• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Klopt, als je dus geen receiver gebruikt maar de tv als bron of de bron rechtstreeks op de tv aansluit.
Ik speel middels Plex app (data op NAS) op tv (en die gebruikt de interne mediaplayer) naar een reciever maar ik weet niet anders dan dat je dan geen DTS eruit krijgt. Maar wellicht heb ik het verkeerd begrepen. Ach ja, heb toch een C3.

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:54
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Klopt, als je dus geen receiver gebruikt maar de tv als bron of de bron rechtstreeks op de tv aansluit.
Of je nou wel of geen receiver gebruikt, als de TV de bron is(app in de tv als speler bijv) dan heb je die ondersteuning wel nodig om het DTS signaal naar je receiver te kunnen passthrough of te kunnen luisteren.

Gebruik je een externe mediaspeler, mediabox, etc, dan maakt de ondersteuning van de tv niet uit, zolang je die maar eerst op de receiver hebt aangesloten.

Denk dat je dat ook bedoeld, maar ik las het wel andersom :)

• MotorBeast
Savagegek schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:08:
[...]

Of je nou wel of geen receiver gebruikt, als de TV de bron is(app in de tv als speler bijv) dan heb je die ondersteuning wel nodig om het DTS signaal naar je receiver te kunnen passthrough.

Gebruik je een externe mediaspeler, mediabox, etc, dan maakt de ondersteuning van de tv niet uit, zolang je die maar eerst op de receiver hebt aangesloten.

Dat dus.

• ChrisSchults
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-10 14:40
De afstandsbediening van onze LG tv heeft natuurlijk de gekleurde knoppen. De rode knop is bedoeld om verbinding te maken met Ziggo interactieve tv. De andere doen gewoon niets hier.

Maar we hebben hier geen toegang tot Ziggo, dus zou ik graag die rode knop voor iets anders willen gebruiken. Het is eigenlijk ook wel irritant dat bij aanzetten van de tv, die melding verschijnt over die rode knop.

Maar hoe wijzig je het gebuik van die knop ??

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:51
Savagegek schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:08:
[...]

Of je nou wel of geen receiver gebruikt, als de TV de bron is(app in de tv als speler bijv) dan heb je die ondersteuning wel nodig om het DTS signaal naar je receiver te kunnen passthrough of te kunnen luisteren.

Precies, dat bedoelde ik :)
En om het verschil tussen DTS en normale 5.1 te kunnen horen heb je eigenlijk sowieso een degelijke setup met een receiver nodig.
Maar ik snap dat er hier mensen uit minder legale bronnen putten waar DTS dan de enige audiotrack betreft ;)

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:50
Genoeg legale bronnen (schijven) met alleen dts geluid.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Zoals eerder werd gevraagd, en ook werd beantwoord : hoe ziet gewone (kabel) tv er uit op de recente OLED's? Ik kan alleen voor mijzelf spreken maar ik kijk best nog wel regelmatig tv via een Next Mini icm met m'n G4 en echt, als je gewoon naar de reguliere NPO of RTL etc kijkt, wat eigenlijk 1080i is, maakt de G4 er bijna 4K van gewoon. Zo goed is de upscaler.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
ChrisSchults schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:12:
De afstandsbediening van onze LG tv heeft natuurlijk de gekleurde knoppen. De rode knop is bedoeld om verbinding te maken met Ziggo interactieve tv. De andere doen gewoon niets hier.

Maar we hebben hier geen toegang tot Ziggo, dus zou ik graag die rode knop voor iets anders willen gebruiken. Het is eigenlijk ook wel irritant dat bij aanzetten van de tv, die melding verschijnt over die rode knop.

Maar hoe wijzig je het gebuik van die knop ??
je kunt de rode knop nergens anders voor gebruiken, je kunt interactive-tv wel uitzetten op de tv, dan krijg je die melding niet meer.

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 17:44
Ik zie zon grote tvs hier voorbij komen. Ik vraag me af hoe jullie dat hebben hangen, en wat jullie dan doen qua tv meubel.

Of wonen jullie allemaal in kastelen :)

Wat plaatjes worden gewaardeerd, als voorbereiding op mijn nieuwe 65G4

[ Voor 18% gewijzigd door Qupie1 op 29-05-2024 14:42 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:51
Qupie1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:35:
Ik zie zon grote tvs hier voorbij komen. Ik vraag me af hoe jullie dat hebben hangen, en wat jullie dan doen qua tv meubel.

Via een muurbeugel.. hoe anders. ;)
En TV meubel hebben we op maat laten maken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Qupie1
Hoe hoog hangt de tv dan? Dan moet je echt een heel klein tv meubel hebben of niet?

Wil voorkomen dat ik omhoog moet kijken...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Qupie1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:43:
Hoe hoog hangt de tv dan? Dan moet je echt een heel klein tv meubel hebben of niet?

Dan moet je de tv heel erg laag ophangen :D Zo simpel is het

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:30

Ik heb 3 weken geleden m'n nieuwe 65G3 en Tv meubel gehangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATyRRcUDgFqAdumhz2dDPbYkGEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Gmlumq29jOUhgWLEbReuqEj.jpg?f=fotoalbum_large

Kabels ga ik nog wegwerken in de muur. Uit m'n hoofd hangt het meubel ongeveer 17cm van de grond, en de TV 60/65 cm. Kan het nameten mocht je dat willen.

• MotorBeast

Zit een knop bovenin topic....post met afbeeldingen. ;)

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
MichaelReitsma schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:55:
Toch maar voor een 77G4 gegaan bij Smits.
Inclusief cashback te goede deal om te laten lopen.
Is er nog ergens een maatvoering te downloaden?
Ik zal mijn muur wel weer moeten aanpassen ivm goten.
Wat heb je er voor betaald? ik twijfel tussen de 65 en de 77 G4 nog

• Rivanov

Onderzijde TV hangt op 70cm.
TV meubel is 50cm hoog.

Zitafstand is 2.5m

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHQpi0yP7k50TIPWAU5B5aV23qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RorrvBmvBq6O1w8kGSvIakci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KWPrnnHi5j_bbZPmIyIfPT-Bdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsbzV3gh6pWyhhsjLAYyO5u0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f_Qrfio3a_Ap9CtaolxIwdZOSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8joryVx9sDoqQC4GB3RegpHf.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
harrybeuker schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:06:
[...]

Wat heb je er voor betaald? ik twijfel tussen de 65 en de 77 G4 nog
Zou Frans de Smet even contacteren. :)

• harrybeuker
Rivanov schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Zou Frans de Smet even contacteren. :)
hoever zit je er vanaf? vanaf die 77 inch tot op de bank zeg maar?

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:55
harrybeuker schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:19:
[...]

hoever zit je er vanaf? vanaf die 77 inch tot op de bank zeg maar?
2,5m. (staat letterlijk in zijn post hierboven :+ )

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Rivanov
AntraXxX schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Voel me af en toe net een papegaai. :+

• harrybeuker
AntraXxX schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:
[...]

kats over heen gelezen. Excuses!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:55
Hier mijn situatie met een 77C3: AntraXxX in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Zitafstand ~4,5m, de volgende gaat heus wel een 83" worden!

Hoe ver zit jij dadelijk van je toekomstige 65" af?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Qupie1
Dank voor de plaatjes! Ziet er goed uit. Met mijn 3.5 meter zou een 65 mooi moeten staan.

Ga denk ik ook voor een zwevend meubel in de toekomst (al maak ik me dan wel zorgen over ventilatie voor versterkers maar dat is te ver off topic)

Dank voor de tip @MotorBeast wist niet van dat knopje af :)

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Maar...

Onlangs ook SmartTube op mijn Android TV draaiende Nvidia Shield TV 2017 getest en als je dat eenmaal hebt meegemaakt dan ben je gewoon permanent verpest en wil je niet anders meer !!! :Y) 8) :*) _O_ O+
Dan heb je nog nooit Apple TV met Infuse geprobeerd. Want dan wil je echt nooit meer wat anders! :D

• Rivanov
Philo Melos schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Dan heb je nog nooit Apple TV met Infuse geprobeerd. Want dan wil je echt nooit meer wat anders! :D
Uh jawel. Want Apple TV doet geen audio passthrough. ;)
Dus Atmos wordt niet ondersteund via Plex en Infuse. De Apple TV decodeert dat weer.

Om die reden heb ik naast de Apple TV 4K, ook een NVIDIA Shield TV Pro met Kodi zodat ik volledige audio passthrough heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 29-05-2024 16:28 ]

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 14:28
Yikes, ik zit ook op 4,5m van m'n huidige 50". Tv (beeld zelf) begint op 106cm van de grond. Plaatje volgt wel als m'n OLED er hangt maar die plasma met z'n dikke bezels ga ik jullie niet aandoen :). Ik zou ook wel van 50" naar 77" kunnen gaan, maar het prijsverschil bij OLED tussen 65" en 77" is toch wel exponentieel. Het verschil tussen 55" en 65" is een pak kleiner dus 65" geeft me de beste prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk.

Ik heb de tv wat hoger hangen dan de meeste zie ik maar zo heb ik het graag want ik zit bijna nooit in m'n zetel, ik lig en dan kijkt het makkelijker als de tv hoger hangt. Ook kan ik de tv 45° draaien naar m'n keukeneiland en dat kijkt toch ook wat leuker als ie hoger hangt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Mag ik een advies vraag stellen: voor mijn game room wil ik mijn C1 upgraden (die gaat naar de woonkamer). Ik kijk naar de G3. De kamer heeft geen rechte muren, dus is ophangen geen optie – ik zal een stand moeten gebruiken. Nu lees ik in dit topic diverse meningen over of het handig is om een G serie met een voet te gebruiken, daar waar het gemaakt is om op te hangen. De reden dat ik de G3 wil ipv de C3 (of 4) is puur het MLA paneel. Naar wat ik begrijp is de C3 en C4 geen MLA paneel. Wat is wijsheid?

• pwh53
FMS schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:51:
Mag ik een advies vraag stellen: voor mijn game room wil ik mijn C1 upgraden (die gaat naar de woonkamer). Ik kijk naar de G3. De kamer heeft geen rechte muren, dus is ophangen geen optie – ik zal een stand moeten gebruiken. Nu lees ik in dit topic diverse meningen over of het handig is om een G serie met een voet te gebruiken, daar waar het gemaakt is om op te hangen. De reden dat ik de G3 wil ipv de C3 (of 4) is puur het MLA paneel. Naar wat ik begrijp is de C3 en C4 geen MLA paneel. Wat is wijsheid?
Er zitten ook vesa gaten op, ik meen 300 x 300, dus je kunt elke willekeurige standaard, tafelstandaard gebruiken.

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-10 20:37
zojuist een aanbod gekregen van €1875 voor de LG G3 65". In eerste instantie keek ik naar de C3 65" omdat die meer in mijn budget past (ca. €1500). Ik ga binnenkort op mijzelf wonen en de woonkamer is veel belicht, dus neig ik toch meer naar de G3 ivm de helderheid en anti-reflectie van het paneel. Ik zie graag jullie mening tegemoet of dit een goede deal is of dat ik beter even kan wachten. Go or no go

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:46:
Ja, maar wat dan bloedirritant is: je krijgt regelmatig een melding die je niet kan negeren die je dan weer naar die pagina stuurt om toch vooral akkoord te gaan me al die voorwaarden.

Die kun je dan wel negeren, maar die melding blijft elke zoveel dagen weer terugkomen, midden tijdens een film ofzo.. :/
Dat is echt ziek gewoon !!! :X :| :/

Welke generatie precies ?

Mijn 2018 model doet dat gelukkig niet :)
sikkwittet schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:55:
Reclame is. Hey hier is content van een bedrijf dat mij betaald dit hier er op te plempen, en zodra jij deze content betalend afneemt schotel ik nieuwe (nog niet) gekocht/gehuurde content.

Ik heb echt een hekel aan disney, apple en amazon. Dus waarom word dit dan zoveel mogelijk aan mij opgedrongen terwijl ik die apps niet heb en echt een fors bedrag betaal voor een tv.

Daarom is het reclame.
AMEN! d:)b _O_
MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:43:
Ik ben jaren geleden al overgestapt van Panasonic Plasma naar Oled. Geen dag spijt van gehad.

Ik zeg eruit met die plasma. 8)
Ik heb beiden nog steeds in huis! :Y) O+
Largamelion schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:13:
Ben toch al gewoon van het rolluik te laten zakken als ik overdag wat wil zien want m'n plasma is ook een spiegel.
En zo hoort het !!! d:)b

Al die mensen die met de zon een wedstrijdje in helderheid denken te kunnen doen zijn IMHO echt heel erg raar bezig! 7(8)7
Naar inbranden toe maak ik me ook weinig zorgen.

De plasma hier heeft na 16 jaar geen echte inbranding of toch niet storend dat ik het merk tijdens het kijken.
Ik vermoed dat de huidige OLED's daar sowieso beter tegen gewapend zijn dan die oude plasma.
Ik probeer er toch wel een beetje op te letten, want de retentie op een Plasma TV is zo weg, terwijl een OLED dat helemaal niet kent en je dus gewoon pech hebt als het eenmaal is gebeurd :/

Als ik bijvoorbeeld de AMOLED/POLED schermen van sommige telefoons zie... :X
Duidelijk te zien wat zo'n telefoon de meeste tijd heeft gedaan! :-(
Op een bepaald moment toen ik nog digitale tv had en uren aan een stuk naar Eleven Sports keek en weinig anders, merkte ik wel dat het logo ingebrand was ... of dat dacht ik toch.
Die zender heeft echt een helder wit logo dus heb ik mijn decoder buiten gesmeten en ben ik gestopt met kijken naar die zender. Het logo is er intussen zo goed als volledig uit.

Echt idioot dat een zender anno '23 nog zo'n logo had.

De meeste zenders dimmen hun logo tijdens een uitzending of verwijderen het zelfs op de reclameblokken na.
Ik begrijp sowieso niet dat het nog steeds is toegestaan of men het überhaupt nodig acht sinds je tegenwoordig met 1 druk op de knop via EPG kan zien wat je aan het kijken bent! |:(

Echt belachelijk !!! :r
MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:57:
Gewoon doen. Je gaat heel blij worden. Zeker als je van een oude plasma komt. Dat was toen de bom.

Nu is de techniek nog zoveel beter geworden. 8)
Ik heb daar nog steeds grote twijfels over...

Bewegende beelden is IMHO niet weggelegd voor Sample & Hold panelen en zal een Plasma TV of CRT nog steeds vele malen beter doen! :Y)

Zie ook de experimenten/testjes die ze hebben gedaan met kinderen die nooit iets anders dan een LCD scherm hebben gezien en hun reacties op het moment dat ze naar een CRT kijken terwijl ze precies dezelfde game spelen! :*)
Philo Melos schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:21:
- Apple meuk
- Infuse = Plex gerelateerde meuk
=
2 x HELL NO !!! }) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rivanov
@nero355 Infuse kun je gewoon volledig zonder Plex gebruiken hoor. ;) Simpelweg een SMB share toevoegen. Maar ook Emby en Jellyfin worden ondersteund.

• Largamelion
Rendol95 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:10:
zojuist een aanbod gekregen van €1875 voor de LG G3 65". In eerste instantie keek ik naar de C3 65" omdat die meer in mijn budget past (ca. €1500). Ik ga binnenkort op mijzelf wonen en de woonkamer is veel belicht, dus neig ik toch meer naar de G3 ivm de helderheid en anti-reflectie van het paneel. Ik zie graag jullie mening tegemoet of dit een goede deal is of dat ik beter even kan wachten. Go or no go
Je zou dan ook de G2 kunnen nemen, die past wel binnen jouw budget op dit moment. Of is die qua helderheid en reflecties zoveel minder goed dan de G3?

• nero355

nero355

Rivanov schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:19:
Infuse kun je gewoon volledig zonder Plex gebruiken hoor. ;) Simpelweg een SMB share toevoegen. Maar ook Emby en Jellyfin worden ondersteund.
Tja, die paar gebruikers ervan die ik ken hebben het alleen maar vanwege Plex in gebruik dus geen idee wat het verder allemaal doet en eigenlijk ook geen interesse in als er zoveel betere opties zijn! :)

Niet dat ik (Google) Android (TV) zo geweldig vind trouwens...

De enige reden dat ik laten we zeggen "akkoord ben gegaan met een Nvidia Shield TV" is mijn toch wel een beetje "fanboyisme" richting het oude Nvidia Ion platform wat dus tegenwoordig in feite de Tegra SoC is en die Jetson bordjes en zo :)

Mocht er ooit een optie komen om Google Android TV weg te flashen en wat anders te gebruiken dan zal ik dat zonder enige twijfel meteen doen! >:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rendol95
Largamelion schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:26:
[...]
Je zou dan ook de G2 kunnen nemen, die past wel binnen jouw budget op dit moment. Of is die qua helderheid en reflecties zoveel minder goed dan de G3?
Ik heb daar ook naar gekeken inderdaad. De G2 heeft net als de C3 net dat donkere waas, wat ik dus niet zie bij de G3.

• MotorBeast
Ik heb dat een 1/2 jaar geleden ongeveer (ex cashback) betaald voor mijn C3. Dat licht zou ik me echt geen zorgen over maken. Ik heb een C3 en volle bak licht vanuit zuiden met een serre. Kan gewoon zonder problemen overdag F1 kijken zonder gordijnen dicht of wat dan ook. Keuze is aan jou. Je koopt met een C3 ook gewoon een dijk van een tv.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 30-05-2024 14:51 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:51
nero355 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Dat is echt ziek gewoon !!! :X :| :/

Welke generatie precies ?

Mijn 2018 model doet dat gelukkig niet :)
Mijn GX (2020) deed het en mn G2 (2022) nu ook. Ik vind het erg flauw want er zijn verschillende vinkjes te zetten, die van spraakherkenning en analyse van mn kijkgedrag ga ik niet mee akkoord. Echt irritant dat je die melding krijgt. Prima dat bepaalde functies dan uitgeschakeld zijn maar val me er verder niet mee lastig..

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:15:
[...]

- Apple meuk
- Infuse = Plex gerelateerde meuk
=
2 x HELL NO !!! }) :P
Och, de puberteit nog niet ontstegen.

• Rivanov
Largamelion schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:26:
[...]
G2 heeft nog geen MLA zoals de G3 wel heeft.

• Thalaron
  • Laatst online: 01:39
Rivanov schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:40:
[...]

G2 heeft nog geen MLA zoals de G3 wel heeft.
Mijn G3 heeft (helaas) geen MLA :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Rivanov
Thalaron schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:46:
[...]

Mijn G3 heeft (helaas) geen MLA :)
83"? Want die heeft inderdaad bij de G3 serie geen MLA.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 30-05-2024 15:49 ]

• Rendol95
MotorBeast schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Ik heb dat een 1/2 jaar geleden ongeveer (ex cashback) betaald voor mijn C3. Dat licht zou ik me echt geen zorgen over maken. Ik heb een C3 en volle bak licht vanuit zuiden met een serre. Kan gewoon zonder problemen overdag F1 kijken zonder gordijnen dicht of wat dan ook. Keuze is aan jou. Je koopt met een C3 ook gewoon een dijk van een tv.
en hoe zit dat overdag met gamen of series/films met een donkere sfeertje (bijv. stranger things).

• MotorBeast
Rendol95 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:57:
[...]

en hoe zit dat overdag met gamen of series/films met een donkere sfeertje (bijv. stranger things).
Ja, simpel. Het zal nooit zo zijn als in het donker kijken. Ik heb niet voor niets zelfs een donkere wand achter de tv om films te kijken in het donker. Maar is het slecht? Nee. Ik heb 2 standen afgeregeld ISF Donker en ISF Helder zodat hij bij overdag meer helderheid geeft. Moet ik daarom een G3? Ik niet. Hier schijnt nu de zon vol naar binnen en de tv staat gewoon aan en kan gewoon netjes kijken. Zie wat reflectie? Ja. Stoort het mij? Nee.

• nero355

nero355

Rendol95 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:57:
Dan doe je de gordijnen of rolluiken omlaag! :Y)
Philo Melos schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:37:
Och, de puberteit nog niet ontstegen.
Je leert ooit nog weleens dat het afhankelijk zijn van grote bedrijven helemaal niet zo handig is uiteindelijk! B) :(:)

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
C3 is €1444 momenteel bij Smits
zat zelf ook voor de keuze, en uiteindelijk de C3 gepakt, omdat ik de tv toch liever op een draaibare beugel zet ipv vlak op de muur. dan kan ik deze zo zetten dat hij bijvoorbeeld ook vanuit de eethoek of kantoorhoek zichtbaar is.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 17:27
Te duur naar mijn mening. Ik heb een aanbod gekregen voor de LG G4 65 inch voor €1999 met 5 jaar garantie. Daar gaat de €150 cashback nog vanaf. Dit was wel het aanbod als ik mijn 3 jaar oude G1 65 inch zou inruilen. De prijs zonder inruil weet ik niet, maar er is marge genoeg. Als je niet direct om de G4 zit te springen, dan is de G3 een goed alternatief. De G4 zou ik persoonlijk eind dit jaar weer een poging voor wagen, dan is de prijs waarschijnlijk al wat gezakt en dan nog is er forse korting mogelijk.

Overigens wordt er voor een LG G1 uit 2021 nog zeker €900 geboden op Marktplaats, de vraag is alleen of je zelf die moeite wilt doen of dat een inruil (als je iets in te ruilen hebt) makkelijker is.

• Largamelion
Als je de prijsgrafiek hier op Tweakers bekijkt dan moet je gewoon nooit een model uit het huidige jaar kopen ... betaal je veels en veels te veel. Scheelt je bij 'n 65" gemakkelijk 1000-1500€ als je 'n model van een jaar of 2 ouder pakt en zoveel verschillen de panelen heus niet om die meerprijs van de nieuwste modellen goed te praten.

De 65" G2 is van 3500€ naar 1500€ gegaan op 2 jaar tijd! Te gek gewoon.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 17:27
Sommigen willen zo snel mogelijk de nieuwste technieken... na 2 jaar is het alweer verouderd. Als ik naar de prijsgrafieken kijk, dan zit je in oktober of november na de release al redelijk goed.

• Largamelion
Hotzenwalder schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:06:
Sommigen willen zo snel mogelijk de nieuwste technieken... na 2 jaar is het alweer verouderd. Als ik naar de prijsgrafieken kijk, dan zit je in oktober of november na de release al redelijk goed.
Als je het geld hebt en je hebt het ervoor over, laat je gaan zou ik zeggen. Ik bedoel maar dat je in verhouding veel te veel betaalt. Een tv is na 2 jaar echt niet verouderd, die dingen zijn gemaakt om 10 jaar en langer mee te gaan. Een topmodel (G-reeks) is na 2 jaar nog competitief met een midrange (C-reeks) van een jaar oud of zelfs een nieuwe. De verschillen zijn meestal verwaarloosbaar en je ziet ze pas echt als je ze naast elkaar zet. Zoveel valt er ook niet meer te verbeteren aan de technologie imo. Een beetje helderder, wat minder reflecterend, een hogere refreshrate, etc... meeste van de recentere OLED's zitten al jaren op 'n punt dat je de verbeteringen nog amper ziet toch?

• MotorBeast
Largamelion schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:52:
[...]
Als je het geld hebt en je hebt het ervoor over, laat je gaan zou ik zeggen. Ik bedoel maar dat je in verhouding veel te veel betaalt. Een tv is na 2 jaar echt niet verouderd, die dingen zijn gemaakt om 10 jaar en langer mee te gaan. Een topmodel (G-reeks) is na 2 jaar nog competitief met een midrange (C-reeks) van een jaar oud of zelfs een nieuwe. De verschillen zijn meestal verwaarloosbaar en je ziet ze pas echt als je ze naast elkaar zet. Zoveel valt er ook niet meer te verbeteren aan de technologie imo. Een beetje helderder, wat minder reflecterend, een hogere refreshrate, etc... meeste van de recentere OLED's zitten al jaren op 'n punt dat je de verbeteringen nog amper ziet toch?
Ik heb mijn B6 maar om 1 reden verkocht omdat ik een 65 inch wilde omdat die destijds nog te duur waren vond ik. Wbt beeld had hij niet weg gehoeven. Ik zag wel verschil met de B6 maar als je weer gewend bent aan in mijn geval de C3 zie je het ook niet meer. Totdat ik bij de buren de Samsung Led zie. 8)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13
Hotzenwalder schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:06:
Black friday meestal leuke cashbacks net als.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:30

thof

FP ProMod
Met al dat prijs geweld rondom het EK en andere acties (zoals bij Smits) overweeg ik toch een net wat duurdere TV dan ik beoogd had: de LG G3. Vandaag ook even in het echt gezien, wat een scherm is dat!

Maar dan komt het dilemma, de afmeting: 55" of wordt het toch 65"? Het vervelende is alleen het is voor in een nieuwe woning, waar ik nog niet de exacte afmetingen heb kunnen bepalen. Het idee is deze op er een Ikea Besta TV meubel onder te zetten met 3 of 4 eenheden, zwevend model (i.t.t. onderstaande afbeelding).

Wat denken jullie qua afmetingen? 55? 65?
Rekening houdend met de koof en het hoge telefoon en stopcontact?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGdx-_pjjZ2GBEKJWc3Z-PS-SqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPa1Y1ZazAmwG4DIcQb19sXl.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnqL75NauEetawxKmCxhp0klq5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eF70lYzlLybKed9Ki5CtHLGl.png?f=user_large

Afmetingen, globaal op basis van funda plattegrond:
Muur achter TV: 270cm (koof niet meegerekend)
Koof: 90cm x 20cm
Locatie wandcontactdozen: helaas nog onbekend
Afstand muur tot begin van de bank: minimaal 270cm

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• MotorBeast
thof schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:02:
Met al dat prijs geweld rondom het EK en andere acties (zoals bij Smits) overweeg ik toch een net wat duurdere TV dan ik beoogd had: de LG G3. Vandaag ook even in het echt gezien, wat een scherm is dat!

Maar dan komt het dilemma, de afmeting: 55" of wordt het toch 65"? Het vervelende is alleen het is voor in een nieuwe woning, waar ik nog niet de exacte afmetingen heb kunnen bepalen. Het idee is deze op er een Ikea Besta TV meubel onder te zetten met 3 of 4 eenheden, zwevend model (i.t.t. onderstaande afbeelding).

[Afbeelding] [Afbeelding]

No brainer.....65. Genieten maar.

• stin00
  • Niet online

Ik zeg altijd bij twijfel tussen 55" en 65" moet je de 77" pakken, dan heb je nooit de verkeerde keuze gemaakt :7

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
stin00 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Ik zeg altijd bij twijfel tussen 55" en 65" moet je de 77" pakken, dan heb je nooit de verkeerde keuze gemaakt :7
Serieus, ik heb dit gedaan haha :P Ik twijfelde eerst tussen 55 en 65 inch. Op m'n werk zei iedereen 55 inch. Toen ben ik in de winkel gaan kijken en vond ik 65 inch al beter staan. Na advies op Tweakers is het de 77 inch geworden. Helemaal geen spijt van deze keuze!

@thof Ik zou zelf voor de 65 inch gaan als je twijfelt tussen 55 en 65 inch. Ga anders ook even naar de winkel om te tv's te vergelijken met de kijkafstand. Je wil achteraf ook geen spijt hebben dat je een te kleine tv hebt gekozen. Een grotere went vrij snel.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

RobinNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:52:
[...]

Serieus, ik heb dit gedaan haha :P Ik twijfelde eerst tussen 55 en 65 inch. Op m'n werk zei iedereen 55 inch. Toen ben ik in de winkel gaan kijken en vond ik 65 inch al beter staan. Na advies op Tweakers is het de 77 inch geworden. Helemaal geen spijt van deze keuze!

@thof Ik zou zelf voor de 65 inch gaan als je twijfelt tussen 55 en 65 inch. Ga anders ook even naar de winkel om te tv's te vergelijken met de kijkafstand. Je wil achteraf ook geen spijt hebben dat je een te kleine tv hebt gekozen. Een grotere went vrij snel.
Dat ga je zeker niet krijgen, ik had enkel spijt van mijn 77" dat ik achteraf geen 83" genomen. Enjoy :)F

• Rivanov

77”.

Onze opstelling komt qua afmetingen overeen. Zitafstand is 2.6m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oto-yTKCRX-BIRGjDhcCWGxiZVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsbzV3gh6pWyhhsjLAYyO5u0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhGWw8ClYUhy3QL-P0n498C__PU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RorrvBmvBq6O1w8kGSvIakci.jpg?f=fotoalbum_tile

• Qupie1
Nog een vraagje aan de ervarings deskundigen hier, waarschijnlijk haal ik dit weekend onze g4 op.

Kabels, kan je die als de tv hangt nog makkelijk toevoegen? Of is het wel handig om bij voorbaat al een aantal kabels aan te sluiten?

Twijfel of ik alvast moet inventariseren en kabels moet aanschaffen die lang genoeg zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Qupie1 op 31-05-2024 22:28 ]

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:30

thof

FP ProMod
Dank allemaal voor de input, dan gaat het zeer waarschijnlijk toch de 65" worden :-)
Morgen Smits in Arnhem maar eens bellen, of ze ook iets kunnen met een uitgestelde leverdatum.
Qupie1 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:27:
Nog een vraagje aan de ervarings deskundigen hier, waarschijnlijk haal ik dit weekend onze g4 op.

Kabels, kan je die als de tv hangt nog makkelijk toevoegen? Of is het wel handig om bij voorbaat al een aantal kabels aan te sluiten?

Twijfel of ik alvast moet inventariseren en kabels moet aanschaffen die lang genoeg zijn.
Ik heb toevallig bij de Mediamarkt die vraag gesteld over de G3. Daar trok ie zo de TV naar voren, de beugel staat dat toe. Je kon zelfs de TV nog een klein stukje draaien. Daarna was er best aardig ruimte om kabels toe te voegen. Wellicht kan iemand hier met praktijkervaring nog wat over zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door thof op 31-05-2024 23:04 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• pwh53

thof schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:01:
Dank allemaal voor de input, dan gaat het zeer waarschijnlijk toch de 65" worden :-)
Morgen Smits in Arnhem maar eens bellen, of ze ook iets kunnen met een uitgestelde leverdatum.

[...]

Ik heb toevallig bij de Mediamarkt die vraag gesteld over de G3. Daar trok ie zo de TV naar voren, de beugel staat dat toe. Je kon zelfs de TV nog een klein stukje draaien. Daarna was er best aardig ruimte om kabels toe te voegen. Wellicht kan iemand hier met praktijkervaring nog wat over zeggen.
Van te voren, anders krijg je ze nooit allemaal goed in de clips.

• Rivanov

Ik heb mijn kabels er pas in gedaan toen de TV aan de muur hing. Vervolgens door de kabelgoot geleid naar beneden. Je hebt best wat ruimte achter de TV als je de muurbeugel helemaal uittrekt.

Maar er is geen goed of fout. Doen wat jij het fijnste vind. Het kan beide. Het is geen rocket-science. ;)

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:02

Ik heb vorige week een 65" G3 in mijn huiskamer aan de muur gehangen en pas nadat de tv hing de kabels aangesloten en in de clips gelegd. Er is voldoende ruimte tussen de achterzijde van de tv en de muur.

• Thalaron
Rivanov schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 05:36:
[...]

Ik heb mijn kabels er pas in gedaan toen de TV aan de muur hing. Vervolgens door de kabelgoot geleid naar beneden. Je hebt best wat ruimte achter de TV als je de muurbeugel helemaal uittrekt.

Maar er is geen goed of fout. Doen wat jij het fijnste vind. Het kan beide. Het is geen rocket-science. ;)
Zo heb ik het ook gedaan met mijn G3. Wel heb ik een plankje hout van 1 cm dik achter de muurbeugel geplaatste omdat mijn goot door de muur niet op de juiste plek (iets met in het midden) zit voor deze TV(…). Op die manier kon ik de kabels netjes achter de TV krijgen. Leuk detail is dat de TV nu niet schuin hangt omdat de kabels de TV aan de onderkant dus ook recht duwen :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• pwh53
Thalaron schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan met mijn G3. Wel heb ik een plankje hout van 1 cm dik achter de muurbeugel geplaatste omdat mijn goot door de muur niet op de juiste plek (iets met in het midden) zit voor deze TV(…). Op die manier kon ik de kabels netjes achter de TV krijgen. Leuk detail is dat de TV nu niet schuin hangt omdat de kabels de TV aan de onderkant dus ook recht duwen :D
Tv hoort niet schuin te hangen, weet je zeker dat de tv aan alle 4 hangt, als de tv alleen aan de bovenste 2 hangt komt de onderkant iets naar voren, kan ook zijn dat je wat dikke kabels hebt of dat de muur niet helemaal recht is.

• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 04:06
Net een LG 65 G4 besteld voor mijn 12 jaar oude Panasonic Plasma P42ST50 te vervangen. De plasma werkte nog goed en gaat naar de slaapkamer verhuizen maar het is tijd voor 4K. Komt in de loop van volgende week aan. Ben benieuwd!

• MotorBeast
bloobje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:40:
Net een LG 65 G4 besteld voor mijn 12 jaar oude Panasonic Plasma P42ST50 te vervangen. De plasma werkte nog goed en gaat naar de slaapkamer verhuizen maar het is tijd voor 4K. Komt in de loop van volgende week aan. Ben benieuwd!
Heb je het nog lang volgehouden. _/-\o_ Ik heb die al jaren geleden toen vervangen voor een B6 en was toen al blij met de switch. De ST50 staat bij mij al jaren op de slaapkamer. Geniet ervan!

• Thalaron
pwh53 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Tv hoort niet schuin te hangen, weet je zeker dat de tv aan alle 4 hangt, als de tv alleen aan de bovenste 2 hangt komt de onderkant iets naar voren, kan ook zijn dat je wat dikke kabels hebt of dat de muur niet helemaal recht is.
Ik bedoel; TV hoort 100% plat tegen de muur. Dat gaat alleen niet wanneer het gat voor de kabels niet op de gewenste plek zit. Het gat zit logisch in het midden maar de TV… links kabels gaat niet lukken.

We hebben een gestucte wand (colorstuc) met afwerking dus ik kan niet even een nieuwe buis aanleggen. Dat zou een erg duur grapje zijn om dat netjes te (laten) maken.

Doordat de kabels met een bocht in de muur gaan, duwen de kabels de TV aan de onderkant 1CM naar voren. Boven zit er 1CM hout achter de muurbeugel. De TV hangt nu dus recht, maar dan 1CM van de muur i.p.v. vlak. Valt ook niet op verder tenzij je tegen de muur gaat staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 01-06-2024 13:22 ]

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Sinds paar dagen een overplaatsbare verticale groene streep door het beeld. Pixelopschoonproces mocht niet baten. Ik lees overal dat dit niet best is en einde paneel betekent ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw9dvdTY-DZR-KgLzs7znWmt99c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyPw5etJsPzJOGsd99GMVS8Z.jpg?f=fotoalbum_large

• Largamelion
Deruxian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:46:
Sinds paar dagen een overplaatsbare verticale groene streep door het beeld. Pixelopschoonproces mocht niet baten. Ik lees overal dat dit niet best is en einde paneel betekent ?

[Afbeelding]
Hmm, da's niet best. Hoe oud is de tv? Kan je nog garantie claimen?

Ik begin nu toch te twijfelen om voor 77" te gaan i.p.v. 65". Hoe meer ik in de winkel naar tv's ga kijken, hoe meer ik naar 77" neig. Het prijsverschil is wel de moeite maar dan denk ik je koopt zoiets uiteindelijk voor een jaar of 10-15.

• Rivanov
Largamelion schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:32:
[...]

Ik begin nu toch te twijfelen om voor 77" te gaan i.p.v. 65". Hoe meer ik in de winkel naar tv's ga kijken, hoe meer ik naar 77" neig. Het prijsverschil is wel de moeite maar dan denk ik je koopt zoiets uiteindelijk voor een jaar of 10-15.
If in doubt, go all out.
Serieus. Zoals al zó vaak gezegd; grootte went ongelofelijk snel.
Hier hangt de 77G4 nu sinds eind april aan de muur en we zeiden beide al na één dag tegen elkaar: "hoe hebben we ooit die 65" groot gevonden?"

We weten al niet meer beter nu.

Als je het kunt veroorloven en het past in je woning, altijd voor het grootste formaat kiezen als je tussen twee formaten twijfelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 01-06-2024 16:38 ]

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

[...]

Eind juni tikt hij de 2 jaar aan.

Ja de winkel meldt hem aan en LG komt langs.

Schrik er wel een beetje van stiekem… vraag me af of ik hierna nul op het rekest zou krijgen..

• stin00
  • Niet online
Deruxian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Schrik er wel een beetje van stiekem… vraag me af of ik hierna nul op het rekest zou krijgen..
Waarom denk je dat? Ik verwacht dat ze gewoon de standaardprocedure toepassen: CE Repair komt langs en het paneel wordt geswapped.

• mikedejong25
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01:28
Ik denk erover om de G4 aan te schaffen, installatie is dan een Denon X1800 met de Shield Pro 2019.
Ondersteunt de interne speler op de G4 automatisch ook DV bestanden in een mkv container of valt hij terug naar HDR10? En wordt TRUEHD, HDMA en ATMOS automatisch dan doorgezet naar de Denon?

Alternatief is Kodi21 die volgens mij ook DV ondersteunt in mkv bestanden?

• MotorBeast
[...]

Ik heb de 65 genomen omdat dat optisch gewoon tussen de opstelling kast eronder en speakers het mooiste uit kwam. Moet vind ik ook in verhouding blijven. In het begin schrok ik van de 65. Nu kijkt het alweer als vanouds, wel genieten. Als optisch bij mij de 77 mooi zou zijn geweest had ik ook de 77 kunnen nemen. Het formaat om te kijken went snel en zeker als je een film kijker bent is het mooi. Gewoon tv kijken boeit het me eigenlijk helemaal niets. En ja budget. Trek voor jezelf ergens een grens. Je kan ook nog voor een 77 C3 of C4 gaan. Ik persoonlijk wordt niet wilder van de G serie maar dat is ook ieder voor zich.

• MotorBeast
Deruxian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Je krijgt geen nul want je mag als gebruiker uitgaan van een normale levensduur van zo'n apparaat. En 2 jaar is wel erg kort. Komt goed.

• MotorBeast
mikedejong25 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:56:
Ik denk erover om de G4 aan te schaffen, installatie is dan een Denon X1800 met de Shield Pro 2019.
Ondersteunt de interne speler op de G4 automatisch ook DV bestanden in een mkv container of valt hij terug naar HDR10? En wordt TRUEHD, HDMA en ATMOS automatisch dan doorgezet naar de Denon?

Ik heb nog nooit gehad dat iets niet speelde. Ik gebruik Plex op de tv met interne speler.

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
...

Ik gebruik een pi5 met kodi21. Mijn ervaring is dat dit toch de beste performance en decoding geeft en zeker direct op je Denon het beste geluid. Ook geen lipsync gedoe etc.

• MotorBeast
JimmyNL schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:34:
[...]

Ik gebruik een pi5 met kodi21. Mijn ervaring is dat dit toch de beste performance en decoding geeft en zeker direct op je Denon het beste geluid. Ook geen lipsync gedoe etc.
Lipsync gedoe heb ik geen enkele last van. Beste geluid is ook onzin natuurlijk met een HDMI kabel naar je reciever vanaf je tv. Ik ben juist als een kind zo blij na jaren gepiel met mediaspelers dat een LG alles zelf doet.

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

stin00 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Waarom denk je dat? Ik verwacht dat ze gewoon de standaardprocedure toepassen: CE Repair komt langs en het paneel wordt geswapped.
@MotorBeast

Nee sorry ik bedoelde als ik net buiten de twee jaar zou zitten, wat over 30 dagen zo was geweest!

Inderdaad al mail van CErepair

[ Voor 4% gewijzigd door Deruxian op 01-06-2024 18:07 ]

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:14

In combinatie met Plex krijg je bij DV only bestanden in MKV de mooie hulk versie. Dat is inderdaad de beperking van de interne player die alleen DV in MP4 bestanden ondersteund.
Op de Chromecast zijn worden dezelfde bestanden wel ik DV afgespeeld.

• MotorBeast
Deruxian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:03:
[...]

@MotorBeast

Nee sorry ik bedoelde als ik net buiten de twee jaar zou zitten, wat over 30 dagen zo was geweest!

Inderdaad al mail van CErepair
Dan nog geen probleem.

• Rivanov
Handig, die PiP functie! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ec4AkRLdcntswGdYn2hdSgW_8cE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0T0VoWpRuab4sTWy0Md3gjy.jpg?f=fotoalbum_large

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Had ik 15 jaar geleden al. In de praktijk gebruik je het nauwelijks.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

GerCor schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:55:
Had ik 15 jaar geleden al. In de praktijk gebruik ik het nauwelijks.
FTFY :)

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Ik heb vorige maand een LG G4 gekocht. Ik heb toen ook een nieuwe versterker gekocht (Denon AVRX2800H) omwille van 4K 120Hz/VRR. Op de Denon-receiver heb ik mijn PC, PS5, Nvidia Shield, Apple 4K TV, Oppo Blu-Ray-speler aangesloten en dat gaat dan van de Denon naar de EARC HDMI-input van de TV. Geluid hoor ik over de op de Denon aangesloten speakers.

Het probleem is dat HDMI CEC zeer onbetrouwbaar werkt. Vaak gebeurt het dat een HDMI bron niet gezien wordt of dat een ander device wakker wordt. In het geval van de PS5 gaat die niet aan maar juist in de slaapstand. Het is al weken niks dan ellende.

Ik was het gisteren zat en dus ben ik bezig geweest om overal HDMI CEC uit te zetten. In plaats van dat ik met de INPUT-knop een lijst met devices krijg, zie ik nu enkel HDMI2 als input en da's perfect want ik heb tenslotte maar 1 HDMI-kabel in mijn TV.

Het stomme is nu dat ook al zet ik HDMI CEC (oftewel Simplink) uit op de LG TV, de optie weer vanzelf wordt aangezet door de TV als ik een film wil kijken op de Apple TV (waar HDMI CEC toch echt uit staat). Nog vreemder is dat als Simplink uit staat dat ik ook geen audio via de Denon-receiver hoor ondanks dat de versterker aangeeft aan dat die een Dolby Atmos-signaal krijgt. Pas als ik Simplink aan zet, heb ik weer geluid.

Dus hoe zet ik HDMI CEC definitief uit zonder dat ik tegelijkertijd het geluid uitzet?

Op mijn vorige setup (LG C6 plus Denon X3200H) gebruikte ik HDMI CEC niet, daar was alles via de Denon aangesloten op 1 HDMI input van de TV. Dat werkte als een zonnetje. ik word hier een beetje kriegel van.

• pwh53
ymmv schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:15:
Ik heb vorige maand een LG G4 gekocht. Ik heb toen ook een nieuwe versterker gekocht (Denon AVRX2800H) omwille van 4K 120Hz/VRR. Op de Denon-receiver heb ik mijn PC, PS5, Nvidia Shield, Apple 4K TV, Oppo Blu-Ray-speler aangesloten en dat gaat dan van de Denon naar de EARC HDMI-input van de TV. Geluid hoor ik over de op de Denon aangesloten speakers.

Het probleem is dat HDMI CEC zeer onbetrouwbaar werkt. Vaak gebeurt het dat een HDMI bron niet gezien wordt of dat een ander device wakker wordt. In het geval van de PS5 gaat die niet aan maar juist in de slaapstand. Het is al weken niks dan ellende.

Ik was het gisteren zat en dus ben ik bezig geweest om overal HDMI CEC uit te zetten. In plaats van dat ik met de INPUT-knop een lijst met devices krijg, zie ik nu enkel HDMI2 als input en da's perfect want ik heb tenslotte maar 1 HDMI-kabel in mijn TV.

Het stomme is nu dat ook al zet ik HDMI CEC (oftewel Simplink) uit op de LG TV, de optie weer vanzelf wordt aangezet door de TV als ik een film wil kijken op de Apple TV (waar HDMI CEC toch echt uit staat). Nog vreemder is dat als Simplink uit staat dat ik ook geen audio via de Denon-receiver hoor ondanks dat de versterker aangeeft aan dat die een Dolby Atmos-signaal krijgt. Pas als ik Simplink aan zet, heb ik weer geluid.

Dus hoe zet ik HDMI CEC definitief uit zonder dat ik tegelijkertijd het geluid uitzet?

Op mijn vorige setup (LG C6 plus Denon X3200H) gebruikte ik HDMI CEC niet, daar was alles via de Denon aangesloten op 1 HDMI input van de TV. Dat werkte als een zonnetje. ik word hier een beetje kriegel van.
hdmi cec killer

• mad_mike
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 10:51
Is er iemand die recent een 65G3 heeft aangeschaft waarvan ik de doos zou mogen overnemen? Ik ga binnenkort naar het buitenland verhuizen en heb zelf de doos niet meer

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
ymmv schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:15:
Ik heb vorige maand een LG G4 gekocht. Ik heb toen ook een nieuwe versterker gekocht (Denon AVRX2800H) omwille van 4K 120Hz/VRR. Op de Denon-receiver heb ik...

Herkenbaar, ik heb dit met mijn nagenoeg zelfde setup ook vaak. Met name als ik overschakel naar een beeldbron die statisch is wordt het vaak door de tv niet opgemerkt. Als ik bijvoorbeeld overschakel van mijn ziggobox naar mijn kodi mc, dan geeft de tv aan geen input te ontdekken. Als ik tijdens dezelfde stap mijn muis op het kodi scherm beweeg, ziet de tv het wel. Er zitten zo wel wat slordigheden in de software ja...

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
[...]

Ik zou het gewoon doen. Het kost wel wat meer, maar je bent zo gewend (hier op een kijkafstand van 5 meter). M'n moeder vond de tv eigenlijk te groot, vooral in de winkel, maar geeft nu zelfs aan dat zij het een goed formaat vindt voor in m'n woning en dat ie niet te groot is.

Ik deel voor de rest ook de mening van @Rivanov. Ik kan me nu echt niet meer voorstellen dat ik de 55 en 65 inch heb overwogen 8)7

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hatsjoe123 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:45:
Ik ben wel benieuwd naar meningen over of al ervaring met B4 vs. C3?
pwh53 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:18:
[...]

Dat is voor 98% ofzo dezelfde tv, B4 heeft de processor van de C3, ook tussen het paneel zal weinig of geen verschil zitten, waarschijnlijk een webos versie hoger.
Ik zit hier ook naar te kijken, ik heb mogelijk een goede deal voor een B4. De laagste prijzen voor een 65 inch zijn bijna gelijk.

Gevoelsmatig zou ik voor een C3 willen gaan omdat die nét iets betere specs lijkt te hebben, maar ik vraag me af of je dit in de praktijk merkt. Het prijsverschil is zo'n 200 euro in het voordeel van de B4, dus best de moeite waard.

• MotorBeast
mrwolf schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:23:
[...]

[...]

Ik zit hier ook naar te kijken, ik heb mogelijk een goede deal voor een B4. De laagste prijzen voor een 65 inch zijn bijna gelijk.

Gevoelsmatig zou ik voor een C3 willen gaan omdat die nét iets betere specs lijkt te hebben, maar ik vraag me af of je dit in de praktijk merkt. Het prijsverschil is zo'n 200 euro in het voordeel van de B4, dus best de moeite waard.
€200,- gedeeld door 10 jaar = € 20,- per jaar = €0,05 per dag. Up to you. Ik had die keuze tussen C3 en G3, groter prijsverschil en heb gekozen voor C3. Ergens voor jezelf een grens trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 02-06-2024 12:37 ]

• pwh53
[...]

[...]

misschien helpt dit https://www.lg.com/nl/compare?bizType=B2C
(verschillen in roze)

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-10 15:16
[...]

[...]

Toevallig heb ik gisteren een B4 gekocht. Ik was niet enorm meer aan het vergelijken met een C3 (of G3), Voor iedere paar honderd euro heb je net even wat beters, en zoals Motorbeast hierboven aanhaalt is dat over meerdere jaren te verwaarlozen. Maar ik had voor mezelf een grens getrokken qua budget en daar kon ik geen C3 voor vinden bij een (betrouwbare) winkel die het ook uitpakt en neerzet. Nu uiteindelijk voor 1400 de B4 gekocht. Daarnaast komt in praktisch oogpunt de net even hogere voet wat beter uit vanwege soundbar.

Ik kan natuurlijk geen vergelijk maken met de C3, maar mocht je vragen hebben over de B4 dan kun je me uiteraard een berichtje sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door hatsjoe123 op 02-06-2024 12:49 ]

• Largamelion
Interessante review hier van Tweakers. De C3 is eigenlijk een betere koop dan de C4 leid ik daar uit af. Op gebied van prijs niet verassend, maar op gebied van paneel misschien wel. Die groene schijn bij een grotere kijkhoek is toch wel een puntje. Bovendien komt de Chromecast functie ook naar de C3 en zelfs '22 modellen als ik die review mag geloven. Dan maakt voor mij de keuze voor een C3 of G2 nog makkelijker en hoef ik zelfs niet meer richting een B4 te kijken.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:19
Largamelion schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:55:
Bovendien komt de Chromecast functie ook naar de C3 en zelfs '22 modellen als ik die review mag geloven. Dan maakt voor mij de keuze voor een C3 of G2 nog makkelijker en hoef ik zelfs niet meer richting een B4 te kijken.
Algemene tip: Koop een TV (of andere tech) op wat die op dat moment kan en zie de rest als mooi meegenomen als het komt. Ga er nooit vanuit dat het moet komen, helaas gebeurd het met flinke regelmatig dat ze terugkomen op toezeggingen of halve/slechte versies geven (overigens niet alleen LG maar (bijna) elk tech merk wel). Bespaart jezelf flink wat frustratie ;)

[ Voor 17% gewijzigd door andries98 op 02-06-2024 14:15 ]

• Rivanov
En je kunt beter een Chromecast dongle, Apple TV of een ander streaming device kopen.
Ben je meer future-proof dan built-in software.

[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 02-06-2024 14:21 ]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:52
Largamelion schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:55:
Interessante review hier van Tweakers. De C3 is eigenlijk een betere koop dan de C4 leid ik daar uit af. Op gebied van prijs niet verassend, maar op gebied van paneel misschien wel. Die groene schijn bij een grotere kijkhoek is toch wel een puntje.
Je hebt geen zekerheid.

Panel lottery is een feit hierdoor kun je ook een LG C3 met een groenige tint treffen.

• MotorBeast
Rivanov schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:20:
En je kunt beter een Chromecast dongle, Apple TV of een ander streaming device kopen.
Ben je meer future-proof dan built-in software.
Ik blijf het totaal niet nodig vinden. Ik vind alles wat ik nodig heb in de appstore van LG. Al jarenlang vanaf mijn B6.

• Mirx_NL
Freshouttheoven schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:46:
[...]

Je hebt geen zekerheid.

Panel lottery is een feit hierdoor kun je ook een LG C3 met een groenige tint treffen.
In dit geval niks met geluk te maken, het is een gevolg van de gebruikte techniek. Meerdere sites hebben uniform dit als opvallend benoemd.

• Mirx_NL
MotorBeast schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
[...]

Ik blijf het totaal niet nodig vinden. Ik vind alles wat ik nodig heb in de appstore van LG. Al jarenlang vanaf mijn B6.
Ik alleen voor f1tv. De rest gewoon lekker via de native apps.

Ook externe streamers zijn niet heilig. Zo hebben de meeste apps geen ondersteuning voor native refresh rate. Terwijl dat niet heel moeilijk te implementeren is.

Voor F1TV moet ik eerst de OS refresh rate op 50 Hz zetten.
Disney+ had daar in het verleden ook veel problemen mee, maar misschien dat dat inmiddels al opgelost is. Over de AppleTV lees ik dat het menu niet goed terug switched naar de OS settings SDR/HDR in het menu na jet kijken van content.

Zo ondersteund netflix het op android het ook pas een jaartje.

https://9to5google.com/20...ll%20viewing%20experience.

[ Voor 21% gewijzigd door Mirx_NL op 02-06-2024 15:08 ]

• MotorBeast
Mirx_NL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:00:
[...]

Ik alleen voor f1tv. De rest gewoon lekker via de native apps.

Ook externe streamers zijn niet heilig. Zo hebben de meeste apps geen ondersteuning voor native refresh rate. Terwijl dat niet heel moeilijk te implementeren is.

Voor F1TV moet ik eerst de OS refresh rate op 50 Hz zetten.
Disney+ had daar in het verleden ook veel problemen mee, maar misschien dat dat inmiddels al opgelost is.

Zo ondersteund netflix het ook pas een jaartje.

https://9to5google.com/20...ll%20viewing%20experience.
Ik kijk F1 middels de ingebouwde browser. >:)
Pagina: 1 ... 533 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.