‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 120% gewijzigd door FeaR op 02-06-2024 16:56 ]
Dan heb je geluk, Reddit staat vol met mensen die klagen dat Disney+ dit een maand of 8 geleden gewijzigd heeft waardoor de menu problemen zijn ontstaan.Rivanov schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:09:
[...]
Apple TV heeft gewoon framerate matching. En ik heb het menu sowieso altijd in 4K SDR staan. Hij switched dan altijd perfect over naar HDR / DV content wanneer de content daar om vraagt. En weer terug naar SDR in het menu.
P.s. voor externe bronnen kun je een keer of 5 op de groene knop van de afstandsbediening drukken voor broninformatie. Daar kun je ook goed mee checken of de app frame rate matching ondersteund.
Mijn C7 trok dat niet, op de C3 nog niet geprobeerd. Misschien eens doen, want ik kan nog geen settings vinden waarmee ik helemaal tevreden ben qua beeld en stutter/judder.
Denk aan wat beter is, CCwGTV op 1080p 50 Hz en dan de TV laten upscalen of gelijk op 4K 50 Hz aanbieden.
Op 60 Hz is in ieder geval geen optie, dan verliest hij veel te veel frames en mis ik de auto in het midden van een snelle bocht.
Heb geen Disney+.Mirx_NL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:34:
[...]
Dan heb je geluk, Reddit staat vol met mensen die klagen dat Disney+ dit een maand of 8 geleden gewijzigd heeft waardoor de menu problemen zijn ontstaan.
P.s. voor externe bronnen kun je een keer of 5 op de groene knop van de afstandsbediening drukken voor broninformatie. Daar kun je ook goed mee checken of de app frame rate matching ondersteund.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ook externe streamers zijn niet heilig. Zo hebben de meeste apps geen ondersteuning voor native refresh rate. Terwijl dat niet heel moeilijk te implementeren is.
Dus dan was je reactie op de afhankelijkheid van de app maker voor goede frame rate matching support op een externe streamer misschien ook niet het handigst 😉
Helaas nog geen knopje kunne vinden om de beeldinfo inclusief framerate bij de native apps te tonen om een zuiver vergelijk te maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Mirx_NL op 02-06-2024 15:43 ]
Mijn Apple TV gebruik ik voor:Mirx_NL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:42:
[...]
Ook externe streamers zijn niet heilig. Zo hebben de meeste apps geen ondersteuning voor native refresh rate. Terwijl dat niet heel moeilijk te implementeren is.
Dus dan was je reactie op de afhankelijkheid van de app maker voor goede frame rate matching support op een externe streamer misschien ook niet het handigst 😉
Helaas nog geen knopje kunne vinden om de beeldinfo inclusief framerate bij de native apps te tonen om een zuiver vergelijk te maken.
- Apple TV+
- YouTube
- Infuse
- Netflix
- Videoland
- F1 TV
- Twitch
- iPlayTV
- Eurosport
Met geen enkele van bovenstaande apps heb ik issues.
Wellicht nog een keer mijn reactie goed lezen. Nergens ontkracht ik de waargenomen uniformiteit issues, ik stel enkel dat er ook C3 modellen in omloop zijn met een groenige tint en je dus geen zekerheid hebt.Mirx_NL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
[...]
In dit geval niks met geluk te maken, het is een gevolg van de gebruikte techniek. Meerdere sites hebben uniform dit als opvallend benoemd.
De reden waarom de groenige tint in meerdere LG C4 reviews naar voren komt heeft ermee te maken dat het om een aangepaste WBE paneel betreft, deze was nog niet geïntroduceerd tijdens de release van de C3 waardoor de groenige tint bij C3 reviews niet wordt benoemt. Deze aangepaste WBE paneel is op een gegeven moment door LG Display gebruikt in de C3 serie afhankelijk van de batch en productiedatum. Je kunt er dus niet vanuit gaan dat wanneer je een LG C3 koopt behoedt bent voor de groenige tint, in die zin dien je wel degelijk ‘geluk’ te hebben in de panel lottery met het treffen van een C3 waar een vorige generatie WBE paneel in zit. Ook dan heb je te maken met uniformiteit issues aangezien een rozige waas inherent is aan de WBE techniek.
Support voor frame rate matching bij GoogleTV heeft initieel niets met Netflix of een andere streaming app van doen, apps waren nl. locked @60hz in Android, pas in versie 12 is er ondersteuning toegevoegd voor het matchen van de frame rate. Sindsdien komt de ondersteuning van apps hiervoor mondjesmaat op gang.
Wist niet dat dit paneel tegenwoordig ook in de nieuwere batches c3 zit. Komt bijvoorbeeld ook niet maar voren in de tweakers review van de c4, waar het verschil in panel juist benadrukt wordt.Freshouttheoven schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:00:
[...]
Deze aangepaste WBE paneel is op een gegeven moment door LG Display gebruikt in de C3 serie afhankelijk van de batch en productiedatum.
Support voor frame rate matching bij GoogleTV heeft initieel niets met Netflix of een andere streaming app van doen, apps waren nl. locked @60hz in Android, pas in versie 12 is er ondersteuning toegevoegd voor het matchen van de frame rate. Sindsdien komt de ondersteuning van apps hiervoor mondjesmaat op gang.
Frame rate matching is er al sinds oktober 2022 voor de GGwGTV. Introductie datum in android 12 weet ik zo niet, maar dat zal dan nog iets eerder zijn. Als het 1,5 jaar later nog in een hoop video/streaming apps niet zit is dan gewoon luiheid van de uitgevers.
Netflix, toch geen kleine jongen en schijnen iets met video streaming te doen heeft het pas in juni 2023 in de app toegevoegd.
Iets waar Android gebruikers al jaren om zeuren, AppleTV had de mogelijkheid volgens mij al ergens in 2017, moet gewoon bovenaan de backlog. Het is de kern van je product, maar zoals zo vaak zijn randzaken belangrijker...
Het gaat er mij vooral om dat hier op tweakers vaak blind geroepen wordt "extern is beter" zonder de afhankelijkheden en potentiële nadelen te belichten. En dat is iig voor Android dat je afhankelijk bent van de uitgever van de app die je gebruikt. Net zoals je dat bent voor de native app.
Dat LG een draak van een quality assurance proces heeft (uitgever van XPlay gaf regelmatig kijkje in de keuken) helpt niet mee om als kleine ontwikkelaar een fatsoenlijke app te releasen.
Haha, zo is iedere uitgave wel te verantwoorden natuurlijk. Het gaat me er om of 200 euro voor een C3 tov een B4 de moeite waard is.MotorBeast schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:32:
[...]
€200,- gedeeld door 10 jaar = € 20,- per jaar = €0,05 per dag. Up to you. Ik had die keuze tussen C3 en G3, groter prijsverschil en heb gekozen voor C3. Ergens voor jezelf een grens trekken.
Volgens mij heeft de C3 een betere processor en beter scherm een next-gen OLED Evo-paneel. Ga jij dat merken en heb je daar het geld voor over? Weet ik niet. Slechte Oleds zijn er volgens mij niet. Sommige zweren hier weer bij de G-serie. Ik dan weer niet. Ieder zijn ding.....en budget. Ik heb een C3 en vind het klasse.mrwolf schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:38:
[...]
Haha, zo is iedere uitgave wel te verantwoorden natuurlijk. Het gaat me er om of 200 euro voor een C3 tov een B4 de moeite waard is.
[ Voor 25% gewijzigd door MotorBeast op 02-06-2024 20:05 ]
Via de browser van mijn c2/c3 heb in geen enkele last van stutter/judder. Zeker niet in de 'standaard' modus. Op de een of andere manier is dat een van de weinige content waar het soap opera effect dan minder stoort.Mirx_NL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:39:
[...]
Mijn C7 trok dat niet, op de C3 nog niet geprobeerd. Misschien eens doen, want ik kan nog geen settings vinden waarmee ik helemaal tevreden ben qua beeld en stutter/judder.
Denk aan wat beter is, CCwGTV op 1080p 50 Hz en dan de TV laten upscalen of gelijk op 4K 50 Hz aanbieden.
Op 60 Hz is in ieder geval geen optie, dan verliest hij veel te veel frames en mis ik de auto in het midden van een snelle bocht.
Overigens op de Google Chromecast TV draait het een stuk minder soepel. Zou het toch eens proberen via de browser.
Het hangt wellicht ook af van waar je vandaan komt: wat ben je gewend?MotorBeast schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:53:
[...]
Volgens mij heeft de C3 een betere processor en beter scherm een next-gen OLED Evo-paneel. Ga jij dat merken en heb je daar het geld voor over? Weet ik niet. Slechte Oleds zijn er volgens mij niet. Sommige zweren hier weer bij de G-serie. Ik dan weer niet. Ieder zijn ding.....en budget. Ik heb een C3 en vind het klasse.
Komend van een QLED 85” uit 2019 zal elke OLED een verbetering zijn geweest denk ik zo. Ik wilde destijds ook wel een OLED maar dat was kiezen tussen 65” OLED vs 85” QLED wat prijs betreft.
Ik wilde alleen niet teveel inleveren in het formaat, dus toch maar voor de G3 83” gegaan en dan maar geen MLA. Mis ik dat? Nee..
Wil ik het? Geen idee want ik heb ze nooit naast elkaar gezien. Een G4 83” was grofweg €1.500 duurder. Is MLA en 144Hz als optie die ik niet gebruik de moeite? Ik vond het verschil in prijs het niet eens de moeite om het te overwegen.
Zou ik, dus in plaats van een QLED, van een 55-65” OLED afkomen dan miste ik wellicht het gevoel van meer waar voor mijn geld en had ik een OLED 77” met MLA vermoedelijk interessant gewonden.
Zou geld geen belemmering zijn dan zou ik voor de G4 96” gaan die ook weer geen MLA heeft. Maar helaas heb ik geen €24K liggen. 83” naar 96” was wat sprong in prijs ook wat té. Wellicht over 5-6 jaar wél (80”+ OLED koste in 2019 zo rond de €30K als ik mij niet vergis).
Al met al: bepaal een maximaal budget, en neem de grootste mogelijke OLED die past (zou mijn advies zijn).
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 12:48
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Groter is niet altijd beter.Thalaron schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:30:
[...]
Het hangt wellicht ook af van waar je vandaan komt: wat ben je gewend?
Komend van een QLED 85” uit 2019 zal elke OLED een verbetering zijn geweest denk ik zo. Ik wilde destijds ook wel een OLED maar dat was kiezen tussen 65” OLED vs 85” QLED wat prijs betreft.
Ik wilde alleen niet teveel inleveren in het formaat, dus toch maar voor de G3 83” gegaan en dan maar geen MLA. Mis ik dat? Nee..
Wil ik het? Geen idee want ik heb ze nooit naast elkaar gezien. Een G4 83” was grofweg €1.500 duurder. Is MLA en 144Hz als optie die ik niet gebruik de moeite? Ik vond het verschil in prijs het niet eens de moeite om het te overwegen.
Zou ik, dus in plaats van een QLED, van een 55-65” OLED afkomen dan miste ik wellicht het gevoel van meer waar voor mijn geld en had ik een OLED 77” met MLA vermoedelijk interessant gewonden.
Zou geld geen belemmering zijn dan zou ik voor de G4 96” gaan die ook weer geen MLA heeft. Maar helaas heb ik geen €24K liggen. 83” naar 96” was wat sprong in prijs ook wat té. Wellicht over 5-6 jaar wél (80”+ OLED koste in 2019 zo rond de €30K als ik mij niet vergis).
Al met al: bepaal een maximaal budget, en neem de grootste mogelijke OLED die past (zou mijn advies zijn).
De kijkafstand is weliswaar een richtlijn en geen plicht maar is niet voor niet bedacht.
De resolutie wijzigt ook niet met de grootte van de TV, dus 4K blijft 4K.
De pixels worden alleen groter bij een grotere TV wat ook wel logisch is.
Het beste paneel kiezen wat binnen het budget valt is wel een verstandige keuze.
Ik wil hier de LG Soundbar DSC9S bij bestellen, deze kan met een speciale beugel aan de voet van de TV vastgemaakt worden bij de C1, C2 & C3. Weet iemand of deze ook i.c.m. kan met de C4?
Ik wil mijn oude Sony LCD (fullHD...) uit 2015 vervangen en dan kom je al gauw uit op de LG OLED TV's.
Ik ben ondertussen wel achter de opbouw van C en G modellen, maar het onderling vergelijken is erg lastig.
Aangezien ik de TV aan de muur wil hangen lijkt een G model me logischer, maar hoe verhouden die zich met een C model van 1 jaar nieuwer?
Ik kijk bijvoorbeeld naar een G2 of G3, maar kan ik ipv een G2 beter een C3 nemen of niet? Het lijkt allemaal marginaal verschil of mis ik nu een grote upgrade/optie die er bij de 1 wel in zit en de ander niet?
Daarnaast is me nog niet duidelijk hoe dat ophang systeem nu werkt, gek genoeg kan ik ook geen goede uitleg bij de documentatie op de LG website vinden.
Ik heb nu een generieke Vesa mount aan m'n muur zitten waar een 400x400 VESA op aangesloten kan worden. Als ik het goed begrijp heeft LG zijn eigen veel strakkere oplossing, maar hoe zit die in de muur? Met andere woorden, welke gaten moet je hiervoor boren (en zou ik dus een aantal gaten opnieuw kunnen gebruiken)?
Ik weet zeker dat hier instructies voor moeten zijn, maar blijkbaar zijn mijn google-skils onvoldoende. Zou iemand me de goede kant op kunnen wijzen? Heeft iemand ook misschien foto's van hoe dit er op de muur uit ziet (de mount dus)?
Los van esthetische verschillen;Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:10:
Ik ben ondertussen wel achter de opbouw van C en G modellen, maar het onderling vergelijken is erg lastig.
G2 heeft een heat sink, meer HDR impact en iets minder last van ABL.
G3/ G4 hebben veel meer HDR impact, heat sink, betere uniformiteit, betere reflectie filter en kijkhoeken.
Wanneer je dit topic doorloopt kun je uitgebreid alle antwoorden op je vragen vinden, incl. foto’s.
Ik twijfel zelf ook nog tussen de C3 en G2, maar neig nu toch meer naar die laatste. Momenteel kleine 1500€ bij Mediamarkt voor de 65" variant. M'n huidige plasma hangt aan een beugel waarmee ik het scherm 45° kan draaien, maar als ik voor de G2 ga zou ik 'm toch strak tegen de muur hangen denk ik. De kijkhoeken zijn vrijwel perfect en zoveel kijk ik toch geen tv vanuit m'n keuken. Ik zie wel dat die beugel bovenaan de tv zit en mijn versteviging in de gyproc wand gaat niet zo hoog vrees ik. Ik zal dus hoogstwaarschijnlijk met een plaatje van 1cm ofzo moeten werken om 'm op de gewenste hoogte te krijgen, maar veel zal je daar niet van zien schat ik. M'n kabelgoot in de wand zit centraal maar mogelijks zit het gat niet op de goede hoogte dus dan heb ik daar ook wat meer speling. Iemand in het topic hier had iets soortgelijks gedaan en zei dat je het amper zag dat de tv iets van de muur hing, dat verwacht ik ook.Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:10:
Ojee, ik ben nu ook de fuik van de OLED TV's ingezogen...
Ik wil mijn oude Sony LCD (fullHD...) uit 2015 vervangen en dan kom je al gauw uit op de LG OLED TV's.
Aangezien ik de TV aan de muur wil hangen lijkt een G model me logischer, maar hoe verhouden die zich met een C model van 1 jaar nieuwer?
Ik kijk bijvoorbeeld naar een G2 of G3, maar kan ik ipv een G2 beter een C3 nemen of niet? Het lijkt allemaal marginaal verschil of mis ik nu een grote upgrade/optie die er bij de 1 wel in zit en de ander niet?
Daarnaast is me nog niet duidelijk hoe dat ophang systeem nu werkt, gek genoeg kan ik ook geen goede uitleg bij de documentatie op de LG website vinden.
Ik heb nu een generieke Vesa mount aan m'n muur zitten waar een 400x400 VESA op aangesloten kan worden. Als ik het goed begrijp heeft LG zijn eigen veel strakkere oplossing, maar hoe zit die in de muur? Met andere woorden, welke gaten moet je hiervoor boren (en zou ik dus een aantal gaten opnieuw kunnen gebruiken)?
Ik weet zeker dat hier instructies voor moeten zijn, maar blijkbaar zijn mijn google-skils onvoldoende. Zou iemand me de goede kant op kunnen wijzen? Heeft iemand ook misschien foto's van hoe dit er op de muur uit ziet (de mount dus)?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Qua ophanging zul je even op Youtube moeten kijken. Komt erop neer dat de beugel in de tv verzonken is wanneer aangedrukt. Strak tegen de muur lukt alleen als je veel moeite doet om je kabels in de muur weg te werken, of wanneer je ze aan de onderkant door een zichtbare goot laat lopen.
[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-06-2024 10:03 ]
[...]
G4 hebben veel meer HDR impact, heat sink, betere uniformiteit, betere reflectie filter en kijkhoeken.
Even oppassen:
https://www.avsforum.com/...054/page-26?nested_view=1
Met name de grotere modellen (77 en 83") kunnen banding issues geven. Als het al banding is, daar is ook een discussie over gaande.
Ik zelf heb een 65", en hoewel tevreden, vindt ik de uniformiteit toch wat minder dan van mijn CX. Nou weet ik dat daar op dat forum best wat neuroten zitten ( er zijn er die al 7 tv's hebben omgeruild), maar wilde het toch even delen.
Meer kans op banding is inherent aan grotere formaten ongeacht paneel type of techniek, geldt ook voor LCD.DutchOwnage schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:35:
[quote][b]
[...]
Even oppassen:
https://www.avsforum.com/...054/page-26?nested_view=1
Met name de grotere modellen (77 en 83") kunnen banding issues geven. Als het al banding is, daar is ook een discussie over gaande.
Ik zelf heb een 65", en hoewel tevreden, vindt ik de uniformiteit toch wat minder dan van mijn CX. Nou weet ik dat daar op dat forum best wat neuroten zitten ( er zijn er die al 7 tv's hebben omgeruild), maar wilde het toch even delen.
Waar ik op doelde is dat je in de regel minder last hebt van de ‘pink tint’ en de uniformiteit bij donkere beelden in de regel ook beter is vergeleken met WOLED zonder MLA.
[ Voor 88% gewijzigd door Freshouttheoven op 03-06-2024 10:52 ]
We kijken naar een 55 of 65 inch model, dus dan zou het risico op banding mee moeten vallen.
Ik denk dat de MLA van de G3/G4 wel de moeite waard is, aangezien we ook veel overdag kijken (TV op zuidmuur 2 meter van achterpui, tuin/pui op het westen), dus dan mik ik toch daar op.
Nu even in een winkel de 55 en 65 naast elkaar bekijken (samen met mijn vrouw) om te bepalen welke het wordt
was dit een originele voor je C9? de mijne is ook aan vervanging toe. weet iemand waar ik een originele magic remote kan bestellen voor mijn C9? waar kan ik de modelnaam van mijn afstandsbediening zien?Goofyduck384 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:45:
Ik heb een LG OLED 55C9PLA en krijg de nieuwe magic remote niet goed gekoppeld.
Bij de oude magic remote was het wieltje gebroken, heb dus een nieuwe besteld via bol.com. Echter als ik deze probeer te registreren is er geen probleem. Het bedienen van de tv ontvanger (box van kpn) werkt echter niet.
Heb de besturing van de box (aangesloten via HDMI 1) even gereset via de instellingen van LG (apparaat aansluiting). Echter als ik dan de wizard weer doorloop en uiteindelijk op de knop CH^ moet drukken gebeurd er niks… hoe kan dit? Bekend probleem?
Voorheen werkte dit prima.. kon met de magic remote zowel de tv als de kpn box bedienen. Nu lijkt het alsof ik weer twee remotes moet gaan gebruiken.. heb al een andere magic remote besteld, alleen heb ik dan hetzelfde probleem. En ook de oude magic remote krijg ik nu niet meer werkend…
Dat kan ik je op voorhand wel vertellen.Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:20:
Dank voor de (snelle!) reacties!
We kijken naar een 55 of 65 inch model, dus dan zou het risico op banding mee moeten vallen.
Ik denk dat de MLA van de G3/G4 wel de moeite waard is, aangezien we ook veel overdag kijken (TV op zuidmuur 2 meter van achterpui, tuin/pui op het westen), dus dan mik ik toch daar op.
Nu even in een winkel de 55 en 65 naast elkaar bekijken (samen met mijn vrouw) om te bepalen welke het wordt!
Haha, dat denk ik ook. Maar de beide modellen naast elkaar zien draagt bij aan de WAF...
binnen in toch? je kan een originele bestellen. Batterijen er effe uit halen en daar staat de info volgens mij. Ik heb ook een c9 maar het was mij het geld nog niet waard een nieuwe ABFarabi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:21:
[...]
was dit een originele voor je C9? de mijne is ook aan vervanging toe. weet iemand waar ik een originele magic remote kan bestellen voor mijn C9? waar kan ik de modelnaam van mijn afstandsbediening zien?
Bij de soundbar zitten 2 muurbeugels, ik neem aan dat je de tv samen met soundbar wilt ophangen, en met de voet de onderkant vd tv bedoeld. Dan kun je beter een G3 nemen, hangt veel strakker aan de muur en een betere tv.Medashkh schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:59:
Toch besloten om volgende maand voor de C4 65" te gaan.
Ik wil hier de LG Soundbar DSC9S bij bestellen, deze kan met een speciale beugel aan de voet van de TV vastgemaakt worden bij de C1, C2 & C3. Weet iemand of deze ook i.c.m. kan met de C4?
Jij kent haar?
Bij mij was 65” prima en eenmaal opgehangen vond ze dat het nog wel groter kon, dus nu hangt er een 77”
In de winkel geeft het sowieso een vertekend beeld door alle schermen naast elkaar en je er veel dichter op staat dan thuis.
Bedankt voor je reply, nee hij komt gewoon te staan (dus daarom ook een C4). Je kunt ook als je hem staand neerzet die extra beugel aansluiten zodat hij netjes onder de TV komt te staan. Maar bij het product zelf op de LG site staat alleen C1, C2 & C3. Omdat de C4 toen nog niet uit was gebracht.pwh53 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:54:
[...]
Bij de soundbar zitten 2 muurbeugels, ik neem aan dat je de tv samen met soundbar wilt ophangen, en met de voet de onderkant vd tv bedoeld. Dan kun je beter een G3 nemen, hangt veel strakker aan de muur en een betere tv.
Zie: https://www.lg.com/nl/audio/lg-dsc9s
Gaat dus om die WOW beugel.
Meeste vrouwen zeggen dan vaak....ik vind die 55 al erg groot. Totdat ze thuis tijdje kijken naar de 55. Ja hij had toch wel een maatje groter gekund. Je bent gewaarschuwd.Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:29:
[...]
Haha, dat denk ik ook. Maar de beide modellen naast elkaar zien draagt bij aan de WAF...
Vesa maten zijn hetzelfde.Medashkh schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:01:
[...]
Bedankt voor je reply, nee hij komt gewoon te staan (dus daarom ook een C4). Je kunt ook als je hem staand neerzet die extra beugel aansluiten zodat hij netjes onder de TV komt te staan. Maar bij het product zelf op de LG site staat alleen C1, C2 & C3. Omdat de C4 toen nog niet uit was gebracht.
Zie: https://www.lg.com/nl/audio/lg-dsc9s
Gaat dus om die WOW beugel.
Zou je wel een maandje wachten? De cashback op de tv en soundbar loopt maar tot 30 juni.Medashkh schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:59:
Toch besloten om volgende maand voor de C4 65" te gaan.
https://www.lg.com/nl/promotions
Toch 300 euro extra korting...
P.s. ik heb de soundbar tegenwoordig altijd op Cinema staan. Bij Standard staan de up-firing speakers uit, en dat scheelt echt een bak qua kwaliteit, ook bij 2.0.
[ Voor 29% gewijzigd door Mirx_NL op 03-06-2024 12:30 ]
Gewoon bij Amazon.Farabi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:21:
[...]
was dit een originele voor je C9? de mijne is ook aan vervanging toe. weet iemand waar ik een originele magic remote kan bestellen voor mijn C9? waar kan ik de modelnaam van mijn afstandsbediening zien?
LG Electronics Magic Remote Afstandsbediening voor TV MR20GA https://amzn.eu/d/iWKrLLx
Budget hiervoor komt dan pas vrijMirx_NL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:18:
[...]
Zou je wel een maandje wachten? De cashback op de tv en soundbar loopt maar tot 30 juni.
https://www.lg.com/nl/promotions
Toch 300 euro extra korting...
P.s. ik heb de soundbar tegenwoordig altijd op Cinema staan. Bij Standard lijkt het wel of een deel van de speakers uit staat.
Werkt WOW orchestra nog een beetje mooi dan?
De G2 ondersteunt geen DTS zie ik. Nu speel ik op dit moment alles af via een NUC die aan mijn Yamaha receiver hangt en van daar met 1 HDMI naar de tv loopt. Als ik het goed begrijp kan de G2 (en de meeste LG OLED's) over diezelfde HDMI kabel ook geluid terugsturen naar de receiver via eARC?
Hoe werkt dat precies en ga ik veel missen zonder DTS support? Ik ga vermoedelijk wel gebruik maken van sommige WebOS apps om content af te spelen (IPTV, Netflix, etc...) aangezien ik dan niet altijd de NUC moet inschakelen. Moet ik dan een 2e HDMI-kabel aansluiten op de TV en een HDMI-input van de receiver of kan de HDMI-output van de receiver ook dat geluid binnenpakken en afspelen? En ga ik bij Netflix, Disney+, VTMGo, GoPlay, etc ... veel missen van de audio ervaring zonder DTS of wordt dat amper gebruikt door die apps?
Aangezien je NUC aan je receiver hangt die (neem ik aan) wel gewoon DTS support heeft mis je dus niks.
Ik ken geen streamingdienst die DTS content aanbiedt, dat is allemaal Dolby 5.1 / Dolby Atmos, en dat werkt gewoon prima. Enkel dus met illegale "home videos" en gebruik van Plex of via USB kom je in de problemen, of als je een DVD/bluray aan zou sluiten op je tv en dan bewust de DTS track kiest (vaak is Dolby de standaard track). Vaak kan een bron ook nog wel audio omzetten naar PCM. In dat gevoel behoud je exact dezelfde audiokwaliteit, maar zal het logo van DTS niet oplichten op je receiver.
Ik heb het wel altijd aan staan, maar het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Het geluid wordt er wel iets voller van.
Maar je neemt een soundbar omdat de speakers in het TV niet top zijn. En dan vul je het geluid van de soundbar aan met de niet top klinkende speakers.
Misschien de moeite waard om te kijken of je het ergens kunt bestellen met betalen bij afhalen. En dat dan 2 weken later pas doen. Als de bon maar op de 30e staat van een geregistreerd verkooppunt.Budget hiervoor komt dan pas vrij. Ik heb in ieder geval 17% korting hierop via een voucher.
[ Voor 32% gewijzigd door Mirx_NL op 03-06-2024 15:06 ]
Oké, dat is duidelijk, bedankt voor het antwoord. Vanaf de NUC inderdaad geen probleem want die gaat eerst naar de receiver en dan pas naar de TV.CyBeRSPiN schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:41:
@Largamelion je zou alleen wat missen als je DTS content direct op de G2 af zou spelen. Dus NUC -> TV -> receiver, of gebruik makend van een ingebouwde app zoals Plex.
Aangezien je NUC aan je receiver hangt die (neem ik aan) wel gewoon DTS support heeft mis je dus niks.
Ik ken geen streamingdienst die DTS content aanbiedt, dat is allemaal Dolby 5.1 / Dolby Atmos, en dat werkt gewoon prima. Enkel dus met illegale "home videos" en gebruik van Plex of via USB kom je in de problemen, of als je een DVD/bluray aan zou sluiten op je tv en dan bewust de DTS track kiest (vaak is Dolby de standaard track). Vaak kan een bron ook nog wel audio omzetten naar PCM. In dat gevoel behoud je exact dezelfde audiokwaliteit, maar zal het logo van DTS niet oplichten op je receiver.
In m'n kast heb ik ook nog een PS3 zitten die over 'n blu-ray speler beschikt, maar dat ding heeft al jaren niet meer aangestaan, laat staan dat ik nog weet waar ik een blu-ray film kan huren
Haha, nou zojuist even wezen kijken en we hebben beide een voorkeur voor de 65”MotorBeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:05:
[...]
Meeste vrouwen zeggen dan vaak....ik vind die 55 al erg groot. Totdat ze thuis tijdje kijken naar de 55. Ja hij had toch wel een maatje groter gekund. Je bent gewaarschuwd.
Het viel me wel op hoe druk het begin scherm is, hoeveel kan je daar van weghalen? Ik zie een rij met ‘kantoor’, ‘gamen’, etc. Dan een rij met apps en daaronder een aantal grote vlakken.
Op dit moment heb ik op de huidige tv een aangepaste versie van GoogleTV met 4 grote knoppen en een rustige achtergrond, that’s it.
Enig idee hoe rustig het begin scherm kan worden?
Oh, en past een Chromecast met GoogleTV überhaupt achterop de TV als die zo mega plat tegen de muur zit?
Top vrouw.Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:38:
[...]
Haha, nou zojuist even wezen kijken en we hebben beide een voorkeur voor de 65”
Het viel me wel op hoe druk het begin scherm is, hoeveel kan je daar van weghalen? Ik zie een rij met ‘kantoor’, ‘gamen’, etc. Dan een rij met apps en daaronder een aantal grote vlakken.
Op dit moment heb ik op de huidige tv een aangepaste versie van GoogleTV met 4 grote knoppen en een rustige achtergrond, that’s it.
Enig idee hoe rustig het begin scherm kan worden?
Oh, en past een Chromecast met GoogleTV überhaupt achterop de TV als die zo mega plat tegen de muur zit?
Hoe denken jullie over de overstap van een gekalibreerde Panasonic VT60 plasma naar een LG oled C3?
Ik zit er te twijfelen, ik kijk eigenlijk alleen normale tv en 1080p blurays, netlflix en streaming misschien 2-3 keer per jaar.
M'n oom en tante hebben ook een G3 oled, erg mooi in HDR, maar in sdr zie ik toch weinig verschil, los van dat het beeld veel meer schokkerig lijkt?
Zou de overstap in mijn geval handig zijn, los van het grotere formaat? Ik ben een beetje bang dat het beeld schokkerig blijft en ik niet veel verschil zal zien met SDR content.
Met jouw gebruik zou ik lekker de Pana houden. Weet wel dat die dingen verschrikkelijk veel stroom verbruiken en als je dat op jaarbasis uitrekent mag je zelf de conclusie trekken. Maar wel fijne TV's.Archioak schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:20:
Goedenavond,
Hoe denken jullie over de overstap van een gekalibreerde Panasonic VT60 plasma naar een LG oled C3?
Ik zit er te twijfelen, ik kijk eigenlijk alleen normale tv en 1080p blurays, netlflix en streaming misschien 2-3 keer per jaar.
M'n oom en tante hebben ook een G3 oled, erg mooi in HDR, maar in sdr zie ik toch weinig verschil, los van dat het beeld veel meer schokkerig lijkt?
Zou de overstap in mijn geval handig zijn, los van het grotere formaat? Ik ben een beetje bang dat het beeld schokkerig blijft en ik niet veel verschil zal zien met SDR content.
Denk wel dat als je de C3 of C4 OLED neemt je echt wel graag in 4k/Dolby Vision wilt gaan kijken als je ziet hoe dat is. HDR vs SDR is echt wel een flink verschil hoor, ten faveure van HDR. Schokkerig beeld valt wel mee, maar als je daar gevoelig voor bent kun je beter een Sony OLED kopen.
This title is for sale, please send me a PM
Heb sinds zondag en 77g4 aan de praat. Ondanks dat ik hiervoor een 65c8 had is dit beeld wel weer nextlevel . Geen spijt.
Wat wel k.. is is de ab. Wat een goedkoop prul is dat, het wieltje ligt veels te diep, al rauwe vingers gekregen.
Heeft er iemand ervaring met de premium magic remote, de PM22GN.AEU, die ziet er stuk beter uit. Doet deze het ook met een g4?
Er schijnt ook een pm23gn te zijn voor 2023.
Daar iemand ervaring mee?
[ Voor 8% gewijzigd door MichaelReitsma op 04-06-2024 08:32 ]
Ik heb wat schrik dat dit niet werkt als ik de tv afzet met de afstandsbediening van de appletv4k. (HDMI-CEC)
Bij sommige monitors werkt het enkel met de aan/uit knop van het scherm en niet als het scherm afgesloten wordt via HDMI-CEC.
Anyways, gamen op de G4 is echt wel super zalig.
[ Voor 23% gewijzigd door stevosmax op 03-06-2024 23:40 ]
Ik heb boven op de slaapkamer een ST60 maar ben toch blij dat ik al jaren Oled kijk. Okee de VT was een klasse hoger maar dat je geen verschil ziet vind ik vreemd. Zelfs SDR met upscaling naar 4K vind ik de Oled beter. Plasma lijkt net iets van een waas in te zitten. Maar als jij het niet ziet.....dan gewoon de Plasma houden. Je kijkt voor jezelf, niet voor ons hier.Archioak schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:20:
Goedenavond,
Wel heeft Plasma door een gebrek in de techniek op een vlak een voordeel op 1 gebied. Omdat de reactietijd trager is lijkt het beeld soms vloeiender. OLED is wat dat betreft “te” snel.
Maar het verschil in beeldkwaliteit is immens. 4K maar vooral HDR in combinatie met zwart is ook écht zwart.. het is dat ik praktisch nooit TV in bed kijk (hooguit weekend op standje lamzak of bij ziekte..) anders hing daar nu ook een OLED.
Aan de andere kant: als je nu tevreden bent…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ja, in het service-menu, maar je kunt het wel horen, 1-3 minuten na het uitschakelen hoor je een klik.stevosmax schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:38:
Kan je ergens op de G4 zien hoeveel keer de tv de pixel refresher gedaan heef?
Ik heb wat schrik dat dit niet werkt als ik de tv afzet met de afstandsbediening van de appletv4k. (HDMI-CEC)
Bij sommige monitors werkt het enkel met de aan/uit knop van het scherm en niet als het scherm afgesloten wordt via HDMI-CEC.
Anyways, gamen op de G4 is echt wel super zalig.
Straks eens testen als ik het hoor.pwh53 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 00:48:
[...]
Ja, in het service-menu, maar je kunt het wel horen, 1-3 minuten na het uitschakelen hoor je een klik.
Service menu is dat ik toch enkel bereikbaar met de service menu remote? (Niet met de gewone lelijke zwarte ab)
Ik lees op de LG website dat het 400x300 is.pwh53 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:14:
[...]
Er zitten ook vesa gaten op, ik meen 300 x 300, dus je kunt elke willekeurige standaard, tafelstandaard gebruiken.
Ben niet zo bekend met VESA. Wanneer je specificaties leest, moet je dan uitgaan van de range of gaat het steeds om de exacte maat? ofwel, past een 800x400 VESA stand, of moet ik per se een 400x300 hebben?
Ik kijk nu bijvoorbeeld naar zo iets: https://www.mediamarkt.nl...ard-vesa-800-1797050.html. Nevermind. Got it.
Ik had liefst gewoon de LG stand maar ik lees dat de tilt nogal storend is.
BaZZeHH schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:11:
Ik heb nu bijna een half jaar de 77G3 hangen. Eigenlijk vanuit luiheid heb ik hem op wat basis settings na nog niet aangepast en is dus out of the box. Nu ben ik best tevreden met het beeld, maar wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld de settings van rtings.com?
Ja, dat klopt. Alleen zijn de functies die je kunt aanpassen met de service remote veel minder dan toen ik die met de CX gebruikte. Je kunt eigenlijk alleen het aantal uren en de pixel refreshes zien. Maar dat is voldoende.stevosmax schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:08:
[...]
Straks eens testen als ik het hoor.
Service menu is dat ik toch enkel bereikbaar met de service menu remote? (Niet met de gewone lelijke zwarte ab)
Die past wel, gaten genoeg, probeer eerst de LG standaard, is het storend kun je altijd nog veranderen. (ik denk dat het wel mee valt)FMS schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:03:
[...]
Ik lees op de LG website dat het 400x300 is.
Ben niet zo bekend met VESA. Wanneer je specificaties leest, moet je dan uitgaan van de range of gaat het steeds om de exacte maat? ofwel, past een 800x400 VESA stand, of moet ik per se een 400x300 hebben?
Ik kijk nu bijvoorbeeld naar zo iets: https://www.mediamarkt.nl...ard-vesa-800-1797050.html
Ik had liefst gewoon de LG stand maar ik lees dat de tilt nogal storend is.
Disney+, Netflix en IPTV zullen zowat de enige apps zijn van WebOS die ik dan af en toe zal benutten.
Hoe zit het verder met updates voor WebOS, krijgen oudere tv's jaarlijks de nieuwe versie?
De 65" C3 is trouwens sinds vandaag zijn mooie prijs weer kwijt in de pricewatch, terug gestegen van 1450€ naar 1600€. De G2 blijft dan de meest aantrekkelijke voor max 1500€.
[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 04-06-2024 09:48 ]
Op welk land heb je je tv ingesteld?Largamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:46:
Vraagje voor de Belgen hier: Klopt het dat er op WebOS zo goed als geen Belgische streamingapps zijn? Ik had daar toch meer van verwacht maar als ik naar apps zoek op de site van LG WebOS dan vind ik niets voor VRTMax, GoPlay, Streamz, VTMGo... valt me wat tegen moet ik zeggen. Zal ik evengoed gebruik moeten blijven maken van m'n NUC. Op zich niet heel erg want dan kijk ik minstens een paar van die zenders reclamevrij via de adblocker in Chrome, ook YouTube bv. zolang het nog lukt want dat wisselt wel eens tegenwoordig.
Disney+, Netflix en IPTV zullen zowat de enige apps zijn van WebOS die ik dan af en toe zal benutten.
Hoe zit het verder met updates voor WebOS, krijgen oudere tv's jaarlijks de nieuwe versie?
De 65" C3 is trouwens sinds vandaag zijn mooie prijs weer kwijt in de pricewatch, terug gestegen van 1450€ naar 1600€. De G2 blijft dan de meest aantrekkelijke voor max 1500€.
Die heb ik nog niet
Edit: Via een andere link
Intussen een site gevonden van LG waar ik wel Belgium en model van TV kon ingeven en nu vind ik bv. wel VTMGo, maar idd een draak van een website ... echt niet handig om iets terug te vinden daar.Wren schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Oh joh, de LG site is lachwekkend inaccuraat, daar moet je niet echt op af gaan voor informatie
Bovenstaande geldt voor de Benelux site, ik zie dat jij op een US site zit, die weten niet eens dat NL bestaat.
Nu ook VTMGo, Streamz en VRTMax gevonden, enkel GoPlay lijkt dus te ontbreken. Ook RTL Play, Red Bull TV etc... nice.
[ Voor 53% gewijzigd door Largamelion op 04-06-2024 10:04 ]
Oh joh, de LG site is lachwekkend inaccuraat, daar moet je niet echt op af gaan voor informatieLargamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:52:
[...]
Die heb ik nog niet. Ik was hier op de site van LG aan 't kijken, maar daar staan België en Nederland zelfs niet tussen de landen van Europa.
Bovenstaande geldt voor de Benelux site, ik zie dat jij op een US site zit, die weten niet eens dat NL bestaat.
Je kunt beter hier kijken dan in de pricewatch OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopicLargamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:46:
Vraagje voor de Belgen hier: Klopt het dat er op WebOS zo goed als geen Belgische streamingapps zijn? Ik had daar toch meer van verwacht maar als ik naar apps zoek op de site van LG WebOS dan vind ik niets voor VRTMax, GoPlay, Streamz, VTMGo... valt me wat tegen moet ik zeggen. Zal ik evengoed gebruik moeten blijven maken van m'n NUC. Op zich niet heel erg want dan kijk ik minstens een paar van die zenders reclamevrij via de adblocker in Chrome, ook YouTube bv. zolang het nog lukt want dat wisselt wel eens tegenwoordig.
Hebben jullie nog enige tips of puntjes waar ik op moet letten bij de eerste brand-uren?
De LG g4 voet heeft al weken vertraging en de levertijd loopt steeds op met 14 dagen.
https://www.redable.nl/pr...9/lg-st-g4sn65-st-g4sn65?
Hier heb ik weinig vertrouwen in, dus maar even kijken voor een universele voet.
Jullie nog ideeen? Ik kom vooralsnog deze 3 tegen:
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl
https://www.bol.com/nl/nl...dO6A.2_60.63.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/nl...BBOuJGPQ.2.3.ProductImage
Ja. Af en toe uitzetten en wat anders gaan doen.Rendol95 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:22:
vandaag de beslissing genomen en toch voor de LG OLED65G36LA gekozen.
Hebben jullie nog enige tips of puntjes waar ik op moet letten bij de eerste brand-uren?
[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 04-06-2024 12:40 ]
Niet echt. Een OLED TV heeft een x aantal uur inspeeltijd nodig, hierna verbeterd in de regel de uniformiteit en helderheid.Rendol95 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:22:
Wanneer je van een accurate/ natuurgetrouwe weergave houdt kun je deze instellingen toepassen.
Ik heb een soortgelijke overstap gemaakt. Was ook helemaal weg van mijn gekalibreerde VT60 en heeft me heel lang aan het twijfelen gehouden. Uiteindelijk ben ik voor de G3 gegaan en het verschil bleek toch wel enormmmm. Maar ik voed hem nu wel zoveel mogelijk 4k materiaal en ik game ook via een XBX. Maar ik denk nu had ik dat maar jaren eerder gedaan 🤣. Waar ik minder enthousiast betreft mijn VT60 van werd was het moment dat hij van de muur ging. Door alle fans aan de achterzijde was een enorme stof burn-in op de muur getatoeëerd. Dus meteen moeten witten. Voordeel is dat je meteen je kabelvoorbereidingen even kunt doen 😄.Archioak schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:20:
Goedenavond,
.....
Nouw! Ik heb 3 vingers van mijn linkerhand moeten amputeren door die prul. Kreeg ik er een bacterie bij, en nu dus al 3 jr dood. Ja, het is wat. Prul!MichaelReitsma schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:23:
Wat wel k.. is is de ab. Wat een goedkoop prul is dat, het wieltje ligt veels te diep, al rauwe vingers gekregen.
Bedankt, stroom is niet echt een probleem, heb genoeg overschot via zonnepanelen. Ik had inderdaad gelezen dat Sony wat beter kon zijn qua beweging/motion. Misschien moet ik toch daar eens naar kijken dan...the-body schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:29:
[...]
Met jouw gebruik zou ik lekker de Pana houden. Weet wel dat die dingen verschrikkelijk veel stroom verbruiken en als je dat op jaarbasis uitrekent mag je zelf de conclusie trekken. Maar wel fijne TV's.
Denk wel dat als je de C3 of C4 OLED neemt je echt wel graag in 4k/Dolby Vision wilt gaan kijken als je ziet hoe dat is. HDR vs SDR is echt wel een flink verschil hoor, ten faveure van HDR. Schokkerig beeld valt wel mee, maar als je daar gevoelig voor bent kun je beter een Sony OLED kopen.
Ja die "waas" herken ik denk wel een beetje. Het oogt allemaal iets minder scherp dan op een oled, maar dat vind ik persoonlijk niet heel erg. Oled vond ik soms iets te scherp ogen, maar dat kan natuurlijk ook wennen zijn.MotorBeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:48:
[...]
Ik heb boven op de slaapkamer een ST60 maar ben toch blij dat ik al jaren Oled kijk. Okee de VT was een klasse hoger maar dat je geen verschil ziet vind ik vreemd. Zelfs SDR met upscaling naar 4K vind ik de Oled beter. Plasma lijkt net iets van een waas in te zitten. Maar als jij het niet ziet.....dan gewoon de Plasma houden. Je kijkt voor jezelf, niet voor ons hier.
Vond je de overstap ook enorm met gewoon 1080p beeld? Want als er toch wel veel verschil in zit ga ik het toch overwegen. De VT60 is ook alweer 11 jaar oud ondertussen en geeft inderdaad best veel warmte af haha, vooral in de zomer vind ik dat wel een nadeel.JimmyNL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:57:
[...]
Ik heb een soortgelijke overstap gemaakt. Was ook helemaal weg van mijn gekalibreerde VT60 en heeft me heel lang aan het twijfelen gehouden. Uiteindelijk ben ik voor de G3 gegaan en het verschil bleek toch wel enormmmm. Maar ik voed hem nu wel zoveel mogelijk 4k materiaal en ik game ook via een XBX. Maar ik denk nu had ik dat maar jaren eerder gedaan 🤣. Waar ik minder enthousiast betreft mijn VT60 van werd was het moment dat hij van de muur ging. Door alle fans aan de achterzijde was een enorme stof burn-in op de muur getatoeëerd. Dus meteen moeten witten. Voordeel is dat je meteen je kabelvoorbereidingen even kunt doen 😄.
Er vooral van genieten. Met name als het je eerste OLED is. De magie, net als met zoveel dingen in het leven, maakt al veel te snel plaats voor gewenningRendol95 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:22:
Heeft nooit echt lekker gewerkt op een 2018 model en uiteindelijk werkte het helemaal niet of nog slechter dan in het begin...
Daarnaast begreep ik een paar jaar geleden dat ze alle "Smart" apparaten die hun website met een browser benaderen zaten te blokkeren en door te verwijzen naar hun destijds zeer slecht werkende app dus ik vind het eigenlijk wel knap dat jij nog iets via de browser kan bekijken
Gewoon doen, maar hou er rekening mee dat beide technieken anders het beeld verversen en sport gerelateerde dingen misschien wel fijner zijn op de PlasmaArchioak schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:20:
In alle eerlijkheid : Ik vind HDR echt zwaar overrated en eigenlijk totaal niet nodig !!M'n oom en tante hebben ook een G3 oled, erg mooi in HDR
Dat kan dus door "Sample & Hold" komen die eigenlijk alle panelen in de toekomst zullen gebruiken, zelfs als we eindelijk echte microLED (of µLED zo je wil) gaan krijgen!maar in sdr zie ik toch weinig verschil, los van dat het beeld veel meer schokkerig lijkt?
Ik ben een beetje bang dat het beeld schokkerig blijft en ik niet veel verschil zal zien met SDR content.
Ik vind SDR content wel degelijk scherper op een 65 inch LG OLED vergeleken met mijn 50 inch Panasonic Plasma uit de V10 generatie en ook 1080i/1080p content ziet er beter uit op voorwaarde dat je een fatsoenlijke bron hebt uiteraard, want anders zit je op beiden alleen maar pixels te tellen...
Geen waas, maar gewoon onscherper, want lagere resolutie van het paneel : "That's it!"MotorBeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:48:
Plasma lijkt net iets van een waas in te zitten.
Mijn wallpaper van de HTPC met de sterrenhemel op de achtergrond ziet er eerlijk gezegd nog steeds prachtig uit op de PlasmaThalaron schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:53:
Ik heb op de slaapkamer nog een Plasma van Panasonic hangen. Uit de tijd dat FHD 50” zowat een unicum was. Prachtige TV maar wat vroeger “echt zwart” was is flauwgrijs tegenover de G3.
Niet te snel : Gewoon "Sample & Hold" dat eigenlijk best wel zuigt, maar het is niet anders helaas!Wel heeft Plasma door een gebrek in de techniek op een vlak een voordeel op 1 gebied. Omdat de reactietijd trager is lijkt het beeld soms vloeiender. OLED is wat dat betreft “te” snel.
Herkenbaar!JimmyNL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:57:
Waar ik minder enthousiast betreft mijn VT60 van werd was het moment dat hij van de muur ging.
Door alle fans aan de achterzijde was een enorme stof burn-in op de muur getatoeëerd.
Dus meteen moeten witten.
Dat heb ik dus echt NOOIT met de Plasma gedaan en zal ik ook NOOIT met de OLED doen vanwege het inbrandgevaar !!!
+1GerCor schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:55:
Had ik 15 jaar geleden al. In de praktijk gebruik je het nauwelijks.
Ik noem het niet zomaar een "Good idea gone wrong!" standaard zolang het bestaat...ymmv schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:15:
Het probleem is dat HDMI CEC zeer onbetrouwbaar werkt.
Daarom heb ik ook al jarenlang meerdere Logitech Harmony Remote modellen in gebruik voor zover dat nog kan!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Misschien wel de voornaamste reden dat ik m'n plasma wil vervangen.Archioak schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:21:
[...]
De VT60 is ook alweer 11 jaar oud ondertussen en geeft inderdaad best veel warmte af haha, vooral in de zomer vind ik dat wel een nadeel.
Straks eens opmeten hoe een 65" en 77" hier tegen de muur hangt en mss eens met schilderstape de rechthoeken op de muur kleven om een idee te krijgen 🙂.
Zou als eerste de 77" op de muur tapen, laat de 65" maar voor wat het is als je budget genoeg hebt.Largamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:53:
[...]
Misschien wel de voornaamste reden dat ik m'n plasma wil vervangen.
Straks eens opmeten hoe een 65" en 77" hier tegen de muur hangt en mss eens met schilderstape de rechthoeken op de muur kleven om een idee te krijgen 🙂.
Haha 😅.Xqlus1ve schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:54:
[...]
Zou als eerste de 77" op de muur tapen, laat de 65" maar voor wat het is als je budget genoeg hebt.
De 77" is 7cm smaller dan m'n hangend tv-meubel dus dat gaat net, als ie breder zou zijn dan was het sowieso een no-go denk ik want dat zou een raar zicht zijn (tenzij ik dat meubel ook zou vervangen maar toch maar niet). In de hoogte is hij maar liefst 20cm hoger dan m'n plasma inclusief bezels. Meteen ook de tweede voornaamste reden dat ik die plasma weg wil... 5 cm bezel bovenaan en 9 cm onderaan oogt echt niet meer van deze tijd 😊.
:strip_exif()/f/image/JkmDjvfNABwXata1RxPUwqG5.jpg?f=fotoalbum_large)
Meesten onder jullie zullen wel de 77" adviseren vermoed ik... kijkafstand is net geen 5 m.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In de 5 minuten die ik even snel gecheckt heb kwam ik toch wel tot de conclusie dat ik de volgende race via de browser ga proberen. Kon er zo snel geen nadelen ten opzichte van de CcwGTV vinden. Startte zelf sneller met hoge kwaliteit stream. UI is met doorspoelen etc voelde wel iets minder, maar dat gebruik je tijdens het live kijken toch niet.nero355 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:12:
[...]
Heeft nooit echt lekker gewerkt op een 2018 model en uiteindelijk werkte het helemaal niet of nog slechter dan in het begin...![]()
![]()
Daarnaast begreep ik een paar jaar geleden dat ze alle "Smart" apparaten die hun website met een browser benaderen zaten te blokkeren en door te verwijzen naar hun destijds zeer slecht werkende app dus ik vind het eigenlijk wel knap dat jij nog iets via de browser kan bekijken
Heeeeel rap die rare tablet vervangen voor een 77"Largamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:16:
[...]
Haha 😅.
De 77" is 7cm smaller dan m'n hangend tv-meubel dus dat gaat net, als ie breder zou zijn dan was het sowieso een no-go denk ik want dat zou een raar zicht zijn (tenzij ik dat meubel ook zou vervangen maar toch maar niet). In de hoogte is hij maar liefst 20cm hoger dan m'n plasma inclusief bezels. Meteen ook de tweede voornaamste reden dat ik die plasma weg wil... 5 cm bezel bovenaan en 9 cm onderaan oogt echt niet meer van deze tijd 😊.
[Afbeelding]
Meesten onder jullie zullen wel de 77" adviseren vermoed ik... kijkafstand is net geen 5 m.
EensAmaze86 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:41:
@Largamelion Voor 77inch gaan, ruimte zat jij. Denk dat je spijt gaat krijgen van 65inch....
In de art modus toont de tv op de langzaamste stand iedere 30 seconden een foto, met een fade to black ertussen. Dat voelt enorm voorzichtig en vind ik wel erg snel. Ik zou ze liever zo'n 5 minuten laten staan.
Ik heb veel gevonden over inbranden en ook de test van Rtings doorgenomen, maar haal daar niet uit wat nou een veilige marge is. Vaak gaat het dan over urenlang gamen, gebruik als pc monitor of felrode zenderlogo's die 24/7 in beeld blijven.
Weet iemand hier meer van? Als het meerwaarde heeft dan zou ik van de slideshow een video kunnen maken in Adobe Premiere, waarbij iedere foto heel langzaam door het scherm beweegt.
Niemand ervaring met de Premium magic remote ?MichaelReitsma schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:23:
Hoi,
Heb sinds zondag en 77g4 aan de praat. Ondanks dat ik hiervoor een 65c8 had is dit beeld wel weer nextlevel . Geen spijt.
Heeft er iemand ervaring met de premium magic remote, de PM22GN.AEU, die ziet er stuk beter uit. Doet deze het ook met een g4?
Er schijnt ook een pm23gn te zijn voor 2023.
Daar iemand ervaring mee?
Het is eigenlijk geen inbranden maar ongelijke slijtage (vanwege dat het Organische LEDs zijn). Dus als jij 10000en fotos laat afspelen zal je er mogelijk weinig last van hebben. Doet je dat met 5 fotos krijg je er gegarandeert binnen no time last van. Daarnaast is de fotogalarij functie alleen bedoeld als korte screensaver (daarna word het zwart/vuurwerk), niet zoals bij samsungs frame continue. Daardoor staan die afbeeldingen op de hele levensduur als het goed is maar relatief kort in beeld (ook wijzigt continue de lijst van kleur, grote en stijl. Dus ga je het gebruiken voor 10000en fotos zou ik me niet drukmaken zijn het er minder dan 1000 zou ik er niet aan beginnen. Sowieso echt zonde van het milieu om een energieslurpende oled daarvoor continue aan te laten staan. Stel je wilt het alleen heel af en toe gebruiken voor bezoek en gebruikt veel fotos zou het denk ik ook wel moeten kunnen, maar raad het niet aan. De frame ziet er sowieso mooier uit als foto/schilderij ivm coating.Separator schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:35:
Als ik mijn G3 wil gebruiken voor eigen foto slideshows, waar ligt dan ongeveer de grens qua weergavetijd van een enkele foto om inbranden te voorkomen? Ik ga dan uit van een ingestelde helderheid van 25% en minimaal 30 verschillende foto's voor hij dezelfde weer toont.
In de art modus toont de tv op de langzaamste stand iedere 30 seconden een foto, met een fade to black ertussen. Dat voelt enorm voorzichtig en vind ik wel erg snel. Ik zou ze liever zo'n 5 minuten laten staan.
Ik heb veel gevonden over inbranden en ook de test van Rtings doorgenomen, maar haal daar niet uit wat nou een veilige marge is. Vaak gaat het dan over urenlang gamen, gebruik als pc monitor of felrode zenderlogo's die 24/7 in beeld blijven.
Weet iemand hier meer van? Als het meerwaarde heeft dan zou ik van de slideshow een video kunnen maken in Adobe Premiere, waarbij iedere foto heel langzaam door het scherm beweegt.
Ik heb deze besteld in combinatie met mijn 65 G4:mikedejong25 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:37:
Wil toch graag de G4 65-inch hebben vooral vanwege het MLA paneel, kan de TV helaas niet ophangen.
De LG g4 voet heeft al weken vertraging en de levertijd loopt steeds op met 14 dagen.
https://www.redable.nl/pr...9/lg-st-g4sn65-st-g4sn65?
Hier heb ik weinig vertrouwen in, dus maar even kijken voor een universele voet.
Jullie nog ideeen? Ik kom vooralsnog deze 3 tegen:
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl
https://www.bol.com/nl/nl...dO6A.2_60.63.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/nl...BBOuJGPQ.2.3.ProductImage
https://www.amazon.de/gp/...01_487027711_TE_SCE_dp_i1
Moet nog aankomen dus geen idee of het goed gaat zijn..
Gebruik al sinds jaar en dag de Logitech Harmony remotes.MichaelReitsma schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:22:
[...]
Niemand ervaring met de Premium magic remote ?
Dus de originele AB’s blijven altijd als nieuw in de verpakking.
Helaas worden harmony's niet meer gemaaktRivanov schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 06:26:
[...]
Gebruik al sinds jaar en dag de Logitech Harmony remotes.
Dus de originele AB’s blijven altijd als nieuw in de verpakking.
Daarom behandel ik de mijne ook met fluwelen handschoentjes.
Als hij een 50-tal foto's gebruikt op 25% helderheid gaat hij zich echt geen zorgen moeten maken denk ik, 1000 foto's lijkt me compleet overkill. En energie slurpen gaat die OLED ook niet doen op 25% helderheid, bovendien heeft hij mss zonnepanelen die overproduceren dus heeft dat 0 impact op het milieu.andries98 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:32:
[...]
Het is eigenlijk geen inbranden maar ongelijke slijtage (vanwege dat het Organische LEDs zijn). Dus als jij 10000en fotos laat afspelen zal je er mogelijk weinig last van hebben. Doet je dat met 5 fotos krijg je er gegarandeert binnen no time last van. Daarnaast is de fotogalarij functie alleen bedoeld als korte screensaver (daarna word het zwart/vuurwerk), niet zoals bij samsungs frame continue. Daardoor staan die afbeeldingen op de hele levensduur als het goed is maar relatief kort in beeld (ook wijzigt continue de lijst van kleur, grote en stijl. Dus ga je het gebruiken voor 10000en fotos zou ik me niet drukmaken zijn het er minder dan 1000 zou ik er niet aan beginnen. Sowieso echt zonde van het milieu om een energieslurpende oled daarvoor continue aan te laten staan. Stel je wilt het alleen heel af en toe gebruiken voor bezoek en gebruikt veel fotos zou het denk ik ook wel moeten kunnen, maar raad het niet aan. De frame ziet er sowieso mooier uit als foto/schilderij ivm coating.
Als de huidige OLED's zo snel zouden inbranden/slijten als jij beweert, dan mocht niemand ze gebruiken om te gamen want dan staat de helderheid veel hoger en in de meeste spellen zit er een hoop statische dingen in de HUD die dan binnen no time zouden inbranden als we jouw theorie volgen.
Sounds as a case of the 77inch tvLargamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:16:
[...]
Haha 😅.
[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik het formaat van je TV afstemmen op de grootte van de je TV meubel, dat die in lijn ligt.Largamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:16:
[...]
Haha 😅.
[Afbeelding]
En ik zou het gewoon ff met tape ofzo op de muur zetten, dan krijg je een beetje een beeld 65 inch vs 77 inch
Ik weet dat the Frame hiervoor gemaakt is, maar die vond ik er als tv zo crappy uitzien dat ik nu met mijn G3 een enigszins vergelijkbaar effect probeer te bereiken. Binnen het haalbare van oled en natuurlijk zonder mat scherm.
Proximity sensor zo nog kunnen icm home assistant en harmony hub, maar zoveel wil ik het niet gaan gebruiken denk ik.
Ik ga dit dit weekend ook proberen op mijn 65G4 die straks aankomtMirx_NL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:47:
[...]
In de 5 minuten die ik even snel gecheckt heb kwam ik toch wel tot de conclusie dat ik de volgende race via de browser ga proberen. Kon er zo snel geen nadelen ten opzichte van de CcwGTV vinden. Startte zelf sneller met hoge kwaliteit stream. UI is met doorspoelen etc voelde wel iets minder, maar dat gebruik je tijdens het live kijken toch niet.
Al eens geprobeerd om een toetsenbord en muis aan te sluiten? Dat helpt wellicht voor de UI UX
5 minuten op hetzelfde beeld laten staan zou ik je echt afraden.Separator schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:51:
@andries98 @Largamelion ik heb inderdaad zonnepanelen met overcapaciteit. Ik wil zo'n slideshow ook niet 24/7 aan hebben, maar het lijkt me leuk dit op bepaalde momenten in te schakelen en dan foto's zo'n 5 minuten te laten staan. Dat geeft meer een schilderij gevoel dan foto's die op hoge snelheid voorbij komen flitsen.
Ik weet dat the Frame hiervoor gemaakt is, maar die vond ik er als tv zo crappy uitzien dat ik nu met mijn G3 een enigszins vergelijkbaar effect probeer te bereiken. Binnen het haalbare van oled en natuurlijk zonder mat scherm.
Proximity sensor zo nog kunnen icm home assistant en harmony hub, maar zoveel wil ik het niet gaan gebruiken denk ik.
Ik had inderdaad beter kunnen beginnen met de LG standaard. Heb nu een naar verluidt high end universeel ding en het ziet er irl niet uit. Bestelling voor origineel geplaatst.pwh53 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:19:
[...]
Die past wel, gaten genoeg, probeer eerst de LG standaard, is het storend kun je altijd nog veranderen. (ik denk dat het wel mee valt)
Vraag: is er een definitieve settings guide voor de G3 die puur gericht is op (console) gaming? Ik had met de C1 Vincent (HDTVtest) zijn guide gevolgd maar helaas blijkt er niet een voor de G3 te bestaan.
Ik zit 3.8m van de TV af en heb een 77G2. Ik zou niks anders meer willen. Als ik nog een zou upgraden, wordt het weer een maatje groter, maar ik hoop nog enkele jaren plezier te hebben van deze TV.Largamelion schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:16:
[...]
Haha 😅.
[Afbeelding]
In onze vorige woning was het TV meubel ook 180cm breed. Ik dacht dat de TV te breed zou zijn, maar dat viel opzich wel mee. Sowieso was de TV al gekocht om in de nieuwe woning op te hangen, maar door leuke BF deals konden we er al winter van genieten.
Nu hangt er een 300cm meubel waardoor er marge is om groter te gaan
Ik kan ook bevestigen dat VRTMax, VTM Go en Streamz werkt op de TV. Voor GoPlay heb ik m'n ShieldTV nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Broodro0ster op 06-06-2024 09:26 ]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Het is geen 4K het is 1080P met een beetje HDR.the-body schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:07:
Weet iemand of de C4 en/of de G4 al DVB-C tuners hebben die UHD kunnen weergeven? Met het oog op het EK lijkt het me wel leuk om in 4k te kijken, maar heb geen zin in een Ziggo-kastje.
"UHD geeft een intensere kijkervaring dan HD. Bij dezelfde resolutie (minimaal 1080p) geeft het beeld een rijker contrast en groter kleurenpalet."
https://www.vodafoneziggo...al-in-uhd-beeldkwaliteit/
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Het EK word zelfs niet in 4K geproduceerd. Enkel 1080p HDRthe-body schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:07:
Weet iemand of de C4 en/of de G4 al DVB-C tuners hebben die UHD kunnen weergeven? Met het oog op het EK lijkt het me wel leuk om in 4k te kijken, maar heb geen zin in een Ziggo-kastje.
[ Voor 5% gewijzigd door bloobje op 06-06-2024 14:24 ]
Dat is dus gewoon ronduit een leugen. UHD is heel wat anders dan HDR, wat een misleidende promoprietpraat van VFZ!overtones schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:25:
[...]
Het is geen 4K het is 1080P met een beetje HDR.
"UHD geeft een intensere kijkervaring dan HD. Bij dezelfde resolutie (minimaal 1080p) geeft het beeld een rijker contrast en groter kleurenpalet."
https://www.vodafoneziggo...al-in-uhd-beeldkwaliteit/
Ja tuner kan het aan, je krijgt dan HLG.the-body schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:38:
Hier lees ik dat het EK in UHD uitgezonden wordt op kanaal 999. Maar de vraag blijft staan: kan de DVB-C tuner van de G4 en/of de C4 dit aan?
C7 kon het al, ik heb toen een keer tennis gezien op de BBC in 4k HLG.
Ah, dat is heel mooi! De C7 heb ik nu namelijkpwh53 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:46:
[...]
Ja tuner kant het aan, je krijgt dan HLG.
C7 kon het al, ik heb toen een keer tennis gezien op de BBC in 4k HLG.
Edit: Ik zie dat tweakers hier 3 jaar geleden al een artikel (Uhd is 1080p met hdr?) aan gewijd heeft.
[ Voor 27% gewijzigd door the-body op 06-06-2024 16:53 ]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.