels hebben ipv nl, volgens mij is dat verbonden met de taal van het OS, dus weet niet of dat gaat gebeuren.

Casten vanuit F1tv app op telefoon gaat overigens ook top.
Gaat wel lukken vanuit de browser. Maar soms streamt hij niet. Moet je de taal in de app juist op Engels zetten, dan streamt hij meteen. Bij mij moest ik elke week weer opnieuw inloggen, maar via LG app kun je makkelijk wachtwoord copy/pasten (was bij mij 40 tekens, das lastig intypen)

• Waah
  • Laatst online: 06-11 16:28
SpeedyNick schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:00:
[...]

Ik had hier toendertijd ook verschrikkelijk veel last van in het begin met mijn G1, heb dit toen opgelost door de (meegeleverde) IR blaster erop aan te sluiten & aan de achterzijde met ducttape vast te zetten. :+

Geen enkele melding meer sindsdien gehad. :P Vond het toen ook geen RMA waard met deze oplossing :7
Doen we dat 8) kleine moeite inderdaad. Moest wel ff zoeken waar ik de blaster had :+

Als iemand nog ervaring heeft met USB naar LAN converter en de behaalde snelheid houd ik mij aanbevolen O-)

• Qupie1
Philo Melos schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Gaat wel lukken vanuit de browser. Maar soms streamt hij niet. Moet je de taal in de app juist op Engels zetten, dan streamt hij meteen. Bij mij moest ik elke week weer opnieuw inloggen, maar via LG app kun je makkelijk wachtwoord copy/pasten (was bij mij 40 tekens, das lastig intypen)
Als ik toch al mijn telefoon in mijn handen heb is streamer via de chromecast net zo makkelijk, of heeft dat nadelen die ik nog niet ken?

• Largamelion
  • Laatst online: 14:28
Waah schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Doen we dat 8) kleine moeite inderdaad. Moest wel ff zoeken waar ik de blaster had :+

Als iemand nog ervaring heeft met USB naar LAN converter en de behaalde snelheid houd ik mij aanbevolen O-)
Deze man doet een test met een USB-A to RJ45 adapter en haalt 340Mbit met de adapter i.p.v. 92Mbit met de RJ45 poort van de tv zelf. Test uitgevoerd op een G2.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 19:30

Heb het topic even doorgenomen en zie voornamelijk mensen die hun stekker doorknippen. Heb dat even nagevraagd bij de partij waar ik het gekocht heb en die geven aan dat dan toch de garantie vervalt..

Nu verwacht ik dat in de praktijk er niet zo zeer gekeken zal worden naar de stekker als een monteur langs komt..

Ik ga in eerste instantie de kabel maar even langs de muur laten lopen en dan denk ik een modulair verlengsnoer door de kabelgoot laten lopen en hopen dat de TV nog steeds plat tegen de muur blijft.

Een andere optie die ik eigenlijk nergens terug zie, maar wellicht is het juist ook gevaarlijk. Waarom zou ik niet het rode vlak eraf zagen van onderstaand plaatje? Voor zover ik weet heeft dat gedeelte geen functie, behalve de bevestiging in een stekker. Maar met dat stukje eraf gaat de bevestiging echt niet heel veel minder zijn, of is er een reden waarom ik hier nog niemand over heb gezien? Is dit gevaarlijk of iets dergelijks?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw8fyQw-gkuw8JPrWZinHJ_KF6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PcudJ3MMRK9AIJYRZIWOHX4c.png?f=fotoalbum_large

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Dat is wel degelijk al besproken en door een aantal mensen gedaan :)
Denk hetzelfde verhaal, ook hiermee zou 'op papier' je garantie vervallen. In de praktijk zal het allemaal wel meevallen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
Gewoon afknippen die stekker. Als je paneel stuk gaat (gerede kans) dan gaan ze niet naar die stekker kijken weet ik uit ervaring.
Ze gaan terplekke een ander paneel monteren dan, hoe de stekker er uit ziet boeit ze niet. Naja, natuurlijk wel veilig afmonteren op een daarvoor bestemde stekker en niet de aders in elkaar draaien met een plakbandje erover ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-06-2024 10:10 ]

CyBeRSPiN schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:45:
Gewoon afknippen die stekker. Als je paneel stuk gaat (gerede kans) dan gaan ze niet naar die stekker kijken weet ik uit ervaring.
Ze gaan terplekke een ander paneel monteren dan, hoe de stekker er uit ziet boeit ze niet. Naja, natuurlijk wel veilig afmonteren op een daarvoor bestemde stekker en niet de aders in elkaar draaien met een plakbandje erover ;)
Mee eens.
Onderwerp blijft maar terugkomen.
Stekker afknippen en netjes een nieuwe monteren is geen probleem.
Stuk van de stekker afknippen of afzagen is wèl vragen om problemen.
Zo’n stekker ziet er niet voor niets zo uit.
Jckx schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Omg, wat goed dat dit hier nog genoemd wordt, ik keek al een paar maanden naar m'n LG 65G3 met de beschermlaag er nog op 🤣. Ik was al totaal niet onder de indruk van de antireflectie waar iedereen zo lovend over was. Het is nu een heel stuk beter. Bedankt! 😄 Beter laat dan nooit.
Een paar maanden nog wel. ;)
Ik maak me wel zorgen op LG OLED kopers die dit topic NIET lezen en er dus geen weet van hebben dat de beschermfolie erop zit.
Is ook knullig van LG dat ze die folie niet gekleurd hebben gemaakt zodat het echt opvalt.
Dit doen ze al vele jaren zo, geen idee waarom.
Het “folie spook” leeft nog….

• Qupie1
We zit toch zon rood driehoekje aan de folie?

• pwh53
Qupie1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:58:
We zit toch zon rood driehoekje aan de folie?
Of een gele.
Ja, maar dan nog is het niet goed zichtbaar of er folie opzit.
De folie is doorzichtig en zit er erg strak op.
Geen bubbels, niks.
Het valt nauwelijks op het dat is precies verkeerd.
Als de folie rood of blauw zou zijn valt het wel op en haal je deze er meteen af.
Voor de bescherming maakt de kleur van de folie niet uit.
Blijft een vreemde keuze van LG.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:42
Twee gele lipjes hier, links- en rechtsonder. Bij mij zit ie er ook nog op, maar dat komt meer dat ik het pas eraf wil halen als alle boor werkzaamheden is afgerond, wat vandaag is.

Verder nog niet echt vaak de tv aan gehad.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:48

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hebben andere mensen last van het probleem als je een keer de LG Channels app gebruikt om wat kanalen te bekijken, je hierna niet meer terug kan 'schakelen' naar reguliere DTV?

Dit overkwam mij laatst bij mijn moeder thuis. Enkel power cyclen van de TV zorgde ervoor dat de DTV zenders weer terugkwamen.
Dmv het menu of de knop recente TV inputs klschakelde de TV telkens terug naar LG Channels. DTV zenders waren gewoon niet meer beschikbaar.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Qupie1
Hoe werkt het digitale geluid eigenlijk van de G4?

Ik heb een grote 2.0 setup, met een voorversterker (minidsp shd) welke signaal van de G4 krijgt vanuit de optische kabel. Mijn voorversterker kan geen dolby of dts signalen decoderen.

Ik kan nergens het geprefereerde audio format kiezen of inzien in de TV. Het geluid werkt, dus op een of andere manier lijkt de TV te begrijpen dat er een versterker is aangesloten die PCM wil? Geen idee

Zie ik iets over het hoofd? Ik wil zeker weten dat ik het volle signaal uit mijn 2.0 krijg, dus ook het signaal van de sub en center etc.

P.s. Het geluid lijkt wel alleen te werken als ik tv speakers + optical out selecteer in het menu (en ik het tv volume vervolgens op 0 zet). Geen probleem wat mij betreft maar wellicht een deel van de puzzel?

[ Voor 7% gewijzigd door Qupie1 op 12-06-2024 00:34 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:53

FeaR

In GoT we trust

Qupie1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:29:
...welke signaal van de G4 krijgt vanuit de optische kabel. Mijn voorversterker kan geen dolby of dts signalen decoderen
Welke track hangt van de bron af en is daardoor zo niet te zeggen. Kijkende naar de specs van de LG G4 en de eigenschappen van S/PDIF: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1 of 2.0 LPCM.
Ik kan nergens het geprefereerde audio format kiezen of inzien in de TV.
"Uitgang digitaal geluid instellen" onder "Instellingen" - "Geluid".

Directe link naar de online handleiding (geen idee of dat werkt, anders zelf downloaden):
http://kr.eguide.lgappstv...4/userguide_w24_eu03.html
P.s. Het geluid lijkt wel alleen te werken als ik tv speakers + optical out selecteer in het menu (en ik het tv volume vervolgens op 0 zet). Geen probleem wat mij betreft maar wellicht een deel van de puzzel?
TV Speakers + S/PDIF is 2.0 LPCM, als je alleen S/PDIF kiest zal de TV op "passeren" staan en dan krijg je mogelijk meer kanalen over S/PDIF (lees: DD of DTS 5.1).

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 12-06-2024 08:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hoi iedereen,

Lange tijd dat ik hier iets heb gepost. Nog steeds tevreden met mijn 65C9 icm Thin 505 muurbeugel.

Reden dat ik weer eens post is helaas niet zo leuk. “ noodgedwongen “ moet ik verhuizen.

Zijn er ook mooie beugels voor aan de muur waarmee ik de C9 kan draaien/zwenken? Heb de originele voet ook nog weer gevonden op zolder maar daar vond ik hem fragiel op staan weet ik nog.

Ik kom “ hopelijk “ in een woning waar de tv niet echt plat tegen de muur kan ivm goede kijkhoek. Vandaar dat ik hem iets wil kunnen draaien.

Daarbij weet ik ook echt niet meer of ik nog alle bouten en moeren bij de originele voet heb. Of kan ik die gebruiken waar hij nu mee aan de Thin 505 beugel hangt.

Sorry, voor de vele vragen maar had gedacht en gehoopt de tv eerst niet meer van de muur te hoeven halen 😔

Heel erg bedankt voor alle tips alvast.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Largamelion
pdavie2311 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:23:
Hoi iedereen,

Lange tijd dat ik hier iets heb gepost. Nog steeds tevreden met mijn 65C9 icm Thin 505 muurbeugel.

Reden dat ik weer eens post is helaas niet zo leuk. “ noodgedwongen “ moet ik verhuizen.

Zijn er ook mooie beugels voor aan de muur waarmee ik de C9 kan draaien/zwenken? Heb de originele voet ook nog weer gevonden op zolder maar daar vond ik hem fragiel op staan weet ik nog.

Ik kom “ hopelijk “ in een woning waar de tv niet echt plat tegen de muur kan ivm goede kijkhoek. Vandaar dat ik hem iets wil kunnen draaien.

Daarbij weet ik ook echt niet meer of ik nog alle bouten en moeren bij de originele voet heb. Of kan ik die gebruiken waar hij nu mee aan de Thin 505 beugel hangt.

Sorry, voor de vele vragen maar had gedacht en gehoopt de tv eerst niet meer van de muur te hoeven halen 😔

Ik heb momenteel een beugel van Vogel's waarmee ik m'n 50" plasma ongeveer 45° kan draaien, deze past sowieso op de meeste tv's want is vrij flexibel qua bevestiging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ickmN49R93DVqnJLFPbOE8volUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbCsRqbuqYOOMNWamxBVoAGS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjmJwsI9_e1G_b4wHqk0fDN17JE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C916swRBUaKSLyhK03Vg9K26.jpg?f=fotoalbum_tile

De tv komt hierdoor wel een stukje verder van de muur en bij 'n groter formaat zal je hem minder kunnen draaien vooraleer de zijkant van de tv de muur raakt.

Ik sta zelf op het punt een 77" G2 te bestellen en dan gaat deze beugel vermoedelijk de deur uit. Ik wil de G2 plat tegen de muur wat toch een pak strakker oogt. De kijkhoeken zijn vrijwel perfect om vanuit de keuken te kunnen kijken en veel doe ik dat sowieso niet.

• Qupie1
FeaR schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:21:
[...]

Welke track hangt van de bron af en is daardoor zo niet te zeggen. Kijkende naar de specs van de LG G4 en de eigenschappen van S/PDIF: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1 of 2.0 LPCM.

[...]

"Uitgang digitaal geluid instellen" onder "Instellingen" - "Geluid".

Directe link naar de online handleiding (geen idee of dat werkt, anders zelf downloaden):
http://kr.eguide.lgappstv...4/userguide_w24_eu03.html

[...]

TV Speakers + S/PDIF is 2.0 LPCM, als je alleen S/PDIF kiest zal de TV op "passeren" staan en dan krijg je mogelijk meer kanalen over S/PDIF (lees: DD of DTS 5.1).
Dank voor je reactie. Nu begrijp ik hem. Ik kon die setting niet aanpassen, omdat hij vast stond op PCM omdat de tv speakers ook actief waren.

Nu puur op optical output gezet en toen kon ik PCM selecteren.

Als ik het goed begrijp veranderd dit helemaal niks, behalve dat de tv speakers niets meer doen :)

Thnx!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:53

FeaR

In GoT we trust

Qupie1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:05:
[...]
Als ik het goed begrijp veranderd dit helemaal niks, behalve dat de tv speakers niets meer doen :)
Dan heb je hem niet helemaal goed begrepen ;)
Default instelling is "bitstream" of "passeren", de TV stuurt de audio dan één op één door. Grote kans dat je bron Dolby Digital (Plus) bevat wat jouw pre/pro niet snapt. Door in te stellen op "PCM" zal de TV binnenkomende audio decoderen naar PCM. Doordat optisch gelimiteerd is tot twee kanalen zal de output zo altijd 2.0 PCM zijn.

Met de instelling "TV speakers" de TV al aan het decoderen is (die moet het namelijk ten gehore brengen en niet doorsturen) kan de optie niet anders dan PCM zijn. Vandaar dat je pre/pro met de instelling "TV speakers + Optical" het goede signaal ontving. Dat goede signaal heb je nu geforceerd ook voor alleen Optical Out.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 12-06-2024 14:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Qupie1
Volgens mij zeggen we hetzelfde :) ofja, dat probeerde ik ;)

Hij stond al op PCM (omdat de tv speakers aan stonden werd dat geforceerd) en nu staat hij ook op PCM (zelf ingesteld omdat tv speakers uitgeschakeld zijn). Er veranderd voor mijn setup dus niets, ik heb PCM en PCM is ook wat ik moet willen. De TV maakt van 5.1 en 7.1 een 2.0 signaal.

Ben nog wel benieuwd hoe goed een TV in deze conversie is, en of daar wellicht nog winst te behalen is.

Dank voor de uitleg!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Largamelion schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:40:
Deze man doet een test met een USB-A to RJ45 adapter en haalt 340Mbit met de adapter i.p.v. 92Mbit met de RJ45 poort van de tv zelf.

Test uitgevoerd op een G2.
Die reacties daar... :') _O-

Dat is nou PRECIES de reden dat je amper nog eerlijke Reviews over produkten kan vinden en al helemaal op YouTube want niemand durft iets negatiefs te zeggen over zijn/haar dure aankoop of wordt dik betaald door de fabrikant of wordt zoals in dit geval afgezeken door fanboys en fangirls... W-T-F ?!?!?! :r

Ik zit zelf stiekem ook weleens aan zo'n adapter te denken, want 100+ Mbps content kijken met schokjes elke x aantal seconden is niet echt tof zeg maar... :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Largamelion
nero355 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:36:
[...]

Die reacties daar... :') _O-

Dat is nou PRECIES de reden dat je amper nog eerlijke Reviews over produkten kan vinden en al helemaal op YouTube want niemand durft iets negatiefs te zeggen over zijn/haar dure aankoop of wordt dik betaald door de fabrikant of wordt zoals in dit geval afgezeken door fanboys en fangirls... W-T-F ?!?!?! :r

Ik zit zelf stiekem ook weleens aan zo'n adapter te denken, want 100+ Mbps content kijken met schokjes elke x aantal seconden is niet echt tof zeg maar... :)
Tjah, al de redenen die hij geeft om de tv terug te sturen kon ie op voorhand al geweten hebben. Ik vond het ook nogal dom eerlijk gezegd dus ik begrijp de vele reacties wel :).

Trouwens net gezien dat de belastingen mij gunstig gezind zijn dit jaar dus dat ga ik vieren met het bestellen van de 77" G2 _/-\o_. De twijfel tussen een 65" en 77" is bij deze helemaal weggenomen :9. Bij Mediamarkt momenteel 2177€, dat is z'n laagste prijs ooit voor zover ik zie.

[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 12-06-2024 16:45 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
die app waar hij de internetsnelheidstest uitvoert is zeer onbetrouwbaar. ik krijg continue een veel lagere snelheid, maar kan makkelijk grote filmbestanden met zeer hoge bitrates streamen met mijn 1gbit usb adapter via de usb 2.0 poort van mijn C9, wat volgens die snelheidstest niet zou kunnen.

de beste manier is een 4K videobestand met een hoge bitrate proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 12-06-2024 16:54 ]

• Largamelion
Kan je op de LG G2 het aantal speeluren zien? Ik zie ergens een buitenkansje staan voor 2063€ (77"), maar er staat bij dat het een onbeschadigd, geretourneerd toestel of demotoestel is. Ik vind het echter wel een behoorlijk verschil of die tv geretourneerd is of effectief al een jaar als demo gedraaid heeft... dus dat wil ik wel kunnen nakijken.

Nu is het maar 100€ goedkoper dan de nieuwprijs, dus niet zeker of ik de gok waag. Kan 'm natuurlijk altijd retourneren als het niet oké is.

Edit: Nm ik zie 'm ook al voor 2099€ nieuw nu, dan is het zeker de moeite niet om die gok te wagen.

[ Voor 10% gewijzigd door Largamelion op 12-06-2024 21:13 ]

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:27
Misschien een stomme vraag, maar ben wel benieuwd: hoe zijn de LG-tv’s m.b.t. het verbinden van soundbars (bijv. Bose of Sonos) door middel van HDMI-eARC? Ik heb nu een Samsung-tv, maar ik heb echt continue dat geluid weg valt of dat het geluid niet automatisch via soundbar wordt afgespeeld.

• pwh53
Largamelion schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:08:
Kan je op de LG G2 het aantal speeluren zien? Ik zie ergens een buitenkansje staan voor 2063€ (77"), maar er staat bij dat het een onbeschadigd, geretourneerd toestel of demotoestel is. Ik vind het echter wel een behoorlijk verschil of die tv geretourneerd is of effectief al een jaar als demo gedraaid heeft... dus dat wil ik wel kunnen nakijken.

Nu is het maar 100€ goedkoper dan de nieuwprijs, dus niet zeker of ik de gok waag. Kan 'm natuurlijk altijd retourneren als het niet oké is.

Edit: Nm ik zie 'm ook al voor 2099€ nieuw nu, dan is het zeker de moeite niet om die gok te wagen.
Heb je al contact met 1 vd winkels gehad voor hun beste prijs?
De beste prijs staat niet op internet, je moet ze echt bellen of mailen, hou er ook rekening dat het waarschijnlijk de laatste modellen zijn die ze hebben.(G2 is 2 jaar oud)

• Rivanov
hotymoty schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:52:
Misschien een stomme vraag, maar ben wel benieuwd: hoe zijn de LG-tv’s m.b.t. het verbinden van soundbars (bijv. Bose of Sonos) door middel van HDMI-eARC? Ik heb nu een Samsung-tv, maar ik heb echt continue dat geluid weg valt of dat het geluid niet automatisch via soundbar wordt afgespeeld.
Geen enkel issue met m’n 77G4 en Sonos ARC.

• RobinNL
pdavie2311 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:23:
Hoi iedereen,

Ik zit hier zelf met een Vogel's Elite 5645 (voor 40-77 inch). De minimale afstand tot de muur is zo'n 4cm, maximale afstand zo'n 65cm.

Tot nu zeer tevreden mee.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• pdavie2311

pdavie2311

RobinNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Ik zit hier zelf met een Vogel's Elite 5645 (voor 40-77 inch). De minimale afstand tot de muur is zo'n 4cm, maximale afstand zo'n 65cm.

Tot nu zeer tevreden mee.
Dat ziet er erg goed uit! Maar ik weet dus niet of ik alles nog heb qua bouten? Nu zit mijn LG dus aan de Thin beugel vast, plat aan de muur. Zijn die bouten universeel, komen er bouten bij de Vogel om de tv eraan te hangen, kan ik die bij LG of elders bestellen?

Bouten voor in de muur uiteraard bij de bouwmarkt 😉

• RobinNL
pdavie2311 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Dat ziet er erg goed uit! Maar ik weet dus niet of ik alles nog heb qua bouten? Nu zit jij dus aan de Thin beugel vast, plat aan de muur. Zijn die bouten universeel, komen er bouten bij de Vogel om de tv eraan te hangen, kan ik die bij LG of elders bestellen?

Ik heb verder geen bouten etc besteld, deze zitten er gewoon bij. Zie ook het kopje 'Altijd meegeleverd'. Ik heb het zelf door de monteur laten ophangen, dus ik heb niet heel veel gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_BqfSC5WLHkEONL-o2mUYaRMLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JOHfj8bhlkRy8wR0EgR1kCD.jpg?f=fotoalbum_large

• mucuracat
Farabi schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:49:
die app waar hij de internetsnelheidstest uitvoert is zeer onbetrouwbaar. ik krijg continue een veel lagere snelheid, maar kan makkelijk grote filmbestanden met zeer hoge bitrates streamen met mijn 1gbit usb adapter via de usb 2.0 poort van mijn C9, wat volgens die snelheidstest niet zou kunnen.

de beste manier is een 4K videobestand met een hoge bitrate proberen.
Als je netflix hebt, kun je ook via de instellingen de snelheid testen.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

Dat ziet er erg goed uit! Maar ik weet dus niet of ik alles nog heb qua bouten? Nu zit mijn LG dus aan de Thin beugel vast, plat aan de muur. Zijn die bouten universeel, komen er bouten bij de Vogel om de tv eraan te hangen, kan ik die bij LG of elders bestellen?

Gaat het om de bouten die in de TV moeten en weet je niet welke maat? Toevallig 2 dagen geleden een LG opgehangen in de overkapping. Vervanger voor een Samsung TV. In de beschrijving van de LG staat M4. Samsung veel dikkere moeren. Dus, even naar Karwei. Bonnetje mee, mocht het niet kloppen. Zakje bouten en moeren voor € 4,95.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05
hotymoty schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:52:
Sinds november een 65 inch G3 met Arc en Era300's, geen probleem met dit soort issues.

• pdavie2311

pdavie2311

GerCor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Gaat het om de bouten die in de TV moeten en weet je niet welke maat? Toevallig 2 dagen geleden een LG opgehangen in de overkapping. Vervanger voor een Samsung TV. In de beschrijving van de LG staat M4. Samsung veel dikkere moeren. Dus, even naar Karwei. Bonnetje mee, mocht het niet kloppen. Zakje bouten en moeren voor € 4,95.
Ja! TV hangt al aantal jaren aan de muur. Weet zo niet meer hoe we dat toen gedaan hebben met welke bouten. Bij verhuizing wil ik de LG dus aan die Vogel beugel hangen denk ik. Welke bouten komen dan in de LG door de beugel. Om die 2 aan elkaar te krijgen. Muur nogmaals, spreekt voor zich..

• The Zep Man
  • Laatst online: 14:20

The Zep Man

🏴‍☠️

pdavie2311 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Ja! TV hangt al aantal jaren aan de muur. Weet zo niet meer hoe we dat toen gedaan hebben met welke bouten. Bij verhuizing wil ik de LG dus aan die Vogel beugel hangen denk ik. Welke bouten komen dan in de LG door de beugel. Om die 2 aan elkaar te krijgen. Muur nogmaals, spreekt voor zich..
Waarom vraag je dat als je het zelf kan opzoeken in de handleiding? :*)

Tip: pagina 5, rechtsonder. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• pdavie2311

pdavie2311

The Zep Man schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:52:
[...]

Waarom vraag je dat als je het zelf kan opzoeken in de handleiding? :*)

Tip: pagina 5, rechtsonder. ;)
Thanx! M6 dus. Maar lengte staat er niet bij? Of hoe moet ik dat lezen?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pdavie2311 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:59:
Lengte kan LG natuurlijk niet geven, want dat ligt o.a. aan de beugeldikte die je gaat gebruiken.

• Rivanov
pdavie2311 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:59:
[...]

8cm tot 10cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzl7rWkZLgEOcM2J5YejhNtqwS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyJixF4Vppiq3oww5l2anGsM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 13-06-2024 10:06 ]

• pdavie2311

pdavie2311

The Zep Man schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Lengte kan LG natuurlijk niet geven, want dat ligt o.a. aan de beugeldikte die je gaat gebruiken.
Snap ik. Maar schroefdraad in de tv moet ook niet stuk, dus niet te lange bouten. Anders koop ik ze in 2-3 maten..Nogmaals dank…

• pdavie2311

pdavie2311

Dat is voor in de muur?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pdavie2311 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:06:
Snap ik. Maar schroefdraad in de tv moet ook niet stuk, dus niet te lange bouten. Anders koop ik ze in 2-3 maten..Nogmaals dank…
Al heb je makkelijke toegang tot de achterkant van de TV dan kan je er voorzichtig een lange M6 bout in draaien en daarmee de benodigde diepte "in de TV" meten. Gecombineerd met de dikte van de beugel kan je boutjes met een goed passende lengte vinden. Een beetje te lang kan je ook compenseren met bijvoorbeeld carrosserieringen bij gebrek aan een goede bankschroef en ijzerzaag.

Hier worden een inch en 23mm genoemd, waarbij het waarschijnlijk korter dan 23mm mag zijn omdat het schroefdraad in de TV niet heel diep zou zijn. Je kan dus uitgaan van een diepte van 20mm (dat waarschijnlijk nog iets minder mag zijn) + diepte voor de beugel.

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 13-06-2024 10:43 ]

• Rivanov
Excuses. Las je bericht verkeerd. Dacht dat het om de bouten ging die in de muur gingen.

• Largamelion
pwh53 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Heb je al contact met 1 vd winkels gehad voor hun beste prijs?
De beste prijs staat niet op internet, je moet ze echt bellen of mailen, hou er ook rekening dat het waarschijnlijk de laatste modellen zijn die ze hebben.(G2 is 2 jaar oud)
Ik ga nog wel even contact opnemen vooraleer ik overga tot bestellen, maar ik denk dat er op een G2 nog weinig te rapen valt want die zit al op een bodemprijs. Zoals je zelf aangeeft is hij al 2 jaar op de markt dus veel korting zal er niet meer af gaan.

• Rivanov
@pdavie2311 Anyway. Google en Reddit are your friend. 2 seconden zoekwerk.

Google search: lg 65c9 bolt length

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NttzAOLF5D0uUl20Cfw4LBncyDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K77Yu1ripimqzbtaTWorJeM1.png?f=user_large

https://www.reddit.com/r/...ount_screw_size_question/

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Kan ik een LG G3 televisie aan en uit (of meer functies) met mijn stem bedienen in de Google home App?
Zo niet wat moet ik daar nog meer voor aansluiten?

• pwh53
pdavie2311 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Diepte opmeten met een sate-stokje of zoiets.

• hotymoty
TFZ61 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Sinds november een 65 inch G3 met Arc en Era300's, geen probleem met dit soort issues.
Thanks voor reactie. Ik heb de C3 op het oog, maar dat zal dan ook wel goed zitten denk ik. Of heeft iemand anders last van connectiviteitsproblemen tussen C3 en een soundbar met HDMI-ARC

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pwh53 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:54:
Diepte opmeten met een sate-stokje of zoiets.
Of je doet het gewoon op de juiste manier :

https://maken.wikiwijs.nl/130721/Schuifmaat

>:) :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Largamelion
Zonet de LG G2 77" besteld bij Smits Arnhem, het was het laatste exemplaar blijkbaar. Hopelijk krijg ik hem dit weekend geleverd dan kan ik hem nog monteren en voluit genieten van het EK voetbal :).

Foto's volgen eens hij ophangt.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 16:13
[...]

Ik heb een C3 met een Vogels Thin aan de muur. Er zitten allerlei bouten in verschillende lengtes en diameters bij de beugel geleverd, ook de juiste.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 16:13
hotymoty schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:03:
[...]

Thanks voor reactie. Ik heb de C3 op het oog, maar dat zal dan ook wel goed zitten denk ik. Of heeft iemand anders last van connectiviteitsproblemen tussen C3 en een soundbar met HDMI-ARC
Heb een C3 met een Samsung Harman Kardon soundbar (2019) met eARC en geen enkel probleem.

• hotymoty
Powder Toastman schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:20:
[...]

Heb een C3 met een Samsung Harman Kardon soundbar (2019) met eARC en geen enkel probleem.
Dank je wel!

• MotorBeast
Largamelion schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:11:
Zonet de LG G2 77" besteld bij Smits Arnhem, het was het laatste exemplaar blijkbaar. Hopelijk krijg ik hem dit weekend geleverd dan kan ik hem nog monteren en voluit genieten van het EK voetbal :).

Foto's volgen eens hij ophangt.
Smits is top. Goede bezorgingsdienst en top service. Mijn eerste C3 was niet goed en werd zonder gezeur heel snel omgeruild. Hopelijk is hij gelijk goed voor je en kunnen we lang genieten van onze Oranje mannen. :)F

• MotorBeast
Ik heb wel gezeur met mijn C3. Af en toe dipjes in geluid naar mijn reciever. Ben er alleen nog niet achter of het de el cheapo kabels van de Action zijn, of de reciever of de tv. :X

• pwh53
MotorBeast schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb wel gezeur met mijn C3. Af en toe dipjes in geluid naar mijn reciever. Ben er alleen nog niet achter of het de el cheapo kabels van de Action zijn, of de reciever of de tv. :X
Ik had precies hetzelfde met kabels vd action naar mijn soundbar.

• MotorBeast
pwh53 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:02:
[...]

Ik had precies hetzelfde met kabels vd action naar mijn soundbar.
Bedankt voor je reactie. Nog een tip voor wat beters niet gesmeed door Elfjes?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:23
Mijn televisie is een LG OLED C1, met magic remote. Nu heeft dochterlief onlangs de afstandsbediening in bezit gehad en reageert de scroll niet lekker meer. Ik kan op de afstandsbediening niet meer het type aflezen. Is MR21GC het juiste type voor deze TV, of moet het een andere zijn? Of kan een ander model ook, mocht dit voordelen bieden?

De wijzen komen uit het Oosten!

• pwh53
MotorBeast schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:32:
[...]

Ik heb deze
https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000141696874/?s2a=

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:39
MotorBeast schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:32:
[...]

https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabels/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Rivanov
M’n G4 heeft zojuist update geïnstalleerd. Van 03.10.42 naar 03.10.85.

Dit heeft HDMI 2 bug opgelost lees ik op AVSForum. Mocht je hier dus last van hebben, snel updaten! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2024 09:22 ]

• Rivanov
Handige foto die ik zojuist vond op AVSForum. Achterzijde 77G4 met hierop de verschillende afmetingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72yN9hN0JZJu5KpLsVB8ZIdgekY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qB1lVsxBhRHiMggMRjxsdt57.png?f=fotoalbum_large

Mooie aanvulling op de afbeelding die ik al vaker heb gedeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcyvnYGfrMdz0K67N6ubOhJGX8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNqxiV2GETtcU2irziJD8HSR.jpg?f=fotoalbum_large

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:46:
Sinds paar dagen een overplaatsbare verticale groene streep door het beeld. Pixelopschoonproces mocht niet baten. Ik lees overal dat dit niet best is en einde paneel betekent ?

[Afbeelding]
Terugkoppeling hierop: dit is inderdaad een paneeldefect. Binnen de garantie dus prima en snel opgelost door CE repair. Paneel is vervangen

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:42

Boost9898

Software developer

Eventjes tussendoor, aangezien mijn vriendin en ik binnenkort gaan verhuizen zijn we ook opzoek naar een nieuwe TV. Op mijn slaapkamer heb ik momenteel een C3 40" waar ik heel tevreden over ben.

Nu heb ik sterk de voorkeur om een LG G3 65" te nemen, we zitten ~3 meter van de TV vandaan. Hoe denken jullie over deze keuze? Zijn er dingen om rekening mee te houden/betere alternatieven in deze prijsrange?

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Boost9898 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:15:
Eventjes tussendoor, aangezien mijn vriendin en ik binnenkort gaan verhuizen zijn we ook opzoek naar een nieuwe TV. Op mijn slaapkamer heb ik momenteel een C3 40" waar ik heel tevreden over ben.

Nu heb ik sterk de voorkeur om een LG G3 65" te nemen, we zitten ~3 meter van de TV vandaan. Hoe denken jullie over deze keuze? Zijn er dingen om rekening mee te houden/betere alternatieven in deze prijsrange?
Beter alternatief is een 77 of een 83 inch, blader maar eens terug :')

• Rogerthat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:44
Hallo tweakers, ik heb al een aantal jaren een LG C9 oled. Laatst de nieuwe OS geïnstalleerd en sindsdien werken Disney+, HBO & Plex niet meer. Zodra je een film aanzet gaat de app in een buffer loop. Prime en apple werken prima. In het verleden heb ik wel eens meer problemen gehad met disney maar dat kon verholpen worden door de tv van het stroom te halen. Dat werkt nu ook niet, ook de app herinstalleren lost het niet op. Hebben meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 535 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.