‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb nu de HDMI in de Denon op TV OUT als ik het goed heb. Daar was de vorige Panasonic ook altijd mee verbonden en dat werkte goed.MotorBeast schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:57:
[...]
Denon heeft net als Marantz een ingang TV Audio. Daarop aansluiten en eventueel toewijzen in het menu van de reciever. Als het goed is zie je dan op de tv als je ingangen kiest Denon Sound Bar. Bij mij heet het Marantz Sound Bar. Maar Denon en Marantz is 1 pot nat.
Zal bovenstaande eens bekijken en ook gelijk stroom van beide halen om te zien of dat de oplossing is.
Still King
Imhotep schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:02:
[...]
Heb nu de HDMI in de Denon op TV OUT als ik het goed heb. Daar was de vorige Panasonic ook altijd mee verbonden en dat werkte goed.
Zal bovenstaande eens bekijken en ook gelijk stroom van beide halen om te zien of dat de oplossing is.
:strip_exif()/f/image/MS8R9CKerFJ20r8H547ESMTJ.jpg?f=fotoalbum_large)
En
Zie https://manuals.denon.com...sioymk.php#OKNRMLwqwdyzwnSet “HDMI Control” to “On” when using a TV that supports the ARC function.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-06-2024 22:08 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:15
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Of een product nu €100 of €2000 kost betekent nog niet dat je dan recht hebt op een perfect product.Rivanov schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:00:
[...]
Ik wilde enkel en alleen aangeven dat geen enkel paneel 100% perfect is/zal zijn. En dat de kans zeer aanwezig is dat je een nog slechter paneel er voor terugkrijgt. Lees de diverse fora zoals AVSForum etc. er maar op na.
Een OLED TV moet uiteraard wel aan de specificaties voldoen.
Maar er zullen altijd wel kleine imperfecties zijn als je hierna op zoek gaat.
Wat je al zei.
Het is zinloos om allerlei YouTube filmpjes te gaan afspelen.
Is er echt een pixel die oplicht of een cluster van pixels, dan kan dit wel zichtbaar zijn en is dit een reden voor reparatie.
Tv > tandwiel > geluid > geluidsuitgang > hdmi (arc) apparaatImhotep schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:02:
[...]
Heb nu de HDMI in de Denon op TV OUT als ik het goed heb. Daar was de vorige Panasonic ook altijd mee verbonden en dat werkte goed.
By trial and error, I discovered that the TV has three audio output types, DD, PCM, and DD+; and defaults to DD+. Despite the 475 "supporting" DD+, this format will not trigger the receivers audio for some reason. Both DD and PCM outputs WILL work correctly with my setup.
Benieuwd of mijn probleem hiermee is opgelost.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik heb een TV van ~ €5000 (helaas is dat niet mijn maandsalaris..) gekocht samen met extra garantie bij de verkoper (5 jaar 100% garantie op dode, stuck pixels of inbranden). Ik heb in die zin dus wel degelijk recht op een perfect product.HoppyF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:22:
[...]
Of een product nu €100 of €2000 kost betekent nog niet dat je dan recht hebt op een perfect product.
Een OLED TV moet uiteraard wel aan de specificaties voldoen.
Maar er zullen altijd wel kleine imperfecties zijn als je hierna op zoek gaat.
Wat je al zei.
Het is zinloos om allerlei YouTube filmpjes te gaan afspelen.
Is er echt een pixel die oplicht of een cluster van pixels, dan kan dit wel zichtbaar zijn en is dit een reden voor reparatie.
Als dat niet redelijk of mogelijk zou zijn, dan had men die garantie lekker niet moeten aanbieden. Daarbij mij niet lastig vallen met een slechte QC bij de fabriek. Dan maken ze de TV’s maar €25 duurder om ze even goed na te lopen o.i.d.
Als jij een nieuwe auto koopt, en of die dan €15.000, €50.000 of €150.000 kost, dan accepteer je ook geen kras in de portier. Je hebt immers geen recht op een perfect product(?). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze direct de gehele auto moeten omruilen, zolang ze het maar perfect herstellen of een andere oplossing bieden.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dus de fabriek en leverancier hoeven geen 100% product te leveren.
Zo moet het inderdaad. Als er problemen zijn kan een nieuwe HDMI kabel de oplossing zijn.
Althans dat heeft mij aantal x uit de brand geholpen!
Tubes....It's what make music music!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
*lacht in wettelijke bescherming voor koop op afstand*HoppyF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:22:
Of een product nu €100 of €2000 kost betekent nog niet dat je dan recht hebt op een perfect product.
Toegegeven, daar zitten wat eigen kosten aan, maar die vallen in het niet met de totale waarde van het product.
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 20-06-2024 08:58 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dan stuur je hem idd eenmalig retour zonder opgave van reden, en dan? Denk je dat ze dan nogmaals exact hetzelfde artikel aan je willen verkopen? De kosten voor de winkel zijn niet mals, de tv kan niet meer als nieuw verkocht.The Zep Man schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:57:
[...]
*lacht in wettelijke bescherming voor koop op afstand*
Toegegeven, daar zitten wat eigen kosten aan, maar die vallen in het niet met de totale waarde van het product.
Bij sommige zaken kom je op een zwarte lijst als je teveel retourneert.
Waar er één dozenschuiver is zijn er meer.CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:34:
Dan stuur je hem idd eenmalig retour zonder opgave van reden, en dan? Denk je dat ze dan nogmaals exact hetzelfde artikel aan je willen verkopen? De kosten voor de winkel zijn niet mals, de tv kan niet meer als nieuw verkocht.
Wat ik wil aangeven is dat een consument het recht heeft op een degelijk product, waarbij degelijk ingevuld wordt door de consument en niet door de leverancier. Degelijkheid zoals gedefinieerd wordt door de consument interpreteren als streven naar perfectie doet daar niets aan af.
Ondernemen is risico's nemen. Daar vallen dit soort risico's ook onder. Calculeer het risico in en neem het op met de fabrikant als die ondegelijke producten levert die vaak teruggestuurd worden.
[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 20-06-2024 09:43 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Slechte vergelijking, een kras is een beschadiging, daar krijg je sowieso een nieuwe tv voor als dat het geval is. Als je wil vergelijken met een auto kijk dan eerder naar de panel gaps, die zijn ook niet overal perfect of gelijk, maar daar ga je geen nieuwe auto voor krijgen als die een beetje afwijken of imperfect zijn.Thalaron schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:03:
[...]
Als jij een nieuwe auto koopt, en of die dan €15.000, €50.000 of €150.000 kost, dan accepteer je ook geen kras in de portier. Je hebt immers geen recht op een perfect product(?). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze direct de gehele auto moeten omruilen, zolang ze het maar perfect herstellen of een andere oplossing bieden.
Helaas was dit geen oplossing. Wat het wel lijkt op te lossen is de audio output van de ARC op PCM zetten i.p.v. auto in het andere menu, maar dan lever ik vermoedelijk in op geluidskwaliteit dus dat moet ik eerst nog verder testen.Largamelion schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:34:
Ik heb nu al meerdere keren geen geluid gehad via mijn receiver en lees hier dat er blijkbaar nog veel mensen mee sukkelen. Oplossing die ik tot nu toe toepaste was op de receiver ARC even uit en aanzetten en dan is er direct weer geluid maar dat is best irritant (gewoon input switchen helpt niet). Heb nu de suggestie toegepast van Kipling79 en audio output type i.p.v. op auto, op Dolby Digital als standaard gezet want het zou met DD+ te maken kunnen hebben en die zou hij standaard meestal pakken als het op 'auto' staat:
By trial and error, I discovered that the TV has three audio output types, DD, PCM, and DD+; and defaults to DD+. Despite the 475 "supporting" DD+, this format will not trigger the receivers audio for some reason. Both DD and PCM outputs WILL work correctly with my setup.
Benieuwd of mijn probleem hiermee is opgelost.
Van 1 stuck pixel die niet echt opviel, over naar 2 opvallende dode pixels...
Heb de verkoper maar weer een bericht gestuurd. Vorige keer reageerde men vrij snel.
Ik weet dat de meningen hier verschillen over een perfect paneel, ik vind dat ik voor circa 5.000 euro best wat mag eisen maar dat even terzijde; Is dit nu normaal tegenwoordig? Of heb ik gewoon vette pech? In de winkel gaven ze aan dat 1 op de 15 panelen iets van problemen heeft. Ik heb nu al 2x prijs...
Is de G4 wat QC beter dan de G3 of..? Zo ja, dan ga ik denk ik vragen naar eventuele opties om te upgraden. Zou niet, dan vind ik dat nergens voor nodig.
https://youtu.be/MmGI82GbzvY
https://youtu.be/xrfFpG62JWo
Welke G3 heb je dan voor 5000 euro? een 77 inch is onder de 3000 euro. en een 83 inch is 4000. ( in de pricewatch, dus kunnen nog goedkoper)Thalaron schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:18:
Nou... even los van dat het wel goed zal komen (iets met 100% pixelgarantie...) baal ik nu wel..
Van 1 stuck pixel die niet echt opviel, over naar 2 opvallende dode pixels...
Heb de verkoper maar weer een bericht gestuurd. Vorige keer reageerde men vrij snel.
Ik weet dat de meningen hier verschillen over een perfect paneel, ik vind dat ik voor circa 5.000 euro best wat mag eisen maar dat even terzijde; Is dit nu normaal tegenwoordig? Of heb ik gewoon vette pech? In de winkel gaven ze aan dat 1 op de 15 panelen iets van problemen heeft. Ik heb nu al 2x prijs...
Is de G4 wat QC beter dan de G3 of..? Zo ja, dan ga ik denk ik vragen naar eventuele opties om te upgraden. Zou niet, dan vind ik dat nergens voor nodig.
Nou ja, ik ronde het even royaal af naar boven. De 83 inch was een tijd geleden nog wat prijziger + iets van 300 euro extra aan de genoemde pixel garantie. Al was de TV 2000 euro, hij moet gewoon in orde zijn. En ik stoor mij helaas heel erg snel aan imperfecties (te goede ogen... 160% visus) en tja... Was ook geen probleem volgens de winkel.pwh53 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:58:
[...]
Welke G3 heb je dan voor 5000 euro? een 77 inch is onder de 3000 euro. en een 83 inch is 4000. ( in de pricewatch, dus kunnen nog goedkoper)
De winkel doet ook niet moeilijk verder, maar het is wel vervelend natuurlijk. Als de G4 kwaliteit technisch hoger is wat panelen betreft dan wil ik best bijbetalen voor een upgrade. Maar of ze daar in meegaan?
Nou ja... We zullen zien hoe het verder verloopt gelet op ze zelf garantie hebben aangeboden die hun nu natuurlijk ook geld gaat kosten tot het in orde is. Geld terug zou in principe ook prima zijn op dit moment gezien de prijzen weer gedaald zijn
Mijn vader heeft 2x LG OLED gehad (65 en nu 77 inch zonder enige pixel problemen en mijn broer een 65 inch ook zonder problemen. Gezien de 83 inch in de G3 reeks de grootste is en bij de G4 de op een na grootste, vroeg ik mij af of dat mogelijk een veiligere keuze is wat panelen betreft. Even los van het MLA gebeuren en 144Hz verschil, wat voor mijn gebruik niet nodig is, zou betere kwaliteit panelen voor mij wel een meerprijs waard zijn. Dus vandaar mijn vraag of iemand hier meer over kan zeggen
Om te beginnen is 'perfect' voor een TV met een organisch paneel een rekbaar begrip, maar uiteraard mag je wel een zekere kwaliteit verwachten. Dode pixels heb ik gelukkig met mijn (OLED) TV's nog niet meegemaakt, maar ik zou er ook goed zuur van zijn mocht ik dit zien vanaf een normale kijkafstand. Als je gaat zoeken zal je nog meer imperfecties vinden zoals banding en tinting. De mate waarin dit zichtbaar is verschilt echt van paneel tot paneel.Thalaron schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:46:
[...]
Nou ja, ik ronde het even royaal af naar boven. De 83 inch was een tijd geleden nog wat prijziger + iets van 300 euro extra aan de genoemde pixel garantie. Al was de TV 2000 euro, hij moet gewoon in orde zijn. En ik stoor mij helaas heel erg snel aan imperfecties (te goede ogen... 160% visus) en tja... Was ook geen probleem volgens de winkel.
De winkel doet ook niet moeilijk verder, maar het is wel vervelend natuurlijk. Als de G4 kwaliteit technisch hoger is wat panelen betreft dan wil ik best bijbetalen voor een upgrade. Maar of ze daar in meegaan?
Nou ja... We zullen zien hoe het verder verloopt gelet op ze zelf garantie hebben aangeboden die hun nu natuurlijk ook geld gaat kosten tot het in orde is. Geld terug zou in principe ook prima zijn op dit moment gezien de prijzen weer gedaald zijn![]()
Mijn vader heeft 2x LG OLED gehad (65 en nu 77 inch zonder enige pixel problemen en mijn broer een 65 inch ook zonder problemen. Gezien de 83 inch in de G3 reeks de grootste is en bij de G4 de op een na grootste, vroeg ik mij af of dat mogelijk een veiligere keuze is wat panelen betreft. Even los van het MLA gebeuren en 144Hz verschil, wat voor mijn gebruik niet nodig is, zou betere kwaliteit panelen voor mij wel een meerprijs waard zijn. Dus vandaar mijn vraag of iemand hier meer over kan zeggen
De 83" WOLED panelen zijn over het algemeen de probleemgevallen. Gek genoeg zijn de 77" panelen het beste.
Some infinities are bigger than others.
Optie A: Voorzichtig op een tafel plat op het scherm neerleggen, voet eraf halen en in originele doos plaatsen?
Optie B: Op standaard laten staan, de voet losschroeven, er van los tillen en in orginele doos plaatsen?
Optie C: Gewoon rechtop, op standaard, in de verhuisbus zonder doos?
Optie D: ?
Ik neig zelf naar optie B.....
Bij aanschaf heb ik er helaas niet bij stilgestaan dat een paneel van 2.5mm dik ontzettend fragiel is om te verplaatsen. Volgende TV wordt er een met een uniforme dikte en meer stevigheid zoals de G4
Ik bedenk mij nu… wellicht zit het verschil tussen de kwaliteit van de 77 vs de 83 dan toch in het soort paneel. De 77 is een MLA en de 83 niet…Major_ton schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:33:
[...]
Om te beginnen is 'perfect' voor een TV met een organisch paneel een rekbaar begrip, maar uiteraard mag je wel een zekere kwaliteit verwachten. Dode pixels heb ik gelukkig met mijn (OLED) TV's nog niet meegemaakt, maar ik zou er ook goed zuur van zijn mocht ik dit zien vanaf een normale kijkafstand. Als je gaat zoeken zal je nog meer imperfecties vinden zoals banding en tinting. De mate waarin dit zichtbaar is verschilt echt van paneel tot paneel.
De 83" WOLED panelen zijn over het algemeen de probleemgevallen. Gek genoeg zijn de 77" panelen het beste.
Net bericht ontvangen met het verzoek de TV van de stroom te halen. Ik hoop dat dit werkt. Wel gevraagd naar de mogelijkheid of dit wellicht minder problemen kan geven bij de G4 MLA variant. Niet dat het MLA me echt boeit maar als dat een betere procédé is… en ik me daar gedoe mee kan besparen…
Mijn vrouw is er inmiddels klaar mee dus er is mogelijk wat meer mogelijk wat budget betreft.
Maar goed… wie weet helpt het spanningsloos maken (het zou mij verbazen maar tsja, kleine moeite natuurlijk).
A. Wat als het scherm bij optie B losschiet van de voet?Major_ton schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:33:
[...]
Om te beginnen is 'perfect' voor een TV met een organisch paneel een rekbaar begrip, maar uiteraard mag je wel een zekere kwaliteit verwachten. Dode pixels heb ik gelukkig met mijn (OLED) TV's nog niet meegemaakt, maar ik zou er ook goed zuur van zijn mocht ik dit zien vanaf een normale kijkafstand. Als je gaat zoeken zal je nog meer imperfecties vinden zoals banding en tinting. De mate waarin dit zichtbaar is verschilt echt van paneel tot paneel.
Denk op z'n voet in de originele doos (als dat past) afgevuld met piepschuim goed rondom ( korrels)...Mr. Vanish schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:04:
Iemand hier nog tips om een LG 65" C1 te verhuizen? Ik wil voorkomen dat het scherm beschadigd door onbedoelde buigingen.
Optie A: Voorzichtig op een tafel plat op het scherm neerleggen, voet eraf halen en in originele doos plaatsen?
Optie B: Op standaard laten staan, de voet losschroeven, er van los tillen en in orginele doos plaatsen?
Optie C: Gewoon rechtop, op standaard, in de verhuisbus zonder doos?![]()
Bij aanschaf heb ik er helaas niet bij stilgestaan dat een paneel van 2.5mm dik ontzettend fragiel is om te verplaatsen. Volgende TV wordt er een met een uniforme dikte en meer stevigheid zoals de G4
Dat lijkt mij het veiligste voor transport. En diegene die daar zorg voor draag, streng aankijken dat het voorzichtig moet.
?Wren schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:36:
[...]
A. Wat als het scherm bij optie B losschiet van de voet?
MLA heeft helaas geen invloed op de kwaliteit/uniformiteit van de panelen.Thalaron schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:19:
[...]
Ik bedenk mij nu… wellicht zit het verschil tussen de kwaliteit van de 77 vs de 83 dan toch in het soort paneel. De 77 is een MLA en de 83 niet…
Net bericht ontvangen met het verzoek de TV van de stroom te halen. Ik hoop dat dit werkt. Wel gevraagd naar de mogelijkheid of dit wellicht minder problemen kan geven bij de G4 MLA variant. Niet dat het MLA me echt boeit maar als dat een betere procédé is… en ik me daar gedoe mee kan besparen…
Mijn vrouw is er inmiddels klaar mee dus er is mogelijk wat meer mogelijk wat budget betreft.
Maar goed… wie weet helpt het spanningsloos maken (het zou mij verbazen maar tsja, kleine moeite natuurlijk).
Wat me wel opviel met de standaard instellingen en vanop een meter afstand was hoe artificieel SDR content was. Menselijk haar vanop 1m afstand ziet er uit zoals in een computerspel met een lage LOD, idem voor gezichten. Als je dan achteruit wandelt dan verdwijnt dat effect en zie je dat niet meer, best gek. Dat lijkt in elk geval weg door de standaard sharpness van 10 naar 0 te verlagen.
YouTube: crack pop LG g3 oled
11x in 4 minuten. LG vindt dat dit bij de tv hoort. Mij lijkt dat niet en het is ontzettend storend bij rustige scenes.
Graag zou ik van jullie weten:
Maakt jullie Oled LG ook zoveel/zovaak geluid bij opwarmen & afkoelen? (bij mij is het de hele tijd tijdens tv kijken). Ook als jouw tv géén krimp/uitzet geluiden maakt hoor ik dat graag!
Wat vinden jullie van het standpunt van LG dat dit normaal is?
Het gaat om een LG G3 77"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat zijn gewoon bijna explosies, wat een lawaaiSogree schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:10:
Vraagje, ik heb de thread doorzocht en vind 4x vergelijkbare ervaringen. Ik heb een discussie met LG over kraken/geluiden van mijn tv als die warm wordt. Hier de geluiden.
11x in 4 minuten. LG vindt dat dit bij de tv hoort. Mij lijkt dat niet en het is ontzettend storend bij rustige scenes.
Maakt jullie Oled LG ook zoveel/zovaak geluid bij opwarmen & afkoelen? (bij mij is het de hele tijd tijdens tv kijken). Ook als jouw tv géén krimp/uitzet geluiden maakt hoor ik dat graag!
Wanneer ik "E-ARC" en geluid wegvallen in google typ, kom ik (oudere) topics tegen maar eerder over andere tv-toestellen. Iemand die hetzelfde probleem ervaart met de LG, en enig idee of dit door een update zou kunnen verholpen worden? Of zou dit afhangen van de uitzending zelf op tv?
Welke soundbar heb je?Desperation schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:38:
Ik heb nu al een maandje denk ik de LG OLED evo G4, en af en toe heb ik problemen met het geluid (soundbar) wanneer ik tv kijk (via Telenet tv-box) , af en toe valt een seconde het geluid weg van de soundbar (ook van LG) en herneemt die zonder bas, om nadien weer gewoon te functioneren. Nu met het voetbal was dit regelmatig, er zijn dagen dat ik het gewoon niet opmerk, en waarschijnlijk niet heeft plaatsgevonden.
Wanneer ik "E-ARC" en geluid wegvallen in google typ, kom ik (oudere) topics tegen maar eerder over andere tv-toestellen. Iemand die hetzelfde probleem ervaart met de LG, en enig idee of dit door een update zou kunnen verholpen worden? Of zou dit afhangen van de uitzending zelf op tv?
LG DSN8YG
Op mijn vorige tv (ook LG maar geen OLED van een jaar of 5 oud) heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Tijdens de verbinding toen stond er denk ik wel steeds HDMI vermeld, bij deze nieuwe tv staat er telkens E-ARC, maar is zoals toen ook met een gewone HDMI verbonden...
Mijn c3 doet of deed het ook. Hier ook een keer in de thread over gepost. Maar zeker niet in deze mate. 1 of 2x in de eerste 10 minuten daarna heel sporadisch.Sogree schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:10:
Vraagje, ik heb de thread doorzocht en vind 4x vergelijkbare ervaringen. Ik heb een discussie met LG over kraken/geluiden van mijn tv als die warm wordt. Hier de geluiden.
Maakt jullie Oled LG ook zoveel/zovaak geluid bij opwarmen & afkoelen?
Wisselen van de voet maakte geen verschil, inmiddels de soundbar voet erop.
Inmiddels hoor of merk ik het niet meer.
hdmi kabel vervangenDesperation schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:17:
[...]
LG DSN8YG
Op mijn vorige tv (ook LG maar geen OLED van een jaar of 5 oud) heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Tijdens de verbinding toen stond er denk ik wel steeds HDMI vermeld, bij deze nieuwe tv staat er telkens E-ARC, maar is zoals toen ook met een gewone HDMI verbonden...
Dacht ik ook al aan, alleen zijn het allemaal nieuwe, en wanneer ik muziek op tv via spotify, youtube en dergelijke afspeel via de apps op de tv heb ik er nog nooit last van gehad...
Er zijn ok gewoon dagen dat ik er niets van merk terwijl we tv kijken, echter gisteren tijdens de voetbal was het continu...
Quickstart kan het geluid ook op een of andere manier verstoren, als je die nog aan heb staan uitzetten, 30 sec. de stroom er af, zou beide doen tv en soundbar, dan heb je een nieuwe hdmi handshake. Heb je het dan nog steeds zou ik een andere 2.1 kabel proberen (15-20 euro) van een winkel met makkelijk retourbeleid..Desperation schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:33:
[...]
Dacht ik ook al aan, alleen zijn het allemaal nieuwe, en wanneer ik muziek op tv via spotify, youtube en dergelijke afspeel via de apps op de tv heb ik er nog nooit last van gehad...
Er zijn ok gewoon dagen dat ik er niets van merk terwijl we tv kijken, echter gisteren tijdens de voetbal was het continu...
77G3, nooit gehoord om eerlijk te zijn, nu staat het geluid hier meestal ook niet zacht genoeg om dit te horen denk ikSogree schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:10:
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik heb met mijn C3 ook af en toe dipjes in het geluid (1 sec) met tv signaal. Met Netflix nog vreemder. Als er dan een nieuwe aflevering begint met een serie blijft het geluid weg. Schakel ik terug naar Humax Decoder (tv signaal) en dan weer terug naar Netflix is er weer gewoon geluid. Plex films afspelen ook af en toe dipjes geluid.Desperation schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:33:
[...]
Met mijn vorige Oled B6 nooit last van gehad maar ik heb bij de C3 nieuwe goedkope kabels gehaald van de action. Ik ga denk ik toch een nieuwe kabels halen die iets hoger in prijs zijn. Kan me niet voorstellen dat het aan mijn Marantz SR7009 ligt.
Kabels gesmeed bij maanlicht door elfen is niet nodig maar wel iets beter kwaliteit dan de actionMotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:16:
[...]
Ik heb met mijn C3 ook af en toe dipjes in het geluid (1 sec) met tv signaal. Met Netflix nog vreemder. Als er dan een nieuwe aflevering begint met een serie blijft het geluid weg. Schakel ik terug naar Humax Decoder (tv signaal) en dan weer terug naar Netflix is er weer gewoon geluid. Plex films afspelen ook af en toe dipjes geluid.
Met mijn vorige Oled B6 nooit last van gehad maar ik heb bij de C3 nieuwe goedkope kabels gehaald van de action. Ik ga denk ik toch een nieuwe kabels halen die iets hoger in prijs zijn. Kan me niet voorstellen dat het aan mijn Marantz SR7009 ligt.
Ga RU Connected maar eens proberen. Blijft vreemd toch? Je zou denken met digitaal, het werkt wel of niet. Niet dus blijkbaar. Had hiervoor toch ook niet echt dure kabels liggen. Waren alleen te kort.silitek schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:50:
[...]
Kabels gesmeed bij maanlicht door elfen is niet nodig maar wel iets beter kwaliteit dan de action...
Kan dat dan? Volgensmij zit hij na losschroeven nog aan de TV gehaakt.Wren schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:36:
[...]
A. Wat als het scherm bij optie B losschiet van de voet?
Met optie A ben ik bang dat het scherm buigt met neerleggen en oppakken. Zijn daar best practices voor vanuit LG? De manual is niet echt duidelijk hierover.
Helaas past de voet niet bevestigd in de originele doos, daar is hij de diep voor...silitek schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:38:
[...]
Denk op z'n voet in de originele doos (als dat past) afgevuld met piepschuim goed rondom ( korrels)...
Dat lijkt mij het veiligste voor transport. En diegene die daar zorg voor draag, streng aankijken dat het voorzichtig moet.
[ Voor 0% gewijzigd door Mr. Vanish op 21-06-2024 13:27 . Reden: tikfoutjes ]
Dat is al een stap beter er is niks vreemd dat kabels wat ik ook in de jaren geleerd heb is inderdaad de lengte. Te kort heb je sowieso niks aan ook te lang is niks..al m'n connecties zijn zo goed als op maat. Variabel van een 0,50 tot 1 meter van dezelfde merk.MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:55:
[...]
Ga RU Connected maar eens proberen. Blijft vreemd toch? Je zou denken met digitaal, het werkt wel of niet. Niet dus blijkbaar. Had hiervoor toch ook niet echt dure kabels liggen. Waren alleen te kort.
Jaren geen gedonder meer met beeld, geluid.
Verbinding ect
Ik heb hetzelfde gehad, weliswaar met 55 inch maar goed. Eerst heb ik het beschermfolie over het scherm gedaan en vervolgens de tv op de doos gelegd (doos opgevuld met materiaal zodat die niet inzakt en lakens op de doos gelegd). Daarna de voet eraf gehaald en de tv weer in het piepschuim gezet en in de doos gestopt. Wel alles met 2 man gedaan uiteraard. Tot slot achterbank plat en de doos liggend vervoerd in de auto (slechts 500 meter).Mr. Vanish schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:04:
Iemand hier nog tips om een LG 65" C1 te verhuizen? Ik wil voorkomen dat het scherm beschadigd door onbedoelde buigingen.
https://www.bndestem.nl/w...dit-is-de-beste~aa37ffc7/
Ik twijfel een beetje om m'n C3 aan te vullen met een Shield of vergelijkbare player (direct ingeplugged in de speakerbalk), de ervaring tot noch toe is 9/10x goed - maar vereist toch af en toe weer het omschakelen van wat instellingen omdat media niet wil afspelen vanwege audio waar de speakerbalk prima mee overweg zou moeten kunnen..
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 21-06-2024 13:44 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ga wel happen dan.MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:31:
Ben het niet vaak eens met de consumentenbond maar nu wel. Kom er maar in G-serie liefhebbers.![]()
https://www.bndestem.nl/w...dit-is-de-beste~aa37ffc7/
Natuurlijk adviseren ze de C-lijn. Dat is de mainstreamlijn van LG. Dus voor de meeste mensen "betaalbaar".
Dus prijs/kwaliteit is daar gewoon in orde. En het is de consumentenbond he.
Niet de Tweakers/technerds bond.
Was een geintje van me. Al moet ik zeggen dat ik echt geen verschil zie tussen het beeld van een C of G serie. Ja okee, hij reflecteert wat minder. Ik had daar het geld niet voor over. Ik heb mijn C3 met een dikke cashback gekocht en heb mijn B6 verkocht. Onderaan de streep was ik dik onder de duizend euro klaar. En hij hangt bij mij ook niet aan de muur dus dat was ook geen argument. Oudere series vielen bij mij af ivm DTS ontbreken.Rivanov schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:43:
[...]
Ik ga wel happen dan.
Natuurlijk adviseren ze de C-lijn. Dat is de mainstreamlijn van LG. Dus voor de meeste mensen "betaalbaar".
Dus prijs/kwaliteit is daar gewoon in orde. En het is de consumentenbond he.
Niet de Tweakers/technerds bond.
De mijne speelt alles via Marantz reciever.D4NG3R schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:35:
Even een vraag waar ik denk ik al wel het antwoord op heb, maar geen definitieve bevestiging voor kan vinden; Klopt het dat apps op de TV zelf, in dit geval Plex, niet lekker omgaan met audio welke de TV niet kan afspelen, maar de (via eARC) aangesloten speakerbalk wel?
Ik twijfel een beetje om m'n C3 aan te vullen met een Shield of vergelijkbare player (direct ingeplugged in de speakerbalk), de ervaring tot noch toe is 9/10x goed - maar vereist toch af en toe weer het omschakelen van wat instellingen omdat media niet wil afspelen vanwege audio waar de speakerbalk prima mee overweg zou moeten kunnen..
Ik kan enkel spreken over het verschil tussen de 65CX en 77G4 en dat verschil is IMMENS. Alsof de CX een grote zonnebril op heeft, zo donker is dat scherm i.v.m. de G4.MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:52:
[...]
Was een geintje van me. Al moet ik zeggen dat ik echt geen verschil zie tussen het beeld van een C of G serie. Ja okee, hij reflecteert wat minder. Ik had daar het geld niet voor over. Ik heb mijn C3 met een dikke cashback gekocht en heb mijn B6 verkocht. Onderaan de streep was ik dik onder de duizend euro klaar. En hij hangt bij mij ook niet aan de muur dus dat was ook geen argument. Oudere series vielen bij mij af ivm DTS ontbreken.
De 55B6 hangt op de slaapkamer, daar is die perfect voor.
Ben er ook achter gekomen dat de LG ThinQ app geen fan is van custom ROM's. Mijn Poco F1 draait LineageOS maar is niet geroot en volgens de app is mijn toestel 'geworteld' ... go figure
Mijn probleem van eARC en geen geluid over mijn receiver is trouwens opgelost door volgende instellingen:
- Geluid -> Geavanceerde instellingen -> DTV audio-instelling op 'Automatisch'
- Geluid -> Geavanceerde instellingen -> Uitgang digitaal geluid op 'PCM' i.p.v. 'Auto'
Ter info en voor de zoekfunctie, mijn receiver is een Yamaha RX-V473 en m'n tv een LG 77G2.
[ Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 21-06-2024 14:40 ]
Ik heb pas een oudje van een tweaker overgenomen, een 65" W7. Hilarisch dun (en overigens prachtig beeld). Dat was ook wel even spannend met vervoeren!Mr. Vanish schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:04:
Ik heb hem met zoveel mogelijk ondersteuning in het midden (tegen doorbuigen, ding is <3mm dik op elk punt) in mijn auto geschoven, op een matras. Dan aan alle zijkanten kussens en rustig naar huis gereden. Thuis zo min mogelijk mee gedaan tot ik hem gelijk op kon hangen
Ik merkte dat de spannende momenten de overgang van horizontaal naar verticaal waren, als je dat kan vermijden zou ik dat zeker doen. Dus Optie B en dan als het moet pas als hij in de originele doos zit plat leggen, dan is hij denk ik wel voldoende ondersteund.
Ik dan weer wel. Ik heb een G2 in een enorm lichte woonkamer. Ramen zo groot als de gehele gevel op een paar plekken. In mijn geval betekend dat dat wanneer ik overdag wanneer de zon schijnt niet kan gamen vanwege donkere scenes, en stukken minder zie op de TV.Largamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:35:
Ik snap die race om helderheid ook niet goed. De pixel helderheid van de G2 staat op 90% en 's avonds moet ik die al zachter zetten omdat ik anders in een lichtbak lijk te kijken en m'n ogen vermoeid raken. Ik heb ook een gigantisch raam recht tegenover de tv en ik kan het beeld perfect zien overdag, alleen zit je met de reflectie maar daar verandert een feller beeld weinig aan. De G-reeks van 2 jaar oud is dus zat helder imo.
Ben er ook achter gekomen dat de LG ThinQ app geen fan is van custom ROM's. Mijn Poco F1 draait LineageOS maar is niet geroot en volgens de app is mijn toestel 'geworteld' ... go figure. Ga er nu geen nieuwe smartphone voor kopen, dan maar zonder de app. Zag er eigenlijk enkel een meerwaarde in voor het typen vanop m'n smartphone i.p.v. via de remote.
Zal dat in een woonwijk waar minder licht is minder spelen? Waarschijnlijk, maar in mijn geval is het wel degelijk storend en zorgt ervoor dat ik dan ook gewoon niet game op de TV vanaf de lente tot in de herfst. Zelf voor mij verder geen probleem, kan ook op een andere OLED gamen. Maar wel iets om in gedachten te houden afhankelijk van je situatie.
Met PCM heb je toch geen surround geluid meer? Alleen 2.0 of 2.1. Wat is dan nog de meerwaarde van je reciever?Largamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:35:
Ik snap die race om helderheid ook niet goed. De pixel helderheid van de G2 staat op 90% en 's avonds moet ik die al zachter zetten omdat ik anders in een lichtbak lijk te kijken en m'n ogen vermoeid raken. Ik heb ook een gigantisch raam recht tegenover de tv en ik kan het beeld perfect zien overdag, alleen zit je met de reflectie maar daar verandert een feller beeld weinig aan. De G-reeks van 2 jaar oud is dus zat helder imo.
Ben er ook achter gekomen dat de LG ThinQ app geen fan is van custom ROM's. Mijn Poco F1 draait LineageOS maar is niet geroot en volgens de app is mijn toestel 'geworteld' ... go figure. Ga er nu geen nieuwe smartphone voor kopen, dan maar zonder de app. Zag er eigenlijk enkel een meerwaarde in voor het typen vanop m'n smartphone i.p.v. via de remote.
Mijn probleem van eARC en geen geluid over mijn receiver is trouwens opgelost door volgende instellingen:
- Geluid -> Geavanceerde instellingen -> Uitgang digitaal geluid op 'PCM' i.p.v. 'Auto'
Ter info en voor de zoekfunctie, mijn receiver is een Yamaha RX-V473 en m'n tv een LG 77G2.
[/quote]
Precies hetzelfde gehad met kabels vd action van tv naar soundbar, deze vervangen en nooit meer problemen gehad.
[ Voor 52% gewijzigd door pwh53 op 21-06-2024 15:36 ]
Isf light voor overdag en isf dark voor 's avonds, eventueel met kleine aanpassingenLargamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:35:
Daar merk je met een feller beeld wel degelijk iets van. Want daarmee "duwt" ie de brightness door de reflectie heen. De reflectie is niet volledig weg, maar het valt nu vele malen minder op en ik kan nu perfect TV kijken overdag. Iets wat met de CX vaak stuk moeilijker was.Largamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:35:
Ik heb even de test gedaan want met gewone content merkte ik weinig verschil, de muziek kwam ook gewoon uit de boxen achteraan en de stemmen uit de center speaker. Met Disney+ echter is het verschil bijzonder groot merk ik nu. Jammere is wel dat met de setting op 'auto' en dan even wisselen op de receiver naar AV3 en terug naar AV4 om het geluid werkend te krijgen, het om de x-aantal seconden willekeurig een seconde wegvalt en soms even een lichte krak geeft in de speakers. Dat is dus echt geen optie. Geen idee waar het aan ligt (ik vermoed de receiver), maar met PCM is het geluid gewoon perfect stabiel en heb ik geen enkel probleem. Ook via de NUC die op een HDMI-input van de receiver zit werkt alles gewoon perfect dus het lijkt erop dat de Yamaha receivers niet lekker kunnen samenwerken met de eARC van de tv. Vermoedelijk zal ik op termijn dan maar een optische kabel gaan halen om het geluid daarover naar de receiver te sturen of verlies ik daarmee ook opties/kwaliteit?MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:01:
[...]
Met PCM heb je toch geen surround geluid meer? Alleen 2.0 of 2.1. Wat is dan nog de meerwaarde van je reciever?
Het is toch wennen zo'n 'slimme' tv moet ik toegeven, elke app lijkt zijn eigen beeldinstellingen te forceren/gebruiken. De meeste heb ik intussen getweakt maar het blijft een behoorlijk gedoe... en dan de audio die ook z'n kuren heeft
Het heeft zeker een invloed tot op een bepaald punt en wellicht was het bij de oudere OLED panelen echt een issue, maar ik vind het bij mijn paneel van 2 jaar oud echt geen probleem meer. Als ik overdag iets bekijk met veel donkere scenes dan gaat gewoon het rolluik naar beneden. Donkere scenes kan je met de felste tv overdag ook niet zien, want die pixels staan grotendeels gewoon uit en daar zal de tv dus altijd reflecteren.Rivanov schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:44:
[...]
Daar merk je met een feller beeld wel degelijk iets van. Want daarmee "duwt" ie de brightness door de reflectie heen. De reflectie is niet volledig weg, maar het valt nu vele malen minder op en ik kan nu perfect TV kijken overdag. Iets wat met de CX vaak stuk moeilijker was.
[ Voor 21% gewijzigd door Largamelion op 21-06-2024 16:40 ]
Zet je reciever maar eens op standje auto/direct/pure direct of zoiets. Ik denk dat je nu nep surround hebt wat je receiver ervan maakt.Largamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:34:
[...]
Ik heb even de test gedaan want met gewone content merkte ik weinig verschil, de muziek kwam ook gewoon uit de boxen achteraan en de stemmen uit de center speaker. Met Disney+ echter is het verschil bijzonder groot merk ik nu. Jammere is wel dat met de setting op 'auto' en dan even wisselen op de receiver naar AV3 en terug naar AV4 om het geluid werkend te krijgen, het om de x-aantal seconden willekeurig een seconde wegvalt en soms even een lichte krak geeft in de speakers. Dat is dus echt geen optie. Geen idee waar het aan ligt (ik vermoed de receiver), maar met PCM is het geluid gewoon perfect stabiel en heb ik geen enkel probleem. Ook via de NUC die op een HDMI-input van de receiver zit werkt alles gewoon perfect dus het lijkt erop dat de Yamaha receivers niet lekker kunnen samenwerken met de eARC van de tv. Vermoedelijk zal ik op termijn dan maar een optische kabel gaan halen om het geluid daarover naar de receiver te sturen of verlies ik daarmee ook opties/kwaliteit?
Het is toch wennen zo'n 'slimme' tv moet ik toegeven, elke app lijkt zijn eigen beeldinstellingen te forceren/gebruiken. De meeste heb ik intussen getweakt maar het blijft een behoorlijk gedoe... en dan de audio die ook z'n kuren heeft. Zo te zien ben ik ook geen alleenstaand geval als ik de verhalen op het AVSforum lees.
Optische kabel kan geen HD audio aan.
Net als ik maar eens andere kabels gaan gebruiken. Proberen waard. https://www.ruconnected.nl/
[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 21-06-2024 16:41 ]
Topkwaliteit kabels zonder high-end prijsMotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:38:
[...]
Zet je reciever maar eens op standje auto/direct/pure direct of zoiets. Ik denk dat je nu nep surround hebt wat je receiver ervan maakt.
Net als ik maar eens andere kabels gaan gebruiken. Proberen waard. https://www.ruconnected.nl/
€ 37,45 voor 1m. HDMI 2.1 kabel.
Op de frontpage melden ze 0.5 - 3m
Als je naar artikel zelf gaat, is 2m het langste dat je kunt kiezen.
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 21-06-2024 16:50 ]
Ik heb hier nog wel andere HDMI-kabels liggen dus zal dat eerst proberen.MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:38:
[...]
Zet je reciever maar eens op standje auto/direct/pure direct of zoiets. Ik denk dat je nu nep surround hebt wat je receiver ervan maakt.
Even de pros en cons opgezocht van een optische kabel:
Echter als een andere HDMI-kabel mijn problemen niet oplost, rest mij weinig anders te doen natuurlijk. Andere opties:Pros:
- High-Quality Audio: Optical cables use light signals to transmit audio, resulting in high-quality sound without interference or degradation.
- Immunity to Electrical Interference: Optical cables are not susceptible to electromagnetic interference, so you get cleaner audio compared to analog cables.
- Digital Transmission: Optical cables transmit audio in a digital format, which can help maintain audio quality over longer distances.
- Compatibility: Optical cables are commonly used in home theater setups, gaming consoles and audio equipment, making them widely compatible.
- Optical audio supports the following audio formats — PCM 2.0, Dolby Digital 2.0 to 5.1, Dolby Digital EX 6.1, DTS Digital Surround, DTS-ES Matrix 6.1, DTS-ES Discrete 6.1 and DTS 96/24 (96kHz/24bit audio).
Cons:
- Fragile: Optical cables are thin and fragile, making them more susceptible to damage if bent or twisted excessively.
- Limited Distance: Optical cables have distance limitations compared to some other cable types, especially over very long distances.
- Lack of Multi-Channel Analog Audio: Some older audio systems or devices might not support multi-channel audio through optical cables.
- Not Suitable for Analog Audio: Optical cables can’t transmit analog audio signals, so they’re not ideal for certain setups requiring analog connections.
- Optical audio doesn’t support these more demanding formats because of bandwidth and related limitations — 5.1/7.1 multi-channel PCM, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS-HD Master Audio, DTS:X, Auro 3D Audio, DVD-Audio and SACD-Audio.
- terugvallen op de NUC om alles af te spelen (via Chrome) dus lever ik ook kwaliteit in
- andere receiver kopen (liever niet)
MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:38:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000141696874/?s2a=Rivanov schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:49:
[...]
Topkwaliteit kabels zonder high-end prijs
€ 37,45 voor 1m. HDMI 2.1 kabel.
Op de frontpage melden ze 0.5 - 3m
Als je naar artikel zelf gaat, is 2m het langste dat je kunt kiezen.
Deze zijn ook goed, stuk goedkoper
Top. Ga die maar eens bestellen. Zit nu F1 training te kijken via browser. Wordt er knettergek van. Zo ongeveer iedere 10 seconden een dip in het geluid. En ligt niet aan de internetverbinding. Speedtest geeft gewoon 1 strakke lijn van zo'n 100mbps.pwh53 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:37:
[...]
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000141696874/?s2a=
Deze zijn ook goed, stuk goedkoper
Ironische is dat ik nu terug de originele kabel heb aangesloten (die zit weggewerkt) en nu werkt het geluid ook gewoon perfect...
[ Voor 91% gewijzigd door MotorBeast op 21-06-2024 17:57 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 21-06-2024 19:04 ]
Helaas is het probleem er al terug. Een half uur geen last tijdens het kijken van de voetbal en toen begon het weer. Het is wel een pak minder maar dus niet helemaal weg. Nu deed de wifi vanmiddag ook wel raar op de tv, die was tijdelijk onbeschikbaar en afspelen haperde, maar toen bleef het beeld ook hangen en zag je het bufferen. Ik kan me dus niet voorstellen dat het daar aan ligt. Mijn smartphone had ook geen issues met de wifi.MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:50:
@Largamelion Damned!!!Digitaal is digitaal......yeah sure. Blijft vreemd toch? Vermoed dat het in de connectoren zit die aan de kabels zitten. Die action krengen gaan er ook verdomd lastig in. Net alsof ze niet lekker passen.
En de vorige dagen had ik er ook geen last van.
Ik overweeg sterk om m'n tv-meubel op pootjes te zetten want momenteel hangt het op en het is altijd een heel werk om dat los te maken om aan de kabels te kunnen. Ik denk verder ook om toch maar een UTP'tje te trekken want wifi is toch nooit zo stabiel als een kabel.
Lucky badge.Rivanov schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:03:
Hier diverse kabels, waaronder ook Action, zonder problemen.
Wifi gebruik ik alleen voor laptop/smartphone. Al jaren geleden door het hele huis kabels getrokken. Router staat centraal op 1e verdieping. Maar ook met Wifi kan ik gewoon draadloos streamen.Largamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:04:
[...]
Helaas is het probleem er al terug. Een half uur geen last tijdens het kijken van de voetbal en toen begon het weer. Het is wel een pak minder maar dus niet helemaal weg. Nu deed de wifi vanmiddag ook wel raar op de tv, die was tijdelijk onbeschikbaar en afspelen haperde, maar toen bleef het beeld ook hangen en zag je het bufferen. Ik kan me dus niet voorstellen dat het daar aan ligt. Mijn smartphone had ook geen issues met de wifi.
En de vorige dagen had ik er ook geen last van.
Ik overweeg sterk om m'n tv-meubel op pootjes te zetten want momenteel hangt het op en het is altijd een heel werk om dat los te maken om aan de kabels te kunnen. Ik denk verder ook om toch maar een UTP'tje te trekken want wifi is toch nooit zo stabiel als een kabel.
Dipjes van een seconde komen niet door je internet. Ik heb het ook met tv signaal.
Nee, dat leek me ook sterk. Ik had zo wel 1 dipje toen ik na het aansluiten van de originele HDMI-kabel de receiver terug naar achter schoof in de kast, maar daarna dus een half uur niet. Nu was het echter weer bijna constant dus heb ik de receiver weer naar voor geschoven en nu is het weer gestopt. Ik wil nog niet te vroeg roepen maar het zou best kunnen dat de druk of buiging van de kabel het veroorzaakt. Maar even afwachten wat de rest van de avond zegt en anders weet ik weer wat doen dit weekend.MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:10:
[...]
Wifi gebruik ik alleen voor laptop/smartphone. Al jaren geleden door het hele huis kabels getrokken. Router staat centraal op 1e verdieping. Maar ook met Wifi kan ik gewoon draadloos streamen.
Dipjes van een seconde komen niet door je internet. Ik heb het ook met tv signaal.
Het zal met de voet best wel goed gaan hoor,maar plat liggen doe ik zelf. Het lijkt supergevoelig maar het scherm kan wel wat hebben.Mr. Vanish schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:04:
[...]
Kan dat dan? Volgensmij zit hij na losschroeven nog aan de TV gehaakt.
Met optie A ben ik bang dat het scherm buigt met neerleggen en oppakken. Zijn daar best practices voor vanuit LG? De manual is niet echt duidelijk hierover.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Helaas werkt dit niet zo.Thalaron schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:03:
[...]
Ik heb een TV van ~ €5000 (helaas is dat niet mijn maandsalaris..) gekocht samen met extra garantie bij de verkoper (5 jaar 100% garantie op dode, stuck pixels of inbranden). Ik heb in die zin dus wel degelijk recht op een perfect product.
Als dat niet redelijk of mogelijk zou zijn, dan had men die garantie lekker niet moeten aanbieden. Daarbij mij niet lastig vallen met een slechte QC bij de fabriek. Dan maken ze de TV’s maar €25 duurder om ze even goed na te lopen o.i.d.
De extra garantie die je hebt gekocht biedt je wel extra’s.
De extra’s die door deze garantie gedekt zijn. Maar meer ook niet.
Dat kan echter wel voldoende zijn om je dode of oplichtende pixels op te lossen.
Waarom zijn de panelen niet 100% perfect zou je zeggen?
Dat ligt aan het productie proces van de OLED panelen.
Er zit wat uitval in en de fabrikant wil niet onnodig panelen weggooien omdat de kosten teveel zouden gaan oplopen en de prijs van de TV ook omhoog zou moeten.
Het is dus een balans tussen prijs en wat men kan bieden.
Ik geloof je, alleen dan had de verkoper beter dit kunnen zeggen in plaats van dat 1 op de 15 panelen iets heeft. Zeker in combinatie met €300 extra voor 5 jaar 100% pixelgarantie wek je (bij mij) bepaalde verwachtingen.HoppyF schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:36:
[...]
Helaas werkt dit niet zo.
De extra garantie die je hebt gekocht biedt je wel extra’s.
De extra’s die door deze garantie gedekt zijn. Maar meer ook niet.
Dat kan echter wel voldoende zijn om je dode of oplichtende pixels op te lossen.
Waarom zijn de panelen niet 100% perfect zou je zeggen?
Dat ligt aan het productie proces van de OLED panelen.
Er zit wat uitval in en de fabrikant wil niet onnodig panelen weggooien omdat de kosten teveel zouden gaan oplopen en de prijs van de TV ook omhoog zou moeten.
Het is dus een balans tussen prijs en wat men kan bieden.
Ik ben in afwachting van hoe/ wat. Als wat je zegt het geval zal zijn dan ben ik benieuwd wat ze gaan doen want met hoe het mij nu voorgelegd is, ga ik daar geen vrede mee nemen met de prijs die ik nu betaald heb.
Maar goed, we wachten even af. Tot heden hebben ze het allemaal netjes opgepakt.
Mijn voorkeur zou met deze kennis zijn; omruilen tegen een G4 in de hoop dat die toch iets betere panelen hebben (MLA vs non-MLA) en als dat die dan óók wat heeft, bank een halve meter naar achteren en ermee leven. Maar dan ga ik wel de discussie aan over de (extra betaalde) pixelgarantie
[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 22-06-2024 00:10 ]
Ik heb dit ook gehad met de g2. Bij donkere scènes wil je jezelf echt niet zie zitten. Het was zo frustrerend dat ik een Samsung S95c heb gehaald. Dit is echt een flinke verbetering.cavanta schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:42:
[...]
Ik dan weer wel. Ik heb een G2 in een enorm lichte woonkamer. Ramen zo groot als de gehele gevel op een paar plekken. In mijn geval betekend dat dat wanneer ik overdag wanneer de zon schijnt niet kan gamen vanwege donkere scenes, en stukken minder zie op de TV.
Zal dat in een woonwijk waar minder licht is minder spelen? Waarschijnlijk, maar in mijn geval is het wel degelijk storend en zorgt ervoor dat ik dan ook gewoon niet game op de TV vanaf de lente tot in de herfst. Zelf voor mij verder geen probleem, kan ook op een andere OLED gamen. Maar wel iets om in gedachten te houden afhankelijk van je situatie.
Wanneer ik overdag voor de tv zit is het echt beter beeld. En ik zie mezelf niet meer in de spiegeling.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Niet iedereen heeft een rolluik en iedere kamer/ raampartij is weer anders, daarnaast speelt de reflectie filter ook een belangrijke rol. De G2 is glossy, G3 en G4 semi- glossy net als bijv. de QD-OLED modellen.Largamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:34:
[...]
Het heeft zeker een invloed tot op een bepaald punt en wellicht was het bij de oudere OLED panelen echt een issue, maar ik vind het bij mijn paneel van 2 jaar oud echt geen probleem meer. Als ik overdag iets bekijk met veel donkere scenes dan gaat gewoon het rolluik naar beneden. Donkere scenes kan je met de felste tv overdag ook niet zien, want die pixels staan grotendeels gewoon uit en daar zal de tv dus altijd reflecteren.
Hogere (piek)helderheid heeft ook deels met HDR te maken, dit wordt op 1000 of 4000 nits gemasterd. Des te hogere piek helderheid des te beter de highlight kunnen weergegeven worden zoals ze bedoeld zijn.
Leuk dat je een time jump hebt gemaakt vanaf een Plasma naar OLED, wellicht de volgende keer je wat beter verdiepen/ inlezen alvorens onnodige vraagtekens te zetten.
Natuurlijk wel wat bijbetalen. Maar al met al na cashback een betere deal prijstechnisch dan wat ik nu had dus tevreden.
Heel benieuwd naar of ik verschil ga merken wat MLA betreft. Ik weet dat de G3 ook een redelijk anti reflectie coating heeft, het is mij alleen niet duidelijk of dat alleen bij de MLA schermen het geval is (dus of dat voor de 83” opging). De G3 was wat reflectie betreft prima in onze situatie maar beter is natuurlijk nooit erg
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit lijkt mij een nette oplossing.Thalaron schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:22:
Zo! Akkoord gegeven om de G3 83” om te ruilen voor een G4 83”. Ik ga daar dus niet als een idioot zitten zoeken naar imperfecties. Als ik iets zie dat storend is… dan helaas maar anders: wat ik niet zie/ weet, stoort niet.
Natuurlijk wel wat bijbetalen. Maar al met al na cashback een betere deal prijstechnisch dan wat ik nu had dus tevreden.
Heel benieuwd naar of ik verschil ga merken wat MLA betreft. Ik weet dat de G3 ook een redelijk anti reflectie coating heeft, het is mij alleen niet duidelijk of dat alleen bij de MLA schermen het geval is (dus of dat voor de 83” opging). De G3 was wat reflectie betreft prima in onze situatie maar beter is natuurlijk nooit erg
Inderdaad eerst maar eens twee weken gewoon TV kijken en niet met YouTube test video’s gaan zoeken naar pixels waar iets mee is of mogelijke vlekken in beeld.
Na een week of twee is het paneel meestal wel ingespeeld om het zomaar even te noemen.
De G4 is toch wel de top op dit moment, ik geloof niet dat dit een miskoop zal zijn.
Veel kijkplezier!
Om het het draadje te sluiten, IPV6 was het probleem voor HBO & Disney. Uitzetten en ze doen het weer. Bij Plex was het quality suggestion uitzetten. Blijft bijzonder dat dit na jaren van kijken opspeelde, zal wel met de nieuwe OS te maken hebben.
Lang verhaal kort, ik ben op zoek naar nieuwe kabels die (hopelijk) langer meegaan en die wel buigzaam genoeg zijn om de TV strak tegen de muur te kunnen hangen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
[ Voor 98% gewijzigd door Hoedje op 23-06-2024 08:43 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Cable Matters 3-Stuks 48Gbps Ultra 8K HDMI Kabel van Amazon
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-06-2024 08:53 ]
Ik heb in november mijn G3 gekocht, samen met wat Sonos spul. Ik heb deze HDMI kabels gekocht. Die zitten tussen mijn Sonos Arc en tv en tussen mijn AppleTV 4K en tv. Nul problemen, zijn soepel en ondersteunen tot nu toe alles. (Blu-ray ISO op mijn NAS, HDR, etc.)Hoedje schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:43:
Vorig jaar heb ik de LG G3 gekocht. Ik heb daarbij Club 3D High Speed HDMI 2.1 kabels gekocht. Het nadeel van deze kabels is dat ze te dik en te stug zijn waardoor de TV niet strak tegen de muur kan. En nu heb ik bij twee kabels al last van flikkerend beeld, waarbij bij 1 kabel het KPN tv kastje helemaal geen beeld weergeeft.
Lang verhaal kort, ik ben op zoek naar nieuwe kabels die (hopelijk) langer meegaan en die wel buigzaam genoeg zijn om de TV strak tegen de muur te kunnen hangen.
Vroeger kon je op die bolletjes onder het tandwieltje drukken voor info maar dat werkt precies niet meer.
Green button.stevosmax schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:37:
Hoe kan je info van beeld(bv Dolby Vision, 4k etc) zien op een G4?
Vroeger kon je op die bolletjes onder het tandwieltje drukken voor info maar dat werkt precies niet meer.
Bij Netflix werkt het hier op een G4 nog wel via die bolletjes.stevosmax schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:37:
Hoe kan je info van beeld(bv Dolby Vision, 4k etc) zien op een G4?
Heb die functie gemapped aan een knop op m’n Logitech Harmony Elite.
:strip_exif()/f/image/Rx13uxXh27np080miiKMmmde.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2024 14:27 ]
Maar daar doe je het volgende:
- Druk op de knop met drie puntjes (naast de 0)
- Vanuit het menu dat dan verschijnt selecteer je Information (onder TV Functions)
![]() | ![]() |
Dat info scherm heb ik al eens gezien dus het heeft hier wel gewerkt.Rivanov schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:26:
Het is in ieder geval de Info knop.
Heb die functie gemapped aan een knop op m’n Logitech Harmony Elite.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb sinds gisteren een Q930D, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
[ Voor 86% gewijzigd door Mirx_NL op 23-06-2024 14:51 ]
waarschijnlijk ben ik een uitstervend ras die dit nog doet.
[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 24-06-2024 13:25 ]
Hmm, heb ook een hd aan mijn b9, en daar merk ik wel dat ie onthoud waar het gebeleven is.Farabi schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:23:
is het nog steeds zo dat de interne player van de LG geen 'hervat' functie heeft. Bij mijn C9 onthoudt die nooit waar ik ben gebleven met de films. ik verbind mijn HDD aan de tv.
waarschijnlijk ben ik een uitstervend ras die dit nog doet.
@Farabi antwoord op je onderstaande reactie: Ik heb meestal geen films opstaan. Eigen (motor)tour opnames en zo. En daar gaat het gewoon later door waar je gebleven bent. Dus ondertitels niet van toepassing.
[ Voor 19% gewijzigd door mucuracat op 24-06-2024 14:58 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
dat had ik niet verwacht. ook als je eventueel een ondertiteling synchroniseert bij een film? wordt dat allemaal onthouden?mucuracat schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:02:
[...]
Hmm, heb ook een hd aan mijn b9, en daar merk ik wel dat ie onthoud waar het gebeleven is.
Enkel bij het opstarten moet ik het geluid nog even switchen om het werkend te krijgen op m'n Yamaha receiver, maar daar kan ik best mee leven (2 knopjes indrukken op de remote van de receiver).
[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 24-06-2024 14:57 ]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/O8HdrEiDNzt9izS6Yrqj1wKd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vBKbXl4x3XE0JfX7r3mthbFP.jpg?f=fotoalbum_tile)